Ajax: Bestuurlijke chaos en sportieve crisis

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
LoneRanger schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:50:
[...]

In zijn verklaring verteld hij dat hij al langer bezig was met de aanschaf van Ajax aandelen en suggereert/creëert daarmee een grijs gebied denk ik waar het gaat om voorkennis.

[...]

Dat is wat ik er uit lees?
Hij had inderdaad al wel aandelen in Ajax maar dat staat er los van.
Om een week voor je eigen benoeming er een aanzienlijk deel bij te kopen is toch wel een indicatie van handelen met voorkennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat mij betreft gaat Ajax nu gewoon een ervaren bestuurder zoeken voor de post van AD. Iemand van buiten de voetbal die een organisatie goed kan managen.

Er zijn genoeg mensen die op een bepaald niveau het Ajax DNA/cultuur/voetbal kunnen bewaken maar gewoonweg niet mensen die als AD kunnen fungeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:15
"Hoe zeer ik ook overtuigd ben van mijn goede intenties, snap ik inmiddels na overleg met mijn advocaat, dat ik op 26 juli 2023 niet de meest verstandige beslissing heb genomen door de schijn van de situatie."

Uit het nieuwe stuk van de NOS.

Dat is een hele mooie zin om de woorden van de advocaat anders neer te zetten, maar wat die advocaat eigenlijk zei is: "you fucked up"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Holk schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:05:
"Hoe zeer ik ook overtuigd ben van mijn goede intenties, snap ik inmiddels na overleg met mijn advocaat, dat ik op 26 juli 2023 niet de meest verstandige beslissing heb genomen door de schijn van de situatie."

Uit het nieuwe stuk van de NOS.

Dat is een hele mooie zin om de woorden van de advocaat anders neer te zetten, maar wat die advocaat eigenlijk zei is: "you fucked up"
Iemand die een master bedrijfseconomie heeft gehaald zou misschien eerder zijn advocaat kunnen bellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09
donleone83 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:57:
@iamerwin @PolarBear helder hoor. De vraag is dan alleen hoe en wanneer je “voorkennis” definieert. Is dat op het moment dat alle boeken open en bloot op tafel liggen? Zo ja, was dat al gebeurd toen hij deze aandelen kocht?

Wat ik probeer aan te geven is dat ook handelen met voorkennis een grijs gebied is. Waarbij ik mij ook niet kan voorstellen dat in de hele periode van onderhandeling en contractering er, als Kroes dit gemeld heeft, geen enkele jurist van de kant van Ajax gevraagd heeft naar de aankoopdata van dit pakket. Het zaakje stinkt wat mij betreft. Aan alle kanten.
Nee hoor, niets grijs aan. Hij was in onderhandeling en kocht in die periode nog aandelen. Als hij gewoon gestopt was met het aankopen van aandelen op het moment hij wist dat hij kandidaat was dan was er niets aan de hand. Dan was het alleen de boeken open over zijn huidige aandelenpakket.

Nogmaals, als de RvC al wist dat hij ze kocht tijdens de onderhandeling hadden ze toen al moeten ingrijpen, als dit nu pas bekend is doen ze het enige juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08 11:08
Prima dat Kroes het voorlegt aan het AFM.

Wel heeft de RvC hier gigantisch gefaald en niet de eerste keer dat het bij de RvC ook misgaat. Wat mij betreft stappen ze daar allemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JEightyFive schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:06:
[Afbeelding]

Ongehoord wat een bende het is bij mijn club ;w
Net als je dacht weer te kunnen bouwen.
Op NU.nl maakte iemand dezelfde grap, maar het zijn dus echt 2 volle dagen geweest?

Wat ik niet zo begrijp, wanneer heeft hij dit precies gekocht? En kan je zomaar kopen?

Ik ben geen kenner van de beurs, maar is er geen mogelijkheid om te monitoren wie iets precies koopt of wilt kopen? Want dan had je eventueel nog kunnen ingrijpen. Geen oordeel, gewoon benieuwd of dat had gekund. :)

Voor het Nederlandse voetbal is het niet goed. Met deze onrust blijft Ajax middenmoot staan, de tijden dat ze schitterende in de CL en spelers verkochten voor dik geld, is wel voorbij lijkt me.

Tuurlijk vind ik het mooi dat andere clubs nu kansen hebben, maar ik als Arsenal supporter weet hoe het voelt als je wordt ingehaald door de rest. Toevallig ook toen Sven bij ons kwam werken en vertrok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
HollowGamer schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:17:
[...]

Op NU.nl maakte iemand dezelfde grap, maar het zijn dus echt 2 volle dagen geweest?

Wat ik niet zo begrijp, wanneer heeft hij dit precies gekocht? En kan je zomaar kopen?

Ik ben geen kenner van de beurs, maar is er geen mogelijkheid om te monitoren wie iets precies koopt of wilt kopen? Want dan had je eventueel nog kunnen ingrijpen. Geen oordeel, gewoon benieuwd of dat had gekund. :)

Voor het Nederlandse voetbal is het niet goed. Met deze onrust blijft Ajax middenmoot staan, de tijden dat ze schitterende in de CL en spelers verkochten voor dik geld, is wel voorbij lijkt me.

Tuurlijk vind ik het mooi dat andere clubs nu kansen hebben, maar ik als Arsenal supporter weet hoe het voelt als je wordt ingehaald door de rest. Toevallig ook toen Sven bij ons kwam werken en vertrok.
Iedereen kan kopen ja. Hij deed het naar eigen zeggen met de beste bedoelingen, maar dit was gewoon oerdom.
Hier zijn reactie: https://www.nu.nl/voetbal...ertrouwen-uitstralen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Stimulate14 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:18:
Is hij echt zo dom? Mijn god zeg.
Of hij is gepusht geworden ofzo?

Er zal vast iemand hem advies hebben gegeven, het lijkt me niet dat je zomaar iets koopt. Het kan natuurlijk, maar de tijden dat ik mensen dom noemde zijn wel voorbij. Soms zitten er meerdere kanten aan een verhaal, dat hoop ik althans hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:59:
Wtf, hoe stom kun je zijn als dit echt zo is
Vooral omdat het een kut aandeel is. Hij staat nu op een tientje ofzo m.a.w. Kroes staat in de min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
JEightyFive schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:20:
[...]

Iedereen kan kopen ja. Hij deed het naar eigen zeggen met de beste bedoelingen, maar dit was gewoon oerdom.
Hier zijn reactie: https://www.nu.nl/voetbal...ertrouwen-uitstralen.html
Hmm, hier lees ik dus dat Ajax op de hoogte was, maar niets deed (een beetje als een goed functionerende regeering)?

Hij kocht het dus al veel eerder, maar had het dan weer het beste moeten verkopen.

Maar is het strafbaar? Volgens mij noemen ze dit speculeren, want je zou kunnen zeggen dat zijn benoeming, een positieve invloed zou hebben op de aandelen van Ajax.

Ik snap niet zo goed.. je weet het dus als directie, maar doet niets? En nu schorst je de nieuwe directeur?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:52:
Ook zijn hele LinkedIn post komt allemaal super sympathiek over voor de gemiddelde Ajacied maar laat ook zien dat deze baan kennelijk boven zijn kunnen is.
Ook de details die aangehaald worden ( 42.500 van de 18.3 miljoen ) is nogal nutteloos omdat dat weinig afdoet aan het punt waarop wordt geschorst. Alsof er wordt gepoogd om de reden van schorsing kleiner te maken, maar handel met voorwetenschap is het of het 1, 100, 1000 of een significanter aantal aandelen is. Het resultaat ( wel of geen winst gemaakt op een pijlmoment ) is niet heel relevant.

Maar ongeacht de daadwerkelijke uitkomst is Kroes, de RvC of beiden dermate beschadigd dat enkel te concluderen dat er nog steeds geen stilte na de storm is maar dat de storm nog steeds gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:20

TTLCrazy

Listen to Frankie

HollowGamer schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:17:
[...]

[...]

Ach, niet goed voor het NL voetbal is ook altijd zo'n dooddoener. Het is altijd chaos bij Ajax, hoort er een beetje bij. Ze komen er echt wel weer bovenop. Zeggen dat die tijden voorbij zijn is ook erg kortzichtig.

Ajax heeft nu al zo veel fouten gemaakt, laat ze maar even op de blaren zitten. Het zal altijd mijn club zijn, maar ga eens even normaal doen en maak je club op orde.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
90 minuten lang.. wordt 9 seizoenen lang armoede en ellende.

Een nieuwe AD gaan vinden die in staat is om in deze ongelofelijke kolerezooi (pardon mijn Amsterdams) te opereren gaat zeker een half jaar duren al dan niet langer. In Rotterdam en Eindhoven kunnen ze in ieder geval de fles ontkurken, die hebben voorlopig niets te vrezen.
En AZ heeft ook wel mazzel gehad met het vertrek wetende dat Kroes als AZ directeur vol in de aandelen zat bij de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wie van de huidige RvC zaten er eigenlijk al in augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:58:
Is de gifbeker aangesloten op de Amstel, dat die nog niet leeg is? Holy shit wat een chaos en merde.
Markermeer heeft nog wel wat water, en anders komt er geboeg via Amsterdam Rijnkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09

FreakNL

Well do ya punk?

MaZo schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:22:
[...]
Vooral omdat het een kut aandeel is. Hij staat nu op een tientje ofzo m.a.w. Kroes staat in de min.
Dus hij heeft ff voor (minimaal) 170k aan aandelen gekocht? Lekker hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:11
toolkist schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:33:
Wie van de huidige RvC zaten er eigenlijk al in augustus?
Georgette Schlick, Cees van Oevelen, Anette Mosman (en als side-note Jan van Halst en Pier Eringa, maar die zitten er niet meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
Dwight84 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:15:
Prima dat Kroes het voorlegt aan het AFM.

Wel heeft de RvC hier gigantisch gefaald en niet de eerste keer dat het bij de RvC ook misgaat. Wat mij betreft stappen ze daar allemaal op.
Die details zijn nog niet helemaal bekend. De RvC wist dat Kroes aandelen had van Ajax. Ze wisten, wat ik ervan lees, alleen niet wanneer hij ze had gekocht. Het lijkt erop dat pas recent aan 't licht is gekomen dat hij aandelen kocht op het moment dat hij in onderhandeling was met Ajax voor de functie van algemeen directeur. Dat verandert de zaak.

Nu volgt onderzoek en wordt Kroes tijdens die periode geschorst. Hij gaat zelf ook nog naar de AFM. Maar als z'n advocaat ook al zegt dat hij destijds niet goed heeft gehandeld, dan lijkt me dat vooral Kroes hier zelf degene is die gigantisch loopt te falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48
Bizar allemaal!

[ Voor 81% gewijzigd door wokkelz op 02-04-2024 10:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Twee mogelijke scenario's gaan door mijn hoofd.

Enerzijds een veel te laat doorschakelen van Ajax naar aanleiding van de melding van het bezit van de aandelen. Dit had direct onderzocht en getoetst moeten worden maar wellicht is dat door alle onrust te lang blijven liggen. Mogelijk is het zelfs nu getriggerd doordat een journalist was gaan graven en het leuk vindt om er nu mee te komen, gezien de bron die er groot mee in het nieuws komt zie ik deze toevoeging als niet onaannemelijk.

Anderzijds is de RvC en technische adviesgroep aardig uitgebreid met ultraconservatieve betweters. Het zou mij niets verbazen als Kroes minder van hen aannam dan zij zouden willen en op bepaalde vlakken een koers wil nemen waar de oude garde zich totaal niet in kan vinden.
Met het aandelenpakket hadden ze dan al een mooie stok liggen die men nu kan gebruiken om het opstandige directeurtje dan maar weer weg te werken. Dit zou de timing verklaren aangezien hij nu drie weken lang plannen heeft kunnen maken en zijn mening uiten. Het ruikt ergens ook weer naar een ordinaire coup.

In die zin ben ik ook erg benieuwd hoe men alles wat tot nu toe opgebouwd is waardeert. Gaat de RvC die nu in springt daar wel mee door, of mogen een De Lang en dergelijke nu ook alweer een nieuwe baan gaan zoeken omdat het toch niet in de visie past?

Los van dit alles vind ik wel dat Kroes zeker enige naïviteit aan te rekenen is. Je bent jarenlang ondernemer, handig zakenman en zit al langer in de aandelen. Je dan verschuilen achter: "Ik heb nog geen antwoord op mijn melding" zou voor mij te makkelijk zijn, ik zou antwoord willen hebben voordat ik de handtekening onder mijn contract zou zetten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47
wokkelz schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:44:
Moet zeggen dat het wel genieten is hoor van alles wat daar in de hoofdstad aan de gang is.
Na hoogmoed komt de val.

Maar zonder dollen, het is voor de Ajaxfans hier gewoon triest. Het zal je club maar zijn. Ik gun ze snel duidelijkheid en wat betere resultaten. Een goed Ajax is ook goed voor PSV en Feyenoord.

Je ziet nu in de ED. Geen spanning omdat er een stel nietszeggende clubs inzitten (Excelsior, Almere, Volendam, RKC) en de usual linkerrijtjesuspects bizar onderpresteren dit seizoen. (Heerenveen, Utrecht, Vitesse. Is voor de kijkbaarheid ook een stuk minder. Valt Ajax dan ook nog weg dan blijft er verdomde weinig over. Al blijft het wel grappig inderdaad

Edit: Ha betrapt! Niet snel weg editen he :+

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 02-04-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight84
JanW schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:43:
[...]

Die details zijn nog niet helemaal bekend. De RvC wist dat Kroes aandelen had van Ajax. Ze wisten, wat ik ervan lees, alleen niet wanneer hij ze had gekocht. Het lijkt erop dat pas recent aan 't licht is gekomen dat hij aandelen kocht op het moment dat hij in onderhandeling was met Ajax voor de functie van algemeen directeur. Dat verandert de zaak.

Nu volgt onderzoek en wordt Kroes tijdens die periode geschorst. Hij gaat zelf ook nog naar de AFM. Maar als z'n advocaat ook al zegt dat hij destijds niet goed heeft gehandeld, dan lijkt me dat vooral Kroes hier zelf degene is die gigantisch loopt te falen.
Volgens Kroes wist dus de RvC wel degelijk dat Kroes dat pakket had, hij is daar een beetje vaag over of dat hij niet gemeld had wanneer hij dat gekocht had.
En hoewel de RvC maanden de tijd heeft gehad (nog vóór mijn officiële benoeming (op 27 december 2023) en mijn feitelijke indiensttreding (op 15 maart 2024) om alsnog iets te vinden van het feit dat ik deze aandelen heb aangeschaft, ben ik hier niet op aangesproken en zijn er ook geen vragen gesteld.
Hier hadden ze ervoor al kunnen ingrijpen. Als er bekend is dat hij aandelen heeft dan ga je dat onderzoeken.
De RvC heeft al geoordeeld dat ik kennelijk niet over het ‘juiste moreel kompas’ beschik. Een kompas dat ik omgekeerd de afgelopen maanden juist graag door de RvC gehanteerd had gezien. De RvC die de aankoop van het laatste deel aandelen eerder deze week nog als niet meer dan “ongelukkig” bestempelde.
Ik begrijp die laatste zin niet helemaal. bedoelt hij dat gedeelte over aandelen die hij in juli heeft gekocht?

Kroes zal hoe dan ook vertrekken, maar gezien het al jaren een grote zooi is in de RvC van Ajax, zouden ze er goed aan doen om helemaal schoon schip te maken en iedereen uit zijn functie te zetten daar (Ook van Praag, Blind en van Wijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48
LZ86 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:52:
[...]

Na hoogmoed komt de val.

Maar zonder dollen, het is voor de Ajaxfans hier gewoon triest. Het zal je club maar zijn. Ik gun ze snel duidelijkheid en wat betere resultaten. Een goed Ajax is ook goed voor PSV en Feyenoord.

Je ziet nu in de ED. Geen spanning omdat er een stel nietszeggende clubs inzitten (Excelsior, Almere, Volendam, RKC) en de usual linkerrijtjesuspects bizar onderpresteren dit seizoen. (Heerenveen, Utrecht, Vitesse. Is voor de kijkbaarheid ook een stuk minder. Valt Ajax dan ook nog weg dan blijft er verdomde weinig over. Al blijft het wel grappig inderdaad

Edit: Ha betrapt! Niet snel weg editen he :+
Ja vond het een beetje gemeen overkomen eigenlijk. Maar goed het is wel een leuke soap zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Als deze quote klopt is Kroes gewoonweg dom bezig geweest, los van wat de RvC wel of niet wist of gedaan heeft.
"Hoe zeer ik ook overtuigd ben van mijn goede intenties, snap ik inmiddels na overleg met mijn advocaat, dat ik op 26 juli 2023 niet de meest verstandige beslissing heb genomen door de schijn van de situatie. Dit neemt niet weg dat er nog de nodige vraagtekens gesteld kunnen worden bij de kwalificatie als 'voorwetenschap' en daarmee zeker de zwaarte van de beslissing van ontslag op staande voet door de RvC."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
Kroes duikt -vind ik- wel nogal in de slachtofferrol hoor. Of hij is heel erg naïef, dat kan ook.

Wat een soap weer.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:46:
Dit zou de timing verklaren aangezien hij nu drie weken lang plannen heeft kunnen maken en zijn mening uiten. Het ruikt ergens ook weer naar een ordinaire coup.
Het is publiek geheim dat Kroes in januari al bij de belangrijke meetings bij Ajax betrokken was. Als hij dus inderdaad op teentjes getrapt heeft, heeft hij daar wel wat langer de tijd voor gehad.

Als het een coup is, zal er ook wel een vervanger klaar staan zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
PWM schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:59:
Het is publiek geheim dat Kroes in januari al bij de belangrijke meetings bij Ajax betrokken was. Als hij dus inderdaad op teentjes getrapt heeft, heeft hij daar wel wat langer de tijd voor gehad.

Als het een coup is, zal er ook wel een vervanger klaar staan zou je zeggen.
De RvC stapt nu toch ook in?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
Is KPMG weer gebeld om een overpriced onderzoek te doen? Echt, het is een bende van niet integere mensen aan het roer bij Ajax. Vriendjespolitiek, corruptie, de lijst is lang.
Trouwens, zijn überhaupt de resultaten van dat onderzoek van KPMG over Mislintat nou bekend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Je kan het ook positief bekijken, als het klopt dat Kroes zo dom is geweest is het misschien maar beter dat je er nu achterkomt dat hij volstrekt ongeschikt is als dat je er pas achterkomt als hij een paar jaar aan de knoppen zit.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
Dit is toch gewoon echt bijzonder incompetent gedrag van Kroes. Hoe had hij dit nu zelf niet kunnen zien aankomen?

Zó naïef kun je toch niet zijn _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wf3LbqDaqNmf-xDGczAz8aoBfi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrZosvhbcSGxspYBZPQJ2qTE.jpg?f=fotoalbum_large

(linkje)

Zegt dit iets over hoe de aandeelhouders over zijn aanstelling dachten? B-)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
iamerwin schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:29:
[Afbeelding]

(linkje)

Ik snap dat mensen hiernaar kijken, maar voor handel met voorkennis is het maken van winst op je handel echt irrelevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
iamerwin schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:29:
[Afbeelding]

(linkje)

Er ging natuurlijk wel meer mis waardoor de waarde van Ajax achteruit ging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
ph4ge schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:21:
Je kan het ook positief bekijken, als het klopt dat Kroes zo dom is geweest is het misschien maar beter dat je er nu achterkomt dat hij volstrekt ongeschikt is als dat je er pas achterkomt als hij een paar jaar aan de knoppen zit.
Het is een beetje dubbel. Was het inderdaad iets wat nu aan het licht komt en constateer je hiermee een karaktertrek die je niet had voorzien dan ben ik het helemaal met je eens. Liever nu de pijn dan achteraf.

Echter was men op de hoogte, of had dat met een beetje moeite kunnen zijn, maar hebben de media zo te lezen het zetje tot actie gegeven. Alsof men er geen aandacht voorhad, of niet wilde hebben, maar er nu niet meer omheen kon. En dan uit angst voor nog groter gezeik achteraf dan maar rigoureus knopen door hakt.

Het voegt voor mij allemaal niet zo. Ja het was dom, maar om nu ineens op basis van die laatste transactie zijn hele karakter als rot te bestempelen vind ik nogal een grote stap. Zeker gezien de steun die hij tot nu toe kreeg en hoe lyrisch iedereen was over zijn manier van werken en historie. Het contract is zo groot dat er óf andere belangen spelen óf er gewoon nog steeds heel grote amateurs in de RvC zitten.

Daarbij staat de vraag of hij strafbaar gehandeld heeft nog steeds open, net als bij Mislintat, maar ondertussen is de boel alvast wel weer preventief naar de kloten geholpen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Moet de volgende bestuurscrisis de aandacht afleiden van de sportieve prestaties of andersom? Wat een amateurisme...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:35:
Moet de volgende bestuurscrisis de aandacht afleiden van de sportieve prestaties of andersom? Wat een amateurisme...
Afleiden? Er is genoeg aandacht voor de sportieve malaise, leek juist nu wat rustiger met de focus op volgend seizoen. Dit zorgt er alleen maar voor dat de malaise zich doortrekt naar minstens het volgende seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:35:
Daarbij staat de vraag of hij strafbaar gehandeld heeft nog steeds open, net als bij Mislintat, maar ondertussen is de boel alvast wel weer preventief naar de kloten geholpen.
Het gaat bij dit soort dingen niet eerst om strafbaarheid, maar om integriteit en conflict of interest. Dan is de schijn tegen hebben al teveel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:17
Volgend jaar kan je wel weer afschrijven op deze manier. Wat een bizarre soap weer. Hoewel het me ook niet helemaal verbaasd dat Kroes dacht even snel ook wat extra centen mee te pakken.

Maar met deze bestuurlijke chaos ben je toch als trainer en als speler gek als je hierin stapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:35:
Het voegt voor mij allemaal niet zo. Ja het was dom, maar om nu ineens op basis van die laatste transactie zijn hele karakter als rot te bestempelen vind ik nogal een grote stap. Zeker gezien de steun die hij tot nu toe kreeg en hoe lyrisch iedereen was over zijn manier van werken en historie. Het contract is zo groot dat er óf andere belangen spelen óf er gewoon nog steeds heel grote amateurs in de RvC zitten.
Het is inderdaad wederom een gevalletje van 0-100 en van 100-0 in een fractie van een seconde, heel bizar. Ja, het is oliedom, maar ben zeer benieuwd naar de mate van openheid zoals Kroes zelf stelt in zijn verklaring en waarom een reactie op zijn vraag rondom zijn aandelenpakket tot op heden nog niet was beantwoord. De timing is in ieder geval opvallend. Het zou mij niks verbazen dat er andere belangen spelen, zoals baanzekerheid voor sommigen binnen Ajax vanwege de komst van Kroes. Het is vreemd dat er vanuit Kroes volgens eigen zeggen totale openheid is gegeven maar nu plots reden tot schorsen is zonder dat Kroes terugkoppeling heeft gekregen over de vragen die samen gingen bij het open kaart spelen. Op z'n minst opmerkelijk allemaal.
Dat het niet handig was en zelfs oliedom staat wel vast, maar de rest moet allemaal nog blijken. De schade is echter in mijn ogen al zo groot dat hij niet meer houdbaar is voor de functie.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:37:
Het gaat bij dit soort dingen niet eerst om strafbaarheid, maar om integriteit en conflict of interest. Dan is de schijn tegen hebben al teveel.
Zeker, voor een schorsing wel. Echter moet je ook die schijn tegen hard kunnen maken. En als Kroes inderdaad in naïef enthousiasme dit gekocht heeft én inderdaad gewoon gemeld heeft dan vind ik het wel vrij bijzonder dat je daar een half jaar niets mee doet en nu van de ene op de andere dag zijn integriteit volledig in twijfel trekt.

Dit klinkt allemaal meer als emotie dan verstand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Han schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:49:
Het is vreemd dat er vanuit Kroes volgens eigen zeggen totale openheid is gegeven maar nu plots reden tot schorsen is zonder dat Kroes terugkoppeling heeft gekregen over de vragen die samen gingen bij het open kaart spelen. Op z'n minst opmerkelijk allemaal.
Het hangt en staat allemaal met de vraag in hoeverre Kroes openheid gegeven heeft. Heeft hij volledig en openlijk schriftelijk alles ingediend bij de juiste personen maar is er niets mee gedaan? Of heeft hij gewoon een mailtje gestuurd naar een toch al overlopende algemene box en denkt daarmee weg te komen? Of was het mondeling ergens en daarmee de kous voor hem wel af?

Ik blijf er bij, in zijn positie had ik vooraf duidelijkheid geëist. En ik vind het te makkelijk om daar niet zelf achteraan te gaan, wellicht speelt dat ook mee voor de RvC. Als je denkt er zo mee weg te komen dan zegt dat op zich ook al iets.
Dat het niet handig was en zelfs oliedom staat wel vast, maar de rest moet allemaal nog blijken. De schade is echter in mijn ogen al zo groot dat hij niet meer houdbaar is voor de functie.
Dat vrees ik ook.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Kist schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:44:
Volgend jaar kan je wel weer afschrijven op deze manier. Wat een bizarre soap weer. Hoewel het me ook niet helemaal verbaasd dat Kroes dacht even snel ook wat extra centen mee te pakken.
Ik vind het juist sterk dat een AD aandelen in de toko heeft die hij/zij aanstuurt. De manier waarop Kroes aan zijn aandelen komt is dom, maar de intentie niet. Gaat het goed met Ajax? Gaat het goed met de AD. Dat klinkt als een gezonde motivator.

Ik ben zelf Feyenoorder, maar ik had echt gehoopt dat Ajax nu weer de weg omhoog zou vinden. Dit geintje heeft lang genoeg geduurd. Ik had graag gezien dat Feyenoord volgend jaar zou winnen van een supersterk Ajax, in plaats van het makke lam wat het nu is.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:53:
Ik noem het amateurisme, van alle kanten. Paniekvoetbal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:53:
[...]

Zeker, voor een schorsing wel. Echter moet je ook die schijn tegen hard kunnen maken. En als Kroes inderdaad in naïef enthousiasme dit gekocht heeft én inderdaad gewoon gemeld heeft dan vind ik het wel vrij bijzonder dat je daar een half jaar niets mee doet en nu van de ene op de andere dag zijn integriteit volledig in twijfel trekt.

Ik vind met name de rvc ongeloofwaardig als ze op de hoogte waren wat Kroes stelt. Waarom dan nu pas ineens de schorsing en de club wederom in een nieuw gat laten vallen?
Juist om vertrouwen onder elkaar te hebben en integriteit uit te stralen, meldt je deze zaken.

Eerst Mislintat en nu dit, echt het is nog meer rot dan we dachten.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 18:53
Nu live bij VI:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Laatst online: 18:44
Mog schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:59:
[...]

Ik vind het juist sterk dat een AD aandelen in de toko heeft die hij/zij aanstuurt. De manier waarop Kroes aan zijn aandelen komt is dom, maar de intentie niet. Gaat het goed met Ajax? Gaat het goed met de AD. Dat klinkt als een gezonde motivator.
Het punt is wel dat aandelen de waan van de dag is. Dat betekent dat hij direct gebaad is bij positief nieuws. Negatief nieuws zal hij bagatelliseren of mogelijk bewust/onbewust uitstellen. En doordat hij de mogelijkheid heeft om uit te stellen, heeft hij tijd om zijn aandelen te verkopen. Daarom zie je nu bonus constructies ontstaan bij banken die echt achteraf zijn, bij resultaat op langere termijn.

Het is als RvC ook gewoon veel werk, want je moet het allemaal monitoren en de schijn tegen heb je als bestuurder dan al snel, ondanks dat de intenties er wellicht helemaal niet zijn. Vandaar dat hij mijn inziens ongewenst is, en mijn inziens hij direct zijn aandelen had moeten verkopen toen hij in gesprek kwam met Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:11
Los van het feit of wat Kroes heeft gedaan acceptabel is, de RvC wist van de aandelen van Kroes of had dit kunnen weten. Dit had direct getoetst moeten worden of op zijn minst voor gedetailleerde vragen moeten zorgen zodat het getoetst kon worden. Ze zijn beursgenoteerd, gedraag je daar dan ook naar in hemelsnaam. Dat ze dit pas 8 maanden na tekenen (oid) doen valt mijn inziens niet uit te leggen, zeker niet aangezien dit nu dus (hoe dan ook) voor een enorme vertraging in het process genaamd wederopbouw zorgt.

Mijn inziens is de positie van Kroes niet houdbaar meer, maar die van de RvC evenmin. De laatst genoemde heeft voor indirecte schade gezorgd, niet de eerst genoemde.

De Eredivisie heeft echt wel een stabiel en goed Ajax nodig...laat dit nou niet te lang meer duren:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:56:
Ik blijf er bij, in zijn positie had ik vooraf duidelijkheid geëist. En ik vind het te makkelijk om daar niet zelf achteraan te gaan, wellicht speelt dat ook mee voor de RvC. Als je denkt er zo mee weg te komen dan zegt dat op zich ook al iets..
Wat ik uit de verklaring van Kroes opmaak is dat hij het zelf heeft aangekaart maar op zijn vragen rondom zijn aandelenpakket tot op de dag van vandaag geen antwoord heeft gekregen;
En hoewel de RvC maanden de tijd heeft gehad (nog vóór mijn officiële benoeming (op 27 december 2023) en mijn feitelijke indiensttreding (op 15 maart 2024) om alsnog iets te vinden van het feit dat ik deze aandelen heb aangeschaft, ben ik hier niet op aangesproken en zijn er ook geen vragen gesteld.
En dat is op z’n minst opmerkelijk te noemen, helemaal omdat de RvC blijkbaar al wel bezig en onderzoek deed naar zijn handelen. Wederhoor heeft dus blijkbaar niet plaatsgevonden, wat ook genoeg zegt over de onderlinge verhoudingen. Waarom heeft de RvC zich niet bij Kroes gemeld op het moment dat deze kwestie ging spelen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:59:
[...]Ik vind het juist sterk dat een AD aandelen in de toko heeft die hij/zij aanstuurt. De manier waarop Kroes aan zijn aandelen komt is dom, maar de intentie niet. Gaat het goed met Ajax? Gaat het goed met de AD. Dat klinkt als een gezonde motivator.
Het punt is dat hij handelde met voorkennis waar transparantie een vereiste is. Ongelooflijk naïeve actie van Kroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Burns schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:04:
[...]

Het punt is wel dat aandelen de waan van de dag is. Dat betekent dat hij direct gebaad is bij positief nieuws. Negatief nieuws zal hij bagatelliseren of mogelijk bewust/onbewust uitstellen. En doordat hij de mogelijkheid heeft om uit te stellen, heeft hij tijd om zijn aandelen te verkopen. Daarom zie je nu bonus constructies ontstaan bij banken die echt achteraf zijn, bij resultaat op langere termijn.
Dat zal wel meevallen. Ajax schommelt al 20 jaar tussen de €10 en €20 per aandeel. Kroes heeft voor nog geen half miljoen aan aandelen. Ik gok dat zijn salaris en bonus een stuk hoger zijn. Bovendien is het heel gebruikelijk om een CEO (en de lagen daaronder) een aandelenpakket te geven. Bedrijven zijn verplicht jaarlijks inzage te geven, dus de harde (financiële) feiten komen elk jaar boven tafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burns
eric.1 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:09:
Los van het feit of wat Kroes heeft gedaan acceptabel is, de RvC wist van de aandelen van Kroes of had dit kunnen weten. Dit had direct getoetst moeten worden of op zijn minst voor gedetailleerde vragen moeten zorgen zodat het getoetst kon worden. Ze zijn beursgenoteerd, gedraag je daar dan ook naar in hemelsnaam. Dat ze dit pas 8 maanden na tekenen (oid) doen is mijn inziens niet uit te leggen, zeker niet aangezien dit nu dus (hoe dan ook) voor een enorme vertraging in het process genaamd wederopbouw zorgt.
Je kan als RVC alleen foto's nemen en dat is al heel ingewikkeld. In principe is er meldingsplicht vanuit de bestuurder, binnen een vaak zeer kort tijdsbestek, van bijvoorbeeld 24 uur. En je kan periodiek vanuit RvC bankopgaves opvragen. Maar het nemen van foto's, om de volledigheid te toetsen, kan aan de hand van inkomstenbelasting maar is ook niet waterdicht. En je zit dus echt minimaal 1 of 2 jaar na de transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

desmond schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:15:
[...]

Het punt is dat hij handelde met voorkennis waar transparantie een vereiste is. Ongelooflijk naïeve actie van Kroes.
De manier waarop Kroes aan zijn aandelen komt is dom, maar de intentie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:00:
Ik noem het amateurisme, van alle kanten. Paniekvoetbal....
Het blijft vooralsnog speculeren maar ik merk wel dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat het nogal op paniekvoetbal lijkt inderdaad.

Net alsof ze het ergens wel wisten maar er geen punt van maakten, tot één of andere journalist vragen ging stellen en aangaf dat het wel eens een strafbaar feit kon zijn. Dat ze toen eens zijn gaan rondvragen bij een jurist op de golfbaan en die gaf ook aan dat het inderdaad wel eens strafbaar zou kunnen zijn.
En dan hoppa meteen maar vol gas erop in de hoop dat je niet weer voor lul staat, waardoor je dus alsnog voor lul staat.

Ergens hoop ik nog op een boosaardig plot zodat het niet gewoon 100% aan onkunde te wijten is, maar ik vrees het ergste.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
tweakduke schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:02:
Ik vind met name de rvc ongeloofwaardig als ze op de hoogte waren wat Kroes stelt. Waarom dan nu pas ineens de schorsing en de club wederom in een nieuw gat laten vallen?
Juist om vertrouwen onder elkaar te hebben en integriteit uit te stralen, meldt je deze zaken.

Eerst Mislintat en nu dit, echt het is nog meer rot dan we dachten.
Het valt of staat voor mij nog op de wijze waarop Kroes het aangegeven heeft en in welke mate van details. Die vraag is nog onbeantwoord en maakt veel uit.

Zo heb ik ook wel eens van die collega's die over iets wat niet in de haak is roepen dat ze het ook al zo vaak gezegd hebben. Ja, bij de koffieautomaat, maar dat is wat anders dan een gedetailleerd overzicht bij de afdeling control indienen om maar wat te noemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21
Burns schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:04:
[...]

Het punt is wel dat aandelen de waan van de dag is. Dat betekent dat hij direct gebaad is bij positief nieuws. Negatief nieuws zal hij bagatelliseren of mogelijk bewust/onbewust uitstellen.
Dat geldt natuurlijk ook voor bonussen, maar die zijn eerder regel dan uitzondering bij directeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:17:
[...]

De manier waarop Kroes aan zijn aandelen komt is dom, maar de intentie niet.
Maar daar gaat het dus niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

desmond schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:22:
[...]

Maar daar gaat het dus niet om.
Jawel. Ik bedoel hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
Marrtijn schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:18:
[...]
Dat geldt natuurlijk ook voor bonussen, maar die zijn eerder regel dan uitzondering bij directeuren.
Maar bonussen zijn achteraf, na een zeker tijdsbestek. En aandelen kan je direct verkopen, als je morgen slecht nieuws verwacht. Ook daarop zie je tegenwoordig constructies. Dat je aandelen als bestuurder pas na zoveel tijd mag verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het is voor mij moeilijk te verkroppen dat je als RvC al zo hard over karakter en intenties spreekt en daarmee al vooruit loopt op conclusies terwijl je zijn persoonlijkheid vooraf juist hebt geprezen.
Zeker voor een RvC waarvan de voorman een alles behalve fris ruikende historie heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Burns schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:24:
[...]

Maar bonussen zijn achteraf, na een zeker tijdsbestek. En aandelen kan je direct verkopen, als je morgen slecht nieuws verwacht. Ook daarop zie je tegenwoordig constructies. Dat je aandelen als bestuurder pas na zoveel tijd mag verkopen.
Precies. Normaal gesproken krijg je aandelen van de toko en verzilver je elk jaar 20%-25%. Zodat er een lange termijn motivatie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
Kroes is ook wel lekker vaag natuurlijk in zijn verklaring. Vooral details weglaten zoals wanneer de RvC op de hoogte is gesteld van moment van aanschaf aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Kist schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:44:

Maar met deze bestuurlijke chaos ben je toch als trainer en als speler gek als je hierin stapt?
Maar Kroes is al enorm rijk, financieel hoeft hij dit niet te doen. Dat zegt in feite ook in zijn statement, het was volgens hem om aan te tonen dat hij er volledig aan Ajax gecommitteerd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:28
De verdediging van Kroes dat hij het wel heeft aangekaart maar nooit antwoord heeft gekregen, is van het niveau schoolverlater. Als grote baas hoor je het te weten. En gaat het niet om de inspanning ('ik heb het gemeld') maar om het resultaat ('ik heb goedkeuring').

Hetzelfde geldt voor de RvC: zodra het gemeld is weet je het en moet je handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:18
Gonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:18:
[...]

Het valt of staat voor mij nog op de wijze waarop Kroes het aangegeven heeft en in welke mate van details. Die vraag is nog onbeantwoord en maakt veel uit.
Dit is inderdaad erg belangrijk, zeker als je dit leest
"Op 31 december 2022 had ik reeds 20.000 stuks. Een ander deel heb ik bijgekocht in de maanden april, mei en juni van 2023. Het laatste deel (ca 17.500 stuks) heb ik op 26 juli 2023, kort voor mijn aanstelling op 2 augustus 2023, aangeschaft."
Want als hij het niet nadrukkelijk over die laatste aanschaf in juli had gehad, kan het ook zijn geweest dat de RVC/mensen bij wie het gemeld was dachten dat het over die andere 3 maanden ging en waar geen problemen mee zouden geweest als hij toen nog geen voorkennis had. Bijvoorbeeld als hij die aankoop in juli ergens tussen neus en lippen door heeft gezegd/geschreven, terwijl hij over die eerdere duidelijk was geweest.

Totdat ze mogelijk recent er nieuws over hebben gehad van een journalist zoals een gerucht is.

[ Voor 4% gewijzigd door Pompi op 02-04-2024 12:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Het is op 17-11-2023 zelfs besproken in de AvA.
Zie de laatste zin.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GKJiMs8W4AAtd9A?format=jpg&name=large

[ Voor 7% gewijzigd door Exocet op 02-04-2024 13:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JEightyFive
Exocet schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:00:
Zie de laatste zin.
Dat gaat dan wel alleen over aantallen, niet over de momenten waarop hij ze gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Pompi schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:56:
[...]

Dit is inderdaad erg belangrijk, zeker als je dit leest

[...]

Want als hij het niet nadrukkelijk over die laatste aanschaf in juli had gehad, kan het ook zijn geweest dat de RVC/mensen bij wie het gemeld was dachten dat het over die andere 3 maanden ging en waar geen problemen mee zouden geweest als hij toen nog geen voorkennis had. Bijvoorbeeld als hij die aankoop in juli ergens tussen neus en lippen door heeft gezegd/geschreven, terwijl hij over die eerdere duidelijk was geweest.

Totdat ze mogelijk recent er nieuws over hebben gehad van een journalist zoals een gerucht is.
Dat gerucht ging wel op X ongeveer een maand geleden. Was een vage bericht, waarin werd gesteld dat er een soort van bom zou barsten bij een grote eredivisie club. Volgens mij had Feyenoord toen zelfs nog gereageerd dat het niks te maken kan hebben met hun club. Toen bleven nog Ajax en PSV over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
JEightyFive schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:03:
[...]

Dat gaat dan wel alleen over aantallen, niet over de momenten waarop hij ze gekocht heeft.
Waarbij je van beide kanten mag verwachten dat daar over gesproken is toch? Je mag ook van Ajax verwachten dat een jurist vragen stelt over de aankoop van die aandelen. Misschien zelfs afschriften/data wil zien. En dan ook aangeeft dat het vanaf dat moment niet meer kan. Dus of dat is voor die laatste aankoop gebeurd en Kroes heeft dat advies niet gehad of bewust gehandeld (kleine kans lijkt mij), of dit lag wel op tafel en er is gezegd dat het niet uitmaakte omdat hij nog geen vertrouwelijke stukken in kon zien voor zijn aanstelling, waarop Ajax daar later op teruggekomen is nadat een journalist is gaan prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Een NV heeft een aandeelhoudersregister. Ajax kan gewoon opzoeken hoeveel aandelen de heer A. Kroes heeft, wanneer ze gekocht zijn, tegen welk bedrag etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight84
Tja Telegraaf zien nu in Kroes een poppetje wegvallen dus dat is logisch dat ze dit zo brengen. Blijf er ook bij Kroes is klaar. maar het zou de RvC sieren als zij ook allemaal op zouden stappen.

Volgens mij kan de bestuursraad ze ook wegsturen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Exocet schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:00:
Zie de laatste zin.

[Afbeelding]
Belangrijke informatie. Het lijkt er dan toch op dat de burelen alwéér geen proactieve actie hebben ondernomen om dit soort scenario's uit te sluiten.
Dan nog, de RvC kan zich onmogelijk verschuilen achter onwetendheid. Het is dus gewoon officieel genoemd en er is besloten niet eerder te verdiepen en/of actie te ondernemen.
Het is in ieder geval onomstotelijk bewezen dat Kroes inderdaad gewoon netjes open kaart gespeeld heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Gonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:23:
Dan nog, de RvC kan zich onmogelijk verschuilen achter onwetendheid. Het is dus gewoon officieel genoemd en er is besloten niet eerder te verdiepen en/of actie te ondernemen.
Het is in ieder geval onomstotelijk bewezen dat Kroes inderdaad gewoon netjes open kaart gespeeld heeft.
Ik wil het ook zeker niet opnemen voor de natte tosti's die de RvC vormen. Als inderdaad volledige openheid is gegeven, en dus ook datums en niet alleen aantallen, dan is het erg vreemd dat men er nu zo over valt en lijkt het alsof ze een escape zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Dwight84 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:17:
[...]

Tja Telegraaf zien nu in Kroes een poppetje wegvallen dus dat is logisch dat ze dit zo brengen. Blijf er ook bij Kroes is klaar. maar het zou de RvC sieren als zij ook allemaal op zouden stappen.

Volgens mij kan de bestuursraad ze ook wegsturen toch?
Echt zo'n walgelijke krant is het gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Burns
Mog schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:11:
[...]

Een NV heeft een aandeelhoudersregister. Ajax kan gewoon opzoeken hoeveel aandelen de heer A. Kroes heeft, wanneer ze gekocht zijn, tegen welk bedrag etc.
Het is wel een naamloze vennootschap, dus zo zeker is dat volgens mij niet. Dat hangt er van af. Daarnaast kunnen de aankopen ook gedaan zijn via een bv bijvoorbeeld, dan is het al weer stukje ingewikkelder om uit te vinden wie de eigenaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
[...]

Belangrijke informatie. Het lijkt er dan toch op dat de burelen alwéér geen proactieve actie hebben ondernomen om dit soort scenario's uit te sluiten.

[...]

Er is alleen openbaar bewijs dat hij heeft aangegeven aandelen te hebben. Er is geen probleem dat hij aandelen heeft. Het probleem is het moment dat hij deze gekocht heeft.

Een ding staat gewoon vast Kroes heeft fout gehandeld. Dat geeft die zelf ook toe. Dat is bij een beursgenoteerd bedrijf gewoon game over.

Dan blijven twee vragen over. Hoe zit het met het handelen van de RvC en waarom wordt dit nu ineens naar buiten gebracht op deze manier?

Kan inderdaad dat Kroes de verkeerde mensen op de korrel had. Het kan ook een actie zijn omdat er een journalist aan het wroeten was.

Als het een politieke actie is gaat het niet snel goedkomen. Dat lijkt me duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JEightyFive schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:32:
[...]

Ik wil het ook zeker niet opnemen voor de natte tosti's die de RvC vormen. Als inderdaad volledige openheid is gegeven, en dus ook datums en niet alleen aantallen, dan is het erg vreemd dat men er nu zo over valt en lijkt het alsof ze een escape zoeken.
Zelfs als de datums niet genoemd zijn hadden ze er meteen naar moeten vragen. Na alles wat de afgelopen jaren gebeurd is neem je toch geen enkel risico meer?

Dat is óf onmeunig amateuristisch, óf bewust.

Aangezien de T nu de bewust koers aan het varen is zal ik er wel naast zitten en zal het simpelweg onkunde zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Ik denk dat je de organisatie AFC Ajax NV hier prima mee beschrijft.

Kroes zal het niet meer worden, de RvC kan (wellicht bewust) nog even lekker blijven zitten en het zinkende schip zakt verder richting de bodem. Ongekend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ergens hoop ik dat de bestuursraad nu denk van: "Ho ff.". En gewoon de hele RvC eruit flikkert in plaats van Kroes.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Burns schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:34:
[...]

Het is wel een naamloze vennootschap, dus zo zeker is dat volgens mij niet. Dat hangt er van af. Daarnaast kunnen de aankopen ook gedaan zijn via een bv bijvoorbeeld, dan is het al weer stukje ingewikkelder om uit te vinden wie de eigenaar is.
Een BV heeft een aandelenregister met alleen aandelen op naam. Een NV kan naast aandelen op naam ook aandelen aan toonder hebben. Dat laatste zijn de aandelen die op de beurs verkocht worden omdat ze vrij verhandelbaar zijn. (* over het algemeen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Tijdens de vorige grote crisis was Cruijff er nog om chaos te managen en puin te ruimen. Wie is er nu?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
Trishul schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:08:
Tijdens de vorige grote crisis was Cruijff er nog om chaos te managen en puin te ruimen. Wie is er nu?
Patrick Kluivert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight84
Ja kan hij samen met Seedorf de boel opleuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Trishul schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:08:
Dat was een hele andere situatie. De nieuwe lijn was al ingezet met oa Beuker en de Lang, Kroes was daar wel het hoofd van, maar die moet je nu dan gaan vervangen met een nieuwe directeur die ook diezelfde lijn gaat volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 08:01

Chrisjuh_15

Facta non verba

Mag ik om de hele situatie rondom Alex Kroes heel hard lachen? Dit is vanuit Rotterdam-Zuid echt heel prima vermaak, zeker zo vlak voor De Klassieker.

[ Voor 41% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 02-04-2024 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:30:
Mag ik om de hele situatie rondom Alex Kroes heel hard lachen? Dit is vanuit Rotterdam-Zuid echt heel prima vermaak, zeker zo vlak voor De Klassieker.
Prima. Mocht Ajax dan overhoopt winnen zondag dan is de pret daarover alleen maar groter...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:30:
Typisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Exocet schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:26:
[...]

Dat was een hele andere situatie. De nieuwe lijn was al ingezet met oa Beuker en de Lang, Kroes was daar wel het hoofd van, maar die moet je nu dan gaan vervangen met een nieuwe directeur die ook diezelfde lijn gaat volgen.
Dat is ook waar. Een aantal posities zijn wel goed bezet nu idd.
AD blijft dan een lastige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:30:
[...]

Ik zou niet weten hoe. Iedereen die een beetje kan voetballen is geblesseerd, het is een soepzootje, geen tactiek, geen vertrouwen. Geen enkele reden waarom Feyenoord er niet overheen zou lopen.
En toch was dat in aanloop naar PSV ook, en dat werd de beste wedstrijd van het seizoen.
Dat zie ik nu niet gebeuren, maar toen ook niet, dus je weet het nooit.
De bal is rond en zo.

En veel depressiever kan ik niet worden dus het zal me jeuken ook eigenlijk. En toch niet, want elke nieuwe klap doet toch weer pijn. :'(
Ik wens je succes maar niet te veel komende zondag :P Maar idd hoe erg ik ook zou balen als mijn eigen worst case scenario uitkomt, ik vind het dan wel oprecht leuk voor jullie, lichtpuntjes in een hel seizoen zijn erg fijn.
En moet ook toegeven dat ik weing vertrouwen heb dat we psv nog gaan inhalen, anders was ik mogelijk iets minder 'vrijgevig' O-)
Mocht dat wonder wel gebeuren dan koop ik een shirt van Cillessen:D

En hoewel mijn voorspelling van 'zeker 4de' voor jullie mogelijk niet gaat uitkomen, denk ik dat er absoluut aanknopings punten zijn. Kaplan lijkt een vrij goede verdediger te zijn en zelfs Sutalo valt me de afgelopen weken minder op, wat positief is want eerder in het seizoen was dat anders en niet om goede redenen.

Henderson Is denk ik een speler ook niet opvalt maar die je er erg goed bij kan hebben. Voorin heb je met Brobbey echt een leuke spits en mocht hij vertrekken hebben jullie (weer!) een enorme zak geld. Dus ja met aankopen kan het altijd alle kanten op, maar lijkt me dat jullie volgend seizoen iig al weer top3 gaan spelen en als de aankopen wel de goede kant op vallen misschien wel meer.

Trainer gaat natuurlijk ook veel uitmaken, mogelijk een van de weinige voordelen van wat er nu speelt, kan eigenlijk alleen maar beter :S

10 second ninja DONE

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JEightyFive
Sagat schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:43:
[...]
en zelfs Sutalo valt me de afgelopen weken minder op
Niet zo gek ook want die is er niet bij :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 08:01

Chrisjuh_15

Facta non verba

haha, jarenlang was het vanuit Ajax-kamp niets meer dan leedvermaak richting ons toen het waardeloos met Feyenoord ging.

Dus nee, echt sorry, maar nu Ajax voor het eerst sinds mensenheugenis een beetje tegenslag te verwerken krijgt, ga ik echt geen medelij tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

[...]

er is bewezen dat hij zegt dat ie aandelen heeft. nog niks meer, of is er ergens nieuwe info opgedoken?

Je kunt van alles van de RvC vinden, al dit scenarios nazoeken hoort voor zover ik weet niet in hun takenpakket. Hadden ze hem misschien ook nog moeten vragen of ie iemand in zn knie gestoken heeft, of 250k in een drugs transport geïnvesteerd heeft? Of dat ie zn kinderen slaat, of er nog ergens een gevalletje metoo rondzweeft?

Dit is gewoon belangrijke info die verzwegen is tijdens "sollicitatie gesprek" dus volledig de fout van Kroes en niemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:59:
Ergens hoop ik dat de bestuursraad nu denk van: "Ho ff.". En gewoon de hele RvC eruit flikkert in plaats van Kroes.
ik hoop het absoluut niet. want dan blijft de foute persoon zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
Gonadan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:59:
Dat hoop ik niet want dan snappen die er ook niets van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
AMARONE schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:51:
[...]

Dat hoop ik niet want dan snappen die er ook niets van.
Eens. Bekend of niet. Wat Kroes heeft gedaan is gewoon tegen de wet. Je kan je daarin ook niet verschuilen. Je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk.

Natuurlijk kan het dat je tot de conclusie komt dat het én Kroes én de RvC moet zijn. Maar het kan nooit RvC ipv Kroes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
toolkist schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:50:
[...]

ik hoop het absoluut niet. want dan blijft de foute persoon zitten
Wie is de foute persoon? Ik denk dat het goed is dat de RvC die op het moment van de aanstelling van Kroes er ook al was de biezen pakt. Die hebben duidelijk steken laten vallen. Kroes is ook niet geloofwaardig om die nu weer terug te laten komen. Die heeft een fout gemaakt, een dure voor hem ook. Want dit was toch wel z'n droomfunctie.

Dan maar Menno Geelen doorschuiven nu. Je kan niet weer een heel traject in en weer 6 maanden wachten op een nieuwe AD. Menno Geelen lijkt me een geschikte kandidaat. Al is het maar tijdelijk. De technische taken zijn al belegd. Zo snel mogelijk rust in de tent creëren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:27
Kist schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:54:
[...]

Eens. Bekend of niet. Wat Kroes heeft gedaan is gewoon tegen de wet. Je kan je daarin ook niet verschuilen. Je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk.

Natuurlijk kan het dat je tot de conclusie komt dat het én Kroes én de RvC moet zijn. Maar het kan nooit RvC ipv Kroes zijn.
Dit dus. Toen ik Bedrijfseconomie ging studeren kreeg ik in blok 1 van jaar 1 al een vak waarin tot in detail werd uitgelegd waarom men doorgaans niet zo vrolijk wordt van dit soort transacties. Ultiem dom en naïef van iemand met de achtergrond van Kroes om toch zo'n transactie te doen. Hoewel de RvC niet bepaald proactief gehandeld heeft, kan Kroes natuurlijk nooit blijven zitten.

Ik vind het trouwens ook wel bijzonder dat hij die aandelen Ajax dus al deels had terwijl hij directeur van AZ was. Kan me niet voorstellen dat AZ dat heel leuk vindt en dat hij dat volgens interne regels bij AZ had mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:15:
[...]

Wie is de foute persoon?
kroes natuurlijk. Hij maakt de 2 fouten (1. de aankoop 2. het niet melden.)
Dan maar Menno Geelen doorschuiven nu. Je kan niet weer een heel traject in en weer 6 maanden wachten op een nieuwe AD. Menno Geelen lijkt me een geschikte kandidaat. Al is het maar tijdelijk. De technische taken zijn al belegd. Zo snel mogelijk rust in de tent creëren
Als je die weg wil jagen maak je hem algemeen directeur... Is hem nl al eens gevraagd en heeft ie vriendelijk voor bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 19:11

Typhone

Who Dares Wins

donleone83 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:11:
[...]

Je mag ook van Ajax verwachten dat een jurist vragen stelt over de aankoop van die aandelen. Misschien zelfs afschriften/data wil zien.
Die aandelen worden allemaal netjes verwerkt in een register. Onderdeel van de screening bij elke functie van dien aard lijkt mij te zijn dat hier een controle op plaatsvindt. Anders is er veel mis in de organisatie bij Ajax.
Sterker nog: er is veel mis in de organisatie bij Ajax :P
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste