Knowledge reigns supreme over nearly anything
Dit had nooit moeten beginnen. Voor de grap eens het oude topic teruglezen. Werkelijk niemand vond dit een goed idee.Exocet schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:05:
Dit is toch wel ernstig, niemand had meer vertrouwen in Steijn, dit had veel eerder moeten eindigen
[...]
XXXVI
Het zou het eerste zijn wat ik zou doen, het ontzeggen van toegang van Telegraaf medewerkers tot Ajax wedstrijden en de Toekomst. Sterker, ik zou een forse boete in arbeidscontracten opnemen voor contact hebben met de Telegraaf. (ik weet dat dit juridisch allemaal niet kan).Malfunctions schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:23:
Typisch telegraafbraaksel dit artikel. Als ik Ajax was zou ik hun persaccreditatie intrekken en voor eeuwig verbannen van alle faciliteiten. Maargoed, dat had ik dan al veel eerder gedaan.
Maar wat nog erger is, er zijn mensen die de Telegraaf meuk voor zoete koek slikken. En het gaat altijd om de randzaken, politiek. Nooit om tactiek (zoals Pieter Zwart vaak goed doet in de VI en Sam Planting bij ESPN). Altijd de eigen lievelingen in bescherming nemen. Bah.

Hoe haalt die Hendriks 't in z'n bolle hoofd. Een beetje met de technisch directeur praten. Bij de T praten ze nooit met hun collega's om de gang van zaken te bespreken natuurlijk.Hendriks
Ook van Chief Sports Officer Maurits Hendriks, die hoofdverantwoordelijk is voor de komst van spookrijder Mislintat en hem carte blanche gaf, hoefde Steijn geen steun te verwachten. Totdat de positie van de Duitse directeur begon te wankelen, hadden Hendriks en de directeur voetbalzaken zich als een Siamese tweeling over De Toekomst bewogen.
Ook had Mislintat helemaal geen carte blanche. Transfers gaan allemaal langs de RvC. Het probleem was dat Edwin van der Sar besloot te vertrekken, en er daardoor geen extra paar ogen goed naar de spelers keken. Daardoor leek Mislintat alleen te handelen. Maar om te suggereren dat ie carte blanche had gaat veel te ver. Dat weten ze daar ook, maar ze hebben inderdaad lievelingetjes en personen waar ze liever van af zijn. Hendriks is er daar één van. Die zal vast ooit een aanvaring met Valentijn of Mike hebben gehad, of ze behandelen als een stel prut-journalisten.
En hoe is die verdeling? 1 binnen Ajax en 14 erbuiten? Genoeg om weer wat zuur te spugen en azijn te zeiken.Voor deze reconstructie werd met vijftien mensen binnen en buiten Ajax gesproken
Steijn, mevrouw Steijn, Sem Steijn, de neef van Steijn, de oma, de opa, de buurman, de buurvrouw, de krantenjongen, de stagiair van de T, de pizza bezorger, de pakketjes bezorger, Derksen, Sneujdertje en nog een ballenjongen van Ajax.JanW schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:25:
Ook dit stuk is weer inderdaad verschrikkelijk geschreven
[...]
[...]
En hoe is die verdeling? 1 binnen Ajax en 14 erbuiten? Genoeg om weer wat zuur te spugen en azijn te zeiken.
Vindt het vooral interessant hoe de mondstukken van de T en Steijn zich profileren. Goh wat toevallig dat er ineens een hoop gezaag is richting Maduro. Joh wat is die Vd Vaart toch neutraal. En mensen Van Hooijdonk gekleurd en vooringenomen noemen
[ Voor 9% gewijzigd door Kist op 25-10-2023 14:06 ]
Derksen, vd Vaart, vd Meijde, SneijderKist schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:03:
[...]
Steijn, Sem Steijn, de neef van Steijn, de oma, de opa, de buurman, en nog een ballenjongen van Ajax.
Vindt het vooral interessant hoe de mondstukken van de T en Steijn zich profileren. Toch wel toevallig dat er ineens een hoop gezaag is richting Maduro. Joh wat is die Vd Vaart toch neutraal. En mensen Van Hooijdonk gekleurd en vooringenomen noemen

Wat mij betreft wordt de toegang tot de Arena die laatste 3 ook ontzegd. Prima hoor dat je op de koffie gaat bij Steijn maar met zo'n wanprestatie nog durven beweren dat het Ajax is die Steijn kapot heeft gemaakt. Ga lekker fietsen. Die gasten moet je gewoon niet eens meer in een functie bij Ajax willen hebben. Stelletje blaaskaken. Zogenaamd het beste met de club voor hebben maar wel je vriendje die een historisch slechte prestatie neerzet de hand boven het hoofd houden.
Ik zeg het niet graag maar Pierre had afgelopen weekend wel gelijk.
Het is toch bizar hoeveel kritiek Ten Hag te verduren kreeg tijdens een zeer succesvolle periode vs Steijn die 17e staat. Het ligt aan de hele club maar vooral niet aan Steijn.
[ Voor 7% gewijzigd door JEightyFive op 25-10-2023 14:24 ]
Verrassend dat de telegraaf geen fatsoenlijk artikel kan publiceren... daar heb je journalisten voor nodig ipv roddeltantes als driesenAequitasII schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:55:
[...]
Wat een warrig artikel zeg.. Gaat echt van de hak op de tak. Er is dus met 15 mensen binnen de club gesproken, eindigt het artikel. Gaat de Telegraaf ook eens een artikel over zichzelf schrijven welke onrust zij bij Ajax creeren en hoe De Telegraaf de club Ajax kapotmaakt? Dit moet je toch niet willen als club zeg, al vind ik het als niet Ajax supporter wel heerlijk leedvermaak .
Grappig hoe Steijn kennelijk aan de ene kant een media genie is die een paar van de grootste spelers uit de clubgeschiedenis en de grootste krant van het land als een viool bespeelt en aan de andere kant niet in staat is om een simpele tactiek aan zn eigen spelers over te brengen.Kist schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:03:
[...]
Steijn, mevrouw Steijn, Sem Steijn, de neef van Steijn, de oma, de opa, de buurman, de buurvrouw, de krantenjongen, de stagiair van de T, de pizza bezorger, de pakketjes bezorger, Derksen, Sneujdertje en nog een ballenjongen van Ajax.
Vindt het vooral interessant hoe de mondstukken van de T en Steijn zich profileren. Goh wat toevallig dat er ineens een hoop gezaag is richting Maduro. Joh wat is die Vd Vaart toch neutraal. En mensen Van Hooijdonk gekleurd en vooringenomen noemen
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wij hebben een andere definitie van grappigph4ge schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:41:
[...]
Grappig hoe Steijn kennelijk aan de ene kant een media genie is die een paar van de grootste spelers uit de clubgeschiedenis en de grootste krant van het land als een viool bespeelt en aan de andere kant niet in staat is om een simpele tactiek aan zn eigen spelers over te brengen.

Ach er zijn zoveel belangetjes. Dat is meer dan 1 op 1. Is toch gewoon duidelijk dat er groepen zijn die Steijn heel krampachtig het hand boven het hoofd hielden? En dat toevallig alles dat mogelijk minder positief voor Steijn uitpakt te maken krijgt met karaktermoord en uitvergroten? Of vindt jij het logisch dat Sneijdertje en van der Vaart keihard karaktermoord aan het plegen zijn op Maduro? Of dat van der Vaart zegt dat alle aankopen niet eens zouden meedoen bij Excelsior? Je weet wel die aankopen die bijna allemaal (jeugd) international zijn?ph4ge schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:41:
[...]
Grappig hoe Steijn kennelijk aan de ene kant een media genie is die een paar van de grootste spelers uit de clubgeschiedenis en de grootste krant van het land als een viool bespeelt en aan de andere kant niet in staat is om een simpele tactiek aan zn eigen spelers over te brengen.
Jouw laatste opmerking dat is niet gek. De man kan niet met druk om gaan en is een tactisch onbenul. Snapt overduidelijk het Ajax spel niet en is alleen de hele tijd bezig om met onzin en lekken zijn positie veilig te stellen. Daar moest eerst Mislintat voor afgemaakt worden,toen elke aankoop en nu is die uit rancune nog even Berghuis en Maduro aan het afmaken.
Je zou kunnen zeggen dat Steijn een straatvechter is. Of een labiele gek. Of beetje van beide. Maar een toptrainer of zelfs een middelmaat trainer is die beslist niet.
