Ajax: Bestuurlijke chaos en sportieve crisis

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:00
chim0 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:57:
[...]

Ja en hij heeft ook iemand doodgereden toen ie 19 was. We hebben allemaal een rugzak(je). Dat doodrijden vind ik moeilijk om over te oordelen want hij was superjong, maar niet onder de invloed van iets. Dan is het meteen afgelopen bij mij. Daar is geen excuus voor, maar een jonge jongen met roekeloos rijgedrag, vind ik moeilijk om over te oordelen. We zijn allemaal jong geweest, alleen hier is wel een mensenleven verloren gegaan en dat vind ik moeilijk om te oordelen, omdat hij zo jong was. We deden allemaal gekke dingen toen we jong waren. Maar goed ik wil niet opnieuw een hele discussie oprakelen van iets wat 30 jaar geleden is gebeurd is, alleen zou zoiets vandaag de dag meetellen?

Nu geef ik Kluivert als voorbeeld, maar kan net zo goed iemand anders zijn. Het gaat erom dat Ajax iconen niet worden benaderd voor functies binnen Ajax en wat nog opvallender is, is dat ik van alle donkere spelers hetzelfde verhaal hoor, dat ze denken dat het door hun huidskleur komt. Ik wil geen aannames doen, maar het is wel opvallend. Je kon hem wel aannemen als speler, maar niet als bestuurder? :S

Maar wellicht hoort dit meer thuis in [Voetbal] Randzaken
Het is volgens mij juist de ellende met die oud-spelers dat ze maar denken dat ze een functie moeten kunnen krijgen bij de club op basis van sentiment, historie en andere zaken, maar niet op basis van kwaliteiten. Wat zou van Kluivert bijvoorbeeld een goede directeur maken? Hij heeft het geprobeerd bij PSG als technisch directeur en dat was geen succes. Geen aankoop die echt potten kon breken daar.

Het heeft in mijn ogen niks met huidskleur te maken. Dat is een kaart die me te makkelijk wordt getrokken nu. Het gaat hier puur om de eisen die men stelt aan de functie. En daar beschikt Patrick Kluivert niet over. Wellicht als hoofdtrainer, daar kan ik 'm niet op beoordelen. In Turkije heeft ie ontslag genomen, maar daar zit je natuurlijk met cowboys die voorzittertje spelen.

Zorg gewoon voor bewezen bestuurders die zich eens niet laten leiden door sentimenten, termen als Ajax-DNA en oude fossielen met een grote Amsterdamse bek (Sjaak Swart bijvoorbeeld). Structuur, duidelijkheid in rolverdeling en geen vriendjespolitiek. Dat is nodig. Oh, en toegang ontzeggen tot de Arena voor de Telegraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-06 09:56
Toch wel ironisch dat je een ander een meesteroplichter en charmante zwendelaar noemt, een klap in zijn nek wilt geven en dan zelf zo tegen de lamp loopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:24
Zou het geen logische gedachte zijn om aan Jonk te denken als nieuwe trainer? Heeft de ervaring, aangetoond met Volendam dat hij aantrekkelijk voetbal speelt en ook jonge spelers beter maakt. Daarnaast een Ajacied, en zijn vijanden van destijds zitten er allemaal niet meer. Verbaas me dat zijn naam bijna niet valt.

Kunnen we meteen een dubbelslag slaan: Keje Molenaar als AD aanstellen. Beide zijn vrij en een goed duo samen. Molenaar wordt al jaren genoemd maar kwam nooit, als hij wat wil is dan nu het moment om op te staan.

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Russel88 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:28:
Als ik Ajax was zou ik eerst zoeken naar een Algemeen en Technisch directeur. Daarna pas naar een trainer.
Leuk om nu een trainer te halen en achteraf een td. Je weet dan gewoon dat de trainer niet veel krediet heeft. Een snelle trainer wissel wil je gewoon niet hebben bij Ajax.
Hoe wil je dat in deze sequentie doen met de bekende tijdslijnen?

Er is in ieder geval een trainer nodig voor komende seizoen, een seizoen ingaan met een AD a.i. en een TD a.i. kan nog wel maar dat doen met een trainer die de groep naar succes moet leiden is wat lastiger als je weer een tijdelijke trainer gaat aanstellen.

je komt daardoor wel in het nauw, want even snel een TD vinden ( waar Kroes zelf aangaf het zelf met het team zou oppakken voor de koemnde transferwindow ) en dan nog een Trainer is niet het makkelijkste ( of je moet een TD vinden die al een trainer in zijn vestzak meeneemt ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
MA®K schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:20:
Zou het geen logische gedachte zijn om aan Jonk te denken als nieuwe trainer? Heeft de ervaring, aangetoond met Volendam dat hij aantrekkelijk voetbal speelt en ook jonge spelers beter maakt. Daarnaast een Ajacied, en zijn vijanden van destijds zitten er allemaal niet meer. Verbaas me dat zijn naam bijna niet valt.

Kunnen we meteen een dubbelslag slaan: Keje Molenaar als AD aanstellen. Beide zijn vrij en een goed duo samen. Molenaar wordt al jaren genoemd maar kwam nooit, als hij wat wil is dan nu het moment om op te staan.
Ben je de vorige fluwelen revolutie vergeten waarin "Team Jonk" opstapte na onenigheid? Eerlijk, prima kandidaat maar gezien zijn verleden geen verstandige keuze gezien de huidige puinhopen.

Zie o.a. https://www.parool.nl/nie...lijkt-afgelopen~b7109ebb/?

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 04-04-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En dan kijk ik vooral de Rvc aan dat ze dit niet hebben doorgevraagd / onderzocht.

