Ajax: Bestuurlijke chaos en sportieve crisis

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:29
Miki schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:38:
[...]

Dat wordt wel een heel kort onderzoekje dan want het is vrij logisch dat de VEB los gaat op de RvC.

Om even de definitie erbij te pakken uit de KvK: de raad van commissarissen houdt toezicht op het bestuur en het beleid van de organisatie.

Als vertegenwoordiger van aandeelhouders heeft de VEB een terecht punt dat zij zich hardop afvragen hoe het zover heeft kunnen lopen als er inprincipe checks and balances aanwezig hadden moeten zijn vanuit de RvC. Die heeft gewoon kinderlijk gefaald.
Ik denk dus niet dat het een heel kort onderzoekje wordt, want ik vind zo al op de website van de VEB dat er in de RvC iemand zit die niet zo fijne ervaringen aan zijn verleden bij Ajax overhoudt. Of plat gezegd: die wilde Cruijff eruit werken ongeveer 12 jaar geleden.

De VEB is dus een beetje lastig als onafhankelijk te zien in deze. Ook het feit dat ze allerlei conclusies trekken zonder dat zij het betreffende rapport gelezen hebben is toch bijzonder te noemen.

Dat er wat schort aan interne procedures bij Ajax is wel duidelijk natuurlijk, alleen al als je kijkt naar de aandelen affaire met Kroes. Ze hadden direct volledige details moeten opvragen en niet afwachten tot Kroes er zelf mee komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:19
Origins schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:11:
[...]

Vraag het anders even aan Kroes? Ik ben zijn secretaresse niet.

Van Praag heeft dus iemand al ontslagen terwijl er niet een onderzoek is geweest, ik denk dat iedereen er vrede mee had als Kroes geschorst werd tot er een onderzoek was geweest vanuit de AFM en op basis daarvan kun je je conclusies gaan trekken.

Het interview van van Praag (waar hij ook niet helemaal goed uitkomt en onwaarheden verteld) geeft bij mij ook aan dat er behoorlijk veel rancune zit.

Gok dat van Praag de deksel uiteindelijk wel op zijn neus krijgt.
Hij is niet ontslagen, hij is geschorst. Groot verschil. In afwachting van 't onderzoek.

Er gaat op meerdere vlakken veel mis. Maar Kroes wordt door z'n vriendjes wel erg het handje boven z'n hoofd gehouden. Terwijl hij gewoon niet één keer in de fout is gegaan, maar drie keer. Bij Go Ahead al, daarna bij AZ en nu vlak voor z'n aanstelling bij Ajax weer. Gewoon een cowboy die nogal vol is van zichzelf. Mag, maar prima dat zo iemand niet AD wordt bij Ajax.

Van Praag en de RvC hebben ook nogal wat fout gedaan. O.a. het niet melden van z'n eigen aandelen bij de AFM, maar dat is klein bier vergeleken met de fouten van Kroes. Ik sluit niet uit dat het persoonlijk niet boterde tussen die twee, maar Van Praag gaf Kroes in de interviews ook wel verschillende complimenten, die worden gemakshalve even vergeten.

En welke onwaarheden heeft Van Praag dan verteld in z'n interview?

Het is één grote chaos/bende, waarin het lijkt alsof er een flinke groep aan 't strijden is voor z'n eigen hachie en er ineens weer een andere stroming zich aan 't roeren is, met daarin die Everts en Steven ten Have, waar ik ook niet vrolijk van word. Dat soort egotjes die ineens de media moeten gaan zoeken, brrr :r

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 19:57
JanW schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:21:
[...]

Hij is niet ontslagen, hij is geschorst. Groot verschil. In afwachting van 't onderzoek.

Er gaat op meerdere vlakken veel mis. Maar Kroes wordt door z'n vriendjes wel erg het handje boven z'n hoofd gehouden. Terwijl hij gewoon niet één keer in de fout is gegaan, maar drie keer. Bij Go Ahead al, daarna bij AZ en nu vlak voor z'n aanstelling bij Ajax weer. Gewoon een cowboy die nogal vol is van zichzelf. Mag, maar prima dat zo iemand niet AD wordt bij Ajax.

Van Praag en de RvC hebben ook nogal wat fout gedaan. O.a. het niet melden van z'n eigen aandelen bij de AFM, maar dat is klein bier vergeleken met de fouten van Kroes. Ik sluit niet uit dat het persoonlijk niet boterde tussen die twee, maar Van Praag gaf Kroes in de interviews ook wel verschillende complimenten, die worden gemakshalve even vergeten.

Het is één grote chaos/bende, waarin het lijkt alsof er een flinke groep aan 't strijden is voor z'n eigen hachie en er ineens weer een andere stroming zich aan 't roeren is, met daarin die Everts en Steven ten Have, waar ik ook niet vrolijk van word. Dat soort egotjes die ineens de media moeten gaan zoeken, brrr :r
Van die zogenaamde clubmensen hoor je niemand die zich in het belang van de club opstelt. Kroes kan als fan ook gewoon zeggen dat hij het er niet mee eens is maar dat het hij in het belang van de club een stap terug doet. De tijd is er niet naar, draagvlak ontbreekt, er is teveel onduidelijkheid etc.

Voor het geld hoeft hij het niet te doen, hoewel ik wel denk dat is waar dit om gaat want de arbeidsrelatie is hoe dan ook dusdanig verstoord dat hij toch niet terug kan keren. In plaats van het conflict opzoeken kan Kroes de eer aan zichzelf houden en op die manier de deur openlaten voor een terugkeer over een paar jaar als alles is opgeklaard.

Overigens snap ik niet dat die Van Praag niet al lang met pensioen is. Die is ook alleen maar met zichzelf en zijn status bezig.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:12
De taal die de Vereniging van Effectenbezitters gebruikt is nogal hard te noemen, zeker bij het ontbreken van degelijke argumenten. "Everts meent dat niet goed is gezocht.", hij heeft het onderzoek niet ingezien. Hoe kan je dit dan zo stellig beweren?

Er is genoeg aan te merken op het onderzoek. Had het gewoon objectief gehouden...zo laten ze eerder zien dat Ajax beter af is zonder die geweldige biased groep welke meer dan 70% van de aandelen vertegenwoordigt.

Edit:
Ook wel een aardig artikel omtrent de verschillende groeperingen binnen Ajax:
https://nos.nl/artikel/25...d-alle-touwtjes-in-handen

[ Voor 17% gewijzigd door eric.1 op 09-04-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-06 16:29
Malfunctions schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:04:
Ik snap überhaupt niet wat de VEB de hele tijd loopt te zeuren over Ajax. Dat lijk mij nou niet bepaald een aandeel wat je koopt om winst mee te maken, laat staan een aandeel waar heel actief in wordt gehandeld.

Gezien de structuur met vereniging die hoofdaandeelhouder is, kunnen ze ook nauwelijks invloed uitoefenen als reguliere aandeelhouders, dus wat is precies de interesse van de VEB? Dit moet voor hun toch gerommel in de marge zijn?

Misschien is de voorzitter wel supporter van een andere club, en probeert hij de chaos lekker te vergroten..
Ik verdenk die man er al langer van fan van Feyenoord te zijn die de crisis zo groot mogelijk wil maken en zo lang mogelijk wil laten duren.
En nu zet ik mijn aluhoedje weer af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
JanW schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:21:
[...]

Nee niet in afwachting van het onderzoek want het pers bericht geeft al aan dat Kroes voornemens is om te ontslaan.
Er zal op korte termijn een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) bijeengeroepen worden om de aandeelhouders te horen over het voorgenomen ontslag, zoals de statuten voorschrijven. Daarna zal de RvC een besluit nemen over het ontslag.
Als er daadwerkelijk alleen een schorsing was dan was de ophef niet zo groot. de RvC wilt hem ontslaan en gaat hem ontslaan (ongeacht het advies van de aandeelhouders). Kroes heeft de AFM ingeschakeld voor een onderzoek.

De RvC heeft zeker wat fout gedaan de afgelopen jaren zoals het niet juist controleren. Die mag je er dus uitgooien. Van Praag was zeker fout met zijn eigen aandelen. Grappige is ondanks dat het klein is, meneer dus ook niet vrij is van fouten. Mensen maken fouten.

Maar goed welke onwaarheden? Bijv. van Praag zegt dat de RvC toen der tijd niet heeft gevraagd wanneer hij die aandelen heeft gekocht. Hij geeft aan dat de RvC dit niet hoeft te vragen. Jawel dit hoort een RvC juist te vragen. Zij controleren.

Kroes zal niet meer AD worden. Echter ben ik wel van mening dat van Praag en zijn vriendjes er ook uit moeten. Er is teveel gebeurt in de afgelopen weken waardoor er een frisse wind moet komen in de RVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Eigenlijk zijn we als NL best wel een Bananenrepubliek onderhand. Altijd wijzen naar andere landen, maar als je hier kijkt wat allemaal misgaat op bestuurlijk niveau.

Politieke stelsel, de grootste gekozen politieke partij, belastingdienst, ministeries landbouw, volkshuisvesting, enz.

En dus ook Ajax en de VEB. Teveel politiek, machtsspelletjes en ego's.

[ Voor 6% gewijzigd door Trishul op 09-04-2024 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Origins schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:55:
[...]

Nee niet in afwachting van het onderzoek want het pers bericht geeft al aan dat Kroes voornemens is om te ontslaan.

[...]

Als er daadwerkelijk alleen een schorsing was dan was de ophef niet zo groot. de RvC wilt hem ontslaan en gaat hem ontslaan (ongeacht het advies van de aandeelhouders). Kroes heeft de AFM ingeschakeld voor een onderzoek.
Maar dat betekent nog steeds dat ie is geschorst, niet ontslagen. Dat staat ook op de agenda voor 21 mei. Het voornemen is er om hem te ontslaan. Lijkt me ook niet meer dan logisch, gezien de fout van meneer Kroes zelf.
Origins schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:55:
[...]

De RvC heeft zeker wat fout gedaan de afgelopen jaren zoals het niet juist controleren. Die mag je er dus uitgooien. Van Praag was zeker fout met zijn eigen aandelen. Grappige is ondanks dat het klein is, meneer dus ook niet vrij is van fouten. Mensen maken fouten.

Maar goed welke onwaarheden? Bijv. van Praag zegt dat de RvC toen der tijd niet heeft gevraagd wanneer hij die aandelen heeft gekocht. Hij geeft aan dat de RvC dit niet hoeft te vragen. Jawel dit hoort een RvC juist te vragen. Zij controleren.
De RvC heeft daarin zeker flinke steken laten vallen. Dat ze dat moeten vragen betwijfel ik. Het kan als controlevraag goed zijn om dat te vragen, en is nu ook onderdeel van de nieuwe procedure. Maar ergens snap ik ook wel weer dat zoiets niet gebeurt. Je neemt potverdorie iemand aan met een master in bedrijfseconomie. Iemand die ontzettend actief is op de beurs. Daarvan mag je toch wel verwachten dat ie de regeltjes kent.

Aannames, heel gevaarlijk blijkt nu ook weer. Dit had allemaal voorkomen kunnen worden. Maar de fouten van de RvC maken niet ineens dat Kroes geen fouten heeft gemaakt en zomaar terug mag keren als AD, omdat z'n vriendjes van de bestuursraad dit zo graag willen. Alsjeblieft niet. Laten we eens stoppen met al die vriendenkliekjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Trishul schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:58:
Eigenlijk zijn we als NL best wel een Bananenrepubliek onderhand. Altijd wijzen naar andere landen, maar als je hier kijkt wat allemaal misgaat op bestuurlijk niveau.
Dit lijkt mij nogal overtrokken.
JanW schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:06:

De RvC heeft daarin zeker flinke steken laten vallen. Dat ze dat moeten vragen betwijfel ik. Het kan als controlevraag goed zijn om dat te vragen, en is nu ook onderdeel van de nieuwe procedure. Maar ergens snap ik ook wel weer dat zoiets niet gebeurt. Je neemt potverdorie iemand aan met een master in bedrijfseconomie. Iemand die ontzettend actief is op de beurs. Daarvan mag je toch wel verwachten dat ie de regeltjes kent.

Aannames, heel gevaarlijk blijkt nu ook weer. Dit had allemaal voorkomen kunnen worden. Maar de fouten van de RvC maken niet ineens dat Kroes geen fouten heeft gemaakt en zomaar terug mag keren als AD, omdat z'n vriendjes van de bestuursraad dit zo graag willen. Alsjeblieft niet. Laten we eens stoppen met al die vriendenkliekjes.
RVC zijn allemaal baantjes voor 'erbij'. Je verwacht dat Anette Mosman, die verstand van dit soort dingen heeft, er wel mee aan de slag zou gaan. Maarja, die is voorzitter van de Raad van Bestuur bij APG, bestuurslid NOCNSF, lid RvT Jeroen Bosch Ziekenhuis, bestuurslid stichting TBI en lid RvT Netspar.

Dat is gewoon beetje vergaderen en verder weinig uitvoeren.

[ Voor 66% gewijzigd door SemperFidelis op 09-04-2024 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
JanW schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:06:
[...]

Maar dat betekent nog steeds dat ie is geschorst, niet ontslagen. Dat staat ook op de agenda voor 21 mei. Het voornemen is er om hem te ontslaan. Lijkt me ook niet meer dan logisch, gezien de fout van meneer Kroes zelf.

Hij is geschorst met het voornemen om te worden ontslaan. En niet alleen een schorsing. Nogmaals als hij alleen geschorst was dan was er niets aan de hand geweest.
Er is niet eens een onderzoek geweest? Ook jij weer. puur onderbuik gevoel.

Nu heeft de RvC zelf een onderzoekje gedaan en geschorst (wat goed is) en voornemen om te ontslaan. (wat vreemd is)

RvC is een controlerende orgaan, zij MOETEN controleren. Hier hebben ze steken laten vallen bij het in dienst nemen van Kroes (fout 1) en ook is dit via de aandelenvergadering ook nog een keer ter sprake gekomen (en toen was van Praag er ook) om dit niet nog een keer te controleren

Het had allemaal voorkomen kunnen worden als en Kroes dit aangaf bij zijn laatste gesprek maar ook door de RVC als zij hun werk deden (en dit erna ook meerdere keren niet deden).

Beide fout. Beide eruit.

[ Voor 3% gewijzigd door Origins op 09-04-2024 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:45
eric.1 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:46:
De taal die de Vereniging van Effectenbezitters gebruikt is nogal hard te noemen, zeker bij het ontbreken van degelijke argumenten. "Everts meent dat niet goed is gezocht.", hij heeft het onderzoek niet ingezien. Hoe kan je dit dan zo stellig beweren?
Bizar he, het lijkt wel of het een vriendje van Kroes is of iig heel erg tegen iemand in de RVC van Ajax is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:12
Terranova schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:28:
[...]

Bizar he, het lijkt wel of het een vriendje van Kroes is of iig heel erg tegen iemand in de RVC van Ajax is.
Twee leden van de bestuursraad schijnen in ieder geval in hetzelfde amateur-team te spelen als Kroes. Ik verbind daar zelf geen conclusie aan vast...maar onpartijdig zullen ze geen van allen zijn - maar dat is ook eigenlijk impliciet verankert in hoe die bestuursraad tot stand komt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
https://www.espn.nl/voetb...-schadevergoeding-betalen

Nee Kroes is echt een goeie vent en het was vooral onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Politieke stelsel, de grootste gekozen politieke partij, belastingdienst, ministeries landbouw, volkshuisvesting, enz.

Nou, reken maar dat dat nog het topje van de ijsberg is, en dat de beerput nog veel verder open zal moeten.

En nee, in ben totaal geen complotdenker.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:33
Ramzzz schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:19:
[...]

Nou, reken maar dat dat nog het topje van de ijsberg is, en dat de beerput nog veel verder open zal moeten.

En nee, in ben totaal geen complotdenker.
Zolang je het niet kunt bewijzen ben je wel degelijk een complotdenker.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

alexbl69 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:10:
[...]

Zolang je het niet kunt bewijzen ben je wel degelijk een complotdenker.
Mwah.

Dat zal wel meevallen. Variërend van 'hunnie doen het ook' en 'wij kunnen dan niet achterblijven anders lopen we vette buit mis' tot 'guilty by Association' (pun intended).

Voeg ik daar dit aan toe:
https://nos.nl/artikel/25...-5-2-miljoen-euro-betalen
en
https://www.google.com/se...sclient=gws-wiz-serp#ip=1

... aangezien ik het over het topje van de ijsberg, ten aanzien van corruptie in Nederland (algemeen) had, ik reageerde op de 'babanenrepubliek'-opmerking.

Take your pick.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 09-04-2024 17:36 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:01
Ramzzz schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:36:
[...]

Mwah.

Dat zal wel meevallen. Variërend van 'hunnie doen het ook' en 'wij kunnen dan niet achterblijven anders lopen we vette buit mis' tot 'guilty by Association' (pun intended).

Voeg ik daar dit aan toe:
https://nos.nl/artikel/25...-5-2-miljoen-euro-betalen
en
https://www.google.com/se...sclient=gws-wiz-serp#ip=1

... aangezien ik het over het topje van de ijsberg, ten aanzien van corruptie in Nederland (algemeen) had, ik reageerde op de 'babanenrepubliek'-opmerking.

Take your pick.
Wat heeft dit met Ajax te maken?

Kroes had trouwens door het stof moeten gaan, aandelen verkopen en aan een goed doel schenken. Dan had hij zo door gekund.

[ Voor 3% gewijzigd door AMARONE op 09-04-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:57
Origins schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:19:
[...]

Beide fout. Beide eruit.
En die bestuursraad ook? Want dat lijkt ook een grote bende vol vriendjespolitiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

AMARONE schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:06:
[...]

Kroes had trouwens door het stof moeten gaan, aandelen verkopen en aan een goed doel schenken. Dan had hij zo door gekund.
Leest u even mee? :?

En daar reageerde ik op. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AMARONE schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:06:
[...]

Die kans heeft hij niet gekregen van de RvC. Die hebben hem in feite willen ontslaan zonder gedegen onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:27:
[...]

En die bestuursraad ook? Want dat lijkt ook een grote bende vol vriendjespolitiek
Heel graag ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:38:
[...]

Dat wordt wel een heel kort onderzoekje dan want het is vrij logisch dat de VEB los gaat op de RvC.

Om even de definitie erbij te pakken uit de KvK: de raad van commissarissen houdt toezicht op het bestuur en het beleid van de organisatie.

Als vertegenwoordiger van aandeelhouders heeft de VEB een terecht punt dat zij zich hardop afvragen hoe het zover heeft kunnen lopen als er inprincipe checks and balances aanwezig hadden moeten zijn vanuit de RvC. Die heeft gewoon kinderlijk gefaald.
De manier waarop de VEB zich uit is absoluut niet normaal, die horen dit niet via de media uit te vechten. Dit stinkt enorm zoals hier al gezegd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:27:
[...]

Puur op basis van vriendjespolitiek? Waarom denk je dat? Bestuursraad zit er pas sinds september vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Origins schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:08:
[...]

Puur op basis van vriendjespolitiek? Waarom denk je dat? Bestuursraad zit er pas sinds september vorig jaar.
Geïnstalleerd door de ereleden, zoals bijvoorbeeld een Van Praag. Als dit een film was hadden we het een wel heel opzichtig plot gevonden allemaal. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:30:
[...]

Geïnstalleerd door de ereleden, zoals bijvoorbeeld een Van Praag. Als dit een film was hadden we het een wel heel opzichtig plot gevonden allemaal. :P
Ja uiteraard. Maar zo zijn er ook 2 leden die voetballen bij Ajax 5 met Kroes. Als we op basis van ons kent ons gaan oordelen kunnen we denk ik wel helemaal stoppen.

Bestuursraad heeft in mijn ogen nog geen rare besluiten genomen of vreemde acties gedaan. Komende dagen/weken worden cruciaal. Ik ben erg benieuwd wat zij gaan besluiten over de rvc en dan direct ook over Kroes.

[ Voor 3% gewijzigd door Origins op 09-04-2024 20:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Origins schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:37:
Ja uiteraard. Maar zo zijn er ook 2 leden die voetballen bij Ajax 5 met Kroes. Als we op basis van ons kent ons gaan oordelen kunnen we denk ik wel helemaal stoppen.

Bestuursraad heeft in mijn ogen nog geen rare besluiten genomen of vreemde acties gedaan. Komende dagen/weken worden cruciaal. Ik ben erg benieuwd wat zij doen besluiten.
Ze hebben Van Praag als RvC-lid geïnstalleerd, dat was al discutabel.
Van mijn hoeven ze overigens niet allemaal weg hoor, maar het handjes boven het hoofd houden maar binnen elke laag wel een keer ophouden.

Het lastige is dat de bestuursraad alleen de gehele RvC weg kan sturen, niet selectief degenen die je écht kwijt wilt. Doe je dat dan wordt er extern een nieuwe gevormd wat tijd kost en dan krijg je alsnog een RvC die je niet wilt.
Het zal nu een spelletje van druk leggen worden in de hoop dat bepaalde RvC-leden zelf conclusies gaan trekken. Maar als ze dat niet doen dan kan de bestuursraad in feite niet echt meer dan blijven blaffen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:41:
[...]

Ze hebben Van Praag als RvC-lid geïnstalleerd, dat was al discutabel.
Van mijn hoeven ze overigens niet allemaal weg hoor, maar het handjes boven het hoofd houden maar binnen elke laag wel een keer ophouden.

Het lastige is dat de bestuursraad alleen de gehele RvC weg kan sturen, niet selectief degenen die je écht kwijt wilt. Doe je dat dan wordt er extern een nieuwe gevormd wat tijd kost en dan krijg je alsnog een RvC die je niet wilt.
Het zal nu een spelletje van druk leggen worden in de hoop dat bepaalde RvC-leden zelf conclusies gaan trekken. Maar als ze dat niet doen dan kan de bestuursraad in feite niet echt meer dan blijven blaffen.
Ajax stond toen ook in brand omdat Pier opgestapt was vanwege het hele Mislintat verhaal en ze geen AD hadden. Dan heb je behoefte aan een persoon die met de organisatie bekend is. Met van Gaal als adviseur, Blind, van Wijk om het Ajax DNA weer aan het werk te krijgen. Sowieso is het niet zo heel gek in die gedachte om oude bekende weer terug te vragen. Al hoewel ik totaal geen fan bent van van Praag (vind het gladjakker) begreep ik in deze ook echt wel dat Ajax behoefte had (zeker omdat Kroes een lastig verhaal werd met AZ) om terug te komen.

Ik denk dat uiteindelijk een aantal leden RVC leden zullen opstappen omdat de druk te groot wordt (ook voor van Praag) en uiteraard kunnen ze niet selectief iemand eruit gooien, maar ze kunnen wel druk uitoefenen. Hoe denk je dat Pier Erringa weg is gegaan? Niet omdat hij een slechte dag had hoor. ;)

Daarom denk ik ook dat de komende dagen/weken cruciaal wordt voor de bestuursraad en rvc.

Edit:
Komen steeds meer details uit het KPMG onderzoek. Wat een flutonderzoek lol.
https://www.voetbalzone.n...oek-naar-mislintat/433272

[ Voor 5% gewijzigd door Origins op 09-04-2024 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Pier is inderdaad niet echt opgestapt, die is feitelijk gewoon weggestuurd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:04:
Pier is inderdaad niet echt opgestapt, die is feitelijk gewoon weggestuurd.
Komt inderdaad ook op precies wat je zegt druk zetten in de hoop dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
https://www.nu.nl/economi...lsheid-in-geschrifte.html

Misschien een goede kandidaat als AD bij Ajax :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
Nee joh, die is nog steeds een echte Jumbo man. Die sponsoren (stiekem) flink PSV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Trishul schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:00:
[...]

Nee joh, die is nog steeds een echte Jumbo man. Die sponsoren (stiekem) flink PSV.
Ja, echt super stiekem. :z

https://www.marketingtrib...sv-miljoenen-op/index.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De definitie van stiekem is nogal gedevalueerd al is het natuurlijk wel minder zichtbaar dan dat er groot JUMBO op het shirt zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Volgens Kale en Kokkie gaat het deze week stormen in de Ajax top. De Bestuursraad zou het op gaan nemen tegen de RvC om zo Kroes terug te kunnen halen. Ik ben benieuwd.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Mog schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:01:
Volgens Kale en Kokkie gaat het deze week stormen in de Ajax top. De Bestuursraad zou het op gaan nemen tegen de RvC om zo Kroes terug te kunnen halen. Ik ben benieuwd.
Waarmee beide instanties zich direct diskwalificeren.

Maar als dat het idee van een 'grote bezem' is, dan zeg ik: doen! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Die twee kale knakkers brengen het leuk maar het is even zovaak ook gewoon wensdenken. Ik wacht het allemaal wel af. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:48:
[...]

Die twee kale knakkers brengen het leuk maar het is even zovaak ook gewoon wensdenken. Ik wacht het allemaal wel af. :P
Die hebben wel contacten binnen Ajax, dus zou best wel eens kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Exocet schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:49:
Die hebben wel contacten binnen Ajax, dus zou best wel eens kunnen kloppen.
Ze hebben contacten inderdaad en het zou kunnen kloppen, maar ik volg ze al best lang (vind hun podcast vermakelijk) en ze zitten er minimaal de helft van de keren ook gewoon naast.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-06 14:27
Gonadan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:14:
[...]

