Ajax: Bestuurlijke chaos en sportieve crisis

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-09 15:53
Gonadan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:44:
[...]

Er is natuurlijk wel een verschil tussen zijn oude rol (voorzitter van de club toen het nog geen beursgenoteerd bedrijf was) en zijn beoogde nieuwe rol (RvC lid).
Ja klopt, had even geen tijd om hele artikel te lezen en ging er vanuit dat van Wijk voor de RvC was en van Praag in een directere rol.

[ Voor 4% gewijzigd door Henkie_NtA op 28-09-2023 16:08 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Dimitri_Klokov schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:48:
[...]

*knip* Steijn is vooral snel in het afbranden van de nieuw aangekochte spelers. Het gaat nu wel echt opvallen. Vandaag ook weer. Rensch is nu zijn nummer 1 terwijl hij al twee seizoenen mag lopen aanklooien. Gaaei speelt een dramatische helft en wordt gelijk helemaal kapot gemaakt. En nog even een tweede keer zeggen dat iedereen wel heeft gezien dat hij er niks van bakte. Lekker goed voor het zelfvertrouwen van zo'n jonge jongen die net in een ander land is. Misschien moet hij ook eens gaan kijken waarom het zo dramatisch staat en spelers zo snel in de problemen komen. Gaaei kon echt die bal alleen aan de keeper kwijt of een roei naar voren geven. En dat constant.

Hetzelfde trouwens met die Duitse keeper. Als hij net zo keepte als Gorter was hij al na twee wedstrijden op de bank gezet. Steijn speelt vieze spelletjes over de rug van de spelers, zover is duidelijk.

Overigens schijnt nu het gerucht te spelen dat Steijn zelf om Sosa heeft gevraagd. Het is een huichelaar eerste klas.
De koppeling schijnt en huichelaar vind ik knap terwijl er nog geen enkel bewijs is dat hij om Sosa vroeg.

Het zelfvertrouwen van Gaaei was al kapot nadat hij met twee door hem veroorzaakte goals werd gewisseld. Hij bakte er helemaal niets van en Steijn was daar eerlijk over, hem verdedigen had precies het tegenoverstelde resultaat geweest, namelijk dat Steijn spelers de hand boven het hoofd houdt. Het had wellicht wat subtieler gekund, maar we hebben met zijn allen kunnen zien dat het niet best was.
Daarnaast zijn er niet veel opties aan die linkerkant, Mislintat heeft Sanchez verkocht dus dan kom je bij Rensch uit die ook nog eens vanuit de Ajax opleiding weet "hoe er gespeeld zou moeten worden". Dat laatste is waar Steijn nu nadrukkelijk naar op zoek is, zekerheden door jeugdspelers te brengen. Het is genant maar er is momenteel niet beter en dat speelde vorig jaar ook al onder Scheurder en Heitinga maar dat werd verbloemd door onder andere Kudus, Klaasen en Tadic.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 29-09-2023 08:09 . Reden: Quote aangepast ]

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Een enkele toptrainer gaat misschien 10% meer uit deze selectie halen. Maar welke toptrainer die vrij is gaat hier bij instappen?
Wetende dat je ook binnen een paar maanden weer ontslagen wordt mochten de resultaten tegenvallen.

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Wat ik mij nog afvraag, Krijg ajax nog wel sancties zoals het spelen zonder publiek etc? het is bij KNVB daarin wel stil.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:53:
Ja ik weet het, de titel doet zeer, maar als fan kan ik nu mijzelf nog maar moeilijk wijs maken dat het binnenkort allemaal goed komt en de rust wederkeert.
Daarom even een los topic waar we het kunnen hebben over de organisatorische ontwikkelingen en de kwaliteiten van Mislintat en Steijn.

De gewone wedstrijdperikelen kunnen natuurlijk gewoon in het Voetbaltopic, dit is geen vervangend Ajaxtopic, maar dan is alle theoretische discussie en geneuzel over beleid en selectie wel even weg uit het voetbaltopic. Anders krijgen PSV en Feyenoord de aandacht die ze verdienen bij de CL campagne niet meer en dat vind ik ook zonde.

offtopic:
Vooraf overlegd met @tweakduke dus lokale crew is op de hoogte.
Het doet mij al zeer hoe het gaat sinds Overmars weg is

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:55

Superkiwi

Hoi doei

Rubman schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:20:
En aj Ajax heeft genoeg aan het hoofd, maar dit is toch wel een heet hangijzer lijkt mij ook voor de status naar de buitenwereld toe.
Helemaal met je eens.
Al moeten ook in dit soort zaken geen overhaaste beslissingen worden gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 28-09-2023 18:05 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:09:
https://nos.nl/collectie/...in-gesprek-met-harde-kern

Ja, en direct al mislukt.

"in gesprek met de harde kern"

Opdonderen met de harde kern. Aanpakken, niet mee in gesprek. Daar ligt nu juist het probleem.
Met verbazing lees ik een aantal punten :/
En ook gewoon vragen: geef ons gewoon de kans
Dat supporters belangrijk zijn in de voetbalwereld is een feit, en dat moet ook wel zo blijven. Maar als supporters zich niet als supporters gedragen dan verdienen ze geen luisterend oor of een gesprek met de RvC of enig bestuurder.

Nja, wellicht komt daar nog een afsluiter in dat gesprek dat ze met dit gedrag niet welkom zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Napo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:53:
[...]

Met verbazing lees ik een aantal punten :/

[...]

Dat supporters belangrijk zijn in de voetbalwereld is een feit, en dat moet ook wel zo blijven. Maar als supporters zich niet als supporters gedragen dan verdienen ze geen luisterend oor of een gesprek met de RvC of enig bestuurder.

Nja, wellicht komt daar nog een afsluiter in dat gesprek dat ze met dit gedrag niet welkom zijn :+
Is toch vrij gangbaar. Of het nu gaat om wappies, boeren of hooligans, wanneer ze gaan rellen omdat ze zich niet gehoord voelen is de dialoog aan gaan altijd een goede manier van deëscalatie.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het is belachelijk. De harde kern zijn geen supporters maar een groepering die de wedstrijd willens en wetens hebben stilgelegd en daarnaast vaker dan eens hebben gekozen voor vernieling en intimidatie. Daar praat je niet mee, die kiep je buiten en ontzeg je de toegang tot alle faciliteiten.

Met praten bevestig je dat acties als deze het gewenste effect hebben. Hoe dom kan je zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:53

Qu3st

ramrodwillem schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:53:
[...]

Wat een onzin is dit, het is aantoonbaar dat hij het bij ProRail gewoon goed heeft neergezet en achtergelaten, zal niet perfect zijn maar men stond er een stuk beter voor dan toen hij aantrad.
Ah de personeelstekorten kwamen niet door hem? Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bundin schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 01:19:
Het is belachelijk. De harde kern zijn geen supporters maar een groepering die de wedstrijd willens en wetens hebben stilgelegd en daarnaast vaker dan eens hebben gekozen voor vernieling en intimidatie. Daar praat je niet mee, die kiep je buiten en ontzeg je de toegang tot alle faciliteiten.

Met praten bevestig je dat acties als deze het gewenste effect hebben. Hoe dom kan je zijn.
Kennlijk heel normaal hoor:
https://nos.nl/regio/zh-r...-in-het-stadion-gecreeerd
De harde kern heeft bij elke voetbalclub een zekere macht. De angst voor de écht fanatieke supporters is ook bij Feyenoord aanwezig. Dat maakt het heel lastig om je hard uit te spreken, zien supporters. Als bestuur heb je de harde kern liever aan je zijde.

"Er wordt toegegeven aan een kleine groep supporters die onacceptabel gedrag niet schuwt om op die manier toch nog wat grip op ze te hebben", zegt oprichter van supportersvereniging Roze Kameraden Paul van Dorst. "Ik snap die overweging wel, maar dat is nooit de enige oplossing. Natuurlijk moet je in dialoog blijven, maar volgens mij moet je de grens trekken bij mensen die geweld en intimidatie verheerlijken."

Intimidatie van de harde kern leidde ertoe dat de vorige directeur, Mark Koevermans, opstapte. Supporters gooiden ruiten in en lieten de tag RJK (Rotterdam Jongeren Kern) achter. Datzelfde gebeurde bij een wethouder, een sportschooleigenaar en verschillende voorstanders van Feyenoord City, het nieuwe stadionplan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:11

Typhone

Who Dares Wins

Bundin schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 01:19:

Dat is je reinste kul en zo gaat dat nooit werken. Elke bestuurder binnen Ajax of welke grote (Feyenoord, PSV, Ajax) BVO in NL ook loopt daarmee tegen de lamp. Die groep heeft invloed en zal altijd invloed blijven hebben.
De wedstrijd is niet stilgelegd om de neutrale kijker te benadelen, de Feyenoorders of de voetballers van Ajax maar om de bestuurlijke wanorde aan te pakken met een ultiem statement. Dat was vroeger zo, dat zal in de toekomst zo blijven.

Hoe raar het ook klinkt uiteindelijk blijven de supporters het machtigste medium binnen de voetbalclub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:19:
[...]

Dat is je reinste kul en zo gaat dat nooit werken. Elke bestuurder binnen Ajax of welke grote (Feyenoord, PSV, Ajax) BVO in NL ook loopt daarmee tegen de lamp. Die groep heeft invloed en zal altijd invloed blijven hebben.
De wedstrijd is niet stilgelegd om de neutrale kijker te benadelen, de Feyenoorders of de voetballers van Ajax maar om de bestuurlijke wanorde aan te pakken met een ultiem statement. Dat was vroeger zo, dat zal in de toekomst zo blijven.

Hoe raar het ook klinkt uiteindelijk blijven de supporters het machtigste medium binnen de voetbalclub.
En ik denk niet dat we dat als maatschappij zouden moeten willen accepteren. Daarbij zeg ik niet dat we dit soort figuren harder moeten straffen maar wel dat we dit soort gedrag de kop in moeten drukken in lijn met de regel- en wetgeving die er momenteel al is.

Een bestuurder bij een BVO zou daarin dan ook voldoende ondersteund moeten worden zodat in ieder geval zijn/haar veiligheid gegarandeerd kan worden als er een aanpak wordt gekozen waarmee die 'harde kern' compleet mee oneens is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:33:
[...]

En ik denk niet dat we dat als maatschappij zouden moeten willen accepteren. Daarbij zeg ik niet dat we dit soort figuren harder moeten straffen maar wel dat we dit soort gedrag de kop in moeten drukken in lijn met de regel- en wetgeving die er momenteel al is.

Een bestuurder bij een BVO zou daarin dan ook voldoende ondersteund moeten worden zodat in ieder geval zijn/haar veiligheid gegarandeerd kan worden als er een aanpak wordt gekozen waarmee die 'harde kern' compleet mee oneens is.
Ik denk ook niet dat de maatschappij dit accepteert eigenlijk. Ik denk wel dat je als BVO (bestuurder) dit zult moeten accepteren omdat het nu eenmaal is hoe het werkt. Hoe vervelend dat ook is. Het is in het verleden eigenlijk zonder uitzondering zo geweest dat wanneer het flink tekeer gaat, op de tribunes of met spandoeken, dit altijd koppen laat rollen aan de andere kant.

Het pijnpunt zit hem dus eigenlijk in het "omdat zo eenmaal is hoe het werkt'. Maar de oplossing daarvoor is er niet afdoende.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 29-09-2023 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Geëmotioneerde groepen hebben nu eenmaal een bepaalde vorm van macht en kan je moeilijk aanpakken binnen de kaders die wij als maatschappij willen zien (anders hadden we het leger wel ingezet tegen die tractoren op de snelweg) dus dat blijft altijd wat schipperen.

Dit gaat echter ondertussen meer over het supportersgedoe dan het bestuur bij Ajax. :)

Ondertussen is Orakel Derksen positief over de aanstelling van Van Praag, dus dan moet het wel goed komen met Ajax toch? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Gonadan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:29:
Ondertussen is Orakel Derksen positief over de aanstelling van Van Praag, dus dan moet het wel goed komen met Ajax toch? O-)
Huh?? Zn column "Michael van Praag in rvc Ajax is een gotspe" zit achter een paywall, maar de titel klinkt toch niet echt heel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Henkie_NtA schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:57:
[...]

Huh?? Zn column "Michael van Praag in rvc Ajax is een gotspe" zit achter een paywall, maar de titel klinkt toch niet echt heel positief.
Derksen en Driessen zijn niet dezelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

Henkie_NtA schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:57:
[...]

Dat is Driessen niet Derksen ;)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Die stukjes van Monsieur Vinaigre lees ik niet. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Pffff, ik moet echt beter gaan lezen.
Vrijdagmiddag he.

Maar goed, Derksen neem ik inhoudelijk ook niet echt heel erg serieus eerlijk gezegd. Of eigenlijk uberhaupt helemaal niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Henkie_NtA op 29-09-2023 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:05
[...]

En toch hoop ik dat er een keer bestuurders komen die wel durven op te treden tegen het stelletje debielen dat zich harde kern laat noemen. Zo moeilijk is het niet. Paar HD camera's met gezichtsherkenningssoftware ophangen om een paar weken te identificeren en vervolgens een zero tolerance beleid instellen. Bij wangedrag een stadionverbod opleggen. Proberen ze dan toch binnen te komen worden ze er direct door de software uitgepikt en kunnen ze worden overgedragen aan de politie.

Kost wat, maar dan heb je ook wat. Als ik dit kan verzinnen, dan moeten die clubs dat toch ook kunnen?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
Eigenlijk is de enige analist die je serieus kunt nemen Pieter Zwart. Misschien ook nog Marciano Vink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Trishul schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:49:
Eigenlijk is de enige analist die je serieus kunt nemen Pieter Zwart. Misschien ook nog Marciano Vink.
Hij zegt vaak wel zinnige dingen inderdaad, hij doet alleen altijd zo ontzettend gek met zn handen (op YT dan). Vrij suf, ik weet het, maar het stoort me echt zo ontzettend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Daarom is het ook een podcast. ;)

@Malfunctions je moet beiden doen in feite. Enerzijds in dialoog blijven met ontevreden supporters om te deëscaleren, anderzijds relschoppers die het in en rondom het stadion verpesten wel blijven aanpakken en zo het vak blijven reinigen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
[...]

Dat is dan alleen/vooral in Nederland, in het buitenland hebben dit soort idioten echt veel minder macht. Daar komen zulke situaties in stadions echt nooit voor (voor zo ver ik weet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
SemperFidelis schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:34:
[...]

Dat is dan alleen/vooral in Nederland, in het buitenland hebben dit soort idioten echt veel minder macht. Daar komen zulke situaties in stadions echt nooit voor (voor zo ver ik weet).
Zo'n beetje elk team in, bijvoorbeeld, Griekenland says hiii
Italië idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
SemperFidelis schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:34:
[...]

Haha, natuurlijk wel, onlangs nog met Marseille.
https://www.theguardian.c...mess-fans-blame-marcelino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik bedoel dus echt dat supporters bepalen wat er in stadions gebeurt. Of dat fans eisen wie er in de RVC zit.

Dat er ontevreden fans zijn zal ik uiteraard nooit ontkennen, ik vind dat ook wel beetje simpel voorbeeld.
Die trainer van Marseille wordt natuurlijk niet ontslagen omdat de supporters hem niet willen, het zijn de slechte resultaten.

[ Voor 45% gewijzigd door SemperFidelis op 29-09-2023 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
SemperFidelis schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:44:
Ik bedoel dus echt dat supporters bepalen wat er in stadions gebeurt. Of dat fans eisen wie er in de RVC zit.

Dat er ontevreden fans zijn zal ik uiteraard nooit ontkennen, ik vind dat ook wel beetje simpel voorbeeld.
Die trainer van Marseille wordt natuurlijk niet ontslagen omdat de supporters hem niet willen, het zijn de slechte resultaten.
Als de eerste alinea van het het artikel zou lezen, staat gewoon in dat bedreigingen ook een reden waren.
Marcelino resigned as Marseille manager last week in response to what he called “intimidation, threats, insults and slander”. The Spaniard became the fourth Marseille coach to resign in less than three years and he is not the first to do so under duress from the club’s volatile fanbase
Oftewel vele malen erger dan in Nederland

[ Voor 23% gewijzigd door Exocet op 29-09-2023 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Mja oke, ik was wellicht wat snel.
Maar vele malen erger... Steijn is ook bedreigd bij NAC toendertijd.

Maar dingen zoals bij Ajax en Groningen of Feyenoord bij het Maasgebouw, zulke dingen heb ik toch weinig gezien in het buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Malfunctions schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:49:
[...]

En toch hoop ik dat er een keer bestuurders komen die wel durven op te treden tegen het stelletje debielen dat zich harde kern laat noemen. Zo moeilijk is het niet. Paar HD camera's met gezichtsherkenningssoftware ophangen om een paar weken te identificeren en vervolgens een zero tolerance beleid instellen. Bij wangedrag een stadionverbod opleggen. Proberen ze dan toch binnen te komen worden ze er direct door de software uitgepikt en kunnen ze worden overgedragen aan de politie.

Kost wat, maar dan heb je ook wat. Als ik dit kan verzinnen, dan moeten die clubs dat toch ook kunnen?
Die camera's moeten dan echter óók bij het huis hangen van leden van de RVC. Buiten het stadion zijn ze vogelvrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:51
toolkist schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:13:
[...]

Zoals al 10x de laatste dagen hier gepost is ;) ;) ;) , die wil trainer worden.

Die zie ik dus ook prima de opvolger van Steijn worden, samen met Maduro. Jonk TD, Jongkind hoofd jeugdopleiding (sorry Volendam). Kroes algemeen directeur, van Praag erboven... Als er dan nog gejank van supporters komt over te weinig Ajax verleden......
Niet dat alle namen die je noemt onzin zijn hoor maar misschien moet men juist minder naar de "supporters" luisteren. Want natuurlijk wil je wat clubmensen aan de top binnen een vereniging met traditie zoals Ajax (geldt ook voor Feyenoord of PSV) maar uiteindelijk draait het om kwaliteit. En dan hebben we toch kunnen zien dat buitenstaanders als Bosz of Ten Hag veel meer hebben gebracht dan clubmensen als Keizer of Heitinga.

En van Praag.... tsja. Hij heeft zich wat mij betreft als een brevet van onvermogen opgespeld door met de F-side te willen gaan "praten". Alsof dat de afgelopen decennia zoveel gebracht heeft .Voorlopig komt hij vooral over als een fossiel dat de supporters wil "pleasen" in plaats van dat hij nu een doordacht plan heeft.

Edit:
Over Jonk: zat die niet eerder ook al in het zogenaamde "technisch hart". Was volgens mij ook geen succes? En was Jonk niet degene die minder aankopen wilde doen waar Overmars juist wel kwaliteit wilde bijkopen? Je kunt niet beide tegelijk willen. Ik heb altijd het idee dat Ajax-fans die revolutie wat dat betreft ook romantiseren.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 30-09-2023 14:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Van Halst keert volgend jaar niet meer terug in rvc Ajax: 'Niet zuiver' - https://nos.nl/l/2492548

Dat vind ik op zich een verstandig besluit. Zegt natuurlijk niet dat van Halst misschien een andere functie gaat vervullen binnen de club.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

https://www.nrc.nl/nieuws...x-in-tweeen-brak-a4175908

Ademloos leesplezier. Een lange reconstructie van het NRC.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 01-10-2023 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Plezier? Het is nogal pijnlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Akpoms zaakwaarnemer, Emeka Obasi, belooft volgens de bron een beter bod binnen te hengelen. Lukt dat, dan heeft hij recht op een percentage van de meeropbrengst, zo spreekt Middlesbrough met hem af. Vervolgens komt Obasi met Ajax. Niet ongebruikelijk, in het voetbal. Het opmerkelijke is, vertelt de betrokkene van Middlesbrough, dat Obasi adviseert het eerste bod van Ajax af te wijzen. Hij weet dat Ajax met een tweede bod zal komen – en hoe hoog dat zal zijn. Dat bod komt. „Tot op de penny nauwkeurig”, zegt de bron in de clubleiding van Middlesbrough.
Wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja wow, maar wat zegt het eigenlijk? Wie was het lek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het eerste bod afslaan is niet een heel erg spannende onderhandelingstactiek.
En dat die dan naar Ajax laat doorschemeren dat een wat hoger bod wel afdoende is, dat lijkt me vrij standaard voor een zaakwaarnemer. En daar wordt dan geld aan verdiend door mee te profiteren.

Het is een schimmig wereldje, maar dat lijkt me niet zozeer iets specifieks voor Ajax maar transfers/zaakwaarnemers in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:39
dutchgio schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:51:
En dat die dan naar Ajax laat doorschemeren dat een wat hoger bod wel afdoende is, dat lijkt me vrij standaard voor een zaakwaarnemer. En daar wordt dan geld aan verdiend door mee te profiteren.

Het is een schimmig wereldje, maar dat lijkt me niet zozeer iets specifieks voor Ajax maar transfers/zaakwaarnemers in het algemeen.
Dat geldt niet alleen voor spelersmakelaars inderdaad, dat doen normale makelaars ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
dutchgio schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:51:
Juist niet, clubs houden natuurlijk zeer intern wat ze maximaal zijn bereid te betalen.
Dat iemand op de penny weet wat het 2e bod gaat zijn doet alle alarmbellen rinkelen.

Dat zijn geen standaardpraktijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
Ok dus de zaakwaarnemer heeft Ajax ingefluisterd wat het moet bieden om de speler te kopen. Ajax brengt precies dat bod uit. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:46:
Ok dus de zaakwaarnemer heeft Ajax ingefluisterd wat het moet bieden om de speler te kopen. Ajax brengt precies dat bod uit. Mis ik iets?
Pas als er een directe connectie tussen die zaakwaarnemer en Mislintat (of iemand anders direct aan Ajax verbonden) blijkt te zijn wordt dit een probleem. Anders, well done Middlesbrough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
toolkist schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:05:
[...]

Pas als er een directe connectie tussen die zaakwaarnemer en Mislintat (of iemand anders direct aan Ajax verbonden) blijkt te zijn wordt dit een probleem. Anders, well done Middlesbrough
Ok. Ik denk niet dat die connectie er officieel is dan, anders zou de NRC dat wel gemeld hebben in hun artikel. Is redelijk eenvoudig te controleren. Voor zover ik weet heeft Ajax ook niet eerder zaken gedaan met die zaakwaarnemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Trishul schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:46:
Ja, want in dit geval fluistert de zakenwaarnemer van de speler tegen de verkopende club (Middlesbrough) wat Ajax bereid is te betalen. Dat is gewoon de prijs opdrijven en dan word je als Ajax zijnde gewoon genaaid.

[ Voor 8% gewijzigd door SemperFidelis op 02-10-2023 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het hangt er van af of de zaakwaarnemer zelf een spel heeft gespeeld waarbij hij beide clubs naar elkaar probeert te brengen door heen en weer wat door te laten schemeren, of dat hij vanuit Mislintat te horen heeft gekregen wat het tweede bod kan worden voordat hij überhaupt het eerste bod afgehandeld heeft.
Dat eerste is gewoon slim zakendoen, dat tweede is kunstmatig de prijs opdrijven aangezien je het daadwerkelijke onderhandelen daarmee wegneemt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
SemperFidelis schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:20:
[...]

Ja, want in dit geval fluistert de zakenwaarnemer van de speler tegen de verkopende club (Middlesbrough) wat Ajax bereid is te betalen. Dat is gewoon de prijs opdrijven en dan word je als Ajax zijnde gewoon genaaid.
Verkeerd gelezen, hij heeft naar Ajax gefluisterd wat Middlesbrough zou willen ontvangen.
Resultaat hetzelfde, Ajax betaalt teveel, maar in dit geval kun je dan Mislintat (en de directie etc) alleen verwijten daar niet doorheen geprikt te hebben.
Blijkbaar is er echter ook een tool gebruikt (niet van Mislintat) om de marktwaardes van spelers te beoordelen alvorens er een "go" kwam, dus daar zal niks vreemds uit gekomen zijn mbt de transfer van Akpom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
toolkist schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:45:
[...]

Verkeerd gelezen, hij heeft naar Ajax gefluisterd wat Middlesbrough zou willen ontvangen.
Resultaat hetzelfde, Ajax betaalt teveel, maar in dit geval kun je dan Mislintat (en de directie etc) alleen verwijten daar niet doorheen geprikt te hebben.
Blijkbaar is er echter ook een tool gebruikt (niet van Mislintat) om de marktwaardes van spelers te beoordelen alvorens er een "go" kwam, dus daar zal niks vreemds uit gekomen zijn mbt de transfer van Akpom.
Ik lees helemaal niet verkeerd.

Er staat vrij duidelijk dat hij Middlesbrough heeft verteld om nog niet te verkopen. Sterker nog, zij wilde Akpom voor ongeveer voor 11 miljoen verkopen aan Lens en waren al zo goed als rond. Toen kwam opeens zijn zaakwaarnemer met Ajax, en wist zelfs te vertellen hoeveel Ajax ging bieden voor een tweede bod:
Hoe Obasi aan die gevoelige informatie komt, is onduidelijk. Clubs houden informatie over wat ze maximaal bereid zijn te betalen voor een speler normaal gesproken binnenskamers, om te voorkomen dat ze de prijs opdrijven. Obasi reageerde niet op een verzoek om commentaar.
Ajax betaalt uiteindelijk 12.3 miljoen.

[ Voor 4% gewijzigd door SemperFidelis op 03-10-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ok dan heb ik dat verkeerd gelezen, excuses. het zegt nog steeds niks over of Ajax/Mislintat hier fout zit of niet. Dit kan gewoon heel slim gespeeld zijn door die zaakwaarnemer.

Dit verhaal (bod van Lens van 11m) ondermijnt in ieder geval de verhalen dat Ajax hem voor de helft van het geld had kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
toolkist schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:37:
Ok dan heb ik dat verkeerd gelezen, excuses. het zegt nog steeds niks over of Ajax/Mislintat hier fout zit of niet. Dit kan gewoon heel slim gespeeld zijn door die zaakwaarnemer.
Uiteraard is het heel slim gespeeld door die zaakwaarnemer, dat is het hele punt niet...
Hoe kun je nou zeggen dat Ajax hier niet fout in zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:23:
[...]

Ik lees helemaal niet verkeerd.

Er staat vrij duidelijk dat hij Middlesbrough heeft verteld om nog niet te verkopen. Sterker nog, zij wilde Akpom voor ongeveer voor 11 miljoen verkopen aan Lens en waren al zo goed als rond. Toen kwam opeens zijn zaakwaarnemer met Ajax, en wist zelfs te vertellen hoeveel Ajax ging bieden voor een tweede bod:

[...]

Ajax betaalt uiteindelijk 12.3 miljoen.
12,3 is toch geen rare bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:48:
Uiteraard is het heel slim gespeeld door die zaakwaarnemer, dat is het hele punt niet...
Weet jij wat er gebeurd is dan? Het is nogal een verschil of het bedrag door de zaakwaarnemer aan Ajax is genoemd als zijnde 'als je dit biedt komt het goed' of dat Ajax het aan hem gelekt heeft als volgend bod bij afwijzen van het eerste.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
mrstylo schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:54:
[...]

12,3 is toch geen rare bedrag?
Als het waar is dat hij voor 11m al met 1 been bij een andere club stond zeker niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:48:
[...]

Wat is de fout dan?
Lens biedt 11m, Ajax praat met de zaakwaarnemer die aan Ajax vertelt 'hey als jullie zo en zoveel bieden weet ik zeker dat Middlesbrough akkoord gaat'. Vervolgens biedt Ajax dat bedrag.
Wat is er volgens jou fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
toolkist schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:13:
[...]

Wat is de fout dan?
Lens biedt 11m, Ajax praat met de zaakwaarnemer die aan Ajax vertelt 'hey als jullie zo en zoveel bieden weet ik zeker dat Middlesbrough akkoord gaat'. Vervolgens biedt Ajax dat bedrag.
Wat is er volgens jou fout?
Dat is niet wat er gebeurt is:

Ajax biedt een bedrag, Middlesbrough is daarmee akkoord, maar dan zegt de zaakwaarnemer tegen Middlesbrough dat ze niét akkoord moeten gaan want hij weet dat Ajax nog meer gaat bieden: tot de cent nauwkeurig.

Hoe een zaakwaarnemer weet wat Ajax gaat bieden is nogal verontrustend, want dit kost ze gewoon geld.
Gonadan schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:11:
[...]

Weet jij wat er gebeurd is dan?
Ja want dat staat letterlijk in het artikel van NRC die met bronnen binnen Middlesbrough gesproken hebben...
Gonadan schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:11:
[...]

Het is nogal een verschil of het bedrag door de zaakwaarnemer aan Ajax is genoemd als zijnde 'als je dit biedt komt het goed' of dat Ajax het aan hem gelekt heeft als volgend bod bij afwijzen van het eerste.
Wát?

Ajax doet de onderhandelingen direct met Middlesbrough, niet via een zaakwaarnemer.

[ Voor 35% gewijzigd door SemperFidelis op 03-10-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:24:
[...]

Ajax biedt een bedrag, Middlesbrough is daarmee akkoord, maar dan zegt de zaakwaarnemer tegen Middlesbrough dat ze niét akkoord moeten gaan want hij weet dat Ajax nog meer gaat bieden: tot de cent nauwkeurig.

