The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
En ff de link naar de sitesvenn15 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 06:53:
Kan iemand even uitleggen hoe dat die routes juist werkt in pokemon go en wat juist de meerwaarde er van is.
https://niantic.helpshift...%20Route%20start%20points.
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Voeg hem even toe aan de friendlist in het topic dan kan iedereen hem vindenBootVluchteling schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:30:
Kan iemand het account van mijn zoontje toevoegen aan zijn friends list? Dat scheelt weer een beetje
4969 4337 6577
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Lekker bezig! Stuur/open je veel gifts? Merk zelf dat dat echt vrij disproportioneel veel XP oplevert als je het vergelijkt met vrijwel alles in het spel. Je krijgt wel een hele coole jas als je de 50 bereikt.Musta schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:48:
[Afbeelding]
Soo eindelijk lvl 49, kijken hoe lang de overige 30 miljoen XP zal duren voor lvl 50.
Ik stuur vooral gifts ipv te openen merk ik de laatste tijd, zit veels te snel aan limiet van openen + heb de ticket van april gekocht via Bespreken van methoden om regionale prijsbeperkingen te omzeilen zijn niet toegestaan
Nu via reddit weer een paar toegevoegd, moet een keetje mijn lijst opschonen. Zit nu alweer op 440 vrienden. Het helpt ook dat een collega op werk speelt, proberen iedere dag de max trades te behalen en te raiden samen.
Maar nu eerst ff 999 excellent gooien
[ Voor 16% gewijzigd door Mog op 08-04-2025 09:35 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
[ Voor 82% gewijzigd door Mog op 08-04-2025 09:35 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Mog op 08-04-2025 09:35 ]
/f/image/pGIlETk4PpXvawtLzjcLG2Lf.webp?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() |
Blacephalon and Stakataka will be available in 5★ Raids from April 9 to April 21!
If you need help—or can help—with raids, drop your friend code! 👇
🌎 Blacephalon → Western Hemisphere
🌏 Stakataka → Eastern Hemisphere
✨ Shiny will be available!
More counters ➡️ Pokebattler_com
[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 09-04-2025 08:30 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Ja klopt, die zijn het ook echt niet waardArmada. schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 00:58:
Ik weiger echt meer Blacephalon en Stakataka te vangen, vind ze echt zooo lelijk.Lijken haast fake Pokémon zowat.

De een een steen met pootjes en de andere een lopende lolly 🍭
Officieel zijn het ook geen pokemon, maar ultra beasts 😉Armada. schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 00:58:
Ik weiger echt meer Blacephalon en Stakataka te vangen, vind ze echt zooo lelijk.Lijken haast fake Pokémon zowat.
Oh lekker zo snel de shiny! Die van de lolly is op zich nog wel okay.skassie schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:45:
Beide 1x gedaan en bij beide gelijk de shiny te pakken. Geef je idd groot gelijk dat ze er niet uitzien.
De een een steen met pootjes en de andere een lopende lolly 🍭
Betekent dat binnen de serie nog iets? Moet die nog een keer helemaal uitkijken. Vind de andere UB nog wel lachen.Indicatie schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:02:
[...]
Officieel zijn het ook geen pokemon, maar ultra beasts 😉
/f/image/qJOiZUCvXBQTutxFj8jat0V5.png?f=fotoalbum_large)
Laatst voor het eerst geluk gehad met die nieuwe notificatiefunctie van de Pokédex waarbij hij je waarschuwt als een bepaald type spawn in je buurt opduikt.
Dit event is helaas exclusief voor Zuid-Korea (zie rechtsboven in de infographic). Jammer want ik had graag nog een blauwe Ditto erbij gewild wel. Deze infographic is wellicht wel een leuke aanvulling:
:strip_exif()/f/image/LTar8cKlg1wd8nJqOQJiWMdo.jpg?f=fotoalbum_large)
Go Fest global was recent al kortstondig onthuld maar ging toen snel weer offline. Ten opzichte van toen is shiny Klefki verdwenen. Voor wie ook niet zo van de infographics is kun je hier het ook grotendeels lezen.
Ha die Mesprit (en twee andere vormen) willen nog wel eens in het wild opduiken. Ik had een paar jaar geleden het geluk dat er een op het strand spawnde!Armada. schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:20:
[Afbeelding]
Laatst voor het eerst geluk gehad met die nieuwe notificatiefunctie van de Pokédex waarbij hij je waarschuwt als een bepaald type spawn in je buurt opduikt.Goede tip wellicht voor wie die functie nog niet ontdekt had. Ik had niet verwacht dat het daadwerkelijk wat zou opleveren. Waarschijnlijk puur geluk, maar ik denk dat ik het nog geen twee weken aan had gezet voor Mesprit. Geen shiny of goede IV verder, maar een legendary in een ultra ball is een leuke voor de curiosaverzameling. Ben ook begonnen met veel meer stardust over de balk te smijten aan zinnige en minder zinnige dingen om een level 50 collectie te beginnen. Misschien dat ik daar binnenkort wat lollige keuzes van deel want wil nog even erover nadenken wat ik precies wil levellen naast de metarelevante. Neig nu naar regionals en 100%tjes maar heb ook al wat totaal nutteloze dingen geleveld gewoon omdat het kan.
[...]
Dit event is helaas exclusief voor Zuid-Korea (zie rechtsboven in de infographic). Jammer want ik had graag nog een blauwe Ditto erbij gewild wel. Deze infographic is wellicht wel een leuke aanvulling:
[Afbeelding]
Go Fest global was recent al kortstondig onthuld maar ging toen snel weer offline. Ten opzichte van toen is shiny Klefki verdwenen. Voor wie ook niet zo van de infographics is kun je hier het ook grotendeels lezen.
Kater? Eerst water, de rest komt later

Ik zou het eigenlijk ook niet weten. Ik weet wel dat de Gmax Snorlax zoals iedereen zei best lastig te vangen was.hneel schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:55:
Is die Snorlax eigenlijk nog nuttig in de max meta? We hebben als 'tank' immers al een hoop anderen, o.a. de Blissey.
We hadden een mooie groep mensen in Enschede (denk 53 in totaal) waardoor de raids soepel verliepen. Af en toe wel wat coordinatie nodig dat er niet 40 in de 1 zaten en 13 in de ander maar iedereen was welwillend om andere te helpen.
Helaas van de 10 die ik gedaan heb er maar 6 kunnen vangen en dan ook nog 2* dus dat was minder.
Hopelijk hebben jullie hier meer succes gehad
Totaal 5 uit 5 en beste 96%
Wat doen jullie met duplicates? Ik neig voor het eerst naar wegooien want ik heb er nu 2.143 en ik kan de ruimte wel gebruiken eigenlijk. Misschien dat ik eerst alleen begin met de community day shiny om langzaamaan een beetje te wennen aan de heiligschennis.
mhoogendam schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:27:
Met de community days haal je er vaak veel binnen, daar probeer ik toch wel de lage CP of lage IV op te ruimen. Soms eerst nog even traden (special trade) voor een eventuele lucky kan natuurlijk ook.
Gefeliciteerd met je verjaardag

Allereerst van harte met je verjaardag!mhoogendam schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:27:
Met de community days haal je er vaak veel binnen, daar probeer ik toch wel de lage CP of lage IV op te ruimen. Soms eerst nog even traden (special trade) voor een eventuele lucky kan natuurlijk ook.

Ik zit er zelf nu aan te denken om maximaal vijf aan te houden (plus één van elke in de evolutielijn) mits:
- Community day-shiny of permaboost zoals Bronzor of Lickitung;
- Niet meta-relevant;
- Geen specifeke herinnering aan vast.
Ik ga eerst maar eens ze taggen om te kijken hoeveel ruimte dit mij zal geven. Misschien dat ik drie doe in plaats van vijf.
Ja ik lees ook een beetje mee, want ik moet echt heel nodig mijn pokemon storage opruimen.
zit bij shinies ook te denken aan 1 van elke evolutie indien mogelijk. (en max3 tenzijn een coole pokemon)
maar wat doen jullie met alle special background poeken en costume en xxl en xxs, e.d.
Item storage lukt heb ik wel een goede voor gevonden:
Shiny, lucky en XXLPokemon bewaar ik. Custome, alleen als ik hem leuk vind. Zeldzame Pokemon en goede IV bewaar ik ook nog en de rest transfer ik.Ruudox schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:34:
@mhoogendam gefeliciteerd
Ja ik lees ook een beetje mee, want ik moet echt heel nodig mijn pokemon storage opruimen.
zit bij shinies ook te denken aan 1 van elke evolutie indien mogelijk. (en max3 tenzijn een coole pokemon)
maar wat doen jullie met alle special background poeken en costume en xxl en xxs, e.d.
Special backgrounds bewaar ik eigenlijk alleen per definitie die van de locatie-events zoals Madrid en Londen. Die ze recent hebben geïntroduceerd voor seizoenen die je kan krijgen met de community days kunnen mij niet bekoren en beoordeel ik alleen op basis van IV's t.o.v. de andere die ik al van die soort heb. XXL's boeien mij niet tenzij ze costume zijn, XXS bewaar ik alleen als het wel passend is bij de specifieke soort zoals Dedenne, Cutiefly, etc. De costumes tikken bij mij wel aan, maar die heb ik laatst terug weten te brengen tot 540. Hiervan meestal twee a drie per costume waarbij ik dan bijvoorbeeld voor de Pikachu costumes probeer beide geslachten eentje van te hebben. Eventuele shiny, XL- of XS-varianten komen daar nog bovenop. Al kan ik mij wel voorstellen dat ik ooit op een punt kom dat ik de costumes gewoon terugbreng tot (shiny niet meegerekend) één variant per soort en dan voor Pikachu voor beide genders één. En lucky, tja. Beetje random. Misschien dat ik ooit een collectie lucky Kanto begin maar voor de andere soorten boeit het mij niet zo heel erg. Laatst toevallig redelijk wat van weggegooid. Voor plebejerpokémon zonder enige bijzonderheden heb ik er vaak twee a drie per soort en worden die gewogen met IV. Ik ben nu op een punt in het spel dat ze (mits geen PvP-potentie) bij een IV van lager dan 93-98 procent meestal weggegooid worden.Ruudox schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:34:
@mhoogendam gefeliciteerd
[ Voor 7% gewijzigd door Armada. op 06-05-2025 14:05 ]
Intussen ben ik gestopt met CA zijn door wat onenigheid binnen het team in Eindhoven. Heeft wel veel meer rust gebracht in mijn persoonlijke leven, dus dat is positief.
Wat betreft PvP ben ik wel nog steeds actief en ga ik weer in Utrecht mee doen. Daarnaast ben ik captain van Hit-'m-on-top, een competitief maar ook vooral vriendenteam wat zich in competities mengt die online worden gespeeld. Voor ons nieuwe zuster team zijn we nog op zoek naar een Ultra League en Master League speler. Heb je hier interesse in? Stuur me even een PB, dan verschaf ik je van wat meer info.
Maar op zich wel fijn. Kan ik ook eens een Gigantimax vangen
Anders is het hier ook niet te doen, dus blij met dit.
En wat vinden jullie hier van de go pass deluxe. Ik vind het idee leuk, alleen haal je er altijd uit is de vraag. Candys voor de Pokémon heb ik vaak al.
Op papier zit GO nog bij Niantic geloof ik, maar door de timing kan ik het toch niet helemaal los van elkaar zien. Het is wel iets waar de community al lang om vraagt dus als dit een beslising is van Scopely dan wel een goed begin. Nu hopen dat ze de cap op de hoeveelheid remote passes die je in je inventory kan hebben want dat is nu soms wel wat scheef.mat.hi.as schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:01:
Is hiermee de impact van de verkoop van Pokémon Go zichtbaar? Meer remote passen leveren immers meer geld op...
Maar op zich wel fijn. Kan ik ook eens een Gigantimax vangen
Edit: https://www.eurogamer.net...t-behind-sweeping-changes Volgens dit artikel zou het een beslissing zijn die nog van voor de verkoop is. Op zich klopt het wel dat die proef met shadow Ho-Oh al wel een hele tijd terug al was. Nou goed, we zullen het maar geloven.
Ik twijfelde vorige maand ook, wel gekocht uiteindelijk, maar ik vond het uiteindelijk leuker dan verwacht. Ik redeneerde hetzelfde als jij: ik zwem in de candy en de spawns die erin zaten had ik ook allemaal al, dus misschien niet zo interessant. Maar wat ik er wel leuk aan vond is dat voor de hele maand toch wat meer schwung aan het spelen gaf omdat je eigenlijk voortdurend wel wat unlockte. Voor speelplezier per euro vind ik het t.o.v. de andere aangeboden add-ons een goede deal wel. En de lucky trinket is ook wel echt een toffe reward als je aan ruilen doet.Ruudox schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:13:
Ja inderdaad wel blij mee. Heb 1 gigatimax omdat ik toen toevallig in een grote stad was.
Anders is het hier ook niet te doen, dus blij met dit.
En wat vinden jullie hier van de go pass deluxe. Ik vind het idee leuk, alleen haal je er altijd uit is de vraag. Candys voor de Pokémon heb ik vaak al.
[ Voor 12% gewijzigd door Armada. op 08-05-2025 12:18 ]
Het zit al in de code schijnbaar dus ik denk dat het wel komt! Zou tof zijn. Er is ook wel precedent natuurlijk met de main games. Heb een paar leuke shiny 96% of 98% die ik graag naar shundo zou tillen. Jij er al over uit welke je dan zou hypertrainen?skassie schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:10:
Wat zou hier van waar zijn? Bottlecaps die in het spel komen? Lijkt mij een mooie manier om de laatste IV net iets beter te maken.
Allereerst jij natuurlijk goed bezig voor je reisje naar Japan. Zal een mooie reis gaan worden.Armada. schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:26:
Langzaamaan een beetje voorbereiden op Go Fest Osaka eind deze maand. Heb een ongoddelijke hoeveelheid ultra balls verzameld en steeds op de beste aanbiedingen gewacht voor raid passes en incubators (https://pokestealordeal.com/en/best-boxes) en daar ook ietsje meer van gehaald dan ik nodig ga hebben, maar ach. Wat in het vat zit verzuurt niet. Ik blijf totaal drie weken in Japan en ga ook na Go Fest daar nog wel genoeg kunnen raiden en broeden vermoed ik zo.
[...]
Het zit al in de code schijnbaar dus ik denk dat het wel komt! Zou tof zijn. Er is ook wel precedent natuurlijk met de main games. Heb een paar leuke shiny 96% of 98% die ik graag naar shundo zou tillen. Jij er al over uit welke je dan zou hypertrainen?
Ik heb als dit waar is een aantal op de shortlist staan.: Armerod Mertwo, Shiny Kyrum, Shiny Mewtwo en natuurlijk mij Shiny Galarian Moltres
Maar dat is met de gratis versie toch niet anders? Enige verschil is dat je met premium meer / andere items unlocked per rank. En dan inderdaad de lucky trinket bij rank 100.Armada. schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:12:
[...]
Maar wat ik er wel leuk aan vond is dat voor de hele maand toch wat meer schwung aan het spelen gaf omdat je eigenlijk voortdurend wel wat unlockte.
Als er nou boeiende rewards waren, had ik het waarschijnlijk wel gehaald, maar pas er voor op dit moment.
Ik zit hier ook aan de max storage van 9800, maar heb nog 2,8k pokemons waar ik mee wacht met transferren tot een XL transfer event
Wel tof van die remote max battles, alhoewel ik eindelijk fysiek in Rotterdam centrum de Machamp dag zou meepakken
Ben wel heel erg benieuwd naar die bottle caps, hoe ze t gaan implementeren. Heb wel wat shiny 96/98% legendaries die ik zou willen maxen. Maar wordt t dan als een reguliere hundo of zal bv de IV die het erbij krijgt een andere kleur krijgen? Volgens mij was er zoiets in de main games? Dat je kon zien dat het niet originele hundos waren als die mon hyper training had ondergaan?
Begreep dat die bottle caps of iig de gold variant in de gofest ticket zal zitten?
[ Voor 3% gewijzigd door Musta op 08-05-2025 17:54 ]
Fijne reis alvast gewenst! Als je nog naar de World Expo gaat die in ook in Osaka wordt gehouden, kun je daar met Pokémon Go een speciale stamp rally doen en speciale achtergronden krijgen. Verder veel spawns met Unown in E X P O.Armada. schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:26:
Langzaamaan een beetje voorbereiden op Go Fest Osaka eind deze maand. Heb een ongoddelijke hoeveelheid ultra balls verzameld en steeds op de beste aanbiedingen gewacht voor raid passes en incubators (https://pokestealordeal.com/en/best-boxes) en daar ook ietsje meer van gehaald dan ik nodig ga hebben, maar ach. Wat in het vat zit verzuurt niet. Ik blijf totaal drie weken in Japan en ga ook na Go Fest daar nog wel genoeg kunnen raiden en broeden vermoed ik zo.
Als je naar de World Expo gaat, doen dan mee aan de lotingen voor die paviljoens anders heb je een dag dat je alleen op het terrein mag maar verder nergens in kan komen.
Thanks!skassie schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:36:
[...]
Allereerst jij natuurlijk goed bezig voor je reisje naar Japan. Zal een mooie reis gaan worden.
Ik heb als dit waar is een aantal op de shortlist staan.: Armerod Mertwo, Shiny Kyrum, Shiny Mewtwo en natuurlijk mij Shiny Galarian Moltres
Dat is zeker waar. Meer meuk om je maand te verfraaien.Raem schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:16:
[...]
Maar dat is met de gratis versie toch niet anders? Enige verschil is dat je met premium meer / andere items unlocked per rank. En dan inderdaad de lucky trinket bij rank 100.
Ah goede tip, dankjewel! Ik had in een YouTubefilmpje al wel de stamp rally voorbij zien komen, maar had het nog niet heel goed overwogen omdat ik het wat lastig een beeld vond te vormen bij wat de expo zelf nou precies is. Maar ik heb volgens mij wel genoeg tijd over in Osaka zelf nog omdat ik van 28 mei tot 4 juni Osaka als uitvalsbasis gebruik (o.a. ook voor dagtrips naar Nara en Himeji), dus ergens in dat tijdsbestek is wel een bezoekje te plannen aan de expo wellicht. Nog maar eens beter op inlezen. Zag al dat je met de stamp rally ook Pokémon krijgt met achtergronden van de expo, leuke collectors item. Later in mijn reis ik ook nog Hiroshima, Miyajima, Kyoto, Nikko, Mount Kōya, Tokyo en Nikko, dus wat Pokemon-uitstapjes kunnen prima tussendoor. Even langs de Pokémon Centers ook, helemaal zin in.JRR schreef op zondag 11 mei 2025 @ 13:57:
[...]
Fijne reis alvast gewenst! Als je nog naar de World Expo gaat die in ook in Osaka wordt gehouden, kun je daar met Pokémon Go een speciale stamp rally doen en speciale achtergronden krijgen. Verder veel spawns met Unown in E X P O.
Als je naar de World Expo gaat, doen dan mee aan de lotingen voor die paviljoens anders heb je een dag dat je alleen op het terrein mag maar verder nergens in kan komen.
Als ik kijk heb ik 1414 Legendary raids gedaan en er maar 1066 gewonnen. Kan mij niet voorstellen dat ik bijna 400 niet gehaald heb dus waar is de rest??? En zo heb ik nog meer medailles die afwijken
Hopelijk hebben jullie meer inzicht hier, waarvoordank
:strip_exif()/f/image/vn9HZZm7FgWPcJDUHi4AniGt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FoRggxMJOBsxKqAhXstjOQKV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Haan op 12-05-2025 14:44 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Dat zou het kunnen verklaren dan maar een raid is een raid zeg ik danHaan schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:44:
@skassie volgens mij is het gewoon dat je 1066 normale raids hebt gedaan en 1414 legendary raids. Ik ben laatst gestopt dus kan niet meer checken, bij mij zou het aantal namelijk andersom moeten zijn (meer gewone raids dan legendary en veeel lager)
Ja je hebt er PAS 1066 en 1414 gedaan. > zie hieronder voor meer infoskassie schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:57:
[...]
Dat zou het kunnen verklaren dan maar een raid is een raid zeg ik danTNX
[ Voor 17% gewijzigd door low_n_slow op 14-05-2025 13:54 ]
Battle Legend = Tier 5 raids
[ Voor 9% gewijzigd door Raem op 12-05-2025 19:33 ]

Ik hoop overigens dat de eis 'Earn 20 platinum medals' ook platinum medals omvat die je al hebt, anders is het nagenoeg onmogelijk. Ik kan de Scientist, Backpacker, Hero, Raid Expert nog wel halen.
Voor level 49 wordt het nog leuker, dan moet je 35 platinum medals hebben. Goed, dat duurt nog even, maar het is handig om er alvast rekening mee te houden. Ik hoop dat die trades met Pokies die 300km van elkaar moeten worden gevangen, ook lukt met Pokies uit eieren, anders wordt dat echt een probleem...
Platinum medals werken inderdaad met terugwerkende kracht. En voor de afstand kun je Pokémon ruilen die je uit 7km eieren hebt gekregen van vrienden uit het buitenland.PhilipsFan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:54:
Fijn dat Slakoth eindelijk weer ruimschoots in het wild te vangen is. Ik heb candy XL nodig omdat je voor level 47 drie Pokies moet poweruppen naar hun maximum level. Dat valt nog niet mee, daar heb je echt idioot veel candy XL voor nodig.
Ik hoop overigens dat de eis 'Earn 20 platinum medals' ook platinum medals omvat die je al hebt, anders is het nagenoeg onmogelijk. Ik kan de Scientist, Backpacker, Hero, Raid Expert nog wel halen.
Voor level 49 wordt het nog leuker, dan moet je 35 platinum medals hebben. Goed, dat duurt nog even, maar het is handig om er alvast rekening mee te houden. Ik hoop dat die trades met Pokies die 300km van elkaar moeten worden gevangen, ook lukt met Pokies uit eieren, anders wordt dat echt een probleem...
Gelden hier ook de pokemons die je al naar max lvl hebt of geld enkel die je vanaf dat moment leveled naar max?PhilipsFan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:54:
Fijn dat Slakoth eindelijk weer ruimschoots in het wild te vangen is. Ik heb candy XL nodig omdat je voor level 47 drie Pokies moet poweruppen naar hun maximum level. Dat valt nog niet mee, daar heb je echt idioot veel candy XL voor nodig.
De medailles zijn ook bij lagere levels uitgegaan van historie en dat zal deze denk ik ook zijn.
Gelden alleen op dat momentmhoogendam schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:17:
[...]
Gelden hier ook de pokemons die je al naar max lvl hebt of geld enkel die je vanaf dat moment leveled naar max?
De medailles zijn ook bij lagere levels uitgegaan van historie en dat zal deze denk ik ook zijn.
O shit, dat is niet leuk. Dan moet je dus wachten met poweruppen voor je pokies die dat nu al kunnen. Goed om vantevoren te weten.
Ik kom er overigens net achter dat de platinum medals die je krijgt voor het vangen van 2500 pokies per soort ook meetellen. Is er iemand die dat kan bevestigen? Want dan heb ik er al 34, bijna voldoende zelfs al voor level 49
Die tellen ook mee inderdaad.PhilipsFan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:58:
[...]
Ik kom er overigens net achter dat de platinum medals die je krijgt voor het vangen van 2500 pokies per soort ook meetellen. Is er iemand die dat kan bevestigen? Want dan heb ik er al 34, bijna voldoende zelfs al voor level 49
Tijdens het spelen poweruppen tot 49.5, dan is het vrij gemakkelijk om ze naar 50 te brengen als je het echt nodig hebt.PhilipsFan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:58:
[...]
O shit, dat is niet leuk. Dan moet je dus wachten met poweruppen voor je pokies die dat nu al kunnen. Goed om vantevoren te weten.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ja, zo zal het inderdaad gaan en dan goed opletten dat je ze niet per ongeluk te ver upt. Kun je dat level ergens zien? Ik heb dat nog niet kunnen vinden, ik kijk telkens hoe ver de 'boog' is, maar daar kun je niet echt een level aan zien.Freee!! schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:24:
[...]
Tijdens het spelen poweruppen tot 49.5, dan is het vrij gemakkelijk om ze naar 50 te brengen als je het echt nodig hebt.
Als je op Power Up klikt en dan op het min (-) icoontje, dan schiet die automatisch naar level 50. Als je daar vervolgens één onder blijft, dan zit je goed.PhilipsFan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:26:
[...]
Ja, zo zal het inderdaad gaan en dan goed opletten dat je ze niet per ongeluk te ver upt. Kun je dat level ergens zien? Ik heb dat nog niet kunnen vinden, ik kijk telkens hoe ver de 'boog' is, maar daar kun je niet echt een level aan zien.
Vergeet niet dat er nu ook guaranteed XL candy is bij een trade. Ik spaar de 'zelfdzame' pokemons altijd op voor wanneer er weer zo'n event is, dan gaat het vrij snel.PhilipsFan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:54:
Fijn dat Slakoth eindelijk weer ruimschoots in het wild te vangen is. Ik heb candy XL nodig omdat je voor level 47 drie Pokies moet poweruppen naar hun maximum level.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Nu ging ik googlen en het bleek dat iFixit dus replacement batterijen met de tools verkoopt. Gisteren dus de batterij vervangen. Schroefjes aan de onderkant waren heel zacht waardoor ik gewoon 15 minuten bezig ben geweest om die los te krijgen. Wilde met geen mogelijkheid los.. Uiteindelijk met veel pijn en moeite ze losgekregen. Hij ging vervolgens redelijk makkelijk open zodra het plakband een beetje mee gaf. Daarna de batterij losgeschroefd maar de connector was miniscuul en zat heel goed vast. Eerst met platte schroevendraaier geprobeerd en daarna met een mesje maar toen ik beetje voorzichtig kracht zette brak die connector af van het moederbord
Nu dus weer 2 werkende Go plus +'en. Kostte me een beetje moeite, maar ik ben er wel blij mee.
Ik had daarvoor Pokémon’s als eevee en weedle/wurmple voor gebruikt.PhilipsFan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:54:
Zeker die laatste probeer ik altijd te vangen. Kost weinig Candy om te evolven.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Nog makkelijker is meltan, met die box krijg je bakken (XL) candy.ZeRoC00L schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:50:
[...]
Ik had daarvoor Pokémon’s als eevee en weedle/wurmple voor gebruikt.
Zeker die laatste probeer ik altijd te vangen. Kost weinig Candy om te evolven.
Goeie ja, volgens mij had ik die ook voor deze opdracht gebruikt.Indicatie schreef op zondag 18 mei 2025 @ 09:22:
[...]
Nog makkelijker is meltan, met die box krijg je bakken (XL) candy.
Kan me nog herinneren dat ik er tegenop zag, maar toen ik de opdracht daadwerkelijk had was het zo gepiept.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
tot 24 mei 14:00 dus wacht niet te lang.Raem schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:11:
Het betaalde ticket kun je gratis giften aan 20 vrienden.
Ik merkte dat de meesten ze al hebben dus heb zoveel uitgedeeld wat kon.
[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 21-05-2025 17:37 ]
Helaas geen goede IV te pakken maar dat mocht de pret niet drukken.
Zondag middag met mijn broertje een neefjes in Enschede de Giga Max Machamp gedaan. Denk dat we met 85 mensen waren want de lobby's waren zo gevuld met 40 man.
Goed geregeld door de Community Manager weer. Beste die ik gevangen had was een 98% dus close to a hundo.
Op naar de volgende
heb 1 giga max machamp kunnen vangen gelukkig op zondag,
en @skassie wist niet dat enschede zo'n grote grope had.
Verder net een shiny continental Scatterbug gevangen op het account van mijn zoontje. Geluksvogel...
SInds de CA er is is het meer geworden. Ben zeer content hoe ze het opgepakt hebben. Wel leuk om te zien hoe lange rij mensen er rond loopt zo.Ruudox schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:55:
Hier zaterdag helaas niet kunnen spelen, maar heb wel genoeg candy's voor machamp.
heb 1 giga max machamp kunnen vangen gelukkig op zondag,
en @skassie wist niet dat enschede zo'n grote grope had.
Ook wel veel activiteit in Campfire ( wie heeft er nog X pokemon etc). En aangezien het voor mij lekker in de buurt is gaan we er elke keer naar toe als we tijd hebben.
:strip_exif()/f/image/nOQOLjuESiQV11lCE9G0OjHj.jpg?f=fotoalbum_large)
Zaterdag nog ongeveer een uur kunnen spelen in 't centrum, en nog aardig wat XL candy gepakt voor de GMAX + hundo (Inc. een trade).
Zondag 30 battles gedaan in Rotterdam, hele grote groep of grotere groepen eigenlijk. Denk ruim 100 man, in 't begin vulde 3 lobbies van 40 man heel snel.
Zelf best wel lucky geweest, mijn eerste en laatste vangst was een hundo + een lucky trade die hundo is geworden
Helaas maar 1 shiny en dat was tegen 't einde.
Ben benieuwd hoe 't de komende weekenden zal zijn met de starters GMAX, het is niet een bepaalde tijd net als Machamp maar verspreid over 't weekend.
Nu nog maar 4 miljoen XP tot level 50
Oeh dat zijn mooie catches zeg. Ik voor lvl 50 nog 900 excellent trows en 27 miljoen. Net afgelopen vrijdag lvl 49 aangetikt dus heb nog ff de tijd.Musta schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:17:
[Afbeelding]
Zaterdag nog ongeveer een uur kunnen spelen in 't centrum, en nog aardig wat XL candy gepakt voor de GMAX + hundo (Inc. een trade).
Zondag 30 battles gedaan in Rotterdam, hele grote groep of grotere groepen eigenlijk. Denk ruim 100 man, in 't begin vulde 3 lobbies van 40 man heel snel.
Zelf best wel lucky geweest, mijn eerste en laatste vangst was een hundo + een lucky trade die hundo is geworden
Helaas maar 1 shiny en dat was tegen 't einde.
Ben benieuwd hoe 't de komende weekenden zal zijn met de starters GMAX, het is niet een bepaalde tijd net als Machamp maar verspreid over 't weekend.
Nu nog maar 4 miljoen XP tot level 50+ 400 excellent throws..
Lastigste zal de level10 worden in PVP denk ik omdat ik dat gewoon weinig speel.
Nog tips voor een team mischien?
kijk nice. Ga ik ook maar even wat meer met campfire doen, woon namelijk in de buurtskassie schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:15:
[...]
SInds de CA er is is het meer geworden. Ben zeer content hoe ze het opgepakt hebben. Wel leuk om te zien hoe lange rij mensen er rond loopt zo.
Ook wel veel activiteit in Campfire ( wie heeft er nog X pokemon etc). En aangezien het voor mij lekker in de buurt is gaan we er elke keer naar toe als we tijd hebben.
Hier hoef je echt bijna niets voor te doen. Je kunt opzettelijk alles verliezen zo'n beetje. Eerste 5 levels kun je alles meteen opgeven. De levels 6 t/m 10 hoef je maar 1x voor te winnen van de 5 potjes. Als je daarvoor alles opzettelijk hebt verloren is je rating ook zo slecht dat je met zo'n beetje elk team wel 1 potje wint, al was het maar omdat er ook ontzettend veel andere mensen opzettelijk verliezenskassie schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:30:
[...]
Lastigste zal de level10 worden in PVP denk ik omdat ik dat gewoon weinig speel.
Nog tips voor een team mischien?
Je kan eigenlijk onderstaande foto gebruiken om z.s.m. te stijgen:

Zoals @IntToStr het zegt, je kan eigenlijk random pokemon gebruiken. Vooral in het begin van het seizoen zul je zien dat de helft / driekwart van je tegenstanders zullen opgeven, omdat ze z.s.m. rank 20 willen bereiken voor die Elite TM
Gisteren deze manier gebruikt en met gemak naar lvl10 gegaan. Jammer dat het zo easy te doen is maar ja "clever use of game mechanics" mag ook wel eens...Musta schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:15:
Oh wauw, ik wist niet eens dat je rank 10 moest halen voor lvl 50 in the GBL. Bij mij was het dan direct afgevinkt toen ik 50 werd. Komt omdat ik ook best wel wat PvP doe, ben ieder seizoen sinds ik het weer speel wel op lvl 20 en van daaruit kijk het iedere x wel aan of ik nog wat stardust wil pakken rest van het seizoen. Speel meestal de Master league en ook weleens de Great League.
Je kan eigenlijk onderstaande foto gebruiken om z.s.m. te stijgen:
[Afbeelding]
Zoals @IntToStr het zegt, je kan eigenlijk random pokemon gebruiken. Vooral in het begin van het seizoen zul je zien dat de helft / driekwart van je tegenstanders zullen opgeven, omdat ze z.s.m. rank 20 willen bereiken voor die Elite TM
Zondag voor het eerst Giga Max Machamp gedaan. In Roosendaal met 40 man, leuk om zo te spelenskassie schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:04:
Het was weer een mooi een gezellig (nat) pokemon weekend. Zaterdag mooi wat candy bij elkaar gesprokkeld voor Machamp.
Helaas geen goede IV te pakken maar dat mocht de pret niet drukken.
Zondag middag met mijn broertje een neefjes in Enschede de Giga Max Machamp gedaan. Denk dat we met 85 mensen waren want de lobby's waren zo gevuld met 40 man.
Goed geregeld door de Community Manager weer. Beste die ik gevangen had was een 98% dus close to a hundo.
Op naar de volgende
Bijna 3 dagen naar Parijs hier
Wie gaan er nog meer?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Had het op de planning staan maar door lichamelijke ongemakken (dubbele hernnia) helaas niet mogelijk . Ik houd het dus bij de in de buurtMars18 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:55:
[...]
Zondag voor het eerst Giga Max Machamp gedaan. In Roosendaal met 40 man, leuk om zo te spelen
Wie gaan er nog meer?
Ik weet bijna zeker dat als er straks weer leuke L5 beesten komen, je die raids nauwelijks meer ziet.
(Onze gym is er ook zo eentje waar tijdens 'raid hour' bijna altijd een L1 of een L3 zit)
Mochten jullie weer eens een giga doen met een goeie groep, nodig me vooral remote uit (Indicatie).
Afgelopen weekend ben ik (helaas) een aantal remote raid passes kwijtgeraakt door dezelfde reden. Ben online gaan zoeken of er in Nederland iets georganiseerd werd, en zowaar vond ik een evenement in de omgeving van Zwijndrecht (NL). Dus ben ik daarheen gereden, en samen met ongeveer 20 à 25 mensen (32 inclusief remote spelers) hebben we meerdere Rillabooms verslagen en gevangen. Helaas geen Hundo...Indicatie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:02:
Hoe lukt het jullie die gigantamax pokemon te verslaan? Ik was erg blij dat het nu ook remote kon, maar het gros van de spelers snapt niks van de strategie en komt met slechte pokemon aanzetten. Ben 3x in een groep van ca. 25 op een gegeven moment de enige overlevende. En dan is nog niet eens een kwart van de hp weg.
Mochten jullie weer eens een giga doen met een goeie groep, nodig me vooral remote uit (Indicatie).
Ik ga ook samen met mijn vrouw en zoontje. Stuur evt. een DM mocht je nog iets willen ruilen oid in Parijs?Mars18 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:55:
[...]
Zondag voor het eerst Giga Max Machamp gedaan. In Roosendaal met 40 man, leuk om zo te spelen
Wie gaan er nog meer?
Gelukkig zit ik dicht bij Enschede waar iedere keer wel wat georganisserd wordt. Ook zal een bekende op mijn vriendenlijst in Osaka bij het GO FEST event en daar heb ik er ook een paar meegedaan.Indicatie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:02:
Hoe lukt het jullie die gigantamax pokemon te verslaan? Ik was erg blij dat het nu ook remote kon, maar het gros van de spelers snapt niks van de strategie en komt met slechte pokemon aanzetten. Ben 3x in een groep van ca. 25 op een gegeven moment de enige overlevende. En dan is nog niet eens een kwart van de hp weg.
Daar zaten we op een gegeven moment in een raid group van 200+ en ging hij neer zonder ook maar 1x een max attack te hebben gedaan.
Beste catch van dit weekend ook gelijk een 96% (rest was 2*)
Ik doe het weleens in Rotterdam Centrum/Blaak en daar heb je iets van 75 man minimaal iedere x. Met Machamp was 't rond de 150. Had een makkelijk 4 groepen gevuld.Indicatie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:02:
Heb zelf tijdens Osaka ook geremote en zo ook 2 pasjes kwijtgeraakt omdat iedereen opeens weggaat.
Heb je in ieder geval toegevoegd (Alti010), zal tzt je ook wel wat invites sturen dan
Ik investeer nu ook alleen nog maar in attack en heal. Niet meer in shields.
Sowieso: eerst de max moves uppen, daarna pas de pokemon zelf. En dan stop ik meestal bij L40.
En tijdens het gevecht minimaal gebruik maken van je charged attack want dan valt de boss minder aanhneel schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:26:
Mijn strategie is nu: tijdens de normale ronde een Blissey inzetten om de klappen te incasseren. Dan tijdens de dynamax fase snel wisselen naar een goed type. Dan eerst kijken of er geheald moet worden, en zo niet: aanvallen. Bedenk: dit is een kwestie van volhouden, niet van zo snel mogelijk vechten zoals bij raids.
Ik investeer nu ook alleen nog maar in attack en heal. Niet meer in shields.
Sowieso: eerst de max moves uppen, daarna pas de pokemon zelf. En dan stop ik meestal bij L40.
(Ik ben begonnen met Pokemon Go; van het oorspronkelijke spel/serie weet ik nagenoeg niks)
Yep, is al bekend. Je hebt maar een beperkt aantal Gigantamax vormen, https://www.serebii.net/swordshield/gigantamax.shtmlhneel schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:22:
Is er eigenlijk bekend welke pokemons in de toekomst Dynamax of Gigantamax gaan worden? Ik weet nog dat dat bij Mega Evolutions destijds precies bekend was, omdat dat allemaal onderdeel was van het oorspronkelijke spel/serie. Is dat bij Dmax/Gmax ook zo?
(Ik ben begonnen met Pokemon Go; van het oorspronkelijke spel/serie weet ik nagenoeg niks)
In principe kunnen alle pokemon dynamaxen, correct me if I'm wrong. Kwam voor het eerst voor in de spellen sword & shield waar nu de nadruk op ligt in PoGo
Voor mij voelt het een beetje alsof ik mijn kinderen roblox zie spelen. Heel de tijd hetzelfde om weer iets hoger te komen. Wellicht dat de game mechanics wat nieuwe uitdagingen geeft maar voor mij blijft het gewoon een Machamp (of wat voor pokemon). Een creatieve manier om oude pokemons weer op te poetsen....
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Tnx voor die tip, ik kom nu idd een heel stuk verder bij de 3+ bosses in mijn eentje. Echter zodra die in het rood komt blijven de charged attacks terug komen en ondanks 3 extra shields knalt ie met gemak all pokemons achter elkaar dood..skassie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:30:
En tijdens het gevecht minimaal gebruik maken van je charged attack want dan valt de boss minder aan
Ik ga nu eens proberen om pokemon met shields op te bouwen en dan te wisselen maar gezien de snelheid waarmee ze dood gaan denk ik dat dat ook niet gaat werken.
edit: Ok, daarmee is het gelukt maar kost wel veel tijd
[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 05-06-2025 13:14 ]