Laat Schip het lekker afmaken een ander gaat het niet beter doen en vind maar eens iemand die de komende potjes als zondebok op de bank wil plaats nemen. Het is inmiddels wel duidelijk dat deze selectie zo ondermaats is, dat niemand daar wat mee kan aanvangen. Niemand kan van poep chocola maken. Nog 6 a 7 potjes ons dood ergeren en volgend seizoen een nieuwe poging.Exocet schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:12:
[...]
Je zou zeggen dat je na de grootste nederlaag ooit de coach niet kan laten zitten.
Zet dan gewoon een aap met een magneetbord neer, veel slechter wordt het er niet van.
Een andere trainer had het wel beter gedaan. Maar zeker weten doe je het niet. Maar gezien het palmares van Schip had ik er al weinig vertrouwen in toen hij werd aangesteld. Wat er is gepresteerd van de 18e naar de 4e plek snap ik nog niet wat daar is gebeurt.
Maduro onder Steijn? Maduro die verweten wordt dat ie bij zn psych/mental coach praat over hoe ie met z'n baas om moet gaan en wat hem dan kwalijk wordt genomen?Millie-ano schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:24:
[...]
Van Praag is wat Maduro onder Steijn is. Ik vergelijk van Praag eerder als die gepensioneerde man die bij je VVE de touwtjes in handen heeft. Op verjaardagen nog een beetje pochen hoe belangrijk hij wel niet is en hoe belachelijk dat jonge grut denkt hoe de wereld werkt.
De coach is niet het probleem en Van 't Schip stopt sowieso. Beter de organisatie op orde, uithuilen en volgend seizoen opnieuw beginnen.Exocet schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:12:
Je zou zeggen dat je na de grootste nederlaag ooit de coach niet kan laten zitten.
Zet dan gewoon een aap met een magneetbord neer, veel slechter wordt het er niet van.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Volgens mij had iedere trainer met enige (succesvolle) ervaring meer pit in deze troosteloos trage bende weten te krijgen. Ze lopen erbij alsof ze hun chihuahua aan het uitlaten zijn, ze worden zo achterlijk makkelijk van de bal gezet en dan staat de rest maar een beetje te kijken wat er komt. Dat valt de trainer zeker aan te rekenen. Wie anders is verantwoordelijk voor de gesteldheid van de groep?
Onacceptabel hoe de groep erbij loopt. Ook al is dit seizoen al lang verloren. Met een beetje meer pit hadden ze 5/6 doelpunten vandaag kunnen voorkomen of i.i.g. het de tegenstander aanzienlijk moeilijker gemaakt. Zo geweldig was Feyenoord niet. Ajax liep voor de zoveelste keer gewoon te slapen.
Onacceptabel hoe de groep erbij loopt. Ook al is dit seizoen al lang verloren. Met een beetje meer pit hadden ze 5/6 doelpunten vandaag kunnen voorkomen of i.i.g. het de tegenstander aanzienlijk moeilijker gemaakt. Zo geweldig was Feyenoord niet. Ajax liep voor de zoveelste keer gewoon te slapen.
Ik denk dat van 't Schip en Valkanis eruit al een stuk kan schelen. Je zou Maduro het nog kunnen laten afmaken, maar ik geloof dat hij nog geen trainersdiploma heeft. Ik dacht dat zo'n diploma nodig is als hoofdtrainer, al interim kan je slechts een paar wedstrijden aantreden zonder dat diploma.Exocet schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:12:
[...]
Niet beter doen? Ajax heeft geen goede selectie, maar wat ze de laatste wedstrijden laten zien is schandalig. Er is echt geen goed plan, elke keer weer een andere verdedigende formatie. Met dan de argumentatie dat het stabieler isSempy schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:25:
[...]
Laat Schip het lekker afmaken een ander gaat het niet beter doen en vind maar eens iemand die de komende potjes als zondebok op de bank wil plaats nemen. Het is inmiddels wel duidelijk dat deze selectie zo ondermaats is, dat niemand daar wat mee kan aanvangen. Niemand kan van poep chocola maken. Nog 6 a 7 potjes ons dood ergeren en volgend seizoen een nieuwe poging.

Bijna iedere ervaren coach gaat het beter doen.
Hopelijk zetten ze door met Potter, kan hij in de zomer ermee aan de slag. Bergwijn en Berghuis in ieder geval verkopen en 3 ervaren spelers halen in de leeftijd 25+.Exocet schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:21:
[...]
Niet beter doen? Ajax heeft geen goede selectie, maar wat ze de laatste wedstrijden laten zien is schandalig. Er is echt geen goed plan, elke keer weer een andere verdedigende formatie. Met dan de argumentatie dat het stabieler is![]()
Bijna iedere ervaren coach gaat het beter doen.
De individuele spelers zijn heus niet zo slecht idd. Ik wil deze spelers wel zien over 3 jaar bv. Mikautadze ook mooi voorbeeld: helemaal afgebrand hier, doet het ondertussen in de Ligue 1 gewoon prima.
Dat komt wel goed denk ik. En inderaad, de selectie is niet in balans, maar 't is niet alsof de spelers er niets van kunnen. Sommigen zijn afgebrand door Steijn en zijn er mentaal nooit echt meer ingekomen waardoor Schip ze ook ging afzeiken. Compleet nieuwe start met een competente trainer en 't komt weer goed.Trishul schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:34:
[...]
Hopelijk zetten ze door met Potter, kan hij in de zomer ermee aan de slag. Bergwijn en Berghuis in ieder geval verkopen en 3 ervaren spelers halen in de leeftijd 25+.
De individuele spelers zijn heus niet zo slecht idd. Ik wil deze spelers wel zien over 3 jaar bv. Mikautadze ook mooi voorbeeld: helemaal afgebrand hier, doet het ondertussen in de Ligue 1 gewoon prima.
En natuurlijk goede aankopen
Ik zou Maduro als eerste eruit kieperen, hij is veldtrainer en werkt dagelijks met alle spelers. Als veldtrainer werkt je nauwer met spelers samen dan de hoofdcoach. Hij zit er nu het langst en heeft totaal niets toegevoegd aan dit team behalve zijn vorige hoofdtrainer beschadigen. Hij is medeverantwoordelijk voor deze ellende en zit er nu het langst van allemaal. Hij kan beter lekker bij SBS6 als analist van de Conference League gaan werken.Trishul schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:58:
[...]ij i
Ik denk dat van 't Schip en Valkanis eruit al een stuk kan schelen. Je zou Maduro het nog kunnen laten afmaken, maar ik geloof dat hij nog geen trainersdiploma heeft. Ik dacht dat zo'n diploma nodig is als hoofdtrainer, al interim kan je slechts een paar wedstrijden aantreden zonder dat diploma.
Vervelende is, zonder AD en TD ga je ook niet eenvoudig een nieuwe hoofdtrainer vinden. Laat staan dat de RVC misschien weer 5 voor 12 gaat dwars liggen. Met dat betreft moet er eerst in de top schoon schip gemaakt worden en op alle posities gewoon mensen komen die de capabel zijn en niet uit zijn op eigen persoonlijke succesjes. Het is gewoon kansloos hoe het nu gaat bij Ajax, de club is voor lange tijd beschadigd geraakt en het zal nog wel enkele seizoenen gaan duren voordat ze weer op niveau zijn. Treurig

Lees ook even wat ik verder over hem geschreven heb. Die 100 aandelen zullen me jeuken, maar op een lijstje van integere bestuurders ga je die man niet terug vinden.toolkist schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:21:
[...]
Van Praag is prima geschikt. 100 aandelen vergeten te registreren terwijl je ze op allerlei andere plekken wel gemeld hebt maakt je niet meteen ongeschikt, zeker niet na wat ie jaren terug al voor Ajax betekend heeft.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van Gaal voor de groep!m en het komende jaar!
Van Gaal gaat hier ook geen chocola van maken laat staan dat hij überhaupt nog komt vanwege zijn gezondheid.Deruxian schreef op zondag 7 april 2024 @ 23:10:
Van Gaal voor de groep!m en het komende jaar!
Maduro voert toch gewoon uit wat de hoofdtrainer wil. Je bent het verlengstuk van de trainer richting de spelers. En vorige trainer beschadigen my ass, als z'n mental coach niet zo media geil was geweest had niemand ooit geweten wat hij over Steijn gezegd heeft. 't is niet dat ie zelf eens even uitgebreid met een journalist heeft gesproken om over Steijn te klagen.Miki schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:04:
[...]
Ik zou Maduro als eerste eruit kieperen, hij is veldtrainer en werkt dagelijks met alle spelers. Als veldtrainer werkt je nauwer met spelers samen dan de hoofdcoach. Hij zit er nu het langst en heeft totaal niets toegevoegd aan dit team behalve zijn vorige hoofdtrainer beschadigen. Hij is medeverantwoordelijk voor deze ellende en zit er nu het langst van allemaal. Hij kan beter lekker bij SBS6 als analist van de Conference League gaan werken.
Als er te weinig inzet/kwaliteit op het veld staat kan je voor de groep zetten wie je wilt, waar is de jeugdopleiding?
Is dat wellicht onderdeel van een breder maatschappelijk fenomeen: het opdrogen van aanwas bij de jongste jeugd, is dat net als bij andere sporten een issue?
Is dat wellicht onderdeel van een breder maatschappelijk fenomeen: het opdrogen van aanwas bij de jongste jeugd, is dat net als bij andere sporten een issue?
Uiteraard is kwaliteit belangrijk, maar Ajax heeft geen mindere spelers dan Hercules en echt wel genoeg kwaliteit om minstens derde te worden. Dat heeft echt wel gelegen aan de coaches dit jaar. Kijk eens wat voor tactisch verhaal Bosz en Slot kunnen houden, bij Steijn en van het Schip komen er alleen maar voetbal clichés uit, dat zijn gewoon geen moderne trainers.hoevenpe schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:29:
Als er te weinig inzet/kwaliteit op het veld staat kan je voor de groep zetten wie je wilt, waar is de jeugdopleiding?
Ajax O17 heeft recent nog de Future Cup gewonnen oa van teams als PSG en Manchester City.
Het is altijd afwachten of die jeugd de volgende stap kan maken, vooral ook fysiek, maar talent was daar echt wel te zien.
Waar is de jeugdopleiding? Je bedoelt spelers als Hato, Rensch, Taylor, Godts, Hlynsson? Of Rijkhof en Vos? De jeugd komt wel door, maar het is de ervaring waar 't op dit moment aan schort.
De ervaren spelers zijn Bergwijn, Berghuis en Rulli. Daar kijk je als jeugdspeler gewoon niet tegenop. Bergwijn loopt rond als een dametje en presteert gewoon niks. Helemaal niks. Er zit niks in, geen dreiging, geen actie, geen schot of goede pass. Het is gewoon een slechte voetballer die op één of andere manier het voor elkaar krijgt om bij gerenommeerde clubs op de loonlijst te belanden.
De ervaren spelers zijn Bergwijn, Berghuis en Rulli. Daar kijk je als jeugdspeler gewoon niet tegenop. Bergwijn loopt rond als een dametje en presteert gewoon niks. Helemaal niks. Er zit niks in, geen dreiging, geen actie, geen schot of goede pass. Het is gewoon een slechte voetballer die op één of andere manier het voor elkaar krijgt om bij gerenommeerde clubs op de loonlijst te belanden.
Een Hato moet nu feitelijk de kar trekken, in plaats van dat hij zich kan optrekken aan ervaren krachten. Dat doet veel voor ontwikkeling, vertrouwen en prestaties. Het is al bewonderenswaardig dat bepaalde jeugdspeler überhaupt nog redelijk mee draaien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bergwijn, met zijn face tattoo....als je daar Tadic tegenover zet qua beleving/mentaliteit.JanW schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:33:
Waar is de jeugdopleiding? Je bedoelt spelers als Hato, Rensch, Taylor, Godts, Hlynsson? Of Rijkhof en Vos? De jeugd komt wel door, maar het is de ervaring waar 't op dit moment aan schort.
En dat is dan je aanvoerder....waar je als jonge speler tegenop moet kijken.
Ik heb ook nooit begrepen waarom Overmars zo graag Bergwijn wou hebben. Leuk voor een counterploeg, maar toch niet voor Ajax.
Ik heb Ajax 1 helft redelijk goed zien voetballen, en dat de eerste helft tegen PSV toen Maduro de trainer was.Miki schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:04:
[...]
Ik zou Maduro als eerste eruit kieperen, hij is veldtrainer en werkt dagelijks met alle spelers. Als veldtrainer werkt je nauwer met spelers samen dan de hoofdcoach. Hij zit er nu het langst en heeft totaal niets toegevoegd aan dit team behalve zijn vorige hoofdtrainer beschadigen. Hij is medeverantwoordelijk voor deze ellende en zit er nu het langst van allemaal. Hij kan beter lekker bij SBS6 als analist van de Conference League gaan werken.
Vervelende is, zonder AD en TD ga je ook niet eenvoudig een nieuwe hoofdtrainer vinden. Laat staan dat de RVC misschien weer 5 voor 12 gaat dwars liggen. Met dat betreft moet er eerst in de top schoon schip gemaakt worden en op alle posities gewoon mensen komen die de capabel zijn en niet uit zijn op eigen persoonlijke succesjes. Het is gewoon kansloos hoe het nu gaat bij Ajax, de club is voor lange tijd beschadigd geraakt en het zal nog wel enkele seizoenen gaan duren voordat ze weer op niveau zijn. Treurig
Maar ik heb geen idee hoe hij verder ligt in de groep hoor, kan zomaar een stoorzender zijn.
Deels breken ze door omdat er gewoon niets beters is. Zo’n Rijkhoff heeft niets te zoeken in een normaal Ajax 1, Rensch eigenlijk ook niet, Hato is de beste van de lijst, Taylor heeft talent zat maar lijkt het mentaal zwaar te hebben. Godts en Hlynsson zijn gekocht (in 23 en 20).JanW schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:33:
Jong Ajax mist hierdoor (dat de jonge spelers met het eerste mee moeten) hun sterkhouders, maar ook aan t begin van het seizoen was het ondermaats.
Bergwijn was volgens mij bij PSV best goed, maar laat helemaal niets zien. Wellicht voelt hij, mede dankzij de aanvoerdersband, veel en veel te veel druk en verantwoordelijkheid? Berghuis is de beste speler die Ajax heeft (met Hato), maar heeft een grilligheid die nu niet helpt.De ervaren spelers zijn Bergwijn, Berghuis en Rulli. Daar kijk je als jeugdspeler gewoon niet tegenop. Bergwijn loopt rond als een dametje en presteert gewoon niks. Helemaal niks. Er zit niks in, geen dreiging, geen actie, geen schot of goede pass. Het is gewoon een slechte voetballer die op één of andere manier het voor elkaar krijgt om bij gerenommeerde clubs op de loonlijst te belanden.
Een Ajax op niveau heeft denk ik plek voor Hato, Taylor (die vrijuit kan spelen), Berghuis. De rest niet, hooguit in de breedte (Rensch, Rulli, van de Boomen, Brobbey) of als talent (Godts, Hlysson, Mannsverk, Tahirovic).
Van 't Schip is een lieverd hoor, maar daar heeft Ajax niks aan. Het feit dat hij zegt dat hij voor de opstelling verantwoordelijk is zegt al genoeg. Volgens mij heeft een trainer wel meer mogelijkheden om een team te laten renderen. Zijn wisselbeleid is ook dramatisch. Hij grijpt niet of veel te laat in. Rijkhoff deed in een paar minuten al meer goed dan Bergwijn in de hele wedstrijd.
[ Voor 6% gewijzigd door MaZo op 08-04-2024 09:07 ]
Ajax startte gisteren met 2 spelers ouder dan 21 jaar - probleem is niet de opleiding maar de ervaring / balans in het team.hoevenpe schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:29:
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dit geloof ik niet. Over PSV en Feyenoord hoeven we het niet te hebben, maar FC Twente is ook gewoon beter en heeft op de meeste posities betere spelers zowel in de basis als in de breedte. Het materiaal van AZ is ook absoluut niet minder en die hebben ook allerlei onnodige onrust gehad dit seizoen. Meer dan 4e heeft er echt nooit ingezeten met dit materiaal en ik denk dat vijfde een redelijke afspiegeling is.Exocet schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:55:
Uiteraard is kwaliteit belangrijk, maar Ajax heeft geen mindere spelers dan Hercules en echt wel genoeg kwaliteit om minstens derde te worden.
NEC en GAE hebben (iets) mindere spelers, maar weer het voordeel van stabiliteit en lage verwachtingen. Waarschijnlijk eindig je daar net boven als er geen gekke dingen gebeuren. NEC en GAE krijgen AZ en Feyenoord nog op bezoek. Ajax krijgt Twente nog maar heeft daarna een heel makkelijk programma.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 08-04-2024 09:09 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ajax speelt niet meer des Ajax. Dat is mede door het beleid zo gelopen. Je haalt spelers op basis van 'iets' maar ze pasten veelal niet in het systeem wat je beoogt te spelen.ZieMaar! schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:56:
[...]
Deels breken ze door omdat er gewoon niets beters is. Zo’n Rijkhoff heeft niets te zoeken in een normaal Ajax 1, Rensch eigenlijk ook niet, Hato is de beste van de lijst, Taylor heeft talent zat maar lijkt het mentaal zwaar te hebben. Godts en Hlynsson zijn gekocht (in 23 en 20).
Jong Ajax mist hierdoor (dat de jonge spelers met het eerste mee moeten) hun sterkhouders, maar ook aan t begin van het seizoen was het ondermaats.
[...]
Bergwijn was volgens mij bij PSV best goed, maar laat helemaal niets zien. Wellicht voelt hij, mede dankzij de aanvoerdersband, veel en veel te veel druk en verantwoordelijkheid? Berghuis is de beste speler die Ajax heeft (met Hato), maar heeft een grilligheid die nu niet helpt.
Een Ajax op niveau heeft denk ik plek voor Hato, Taylor (die vrijuit kan spelen), Berghuis. De rest niet, hooguit in de breedte (Rensch, Rulli, van de Boomen, Brobbey) of als talent (Godts, Hlysson, Mannsverk, Tahirovic).
Bergwijn rendeerde bij PSV omdat het destijds (en wellicht nog wel) op de counter speelden. Blind rennen en afgeven of schieten, meer hoefde niet. Ajax speelde vanuit de gedachte hoog spelen en druk zetten. Kleine ruimtes. Dan heb je dus geen moer aan een Bergwijn, Forbs etc.
Guardiola is geen graadmeter met een club en geld als Man City. Maar hij speelt op basis van een opvatting. Ik heb op die en die posities zulke type spelers nodig.
Dat hele moneyball en op basis van data spelers selecteren is leuk. Maar als je de data verkeerd interpreteert of toepast dan oogt een speler op papier heel leuk. Maar dan moet je geen linksback halen die gewend is in een 5-3-2 te spelen, met dus nog vaak een CV in zijn rug als je met 4 man achterop gaat spelen. Dat is beleid en stem je af op je selectie maar ook je trainer. Dan kun je zeggen dat een trainer een passant is, maar hij moet er wel iets van kunnen breien.
En soms is het oog van een trainer wel belangrijk. Kijk naar een Beelen nu bij Feyenoord, ik hou van trainers die inzien dat zo'n jongen meer talent en rendement heeft als CV op basis van fysiek en type spel dan op het middenveld te laten zwoegen.
Dat laatste zeker, maar bij had van de jonkies meer bevlogenheid verwacht.Gynnad schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:07:
Ajax startte gisteren met 2 spelers ouder dan 21 jaar - probleem is niet de opleiding maar de ervaring / balans in het team.
Overcompenseren in plaats van berusting: 'slechts' 12 overtredingen en twee gele kaarten, vroeger zou het halve team gefrustreerd over de schreef zijn gegaan.
Van 't Schip heeft nergens laten zien dat hij een goede trainer is en een ploeg beter laat voetballen.MaZo schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:07:
Van 't Schip is een lieverd hoor, maar daar heeft Ajax niks aan. Het feit dat hij zegt dat hij voor de opstelling verantwoordelijk is zegt al genoeg. Volgens mij heeft een trainer wel meer mogelijkheden om een team te laten renderen. Zijn wisselbeleid is ook dramatisch. Hij grijpt niet of veel te laat in. Rijkhoff deed in een paar minuten al meer goed dan Bergwijn in de hele wedstrijd.
Geen idee hoe het precies is gegaan....Van Halst zal wel gedacht hebben...bij Twente kon hij er ook niks van ...laat ik hem maar de leiding geven van Ajax 1.
Ik weet niet of dit nou een goede graadmeter is en het gebrek aan kaarten heeft natuurlijk ook met de scheidsrechter te maken, bijv. Bergwijn had gewoon rood moeten hebben.hoevenpe schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:14:
Dat laatste zeker, maar bij had van de jonkies meer bevlogenheid verwacht.
Overcompenseren in plaats van berusting: 'slechts' 12 overtredingen en twee gele kaarten, vroeger zou het halve team gefrustreerd over de schreef zijn gegaan.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Kan iemand mij een TLDR geven van wie nog wel goed functioneert binnen Ajax? Ik heb het idee dat het op alle niveaus van de raad tot aan de koffiejuffrouw fout gaat momenteel.
Nou die laatste doet het nog redelijk geloof ik. Truus vergeet soms dat de koekjes op zijn, maar mag geen naam hebben.Tristan schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:26:
Kan iemand mij een TLDR geven van wie nog wel goed functioneert binnen Ajax? Ik heb het idee dat het op alle niveaus van de raad tot aan de koffiejuffrouw fout gaat momenteel.
En toch hoor ik een twijfel in je stemMillie-ano schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:27:
[...]
Nou die laatste doet het nog redelijk geloof ik. Truus vergeet soms dat de koekjes op zijn, maar mag geen naam hebben.

Truus doet het al een stuk beter dan haar voorganger. Die serveerde soms koude koffie. Fijn dat Louis haar mee heeft willen nemen.
PSV is de enige club waar Bergwijn structureel goed is geweest, daarna is het altijd op zijn best wisselvallig geweest. De PSV-ers in mijn omgeving vonden het dan ook helemaal niet erg dat Tottenham met een zak geld kwam.ZieMaar! schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:56:
Bergwijn was volgens mij bij PSV best goed, maar laat helemaal niets zien. Wellicht voelt hij, mede dankzij de aanvoerdersband, veel en veel te veel druk en verantwoordelijkheid?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Rensch, niet goed genoegJanW schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:33:
Taylor, niet goed genoeg.
Godts: vorig seizoen gekocht, weinig jeugdopleiding aan
Hlynsson: misschien goed genoeg als ie omgeschoold wordt naar rechtsback, maar aanvallend gezien niet goed genoeg
Vos, vooralsnog vooral goed in kaarten verzamelen, maar goed wie weet
Rijkhof, kan hopelijk nog wat worden.
We hebben wel veel jonge spelers spelen nu maar dat wil niet zeggen dat ze goed genoeg zijn voor Ajax 1.
Als je heel eerlijk bent, had Bergwijn natuurlijk al in de 47ste minuut rood moeten krijgen. Die was zichtbaar wel gefrustreerd...hoevenpe schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:14:
[...]
Dat laatste zeker, maar bij had van de jonkies meer bevlogenheid verwacht.
[ Voor 7% gewijzigd door Frituurman op 08-04-2024 09:52 ]
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
uhm, ok. Ethiek en verantwoord ondernemen zijn randfactoren geworden?Voor het geval zijn ontslag als directeur onontkoombaar blijkt, beraden zijn medestanders zich alvast op manieren om Kroes toch te behouden voor Ajax. Daarbij wordt gedacht aan een functie waarmee hij mogelijk niet direct onder de governanceregels van de beursgenoteerde onderneming Ajax valt.
Persoonlijk vind ik dat hele beurs/aandelen verhaal ook overtrokken.Napo schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:52:
[...]
uhm, ok. Ethiek en verantwoord ondernemen zijn randfactoren geworden?
Maar dat is een mening die je blijkbaar niet mag hebben en de man kan als het aan de meeste ligt het liefst nergens meer aan de bak. Foei!
Idem voor Overmars. Zodra je een kerfstok of stempel hebt is dat voor iedereen een reden er maar met een grote boog omheen te lopen. Mensen moeten sponsoren aansporen er iets van te vinden en het liefst direct de handel stoppen. Ohw jee Ohw jee allemaal. Stel je voor
Poging van de vriendjes van Kroes om 'm toch ergens de organisatie in te krijgen. Zoek gewoon verder naar een geschikt iemand. Maar die hele vriendjespolitiek en alle kliekjes maken de hele club kapot.Napo schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:52:
[...]
Dan krijgt hij dus een positie zonder formele verantwoordelijkheid en je krijgt meer onduidelijkheid waar beslissingen worden genomen. Lijkt mij hoogst onwenselijk.Napo schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:52:
Deze reactie lijkt me juist overtrokken.Millie-ano schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:59:
[...]
Persoonlijk vind ik dat hele beurs/aandelen verhaal ook overtrokken.
Maar dat is een mening die je blijkbaar niet mag hebben en de man kan als het aan de meeste ligt het liefst nergens meer aan de bak. Foei!
Idem voor Overmars. Zodra je een kerfstok of stempel hebt is dat voor iedereen een reden er maar met een grote boog omheen te lopen. Mensen moeten sponsoren aansporen er iets van te vinden en het liefst direct de handel stoppen. Ohw jee Ohw jee allemaal. Stel je voor
Als organisatie ( en toezichthouders ) stel je een aantal regels op waaraan voldaan dient te worden. Vanuit een goede basis zou je daarom ook niet of weinig van doen moeten willen hebben met personen die zich daar niet aan kunnen houden. Als je bepaalde gedragingen geen probleem vindt dan moet je de beleidsregels aanpassen en kan je prima met deze personen door.
Handelen met voorkennis is gewoon een strafbaar feit. Ik (en volgens mij de meeste mensen) zeg heus niet dat hij nooit meer ergens aan de slag mag, maar als Ajax zijnde kun je het wat mij betreft ook niet verantwoorden om een man die zijn termijn als directeur begonnen is met een strafbaar feit plegen wat direct gerelateerd is aan zijn baan bij jou als bedrijf gewoon even een andere functie te geven en doodnormaal aan de slag te laten gaan.Millie-ano schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:59:
[...]
Persoonlijk vind ik dat hele beurs/aandelen verhaal ook overtrokken.
In plaats van 115 miljoen in B-garnituur te proppen had Ajax beter zichzelf van de beurs kunnen afkopen, einde van een hoop gezeik, in één klap geen magneet meer voor zakkenvullers en door naar een afgeslankte organisatie.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Jeugdopleiding levert nog steeds genoeg goede spelers af. Ik zou een ieder die een ander napraat over de 'o zo slechte jeugdopleiding van Ajax' even willen laten rondkijken in alleen al de eredivisie. NEC bv; daar spelen een aantal ex-Ajacieden die het prima doen en dit seizoen een concurrent zijn van Ajax zelfs. Ja, dat zou niet zo moeten zijn eigenlijk, maar bv. een Hansen en Sandler zouden prima meedraaien in dit Ajax.
Probleem is dat op het moment dat Ajax veel geld heeft (door CL o.a.) er aasgieren in de vorm van zaakwaarnemers (Albers bv, check eens wat voor puinhoop hij bij Feyenoord veroorzaakt heeft) afkomen op dat geld. Dan worden spelers voor veel geld gekocht en veel geld verspild aan zaakwaarnemers. Soms zitten die dan de jeugd in de weg, slecht voor de ontwikkeling ook.
Probleem is dat op het moment dat Ajax veel geld heeft (door CL o.a.) er aasgieren in de vorm van zaakwaarnemers (Albers bv, check eens wat voor puinhoop hij bij Feyenoord veroorzaakt heeft) afkomen op dat geld. Dan worden spelers voor veel geld gekocht en veel geld verspild aan zaakwaarnemers. Soms zitten die dan de jeugd in de weg, slecht voor de ontwikkeling ook.
Eigenlijk voor het eerst dat ik het niet echt meer ziet zitten dat het goed komt binnen korte tijd bij Ajax. (en nee dat is niet door de nederlaag tegen Feyenoord)
Potter heeft Ajax afgezegd en volgens geruchten dus door de bestuurlijke chaos. Dat is echt een flinke dobber. Ik had heel veel hoop in Potter als coach.
Ik ben echt toe aan goed nieuws bij Ajax, ik hoop nog altijd dat er snel duidelijkheid komt in het bestuur en dat we kunnen bouwen.
Kroes blijft af en dat zal niet meer goed komen, maar wederom hoop ik ook dat de hele RvC aftreedt omdat zij gewoon hun werk niet goed gedaan hebben en om toekomstige vlekken als met Potter te voorkomen.
Begin dan helemaal maar opnieuw.
Potter heeft Ajax afgezegd en volgens geruchten dus door de bestuurlijke chaos. Dat is echt een flinke dobber. Ik had heel veel hoop in Potter als coach.
Ik ben echt toe aan goed nieuws bij Ajax, ik hoop nog altijd dat er snel duidelijkheid komt in het bestuur en dat we kunnen bouwen.
Kroes blijft af en dat zal niet meer goed komen, maar wederom hoop ik ook dat de hele RvC aftreedt omdat zij gewoon hun werk niet goed gedaan hebben en om toekomstige vlekken als met Potter te voorkomen.
Begin dan helemaal maar opnieuw.
Gaat het ook niet een beetje om de intentie van de persoon en de zwaarte van het misdrijf?evil_lemon schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:07:
[...]
Handelen met voorkennis is gewoon een strafbaar feit. Ik (en volgens mij de meeste mensen) zeg heus niet dat hij nooit meer ergens aan de slag mag, maar als Ajax zijnde kun je het wat mij betreft ook niet verantwoorden om een man die zijn termijn als directeur begonnen is met een strafbaar feit plegen wat direct gerelateerd is aan zijn baan bij jou als bedrijf gewoon even een andere functie te geven en doodnormaal aan de slag te laten gaan.
Al zal alleen Kroes natuurlijk weten wat hij echt dacht toen hij die aandelen kocht.
Maar rijk is hij al en nog rijker worden met Ajax aandelen...dan zijn er betere opties te bedenken.
Je komt dan op deels hetzelfde punt ( maar niet direct vergelijkbaar ) als diefstal van bedrijfsmiddellen.Afca_020 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:21:
[...]
Gaat het ook niet een beetje om de intentie van de persoon en de zwaarte van het misdrijf?
Moet je iemand ontslaan voor het stelen van een balpen? Voor een rol toiletpapier? Een broodje uit de kantine? Een laptop? Vertrouwen komt te voet en gaat te paard,
Wat mij betreft heeft intentie er niets mee te maken in ieder geval. Al is het alleen al omdat intentie nooit vast te stellen is. Als een aanvaller een lompe tackle inzet omdat hij dat nou eenmaal niet goed kan, met rood van het veld moet en zn tegenstander stevig blesseert, maakt het me ook niet uit dat dat niet zijn intentie was. Hij deed het wel, en moet daarna op de blaren zitten. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor Kroes.Afca_020 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:21:
[...]
Gaat het ook niet een beetje om de intentie van de persoon en de zwaarte van het misdrijf?
Al zal alleen Kroes natuurlijk weten wat hij echt dacht toen hij die aandelen kocht.
Maar rijk is hij al en nog rijker worden met Ajax aandelen...dan zijn er betere opties te bedenken.
Bij Ajax hebben ze er iig geen moeite mee om iemand aan te nemen die veroordeeld is voor het veroorzaken van een ongeval terwijl hij onder invloed is.(Danny Blind).
Misschien is er nog hoop dat Kroes ook weer in genade wordt aangenomen.
Als iemand veroordeeld is en bestraft is, kun je daarna in principe toch weer door met die persoon? Als de justitiële macht zich erover heeft gebogen dan lijkt me dat prima. Cancel cultuur hebben we niks aan als maatschappij.Afca_020 schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:03:
Bij Ajax hebben ze er iig geen moeite mee om iemand aan te nemen die veroordeeld is voor het veroorzaken van een ongeval terwijl hij onder invloed is.(Danny Blind).
Er lopen diverse onderzoeken naar Kroes, vanuit verschillende instanties. Voor nu is een schorsing op de plaats. Als hij straks ook nog geschorst wordt door de KNVB zit je als Ajax wederom zonder AD. Aanblijven in afwachting van resultaten onderzoeken heeft geen zin.
Wat een schorsing kan betekenen voor je club; kijk eens naar Royal Antwerp die plotseling zonder TD zit vanwege wereldwijde schorsing van Overmars.
Ik zeg toch ook dat ik zeker niet vind dat hij nooit meer ergens aan de slag moet kunnen?Trishul schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:12:
[...]
Als iemand veroordeeld is en bestraft is, kun je daarna in principe toch weer door met die persoon? Als de justitiële macht zich erover heeft gebogen dan lijkt me dat prima. Cancel cultuur hebben we niks aan als maatschappij.
Er lopen diverse onderzoeken naar Kroes, vanuit verschillende instanties. Voor nu is een schorsing op de plaats. Als hij straks ook nog geschorst wordt door de KNVB zit je als Ajax wederom zonder AD. Aanblijven in afwachting van resultaten onderzoeken heeft geen zin.
Wat een schorsing kan betekenen voor je club; kijk eens naar Royal Antwerp die plotseling zonder TD zit vanwege wereldwijde schorsing van Overmars.
Ik vind wel, dat als een werknemer een strafbaar feit pleegt tijdens het werken voor een bedrijf, direct gerelateerd aan zijn functie, dat diegene dan niet meer geschikt is voor die functie. Dus nee, wat mij betreft kan kroes niet aan de slag als directeur bij ajax, ook niet als hij z'n straf heeft gehad. Dan mag hij een boete aftikken en dar is het zeker? Net als dat een zorgmedewerker die medicatie heeft gejat wat mij betreft niet meer terug hoeft te komen in diezelfde functie, ook niet na z'n straf. Kan diegene iets anders gaan doen, bij een ander bedrijf of zelfs op een andere afdeling, natuurlijk! Maar voor medicatie uitdelen ben je voorlopig even af. En als algemeen directeur heb je in mijn ogen een voorbeeldfunctie, dus geldt dit alles extra hars.
Daarbuiten heeft kroes met deze hele actie zijn totale incompetentie in mijn ogen wel bewezen, dus ik zou het als bedrijf niet eens meer willen, maar dat is een ander verhaal.
Volgens mij is er, met een aantal spelers die zich zo misdragen hebben, korte metten gemaakt.Trishul schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:12:
[...]
Als iemand veroordeeld is en bestraft is, kun je daarna in principe toch weer door met die persoon? Als de justitiële macht zich erover heeft gebogen dan lijkt me dat prima. Cancel cultuur hebben we niks aan als maatschappij.
Rai Vloet (bijv.) zal in Nederland niet snel meer aan de bak komen denk ik. Ik zie Brenet voorlopig ook wel ‘in limbo’ (nee, ik bedoel niet een BVO in Limburg).
De normen binnen het voetbal zijn meer naar de ‘normale’ wereld toe geëvolueerd.
En terecht, je hebt een voorbeeldfunctie, met een megapubliek.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 08-04-2024 12:59 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Voorbeeldfunctie wordt te pas en onpas gebruikt, uiteindelijk is een voetballer er primair omdat hij/zij goed is in voetballen. De maatschappelijke betrokkenheid is er veel meer bij gekomen en dat zie je soms ook parten spelen bij spelers ( laat staan de gigantische mediaaandacht wat natuurlijk een gevolg is van het geld dat er in omgaat ).. Niet elke voetballer is een voorbeeld, en niet elke voetballer zou zo gepresenteerd moeten worden, wordt je aanvoerder gemaakt kan je daar wel wat vraagtekens bij zetten.Ramzzz schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:58:
[...]
Volgens mij is er, met een aantal spelers die zich zo misdragen hebben, korte metten gemaakt.
Rai Vloet (bijv.) zal in Nederland niet snel meer aan de bak komen denk ik. Ik zie Brenet voorlopig ook wel ‘in limbo’ (nee, ik bedoel niet een BVO in Limburg).
De normen binnen het voetbal zijn meer naar de ‘normale’ wereld toe geëvolueerd.
En terecht, je hebt een voorbeeldfunctie, met een megapubliek.
De ophef over Weghorst die zich niet wilde laten vacineren tegen Corona zou niet zoveel aandacht behoeven. Wat Theo Janssen buiten wedstijden deed ( roken ) is niet per definitie relelvant, zo ook voor Kramer en zijn voedingspatroon.
De normen en waarden zijn overigens wel bijzonder fluide, hoe talentvoller een speler hoe minder die opeens mee lijken te spelen ( of hoe verschillend de meetlat kan zijn ). De meetlat van Ibrahimovic was nogal wat anders dan die van Balotelli, laat staan andere spitsen die hetzelfde gedrag vertonen maar nog minder presteren.
Maar buiten dat, het is goed dat clubs wel meer kijken naar of de speler bij het imago van de club past en dat ze op basis daarvan een afweging maken.
[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 08-04-2024 13:59 ]
Ik proef meer een tendens van frustratie dat de beursgang regels met zich meebrengt waar concurrerende clubs geen last van hebben. Was Ajax geen beursgenoteerd bedrijf geweest dan had je dit lekker kunnen negeren en door kunnen bouwen. Feitelijk zoals AZ al dan niet bewust gedaan heeft.Napo schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:52:
Nu moet je feitelijk het braafste jongetje van de klas spelen omdat je jezelf hiermee extra regels oplegt. En dat is iets wat veel voetbalmensen niet echt past.
Niet voor niets heeft Van Praag nog veel fans gezien de sportief succesvolle periode van Ajax in de jaren '90. Terwijl hij onderhand ook een alles behalve smetteloos blazoen heeft.
In dat soort gevallen kan je ook kiezen om iemand een (flinke) waarschuwing of sanctie te geven. Wanneer het een grijs gebied is zullen veel bedrijven daarvoor kiezen in plaats van direct ontslag. Tenzij men sowieso al graag van de medewerker af wil.Napo schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:29:
Je komt dan op deels hetzelfde punt ( maar niet direct vergelijkbaar ) als diefstal van bedrijfsmiddellen.
Moet je iemand ontslaan voor het stelen van een balpen? Voor een rol toiletpapier? Een broodje uit de kantine? Een laptop? Vertrouwen komt te voet en gaat te paard,
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of nog even snel voor miljoenen aan een Russische club te verkopen. Hoe Ajax met de kwestie Promes is omgegaan vond ik echt stuitend.Gonadan schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:58:
[...]
In dat soort gevallen kan je ook kiezen om iemand een (flinke) waarschuwing of sanctie te geven.
Mensen kunnen en mogen fouten maken. Wat bij mij zwaar telt is het oogmerk. In dit geval is bij het handelen met voorkennis winstbejag het oogmerk. Ik betwijfel ten zeerste of Kroes de aankopen heeft gedaan met het oogmerk winstbejag. Is het knullig? Zeker. Is het dom? Zeker. Maakt dit hem incompetent voor de functie? In mijn ogen niet. Om in Koninklijke termen te spreken; "hij was een beetje dom". De poppenkast er omheen heeft het allemaal wel gemaakt dat zijn positie onhoudbaar is geworden en iets in mij zegt dat dat ook bewust is gedaan. De timing is in ieder geval opmerkelijk, hoe het is aangelopen des te meer. Vanuit Ajax is er geen wederhoor gepleegd, direct op de grootste tamtam en de meest zware maatregel.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Die 2 zie ik los van elkaar. Voor wat betreft zijn acties/daden en betrokkenheid voor wat heeft gedaan is 1. Dat had de club al anders moeten doen.donleone83 schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:04:
[...]
Of nog even snel voor miljoenen aan een Russische club te verkopen. Hoe Ajax met de kwestie Promes is omgegaan vond ik echt stuitend.
2 is een hele andere discussie.
offtopic:
Maar het geld ontvangen van een Russische club is selectieve verontwaardiging.
We doen met zijn allen aan die debieligheid mee over de hele wereld. Nu doet China vooral stout IN China, maar we kunnen centjes verdienen met zowel inkoop als verkoop en de hele tyfus zooi. Straks doet China stout BUITEN China en zijn we zogenaamd verbaasd. Datzelfde geld voor al die keren toen Rusland nog niet met zijn poten aan Oekraine heeft gezeten. Daarvoor zat Putin er toch ook al .. dat geld kwam niet ineens ergens anders terecht of vandaan.
Geen enkele club/bedrijf/persoon is een haar beter dan we nu met zijn allen doen voorkomen
Maar het geld ontvangen van een Russische club is selectieve verontwaardiging.
We doen met zijn allen aan die debieligheid mee over de hele wereld. Nu doet China vooral stout IN China, maar we kunnen centjes verdienen met zowel inkoop als verkoop en de hele tyfus zooi. Straks doet China stout BUITEN China en zijn we zogenaamd verbaasd. Datzelfde geld voor al die keren toen Rusland nog niet met zijn poten aan Oekraine heeft gezeten. Daarvoor zat Putin er toch ook al .. dat geld kwam niet ineens ergens anders terecht of vandaan.
Geen enkele club/bedrijf/persoon is een haar beter dan we nu met zijn allen doen voorkomen
Tot zover mijn kijk op de gehele wereld.
Met de wetenschap van nu wellicht wel, maar wat er destijds bekend was waren enkel vermoedens en onbewezen feiten. Echter was dat voldoende voor Ajax om afscheid te nemen van hem. En de partij die daar aan mee wilde werken door hem tegen betaling over te nemen is begrijpelijk met twee handen aangegrepen. Waar rook is is vaak vuur, dus ik kan mij prima vinden in de verkoop van Promes destijds. Datzijn oude club hem terug wilde kopen Russisch is zal mij jeuken, het was begin 2021, nog voor alle commotie met Rusland en bijbehorende sancties. De klemtoon leggen op Russisch bekt wellicht lekker nu, maar was toen niet echt een issue.donleone83 schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:04:
Of nog even snel voor miljoenen aan een Russische club te verkopen. Hoe Ajax met de kwestie Promes is omgegaan vond ik echt stuitend.
Juridisch ligt dat gelukkig anders. Zeggen dat je het niet met winstoogmerk deed maakt het niet opeens iets anders dan handel voor voorkennis, wat gewoon strafbaar is. De RVC beweert dan ook niet dat Kroes een beetje dom was en dat zn intentie niet verkeerd was, maar verwijzen simpelweg naar het feit dat hun CEO de wet overtrad en dat dat een reden van ontslag is.Han schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:17:
Mensen kunnen en mogen fouten maken. Wat bij mij zwaar telt is het oogmerk. In dit geval is bij het handelen met voorkennis winstbejag het oogmerk. Ik betwijfel ten zeerste of Kroes de aankopen heeft gedaan met het oogmerk winstbejag. Is het knullig? Zeker. Is het dom? Zeker. Maakt dit hem incompetent voor de functie? In mijn ogen niet. Om in Koninklijke termen te spreken; "hij was een beetje dom". De poppenkast er omheen heeft het allemaal wel gemaakt dat zijn positie onhoudbaar is geworden en iets in mij zegt dat dat ook bewust is gedaan. De timing is in ieder geval opmerkelijk, hoe het is aangelopen des te meer. Vanuit Ajax is er geen wederhoor gepleegd, direct op de grootste tamtam en de meest zware maatregel.
Je kunt dit ook gebruiken om het gedrag van Overmars goed te praten en te bagatelliseren... De aluhoedje dat het expres is gedaan, dat gaat zeker niet helpen.Han schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:17:
Iemand die zo dom doet zonder de regels te kennen zal ook elders makkelijk de fout in gaan.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het punt is natuurlijk wel dat hij een aardig trackrecord aan het opbouwen was met discutabele acties. Op zich is het al apart hoe hij bij AZ weg ging en in de tussentijd toch contact had met Ajax en feitelijk gewoon aan de slag ging. De manier waarop hij zich publiekelijk uitte over Mislintat, de RvC en de gang van zaken in het algemeen was ook niet echt met het blad voor de mond. En nu dan weer de aandelen waarbij zijn eerste reactie bagatelliseren en in de verdediging is in plaats van een mea culpa en kijken hoe je eruit komt.Han schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:17:
Alles onder de streep kan ik er wel in komen dat mensen zijn gaan twijfelen aan zijn geschiktheid, het is breder dan alleen die aandelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou als je de interviews met Van Praag een beetje na elkaar zet dan geven ze toch een aardig beeld van Kroes en dat het een behoorlijk naïeve pannenkoek is die maar ergens anders een speeltuin moet zoeken. Het wordt aardig op de man gespeeld.SemperFidelis schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:24:
Juridisch ligt dat gelukkig anders. Zeggen dat je het niet met winstoogmerk deed maakt het niet opeens iets anders dan handel voor voorkennis, wat gewoon strafbaar is. De RVC beweert dan ook niet dat Kroes een beetje dom was en dat zn intentie niet verkeerd was, maar verwijzen simpelweg naar het feit dat hun CEO de wet overtrad en dat dat een reden van ontslag is.
Overigens is het geen handel met voorkennis, dat kan je niet stellen, dat kan alleen een rechter beoordelen. We kunnen nu niet verder gaan dan 'sterke vermoedens dat er handel met voorkennis is gepleegd', ofwel op basis van vermoedens is alles in gang gezet. Er is geen strafzaak of uitspraak geweest en ook geen oordeel van de beurswaakhond.
Men heeft er bewust voor gekozen om op basis van het vermoeden al de knoop door te hakken en daarmee alle mogelijkheden tot andere oplossingen direct te blokkeren.
Het is dus geen feit dat de CEO de wet overtreden heeft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Juridisch is een ander verhaal... is het strafbaar? Prima, vervolgen en bestraffen. En dat zal ook zeker wel gaan gebeuren, ik vermoed een flinke boete. En toch zie ik dat los van zijn functie, helemaal omdat de intentie niet kwaadaardig was. Maar 'haters will be haters' en de stok om mee te slaan ligt er. De gretigheid om er mee te slaan is naar ieders eigen inzicht achtergrond en voorkeuren. In mijn optiek hoeft dit niet einde functie te betekenen.SemperFidelis schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:24:
Juridisch ligt dat gelukkig anders. Zeggen dat je het niet met winstoogmerk deed maakt het niet opeens iets anders dan handel voor voorkennis, wat gewoon strafbaar is. De RVC beweert dan ook niet dat Kroes een beetje dom was en dat zn intentie niet verkeerd was, maar verwijzen simpelweg naar het feit dat hun CEO de wet overtrad en dat dat een reden van ontslag is.
Och jee, nee, dat is een lekkere vergelijking, iets met een tang en een varken. Je moest wel erg ver buigen om dit in het zelfde straatje te proppen of niet? Wat een vreselijke onzin. En dan lekker framen met een 'aluhoedje' om het helemaal plat te slaan, wauw. Te veel in de spiegel gekeken?gambieter schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:31:
Je kunt dit ook gebruiken om het gedrag van Overmars goed te praten en te bagatelliseren... De aluhoedje dat het expres is gedaan, dat gaat zeker niet helpen.
Ik zou niet graag in jouw wereld willen leven. Dan zouden we net zo goed ieder persoon die een fout heeft gemaakt gaan behandelen als een veelpleger, immers, als je iets fout doet dan ga je dat blijkbaar in de toekmost ook weer doen.Iemand die zo dom doet zonder de regels te kennen zal ook elders makkelijk de fout in gaan.
Was Ajax geen beursgenoteerd bedrijf geweest had Kroes geen aandelen kunnen kopen voor zijn aanstellen, had Kroes geen aandelen van een concurent kunnen kopen. Nogal wiedes.Gonadan schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:58:
[...]
Was Ajax geen beursgenoteerd bedrijf geweest dan had je dit lekker kunnen negeren en door kunnen bouwen.
@Han @Millie-ano Het gaat mij geenszins om het feit dat het een Russische club was. Helemaal eens met dat dit toen helemaal anders lag. Ik doelde puur op het feit dat Ajax al gewaarschuwd was door Justitie/politie dat er een tap op de telefoon van Promes was gezet en dat dit in alle gevallen betekent dat je verdacht wordt van een vrij ernstig strafbaar feit. En daar is allemaal helemaal niets mee gedaan, behalve proberen het onder het tapijt te schuiven en hem snel te verkopen toen de ophef ontstond over de situatie met zijn neef.
Verwijderd
https://www.ajax.nl/media...ting-bava-21-mei-2024.pdf
- op basis van vrijwilligheid en vertrouwelijkheid meegewerkt
- KPMG geen opsporingsbevoegdheid heeft
- gebruikgemaakt van beschikbaar gestelde informatie en van openbare bronnen
- de eerste inhoudelijke reactie van Mislintat kwam bijvoorbeeld pas eind januari jl.
Kansloos.
- de eerste inhoudelijke reactie van Mislintat kwam bijvoorbeeld pas eind januari jl.
Kansloos.
De opdrachtgevers van dit rapport zijn de mensen die Mislintat hebben aangesteld. Weinig verbazingwekkend dus dat er een nietszeggend rapport overblijft. Het moest gewoon een rapport worden wat zo snel mogelijk in de la kan verdwijnen en gauw vergeten.Verwijderd schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:14:
https://www.ajax.nl/media...ting-bava-21-mei-2024.pdf
Kansloos.
Waar Kroes net zo over dacht en niet zijn naam onder wilde zetten toch?Mania-92 schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:21:
[...]
De opdrachtgevers van dit rapport zijn de mensen die Mislintat hebben aangesteld. Weinig verbazingwekkend dus dat er een nietszeggend rapport overblijft. Het moest gewoon een rapport worden wat zo snel mogelijk in de la kan verdwijnen en gauw vergeten.
Tsja, onderzoek van VfB Stuttgart toonde geen schokkende zaken en nu ook weer hetzelfde resultaat bij het onderzoek van Ajax. En hij is bijna aangenomen bij Dortmund weer.
Surprised Pikachu, blijkbaar is Mislintat dus toch niet zo slecht als hij werd weggezet in de media (Telegraaf, Verweij, Driessen, Albers, van Kooperen, Kroes, enz). Hij had alleen geen zin om te spelen volgens de regels van o.a. die hiervoor genoemde mensen.
Surprised Pikachu, blijkbaar is Mislintat dus toch niet zo slecht als hij werd weggezet in de media (Telegraaf, Verweij, Driessen, Albers, van Kooperen, Kroes, enz). Hij had alleen geen zin om te spelen volgens de regels van o.a. die hiervoor genoemde mensen.
[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 08-04-2024 19:45 . Reden: Naamverbastering eruit gehaald ]
Niet qua schimmige deals, maar qua samenstelling van de selectie heeft ie natuurlijk wel keihard gefaald.Trishul schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:48:
Tsja, onderzoek van VfB Stuttgart toonde geen schokkende zaken en nu ook weer hetzelfde resultaat bij het onderzoek van Ajax. En hij is bijna aangenomen bij Dortmund weer.
Surprised Pikachu, blijkbaar is Mislintat dus toch niet zo slecht als hij werd weggezet in de media (Televaag, Verweij, Driessen, Albers, van Kooperen, Kroes, enz). Hij had alleen geen zin om te spelen volgens de regels van o.a. die hiervoor genoemde mensen.
Maar daar is dit onderzoek en rapport niet voor bedoeld.
Plus het is een onafhankelijk onderzoek. De suggestie dat t een onderzoek zou zijn, waarvan de uitslag al vast staat, omdat het onderzoek is aangevraagd door de mensen die Mislintat hebben aangesteld is natuurlijk bespottelijk. Dat het resultaat je niet aan staat, dat mag, maar de onafhankelijkheid in twijfel trekken om die reden is gevaarlijk.
Plus het is een onafhankelijk onderzoek. De suggestie dat t een onderzoek zou zijn, waarvan de uitslag al vast staat, omdat het onderzoek is aangevraagd door de mensen die Mislintat hebben aangesteld is natuurlijk bespottelijk. Dat het resultaat je niet aan staat, dat mag, maar de onafhankelijkheid in twijfel trekken om die reden is gevaarlijk.
[ Voor 75% gewijzigd door JanW op 08-04-2024 18:23 ]
Idd wat @JanW zegt. Ik vind overigens dat hij ècht gefaald heeft met de rechtsbuiten positie. Zijn idee was daarvoor Mikautadze, maar dat is meer een 9/10 of bij nood linksbuiten. Die doet het overigens weer goed in de Ligue 1. Waar is de rechtsbuiten in vredesnaam...Exocet schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:09:
[...]
Niet qua schimmige deals, maar qua samenstelling van de selectie heeft ie natuurlijk wel keihard gefaald.
Natuurlijk zijn er wat spelers niet goed uit de verf gekomen, maar een Tahirovic, Gaaei, Mannsverk, Sosa, Sutalo, Akpom, Mikautadze, Forbs en Ramaj hoeven wat mij betreft niet weg.
Prioriteit is wat mij betreft om Bergwijn en Berghuis zo snel mogelijk te verkopen. Ze zijn veel te belangrijk gemaakt wbt statuur en salaris en hebben geen positieve impact op de selectie. Met name Bergwijn.
Een grote poppenkast. Hij is “gewoon” incompetent geweest. Niets meer en niets minder.Trishul schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:48:
Surprised Pikachu, blijkbaar is Mislintat dus toch niet zo slecht als hij werd weggezet in de media (Televaag, Verweij, Driessen, Albers, van Kooperen, Kroes, enz). Hij had alleen geen zin om te spelen volgens de regels van o.a. die hiervoor genoemde mensen.
XXXVI
Ik schat je slimmer in dan dit, volgens mij snap je prima wat ik bedoel.Napo schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:16:
[...]
Was Ajax geen beursgenoteerd bedrijf geweest had Kroes geen aandelen kunnen kopen voor zijn aanstellen, had Kroes geen aandelen van een concurent kunnen kopen. Nogal wiedes.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou ja, er is wel meer relatie dan alleen opdrachtgever. Mosman is werkzaam geweest bij KPMG.JanW schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:16:
Maar eens dat dat geen aanleiding is om te denken dat het doorgestoken kaart is, dat lijkt me wat vergezocht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb m’n halve leven bij een eenheid gewerkt die dat soort zaken faciliteerde voor justitie, kan je uit ervaring zeggen dat dat niet waar is. Als dat zo zou zijn dan zouden onze EBI’s overvol zitten. Enig idee hoeveel taps er gezet worden in een jaar? Ons kikkerlandje is een van de koplopers in de werelddonleone83 schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:59:
Ik doelde puur op het feit dat Ajax al gewaarschuwd was door Justitie/politie dat er een tap op de telefoon van Promes was gezet en dat dit in alle gevallen betekent dat je verdacht wordt van een vrij ernstig strafbaar feit.
Is dat zo? Wist niet dat jij bij Ajax werkt en je met personeelszaken bemoeide. Ik bedoel, je stelt dat er niks mee gedaan is intern. Dus ga er gemakshalve vanuit dat je dan ook bij Ajax werkt om zoiets te weten.En daar is allemaal helemaal niets mee gedaan, behalve proberen het onder het tapijt te schuiven en hem snel te verkopen toen de ophef ontstond over de situatie met zijn neef.
Totdat de KNVB er achter komt en hem alsnog schorst.Gonadan schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:58:
[...]
Ik proef meer een tendens van frustratie dat de beursgang regels met zich meebrengt waar concurrerende clubs geen last van hebben. Was Ajax geen beursgenoteerd bedrijf geweest dan had je dit lekker kunnen negeren en door kunnen bouwen.
Ik denk dat de voorstanders van het weer aanstellen van Kroes nog een beetje in staat van ontkenning leven. De gedroomde AD met mythische kwaliteiten blijkt een onzorgvuldige cowboy. Dat is moeilijk te accepteren.
Misschien.ephymerous schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:25:
[...]
Een grote poppenkast. Hij is “gewoon” incompetent geweest. Niets meer en niets minder.
De huidige staat van de selectie is niet alleen Mislintat toe te schrijven. Eigenlijk begon het al bij Overmars. Natuurlijk hij begon heel goed met 2018/2019 als absoluut hoogtepunt. Maar er kwamen steeds meer miskopen. Er is door Overmars sowieso nagelaten om tijdig goed en grondig door te selecteren.
Het terug halen van Brobbey en Bergwijn kwam ook uit de koker van Overmars. En zeker die tweede is een gigantische miskoop. Een van de catalysten van de ondergang van dit Ajax met zijn waardeloze houding.
Toen natuurlijk de periode hamstelaar. En toen speelde Ajax in eerste instantie onder Schreuder nog een paar leuke potjes. Maar je ziet redelijk snel het vuur uitdoven(Bergwijn effect) en alles stort in. Maar je ziet afgeschreven spelers het elders prima doen. Zoals Bassey en Conceicao.
Heitinga ook niks als trainer. Twee bagger trainers achter elkaar. Typerend Ajax gloreert in een gebrek aan werkethiek en discipline.
Dit jaar weer twee bagger trainers. Een selectie die steeds minder wordt en afgeschreven spelers die elders meteen opleven(Mikautadze). Weer een ploeg zonder discipline en bereidheid om te werken en gas te geven.
Lijkt mij dat het eerder fout is gegaan en dat Mislintat het tij niet heeft gekeerd. Mede omdat hij vanuit elders in de directie de opdracht kreeg trainer moet een Nederlander worden.
Met een fatsoenlijke trainer en zonder een aantal pré-Mislintat spelers was Ajax gewoon derde geworden.
Dit jaar periode Mislintat.
Schorst omdat? De veronderstelling is dat Ajax geen beursgenoteerde club zou zijn.D-e-n schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:30:
[...]
Totdat de KNVB er achter komt en hem alsnog schorst.
Ik denk dat de voorstanders van het weer aanstellen van Kroes nog een beetje in staat van ontkenning leven. De gedroomde AD met mythische kwaliteiten blijkt een onzorgvuldige cowboy. Dat is moeilijk te accepteren.
Kroes is wellicht onzorgvuldig, maar de mate waarin nu wordt gedaan alsof het een crimineel is, zijn echt overtrokken. Laat er eerst maar eens een officiële aanklacht komen.
De RvC is gewoon ontzettend dom geweest, ze hebben Kroes in feite op staande voet ontslagen zonder dat er een onderzoek is geweest.
Er zijn ook deskundigen die de stelligheid van van Praag in twijfel trekken.
Omdat je geen aandelen van club X mag hebben als je in de directie van club Y zitExocet schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:36:
[...]
Schorst omdat? De veronderstelling is dat Ajax geen beursgenoteerde club zou zijn.
Maar waarom is het een onafhankelijk onderzoek, omdat dat op de kaft staat? Een onafhankelijk onderzoek naar een organisatie betaald door diezelfde organisatie waarbij de onderzoeker ook (commerciële) belangen heeft bestaat in mijn woordenboek gewoon niet. Dat wil niet zeggen dat ze flagrante leugens opschrijven, alles wat opgeschreven staat zal juridisch picobello in orde zijn.JanW schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:16:
Maar buiten dat speelt er hier natuurlijk een veel groter probleem. Namelijk dat het onderzoek enkel en alleen is gebaseerd op stukken aangeleverd door zowel Mislintat als Ajax. Dus ook al zou KPMG onafhankelijk zijn, dan nog baseren ze zich op extreem beperkte en gekleurde stukken.
Het resultaat staat me overigens prima aan. Als Feyenoord supporter mogen ze van mij Mislintat terug nemen en de RVC nog jaren laten zitten! Alleen tegelijkertijd ben ik ook wel reeël dat dit rapport gewoon een moetje is en dat geen enkele partij (Ajax, Mislintat en KPMG) belang heeft bij een zeer kritisch rapport. Allemaal hebben ze wel belang bij een zeer mild rapport: Mislintat kan verder, de Ajax RVC kan door en KPMG krijgt betaald en behoudt z'n relatie met Ajax. Dus dat er dan een mild rapport uitkomt verbaast me allerminst.
Maar wat zegt dat dan over KPMG? "Huur ons in voor milde, niks zeggende en enigszins onafhankelijke rapporten"? Lijkt me toch ook stug dat ze zich zo voor t karretje laten spannen. Maar wie weet ben ik naïef.
Wie zou er in deze situatie nog meer informatie aan moeten leveren? Volgens mij heb je met Ajax en Mislintat de twee hoofdrolspelers wel te pakken. Je kan nog vragen stellen aan Stuttgart, waar Sosa volgens mij vandaan kwam, maar dan houdt het wel op toch?
Wie zou er in deze situatie nog meer informatie aan moeten leveren? Volgens mij heb je met Ajax en Mislintat de twee hoofdrolspelers wel te pakken. Je kan nog vragen stellen aan Stuttgart, waar Sosa volgens mij vandaan kwam, maar dan houdt het wel op toch?
Zo werkt dat bij de grote 4, het probleem zit hem de ‘&’ in accountants & adviseurs. Ze drijven op de adviestak en de wand tussen de afdelingen controle & advies is niet zo heel gescheiden als het idee dat met die muur gewekt wordt. Vaak spelen er meer belangen.JanW schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:47:
Maar wat zegt dat dan over KPMG? "Huur ons in voor milde, niks zeggende en enigszins onafhankelijke rapporten"? Lijkt me toch ook stug dat ze zich zo voor t karretje laten spannen. Maar wie weet ben ik naïef.
En zo komt er een milde vorm uit, of zit de controle er wat minder scherp in. Zie allerlei schandalen en affaires waar deze grote 4 bij betrokken zijn.
En het boek https://www.bol.com/nl/nl...FV0G0PVqnp-oaAhtHEALw_wcB
Daar is men eerder ook niet over gevallen dus zou dan bijzonder zijn als de KNVB dan nu ineens wel in zit grijpen. Wel weer een mooie rel.D-e-n schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:30:
Totdat de KNVB er achter komt en hem alsnog schorst.
Eens. En op zich grappig omdat er vooraf genoeg mensen sceptisch waren of je wel zo'n 'zaakwaarnemertje' als directeur moest willen hebben.Ik denk dat de voorstanders van het weer aanstellen van Kroes nog een beetje in staat van ontkenning leven. De gedroomde AD met mythische kwaliteiten blijkt een onzorgvuldige cowboy. Dat is moeilijk te accepteren.
Al denk ik dat de meesten gewoon moeite hebben met het feit dat het opbouwen zo alweer een knauw krijgt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://www.parool.nl/aja...-bovenste-plank~bd87b595/
Vereniging van Effectenbezitters veegt vloer aan met onderzoek naar Mislintat: ‘Broddelwerk van bovenste plank’
De Vereniging van Effectenbezitters velt een vernietigend oordeel over de conclusies die Ajax verbindt aan het onderzoek naar het opereren van ex-directeur Sven Mislintat. ‘Het is broddelwerk van de bovenste plank.’
“Voor ons is Ajax maar een kleine speler. Maar wat hier wordt gepresenteerd is echt ongekend. Dieper kun je niet zinken.”
Gerben Everts, directeur van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), heeft geen goed woord over voor de berichtgeving van Ajax over het onderzoek naar belangenverstrengeling door Sven Mislintat bij de spelersaankopen de voorbije zomer, toen hij nog technisch directeur was bij de club.
Ajax wil het KPMG-onderzoek niet prijsgeven. Everts vindt dat onaanvaardbaar. “Het rapport moet integraal worden gepubliceerd. Mislintat heeft het wel gekregen, maar de aandeelhouders moeten het doen met een bericht van de raad van commissarissen (rvc). En die is zelf in de fout gegaan door Mislintat zijn gang te laten gaan.”
Te beperkte onderzoeksopdracht
Volgens Everts kreeg KMPG een veel te beperkte onderzoeksopdracht van de rvc. Het nu naar buiten gebrachte resultaat doet hij af als ‘broddelwerk’. “De rvc heeft zelf de conclusies geformuleerd. Terwijl diezelfde rvc Mislintat zijn gang liet gaan. De conclusies slaan als een tang op een varken. De eerste de beste stagiair zou het er nog beter van af brengen. Dit is Ajax onwaardig. En dat wil wat zeggen, want ze hadden er al een potje van gemaakt. Dieper dan dit kun je niet zinken.”
KPMG heeft geen aanwijzingen van belangenverstrengeling gevonden en ziet geen gronden om Mislintat aansprakelijk te stellen. Everts meent dat niet goed is gezocht. “Bovendien is wel vastgesteld dat Mislintat zijn geheimhoudingsplicht heeft geschonden. Oftewel: andere partijen wisten wat hij ging bieden voor spelers. Hij heeft Ajax in diskrediet gebracht en financiële rampspoed ingeluid. Dat laat Ajax nu gewoon passeren.”
Susan Lenderink krijgt wind van voren
De VEB-directeur is het ook oneens met de conclusie dat in de huidige directie en rvc van Ajax iedereen kan aanblijven, hoewel het ontbroken heeft aan ‘checks en balances’. Bij de komende aandeelhoudersvergadering op 21 mei kan met name financieel directeur Susan Lenderink de wind van voren verwachten, aldus Everts.
“Zij verzekerde in de laatste aandeelhoudersvergadering in november dat het transferproces goed is verlopen. Nu blijkt dat er van alles is misgegaan. Er was nauwelijks overleg met de scouting en andere betrokkenen. Lenderink heeft gewoon gelogen. Zij gaat de bietenbrug op bij de vergadering in mei.”
Everts verwacht dat de bestuursraad van de vereniging Ajax, die als grootaandeelhouder een stevige vinger in de pap heeft, zich evenmin zal neerleggen bij de conclusies van de rvc. “Dat weet ik wel zeker. Je kan de beerput niet verkopen als een doofpot.”
Vereniging van Effectenbezitters veegt vloer aan met onderzoek naar Mislintat: ‘Broddelwerk van bovenste plank’
De Vereniging van Effectenbezitters velt een vernietigend oordeel over de conclusies die Ajax verbindt aan het onderzoek naar het opereren van ex-directeur Sven Mislintat. ‘Het is broddelwerk van de bovenste plank.’
“Voor ons is Ajax maar een kleine speler. Maar wat hier wordt gepresenteerd is echt ongekend. Dieper kun je niet zinken.”
Gerben Everts, directeur van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), heeft geen goed woord over voor de berichtgeving van Ajax over het onderzoek naar belangenverstrengeling door Sven Mislintat bij de spelersaankopen de voorbije zomer, toen hij nog technisch directeur was bij de club.
Ajax wil het KPMG-onderzoek niet prijsgeven. Everts vindt dat onaanvaardbaar. “Het rapport moet integraal worden gepubliceerd. Mislintat heeft het wel gekregen, maar de aandeelhouders moeten het doen met een bericht van de raad van commissarissen (rvc). En die is zelf in de fout gegaan door Mislintat zijn gang te laten gaan.”
Te beperkte onderzoeksopdracht
Volgens Everts kreeg KMPG een veel te beperkte onderzoeksopdracht van de rvc. Het nu naar buiten gebrachte resultaat doet hij af als ‘broddelwerk’. “De rvc heeft zelf de conclusies geformuleerd. Terwijl diezelfde rvc Mislintat zijn gang liet gaan. De conclusies slaan als een tang op een varken. De eerste de beste stagiair zou het er nog beter van af brengen. Dit is Ajax onwaardig. En dat wil wat zeggen, want ze hadden er al een potje van gemaakt. Dieper dan dit kun je niet zinken.”
KPMG heeft geen aanwijzingen van belangenverstrengeling gevonden en ziet geen gronden om Mislintat aansprakelijk te stellen. Everts meent dat niet goed is gezocht. “Bovendien is wel vastgesteld dat Mislintat zijn geheimhoudingsplicht heeft geschonden. Oftewel: andere partijen wisten wat hij ging bieden voor spelers. Hij heeft Ajax in diskrediet gebracht en financiële rampspoed ingeluid. Dat laat Ajax nu gewoon passeren.”
Susan Lenderink krijgt wind van voren
De VEB-directeur is het ook oneens met de conclusie dat in de huidige directie en rvc van Ajax iedereen kan aanblijven, hoewel het ontbroken heeft aan ‘checks en balances’. Bij de komende aandeelhoudersvergadering op 21 mei kan met name financieel directeur Susan Lenderink de wind van voren verwachten, aldus Everts.
“Zij verzekerde in de laatste aandeelhoudersvergadering in november dat het transferproces goed is verlopen. Nu blijkt dat er van alles is misgegaan. Er was nauwelijks overleg met de scouting en andere betrokkenen. Lenderink heeft gewoon gelogen. Zij gaat de bietenbrug op bij de vergadering in mei.”
Everts verwacht dat de bestuursraad van de vereniging Ajax, die als grootaandeelhouder een stevige vinger in de pap heeft, zich evenmin zal neerleggen bij de conclusies van de rvc. “Dat weet ik wel zeker. Je kan de beerput niet verkopen als een doofpot.”
[ Voor 72% gewijzigd door Afca_020 op 08-04-2024 20:24 ]
Veel tekst om te zeggen dat ik naïef benCornermanNL schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:01:
[...]
Zo werkt dat bij de grote 4, het probleem zit hem de ‘&’ in accountants & adviseurs. Ze drijven op de adviestak en de wand tussen de afdelingen controle & advies is niet zo heel gescheiden als het idee dat met die muur gewekt wordt. Vaak spelen er meer belangen.
En zo komt er een milde vorm uit, of zit de controle er wat minder scherp in. Zie allerlei schandalen en affaires waar deze grote 4 bij betrokken zijn.
En het boek https://www.bol.com/nl/nl...FV0G0PVqnp-oaAhtHEALw_wcB
Mislintat heeft gewoon (bewust) veelteveel betaald voor zijn aankopen. En ja, als ik een oude Fiat op marktplaats heb staan en er komt iemand langs die 5x de vraagprijs wil betalen, en ik zeg 'dat is helemaal goed man'. Dan is er volgens de wet niks raars gebeurd, er heeft alleen iemand teveel betaald voor een oude Fiat.
Rob Jansen heb ik horen zeggen dat het zo schimmig is dat wereldje van zaakwaarnemers dat alleen een goede zaakwaarnemer echt kan achterhalen wat er bij die transfers is gebeurd.
Ik snap sowieso niks van dat hele wereldje en dat je overal connecties moet hebben in het voetbalwereldje anders kan er niks.
Ik ben zo naief om te denken dat als ik bij Ajax werk en ik zie bij Anderlecht een goede voetballer lopen die ik graag wil hebben. Dat ik dan contact opneem met Anderlecht, die voetballer en zijn zaakwaarnemer en dan vraag of er mischien zaken gedaan kunnen worden. Maar zo werkt het dus niet.
Rob Jansen heb ik horen zeggen dat het zo schimmig is dat wereldje van zaakwaarnemers dat alleen een goede zaakwaarnemer echt kan achterhalen wat er bij die transfers is gebeurd.
Ik snap sowieso niks van dat hele wereldje en dat je overal connecties moet hebben in het voetbalwereldje anders kan er niks.
Ik ben zo naief om te denken dat als ik bij Ajax werk en ik zie bij Anderlecht een goede voetballer lopen die ik graag wil hebben. Dat ik dan contact opneem met Anderlecht, die voetballer en zijn zaakwaarnemer en dan vraag of er mischien zaken gedaan kunnen worden. Maar zo werkt het dus niet.
Nou als je de details hoort bij de Akpom en Sosa transfer is het wel iets erger dan wat je hier probeert te schetsen. Bij Akpom werd er door de spelers makelaar afgeraden het eerste bod te accepteren en meneer wist exact wat het tweede bod was haha.Afca_020 schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:45:
Mislintat heeft gewoon (bewust) veelteveel betaald voor zijn aankopen. En ja, als ik een oude Fiat op marktplaats heb staan en er komt iemand langs die 5x de vraagprijs wil betalen, en ik zeg 'dat is helemaal goed man'. Dan is er volgens de wet niks raars gebeurd, er heeft alleen iemand teveel betaald voor een oude Fiat.
Rob Jansen das die gast die een vendetta heeft tegen Mislintat omdat Mislintat Heitinga geen hoofdtrainer maakte. Zijn mening in deze is net zo waardevol als een gesprek tussen Van der Vaart en Sneijder over Steijn.Afca_020 schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:45:
@Afca_020 het lijkt er in ieder geval wel aardig op dat de VEB hun oordeel allang klaar had en nu behoorlijk teleurgesteld is dat hun onderbuik niet direct onderbouwd wordt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wanneer winstbejag in het spel is, zou ik 'Hanlon's scheermes' niet zomaar uit het vet halen.Han schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:17:
Zo naïef zijn we toch niet hè?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het kromme is: dezelfde mensen die Mislintat afbranden willen nu vaak wel Kroes terug. Die zat notabene zelf in die business. Als Mislintat een boef is is Kroes dat ook.Afca_020 schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:45:
Hanlon geldt altijd, en anders Ockham wel, hij heeft het toch gewoon aangegeven? Je kunt het onmogelijk heimelijk noemen zonder bevooroordeeld te zijn.Ramzzz schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:32:
[...]
Wanneer winstbejag in het spel is, zou ik 'Hanlon's scheermes' niet zomaar uit het vet halen.
Zo naïef zijn we toch niet hè?
Je hebt het hier over een lid en die-hard fan, iemand die oprecht bij de naam Ajax betrokken is in tegenstelling tot een groot deel van de top die er gewoon zit als 'baantje'. Ik snap wel dat men hem op dat vlak het voordeel van de twijfel wil geven.
Het is ook niet dat hij echt geld nog heeft. Tenzij hij zich in de problemen heeft gewerkt is de mogelijke winst op Ajax aandelen voor hem gewoon speelgeld. Ik vind de optie 'ongelooflijk stom' in plaats van 'kwade opzet' heel realistisch. Zeker gezien hoe 'ongelooflijk stom' hij is qua uitspraken en publiek oordeel vellen.
Daarom stond Van Praag zich ook zo te verkneukelen volgens mij, die was gewoon erg in z'n nopjes dat hij eindelijk die cowboy eruit kon wippen. Van Praag is namelijk helemaal niet vies van gekke spelletjes, maar wel als je ze zo amateuristisch uitvoert, dat stelt namelijk mogelijk de club weer in een slecht daglicht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jep.Exocet schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:36:
[...]
Schorst omdat? De veronderstelling is dat Ajax geen beursgenoteerde club zou zijn.
Kroes is wellicht onzorgvuldig, maar de mate waarin nu wordt gedaan alsof het een crimineel is, zijn echt overtrokken. Laat er eerst maar eens een officiële aanklacht komen.
De RvC is gewoon ontzettend dom geweest, ze hebben Kroes in feite op staande voet ontslagen zonder dat er een onderzoek is geweest.
Er zijn ook deskundigen die de stelligheid van van Praag in twijfel trekken.
Denk ook echt dat de dagen van Praag ook geteld zijn bij Ajax. Nu is er ook weer een brief gestuurd vanuit de leden naar van Praag om zijn excuses te maken. Dit gaat de Uefa bobo natuurlijk nooit doen.
Wel is het een brief dat wel kamp Kroes is.
https://www.ajaxshowtime....en-karaktermoord-op-kroes
Ik hoop dat de bestuursraad deze week de RvC wegstuurt zodat in ieder geval dat gedeelte opnieuw kan beginnen aan een nieuwe top.
Waarschijnlijk wordt dit zonder Kroes als AD maar als er maar rust in de tent is. met de huidige RvC gaat dat uiteraard nooit meer gebeuren.
[ Voor 8% gewijzigd door Origins op 09-04-2024 09:32 ]
Moet je de emotie niet eens gewoon los laten en kijken naar de pure feiten?
Dan blijven er enkele simpele dingen over:
1) Ajax moet een checklist instellen die over meerdere fronten kijkt. Noem het een screening. Genoeg bureaus die dat precies aan kunnen geven op de Zuidas lijkt me.
2) Alex Kroes heeft zich meermaals niet aan de regels gehouden betreffende regels van een club en de financiële markten (waar hij zelf goed van op de hoogte had moeten zijn).
Terecht ontslagen. De RVC/bestuursraad zou zichzelf eens goed achter de oren moeten krabben waarom dit soort delicate zaken zo makkelijk aan het oog van iedereen kunnen ontsnappen.
Helaas blijft Ajax altijd een soort prestige dingetje voor gladjakkers zoals van Praag en consorten die voor de bühne altijd het beste met de club voor hebben maar ondertussen zo trots als een pauw zijn met hele andere agenda's.
Dan blijven er enkele simpele dingen over:
1) Ajax moet een checklist instellen die over meerdere fronten kijkt. Noem het een screening. Genoeg bureaus die dat precies aan kunnen geven op de Zuidas lijkt me.
2) Alex Kroes heeft zich meermaals niet aan de regels gehouden betreffende regels van een club en de financiële markten (waar hij zelf goed van op de hoogte had moeten zijn).
Terecht ontslagen. De RVC/bestuursraad zou zichzelf eens goed achter de oren moeten krabben waarom dit soort delicate zaken zo makkelijk aan het oog van iedereen kunnen ontsnappen.
Helaas blijft Ajax altijd een soort prestige dingetje voor gladjakkers zoals van Praag en consorten die voor de bühne altijd het beste met de club voor hebben maar ondertussen zo trots als een pauw zijn met hele andere agenda's.
Ik vind de reactie van de directeur van de VEB wel verdacht... Waarom is die als enige 'beurs expert' zo mild voor Kroes en gaat die zo los op de RvC leden? Waarom haalt hij vanuit zijn rol de transfers aan? Heel vreemd.
Wordt tijd dat een journalist eens gaat uitzoeken wat de relatie is tussen Kroes en de VEB..
Edit: https://www.veb.net/over-de-veb-menu/directie-en-rvc/
Hey kijk eens wie in de RvC van de VEB zit, ene Steven ten Have... Kennen jullie die nog van zijn nare tijd bij Ajax in 2012?
Wordt tijd dat een journalist eens gaat uitzoeken wat de relatie is tussen Kroes en de VEB..
Edit: https://www.veb.net/over-de-veb-menu/directie-en-rvc/
Hey kijk eens wie in de RvC van de VEB zit, ene Steven ten Have... Kennen jullie die nog van zijn nare tijd bij Ajax in 2012?
[ Voor 35% gewijzigd door Trishul op 09-04-2024 10:39 ]
Dat wordt wel een heel kort onderzoekje dan want het is vrij logisch dat de VEB los gaat op de RvC.Trishul schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:26:
Ik vind de reactie van de directeur van de VEB wel verdacht... Waarom is die als enige 'beurs expert' zo mild voor Kroes en gaat die zo los op de RvC leden? Waarom haalt hij vanuit zijn rol de transfers aan? Heel vreemd.
Om even de definitie erbij te pakken uit de KvK: de raad van commissarissen houdt toezicht op het bestuur en het beleid van de organisatie.
Als vertegenwoordiger van aandeelhouders heeft de VEB een terecht punt dat zij zich hardop afvragen hoe het zover heeft kunnen lopen als er inprincipe checks and balances aanwezig hadden moeten zijn vanuit de RvC. Die heeft gewoon kinderlijk gefaald.
En komt er dan ook excuses vanuit Kroes aan Mislintat? Of mag die ongefundeerd z'n gal spuien als een kleuter? Ik snap 't écht niet dat Van Praag z'n excuses aan moet bieden aan Kroes. Kroes heeft gewoon meerdere fouten gemaakt. Dan kan je zeggen dat 't allemaal niet zoveel voorstelt, maar voor iemand die een master bedrijfseconomie heeft, maakt ie toch wel veel domme fouten en gedraagt ie zich als één of andere cowboy. Dus nee, wat mij betreft mag ie die excuses mooi op z'n buik schrijven.Origins schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:26:
[...]
Jep.
Denk ook echt dat de dagen van Praag ook geteld zijn bij Ajax. Nu is er ook weer een brief gestuurd vanuit de leden naar van Praag om zijn excuses te maken. Dit gaat de Uefa bobo natuurlijk nooit doen.
Wel is het een brief dat wel kamp Kroes is.
https://www.ajaxshowtime....en-karaktermoord-op-kroes
Ik hoop dat de bestuursraad deze week de RvC wegstuurt zodat in ieder geval dat gedeelte opnieuw kan beginnen aan een nieuwe top.
Waarschijnlijk wordt dit zonder Kroes als AD maar als er maar rust in de tent is. met de huidige RvC gaat dat uiteraard nooit meer gebeuren.
Ik snap überhaupt niet wat de VEB de hele tijd loopt te zeuren over Ajax. Dat lijk mij nou niet bepaald een aandeel wat je koopt om winst mee te maken, laat staan een aandeel waar heel actief in wordt gehandeld.
Gezien de structuur met vereniging die hoofdaandeelhouder is, kunnen ze ook nauwelijks invloed uitoefenen als reguliere aandeelhouders, dus wat is precies de interesse van de VEB? Dit moet voor hun toch gerommel in de marge zijn?
Misschien is de voorzitter wel supporter van een andere club, en probeert hij de chaos lekker te vergroten..
Gezien de structuur met vereniging die hoofdaandeelhouder is, kunnen ze ook nauwelijks invloed uitoefenen als reguliere aandeelhouders, dus wat is precies de interesse van de VEB? Dit moet voor hun toch gerommel in de marge zijn?
Misschien is de voorzitter wel supporter van een andere club, en probeert hij de chaos lekker te vergroten..
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Vraag het anders even aan Kroes? Ik ben zijn secretaresse niet.JanW schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:58:
[...]
En komt er dan ook excuses vanuit Kroes aan Mislintat? Of mag die ongefundeerd z'n gal spuien als een kleuter? Ik snap 't écht niet dat Van Praag z'n excuses aan moet bieden aan Kroes. Kroes heeft gewoon meerdere fouten gemaakt. Dan kan je zeggen dat 't allemaal niet zoveel voorstelt, maar voor iemand die een master bedrijfseconomie heeft, maakt ie toch wel veel domme fouten en gedraagt ie zich als één of andere cowboy. Dus nee, wat mij betreft mag ie die excuses mooi op z'n buik schrijven.
Van Praag heeft dus iemand al ontslagen terwijl er niet een onderzoek is geweest, ik denk dat iedereen er vrede mee had als Kroes geschorst werd tot er een onderzoek was geweest vanuit de AFM en op basis daarvan kun je je conclusies gaan trekken.
Het interview van van Praag (waar hij ook niet helemaal goed uitkomt en onwaarheden verteld) geeft bij mij ook aan dat er behoorlijk veel rancune zit.
Gok dat van Praag de deksel uiteindelijk wel op zijn neus krijgt.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 14:25
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
De veb gaat wel over de rvc, dus als die steken laten vallen dan laten ze van zich horen.Malfunctions schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:04:
Ik snap überhaupt niet wat de VEB de hele tijd loopt te zeuren over Ajax. Dat lijk mij nou niet bepaald een aandeel wat je koopt om winst mee te maken, laat staan een aandeel waar heel actief in wordt gehandeld.
Daarnaast moeten aanstellingen in het bestuur ook worden voorgedragen in de aandeelhoudersvergadering. Dat Kroes nu op non actief staat en in principe helemaal niet verder kan, daar staat in principe de volgende vergadering in mei voor gepland.
Maar daar gaan wel meer harde noten worden gekraakt en niet geheel onterecht.
Gerben Everts mag gezien zijn CV ook wel verstand hebben van zaken. En dat is juist wat je van de leden van het rvc mag verwachten. Ze laten in mijn ogen simpelweg steken vallen.
https://www.veb.net/artik...-tot-nieuwe-directeur-veb
In het volgende stuk staat overigens meer over de machtsverhoudingen van de verschillende organen in Ajax. De rvc heeft meer macht dan alleen een controlerende functie, dus je mag ook meer van ze verwachten. Daarnaast staat er beschreven dat de Ava (de aandeelhouders vereniging) de rvc naar huis kan sturen.
https://www.amsadvocaten....-heeft-de-macht-bij-ajax/