Hoe een zaakwaarnemer weet wat Ajax gaat bieden is nogal verontrustend, want dit kost ze gewoon geld.

[...]

Ja want dat staat letterlijk in het artikel van NRC die met bronnen binnen Middlesbrough gesproken hebben...
Nee dat staat er niet. Er staat een deel van het verhaal en daar worden uit onderbuik conclusies aan verbonden die in lijn liggen met wat men verwacht gezien de andere geruchten. Er staat geenszins een feitelijk verslag van de transacties en gesprekken rondom Akpom.
Wát?

Ajax doet de onderhandelingen direct met Middlesbrough, niet via een zaakwaarnemer.
Zaakwaarnemers zijn altijd betrokken en wordt ook mee gesproken. Voor een officieel bod gaan de clubs inderdaad direct om tafel, maar dat betekent niet dat alle communicatie tot die gesprekken beperkt is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik heb echt het idee dat ik tegen een muur praat.

Er staat heel duidelijk dat Middlesbrough al in principe een akkoord had, maar dat Obasi op de één of andere manier wist dat Ajax nog wel meer ging bieden. Dat is geen interpretatie, dat is een feit, namelijk dat Middlesbrough daar zelf ook weinig van snapte en hun vraagtekens erbij zet.

https://www.ajaxfanatics....overstap-akpom-naar-ajax/

Slim van Obasi wel, die verdient prima zakcentje ermee.
Een zaakwaarnemer zit bij de onderhandelingen maar kan natuurlijk nooit op de hoogte zijn van wat een club wil gaan bieden. Dat is gewoon totaal ongeloofwaardig.

Maar ik hoor graag hoe jij denkt dat Obasi nu wist wat Ajax ging bieden.

[ Voor 19% gewijzigd door SemperFidelis op 03-10-2023 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Er staat nergens dat Middlesbrough al akkoord was gegaan met het eerste bod.
Dat je dat afwijst is (standaard) onderdeel van de onderhandeling.
En dat een zaakwaarnemer laat doorschemeren voor welk bedrag men een deal heeft en Ajax dat vervolgens bied is dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
dutchgio schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:55:
Er staat nergens dat Middlesbrough al akkoord was gegaan met het eerste bod.
Jawel, men hoefde alleen nog maar te tekenen
https://www.getfootballne...uba-akpom-at-last-minute/
dutchgio schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:55:

En dat een zaakwaarnemer laat doorschemeren voor welk bedrag men een deal heeft en Ajax dat vervolgens bied is dat ook.
Hoe kan een zaakwaarnemer nou zeggen, ga niet met dit bod akkoord want ik weet dat Ajax meer gaat bieden, tot de cent nauwkeurig?

Hoe is dat normaal?

Maar goed, mij teveel naïviteit hier. Het feit dat een voetbalclub zeer verbaasd is maar hier niet zegt mij al genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door SemperFidelis op 03-10-2023 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:45:
Ik heb echt het idee dat ik tegen een muur praat.
Hoezo? Omdat we je niet simpelweg gelijk geven omdat jij het op jouw manier intepreteert?
Er staat heel duidelijk dat Middlesbrough al in principe een akkoord had,
Nee dat staat er niet.
maar dat Obasi op de één of andere manier wist dat Ajax nog wel meer ging bieden. Dat is geen interpretatie, dat is een feit, namelijk dat Middlesbrough daar zelf ook weinig van snapte en hun vraagtekens erbij zet.
Ook dat is niet vreemd. Het enige waar Middlesbrough vraagtekens bij zet is dat hij het bedrag al exact voorspelde. Het is zuiver het bedrag wat hij al weet wat vraagtekens oproept, verder echt helemaal niets aan dit verhaal.
https://www.ajaxfanatics....overstap-akpom-naar-ajax/

Slim van Obasi wel, die verdient prima zakcentje ermee.
Een zaakwaarnemer zit bij de onderhandelingen maar kan natuurlijk nooit op de hoogte zijn van wat een club wil gaan bieden. Dat is gewoon totaal ongeloofwaardig.

Maar ik hoor graag hoe jij denkt dat Obasi nu wist wat Ajax ging bieden.
Dat hebben we al zevenentwintig keer uitgelegd. Er is communicatie geweest maar het is van belang welke richting dat op was en wie het initiatief daarin had.
En zolang je daarin niet met feiten kunt komen blijft dit cirkeltje door draaien want is het niet meer dan speculatie. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

Jawel, men hoefde alleen nog maar te tekenen
https://www.getfootballne...uba-akpom-at-last-minute/

[...]

[/quote]

Hoe kan een zaakwaarnemer nou zeggen, ga niet met dit bod akkoord want ik weet dat Ajax meer gaat bieden, tot de cent nauwkeurig?

Hoe is dat normaal?

Maar goed, mij teveel naïviteit hier. Het feit dat een voetbalclub zeer verbaasd is maar hier niet zegt mij al genoeg.
Ja met Lens, niet met Ajax. Dat is niet wat je beweerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Gonadan schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

Dat hebben we al zevenentwintig keer uitgelegd. Er is communicatie geweest maar het is van belang welke richting dat op was en wie het initiatief daarin had.
En zolang je daarin niet met feiten kunt komen blijft dit cirkeltje door draaien want is het niet meer dan speculatie. :)
Laatste vraag: hoe wist Obasi wat Ajax met het tweede bod wilde bieden, tot de cent nauwkeurig?

Als je dat weet kun je de communicatie invullen.
dutchgio schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

Ja met Lens, niet met Ajax. Dat is niet wat je beweerde.
Heb Lens ook duidelijk genoemd:
Oók met Lens.
Maar waarom zou Middlesbrough de deal afbreken met Lens als Ajax lager zou bieden?
Gonadan schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

Hoezo? Omdat we je niet simpelweg gelijk geven omdat jij het op jouw manier intepreteert?
Niet op mijn manier, maar op de manier van Middlesbrough zelf en de betreffende journalist.

[ Voor 48% gewijzigd door SemperFidelis op 03-10-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:06:
[...]

Laatste vraag: hoe wist Obasi wat Ajax met het tweede bod wilde bieden, tot de cent nauwkeurig?

[...]

Heb Lens ook duidelijk genoemd:

[...]

Oók met Lens.
Maar waarom zou Middlesbrough de deal afbreken met Lens als Ajax lager zou bieden?

[...]

Niet op mijn manier, maar op de manier van Middlesbrough zelf en de betreffende journalist.
Nee er staat toch echt dit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
dutchgio schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:09:
[...]

Nee er staat toch echt dit:

[...]
Waarom zou Middlesbrough met Ajax verder willen als het bod van ze slechter is dan van Lens?!

Dit is textbook duister dealtje. En mijn laatste post er over ;) men lijkt te denken dat Obasi op magische wijze het 2e bod van Ajax tot de cent juist gegokt heeft, want anders kun je dit toch niet verklaren?

[ Voor 31% gewijzigd door SemperFidelis op 03-10-2023 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:11:
[...]

Waarom zou Middlesbrough met Ajax verder willen als het bod van ze slechter is dan van Lens?!

Dit is textbook duister dealtje. En mijn laatste post er over ;)
Je eigen link in de quote:

[...]
LENS DRAMATICALLY PULL OUT OF DEAL FOR MIDDLESBROUGH’S CHUBA AKPOM AT LAST MINUTE
Het was Lens dat de stekker er uit trok, niet Middlesbrough.

Zaken worden nog erger verdraaid dan de zaakwaarnemer van Akpom doet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
dutchgio schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:13:
[...]

Je eigen link in de quote:

[...]

