• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGSz_NqwQnRx33Mse356E4s2MnM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/x8wk0RawWYGh28f8kNJHraS6.png?f=user_large
Snelste route naar level 20.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:32
Je verliest alles in de eerste ronden (sandbagging). Helpt dat? Krijg je dan in de hogere levels makkelijker tegenstanders?

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:20
aljooge schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:29:
[...]

Je verliest alles in de eerste ronden (sandbagging). Helpt dat? Krijg je dan in de hogere levels makkelijker tegenstanders?
Ik kan geen goede vergelijking geven, ik doe nooit pvp, totdat @Armada. dit plaatje deelde (waarvoor dank). Ik wilde namelijk wel een keer die Pikachu krijgen, dus ik ben nu maar begonnen. Wat ik merk, ondertussen op rank 16, dat er een hoop beunhazen tussen zitten. GBL met Pokémon van ~1300 cp, gekke (en niet werkende) tactieken. Die mensen zijn dus wel op rank 16 gekomen met dat team, dus zullen een hoop tussendoor verloren hebben. Het voelt heel erg makkelijk nu. Als ik een potje wil winnen, dan lukt me dat 90% van de tijd. Niet omdat ik zo goed ben, maar omdat de tegenstander zo slecht is. Dus het voelt inderdaad alsof veel verliezen in het begin je makkelijkere tegenstanders geeft.

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-03 15:59
Iemand al Solgaleo gevangen? Wat een ellende, Pokeraid screenshots werken niet, omdat de kop van dat beest de naam afdekt. Toen maar een remote raidpass geofferd om bij een ander aan te haken en het ding vervolgens niet kunnen vangen ondanks 10 golden razzberries. Mijn zoon had gisteren hetzelfde in 2 pogingen, pff..

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
mat.hi.as schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:48:
[...]

Wat ik merk, ondertussen op rank 16, dat er een hoop beunhazen tussen zitten. GBL met Pokémon van ~1300 cp,
Soms doe ik wel eens een battle, met m'n buddy (ongeacht de CP), om het battle hartje te krijgen.
Enkele keer win ik ook, andere keer niet.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:37
_Anvil_ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:44:
Iemand al Solgaleo gevangen? Wat een ellende, Pokeraid screenshots werken niet, omdat de kop van dat beest de naam afdekt. Toen maar een remote raidpass geofferd om bij een ander aan te haken en het ding vervolgens niet kunnen vangen ondanks 10 golden razzberries. Mijn zoon had gisteren hetzelfde in 2 pogingen, pff..
Geen enkel probleem om te vangen, Je kan de move van Kyurem gebruiken (Freeze Shock) dan is hij makkelijker te doen.

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

• _Anvil_
skassie schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 09:19:
[...]

Geen enkel probleem om te vangen, Je kan de move van Kyurem gebruiken (Freeze Shock) dan is hij makkelijker te doen.
Dank, maar ik moest opzoeken wat een Kyurem was, ik ben net weer begonnen sinds Corona en toen gebruikten vooral mijn kinderen de account :*)

Maar er zijn dus pokemons met een ijs aanval die ook daarna helpt met vangen bedoel je?

• theootje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 18:14
_Anvil_ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 09:30:
[...]

Dank, maar ik moest opzoeken wat een Kyurem was, ik ben net weer begonnen sinds Corona en toen gebruikten vooral mijn kinderen de account :*)

Maar er zijn dus pokemons met een ijs aanval die ook daarna helpt met vangen bedoel je?
Black Kyurem heeft een special move die ook buiten combat te gebruiken is. Die zet je aan voor het gevecht, is 10 minuten geldig (per 5000 dust/5 candy) en maakt het vangen makkelijker van een Pokemon binnen die 10 minuten.

Ik was vergeten die aan te zetten, maar had geen problemen met Solgaleo te vangen gelukkig. Doe hem nu met 2 telefoons "solo", dus hoef gelukkig ook geen groep te zoeken en kan hem nog een paar keer doen komende tijd.

• skassie
Super wilde hem net delen maar je was mij voor!! Wordt natuurlijk weer gewaardeerd _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• _Anvil_
Ok, deze (inmiddels l44) n00b heeft gisteravond op en neer fietsend in de regen (samen met een zooitje vreemden op PokeRaid) een Moltres en een Zapdos gevangen. Gaaf! Volgens mijn beperkte Pokemon lore kennis is een Moltres iets bijzonders.

Maarrr.. die dingen zijn amper 2500CP en die ga ik nooit boven de 3500 kunnen krijgen toch? Want geen candy? Lopen 1 per 20km dacht ik?

• ZeRoC00L
  • Niet online
_Anvil_ schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:54:
Ok, deze (inmiddels l44) n00b heeft gisteravond op en neer fietsend in de regen (samen met een zooitje vreemden op PokeRaid) een Moltres en een Zapdos gevangen. Gaaf! Volgens mijn beperkte Pokemon lore kennis is een Moltres iets bijzonders.

Maarrr.. die dingen zijn amper 2500CP en die ga ik nooit boven de 3500 kunnen krijgen toch? Want geen candy? Lopen 1 per 20km dacht ik?
Ja, lopen, poffin, en rare candy voeren.

Maar het hoeft hem niet meteen binnen een paar dagen te maxen, komt vanzelf wel.

Volg je bankbiljetten

• _Anvil_
ZeRoC00L schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:58:
[...]

Maar het hoeft hem niet meteen binnen een paar dagen te maxen, komt vanzelf wel.
Helder. Ik heb namelijk nu een lucky Magikarp als buddy en daarmee hark ik in 5 dagen zo'n 200 candies binnen (ik loop 40-50 km per week en ze spawnen ook veel in de regen lijkt het?), so that is a whole dfferent cookie :P

• ZeRoC00L
  • Niet online
Magikarp is er nu inderdaad (veel), pokemons komen en gaan....

Daarnaast, powerup (en evolve) niet iedere pokemon die je hebt, wacht tot je een goeie hebt en die pas uppen.

Volg je bankbiljetten

• _Anvil_
ZeRoC00L schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:58:
[...]

Ik heb maar 3 poffins momenteel, een exited pokemon betekent 10 ipv 20km per candy toch? dus dat lijkt weinig uit te halen? Of bedoel je de extra buddy level voordelen die dan sneller komen? Rare candy verdienen lijkt wel vrij rap te gaan :)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:51

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• ZeRoC00L
  • Niet online
_Anvil_ schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:05:
[...]

Ik heb maar 3 poffins momenteel, een exited pokemon betekent 10 ipv 20km per candy toch? dus dat lijkt weinig uit te halen? Of bedoel je de extra buddy level voordelen die dan sneller komen? Rare candy verdienen lijkt wel vrij rap te gaan :)
Je kunt bij 19,9 km een poffin geven, dan krijg je er 1, en 100 meter lopen, dan krijg je er weer 1.
Of als je (flink) gat lopen, maar inderdaad, poffin is halve km afstand.
Daarnaast krijg je dubbele hartjes bij poffin, dus kun je een buddy sneller naar Best Buddy krijgen.

Gewoon rustig aan doorsparen. En nu lijk je inderdaad veel rare candy te krijgen.

Volg je bankbiljetten

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCAHuidlDqgedXQp7EQadG1Q4ac=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VubVqgiqBOvgXcJjQukyUAGU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvgwBQsuulvK-OpAGHLJVuY53rk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OyQ2VfeK5LDOBRIwcrg225EL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7kfFGa9LaCzczs4deot4hRX2sY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JikF0c63aCfa4ktVaKsGX30p.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaOYzHcXY3WyPpZktMMTtPDO3iM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bAGTA6Rfct0oEVzuI8ajtuy1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 24-02-2026 15:13 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-03 05:39

NS FC: SW 2742 0448 8213

• _Anvil_
Dank, voor X, Y Z en A toch?

Gisteravond met zoonlief langs wat raid locaties gelopen voor de 2 Primals, allebei gevangen met hulp van 9 vreemden via Pokeraid. Die app werkt grappig, het lijkt er op of niemand in de room komt, maar de laatste minuten voor het einde van een raid springt iedereen er in? We moesten een sprintje trekken naar de locatie omdat men zat te wachten :*)

Ik had deze te pakken, goede vangst begrijp ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTJ_j68B_i1yDxuyJMyAn7yInWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2f66ypd9BbuyzF7wnY8JpRBX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door _Anvil_ op 26-02-2026 11:29 ]

• boefis
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-03 10:18
_Anvil_ schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:28:
[...]

Gisteravond met zoonlief langs wat raid locaties gelopen voor de 2 Primals, allebei gevangen met hulp van 9 vreemden via Pokeraid. Die app werkt grappig, het lijkt er op of niemand in de room komt, maar de laatste minuten voor het einde van een raid springt iedereen er in? We moesten een sprintje trekken naar de locatie omdat men zat te wachten :*)

[Afbeelding]
In ieder geval een mooie vangst, wat zijn de IV's? Mocht je niet weten wat IV"s zijn die kan je vinden als je via rechtsonder op appraise duwt, zijn stats van 0-15 die bij (de meeste) raids van 10-15 zijn. Het verschil van een 0-0-0 en 15-15-15 is eigenlijk niet te merken maar de meeste spelers hechten hier toch wel wat waarde aan :)

Eigenlijk wilde je deze 5-6x doen zodat je tenminste 400 energy had voor de primal evolution, maar aan deze info heb je nu niets meer helaas :P

• _Anvil_
boefis schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:43:
[...]
In ieder geval een mooie vangst, wat zijn de IV's? Mocht je niet weten wat IV"s zijn die kan je vinden als je via rechtsonder op appraise duwt, zijn stats van 0-15 die bij (de meeste) raids van 10-15 zijn. Het verschil van een 0-0-0 en 15-15-15 is eigenlijk niet te merken maar de meeste spelers hechten hier toch wel wat waarde aan :)

Eigenlijk wilde je deze 5-6x doen zodat je tenminste 400 energy had voor de primal evolution, maar aan deze info heb je nu niets meer helaas :P
Hij is 3 star, net aan, hp en def komen net boven de 2 uit. Mijn zoon heeft er inderdaad 3 gevangen die dag om die reden, de primal evolutie zal bij mij moeten wachten. Iets met fulltime baan, kinderen etc ;)

• Armada.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2vWEI7TPBbqWxLuiZaOe0YRKEU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/h1EnM2Q9TceJqyKeji1EBnDn.png?f=fotoalbum_large
Veel van die backgrounds die niet draaien om een fysieke locatie boeien mij niet zo, maar deze was ik toch wel erg van gecharmeerd. Had graag Lugia shiny met deze gehad want doet mij erg denken aan de grote golf van Kanagawa door Katsushika Hokusai, maar helaas. De andere backgrounds die je deze week kunt krijgen ietsje minder van gecharmeerd.

Jullie beetje geluk met de raids die je deze week kunt doen met road to Kalos? Wat zijn de plannen voor Kalos tour dit weekend?
_Anvil_ schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:28:
[...]

[Afbeelding]
Mooie vangst! Groudon (zowel primal als normaal) is een nuttige Pokémon. Shiny altijd mooie bonuspunten natuurlijk. 8)

• _Anvil_
Armada. schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:47:
[...]

Mooie vangst! Groudon (zowel primal als normaal) is een nuttige Pokémon. Shiny altijd mooie bonuspunten natuurlijk. 8)
Na traden met zoon heb ik nu ook een lucky Groudon met nog hogere CP en iets betere IV.. Welke moet ik nu power uppen?? :*)

De lucky is slimmer, maar mn shiny heeft die pats factor als buddy en in raids ;)

• Armada.
_Anvil_ schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:33:
[...]

Na traden met zoon heb ik nu ook een lucky Groudon met nog hogere CP en iets betere IV.. Welke moet ik nu power uppen?? :*)

De lucky is slimmer, maar mn shiny heeft die pats factor als buddy en in raids ;)
Persoonlijk zou ik lekker gaan voor de shiny. Het wordt nu wel een tikje subjectief omdat dit ook raakt aan wat iemand uit dit spel hoopt te halen en dat kan ook dicteren hoe je je prioriteiten legt, maar ik geloof er heilig in dat de meeste mensen maar één maatstaf voor selectie moeten houden: wat ze leuk vinden. Of dat nou een shiny is, eentje met een mooie achtergrond of een Pokémon waar ze simpelweg een leuke herinnering aan hebben. Je zult letterlijk nooit een raid verliezen die je wel had gewonnen met een betere IV. Ik vind zelf daarom dat IV pas relevant wordt in een situatie van overvloed of gelijkwaardig aanbod. Als je meerdere geschikte kandidaten voor levellen hebt kan het een handige selectiemethode zijn, maar het is ook niet meer dan dat. Alleen voor hardcorespelers is IV de meest logische selectiemethode. Ik durf mezelf wel een redelijke hardcore speler te noemen en zelfs voor mij is IV niet altijd doorslaggevend. Dus mijn advies zou zijn: lekker spelen, heb plezier en wees niet bang iets fout te doen.

Voor PvP (battles tegen andere spelers) is een bepaalde IV distributie wel relevanter, maar zelfs dan is het heel betrekkelijk. Een andere nichesituatie die ik kan bedenken is als je bijvoorbeeld moeilijke tier 5 raids solo wil doen.

• Musta

• Armada.
En een evenement waarin bijna alle Pokémon tegelijk in het wild te vangen zijn binnenkort lees ik. Heel erg zin in. 8)

Hopelijk valt het morgen beetje mee met de regen. Hoop op een shiny of 100% Hawlucha (ik spaar 100% regionals). Klefki zou ook leuk zijn maar iets minder boeiend wel, ziet er wat saai uit als shiny.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:14
mijn 1e egg was gelijk een mooie :D Nu klefki nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiWSFeL1IjOh3YtPqCVBjzhv_C4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOqLchjgmWDKw0dOQuRSlzrC.jpg?f=fotoalbum_large

Rest van de vangst van vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_i1qRwEoxw57mt1DYUx9Nsfuses=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOFu8nsyljoIhHveyYbIjQJr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21Ci5KIcaxDGyIUn-bhjHx4X1YI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHdN5BObd4rA9u2xfl9xAh16.jpg?f=fotoalbum_large

en de nieuwe mega :D. wist niet dat je deze meerdere malen per dag kon mega evlove en zo snel nar niveau 3 kon gaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmd1psQT8xxnJ93hYi9oEoM-v4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVwD6Ps9Oiyq31wMgIGEq4CU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndtFZe-N0PEG7tTk1IkEvf2fvgY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rucIhhXiOJzHNVCpwXeOS9rA.jpg?f=fotoalbum_large

• beautjweetj
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:10
Zojuist ook een leuke gevangen :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXYYxnF8ZniMcIWLMoKpiQarFGc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wj48LLiv5TBcpztyS8371YkL.png?f=fotoalbum_large

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
Wauw.. ik was al bij met mijn hundo maar een shundo :9B

• boefis
Mijn top catches/trades van afgelopen week + nog wat mirror trades die gepland stonden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6u1NeX02MJ2l8wVB0TvQ91k3wNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3MpZBUC4L9uSjR5M8uhlVnD.jpg?f=fotoalbum_large
Mag sowieso niet klagen want kreeg de Dragonite op mijn eerste mega raid mét background! Verder nog een aantal raids gedaan (6k+ mega energy) maar helaas niet nog een shiny weten te bemachtigen.
Verder nog lucky mirror trade voor shiny Gengar, Treecko, BG Groudon en (fused) BG Kyurem gedaan.

Heb inc primal raids ruim 250+ raids gedaan en wo, za en zondag 15k+ stappen gezet. Vond eerlijk gezegd afgelopen weekend (met name zaterdag) de shiny wild spawns ontzettend tegenvallen, hebben afgelopen weekend 'maar' 8 non-raid shinies gekregen.. :/

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55

hneel

denkt er het zijne van

Wat was jullie ervaring met de nieuwe Mega raids? Ik ben er niet persee helemaal blij mee. Zaterdag had ik weinig tijd en waren een hoop mensen uit ons vaste clubje naar een andere stad gegaan. Ze zeiden dat je 10 man nodig had voor een Dragonite, maar zoiets werd wel vaker gezegd en dan lukte het met onze 4 sterke accounts toch altijd wel (zeker met party-power erbij). Maar dit keer bleek het geen aanbeveling maar een harde vereiste, en lukte het dus echt niet. Dan maar remote. Maar dat viel ook niet mee. Uiteindelijk heb ik 5 remote raids kunnen doen, maar bij verreweg de meeste pogingen was het "lobby vol". Teleurstellend dat ze het maximum aantal deelnemers niet verhoogd hebben. Het minimum en het maximum liggen nu gewoon te dicht bij elkaar. Ik nog graag een 6e remote raid willen doen, want ik had tenslotte nog link energy over, maar ik kreeg het gewoon niet meer voor elkaar.
En ik zou toch echt graag die 4e level stap compleet willen maken en daarvoor heb je 5000 energy nodig. Met 1 raid kreeg je 450 en het alternatief daarvoor is 90 km wandelen. Dat is best veel.

De zondag gelukkig wel lokale raids kunnen doen, maar nu ook weer het probleem dat lang niet alle gyms de gewenste raid boss hadden. Dat was vroeger bij raid days altijd wel het geval, maar nu al een tijdje niet meer. Echt waardeloos. Dit is misschien geen probleem als je in een grote stad woont met honderden gyms in de buurt. Wij hebben in onze omgeving in de loop der jaren ook wel tientallen gyms gemaakt en dat was met vroegrere raids days ruimvoldoende. Maar nu dus niet meer.
Dus nu ook veel minder raids kunnen doen dan ik gewild had. Ik heb nog zat groene pasjes maar ik krijg ze op deze manier gewoon niet op.

[ Voor 22% gewijzigd door hneel op 02-03-2026 10:07 ]

• Akaendra
  • Laatst online: 06-03 17:42
als volledig f2p speler alleen de nieuwe megas een keer gedaan puur om ze eenmalig te kunnen evolven, allemaal remote, was op zich goed te doen.
Hawlucha dan nog uit een Ei gehad en verder wilde ik eigenlijk helemaal niets uit dit event

• skassie
Wauw wat hebben sommige toch geluk gehad met de 10KM eieren en shinies dit event.
Ik heb afgelopen weekend alle uren vol gespeeld en helaas maar 5 shinies gevangen over 2 dagen dus geen idee waarom er niet meer waren.
1 hundo Eevee per toeval en dat was het.

Mbt de mega raids wat irritant soms zeg. 10 man in de lobby waarvan er 4 geen mega pokemon hadden of op plek 1 waardoor ze gelijk dood waren als het schild nog op was. Hier hadden ze gewoon wat aan moeten doen. Geen Mega dan niet mogelijk om te joinen oid....

• melst90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-03 20:11
Een klein beetje gespeeld dit weekend.

Idd voor de nieuwe mega's. Remote gedaan alleen niet iedereen snapte hoe het werkt, gelijk bij de eerste je eigen mega Pokemon inzetten en als het nodig is, zijn de mega's alweer dood en werd er niks gedaan...

Verder ben ik op jacht gegaan naar een shiny Lugia, maar helaas. Kalos Pokedex is bij mij nu wel vol en daardoor was het evenement voor mij niet zo belangrijk.

• Terranova
  • Laatst online: 18:25
Het zal gewoon een beetje wennen zijn. Die 1e paar dynamax/gigantamax waren ook echt moeilijk. Nu kan je ze bijna solo

• ZeRoC00L
  • Niet online
Je hebt (had) in ieder geval genoeg mega's nodig om de shields stuk te maken, zodra de shields stuk waren kon je de Mega pokemon's best snel verslaan.

Lastige was (zeker in het begin) dat niet iedereen een Mega had, of in z'n eerste slot zette en dan kon je niet alle shields stuk krijgen, en dus de pokemon eigenlijk niet verslaan.

Volg je bankbiljetten

• _Anvil_
skassie schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:26:
Wauw wat hebben sommige toch geluk gehad met de 10KM eieren en shinies dit event.
Ik heb afgelopen weekend alle uren vol gespeeld en helaas maar 5 shinies gevangen over 2 dagen dus geen idee waarom er niet meer waren.
1 hundo Eevee per toeval en dat was het.

Mbt de mega raids wat irritant soms zeg. 10 man in de lobby waarvan er 4 geen mega pokemon hadden of op plek 1 waardoor ze gelijk dood waren als het schild nog op was. Hier hadden ze gewoon wat aan moeten doen. Geen Mega dan niet mogelijk om te joinen oid....
Dit hadden wij ook ja, liep met mn vriendin en kids in de stad zaterdag (allemaal een account :P ) en toch mislukte mega raids. Combi van echte mensen die RSVP waren voor raids en mensen die mn zoon en ik uit PokeRaid trokken... maar we kregen de shields niet down, mensen gebruikten geen Mega evolved attacks.. Ik raid bijna nooit remote, want Free 2 play he. Dus we hebben lekker veel rond gerend.

In other news :

https://leekduck.com/even...hs-finale-timed-research/

Dit moet vandaag (nog 21u te gaan), maar wat een onzinnige tasks "power up 20 pokemon" dat kost vele malen meer stardust dan de 5000 reward, of mis ik iets?

[ Voor 14% gewijzigd door _Anvil_ op 02-03-2026 13:17 ]

• _Anvil_
hneel schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:02:
En ik zou toch echt graag die 4e level stap compleet willen maken en daarvoor heb je 5000 energy nodig. Met 1 raid kreeg je 450 en het alternatief daarvoor is 90 km wandelen. Dat is best veel.
Dat wandelen gaat toch juist vanzelf? (volgens mijn Pokemon Go app loop ik meestal tussen de 45 en 50km per week?)

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:13
Ik vond de shiny rate van unown wel opvallend laag deze keer. Zaterdag 3x de O, 3x de K, 1x S. Zondag de L en nog een O. En uit een field research de Y. Helaas de A niet gelukt.
Raiden ging op zich prima, van te voren in de groep duidelijk uitgelegd wat er verwacht werd, en zonder problemen alle 3 kunnen verslaan.
Helaas weinig bijzonders gekregen uit de eieren. Shiny heracross, maar die hadden we al uit een eerder evenement.

psnprofiles

• Armada.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u19pmnWMIuHewOIBmpyfK1fkBP0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rcanQInwdnCDiSxQ0B8veLeK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdgcYkANxeQEZEUkBSHS19U3ALs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SEote51PlElPKh8w0jVZ4b1i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARuAJKGnfGj9uD7H3jowC8fJ_9I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9y7RaAMGly4RyjcFhjWb58xW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNY9LtvNC5W5uVxzHDPyxqO49dg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F6TH8lEHHU5HYwvP2Oz7j3KQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OE9vEFdd_ahERdaAgXAph_7-s_U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/40zcasKLcQ6FjD2bJgqAwHoQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxP_pRzqhuj7qOVrh55aTU0XcKM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jcqB4owfZJWgTQoZIh6k9MDL.png?f=fotoalbum_large

Leuk evenement, erg naar mijn zin gehad. Flink wat kilometers gemaakt. Bovenstaande is op een totaal van 2.750 catches.
Ruudox schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 17:40:
mijn 1e egg was gelijk een mooie :D Nu klefki nog.

[Afbeelding]

Rest van de vangst van vandaag:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

en de nieuwe mega :D. wist niet dat je deze meerdere malen per dag kon mega evlove en zo snel nar niveau 3 kon gaan

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt nice die Hawlucha! Was eigenlijk mijn most wanted dit evenement.
Oh wow, ook nog eens met de achtergrond en shundo. Gefeliciteerd!

• boefis
Armada. schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:35:

Leuk evenement, erg naar mijn zin gehad. Flink wat kilometers gemaakt. Bovenstaande is op een totaal van 2.750 catches.
Misschien ben ik een leek maar zijn dit allemaal shundos?? of werkt je search string anders? 8)7

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-03 13:56
boefis schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:51:
[...]

Misschien ben ik een leek maar zijn dit allemaal shundos?? of werkt je search string anders? 8)7
Nee, 100% of shiny. Niet per sé beiden.

• Armada.
boefis schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:51:
[...]

Was het maar zo’n feest. :P Maar klopt inderdaad wat in de post boven mij staat. Shundo zijn toch wel heel zeldzaam, daar heb ik na tien jaar spelen maar negen van.

• boefis
Armada. schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:06:
[...]
Was het maar zo’n feest. :P Maar klopt inderdaad wat in de post boven mij staat. Shundo zijn toch wel heel zeldzaam, daar heb ik na tien jaar spelen maar negen van.
Inderdaad, heb nu sinds kort mijn eerste niet bottlecapped shundo van een lucky trade als bijna level 68..
Maar wel weer geleerd dat je "," kan gebruiken in je search string als een of . Deed dit eerst altijd door alles te excluden met "!".

Nu ik het er toch over heb, misschien dat deze search strings nog wat mensen hier kunnen helpen:
Pokestorage: !3* & !4* &!shiny &!shadow &!favourite &!legendary &!mythical &!background &!ultrabeasts &!lucky &!gigantamax &!xxl &!xxs
Nundo's: 0hp&0attack&0defense
PVP IV's: 0-1attack&3-4defense&3-4hp

• Armada.
Voor wie dit seizoen mee heeft gedaan aan PvP: als je na 22:00 op battle klikt verzilvert hij automagisch je beloningen voor dit seizoen. Het loont heel erg om een star piece aan te doen voor je op battle klikt. Ik je niet paraat hoeveel het is, maar bij rank 20 gaat het om tienduizenden dust. Ik meen 80k. Je kunt geen star piece aandoen nadat je op battle hebt geklikt.

Verder zit ik hier de hele dag al ongeduldig te refreshen voor de tickets voor Go Fest in de verkoop gaan. Weet alleen dat het ergens vandaag zal zijn, maar wanneer blijft de vraag. Ik word er heel ongeduldig van. :+ Global komt later trouwens, dit gaat om lokale variant.

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYfCYp2AzVam2Wkx0gf3DGWXjR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cCprpqZxJjSUgmwWt02PaEE.jpg?f=fotoalbum_large

Here. We. GO! *O*

Edit 2: Japan al uitverkocht! Zijn wel de early birds tickets dus er komt nog een ronde, maar toch.

[ Voor 32% gewijzigd door Armada. op 03-03-2026 23:35 ]

• aljooge
Gisteravond Kopenhagen geboekt. Daar zijn ook alle dagen al uitverkocht

Was hiervoor al een tijdje aan het voorbereiden, had de boottocht gereserveerd en een betaalbaar huisje geboekt in Kopenhagen. Pp valllen de overnachtingen daarom heel erg mee. Hotels zijn daarentegen schreeuwend duur

Hier doen we het voor:

Charmander*
Alola Meowth*
Ponyta*
Alola Marowak*
Scyther*
Unown*
Flareon*
Nosepass*
Bagon*
Mudbray*
Comfey
Dhelmise*
Charcadet*
Rockruff*
De volgende raids zijn aangekondigd:
Primal Groudon*
Primal Kyogre*
Shadow Moltres*
Shadow Entei*
Shadow Kyogre*
Shadow Groudon*
Moltres*
Entei*
Mewtwo*
Paldean Combat Breed Tauros*

• Shroud
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03 11:56
Ook ik heb de tickets voor Kopenhagen binnen! Ik heb gekozen voor de park experience op vrijdagochtend en ik heb de premier access ook aangeschaft.

Heb zin om de stad te ontdekken! Ik heb een hotel geboekt ik het centrum zodat alles lekker op loop- of fietsafstand is.

Wat vinden we van de aangekondige spawns? Ik mis de habitats en het lijkt alsof er flink minder spawns zijn dan voorgaande edities.

• aljooge
Shroud schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 22:23:
Ook ik heb de tickets voor Kopenhagen binnen! Ik heb gekozen voor de park experience op vrijdagochtend en ik heb de premier access ook aangeschaft.

Heb zin om de stad te ontdekken! Ik heb een hotel geboekt ik het centrum zodat alles lekker op loop- of fietsafstand is.

Wat vinden we van de aangekondige spawns? Ik mis de habitats en het lijkt alsof er flink minder spawns zijn dan voorgaande edities.
Zijn toch wel habitats?

Er zijn vier zones in het park:
Recruitment Zone
Conservatory Zone
Cultivation Zone
Team GO Rocket’s Hideout

Ben het wel een beetje eens dat de spawns en vooral dat ik nog niet heb erg mager is. Unowns komen allemaal, mis de Q nog voor mijn badge.

Raids ben ik wel blij mee, met name mewtwo de shadows en de primal groudon/kyogre. Een keer gaan die ook naar level 4 en heb je die energie daarvoor nodig. Wat kan je met die premier pas? Dat ding kost bijna 100 euro en niemand in mijn kring wilde dat bedrag extra betalen, maar heb zelf zoiets van als ik er iets goeds voor krijg wil ik hem wel.

• Shroud
aljooge schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 22:48:
[...]

Zijn toch wel habitats?

Er zijn vier zones in het park:
Recruitment Zone
Conservatory Zone
Cultivation Zone
Team GO Rocket’s Hideout

Ben het wel een beetje eens dat de spawns en vooral dat ik nog niet heb erg mager is. Unowns komen allemaal, mis de Q nog voor mijn badge.

Raids ben ik wel blij mee, met name mewtwo de shadows en de primal groudon/kyogre. Een keer gaan die ook naar level 4 en heb je die energie daarvoor nodig. Wat kan je met die premier pas? Dat ding kost bijna 100 euro en niemand in mijn kring wilde dat bedrag extra betalen, maar heb zelf zoiets van als ik er iets goeds voor krijg wil ik hem wel.
Die zones heb ik gemist! Ik hoop dat er in iedere zone dan verschillende spawnen. Ik heb ook bijna het meeste van de aangekondige spawns dus dat valt een beetje tegen.

Voor de premier access krijg je betere rustplekken, oplaadpunten, wc's en een collectible pin. Daarnaast krijg je ook ingame items waaronder 100 super incubators en 100 raid passen. Alleen voor de ingame-items vond ik het al waard, maar dat blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.

• aljooge
Shroud schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 23:09:
[...]

Die zones heb ik gemist! Ik hoop dat er in iedere zone dan verschillende spawnen. Ik heb ook bijna het meeste van de aangekondige spawns dus dat valt een beetje tegen.

Voor de premier access krijg je betere rustplekken, oplaadpunten, wc's en een collectible pin. Daarnaast krijg je ook ingame items waaronder 100 super incubators en 100 raid passen. Alleen voor de ingame-items vond ik het al waard, maar dat blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.
100 pasjes en incubators is wel lekker en de investering waard.

maar gaan ze nu serieus de wc's blokkeren voor mensen zonder premium access? Daar zijn wel oplossingen voor _O-

• Armada.
Ik denk dat er nog wel meer spawns bijkomen. Ik meen mij te herinneren van Osaka vorig jaar de initiële aankondiging ook wat minder uitgebreid was dan het uiteindelijke aanbod. Hoop het voor Chicago althans, die hebben al helemaal een karig eerste aanbod.

Hebben jullie ook merch bijgekocht? Welke add-ons hebben jullie verder gekozen?

• _Anvil_
"Of je nou voor de gratis of de Premium GO Pass: 30th Pokémon Anniversary gaat, tot nu toe gaat het niet echt heel snel en Mewtwo komt dus nog niet echt in zicht. Maar vandaag komt daar verandering in, want er komt een lading Bonus Challenges aan:

Evolve 10 Pokémon – 500 Pass Points
Catch 50 Pokémon – 500 Pass Points
Catch 100 Pokémon – 1.000 Pass Points
Catch 151 Pokémon – 1.500 Pass Points "

hmm.. ik had er al vrede me dat ik die Mewto niet ging halen (ben pas op level 15 van de 80, weinig tijd voor Pokemon go momenteel).. maar dit bericht doet me weer twijfelen..

Hij is toch ook regelmatig te vangen in raids? </PokemonGoNoob>

[ Voor 6% gewijzigd door _Anvil_ op 05-03-2026 08:45 ]

• Armada.
_Anvil_ schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:44:
"Of je nou voor de gratis of de Premium GO Pass: 30th Pokémon Anniversary gaat, tot nu toe gaat het niet echt heel snel en Mewtwo komt dus nog niet echt in zicht. Maar vandaag komt daar verandering in, want er komt een lading Bonus Challenges aan:

Evolve 10 Pokémon – 500 Pass Points
Catch 50 Pokémon – 500 Pass Points
Catch 100 Pokémon – 1.000 Pass Points
Catch 151 Pokémon – 1.500 Pass Points "

hmm.. ik had er al vrede me dat ik die Mewto niet ging halen (ben pas op level 15 van de 80, weinig tijd voor Pokemon go momenteel).. maar dit bericht doet me weer twijfelen..

Hij is toch ook regelmatig te vangen in raids? </PokemonGoNoob>
Mewtwo is niet vaak in raids. Shadow Mewtwo was kort in raids in 2023 en 2024 en de reguliere Mewtwo was voor het laatst in 2022. Maar uiteindelijk komt altijd bijna alles wel terug in Pokémon GO behoudens bepaalde promotionele releases zoals Armored Mewtwo. Bij GO Fest Global in juli zal hij sowieso veel in raids beschikbaar zijn.

• _Anvil_
Armada. schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:15:
[...]
Mewtwo is niet vaak in raids. Shadow Mewtwo was kort in raids in 2023 en 2024 en de reguliere Mewtwo was voor het laatst in 2022. Maar uiteindelijk komt altijd bijna alles wel terug in Pokémon GO behoudens bepaalde promotionele releases zoals Armored Mewtwo. Bij GO Fest Global in juli zal hij sowieso veel in raids beschikbaar zijn.
Dank, dan haal ik hem liever uit een raid (PokeRaid werkt prima) dan een grind.

• Shroud
aljooge schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 23:26:
[...]

100 pasjes en incubators is wel lekker en de investering waard.

maar gaan ze nu serieus de wc's blokkeren voor mensen zonder premium access? Daar zijn wel oplossingen voor _O-
Haha nee, er zijn ook wc's voor mensen zonder ticket. Ik verwacht dat ze daar gewoon dixi's gebruiken en voor de premium access andere.
Armada. schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 07:41:
Ik denk dat er nog wel meer spawns bijkomen. Ik meen mij te herinneren van Osaka vorig jaar de initiële aankondiging ook wat minder uitgebreid was dan het uiteindelijke aanbod. Hoop het voor Chicago althans, die hebben al helemaal een karig eerste aanbod.

Hebben jullie ook merch bijgekocht? Welke add-ons hebben jullie verder gekozen?
Ik hoop dat je gelijk hebt! Qua merch heb ik alleen eerst een Mewtwo pin toegevoegd. Stiekem vind ik de 'exclusieve' zwarte merch minder mooi dan de merch die je online kan kopen, dus ik ga voor de grijze hoodie en het blauwe shirt.

Wat betreft add-ons ben ik maar voor alles gegaan. De extra raid pasjes en eggthousiast zijn altijd handig in mijn ervaring.

[ Voor 48% gewijzigd door Shroud op 05-03-2026 10:50 ]

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0a8Zn1I2xTrfvr-0bCE1JuANT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zwtk8GrlYomwb2mPOb5rirLQ.jpg?f=fotoalbum_large
Pokémon 30th Anniversary 🎉
🗓️ March 3–9
🎟️ GO Pass: Mewtwo returns (encounter reward)

🌍 All Out mini-event: almost all Pokémon return
✨ Incense can attract Legendary Pokémon if you’re very lucky!

• aljooge
Shroud schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 10:48:
[...]

Haha nee, er zijn ook wc's voor mensen zonder ticket. Ik verwacht dat ze daar gewoon dixi's gebruiken en voor de premium access andere.
Dixi bij de diglets

• Musta
De power spots zijn generfd :( Ben net 73 geworden en moet 20 moves levelen, maar waar voorheen er binnen een straal van een halve km een stuk of 8 powerspots waren is dat nu nog maar 2..

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 07:57
Musta schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:34:
De power spots zijn generfd :( Ben net 73 geworden en moet 20 moves levelen, maar waar voorheen er binnen een straal van een halve km een stuk of 8 powerspots waren is dat nu nog maar 2..
Is dat niet omdat we nu een speciale dag op de maandagen hebben voor dynamax battles(max monday)?

https://pokemongohub.net/...motion-pokemon-go-season/

Dynamax icon Max Monday*

Dynamax icon Max Battles will rotate to feature different Dynamax Pokémon.
Power Stop icon Power Spots will refresh more frequently.
Power Stop icon Additional Power Spots will be active on Mondays compared to the rest of the week.

• Musta
protoss warrior schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:51:
[...]

Is dat niet omdat we nu een speciale dag op de maandagen hebben voor dynamax battles(max monday)?

https://pokemongohub.net/...motion-pokemon-go-season/

Dynamax icon Max Monday*

Dynamax icon Max Battles will rotate to feature different Dynamax Pokémon.
Power Stop icon Power Spots will refresh more frequently.
Power Stop icon Additional Power Spots will be active on Mondays compared to the rest of the week.
Klopt, maar de overige dagen heb je dus heel weinig spots nu.. Had liever dat ze de Max hour hadden behouden en de overige dagen voldoende spots lieten staan.
Heb eigenlijk al weken geen dynamax battle gedaan maar moet toevallig moves levelen en het de particles nodig + over een paar levels 100 max battlees doen :(

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Volgens mij zijn er nog evenveel als vroeger. Hou er wel rekening mee dat powerspots kunnen rouleren. Dit heeft te maken met S2 cellen.
Je hebt denk ik toch gelijk. Het zijn er inderdaad minder dan voorheen. Het lijkt alsof er nu slechts 1 tegelijk per S2 cell actief is. Dat waren er altijd 2.

[ Voor 38% gewijzigd door hneel op 05-03-2026 20:45 ]

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 07:57
Musta schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 16:29:
[...]

Klopt, maar de overige dagen heb je dus heel weinig spots nu.. Had liever dat ze de Max hour hadden behouden en de overige dagen voldoende spots lieten staan.
Heb eigenlijk al weken geen dynamax battle gedaan maar moet toevallig moves levelen en het de particles nodig + over een paar levels 100 max battlees doen :(
Ik zit nu ook op de 100 max battles, het is dat ik niet zo veel geef om de level progressie maar anders zou ik het inderdaad ook zwaar irritant vinden. Vooralsnog ben ik al blij als ik überhaupt mijn max particles dagelijks gebruik die ik van het lopen krijg(helpt ook niet dat ik echt niks met dynamax heb en het normaal zoveel mogelijk negeer (heb nog geen enkele gigantamax gedaan).

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Weer een mooi voorbeeld van enshitification.
Net als, wat ik al eerder noemde, dat bij raid days de gewilde pokemon nog maar op ongeveer een kwart van de gyms zit ipv op nagenoeg allemaal zoals vroeger.

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:08
Is we vandaag een speciaal event voor pokemon go? Kon zo snel niets vinden

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:13
Pokémon 30th Anniversary: All Out

https://leekduck.com/even...anniversary-all-out-2026/

psnprofiles

• Armada.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9d9CQVBcfVvyWgQaWlJ_W9cpUC0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JbwdfWervZg0WJ08TA6R13wR.png?f=fotoalbum_large

Uit een ei tijdens het hardlopen net. *O*

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
Bij mij zijn alle markeringen in de naam verdwenen, gebruikte bepaalde tekens om snel groepen samen te stellen. Ben ik de enige?

• skassie
DukeBox schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:41:
Bij mij zijn alle markeringen in de naam verdwenen, gebruikte bepaalde tekens om snel groepen samen te stellen. Ben ik de enige?
Nee is algemeen bekend. Komt door de nieuwe update helaas

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Let op: GPS-spoofing wordt beschouwd als een vorm van valsspelen ('cheaten'). Ondanks dat het onschuldig kan lijken, is het officieel niet toegestaan. Om die reden is het delen van informatie hierover op Tweakers niet toegestaan.