Het is volgens mij juist de ellende met die oud-spelers dat ze maar denken dat ze een functie moeten kunnen krijgen bij de club op basis van sentiment, historie en andere zaken, maar niet op basis van kwaliteiten. Wat zou van Kluivert bijvoorbeeld een goede directeur maken? Hij heeft het geprobeerd bij PSG als technisch directeur en dat was geen succes. Geen aankoop die echt potten kon breken daar.chim0 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:57:
[...]
Ja en hij heeft ook iemand doodgereden toen ie 19 was. We hebben allemaal een rugzak(je). Dat doodrijden vind ik moeilijk om over te oordelen want hij was superjong, maar niet onder de invloed van iets. Dan is het meteen afgelopen bij mij. Daar is geen excuus voor, maar een jonge jongen met roekeloos rijgedrag, vind ik moeilijk om over te oordelen. We zijn allemaal jong geweest, alleen hier is wel een mensenleven verloren gegaan en dat vind ik moeilijk om te oordelen, omdat hij zo jong was. We deden allemaal gekke dingen toen we jong waren. Maar goed ik wil niet opnieuw een hele discussie oprakelen van iets wat 30 jaar geleden is gebeurd is, alleen zou zoiets vandaag de dag meetellen?
Nu geef ik Kluivert als voorbeeld, maar kan net zo goed iemand anders zijn. Het gaat erom dat Ajax iconen niet worden benaderd voor functies binnen Ajax en wat nog opvallender is, is dat ik van alle donkere spelers hetzelfde verhaal hoor, dat ze denken dat het door hun huidskleur komt. Ik wil geen aannames doen, maar het is wel opvallend. Je kon hem wel aannemen als speler, maar niet als bestuurder?
Maar wellicht hoort dit meer thuis in [Voetbal] Randzaken
Het heeft in mijn ogen niks met huidskleur te maken. Dat is een kaart die me te makkelijk wordt getrokken nu. Het gaat hier puur om de eisen die men stelt aan de functie. En daar beschikt Patrick Kluivert niet over. Wellicht als hoofdtrainer, daar kan ik 'm niet op beoordelen. In Turkije heeft ie ontslag genomen, maar daar zit je natuurlijk met cowboys die voorzittertje spelen.
Zorg gewoon voor bewezen bestuurders die zich eens niet laten leiden door sentimenten, termen als Ajax-DNA en oude fossielen met een grote Amsterdamse bek (Sjaak Swart bijvoorbeeld). Structuur, duidelijkheid in rolverdeling en geen vriendjespolitiek. Dat is nodig. Oh, en toegang ontzeggen tot de Arena voor de Telegraaf.