Ajax: Bestuurlijke chaos en sportieve crisis

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 22:12

gws24

Thinking is hard!

Mania-92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:52:

[...]

Dit meen je serieus? Wat was dan precies aantoonbare onzin van de telegraaf in het dossier Mislintat? Om er maar een voorbeeld uit te halen: juist het volledig afserveren van Mislintat als 'data duitser' blijkt volledig accuraat. Hij heeft met z'n data voor een recordbedrag spelers gehaald die vervolgens totaal niet voldoen. Als je dan vanaf het begin schrijft dat je niet op basis van alleen data spelers kunt halen hebben ze dat mij insziens scherp gezien.
Dus niet want Mislintat vraagt weldegelijk advies aan andere mensen, die keeper Minaj bijvoorbeeld heeft hij advies gevraagd aan 4 mensen zoals Frans hoek:
Volgens het medium (AD) vroeg Mislintat aan vier verschillende keeperstrainers, waaronder Anton Scheutjens van Ajax en Frans Hoek, wat zij van de kwaliteiten van de doelman vonden. Hoek, die veelal samenwerkte met Louis van Gaal, gaf richting Mislintat een positief signaal af en stelde naar verluidt dat hij goed bij Ajax zou passen.
bron: https://www.soccernews.nl...p-hulp-in-van-frans-hoek/

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Maar jullie vinden dus dat het bestuur / RvC / directie niet zo veel te verwijten valt? Want dat is allemaal achteraf lullen.
Er was op heel veel momenten al behoorlijk wat twijfel en kritiek op bepaalde beslissingen.
Het lange aanblijven van vd Sar. Aanstellen Mislintat. Aanstellen Steijn.
Vanuit Ajax prominenten ook al steeds meer geluiden dat er mensen aan de top opgeruimd moeten worden.

O ja, @Gonadan Ik wacht nog steeds tot je aangeeft wanneer Kroes begint eerder dan maart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gws24 schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:38:
[...]
Dus niet want Mislintat vraagt weldegelijk advies aan andere mensen, die keeper Minaj bijvoorbeeld heeft hij advies gevraagd aan 4 mensen zoals Frans hoek:

[...]
Ja, maar dat past niet in het narratief hè, hoe durf je dit genuanceerde verhaal te posten? 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@Grotespeler ik denk dat je nog eens goed moet lezen wat iedereen schrijft, daarmee beantwoord je je eigen vraag al.

En Kroes moet zeker eerder komen, dat roept iedereen al sinds AZ dwars ligt. Wat is je punt daarmee?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Grotespeler schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:44:
Maar jullie vinden dus dat het bestuur / RvC / directie niet zo veel te verwijten valt? Want dat is allemaal achteraf lullen.
Er was op heel veel momenten al behoorlijk wat twijfel en kritiek op bepaalde beslissingen.
Het lange aanblijven van vd Sar. Aanstellen Mislintat. Aanstellen Steijn.
Vanuit Ajax prominenten ook al steeds meer geluiden dat er mensen aan de top opgeruimd moeten worden.

O ja, @Gonadan Ik wacht nog steeds tot je aangeeft wanneer Kroes begint eerder dan maart.
Jeetje, volgens mij heeft hier niemand geroepen dat de RvC of bestuur het wel prima doet. Of ik moet iets gemist hebben.
Ik denk dat velen hier inzien dat het wanbeleid al lang geleden begonnen is, je zou kunnen zeggen begin 2022. Vanaf dat moment is het zoals ze dat mooi zeggen, met een sneeuwbaleffect steeds erger geworden.
Wat hier al vaker aangekaart is, is de opmerkelijke bescherming van de pers van Steijn. Dat is heel bijzonder, omdat hij nou niet echt progressie in speelwijze laat zien en hij hele rare beslissingen neemt/tactiek zoals open rechterkant. Of Berghuis plotseling op rechterflank. Nadat hij de week ervoor nog zei dat hij in Berghuis zijn nummer 10 ziet. De lijst is nog wel langer. Koekkoek, zoals el-Sierd zou zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Eringa geeft in FD aan dat de RvC weinig inhoudelijk toetst want zo is dat niet ingericht.
Mooi straatje schoonvegen heet dat, dan heeft Van Halst zijn werk gewoon niet gedaan.

https://fd.nl/samenleving...-het-wegsturen-van-de-rvc

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotespeler
Gonadan schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:03:
@Grotespeler

En Kroes moet zeker eerder komen, dat roept iedereen al sinds AZ dwars ligt. Wat is je punt daarmee?
Je beweerde gisteren dat hij eerder komt dan maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-05 20:11
gws24 schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:38:
[...]

[...]
Mensen vergeten ook gewoon even dat de structuur bij Ajax rond het aantrekken van spelers al jaren verziekt is. Er zijn verschillende scouts die niet samen in 1 ruimte kunnen zitten of aan een gezamenlijk gesprek deelnemen. Het AD heeft wat dat betreft wel een mooie analyse.

Er klopt gewoon niks van Ajax op dit moment. Eigenlijk is Van Gaal de enige met de statuur en kunde om schoon schip te maken. Helaas is die zo ernstig ziek dat dat uitgesloten is. Iedere ander die het probeert gaat 100% ten onder aan het gekonkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Grotespeler schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:26:
[...]

Je beweerde gisteren dat hij eerder komt dan maart.
Waar heb ik dat beweerd?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
Gisteren 100% gelezen maar kan de post niet meer vinden. Zal wel verwijderd, verplaatst of opgeschoond zijn.
Anyway, Kroes komt niet eerder.. hij zou wel gek zijn. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik heb nieuws voor je, die post is er nooit geweest. ;)

Ik heb wel een sterke hoop dat hij eerder komt, maar meer is het ook niet. Dat vergt denk ik wel een verschuiving binnen de RvC en een zak geld voor AZ.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:41
Gonadan schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:30:
Ik zit me eens af te vragen, is er nu iemand bij Ajax in de staf of bestuur aanwezig die in de media níet onder vuur heeft gelegen de afgelopen twee jaar? :P
Menno Geelen denk ik, die doet het prima en was ook verstandig genoeg om geen interesse te hebben in de functie van algemeen directeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Sempy schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:13:
[...]

Menno Geelen denk ik, die doet het prima en was ook verstandig genoeg om geen interesse te hebben in de functie van algemeen directeur.
Haha ja inderdaad. Er was wel even kritiek dat hij niet in wilde stappen maar daarna snel niet meer interessant.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:33
De rellen even buiten beschouwing gelaten, maar het is ergens zo jammer dat Mislintat zich waarschijnlijk onmogelijk heeft gemaakt binnen de organisatie, door op de toekomst zo te keer te gaan. De kans is groot dat we hierdoor nog langer met Steijn opgescheept zitten, die tot nog toe op geen enkel moment Ajax op een positieve, herkenbare manier heeft laten voetballen.

Steijn die spelers die tekortkomen gebruikt om een statement te maken. Aankopen passeert, omdat ie 't niet eens is met z'n directeur. Steijn die Mislintat op z'n blote knieën mag bedanken dat ie überhaupt hoofdcoach is van Ajax. Die was anders nooit in beeld geweest.

Maar Steijn is nu druk bezig om samen met de T z'n straatje schoon te vegen en alle ellende op 't bordje van Mislintat en nu Maurits Hendriks te droppen. Terwijl het spel onder Steijn gewoon om te huilen is. Met bal is 't maar gokken. Speelt VD Boomen, zie je veel lange ballen, speelt hij niet, dan is 't weer anders en zoeken naar een oplossing over de grond. Zonder bal is 't helemaal hopeloos. Bij balverlies staat 't bijna iedere keer helemaal verkeerd. De wedstrijd tegen Marseille was leuk, omdat Marseille net zo slecht was. Niet omdat bij Ajax ineens het lek boven was en dat er goed werd gevoetbald, het resultaat was positiever dan verwacht. Het spel was nog steeds bijzonder slecht.

En ook met spelers die dus al langer bij Ajax spelen, zonder de aankopen. Zelfs dan is Steijn niet in staat om er een geoliede machine van te maken of op z'n minst iets van defensieve zekerheid in te bouwen. Het staat nog steeds niet goed, aan alle kanten worden ze overlopen, zelfs tegen Fortuna Sittard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10:34
Zojuist kwam ik op LinkedIn een mooi bericht tegen die de situatie een beetje relativeert. Iets dat volgens mij ook nodig is om iets meer de menselijke kant van besluitvorming binnen complexe organisaties laat zien.

Lieve Sven, of wie je ook ben(t).

Stel dat je in de hierna omschreven nachtmerrie moet functioneren.
Stel dat dit jouw werkomgeving is. Dat doet zeer.

- Je start als operationeel directeur bij een organisatie en een team collega’s verantwoordelijk voor het aantrekken van personeel of het nieuwe assortiment praat onderling niet. Er is nul verbinding en dat wil je hervormen. Je maakt geen vrienden.
- Je hebt tóch de organisatie te verduurzamen en neemt een aantal grote beslissingen waarbij je echt gelooft in je gelijk. Je toezichthouders gaan meervoudig akkoord.
- De directeur die jou heeft aangesteld stapt na een maand op. Dat wordt even zoeken voor je. Het voelt in ieder geval niet heel veilig werken vanaf dat moment.
- De belangrijkste operationeel manager in je organisatie heeft nog niet laten zien dat die het in zich heeft en je hebt meer ervaring nodig op die positie. Je neemt een impopulaire beslissingen en wijst de lieveling van velen de deur. Gewaagd, maar wellicht nodig.
- Investeringen die je hebt gedaan in de organisatie lonen niet direct en moeten eerst operationeel ingepast worden. Na een handvol weken schreeuwt iedereen dat het domme investeringen zijn. De bereidheid om het een kans te geven wordt niet getoond, ook niet door de belangrijkste operationeel manager in de organisatie. Sterker nog, je wordt publiekelijk aangevallen voor het oog van al je klanten.
- De tussentijdse resultaten van de organisatie vallen tegen. Er is niemand boven je die de rust bewaart of het woord naar buiten neemt. De beoogde nieuwe directeur twijfelt openlijk aan meervoudig geaccordeerde keuzes.
- Wanneer je andere mensen wijst op het nemen van verantwoordelijkheid voor tegenvallende resultaten binnen hun eigen vermogen, dan lekt die reprimande naar de buitenwereld en scharen groepen collega’s zich tegen je

Je krijgt de zak. Met pek en veren word je de deur gewezen. Waar je had te maken met een verwende organisatie, vol vedettes die niet tegen hun verlies kunnen. En verantwoordelijkheid wordt in een verwende organisatie maar door heel weinig mensen genomen. Lág het in dit geval maar aan de technisch of operationeel directeur in kwestie. Dan was het probleem voor de organisatie niet zo groot geweest.

Op geen enkele manier is hier grond om te presteren. Op iedere manier kan je daar beter wegwezen. Een organisatie waar géén verbinding is, geen visie, geen vertrouwen in naasten en geen veiligheid om te delen: ongezond.

Natuurlijk komt er dan een interim-directeur die als eerste naar jou wijst, dat gaat zo in de wereld. Er moet iemand geslachtofferd worden, maar in dit geval wijzen de overige vingers echt naar de organisatie zelf. Een spreekwoordelijke harakiri van de voltallige groep machthebbers zou hier meer op z’n plek zijn.

O, én het is wellicht een goed idee om te evalueren of je bepaalde schreeuwerige klantgroepen nog aan je organisatie wil blijven binden. Een harde kern kan je organisatie blijkbaar sterk verzwakken.

Tschüss!

Linkje: https://www.linkedin.com/...utm_medium=member_desktop

[ Voor 33% gewijzigd door Bao_mi1 op 26-09-2023 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 14:42

amahusu

taking over the world!

Bao_mi1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:30:
Zojuist kwam ik op LinkedIn een mooi bericht tegen die de situatie een beetje relativeert. Iets dat volgens mij ook nodig is om iets meer de menselijke kant van besluitvorming binnen complexe organisaties laat zien.

Lieve Sven, of wie je ook ben(t).

..
ah gossie, arme Sven :>

Lijkt wel een column vanuit de officiele Sven Mislintat fanclub, verzameling van aannames die allemaal in het voordeel van Mislintat zijn, nergens ook maar 1 puntje van kritiek want het ligt allemaal aan hullie en Sven deed alles natuurlijk goed. Voor het gemak even weggelaten dat Sven alles erdoorheen wist te drukken zonder fatsoenlijk overleg met de technische staf of trainer, dat hij die trainer zelf heeft aangesteld (of in ieder geval hiermee instemde, dat hij meer dan 100 miljoen heeft uitgegeven aan middelmaat (zoveel moge toch inmiddels wel duidelijk zijn), dat kamertjes is binnengestormd en in niet misverstane bewoordingen heeft aangegeven dat zijn aankopen moesten gaan spelen, etc. etc.

maar nee, Sven is een lieverdje

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 14:52
Vind je dat relativerend ja? Ik mis onderdelen over 'je besluit je eigen koers te varen en breekt misschien wel ietwat té rigoureus met de oude bedrijfscultuur' en 'je stelt een nieuwe operationeel manager aan die nog nooit heeft gewerkt op het niveau van jouw bedrijf en besluit naar eigen inzicht een nieuw team samen te stellen waarmee hij aan de slag moet gaan'.

Mislintat is niet het eerste slachtoffer van de slangenkuil die Ajax heet, maar hij heeft zelf een belangrijke bijdrage gehad aan het onhoudbaar maken van zijn rol binnen de club. Vooral door Steijn als trainer aan te stellen en erop te rekenen dat die zich wel zou schikken in Mislintats plannen over het hervormen van de selectie. Dat leek logisch, een trainer als Bosz zou veel meer inbreng willen hebben, maar bleek in de praktijk toch anders. De interne strijd (extern uitgevochten) die volgde was voor Mislintat niet te overleven.

Er is echter maar één slachtoffer en dat zijn al die Ajacieden die met lede ogen moeten aanzien hoe hun club afglijdt (en hoe een aantal mafketels het leed nog groter maakt door op de verkeerde manier te protesteren tegen wat er allemaal misgaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
amahusu schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:03:
[...]

ah gossie, arme Sven :>

Lijkt wel een column vanuit de officiele Sven Mislintat fanclub, verzameling van aannames die allemaal in het voordeel van Mislintat zijn, nergens ook maar 1 puntje van kritiek want het ligt allemaal aan hullie en Sven deed alles natuurlijk goed. Voor het gemak even weggelaten dat Sven alles erdoorheen wist te drukken zonder fatsoenlijk overleg met de technische staf of trainer, dat hij die trainer zelf heeft aangesteld (of in ieder geval hiermee instemde, dat hij meer dan 100 miljoen heeft uitgegeven aan middelmaat (zoveel moge toch inmiddels wel duidelijk zijn), dat kamertjes is binnengestormd en in niet misverstane bewoordingen heeft aangegeven dat zijn aankopen moesten gaan spelen, etc. etc.

maar nee, Sven is een lieverdje
Ja ik vind dit absoluut relativerend en ook mooi dat het is geschreven van een bedrijfskundig/organisatorisch oogpunt. Het is natuurlijk niks nieuws maar het laat zien dat het organisatorisch een grote clusterfuck is en niet de verantwoordelijkheid van één persoon. Waar sommige roepen on het ontslag van of Mislintat of Steijn speel je juist de huidige/oude directieleden of RVC leden in de kaart, die minstens even grote fouten hebben gemaakt maar nu merendeels buiten schot blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
Bao_mi1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:34:
[...]

Ja ik vind dit absoluut relativerend en ook mooi dat het is geschreven van een bedrijfskundig/organisatorisch oogpunt. Het is natuurlijk niks nieuws maar het laat zien dat het organisatorisch een grote clusterfuck is en niet de verantwoordelijkheid van één persoon. Waar sommige roepen on het ontslag van of Mislintat of Steijn speel je juist de huidige/oude directieleden of RVC leden in de kaart, die minstens even grote fouten hebben gemaakt maar nu merendeels buiten schot blijven.
mefjoew schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:13:
Vind je dat relativerend ja? Ik mis onderdelen over 'je besluit je eigen koers te varen en breekt misschien wel ietwat té rigoureus met de oude bedrijfscultuur' en 'je stelt een nieuwe operationeel manager aan die nog nooit heeft gewerkt op het niveau van jouw bedrijf en besluit naar eigen inzicht een nieuw team samen te stellen waarmee hij aan de slag moet gaan'.

Mislintat is niet het eerste slachtoffer van de slangenkuil die Ajax heet, maar hij heeft zelf een belangrijke bijdrage gehad aan het onhoudbaar maken van zijn rol binnen de club. Vooral door Steijn als trainer aan te stellen en erop te rekenen dat die zich wel zou schikken in Mislintats plannen over het hervormen van de selectie. Dat leek logisch, een trainer als Bosz zou veel meer inbreng willen hebben, maar bleek in de praktijk toch anders. De interne strijd (extern uitgevochten) die volgde was voor Mislintat niet te overleven.

Er is echter maar één slachtoffer en dat zijn al die Ajacieden die met lede ogen moeten aanzien hoe hun club afglijdt (en hoe een aantal mafketels het leed nog groter maakt door op de verkeerde manier te protesteren tegen wat er allemaal misgaat).
Overigens gaat het mij er helemaal niet om dat ik de fouten van Mislintat goed wil praten. Dat is natuurlijk evident. Ik vond het vooral nodig om ook eens een ander perspectief te delen en dit LinkedIn bericht is daar wel relevant in. Daar mag iedereen verder ook weer van vinden wat ze zelf willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 00:11

Dentist

Next patient please...

Wat ik veelal mis in de discussie over Mislintat is het feit dat hij het salarishuis op orde heeft gemaakt, te dealen had met een lekkend scouting-apparaat en heeft doorgeselecteerd waar dat al jaren eerder had gemoeten (check voor de gein even de opmerkingen over "Klaassen/Blind/Tadic kan ECHT niet meer..." van de afgelopen 2 seizoenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dentist schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:20:
Wat ik veelal mis in de discussie over Mislintat is het feit dat hij het salarishuis op orde heeft gemaakt, te dealen had met een lekkend scouting-apparaat en heeft doorgeselecteerd waar dat al jaren eerder had gemoeten (check voor de gein even de opmerkingen over "Klaassen/Blind/Tadic kan ECHT niet meer..." van de afgelopen 2 seizoenen).
Ja. Ik vind sowieso dat je voorzichtig moet zijn met oordelen; wij waren er tenslotte niet zelf bij. Iets uitzoomend vind ik het wel bijzonder dat Mislintat zoveel dark horses heeft mogen inkopen. Een paar bijzondere namen is leuk en des Ajax, maar met 12 spelers voor het 1e elftal sluit je effectief de weg af voor veel eigen jeugd en lijkt het erop dat je wel heel erg je stempel wilt drukken. Kennelijk walste hij over anderen binnen de organisatie heen - volgens de reacties van betrokkenen die nu naar buiten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
desmond schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:48:
[...]

Ja. Ik vind sowieso dat je voorzichtig moet zijn met oordelen; wij waren er tenslotte niet zelf bij. Iets uitzoomend vind ik het wel bijzonder dat Mislintat zoveel dark horses heeft mogen inkopen. Een paar bijzondere namen is leuk en des Ajax, maar met 12 spelers voor het 1e elftal sluit je effectief de weg af voor veel eigen jeugd en lijkt het erop dat je wel heel erg je stempel wilt drukken. Kennelijk walste hij over anderen binnen de organisatie heen - volgens de reacties van betrokkenen die nu naar buiten komen.
Maar dat is achteraf ook weer makkelijk om te zeggen. Van de zomer ging de een na de andere sterkhouder weg en de jeugd die er aan zit te komen is in veel gevallen of nog niet klaar, of er wordt aan het niveau getwijfeld.

Nu kunnen we zeggen dat er wel erg veel aankopen zijn maar van de zomer werd er lang voornamelijk geklaagd dat er te weinig aankopen kwamen. En als ik het me goed herinner werd zelfs de komst van Sosa in de absolute slotfase van de transferwindow nog aangemoedigd door veel fans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mislintat heeft zeker een aantal goede dingen gedaan waaronder het salarishuis en mogelijk verschillende aankopen, maar dat moeten we afwachten.
Dat hij intern de bezem erdoor wilde halen vind ik ook niet zo gek, er zijn gewoon mensen die niet met elkaar praten of samen willen werken. Zo'n situatie kan je niet laten bestaan en het is te belachelijk voor woorden dat daar niet eerder op ingegrepen is.
Even los van de manier waarop hij dingen aanpakte denk ik dat heel veel mensen zich ook gewoon bedreigd hebben gevoeld in hun positie, dus lekker collectief ondermijnen dan is hij zo weg en kabbelen we gewoon met z'n allen door de afgrond in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 00:11

Dentist

Next patient please...

Gonadan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:10:
Mislintat heeft zeker een aantal goede dingen gedaan waaronder het salarishuis en mogelijk verschillende aankopen, maar dat moeten we afwachten.
Dat hij intern de bezem erdoor wilde halen vind ik ook niet zo gek, er zijn gewoon mensen die niet met elkaar praten of samen willen werken. Zo'n situatie kan je niet laten bestaan en het is te belachelijk voor woorden dat daar niet eerder op ingegrepen is.
Even los van de manier waarop hij dingen aanpakte denk ik dat heel veel mensen zich ook gewoon bedreigd hebben gevoeld in hun positie, dus lekker collectief ondermijnen dan is hij zo weg en kabbelen we gewoon met z'n allen door de afgrond in.
Het moment waarop hij instapte

- Schreuder al ontslagen, Heitinga doet het niet bepaald beter
- selectie ligt op zn gat
- Geen hoofd scouting
- Geen hoofd opleidingen
- Laatste dagen Algemeen Directeur
- RVC niet compleet

Ik vind het niet zo vreemd dat hij op dat moment wat vijanden maakt, met name door gebrek aan een effectief algemeen directeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Gonadan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:10:
Helemaal met je eens. Alleen een echt grote naam kan misschien boven het gekonkel uitstijgen. Daarom is het zo jammer dat van Gaal het niet kan gaan doen. Niemand kan twijfel over zijn kunde zaaien. Een ander icoon als dat is er niet. In ieder geval niet een Nederlander met Ajax verleden.

Helpt ook niet dat je ook nog die figuren uit de vereniging hebt rondlopen zoals zo'n Keje Molenaar die altijd zaagt en roept maar nooit verantwoordelijkheid neemt. Wat dat betreft had die bestuurder van Volendam hem goed ingeschat. En zo kan je nog wel een aardig lijstje maken.

Toch ook raar dat gefaalde directieleden via deze weg nog van alles te zeggen hebben. Zie je ineens John Jaakke of Uri Coronel weer verschijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
En ook allemaal figuren die het zelf het beste weten, maar afhaken als ze zelf gevraagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
Kist schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:39:
[...]

Helemaal met je eens. Alleen een echt grote naam kan misschien boven het gekonkel uitstijgen. Daarom is het zo jammer dat van Gaal het niet kan gaan doen. Niemand kan twijfel over zijn kunde zaaien. Een ander icoon als dat is er niet. In ieder geval niet een Nederlander met Ajax verleden.

Helpt ook niet dat je ook nog die figuren uit de vereniging hebt rondlopen zoals zo'n Keje Molenaar die altijd zaagt en roept maar nooit verantwoordelijkheid neemt. Wat dat betreft had die bestuurder van Volendam hem goed ingeschat. En zo kan je nog wel een aardig lijstje maken.

Toch ook raar dat gefaalde directieleden via deze weg nog van alles te zeggen hebben. Zie je ineens John Jaakke of Uri Coronel weer verschijnen.
Als Uri verschijnt weer dan Johan ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:54

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De aandeelhouders willen onderhand meer duidelijkheid omtrent het onderzoek en het functioneren van de commissarissen en directie.
De aandeelhoudersvereniging wil onder meer weten of het onderzoek dat de club heeft ingesteld naar de onlangs ontslagen technisch directeur Sven Mislintat over alle door de Duitser afgeronde transfers gaat, wie de opdracht gegeven heeft aan de externe accountant en hoe Ajax kan waarborgen dat het onderzoek onafhankelijk verloopt.

Ook wil de VEB duidelijkheid over de vraag of ook het functioneren van de directie en de raad van commissarissen onderwerp is van het geplande onderzoek.

Daarbij acht de VEB het noodzakelijk dat het onderzoek op zo kort mogelijke termijn wordt afgerond. Eerder zei voorzitter van de rvc Pier Eringa dat het Mislintat-onderzoek weken in beslag gaat nemen.
https://nos.nl/artikel/24...-over-onderzoek-mislintat

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
En terecht, ik vraag mij af of dat onderzoek überhaupt nog loopt of dat ze dachten er zo mooi vanaf te zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sempy
https://www.vi.nl/nieuws/...ijkt-topje-van-de-ijsberg

Meeste nieuwelingen zouden benaderd zijn voor overstap naar makelaar Beck.
De transfer van Sosa lijkt het topje van de ijsberg', aldus Gerben Everts, directeur van de VEB, tegen de NOS. 'Er zijn aanwijzingen dat er meer aan de hand is. Er schijnen appjes te zijn aan spelers die vlak voor de transfer te horen kregen dat ze hun droomtransfer niet kunnen maken als ze niet overstappen naar Beck. Dat is in de voetballerij misschien gebruikelijk, maar dat kan niet bij een beursgenoteerd bedrijf.'
Als die apps er inderdaad zijn, lijkt dit dossier rond en ontslag terecht.

[ Voor 59% gewijzigd door Sempy op 27-09-2023 08:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
"lijkt" "aanwijzingen" "schijnen", hij verwoordt het goed. Zaak dat er snel harde bewijzen op tafel komen als het werkelijk zo groots was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:22

Qu3st

Nou dat is de volgende....

Ik treur er niet om, die man heb ik bij ProRail meegemaakt, maakte er toch een grote puinhoop van.

[ Voor 30% gewijzigd door Qu3st op 27-09-2023 13:21 ]

#37 loading, four battles to go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:30
Dus het lijstje van de F-Side was daadwerkelijk onwillekeurig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:15

Agent47

I always close my contracts.

Eringa mis je totaal niet.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:33
Qu3st schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:20:

Ik treur er niet om, die man heb ik bij ProRail meegemaakt, maakte er toch een grote puinhoop van.
Wat is er zo nog over? Jan van Halst en Klaas Jan Huntelaar?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 22:00

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

2 dagen geleden:

"Pier Eringa denkt niet aan opstappen bij Ajax: ‘Wat los je op met wegsturen rvc?’"

Zo laat je die figuren nog geloven dat hun acties zin hebben ook....

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ja die had al een mooie baan klaar liggen. Niet geheel verrassend. Nu kan je mooi de rellers de schuld geven in plaats van je eigen gebrek aan integriteit.

[ Voor 40% gewijzigd door Gonadan op 27-09-2023 13:36 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:23:
[...]

Wat is er zo nog over? Jan van Halst en Klaas Jan Huntelaar?
van vi:

Met het vertrek van Eringa zal de rvc van Ajax voorlopig bestaan uit Jan van Halst (momenteel actief als interim-algemeen directeur), Cees van Oevelen, Georgette Schlick en Annette Mosman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:36:
Ja die had al een mooie baan klaar liggen. Niet geheel verrassend. Nu kan je mooi de rellers de schuld geven in plaats van je eigen gebrek aan integriteit.
Bij de politie toch? Mag ie de hoolies aan gaan pakken die em bij Ajax weggejaagd hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

toolkist schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:33:
[...]
Zo laat je die figuren nog geloven dat hun acties zin hebben ook....
Maar dat heeft het toch ook gewoon? Als dit zondag niet was gebeurt, waren beiden nog op hun plek geweest.

• Grotespeler
Zonde, hij had zo lekker veel kennis van een bedrijf leiden. Wat een gemis zal dit zijn :+

Nu Hendriks en Van Halst nog, gevolgd door Steijn binnen enkele weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
Grotespeler schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:29:
[...]

Zonde, hij had zo lekker veel kennis van een bedrijf leiden. Wat een gemis zal dit zijn :+

Nu Hendriks en Van Halst nog, gevolgd door Steijn binnen enkele weken.
Lijkt me een prima plan, om eerst de mensen weg te sturen en dan in een stuurloze organisatie de juiste beslissingen te nemen. Dit moet goed gaan :)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Stuurloos is het al, kan je beter wat loon besparen toch? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:46
Miki schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:39:
[...]

Lijkt me een prima plan, om eerst de mensen weg te sturen en dan in een stuurloze organisatie de juiste beslissingen te nemen. Dit moet goed gaan :)
Zelfsturende teams zijn de toekomst :+

• Miki
dutchgio schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:25:
[...]

Holacratie was een management hype in 2018, beetje laat niet waar om er nu nog aan te beginnen :+

• Sempy
[...]

Dan hebben we ook geen trainer nodig. :+

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:19
[...]

Tegenwoordig is zelforganiserend heel hip.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 18:39

dr.lowtune

Deugt niet

bazzemans schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:40:
[...]

Tegenwoordig is zelforganiserend heel hip.
Zeker, moet je alleen wél capabele mensen in die teams hebben :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:51
Gonadan schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:43:
"lijkt" "aanwijzingen" "schijnen", hij verwoordt het goed. Zaak dat er snel harde bewijzen op tafel komen als het werkelijk zo groots was.
Vooral bij een voorzitter van de VEB is het bizar dat hij dit soort uitspraken doet terwijl het onderzoek nog loopt. Dat zoiets aan de borreltafel bij Johan Derksen geroepen wordt, soit. Maar in zo'n functie zou je toch beter moeten weten.

• toolkist
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:39:
[...]

Er is een Raad van bestuur (Die Eringa blijkbaar gemeld hebben dat ie beter op kan stappen, omdat ze hem anders zouden dwingen bij de volgende aandeelhoudersvergadering) en een directie die alleen nu geen TD heeft. Stuurloos valt dus wel mee :)

• Miki
toolkist schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:58:
[...]

Er is een Raad van bestuur (Die Eringa blijkbaar gemeld hebben dat ie beter op kan stappen, omdat ze hem anders zouden dwingen bij de volgende aandeelhoudersvergadering) en een directie die alleen nu geen TD heeft. Stuurloos valt dus wel mee :)
De club moet wel bestuurd blijven dus de tendens om maar iedereen weg te sturen is allesbehalve een zaligmakend plan. Je schiet er niets mee op omdat, de druk en taakverdeling dan bij de overgebleven commissarissen komt de liggen. De Raad van bestuur heeft dezelfde mening: https://nos.nl/l/2492084

Dat er mensen weg moeten is wel duidelijk maar doe dat wel met verstand door mensen 1 op 1 te vervangen.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:54

Wat een onzin is dit, het is aantoonbaar dat hij het bij ProRail gewoon goed heeft neergezet en achtergelaten, zal niet perfect zijn maar men stond er een stuk beter voor dan toen hij aantrad.

• Miki
ramrodwillem schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:53:
[...]

Wat een onzin is dit, het is aantoonbaar dat hij het bij ProRail gewoon goed heeft neergezet en achtergelaten, zal niet perfect zijn maar men stond er een stuk beter voor dan toen hij aantrad.
Eens, wat Eringa bij ProRail heel goed heeft gedaan is om het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat op grotere afstand te zetten. De toenmalige minister bemoeide zich veel te veel met de organisatie en daarmee creëerde hij rust. Verder schopte hij binnen de organisatie tegen veel heilige huisjes aan om vast te stellen of ze daadwerkelijk wel zo heilig waren. Was dat altijd leuk, nee maar wel brood nodig.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:54
Dit soort trollende opmerkingen mag je achterwege laten, het voegt niks toe

[ Voor 67% gewijzigd door Outerspace op 28-09-2023 12:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Outerspace op 28-09-2023 12:48 . Reden: Offtopic ]

• autje
De krant heeft de oplossing: Henk ten Cate.
Hij is nationaal en internationaal gelouterd als coach
Negen maanden assistent bij Chelsea and anderhalf jaar gerommel in de Griekse marge maakt je niet internationaal gelouterd.

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 28-09-2023 12:49 . Reden: Wegzetten als rioolkrant is niet nodig ]

• Kist
autje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:10:
De <knip>krant heeft de oplossing: Henk ten Cate.

[...]

Negen maanden assistent bij Chelsea and anderhalf jaar gerommel in de Griekse marge maakt je niet internationaal gelouterd.
Hij was toch ook assistent van Rijkaard bij Barcelona? Los daarvan eens. Ten Cate heeft zijn kans gehad bij Ajax en heeft toen gefaald. Maar is een naam die ze daar graag droppen, net als aan tafel bij Genee.

[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 28-09-2023 12:49 . Reden: Quote aangepast ]

• Miki
Ten Cate is een goede veldtrainer maar geen hoofdcoach. Hij heeft bij de clubs waar hij wel hoofdtrainer was weinig laten zien.

Met Ten Cate krijg je Steijn 2.

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 28-09-2023 12:16 ]

• Agent47

Agent47

Dick Advocaat dan ? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Kist schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:12:
[...]

Hij was toch ook assistent van Rijkaard bij Barcelona? Los daarvan eens. Ten Cate heeft zijn kans gehad bij Ajax en heeft toen gefaald. Maar is een naam die ze daar graag droppen, net als aan tafel bij Genee.
Oh ja, twintig jaar geleden liep hij ook nog een paar jaar in Barcelona rond.

Hij heeft al ruim een decennium niet meer op enig niveau een elftal gecoacht. Dat De Telegraaf nu weer Ten Cate als assistent naar voren schuift (deden ze bij Schreuder ook toen de resultaten tegenvielen) geeft wel aan hoe vuistdiep die krant er bij Ome Henk in zit.

Ze hebben sowieso een hetze tegen Mislintat gevoerd (en missie geslaagd). Vreemd genoeg blijft de andere persoon die rechtstreeks invloed heeft op de resultaten (Steijn) buiten schot. Of misschien moet ik dat niet vreemd vinden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat is niet vreemd. De T is altijd kritisch op het zeikerige af, maar bij Mislintat was dat van een ander niveau. Mislintat had namelijk gewoon nul respect voor de T en volledig schijt aan die gasten (volledig terecht overigens) en dat kunnen ze niet zo goed hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Gonadan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:26:
Dat is niet vreemd. De T is altijd kritisch op het zeikerige af, maar bij Mislintat was dat van een ander niveau. Mislintat had namelijk gewoon nul respect voor de T en volledig schijt aan die gasten (volledig terecht overigens) en dat kunnen ze niet zo goed hebben.
Een groot verschil met de jaren Ten Hag/Overmars. Toen zijn ze ook een half jaar aan het zagen geweest omdat alle lijntjes doorgeknipt waren, maar de resultaten zorgden ervoor dat ze geen poot aan de grond kregen.

Met deze Haagse pseudo-coach komt die tijd niet meer terug, vrees ik. Gelukkig zal zijn positie niet lang houdbaar zijn, een deel van de spelers is hem duidelijk al zat getuige de interviews gisteren. Als je ook dit soort uitspraken (keer op keer) doet over spelers, dan ga je een strijd aan met de kleedkamer die je nooit zult winnen:
'Ik kon hem twee wedstrijden niet gebruiken', verklaarde Steijn zijn keuze voor Gaaei. Die zakte echter door het ijs, waarna Steijn hem al na een half uur wisselde. 'Vandaar dat Gaaei erin is gekomen, maar die heeft gewoon geen goede beurt gemaakt. Dat hebben we allemaal wel gezien.'
https://www.vi.nl/nieuws/...goede-beurt-gemaakt-heeft

Niet echt een people manager, zeg maar...

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 16:07
Juist hierom kan ie beter vandaag dan morgen de deur gewezen worden.
De spelers gaan niet voor hem door het vuur en dat zal ook niet meer gaan gebeuren vrees ik. Iedere week brandt ie wel een ander af. Lekker voor het zelfvertrouwen in het veld. Maak een fout en je trainer gooit je onder de bus in de media.
Wie het wel moet doen, ik zou het niet durven zeggen. Wie wil überhaupt instappen in deze brandende puinhoop.

• autje
Lijkt me juist een prima moment om in te stappen. Slechter kun je het toch niet doen, en als het mislukt zal het falen voor een groot deel op het conto van de spelers worden geschreven ("Ook XXXX kreeg de spelersgroep niet aan de praat"). Maar een beetje capabele coach moet van deze selectie echt wel iets kunnen maken.

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-01 23:55
AD meldt dat Steijn in ieder geval tot de interlandperiode de kans krijgt. Hoe is het toch mogelijk dat iedere keer dezelfde fout wordt gemaakt? Vorig jaar met Schreuder en nu weer te lang wachten met ontslag. Het gaat echt niet beter worden, al laat je hem het seizoen afmaken. Het ene na het andere negatieve record sneuvelt en in die drie maanden inclusief de voorbereiding is er nog geen goede wedstrijd op de mat gelegd. Echt ongekend.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
autje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:37:
een deel van de spelers is hem duidelijk al zat getuige de interviews gisteren.
Welke interviews en welke spelers? Heb je daar een linkje van?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JEightyFive
Gonadan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:45:
[...]

Welke interviews en welke spelers? Heb je daar een linkje van?
In ieder geval Berghuis. Van den Boomen was iets milder.
https://www.ad.nl/nederla...-maurice-steijn~a710be3d/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Die is al besproken in het voetbaltopic, dat was weer een staaltje professioneel uit zijn verband trekken van de media. Zo lust ik er nog wel een paar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• autje
Als je op de vraag wat je van de trainer zegt dat je dat een moeilijke vraag vindt, dan zegt dat genoeg. Zeker bij Berghuis, die ik slim genoeg vind om publiekelijk te zeggen dat het niet aan Steijn ligt, ook al vindt hij dat zelf niet.

• dutchgio
Inderdaad. Hij vond het niet aan hem om er wat van te te vinden, maar hij is letterlijk degene die dagelijks met hem werkt.

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-04 15:59
Dimitri_Klokov schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:30:
AD meldt dat Steijn in ieder geval tot de interlandperiode de kans krijgt. Hoe is het toch mogelijk dat iedere keer dezelfde fout wordt gemaakt? Vorig jaar met Schreuder en nu weer te lang wachten met ontslag. Het gaat echt niet beter worden, al laat je hem het seizoen afmaken. Het ene na het andere negatieve record sneuvelt en in die drie maanden inclusief de voorbereiding is er nog geen goede wedstrijd op de mat gelegd. Echt ongekend.
Gezien het programma lijkt me dat toch uitstel van executie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:37:
[...]

Als Steijn blijft aankloten en geen resultaten haalt zie ik dat wel gebeuren.
Advocaat is Nederlands, ervaren, en heeft alles al gemaakt. Die kan een goede basis neerzetten van waaruit men verder kan.

En dan kan Advocaat Ajax ook nog achter zijn naam bijschrijven.
Natuurlijk niet. In geen 100 jaar.
De roep is enorm om meer Ajax verleden in de organisatie.
Linksom of rechtsom gaat daaraan voldaan worden.
Cruijff, Jonk, Seedorf, Kluivert, allemaal namen die 100% zeker voor Advocaat gaan. Zelfs Blind en de Boer zie ik nog eerder benaderd worden.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-05 11:54

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met alle respect, leuk voor een tijdelijke functie maar hoe lang kan je verwachten van mensen diep in de 70 dat ze deze functie effectief kunnen uitvoeren?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:00
Nouja, iig iemand met ervaring in de voetballerij :)

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:42:
[...]

Met alle respect, leuk voor een tijdelijke functie maar hoe lang kan je verwachten van mensen diep in de 70 dat ze deze functie effectief kunnen uitvoeren?
Het is "maar" RvC, dat is geen dagtaak.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 22:12

gws24

Thinking is hard!

Vraag mij wel af wie dan als technisch commissaris gaat functioneren (als vervanger van van Halst) want zowel van Praag als van Wijk hebben daar niet de knowhow voor volgens mij.

edit:

volgens de Telegraaf:
Voormalig KLM-topman Van Wijk honkbalde van jongs af aan bij Ajax en schopte het voetballend tot het tweede elftal, waarin hij met zijn jeugdvriend Johan Cruijff samenspeelde.
Heeft dus wel een voetbal achtergrond maar is imo niet voldoende

[ Voor 44% gewijzigd door gws24 op 28-09-2023 14:52 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Volgens de geruchten worden Van Praag en Van Wijk voorgedragen.
https://www.ajaxshowtime....voor-als-nieuwe-leden-rvc

Lijkt me niet verkeerd, maar de toekomst van Van Halst lijkt mij ook steeds onzekerder worden. Ik mag hopen dat ze daar geen TD van willen maken wanneer Kroes komt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Henkie_NtA schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:32:
Gezien het programma lijkt me dat toch uitstel van executie.
Evengoed, hij zal heel snel structuur en een stijgende lijn moeten laten zien anders houdt het snel op. Makkelijke overwinningen tegen kleine clubs zitten er nu ook al niet in dus een makkelijk programma zou niets kunnen verdoezelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:44:
[...]

Het is "maar" RvC, dat is geen dagtaak.
Het is geen dagtaak dat klopt over het algemeen. Maar nu is er wel behoefte aan heel veel sturing, ik denk dat het op dit moment heel intensief is. Zeker met een ontslag van de trainer die nog boven de markt hangt, geen AD, geen TD, mogelijk nog een nieuw trainer aanstellen. En je zou idealiter iemand hebben die een plan heeft voor de komende 5 jaar. Nu brandjes blussen is voor de korte termijn heel welkom, maar er moet ook aan de langere termijn gedacht worden. Mislintat heeft waarschijnlijk een aantal dingen fout gedaan maar had ook heel goed in de gaten wat er mis is in de organisatie. En dat is best wel wat.

• PolarBear
  • Niet online
gws24 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:48:
Vraag mij wel af wie dan als technisch commissaris gaat functioneren (als vervanger van van Halst) want zowel van Praag als van Wijk hebben daar niet de knowhow voor volgens mij.

edit:

volgens de Telegraaf:

[...]
Heeft dus wel een voetbal achtergrond maar is imo niet voldoende
Op zich heb je tot de winterstop geen technisch commisaris nodig, er gaat qua spelers toch niets veranderen. Minder accuut.

Anoniem: 338166

Van Wijk, voormalig KLM-topman, trad in 2012 toe tot de rvc van Ajax, waar hij ook voorzitter van is geweest. Naar verluidt is er al kritiek op het voordragen van Van Praag. 'Van Praag was een warm pleitbezorger van de komst van Pier Eringa, die zich in een half jaar tijd ontpopte tot de allerslechtste Ajax-president commissaris ooit', schetst de ochtendkrant. .

Nou, hoe lang zal het duren voordat de F-Side nog een naam op hun lijstje zet?

Kan iemand mij vertellen die meer bekend is met Ajax waarom hij jaren geleden stopte als voorzitter?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 28-09-2023 15:04 ]

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Wel leuk, Van Praag is ook voorgedragen als voorzitter van de nationale basketbalbond.
https://www.nu.nl/sport-o...er-van-basketbalbond.html

Kun je wel leuk combineren met Ajax denk ik! :)

En als TD, ene Jordi Cruyff is beschikbaar toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Anoniem: 338166 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:02:
Van Wijk, voormalig KLM-topman, trad in 2012 toe tot de rvc van Ajax, waar hij ook voorzitter van is geweest. Naar verluidt is er al kritiek op het voordragen van Van Praag. 'Van Praag was een warm pleitbezorger van de komst van Pier Eringa, die zich in een half jaar tijd ontpopte tot de allerslechtste Ajax-president commissaris ooit', schetst de ochtendkrant. .

Nou, hoe lang zal het duren voordat de F-Side nog een naam op hun lijstje zet?

Kan iemand mij vertellen die meer bekend is met Ajax waarom hij jaren geleden stopte als voorzitter?
Van Praag was een warm pleitbezorger van de komst van Pier Eringa, die zich in een half jaar tijd ontpopte tot de allerslechtste Ajax-president commissaris ooit'
WTF is dan nu weer voor een kwalificatie? Dat is toch geen journalistiek meer?

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:58:
Mislintat heeft waarschijnlijk een aantal dingen fout gedaan maar had ook heel goed in de gaten wat er mis is in de organisatie. En dat is best wel wat.
Klopt helemaal.. Alleen is de partij die die fouten op moet lossen in principe de directie. RvC controleert alleen het beleid van diezelfde directie. Van Praag met daaronder Kroes als algemeen directeur. Dan nog een nog aan te stellen TD (zou me niks verbazen als ze Julian Ward weer gaan polsen als er niemand geschikt/beschikbaar is met Ajax historie).. Als daar de juiste keuze gemaakt wordt heeft van Praag in principe niet veel meer te doen.

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:11:
[...]
Alleen is de partij die die fouten op moet lossen in principe de directie. RvC controleert alleen het beleid van diezelfde directie.
Dat is helemaal waar, alleen de praktijk is meestal wel wat weerbarstiger, zeker in een politiek organisatie als Ajax.

/edit overigens moet de RVC instemming geven voor ontslaan/aanstellen van trainers, directieleden etc. Dat gaat dus iets verder dan controle.

[ Voor 16% gewijzigd door PolarBear op 28-09-2023 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
SemperFidelis schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:07:
Wel leuk, Van Praag is ook voorgedragen als voorzitter van de nationale basketbalbond.
https://www.nu.nl/sport-o...er-van-basketbalbond.html

Kun je wel leuk combineren met Ajax denk ik! :)

En als TD, ene Jordi Cruyff is beschikbaar toch?
Zoals al 10x de laatste dagen hier gepost is ;) ;) ;) , die wil trainer worden.

Die zie ik dus ook prima de opvolger van Steijn worden, samen met Maduro. Jonk TD, Jongkind hoofd jeugdopleiding (sorry Volendam). Kroes algemeen directeur, van Praag erboven... Als er dan nog gejank van supporters komt over te weinig Ajax verleden......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:58:
[...]

Op zich heb je tot de winterstop geen technisch commisaris nodig, er gaat qua spelers toch niets veranderen. Minder accuut.
Het is wel handig als de technisch commissaris meebeslist over de nieuwe TD, en die wil je wel ruim voor de winterstop in dienst hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
toolkist schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:13:
[...]

Die zie ik dus ook prima de opvolger van Steijn worden, samen met Maduro. Jonk TD, Jongkind hoofd jeugdopleiding (sorry Volendam). Kroes algemeen directeur, van Praag erboven... Als er dan nog gejank van supporters komt over te weinig Ajax verleden......
Als trainer? Dat lijkt mij nou beetje overdreven met zo'n flinterdun CV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
toolkist schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:13:
[...]

Die heeft nog minder ervaring dan Steijn...
Leuk dat meeliften op je achternaam, maar dat is ook niet alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-04 15:59
Gonadan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:56:
[...]

Evengoed, hij zal heel snel structuur en een stijgende lijn moeten laten zien anders houdt het snel op. Makkelijke overwinningen tegen kleine clubs zitten er nu ook al niet in dus een makkelijk programma zou niets kunnen verdoezelen.
Ik zie echt 0 perspectief dan. In een aantal van de nieuwe spelers heb ik echt nog wel fiducie, maar zijn totale gebrek aan visie, tactiek en uberhaupt enige lijn in het spel (wat voor voetbal wil hij in vredesnaam spelen??), stemmen mij zeer pessimistisch. Ook zijn zo geroemde people's manager skills zie ik echt geen ene ruk van terug en hij is vooral bezig met zn eigen hachje redden.
Gonadan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:55:

Lijkt me niet verkeerd, maar de toekomst van Van Halst lijkt mij ook steeds onzekerder worden. Ik mag hopen dat ze daar geen TD van willen maken wanneer Kroes komt.
Is natuurlijk wel een bestuurlijk zwaargewicht die echt in de hoogste elechonen van het voetbal gewerkt heeft. En natuurlijk Ajax DNA voor wat het waard is.
Voelt voor mij wel een beetje als teruggaan naar je ex. Heb even niet meer helemaal helder waarom hij toentertijd weg is gegaan, gewoon voor nieuwe uitdaging ofzo toch?

[ Voor 34% gewijzigd door Henkie_NtA op 28-09-2023 15:27 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het enige wat bij mij knaagt is zijn volledige staat van principeloosheid in zijn tijd bij de UEFA. Niveautje Blatter zullen we maar zeggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Anoniem: 338166

SemperFidelis schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:20:
[...]

Als trainer? Dat lijkt mij nou beetje overdreven met zo'n flinterdun CV.
Dus,

Iemand met een Ajax verleden.
Iemand met een goed CV.
Iemand die aantrekkelijk voetbal speelt.

Nog iets anders?
Maybe een topmodel als vrouw die in de rust een leuke show geeft op het veld?

Ergens moeten de fans een compromis sluiten, je kan niet alles hebben.
Ten Hag had ook als speler niets met Ajax
Frank de Boer weer wel die Ajax veel succes heeft gebracht maar met slecht voetbal.

Van Basten daarin tegen... wel... Pannekoek. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Anoniem: 338166 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:25:
[...]

Dus,

Iemand met een Ajax verleden.
Iemand met een goed CV.
Iemand die aantrekkelijk voetbal speelt.

Nog iets anders?
Maybe een topmodel als vrouw die in de rust een leuke show geeft op het veld?

Ergens moeten de fans een compromis sluiten, je kan niet alles hebben.
Ten Hag had ook als speler niets met Ajax
Frank de Boer weer wel die Ajax veel succes heeft gebracht maar met slecht voetbal.

Van Basten daarin tegen... wel... Pannekoek. :P
toon volledige bericht
Ik vind dat hele Ajax DNA zo'n onzin.
Alsof een Bogarde meer geschikt is dan een Eenhoorn of een Ten Kloese.
Dus dat voor directie of bestuurder.

Voor trainer geldt denk maar 1 ding: punten pakken.
Dus, ik zeg maar wat, beter een Frank de Boer (die komt niet maar als voorbeeld) die er nog iets van kan maken met eventueel afbreekvoetbal.

• JEightyFive
Gonadan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:55:

Inmiddels geen gerucht meer. Ajax bevestigt zelf dat ze inderdaad gesprekken aan het voeren zijn.
https://twitter.com/AFCAj...85032?ref_src=twsrc%5Etfw

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Henkie_NtA schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:24:
Is natuurlijk wel een bestuurlijk zwaargewicht die echt in de hoogste elechonen van het voetbal gewerkt heeft. En natuurlijk Ajax DNA voor wat het waard is.
Voelt voor mij wel een beetje als teruggaan naar je ex. Heb even niet meer helemaal helder waarom hij toentertijd weg is gegaan, gewoon voor nieuwe uitdaging ofzo toch?
Er is natuurlijk wel een verschil tussen zijn oude rol (voorzitter van de club toen het nog geen beursgenoteerd bedrijf was) en zijn beoogde nieuwe rol (RvC lid).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-01 23:55
Henkie_NtA schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:24:
[...]

Ik zie echt 0 perspectief dan. In een aantal van de nieuwe spelers heb ik echt nog wel fiducie, maar zijn totale gebrek aan visie, tactiek en uberhaupt enige lijn in het spel (wat voor voetbal wil hij in vredesnaam spelen??), stemmen mij zeer pessimistisch. Ook zijn zo geroemde people's manager skills zie ik echt geen ene ruk van terug en hij is vooral bezig met zn eigen hachje redden.
*knip* Steijn is vooral snel in het afbranden van de nieuw aangekochte spelers. Het gaat nu wel echt opvallen. Vandaag ook weer. Rensch is nu zijn nummer 1 terwijl hij al twee seizoenen mag lopen aanklooien. Gaaei speelt een dramatische helft en wordt gelijk helemaal kapot gemaakt. En nog even een tweede keer zeggen dat iedereen wel heeft gezien dat hij er niks van bakte. Lekker goed voor het zelfvertrouwen van zo'n jonge jongen die net in een ander land is. Misschien moet hij ook eens gaan kijken waarom het zo dramatisch staat en spelers zo snel in de problemen komen. Gaaei kon echt die bal alleen aan de keeper kwijt of een roei naar voren geven. En dat constant.

Hetzelfde trouwens met die Duitse keeper. Als hij net zo keepte als Gorter was hij al na twee wedstrijden op de bank gezet. Steijn speelt vieze spelletjes over de rug van de spelers, zover is duidelijk.

Overigens schijnt nu het gerucht te spelen dat Steijn zelf om Sosa heeft gevraagd. Het is een huichelaar eerste klas.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 29-09-2023 08:08 . Reden: Geen naamverbasteringen aub. ]

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste