Ajax: Bestuurlijke chaos en sportieve crisis

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mania-92 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 07:06:
[...]

Een hoofdscout en een chef jeugd en scouting, dat zijn toch hele andere functies dan een technisch directeur of een technisch manager die aan een algemeen directeur rapporteert (die er nu niet is). Je kunt ze best als een soort technisch manager zien maar dan moet er wel een algemeen directeur boven zitten, die is er nu niet. Dan heb je nu dus een hoofdscout die eindverantwoordelijk is? Dat kan mijn inziens helemaal niet. Wie gaat er van de zomer dan de eindbeslissing nemen over een transfer?
En Henderson vind ik nou niet echt een voorbeeld wat ik in mijn functioneringsgesprek aan zou halen als daverend succes.
Van Gaal en Blind zitten in de RVC, het is hun rol ook helemaal niet om Ajax actief te leiden.

Ajax heeft gewoon iemand (of 2 personen) nodig die de toko actief kunnen leiden. Zolang die er niet zijn zie ik ook geen enkel perspectief voor succes op het veld. Maargoed, ook al heb ik het liever niet, ze mogen mijn ongelijk bewijzen.
Ingehaald door het nieuws
Kelvin de Lang (43) krijgt een nieuwe functie bij Ajax. Het voornemen van de club is om het huidige hoofd scouting te promoveren naar de rol van technisch manager. De Lang moet de Amsterdammers samen met directeur voetbal Marijn Beuker, ondersteund door commissaris Danny Blind en technisch adviseur Louis van Gaal, door een pittige transferzomer loodsen.
https://www.vi.nl/nieuws/...r-kelvin-de-lang-bij-ajax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:08

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als bedrijf moet je ook gewoon door. Dat snap ik. Maar dit kan je ook opvatten als een politiek spel waarbij je snel poppetjes intern andere functies geeft. Ik had als ik Ajax was even eind april afgewacht met het bekend maken in ieder geval.

Ik weet niet meer welke stroming of kamp ik moet geloven. Volg zowel AD als FC Afkicken als VI als Kale en Kokkie. Vooral die laatste lijken me het dichtst op de supporters te zitten. Zij praten echt schande van Van Praag, prijzen Kroes en menen dat er vals spel gespeeld wordt.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:23
Er is toch nogsteeds geen algemeen directeur waar de technisch manager aan rapporteert. Dat wordt nu adhoc ingevuld door RVC leden, maar dat is natuurlijk geen gezonde situatie, die moeten straks hun eigen beleid gaan controleren dan?
Ik snap het wel hoor, je moet iets nu. Maar ik geloof niet in een langdurig succes verhaal van zo'n constructie. Ze hebben nu ook geen tijd meer om het structureel op te lossen voor komend seizoen, alleen dat is een zelf gecreëerd probleem omdat ze Kroes zo laat er uit gegooid hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:25
Mog schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:28:
[...]
Vooral die laatste lijken me het dichtst op de supporters te zitten. Zij praten echt schande van Van Praag, prijzen Kroes en menen dat er vals spel gespeeld wordt.
Dicht op de supporters zitten is nu niet per definitie een aanbeveling. Een deel van de supporters redeneert puur vanuit emotie.

Ik heb het ook gezien bij Feyenoord waarbij er nog lange tijd een deel was dat het een goed idee vond om Kuyt hoofdtrainer te maken terwijl dat vanaf het begin af aan een stupide idee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

D-e-n schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:11:
[...]

Dicht op de supporters zitten is nu niet per definitie een aanbeveling. Een deel van de supporters redeneert puur vanuit emotie.
Dat is ook zo. En het is ook niet helemaal wat ik bedoelde bedenk ik me nu (lekker duidelijk…) :P Hoe noem je dat? Ze kennen mensen binnen de club. Althans, dat zeggen ze zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Mania-92 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:11:
[...]

Er is toch nogsteeds geen algemeen directeur waar de technisch manager aan rapporteert. Dat wordt nu adhoc ingevuld door RVC leden, maar dat is natuurlijk geen gezonde situatie, die moeten straks hun eigen beleid gaan controleren dan?
Ik snap het wel hoor, je moet iets nu. Maar ik geloof niet in een langdurig succes verhaal van zo'n constructie. Ze hebben nu ook geen tijd meer om het structureel op te lossen voor komend seizoen, alleen dat is een zelf gecreëerd probleem omdat ze Kroes zo laat er uit gegooid hebben.
Volgens mij is nog steeds het idee om wel een ervaren TD te halen, maar dat zal nu niet voor de zomer zijn.
Je moet inderdaad iets nu, Ajax is nu al te laat eigenlijk. Wordt volgend jaar weer voor de playoffs strijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:26
Een interim AD moet wel uiterlijk eerste week mei benoemd zijn. Misschien weer Menno Geelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Aangeslagen Simon Tahamata sneert naar Ajax: ‘Zo houden we geen iconen over
Maurits Hendriks, de inmiddels vertrokken Chief Sports Officer van Ajax, kwam met het idee om de fulltime-werkweek van Tahamata te halveren. De Amsterdammer gaf daarbij aan dat de techniektrainer zich dan ook op andere hobby’s kon gaan focussen. “Maar ik heb géén andere hobby. De club is mijn hobby, voetbal en trainen zijn mijn hobby. Mijn hele leven staat in het teken van Ajax. Ach, het was zo pijnlijk allemaal.” Tahamata kreeg het aanbod om een voetbalschool op te starten in Berlijn.
https://www.voetbalzone.n...e-geen-iconen-over/433437

Sneu hoe Ajax omgaat met haar iconen. Uiteraard is Ajax ook niet een verzamelplaats voor oud voetballers die een baantje zoeken. Het moet wel functioneel zijn, maar een techniektrainer is altijd belangrijk binnen Ajax.

Maar goed wat verwacht je als een nobody als Hendriks \ bij Ajax. Blij dat hij eruit gegooid is. Of ze er van leren bij Ajax om dit soort figuren aan te nemen in de toekomst betwijfel ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Origins schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 12:41:
Aangeslagen Simon Tahamata sneert naar Ajax: ‘Zo houden we geen iconen over

[...]

https://www.voetbalzone.n...e-geen-iconen-over/433437

Sneu hoe Ajax omgaat met haar iconen. Uiteraard is Ajax ook niet een verzamelplaats voor oud voetballers die een baantje zoeken. Het moet wel functioneel zijn, maar een techniektrainer is altijd belangrijk binnen Ajax.

Maar goed wat verwacht je als een nobody als Hendriks \ bij Ajax. Blij dat hij eruit gegooid is. Of ze er van leren bij Ajax om dit soort figuren aan te nemen in de toekomst betwijfel ik.
Aan alles komt een einde, maar de manier waarop maakt alles uit. Verderop in het artikel staat ook:
Michel Kreek werd effetjes weggestuurd, net als Winston (Bogarde, red.) en Gerald (Vanenburg, red.). Ik heb Winston en Gerald niet eens weg zien gaan, maar moest het gewoon lezen."
En dan heb je natuurlijk nog hoe Heitinga behandeld is. Echt een schande.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Origins schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 12:41:
[…]

Als je Maurits Hendriks, met zijn staat van dienst, zo aanduidt, laat je nou niet echt zien kaas gegeten te hebben van de sportwereld.

De man heeft een behoorlijk palmares, en als je alleen maar uit wraakgevoelens (of iets dergelijks) zulke bewoordingen gebruikt, geef je ook niet echt blijk van hoe groepsmechanismen in clubs met een historie als Ajax werken.

Zoals ik eerder aangaf, klassiek ingroup/outgroup.

‘Omdat’ Hendriks van buiten de voetballerij komt ‘kan hij er niets van’, of zo.

Hij moest orde op zaken stellen, met de taak die er ligt (de club vanaf de huidige rokende puinhopen wederopbouwen), en hij zal vermoedelijk vakkundig tegengewerkt zijn door alle geledingen van de club die zich bedreigd voelden door een vakman die organisaties weet op te zetten.

Al die baantjesjagers met het mythologische ‘Ajax-DNA’ zullen van kiet af aan de hakken in het zand gezet hebben.

Op leeftijd, dus sowieso niet van ‘veranderen’, als ze het niet zelf bedacht hebben - ‘niet mijn idee, dus bij voorbaat slecht’.

Nooit iets anders gedaan, dus sowieso je bedreigd voelen.

‘Wat, komt zo’n hockeykakker mij vertellen hoe ik mijn werk moet doen?!?’

Etc., etc.

Ajax is sowieso door de jaren heen niet wars gebleken van nestbevuiling en verkettering van clubiconen, altijd een ