Ja zeker. Een klein reisverslag
Na de aankondiging van het go fest in Kopenhagen ben ik heel druk geweest met organiseren: eerst uiteraard: wie willen er mee? Uiteindelijk zijn we met 2 auto's en 6 personen die kant op gegaan. op woensdag 10 juni gaan rijden en op 15 juni weer terug. Hierbij had ik 1 speerpunt vastgesteld: omdat er ook studenten mee gingen moesten de kosten laag gehouden worden. Had 2 trekkershutten op een camping in de buurt van Dragor uitgezocht. met de bus kon je binnen een uur in het centrum komen. Omgerekend waren we iets van 200 euro de man kwijt voor de camping en 38 euro voor de bus, die overigens de hele nacht reed! En we hebben hier lol gehad.
Op donderdag 11 begonnen de raids en de spawns. De mensen verplaatsten zich natuurlijk over de stad. Er waren 4 districten die je moest bezoeken om opdrachten uit te voeren. Daarbij kon je collector stamps verdienen bij alle lego stores en kreeg je bij elke winkel als reward een pikachu met lego background.
De plaats waar de meesten zich verzamelden was bij een park Kongens Have aan het Rosenborg slot. Hier waren zo veel gyms, je kon hier de hele dag doorraiden. Meestal zat de lobby in een paar seconden vol. Helemaal mooi werd het dat elk uur alle soorten unowns 2 minuten spawnden. Al de eerste dag had ik de ontbrekende unown q gevangen en was die batch klaar. Alle dagen wel lange tijd in dat park gebleven, sommigen van ons hadden de wekker om 5 uur 's ochtends gezet, zelf wilde ik het wat kalmer aan doen. Het weer was goed te doen, beetje bewolkt, af en toe zon en een enkele bui gehad, waar je prima onder de bomen van het park kon schuilen. Mijn uiteindelijke doel was om veel mewtwo XL candy te pakken. Omdat dit al na 2 dagen gelukt was verschoof de aandacht naar de kyogre en groudon raids, wilde een paar goede shadows hebben. Ook de mega kyogres en groudons veel gedaan, om voldoende energie alvast te pakken wanneer deze ooit level 4 mega wordt. Daarnaast nog shadow entei en moltres gedaan, alleen waren die raids nogal zeldzaam.
1 dagdeel hadden we het ticket voor het event in een ander park. Er waren 4 habitats, waar je allerlei quests moest doen, alleen vond ik die quests veel te lang duren. Van de 4 uur speeltijd was ik 3 uur hiermee bezig. Het laatste half uur moest je aanwezig zijn voor de 2 mega mewtwo raids en voor al het andere, de team rocket raids, de merchandise shop, quizzes, battles was bijna helemaal geen tijd. De quests moesten echt gedaan zijn, anders kon je de 2 mewtwo's niet vangen. Die 2 mewtwo raids waren super, met precies 1900 man zaten we in de lobby en het leek wel of iedereen een hoge mega mewtwo had. Heb er zelf een mooie 96 x en 91 y aan over gehouden. Om ze te vangen moest je de telefoon ook een beetje omhoog houden, net op dat moment was er een helikopter ingezet om dit te fotograferen. Een onvergetelijke beleving. Bovendien kreeg je nog een Zeroara, helaas geen goede, maar daar gaat met global de golden bottle cap op.
Na 4 dagen spelen was mijn oogst behoorlijk: 6 shiny mewtwo's waarvan 3 met background, 7 shiny kyogres, 3 shadow groudon, en 1 shadow background, 3 shiny mudbrays, 2 costume caterpie, 1 costume pikachu, 3 dhelmises, 2 charcadets, 2 rufflets, 5 unowns, 2 tauros waarvan 1 met background, costume charmander, 1 shiny shadow moltres, 1 shiny shadow entei background, 3 shiny lucarios, 3 shiny rotoms, 1 shiny stunky en nog veel meer. Had bovendien bijna 2000 mewtwo candy XL ruim 7000 mega kyogre en ruim 7000 mega groudon energie en nog voldoende om een shadow entei en shadow moltres uit te maxen.
Over uitmaxen, heb nu 3 shadow groudons, 3 shadow kyogres, 1 shadow entei, 1 shadow moltres, de mewtwoX en mewtwoY, een hundo mewtwo, een shadow mewtwo en de Zeroara uitgemaxt. ongeveer 6 miljoen dust erdoor heen gejaagd, Daarmee is mijn dex veel sterker geworden en heb vorige week een top mini vakantie gehad.