Het is nu niet zo dat er geen kennis zit in de rvc als je naar de leden kijkt.
https://www.ajax.nl/club/organisatie/

Is het toch te naïef zijn, teveel uit vertrouwen onder elkaar gehandeld? Het wordt alleen maar moeilijker zo, hoe ga je nu verantwoorden dat de volgende kandidaat wel geschikt is en volgens de regels handelt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:09
De geruchten over dat er meer achter zit blijven toch ook borrelen. Bron erachter is Sjoerd Mossou, is niet super goed ingevoerd bij Ajax volgens mij, maar is ook niet iemand die zomaar onzin verkondigd.
https://www.footballtrans...f9etJgaH71VRYhcBFrC2yzZlM

[ Voor 15% gewijzigd door Henkie_NtA op 04-04-2024 14:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:04
Henkie_NtA schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:15:
De geruchten over dat er meer achter zit blijven toch ook borrelen. Bron erachter is Sjoerd Mossou, is niet super goed ingevoerd bij Ajax volgens mij, maar is ook niet iemand die zomaar onzin verkondigd.
Sorry hoor, maar dan moet die bestuursraad per direct weg - die snappen dan letterlijk en figuurlijk niets van het runnen van een organisatie van deze grootte welke actief is op de beurs. Leuk dat ze Alex steunen, hij heeft wel gehandeld met voorkennis, de interne regels van AZ geschonden en mogelijk ook de licentie-regels van de KNVB geschonden. Die kan zich niet meer vertonen binnen het Nederlandse betaalvoetbal (indien dit allen waar is, waar het wel op lijkt...).

Indien de bestuursraad hier anders over denkt, dan zijn zij het probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 04-04-2024 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
eric.1 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:23:
[...]

Sorry hoor, maar dan moet die bestuursraad per direct weg - die snappen dan letterlijk en figuurlijk niets van het runnen van een organisatie van deze grootte welke actief is op de beurs. Leuk dat ze Alex steunen, hij heeft wel gehandeld met voorkennis, de interne regels van AZ geschonden en mogelijk ook de licentie-regels van de KNVB geschonden. Die kan zich niet meer vertonen binnen het Nederlandse betaalvoetbal (indien dit allen waar is, waar het wel op lijkt...).

Je bent dan jaren volgens Sjoerd. In die zin zou hij waarschijnlijk zijn 'straf' al hebben uitgezeten met een boete betaald. Of je dan alsnog moet willen is een tweede, maar andersom kan ook; Is dat voldoende voor een tweede kans? Los van die aandelen. Voor die functie kan hij blijkbaar wel wat. Het gaat er ook om wat je dus in die tussentijd moet. Want in een ideale situatie zitten AD/TD/Trainer er wel een tijdje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:12
Bestuursraad, supporters kunnen roepen wat ze willen maar het enige juiste is wat ze nu gedaan hebben. Ja het is wrang maar dit kan je niet laten gebeuren.

Nu zorgen dat je snel iemand aanstelt en weer door gaat, je kan niet nog een seizoen vergooien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
En die van Go Ahead, en die van AZ....
Nee, prima dat die gast geschorst is want die gaat ongetwijfeld nog wel een jaar of wat geen functie bij een BVO mogen hebben als straf van de KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Natuurlijk zitten er binnen de bestuursraad en vereniging nog mensen die hem steunen, dat is dat vriendenteam van de amateurs. Daar hoef je geen journalist voor te zijn.
Dat daar mensen zitten die hem niet zomaar laten vallen vanwege vriendschap snap ik wel, maar dat is heel iets anders dan dat ze nu even via de bestuursraad gaan ingrijpen en de RvC er ten faveure van Kroes uit mieteren.
Dit is op dit moment niet meer dan speculatie.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawfulHamster
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-06 15:03

LawfulHamster

PSN - LawfulHamster

Maarten_E schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:44:
Ik denk dat de intentie oprecht nog wel goed was, "ik toon hiermee aan dat ik mij verbind aan Ajax, en zelf ook wat op het spel zet." Maar om dat dan vlak voor je aanstelling te doen, en zo op die manier de schijn zo ongelooflijk tegen te krijgen. Zo'n bestuurder moet weten dat je heel voorzichtig moet zijn wat betreft aan/verkoop van aandelen in het bedrijf waar je werkt. Amateurhour.
Het probleem is dus dat hij daarvóór al aandelen Ajax had. Dus het argument "verbinden met Ajax" lijkt niet op te gaan, aangezien ze dus al 'verbonden' waren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-06 20:54
MA®K schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:20:

Nooit Molenaar. Zo'n gluiperd die tevoorschijn komt als er onrust is en er gezaagd moet worden en dan nooit verantwoordelijkheid neemt. Typisch zo'n collega die iemand voor zijn karretje spant, zodat die schone schijn kan maken terwijl die herhaaldelijk een Katana in de rug van de collega ramt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
eric.1 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:23:
[...]

De bestuursraad én de leden die zij vertegenwoordigen zijn het grootste probleem van Ajax. Die willen alleen mensen uit hun gelederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Weet niet wat ik hiervan moet geloven. Maar Alex Kroes moet je niet terug willen. Zoals gezegd is deze gewoon ontzettend dom geweest en kun je niet meer serieus nemen.
Echter valt de RvC ook genoeg te verwijten.

RvC en Kroes eruit dat is denk ik het beste op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:59

ST10©DE

Dus.............

Kist schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:26:
[...]

Nooit Molenaar. Zo'n gluiperd die tevoorschijn komt als er onrust is en er gezaagd moet worden en dan nooit verantwoordelijkheid neemt. Typisch zo'n collega die iemand voor zijn karretje spant, zodat die schone schijn kan maken terwijl die herhaaldelijk een Katana in de rug van de collega ramt.
Kees, ben jij dit ??? 8) 8)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:09
Ik ben echt zo ontzettend klaar met dit seizoen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:15

Quad

Doof

Voorzitter Van Praag in de fout met verplichte registratie eigen Ajax-aandelen
https://nos.nl/l/2515591

Ook op non-actief zetten maar?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Haha ja dat kun je verwachten. Mensen gaan graven.
Toch wel vermakelijk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50
100 aandelen uit 1998, tjah het wordt nu modder gooien naar elkaar.

Ik kijk uit naar 2030 of 2040 wanneer alles hopelijk weer normaal is.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
Om hem dan zelf maar te citeren: "Iedere Nederlander dient de wet te kennen". Nu nog in de praktijk uitvoeren:). Hij staat gewoon voor lul, hoe knullig dit ook is. Van de week hard roepen, nu wordt bekend dat hij zelf met aandelen de wet heeft overtreden...

[ Voor 39% gewijzigd door eric.1 op 05-04-2024 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:29
Ik vraag dit voor een vriend, maar is Netflix al begonnen met filmen? Wat een soap is dit zeg.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik zou er keihard om moeten lachen, maar het is toch echt wel om te janken.. wat een onwijze chaos daar.

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:05

Agent47

I always close my contracts.

" Het is geen speeltuin" riep hij gisteren zelf nog hahaha

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:55
Het houdt niet op niet vanzelf :+

[ Voor 62% gewijzigd door Willem30 op 05-04-2024 15:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:44
Er zitten meer wendingen in dit verhaal dan de Stelviopas.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afca_020
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-05 09:06
8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:10
Gooi vPraag er dan ook maar keihard uit.
Dit is gewoon net zo dom van hem, moet ie net zo hard de consequenties ervaren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
100 aandelen, het is natuurlijk niets. Maar de timing nadat je je zo uitliet in de media over Kroes is erg, erg pijnlijk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:37
eric.1 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:09:
Om hem dan zelf maar te citeren: "Iedere Nederlander dient de wet te kennen". Nu nog in de praktijk uitvoeren:). Hij staat gewoon voor lul, hoe knullig dit ook is. Van de week hard roepen, nu wordt bekend dat hij zelf met aandelen de wet heeft overtreden...
Alleen is dit waarschijnlijk geen misdrijf, dat was ook onderdeel van de quote.
Wel heel knullig dat je zelf dan ook in opspraak komt om je aandelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 15:23

Typhone

Who Dares Wins

@dutchgio het hoeft ook geen (bewust) misdrijf te zijn. Dat gejangel van die gladde aal over moreel kompas. Die van Praag mag gauw wieberen met zijn old boys network.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het komt allemaal wat kinderachtig over natuurlijk maar ik begrijp het ergens ook wel weer. Van Praag is nogal hard van leer getrokken en heeft geweigerd een andere oplossing te zoeken. Men geeft aan het wel overwogen te hebben maar het kon principieel gezien niet.
Als dan blijkt dat je zelf ook niet zuiver bent, ook al is het vergrijp totaal onvergelijkbaar, dan is het wel te verwachten dat je ongeveer dezelfde teksten weer gekaatst krijgt.

Overigens zie ik die hoogleraar mijn punt wel bevestigen, ook Ajax en de RvC valt in de zaak Kroes (en Mislintat) een hoop te verwijten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:53:
@dutchgio het hoeft ook geen (bewust) misdrijf te zijn. Dat gejangel van die gladde aal over moreel kompas. Die van Praag mag gauw wieberen met zijn old boys network.
Al was het iemand anders geweest, het is gewoon amateuristisch. Van Van Praag, van Kroes en er zijn nog wel wat dingen te noemen die in de laatste 3 jaar amateuristisch waren. Van het niet inschrijven van Haller (wat konden we er toen nog om lachen) tot de huidige situatie.

Ajax moet echt heel rap van onder tot boven een stuk professioneler gaan werken. Van de jeugdopleiding op de Toekomst tot de RvC als je niet mee kan met het niveau moet je richting de Ajax amateurs, binnen de BVO is er geen ruimte meer voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
En dan helpt het niet als er zoveel vanuit emotie geregeerd wordt, ook vanuit de RvC.

Zo'n Annette Mosman, die juist dé persoon is met verstand van dit soort zaken, die heeft minimaal zes van dit soort baantjes. Hoe serieus is die met haar rol bij Ajax bezig en in hoeverre voegt die echt wat toe? Als je ziet wat erop het financiële en juridische vlak allemaal mis is gegaan de afgelopen jaren, wordt het dan niet tijd voor een toezichthouder met een scherpere blik?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:03
Tja, op zich vind ik 't positief als zulke sleutelposities ook er zelf bewust voor kiezen om een financieel risico te lopen door zelf aandelen te kopen.
Met die 2 kanttekeningen dat je snel de schijn van voorkennis tegenhebt én je op voetbalaandelen eigenlijk niet zou moeten willen verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Op Ajax aandelen loop je geen financieel risico, dat verhaal is geleuter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gonadan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:00:
En dan helpt het niet als er zoveel vanuit emotie geregeerd wordt, ook vanuit de RvC.

Zo'n Annette Mosman, die juist dé persoon is met verstand van dit soort zaken, die heeft minimaal zes van dit soort baantjes. Hoe serieus is die met haar rol bij Ajax bezig en in hoeverre voegt die echt wat toe? Als je ziet wat erop het financiële en juridische vlak allemaal mis is gegaan de afgelopen jaren, wordt het dan niet tijd voor een toezichthouder met een scherpere blik?
Van meerdere rvc leden mag je verwachten dat ze dit soort zaken weten. Ze hebben in het verleden iets gedaan voor de club en door hun CV oogt het terecht dat ze in de rvc zitten.
Alleen bij alle zaken die verkeerd zijn gegaan, mag dat met hun CV niet gebeuren.

Het rot zit zo diep in de organisatie.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:03
Gonadan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:12:
Op Ajax aandelen loop je geen financieel risico, dat verhaal is geleuter.
Nou ja, op zich is 't aandelenpakket van Kroes nu nog zo'n 440k waard en heeft hij ze voor zo'n 500k+ gekocht, dus toch 60k verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
tweakduke schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:12:
Van meerdere rvc leden mag je verwachten dat ze dit soort zaken weten. Ze hebben in het verleden iets gedaan voor de club en door hun CV oogt het terecht dat ze in de rvc zitten.
Alleen bij alle zaken die verkeerd zijn gegaan, mag dat met hun CV niet gebeuren.

Het rot zit zo diep in de organisatie.
Je mag het van meerdere verwachten maar men heeft niet voor niets een specialisatie. Maar er zitten er inderdaad te veel die al te lang heel erg stil zijn maar het orgaan presteert als geheel gewoon niet. En nu met Van Praag erin is het maar de vraag of het daadwerkelijk beter functioneert of dat het voor hem gewoon een opstap is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
rik86 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:16:
[...]

Nou ja, op zich is 't aandelenpakket van Kroes nu nog zo'n 440k waard en heeft hij ze voor zo'n 500k+ gekocht, dus toch 60k verlies.
Een financieel risico is alles kwijt raken. Dit is speelgeld wat iets minder waard is geworden. Dat houd je dan een tijdje vast en dan is het weer prima. Ajax aandelen heb je niet voor de winst, die heb je omdat je het leuk vindt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:51
Gonadan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:20:
[...]

Een financieel risico is alles kwijt raken. Dit is speelgeld wat iets minder waard is geworden. Dat houd je dan een tijdje vast en dan is het weer prima. Ajax aandelen heb je niet voor de winst, die heb je omdat je het leuk vindt.
Dit is wel heel kort door de bocht, met name je eerste zin. Financieel risico is niet alleen alles verliezen. Verlies lijden valt daar ook gewoon onder.

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Dit wordt wel een heeeeeeel erg grote gifbeker…

De voorzitter van de RvC heeft een boterberg op het hoofd…

Hoe dan?!? _O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ben benieuwd wat hij gaat doen nu hij Alex Kroes zo de maat nam.

Denk dar hij gewoon blijft zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 05-04-2024 16:26 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JoteW schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:23:
Dit is wel heel kort door de bocht, met name je eerste zin. Financieel risico is niet alleen alles verliezen. Verlies lijden valt daar ook gewoon onder.
Een koersdaling is geen verlies, dat is het pas als je verkoopt. Echt, er is amper risico.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:10
Vanuit het Parool artikel:
Dat bevestigt Ajax, na berichtgeving van de NOS. Volgens de omroep had de 76-jarige Van Praag zijn honderd aandelen die hij in 1998 kocht binnen twee weken nadat hij in dienst trad bij de club, moeten registeren bij de AFM. Ruim vier maanden na zijn aanstelling is dat nog steeds niet gebeurd.

Dennis Vink, hoogleraar ondernemingsfinanciering van de Nyenrode Business Universiteit, bevestigt tegenover de NOS dat Ajax en Van Praag fout zitten en de aandelen hadden moeten registeren de bij de AFM. “Dat is helaas niet gebeurd. Wel nuanceert hij het verhaal van Van Praag ten opzichte van Kroes. “Dit (het niet-melden van 100 aandelen, red.) is naar mijn mening niet te vergelijken met de handel in voorkennis waarvan Alex Kroes wordt verdacht. In orde van grootte is dit eerder juridisch onzorgvuldig te noemen.”
Handig is het zeker niet, maar wel van een iets andere schaalgrootte. Welgeteld 100 aandelen die hij al 26 jaar in zijn bezit heeft. De term boterberg is wat overdreven. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:12
Megupe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:38:
Gooi vPraag er dan ook maar keihard uit.
Dit is gewoon net zo dom van hem, moet ie net zo hard de consequenties ervaren
100 aandelen Ajax in 1998, kom op.

Je kunt op alle slakken zout leggen, dat heeft niets met voorkennis te maken

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:44:
[...]

die vent van de VEB heeft wel echt de pik op Ajax, die begon ook meteen al te zeiken over openheid van zaken nog voor er een onderzoek naar Mislintat aangekondigd werd. En dan nu gaan zeiken dat van Praag af moet treden. Waar bemoeit die vent zich mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Niks aan de hand man. Overdrijven is ook een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
toolkist schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:19:
En dan nu gaan zeiken dat van Praag af moet treden. Waar bemoeit die vent zich mee
Voor 100 symbolische aandelen Ajax, die alleen maar geld hebben gekost.
Wat een onzin.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• eric.1
[...]

Dat heeft inderdaad niets te maken met voorkennis, wel met Artikel 5:48 Wft. Het is gewoon wettelijk vastgesteld dat dit binnen twee weken moet worden geregistreerd bij de AFM. Je kan in dat opzicht niet hard lopen roepen dat iemand de wet moet kennen, om vervolgens zelf de wet blijkbaar ook niet te kennen (of te volgen). Dit is gewoon een lullige timing voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:10
hoevenpe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:36:
[...]

Voor 100 symbolische aandelen Ajax, die alleen maar geld hebben gekost.
Wat een onzin.
Spijkers op laag water zoeken inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:33
eric.1 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:38:
[...]

Dat heeft inderdaad niets te maken met voorkennis, wel met Artikel 5:48 Wft. Het is gewoon wettelijk vastgesteld dat dit binnen twee weken moet worden geregistreerd bij de AFM. Je kan in dat opzicht niet hard lopen roepen dat iemand de wet moet kennen, om vervolgens zelf de wet blijkbaar ook niet te kennen (of te volgen). Dit is gewoon een lullige timing voor hem.
Dit is inderdaad precies wat ik dacht. Het stelt niets voor, het staat niet in verhouding tot Kroes, maar als je met dergelijk sterke bewoording je uit en dit komt vervolgens uit... Tsja, dan roept hij de reacties dan wel echt over zichzelf uit.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De oliesjeiken van Man City of Newcastle lachen zich kapot en wachten tot ze Ajax voor wat spiegeltjes en kralen kunnen opkopen. Het moddergooien intern is begonnen...

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 05-04-2024 19:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:09
gambieter schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:03:
De oliesjeiken van Man City of Newcastle lachen zich kapot en wachten tot ze Ajax voor wat spiegeltjes en kralen kunnen opkopen. Het moddergooien intern is begonnen...
Dat zou rampzalig zijn... Ik dacht dat zoiets toch ook niet kan in NL met de KNVB die zoiets moet goedkeuren? En de aandelen die in een vereniging zijn ondergebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Als ze er een hoop geld ingooien wordt het wellicht weer wat, zo kan het ook niet langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:54
hoevenpe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:11:
[...]

Als ze er een hoop geld ingooien wordt het wellicht weer wat, zo kan het ook niet langer.
Ja, precies! De laatste keer dat er voor 100 miljoen werd ingekocht was immers ook een doorslaand succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anakha schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:19:
[...]

Ja, precies! De laatste keer dat er voor 100 miljoen werd ingekocht was immers ook een doorslaand succes.
Inderdaad, geld is niet het probleem. Je moet gewoon weer een goed beleid gaan voeren, eigen jeugd met af en toe een gerichte aankoop met ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
gambieter schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:03:
Als daarmee de bestuursraad en de invloed van de 700 leden verdwijnen dan is het bijna het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:55
DeKever schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:43:
[...]

Spijkers op laag water zoeken inderdaad.
andere orde dat zeker. Maar je staat zo ongelooflijk voor lul als je in de media hard op het orgel gaat dat iemand anders de wet goed moet navolgen en dat daarna blijkt dat je zelf precies die wet niet netjes volgt.

het laat ook vooral zien dat er blijkbaar nul controlemechanisme is bij die AjaxWat een schertsvertoning van een bedrijf zeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 08-04-2024 19:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:53
Hahahahaha, wat een karma situatie. Kroes die losgaat op Mislintat --> zelf ook stout, waarop v Praag losgaat op Kroes --> Zelf ook stout.

Is er uberhaupt controle daar in dat hok met amateurs of wat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Fr33z schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:57:
[...]
het laat ook vooral zien dat er blijkbaar nul controlemechanisme is bij die ballentent met de rood/witte shirts. Wat een schertsvertoning van een bedrijf zeg.
Maar dit is toch ook het probleem van Ajax. Het is een club, wordt gerund als een club, maar is onder aan de streep een beursgenoteerde onderneming en moet derhalve voldoen aan die regels. Ze zijn af en toe nog in de jaren 80/90 in hun hoofd, toen je nog met zakken geld onder tafel transfersommen kon afromen en met wat handjeklappen functionarissen kon aanstellen of laten wieberen , maar moeten voldoen aan dezelfde eisen als ASML en Heineken.

Ajax moet gewoon snel van de beurs af en daarna gaan bouwen.

EDIT:

En laten we ook niet vergeten dat Michael van Praag destijds met Arie van Os veel schimmige zaken heeft gedaan incl. belastingfraude. Die man heeft altijd enorm veel boter op zijn hoofd gehad. Een vos verliest zijn streken niet.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 05-04-2024 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 20:50
PWM schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:17:
[...]

Maar dit is toch ook het probleem van Ajax. Het is een club, wordt gerund als een club, maar is onder aan de streep een beursgenoteerde onderneming en moet derhalve voldoen aan die regels. Ze zijn af en toe nog in de jaren 80/90 in hun hoofd, toen je nog met zakken geld onder tafel transfersommen kon afromen en met wat handjeklappen functionarissen kon aanstellen of laten wieberen , maar moeten voldoen aan dezelfde eisen als ASML en Heineken.

EDIT:

En laten we ook niet vergeten dat Michael van Praag destijds met Arie van Os veel schimmige zaken heeft gedaan incl. belastingfraude. Die man heeft altijd enorm veel boter op zijn hoofd gehad. Een vos verliest zijn streken niet.
Schimmige zaken, is dat met Maurice Steijn? :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:10
[...]

Ik heb ook geen moeite met de aandelen van v Praag, al waren het er 100000 uit 1903.
Ik heb ook geen moeite met de aandelen van Kroes.

Ik heb wel de grootste moeite met hun onbenul en met het geklaag van met name van v Praag.

Beiden volgen de wet niet, dan mogen ze er van mij ook allebei uit.

NB: ik heb er weinig moeite mee als ze beiden wel aanblijven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kist schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:48:
Als daarmee de bestuursraad en de invloed van de 700 leden verdwijnen dan is het bijna het overwegen waard.
Ik zie dat mijn cynische grapje serieus wordt genomen :p

Als er iets is wat Ajax nu niet kan gebruiken is het een stammenstrijd. Kroes overboord gooien, rijen sluiten en samenwerken.

Mijn plan voor wereldvrede volgt binnenkort.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
https://fd.nl/financiele-...x-na-de-zoveelste-affaire

Paniek om niks bij de RvC?
‘Door de timing van zijn aankoop heeft Alex Kroes de schijn gewekt dat hij daarbij gebruik gemaakt heeft van voorwetenschap’, zegt Daan Doorenbos, partner bij Stibbe en hoogleraar in Nijmegen en niet betrokken bij de zaak, en een autoriteit op dit gebied. ‘De Europese Verordening inzake marktmisbruik verbiedt slechts het daadwerkelijk handelen met voorwetenschap.’

......

Concluderend: ‘Gezien het bijzondere karakter van deze beursvennootschap, de relatief beperkte invloed van een ceo van een voetbalclub op de resultaten, het nogal beperkte trackrecord van de nieuwe kandidaat en het gegeven dat de beurskoers feitelijk ook niet noemenswaardig is beïnvloed door het nieuws van zijn aanstelling, lijkt mij in dit geval geen sprake te zijn geweest van koersgevoelige informatie.’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maar dat was toch allang duidelijk? Alleen nu moeten er ineens regeltjes worden gevolgd, die bepaalde heren in het verleden blijkbaar ook niet hebben gedaan.

Tsja. Iemand moest van iemand af.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:55
[...]

EDIT:

helemaal eens. ze willen blijkbaar graag doen alsof ze een echt bedrijf zijn maar kunnen dat duidelijk niet. Beetje sneu wel van de zijlijn en erg sneu als je er voetbalt en het kaartenhuis zo in elkaar stort door incompetentie en mismanagement. Zijn de andere clubs in NL nou zo goed georganiseerd of is Ajax nou zo slecht? (vrij naar een groot voetbalfilosoof :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Megupe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:23:
Ik heb wel de grootste moeite met hun onbenul en met het geklaag van met name van v Praag.
Het is natuurlijk extreem grappig dat Van Praag van z'n ivoren toren valt, maar inhoudelijk is het een non-issue. Alsof een paar spaarzegel-boekjes in de keukenla van de Ahold CEO gevonden zijn.

Kroes was gewoon dom, die dacht zijn commitment te bevestigen door wat aandelen te kopen, absoluut niet gericht op koerswinst maar van een andere orde. Beide kunnen wat mij betreft gewoon verder, het is spijkers op laag water.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vanuit Ajax perspectief wellicht. Maar Kroes heeft toch echt AFM en KNVB regels overtreden en zich ondertussen ook nog niet aan GAE en AZ contracten en voorwaarden gehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Kroes is gewoon een flapdrol, juridisch een wespennest maar dat hij daadwerkelijk dacht dat het een goed idee was is een 'red flag' an sich.

De uitgiftekoers van Ajax aandelen in 1998 was 25 gulden, vandaag gesloten op iets meer dan 10 euro. In 26 jaar dus verlies, mijn huis is drie keer over de kop gegaan. Van Praag heeft nul plezier gehad van die aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik wil er ook niet te zwaar aan tillen, bepaalde misdrijven van een zwaarder kaliber zouden anders al verjaard zijn.

En wie van ons heeft in een ver verleden wel eens niet iets verkeerd gedaan, waar je nu geen weet meer van hebt wat nu dus onhandig blijkt te zijn?

Geen argument, maar het zou wel stom zijn om van Praag daarom spreekwoordelijk op het hakblok te leggen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:12
[...]

EDIT:

Ajax moet helemaal niet snel van de beurs af, die aandelen zorgen juist voor openheid van zaken. Laat het maar lekker zo, zonde van het geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hoevenpe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:16:
die dacht zijn commitment te bevestigen door wat aandelen te kopen
Geloof je dat l*lsmoesje echt???? Dan heb ik nog wel wat andere sprookjes voor je :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 00:46:
Geloof je dat l*lsmoesje echt???? Dan heb ik nog wel wat andere sprookjes voor je :p
Geld verdienen met Ajax aandelen? Zelfs bij Nigeriaanse prinsen is het rendement hoger... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:24:
[...]

Geld verdienen met Ajax aandelen? Zelfs bij Nigeriaanse prinsen is het rendement hoger... :P
Ja, als hij Ajax structureel winstgevend weet te maken, waar hij wel mee aan de slag zou gaan gezien z'n plannen om flink in de FTE's te gaan snijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30
hoevenpe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:45:
Kroes is gewoon een flapdrol, juridisch een wespennest maar dat hij daadwerkelijk dacht dat het een goed idee was is een 'red flag' an sich.

De uitgiftekoers van Ajax aandelen in 1998 was 25 gulden, vandaag gesloten op iets meer dan 10 euro. In 26 jaar dus verlies, mijn huis is drie keer over de kop gegaan. Van Praag heeft nul plezier gehad van die aandelen.
Daar gaat het natuurlijk niet om bij de regels, hoeveel voordeel je eruit hebt gehaald. De regels zijn er om belangenconflicten te voorkomen.
Als je (simpel gesteld) bij Eagles zit, en dan een speler aan Ajax kan verkopen, terwijl je daar weer aandelen in hebt, zou je de speler (als je verwacht dat die in de toekomst of op de Toekomst meer op zou brengen) wellicht eerder aan Ajax verkopen dan een concurrent ervan.
En zie daar, belangenverstrengeling is ontstaan. De regels zijn er niet voor niets.

Natuurlijk is een aandeel Ajax in basis (geloof dat dit initieel al wel duidelijk was bij de beursgang) een emotioneel aandeel, en niet eentje met groot winstbejag.
Maar de regels zijn er nu eenmaal en het wordt wel heel lastig onderscheid te maken tussen een emotioneel aandeel of niet.

Denk overigens ook niet dat mijn werkgever er heel happig op zou zijn als ik (actief, dus niet in een of andere portefeuille) aandelen van de concurrentie koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30
toolkist schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:49:
[...]

Ja, als hij Ajax structureel winstgevend weet te maken, waar hij wel mee aan de slag zou gaan gezien z'n plannen om flink in de FTE's te gaan snijden
Dit klopt ook nog eens als een bus, Ajax zit/ zat echt wel op een diepte punt, als je weer successen weet te boeken, spelers weer meer waarde krijgen (en goed weet te verkopen) en daarbij ook nog eens bezuinigingen doorvoert kan Ajax zomaar weer winstgevend zijn.
Dat is een eerste stap naar hogere waarde van aandelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Precies dit. Iedereen met een beetje historisch besef weet dat Van Praag een alles behalve integer persoon is, laten we ook niet vergeten wat zijn standpunten zijn ontrent corruptie en de fifa.
Die man is op één ding uit en dat is de touwtjes in handen hebben, liefst via een directeur die goed naar hem luistert.
Kroes deed dat niet echt en dan is het natuurlijk heel mooi dat Kroes zoiets onwijs stoms doet waardoor je hem er zo uit kunt wippen.

Ja, van de laatste twee vergrijpen is die van Kroes veel erger, maar aan de man Van Praag kleeft heel veel meer stront. Ik snap echt dat zoveel mensen hem nu onvoorwaardelijk steunen en zijn gedrag bagatelliseren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Trishul schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:10:
Dat zou rampzalig zijn... Ik dacht dat zoiets toch ook niet kan in NL met de KNVB die zoiets moet goedkeuren? En de aandelen die in een vereniging zijn ondergebracht?
Dat kan ook niet, 70% van de aandelen is inderdaad van de vereniging.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
https://www.telegraaf.nl/...buitenproportionele-straf

Het is de Telegraaf, maar ik hoor dit elders ook. Dat gaat een nieuw gezeik worden

[ Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 08-04-2024 19:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 18:45
LZ86 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:44:

Het is de telegrof, maar ik hoor dit elders ook. Dat gaat een nieuw gezeik worden
Die bestuursraad kun je toch ook niet meer serieus nemen? Zo'n cowboy moet je toch niet meer willen? Of is het een kwestie van vriendjespolitiek want dat is wat ik her en der op tv hoorde: ze kennen elkaar allemaal daar.

En dan stellen ze hem aan en vervolgens wordt het geschorst door de KNVB vanwege zijn overtredingen bij AZ en Go Ahead :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 19:09
D-e-n schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:57:
[...]

Die bestuursraad kun je toch ook niet meer serieus nemen? Zo'n cowboy moet je toch niet meer willen? Of is het een kwestie van vriendjespolitiek want dat is wat ik her en der op tv hoorde: ze kennen elkaar allemaal daar.

En dan stellen ze hem aan en vervolgens wordt het geschorst door de KNVB vanwege zijn overtredingen bij AZ en Go Ahead :)
Beide punten die je noemt slaan de spijker op de kop. Veel van dat soort berichten die de straf 'buitenproportioneel' vinden vergeten te melden dat Kroes inmiddels toch wel een heel onzuivere reputatie heeft met aandelen kopen van concurrentie, makelaars vriendjes, narcistische trekjes, openlijk moddergooien (Mislintat) om jezelf beter neer te zetten, enz.

Geen enkele BVO moet met Kroes in zee willen als AD. Men lijkt die onderzoeken van KNVB, AZ en AFM te vergeten. Als de KNVB Kroes straks een schorsing oplegt, krijg je een situatie zoals bij Royal Antwerp en Overmars: plotseling ben je iemand kwijt op toch een cruciale positie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
LZ86 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:44:

Het is de telegrof, maar ik hoor dit elders ook. Dat gaat een nieuw gezeik worden
Dit zegt toch alles over die bestuursraad?
De bestuursraad sluit niet uit dat Kroes zijn (beurs)boekje te buiten is gegaan, maar is van mening dat de straf buitenproportioneel is. „Alsof hij de doodstraf krijgt voor door rood licht fietsen”, zegt een betrokkene
Een analogie _/-\o_ wat een druiloren zitten daar dan wel niet. Go Ahead Eagles, AZ, AFM, KNVB. Dit is niet figuurlijk een keer door rood fietsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nee ofcourse. Maar dat gaat intern gewoon zwaar gezeik worden. En die tokkie hooligans die pikken dit toch ook niet. Die gaan ook nog wel problemen maken. Ze waren afgelopen weekend al erg op de hand van Kroes

Benieuwd hoe lang v Praag kan blijven zitten.

[ Voor 39% gewijzigd door LZ86 op 06-04-2024 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het vervelende is dat we toch echt moeten concluderen dat de RvC nog steeds ongeschikt is, dat Van Praag ongeschikt is en dat Kroes zeker ongeschikt is. Er is nog een hoop te doen. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vergeet niet dat de bestuursraad ook duidelijk ongeschikt is. Wat een <bleeps>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 07:35

Dentist

Next patient please...

Grill burger challenge: schöne die met een vrije trap in 93e minuut de beker beslist en Ajax veroordeelt tot playoffs die het op de toekomst moet spelen vanwege de toppers..

Kan niet op dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 18:45
Gonadan schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 13:43:
Het vervelende is dat we toch echt moeten concluderen dat de RvC nog steeds ongeschikt is, dat Van Praag ongeschikt is en dat Kroes zeker ongeschikt is. Er is nog een hoop te doen. :/
Om het even in perspectief te zetten. Die hele organisatie is een puinhoop natuurlijk maar ook in De Kuip is het een slangenkuil als het even niet goed gaat. Ook ten tijde van Bosz, Ten Hag en Overmars had je bij Ajax die destructieve krachten alleen kregen ze niemand mee want er wordt gewonnen.

Ook met deze bestuurlijke chaos kan een beetje slimme trainer met een TD die wat redelijke zinnige aankopen doet de sfeer plotseling weer doen omslaan. Probleem lijkt me nu wel: wie stelt die aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Wat ik in dit alles mis: is Kroes de juiste man om Ajax weer met de Europese subtop mee te laten doen of niet? Is hij geschikt of niet?

Als Overmars met Ajax de Champions League wint mag hij van de aanhang ook zoveel dick-pics maken als hij wil... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:48
toolkist schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:49:
[...]

Dan gaat dat geld naar extra spelers/selectie. Je hebt een ajax aandeel niet voor het dividend, dam neem je wel shell aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:23

ZieMaar!

Moderator General Chat
D-e-n schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:35:
[...]

Om het even in perspectief te zetten. Die hele organisatie is een puinhoop natuurlijk maar ook in De Kuip is het een slangenkuil als het even niet goed gaat. Ook ten tijde van Bosz, Ten Hag en Overmars had je bij Ajax die destructieve krachten alleen kregen ze niemand mee want er wordt gewonnen.

Ook met deze bestuurlijke chaos kan een beetje slimme trainer met een TD die wat redelijke zinnige aankopen doet de sfeer plotseling weer doen omslaan. Probleem lijkt me nu wel: wie stelt die aan.
Daarom is de AD, in mijn ogen, echt essentieel. Die moet al die invloeden managen. Daar vraagt duidelijke verantwoordelijkheden, een normaal functionerende organisatie, duidelijke afspraken, goed mediabeleid. Organiseer het zo dat een niet functionerend iemand niet via de pers de sfeer kan bepalen, probeer oud spelers in toom te houden, etcetera. Niemand is groter dan de club.

Wat ik begrijp van VI Pro is dat er een (grove) weeffout zit in de structuur, waarbij verantwoordelijkheden diffuus verdeeld zijn, soms met overlap, soms met gaten. Heeft Feyenoord dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:31
hoevenpe schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:36:
Wat ik in dit alles mis: is Kroes de juiste man om Ajax weer met de Europese subtop mee te laten doen of niet? Is hij geschikt of niet?

Als Overmars met Ajax de Champions League wint mag hij van de aanhang ook zoveel dick-pics maken als hij wil... :P
Dat is toch weinig relevant? Enerzijds omdat de mening van supporters die vergevingsgezind zijn bij een goede prestatie, geen graadmeter (mogen) zijn en anderzijds omdat er geen zinnig woord over te zeggen is of Kroes de juiste man is. Dat kan je alleen achteraf beoordelen.

Edit: de huidige situatie toont op zijn minst aan dat hij een paar keuzes gemaakt heeft waarmee je eerder geneigd bent om zijn kwaliteit in twijfel te trekken.

[ Voor 11% gewijzigd door bazzemans op 06-04-2024 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
bazzemans schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:27:
Dat is toch weinig relevant? Enerzijds omdat de mening van supporters die vergevingsgezind zijn bij een goede prestatie, geen graadmeter (mogen) zijn en anderzijds omdat er geen zinnig woord over te zeggen is of Kroes de juiste man is.
Waarom zou het spreekwoordelijk winnen van de Champions League of een vierde ster geen graadmeter mogen zijn? We hebben het over een voetbalclub, moraal win je geen titels mee. Hoeveel Nederlanders zouden het erg vinden om het WK te winnen met een schwalbe? O-)
Edit: de huidige situatie toont op zijn minst aan dat hij een paar keuzes gemaakt heeft waarmee je eerder geneigd bent om zijn kwaliteit in twijfel te trekken.
Ik zou de man niet mijn aandelenportefeuille laten beheren, hij heeft blijkbaar 4 ton aandelen gekocht en daar 1/3 van verloren (rond 2021 deed Ajax nog 15+ euro). Onbegrijpelijk dom of naïef.

Ik snap echt niet dat hij dat deed, de kans op rendement minimaal. Dat zegt echter niets over zijn aankoopbeleid of technische leiding, wie zou het beter kunnen gegeven de huidige puinhoop die ArenA heet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:31
hoevenpe schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:25:
[...]

Waarom zou het spreekwoordelijk winnen van de Champions League of een vierde ster geen graadmeter mogen zijn? We hebben het over een voetbalclub, moraal win je geen titels mee. Hoeveel Nederlanders zouden het erg vinden om het WK te winnen met een schwalbe? O-)
Vrij simpel. Als je de wet/(gedrags)regels/fatsoensnormen overtreedt dan bepaalt de mate van de overtreding de strafmaat en is de prestatie eigenlijk niet ter zake doende, tenzij de overtreding tevens de prestatie heeft bevorderd. Dat kan een verzwarende strafmaat zijn. Omgekeerd geldt het niet.

Moraal kan dan weliswaar voor de club en supporters niet bepalend zijn, daar staan bonden en toezichthouder (geheel terecht) anders in. Ik vind het bizar dat je dit werkelijk stelt. Natuurlijk zullen er individuen (die elkaar soms vinden) zijm die bereid zijn immoreel hun prestaties te leveren. Laten we vooral niet doen alsof dat een normale norm is en dat juist blijven verafschuwen.

Als een club zou accepteren dat een speler of official grensoverschrijdend gedrag blijft vertonen, omdat prestatie er naar is (whatever dat moge betekenen, hellend vlak m.i.) dan gaat dat niet lang goed. Ook topspelers die zich misdragen op of buiten het veld krijgen daarvoor van bond en of club gewoon een schorsing, boete of welke passende straf dan ook.

Je vergelijkt m.i. appels met peren door het te vergelijken met een Schwalbe.
[...]

Ik zou de man niet mijn aandelenportefeuille laten beheren, hij heeft blijkbaar 4 ton aandelen gekocht en daar 1/3 van verloren (rond 2021 deed Ajax nog 15+ euro).

Ik snap echt niet dat hij dat deed, de kans op rendement minimaal. Dat zegt echter niets over zijn aankoopbeleid of technische leiding, wie zou het beter kunnen gegeven de huidige puinhoop die ArenA heet?
Volgens mij schreef ik ook niet dat hij niet geschikt is. Noch dat hij wel geschikt is. In basis leek hij een goed profiel te hebben. Je kan er pas echt over oordelen als iemand een tijdje de functie bekleed. De inschatting op basis van cv, competenties en historie is nooit een zekerheid dat het in de betreffende/nieuwe context ook werkt. Ik merkte op dat zijn keuzes voor het kopen van aandelen, in strijd met de regels, niet voor hem spreken als topmanager. Ook dat is echter maar een klein onderdeel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
hoevenpe schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:36:

Laten we niet doen alsof de volledige aanhang geen moraal of fatsoen heeft. Als het jou niet uit maakt hoe je succes boekt dan is dat jouw keuze, maar spreek niet voor mij.
Sportiviteit staat bovenaan en als succes niet op eerlijke en integere wijze te behalen valt dan maar niet. Een Overmars hoeft echt niet terug te komen, ongeacht wat hij mogelijk zou kunnen bieden (los van dat hij er ook gewoon een zooi van maakte).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:11
Damn… Er moet toch wat gaan gebeuren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
hotymoty schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:08:
Damn… Er moet toch wat gaan gebeuren?
Je zou zeggen dat je na de grootste nederlaag ooit de coach niet kan laten zitten.
Zet dan gewoon een aap met een magneetbord neer, veel slechter wordt het er niet van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 13:43:
Van Praag is prima geschikt. 100 aandelen vergeten te registreren terwijl je ze op allerlei andere plekken wel gemeld hebt maakt je niet meteen ongeschikt, zeker niet na wat ie jaren terug al voor Ajax betekend heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:21:
[...]

Van Praag is prima geschikt. 100 aandelen vergeten te registreren terwijl je ze op allerlei andere plekken wel gemeld hebt maakt je niet meteen ongeschikt, zeker niet na wat ie jaren terug al voor Ajax betekend heeft.
Van Praag is wat Maduro onder Steijn is. Ik vergelijk van Praag eerder als die gepensioneerde man die bij je VVE de touwtjes in handen heeft. Op verjaardagen nog een beetje pochen hoe belangrijk hij wel niet is en hoe belachelijk dat jonge grut denkt hoe de wereld werkt.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste