Ik ben met de gigantamax dag naar Pokémon Plaza gegaan, maar dat viel behoorlijk tegen. Er zijn niet heel gyms, ik heb die dag best veel gelopen om er genoeg te doen. Volgens mij is het vooral zo bekend doordat er een hoop stoeltjes staan (niet heel gewoon) met een grote pokemon mural. Granted, er zijn daar genoeg spawns en stops in range om daar te blijven hangen, maar qua gyms viel het me tegen.
Mijn go-to plek is Akihabara. Ook om kaarten te kopen, ik ken daar ondertussen al aardig de weg

. Genoeg gyms, spawns en stops binnen loopafstand. Bij de Kyurem dag had ik ieder halfuur wel een handvol binnen bereik (Kyurem dus, niet de Reshiram of Zekrom). Soms wel een beetje lopen, maar goed te doen. Lobbies zitten in no time vol, ook aan het einde van het halfuur (komt door al het lopen van iedereen

) dus ik ben niet bang voor te weinig mensen voor de Mega Mewtwos. Nadeel is dat het takkedruk is en iedereen op z'n telefoon zit en dus niet oplet/doorloopt. Op zondag is de grote straat afgesloten en verspreid het voetvolk zich wat meer.
Nakano Broadway heeft ook een hoop spelers en gyms, maar niet zoveel als Akihabara. Er zijn wel weer een hoop winkeltjes/displays met een hoop anime-troep (en (dure) horloges, rare combinatie), heb er zelf een hoop Pikachu beeldjes en knuffels gehaald

. Deels overdekt, maar de meeste gyms iets erbuiten. Ik ben er nog niet geweest bij een Pokémon event.
Sunshine City zou denk ik de beste optie zijn als het regent, of als het kneiterheet is. In de airco rondlopen is toch lekkerder dan 40+, en dat zit er wel in midden juli. Al ben ik bang dat ik gewoon ga zweten tussen alle andere mannen van middelbare leeftijd, in Akihabara

.