• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:51
Ik ben sinds vorige week fanatiek begonnen met PGO. Heb helaas niet veel Pokestops en Gyms vlak naast me dus ik zit nogal verlegen om Pokeballs. Gifts daarentegen heb ik genoeg. Wie o wie wil er dagelijks gifts met me uitwisselen? M'n friendcode is 671030734037

Zag in de OP dat er een Google Form is, die heb ik ook ingevuld. (Al betwijfel ik of de meesten daar uberhaupt nog actief zijn.)

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:20
HowsMyApple schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:42:
Ik ben sinds vorige week fanatiek begonnen met PGO. Heb helaas niet veel Pokestops en Gyms vlak naast me dus ik zit nogal verlegen om Pokeballs. Gifts daarentegen heb ik genoeg. Wie o wie wil er dagelijks gifts met me uitwisselen? M'n friendcode is 671030734037

Zag in de OP dat er een Google Form is, die heb ik ook ingevuld. (Al betwijfel ik of de meesten daar uberhaupt nog actief zijn.)
Heb je toegevoegd (Jroennn), ben niet dagelijks online voor gifts maar wel meerdere keren per week.

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 16:35
Is er al iemand die een Sillicobra heeft gevangen? Ben toevallig de afgelopen 2 dagen aan het strand maar 0.0 gezien. En inmiddels als dik 50 gewandeld hierzo....

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

• skassie
He he eindelijk net 3 achter elkaar op het strand van Scheveningen.
Wel SpecialRend aan om mijn kansen te vergroten

[ Voor 27% gewijzigd door skassie op 15-04-2026 16:40 . Reden: Toevoegen ]

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 14:35
skassie schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:39:
He he eindelijk net 3 achter elkaar op het strand van Scheveningen.
Wel SpecialRend aan om mijn kansen te vergroten
Ben je echt het strand zelf opgegaan of bleef je op de boulevard? Want ik loop in een andere badplaats rondjes over de boulevard maar geen succes helaas.

• skassie
low_n_slow schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:33:
[...]

Ben je echt het strand zelf opgegaan of bleef je op de boulevard? Want ik loop in een andere badplaats rondjes over de boulevard maar geen succes helaas.
ik ben deftig met de voetjes in het zand gegaan. En wat ik al zei SR aanzetten.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-05 17:50
van wat ik lees hebben ze inmiddels de spawns van Silicobra weer veranderd en komen ze nu op nog minder plekken voor dan ze al deden.
Ik trade er wel voor, niet erg sustainable van Scopely om mensen zodanig te moeten laten reizen voor 1 Pokemon die ze gewoon overal hadden moeten neergooien

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:13
Van wat ik hoor alleen op de Loonse en Drunense Duinen, beetje jammer weer.

System | Racing is in my Blood

• skassie
Vandaag ook nog op het strand rond gelopen maar 0.00000000000 gezien. Gelukkig heb ik er 3 ( ja ja in 10 uur lopen)..

• Indicatie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-05 23:44
HowsMyApple schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:42:

Heb je net toegevoegd (Indicatie).

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43
Het zou wel hilarisch zijn als silicobra bij de desert van Burger's Zoo zou spawnen, iedereen naar de dierentuin voor de pokemon.
Overigens die laprassen uit 7km eieren is ofwel zeer zeldzaam of ik heb pech, krijg er echt geen een, van het weekend maar eens een route proberen kijken of dat beter is...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Loopt er iets van een A/B test? Ik zie bij iemand anders een hele andere layout van de app en beiden zitten we op de laatste versie.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:00
Dat is er wel vaker, hier ook in het huishouden 1 met een andere layout.

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:51
Wat een verademing dat de sustainability week voorbij is. Aangezien ik pas bijna 2 weken speel zie ik nu pas een beetje verschillende Pokemon ipv overal dezelfde.

Iemand trouwens wat tips voor solo raids? Heb ik bijv voor een 3* raid echt 6 counters nodig van > 2500 cp? Of zou ik het ook met minder moeten redden.

En wanneer beschouwen jullie een Pokemon als goed genoeg om je dust en candy erin te investeren? Ik zit nu namelijk maar Stardust te harken in de hoop een keer een goede Pokemon met degelijke iv's te vinden.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
HowsMyApple schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:48:
Wat een verademing dat de sustainability week voorbij is. Aangezien ik pas bijna 2 weken speel zie ik nu pas een beetje verschillende Pokemon ipv overal dezelfde.

Iemand trouwens wat tips voor solo raids? Heb ik bijv voor een 3* raid echt 6 counters nodig van > 2500 cp? Of zou ik het ook met minder moeten redden.

En wanneer beschouwen jullie een Pokemon als goed genoeg om je dust en candy erin te investeren? Ik zit nu namelijk maar Stardust te harken in de hoop een keer een goede Pokemon met degelijke iv's te vinden.
Ik zou beginnen met te kijken naar types en wat daar dan de sterkste pokemon in zijn. Hier is een lijstje met toppertjes https://db.pokemongohub.net/best/attackers-per-type

Binnen dat lijstje natuurlijk pokemon zoeken waar je makkelijk aan kan komen en aansluiten bij een groep om samen raids te doen gaat zeker helpen.

Een tip: die lucario van afgelopen zaterdag is 1 van de sterkste fighting types. Als je daar toevallig een goede van hebt is dat zeker de moeite waard om dust in te stoppen.

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:48

Mijn tips
1. Spaar al je stardust op zeker bij lage lvls.
2. Zoek veel vrienden, gebruik Campfire, om mensen uit je stad / dorp / regio te vinden.
3. Zorg dat vrienden hebt waarmee je lucky trades kan doen.
4. Heb je dan een lucky Pokemon en is dat een beetje een goede stop daar dan je stardust in.

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-05 22:45

Mijn adagia voor GO zijn eigenlijk: vang alles, bewaar de beste of die je leuk vindt en power-up iets zodra je het nodig hebt (voor bijvoorbeeld een raid of omdat je iets cools hebt gevangen). Omdat met die uitgangspunten (voor mij althans) de instroom van je resources hoger is dan de uitstroom, verzamel je eigenlijk op een hele organische manier dust en candy. Persoonlijk zou ik mij in het begin nog niet te veel zorgen maken over zaken als IV omdat je dan al snel heel lang wacht voor je een keer iets kunt gebruiken. Zelf vind ik het logischer om bij lagere levels misschien iets te gebruiken wat je met een hoger level hebt gevangen en een beetje dust op kunt besparen. Die gebruik je vervolgens weer voor raids naar krachtigere (en betere) Pokémon en zo ladder je jezelf een beetje naar boven. Willekeurig voorbeeld: als ik nog maar net speel en een fire type nodig heb, vind ik het veel logischer om een weather boosted 60% IV Eevee naar een Flareon te evolueren dan bijvoorbeeld een level 1 90% IV. Ik ga er namelijk vanuit dat je in het begin hooguit een paar ton dust hebt en misschien zelf wel veel minder, dus dan voelt die besparing voor mij het wel waard. Ook vallen of staan raids vrijwel nooit met een IV dat je hebt.

Naarmate je dan een hoger level wordt kun je je strategie daar ook een beetje op aanpassen en wat strenger worden in waar je resources in stopt. Persoonlijk investeer ik bijvoorbeeld alleen in Pokémon met IV's tussen de negentig en honderd procent, maar ik speel al bijna tien jaar. Dat lijkt mij voor beginners een hele saaie en demotiverende strategie. In het begin zou ik vooral gewoon lekker spelen en niet te veel je zorgen maken over je keuzes. Wat ik zelf dan ook nog wel leuk vind is om een soort doel aan stardust te hanteren en als ik dat doel overschrijd ga ik op een spending spree en ook gewoon leuke onzinnige dingen levellen om mijzelf weer tot onder dat doel te brengen.

Met deze uitgangspunten zwem ik eigenlijk in het stardust (51 miljoen) terwijl ik toch 125 level 50 Pokémon heb en heel erg veel in de level 40 - 50 range.

• Armada.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wrx72gzBGF1kZFiFxrfit94p-mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/de8dTI1MAkCs9VW3lFpeWSGN.jpg?f=fotoalbum_large

https://pokemongolive.com/news/mega-mewtwo-gofest-2026

https://pokemongolive.com/gofest/global

https://nl.ign.com/pokemo...iele-details-aangekondigd

My body is ready. :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uyg_XOOwP5-TUIsaq4_qgHMqNZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olJQnDP7PojkFGYSgvOvRzKq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCeZnW40q3PX3voxnzRfWXGqtK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRHUrEBZyRsMhY2Flp6B1rFN.jpg?f=fotoalbum_large

Toch ook maar een telefooncooler gehaald voor GO Fest Japan, de Blackshark Funcooler Pro 5. Werkt echt bizar veel beter dan ik had verwacht. Hysterische LED’jes kunnen gelukkig ook uit.

[ Voor 46% gewijzigd door Armada. op 28-04-2026 20:23 ]

• skassie
Keihard raiden Mewtwo

• Armada.
Vraag me niet hoe, maar ik heb al vier 100% Mewtwo's klaarstaan en een 96% shiny IV. Op een totaal van 125 Mewtwo catches dus niet eens zo extreem op lopen raiden ofzo, gewoon heel veel geluk gehad. Ik ben er klaar voor. :7 Ongeveer 1300 raid passes gehaald voor Japan later deze maand dus ik ga wel echt los op de raids met Go Fest inderdaad. Verder ook de raid lover add-on gekocht dus krijg elke speeldag 18 extra passen en per raid 6 candy en 3 candy XL bovenop het normale aantal. Dat wordt een heel legertje Mewtwo's. *O*

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:46

hneel

denkt er het zijne van

Hebben jullie er ook zo'n hekel aan dat routes kunnen 'pauzeren'? Elke keer als de internetverbinding even overschakelt is het raak.
In de praktijk heb ik dat elke keer als ik op het werk met collega's in de pauze een rondje ga lopen. Dan moet ik eerst handmatig de wifi op mijn telefoon uitzetten, want de stop waar de route begint ligt vlak voor ons pand en dan zitten we normaliter nog op het wifi netwerk. Doen we dat niet, dan 'pauzeert' de route en als je daar geen erg in hebt is de route dus mislukt.
Afgelopen weekend was het ook fraai. We gingen wandelen in de grensstreek. Dus hier schakelde de verbinding halverwege over van een nederlands netwerk naar een belgische. En dus ook hier hetzelfde probleem.
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom deze 'feature' zou moeten bestaan. Het zorgt enkel voor ergernis en frustratie.

• MadRed
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:09
hneel schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:06:
Hebben jullie er ook zo'n hekel aan dat routes kunnen 'pauzeren'?
Ik heb er zelf nooit last van gelukkig maar mijn zoon die meeloopt op mijn hotspot heeft het bijna elke route wel een keer. Inderdaad erg irritant als hij weer een stuk terug moet lopen om te hervatten.
Het lijkt er inderdaad op dat elke hapering in de verbinding de route op pauze zet.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:44
hneel schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:06:
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom deze 'feature' zou moeten bestaan. Het zorgt enkel voor ergernis en frustratie.
Omdat de game tijdens een route constant je exacte locatie moet weten om te verifiëren dat jij wel echt de route volledig loopt. Zodra jouw verbinding wegvalt, al is het maar heel kort door een netwerkwissel, kan die check niet gedaan worden. En gaat de route dus op pauze.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ze kunnen toch makkelijk, ik noem maar wat, een halve minuut tijd gunnen om over te schakelen?
Nu heb je 100% garantie op pauze zodra je telefoon overschakelt van wifi naar mobiel. Als ze willen kunnen ze het makkelijk anders programmeren.

• Raem
hneel schreef op donderdag 30 april 2026 @ 14:05:
Ze kunnen toch makkelijk, ik noem maar wat, een halve minuut tijd gunnen om over te schakelen?
Nu heb je 100% garantie op pauze zodra je telefoon overschakelt van wifi naar mobiel. Als ze willen kunnen ze het makkelijk anders programmeren.
Nou, of dat makkelijk is weet ik niet. In die halve minuut kun je met de fiets aardig ver komen op zo'n route, ook nog eens door complete gedeeltes over te slaan. Daar moet dan ook weer door de game op geanticipeerd worden. Er moet bij iedere onderbreking gecontroleerd worden of de voorgang van de route legitiem is.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Voor een speler die gewoon eerlijk zijn routes loopt voelt het alsof dit wel anders moet kunnen. Maar het is gewoon een vrij robuuste anti-cheat middel die Niantic heeft ingebouwd en die snap ik ook wel weer.

• Armada.
Voor wie ook bij de sparkle and shine masterwork research vastloopt op de souvenirquest, op Reddit vond ik een mooie techniek voor souvenir chaining:

1. Zoek op buddy2 (great buddy) en selecteer hem als buddy;
2. Vergewis je ervan dat je laatste souvenir minstens 48 uur geleden is;
3. Loop rond met je buddy tot hij met een gift komt. Dat zullen berries of potions zijn. Open die gift en switch daarna naar een buddy die hoog genoeg level is dat hij een souvenir kan brengen;
4. Als het goed is komt je nieuwe buddy vrij snel met een nieuwe gift. Open die niet. Switch in plaats daarvan naar een andere buddy van hoog genoeg level dat hij een souvenir kan brengen (buddy4 of buddy5);
5. Loop met je nieuwe buddy rond tot hij weer een gift brengt, open die niet en switch wederom. Herhaal dit patroon.

Zo hark je in vrij korte tijd je dertig souvenirs wel binnen. Als je na stappen vier en vijf dertig hebt klaarstaan, kun je ze gaan openen en zullen het als het goed is alleen maar souvenirs zijn die gebracht worden. Dit is overigens geen bug ofzo. Dit is omdat je bij de eerste stappen de countdown voor een gift hebt geforceerd dat het alleen maar berries konden zijn (immers te laag level om souvenirs te brengen) en daarom moeten alle daaropvolgende gifts wel souvenirs zijn. Omdat je die vervolgens niet opent, wordt de souvenircountdown niet geactiveerd en kun je ze zo 'chainen'. Misschien dat je dit proces twee keer moet doen omdat je maar beperkt aantal keren per dag je buddy kan switchen.

Wat zijn jullie ervaringen met remote trades tot dusver? Ik heb er nu twee gehad. Shiny Tauros die ik nog niet had in mijn shiny Kanto dex en een shiny 96% lucky Nihilego, dus ik ben erg tevreden. Verder sowieso wel leuk maandje in GO:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pvvFzr58_r7gQe33J1brmGRi8c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6PRT7JvYGA3hjKzNP8nIkEW4.png?f=fotoalbum_large

• skassie
Armada. schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:29:
Voor wie ook bij de sparkle and shine masterwork research vastloopt op de souvenirquest, op Reddit vond ik een mooie techniek voor souvenir chaining:

1. Zoek op buddy2 (great buddy) en selecteer hem als buddy;
2. Vergewis je ervan dat je laatste souvenir minstens 48 uur geleden is;
3. Loop rond met je buddy tot hij met een gift komt. Dat zullen berries of potions zijn. Open die gift en switch daarna naar een buddy die hoog genoeg level is dat hij een souvenir kan brengen;
4. Als het goed is komt je nieuwe buddy vrij snel met een nieuwe gift. Open die niet. Switch in plaats daarvan naar een andere buddy van hoog genoeg level dat hij een souvenir kan brengen (buddy4 of buddy5);
5. Loop met je nieuwe buddy rond tot hij weer een gift brengt, open die niet en switch wederom. Herhaal dit patroon.

Zo hark je in vrij korte tijd je dertig souvenirs wel binnen. Als je na stappen vier en vijf dertig hebt klaarstaan, kun je ze gaan openen en zullen het als het goed is alleen maar souvenirs zijn die gebracht worden. Dit is overigens geen bug ofzo. Dit is omdat je bij de eerste stappen de countdown voor een gift hebt geforceerd dat het alleen maar berries konden zijn (immers te laag level om souvenirs te brengen) en daarom moeten alle daaropvolgende gifts wel souvenirs zijn. Omdat je die vervolgens niet opent, wordt de souvenircountdown niet geactiveerd en kun je ze zo 'chainen'. Misschien dat je dit proces twee keer moet doen omdat je maar beperkt aantal keren per dag je buddy kan switchen.

Wat zijn jullie ervaringen met remote trades tot dusver? Ik heb er nu twee gehad. Shiny Tauros die ik nog niet had in mijn shiny Kanto dex en een shiny 96% lucky Nihilego, dus ik ben erg tevreden. Verder sowieso wel leuk maandje in GO:

[Afbeelding]
Bennog niet zover met de quest maar ga jou tip zeker gebruiken!

Remote trades heel happy mee. Al veel shiny locals kunnen ruilen voor de shiny locals hier. En heb nog 26 lucky trades te gaan met het buitenland dus ik krijg ze allemaal wel.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:13:
[...]

Omdat de game tijdens een route constant je exacte locatie moet weten om te verifiëren dat jij wel echt de route volledig loopt. Zodra jouw verbinding wegvalt, al is het maar heel kort door een netwerkwissel, kan die check niet gedaan worden. En gaat de route dus op pauze.
Je hoeft echt niet de exacte route te lopen hoor, heb zo vaak een route anders gelopen, maar zolang je maar bij het eindpunt aankomt kun je over het algemeen de route wel claimen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-05 11:00
Ik had vanaf dag 1 een account, maar ben die login details kwijt geraakt. Sinds vorige week een nieuwe account aangemaakt, had al vanaf 2020 niet meer gespeeld.
Ik zie dat er veel nieuwe Pokémons zijn toegevoegd, vele zijn mij onbekend.

Mocht je mij willen toevoegen als vriend/friend: 6674 6750 9875
Heb een aantal codes in deze topic ook al gebruikt. :)

• skassie
Fitzer schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:27:
Ik had vanaf dag 1 een account, maar ben die login details kwijt geraakt. Sinds vorige week een nieuwe account aangemaakt, had al vanaf 2020 niet meer gespeeld.

welkom terug. Wel jammer dat je je oude account niet meer weet. Pokemon van voor 2021 zouden 100% lucky trades worden. Ik heb je in ieder geval toegevoegd.

• dutchbysight
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:44
Hoi, heb sinds kort weer een de game opgepakt.

Account sinds 2016: 4081 1515 8474 (mocht je me willen toevoegen)

@Fitzer, heb je een vriendverzoek gestuurd.

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:20
Fitzer schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:27:

Al geprobeerd via Google/Apple account in te loggen(als je die toendertijd hebt gekoppeld)?

• Armada.
Er komt binnenkort weer een pass beschikbaar voor aankoop met een golden bottle cap erin. Voor wie daar niet bekend mee is: met een golden bottle cap kun je iedere Pokémon ongeacht zijn huidige stats naar een perfecte 100% IV Pokémon tillen. Je moet daar opdrachten voor uitvoeren zoals een bepaalde afstand met hem lopen als buddy, een bepaald aantal gevechten, etc. Deze zijn één keer per jaar verkrijgbaar.

Voor wie hem koopt, waar gaan jullie hem voor gebruiken?

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05 20:56
Armada. schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 08:28:
Er komt binnenkort weer een pass beschikbaar voor aankoop met een golden bottle cap erin. Voor wie daar niet bekend mee is: met een golden bottle cap kun je iedere Pokémon ongeacht zijn huidige stats naar een perfecte 100% IV Pokémon tillen. Je moet daar opdrachten voor uitvoeren zoals een bepaalde afstand met hem lopen als buddy, een bepaald aantal gevechten, etc. Deze zijn één keer per jaar verkrijgbaar.

Voor wie hem koopt, waar gaan jullie hem voor gebruiken?
Ja, ik heb wel een lijstje (voor de golden en silver bottle cap), of het wordt een shiny eeveelution, apex ho-oh, apex lugia of een shiny legendary die maar 1 keer wordt uitgegeven zoals shaymin, eterntus e.d.

dus ik tijfel nog :)

Jij?

• Armada.
Ruudox schreef op zondag 10 mei 2026 @ 14:01:
[...]

Ja, ik heb wel een lijstje (voor de golden en silver bottle cap), of het wordt een shiny eeveelution, apex ho-oh, apex lugia of een shiny legendary die maar 1 keer wordt uitgegeven zoals shaymin, eterntus e.d.

dus ik tijfel nog :)

Jij?
Ik ging door je post eens kijken en ik begin een beetje bang te raken dat ik mijn apex Lugia heb verwijderd. |:( Ik kan hem niet terugvinden althans. Maar klinkt als een goed lijstje. Met de vorige ronde was Meloetta een hele populaire keuze van de mythicals dacht ik. Shiny Keldeo ook een handige keuze wel, gebruik je al snel best veel in het spel. Snap je twijfel wel. We hebben gelukkig nog even voor we moeten kiezen, zal waarschijnlijk juni of juli pas komen.

Ik heb mijn vorige gold bottle cap gebruikt op een shiny Osaka background crowned Zacian en mijn silver om Eternatus naar 100% te krijgen. Ik overweeg nu een van deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AibcsUMzGPEyKZQ07vJ6c_UqryU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/59kzOvVakUavW4p21AQibB6k.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4emzgoKoFHIjYQw8KSdCrKJyeTc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fwlxnD47JhVjc6JEfcirCZrP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjtjYpyUxoHOWBPPeEcxPk04ZbQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LDgzYVqCzqdiBSEJDmk67ypo.png?f=fotoalbum_large

Of anders:

- Shiny Keldeo;

- Shiny Shaymin sky form;

- Een shiny background Mewtwo die ik op ga pikken in Japan later deze maand;

- Als ik een shiny Pikachu met een van de pokélids backgrounds in Japan oppik dan wil ik die misschien ook nog wel overwegen. Maar moet wel gek lopen wil het deze worden. Zeg nooit nooit. :+

• Fitzer
J-roenn schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:26:
[...]

Al geprobeerd via Google/Apple account in te loggen(als je die toendertijd hebt gekoppeld)?
Na dagen wachtwoorden proberen met een Username die ik dacht te hebben, is het mij gelukt. Geen idee welk e-mail adres eraan gekoppeld is.

Dus ik ga binnenkort even accounts omgooien op mijn telefoon, want mijn oude account heeft veel meer Pokémons en is een hoger level.

• skassie
Fitzer schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:23:
[...]

Na dagen wachtwoorden proberen met een Username die ik dacht te hebben, is het mij gelukt. Geen idee welk e-mail adres eraan gekoppeld is.

Dus ik ga binnenkort even accounts omgooien op mijn telefoon, want mijn oude account heeft veel meer Pokémons en is een hoger level.
Mooi dat het gelukt is. Deel vooral dit trainer account ook hier dan kunnen we ook hier vrienden worden in game :)

• Fitzer
skassie schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:45:
[...]

Mooi dat het gelukt is. Deel vooral dit trainer account ook hier dan kunnen we ook hier vrienden worden in game :)
7484 3779 5019

• DukeBox
  • Niet online
Fitzer schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:23:
..want mijn oude account heeft veel meer Pokémons en is een hoger level.
Ik weet niet hoe oud je account is, oude Pokemons hebben ook voordeel voor lucky trades: https://pokemongo.fandom.com/wiki/Lucky_Pok%C3%A9mon

• skassie
toegevoegd Janaroh

• skassie
DukeBox schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:42:
[...]

Ik weet niet hoe oud je account is, oude Pokemons hebben ook voordeel voor lucky trades: https://pokemongo.fandom.com/wiki/Lucky_Pok%C3%A9mon
Let wel op dat hier een max aan zit. Volgens mij iets van 45 gegarandeerde trades. Je kan ze dus beter bewaren voor de 50 lucky trades die je moet doen voor level 79 ;)

• DukeBox
  • Niet online
skassie schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:44:
Je kan ze dus beter bewaren voor de 50 lucky trades die je moet doen voor level 79 ;)
Moet zeggen dat ik dat van de 4 de makkelijkste vond. Zeker met de nieuwe remote trades haal je die 50 best wel snel. Als je level 79 bent ga ik er ook wel vanuit dat je onderhand wel wat 'friends' hebt.
Ook die weekly challenges (party) is een makkelijke optie om (verre) fiends te krijgen. Ik heb daarmee (en met de routes) ook de Vavillion collectie kunnen aanvullen (alleen nog ocean).

• skassie
DukeBox schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:17:
[...]

Moet zeggen dat ik dat van de 4 de makkelijkste vond. Zeker met de nieuwe remote trades haal je die 50 best wel snel. Als je level 79 bent ga ik er ook wel vanuit dat je onderhand wel wat 'friends' hebt.
Ook die weekly challenges (party) is een makkelijke optie om (verre) fiends te krijgen. Ik heb daarmee (en met de routes) ook de Vavillion collectie kunnen aanvullen (alleen nog ocean).
Ik vond die 50 lucky idd ook de makkelijkste. Had nog account op plank liggen met 300+ pokemon uit 2016 dus was ik zo mee klaar en met de trades erbij leuk om te kiezen welke :)

Ik heb alle vlinders inmiddels ook helaas nog niet allemaal shiny maar wel hebben geduld. Hopelijk dropped de volgende ocean een shiny.
Krijg helaas de laatste tijd steeds de continental of elegant en daar heb ik zowel de man als vrouw al van in de shiny en hundo variant.

Ach ja wie weet ooit geluk :)

• DukeBox
  • Niet online
skassie schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:51:
Ik heb alle vlinders inmiddels ook helaas nog niet allemaal shiny maar wel hebben geduld.
Ik weet nog maar een maand of 3 dat je de gifts moet pinnen |:( .. de afgelopen 3,5 jaar dat ik speel nooit serieus gedaan dus valt mij hoe dan ook mee dat ik er nog maar 1 mis.

Zit nu nog met 1 silver medal die ik moet halen voor 79, daar loop ik een beetje op vast (zonder bijv. trainer battles langdurig te moeten grinden). Uiteindelijk gaat die er wel komen maar beetje jammer dat ik niet alvast aan nieuwe opdrachten kan beginnen.

[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 11-05-2026 15:19 ]

• skassie
DukeBox schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:14:
[...]

Ik weet nog maar een maand of 3 dat je de gifts moet pinnen |:( .. de afgelopen 3,5 jaar dat ik speel nooit serieus gedaan dus valt mij hoe dan ook mee dat ik er nog maar 1 mis.

Zit nu nog met 1 silver medal die ik moet halen voor 79, daar loop ik een beetje op vast (zonder bijv. trainer battles langdurig te moeten grinden). Uiteindelijk gaat die er wel komen maar beetje jammer dat ik niet alvast aan nieuwe opdrachten kan beginnen.
voordeel is dat je trainer battles ook moet halen voor lvl80 dus als je die toch nog moet lekker rustig mee beginnen. 50 platina om naar 80 te gaan

• Musta
  • Laatst online: 20:59
Toegevoegd Alti010

Hier net level 75 geworden, moet nu 300km lopen + 100 grunts net na de taken over event:-( Gelukkig over 4 weken naar Londen, kan ik voldoende lopen en wat stonjourners vangen hopelijk voor remote trades.

Hebben jullie ook veel remoters die nog niks getagd hebben om te traden? Waarschijnlijk is het ook RNG, maar de laatste tijd zijn mijn lcuky trades niet zo denderend. Lijkt alsof 't meer het minimum is met de IV's.....

[ Voor 14% gewijzigd door Musta op 11-05-2026 21:17 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

• DukeBox
  • Niet online
Musta schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:16:
Hebben jullie ook veel remoters die nog niks getagd hebben om te traden?
Valt wel mee eigenlijk, enige is dat ik zelf niet zoveel heb met shiny maar dat wel voornamelijk het aanbod is. Zelf heb ik ze overigens ook het meest aangeboden, voornamelijk wat in mijn ervaring wat minder vaak voorkomt en alleen un-evolved zodat je zelf alle varianten in pokedex kan krijgen. Verder ook wel wat uit raids die ik dubbel heb en lage scores.

Ik kijk altijd of iemand iets heeft dat ik niet heb, als er niets tussen zit dan initieer ik het niet of er moet iets leuks zijn om lucky van te maken.

b.t.w. Als iemand die mij als friend heeft naar iets specifieks op zoek is om een gen compleet te krijgen en we zijn forever friends kan je altijd een DM sturen.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 11-05-2026 21:43 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HB3kQSruaaJDU15bBnLKRz25FYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iq0TxY6L0zRnM8FItfrdrvTI.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• skassie
wel zuur dat ik gisteren 12 km gelopen heb en deze pas vanaf vandaag geldt.... Ach ja dan de rest van de week maar ff flink doorstappen

• Armada.
Musta schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:16:
[...]

Hebben jullie ook veel remoters die nog niks getagd hebben om te traden? Waarschijnlijk is het ook RNG, maar de laatste tijd zijn mijn lcuky trades niet zo denderend. Lijkt alsof 't meer het minimum is met de IV's.....
Ja, toevallig nu de eerste die dat heeft. Gewoon helemaal niks getagd. Ik had dat wel graag eerder geweten zodat ik prioriteit aan het levellen van friendship met iemand anders had kunnen geven. Ik heb zelf iets van vijfhonderd getagd zodat ik mensen ongeacht wat ze zelf aanbieden altijd wel tegemoet kan komenin een gelijkwaardige trade. Dus dingen als community day shiny, regionals, Furfrou met Europese trim, female salandit tot de meer zeldzame aanbiedingen zoals shiny Kecleon, galar birds, Pokémon met een location background, etc. Ik heb er namelijk echt wel begrip voor dat mensen heel verschillend spelen en daardoor een verschillend aanbod kunnen hebben, maar tig maanden na introductie van remote trades nog helemaal niks getagd hebben vind ik wel irritant.

Moet ook wel lachen om al die luie Amerikanen op Reddit enzo die nu piswoest zijn over die research quest deze week dat je 42km moet wandelen in een week. :+ Nog nooit zoveel weerstand tegen beweging gezien in een game die draait om bewegen. Niet alles hoeft toch altijd toegankelijk te zijn voor iedereen. Is maar zes kilometer per dag.

• Awesomehobo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:48
Ik heb er inderdaad ook een aantal die gewoon niets opgeven, of écht heel beperkt.
Maar ook 2 die wél veel hebben opgegeven, maar waarbij ik ondertussen al weer voor de 2e keer forever friends ben, zonder lucky.. :/

Nog 13 dagen bij ons zie ik, @Armada.
Ik heb wel 163 (1/7e van mijn totale aantal) Pokemon getagged voor remote trade, maar geen idee of daar als F2P speler iets tussen gaat zitten wat voor jou écht interessant gaat zijn :9
Enfin, komen we over 2 weken wel achter :D

[ Voor 28% gewijzigd door Awesomehobo op 13-05-2026 12:35 ]

• Armada.
Awesomehobo schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:28:
Ik heb er inderdaad ook een aantal die gewoon niets opgeven, of écht heel beperkt.
Maar ook 2 die wél veel hebben opgegeven, maar waarbij ik ondertussen al weer voor de 2e keer forever friends ben, zonder lucky.. :/

Nog 13 dagen bij ons zie ik, @Armada.
Ik heb wel 163 (1/7e van mijn totale aantal) Pokemon getagged voor remote trade, maar geen idee of daar als F2P speler iets tussen gaat zitten wat voor jou écht interessant gaat zijn :9
Enfin, komen we over 2 weken wel achter :D
Komt goed, we vinden sowieso wel wat. Ik hoef niet per se wat nieuws en mis ook nog best veelvoorkomende shiny.

Was wel erg blij met deze die ik recent kreeg van een van m’n Japanse vrienden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOyr-tjhpH_EKaxKtZEcWvRV0Is=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dP0YugbCBfm3kZiOQXjg17py.png?f=fotoalbum_large

109 lucky friends ook en zijn allemaal spelers die ik niet irl ken, dus hopelijk nog veel leuke trades in het verschiet. :9

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ga die 42km in één week zeker niet halen (zit meestal rond de 20-25 km), maar ik ga daar ook niet boos over doen. Het hoort inderdaad bij het spelletje.

Ik kijk bij remote trades wel wat de ander te bieden heeft. Ik gun anderen best wat moois als ze er om vragen, maar als ze zelf alleen maar bulbasaurs en pidgeys aanbieden (bij wijze van spreken) en vragen om een shiny legendary, gaat dat niet door. Ik heb inmiddels al aardige collectie, maar vind het erg handig dat bij de remote trades gezocht kan worden naar Pokémon die je nog niet hebt. Dat maakt het zoeken een stuk makkelijker.

Ik heb inmiddels een heel stapeltje (shiny) legendaries die ik dubbel heb getagd voor remote trades. Er komen er eindelijk wat bij mij, en het heeft me al een mooie Solgaleo opgeleverd (geruild met een Lunala, daar hadden we dus beide wat aan denk ik). Nu nog een boel Cosmog candy sparen en hopen dat ik ooit weer die speciale punten kan krijgen. Beide zitten op een paar honderd, en je moet 1000 hebben voor het evolueren.

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
gwystyl schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:29:
Ik ga die 42km in één week zeker niet halen (zit meestal rond de 20-25 km), maar ik ga daar ook niet boos over doen. Het hoort inderdaad bij het spelletje.

Ik kijk bij remote trades wel wat de ander te bieden heeft. Ik gun anderen best wat moois als ze er om vragen, maar als ze zelf alleen maar bulbasaurs en pidgeys aanbieden (bij wijze van spreken) en vragen om een shiny legendary, gaat dat niet door. Ik heb inmiddels al aardige collectie, maar vind het erg handig dat bij de remote trades gezocht kan worden naar Pokémon die je nog niet hebt. Dat maakt het zoeken een stuk makkelijker.

Ik heb inmiddels een heel stapeltje (shiny) legendaries die ik dubbel heb getagd voor remote trades. Er komen er eindelijk wat bij mij, en het heeft me al een mooie Solgaleo opgeleverd (geruild met een Lunala, daar hadden we dus beide wat aan denk ik). Nu nog een boel Cosmog candy sparen en hopen dat ik ooit weer die speciale punten kan krijgen. Beide zitten op een paar honderd, en je moet 1000 hebben voor het evolueren.
Ik ga die 42 km ook never nooit halen zonder externe hulp ofzo.. Of zijn er nog een beetje simpele "hacks" die je kan misbruiken om afstand te genereren? En dan bedoel ik niet GPS spoofen, maar iets als een huis tuin en keuken apparaat wat beweging creëert ofzo?

• Musta
  • Laatst online: 20:59
BootVluchteling schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:47:
[...]

Ik ga die 42 km ook never nooit halen zonder externe hulp ofzo.. Of zijn er nog een beetje simpele "hacks" die je kan misbruiken om afstand te genereren? En dan bedoel ik niet GPS spoofen, maar iets als een huis tuin en keuken apparaat wat beweging creëert ofzo?
Ik haal het misschien nog doordat ik richting duitsland ga van het weekend, maar wordt kantjeboord.

Ik heb wel geluk met gps drift als ik mn telefoon op de werklaptop zet tijdens het werken, dan gaat die echt alle kanten op. Op mn prive laptop lukt het dan weer niet. Misschien dat je dat kan proberen?

Ik weet dat een collega zo'n telefoon schommelaar heeft gehaald via aliexpress speciaal voor het spel en hij haalt volgens mij wekelijks 80 tot 90km ermee.

Net even gekeken en heb iets van 400 pokemon getagd zag ik, ook heel wat CD shinies. Misschien heeft iemand die gemist en vind het zonde om ze te transferren :p Merk toch wel met de Remote trades tot nu toe dat mensen vooral Gigantamax en shiny legendaries willen, de voorraad slinkt wel snel zo.

[ Voor 14% gewijzigd door Musta op 13-05-2026 15:51 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:07
Bij mij haal ik de meeste kilometers met fietsen. Als ik van/naar mijn werk fiets bijv telt ie dat mee via google fit en adventure sync. Dus dat is al 30km per week in mijn geval. Verder met normale beweging is er wel een goede kans dat ik het haal. Zit vaak rond de 50km per week dat wordt geregistreerd en dat is dus voor een groot deel adventure sync. Ga eigenlijk niet zo vaak specifiek voor het spel lopen.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:00
Zoek eens op "google fit debugger", handige tool om je Google Fit te testen...

• Indicatie
Armada. schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:37:
[...]

Komt goed, we vinden sowieso wel wat. Ik hoef niet per se wat nieuws en mis ook nog best veelvoorkomende shiny.

Was wel erg blij met deze die ik recent kreeg van een van m’n Japanse vrienden:

[Afbeelding]

109 lucky friends ook en zijn allemaal spelers die ik niet irl ken, dus hopelijk nog veel leuke trades in het verschiet. :9
Dit is echt het leuke van die remote trades.

Ik kon 'm ook ruilen zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fF7UbffgogJhnTg8zPME9lSLg0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PKpVjz59MqkHyxmHOsmfbsD.jpg?f=fotoalbum_large

• BootVluchteling
mhoogendam schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:53:
Zoek eens op "google fit debugger", handige tool om je Google Fit te testen...
Thanks! Werkt als een kogel. Voor nu even een uitkomst om die 42 km te kunnen behalen !

• Armada.
https://pokemongo.com/en/...celebrations-go-fest-2026

Antwerpen klinkt nog wel leuk. Twijfel wel beetje in hoeverre het de moeite waard is want ik kwam er bij het Road Trip event in Den Haag erachter dat ik niet schaamteloos genoeg ben om te dringen voor merch. :+ Maar kan mij zo voorstellen dat er wel heel veel mensen op af komen en ik lees dat ze de stops en gyms gaan boosten, dus dat in combinatie met een mini Go Fest-achtig sfeertje en een mooie stad om in te spelen kan al wel genoeg zijn. Maar even over nadenken.

Gaat iemand van jullie heen? Antwerpen of Hamburg ofzo.

Edit: grapje, hotel is al geboekt. 't Kan verkeren. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Armada. op 18-05-2026 00:19 ]

• Awesomehobo
Dank voor de info! Had die nog niet gezien. Er is voor mij niet echt iets in de buurt (Finland), en ben niet van plan om speciaal te reizen voor PoGo momenteel, maar de "alle boosts tijdens Go Fest Global waar je normaal voor betaald is gratis voor iedereen tijdens deze iteratie van Go Fest" was zeer welkome nieuwe informatie voor mij :D

Quote;
Trainers will need as many fellow Trainers as possible to successfully face these powerful Raid Bosses. That’s why, for the first time, Pokémon GO Fest 2026: Global is FREE for all Trainers logged in during the event weekend. That means Special Research, additional bonuses, and an increased chance of encountering Shiny Pokémon are available to all Trainers at no cost!

Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel Super Mega raids er gaan zijn om Mega Mewto te kunnen bemachtigen; het weekend voor Go Fest Global lijkt overspoeld met Mega en five-star raids..

Zaterdag:
- Mega Mewto X Super Mega raid
- 9 verschillende Mega raids
- 25 verschillende five-star raids

Zondag:
- Mega Mewto Y Super Mega raid
- 10 verschillende Mega raids
- 49 (!!) verschillende five-star raids

Dat wordt echt zoeken naar Super Mega raids..
Klinkt als een verdientrucje om FOMO te promoten en meer remote passes te verkopen :/

[ Voor 20% gewijzigd door Awesomehobo op 18-05-2026 07:57 ]

• Raem
gwystyl schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:29:
Ik heb inmiddels al aardige collectie, maar vind het erg handig dat bij de remote trades gezocht kan worden naar Pokémon die je nog niet hebt. Dat maakt het zoeken een stuk makkelijker.
Ik zou ook altijd even de volledige lijst checken. Want ik heb al een paar keer meegemaakt dat de "Unregistered" lijst niet compleet is en er Pokémon in hadden moeten staan die ik nog niet heb.

• Armada.
Awesomehobo schreef op maandag 18 mei 2026 @ 07:49:
[...]

Dank voor de info! Had die nog niet gezien. Er is voor mij niet echt iets in de buurt (Finland), en ben niet van plan om speciaal te reizen voor PoGo momenteel, maar de "alle boosts tijdens Go Fest Global waar je normaal voor betaald is gratis voor iedereen tijdens deze iteratie van Go Fest" was zeer welkome nieuwe informatie voor mij :D

Quote;
Trainers will need as many fellow Trainers as possible to successfully face these powerful Raid Bosses. That’s why, for the first time, Pokémon GO Fest 2026: Global is FREE for all Trainers logged in during the event weekend. That means Special Research, additional bonuses, and an increased chance of encountering Shiny Pokémon are available to all Trainers at no cost!

Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel Super Mega raids er gaan zijn om Mega Mewto te kunnen bemachtigen; het weekend voor Go Fest Global lijkt overspoeld met Mega en five-star raids..

Zaterdag:
- Mega Mewto X Super Mega raid
- 9 verschillende Mega raids
- 25 verschillende five-star raids

Zondag:
- Mega Mewto Y Super Mega raid
- 10 verschillende Mega raids
- 49 (!!) verschillende five-star raids

Dat wordt echt zoeken naar Super Mega raids..
Klinkt als een verdientrucje om FOMO te promoten en meer remote passes te verkopen :/
Ik vraag mij ook wel af hoe ze dat gaan doen. Het leek mij het meest logisch als ze qua typing van de raids aansluiting zouden zoeken bij de rotatie van typings in het spawnveld (onder featured), maar daar lijkt ook niet echt overlap tussen te zitten. Zo zit Regice op zondag in de raids terwijl Ice in Stormfire Peaks op zaterdag featured is. Dat maakt gericht raiden wel heel lastig. Beetje invulling van mijn kant, maar ik denk (en hoop) dat ze iets van vijftig procent van alle gyms gewoon mega Mewtwo laten draaien en dat ze over het restant de andere raids verdelen. Dat maakt gericht raiden op iets anders dan Mewtwo wel erg lastig, maar op zich is dat niet erg. Elke tier 5 raid komt uiteindelijk altijd terug. Mewtwo daarentegen een stuk minder frequent, dus zelfs met winstbejag is veel Mega Mewtwo raids laten spawnen het meest verstandig.

Maar ze zijn dit keer sowieso niet erg scheutig met de details van alles. Ik sta vrijdag in Tokio maar ik heb nog steeds geen idee wat er gaat grotendeels gaat spawnen, wat er in de eieren zit, etc. Van Tokio zijn welgeteld vijftien spawns bekend, terwijl vorig jaar bij Osaka je van tevoren praktisch alle 59 al wist. Maar goed, ik vermaak me daar toch wel. :9

• Awesomehobo
Armada. schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:01:
[...]

Beetje invulling van mijn kant, maar ik denk (en hoop) dat ze iets van vijftig procent van alle gyms gewoon mega Mewtwo laten draaien en dat ze over het restant de andere raids verdelen. Dat maakt gericht raiden op iets anders dan Mewtwo wel erg lastig, maar op zich is dat niet erg.
Tja, ik ben benieuwd. Een aantal maanden geleden was er ook die Kyurem Black / White raid day, waarbij zowel Kyurem White, Kyurem Black alsook Reshiram en Zekrom in raids actief waren. Moet zeggen dat her percentage Kyurem raids toen ook al tegenviel, ik denk dat 70% van de raids in onze stad Reshiram en Zekrom waren.

Ik hoop dat je gelijk heb, maar gezien Scopely toch ook winst op hun investering willen zien van de overname van Niantic, zou het me niet verbazen als het percentage Mewtwo raids artificieel laag wordt gehouden om zo remote raids te promoten.
(En dat bovenop de toevoeging van link charges, een Go Pass voor letterlijk alles, inclusief Team Rocket events die normaal gewoon via research gingen, etc.)

Goede reis en veel plezier in Tokio in ieder geval, we zien de resultaten wel langs komen :D

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ik ben er ook bang voor. Die Kyurem dag was echt waardeloos. Ik heb destijds heel hard gewerkt om in ons dorp een aardig aantal gyms te krijgen. En dan heb je er op zulke events nog niks aan. Dan ben je bijna verplicht om naar een grote stad af te reizen.

En remote? Laatst met die Dragonite was dat ook niet fijn. Minimaal 10(?) man nodig, maar tegelijkertijd ook een limiet van 20 man. Je kwam er zo remote gewoon niet tussen.

• Awesomehobo
Rotatie van raids lijkt nu bekend, al neemt dat de zorgen om lage mewtwo raids niet echt weg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXB7-LEZPS70qQRdPlnNWKoP0GU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9WpurETe3Al95qPLAFTMNhJ8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTR8m5vLT7YSOgoxYy8ATvKcKL8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vRbFpZ4ihF4ac2WNOFMQ6Ppx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/et5TcZnonsBGoHW1wmi8wScUOBw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mlL1pjTu72LwFTE0amxidiGX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SW0J20iVvjIkWTCQImPNGmg84GY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zNAPdrvFIZccCpBX5No0UWX7.png?f=user_large

https://pokemongohub.net/post/news/global-go-fest-mega-raids-and-5-star-raids-have-been-revealed/

https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/1th22sg/global_go_fest_raid_rotation_habitats/

[ Voor 8% gewijzigd door Awesomehobo op 19-05-2026 05:12 ]

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde hiervan? Ik dacht dat het maar 1 dag was (dus heb maar 1 dag in schriftelijk drievoud aangevraagd bij de baas :D), maar blijkbaar is het 2 dagen. Ik woon in Tokyo, dus ik kom genoeg raids tegen zonder naar een speciale plek te moeten gaan (al is Akihabara 'speciaal' op zo'n dag).

• Armada.
mat.hi.as schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 06:40:
[...]

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde hiervan? Ik dacht dat het maar 1 dag was (dus heb maar 1 dag in schriftelijk drievoud aangevraagd bij de baas :D), maar blijkbaar is het 2 dagen. Ik woon in Tokyo, dus ik kom genoeg raids tegen zonder naar een speciale plek te moeten gaan (al is Akihabara 'speciaal' op zo'n dag).
Ik denk dat als je in Tokio zelf woont de meerwaarde best laag is en je het vooral zou moeten doen omdat je graag specifieke merch wil of mensen wil ontmoeten. Je woont natuurlijk al in het Pokémon GO paradijs dus de rest maakt dan wat minder indruk gok ik zo. :P Als je normaal speelt in een middelgrote stad (of kleiner) dan zit het voordeel vooral in de extra gyms en stops, verhoogde spawns en dat door de aantrekkingskracht van zo'n georganiseerde optie raids direct vol zitten. Over Tokio gesproken, wat is denk jij de beste plek voor raiden? Shinjuku West ('Pokémon Plaza') bij de Yodobashi Camera, rondom station Ikebukuro, Akihabara of toch een plek waar ik nog niet aan denk? En waar zou jij heengaan als het regent? Sunshine City heeft misschien minder wat aantrekkingskracht denk ik na het incident daar en de tijdelijke sluiting van Pokémon Center, maar ik weet nog niet zo goed waar dan wél heen te gaan als het ellendig weer is en je wel wat kilometers wil maken.

• mat.hi.as
Ik ben met de gigantamax dag naar Pokémon Plaza gegaan, maar dat viel behoorlijk tegen. Er zijn niet heel gyms, ik heb die dag best veel gelopen om er genoeg te doen. Volgens mij is het vooral zo bekend doordat er een hoop stoeltjes staan (niet heel gewoon) met een grote pokemon mural. Granted, er zijn daar genoeg spawns en stops in range om daar te blijven hangen, maar qua gyms viel het me tegen.

Mijn go-to plek is Akihabara. Ook om kaarten te kopen, ik ken daar ondertussen al aardig de weg :). Genoeg gyms, spawns en stops binnen loopafstand. Bij de Kyurem dag had ik ieder halfuur wel een handvol binnen bereik (Kyurem dus, niet de Reshiram of Zekrom). Soms wel een beetje lopen, maar goed te doen. Lobbies zitten in no time vol, ook aan het einde van het halfuur (komt door al het lopen van iedereen :+) dus ik ben niet bang voor te weinig mensen voor de Mega Mewtwos. Nadeel is dat het takkedruk is en iedereen op z'n telefoon zit en dus niet oplet/doorloopt. Op zondag is de grote straat afgesloten en verspreid het voetvolk zich wat meer.

Nakano Broadway heeft ook een hoop spelers en gyms, maar niet zoveel als Akihabara. Er zijn wel weer een hoop winkeltjes/displays met een hoop anime-troep (en (dure) horloges, rare combinatie), heb er zelf een hoop Pikachu beeldjes en knuffels gehaald <3. Deels overdekt, maar de meeste gyms iets erbuiten. Ik ben er nog niet geweest bij een Pokémon event.

Sunshine City zou denk ik de beste optie zijn als het regent, of als het kneiterheet is. In de airco rondlopen is toch lekkerder dan 40+, en dat zit er wel in midden juli. Al ben ik bang dat ik gewoon ga zweten tussen alle andere mannen van middelbare leeftijd, in Akihabara :D.

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:43
Hier sinds gisteren ook weer begonnen. Er is in de laatste paar jaar (denk dat het ruim 3 a 4 jaar geleden is), veel veranderd en bijgekomen. Gelukkig in een keer m'n account weer weten te gebruiken.

Ben lvl 45, maar mijn friend list is aardig leeg dus voor mij geen remote trading. Iedereen die wil kan en mag me toevoegen: 9522 8419 8594

• Indicatie
Hotman schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:24:
Hier sinds gisteren ook weer begonnen. Er is in de laatste paar jaar (denk dat het ruim 3 a 4 jaar geleden is), veel veranderd en bijgekomen. Gelukkig in een keer m'n account weer weten te gebruiken.

Ben lvl 45, maar mijn friend list is aardig leeg dus voor mij geen remote trading. Iedereen die wil kan en mag me toevoegen: 9522 8419 8594
Heb je toegevoegd.

Mocht je nog behoefte hebben aan wat extraatjes, hier is mijn referral code: VK23XPWMQ

• Armada.
mat.hi.as schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:24:
Ik ben met de gigantamax dag naar Pokémon Plaza gegaan, maar dat viel behoorlijk tegen. Er zijn niet heel gyms, ik heb die dag best veel gelopen om er genoeg te doen. Volgens mij is het vooral zo bekend doordat er een hoop stoeltjes staan (niet heel gewoon) met een grote pokemon mural. Granted, er zijn daar genoeg spawns en stops in range om daar te blijven hangen, maar qua gyms viel het me tegen.

Mijn go-to plek is Akihabara. Ook om kaarten te kopen, ik ken daar ondertussen al aardig de weg :). Genoeg gyms, spawns en stops binnen loopafstand. Bij de Kyurem dag had ik ieder halfuur wel een handvol binnen bereik (Kyurem dus, niet de Reshiram of Zekrom). Soms wel een beetje lopen, maar goed te doen. Lobbies zitten in no time vol, ook aan het einde van het halfuur (komt door al het lopen van iedereen :+) dus ik ben niet bang voor te weinig mensen voor de Mega Mewtwos. Nadeel is dat het takkedruk is en iedereen op z'n telefoon zit en dus niet oplet/doorloopt. Op zondag is de grote straat afgesloten en verspreid het voetvolk zich wat meer.

Nakano Broadway heeft ook een hoop spelers en gyms, maar niet zoveel als Akihabara. Er zijn wel weer een hoop winkeltjes/displays met een hoop anime-troep (en (dure) horloges, rare combinatie), heb er zelf een hoop Pikachu beeldjes en knuffels gehaald <3. Deels overdekt, maar de meeste gyms iets erbuiten. Ik ben er nog niet geweest bij een Pokémon event.

Sunshine City zou denk ik de beste optie zijn als het regent, of als het kneiterheet is. In de airco rondlopen is toch lekkerder dan 40+, en dat zit er wel in midden juli. Al ben ik bang dat ik gewoon ga zweten tussen alle andere mannen van middelbare leeftijd, in Akihabara :D.
Ha thanks, dit bevestigt wat ik eigenlijk al dacht. Ik las namelijk overal dat Pokémon Plaza dé plek zou zijn om te raiden, maar ik zag dat vervolgens helemaal niet gereflecteerd op de kaart met gyms. Ik ben een hoop populaire plekken afgegaan en kwam eigenlijk zelf tot de conclusie dat rondom station Ikebukuro een veel betere plek is. Als je daar ongeveer ter hoogte van de roof garden bij de oostkant van het station een straal tekent van tweehonderd meter, kun je namelijk elf gyms bereiken. Gyms zullen zich sowieso wel vullen inderdaad, in Osaka vorig jaar was praktisch elke raid zo gevuld, maar het is ook wel fijn natuurlijk om beetje veel achter elkaar te kunnen doen. Fijn even met een Tokio local te kunnen sparren. Ik zit zelf in Akasaka dus zit eigenlijk overal wel dichtbij. Mocht het echt duizend graden worden of de luiheid toeslaan, kun je ook nog overwegen zo'n toeristenbus te nemen en gewoon te blijven zitten. Raids worden wat lastig, maar qua snelheid perfect om eieren nog uit te broeden en eigenlijk non-stop te kunnen vangen. Zelf wandel ik liever, maar heb dit zelf als noodoplossing. Er is aankomend weekend nog wat leuks te vangen in Yokohama trouwens.

Nog aanraders qua winkels in Akihabara? Ik vond vorig jaar de prijzen daar niet echt optimaal, maar merkte ook dat ik niet zo goed wist waar te zijn. Ben zelf ook wel echt een sucker voor Pokémon plushies inderdaad: ik ging vorig jaar met één koffer naar Japan en kwam er met drie terug. Het is een beetje uit de hand gelopen en ik heb de volledige intentie dat dit jaar nog verder te laten escaleren. :+

Heb zelf vandaag in de store die voordelige box met 99 raid passen voor 5425 coins (= beste box) dus twijfel of ik nog wat bijhaal ook. Tokio vreet raidpassen.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:45

Ik heb je een invite gestuurd. Referral code: H3T47KKCW

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Rvde
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:49

Toegevoegd!

Ref code: CV8WXTQVR, https://pokemongolive.com/refer?code=CV8WXTQVR&source=InvitePage

• BootVluchteling
Die referral code kan je toch maar eenmalig gebruiken voor een persoon? Of kan (in dit geval @Hotman )met iedereen een referral aan gaan?

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:43
BootVluchteling schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:53:
Die referral code kan je toch maar eenmalig gebruiken voor een persoon? Of kan (in dit geval @Hotman )met iedereen een referral aan gaan?
Nee, wat jij zegt klopt. De eerste referral code kon ik gebruiken en daarna niet meer. Maar mochten er hier nog meer mensen zijn die referral codes kunnen gebruiken, zijn ze nu wel zichtbaar.

• mat.hi.as
Armada. schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:22:
[...]

Ha thanks, dit bevestigt wat ik eigenlijk al dacht. Ik las namelijk overal dat Pokémon Plaza dé plek zou zijn om te raiden, maar ik zag dat vervolgens helemaal niet gereflecteerd op de kaart met gyms. Ik ben een hoop populaire plekken afgegaan en kwam eigenlijk zelf tot de conclusie dat rondom station Ikebukuro een veel betere plek is. Als je daar ongeveer ter hoogte van de roof garden bij de oostkant van het station een straal tekent van tweehonderd meter, kun je namelijk elf gyms bereiken. Gyms zullen zich sowieso wel vullen inderdaad, in Osaka vorig jaar was praktisch elke raid zo gevuld, maar het is ook wel fijn natuurlijk om beetje veel achter elkaar te kunnen doen. Fijn even met een Tokio local te kunnen sparren. Ik zit zelf in Akasaka dus zit eigenlijk overal wel dichtbij. Mocht het echt duizend graden worden of de luiheid toeslaan, kun je ook nog overwegen zo'n toeristenbus te nemen en gewoon te blijven zitten. Raids worden wat lastig, maar qua snelheid perfect om eieren nog uit te broeden en eigenlijk non-stop te kunnen vangen. Zelf wandel ik liever, maar heb dit zelf als noodoplossing. Er is aankomend weekend nog wat leuks te vangen in Yokohama trouwens.

Nog aanraders qua winkels in Akihabara? Ik vond vorig jaar de prijzen daar niet echt optimaal, maar merkte ook dat ik niet zo goed wist waar te zijn. Ben zelf ook wel echt een sucker voor Pokémon plushies inderdaad: ik ging vorig jaar met één koffer naar Japan en kwam er met drie terug. Het is een beetje uit de hand gelopen en ik heb de volledige intentie dat dit jaar nog verder te laten escaleren. :+

Heb zelf vandaag in de store die voordelige box met 99 raid passen voor 5425 coins (= beste box) dus twijfel of ik nog wat bijhaal ook. Tokio vreet raidpassen.
Hopelijk heb je goeie airco in die bussen, ik verwacht dat die ook goed heet worden :D.

Akasaka is inderdaad een perfecte locatie. Niet alleen voor Pokemon, maar alles in Tokyo. Je bent zo in Shibuya/Shinjuku, maar ook Shimbashi of Tokyo Station. Ik woon er zelf ook :+.

Als je me laat weten of je naar iets specifieks op zoek bent qua kaarten (oude, PSA, engels, bulk, etc) kan ik misschien wat tips geven. Ik ken in ieder geval 20-30 winkels, waar ik wel een beetje een idee van heb qua prijzen en wat voor assortiment ze hebben. Ik heb een paar favoriete waar ik zelf standaard heenga (Bookoff, cardrush, maar ook wat obscure bovenaan in een gammel liftje :D).

Om het nog een beetje ontopic te krijgen: Ik wist niet af van die Yokohama Pikachu. Misschien van het weekend langs gaan. Ik moetwil toch nog de Pokelids daar ophalen vanwege de stamp rally. Ik ben al een keer bij de meeste lids in Yokohama geweest en een foto gemaakt, toen was de stamp rally er helaas nog niet. Nu nog de dame meekrijgen :). Het is jammer dat het 5 minuten duurt voordat je de stops opnieuw kan spinnen en daarmee een nieuwe gift kan krijgen, anders had ik voor meerdere mensen wat stamps kunnen verzamelen.

• Armada.
mat.hi.as schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:46:
[...]

Hopelijk heb je goeie airco in die bussen, ik verwacht dat die ook goed heet worden :D.

Akasaka is inderdaad een perfecte locatie. Niet alleen voor Pokemon, maar alles in Tokyo. Je bent zo in Shibuya/Shinjuku, maar ook Shimbashi of Tokyo Station. Ik woon er zelf ook :+.

Als je me laat weten of je naar iets specifieks op zoek bent qua kaarten (oude, PSA, engels, bulk, etc) kan ik misschien wat tips geven. Ik ken in ieder geval 20-30 winkels, waar ik wel een beetje een idee van heb qua prijzen en wat voor assortiment ze hebben. Ik heb een paar favoriete waar ik zelf standaard heenga (Bookoff, cardrush, maar ook wat obscure bovenaan in een gammel liftje :D).

Om het nog een beetje ontopic te krijgen: Ik wist niet af van die Yokohama Pikachu. Misschien van het weekend langs gaan. Ik moetwil toch nog de Pokelids daar ophalen vanwege de stamp rally. Ik ben al een keer bij de meeste lids in Yokohama geweest en een foto gemaakt, toen was de stamp rally er helaas nog niet. Nu nog de dame meekrijgen :). Het is jammer dat het 5 minuten duurt voordat je de stops opnieuw kan spinnen en daarmee een nieuwe gift kan krijgen, anders had ik voor meerdere mensen wat stamps kunnen verzamelen.
Ik vind packs rippen het leukst maar begreep al dat die lastig te krijgen zijn. Oude zooi vind ik ook top, hoeft niet het high-end spul te zijn want ik ben niet bezig met waarde maar alleen of ik het een leuk plaatje vind. :+

Leuk idee trouwens wat betreft de lids in GO, ik ga die zelf ook meepakken. Kom er onderweg tijdens mijn reis door Japan best veel tegen. Soms kleine detour ervoor, vind ik het wel waard, reis alleen dus kan mijn goddelijke gang gaan. In hoofdlijnen wordt mijn reis Tokio/Yokohama, Takayama/Shirakawa-Go, Kanazawa, Osaka (in combinatie met flitsbezoekje Kyoto en Nara, ik ben er al eens geweest), Fukuoka, Nagasaki, Aso en Kagoshima. Al die plekken hebben de lids wel geloof ik, alleen Kanazawa heeft er maar eentje. En dan tussendoor denk ik ook even lids meepakken in Machida, Shimonoseki, Shiga, Saga, Awareonsen, Fukui en Ibusuki. Als je nog keer leuk Pokémon GO uitje zoekt: https://observatory.pokemon.jp/ in Koriyama. Ga er zelf ook uiteraard heen. :P Daar heb je de Observatory background Clefairy, die is echt heel mooi vind ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTUbGtAJLUjB5aRVUywLfnQE53M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/sG51Lyho9h2Snt2Ld64e7T3f.webp?f=user_large

Plus exclusieve merch. 8)
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
Let op: GPS-spoofing wordt beschouwd als een vorm van valsspelen ('cheaten'). Ondanks dat het onschuldig kan lijken, is het officieel niet toegestaan. Om die reden is het delen van informatie hierover op Tweakers niet toegestaan.