Het was Lens dat de stekker er uit trok, niet Middlesbrough.

Zaken worden nog erger verdraaid dan de zaakwaarnemer van Akpom doet hier.
Ja omdat Middlesbrough met Ajax aan tafel ging _O-
Dan doen ze natuurlijk maar met 1 reden.

[ Voor 5% gewijzigd door SemperFidelis op 03-10-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:06:

Beantwoord die vraag dan? Hoe wist hij dat? En heb je daar bewijs voor?

Je blijft wel suggereren dat je wel weet hoe het zit, maar je blijft hangen in de pure speculatie zonder de echte feiten te presenteren.
Zolang we niet weten hoe hij dat wist en hoe de communicatie liep kunnen we ook niet hard maken dat hij het van Mislintat gehoord heeft, zo simpel is het. Zolang daar geen feiten op tafel liggen kan het ook zijn dat hij het bedrag zelf bedacht heeft als reëel en dat Ajax ingefluisterd heeft om zo te voldoen aan de opdracht van Middelsbrough.
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:11:
Omdat het initiële bod van Ajax al hoger was dan dat van Lens, dat is toch genoeg motivatie om verder te willen praten. Dat is echter totaal iets anders dan een akkoord. Middlesbrough was juist op zoek naar meer geld en heeft daar die zaakwaarnemer voor ingezet.
Dit is textbook duister dealtje. En mijn laatste post er over ;)
En dit is smaad als je geen bewijs hebt. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Gonadan op 03-10-2023 13:19 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Gonadan schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:19:
[...]

Beantwoord die vraag dan? Hoe wist hij dat?
Er zijn 2 opties:

- Willekeurige gok
- Hij wist het

Dat Middlesbrough zelf ook verbaasd was dat dit kan zou al een teken moeten zijn.
Maar het kan natuurlijk zeer goed dat jij geloofd dat hij een goede gokker is. Bewijs heb ik niet nee.
Het is allemaal speculatie van mij, klopt. Maar dan vind ik het alsnog vrij naïef dat jij denkt dat hier niet meer aan de hand is.
Gonadan schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:19:
[...]

Omdat het initiële bod van Ajax al hoger was dan dat van Lens, dat is toch genoeg motivatie om verder te willen praten. Dat is echter totaal iets anders dan een akkoord. Middlesbrough was juist op zoek naar meer geld en heeft daar die zaakwaarnemer voor ingezet.
Ja, dat is het hele ding. Middlesbrough en Obasi zijn hier heel goed uitgekomen. Dat is mooi voor hen!

[ Voor 54% gewijzigd door SemperFidelis op 03-10-2023 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:22:
[...]

Er zijn 2 opties:

- Willekeurige gok
- Hij wist het

Dat Middlesbrough zelf ook verbaasd was dat dit kan zou al een teken moeten zijn.
Maar het kan natuurlijk zeer goed dat jij geloofd dat hij een goede gokker is. Bewijs heb ik niet nee.
Het is allemaal speculatie van mij, klopt. Maar dan vind ik het alsnog vrij naïef dat jij denkt dat hier niet meer aan de hand is.
Nee ik heb het niet over een gok, ik heb het over een bedrag wat hij zelf voorstelt en dat beide clubs influistert. Dat heb ik toch echt al een paar keer duidelijk beschreven, het heeft niets met gokken te maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Gonadan schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:05:
[...]

Nee ik heb het niet over een gok, ik heb het over een bedrag wat hij zelf voorstelt en dat beide clubs influistert. Dat heb ik toch echt al een paar keer duidelijk beschreven, het heeft niets met gokken te maken.
Dus we moeten het maar oke vinden dat een zaakwaarnemer bij beide clubs gevoelige informatie deelt? Los van hoe die aan die informatie komt? Dat is uiterst ongebruikelijk!

11 augustus: Lens bereikt principe akkoord over 11 miljoen
13 augustus: Middlesbrough gaat om tafel met Ajax die de deal willen kapen
14 augustus: Lens trekt zich terug
14 augustus: Middlesbrough weigert het eerste bod van Ajax op aanraden van zaakwaarnemer die een percentage van de meerwaarde bedingt
14 augustus: Ajax is rond met Middlesbrough voor 12.3 miljoen, exact wat de zaakwaarnemer had voorspeld.
14 augustus: Obasi krijgt een percentage van de 1.3 miljoen die er meer is verdiend.

Met logisch redenen kon Ajax makkelijk weten dat Middlesbrough met een bedrag van rond de 11 miljoen ook akkoord zou gaan, ze waren immers al akkoord met dat bedrag met een andere club. Sterker nog, ik denk dat Ajax met die kaap al minimaal 11 miljoen had geboden anders waren ze nooit aan de tafel gekomen natuurlijk.

Dan vind ik het vrij droevig onderhandelen van een TD dat hij dan zich laat verleiden door een zaakwaarnemer op 1.3 miljoen daarboven te gaan bieden, helemaal omdat je concurrent zich al heeft teruggetrokken. Dan laat je je toch gewoon piepelen met dat influisteren? _O-

Het is natuurlijk sowieso bizar dat een zaakwaarnemer bij 2 clubs een prijs afspreekt en dat gewoon deelt. Dat is compleet onwerkelijk. Waarom zou Ajax aan een zaakwaarnemer laten weten wat ze bieden??

[ Voor 15% gewijzigd door SemperFidelis op 03-10-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het is toch niet zo lastig om te begrijpen hoe dit gelopen is?
Ajax doet 1e bod. Geweigerd.
Zaakwaarnemer van Akpom belt Mislintat en vertelt 'je 1e bod is geweigerd omdat Lens meer geboden heeft, biedt 12.3m en je komt aan tafel.
Ajax biedt 12.3m.
en klaar.

Die zaakwaarnemer lult er dus 1.3m bij en Ajax weet dat niet omdat die geen idee hebben wat Lens geboden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
toolkist schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:37:
Het is toch niet zo lastig om te begrijpen hoe dit gelopen is?
Ajax doet 1e bod. Geweigerd.
Zaakwaarnemer van Akpom belt Mislintat en vertelt 'je 1e bod is geweigerd omdat Lens meer geboden heeft, biedt 12.3m en je komt aan tafel.
Ajax biedt 12.3m.
en klaar.

Die zaakwaarnemer lult er dus 1.3m bij en Ajax weet dat niet omdat die geen idee hebben wat Lens geboden heeft.
Maar Ajax wist al dat Lens weg was én wat ze hadden geboden want dat was allang bekend

En een zaakwaarnemer is geen contactpersoon tussen twee clubs natuurlijk, Ajax is gewoon direct in contact met Middlesbrough. Het is een zaakwaarnemer, jij doet alsof die de onderhandelingen stuurt wat onwenselijk is.

Dus hoe die zaakwaarnemer aan al die info komt én dit vrij deelt tussen de 2 clubs is zeer ongebruikelijk.
Dat is dus wat Middlesbrough steeds aangeeft, hoe kon Obasi dit weten. Dus ik snap niet exact waarom jij denkt dat dit een doodgewone gang van zaken is...

[ Voor 7% gewijzigd door SemperFidelis op 03-10-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:13:
[...]

Dus we moeten het maar oke vinden dat een zaakwaarnemer bij beide clubs gevoelige informatie deelt? Los van hoe die aan die informatie komt? Dat is uiterst ongebruikelijk!

11 augustus: Lens bereikt principe akkoord over 11 miljoen
13 augustus: Middlesbrough gaat om tafel met Ajax die de deal willen kapen
14 augustus: Lens trekt zich terug
14 augustus: Middlesbrough weigert het eerste bod van Ajax op aanraden van zaakwaarnemer die een percentage van de meerwaarde bedingt
14 augustus: Ajax is rond met Middlesbrough voor 12.3 miljoen, exact wat de zaakwaarnemer had voorspeld.
14 augustus: Obasi krijgt een percentage van de 1.3 miljoen die er meer is verdiend.

Met logisch redenen kon Ajax makkelijk weten dat Middlesbrough met een bedrag van rond de 11 miljoen ook akkoord zou gaan, ze waren immers al akkoord met dat bedrag met een andere club. Sterker nog, ik denk dat Ajax met die kaap al minimaal 11 miljoen had geboden anders waren ze nooit aan de tafel gekomen natuurlijk.

Dan vind ik het vrij droevig onderhandelen van een TD dat hij dan zich laat verleiden door een zaakwaarnemer op 1.3 miljoen daarboven te gaan bieden, helemaal omdat je concurrent zich al heeft teruggetrokken. Dan laat je je toch gewoon piepelen met dat influisteren? _O-

Het is natuurlijk sowieso bizar dat een zaakwaarnemer bij 2 clubs een prijs afspreekt en dat gewoon deelt. Dat is compleet onwerkelijk. Waarom zou Ajax aan een zaakwaarnemer laten weten wat ze bieden??
Je mist nog een stap tussen 11 en 13, namelijk dat Middlesbrough heel bewust die zaakwaarnemer de opdracht geeft er meer geld uit te halen in ruil voor een percentage.
Pas daarna komt hij met Ajax op de proppen en haakt Lens af. Aangezien er dus geen akkoord kwam op Lens was er ook geen reden om aan te nemen dat hun bod afdoende zou zijn. Dat je hoger moet gaan zitten is dus helemaal niet gek.

Ik vind de verbazing van Middlesbrough dat hij exact met een bedrag kwam wat ook het bod werkt helemaal niet zo gek, dat is ook vreemd. Het is echter wel op meerdere manieren uit te leggen en in licht van dit topic dus nog onvoldoende duidelijk om op het lijstje van fouten van Mislintat te kunnen zetten.

Daarbij vind ik het wel grappig dat Middlesbrough zich daarover verbaast en aanhaakt bij de Mislintat discussie, maar dat ze er blijkbaar geen enkel probleem mee hebben om na een principeakkoord nog iemand in te huren er nog wat meer uit te halen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Gonadan schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:48:
[...]

Je mist nog een stap tussen 11 en 13, namelijk dat Middlesbrough heel bewust die zaakwaarnemer de opdracht geeft er meer geld uit te halen in ruil voor een percentage.

Pas daarna komt hij met Ajax op de proppen en haakt Lens af. Aangezien er dus geen akkoord kwam op Lens was er ook geen reden om aan te nemen dat hun bod afdoende zou zijn. Dat je hoger moet gaan zitten is dus helemaal niet gek.
Dit is niet helemaal waar:
https://www.voetbalprimeu...ljoen-bal-bij-speler.html

Ajax had al 11.5 miljoen geboden naar het schijnt. Speler kon kiezen, Middlesbrough maakte het niet uit.
Toen haakte Lens af en toen moest Ajax opeens nog een keer bieden?
Gonadan schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:48:
[...]
Daarbij vind ik het wel grappig dat Middlesbrough zich daarover verbaast en aanhaakt bij de Mislintat discussie, maar dat ze er blijkbaar geen enkel probleem mee hebben om na een principeakkoord nog iemand in te huren er nog wat meer uit te halen. :D
Naja die lachen zich kapot. Obasi zegt, ik ga wel meer dan 11.5 miljoen voor jullie binnenslepen, maar van elke euro die daarboven zit wil ik een percentage.
Dat is een win win situatie voor Boro en Obasi, prima deal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:40:
[...]

Maar Ajax wist al dat Lens weg was én wat ze hadden geboden want dat was allang bekend

En een zaakwaarnemer is geen contactpersoon tussen twee clubs natuurlijk, Ajax is gewoon direct in contact met Middlesbrough. Het is een zaakwaarnemer, jij doet alsof die de onderhandelingen stuurt wat onwenselijk is.

Dus hoe die zaakwaarnemer aan al die info komt én dit vrij deelt tussen de 2 clubs is zeer ongebruikelijk.
Dat is dus wat Middlesbrough steeds aangeeft, hoe kon Obasi dit weten. Dus ik snap niet exact waarom jij denkt dat dit een doodgewone gang van zaken is...
Iedereen weet dat er eerst met een zaakwaarnemer gebabbeld wordt en dan pas met de club...
Die zaakwaarnemer heeft Ajax gewoon genaaid en zichzelf (en daarmee ook Middlesbrough) gematst.
Meer is het echt niet zo lang niemand een band tussen die zaakwaarnemer en een medewerker van Ajax kan bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:00:

Ajax had al 11.5 miljoen geboden naar het schijnt. Speler kon kiezen, Middlesbrough maakte het niet uit.
De bronnen worden steeds discutabeler, bij eerdere bronnen werd niet gesproken over een akkoord. Dat lijkt mij ook sterk want als er daadwerkelijk een echt akkoord met beide clubs was had dit wel een juridisch staartje gekregen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:00:
[...]

Of heeft Ajax nog wat extra geboden omdat ze bang waren dat de speler voor Lens zou gaan kiezen.
Beter 1x 1.3m betalen dan 4 jaar lang 5 ton salaris meer, bijvoorbeeld.

[edit] en zelfs een constructie "betaal 1.3m en ik regel dat ie niet naar Lens wil" zie ik nog wel gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 03-10-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
toolkist schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Of heeft Ajax nog wat extra geboden omdat ze bang waren dat de speler voor Lens zou gaan kiezen.
Beter 1x 1.3m betalen dan 4 jaar lang 5 ton salaris meer, bijvoorbeeld.
Je bedoelt dezelfde RC Lens die zich al had teruggetrokken na het eerste bod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:07:
[...]

Je bedoelt dezelfde RC Lens die zich al had teruggetrokken na het eerste bod?
Ajax heeft met Middlesbrough een akkoord bereikt over de transfer van Chuba Akpom. De Amsterdammers lijken snel de nieuwe centrumspits snel te kunnen verwelkomen, aangezien RC Lens zich heeft terugtrokken uit de onderhandelingen.

Dat melden Voetbal International en The Athletic zondagavond, nadat daarvoor Sky Sports al met het nieuws naar buiten kwam. Laatstgenoemde medium sprak echter ook van een akkoord met RC Lens, maar dat wordt door eerder genoemde media tegengesproken. De Franse club zou zich hebben teruggetrokken uit de onderhandelingen nadat het kreeg te horen dat er gesprekken met Ajax plaatsvonden. RC Lens, dat eerder Stijn Spierings vast wist te leggen, wilde voorkomen om in een biedingsoorlog terecht te komen.

Het zou gaan om een transfersom van 12 miljoen euro, die nog op kan lopen door twee miljoen euro aan bonussen
Dus Lens lijkt zich teruggetrokken te hebben na een vernieuwd bod van Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Gonadan schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:05:
[...]

De bronnen worden steeds discutabeler, bij eerdere bronnen werd niet gesproken over een akkoord. Dat lijkt mij ook sterk want als er daadwerkelijk een echt akkoord met beide clubs was had dit wel een juridisch staartje gekregen. ;)
Nee, want een akkoord betekent niet dat alles al getekend is. Daarnaast is een akkoord met de club niet voldoende, je hebt ook akkoord met de speler nodig. Dus Middlesbrough kan wel degelijk een akkoord hebben met Lens en Ajax en hun toestemming te geven om verder te onderhandelen met de speler.
Daar is juridisch niets geks aan.
toolkist schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:10:
[...]

[...]

Dus Lens lijkt zich teruggetrokken te hebben na een vernieuwd bod van Ajax.
Nee, want er waren 2 biedingen. 1tje van 11.5 om te kapen, toen haakte Lens af en toen betaalde Ajax 12.3 miljoen.

[ Voor 13% gewijzigd door SemperFidelis op 03-10-2023 15:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Ooh Louis jij man van veel gezichten

[ Voor 7% gewijzigd door Agent47 op 03-10-2023 20:55 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Lekker vrijblijvend adviseren zou je denken, maar die knakker kan het waarschijnlijk toch niet laten om zich er dan meer mee te gaan bemoeien dan goed voor hem is. :D
Wat mij betreft welkom die kennis en kritische blik, kunnen we wel gebruiken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Volgens Azijn Valentijn wordt Danny Blind hoofd jeugdopleidingen bij Ajax. Als het waar is vind ik het ondertussen wel een erg hoog ouwe jongens krentenbrood gehalte krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Vroeger was alles beter toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Ja dat dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Henkie_NtA schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:19:
Volgens Azijn Valentijn wordt Danny Blind hoofd jeugdopleidingen bij Ajax. Als het waar is vind ik het ondertussen wel een erg hoog ouwe jongens krentenbrood gehalte krijgen.
Als ie goed werk levert, dan maakt het mij bijster weinig uit hoeveel vriendjes hij heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Kan Kroes niet gewoon al beginnen bij Ajax? Ze zijn nu toch geen concurrent meer, dus dat concurrentiebeding kan van tafel >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
Volgens het AD gaat Ajax toch met AZ in gesprek om Kroes eerder te laten beginnen. Goede zaak en hopelijk lukt ze dat ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
chim0 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:15:
Ajax raakt in geldproblemen door mislopen Champions League

Man man, hoe help je de mooiste club van Nederland in no-time om zeep? Ongelooflijk hoe het zover heeft kunnen gekomen. :(
Op het einde van de pak schaal podcast had Tom Knipping nog wat uitleg over de financiën van Ajax
https://podcasts.google.c...UERiVFVRb21rWkJYOEU?ep=14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32
Geldproblemen in de kop klinkt wel heel ernstig, artikel zelf heeft wat meer nuance.

Enige wat dus speelt is een tijdelijk tekort aan werkkapitaal vanwege geen CL en omdat men de grote uitgaande transfers tegenwoordig altijd in termijnen worden betaald, waarbij Ajax (in ieder geval onder Overmars) altijd een bankgarantie bedong, dus dat geld komt er op de afgesproken datum. Het lijkt me dat een overbruggingskrediet in zo'n situatie eenvoudig te regelen is.

Daarnaast nog een ruime beleggingsportefeuille, die kan ook deels ten gelde worden gemaakt. Zonde van het appeltje van de dorst, maar dit zijn de situaties waar je zoiets voor opbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
Moet je volgend jaar wel weer CL spelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wibblemoo schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:36:
Ook daar valt een mouw aan te passen zeker aangezien Mislintat wél het salarishuis flinkt heeft aangepakt in de maanden dat hij er was. Dus daar zit een minder groot acuut probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32
wibblemoo schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:36:
Ajax heeft al jaren geen verlies gedraaid en gaat zelfs het huidige boekjaar (23/24) naar verwachting in de plus eindigen vanwege de goede transferzomer. Ajax heeft dus een voor voetbalbegrippen zeer groot eigen vermogen en de enige zorg is om dat vermogen voldoende liquide te hebben tegen geen of lage rentekosten.

Gebrek aan CL opbrengsten heeft de RvC in eerste instantie goed op voor gesorteerd door te eisen dat er eerst spelers met hoge salarissen (Tadic, Klaassen, etc) zouden vertrekken en dat er dan pas ruimte zou zijn voor vervangers met een lager salarisstrookje. Financieel uitstekend beleid, alleen jammer dat die nieuwe spelers zeer matig kunnen voetballen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
https://www.espn.nl/voetb...agden-het-ajax-van-steijn

Interessant leesvoer over de tactische keuzes van Steijn en co en waarom het nog steeds niet liep. @Harribo en @chim0, persoonlijke fouten vinden hun oorsprong niet alleen in t gebrek aan kwaliteiten van de spelers, maar ook in slechte keuzes van de technische staf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Zo blij dat Steijn weg is:
https://www.telegraaf.nl/...reekbaar-voor-clubleiding

Hij was het zo erg kwijt, geeft wel een sprankje hoop dat het binnenkort iets beter zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Exocet schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:58:

Hij was het zo erg kwijt, geeft wel een sprankje hoop dat het binnenkort iets beter zal gaan.
Zit achter paywall, wat wordt er precies gezegd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
Henkie_NtA schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:28:
[...]

Zit achter paywall, wat wordt er precies gezegd?
Dit soort linkjes staan we niet toe

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 25-10-2023 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 10:16
Exocet schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:58:

Wat een warrig artikel zeg.. Gaat echt van de hak op de tak. Er is dus met 15 mensen binnen de club gesproken, eindigt het artikel. Gaat de Telegraaf ook eens een artikel over zichzelf schrijven welke onrust zij bij Ajax creeren en hoe De Telegraaf de club Ajax kapotmaakt? Dit moet je toch niet willen als club zeg, al vind ik het als niet Ajax supporter wel heerlijk leedvermaak .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Dit is toch wel ernstig, niemand had meer vertrouwen in Steijn, dit had veel eerder moeten eindigen
Naarmate de tijd verstreek en terwijl de resultaten een historisch dieptepunt bereikten, voelde Steijn zich meer en meer alleen op de wereld. Helemaal toen een aantal mensen in Steijns meer dan 25 leden tellende technische, performance en medische staf zich (aan het verkeerde adres) bij technisch manager Klaas-Jan Huntelaar meldde met klachten over het (dis)functioneren van Steijn. Die informatie checkte Huntelaar actief bij de assistent-trainers en Hedwiges Maduro uitte ook zijn onvrede. Uiteindelijk stuurde Huntelaar zijn bevindingen in een brief naar de directie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
AequitasII schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:55:
[...]

Wat een warrig artikel zeg.. Gaat echt van de hak op de tak. Er is dus met 15 mensen binnen de club gesproken, eindigt het artikel. Gaat de Telegraaf ook eens een artikel over zichzelf schrijven welke onrust zij bij Ajax creeren en hoe De Telegraaf de club Ajax kapotmaakt? Dit moet je toch niet willen als club zeg, al vind ik het als niet Ajax supporter wel heerlijk leedvermaak .
Het ergste is nog dat dat je mediapartner (inmiddels het moederbedrijf van geloof ik) is.
Dat Ajax in al die jaren nog nooit tegen ze heeft gezegd: en nu rotten jullie lekker op met je gestook, begrijp ik echt niet.
Zelfs toen men met anderhalf been in de CL finale stond werd er nog aan de stoelpoten van Ten Hag gezaagd.
Iedere keer is het ook wel overduidelijk wie hun bron is want die wordt altijd uit de wind gehouden. Vorig jaar Schreuder, nu Steijn.
Het zal mij benieuwen wat voor hetze er nu tegen Maduro gevoerd gaat worden.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste