toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ah, dat is wat anders. Dat blijkt niet direct uit je tekst dus ik las eruit dat hij zich in het algemeen niet constructief opstelt.ph4ge schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:13:
[...]
Meewerkt aan zijn vertrek. Heb jij enige reden om aan te nemen dat hij dat doet of zal doen?
Ik heb inderdaad geen reden om aan te nemen dat hij zelf heel flexibel meewerkt aan zijn vertrek.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar dat is toch compleet het issue niet? Bevriende agenten inschakelen is wat mij betreft dikke prima. Namens Ajax handelen met iemand die aandelen heeft in je eigen onderneming is belangenverstrengeling. En dat ligt zeer precair bij een beursgenoteerde onderneming.desmond schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:29:
Dat een TD of trainer bevriende agenten benadert voor transfers is natuurlijk staande praktijk in het profvoetbal. Martin Jol bij Ajax met Raiola (Mido anyone?), Jonk bij Volendam met vele huurdeals, Schreuder en Malenovic vorig jaar bij Ajax (zie NRC) en zo zijn er nog vele voorbeelden van. Daarmee is het niet goed te praten, maar zet het een en ander wel in perspectief aub.
Voorts kwam ik in een artikel uit juni 2016 de volgende inkomende transfers tegen van Overmars. Zoals je ziet, staan tegenover elke succesvolle transfer een stuk of 6 flops.
[Afbeelding]
Maar liefst 3% aandelen, in een bedrijf waar hij 1/3 aandelen heeft. Ja, het *is* belangenverstrengeling, maar als er sprake is van enige verrijking dan zal het eerder onderhands zijn vanwege die bevriende agent, dan via die bedrijfsconstructie.donleone83 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:39:
[...]
Maar dat is toch compleet het issue niet? Bevriende agenten inschakelen is wat mij betreft dikke prima. Namens Ajax handelen met iemand die aandelen heeft in je eigen onderneming is belangenverstrengeling. En dat ligt zeer precair bij een beursgenoteerde onderneming.
Maar goed, deze hele issue komt op mij over als een heksenjacht, en gezien de chaos waarin Mislintat moest werken, is het erg aannemelijk dat er zaken niet goed gegaan zijn. Maar is er opzet en verrijking? Het blijft me verbazen (niet alleen dit bericht, maar de hele sfeer) dat Mislintat nou de zwartepiet toegespeeld krijgt, terwijl deze de opdracht had de salarishuishouding op orde te krijgen en een bijna geheel elftal samen te stellen, dan is er vervolgens een trainer die klaagt en recalcitrant de aankopen niet lijkt te willen gebruiken, maar toch, het is de schuld van de TD (nou ja, hij heeft de trainer aangesteld...)
Het is in het voetbal staande praktijk om 'elkaar vooruit te helpen'. Een goede verstaander weet dan genoeg, of dat nu helemaal aangetoond kan worden of niet. Dat Ajax beursgenoteerd dwingt hun tot meer transparantie en communicatie, maar sluit creatieve deals natuurlijk niet uit.donleone83 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:39:
[...]
Maar dat is toch compleet het issue niet? Bevriende agenten inschakelen is wat mij betreft dikke prima. Namens Ajax handelen met iemand die aandelen heeft in je eigen onderneming is belangenverstrengeling. En dat ligt zeer precair bij een beursgenoteerde onderneming.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ondertussen bij Stuttgart, je weet wel, de vorige club van Mislintat...
Blijken bijna alle aankopen een schot in de roos en hebben ze aardig verdiend aan transfers van spelers die door Mislintat gehaald waren.
Jammer dat hij niet de tijd lijkt te krijgen bij Ajax, de media campagne is ongekend.
Trishul schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:29:
https://www.vi.nl/nieuws/...owski-koers-tien-uit-vijf
Ondertussen bij Stuttgart, je weet wel, de vorige club van Mislintat...
Blijken bijna alle aankopen een schot in de roos en hebben ze aardig verdiend aan transfers van spelers die door Mislintat gehaald waren.
Jammer dat hij niet de tijd lijkt te krijgen bij Ajax, de media campagne is ongekend.
En:Op 1 mei 2019 werd Mislintat de nieuwe sportief directeur van VfB Stuttgart. Op 30 november 2022 werd zijn contract, dat tot juni 2023 liep, voortijdig beëindigd.
Die spits was volgens mij wel een aankoop van hem, wilde hem ook naar Ajax halen. Maar of je het goede begin nu nou ook op Mislintat kunt afschuiven lijkt mij ook een wat onjuiste campagne.Stuttgart ontsnapte afgelopen zomer ternauwernood via de play-offs aan degradatie
Niet alleen de spits hoor, wel meer spelers. Zoals een Ito, had ie gehaald uit Japan voor 400k. Die wilde Stuttgart niet verkopen voor zelfs 16 miljoen. De lijst is wel langer. Sosa die bv wel verkocht is door Stuttgart: meer dan 50 assists in de Bundesliga. Bij Ajax zit ie ook alweer op 2 assists in zn 2 wedstrijden.dutchgio schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:10:
[...]
[...]
En:
[...]
Die spits was volgens mij wel een aankoop van hem, wilde hem ook naar Ajax halen. Maar of je het goede begin nu nou ook op Mislintat kunt afschuiven lijkt mij ook een wat onjuiste campagne.
Je laatste zin is natuurlijk overbodig he. Het is gewoon interessant om te kijken hoe hij gepresteerd heeft en hoe dat niet matcht met het moddergooien van de media sinds juni.
Je vergeet de zo geroemde Bosz: had ook geen Ajax verleden. De twee meest gewaardeerde trainers van Ajax na van Gaal kwamen juist van buiten.Kist schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:51:
[...]
Zelfde beetje als dat je alleen met een Ajax verleden bij Ajax moet werken. Terwijl we in het verleden ook voldoende oud Ajax spelers volledig hebben zien falen. En Ten Hag ondanks kanttekeningen die je kan zetten zonder Ajax verleden juist wel heel succesvol is geweest. Het gaat gewoon om de juiste mensen te vinden die bij de visie en doelen van de organisatie passen. Al het andere is gewoon ruis.
Niet het Ajax verleden, maar wel dezelfde voetbalvisie.D-e-n schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:35:
[...]
Je vergeet de zo geroemde Bosz: had ook geen Ajax verleden. De twee meest gewaardeerde trainers van Ajax na van Gaal kwamen juist van buiten.
Ik vind dat beide trainers wel iets aan Ajax hebben toegevoegd, namelijk de manier waarop je een aanvallende visie in het moderne voetbal implementeert. Dat was men binnen de club soms wat vergetendutchgio schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:46:
[...]
Niet het Ajax verleden, maar wel dezelfde voetbalvisie.
Bosz heeft vooral het geloof dat er nog grotere dingen bereikt konden worden terug gebracht. Binnen de club maar ook onder de fans.D-e-n schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:04:
[...]
Ik vind dat beide trainers wel iets aan Ajax hebben toegevoegd, namelijk de manier waarop je een aanvallende visie in het moderne voetbal implementeert. Dat was men binnen de club soms wat vergeten
Nou, daar hebben een aantal mensen hun zijn. Ten koste van de club.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://www.ajax.nl/artik...rking-met-sven-mislintat/Dentist schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:22:
Aaaand, he's gone...
Met een bron erbij
* Outerspace is nieuwsgierig wie de TD gaat worden. Zou het dan toch van Gaal worden?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Gezien de (schijnbaar door meerdere bronnen bevestigde) berichten dat ie verschillende kleedkamers in is gegaan en o.a. Gorter heeft verteld dat ie alles eraan zou doen om hem de basis uit te krijgen, dan vind ik nu toch dat dit wel de juist move is hoor...Gonadan schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:22:
https://www.ajax.nl/artik...rking-met-sven-mislintat/
Nou, daar hebben een aantal mensen hun zijn. Ten koste van de club.
https://www.fcupdate.nl/v...is-daar-ga-ik-voor-zorgen
Ja het moddergooien is op tv ook al begonnen, nu ineens heeft iedereen anekdotes ingefluisterd gekregen. Ik wacht nog even met alles voor waar aannemen en ga eens kijken als het stof neergedaald is.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:29:
[...]
Gezien de (schijnbaar door meerdere bronnen bevestigde) berichten dat ie verschillende kleedkamers in is gegaan en o.a. Gorter heeft verteld dat ie alles eraan zou doen om hem de basis uit te krijgen, dan vind ik nu toch dat dit wel de juist move is hoor...
https://www.fcupdate.nl/v...is-daar-ga-ik-voor-zorgen
Hoe dan ook gaat dit het huidige seizoen nul komma nul helpen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zie ze ook nog wel aankloppen bij Volendam en daar Jonk en Jongkind weghalen...Outerspace schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:23:
[...]
https://www.ajax.nl/artik...rking-met-sven-mislintat/
Met een bron erbij
* Outerspace is nieuwsgierig wie de TD gaat worden. Zou het dan toch van Gaal worden?
Er is tenslotte ook nog een plek vrij voor de hoofd opleidingen en daar zou Jongkind dan weer prima passen.
Dit was vanmorgen/gisteren al nieuws, dus voor de wedstrijd iig.Gonadan schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:32:
[...]
Ja het moddergooien is op tv ook al begonnen, nu ineens heeft iedereen anekdotes ingefluisterd gekregen. Ik wacht nog even met alles voor waar aannemen en ga eens kijken als het stof neergedaald is.
Hoe dan ook gaat dit het huidige seizoen nul komma nul helpen.
Dat heeft toch ook niets met de wedstrijd te maken?toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:33:
[...]
Dit was vanmorgen/gisteren al nieuws, dus voor de wedstrijd iig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik dacht dat je dat bedoelde met 'nu ineens heeft iedereen verhalen'Gonadan schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:34:
[...]
Dat heeft toch ook niets met de wedstrijd te maken?
Blijft alleen van Gaal over dan...
Nee meer in relatie tot zijn ontslag. Had ik dat 'nieuws' eerder gelezen dan had ik geweten dat hij ontslagen zou worden. De vuile was komt aan alle kanten naar buiten, men wil gewoon van hem af.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:34:
Ik dacht dat je dat bedoelde met 'nu ineens heeft iedereen verhalen'
Benieuwd wie dit precies orkestreert.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan denk dat je het topic nu wel kunt hernoemen naar 'de bestuurlijke chaos bij ajax'?
Mislintat is tenslotte verleden tijd

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van Gaal?Trishul schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:38:
Wel een serieus probleem dit keer, er is geen Johan Cruijff om eens even de deur binnen te trappen...
Mja ik weet het niet. Hij is echt oud en ik weet niet wat voor macht hij nu nog zou kunnen uitoefenen. Wel de enige met echte autoriteit zoals Johan Cruijff.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja of dat wordt beheerd door social media bedrijven en die liken standaard alles van Ajax.
Die heeft bij de vorige zoektocht naar een TD al aangegeven dat niet te ambiëren maar hoofdtrainer te willen zijn.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:37:
Wat ik al zei, Jordi Cruijff is beschikbaar
@Gonadan denk dat je het topic nu wel kunt hernoemen naar 'de bestuurlijke chaos bij ajax'?
Mislintat is tenslotte verleden tijd
En de rest is geschiedenis...
Leeftijd lijkt mij niet het grootste probleem. Maar hij heeft wel een zeer kwetsbare gezondheid. En dit is niet gewoon even directeur spelen. Hier moet echt een ongekende hoeveelheid puin geruimd worden.Trishul schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:41:
[...]
Mja ik weet het niet. Hij is echt oud en ik weet niet wat voor macht hij nu nog zou kunnen uitoefenen. Wel de enige met echte autoriteit zoals Johan Cruijff.
En daarbij, komt het nu tot uiting bij Mislintat en de daarbij gekoppelde falen van RvC/Bestuur/Directie. Maar kijk naar jong Ajax, de Toekomst lijkt mij ook wel een beetje stuk. Kijk ook naar Taylor en Rensch en Brobbey ook producten van de Toekomst die er geen kloot van kunnen.
Echt op alle vlakken is dit Ajax gewoon voorbij gestreefd. De jeugdopleiding van Nederland is nu in Alkmaar, het betere voetbal wordt gewoon gespeeld in Rotterdam en Eindhoven. Ik heb aardig wat crises zien gebeuren bij Ajax maar ik denk oprecht dat de club op zijn absolute dieptepunt zit. Juist ook omdat dit probleem over meer gaat dan alleen het eerste elftal. De hele club is dolende.
Welke trainer zou er willen instappen? 4e trainer in een jaar, een club die bestuurlijk compleet op zijn gat ligt en als er weer verloren wordt komen de cappuchonnetjes de boel op stelten zetten. Dan kom je bij figuren met een mindere CV dan Steijn die een grote club als Ajax nooit laten schieten of je moet zo'n zak geld bieden dat de trainer in kwestie de reputatieschade voor lief neemt.Trishul schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:35:
Steijn zal dan de volgende zijn die eruit vliegt. Geen idee welke trainer je dan zou moeten aanstellen. Een buitenlandse trainer wellicht. Maar dat werkt niet zo goed met onze media hier.
Blijft alleen van Gaal over dan...
Van Gaal kan je denk ik vergeten, in ieder geval zo lang Jan van Halst daar de scepter zwaait.
Daarom denk ik aan Jonk en Jongkind.. TD en Hoofd Jeugdopleiding...Kist schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:56:
[...]
Leeftijd lijkt mij niet het grootste probleem. Maar hij heeft wel een zeer kwetsbare gezondheid. En dit is niet gewoon even directeur spelen. Hier moet echt een ongekende hoeveelheid puin geruimd worden.
En daarbij, komt het nu tot uiting bij Mislintat en de daarbij gekoppelde falen van RvC/Bestuur/Directie. Maar kijk naar jong Ajax, de Toekomst lijkt mij ook wel een beetje stuk. Kijk ook naar Taylor en Rensch en Brobbey ook producten van de Toekomst die er geen kloot van kunnen.
Echt op alle vlakken is dit Ajax gewoon voorbij gestreefd. De jeugdopleiding van Nederland is nu in Alkmaar, het betere voetbal wordt gewoon gespeeld in Rotterdam en Eindhoven. Ik heb aardig wat crises zien gebeuren bij Ajax maar ik denk oprecht dat de club op zijn absolute dieptepunt zit. Juist ook omdat dit probleem over meer gaat dan alleen het eerste elftal. De hele club is dolende.
Overigens, als Taylor elke wedstrijd nou eens speelt met de inzet die ie vandaag toonde, dan kan het echt nog wel wat worden met hem.
JCSempy schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:02:
[...]
Welke trainer zou er willen instappen? 4e trainer in een jaar, een club die bestuurlijk compleet op zijn gat ligt en als er weer verloren wordt komen de cappuchonnetjes de boel op stelten zetten. Dan kom je bij figuren met een mindere CV dan Steijn die een grote club als Ajax nooit laten schieten of je moet zo'n zak geld bieden dat de trainer in kwestie de reputatieschade voor lief neemt.
Van Gaal kan je denk ik vergeten, in ieder geval zo lang Jan van Halst daar de scepter zwaait.
Ik noemde hem net maar dat was voor de verkeerde plek, ik bedoelde als coach.
Linksom of rechtsom weet je nu 100% zeker dat als Steijn eruit gaat, er meer ex-Ajax binnengehaald gaat worden.
Ik bedoelde dus ook als trainer, maar zie dat ik dat totaal niet duidelijk maaktedutchgio schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:54:
[...]
Die heeft bij de vorige zoektocht naar een TD al aangegeven dat niet te ambiëren maar hoofdtrainer te willen zijn.
En de rest is geschiedenis...
Niet helemaal mee eens. Taylor en Brobbey bv, behoren in jong oranje tot de betere spelers. Boven de AZ talenten. De jeugdopleiding van AZ is idd een goeie, maar zoveel slagen er niet in het buitenland. Jong AZ wint weliswaar van Jong Ajax, maar dat doen ze met een gemiddeld veel hogere leeftijd.Kist schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:56:
[...]
Leeftijd lijkt mij niet het grootste probleem. Maar hij heeft wel een zeer kwetsbare gezondheid. En dit is niet gewoon even directeur spelen. Hier moet echt een ongekende hoeveelheid puin geruimd worden.
Ik denk dat de lijst met spelers die nu eredivisie of hoger voetballen die de Toekomst geproduceerd heeft erg lang is. Brobbey, Taylor, Doekhi, Botman, Schuurs, de Jong, Becker, Timber, de Ligt, Mazraoui, Dest, Unuvar, de Wit, Timber, Bazoer, Manhoef, Fitz-Jim, enz.
Betere voetbal wordt verder idd gespeeld onder Slot en Bosz. Ik ben ervan overtuigd dat als je Slot incl technische staf voor de Ajax selectie zet, je een veel beter resultaat krijgt.
De laatste goede trainer van Ajax was Ten Hag.
[ Voor 7% gewijzigd door Trishul op 24-09-2023 23:16 ]
Het is veel te vroeg om te stellen dat zijn transfers niet werken. Behalve dan Steijn, die is ongeschikt.JeroenNietDoen schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:13:
Ik zag dat Mislintat ontslagen is. Ik heb behalve krantenkoppen weinig meegekregen van de issues bij Ajax. Maar enige wat ik wel wil zeggen is dat het mij niet verbaast. Bij Arsenal is er onder zijn toedoen ook een raar transferbeleid op nagehouden. Transfers die je gewoon niet begrijpt en die in de praktijk ook gewoon helemaal niet werkten.
XXXVI
Steijn is ook een transfer van Mislintat, dus bij zo'n collectief en ernstig wanpresteteren is Mislintat eerst verantwoordelijke en dan eventuele ondergeschikten.ephymerous schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:39:
Nou dat lost weinig op. Hopelijk volgt Steijn vandaag.
[...]
Het is veel te vroeg om te stellen dat zijn transfers niet werken. Behalve dan Steijn, die is ongeschikt.
[ Voor 15% gewijzigd door Sempy op 25-09-2023 07:33 ]
Nu weet ik niet hoe Ajax in de financiële reserves zit, er zijn een boel miskopen gedaan, maar er is ook geld verdiend. Wat contracten afkopen zal ook wat geld kosten, maar het lijkt me dat er dan nog genoeg over is om half fatsoenlijk het seizoen af te maken. Deze crisis moet natuurlijk niet te lang duren, want dan moeten jullie met Feyenoord budgetten gaan werken….
Van Haal is ziek, zit midden in zijn behandeling voor kanker en heeft naar eigen zeggen weinig vertrouwen in een goed herstel (Bron: Perez). Die gaat echt geen klus meer oppakken, het met name de media die hem aan van alles koppelt, maar is gewoon geen serieuze optie. Tevens is Ajax een dagtaak, van Gaal gaat echt zijn fijne omgeving in Portugal niet verlaten.
Edit: en ook zelf bevestigd tegenover de NOS
Je bedoeld Overmars, die ze binnen een nano-seconde met pek en veren uit de Arena hebben gebonjourd? Nog voor dat er een fatsoenlijk onderzoek was gestart? Nee, die komt nooit meer terug. En moet je als club ook niet willen, uiteindelijk zijn zijn gedragingen dermate idioot geweest dat je hem nooit meer terug mag halen binnen de organisatie.
[ Voor 7% gewijzigd door Han op 25-09-2023 08:03 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Eens, maar ik vroeg mij af wie er bedoeld werd met het ritje naar België. Niet dat ik Overmars zelf zou willen suggereren.Han schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:56:
Je bedoeld Overmars, die ze binnen een nano-seconde met pek en veren uit de Arena hebben gebonjourd? Nog voor dat er een fatsoenlijk onderzoek was gestart? Nee, die komt nooit meer terug. En moet je als club ook niet willen, uiteindelijk zijn zijn gedragingen dermate idioot geweest dat je hem nooit meer terug mag halen binnen de organisatie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ook bij Arsenal werden er spelletjes gespeeld. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat zijn stijl hoe dan ook voor veel tegenstanders zorgt bij een club en dat hij al snel vijanden heeft die hem er uit willen hebben.JeroenNietDoen schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:13:
Ik zag dat Mislintat ontslagen is. Ik heb behalve krantenkoppen weinig meegekregen van de issues bij Ajax. Maar enige wat ik wel wil zeggen is dat het mij niet verbaast. Bij Arsenal is er onder zijn toedoen ook een raar transferbeleid op nagehouden. Transfers die je gewoon niet begrijpt en die in de praktijk ook gewoon helemaal niet werkten.
Dit los van of hij überhaupt geschikt is voor de functie, dat kan ik lastig beoordelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik doelde inderdaad natuurlijk op Overmars met mn ritje Belgie post.Gonadan schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:09:
[...]
Eens, maar ik vroeg mij af wie er bedoeld werd met het ritje naar België. Niet dat ik Overmars zelf zou willen suggereren.
Lees dit maar eens:desmond schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:35:
Ik begrijp de aversie hier tegen Steijn niet zo goed. Met wat wij nu weten kan ik veel van zijn keuzes voor de basis-elf best goed verklaren. We hebben serieus 5 ingepaste nieuwelingen zien falen: Medic, Mannsverk, Gaaei, Sosa, Akpom, Tahirovic. Mogelijk zit er groei in die spelers maar op dit moment zijn ze niet beter dan Ajax al had lopen. Dat zie je op training gauw genoeg en toch moest hij ze een kans geven.
De column van Johan Cruijff is er helaas niet meer. Dus heb ik hem maar geciteerd. Over lange ballen, opbouwen via backs, veldbezetting en de principes van Ajax-voetbal https://t.co/zoUZtGC7h6
— Pieter Zwart (@PieterZwartNL) 25 september 2023
Hij is gewoon geen geschikte trainer voor Ajax, de allergrootste fout van Mislintat.
Paywalled. Eerste alinea is weer nostalgisch gedoe over Cruijff-revolutie. Ik heb de gelekte Powerpoint daarvan nog gedownload toentertijd. Zag er echt niet uit en de overal gefaalde Ling moest directeur worden. Er zijn wel meer oorzaken aan te wijzen voor de goede periode daarna.Exocet schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:38:
[...]
Lees dit maar eens:
[Twitter]
Hij is gewoon geen geschikte trainer voor Ajax, de allergrootste fout van Mislintat.
Los daarvan heeft Steijn natuurlijk ook wel wat steken laten vallen in de communicatie en lijken bepaalde keuzes onlogisch en meer gericht op het dwars zitten van Mislintat. Daar kan je wel iets van vinden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sosa is een 100% verbetering tov Wijndal, Medic is beter dan Aertssen, Tahirovic en Mannsverk heb je nodig omdat Vos echt nog geen heel seizoen kan spelen. Gaaei lijkt niet enorm goed te zijn verdedigend, maar dat is Rensch ook niet. Gaaei is aanvallend wel zeker beter. Blijft over Akpom, die aankoop snap ik nog steeds niet.desmond schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:35:
Ik begrijp de aversie hier tegen Steijn niet zo goed. Met wat wij nu weten kan ik veel van zijn keuzes voor de basis-elf best goed verklaren. We hebben serieus 5 ingepaste nieuwelingen zien falen: Medic, Mannsverk, Gaaei, Sosa, Akpom, Tahirovic. Mogelijk zit er groei in die spelers maar op dit moment zijn ze niet beter dan Ajax al had lopen. Dat zie je op training gauw genoeg en toch moest hij ze een kans geven.
Bosz en ten hag werkten natuurlijk ook wel met een compleet andere selectie dan dat Steijn nu doet. Het spel wat Bosz speelt is natuurlijk complete zelfmoord als je dat met de selectie werkt die Ajax nu heeft.Exocet schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:38:
[...]
Lees dit maar eens:
[Twitter]
Het spel van Steijn is op deze manier ook complete zelfmoord zoals we allemaal kunnen zien.. Bosz had toen ook echt geen topteam tot zijn beschikking. Steijn moet zo snel mogelijk het veld ruimen, het liefst vandaag nog. Helaas wordt hij beschermd door de media.Mania-92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:53:
[...]
Bosz en ten hag werkten natuurlijk ook wel met een compleet andere selectie dan dat Steijn nu doet. Het spel wat Bosz speelt is natuurlijk complete zelfmoord als je dat met de selectie werkt die Ajax nu heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door Dimitri_Klokov op 25-09-2023 10:12 ]
Ik begrijp juist niet waarom sommige Steijn blijven steunen. Hij heeft al aangetoond tactisch niet geschikt te zijn als Ajax coach. Met zijn 'open rechterkant'.desmond schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:35:
Vanaf het begin heeft hij zichzelf in bescherming genomen via de media t.o.v. Mislintat. Eindstand Mislintat eruit en Steijn beschermd door de media. Geen kritiek van de Telegraaf, AD, NOS, enz op Steijn. Dat is al een teken aan de wand. Ze gaan hun lek natuurlijk niet zwartmaken.
Elke aankoop is een aanwinst voor Ajax, behalve misschien zoals @toolkist ook aangeeft, Akpom. Zoals andere ook al aangeven, lijkt Steijn vooral het proces dwars te zitten door sommige aankopen zo min mogelijk op te stellen. Mikautadze en Avila bv. Met gisteren als dieptepunt het opstellen van Salah-Edinne terwijl we weten dat Avila verdedigend veel sterker is. Steijn heeft zn vete met Mislintat uitgevochten via de media en de spelersgroep. Ook het publiekelijk afvallen van je selectie is onacceptabel voor een goede trainer.
Ok en nu is dan Mislintat weg. Maar de aankopen zijn er nog incl. lange contracten en Steijn is er nog als coach. Hoe moet dat goed komen? Hij had de aankopen namelijk al openlijk afgevallen. Verder nog een aantal aankopen schade toegebracht, bv. door het opstellen van Tahirovic i.c.m. twee tienen tegen OM.
Steijn is simpelweg geen geschikte coach gebleken voor Ajax.
Ik admireer je optimisme. Ik vergeleek de aankopen met wat Ajax had lopen, dus inclusief weggestuurde spelers als Klaassen, Grillitsch (nota bene), Bassey, Daramy. Daar zat ook nog potentie in. Daarbij, 2 stand-ins voor Vos terwijl Gravenberch zowat alles speelde op zijn 17e vind ik veel.toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:49:
[...]
Sosa is een 100% verbetering tov Wijndal, Medic is beter dan Aertssen, Tahirovic en Mannsverk heb je nodig omdat Vos echt nog geen heel seizoen kan spelen. Gaaei lijkt niet enorm goed te zijn verdedigend, maar dat is Rensch ook niet. Gaaei is aanvallend wel zeker beter. Blijft over Akpom, die aankoop snap ik nog steeds niet.
@Trishul goede punten. Persoonlijk vind ik het moeilijk te geloven dat een trainer tegen OM expres een tactiek neerzet om Tahirovic te beschadigen. Ik keek gisteren naar de voetbalwedstrijd en ik zag een niet eens onaardig Ajax op achterstand komen door 3 persoonlijke fouten van 2 aankopen.
Hetzelfde als de klacht van twee backs die te hoog staan. Daar had Ten Hag ook gewoon problemen mee en heeft een tijdje geduurd voordat het onder controle was. Dat is sowieso iets wat bij Ajax altijd een risico is, om specifiek daar nu Steijn op af te rekenen vind ik te makkelijk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Misschien niet expres, daar gaat het ook eigenlijk niet om. Maar door onkunde, naïviteit, ik weet het niet. Je gaat geen Tahirovic als 6 opstellen i.c.m. twee 10'en tegen een fysieke en snelle ploeg als OM. Dat is veel te aanvallend natuurlijk en dan verzuipt je nummer 6 vrijwel altijd.desmond schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:37:
[...]
Ik admireer je optimisme. Ik vergeleek de aankopen met wat Ajax had lopen, dus inclusief weggestuurde spelers als Klaassen, Grillitsch (nota bene), Bassey, Daramy. Daar zat ook nog potentie in. Daarbij, 2 stand-ins voor Vos terwijl Gravenberch zowat alles speelde op zijn 17e vind ik veel.
@Trishul goede punten. Persoonlijk vind ik het moeilijk te geloven dat een trainer tegen OM expres een tactiek neerzet om Tahirovic te beschadigen. Ik keek gisteren naar de voetbalwedstrijd en ik zag een niet eens onaardig Ajax op achterstand komen door 3 persoonlijke fouten van 2 aankopen.
Gaaei en Sosa zijn aanvallend ingestelde backs waarbij die laatste van nature wat hoger staat vaak. Maar daarom ook zoveel assists maakt. Tegen een aanvallende Feyenoord is dat niet zo handig. Je kan dan beter met een aanvallende 5-3-2 spelen met wingbacks Sosa en Gaaei, Medic/Avila als 3e CV erbij.
[ Voor 13% gewijzigd door Trishul op 25-09-2023 10:47 ]
Vos kon er anders prima onderuit voetballen, Tahirovic viel gewoon ineens heel erg tegen in die wedstrijd. En dat is niet erg, dat kan gebeuren, het blijft voetbal. Maar wat je dan niet moet doen is hem wisselen en dan onder de bus gooien in plaats van in bescherming nemen.Trishul schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:43:
Misschien niet expres, daar gaat het ook eigenlijk niet om. Maar door onkunde, naïviteit, ik weet het niet. Je gaat geen Tahirovic als 6 opstellen i.c.m. twee 10'en tegen een fysieke en snelle ploeg als OM. Dat is veel te aanvallend natuurlijk en dan verzuipt je nummer 6 vrijwel altijd.
Fouten maken mag, zolang je er maar van leert en samen groeit. Ik hoop dat hij het in de groep beter doet dan hoe hij zich af en toe uit in persconferenties, want dat voelt soms wat hard. Het schijnt overigens dat hij prima in de groep ligt, dus mogelijk zien wij er van buitenaf meer problemen in dan er intern zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het grote succes kwam ook pas toen een aantal pijlers los werden gelaten. De Directeur Voetbalzaken, het salarisplafond, de invulling van het Technisch Hart. Van de Cruijff-revolutie zijn eigenlijk alleen nog moderniseringen over die heel breed in de voetballerij zijn doorgevoerd.desmond schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:45:
[...]
Paywalled. Eerste alinea is weer nostalgisch gedoe over Cruijff-revolutie. Ik heb de gelekte Powerpoint daarvan nog gedownload toentertijd. Zag er echt niet uit en de overal gefaalde Ling moest directeur worden. Er zijn wel meer oorzaken aan te wijzen voor de goede periode daarna.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
4-3-3 met twee wingbacks met vleugelspelers die hoog blijven en om beurten indribbelende centrumverdedigers is ook wel een recept voor heel veel tegendoelpunten. Het voelt een beetje alsof Steijn late-stage-RIjkaard-Barca-voetbal wil spelen, maar niet de Sparta-valkuil heeft gezien.Trishul schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:43:
[...]
Gaaei en Sosa zijn aanvallend ingestelde backs waarbij die laatste van nature wat hoger staat vaak. Maar daarom ook zoveel assists maakt. Tegen een aanvallende Feyenoord is dat niet zo handig. Je kan dan beter met een aanvallende 5-3-2 spelen met wingbacks Sosa en Gaaei, Medic/Avila als 3e CV erbij.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Vos deed het voor zn debuut opzich aardig. Maar volgens mij speelde Ajax toen niet meer met twee tienen. Ik dacht dat Taylor toen teruggezet werd naar de 8 positie, weet dat niet meer zo zeker.Gonadan schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:48:
[...]
Vos kon er anders prima onderuit voetballen, Tahirovic viel gewoon ineens heel erg tegen in die wedstrijd. En dat is niet erg, dat kan gebeuren, het blijft voetbal. Maar wat je dan niet moet doen is hem wisselen en dan onder de bus gooien in plaats van in bescherming nemen.
Fouten maken mag, zolang je er maar van leert en samen groeit. Ik hoop dat hij het in de groep beter doet dan hoe hij zich af en toe uit in persconferenties, want dat voelt soms wat hard. Het schijnt overigens dat hij prima in de groep ligt, dus mogelijk zien wij er van buitenaf meer problemen in dan er intern zijn.
Ik vraag mij serieus nog wel af of Steijn wel echt goed ligt bij de aankopen die min of meer vermeden worden, zoals Mikautadze, Avila, Ramaj. Ramaj mogen we helemaal niet zien blijkbaar. Terwijl die als tweede keeper gehaald was. Als ik de afgelopen week kijk naar alle 6 tegendoelpunten, dan heb ik niet het idee dat ze allemaal onhoudbaar waren.
Klaassen zou weinig speeltijd krijgen van Steijn dus hebben ze de kans geboden om te gaan.desmond schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:37:
[...]
Ik admireer je optimisme. Ik vergeleek de aankopen met wat Ajax had lopen, dus inclusief weggestuurde spelers als Klaassen, Grillitsch (nota bene), Bassey, Daramy. Daar zat ook nog potentie in. Daarbij, 2 stand-ins voor Vos terwijl Gravenberch zowat alles speelde op zijn 17e vind ik veel.
Grillitsch heeft niks laten zien vorig jaar.
Bassey had van mij mogen blijven, maar voor Steijn was ie de 2e speler centraal en links. Als je dan 22m+ kan vangen voor je reserve speler ben je gek als je dat niet doet.
Daramy heeft bij Ajax niks laten zien, alleen dat ie hard kan rennen en daarna alle overzicht en controle over de bal kwijt is. Als je die met winst kan verkopen snap ik dat ook prima.
Je ligt als trainer nooit goed bij de spelers die je passeert, zeker als de resultaten dan tegenvallen.Trishul schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:03:
Ik vraag mij serieus nog wel af of Steijn wel echt goed ligt bij de aankopen die min of meer vermeden worden, zoals Mikautadze, Avila, Ramaj. Ramaj mogen we helemaal niet zien blijkbaar. Terwijl die als tweede keeper gehaald was. Als ik de afgelopen week kijk naar alle 6 tegendoelpunten, dan heb ik niet het idee dat ze allemaal onhoudbaar waren.
Het laatste wat Ajax nodig heeft is ook nog eens een keepers tombola. Ik snap best dat Steijn een keuze maakt voor keeper en die het vertrouwen geeft, waarbij een talentvolle Nederlandse keeper die de club al kent wellicht een streepje voor heeft in het vreemdelingenlegioen. Gorter is het probleem niet en als Ramaj echt een verpletterende indruk had gemaakt had hij wel gespeeld.
Als Feyenoorder heb ik een beetje ervaring met diepe crisissen, neem het van mij aan, het ligt zelden aan een individuele keuze of poppetje, en als een speler slecht speelt is het zelden zo simpel als dat de man die op de bank zit veel beter is. Vaak is rust en vertrouwen veel belangrijker.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Gelukkig zijn Dest, en El Ghazi geen middelmaatNu konden de wensen van Steijn, onder wie Nick Olij, Noa Lang, Jerdy Schouten, Sergiño Dest, Thiago Almada, Hakim Ziyech en Anwar El Ghazi worden genegeerd. Daardoor zit hij opgescheept met middelmaat.'
Alleen Olij en Schouten, daar valt wat van te zeggen. Maar Schouten is volgens mij van nature meer een middenvelder, en die waren er al genoeg.
Natuurlijk is er structureel meer aan de hand, dit gaat bij Ajax helemaal terug naar begin 2022. Het Overmars schandaal was de katalysator die de teloorgang in gang zette. Vervolgens kwam de transferzomer waarin heel slecht is ingekocht, met op stip nummer 1 Bergwijn. De slechte keuzes, het beleid, de lijst is te lang om op te noemen.ph4ge schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:03:
[...]
Je ligt als trainer nooit goed bij de spelers die je passeert, zeker als de resultaten dan tegenvallen.
Het laatste wat Ajax nodig heeft is ook nog eens een keepers tombola. Ik snap best dat Steijn een keuze maakt voor keeper en die het vertrouwen geeft, waarbij een talentvolle Nederlandse keeper die de club al kent wellicht een streepje voor heeft in het vreemdelingenlegioen. Gorter is het probleem niet en als Ramaj echt een verpletterende indruk had gemaakt had hij wel gespeeld.
Als Feyenoorder heb ik een beetje ervaring met diepe crisissen, neem het van mij aan, het ligt zelden aan een individuele keuze of poppetje, en als een speler slecht speelt is het zelden zo simpel als dat de man die op de bank zit veel beter is. Vaak is rust en vertrouwen veel belangrijker.
Ik heb wel moeite met Steijn, aangezien die in de media bijna 0,0 kritiek te verduren krijgt terwijl die zoveel rare beslissingen (ASE ipv Avila gisteren bv) en fouten maakt. Ook dekt hij continu zichzelf in. De aankopen heeft hij publiekelijk al afgevallen, niet een keertje. 'Open rechterkant' strategie, Bergwijn aanvoerder. Een goede coach onwaardig.
Hier staat het verhaal ook: https://www.ajaxshowtime....ax-ajax-is-ajax-niet-meerdesmond schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:45:
Paywalled. Eerste alinea is weer nostalgisch gedoe over Cruijff-revolutie. Ik heb de gelekte Powerpoint daarvan nog gedownload toentertijd. Zag er echt niet uit en de overal gefaalde Ling moest directeur worden. Er zijn wel meer oorzaken aan te wijzen voor de goede periode daarna.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Met het vertrek van Klaassen en Alvarez was er echt wel een vacature op het middenveld.JanW schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:13:
[...]
Gelukkig zijn Dest, en El Ghazi geen middelmaatIs Ziyech nooit serieus in beeld geweest. Lang was geen optie, want er was nog een linksbuiten (Tadic) en Almada veel te duur. Journalistiek van t laagste niveau weer van Ibiza Mike en de Telegraaf.
Alleen Olij en Schouten, daar valt wat van te zeggen. Maar Schouten is volgens mij van nature meer een middenvelder, en die waren er al genoeg.
Daarom zijn Manswerk en Tahirovic ook gehaald.
Dat had ook Schouten kunnen zijn.
Dest en El Ghazi zouden zich in ieder geval niet veel hoeven aan te passen, spreken Nederlands, en dan heb je ook een speler die comfortabel is als rechtsbuiten in plaats van dat iedereen liever vanaf links of in de spits speelt.
[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 25-09-2023 12:39 ]
Tja persoonlijke fouten inderdaad, maar ook doordat er geen enkele vorm van organisatie staat op het veld geen enkele mogelijkheid om de fout recht te zetten.desmond schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:37:
[...]
en ik zag een niet eens onaardig Ajax op achterstand komen door 3 persoonlijke fouten van 2 aankopen.
Ik heb vrijwel alle wedstrijden (inc voorbereiding) gezien van Ajax en met de beste wil van de wereld kan ik geen lijn vinden, geen vooruitgang. En het is allemaal makkelijk om het bij de spelers te leggen (middelmaat, houden zich niet aan afspraken, te veel talen, niet gewend aan het Eredivisie/systeem, geen Ajax DNA). Dat er niet substantieel meer te halen valt uit deze groep lijkt mij heel sterk.
Voordat iedereen roept dat Steijn geen tijd heeft gehad. Dat klopt tot op zekere hoogte. Als je weinig tijd hebt zal je heel basaal en simpel moeten beginnen. Wat we zien is soms opportunistisch lange ballen spelen, soms een ingewikkeld tactisch concept met een dubbele 6 waarbij het team eind vorig seizoen het al lastig had gehad, soms flitsend aanval maar vaak defensieve misorganisatie, geen druk op de bal, veelte laag druk gegeven etc.
Ik laat mij graag overtuigen op welke lichtpuntjes ik Steijn een kans moet geven. Ik zie het echt niet.
Dest is tijdens PSV - Arsenal wel een tikje door de mand gevallen. En ook nog eens gehuurd. En bij Barcelona ook niet geslaagd. Het is een wonder dat hij destijds goed aan Barca is verkocht. Dest had makkelijk ingepast, zeker maar ook iemand die niet veel verder gegroeid is en ik zie dat hem ook niet doen. Gaaei maakt nu fouten, maar heeft vooralsnog wat mij betreft heel veel potentieel, zowel in sportieve zin als ik financiële zin.dutchgio schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:37:
[...]
Dest en El Ghazi zouden zich in ieder geval niet veel hoeven aan te passen, spreken Nederlands, en dan heb je ook een speler die comfortabel is als rechtsbuiten in plaats van dat iedereen liever vanaf links of in de spits speelt.
El Ghazi, ook geen groeibriljant meer en qua productiviteit ook niet iemand die de aanval aan de hand neemt toch?
Ah ja, Mislintat is weg. Op naar de volgende die we niet moeten. Sorry, maar dit is weer zo'n tendentieus stukje. Lekker afgeven op mensen die we niet kennen en uit sporten komen die geen voetbal zijn.Grotespeler schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:05:
https://m.voetbalzone.nl/...isis-dan-mislintat/424668
Ik weet dat het de Telegraaf is. Sommigen nemen dat niet serieus. Maar intussen kunnen we toch wel concluderen dat er heel veel waar is van wat ze geschreven hebben.
Ja, er is gegokt met Mislintat. Ja, hij heeft een aantal verkeerde keuzes gemaakt. Zowel voor spelers als voor de staf. Maar het fanatisme van de Telegraaf en hoe zij tekeer gaan tegen de gehele organisatie is echt overdreven.
En je merkt helaas dat t werkt. Waren ze een paar maanden geleden nog t lachertje, nu neemt half Nederland de berichten voor zoete koek aan. Terwijl er zoveel aantoonbare onjuistheden staan in de meeste stukken.
Er komt dankzij dat stuk wc-papier alleen nog maar meer onrust in de tent. Die onrust kunnen we nu niet gebruiken. Maar bij de Telegraaf weten ze dat onrust verkoopt, dus zij zijn gebaat bij onrust. Het is gewoon een walgelijke poging om relevant te blijven en blaadjes te verkopen.
@Grotespeler, kan je dan ook aangeven wat er allemaal waar is van wat ze schreven. Buiten wat samenvatting op voetbalsites volg ik de Telegraaf bewust niet.
[ Voor 5% gewijzigd door JanW op 25-09-2023 13:21 ]
Beide zijn goed genoeg voor een FC Utrecht of Sparta. Maar niet voor t niveau wat Ajax moet willen nastreven.PolarBear schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:06:
[...]
Dest is tijdens PSV - Arsenal wel een tikje door de mand gevallen. En ook nog eens gehuurd. En bij Barcelona ook niet geslaagd. Het is een wonder dat hij destijds goed aan Barca is verkocht. Dest had makkelijk ingepast, zeker maar ook iemand die niet veel verder gegroeid is en ik zie dat hem ook niet doen. Gaaei maakt nu fouten, maar heeft vooralsnog wat mij betreft heel veel potentieel, zowel in sportieve zin als ik financiële zin.
El Ghazi, ook geen groeibriljant meer en qua productiviteit ook niet iemand die de aanval aan de hand neemt toch?
WC-Papier is waardevoller dan de T.JanW schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:16:
[...]
Er komt dankzij dat stuk wc-papier alleen nog maar meer onrust in de tent. Die onrust kunnen we nu niet gebruiken. Maar bij de Telegraaf weten ze dat onrust verkoopt, dus zij zijn gebaat bij onrust. Het is gewoon een walgelijke poging om relevant te blijven en blaadjes te verkopen.
De telegraaf meldt bovenstaande nu als "nieuws"

Sta er niet van te kijken, ze gebruiken ook transfermarkt.nl als bron om te bepalen of Ajax te veel heeft betaald voor een spelerHenkie_NtA schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:36:
[...]
De telegraaf meldt bovenstaande nu als "nieuws".

Hahaha echt he.Exocet schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:58:
[...]
Sta er niet van te kijken, ze gebruiken ook transfermarkt.nl als bron om te bepalen of Ajax te veel heeft betaald voor een speler
Dat artikel vond ik ook echt ridicuul. Sowieso dat als bron gebruiken, maar ook gewoon met droge ogen zeggen "Ajax betaalt opeens veel meer dan wat iemand anderhalf jaar geleden waard was op transfermarkt.de" Dan ben je journalistiek wel echt heel erg af, maar goed, telegraaf.
Het is toch een feit dat het bestuur, RvC, directie, geef het een naam, fout na fout na fout hebben gemaakt. Danwel tekort zijn geschoten?JanW schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:16:
[...]
Ah ja, Mislintat is weg. Op naar de volgende die we niet moeten. Sorry, maar dit is weer zo'n tendentieus stukje. Lekker afgeven op mensen die we niet kennen en uit sporten komen die geen voetbal zijn.
Ja, er is gegokt met Mislintat. Ja, hij heeft een aantal verkeerde keuzes gemaakt. Zowel voor spelers als voor de staf. Maar het fanatisme van de Telegraaf en hoe zij tekeer gaan tegen de gehele organisatie is echt overdreven.
En je merkt helaas dat t werkt. Waren ze een paar maanden geleden nog t lachertje, nu neemt half Nederland de berichten voor zoete koek aan. Terwijl er zoveel aantoonbare onjuistheden staan in de meeste stukken.
@Grotespeler, kan je dan ook aangeven wat er allemaal waar is van wat ze schreven. Buiten wat samenvatting op voetbalsites volg ik de Telegraaf bewust niet.
O.a. de Telegraaf (lees hem zelf niet) worden hier pertinent weg gezet als sensatiekrant en onruststokers. Dat is intussen toch een beetje struisvogelpolitiek. Vanaf het begin toen Mislintat werd aangesteld waren er grote twijfels over of hij geschikt was. Vervolgens worden allemaal Ajax onwaardige spelers gehaald, voor (te) veel geld. De trainer wordt volledig genegeerd. En zie daar, de totale chaos is compleet.
Come on, hindsight is altijd 20:20 he. Ten tijden van het begin van ten Hag was het precies hetzelfde verhaal bij ome Valentijn en de Azijnzeikers. En toen dat opeens begon te lopen werd het echt heel erg stil vanuit die hoek.Grotespeler schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:24:
[...]
Het is toch een feit dat het bestuur, RvC, directie, geef het een naam, fout na fout na fout hebben gemaakt. Danwel tekort zijn geschoten?
O.a. de Telegraaf (lees hem zelf niet) worden hier pertinent weg gezet als sensatiekrant en onruststokers. Dat is intussen toch een beetje struisvogelpolitiek. Vanaf het begin toen Mislintat werd aangesteld waren er grote twijfels over of hij geschikt was. Vervolgens worden allemaal Ajax onwaardige spelers gehaald, voor (te) veel geld. De trainer wordt volledig genegeerd. En zie daar, de totale chaos is compleet.
Tuurlijk zijn er veel dingen geweest waar al vroeg twijfels bij waren, maar dat het de telegraaf vooral te doen is om onrust te stoken ten faveure van de telegraaf zelf is echt zo ontzettend doorzichtig. De hier al eerder aan gerefereerde "artikelen" over die transferwaardes en bv over welke ajacieden de insta post van Ajax hebben geliked, zijn daar recente voorbeelden van.
Mooiste voorbeeld uit die tijd vind ik nog wel Real Madrid uit in de CL. Valentijn zei toen van nou daar hoef ik niet naar toe te gaan, dat calculeer ik in als verlies.Henkie_NtA schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:30:
[...]
Come on, hindsight is altijd 20:20 he. Ten tijden van het begin van ten Hag was het precies hetzelfde verhaal bij ome Valentijn en de Azijnzeikers. En toen dat opeens begon te lopen werd het echt heel erg stil vanuit die hoek.
Tuurlijk zijn er veel dingen geweest waar al vroeg twijfels bij waren, maar dat het de telegraaf vooral te doen is om onrust te stoken ten faveure van de telegraaf zelf is echt zo ontzettend doorzichtig. De hier al eerder aan gerefereerde "artikelen" over die transferwaardes en bv over welke ajacieden de insta post van Ajax hebben geliked, zijn daar recente voorbeelden van.
We weten allemaal hoe het toen gelopen is...
Hahaha, ja dat was echt nogal hilarisch.Trishul schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:57:
[...]
Mooiste voorbeeld uit die tijd vind ik nog wel Real Madrid uit in de CL. Valentijn zei toen van nou daar hoef ik niet naar toe te gaan, dat calculeer ik in als verlies.
We weten allemaal hoe het toen gelopen is...
Wat had je hier dan anders willen organiseren om dit recht te zetten?PolarBear schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:01:
Tja persoonlijke fouten inderdaad, maar ook doordat er geen enkele vorm van organisatie staat op het veld geen enkele mogelijkheid om de fout recht te zetten.
YouTube: 😳 ANTON GAAEI gaat GIGANTISCH in de fout, Santiago Gimenez maakt de ...
Ik zie een fout van Gaaei, een Hato die afwacht en uitgekapt wordt en een Gorter die hem niet goed genoeg pakt.
Het ergste vind ik eigenlijk nog dat zo'n jonge jongen als Gaaei die er net bij is zo'n bal aan de zijlijn krijgt waar hij in feite niets mee kan. Je moet dit gewoonweg al voorkomen door niet via die kant op te willen bouwen. Waar is het middenveld wat zich aan moet bieden?
Ik dacht het te zien, maar na zijn keuzes van zondag is die illusie weer verdampt. Ik kan het je oprecht niet vertellen.Ik heb vrijwel alle wedstrijden (inc voorbereiding) gezien van Ajax en met de beste wil van de wereld kan ik geen lijn vinden, geen vooruitgang. En het is allemaal makkelijk om het bij de spelers te leggen (middelmaat, houden zich niet aan afspraken, te veel talen, niet gewend aan het Eredivisie/systeem, geen Ajax DNA). Dat er niet substantieel meer te halen valt uit deze groep lijkt mij heel sterk.
Voordat iedereen roept dat Steijn geen tijd heeft gehad. Dat klopt tot op zekere hoogte. Als je weinig tijd hebt zal je heel basaal en simpel moeten beginnen. Wat we zien is soms opportunistisch lange ballen spelen, soms een ingewikkeld tactisch concept met een dubbele 6 waarbij het team eind vorig seizoen het al lastig had gehad, soms flitsend aanval maar vaak defensieve misorganisatie, geen druk op de bal, veelte laag druk gegeven etc.
Ik laat mij graag overtuigen op welke lichtpuntjes ik Steijn een kans moet geven. Ik zie het echt niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eh je geeft hier zelf het antwoord?Gonadan schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:18:
[...]
Wat had je hier dan anders willen organiseren om dit recht te zetten?
Ik zie een fout van Gaaei, een Hato die afwacht en uitgekapt wordt en een Gorter die hem niet goed genoeg pakt.
Het ergste vind ik eigenlijk nog dat zo'n jonge jongen als Gaaei die er net bij is zo'n bal aan de zijlijn krijgt waar hij in feite niets mee kan. Je moet dit gewoonweg al voorkomen door niet via die kant op te willen bouwen. Waar is het middenveld wat zich aan moet bieden?
Alleen is hier geen sprake van hindsight. De Telegraaf heeft vanaf het moment dat Mislintat is aangetreden geschreven dat er niets van klopt, niet pas nu met hindsight. Ze hebben het omtrent Mislintat stelselmatig aan het juiste eind gehad, daar kun je ze echt niet op afrekenen.Henkie_NtA schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:30:
[...]
Come on, hindsight is altijd 20:20 he. Ten tijden van het begin van ten Hag was het precies hetzelfde verhaal bij ome Valentijn en de Azijnzeikers. En toen dat opeens begon te lopen werd het echt heel erg stil vanuit die hoek.
Eh nee, ik geef aan hoe je het had kunnen (lees: moeten) voorkomen. Maar wat had er dan anders in de organisatie gemoeten om dat nog recht te zetten?PolarBear schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:19:
[...]
Eh je geeft hier zelf het antwoord?
[...]
Een fout in de laatste linie gevolgd door twee keer slap ingrijpen heeft niet zoveel met de organisatie te maken, dat zijn gewoon drie persoonlijke fouten op rij. En dat een middenvelder weg is kan net zo goed uit eigen beweging zijn.
Er zitten een aantal risicovolle beginselen in die Steijn er inderdaad uit moet halen, dat ben ik met je eens. Maar ergens worden ook wel erg veel fouten gemaakt die onnodig zijn. Dat kan zijn vanwege de onrust, onervarenheid, druk of gewoon een gebrek aan kwaliteit. Daar ben ik nog niet over uit maar ik gooi het nu maar op een combinatie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De Telegraaf schrijft bij alles wat op wat voor manier door wie dan ook besloten wordt dat het ruk is. Dat is hun vak. Zij kunnen achteraf altijd een 'zie je wel' doen omdat ze altijd alles afzeiken.Mania-92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:48:
Alleen is hier geen sprake van hindsight. De Telegraaf heeft vanaf het moment dat Mislintat is aangetreden geschreven dat er niets van klopt, niet pas nu met hindsight. Ze hebben het omtrent Mislintat stelselmatig aan het juiste eind gehad, daar kun je ze echt niet op afrekenen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je snapt mn punt niet helemaal denk ik. Het is met de kennis van nu heel makkelijk om te roepen dat de Telegraaf het al vanaf het begin roept. Alleen omdat ze nu toevallig gelijk hebben gekregen betekent niet dat ze opeens serieus genomen moeten worden wat mij betreft.Mania-92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:48:
[...]
Alleen is hier geen sprake van hindsight. De Telegraaf heeft vanaf het moment dat Mislintat is aangetreden geschreven dat er niets van klopt, niet pas nu met hindsight. Ze hebben het omtrent Mislintat stelselmatig aan het juiste eind gehad, daar kun je ze echt niet op afrekenen.
Zoals @Gonadan al zegt, dat is wat ze altijd doen.
Dus de telegraaf is een van de enige mediakanalen die het vanaf moment 1 aan het juiste eind heeft gehad omtrent Mislintat. Maar daar moeten we ze voor afrekenen en als ze, zoals andere media, onterecht een positief beeld over Mislintat hadden neergezet was dat beter geweest? Die logica ontgaat mij volledig.Henkie_NtA schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:04:
[...]
Je snapt mn punt niet helemaal denk ik. Het is met de kennis van nu heel makkelijk om te roepen dat de Telegraaf het al vanaf het begin roept. Alleen omdat ze nu toevallig gelijk hebben gekregen betekent niet dat ze opeens serieus genomen moeten worden wat mij betreft.
Zoals @Gonadan al zegt, dat is wat ze altijd doen.
Dat er andere dossiers zijn waarop de telegraaf ook wel eens mis zit zal best, maar op het dossier waar dit topic over gaat hebben ze continu en vanaf het begin op het goede spoor gezeten.
Ik zie het eerder andersom, ze hebben toevallig een keer gelijk gekregen wat niet betekent dat ze nu opeens schouderklopjes verdienen. De manier waarop ze "journalistiek" bedrijven is gewoon verwerpelijk.Mania-92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:14:
[...]
Dus de telegraaf is een van de enige mediakanalen die het vanaf moment 1 aan het juiste eind heeft gehad omtrent Mislintat. Maar daar moeten we ze voor afrekenen en als ze, zoals andere media, onterecht een positief beeld over Mislintat hadden neergezet was dat beter geweest? Die logica ontgaat mij volledig.
Dat er andere dossiers zijn waarop de telegraaf ook wel eens mis zit zal best, maar op het dossier waar dit topic over gaat hebben ze continu en vanaf het begin op het goede spoor gezeten.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Nee, ze hebben zo enorm veel zooi geroepen dat er uiteindelijk ergens wel een keer de waarheid geraakt hebben.Mania-92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:48:
[...]
Ik zou dan eerder zeggen dat ik het verwerpelijk dat de andere outlets, die dan dus schijnbaar wel journalistiek bedrijven, niet hebben gezien dat Mislintat er niets van bakt en dat niet opgeschreven hebben. Wat is uiteindelijk journalistiek? Volgens mij gewoon gelijk hebben, niet de manier waarop.Henkie_NtA schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:42:
[...]
Ik zie het eerder andersom, ze hebben toevallig een keer gelijk gekregen wat niet betekent dat ze nu opeens schouderklopjes verdienen. De manier waarop ze "journalistiek" bedrijven is gewoon verwerpelijk.
Dit meen je serieus? Wat was dan precies aantoonbare onzin van de telegraaf in het dossier Mislintat? Om er maar een voorbeeld uit te halen: juist het volledig afserveren van Mislintat als 'data duitser' blijkt volledig accuraat. Hij heeft met z'n data voor een recordbedrag spelers gehaald die vervolgens totaal niet voldoen. Als je dan vanaf het begin schrijft dat je niet op basis van alleen data spelers kunt halen hebben ze dat mij insziens scherp gezien.gws24 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:47:
Ze hebben helemaal niet op het goede spoor gezeten, de meeste kritiek van hun kant uit was meestal aantoonbare onzin of Mislantat aanvallen op irrelevante zaken zoals geen nederlander zijn of data duitser noemen omdat hij data gebruikt. Toevallig komt er dan nu iets naar boven waardoor Mislantat weg moet en lijkt het alsof zij gelijk hadden maar de reden dat Mislantat weg moet wisten zij helemaal niet en hebben ze ook nooit benoemd voordat de NOS er mee kwam begin vorige week.
Journalistiek is NIET zelf nieuws creeeren, wat de Telegraaf WEL doet.Mania-92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:52:
Wat is uiteindelijk journalistiek? Volgens mij gewoon gelijk hebben, niet de manier waarop.
Journalistiek is WEL meerdere bronnen checken (1 bron is geen bron), wat de Telegraaf NIET doet.
Maar dat is dus juist met de kennis van nu, dat is het hele punt.Mania-92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:52:
[...]
Ik zou dan eerder zeggen dat ik het verwerpelijk dat de andere outlets, die dan dus schijnbaar wel journalistiek bedrijven, niet hebben gezien dat Mislintat er niets van bakt en dat niet opgeschreven hebben. Wat is uiteindelijk journalistiek? Volgens mij gewoon gelijk hebben, niet de manier waarop.
Journalistiek bedrijven is wat de NOS gedaan heeft met dat verhaal rond de transfer van Sosa. Wat de telegraaf doet is net zo lang met stront gooien totdat er iets blijft plakken.
Maar goed, hier gaan we niet uitkomen denk ik.
Dat is niet wat Mislintat heeft gedaan, dat is wat de Telegraaf zei dat hij deed. Zij hebben zelf het beeld van data duitser willen creëren om hem er dan op af te kunnen serveren.Mania-92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:52:
Dit meen je serieus? Wat was dan precies aantoonbare onzin van de telegraaf in het dossier Mislintat? Om er maar een voorbeeld uit te halen: juist het volledig afserveren van Mislintat als 'data duitser' blijkt volledig accuraat. Hij heeft met z'n data voor een recordbedrag spelers gehaald die vervolgens totaal niet voldoen. Als je dan vanaf het begin schrijft dat je niet op basis van alleen data spelers kunt halen hebben ze dat mij insziens scherp gezien.
Daarnaast is het nog geenszins duidelijk welke spelers wel of niet voldoen. Elke kenner met verstand (dus niet van de T) ziet genoeg spelers met potentie, alleen het geheel wil nog niet. Die aankopen zijn echt niet zo slecht als men wil doen geloven.
Daarnaast zijn de aankopen ook niet de reden geweest voor het ontslag. Had de T het onderzoek vanwege de vermeende zelfverrijking voorspeld? Nee. Hadden ze dan voorspeld dat hij er uit gaat vanwege straatje schoonvegen en een RvC die zijn eigen hachje probeert te redden? Nee. Ze hebben werkelijk waar niets inhoudelijks correct voorspeld.
Het enige wat ze hebben gedaan is een karikatuur van Mislintat maken en Bosz verheerlijken, en daarnaast elke speler die niet kwam omdat hij niet kon komen toch als een gemiste redder bestempelen. Nee, ze verdienen nul kudo's in dit verhaal.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Brentford says noooooo.Mania-92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:52:
Als je dan vanaf het begin schrijft dat je niet op basis van alleen data spelers kunt halen hebben ze dat mij insziens scherp gezien.
De enige reden dat die in de PL spelen zijn de manier hoe ze met statistieken omgaan.
Enneh, je weet dat AZ samenwerkt met Billy Beane, die moneyball zo'n beetje uitgevonde heeft of in ieder geval op de kaart heeft gezet?
“The Moneyball Theory” as it is and was most commonly referred to as, is the theory, devised by Bill James, in baseball that states that putting players on base at a higher rate leads to more runs, which therefore, translates to more wins.
Zeiss Distagon 21 f/2.8