Ajax: Bestuurlijke chaos en sportieve crisis

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ja ik weet het, de titel doet zeer, maar als fan kan ik nu mijzelf nog maar moeilijk wijs maken dat het binnenkort allemaal goed komt en de rust wederkeert.
Daarom even een los topic waar we het kunnen hebben over de organisatorische ontwikkelingen en de kwaliteiten van Mislintat en Steijn.

De gewone wedstrijdperikelen kunnen natuurlijk gewoon in het Voetbaltopic, dit is geen vervangend Ajaxtopic, maar dan is alle theoretische discussie en geneuzel over beleid en selectie wel even weg uit het voetbaltopic. Anders krijgen PSV en Feyenoord de aandacht die ze verdienen bij de CL campagne niet meer en dat vind ik ook zonde.

offtopic:
Vooraf overlegd met @tweakduke dus lokale crew is op de hoogte.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik wil zo graag optimistisch blijven en de logische redenatie achter zaken geloven, maar het wordt met de dag moeilijker.
Als ik de opsomming zo bekijk:
  • Steijn wil Olij, Mislintat haalt Ramaj, Rulli en Pasveer stuk, Steijn heeft een goede reden om nu ineens wel Gorter op doel te zetten.
  • Uitspraken over dat het zijn spelers niet zijn en moet afwachten of het wat is, etc, dat zelf niet terugnemen maar zaakwaarnemer die probeer te lijmen.
  • Een rechtsbuiten willen, die niet echt krijgen en er dan ook geen opstellen. Degenen die het nog een beetje kunnen (Godts en Berghuis) daar vooral niet neerzetten maar experimenteren met spelers die er nog nooit gespeeld hebben (Mikautadze en Akpom).
  • Spelers maar gewoon vrij geven en zelf ook vrij nemen in plaats van er vol gas aan te werken tijdens een interlandbreak.
  • Een jonge en volledig groene speler op een plek zetten waar je weet dat hij het heeeel moeilijk gaat krijgen (Mannsverk) en dan direct wisselen alsof hij niet goed genoeg is.
  • Dan weer op de mentaliteit en duelbereidheid van de spelers afgeven, terwijl dat soort gedrag vaak juist een gevolg is van een rammelende opstelling.
  • Mislintat schijnt er wel klaar mee te zijn en het gevoel te hebben dat de trainer geen verlengstuk meer van hem is maar dwars doet.
Dan kan ik bijna niet meer ontkennen dat er iets niet lekker zit.
Ik zoek altijd het positieve maar begin steeds meer het gevoel te krijgen dat ik mij een soort naïeve hoop aanpraat terwijl de boel gewoon aan het afbranden is.
Het geeft een soort Schreuder gevoel toen die zo gefrustreerd was, een soort onmacht en dan ga je van je af bijten of in dit geval dwars doen.

Het punt dat ik bij Steijn ook weinig zie aan pogingen om goed voor de dag te komen versterkt dit gevoel. Het kan natuurlijk een soort De Boer achtige stoïcijnsheid zijn en dat hij zich volledig focust op de groep. En dat hoop ik echt, maar het wordt echt steeds moeilijk om mezelf dat wijs te blijven maken. Ondertussen meer wensdenken ben ik bang. :'(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Krijgt Ron Jans dan ook zn eigen topic?
Je wil het hier over de opstelling hebben, hoezo niet in het voetbaltopic?

Mogen wij alles lekker gaan splitsen wat de discussies absoluut niet ten goede komt.

Met alle respect, dit is gewoon omdat wat users er niet mee kunnen leven dat er hier veel over Ajax gepost wordt.

Dit is alsof je aparte Hamilton en Max topics maakt voor F1

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ah, de eerste off-topic post is al binnen. :+

Nee niet over opstellingen in het algemeen, dat is gewoon voetbal. Maar dat eeuwige dooremmeren over of Mislintat nu wel goed naar Steijn luisterde of niet en of zijn tooltje wel goed werkt is wat anders.

Ik schrijf nog bewust dat het geen Ajax topic is, dus ga niet doen alsof ik dat wel bedoel. Ik verwacht (lees: vrees) nu eenmaal nog een hoop nieuws omtrent Steijn, Mislintat, de dingen die ze zeggen en de keuzes die ze maken. Met een beetje pech ook nog vanuit bestuur of RvC, ik vrees dat dit topic wel bestaansrecht heeft. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:22

Sagat

Is pappa x2!

Mag ik caramel popcorn? :P

Maar positief:
1. En deze is met stip, de club is financieel kern gezond, en dit seizoen word mogelijk erg vervelend, maar kan me niet voorstellen dat het volgend seizoen dan niet beter gaat, je hoeft niet bang de zijn voor een half decennium magere jaren.
2. Het is niet of deze spelers allemaal niet kunnen voetballen. Wellicht zit top3 of zelfs top 5 er dit jaar niet in. Maar het zou mij byzonder verbazen als ze niet top 4 halen (mocht dit niet het geval zijn krijg je van mij een zakje popcorn naar keuze)
3. Steijn tjsa....op zich idd wat argumenten dat hij het bij een grote club nooit heeft laten zien, maar wat ik in het andere topic al postte, mocht het nou de komende wedstrijden wel goed of zelfs redelijk gaan, dan kan het zo maar omdraaien allemaal. En ja is dat waarschijnlijk? nee, is het onmogelijk? Zeker ook niet.

Iig oprecht succes gewenst aan een ieder die de club aanhangt, maar niet te veel al aankomende zondag (sorry O-) )

10 second ninja DONE

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:07:
Ik schrijf nog bewust dat het geen Ajax topic is, dus ga niet doen alsof ik dat wel bedoel.
psssst check de topic naam eens ;)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat is een ludieke wijze om als een boer met kiespijn de boel nog wat te verzachten, lijkt me evident. Ten tijde van de bestuurscrisis rond 2012 was er ook een apart topic voor omdat er gewoon te veel over te zeggen was. Puur voor dat onderwerp en tijdelijk, zo nu weer.

Zie: [Voetbal] Verdeeldheid binnen bestuur Ajax

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:44

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben bang dat er niet 1 schuldige is en dat het dús wel eens langer dan een seizoen kan duren. Er zijn teveel (dure) aankopen die, op zijn best, nog veel moeten rijpen, maar die wellicht niet het niveau hebben dat Ajax nastreeft. Dat werkt, met salarissen e.d., lang door. Aan de andere kant, Mislintat kan ook goed mislukte spelers slijten :).

Mijn verwachting is dat Steijn snel het veld moet ruimen, maar dat lost helemaal niets op.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het probleem is dat een aan- en verkoopbeleid tijd nodig heeft om echt over te kunnen oordelen, maar dat de hand van de trainer wel eerder te zien moet zijn. @toolkist had wel een goed punt dat hij op de vleugels al langer experimenteert, daar mag dan binnen kort wel een keer lijn in gaan komen want als men de indruk krijgt dat hij maar wat doet dan is de koffer snel gepakt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:14:
[...]

Dat is een ludieke wijze om als een boer met kiespijn de boel nog wat te verzachten, lijkt me evident. Ten tijde van de bestuurscrisis rond 2012 was er ook een apart topic voor omdat er gewoon te veel over te zeggen was. Puur voor dat onderwerp en tijdelijk, zo nu weer.

Zie: [Voetbal] Verdeeldheid binnen bestuur Ajax
En toch nodigt zo'n naam niet uit voor andere discussies dan over Ajax. Geen PSV supporter die hier zal gaan posten stel PSV verliest 4x op rij punten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

dr.lowtune

Deugt niet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:04
Mijn hoop uitspreken over de uitzonderlijke puinhoop bij Ajax is wel ontopic toch?

Ik hoop dat ze na het weekend nog verder in de puinhoop zitten door weer een verloren wedstrijd :D

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:30:
Matchmetrics onder vergrootglas: de digitale assistent van Mislintat op de transfermarkt - https://nos.nl/l/2491118

Een uitgebreid artikel van de NOS over Matchmetrics.
Wel interessant. Dus hij is grootaandeelhouder en oprichter, en het probleem is nu dat de makelaar waar hij mee gehandeld heeft ook aandelen in dit bedrijf had.
Nu ben ik geen expert op dat soort zaken maar dat lijkt mij toch niet heel raar of per se een aanleiding dat er hoe dan ook een luchtje aan de transfer zou zitten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
toolkist schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:18:
En toch nodigt zo'n naam niet uit voor andere discussies dan over Ajax. Geen PSV supporter die hier zal gaan posten stel PSV verliest 4x op rij punten
Dit topic is gemaakt voor de organisatorische problemen die Ajax nu kent, niet voor alles over Ajax in het algemeen, en daarmee dus geen algemeen Ajax topic.
Het is in overleg met de lokale crew gedaan en bewust buiten randzaken omdat het onderwerp groot genoeg zal zijn voor een eigen topic.

En dat is het laatste wat ik hier daarover ga zeggen, als je het er niet mee eens bent rapporteer je maar of naar het feedbacktopic. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 23-09-2023 15:23 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:22:
[...]

Wel interessant. Dus hij is grootaandeelhouder en oprichter, en het probleem is nu dat de makelaar waar hij mee gehandeld heeft ook aandelen in dit bedrijf had.
Nu ben ik geen expert op dat soort zaken maar dat lijkt mij toch niet heel raar of per se een aanleiding dat er hoe dan ook een luchtje aan de transfer zou zitten?
Wel als de speler in kwestie vlak voor de transfer overstapt naar deze makelaar. Investerende makelaar strijkt provisie op voor de transfer die in feite op een presenteerblaadje wordt aangereikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Dit initiatief is gestart met toestemming. Eem grote randzaak verdient een eigen topic, dit om andere topics overzichtelijk te houden en de discussie op 1 plek te houden.

Constructief commentaar hierover mag in Sport Feedbacktopic

Tweakers Discord

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Sempy schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:27:
Wel als de speler in kwestie vlak voor de transfer overstapt naar deze makelaar. Investerende makelaar strijkt provisie op voor de transfer die in feite op een presenteerblaadje wordt aangereikt.
Ja zo snap ik hem, maar dat staat dan in feite los van dat statistiekenbureau toch? Je kunt evengoed een dealtje maken met een makelaar en dan zorgen dat een speler via hem komt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Het probleem is natuurlijk ergens anders ontstaan, na het wegsturen van Overmars heeft men de boel de boel gelaten. Huntelaar als stand-in heeft weinig klaar gespeeld en van de Sar heeft ook alles behalve tijdig ingegrepen. Het vinden van een nieuwe TD heeft ook eeuwen geduurd, met uiteindelijk als 4de keuze Mislintat. Met het vertrek van een aantal belangrijke mensen (hoofd opleidingen, Vanenburg, etc) vorig jaar waren we al gewaarschuwd.

Wat je nu ziet zijn de gevolgen van een ineffectief en niet deskundig bestuur. Eringa, Hendriks, enz. horen daar helemaal niet te zitten, totaal geen voetbalervaring.

De situatie doet met dat betreft denken aan de situatie waarin de Cruijff revolutie plaatsvond. Toen speelde precies hetzelfde dat de club geleid werd door niet deskundige bestuursleden.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 20-09-2023 13:34 ]

• Sempy
  • Nu online
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:29:
[...]

Ja zo snap ik hem, maar dat staat dan in feite los van dat statistiekenbureau toch? Je kunt evengoed een dealtje maken met een makelaar en dan zorgen dat een speler via hem komt.
Dat kan en gebeurt ongetwijfeld ook geregeld, maar dat is vaak gewoon niet te bewijzen. Nu is er door dat statistiekenbureau een 1-op-1 relatie tussen de nieuwe makelaar van de speler en de technisch directeur van de nieuwe club van deze speler. Mislintat is in het verleden met zijn bedrijfje geholpen door een investering van de makelaar en deze makelaar krijgt nu een mooie deal voor nauwelijks werk. Niet meer dan logisch dat men dat nu gaat uitzoeken en dan kom je al gauw in de knoop met de strenge regels bij beursgenoteerde bedrijven. De mogelijke schijn van belangenverstrengeling is al voldoende, zelfs als alles netjes en integer zou hebben plaats gevonden (in feite omgekeerde bewijslast).

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02
Naja, zoveel heeft Sosa nu ook alweer niet gekost. Wat is het precies, nauwelijks 10 miljoen? Lijkt me juist een koopje en buitenkans voor Ajax. Basisspeler in het Kroatisch elftal. Een van de beste backs van de Bundesliga en afgelopen weekend een van de weinige lichtpuntjes aan Ajax zijde.
Denk juist dat Mislintat het op deze manier gedaan heeft om zoveel mogelijk samenwerken met Stuttgart te omzeilen, aangezien hij niet door een deur kon met de TD daar inzake de beoogde transfers van Ito en Guirassy.

[ Voor 27% gewijzigd door Trishul op 20-09-2023 13:43 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 15:33

Agent47

I always close my contracts.

Kan het niet zo zijn dat Ajax nu " echt ajacieden" binnen de club wilt, dat het daarom minder gaat? Wat maakt het nou uit wie er zit, zo lang het maar goed gaat.

Dit ligt echt niet alleen bij de trainer, maar intern veel dieper.

[ Voor 17% gewijzigd door Agent47 op 20-09-2023 13:42 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Sempy
  • Nu online
Trishul schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:41:
Naja, zoveel heeft Sosa nu ook alweer niet gekost. Wat is het precies, nauwelijks 10 miljoen? Lijkt me juist een koopje en buitenkans voor Ajax. Basisspeler in het Kroatisch elftal. Een van de beste backs van de Bundesliga en afgelopen weekend een van de weinige lichtpuntjes aan Ajax zijde.
Denk juist dat Mislintat het op deze manier gedaan heeft om zoveel mogelijk samenwerken met Stuttgart te omzeilen, aangezien hij niet door een deur kon met de TD daar inzake de beoogde transfers van Ito en Guirassy.
Het gaat niet om die transfersom maar om de makelaars fee, die was anders naar de oude makelaar gegaan en nu belandt deze bij een zakenrelatie van Mislintat.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Sempy schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:39:
Dat kan en gebeurt ongetwijfeld ook geregeld, maar dat is vaak gewoon niet te bewijzen. Nu is er door dat statistiekenbureau een 1-op-1 relatie tussen de nieuwe makelaar van de speler en de technisch directeur van de nieuwe club van deze speler. Mislintat is in het verleden met zijn bedrijfje geholpen door een investering van de makelaar en deze makelaar krijgt nu een mooie deal voor nauwelijks werk. Niet meer dan logisch dat men dat nu gaat uitzoeken en dan kom je al gauw in de knoop met de strenge regels bij beursgenoteerde bedrijven. De mogelijke schijn van belangenverstrengeling is al voldoende, zelfs als alles netjes en integer zou hebben plaats gevonden (in feite omgekeerde bewijslast).
Dat is waar, de juridische regels zijn wat steviger voor beursgenoteerde bedrijven. En als er daadwerkelijk een zweem van belangenverstrengeling aan hangt mag hij van mij ook gewoon zijn biezen pakken, als iemand niet te vertrouwen is vertrouw ik hem niet.

Wat ik mij dan wel afvraag is waar de hele RvC dan in dit geheel is? Die zitten er toch bij en moeten toezicht houden? Nu is het leuk dat ze met een onderzoek komen, maar lijkt het meer alsof ze iets ingefluisterd is waar ze zelf nog niet achter waren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:53

Quad

Doof

Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:22:
[...]

Zijn kantoor is makelaar van Sosa ofzo, en die zou daar dus aan verdient kunnen hebben. Zo begrijp ik het uit het verhaal.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Sempy
  • Nu online
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:46:
[
Wat ik mij dan wel afvraag is waar de hele RvC dan in dit geheel is? Die zitten er toch bij en moeten toezicht houden? Nu is het leuk dat ze met een onderzoek komen, maar lijkt het meer alsof ze iets ingefluisterd is waar ze zelf nog niet achter waren.
Als ik het goed heb begrepen heeft Mislintat bij aanstelling alleen zijn belang in het statistiekenbedrijfje gemeld en vergeten (al dan niet bewust) om te melden dat een bepaalde zaakwaarnemer daar een belang in had.

Als dan op deadline day er opeens een transfer langs komt waarover snel beslist moet worden, dan is het heel simpel: hebben we op die plek versterking nodig? lijkt dit een geschikte aankoop voor een passende prijs? is er budget? Ja, dus akkoord. Je kan niet bij iedere deal Hofman Bedrijfsrecherche inschakelen om alle deelnemers uitvoerig te controleren. Misschien ook wel een reden waarom Mislantat deze deal last minute pas heeft rondgemaakt?

Bovenstaande neemt overigens niet weg dat ik de RvC (met name technische man Van Halst) totaal niet geschikt vindt. Bij heel veel van de andere transfers had men ten aanzien van kwaliteit en prijs best wel kritischer mogen zijn.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sempy schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:57:

Bovenstaande neemt overigens niet weg dat ik de RvC (met name technische man Van Halst) totaal niet geschikt vindt. Bij heel veel van de andere transfers had men ten aanzien van kwaliteit en prijs best wel kritischer mogen zijn.
Kelvin de Lang is ook geen pipo natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat hij als hoofdscout niet aan de bel had getrokken mocht Mislintat echt rare aankopen doen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

In het artikel van de nos staat al wat meer verdieping, wat vraagtekens oproept over de werkwijze en de ervaring van Mislintat
Gezocht: linksbenige verdediger; rent minimaal tien kilometer per wedstrijd; wint 75% van zijn duels; passt in meer dan 80% van de gevallen nauwkeurig en kost niet meer dan 12 miljoen euro.

Voed de voetballersdatabase van Matchmetrics dergelijke info en hij spuugt een lijst van tientallen, misschien wel honderden spelers uit. Een rits transfertargets, die dan plots in het jachtgebied verschijnen van scouts en technisch directeuren als Sven Mislintat.

Voor de technisch directeur van Ajax zijn de cijfers die het Duitse databedrijf bijhoudt onmisbaar. Nagenoeg dagelijks loopt de 50-jarige Duitser erdoorheen. Mislintat richtte Matchmetrics zelf op in 2016 en vergrootte in juni nog zijn pakket aandelen. Sterker, hij werd de grootste aandeelhouder, waardoor cruciale besluiten niet zonder hem genomen kunnen worden.
https://nos.nl/artikel/24...intat-op-de-transfermarkt

Ik wijs zelf de bestuurlijke chaos aan dat deze man nu zo kan opereren. Er is geen fatsoenlijke algemene directeur en daarnaast is de raad van commissarissen nog steeds niet op orde.

Als Mislintat niet goed samenwerkt met de scouting, de hoofdtrainer en dus blijkbaar aankopen doet via data dan lijkt dat allemaal niet goed in orde.

En dan hebben veel spelers een contract gekregen voor 5 jaar, als er nu een paar spelers tussen zaten waar je echt enthousiast van werd, dan valt dat te verdedigen.
Naast dat er toch wel veel geld is uitgegeven, mag je toch echt meer verwachten op het veld. Het rammelt en voelt slecht aan alle kanten, ik ben benieuwd wat er gebeurt de komende tijd. Vergeet ik nog de eventuele belangenverstrengeling te benoemen.
Je gaat je hoop vestigen op de nieuwe algemene directeur Kroeg, ik hoop maar dat hij wel de kwaliteit heeft om deze crisis te managen.

Tweakers Discord

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:12
ZieMaar! schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:15:
Ik ben bang dat er niet 1 schuldige is en dat het dús wel eens langer dan een seizoen kan duren. Er zijn teveel (dure) aankopen die, op zijn best, nog veel moeten rijpen, maar die wellicht niet het niveau hebben dat Ajax nastreeft. Dat werkt, met salarissen e.d., lang door. Aan de andere kant, Mislintat kan ook goed mislukte spelers slijten :).

Mijn verwachting is dat Steijn snel het veld moet ruimen, maar dat lost helemaal niets op.
We hebben gewoon een goede tussenpaus nodig die de rust richting de spelers bewaard. Zelfs als dat niet de beste tacticus. Eigenlijk jammer dat De Boer niet beschikbaar is. Was nu eigenlijk de ideale kandidaat.

• Kist
FirePuma142 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:01:
[...]

Kelvin de Lang is ook geen pipo natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat hij als hoofdscout niet aan de bel had getrokken mocht Mislintat echt rare aankopen doen.
Maar bij wie moet die dan aan de bel trekken? Een algemeen directeur is er niet. We weten niet of die wel wat heeft gemeld bij de RVC. Het is natuurlijk wel opvallend dat pas na de transferperiode ineens van Halst als waarneemed AD wordt aangesteld. Waarom dan pas? Was dat misschien omdat er toen ineens meer onrust te merken was in de organisatie?

• Trishul
Sempy schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:45:
[...]

Het gaat niet om die transfersom maar om de makelaars fee, die was anders naar de oude makelaar gegaan en nu belandt deze bij een zakenrelatie van Mislintat.
Dat snap ik, maar als je als TD Sosa krijgt aangeboden of wil hebben, en dat kan blijkbaar voor een goede prijs, dan pak je die kans op zo'n deadline day. Snel handelen dan is de buit binnen en later kijken we wel of het past binnen compliance hoe het gegaan is. Die indruk krijg ik.

• Sempy
  • Nu online
FirePuma142 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:01:
[...]

Die is geen lid van de RVC, en de enige die daar iets van voetbal (zou moeten) weten is van Halst.

Een hoofdscout kijkt ook wel uit om naar de RVC te stappen om te klagen over de beslissingen van de technisch manager, je baas afzeiken bij het bestuur is bij de meeste organisaties een enkeltje richting uitgang.

• Kist
tweakduke schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:01:
In het artikel van de nos staat al wat meer verdieping, wat vraagtekens oproept over de werkwijze en de ervaring van Mislintat
Mislintat is toch ook gescout door een headhuntersbureau? Niet door iemand met echte voetbalervaring? Die werken gewoon met hele andere metrics.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Kist schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:08:
[...]

Mislintat is toch ook gescout door een headhuntersbureau? Niet door iemand met echte voetbalervaring? Die werken gewoon met hele andere metrics.
Kan daar geen bron over vinden, wel dat de raad van commissarissen hem heeft aangesteld. Mislintat heeft nog nooit in de functie van technisch directeur gefunctioneerd, maar vooral in de scouting.

Tweakers Discord

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Als ik het goed heb begrepen heeft Mislintat bij aanstelling alleen zijn belang in het statistiekenbedrijfje gemeld en vergeten (al dan niet bewust) om te melden dat een bepaalde zaakwaarnemer daar een belang in had.
Dan vraag ik mij af of het gebruikelijk is dat je alle andere aandeelhouders opnoemt wanneer je zelf ergens een belang in hebt. Of dat het niet zo zwart/wit is en men had verwacht dat hij dit zelf zou bedenken dat het relevante informatie was.
Kist schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:02:
We hebben gewoon een goede tussenpaus nodig die de rust richting de spelers bewaard. Zelfs als dat niet de beste tacticus. Eigenlijk jammer dat De Boer niet beschikbaar is. Was nu eigenlijk de ideale kandidaat.
Feitelijk beschrijf je Steijn. En dat probeert Steijn nu gewoon te doen, zegt hij nu ook in de persconferentie. We gaan zien of hij dat kan.

Hij steekt nu in ieder geval een stuk meer de hand in eigen boezem dan voorheen. Oprecht of damage control? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kist schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:08:
[...]

De algemeen directeur werd gezocht door een bureau.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:20:

Feitelijk beschrijf je Steijn. En dat probeert Steijn nu gewoon te doen, zegt hij nu ook in de persconferentie. We gaan zien of hij dat kan.

Hij steekt nu in ieder geval een stuk meer de hand in eigen boezem dan voorheen. Oprecht of damage control? :P
Steijn heeft al herhaaldelijk zijn eigen spelers afgevallen en is daarmee gewoon af. Hij moet gewoon rust brengen, ten allen tijden zorgen dat het gedoe niet bij zijn spelers komt. Die jongens zijn net verhuisd, kennen de cultuur niet, de club niet, de competitie niet, de meesten zullen ook nog geen huis hebben. Mogelijk zijn hun gezinnen ook nog in het land waar ze hiervoor speelden. En dan gaat je trainer ook nog even zeggen, afgezien van Sutalo had ik geen van deze kansloze knakkers gewild. Hij moet gewoon publiekelijk voor zijn spelers gaan staan. Leg de schuld maar bij jezelf en de staff, ook als dat niet terecht is. Geef de indruk dat je een idee hebt een plan. Ga niet zeggen dat je het ook allemaal niet weet en dan met van die lege woorden als strijd en inzet aankomen.

Totaal ongeschikt. Ook omdat die niet een clubman is die redelijk onschendbaar is bij de achterban. Een echte Ajacied, waarvan iedereen weet, hij zit er tot de rust terug gekeerd is, is voor zo'n taak veel nuttiger. Steijn stond bij zijn komst al 2-0 achter. Die gaat daarmee sowieso geen rust creeeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Steijn zojuist.

"Ik heb het tactisch aardig voor elkaar, zeggen alle spelers, td's en assistenten met wie ik gewerkt heb. Dit is wat het is. Als niet-voetbalmensen dat zeggen, dat vind ik totaal niet interessant."

Nou, met de Amsterdamse Arrogantie zit het in ieder geval wel goed bij Steijn.
Een klein beetje zelf reflectie was hier ook wel op zijn plaats geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
Anoniem: 338166 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:25:
Steijn zojuist.

"Ik heb het tactisch aardig voor elkaar, zeggen alle spelers, td's en assistenten met wie ik gewerkt heb. Dit is wat het is. Als niet-voetbalmensen dat zeggen, dat vind ik totaal niet interessant."

Zo'n zwaktebod altijd als je dat moet zeggen. Dan weet je dat je het gewoon niet op de rit hebt.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Dan vraag ik mij af of het gebruikelijk is dat je alle andere aandeelhouders opnoemt wanneer je zelf ergens een belang in hebt. Of dat het niet zo zwart/wit is en men had verwacht dat hij dit zelf zou bedenken dat het relevante informatie was.
In je rol als TD bij Ajax - of welke club dan ook - ben je in contact en onderhandeling met zaakwaarnemers. Als er zaakwaarnemers zijn die een aandeel hebben in een organisatie waar je een aanmerkelijk belang in hebt lijkt me dat om potentiele belangenverstrengelingen te voorkomen niet heel raar om dat te melden, zelfs wenselijk om dat in ieder geval zo snel mogelijk zichtbaar te maken.

• Napo
  • Niet online
Kist schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:26:
[...]

Zo'n zwaktebod altijd als je dat moet zeggen. Dan weet je dat je het gewoon niet op de rit hebt.
Het is ook een gemakkelijk door te prikken. Als alle spelers dat zeggen is het ongeloofwaardig, er zullen zeker spelers op de bank zitten die vanuit het tactische perspectief andere dingen beter vinden omdat zijn dan wel aan spelen toe zouden komen.

Daarnaast kan je je afvragen waarom hij dan twee keer is ontslgaen als het tactisch aardig voor elkaar was }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Als dan op deadline day er opeens een transfer langs komt waarover snel beslist moet worden, dan is het heel simpel: hebben we op die plek versterking nodig? lijkt dit een geschikte aankoop voor een passende prijs? is er budget? Ja, dus akkoord. Je kan niet bij iedere deal Hofman Bedrijfsrecherche inschakelen om alle deelnemers uitvoerig te controleren. Misschien ook wel een reden waarom Mislantat deze deal last minute pas heeft rondgemaakt?

Sosa had een contract bij zn vorige zaakwaarnemer tm 31-8-2023.
Mislintat schijnt Sosa onder druk gezet te hebben om op 1-9 (deadline day) te tekenen bij zn zakenpartner, 1 van de redenen waarom die transfer ineens zo snel tot stand kwam.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
tweakduke schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:01:

[...]

https://nos.nl/artikel/24...intat-op-de-transfermarkt

Ik wijs zelf de bestuurlijke chaos aan dat deze man nu zo kan opereren. Er is geen fatsoenlijke algemene directeur en daarnaast is de raad van commissarissen nog steeds niet op orde.

Als Mislintat niet goed samenwerkt met de scouting, de hoofdtrainer en dus blijkbaar aankopen doet via data dan lijkt dat allemaal niet goed in orde.
Dat is wel selectief geciteerd. Het artikel vertelt ook dat hij ook het Ajax systeem gebruikt en met anderen samenwerkt, en dat het datastuk naar eigen zeggen maar een procent of vijftien is. Een middel en geen doel.
Of dat daadwerkelijk klopt kunnen we vanaf hier niet beoordelen, maar het beeld wordt niet zo negatief geschetst als jij dat doet.
Kist schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:02:

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:18:
[...]

Kan daar geen bron over vinden, wel dat de raad van commissarissen hem heeft aangesteld. Mislintat heeft nog nooit in de functie van technisch directeur gefunctioneerd, maar vooral in de scouting.
bij zn vorige club nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Nu online
[...]

Dat staat ongetwijfeld juridisch waterdicht vastgelegd in zijn aanstellingsovereenkomst. Dat statistiekenbedrijfje was logisch om vooraf te melden aangezien dat als toeleverancier in de voetballerij actief is.

Uiteraard kan je achteraf altijd tegen een nieuw onbekend belang aanlopen (of bekend, maar toen niet relevant), maar dan dien je op moment dat het relevant wordt zelf actie te ondernemen. Als Mislintat vooraf had gemeld dat die speler die hij op het oog had opeens een nieuwe zaakwaarnemer heeft en dat dit een van de aandeelhouders in zijn statistiekbedrijfje blijkt te zijn, dan was er niks aan de hand geweest. Eventueel was iemand anders dan naar voren geschoven om de deal af te handelen, met de zelfde uitkomst en zonder schijn van belangenverstrengeling.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

De beschrijving is daar sportief directeur, maar goed dan kan uiteindelijk hetzelfde inhouden.

Toevallig dat ik dan dit artikel langs zie komen
De geschiedenis rondom Sven Mislintat lijkt zich te herhalen. De technisch directeur van Ajax moest eind vorig jaar vertrekken bij VfB Stuttgart na oneningheid over zijn werkwijze. Zo werd hem verweten dat hij vetorecht had op spelers, heel veel middelmatige spelers haalde en te lang wachtte met het ontslaan van trainer Pellegrino Matarazzo.
https://www.telegraaf.nl/...at-lijkt-zich-te-herhalen

Tweakers Discord

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Anoniem: 338166 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:25:
Steijn zojuist.

Citeer dan ook wat hij eerder op de persconferentie zei, dit is ook weer heel selectief. :z

Hij gaf ook letterlijk aan dat zijn keuzes niet gewerkt hebben en sommige keuzes met spelers niet de juiste waren, en dat hij dat ook had aangegeven bij de spelers.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Wat ik wel verbazingwekkend vind is dat ze Mislintat alle macht hebben gegeven omdat ze niet nogmaals
een scenario als vorig jaar willden.

Een trainer die met zijn zaakwaarnemer spelers aantrekt. (Dus, eigenlijk ook belangenverstrengelingen.)

Je zou denken, en vooral bij Ajax waarbij ze de afgelopen jaren toch een paar keer zijn terug geroepen door de leiding bij transfers dat er goed gecontroleerd zou worden.

Dat als je iemand de totale macht geeft, dat dit ook helemaal goed zit.
Heck, hoe lang hebben ze er wel niet over gedaan om een TD aan te stellen?

Dit gaat veel verder dan Mislintat.
Want wanneer hij nu weg moet, zou het hele bestuur wat verantwoordelijk is voor zijn aanstelling ook eruit moeten sturen.
Want hoe kan je deze mensen nog vertrouwen dat ze hun werk juist doen?
Wat betekent dat je dus helemaal vanaf 0,0 zou moeten beginnen. (Wat maybe wel beter is.)

Maar het is toch onvoorstelbaar hoe snel dit allemaal is gegaan.
Hoe snel alles in elkaar is gedonderd na Overmars is weg gegaan.

Van "Ajax word het Bayern van Nederland."
Naar
"Hopelijk kwalificeren we ons dit seizoen voor Europees Voetbal."

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 20-09-2023 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Napo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:27:
In je rol als TD bij Ajax - of welke club dan ook - ben je in contact en onderhandeling met zaakwaarnemers. Als er zaakwaarnemers zijn die een aandeel hebben in een organisatie waar je een aanmerkelijk belang in hebt lijkt me dat om potentiele belangenverstrengelingen te voorkomen niet heel raar om dat te melden, zelfs wenselijk om dat in ieder geval zo snel mogelijk zichtbaar te maken.
Dat lijkt jou wenselijk, maar mijn vraag is of het gebruikelijk is.

Als het zo evident is dat een aanmerkelijk belang bij een partij een risico kan zijn, waarom gaat (of laat) de RvC dan niet even nagaan welke partijen nog meer een belang in die partij hebben wanneer Mislintat zijn belang gemeld heeft?

Als hieruit nu blijkt dat er daadwerkelijk belangenverstrengeling is geweest van het niveau dat Mislintat onhoudbaar wordt dan gaat de RvC wat mij betreft ook niet vrijuit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Trishul
tweakduke schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:33:
[...]

De beschrijving is daar sportief directeur, maar goed dan kan uiteindelijk hetzelfde inhouden.

[...]

Ah, ik zat al te wachten op een Televaag bron in dit topic. Totaal objectief inzake Ajax en Mislintat in het bijzonder natuurlijk.
Overigens, welke middelmatige spelers heeft hij gehaald bij Stuttgart dan? De nieuwe TD wilde geen enkele van zijn aanwinsten (Ito, Guirassy, enz) laten gaan.

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:40:
[...]

Dat lijkt jou wenselijk, maar mijn vraag is of het gebruikelijk is.
Conflict of interest register is een vrij gebruikelijk middel voor de interne governance om potentiele belangenverstrengelingen vast te leggen. Binnen de voetbalwereld kan ik daar niet over spreken, daarbuiten zeker wel met de financiele wereld als één van de takken waar dat zeker voor op gaat.

Daar ligt vaak genoeg de actie bij de werknemer om deze potentiele conflicten te benoemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 20-09-2023 14:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Nu online
Anoniem: 338166 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:36:
Wat ik wel verbazingwekkend vind is dat ze Mislintat alle macht hebben gegeven omdat ze niet nogmaals
Daar zullen ze zich achter verschuilen, maar het is compleet onwaar dat Mislintat de sleutels van de kassa heeft gekregen en vrolijk met 100+ miljoen is gaan shoppen. Het enige wat er veranderd is, is dat er is afgesproken dat de technisch directeur beslist welke spelers er nodig zijn en daar geen overeenstemming met de trainer voor nodig is (ivm tegenstelling korte/lange termijn). Dit is niet noodzakelijk slecht, in Duitsland is dit bij veel clubs gebruikelijk en dat is best een aardige compititie.

Vervolgens is het gewoon zo dat alle investeringen/overeenkomsten boven een bepaald bedrag (in de praktijk alle transfers) langs de algemeen directeur en RVC moeten komen. Die hebben echter deze zomer zitten snurken en overal hun akkoord voor gegeven en dus zijn ze mede verantwoordelijk. Vorig seizoen hebben ze bijvoorbeeld wel de transfer van Ocampos afgekeurd en als compromis een huurdeal toegelaten.

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:33:
[...]

[...]

Eerder was de berichtgeving dat Mislintat zelf opgestapt was.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:12
Trishul schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:41:
Dit is veel te simpel. Normaal gesproken had je hier wellicht nog mee weg kunnen komen, maar niet als deze speler ook nog op deadline day overstapt naar de nieuwe zaakwaarnemer die dus aandelen heeft als schijnbare eis van Mislintat om de deal rond te maken. Of dit nou te goeder of kwader trouw is gebeurd maakt geen fluit uit: voor een beursgenoteerde onderneming is dit keiharde belangenverstrengeling en tegen de regels.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Napo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:46:
Conflict of interest register is een vrij gebruikelijk middel voor de interne governance om potentiele belangenverstrengelingen vast te leggen. Binnen de voetbalwereld kan ik daar niet over spreken, daarbuiten zeker wel met de financiele wereld als één van de takken waar dat zeker voor op gaat.

Daar ligt vaak genoeg de actie bij de werknemer om deze potentiele conflicten te benoemen.
Het is een middel maar de definitie en beschreven maatregelen verschillen per branche en soms zelfs bedrijf. Je bepaalt zelf je maatregelen en een externe auditor beoordeelt of je dat goed genoeg doet.

Wat mij weer terug brengt bij mijn vraag, is het melden van stap 2 gebruikelijk? Hij heeft zijn eigen relatie gemeld, en daarmee mogelijk conflict of interest aangemeld. Mag je dan van hem verwachten dat hij uit eigen beweging ook de indirecte relaties als tweede laag beschrijft?
Tot welke stap is het 'verplicht', tot welke stap 'mag je verwachten' en vanaf waar 'niet zo raar als je dat niet meteen noemt'.
Zijn daar richtlijnen voor, zo ja zijn die nu overtreden, of zijn ze dat nu juist aan het uitzoeken. In dat laatste geval is er dus geen duidelijke richtlijn en niet meer dan meningen tot een officieel onderzoek conclusies trekt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Trishul schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:42:
[...]

Ah, ik zat al te wachten op een Televaag bron in dit topic. Totaal objectief inzake Ajax en Mislintat in het bijzonder natuurlijk.
Overigens, welke middelmatige spelers heeft hij gehaald bij Stuttgart dan? De nieuwe TD wilde geen enkele van zijn aanwinsten (Ito, Guirassy, enz) laten gaan.
Uiteraard ben ik mij bewust van de Telegraaf als bron, maar dat hij bij Stuttgart zoveel macht had en dat nu bij Ajax ook heeft, is wel belangrijk voor de beeldvorming.

Uiteraard moet er nog meer naar buiten komen, er loopt nog een onderzoek immers.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het was toch bekend dat hij zoveel macht ging krijgen en een bewuste keuze? Waarom is dat in dan ineens een issue?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sempy
  • Nu online
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:03:
[...]

Het is een middel maar de definitie en beschreven maatregelen verschillen per branche en soms zelfs bedrijf. Je bepaalt zelf je maatregelen en een externe auditor beoordeelt of je dat goed genoeg doet.

Wat mij weer terug brengt bij mijn vraag, is het melden van stap 2 gebruikelijk? Hij heeft zijn eigen relatie gemeld, en daarmee mogelijk conflict of interest aangemeld. Mag je dan van hem verwachten dat hij uit eigen beweging ook de indirecte relaties als tweede laag beschrijft?
Tot welke stap is het 'verplicht', tot welke stap 'mag je verwachten' en vanaf waar 'niet zo raar als je dat niet meteen noemt'.
Zijn daar richtlijnen voor, zo ja zijn die nu overtreden, of zijn ze dat nu juist aan het uitzoeken. In dat laatste geval is er dus geen duidelijke richtlijn en niet meer dan meningen tot een officieel onderzoek conclusies trekt.
Op dit niveau is het gewoon eigen verantwoordelijkheid, je hebt een directiefunctie bij een beursgenoteerd bedrijf, geen stageplek bij de plaatselijke kringloopwinkel. Als je achteraf iets niet gemeld hebt, heb je de schijn tegen.

Het hele lastige punt is wel dat op 31-8 er op papier nog geen sprake was van belangenverstrengeling want Sosa zat bij die andere zaakwaarnemer. Op 1-9 is er een overstap gedaan naar die andere zaakwaarnemer, waardoor er een conflict of interests ontstond en is de transfer afgesloten. Ik kan me voorstellen dat dit heel veel uitzoekwerk vergt en dat het zelfs kan uitmaken of een mailtje of telefoongesprek 10 minuten eerder of later heeft plaats gevonden. Dit nog los van het feit of hij Sosa actief heeft beïnvloed voor de managerswap. Dit is een stukje ingewikelder dan wat dick pics en daar hadden ze ook de nodige onderzoekstijd voor nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-06 11:31
Als het aan Steijn lag speelde half Sparta inmiddels bij Ajax. Waarom zou een nobody als Steijn de transfers mogen bepalen terwijl hij nog niks bij een topclub bewezen heeft? De manier waarop Steijn nu weer behandeld wordt door de media (met fluwelen handschoentjes) zoals bij de persconferentie van net, krijg ik het vermoeden dat hij niet te vertrouwen is. De hetze tegen Mislintat doet me ook erg denken aan Roger Schmidt bij PSV. Die werd ook aan alle kanten kapot gemaakt.

Die Sosa is gewoon voor minder geld gehaald dan Wijndal vorig jaar, terwijl hij drie keer zo goed is. Dit is gewoon zoeken naar dingen.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Sempy schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:21:
Op dit niveau is het gewoon eigen verantwoordelijkheid, je hebt een directiefunctie bij een beursgenoteerd bedrijf, geen stageplek bij de plaatselijke kringloopwinkel. Als je achteraf iets niet gemeld hebt, heb je de schijn tegen.

Het hele lastige punt is wel dat op 31-8 er op papier nog geen sprake was van belangenverstrengeling want Sosa zat bij die andere zaakwaarnemer. Op 1-9 is er een overstap gedaan naar die andere zaakwaarnemer, waardoor er een conflict of interests ontstond en is de transfer afgesloten. Ik kan me voorstellen dat dit heel veel uitzoekwerk vergt en dat het zelfs kan uitmaken of een mailtje of telefoongesprek 10 minuten eerder of later heeft plaats gevonden. Dit nog los van het feit of hij Sosa actief heeft beïnvloed voor de managerswap. Dit is een stukje ingewikelder dan wat dick pics en daar hadden ze ook de nodige onderzoekstijd voor nodig.
Precies, dat is best lastig. Hij heeft keurig een belang gemeld, waarna later de situaties veranderd is en hij dát misschien nog extra had moeten melden.
Stel da hij actief beïnvloed heeft, is het dan geweest omdat hij die makelaar kent en weet dat ze dan prettig handelen, of om dat hij er financiële voordelen uit wilde halen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sempy
  • Nu online
Dimitri_Klokov schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:24:

Die Sosa is gewoon voor minder geld gehaald dan Wijndal vorig jaar, terwijl hij drie keer zo goed is. Dit is gewoon zoeken naar dingen.
En die Sosa heeft een paar uur voor de transfer, al dan niet onder druk, een overstap gemaakt naar een zaakwaarnemer die investeert in het statistiekbedrijf van Mislintat. Waardoor die kerel voor een paar uurtjes werk een paar ton vergoeding opstrijkt (mooie beloning voor de gedane investering). Lijkt me niet meer dan terecht dat daar vraagtekens bij gezet worden? In mijn ogen is dit de voetbalvariant op Siewerts Mondkapjesdeal.

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 20-09-2023 15:35 ]

• Dimitri_Klokov
Sempy schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:34:
[...]

En die Sosa heeft een paar uur voor de transfer, al dan niet onder druk, een overstap gemaakt naar een zaakwaarnemer die investeert in het statistiekbedrijf van Mislintat. Waardoor die kerel voor een paar uurtjes werk een paar ton vergoeding opstrijkt (mooie beloning voor de gedane investering). Lijkt me niet meer dan terecht dat daar vraagtekens bij gezet worden? In mijn ogen is dit de voetbalvariant op Siewerts Mondkapjesdeal.
Ik denk een storm in een glas water. Laten we maar even kijken wat er uit het onderzoek komt.

• donleone83
Dimitri_Klokov schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:05:
[...]

Ik denk een storm in een glas water. Laten we maar even kijken wat er uit het onderzoek komt.
Het maakt niet uit hoe goed Sosa is of zelfs wat de impact is geweest op Ajax. Het maakt uiteindelijk zelfs niet uit of hij hier geld mee verdiend heeft of een van zijn investeerders een goede dienst bewezen heeft (waarbij hij wel echt enorm de schijn tegen heeft vanwege de late “gedwongen” overstap naar zijn zakenrelatie als zaakwaarnemer). Waar het om gaat is dat hij dit altijd had moeten melden omdat hier, hoe je het ook wendt of keert, sprake is van belangenverstrengeling en daarmee onrechtmatig handelen bij een beursgenoteerd bedrijf.

En natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van Mislintat om als directielid dit zelf te melden. Wellicht was het al voldoende geweest als hij dit gemeld had, afstand had genomen van deze deal en de onderhandelingen en het rondmaken van deze transfer aan een ander had overgelaten. Maar hij heeft nu in naam van Ajax zelf gehandeld met een partij die investeert in een bedrijf waar hij eigenaar van is. Dat noem je belangenverstrengeling, los van of Ajax daar voordeel of nadeel van ondervindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ho Ho, laten we eerst het onderzoek afwachten voordat we bepaalde visies als feit gaan poneren. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Napo
  • Niet online
donleone83 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:16:
[...]

Waar het om gaat is dat hij dit altijd had moeten melden omdat hier, hoe je het ook wendt of keert, sprake is van belangenverstrengeling en daarmee onrechtmatig handelen bij een beursgenoteerd bedrijf.
Een directeur van Ajax doet niet mee aan discussies en besluiten over onderwerpen waarbij deze een tegenstrijdig belang heeft. Transacties waarbij een tegenstrijdig belang van een directeur speelt en die van materiële betekenis zijn voor Ajax of voor de betreffende directeur, hebben goedkeuring van de RvC nodig. Dergelijke transacties worden gerapporteerd in het jaarverslag met vermelding van het tegenstrijdig belang en een verklaring dat de relevante bepalingen uit de Code zijn nageleefd.r.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 21:49
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:19:
Ho Ho, laten we eerst het onderzoek afwachten voordat we bepaalde visies als feit gaan poneren. :)
Dat lijkt me een verstandige houding. De media vallen al weer over elkaar heen om dit te veroordelen. De Telegraaf uiteraard voorop.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Als het uiteindelijk een storm in een glas water blijkt wil ik het hoofdonderwerp van het topic graag omzetten naar ranten op de T. Als dat mag van @tweakduke en @Outerspace . :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Anoniem: 338166 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:36:
Hoe kom je erbij dat Mislintat alle macht heeft? Hij is meerdere keren tegengehouden door Lenderink, elke grote uitgave gaat via directie en volgens mij ook RvC...
Er wordt bv massaal (niet zozeer door jou) geroepen dat Ajax Lang had moeten halen. Guess what, directie en rvc says nooooooo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

toolkist schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:16:
[...]

Hoe kom je erbij dat Mislintat alle macht heeft? Hij is meerdere keren tegengehouden door Lenderink, elke grote uitgave gaat via directie en volgens mij ook RvC...
Er wordt bv massaal (niet zozeer door de jou) geroepen dat Ajax Lang had moeten halen. Guess what, directie en rvc says nooooooo.
Ik bedoel, de laatste dagen zijn er veel verhalen naar buiten gekomen dat hij alle aankopen in zijn eentje heeft gedaan.
Scouting links heeft laten liggen en Steijn geen zeggenschap had.

En, als je een streep zet als directie door een bewezen goede speler zoals Ocampos (Wat uiteindelijk goed heeft uitgepakt.)
Dan hoe kan je wel een vink zetten bij miljoenen transfer van een derde doelman, of een speler in een tweede divisie die nog nooit iets bewezen heeft op het hoogste niveau.

Dan hebben ze of lopen slapen, of vertrouwden ze blindelings op Mislintat.
In beide kwesties, erg kwaliek.

Wat betreft Lang, ik zal geen enkele club ooit aanraden om hem aan te trekken.
Ik vind het een eng mannetje met nare trekjes. (Met uitzonderlijke voetbal talenten.)
Dat Ajax hem niet heeft genomen vind ik te prijzen.

En, achteraf is het altijd erg makkelijk praten.
Had Lang zich weer misdragen in de eerste 2 wedstrijden en een rode kaart gekregen dan had iedereen gezegd "Goed dat Ajax zich er niet aan gebrand heeft."

Aankopen die niet zijn gedaan kan je simpelweg niet over oordelen of spelers die niet zijn gekomen.
Enige wat er gedaan kan worden is de huidige aankopen beoordelen.

• donleone83
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:19:
Ik snap wat je zegt en wil er nog geen conclusies aan verbinden. Ik zeg ook niet of het bewust of onbewust is, maar dat het belangenverstrengeling is, staat voor mij op basis van de feiten vast. Daar zit niet zo veel mening bij toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
Enige nuance is er inderdaad vaak niet. Analisten op tv helpen daar ook lekker aan mee. Alles wat PSV en Feyenoord hebben gekocht is fantastisch, en bij Ajax zijn het allemaal derderangs spelers. Ik geloof daar helemaal niks van.

Zo'n Lang heeft geen exceptionele kwaliteiten vind ik. Heeft het in België leuk gedaan, maar meer ook niet. Als hij straks in de Champions League (met vanavond als begin) en de rest van de competitie ook uitblinkt, kom ik wel op mijn woorden terug. Ben wel benieuwd hoe hij het gaat doen als het tegenzit.

Alle aankopen worden nu bij Ajax helemaal afgeschreven na twee wedstrijden. Waar hebben we het over. Martinez en Anthony hadden nog niet zo lang geleden minstens een jaar nodig voordat ze onbetwiste basisspeler waren. Neres zelfs anderhalf jaar. Die werd na een aantal mindere wedstrijden in het begin al omschreven als een miskoop van 16 miljoen. Die nieuwe jongens moeten ook gewoon de tijd krijgen. Ik gok dat de meesten nog niet eens een huis hebben gevonden. Het enige kwalijke tot nu toe van Mislintat is dat er geen rechtsbuiten is aangetrokken en dat Bergwijn niet is verkocht. Ik vermoed dat dat in de winterstop alsnog gaat gebeuren. Uiteindelijk moest er afgelopen zomer ook te veel gebeuren.

Overigens lijken de nieuwe aankopen ook allemaal slechter doordat het gewoon voor geen meter staat. Laat Steijn maar eens de basisprincipes snel in het team krijgen, want heb de afgelopen 3 maanden nog niks gezien wat erop wijst dat hij een geschikte trainer is voor Ajax. Hij lult vooral over ruimtes, maar de enige ruimtes op het veld zijn er aan de kant van Ajax als de tegenstander de bal heeft.

• Napo
  • Niet online
Dimitri_Klokov schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:50:
Enige nuance is er inderdaad vaak niet. Analisten op tv helpen daar ook lekker aan mee. Alles wat PSV en Feyenoord hebben gekocht is fantastisch, en bij Ajax zijn het allemaal derderangs spelers. Ik geloof daar helemaal niks van.
Ook dat is te zwart wit. De eerste wedstrijd van Mediç met zijn streep en het werd direct een hosanaverhaal. Uiteindelijk is dat de levenswereld binnen het voetbal. Je bent zo goed als je laatste actie en is die goed ben je de held en is die slecht kan je er helemaal niets van.

• toolkist
  • Niet online
Anoniem: 338166 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:24:
[...]

Ik bedoel, de laatste dagen zijn er veel verhalen naar buiten gekomen dat hij alle aankopen in zijn eentje heeft gedaan.
Scouting links heeft laten liggen en Steijn geen zeggenschap had.

En, als je een streep zet als directie door een bewezen goede speler zoals Ocampos (Wat uiteindelijk goed heeft uitgepakt.)
Dan hoe kan je wel een vink zetten bij miljoenen transfer van een derde doelman, of een speler in een tweede divisie die nog nooit iets bewezen heeft op het hoogste niveau.
4m voor een schijnbaar talentvolle doelman. en hij zal niet voor elke euro zich hoeven te melden, kan zomaar een 5m minimaal zijn bv.
Dan hebben ze of lopen slapen, of vertrouwden ze blindelings op Mislintat.
In beide kwesties, erg kwaliek.
Voor Forbs hebben ze ook de mening van de nieuwe hoofdscout gevraagd bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dimitri_Klokov schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:50:
en dat Bergwijn niet is verkocht. Ik vermoed dat dat in de winterstop alsnog gaat gebeuren.
Bergwijn kon weg, maar wilde zelf niet. Moet Mislintat hem dan dwingen om te gaan?

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:58:
[...]

Bergwijn kon weg, maar wilde zelf niet. Moet Mislintat hem dan dwingen om te gaan?
.
Het Bosman-arrest is natuurlijk maar een papieren werkelijkheid.

Dat is de complexiteit in transfers, als er gevallen wil worden over transfers is het eerder dat de kopende of verkopende club in de media of naar de media lekgt dat ze rond zijn met een andere club (situatie Bassey) terwijl de speler dat niet is en initieel lijkt niet weg te willen. Dan ga je druk op een speler leggen terwijl dat naar mijn mening niet optimaal is in de communicatie richting de speler.

Als een speler per definitie niet weg wil kan je hem niet verkopen. Je kan hem motiveren om weg te gaan maar via de media is niet de manier.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou ja, ze hadden net als bij Bassey herhaaldelijk heel duidelijk kunnen vertellen dat hij op de tribune zou belanden. Dan heb je best een kans dat hij vertrekt. Maar om nu te zeggen dat ik dat een chique handelswijze vind.
donleone83 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:43:
Ik snap wat je zegt en wil er nog geen conclusies aan verbinden. Ik zeg ook niet of het bewust of onbewust is, maar dat het belangenverstrengeling is, staat voor mij op basis van de feiten vast. Daar zit niet zo veel mening bij toch?
Dat het belangenverstrengeling is zijn we het wel over eens inderdaad, maar je noemde in één adem dat het tegen de regels is en daarmee dus ook dat Mislintat gestraft moet worden. Maar juist dat tweede is in mijn optiek wat ze nu aan het bepalen zijn, in hoeverre is er onjuiste gehandeld en wat kan hem verweten worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zaakwaarnemer Arthur Beck zegt dat Ajax op de hoogte was van de situatie met betrekking tot de aandelen van zaakwaarnemerskantoor AKA Global -waar Beck werkzaam is- in het bedrijf Matchmetrics GmbH van Sven Mislintat, zo vertelt de Duiste zaakwaarnemer aan Voetbal International. Beck beweert ook dat het niet Mislintat, maar Maurice Steijn was die na de wedstrijd van Ajax tegen Ludogorets Razgrad Borna Sosa toch wilde hebben.
Lees verder: https://www.ajaxshowtime....van-op-de-hoogte-gebracht

Een tegengeluid. Het wordt niet makkelijker zo om in te schatten wat er nu echt aan de hand is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Nu online
Maakt het uit of het initiatief voor de transfer bij Steijn, Mislintat of mijn part de koffiedame lag? Op een gegeven moment komt er een situatie waar de TD om de tafel moet met dat bedrijf waar opeens een mogelijke belangenverstrengeling zich kan voordoen. Mislintat had op dat moment moeten zeggen dat hij in dit dossier niet vrijuit kan handelen, RvC kan op dat moment besluiten het risico te accepteren of aanvullende maatregelen nemen (deal cancellen, extra toezicht, andere onderhandelaar, etc).

De essentie van het probleem zit hem in het niet melden van een potentiële belangenverstrengeling op het moment dat dit noodzakelijk was. Een doodzonde voor een directielid van een beurgenoteerd bedrijf.

[ Voor 6% gewijzigd door Sempy op 20-09-2023 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ja dat maakt uit. Wanneer je wilt beoordelen of dit bewust is gegaan om voordeel uit te halen wil je weten waar het initiatief lag voor transfer, overstap, etc. Volgens het artikel was de relatie tussen Sosa en het bureau ook niet nieuw en was Ajax wel op de hoogte van hun belang.
Let wel, ik wil niet stellen dat er niets aan de hand is, het is alleen een aardig complex verhaal ben ik bang.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sempy
  • Nu online
Het kan inderdaad uitmaken voor de vraag of er sprake is van bewuste verrijking, onzorgvuldig omgaan met governance regels lijkt me in beide gevallen sprake van.

Straks ga je misschien nog de gekke situatie krijgen dat Sosa de kroongetuige wordt in het hele verhaal. Mag eerlijk gezegd hopen dat het niet zo ver komt, want daar gaat hij vast niet beter van spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:49
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:15:
Ja dat maakt uit. Wanneer je wilt beoordelen of dit bewust is gegaan om voordeel uit te halen wil je weten waar het initiatief lag voor transfer, overstap, etc. Volgens het artikel was de relatie tussen Sosa en het bureau ook niet nieuw en was Ajax wel op de hoogte van hun belang.
Let wel, ik wil niet stellen dat er niets aan de hand is, het is alleen een aardig complex verhaal ben ik bang.
Het hele eieren eten is wat mij betreft dat het er niet toe doet of het bewust is gedaan om er voordeel uit te halen. Al heeft Mislintat er niets op verdient, of er zelfs op verloren, hij had de belangenverstrengeling moeten melden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Mania-92 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:33:
[...]

Het hele eieren eten is wat mij betreft dat het er niet toe doet of het bewust is gedaan om er voordeel uit te halen. Al heeft Mislintat er niets op verdient, of er zelfs op verloren, hij had de belangenverstrengeling moeten melden.
Wacht nou rustig het onderzoek af. Die zaakwaarnemer stelt dat Ajax op de hoogte was. Het kan ook maar zo een nieuw dieptepunt zijn van de rioolkrant de Telegraaf. Sinds niet meer gelekt worden voeren zij een hetze.

XXXVI

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:49
ephymerous schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:37:
[...]

Wacht nou rustig het onderzoek af. Die zaakwaarnemer stelt dat Ajax op de hoogte was. Het kan ook maar zo een nieuw dieptepunt zijn van de rioolkrant de Telegraaf. Sinds niet meer gelekt worden voeren zij een hetze.
Ik claim toch ook helemaal niet of hij ze wel of niet op de hoogte heeft gesteld? Ik zeg alleen dat het ten lasten gelegde er om gaat dat hij ze niet heeft geïnformeerd, niet dat hij er financieel beter van is geworden.

Overigens is het voor zover ik weet de NOS die het als eerste meldde, niet de Telegraaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mania-92 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:33:
In mijn optiek zijn er twee vraagstukken:

Alleereerst: heeft hij te weinig gemeld? Hij heeft zijn aandeel gemeld in het statistiekenbureau, en ook het aandeel van de makelaar was gemeld/bekend. Dan rest dus de vraag of hij nagelaten heeft het te melden en dat Ajax het niet kon weten, of dat alle feiten voor Ajax gewoon op tafel lagen maar dat ze geen één plus één deden en dat nu Mislintat verwijten dat hij het niet voorgezegd heeft. Daar kunnen we nog heel lang over speculeren maar we hebben gewoon de feiten nodig, ofwel de uitkomst van het onderzoek.

En als tweede is er het vraagstuk dat áls hij inderdaad wat te verwijten valt hoe je dat moet bestraffen. En wanneer je op dat punt aanbelandt dan is intentie wel degelijk van belang. Wanneer hij te laks heeft gedacht dat een één plus één op tafel wel genoeg was voor de meldingsplicht is dat een ander soort vergrijp als blijkt dat dit een heel bewuste manier is geweest om een vriend te verrijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Nu online
Het is niet (alleen) stemmingmakerij van de Telegraaf natuurlijk. Ajax heeft een officiële verklaring uitgedaan vandaag waarin naast aankondigen van het onderzoek ook staat dat men van de bepaalde zaken niet op de hoogte is. Dat je dat al voor het onderzoek nadrukkelijk officieel communiceert, betekent wel dat er meer speelt dan een roddel van een paar journalisten.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:17

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Een nogal suggestieve titel. Het enige wat het bericht zegt is dat Stuttgart voor de zekerheid ook even de transfers gaat doorlichten. Op zich niet vreemd bij dit soort nieuws, maar dan moeten ze wel wat vinden wil het daadwerkelijk meer problemen betekenen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• rare-Quark
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:53:
Ik wil zo graag optimistisch blijven en de logische redenatie achter zaken geloven, maar het wordt met de dag moeilijker.
Als ik de opsomming zo bekijk:
  • Steijn wil Olij, Mislintat haalt Ramaj, Rulli en Pasveer stuk, Steijn heeft een goede reden om nu ineens wel Gorter op doel te zetten.
  • Uitspraken over dat het zijn spelers niet zijn en moet afwachten of het wat is, etc, dat zelf niet terugnemen maar zaakwaarnemer die probeer te lijmen.
  • Een rechtsbuiten willen, die niet echt krijgen en er dan ook geen opstellen. Degenen die het nog een beetje kunnen (Godts en Berghuis) daar vooral niet neerzetten maar experimenteren met spelers die er nog nooit gespeeld hebben (Mikautadze en Akpom).
  • Spelers maar gewoon vrij geven en zelf ook vrij nemen in plaats van er vol gas aan te werken tijdens een interlandbreak.
  • Een jonge en volledig groene speler op een plek zetten waar je weet dat hij het heeeel moeilijk gaat krijgen (Mannsverk) en dan direct wisselen alsof hij niet goed genoeg is.
  • Dan weer op de mentaliteit en duelbereidheid van de spelers afgeven, terwijl dat soort gedrag vaak juist een gevolg is van een rammelende opstelling.
  • Mislintat schijnt er wel klaar mee te zijn en het gevoel te hebben dat de trainer geen verlengstuk meer van hem is maar dwars doet.
Dan kan ik bijna niet meer ontkennen dat er iets niet lekker zit.
Ik zoek altijd het positieve maar begin steeds meer het gevoel te krijgen dat ik mij een soort naïeve hoop aanpraat terwijl de boel gewoon aan het afbranden is.
Het geeft een soort Schreuder gevoel toen die zo gefrustreerd was, een soort onmacht en dan ga je van je af bijten of in dit geval dwars doen.

Het punt dat ik bij Steijn ook weinig zie aan pogingen om goed voor de dag te komen versterkt dit gevoel. Het kan natuurlijk een soort De Boer achtige stoïcijnsheid zijn en dat hij zich volledig focust op de groep. En dat hoop ik echt, maar het wordt echt steeds moeilijk om mezelf dat wijs te blijven maken. Ondertussen meer wensdenken ben ik bang. :'(
Dit dus. Ik krijg het gevoel dat hij er niet zo veel zin meer in heeft na de transferperiode, nogal koppig handelt en het zelf ook niet zo erg vind als hij ontslagen word.

Dan moet je ook maar snel de pleister eraf trekken als club denk ik. Om die (te) jonge talenten hier dan de dupe te maken is ook niet handig.

Dat Mislintat erg onconventioneel te werk is gegaan en het extreem moeilijk voor de coach maakt door te weinig ervaring te halen met een matige balans in de selectie en ook nog maar de voorbereiding over te slaan is ook waar. Dat lijkt hij wel in overleg met de directie gedaan te hebben met sterke financiële instructies.

• Sempy
  • Nu online
Gisteren was er ledenvergadering, deze vertegenwoordigd een meerderheid van de aandeelhouders. Pier Eringa, voorzitter RvC heeft volgens de Telegraaf ook over affaire Mislintat gesproken. Enige reden dat Mislintat nog niet geschorst is, is dat men op dit moment juridische represailles vreest.

Ik zie dit eerlijk gezegd niet meer goed komen, zelfs als uit onderzoek zou blijken dat het allemaal een toevallige samenloop van omstandigheden is. Het lijkt er nu vooral om te gaan of er reden is voor ontslag of dat er een vertrekregeling met oprotpremie moet komen.

• ephymerous
Sempy schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:01:
Gisteren was er ledenvergadering, deze vertegenwoordigd een meerderheid van de aandeelhouders. Pier Eringa, voorzitter RvC heeft volgens de Telegraaf ook over affaire Mislintat gesproken. Enige reden dat Mislintat nog niet geschorst is, is dat men op dit moment juridische represailles vreest.
Ik vraag me dan af wat de reden is dat ze juridische consequenties vrezen. Zijn de verdachtmakingen dan toch niet zo sterk?

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 07:35

Dentist

Next patient please...

Er wordt hier natuurlijk een bizar spel gespeeld, nog los van mogelijke belangenverstrengeling.

Het lijkt er mij op, dat een RvC hier heel erg spijt heeft van de shit show die het zelf heeft gecreëerd en nu een alternatieve reden zoekt om zowel Mislintat als Steijn te lozen, door de eerste als een eenling af te schilderen en de laatste als incompetent (door verhalen als vakanties op Ibiza te lekken).

De club was in chaos. Op alle belangrijke posities, zowel op het veld als in de organisatie vielen extreem grote gaten. Nooit fatsoenlijk door geselecteerd. Jeugdopleiding zonder hoofd en fatsoenlijke doorstroming, maanden geen AD (en met Kroes gruwelijk de mist in gaan op basis communicatie), belangrijke scouts die opstappen, scheef salarishuis, 2 incapable trainers op een rij, etc, etc. Governance over alles was, en is, een absoluut zooitje.

Het plan van Mislintat was imho simpel: de 2 of 3 juweeltjes zullen de andere 10 middelmaat of matige spelers compenseren. Dat is niet anders dan cijfers uit de jeugdopleiding. Dat is zijn inzet, samen met het op orde brengen van de salarissen. Met, zoals een goed TD betaamt, de lange termijn op het oog..

Uiteraard gaat dat laatste ten koste van de duur van de contracten (variabele beloning, bewijs je het 1e jaar maar, en dan progressief oplopend bij meer/langer commitment) omdat je anders überhaupt geen spelers aan kan trekken.

Ik denk dat hij heeft gehandeld onder dat mandaat, en dat mensen nu zenuwachtig zijn geworden van de dramatische start, die niets anders is dan het logische gevolg van 2 jaar wanbeleid dat nu aan de oppervlakte komt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
ephymerous schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:23:
[...]

Ik vraag me dan af wat de reden is dat ze juridische consequenties vrezen. Zijn de verdachtmakingen dan toch niet zo sterk?
Goede vraag. Als je hem nu schorst, forceer je in feite een breuk. Als dan blijkt dat er niet nalatig gehandeld is, geef je Sven een stok om mee te slaan. Zoiets misschien?

Tegelijkertijd zegt dit ook vrij veel over hoe Ajax er in staat: “we schorsen hem niet uit angst voor juridische represailles” is een heel ander geluid dan “we staan achter hem en gaan er vanuit dat er onzorgvuldig maar te goeder trouw gehandeld is.”

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 07:35

Dentist

Next patient please...

donleone83 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:32:
[...]

Goede vraag. Als je hem nu schorst, forceer je in feite een breuk. Als dan blijkt dat er niet nalatig gehandeld is, geef je Sven een stok om mee te slaan. Zoiets misschien?

Tegelijkertijd zegt dit ook vrij veel over hoe Ajax er in staat: “we schorsen hem niet uit angst voor juridische represailles” is een heel ander geluid dan “we staan achter hem en gaan er vanuit dat er onzorgvuldig maar te goeder trouw gehandeld is.”
Of misschien komt het iets te dicht bij de persoon die dit gelekt heeft, en kan het backfiren als blijkt dat de RvC opzichtig gefaald heeft in haar taak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:23:
[...]

Iemand quotte een stuk uit, denk ik, een jaarverslag van Ajax en daarin stond o.a. dat Ajax ook zelf nadeel van moet ondervinden van zijn handelen. Dat is natuurlijk lastig te beoordelen.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Als dat een officieel geluid ofwel persbericht was wel, maar dit is nog steeds geruchtencircuit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Vanaf dag 1 werd al gezaagd aan de stoelpoten van Mislintat dus verbaasd mij niet dat alles wat hij doet onder een vergrootglas ligt. Kwestie van tijd voordat hij eruit ligt. Al de zoveelste Duitser in het Nederlands voetbal die niet geaccepteerd wordt door onze media, dat mag ook gewoon gezegd worden.
Ik vind het ergens wel jammer, de aankopen vind ik niet slecht. Helaas is het nog geen team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:17
Als advocaat durf ik daar wel een beetje over te speculeren.

Arbeidsrecht is ingewikkeld, je moet het wel heel erg bont maken wil je op staande voet ontslagen kunnen worden. Het is maar zeer de vraag of Mislintat strafbaar gehandeld heeft, en zo ja, of dat ernstig genoeg is om een ontslag te rechtvaardigen. Wellicht heeft hij zich niet aan de afspraken gehouden, maar ook daar kan je niet zomaar iemand voor ontslaan. Daar komt bij dat het rustig maanden of jaren duurt voordat dit allemaal (juridisch) duidelijk wordt.

Dat het vertrouwen weg is en iemand redelijkerwijs niet meer kan functioneren is wat anders, maar dan moeten Ajax en Mislintat er in principe wel samen uit komen. Ten eerste lijkt het erop dat niet iedereen bij Ajax op de lijn zit dat Mislintat eruit moet, ten tweede lijkt het er nog niet op dat Mislintat zich constructief opstelt. Mislintat is geen clubman zoals een Heitinga die helemaal niet wil dat het een moddergevecht wordt. Deze afhandeling kan dus een duur en langdurig verhaal worden als men het niet slim speelt.

Er speelt natuurlijk ook mee dat als Mislintat zn eer niet kan redden dat zijn carrière er waarschijnlijk op zit, dus als er geen nette oplossing gevonden kan worden dan houdt niks hem tegen om voor elke euro te vechten. Wellicht heeft Mislintat ook nog wat vuile was van Ajax buiten te hangen. Als dan later ook nog eens blijkt dat Ajax ten onrechte zn reputatie beschadigd heeft dan kost het Ajax niet alleen de hele waarde van Mislintat's contract, maar nog veel meer.
Dentist schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:31:
Ik denk dat hij heeft gehandeld onder dat mandaat, en dat mensen nu zenuwachtig zijn geworden van de dramatische start, die niets anders is dan het logische gevolg van 2 jaar wanbeleid dat nu aan de oppervlakte komt..
Uiteindelijk is dit natuurlijk de oorzaak, en was Mislintat's side hustle niet naar buiten gekomen of geen ramp geweest als Ajax 12 uit 4 had behaald.
Trishul schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:36:
Vanaf dag 1 werd al gezaagd aan de stoelpoten van Mislintat dus verbaasd mij niet dat alles wat hij doet onder een vergrootglas ligt. Kwestie van tijd voordat hij eruit ligt. Al de zoveelste Duitser in het Nederlands voetbal die niet geaccepteerd wordt door onze media, dat mag ook gewoon gezegd worden.
Ik vind het ergens wel jammer, de aankopen vind ik niet slecht. Helaas is het nog geen team.
Ik vind het vooral veel te vroeg voor een oordeel linksom of rechtsom. Wacht op zn minst rustig de komende 2 wedstrijden af. Maar zelfs dan is een TD directeur en een coach in september van hun eerste seizoen al ontslaan extreem vroeg, Ajax moet van zover komen die hoor je op zn minst een half jaar de tijd te gunnen (niet dat ik ze iets gun, daar niet van :P ).

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 21-09-2023 09:49 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat een TD of trainer bevriende agenten benadert voor transfers is natuurlijk staande praktijk in het profvoetbal. Martin Jol bij Ajax met Raiola (Mido anyone?), Jonk bij Volendam met vele huurdeals, Schreuder en Malenovic vorig jaar bij Ajax (zie NRC) en zo zijn er nog vele voorbeelden van. Daarmee is het niet goed te praten, maar zet het een en ander wel in perspectief aub.

Voorts kwam ik in een artikel uit juni 2016 de volgende inkomende transfers tegen van Overmars. Zoals je ziet, staan tegenover elke succesvolle transfer een stuk of 6 flops.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igaLCu6ncubjHbhMAaNCnpEKOT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWi5IQiMQW8HoDNi5MMA6VQ8.jpg?f=fotoalbum_large

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
ph4ge schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:40:
Dat het vertrouwen weg is en iemand redelijkerwijs niet meer kan functioneren is wat anders, maar dan moeten Ajax en Mislintat er in principe wel samen uit komen. Ten eerste lijkt het erop dat niet iedereen bij Ajax op de lijn zit dat Mislintat eruit moet, ten tweede lijkt het er nog niet op dat Mislintat zich constructief opstelt. Mislintat is geen clubman zoals een Heitinga die helemaal niet wil dat het een moddergevecht wordt. Deze afhandeling kan dus een duur en langdurig verhaal worden als men het niet slim speelt.

Er speelt natuurlijk ook mee dat als Mislintat zn eer niet kan redden dat zijn carrière er waarschijnlijk op zit, dus als er geen nette oplossing gevonden kan worden dan houdt niks hem tegen om voor elke euro te vechten. Wellicht heeft Mislintat ook nog wat vuile was van Ajax buiten te hangen. Als dan later ook nog eens blijkt dat Ajax ten onrechte zn reputatie beschadigd heeft dan kost het Ajax niet alleen de hele waarde van Mislintat's contract, maar nog veel meer.
Dit is inderdaad wel behoorlijk speculeren, waar baseer je op dat Mislintat zich niet constructief opstelt? Volgens de berichtgeving verleent hij juist alle medewerking. :?

Het enige wat dat tegen zou kunnen spreken is de vermeende angst voor juridische stappen, iets wat weer door dat zure broeinest van de T de wereld in is geholpen. Verder is er niets wat dat suggereert bekend bij mij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kist
Trishul schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:36:
De houding tegenover Duitsers is wel interessant. Toen Duitsland mega succesvol was moesten we met zijn allen naar Duitsland want daar begrepen ze voetbal wel. Maar echt Duitsers halen, dat moeten we natuurlijk absoluut niet doen.

Zelfde beetje als dat je alleen met een Ajax verleden bij Ajax moet werken. Terwijl we in het verleden ook voldoende oud Ajax spelers volledig hebben zien falen. En Ten Hag ondanks kanttekeningen die je kan zetten zonder Ajax verleden juist wel heel succesvol is geweest. Het gaat gewoon om de juiste mensen te vinden die bij de visie en doelen van de organisatie passen. Al het andere is gewoon ruis.

• Trishul
Kist schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:51:
[...]

De houding tegenover Duitsers is wel interessant. Toen Duitsland mega succesvol was moesten we met zijn allen naar Duitsland want daar begrepen ze voetbal wel. Maar echt Duitsers halen, dat moeten we natuurlijk absoluut niet doen.

Zelfde beetje als dat je alleen met een Ajax verleden bij Ajax moet werken. Terwijl we in het verleden ook voldoende oud Ajax spelers volledig hebben zien falen. En Ten Hag ondanks kanttekeningen die je kan zetten zonder Ajax verleden juist wel heel succesvol is geweest. Het gaat gewoon om de juiste mensen te vinden die bij de visie en doelen van de organisatie passen. Al het andere is gewoon ruis.
Precies, het is ook wat de media ervan maken. Buitenlandse trainers worden altijd bij voorbaat negatief benaderd, kijk maar naar Ajax, PSV, Fortuna, enz. Eigenlijk is de media best wel xenofoob en dat mag best wel eens belicht worden. Bij spelers zie je dat eigenlijk ook: zodra een club veel buitenlanders in de selectie heeft, wordt er geframed met 'vreemdelingenlegioen'. Kijk maar naar Ajax, Feyenoord, Vitesse, enz.
Ik weet dat het voornamelijk uit de hoek van de Telegraaf en het AD komt steeds, maar je ziet toch steeds weer veel 'analisten' het overnemen en op tv herhalen.
Zo jammer eigenlijk, waar een klein landje ook daadwerkelijk klein in is en voorlopig zal blijven.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste