Wat was jullie ervaring met de nieuwe Mega raids? Ik ben er niet persee helemaal blij mee. Zaterdag had ik weinig tijd en waren een hoop mensen uit ons vaste clubje naar een andere stad gegaan. Ze zeiden dat je 10 man nodig had voor een Dragonite, maar zoiets werd wel vaker gezegd en dan lukte het met onze 4 sterke accounts toch altijd wel (zeker met party-power erbij). Maar dit keer bleek het geen aanbeveling maar een harde vereiste, en lukte het dus echt niet. Dan maar remote. Maar dat viel ook niet mee. Uiteindelijk heb ik 5 remote raids kunnen doen, maar bij verreweg de meeste pogingen was het "lobby vol". Teleurstellend dat ze het maximum aantal deelnemers niet verhoogd hebben. Het minimum en het maximum liggen nu gewoon te dicht bij elkaar. Ik nog graag een 6e remote raid willen doen, want ik had tenslotte nog link energy over, maar ik kreeg het gewoon niet meer voor elkaar.
En ik zou toch echt graag die 4e level stap compleet willen maken en daarvoor heb je 5000 energy nodig. Met 1 raid kreeg je 450 en het alternatief daarvoor is 90 km wandelen. Dat is best veel.
De zondag gelukkig wel lokale raids kunnen doen, maar nu ook weer het probleem dat lang niet alle gyms de gewenste raid boss hadden. Dat was vroeger bij raid days altijd wel het geval, maar nu al een tijdje niet meer. Echt waardeloos. Dit is misschien geen probleem als je in een grote stad woont met honderden gyms in de buurt. Wij hebben in onze omgeving in de loop der jaren ook wel tientallen gyms gemaakt en dat was met vroegrere raids days ruimvoldoende. Maar nu dus niet meer.
Dus nu ook veel minder raids kunnen doen dan ik gewild had. Ik heb nog zat groene pasjes maar ik krijg ze op deze manier gewoon niet op.
[
Voor 22% gewijzigd door
hneel op 02-03-2026 10:07
]