Steijn is echt niet labiel, die zat gewoon niet op zijn plek, kreeg vanuit Mislintat al snel de zwarte piet toegespeeld (net als Gorter). Het is bij Ajax echt een heel giftige organisatie en cultuur geworden. Natuurlijk succes trekt niet alleen de goede mensen maar ook de verkeerde mensen aan.
De aankopen brengen niet wat er gevraagd wordt, maar dat doen de niet aankopen ook niet (Brobbey werkt hard, maar is gewoon geen afmaker, Bergwijn tjah..., Taylor speelt veel verstoppertje in de opbouw, maar is aanvallend dan wel weer meer bij de les en Rensch, dat is t m gewoon niet.
Natuurlijk zijn er trainers die het beter zouden doen dan Steijn heeft gedaan, maar gewoon beweren dat hij gek/ labiel is of echt een slechte trainer (hij heeft het op meer plekken best goed tot zeer gedaan, dus hij kan echt wel wat). Dat hij het bij Ajax niet goed doet, lijkt mij ook wel een beetje een 'cultuur dingetje'. Qua persoon past hij niet bij Ajax, hij heeft niet die branie en arrogantie die zo gewenst is, en die je ook wel nodig hebt om je daar staande te houden.
Van der Vaart loopt live op de publieke omroep te verkondigen dat het een kutelftal met kutspelers is. Vind ik nog wel wat verder gaan eerlijk gezegd qua toon.jbdeiman schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:03:
Wow, ik dacht ga hier eens even kijken wat er allemaal geschreven wordt, maar wat een taal/ toon wordt er hier gebezigd zeg.
Steijn is echt niet labiel, die zat gewoon niet op zijn plek, kreeg vanuit Mislintat al snel de zwarte piet toegespeeld (net als Gorter). Het is bij Ajax echt een heel giftige organisatie en cultuur geworden. Natuurlijk succes trekt niet alleen de goede mensen maar ook de verkeerde mensen aan.
De aankopen brengen niet wat er gevraagd wordt, maar dat doen de niet aankopen ook niet (Brobbey werkt hard, maar is gewoon geen afmaker, Bergwijn tjah..., Taylor speelt veel verstoppertje in de opbouw, maar is aanvallend dan wel weer meer bij de les en Rensch, dat is t m gewoon niet.
Natuurlijk zijn er trainers die het beter zouden doen dan Steijn heeft gedaan, maar gewoon beweren dat hij gek/ labiel is of echt een slechte trainer (hij heeft het op meer plekken best goed tot zeer gedaan, dus hij kan echt wel wat). Dat hij het bij Ajax niet goed doet, lijkt mij ook wel een beetje een 'cultuur dingetje'. Qua persoon past hij niet bij Ajax, hij heeft niet die branie en arrogantie die zo gewenst is, en die je ook wel nodig hebt om je daar staande te houden.
Dat Steijn het niveau niet aan kon en zich in zijn capaciteiten vergist heeft, kan gebeuren. En dat hij teleurgesteld is in het transferbeleid van Mislintat, daar kan ik ook nog inkomen. Maar die constante strijd via de media over de rug van eigen selectie en staf, die nu zelfs na zijn vertrek doorgaat vind ik wel echt kwalijk en hem aan te rekenen.
Van de Telegraaf verwacht je niet veel beter dan dat ze blijven peuren in deze rotzooi maar dat de ESPN en vooral de NOS zich hiervoor lenen door Van der Vaart steeds maar weer leeg te laten lopen vind ik ook heel discutabel trouwens.
Wellicht had ie wat minder vaak koffie moeten drinken met VdVaart en Sneijder enzo en wat meer moeten trainen op tactiekph4ge schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:41:
[...]
Hoe kan je dan toch blijven volhouden? Een trainer met het non verbaal van een teleurgestelde puber die niet na twaalven thuis mag komen of die roept naar een speler om om de scheidsrechter heen te lopen. Los nog van het afvallen van zijn team of het continue wisselen van spelers en tactiek. Deze man is volslagen ongeschikt gebleken.jbdeiman schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:03:
Wow, ik dacht ga hier eens even kijken wat er allemaal geschreven wordt, maar wat een taal/ toon wordt er hier gebezigd zeg.
Steijn is echt niet labiel, die zat gewoon niet op zijn plek,
XXXVI
En met het wisselen van zijn spelers gaat dan vaak de cyclus, hij is een topper, oh nee hij kan er geen bal van, oh nee nu is die weer een topper.ephymerous schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:00:
[...]
Hoe kan je dan toch blijven volhouden? Een trainer met het non verbaal van een teleurgestelde puber die niet na twaalven thuis mag komen of die roept naar een speler om om de scheidsrechter heen te lopen. Los nog van het afvallen van zijn team of het continue wisselen van spelers en tactiek. Deze man is volslagen ongeschikt gebleken.
Wie heeft het verhaal de wereld in geholpen dat Sutalo een niet sociale pipo is met heimwee? Of beter wie heeft dat vd Meijden ingefluisterd? Waarom ineens die verhalen over Maduro? Die juist altijd zeer hoog aangeschreven staat en ook als speler heel correct overkwam. (Ook grappig dat dan Ajax DNA ineens niet meer ertoe doet)
En he wat toevallig dat Steijn maandag voorstelde om Maduro eruit te donderen...Kist schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:07:
[...]
En met het wisselen van zijn spelers gaat dan vaak de cyclus, hij is een topper, oh nee hij kan er geen bal van, oh nee nu is die weer een topper.
Wie heeft het verhaal de wereld in geholpen dat Sutalo een niet sociale pipo is met heimwee? Of beter wie heeft dat vd Meijden ingefluisterd? Waarom ineens die verhalen over Maduro? Die juist altijd zeer hoog aangeschreven staat en ook als speler heel correct overkwam. (Ook grappig dat dan Ajax DNA ineens niet meer ertoe doet)
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Hopelijk komt er een keerpunt op korte termijn en begint de boel een beetje te draaien.
Qua dagelijks bestuur is de club aardig onthand.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
https://www.ad.nl/nederla...rede-schouders~a494f907b/
https://www.ad.nl/nederla...n-niet-gewonnen~aa13ac60/
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
⏩ PVOutput☀️
Aldus de niet scorende spits ?Quad schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:15:
Brobbey verwoord het misschien niet handig, maar ik interpreteer zijn woorden als dat het een logisch gevolg is op basis van resultaten.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
https://nos.nl/artikel/25...handel-met-voorwetenschap
⏩ PVOutput☀️
Late 1 april grap?Holk schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:56:
FFS, kan het dan ook nooit in 1 keer normaal gaan daar?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit is toch de bestuurder die als el salvador werd gezien? Gaat lekker.Holk schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:56:
FFS, kan het dan ook nooit in 1 keer normaal gaan daar?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
RvC schorst Alex Kroes wegens zeer sterke aanwijzingen voor handel met voorwetenschap.
Daar wacht je dan maanden op, kun je het hele traject opnieuw beginnen.Megupe schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:58:
Leuke bijkomstigheid van een beursgenoteerde club....
Echt oliedom mocht blijken dat dit waar is.
Ajax gaat dus komend seizoen weer strijden om de play-offs.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Wel een hele slechte..
Maar zo dom dit, werk zelf in een beurs-genoteerd bedrijf en daar wordt je op zo veel manieren gewezen dat dit soort zaken not-done zijn. Wat een pinda
Dit is ook wel een erg domme fout, je zou toch moeten weten dat dat niet mag.
Dit besluit is genomen nadat de RvC vernam dat Kroes, een week voor de publicatie van zijn voorgenomen benoeming op 2 augustus 2023, ruim 17.000 aandelen Ajax heeft gekocht. De RvC heeft extern juridisch advies ingewonnen, waaruit blijkt dat het zeer aannemelijk is dat hij daarmee handel met voorwetenschap heeft gepleegd. Handel met voorwetenschap is een strafbaar feit.
Ik had echt verwacht met Kroes nu kunnen we gaan bouwen, maar neehoor.
Past ook wel echt in dit seizoen.
Het gaat bijna zielig worden voor de Ajacieden
Ongehoord wat een bende het is bij mijn club

Net als je dacht weer te kunnen bouwen.
Geen hele snuggere actie
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Twente komt eraan!
Ajax zakt wel echt heel diep weg zo want op deze manier liggen echt alle processen weer stil. Zou niet weten wie het moet recht trekken.
De Zeeuw dan maar?

https://www.ajax.nl/artik...andel-met-voorwetenschap/
Ik had nog de hoop dat het gisteren gepubliceerd was maar helaas. Allereerst, hoe stom kan je zijn?
Ten tweede, vanwaar de timing om er dan precies nu iets aan te gaan doen? Was dit niet eerder bekend, en zo nee, waarom niet? Ik vind het allemaal maar weer erg stinken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Op langere termijn wellicht, maar het aandeel is sindsdien alleen nog maar lager uitgevallen.Agent47 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:08:
17.000 aandelen kopen de week voor je wordt benoemd, wetende dat de aandelenkoers dan omhoog zal gaan...
Geen hele snuggere actie
Een winstgevende actie is het dus ook helemaal niet.
Wat dat betreft zou hem dat ook ongeschikt maken als directeur bij welke club dan ook.Agent47 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:08:
17.000 aandelen kopen de week voor je wordt benoemd, wetende dat de aandelenkoers dan omhoog zal gaan...
Geen hele snuggere actie
Een goed punt ja, waarom nu pas?Gonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:11:
Juistem, rust klonk ook te mooi om waar te zijn.
Ik had nog de hoop dat het gisteren gepubliceerd was maar helaas. Allereerst, hoe stom kan je zijn?
Ten tweede, vanwaar de timing om er dan precies nu iets aan te gaan doen? Was dit niet eerder bekend, en zo nee, waarom niet? Ik vind het allemaal maar weer erg stinken.

Zit je dan met al je mooie interviews en borstklopperij, om vervolgens nog geen maand later alweer op de straat te worden gezet

Dit is zo dom en schaadt Ajax zowel financieel als in het imago en het is volgens mij volledig zijn schuld, maarja, Mislantat is volgens mij ook weggekomen met enkel ontslag.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Sorry maar dan ben je toch een droplul? Dit is gewoon dom.Gonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:11:
Die maakt zelfs nog promotie naar DortmundDirtyBird schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:13:
Mislantat is volgens mij ook weggekomen met enkel ontslag.
Haha het is echt niet te geloven. We wachten een half jaar op een AD en dan ditGonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:11:
Ik hoop op een verlate 1 april grap.
[ Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 02-04-2024 09:15 ]
XXXVI
Heeft dit wellicht raakvlakken met het onderzoek naar Mislintat dat kennelijk af is en binnenkort gepubliceerd zou moeten worden?
Vermoedelijk een bepaling in het contract dat je binnen 2 maanden oid je belangen kenbaar moet maken. Maar handig is het niet inderdaad. Zo ga je als Kroes van top naar flop. Niks bij AZ, niks bij Ajax én een besmeerde reputatie.Gonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:11:
^ Wat hij zegt.
Ja, voor die paar euro winst had hij het niet hoeven doen, dus vandaar mijn vraag, ben je nou echt zo achterlijk of komt er nog een verklaring?Z-Dragon schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:20:
De grap is ook dat hij er niet eens aan verdiend lijkt te hebben, want na 2 augustus ging het eigenlijk alleen maar naar beneden (met een kleine opleving maanden later).
Laat wel mooi zien hoeveel vertrouwen hij in zichzelf had om het tij te keren.Z-Dragon schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:20:
De grap is ook dat hij er niet eens aan verdiend lijkt te hebben, want na 2 augustus ging het eigenlijk alleen maar naar beneden (met een kleine opleving maanden later).
Alleen een beetje overmoedig om te denken dat je weg komt met handel in voorkennis.
Hij had beter gewoon een pakket aandelen kunnen mee onderhandelen bij zijn aanstelling, dit is toch compleet onnodig, financieel levert ook helemaal niks op.
Deze situatie los je natuurlijk niet in een paar weken op, dus volgend seizoen kun je ook wel afschrijven. Lijkt me ook dat de kans op een grote exodus van je beste spelers heel groot is geworden met deze chaos.
Het zal ook meer een hele domme ondoordachte actie zijn geweest dan een actie om er beter van te worden. Dat laatste doe je namelijk niet met dergelijke aandelen. Maar wat een droeftoeter die gast, hoe dom kan je zijn.dutchgio schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:12:
Op langere termijn wellicht, maar het aandeel is sindsdien alleen nog maar lager uitgevallen.
Een winstgevende actie is het dus ook helemaal niet.
"Hé, ik ben gepolst bij een beursgenoteerde organisatie, laat ik alvast wat aandelen kopen"... serieus, olie, olie, oliedom. Miscchien maar goed dat dit is gebeurt, zo'n dom iemand wil je niet aan het hoofd van je organisatie. Dan deed die Duitser het allemaal wel wat slimmer/sluwer
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Is er weer ruzie tussen wat haantjes daar?
Haantjes bij de RVC die zich bedreigd voelden
Als dit verhaal klopt, is het ook wel heel vreemd handelen van Ajax.Van het feit dat ik dit aandelenpakket heb, heb ik nooit een geheim gemaakt. Sterker nog, ik heb in augustus vorig jaar Ajax erop gewezen dat ik dit pakket had en dat ik graag zou horen hoe hiermee om te gaan omdat ik mij de specifieke regels nog niet eigen had gemaakt. Die vraag is tot op heden niet beantwoord. En hoewel de RvC maanden de tijd heeft gehad (nog vóór mijn officiële benoeming (op 27 december 2023) en mijn feitelijke indiensttreding (op 15 maart 2024) om alsnog iets te vinden van het feit dat ik deze aandelen heb aangeschaft, ben ik hier niet op aangesproken en zijn er ook geen vragen gesteld.
Afgelopen vrijdag heeft de RvC mij plotseling laten weten geen vertrouwen meer in mij te hebben. Mij is gemeld dat ik in de ogen van de RvC met de aanschaf van de aandelen op 26 juli 2023 en de timing daarvan, kwade opzet voor ogen had. Ik zou voorwetenschap hebben gehad en daarmee hebben gehandeld. Dit is niet ingegeven door een signaal van de bevoegde toezichthouder, de Autoriteit Financiële Markten (AFM), maar naar eigen zeggen op basis van het eigen ‘moreel kompas’ van de RvC.
Waarom is dit nu een probleem en in augustus niet?
Misschien aan de verkeerde stoelpoten geprobeerd te zagen. Beetje vreemde gang van zaken dit.Exocet schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:32:
Waarom is dit nu een probleem en in augustus niet?
Ook dat men de AFM er niet bij betrekt om tot een oordeel te komen. Het lijkt als een makkelijk escape voor (leden van) de RVC.
Waardoor zouden ze zich bedreigd voelen? Ze hebben hem zelf aangesteld.LZ86 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:31:
Als je dat statement leest dan is het antwoord op mijn vraag: Ja
En aandelen kopen vlak voordat je een contract tekent (maar dus wel ver in de onderhandeling bent) is alsnog te stom voor woorden. Dan ben je ook echt ongeschikt als directeur. Het is ook niet dat hij een rookie was in het kopen van aandelen lijkt me.
Maar aan de reacties te zien bereikt Kroes wel zijn doel met het statement: de beschuldiging wordt handig omgekeerd.
[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 02-04-2024 09:35 ]
Dom van Kroes, maar ook wéér mismanagement van Ajax zeg.
Eerst laat je hem in onwetendheid over de aandelen, maar na een aantal vragen van de media ga je direct over tot ontslag.
Al mag je als CEO van een dergelijk bedrijf natuurlijk ook wel op de hoogte zijn van de wet- en regelgeving met betrekking tot aandelen van je bedrijf.
Dan wel een hele slechte.
Elect a clown, expect a circus.
Festina lente
Maar hij was geen CEO toen hij aandelen kocht.dutchgio schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:34:
[...]
Eerst laat je hem in onwetendheid over de aandelen, maar na een aantal vragen van de media ga je direct over tot ontslag.
Al mag je als CEO van een dergelijk bedrijf natuurlijk ook wel op de hoogte zijn van de wet- en regelgeving met betrekking tot aandelen van je bedrijf.
Bij Go Ahead was hij ook aandeelhouder, directeur bij AZ, oprichter van SEG.Joostje123 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:35:
[...]
Maar hij was geen CEO toen hij aandelen kocht.
Dan moet je dat toch weten.
Nee maar hij wist wel dat hij ceo zou worden, nu ken ik hem niet maar kan me voorstellen dat zulk nieuws invloed op de koers heeft.Joostje123 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:35:
[...]
Festina lente
Goed dat ie dan maar zelf naar de AFM stapt voor uitsluitsel
Als jij weet dat jij het morgen wordt heb je nog steeds een probleem lijkt meJoostje123 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:35:
[...]
Het is gewoon strafbaar wat hij gedaan heeft. Je kan de RvC alleen verwijten dat ze zo ontzettend lang gewacht hebben. Ze hadden toen al moeten stoppen gewoon en moeten doorschakelen.D-e-n schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:37:
[...]
Als jij weet dat jij het morgen wordt heb je nog steeds een probleem lijkt me
Lijkt me toch wel dat de RvC nu ook moet opstappen , eerst het gedoe met Mislintat en nu dit.AMARONE schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:38:
[...]
Het is gewoon strafbaar wat hij gedaan heeft. Je kan de RvC alleen verwijten dat ze zo ontzettend lang gewacht hebben. Ze hadden toen al moeten stoppen gewoon en moeten doorschakelen.
Dat Ajax hem niks gezegd heeft over zn aandelen die ie al in bezit had heeft hier helemaal niks mee te maken, dus mismanagement my ass.dutchgio schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:34:
[...]
Tuurlijk niet, die kunnen hier helemaal niks aan doen. En hebben nu alleen maar juist gereageerd door hem meteen te schorsen.Exocet schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:42:
[...]
Lijkt me toch wel dat de RvC nu ook moet opstappen , eerst het gedoe met Mislintat en nu dit.
Op basis van welke wetgeving? Waar staat dat, als je nog niet in functie bent, je geen aandelen mag kopen van het bedrijf waar je gaat werken? En vanaf hoe lang van te voren mag dat dan niet? Staat dat ergens beschreven? Of is dat op zijn minst multi-interpretabel?AMARONE schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:38:
[...]
Het is gewoon strafbaar wat hij gedaan heeft. Je kan de RvC alleen verwijten dat ze zo ontzettend lang gewacht hebben. Ze hadden toen al moeten stoppen gewoon en moeten doorschakelen.
Ik ben het helemaal eens dat het op zijn minst een zeer onhandige zet van hem is en je dit als belangenverstrengeling uit kan leggen, maar schijnbaar was het een doordachte strategie waar hij al langer mee bezig was. Een bepaald aandelenpakket in bezit krijgen, met de aankoop uitgespreid over een langere periode is een heel normale strategie, waarschijnlijk zelfs uitgevoerd door zijn financieel adviseur.
Als de RvC hier al vanaf het begin van op de hoogte was, zoals Kroes aangeeft, zit er natuurlijk meer achter. Ook doordat ze besluiten zelf meteen de meest verregaande maatregel te nemen in plaats van de kwestie voor te leggen aan de authoriteit die opgericht is om in dit soort kwesties duiding te geven.
Als Feyenoorder is dit wel écht smullen trouwens
Nee hoor, ze wisten het in augustus al.toolkist schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:43:
[...]
Tuurlijk niet, die kunnen hier helemaal niks aan doen. En hebben nu alleen maar juist gereageerd door hem meteen te schorsen.
Hij zegt alleen dat de RvC wist van zn aandelenpakket. Niks over dat ze zouden weten dat ie een deel ervan kocht terwijl ie al in onderhandeling was. Tot nu toe lijkt het mij nog steeds dat de RvC daar niks van wist en totaal verrast is.LZ86 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:31:
Als je dat statement leest dan is het antwoord op mijn vraag: Ja
Natuurlijk is dat heel normale wetgeving, is je Google kapot?donleone83 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:45:
[...]
Op basis van welke wetgeving? Waar staat dat, als je nog niet in functie bent, je geen aandelen mag kopen van het bedrijf waar je gaat werken? En vanaf hoe lang van te voren mag dat dan niet? Staat dat ergens beschreven? Of is dat op zijn minst multi-interpretabel?
https://www.afm.nl/nl-nl/...handel-met-voorwetenschap
Als je voorkennis hebt, mag je niet handelen.Het is verboden om te handelen met voorwetenschap of trachten te handelen met voorwetenschap. Dit staat beschreven in artikel 14 van de Europese Verordening marktmisbruik, de MAR.
Lijkt me overigens wel kut. Koop je aandelen “met mijn aanstelling stijgt de waarde!

Hello. Is it me you're looking for?
In zijn verklaring verteld hij dat hij al langer bezig was met de aanschaf van Ajax aandelen en suggereert/creëert daarmee een grijs gebied denk ik waar het gaat om voorkennis.D-e-n schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:37:
[...]
Als jij weet dat jij het morgen wordt heb je nog steeds een probleem lijkt me
Dat is wat ik er uit lees?In de periode van 6 april 2022 tot 26 juli 2023 heb ik met stukjes en beetjes Ajax aandelen aangeschaft,
Only fools are enslaved by time and space.
“Aan een onafhankelijk oordeel van de AFM zijn we helaas niet toegekomen. De rvc heeft al geoordeeld dat ik kennelijk niet over het ‘juiste moreel kompas’ beschik. Een kompas dat ik omgekeerd de afgelopen maanden juist graag door de rvc gehanteerd had gezien. De rvc die de aankoop van het laatste deel aandelen eerder deze week nog als niet meer dan ‘ongelukkig’ bestempelde.”
Zijn dit serieuze vragen? Maar hier: https://www.afm.nl/~/prof...etenschap.ashx?la=nl%2Dnldonleone83 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:45:
[...]
Op basis van welke wetgeving? Waar staat dat, als je nog niet in functie bent, je geen aandelen mag kopen van het bedrijf waar je gaat werken? En vanaf hoe lang van te voren mag dat dan niet? Staat dat ergens beschreven? Of is dat op zijn minst multi-interpretabel?
En de wetgeving onder andere hier: https://wetten.overheid.nl/BWBR0020368/2024-04-01
Als je als (toekomstig) algemeen directeur van een beursgenoteerd bedrijf, met een miljoenen omzet en een enorme publieke bekendheid niet zelf denkt van misschien moet ik mij hier even in verdiepen dan vraag ik mij af of je geschikt bent. Één belletje met een advocaat (of zelfs een fiscalist of andere financieel adviseur) had Kroes er al op kunnen wijzen dat het (mogelijk) als handel met voorkennis zou kunnen worden aangemerkt. En dat het niet handig is.Ik ben het helemaal eens dat het op zijn minst een zeer onhandige zet van hem is en je dit als belangenverstrengeling uit kan leggen, maar schijnbaar was het een doordachte strategie waar hij al langer mee bezig was. Een bepaald aandelenpakket in bezit krijgen, met de aankoop uitgespreid over een langere periode is een heel normale strategie, waarschijnlijk zelfs uitgevoerd door zijn financieel adviseur.
Als de RvC hier al vanaf het begin van op de hoogte was, zoals Kroes aangeeft, zit er natuurlijk meer achter. Ook doordat ze besluiten zelf meteen de meest verregaande maatregel te nemen in plaats van de kwestie voor te leggen aan de authoriteit die opgericht is om in dit soort kwesties duiding te geven.
Als Feyenoorder is dit wel écht smullen trouwens
Zelfde als voor zijn start al interviews geven aan de Telegraaf en Mislintat als charlatan neerzetten (oh de karma).
Of meewerken aan een boek over Ajax.
Ook zijn hele LinkedIn post komt allemaal super sympathiek over voor de gemiddelde Ajacied maar laat ook zien dat deze baan kennelijk boven zijn kunnen is.
Bestuurder zijn is ook af en toe je bek houden, je laten informeren, als de RvC geen antwoord daar achteraangaan.
Het is toch niet ongebruikelijk dat een bestuurder van een beursgenoteerd bedrijf op non-actief wordt gesteld gedurende onderzoeken als deze? En zelfs als de RvC te laat heeft gereageerd, als ze wel reageren en sterke aanwijzingen hebben voor handel met voorkennis dan moeten ze ook maatregelen nemen.Exocet schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:52:
De timing van RvC is gewoon vreemd, waarom niet het onderzoek afwachten?
[...]
Wat valt er te onderzoeken dan, feit is dat die de aandelen eind Juli gekocht heeft terwijl die al in een vergevorderd stadium van onderhandelen zat over de CEO functie en misschien mondeling zelfs al akkoord was. Dat is dus handelen met voorkennis, of het nu positief of negatief uitvalt.Exocet schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:52:
De timing van RvC is gewoon vreemd, waarom niet het onderzoek afwachten?
[...]
Lijkt me vrij duidelijk dit, die conclusie kan de RVC ook wel trekken zonder onderzoek van de AFM. Wat ze dus ook gedaan hebben
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
Wat ik probeer aan te geven is dat ook handelen met voorkennis een grijs gebied is. Waarbij ik mij ook niet kan voorstellen dat in de hele periode van onderhandeling en contractering er, als Kroes dit gemeld heeft, geen enkele jurist van de kant van Ajax gevraagd heeft naar de aankoopdata van dit pakket. Het zaakje stinkt wat mij betreft. Aan alle kanten.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.