Oef, eindelijk weer eens een echt ouderwetse meeslepende jacht gehad. Dit jaar moest en zou ik de shiny Spiritomb vangen. De beste kans had ik in 2020 toen hij (bij de shiny release) te vangen was met Catch 18 Ghost- of darktype Pokémon field research, maar ik weet nog dat die field research toen echt extreem zeldzaam waren, dat was echt niet te doen. De jaren daarvoor was de shiny nog niet uit en kreeg je volgens mij sowieso maar één Spiritomb per jaar. Elk jaar is de periode dat je hem kan vangen altijd ontzettend kort en in 2022 kregen we ook maar maximaal één encounter als ik mij het goed herinner. Door al deze eigenaardigheden voelde Spiritomb altijd wel bijzonder, een van de weinige écht zeldzame Pokémon in GO - laat staan de shiny. Vorig jaar was hij mij ontglipt.
Enfin, dit jaar moest het hem dus eindelijk worden, ik ging all-in. Ik wilde steeds drie field researches hebben van win 3 raids om het zo efficiënt mogelijk te maken, maar dat was wel echt de hele stad aflopen om de stops te spinnen. Volgens mijn eigen berekeningen gaf ongeveer 1/33 van alle stops mij de juiste field research. Er waren daardoor verspreid over drie dagen honderdduizend stappen, 76 kilometer en 77 encounters voor nodig, maar dan heb je ook wat:
/f/image/Z356TP48jmwgZOfX2zljvgVI.png?f=fotoalbum_large)
Vond het wel echt een leuke jacht. Natuurlijk is win 3 raids niet een ideale field research, maar het voelde weer eens een keer écht lastig om eentje te krijgen. Onderweg ook nog voldoende leuks opgepikt:
Nu morgen de hele dag met de voetjes omhoog.