Gonadan schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:05:
[...]
Nee ik heb het niet over een gok, ik heb het over een bedrag wat hij zelf voorstelt en dat beide clubs influistert. Dat heb ik toch echt al een paar keer duidelijk beschreven, het heeft niets met gokken te maken.
Dus we moeten het maar oke vinden dat een zaakwaarnemer bij beide clubs gevoelige informatie deelt? Los van hoe die aan die informatie komt? Dat is uiterst ongebruikelijk!
11 augustus: Lens bereikt principe akkoord over 11 miljoen
13 augustus: Middlesbrough gaat om tafel met Ajax die de deal willen kapen
14 augustus: Lens trekt zich terug
14 augustus: Middlesbrough weigert het eerste bod van Ajax op aanraden van zaakwaarnemer die een percentage van de meerwaarde bedingt
14 augustus: Ajax is rond met Middlesbrough voor 12.3 miljoen, exact wat de zaakwaarnemer had voorspeld.
14 augustus: Obasi krijgt een percentage van de 1.3 miljoen die er meer is verdiend.
Met logisch redenen kon Ajax makkelijk weten dat Middlesbrough met een bedrag van rond de 11 miljoen ook akkoord zou gaan, ze waren immers al akkoord met dat bedrag met een andere club. Sterker nog, ik denk dat Ajax met die kaap al minimaal 11 miljoen had geboden anders waren ze nooit aan de tafel gekomen natuurlijk.
Dan vind ik het vrij droevig onderhandelen van een TD dat hij dan zich laat verleiden door een zaakwaarnemer op 1.3 miljoen daarboven te gaan bieden, helemaal omdat je concurrent zich al heeft teruggetrokken. Dan laat je je toch gewoon piepelen met dat influisteren?
Het is natuurlijk sowieso bizar dat een zaakwaarnemer bij 2 clubs een prijs afspreekt en dat gewoon deelt. Dat is compleet onwerkelijk. Waarom zou Ajax aan een zaakwaarnemer laten weten wat ze bieden??
[
Voor 15% gewijzigd door
SemperFidelis op 03-10-2023 14:35
]