Ze hebben contacten inderdaad en het zou kunnen kloppen, maar ik volg ze al best lang (vind hun podcast vermakelijk) en ze zitten er minimaal de helft van de keren ook gewoon naast.
Ze zijn veels te veel supporter en eigenlijk in bijna alle facetten niet objectief en missen redelijk wat nuance.
Wat dat betreft zijn ze daar bij de Pantelic podcast een stuk beter in (en ondertussen ook behoorlijk goed ingevoerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hopen dat de bestuursraad kansloos verliest dan, al ben ik er bang voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

toolkist schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:42:
[...]

Hopen dat de bestuursraad kansloos verliest dan, al ben ik er bang voor.
Volgens K&K kan de Bestuursraad wel de RvC ontslaan, maar niet andersom.

In ander nieuws: Sleutelfiguur Eringa niet benaderd in Ajax-onderzoek naar Mislintat
De voormalig voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax, Pier Eringa, is niet benaderd voor het onderzoek van KPMG naar mogelijke belangenverstrengeling van voormalig technisch directeur Sven Mislintat. Dat blijkt uit navraag van de NOS.

[...]

Eerder meldde NRC dat ook diverse betrokkenen bij de door KPMG-onderzochte transfers niet zijn gevraagd om aan het onderzoek mee te doen. Zo schreef de krant dat onder andere ICM Stellar, het kantoor dat de belangen van de door Mislintat aangetrokken linksback Borna Sosa vertegenwoordigde, niet werd gehoord.
Klinkt als een gedegen onderzoek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:02:
[...]

Volgens K&K kan de Bestuursraad wel de RvC ontslaan, maar niet andersom.

In ander nieuws: Sleutelfiguur Eringa niet benaderd in Ajax-onderzoek naar Mislintat

[...]

Klinkt als een gedegen onderzoek
Het is eigenlijk gewoon een flut onderzoek als je als verschillende personen niet benaderd. Kennelijk is KPMG een ballentent waar ze niet zo heel goed zijn in onderzoeken.

Spijtig. Het gaat me eigenlijk niet om Mislintat. Die man heeft er bij Ajax een rotzooi van gemaakt met zijn aankopen maar meer om waar het bij de RvC mis ging.

Hopelijk komen er nog meer details vrij deze week. Jammer dat Ajax niet gelijk het hele rapport vrij geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Origins op 10-04-2024 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 17:40
Origins schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:09:
[...]

Het is eigenlijk gewoon een flut onderzoek als je als verschillende personen niet benaderd. Kennelijk is KPMG een ballentent waar ze niet zo heel goed zijn in onderzoeken.

Spijtig. Het gaat me eigenlijk niet om Mislintat. Die man heeft er bij Ajax een rotzooi van gemaakt met zijn aankopen maar meer om waar het bij de RvC mis ging.

Hopelijk komen er nog meer details vrij deze week. Jammer dat Ajax niet gelijk het hele rapport vrij geeft.
Maar met het hele rapport schiet je ook niet veel op vrees ik, aangezien je zelf ook al stelt dat niet alle betrokkenen zijn benaderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Megupe schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:14:
[...]

Maar met het hele rapport schiet je ook niet veel op vrees ik, aangezien je zelf ook al stelt dat niet alle betrokkenen zijn benaderd.
Ja correct. Maar is dit omdat het niet van Ajax mocht (lees rvc) of heeft KPMG gewoon een minimaal onderzoek gedaan? Zo een Piet Erringa benaderen of de partij van Sosa kun je simpel achterhalen. of je een antwoord krijgt is een tweede.
Ik ben gewoon zeer benieuwd wat is de initiële opdracht vanuit Ajax.

Nu komen er iedere dag details vrij en is het gissen. 1 ding is zeker de RvC komt hier echt niet goed uit. Wordt bestuursraad wel erg simpel gemaakt om de RvC te laten aftreden.

Ik begrijp Kroes steeds meer en meer waarom hij dit rapport niet wilde ondertekenen en beschermen naar buiten toe.

[ Voor 7% gewijzigd door Origins op 10-04-2024 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-06 20:00
Als het onderzoek echt zo slecht is uitgevoerd dan ben je als RvC wel af. Dit is veel erger dan die aandelen Kroes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Kist schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:35:
Als het onderzoek echt zo slecht is uitgevoerd dan ben je als RvC wel af. Dit is veel erger dan die aandelen Kroes.
Ik zit inmiddels ook wel in het Kroes kamp. Door rood rijden mag ook niet. Ik geloof niet dat de intenties van Kroes verkeerd waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Henkie_NtA schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:25:
Ze zijn veels te veel supporter en eigenlijk in bijna alle facetten niet objectief en missen redelijk wat nuance.
[...]
Wat dat betreft zijn ze daar bij de Pantelic podcast een stuk beter in (en ondertussen ook behoorlijk goed ingevoerd).
Pantelic is best leuk bij tijd en wijlen, maar Ajax Life en Branie ook. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen maar speculeren kunnen ze allemaal als de beste. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 06:57
Origins schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:02:
[...]

om het Ajax DNA weer aan het werk te krijgen.
Volgens mij zien we nu bij uitstek het Ajax DNA aan het werk: identiteit en spelletjes zijn blijkbaar belangrijker dan beleid. Want die leden zullen heus betrokken zijn maar dat betekent nog niet dat ze er verstand van hebben. Vanuit Feyenoord perspectief mag deze bestuursellende nog even aanhouden hoor maar het lijkt me juist dat je met die hele DNA discussie zou moeten stoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kist
D-e-n schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:32:
[...]

Volgens mij zien we nu bij uitstek het Ajax DNA aan het werk: identiteit en spelletjes zijn blijkbaar belangrijker dan beleid. Want die leden zullen heus betrokken zijn maar dat betekent nog niet dat ze er verstand van hebben. Vanuit Feyenoord perspectief mag deze bestuursellende nog even aanhouden hoor maar het lijkt me juist dat je met die hele DNA discussie zou moeten stoppen.
Eens. Ajax DNA is gewoon code voor deze past in mijn kamp. Heeft niks met visie of kwaliteit te maken. Maar met macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:32:
[...]

Ik bedoelde uiteraard dat Ajax weer in rustig vaarwater moest komen met van Praag, van Gaal en Blind bleek dat helaas niet het geval. Maar dat was toen der tijd nodig.

Ajax is heel lang geleid door bestuurders die er weinig tot geen verstand er van hadden in het bestuur en in de RVC. Niet zo heel gek dat afgelopen 2 jaar de hele RvC gewoon mega gefaald heeft.
Kist schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:39:
[...]

Eens. Ajax DNA is gewoon code voor deze past in mijn kamp. Heeft niks met visie of kwaliteit te maken. Maar met macht.
Onzin.

[ Voor 15% gewijzigd door Origins op 10-04-2024 19:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kist
Makkelijk antwoord.

Vindt jij echt dat er reden is om aan te nemen dat een Ajax geschiedenis een garantie op succesvol zijn bij Ajax is? Want dát is de bewering rond Ajax DNA.

Er is een gigantische waslijst aan gefaalde oud Ajacieden die in wat voor rol dan ook terug kwamen.

Zolang Ajax DNA omschreven wordt als heeft een Ajax verleden kan je die term gewoon beter bij het grofvuil zetten. Dan gaat het alleen om deel uit maken van een old boys network.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Kom eerst maar met een universele definitie van Ajax DNA. In mijn optiek is het een onzinterm die te vaak door media of mafkezen bij Ajax gebezigd wordt.
Het zegt mogelijk nog minder dan de term Ajax-voetbal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Kist schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:29:
[...]

Makkelijk antwoord.

Vindt jij echt dat er reden is om aan te nemen dat een Ajax geschiedenis een garantie op succesvol zijn bij Ajax is? Want dát is de bewering rond Ajax DNA.

Er is een gigantische waslijst aan gefaalde oud Ajacieden die in wat voor rol dan ook terug kwamen.

Zolang Ajax DNA omschreven wordt als heeft een Ajax verleden kan je die term gewoon beter bij het grofvuil zetten. Dan gaat het alleen om deel uit maken van een old boys network.
Klopt.

Ajax DNA staat ook totaal niet voor dat iets een garantie tot succes is, maar het kan wel de goede kant uit gaan. Het heeft ook niets met old boys network te maken.

In tijden van succes stond Ajax vol met Ajax DNA. Bestuursleden die wisten hoe een club als Ajax gerund moest worden en ja op een gegeven moment gaan ze in zich zelf geloven. Maar jij komt met een opmerking dat Ajax DNA met macht te maken heeft. Dat is helemaal niet waar. vandaar mijn antwoord Onzin.

Uiteraard zijn er ook mensen gefaald die Ajax DNA hadden, maar is dat niet overal met verschillende type DNA? Het is nooit een garantie voor succes. Je hoeft helemaal geen Ajax verleden te hebben om het Ajax DNA te hebben. Zolang jij begrijpt waar het Ajax voor staat kun je absoluut mee.

Ajax DNA staat voor kwaliteit die weet hoe het in de wereld van Ajax gaat. Je kunt niet alleen maar bestuurders en staff van buiten halen. Dit moet een gezonde mix worden wat imo wederom weer tot successen kan leiden. Ik geloof niet alleen in oud voetballers in het bestuur, dat werkt niet. Kwaliteit moet voorop staan maar wel met mensen erom heen die weten waar Ajax voor staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Origins op 10-04-2024 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
De achtergrond van mensen is niet zo relevant. Het gaat erom of ze snappen waar Ajax voor wil staan en of ze er voor de club zitten of voor zichzelf.
Genoeg mensen van buitenaf die wel goed pasten en enorm bijgedragen hebben, genoeg Ajacieden die er totaal niets van bakken.
En helaas ook genoeg mensen van buitenaf die er met name voor eigen eer en glorie zitten en het gewoon leuk vinden Ajax op hun cv te hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Daarom zeg ik ook dat een mix prima kan werken. Kwaliteit is het doel. En een Ajax achtergrond helpt wel degelijk. Hoe ga je anders begrijpen waar Ajax voor wilt staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Omdat het ook weer geen raketwetenschap is. Het gaat om aanvallend en aantrekkelijk voetbal met gebruik van balbezit, dat is de basis en heel goed uitlegbaar.
Verdere details zoals of het per se 4-3-3 moet zijn of dat het per se een voetballende spits moet zijn daar zijn de Ajacieden het onderling niet eens over eens. Dus hoeveel moet je nu echt begrijpen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Ik zeg ook niet dat het raketwetenschap is. Het is lastig uitlegbaar aan personen die maar weinig verstand van voetbalzaken hebben die alleen maar van buiten komen. Tevens gaat het niet alleen om de speelwijze. Ook om dat de jeugd een belangrijk onderdeel is.

Een persoon met een Ajax verleden zal dat eerder beamen dat jeugd een belangrijke rol speelt dan een bestuurder die van bedrijf komt en veelal kort termijn denkt.

Vandaar (en wederom zeg ik het weer) een mix is prima. Alleen maar mensen met Ajax verleden werkt niet, en alleen maar mensen die geen Ajax verleden hebben werkt ook niet.

Dus ja, je dient wel echt het een en ander te begrijpen. Zo simpel zoals jij het schetst is het absoluut niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 15-06 08:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ajax DNA is toch vooral het labeltje dat we plakken op mensen die gewonnen hebben met Ajax of wat juist ingezet wordt om mensen juist vooraf de diskwalificeren (“geen Ajax DNA” als excuus voor “hij zit niet in ons netwerk of we mogen hem niet”).

Voor het neerzetten en uitvoeren van de visie en strategie heb je geen “DNA” nodig, maar een plan en volharding. Die visie zal vooral bestaan uit een mix van aantrekkelijk voetbal, veel winnen, een mix van jeugd en ervaring en geld verdienen met transfers. Ik zou het mooi vinden als dat gecombineerd wordt met een rol in het totale landschap in voetballend Nederland (zowel financieel als qua scouting e.d.), maar dat is wellicht een beetje teveel lange termijn…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:35
Gonadan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:14:
[...]

Ik ben het dit jaar ook gaan luisteren uit leedvermaak.

Lachen man, alle emoties en stappen van rouw komen voorbij :+

Maar ik gun die mannetjes ook wel dat het komend jaar wat beter mag gaan met Ajax. Het lijken me namelijk wel aardige kerels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
ZieMaar! schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:57:
Ajax DNA is toch vooral het labeltje dat we plakken op mensen die gewonnen hebben met Ajax of wat juist ingezet wordt om mensen juist vooraf de diskwalificeren (“geen Ajax DNA” als excuus voor “hij zit niet in ons netwerk of we mogen hem niet”).
Ik ben zelf een beetje allergisch voor die term. Iedereen snapt dat je Mourinho niet aan hoeft te stellen bij Ajax vanwege het voetbal dat hij speelt, dat strookt niet met de visie van de club.

Ironisch genoeg werden onze laatste grote successen geboekt met een trainer die vooraf ook niet het label "Ajax DNA" had. Sterker nog, onze zure Valentijn zat nog aan de stoelpoten te zagen nadat Real Madrid in eigen huis een pak slaag had gekregen.

Als AD hoef je imo al helemaal geen "Ajax DNA" te hebben, je moet gewoon een verdomd goede bestuurder zijn en liever geen fan van PSV of Feyenoord :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ZieMaar! schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:57:

Voor het neerzetten en uitvoeren van de visie en strategie heb je geen “DNA” nodig, maar een plan en volharding. Die visie zal vooral bestaan uit een mix van aantrekkelijk voetbal, veel winnen, een mix van jeugd en ervaring en geld verdienen met transfers. Ik zou het mooi vinden als dat gecombineerd wordt met een rol in het totale landschap in voetballend Nederland (zowel financieel als qua scouting e.d.), maar dat is wellicht een beetje teveel lange termijn…
Klassiek ingroup/outgroup gekakel…

De mate waarin het wordt ondersteund door feiten: nihil.

Het is een kulterm. Alleen te gebruiken om succes te claimen en mislukking buiten te houden, of te ontkennen (miskennen) wanneer dat een feit is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Origins schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:23:
Ik zeg ook niet dat het raketwetenschap is. Het is lastig uitlegbaar aan personen die maar weinig verstand van voetbalzaken hebben die alleen maar van buiten komen. Tevens gaat het niet alleen om de speelwijze. Ook om dat de jeugd een belangrijk onderdeel is.

Een persoon met een Ajax verleden zal dat eerder beamen dat jeugd een belangrijke rol speelt dan een bestuurder die van bedrijf komt en veelal kort termijn denkt.

Vandaar (en wederom zeg ik het weer) een mix is prima. Alleen maar mensen met Ajax verleden werkt niet, en alleen maar mensen die geen Ajax verleden hebben werkt ook niet.

Dus ja, je dient wel echt het een en ander te begrijpen. Zo simpel zoals jij het schetst is het absoluut niet.
Ja dat is het feitelijk wel. We kunnen net doen alsof Ajax de enige club is die met jeugd wil werken en aantrekkelijk wil voetballen maar dat is simpelweg niet waar. Natuurlijk gaat het niet helpen om bestuurders neer te zetten die gewend zijn om alles vanuit excel te besturen, maar we moeten ook een actieve historie bij Ajax niet overschatten.
Het is belangrijker dat men een voetbalachtergrond heeft. Het kan dan een pre zijn als het bij Ajax was, maar dat weegt minder zwaar dan dat je enige affiniteit met sport en talentontwikkeling hebt.
En dan is een mix uiteraard altijd prima, maar bij elke vacature weer beginnen over dat zogenaamde Ajax DNA zorgt er alleen maar voor dat je de blik beperkt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:41:
[...]

Ja dat is het feitelijk wel. We kunnen net doen alsof Ajax de enige club is die met jeugd wil werken en aantrekkelijk wil voetballen maar dat is simpelweg niet waar. Natuurlijk gaat het niet helpen om bestuurders neer te zetten die gewend zijn om alles vanuit excel te besturen, maar we moeten ook een actieve historie bij Ajax niet overschatten.
Het is belangrijker dat men een voetbalachtergrond heeft. Het kan dan een pre zijn als het bij Ajax was, maar dat weegt minder zwaar dan dat je enige affiniteit met sport en talentontwikkeling hebt.
En dan is een mix uiteraard altijd prima, maar bij elke vacature weer beginnen over dat zogenaamde Ajax DNA zorgt er alleen maar voor dat je de blik beperkt.
Nope.

Ook zeg ik nergens dat Ajax de enige club is die met jeugd wilt werken en aanvallend wilt voetballen. Ze zijn daar zeker niet uniek in. Maar het is wel wat Ajax groot gemaakt heeft in combinatie met de aanvallende stijl.
Het is belangrijkste dat Ajax Ajax blijft en niet een simpele voetbal club wordt waar er van alles los en vast wordt gekocht om op korte termijn te denken.

Nogmaals een mix is uitstekend juist. Dit zeg ik nu al een paar keer.

Vrees dat jij en ik er niet uitkomen. Maar dat is niet erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Van Praag heeft weer zijn zegje gedaan
Maar hadden jullie niet iets anders kunnen doen dan hem meteen schorsen en dus de wacht aanzeggen?
“We hebben Alex niet meteen geschorst. We hebben acht dagen intensief overleg gehad met experts en juristen om tot een weloverwogen beslissing te komen. Alex heeft kunnen uitleggen hoe hij het ziet, maar de conclusie bleef – hoe pijnlijk ook – hetzelfde: je kunt geen algemeen directeur handhaven die dit in zijn bagage met zich meedraagt.”
https://www.ajaxlife.nl/a...r-hem-mezelf-en-ajax?s=09

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Van Praag bedoelt: ze hebben gewacht tot ze van legal te horen kregen dat ze in hun recht staan

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:36
@Origins Ajax is gewoon een doodnormale voetbalclub. Dat betekent dat het doorgaans slecht en amateuristisch geleid wordt (als je het wegzet tegen de bedragen die er in om gaan), het beleid van toevalligheden aan elkaar hangt en de waan van de dag regeert. Wat Ajax misschien iets complexer maakt als omgeving om in te werken zijn nou juist de mensen die continu blijven geloven dat Ajax anders is en verheven boven de rest. De vijfde colonne dus.

Elke voetbalclub wil een mix van ervaren spelers en jonge talenten, omdat die laatste geld in het laatje brengen als ze succesvol verkocht worden. Ajax is ook zeker niet de enige club die vanaf de jeugd met een bepaalde voetbalfilosofie wil spelen.

Als er iets is dat deze crisis bewijst, is het dat Ajax behoefte heeft aan sterk management wat ongevoelig is voor kul. Juist mensen dus die zich helemaal niets aantrekken van dat zogenaamde Ajax-DNA, whatever that may be.

Zolang mensen als Sjaak Swart ook maar de kleinste (formele danwel informele) invloed in de organisatie hebben is er iets echt heel goed mis.

[ Voor 6% gewijzigd door donleone83 op 11-04-2024 18:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
https://www.voetbalprimeu...omt-zal-ik-luisteren.html

Frank de Boer bevestigd dat hij open staat voor Ajax. Hij lijkt niet direct hoofdtrainerschap te ambiëren. Zou opzich geen verkeerde veld trainer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Origins schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:52:
Nope.

Ook zeg ik nergens dat Ajax de enige club is die met jeugd wilt werken en aanvallend wilt voetballen. Ze zijn daar zeker niet uniek in. Maar het is wel wat Ajax groot gemaakt heeft in combinatie met de aanvallende stijl.
Het is belangrijkste dat Ajax Ajax blijft en niet een simpele voetbal club wordt waar er van alles los en vast wordt gekocht om op korte termijn te denken.
Maar daar heb je toch niet per se Ajax mensen voor nodig? Een AZ vind ik een mooi voorbeeld waar ze hetzelfde proberen te doen, en een Feyenoord eigenlijk ook de laatste jaren. Heel veel clubs willen met een combinatie van jeugd en efficiënt aankopen attractief voetbal spelen.
Nu is het bij Ajax wel wat meer een eis dan een wens en is het publiek wat dwangmatiger op dat vlak, dus je wilt niet een pragmaticus die dan maar even alles overboord gooit in de hoop betere resultaten te halen. Dat zie je nu al met Schip, het behoudende werkt niet dus mag het feitelijk al gauw overboord.
Nogmaals een mix is uitstekend juist. Dit zeg ik nu al een paar keer.

Vrees dat jij en ik er niet uitkomen. Maar dat is niet erg.
Ik denk dat wij uiteindelijk hetzelfde type mensen wel voor ons zien, met als verschil dat ik weiger om mensen speciale talenten toe te kennen puur omdat ze ooit bij Ajax gewerkt of gespeeld hebben. Ik zie dus geen meerwaarde in het kiezen van mensen met een Ajax historie. Sterker nog, vaak brengt het een ego met zich mee die alleen maar averechts werkt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Trishul schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:02:
https://www.voetbalprimeu...omt-zal-ik-luisteren.html

Frank de Boer bevestigd dat hij open staat voor Ajax. Hij lijkt niet direct hoofdtrainerschap te ambiëren. Zou opzich geen verkeerde veld trainer zijn.
Op dit moment zijn alle journalisten zo'n beetje alle oud spelers en trainers aan het bellen om te vragen of ze iets zouden willen betekenen. En uiteraard staat iedereen die niet rancuneus weggegaan is open voor een gesprek.
Voor mij is het pas nieuws als Ajax daadwerkelijk mensen benaderd heeft. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:13:
[...]

Op dit moment zijn alle journalisten zo'n beetje alle oud spelers en trainers aan het bellen om te vragen of ze iets zouden willen betekenen. En uiteraard staat iedereen die niet rancuneus weggegaan is open voor een gesprek.
Voor mij is het pas nieuws als Ajax daadwerkelijk mensen benaderd heeft. :P
Daarbij is misschien het punt gearriveerd (al een tijdje) dat eigenlijk alleen oud-Ajacieden nog uit enige nostalgische en min of meer filantropische gedachte hun handen eraan durven branden, zo'n puinhoop is het inmiddels.

En als je anno nu eigenlijk alleen maar zoveelstehands jaknikkers en weemoedige goedbedoelende sullen (als in blindelings schatplichtig en gedwee volgens 'Ajax-DNA') binnenhaalt als verloren zonen die het ernstig uit koers (!) geraakte schip (!) weer de goede kant op moeten sturen (in dit geval eerder: vlot trekken), dan heb ik nieuws voor je organisatie: dat gaat niet helpen.

Van 't Schip kon daardoor in deze situatie eigenlijk ook maar één ding doen: falen.

En niemand buiten deze groep die echt iets kan (en dus al aan de slag is) wil zich er nu aan branden - afbreukrisico extreem.

Maar: ik hoop dat ik het helemaal mis heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Schip is juist gekozen vanwege die achtergrond met de gedachte dat niemand kon slagen op dat moment maar dat Schip nog dermate veel respect genoot dat het daarmee waarschijnlijk net het einde van het seizoen wel gaat halen.
Vooralsnog heeft die keuze aardig gewerkt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:39:
Schip is juist gekozen vanwege die achtergrond met de gedachte dat niemand kon slagen op dat moment maar dat Schip nog dermate veel respect genoot dat het daarmee waarschijnlijk net het einde van het seizoen wel gaat halen.
Vooralsnog heeft die keuze aardig gewerkt. :P
Ah, als een geval van 'operatie geslaagd, patiënt overleden'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Ramzzz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:50:
Ah, als een geval van 'operatie geslaagd, patiënt overleden'?
Nee niet echt. Wie weet wat voor onlusten er allemaal geweest waren als een buitenstaander de reeks van Schip had neergezet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Van Praag wilt hem er hoe dan ook uit hebben. We gaan zien tot hoever dit gevecht gaat. Spijtig dat het allemaal zo lang moet duren. Hopelijk is van Praag zo snel mogelijk weg (al dan niet gedwongen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zolang ie Kroes en de bestuursraad maar meesleept, dan heeft ie voor Ajax prima werk verricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:02:
Zolang ie Kroes en de bestuursraad maar meesleept, dan heeft ie voor Ajax prima werk verricht.
Wat heeft de bestuursraad in jouw ogen verkeerd gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Origins schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:36:
[...]

Wat heeft de bestuursraad in jouw ogen verkeerd gedaan?
Het blijven pushen van Kroes, wat gewoon een vriendje is van enkele van die leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:15:
[...]

Het blijven pushen van Kroes, wat gewoon een vriendje is van enkele van die leden.
Haha dat is het? Dus niet eens beoordelen op de werkzaamheden? Maar jij baseert dat pushen dus op wat de Telegraaf zegt? Want ik heb nergens een officiële uitspraak van de bestuursraad gehoord dat ze Kroes aan het pushen zijn.

Bijzonder eigenlijk ook omdat de voorzitter van de bestuursraad Ernst Boekhorst onder andere gekozen is door van Praag en andersom heeft van Praag zijn plekje in de RvC weer te danken aan de bestuursraad met wederom vriend Ernst.

Onderbuik gevoelens dus. Wat ook prima is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Origins schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:28:
[...]

Haha dat is het? Dus niet eens beoordelen op de werkzaamheden? Maar jij baseert dat pushen dus op wat de Telegraaf zegt? Want ik heb nergens een officiële uitspraak van de bestuursraad gehoord dat ze Kroes aan het pushen zijn.

Bijzonder eigenlijk ook omdat de voorzitter van de bestuursraad Ernst Boekhorst onder andere gekozen is door van Praag en andersom heeft van Praag zijn plekje in de RvC weer te danken aan de bestuursraad met wederom vriend Ernst.

Onderbuik gevoelens dus. Wat ook prima is hoor.
Een pikant detail is bijvoorbeeld dat rvc-leden Van Praag en Van Wijk behoorden tot de ereleden die de huidige bestuursraad hebben voorgedragen, die dus binnenkort moet besluiten over het handelen van rvc-leden Van Praag en Van Wijk in de zaak-Kroes.

Bovendien zijn twee leden van de bestuursraad (speler Goeman en verzorger Van Dord) betrokken bij het Zaterdag 5-amateurteam van Ajax, waarin ook Kroes voetbalt. Kroes is ook een persoonlijke vriend van rvc-lid Van Oevelen, die zich om die reden niet zou hebben bemoeid met de besluitvorming over de schorsing van de algemeen directeur.
Van de NOS, niks geen Telegraaf dus.
1 grote kliek met vriendjes die elkaar functies toespeelt. Allemaal opbokken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:47:
[...]

[...]

Van de NOS, niks geen Telegraaf dus.
1 grote kliek met vriendjes die elkaar functies toespeelt. Allemaal opbokken dus.
Waar is dat stukje van het pushen van Kroes? Nogmaals ik zie nergens een officieel bericht dat de bestuursraad Kroes aan het pushen zijn.

NOS/Telegraaf is mij om het even.

Maar onderbuikgevoel en 1 grote kliek met vriendjes die elkaar functies toespeelt is het probleem. Helder.

[ Voor 28% gewijzigd door Origins op 12-04-2024 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
Bestuursraad wil excuses van Van Praag
Die harde woorden zijn bij een deel van de leden in het verkeerde keelgat geschoten. In een door 131 leden ondertekende brief roepen zij de bestuursraad op Van Praag tot de orde te roepen. Zij eisen excuses van de voorzitter, die in hun ogen 'karaktermoord met voorbedachten rade' heeft gepleegd op Kroes.
Afkomstig van VI: https://www.vi.nl/nieuws/...-bijeen-voor-crisisberaad

Ik denk dat deze quote wel mooi laat zien hoe de bestuursraad in de wedstrijd zit. Slaat natuurlijk nergens op, zo opkomen voor een geschorste AD met aandelen fraude waarnaar onderzoeken lopen vanuit de KNVB, AFM, AZ en misschien ook nog GAE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-06 10:46

servies

Veni Vidi Servici

Malfunctions schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:04:
Ik snap überhaupt niet wat de VEB de hele tijd loopt te zeuren over Ajax. Dat lijk mij nou niet bepaald een aandeel wat je koopt om winst mee te maken, laat staan een aandeel waar heel actief in wordt gehandeld.
Elk aandeel koop je om op den duur winst mee te maken of invloed uit te oefenen (en daardoor het resultaat te beïnvloeden)...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

servies schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:30:
[...]

Elk aandeel koop je om op den duur winst mee te maken of invloed uit te oefenen (en daardoor het resultaat te beïnvloeden)...
Mijn zoontje heeft 1 aandeel Ajax zodat hij kan zeggen dat hij mede-eigenaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Origins schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:51:
[...]

Waar is dat stukje van het pushen van Kroes? Nogmaals ik zie nergens een officieel bericht dat de bestuursraad Kroes aan het pushen zijn.
Waar men wel aandacht voor wil vragen is 'het feit' dat RvC-voorzitter Van Praag vorige week met voorbedachten rade karaktermoord zou hebben gepleegd op Kroes. 'Alex is niet alleen lid van onze vereniging, maar Alex is bovenal onze vriend en speler bij de Ajax Zaterdag Amateurs. Wij kennen Alex allemaal geruime tijd (sommigen van ons kennen hem al meer dan veertig jaar) en in onze ogen staat de integriteit van Alex buiten kijf. Daarnaast kennen wij hem als een hardwerkende professional die gerespecteerd wordt om zijn kennis en kunde.'
Misschien is de RvC niet heel objectief richting Kroes, de bestuursraad is dat zeker niet. Dat dit dan het feitelijk hoogste orgaan is in een beursgenoteerdbedrijf zegt wel iets over de goverance denk ik.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Trishul schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:18:
[...]

Afkomstig van VI: https://www.vi.nl/nieuws/...-bijeen-voor-crisisberaad

Ik denk dat deze quote wel mooi laat zien hoe de bestuursraad in de wedstrijd zit. Slaat natuurlijk nergens op, zo opkomen voor een geschorste AD met aandelen fraude waarnaar onderzoeken lopen vanuit de KNVB, AFM, AZ en misschien ook nog GAE.
Ik vind dit een beetje een vreemd stukje tekst. Er is een brief ondertekend door 131 leden (van de 700) waarbij gevraagd wordt dat van Praag tot de orde wordt geroepen. Zij (de leden) eisen excuses van de voorzitter.

Volgens mij wil een deel van de leden een excuses? Heb nog geen officieel bericht gezien van de bestuursraad behalve dat zij de brief ontvangen hebben.
Ik heb ook even geen inzicht wie de brief ondertekend hebben.
P_de_B schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:03:
[...]

[...]

Misschien is de RvC niet heel objectief richting Kroes, de bestuursraad is dat zeker niet. Dat dit dan het feitelijk hoogste orgaan is in een beursgenoteerdbedrijf zegt wel iets over de goverance denk ik.
Dit betreft de leden die de brief hier hebben gestuurd aan de bestuursraad. Mogelijk staan er namen op van leden van de bestuursraad? Ik heb dat niet inzichtelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Origins op 12-04-2024 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:15:
[...]

Weetje, als Kroes nou het enige was binnen Ajax waar een krasje op zat. Ik zou er een stuk minder problemen mee hebben. Maar in het huidige Ajax een AD aanstellen die met aandelen loopt te klooien, voor zijn aanstelling al zich in laat met de Telegraaf en een boek over de crisis bij Ajax. Het is volgens mij gewoon niet wat er nu nodig is. Zeker niet in de AD rol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Origins schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:04:
[...]

Dit betreft de leden die de brief hier hebben gestuurd aan de bestuursraad. Mogelijk staan er namen op van leden van de bestuursraad? Ik heb dat niet inzichtelijk.
Terecht punt, waar bestuursraad staat kan beter 'leden' staan, maar het punt blijft overeind. De vereniging is grootaandeelhouder en heeft het voor het zeggen, maar het wegingskader van hun beslissingen moet natuurlijk veel breder zijn dan 'Alex is een fijne vriend voor de 3e helft van ons zaterdagteam'. Dat is m.i. garantie op ellende.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
P_de_B schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:16:
[...]

Terecht punt, waar bestuursraad staat kan beter 'leden' staan, maar het punt blijft overeind. De vereniging is grootaandeelhouder en heeft het voor het zeggen, maar het wegingskader van hun beslissingen moet natuurlijk veel breder zijn dan 'Alex is een fijne vriend voor de 3e helft van ons zaterdagteam'. Dat is m.i. garantie op ellende.
Ben ik ook zeker mee eens hoor. Hoewel ik van Praag zijn actie van vorige week afkeur en hoe hij zijn verhaal uitlegt ben ik wel van mening dat Kroes klaar is. Ajax heeft op dit moment zoveel schade opgelopen dat je met een nieuw persoon voor AD moet komen.

Tevens denk ik ook dat van Praag uiteindelijk onder de druk opstapt. Tenminste dat hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:11:
[...]

Weetje, als Kroes nou het enige was binnen Ajax waar een krasje op zat. Ik zou er een stuk minder problemen mee hebben. Maar in het huidige Ajax een AD aanstellen die met aandelen loopt te klooien, voor zijn aanstelling al zich in laat met de Telegraaf en een boek over de crisis bij Ajax. Het is volgens mij gewoon niet wat er nu nodig is. Zeker niet in de AD rol.
Ze moeten ook die lijntjes binnen de club richting de pers stoppen. Wie lekt er wat is heel simpel uit te zoeken.
Schone lei is daarna het beste. Maar ja... WIE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Origins schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:04:
[...]

Ik vind dit een beetje een vreemd stukje tekst. Er is een brief ondertekend door 131 leden (van de 700) waarbij gevraagd wordt dat van Praag tot de orde wordt geroepen. Zij (de leden) eisen excuses van de voorzitter.

Volgens mij wil een deel van de leden een excuses? Heb nog geen officieel bericht gezien van de bestuursraad behalve dat zij de brief ontvangen hebben.
Ik heb ook even geen inzicht wie de brief ondertekend hebben.

[...]

Het artikel van VI is daar inderdaad niet eenduidig over. Vooral dat kopje 'Bestuursraad..'.
Lijkt erop dat er een aantal verschillende stromingen zitten in die vereniging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 19:57
Origins schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:23:
Tevens denk ik ook dat van Praag uiteindelijk onder de druk opstapt. Tenminste dat hoop ik.
Van Praag heeft decennia overleefd bij de FIFA en de UEFA, die stapt niet zo snel op ben ik bang.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanW
Op Ajaxshowtime kwam ik van iemand een "mooi" lijstje tegen over Van Praag:
Over Platini, die aantoonbare corrupt heeft gehandeld zegt hij bijvoorbeeld: https://nos.nl/artikel/21...herinneringen-aan-platini

Uit een artikel van VI van 2002: 'De situatie waarin Ajax verkeert is bepaald niet eervol voor de intussen vertrokken penningmeester Arie van Os en voorzitter Michael van Praag die aan zijn laatste jaar bezig is. Van Os en Van Praag zijn gespleten persoonlijkheden. Ze zijn doorgaans heel charmant, gastvrij en representatief. Maar zodra ze hun zin niet krijgen, worden ze nors en ietwat vals. '

Van Praag haalt Arie van Eijden naar Ajax. Van Eijden is door de FIOD schuldig bevonden aan allerlei malverstaties en heeft zelfs een voorwaardelijke gevangenis straf gekregen:
https://www.nrc.nl/nieuws...ngewijzigd-7202638-a81357

https://ajax.supporters.n...n-naar-RvC--Eredivisie-CV

Dus om nu heel erg principieel te doen tegenover Kroes is op zijn minst gezegd apart. Van Praag heeft er geen moeite mee om iemand met een voorwaardelijke gevangenisstraf daarna gewoon weer in de directie te zetten, maar kan niet leven met een AD die verdacht wordt van handel met voorkennis.

Onderzoek naar de persoon van Van Praag wordt ook niet op prijs gesteld:
https://www.quotenet.nl/s...-nooit-meegemaakt-173856/

Van Praag schoffert net zo makkelijk de halve eredivisie als hij zijn zin niet krijgt en verkiezingen niet zijn kant op vallen: https://www.rtlnieuws.nl/...er-ontluisterende-reactie

Van Praag beweert met droge ogen dat er geen corruptie is bij de Fifa: https://www.folia.nl/actu...een-corruptie-bij-de-fifa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:30
JanW schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:11:
Op Ajaxshowtime kwam ik van iemand een "mooi" lijstje tegen over Van Praag:

[...]
Dit is natuurlijk het hele eieren eten. Je kunt als een van de meest immorele persoon in het Nederlands voetbal moeilijk Kroes daar op veroordelen en zelf als de Zonnekoning blijven zitten. Het is ook geen Kroes vs van Praag, als Ajax door wil moeten ze beide zo snel mogelijk lozen. Het is niet het een of het ander maar beide tegelijk.

Tegelijkertijd als Feyenoord fan vind ik het ook prima als ze zo'n van Praag nog jaren in het zadel houden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Mania-92 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:49:
Tegelijkertijd als Feyenoord fan vind ik het ook prima als ze zo'n van Praag nog jaren in het zadel houden! ;)
Vergis je daar niet in. Het feit dat hij niet bovenaan de integriteitslijstjes te vinden is betekent niet dat zijn keuzes per se slecht gaan zijn voor de sportieve resultaten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mania-92
Gonadan schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:01:
[...]

Vergis je daar niet in. Het feit dat hij niet bovenaan de integriteitslijstjes te vinden is betekent niet dat zijn keuzes per se slecht gaan zijn voor de sportieve resultaten.
Dat klopt, maar ook inhoudelijk zie ik geen enkele verbetering bij Ajax, integendeel het wordt alleen maar erger. Afgelopen zomer hadden ze een TD die alleen maar miskopen deed, deze zomer hebben ze helemaal geen technische man. Ik zou niet weten wie er nu een trainer aan moet gaan stellen, spelers moet gaan kopen en een basis voor volgend seizoen gaat leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:33
Gonadan schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:01:
[...]

De man heeft veel bereikt, zij het met soms dubieuze methoden. Maar hij is inmiddels 76. Dan kan en mag het zijn enige taak nog zijn om zo snel mogelijk een goede opvolger te vinden. Op die leeftijd worden contacten die in het verleden goud waard waren snel minder waard, simpelweg omdat bijna al je vrindjes hun taken al hebben afgestaan aan de volgende generaties. Die nieuwe generatie op haar beurt gaat niet overdreven veel energie steken in iemand die op zijn laatste (professionele) benen loopt. Zeker als de club waarvoor hij uitkomt op dit moment helemaal niets te bieden heeft.

Van Praag heeft veel goeds gedaan voor Ajax, maar op dit moment is zijn dominante aanwezigheid enkel een garantie op stilstand. De manier waarop hij zich echter opstelt doet vermoeden dat dit kwartje bij hemzelf nog niet gevallen is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 19:47
alexbl69 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:18:
[...]

De man heeft veel bereikt, zij het met soms dubieuze methoden. Maar hij is inmiddels 76. Dan kan en mag het zijn enige taak nog zijn om zo snel mogelijk een goede opvolger te vinden. Op die leeftijd worden contacten die in het verleden goud waard waren snel minder waard, simpelweg omdat bijna al je vrindjes hun taken al hebben afgestaan aan de volgende generaties. Die nieuwe generatie op haar beurt gaat niet overdreven veel energie steken in iemand die op zijn laatste (professionele) benen loopt. Zeker als de club waarvoor hij uitkomt op dit moment helemaal niets te bieden heeft.

Van Praag heeft veel goeds gedaan voor Ajax, maar op dit moment is zijn dominante aanwezigheid enkel een garantie op stilstand. De manier waarop hij zich echter opstelt doet vermoeden dat dit kwartje bij hemzelf nog niet gevallen is.
Heb het gevoel dat het kwartje betreffende alle foute dingen die hij heeft gedaan nooit bij hem zal vallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Mania-92 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:09:
[...]

Dat klopt, maar ook inhoudelijk zie ik geen enkele verbetering bij Ajax, integendeel het wordt alleen maar erger. Afgelopen zomer hadden ze een TD die alleen maar miskopen deed, deze zomer hebben ze helemaal geen technische man. Ik zou niet weten wie er nu een trainer aan moet gaan stellen, spelers moet gaan kopen en een basis voor volgend seizoen gaat leggen.
Ik snap dat je dat niet weet, aangezien alleen het negatieve nieuws de nieuwssites haalt. Maar dat zijn Kelvin de Lang en Beuker, die hebben ook Henderson gehaald.
En Blind en van Gaal werken nu ook mee aan het beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@Mania-92 zoals @Exocet al aangeeft is er allang een koers ingezet. Zolang die ongestoord voortgezet kan worden kan er in ieder geval gebouwd worden. Hopelijk is het in de goede richting maar dat staat feitelijk los van een Kroes of een Van Praag.

@alexbl69 het is zeker geen garantie dat Van Praag nu de juiste sturing geeft, maar het is ook zeker geen garantie dat zijn ingrijpen alles kapot maakt.
De benodigde acties lopen al even een zolang die gewoon door kunnen gaan die ik wel kansen voor een positieve uitkomst. Het is alleen de vraag of de bestuursraad vertrouwen durft te hebben in de huidige koers of dat zij liever vanuit persoonlijke mening alsnog anders om kieperen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mania-92
Exocet schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:47:
[...]

Ik snap dat je dat niet weet, aangezien alleen het negatieve nieuws de nieuwssites haalt. Maar dat zijn Kelvin de Lang en Beuker, die hebben ook Henderson gehaald.
En Blind en van Gaal werken nu ook mee aan het beleid.
Een hoofdscout en een chef jeugd en scouting, dat zijn toch hele andere functies dan een technisch directeur of een technisch manager die aan een algemeen directeur rapporteert (die er nu niet is). Je kunt ze best als een soort technisch manager zien maar dan moet er wel een algemeen directeur boven zitten, die is er nu niet. Dan heb je nu dus een hoofdscout die eindverantwoordelijk is? Dat kan mijn inziens helemaal niet. Wie gaat er van de zomer dan de eindbeslissing nemen over een transfer?
En Henderson vind ik nou niet echt een voorbeeld wat ik in mijn functioneringsgesprek aan zou halen als daverend succes.
Van Gaal en Blind zitten in de RVC, het is hun rol ook helemaal niet om Ajax actief te leiden.

Ajax heeft gewoon iemand (of 2 personen) nodig die de toko actief kunnen leiden. Zolang die er niet zijn zie ik ook geen enkel perspectief voor succes op het veld. Maargoed, ook al heb ik het liever niet, ze mogen mijn ongelijk bewijzen.
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste