Ajax: Bestuurlijke chaos en sportieve crisis

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:40
GrooV schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:23:
Kroes is gewoon zo ongelofelijk dom geweest, ik heb zelf als IT'er voor beursgenoteerde bedrijven gewerkt en zelf dan wordt al zodra je een contract onder je neus hebt gekregen je een verklaring moet tekenen dat je niet met voorkennis zal handelen. Laat staan dat je dit doet als de nieuwe CEO.
Met welke voorkennis heeft hij gehandeld? De kennis dat hij wist dat hij zelf de CEO ging woren .

In welk opzicht is dat theoretisch gezien kennis waarop hij een voordeel kan halen met zijn aandelen. Omdat hij door die gesprekken al meer vertrouwelijke info over deze organisatie had?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:51
MaStar schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:06:
[...]

Met welke voorkennis heeft hij gehandeld? De kennis dat hij wist dat hij zelf de CEO ging woren .

In welk opzicht is dat theoretisch gezien kennis waarop hij een voordeel kan halen met zijn aandelen. Omdat hij door die gesprekken al meer vertrouwelijke info over deze organisatie had?
Omdat het theoretisch zo kan zijn dat hij z’n aandelen voor 10 euro per stuk heeft kunnen kopen en na de aankondiging met winst had kunnen verkopen. Dat is voorkennis. Dat de koers nu lager staat doet er niet toe, op het moment dat een bedrijf een persbericht er uit moet doen omdat er een belangrijke aanstelling is gemaakt dan beïnvloed dat de beurs. Elke persoon die wist dat het bericht er aan kwam en de inhoud die handelt in aandelen is dan fout bezig, een beoogd CEO of de koffiedame

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
[...]

Bijvoorbeeld of dat hij wist dat er een aandelen inkoop programma zou komen of een opschoning van het personeelsbestand of verandering van het menu in de keuken. Alles wat nog niet publiek bekend is.

Je kan kort en lang discussiëren of hij ten goeder trouw was en welke reden dan ook aanvoeren waarom hij het met de beste bedoelingen deed maar hij had het nooit moeten doen.

En je mag van iemand van zijn statuur en ervaring wel verwachten dat hij met logisch nadenken zelf op die conclusie was gekomen of op zijn minst tot de conclusie was gekomen om navraag bij zijn team adviseurs & advocaten te doen.

Er zijn andere manieren om ‘skin in the game’ te krijgen. Geen salaris nemen maar bij voldoende prestatie een pakket aandelen en opties bijvoorbeeld.

Alles behalve dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is dit allemaal geen reden voor ontslag of is een schorsing het beste in dit geval?

Ik vraag dit of het überhaupt nog goed kan komen, want ik gok dat Ajax kan gaan zoeken naar (wederom) een nieuwe directeur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
HollowGamer schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:32:
Is dit allemaal geen reden voor ontslag of is een schorsing het beste in dit geval?

Ik vraag dit of het überhaupt nog goed kan komen, want ik gok dat Ajax kan gaan zoeken naar (wederom) een nieuwe directeur?
Ja, dat is reden voor ontslag, maar dat kan niet zomaar. Schorsing is stap één, ontslag zal stap twee zijn.

Nee, dit komt niet goed. Dat heeft Van Praag gisteren tijdens een persconferentie duidelijk aangegeven. Ajax kan op zoek naar een nieuwe algemeen directeur. Dat zal waarschijnlijk tijdelijk (?) toch Menno Geelen worden. https://www.rtlnieuws.nl/...ie-voor-interim-directeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
JanW schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:36:
[...]
Dat zal waarschijnlijk tijdelijk (?) toch Menno Geelen worden. https://www.rtlnieuws.nl/...ie-voor-interim-directeur
Ik las juist over Robert van Overdijk: https://www.voetbalzone.n...chorste-alex-kroes/432942

Als dat zo is dan hebben ze dat wel verdacht snel bedacht.

[ Voor 6% gewijzigd door JEightyFive op 03-04-2024 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
JEightyFive schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:39:
[...]

Ik las juist over Robert van Overdijk: https://www.voetbalzone.n...chorste-alex-kroes/432942

Als dat zo is dan hebben ze dat wel verdacht snel bedacht.
Old boys’ network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:36:
[...]
. Dat zal waarschijnlijk tijdelijk (?) toch Menno Geelen worden. https://www.rtlnieuws.nl/...ie-voor-interim-directeur
Geelen heeft dat al meerdere malen afgehouden voor zover ik weet, lijkt mij niet dat hij het nu gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Want Kroes met zijn Ajax amateurs en SEG verleden was een echte outsider?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
[...]

Ik snap niet waarom hier steeds discussie over is, hij wist iets wat anderen niet wisten bij een beursgenoteerd bedrijf. Dat is voorkennis en dat is verboden. Dat hij er zelf geen voordeel bij gehad heeft is pech voor hem maar daar verandert het strafbare feit niet. Voorkennis gaat heel ver, als jij je buurman in de tuin hoort roepen bij bedrijf X vallen morgen 1000 ontslagen dan mag je daar ook niks mee doen.

Van iemand die zich voordoet als een ervaren zakenman is hij kei hard door het ijs gevallen en dus gewoon totaal ongeschikt gebleken om een beursgenoteerde onderneming te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
PolarBear schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:56:
[...]

Geelen heeft dat al meerdere malen afgehouden voor zover ik weet, lijkt mij niet dat hij het nu gaat doen.
Wie weet tijdelijk, met Van Praag naast zich? Hij zit al lang bij Ajax en kent de club en organisatie. Als je zoekt naar stabiliteit lijkt hij me de juiste keuze. En dan rustig zoeken naar een geschikte kandidaat die wel langere tijd de functie van AD wil bekleden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
PolarBear schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:58:
[...]

Want Kroes met zijn Ajax amateurs en SEG verleden was een echte outsider?
Nee, ik reageer op het ‘snel vinden van een nieuwe CEO’, dat komt vaak voort uit een bestaand netwerk waarbij mensen mensen kennen die wel tijd hebben

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Er is al weer 24 uur geen nieuwe ellende naar buitengekomen, zal toch niet nu al voorbij zijn deze shit show ?

Zoals JC zou zeggen, Elk aandeel heb zn nadeel.

[ Voor 18% gewijzigd door ramrodwillem op 03-04-2024 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
GrooV schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:58:
[...]
Van iemand die zich voordoet als een ervaren zakenman is hij kei hard door het ijs gevallen en dus gewoon totaal ongeschikt gebleken om een beursgenoteerde onderneming te leiden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de carrière van Kroes en zijn trackrecord niet in detail ken. Als ik in de reconstructie zie dat er al eerder sprake was om hem als TD aan te stellen (en toen hij zijn GAE-aandelen verkocht had) en toen toch niet werd gevraagd is het allemaal niet heel fraai gegaan van uit Ajax. Maar vanaf het moment dat zijn benoeming is aangekondigd heeft hij:
  • Een interview gegeven aan de Telegraaf, daarin Mislintat beschuldigd (zowel er uberhaupt over praten, er over praten voordat je in functie bent en de manier waarop allemaal niet CEO waardig wat mij betreft).
  • Meegewerkt aan een boek Ajax in crisis (again niet iets wat je moet doen in mijn optiek).
  • Dit hele aandelen verhaal.
Daarnaast zijn SEG verleden (wat ongetwijfeld op de een of andere manier weer bij transfers had meegespeeld) en ik vraag mij af of dit überhaupt de juiste man voor Ajax was op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Holk schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:01:
[...]

Nee, ik reageer op het ‘snel vinden van een nieuwe CEO’, dat komt vaak voort uit een bestaand netwerk waarbij mensen mensen kennen die wel tijd hebben
Ah zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:40
Nu lopen er dus nog twee dossiers

Mislintat en Kroes. Beide moeten uitkomsten verder nog worden afgewacht. Eerder dit dossier Overmars en mee too. Nouri en van der Sar niet te noemen.

Wat een miljoenen aan complaince legacy kosten moet dit met zich meebrengen. Grote bureaus op Zuidas spinnen er garen mee.

[ Voor 11% gewijzigd door MaStar op 03-04-2024 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het zou juist tekenend zijn als er geen lijstje namen zou zijn. Elk fatsoenlijk bedrijf werkt met successieplanning voor belangrijke functies. Vaak 3 namen: een spoedvervanger (voor plotseling wegvallen), een directe vervanger (binnen een half jaar oid) en een toekomst vervanger (3 tot 5 jaar). Spoedvervanging kan ook een goede verdeling onder andere mensen zijn.

Nu werkt de voetbalwereld iets anders (eigenlijk vooral omdat ze zelf denken dat ze anders zijn) en trekt het soms, door het mediaperspectief, een bepaald slag mensen aan, maar in de basis zou je dit wel echt verwachten (vanuit praktisch oogpunt, maar je r&c wil dit natuurlijk ook).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afca_020
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-08 07:20
Kroes en de RVC hebben op schandalige wijze gefaald, het is verbijsterend hoe amateuristisch ze te werk zijn gegaan.

Kroes had nooit die aandelen moeten kopen, daar is uiteraard de eerste fout gemaakt.
Maar als de RVC enigszins bekwaam was geweest, zouden ze zijn aandelenaankoop hebben opgemerkt en daar direct naar gehandeld hebben.
Ze hadden dan bv. Kroes kunnen vragen om zijn aandelen te verkopen voordat ze bekendmaakten dat hij in dienst zou komen.

Of als ze niet verder wilden met Kroes vanwege zijn aandelenaankoop, hadden ze op dat moment de stekker eruit moeten trekken.

Het is ongelofelijk wat er allemaal is gebeurd bij Ajax de afgelopen twee jaar.

Het lijkt wel alsof ze een Feyenoord-supporter hebben gevraagd om een scenario te schrijven over hoe hij Ajax naar de klote zou helpen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Het is wel een scenario wat al eerder is besproken. Ajax heeft eigenlijk geen voordeel meer van een beurs genoteerd bedrijf zijn. Er worden eigenlijk geen nieuwe aandelen uitgegeven en de koers is te afhankelijk van randzaken voor beleggers om erin te willen investeren. (bal op de paal, speler niet verkocht) zijn gekke invloeden. Dat is bijvoorbeeld anders bij een bedrijf ala Apple/Tesla

Hier een kort stukje; https://www.deaandeelhoud...ajax-25-jaar-op-de-beurs/ (ongeveer 1 jaar geleden) maar de situatie zal niet anders zijn. De kosten om de aandeelhouders uit te kopen met een premie zou toen op €75 miljoen staan. Dat is simpelweg geld die de club niet heeft en/of 'zonde' is om het daaraan uit te geven.

Maar het is wel gebleken dat het in de huidige vorm Ajax alleen maar tijd/geld en moeite kost om een beursgenoteerd bedrijf te zijn met alle regels die daaraan verbonden zijn.

Zonder het te kunnen staven heb ik wel het idee dat de de huidige personen in de RVC er vooral zitten voor 'het baantje' ondanks dat het maar een vergoeding zou zijn. Maar de invloed en macht die zij hebben niet persé in het belang is van de club, maar wel voor hunzelf. Die RVC lijkt er ook alleen voor de aandeelhouders te zijn, en niet echt voor de club Ajax. https://www.veb.net/beleg...mmissie%20en%20accountant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
Zullen ze beven bij AZ? Wie van AZ wordt nu weer weggekaapt:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:15
Russel88 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:25:
Zullen ze beven bij AZ? Wie van AZ wordt nu weer weggekaapt:)
Nou ik hoop van niet, Ajax heeft geen behoefte aan het zoveelste Trojaanse paard uit Alkmaar. Na Wijndal voor €10m kan het dus nog erger met een AD die basis financiële regels niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Millie-ano schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:09:
Zonder het te kunnen staven heb ik wel het idee dat de de huidige personen in de RVC er vooral zitten voor 'het baantje' ondanks dat het maar een vergoeding zou zijn. Maar de invloed en macht die zij hebben niet persé in het belang is van de club, maar wel voor hunzelf.
Ik zou niet in de RvC van Ajax willen zitten. Je doet het nooit goed en bent de kop van jut bij sportieve wanprestaties. Welke invloed en macht hebben ze?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:33:
[...]

Ik zou niet in de RvC van Ajax willen zitten. Je doet het nooit goed en bent de kop van jut bij sportieve wanprestaties. Welke invloed en macht hebben ze?
Exact, hou je als RvC een transfer tegen want te duur/te hoge investering wordt je verweten dat je de TD zijn werk bemoeilijkt, doe je het niet en is het een matige transfer krijg je achteraf de klappen van de zweep en bij een succesvolle transfer wordt je vergeten.

Belangrijke edoch deels ondankbare rol en dat terwijl je wel potentieel hoofdelijk aansprakelijk bent en je in het verleden ( tot 2023 ) geeneens een vergoeding voor kreeg. En dan wordt wel eens verweten dat ze er voor zichzelf zitten :X

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 03-04-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Trishul schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:33:
[...]

Nou ik hoop van niet, Ajax heeft geen behoefte aan het zoveelste Trojaanse paard uit Alkmaar. Na Wijndal voor €10m kan het dus nog erger met een AD die basis financiële regels niet kent.
Tsja, kun je een Trojaans paard noemen. Ik noem het slechte poortwachters bij Ajax.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:37:
[...]

Exact, hou je als RvC een transfer tegen want te duur/te hoge investering wordt je verweten dat je de TD zijn werk bemoeilijkt, doe je het niet en is het een matige transfer krijg je achteraf de klappen van de zweep en bij een succesvolle transfer wordt je vergeten.

Belangrijke edoch deels ondankbare rol en dat terwijl je wel potentieel hoofdelijk aansprakelijk bent en je in het verleden ( tot 2023 ) geeneens een vergoeding voor kreeg. En dan wordt wel eens verweten dat ze er voor zichzelf zitten :X
Dat is het kromme van het zijn van een voetbalclub. Geld moet er wel zijn, maar uiteindelijk is het voor een speler ook wat de gek ervoor geeft. Dus ja, een speler tegenhouden kan goed zijn voor de club als zij de transfer van Bram van Polen voor €60 miljoen tegenhouden. Maar ook scenario's waarin je denkt.. waarom niet en waar 'bemoei' jij je mee.

Voor wat betreft er voor jezelf zitten. Staat altijd leuk op een bepaald CV. Los van de kringen waarin je je begeeft. Als het allemaal niet zo leuk is, of gezeik geeft blijven ze er wel zitten. Waarom dat dan?

Het druppelt en ettert ook allemaal door wanneer er geen duidelijke visie en beleid is binnen een club die voor de RVC te handhaven na te leven is of ze nog de juiste richting ingaan. Helemaal wanneer je tussen de betrokken partijen allemaal wrijving/wrevel en ergernis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Mog schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:43:
[...]

Tsja, kun je een Trojaans paard noemen. Ik noem het slechte poortwachters bij Ajax.
Zeker. Echt bizar hoeveel fouten er zijn gemaakt sinds 2021. Dossiers Overmars, TD opvolging, trainers, Bogarde casus, scouting apparaat, jeugd contracten, enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Napo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:37:
De meeste transfers werden door Lenderink tegen gehouden en die kreeg het verwijt. Wellicht verwar je het met die enkele keer dat de RvC een stokje stak voor een belachelijk bedrag voor Ocampos of een gevoelige transfer zoals Spertsyan. Volgens mij was de enige die de RvC dat aanrekende Mislintat en de rest van de achterban er juist wel blij mee.
Dat is een typisch voorbeeld waarin de RvC wél goed hun functie vervuld heeft.
Status en macht kan ook een belangrijke drijfveer zijn, geld is niet de enige. Zeker niet voor leden die toch al geld zat hebben maar wel waarde hechten aan een mooie plek of invloed bij Ajax.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ze er daadwerkelijk voor zichzelf zitten, maar het feit dat de functie voorheen onbezoldigd was zegt niet genoeg.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Een nachtje erover geslapen heeft het allemaal niet beter gemaakt.

De correctie op de tijdlijn (thanks nog @toolkist) zit me toch niet lekker. Kroes werd weliswaar aangenomen voorafgaand aan het ontslag van Mislintat, maar de AvA waarin het aandelenpakket officieel benoemd werd was daarna.
In de RvC zitten mensen met verstand van zaken wat de financiële wereld betreft, maar die hebben blijkbaar geen behoefte gehad om te acteren. Als je dan nu door vragen vanuit een journalist zo verrast wordt en in de paniek schiet dan ben je blijkbaar wakker geschud.
Wanneer je dan niet de rust bewaart en kijkt wat de mogelijkheden zijn, maar vanuit verrassing en principe direct maar doorschakelt naar de uitgang dan doe je wellicht meer schade dan nodig is.
Een verhaal ophangen over vertrouwen is leuk, maar als je alles op vertrouwen wilt baseren heb je geen RvC nodig. Een RvC is er namelijk voor toezicht houden, niet voor vertrouwen.
De wijze waarop de RvC nu wil doen als hen nul komma nul blaam treft is onsmakelijk, zeker gezien het trackrecord van afgelopen jaren.
De RvC valt in dit hele traject genoeg aan te rekenen, dat staat voor mij als een paal boven water. Dat betekent niet dat ze meteen allemaal weg moeten, maar het handen wassen in onschuld is beschamend.

Dan Kroes, ik kan niet anders concluderen dan dat het een ongelooflijke paardenlul is als je dit doet. Het is totaal niet geloofwaardig dat hij niet zou weten dat dit een probleem zou kunnen zijn. Daarnaast is zijn verklaring ook niet helemaal waar, want hij stelt dat hij na het verkrijgen van kennis van gevoelige informatie geen aandelen meer gekocht heeft en dat is gewoonweg niet waar.
Daarmee geloof ik niet dat hij kwaad in de zin had maar zijn hele houding is er wel een van een typisch 'zakenmannetje'. Ofwel de randjes opzoeken, bagatelliseren en denken dat je overal wel mee weg komt.
Neem de voorbeelden waarin hij zich uitlaat in de media over Mislintat of de RvC, of de medewerking aan het boek van Menno de Galan en nu zijn houding in deze zaak. Een quasi schuldbekenning maar ook meteen even meegeven dat het allemaal zo erg ook niet is en ze hem misschien wel gewoon dwars willen zitten.
Denken dat je er bij Ajax zo even mee weg komt is gewoon naïef en dom, en mogelijk voeding voor het besluit van de RvC aangezien we waarschijnlijk niet echt zitten te wachten op een cowboy aan het stuur.
Niemand gaat vrijuit in dit verhaal maar Kroes is wel dé aanstichter hier van alle ellende, dat staat gewoon vast.

Als het inderdaad echt puur om de transactie gaat en er verder geen rare spelletjes spelen dan zal de ingezette koers hoeven te veranderen, daar zou RvC en technisch kader dan al achter moeten staan.
Dan moet je de zoektocht naar een TD gewoon doorzetten en snel een trainer vinden. De Lang en Beukers redden zich wel op de transfermarkt en het technische aspect
Wellicht is er dan nog een klein beetje hoop dat er deze zomer toch nog gebouwd kan worden.

Want na een half jaar wachten op de zogenaamde verlosser nu een zomer hebben waarin weer niets bereikt wordt kunnen we écht niet aan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Je mag best aandelen kopen als je directeur bent en je mag directeur worden als je al aandelen hebt. Het gaat er om dat hij op 23 juli op de dag dat hij wist dat hij directeur zou worden hij nog een pakket aandelen heeft gekocht. Dit is koersgevoelige informatie (stel bijv. je weet dat Elon Musk stopt bij Tesla, dit kan zeker impact op de koers hebben). Daar is de RvC nu over gevallen en hier zijn ze pas achter gekomen toen Kroes zijn Excel sheet op stuurde.

Wat er precies is gezegd tijdens de AvA is alleen relevant als hier ook duidelijk is geworden dat hij ze op 23 juli heeft gekocht, op het moment dat alleen hij en wat mensen bij Ajax wisten dat hij definitief algemeen directeur zou worden. Als alleen gemeld is dat hij aandelen Ajax had dan is dat niet relevant omdat je deze gewoon mag hebben.

Wat mij betreft is Kroes hier zelf 100% verantwoordelijk voor, niet de RvC.

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 03-04-2024 11:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat is toch exact wat ik schrijf? Kroes is 100% verantwoordelijk, maar dat maak niet dat de RvC 0% blaam treft. De RvC denkt echter van wel, en dat stuit mij tegen de borst.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:33:
[...]

En je mag ook niet betaald worden want het is een erebaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:10
GrooV schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:37:
Je mag best aandelen kopen als je directeur bent en je mag directeur worden als je al aandelen hebt. Het gaat er om dat hij op 23 juli op de dag dat hij wist dat hij directeur zou worden hij nog een pakket aandelen heeft gekocht. Dit is koersgevoelige informatie (stel bijv. je weet dat Elon Musk stopt bij Tesla, dit kan zeker impact op de koers hebben). Daar is de RvC nu over gevallen en hier zijn ze pas achter gekomen toen Kroes zijn Excel sheet op stuurde.

Wat er precies is gezegd tijdens de AvA is alleen relevant als hier ook duidelijk is geworden dat hij ze op 23 juli heeft gekocht, op het moment dat alleen hij en wat mensen bij Ajax wisten dat hij definitief algemeen directeur zou worden. Als alleen gemeld is dat hij aandelen Ajax had dan is dat niet relevant omdat je deze gewoon mag hebben.

Mijn inziens dien je naar die twee groepen te kijken vanuit een ander perspectief.

Naar Kroes en zijn persoonlijke handelen, dat is gewoon fout (volgens mij is hier geen twijfel over mogelijk).

Vanuit het perspectief van de organisatie Ajax naar het hele process eromheen, en daar valt toch wel wat op aan te merken. Ze wisten van de recente aandelen-activiteiten van Kroes. Dan wil je hier toch duidelijkheid over hebben? Historie, status en toekomstplan. Maar goed, misschien makkelijk geroepen naderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:43:
[...]

En je mag ook niet betaald worden want het is een erebaan.
Er is inmiddels wel enige vergoeding voor de rol in de RvC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dit gaat natuurlijk ook gewoon om vertrouwen. En als je dit soort dingen dan al verzwijgt, dan kan dat vertrouwen er nooit komen.

edit: wat ook nog eens bevestigd wordt door het overtreden van de regels van AZ mbt het hebben van aandelen in andere clubs.

Het lijkt er sterk op dat Kroes gewoon lekker doet waar Kroes zin in heeft

[ Voor 44% gewijzigd door toolkist op 03-04-2024 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:10
GrooV schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:37:

Los daarvan kocht ie ook al aandelen Ajax tijdens z'n dienstverband bij AZ, wat ook al niet mocht. Blijkbaar is ie niet zo van de regeltjes. Lijkt een redelijke narcist te zijn, mss heeft Ajax net op tijd op de rem getrapt, want het is blijkbaar geen incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 18:18

Typhone

Who Dares Wins

Haha, Ajax zoekt en AZ strikt. Marijn Zeeman heb ik een paar keer in die podcast gehoord van Laurens ten Dam (naam effe kwijt) en die komt ook wel verstandig over. Maar goed, verstandig overkomen en verstandig zijn =/=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
olafmol schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:14:
[...]

Los daarvan kocht ie ook al aandelen Ajax tijdens z'n dienstverband bij AZ, wat ook al niet mocht.
Het mag uiteraard wel, maar hij had het blijkbaar zo afgesproken met AZ dat niet te doen. Of hij het willens en wetens heeft gedaan of simpelweg was vergeten, zullen we pas weten als hij zich daarover uitlaat.

Dat hij aandelen kocht met voorkennis is bij wet verboden en mag dus echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kurios schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:26:
[...]

Het mag uiteraard wel, maar hij had het blijkbaar zo afgesproken met AZ dat niet te doen. Of hij het willens en wetens heeft gedaan of simpelweg was vergeten, zullen we pas weten als hij zich daarover uitlaat.

Nee, AZ heeft een regel dat dat niet mag. Niet kopen, niet in bezit hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
eric.1 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:03:
[...]

Mijn inziens dien je naar die twee groepen te kijken vanuit een ander perspectief.

Naar Kroes en zijn persoonlijke handelen, dat is gewoon fout (volgens mij is hier geen twijfel over mogelijk).

Vanuit het perspectief van de organisatie Ajax naar het hele process eromheen, en daar valt toch wel wat op aan te merken. Ze wisten van de recente aandelen-activiteiten van Kroes. Dan wil je hier toch duidelijkheid over hebben? Historie, status en toekomstplan. Maar goed, misschien makkelijk geroepen naderhand.
Voor ons als leek is het makkelijk roepen. Maar voor een professionele organisatie (die beursgenoteerd is), met een HR en juridische afdeling zou zoiets gesneden koek moeten zijn. Hoe zoiets er tussendoor kan glippen toont een flinke mate van incompetentie op die afdelingen. Dit is niet een schoonmaker die je aanneemt, maar een CEO met tekenbevoegdheid voor je hele toko, die moet toch helemaal ondersteboven zijn gecontroleerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Kurios op 03-04-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:28:
[...]

Nee, AZ heeft een regel dat dat niet mag. Niet kopen, niet in bezit hebben
ja dat is wat ik zeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Typhone schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:21:
Haha, Ajax zoekt en AZ strikt. Marijn Zeeman heb ik een paar keer in die podcast gehoord van Laurens ten Dam (naam effe kwijt) en die komt ook wel verstandig over. Maar goed, verstandig overkomen en verstandig zijn =/=
Of Zeeman een grote voetbalclub kan leiden? Ik denk het wel. Hij is gewend aan de sportwereld, is in staat geweest om met een gedegen plan en visie zijn doelen te halen, heeft zich niet laten tegenhouden of afleiden door valpartijen ("bal op de paal"), etcetera.

De voetbalwereld is vrij conservatief en Ajax misschien nog wel meer dan gemiddeld; ik geloof dus nooit dat ze iemand uit een andere sport aan zouden stellen op zo'n plek.

Live slow, ride fast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afca_020
Zeeman is iig iemand die sportief niks aan het toeval overlaat en met wetenschap zijn wielerploeg zo fit mogelijk krijgt. Dat is iets waar ik bij Ajax sinds het vertrek van Ten Hag mijn grote twijfels bij heb. Snap echt niet wat ze aan het doen zijn bij Ajax...op alle fronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Afca_020 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:25:
Kroes en de RVC hebben op schandalige wijze gefaald, het is verbijsterend hoe amateuristisch ze te werk zijn gegaan.

Kroes had nooit die aandelen moeten kopen, daar is uiteraard de eerste fout gemaakt.
Maar als de RVC enigszins bekwaam was geweest, zouden ze zijn aandelenaankoop hebben opgemerkt en daar direct naar gehandeld hebben.
Sorry maar hieruit blijkt dat je echt geen enkel idee hebt hoe de aandelenhandel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ZieMaar! schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:30:
[...]

Of Zeeman een grote voetbalclub kan leiden? Ik denk het wel. Hij is gewend aan de sportwereld, is in staat geweest om met een gedegen plan en visie zijn doelen te halen, heeft zich niet laten tegenhouden of afleiden door valpartijen ("bal op de paal"), etcetera.

De voetbalwereld is vrij conservatief en Ajax misschien nog wel meer dan gemiddeld; ik geloof dus nooit dat ze iemand uit een andere sport aan zouden stellen op zo'n plek.

Live slow, ride fast?
Dat laat de Telegraaf niet toe.
AZ is niet interessant voor de Telegraaf, dat trekt niet genoeg lezers, dus dan klagen ze niet over de aanstelling van Eenhoorn of nu Zeeman.
Doe je exact dezelfde move bij Ajax dan hebben Driesen en consorten de komende maanden weer genoeg voer om over te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afca_020
toolkist schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:23:
[...]

Sorry maar hieruit blijkt dat je echt geen enkel idee hebt hoe de aandelenhandel werkt.
Ik snap het heel goed, maar ik begrijp welk stukje tekst van mij het zo doet overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Afca_020 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:54:
Zeeman is iig iemand die sportief niks aan het toeval overlaat en met wetenschap zijn wielerploeg zo fit mogelijk krijgt. Dat is iets waar ik bij Ajax sinds het vertrek van Ten Hag mijn grote twijfels bij heb. Snap echt niet wat ze aan het doen zijn bij Ajax...op alle fronten.
Maar goed dat Ajax hem niet haalt dan, zou wat zijn als de CEO zich met de fitheid van de selectie gaat bemoeien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afca_020
toolkist schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:27:
[...]

Maar goed dat Ajax hem niet haalt dan, zou wat zijn als de CEO zich met de fitheid van de selectie gaat bemoeien ;)
Ik zou het juist goed vinden als hij die kennis/visie van hem deelt, als ik zie hoe hij dat bij Jumbo Visma doet....hoe professioneel het er daar aan toe gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het is lastig bij Ajax, je krijgt bijna weer het gevoel dat de oude garde het wel even wil komen regelen.

De leden van de vereniging hebben veel macht. Een bestuursraad wordt eruit gegooid en door de ereleden (waaronder Van Praag) stelt een nieuwe aan. De nieuwe bestuursraad stuurt Eringa weg en Van Praag neemt het stokje over. Nu haalt Kroes wat stoms uit en moet weg, en wie stapt er weer in om de boel wel even te helpen?

Het gaat me te ver om het allemaal een vooropgezet plan te noemen, maar de verschuiving houd ik wel met argusogen in de gaten. Het is komt allemaal ook wel weer erg goed uit zo voor die conservatieve kliek.

Wellicht valt Van Praag nu specifiek op omdat hij als enige RvC lid wél wat lijkt te doen, want als je ziet wat het reeds zittende kliekje allemaal heeft laten gebeuren de afgelopen jaren dan snap ik niet dat het zo lekker stil blijft en vooral enige reflectie of schuldbewustheid totaal niet bestaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:10
Kurios schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:26:
[...]

Het stond in z'n contract, dat hij ondertekend had. Dus hij mocht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
toolkist schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:27:
Ik had het fantastisch gevonden als een AD of TD bijvoorbeeld een Schreuder gewoon onmeunig op z'n lazer had gegeven wanneer die er een slap zootje van liet maken. Niet elke trainer hoeft dezelfde stijl te hebben maar de mate waarin de professionaliteit en discipline verdwenen is de afgelopen jaren is wel tekenend. Daar mag je je best wel mee bemoeien wat mij betreft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik ben zeer benieuwd wat er de komende tijd gaat gebeuren bij Ajax.

Zelf ga ik er vanuit dat Kroes niet meer terugkomt. Dat is hoe dan ook klaar. Heeft te veel domme fouten gemaakt waardoor hij niet meer betrouwbaar overkomt. Helaas want het leek mij wel een geschikte persoon voor AD.

Nu verwacht ik wel dat de RvC ook uiteindelijk opstapt. die maken al jaren niet een beste beurt en ook onder van Praag is het allemaal niet veel beter. (gezien dat Kroes het al gemeld had van de aandelen, en van Praag uiteraard zijn straatje aan het schoon vegen is)

Je dient echt schoon schip te maken, dus Kroes eruit en de RvC eruit. Dan kun je vanaf de top eigenlijk en eindelijk opnieuw beginnen.

Maar goed... Wie gaat het worden als AD?

Kinsbergen? AZ doet heel moeilijk daarover waarschijnlijk.
Jordi Cruijff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
olafmol schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:33:
[...]

Het stond in z'n contract, dat hij ondertekend had. Dus hij mocht het niet.
Dat is toch ook wat ik zeg? Op zich mag iedereen gewoon aandelen kopen(het is niet verboden). Hij had de civiele afspraak met zijn werkgever dat niet te doen. Het 'mag' dan nog steeds wel, alleen hij breekt daarmee de bepaling in zijn arbeidscontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:34
Jordi Cruijf als sportief directeur en als hoofd trainer Xavi Hernández, dat is nu het gerucht.

[ Voor 14% gewijzigd door Barfman op 03-04-2024 15:50 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:30
AD > Kinsbergen
TD > Jordi Cruijff
Hoofd Scout > Kelvin de Lang
Directeur voetbal > Marijn Beuker
Trainer > Xavi
Assistenten > Dave Vos, Maduro (kan spaans, handig met Xavi) & 1 wenselijke assistent van Xavi

Als Ajax dit voor elkaar krijgt kom je er "gewoon goed uit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:50
Kurios schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:49:
[...]

Op zich mag iedereen gewoon aandelen kopen(het is niet verboden).
Alleen niet met voorkennis. O-)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Barfman schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:49:
Jordi Cruijf als sportief directeur en als hoofd trainer Xavi Hernández, dat is nu het gerucht.
Volgens één of andere spaans rioolblad of zo toch? Ik kijk die kat nog wel even uit de boom. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
Xavi? Wat heeft hij nou gepresteerd? Een keertje kampioen met Barcelona, maar dit jaar is 't ver ondermaats. Tis natuurlijk wel een naam met wat glans, dus die doet 't goed bij de supporters, maar als je Xavi overweegt, dan mogen Seedorf, Rogier Meijer of Patrick Kluivert ook worden overwogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Eerst werden er tot in den treure allemaal matige Nederlanders naar Ajax geschreven, want het moest en zou Nederlands, en nu zou het Xavi worden? Op basis waarvan? De enige link die ik daar kan leggen is van Gaal, maar waarom zou Xavi dat willen? En beter nog, waarom zou Ajax dat willen? Nou niet bepaald noemenswaardig gepresteerd. Leuk qua naam en status maar ik zie er persoonlijk geen trainer in die dit zooitje ongeregeld op de rails krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:01:
Xavi? Wat heeft hij nou gepresteerd? Een keertje kampioen met Barcelona, maar dit jaar is 't ver ondermaats. Tis natuurlijk wel een naam met wat glans, dus die doet 't goed bij de supporters, maar als je Xavi overweegt, dan mogen Seedorf, Rogier Meijer of Patrick Kluivert ook worden overwogen.
Jonk + Jan Smit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Als we dan een Volendammer Vishandel krijgen bij de catering ben ik voor! Lekker kibbeling, broodjes vis ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
We hebben een aantal reallifesoap waardige perikelen achter de rug, maar ik hoef geen echte reallifesoap te zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afca_020
Gonadan schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:34:
[...]

Ik had het fantastisch gevonden als een AD of TD bijvoorbeeld een Schreuder gewoon onmeunig op z'n lazer had gegeven wanneer die er een slap zootje van liet maken. Niet elke trainer hoeft dezelfde stijl te hebben maar de mate waarin de professionaliteit en discipline verdwenen is de afgelopen jaren is wel tekenend. Daar mag je je best wel mee bemoeien wat mij betreft.
Topsportmentaliteit... daar ontbreekt het aan bij het bestuur, de laatste paar trainers en bij een groot deel van de voetballers. Beschamend is het. En hoe het zo ver heeft kunnen komen? Ik snap er niks van.

Toch teveel mannetjes in het bestuur die er voor zichzelf zitten en niet voor ajax?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat is te makkelijk. Er is simpelweg een groot verschil tussen een topsportmentaliteit hebben, weten wat het is en zorgen dat anderen het ook gaan hebben. Een Ten Hag was erg goed in topsportmentaliteit over brengen op anderen, net als een Tadic daar goed in was.
Een Van der Sar kan je bijvoorbeeld niet betichten van een gebrek aan topsportmentaliteit, maar om te zorgen dat het door de hele organisatie leeft heb je andere kwaliteiten nodig. En die had hij weer niet echt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het is een rotbaan, dat helpt ook niet. Op zich is een bedrijf van deze grootte en met deze omzet niet per se ingewikkeld. Het grote probleem is dat het voetbal is, en wel om 2 redenen:
- een bal op de paal of een scheidsrechterlijke dwaling heeft relatief veel invloed
- het is heel publiekelijk, iedereen vindt er iets van, incl allerlei journalisten, supportersverenigingen en oud betrokkenen, liefst gecombineerd. Tel daar reden 1 bij op en het is niet zo’n aantrekkelijke baan

Nadeel 2 is voor sommige mensen heel interessant, maar dat zijn precies de mensen die je niet wil.

In die zin is Jumbo Visma (of de waterpolo ploeg van Van Galen, een van de gouden hockeyploegen etc) een mooi voorbeeld. Een plan, alle randvoorwaarden op topniveau regelen, gebalanceerde ploegen maar vooral ook niet in de war raken als alles volgens plan gaat, alleen het resultaat nog even op zich laat wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:47
JEightyFive schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:02:
Eerst werden er tot in den treure allemaal matige Nederlanders naar Ajax geschreven, want het moest en zou Nederlands, en nu zou het Xavi worden? Op basis waarvan? De enige link die ik daar kan leggen is van Gaal, maar waarom zou Xavi dat willen? En beter nog, waarom zou Ajax dat willen? Nou niet bepaald noemenswaardig gepresteerd. Leuk qua naam en status maar ik zie er persoonlijk geen trainer in die dit zooitje ongeregeld op de rails krijgt.
Xavi... Dat wordt wel lachen. Geen prestaties op het veld maar wel een grote naam. Benieuwd naar de media meltdown die dan plaatsvindt.

Ajax moet echt gewoon een stoïcijnse professional halen. Eigenlijk een type Ten Hag. Gewoon iemand met een idee van wat die wil en die verder een dikke plaat voor zijn kop heeft.

In de voortdurende chaos heb je dat gewoon nodig. Het is zelfs prima als we een jaar bagger voetbal te zien krijgen als de basis maar weer opgebouwd wordt.

Alle niet professionele spelers eruit gooien. En ga eerst maar bezig om de basis weer te herstellen. Hard werken, discipline, teamgeest, verantwoordelijkheid nemen. En iedere speler die daar niet aan mee werkt, stuur je naar kleedkamer 2.

De eerste die je eruit moet gooien zijn wat dat betreft Bergwijn, Berghuis, Taylor en Rensch. De juffrouwtjes.

En datzelfde heb je in je backoffice nodig. Gewoon een duidelijke professionele AD die je organisatie gaat neerzetten. Niet 1 die zich even gaat profileren in boeken over hoe slecht het gaat met Ajax. Of die even gaat zeggen dat die nekslagen gaat uitdelen.

Maar ook niet zo'n natte tosti zoals die uit het old boys network komen. (Keje Molenaar al een interview gegeven trouwens? Die komt ook altijd uit zijn hol kruipen op dit soort momenten)

Het zal echter wel weer een middelmatige trainer met een slappe AD worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:25

Piggen

Lekker bakkie

Wat ik me afvraag is of de 'zwaarte' van de voorkennis nog een rol gaat spelen. Kroes is wel klaar bij Ajax, maar vecht dus nog wel terug, dus er zal misschien nog wel een proces komen.

Volgens Wikipedia is het ook een voorwaarde dat de betreffende informatie "een aanzienlijke invloed kan hebben op de beurskoers". Ik vraag me dan af hoeverre een nieuwe AD van invloed kan zijn op de beurskoers - misschien zijn daar voorbeelden van bij andere beursgenoteerde clubs. in retrospect was het effect in dit geval nihil - misschien is het zo'n narcist dat hij zelf dacht dat ze wel 20% zouden sitjgen - maar dat is natuurlijk achteraf. Als je nou een pak aandelen koopt de week voordat je aankondigt dat Messi komt... maar dit lijkt allemaal toch wat overtrokken ergens.

Maar begrijp me niet verkeerd: het is voorkennis, handelen met voorkennis is foute boel en het is sowieso ontzettend onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:38
Ik denk dat de intentie oprecht nog wel goed was, "ik toon hiermee aan dat ik mij verbind aan Ajax, en zelf ook wat op het spel zet." Maar om dat dan vlak voor je aanstelling te doen, en zo op die manier de schijn zo ongelooflijk tegen te krijgen. Zo'n bestuurder moet weten dat je heel voorzichtig moet zijn wat betreft aan/verkoop van aandelen in het bedrijf waar je werkt. Amateurhour.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:59

ST10©DE

Dus.............

Maarten_E schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:44:
Ik denk dat de intentie oprecht nog wel goed was, "ik toon hiermee aan dat ik mij verbind aan Ajax, en zelf ook wat op het spel zet." Maar om dat dan vlak voor je aanstelling te doen, en zo op die manier de schijn zo ongelooflijk tegen te krijgen. Zo'n bestuurder moet weten dat je heel voorzichtig moet zijn wat betreft aan/verkoop van aandelen in het bedrijf waar je werkt. Amateurhour.
Nou ja, zijn reactie vind ik ook niet heel erg professioneel. Denken dat het overwaait en denken dat je er mee weg kan komen... Beter had hij even diep door het stof kunnen gaan door te zeggen dat hij een grove fout heeft gemaakt.

Zijn reactie maakt duidelijk dat hij niet weet wat het inhoudt om voor een beursgenoteerd bedrijf te werken.

[ Voor 7% gewijzigd door ST10©DE op 03-04-2024 20:50 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:22
Barfman schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:49:
En dan komen ze straks met Frank de Boer aan hahaha. Anti climax!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Was Xavi er niet helemaal klaar mee?

Benieuwd hoe hij en Valentijn Driessen samen gaan dan. Zo goed is hij ook niet, past wel bij Ajax puur op gebied op van zelfvertrouwen hebben in jezelf.

Weet niet wie ik zou aanstellen als trainer. Kan niet echt iemand noemen die nu beschikbaar is, behalve Hudson en die manager op leeftijd van Crystal Palace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Afca_020 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:17:
[...]

Topsportmentaliteit... daar ontbreekt het aan bij het bestuur, de laatste paar trainers en bij een groot deel van de voetballers. Beschamend is het. En hoe het zo ver heeft kunnen komen? Ik snap er niks van.

Toch teveel mannetjes in het bestuur die er voor zichzelf zitten en niet voor ajax?
Dat laatste, zijn dat niet bestuurders in het algemeen? Genoeg voorbeelden daarin, zoals bij Volendam.

De beste zijn die zichzelf nooit laten zien of een beetje tussen het 'normale' volk zich begeven.

Ik ben ook niet zo'n fan als een CEO/directeur hele interviews gaat geven. De Glazers is een ander uiterste, maar je zou iemand met rust en overzicht moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
hotymoty schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:06:
[...]

Allemaal gasten die te vroeg voor een volwassen team zijn gaan werken. Die hadden nog Jaaaaaren moeten rijpen bij de jeugd en assistent zijn ergens. Of een kleiner clubje, maar nee. Moet direct groot groter grootst. En dat alleen maar vanwege hun carrière als speler. Zo'n jonge gozer als Ultee zal dat nooit gebeuren. Want tja ... Je bent maar Ultee....

+ Frank de boer wil eigenlijk op het veld staan. Maar bij zon grote club ben je meer peoples manager en heb je gezeik, weinig bezig met spelers beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Pascal Janse was/is toch wel een prima optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
SemperFidelis schreef op woensdag 3 april 2024 @ 23:23:
Op basis waarvan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 17:43
ST10©DE schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:49:
[...]

Zijn reactie maakt duidelijk dat hij niet weet wat het inhoudt om voor een beursgenoteerd bedrijf te werken.
Hoe meer ik over hem lees hoe meer hij overkomt als een zakenmannetje dat weinig op heeft met regels en de omgeving waarin hij zich bevindt. Dat kan als je een eigen bedrijf hebt maar niet in een brede organisatie. Doet me als oudere jongere denken aan die figuren in het LPF kabinet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Van het Schip laat nu wel zien dat het goed is dat we een nieuwe trainer gaan krijgen. Ik herinner me nog de rust en geslotenheid van De Boer bij een vorige crisis. Wat er ook gebeurde, De Boer schermde de selectie af en focuste op het spel en zelfs als dat niet altijd lukte hield hij wel vol dat zij rustig hun ding blijven doen.
Schip heeft onderhand al meermalen overal lopen verkondigen dat dit weer een hoop onrust geeft en de spelers weer in de war raken. Tja, zo krijg je de rust natuurlijk ook niet makkelijk als je hem zelf al niet brengt.
ST10©DE schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:49:
Nou ja, zijn reactie vind ik ook niet heel erg professioneel. Denken dat het overwaait en denken dat je er mee weg kan komen... Beter had hij even diep door het stof kunnen gaan door te zeggen dat hij een grove fout heeft gemaakt.

Hij weet het wel, ik geloof er niets van dat hij echt geen idee had. Hij straalt echter heel erg een 'zakenmannetjeshouding' uit en ik het het gevoel dat zijn houding hierin mede oorzaak is van het direct volledig dicht gooien van de deur door de RvC.

@D-e-n ik krijg steeds meer een cowboygevoel. Dat sluit ook mooi aan bij de speeltuinopmerking van Van Praag.

Hij is simpelweg een risicofactor gebleken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
hotymoty schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:06:
[...]

Frank de Boer of Xavi is wat mij betreft lood om oud ijzer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
SemperFidelis schreef op woensdag 3 april 2024 @ 23:23:
Op basis waarvan dan? Heeft hij het met AZ bovengemiddeld goed gedaan en daar laten zien dat hij tactisch sterk is?

Begrijp me niet verkeerd, hij deed het prima bij AZ maar dat maakt niet dat hij op dit moment een prima optie is. In een rustige omgeving met goede basis kan je best een wat minder ervaren trainer nemen en hopen dat het een parel blijkt te zijn.
We hebben nu echter al een aantal van dat soort gokjes gehad en kunnen het niet hebben om nu weer iemand het te laten proberen. Er moet nu gewoon een ervaren man met stevig karakter staan die goed past.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gonadan schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:42:
[...]
We hebben nu echter al een aantal van dat soort gokjes gehad en kunnen het niet hebben om nu weer iemand het te laten proberen. Er moet nu gewoon een ervaren man met stevig karakter staan die goed past.
Ik ben het met je eens dat trainers als Pascal Jansen een te grote gok zijn voor Ajax. Maar wat moet Ajax dan? Iemand als Mourinho?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mog schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:58:
Ik ben het met je eens dat trainers als Pascal Jansen een te grote gok zijn voor Ajax. Maar wat moet Ajax dan? Iemand als Mourinho?
Hoe kom je op de naam Mourinho? Er zijn toch heel veel trainers die wel jarenlange ervaring hebben en van aanvallend voetbal houden? Het gaat mij niet om een grote naam, het gaat mij om ervaring en de juiste insteek.

Een Pascal Jansen heeft alleen bij AZ het eerste elftal getraind, de rest was jeugd of neem ik niet serieus. Voor nu is dat gewoon onvoldoende basis. Dan zou nog ik nog eerder een Ron Jans nemen als je niets beters kunt krijgen, dat is ook zeker niet het type wat ik zoek maar heeft tenminste wel de ervaring en het vaker laten zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gonadan schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:06:
[...]

Hoe kom je op de naam Mourinho? Er zijn toch heel veel trainers die wel jarenlange ervaring hebben en van aanvallend voetbal houden? Het gaat mij niet om een grote naam, het gaat mij om ervaring en de juiste insteek.

Een Pascal Jansen heeft alleen bij AZ het eerste elftal getraind, de rest was jeugd of neem ik niet serieus. Voor nu is dat gewoon onvoldoende basis. Dan zou nog ik nog eerder een Ron Jans nemen als je niets beters kunt krijgen, dat is ook zeker niet het type wat ik zoek maar heeft tenminste wel de ervaring en het vaker laten zien.
Gewoon een willekeurige grote naam met een krasje. De echte grote jongens (Klopp als voorbeeld) komen niet naar Amsterdam. Dan moet je in de vijver daaronder vissen. Of een opkomende trainer uit een P7-14 land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Fred Rutten? Jurgen Klinsman ? .. Aaron Winter? Shota Arveladze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
Rutten heeft in het verleden bij PSV wel wat bereikt maar is de laatste jaren ook meer een assistent dan een hoofdtrainer.

Winter... bondscoach op/af van suriname maar heeft hij wel de skills om ajax echt weer sprankelend voetbal te laten vertonen?
blijft een lastige keuze. Jans bijv heeft tijdje terug aangegeven dat hij zijn contract bij utrecht wil uitzitten...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:23

Agent47

I always close my contracts.

Fred Rutten heeft altijd één seizoenshelft goed en de andere slecht.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Als het echt zo is dat Graham Potter aangeboden is bij Ajax dan lijkt me dat op dit moment de beste realistische optie. Mooi meegenomen voor hem is dat er al twee Engelse spelers in de selectie zitten en dat hij Henderson als aanvoerder/verlengstuk kan gebruiken in het team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dit lijstje is vooralsnog vrij voor 2024/25:
  • Andre Villas-Boas (Marseille, SH SIPG, Zenit, Tottenham, Chelsea, Porto, Coimbra)
  • Antonio Conte (Tottenham, Inter, Chelsea, Italy, Juventus, AC Siena, Atalanta, Bari, Arezzo)
  • Graham Potter (Chelsea, Brighton, Swansea, Ostersund)
  • Hansi Flick (Germany, Bayern Munich)
  • Joachim Low (Germany, Austria Vienna, FC Tirol, Adanaspor, Karlrusher, Fenerbahce, Stuttgart)
  • Jose Mourinho (Roma, Tottenham, Man Utd, Chelsea, Real Madrid, Inter, Poro, Leiria, Benfica)
  • Julen Lopetegui (Wolves, Sevilla, Real Madrid, Spain, Porto)
  • Jurgen Klopp (Liverpool, Dortmund, Mainz)
  • Ole Gunnar Solskjaer (Man Utd, Molde FK, Cardiff)
  • Thomas Tuchel (Bayern Munich, Chelsea, PSG, Dortmund, Mainz, Augsburg)
  • Xavi (Barcelona, Al-Sadd SC)
  • Zinedine Zidane (Real Madrid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:40:
  • Andre Villas-Boas (Marseille, SH SIPG, Zenit, Tottenham, Chelsea, Porto, Coimbra)
  • Antonio Conte (Tottenham, Inter, Chelsea, Italy, Juventus, AC Siena, Atalanta, Bari, Arezzo)
  • Joachim Low (Germany, Austria Vienna, FC Tirol, Adanaspor, Karlrusher, Fenerbahce, Stuttgart)
  • Jose Mourinho (Roma, Tottenham, Man Utd, Chelsea, Real Madrid, Inter, Poro, Leiria, Benfica)
Het zou tof zijn als 1 van die namen in zou stappen, maar waarom zouden zulke grote namen in willen stappen bij een club waar zo'n chaos is?

per aspera ad astra

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:55

Polycom

Poes van goud

Ze hebben één ding met elkaar gemeen, ze gaan het allemaal niet doen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
LAD93 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:43:
[...]

Het zou tof zijn als 1 van die namen in zou stappen, maar waarom zouden zulke grote namen in willen stappen bij een club waar zo'n chaos is?
Ik ken hun ambities niet. Maar wellicht kunnen ze doorstromen naar TD.
Die club waar Knutsen bij zit in noorwegen, was eerst assistent van de huidige TD die eerst hoofdtrainer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
LAD93 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:43:
[...]

De huidige situatie biedt ook veel kansen. En, als je niet Maurice Steijn heet, kan je het eigenlijk alleen maar beter doen dan de afgelopen twee jaar. Als je conditietraining doet en de dekking bij standaardsituaties aanpakt dan heb je op het veld al 200% verbetering. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
De helft van die namen zet ik zelf vast een streep door, de helft die daadwerkelijk geschikt is gaat het niet doen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mourinho bij Ajax. Get the popcorn _o-

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
gambieter schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:18:
Het antivoetbal wat hij altijd tentoonstelt hoef ik echt niet in de Arena te zien, nog even los van zijn persoonlijkheid.

Geen van de namen van die lijst komt naar Ajax. Als Potter echt wil en het bestuur zag het ook zitten dan hadden ze al rond kunnen zijn. Het feit dat het zo stil is kan 2 dingen betekenen: Of ze weten het erg goed stil te houden, of ze zijn niet met elkaar in gesprek. Ik neig heel sterk naar het tweede.
Het wordt, vrees ik, gewoon zo'n totaal niet creatieve naam als een Frank de Boer. Ik geloof er inmiddels niks meer van dat men met een verrassing op de proppen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:23

Agent47

I always close my contracts.

gambieter schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:18:
Hij pakt wel prijzen....
Maar dat voetbal :|

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
Als ik Ajax was zou ik eerst zoeken naar een Algemeen en Technisch directeur. Daarna pas naar een trainer.
Leuk om nu een trainer te halen en achteraf een td. Je weet dan gewoon dat de trainer niet veel krediet heeft. Een snelle trainer wissel wil je gewoon niet hebben bij Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JEightyFive schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:23:
[...]

Het antivoetbal wat hij altijd tentoonstelt hoef ik echt niet in de Arena te zien, nog even los van zijn persoonlijkheid.

Geen van de namen van die lijst komt naar Ajax. Als Potter echt wil en het bestuur zag het ook zitten dan hadden ze al rond kunnen zijn. Het feit dat het zo stil is kan 2 dingen betekenen: Of ze weten het erg goed stil te houden, of ze zijn niet met elkaar in gesprek. Ik neig heel sterk naar het tweede.
Het wordt, vrees ik, gewoon zo'n totaal niet creatieve naam als een Frank de Boer. Ik geloof er inmiddels niks meer van dat men met een verrassing op de proppen komt.
Holy knetter nee. Alsjeblieft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Russel88 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:28:
Als ik Ajax was zou ik eerst zoeken naar een Algemeen en Technisch directeur. Daarna pas naar een trainer.
Leuk om nu een trainer te halen en achteraf een td. Je weet dan gewoon dat de trainer niet veel krediet heeft. Een snelle trainer wissel wil je gewoon niet hebben bij Ajax.
Dit is het allerbelangrijkste. Vind iemand die een visie vormt, doelstellingen benoemd en daar plannen voor maakt. Afhankelijk daarvan ga je een profiel maken voor een td, en pas daarna, een keer, een trainer.

Met de huidige selectie maakt de trainer niets uit. Hooguit dat een Mourinho bijv net iets meer punten pakt, maar wat is dat je waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

ZieMaar! schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:00:
[...]

Dit is het allerbelangrijkste. Vind iemand die een visie vormt, doelstellingen benoemd en daar plannen voor maakt. Afhankelijk daarvan ga je een profiel maken voor een td, en pas daarna, een keer, een trainer.

Met de huidige selectie maakt de trainer niets uit. Hooguit dat een Mourinho bijv net iets meer punten pakt, maar wat is dat je waard?
Goede vraag. Ajax loopt straks voor het 2e jaar op rij CL inkomsten mis. Het zou niet vreemd zijn als dit volgend jaar weer gebeurt. Wat voor consequenties heeft dat op de lange termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
ZieMaar! schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:00:
[...]

Een echt goede trainer haalt veel meer uit de selectie, al helemaal wanneer je hem deze zomer wat meer in balans kunt brengen. Hoe eerder een trainer er is hoe beter, dan kan hij vast beginnen met de groep en staf.

Een TD wil je inderdaad wel eerst hebben, want die moet er wel vol achter staan. De AD boeit me minder. Aangenomen dat het huidige beleid is wat de RvC wil zal ook de nieuwe AD daar achter moeten staan anders heeft hij toch geen schijn van kans. Dus een AD kan je makkelijker wat later nog vinden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:59

ST10©DE

Dus.............

Kroes heeft dus blijkbaar ook KNVB regels geschonden:

https://www.fcupdate.nl/v...teur-overtrad-knvb-regels

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste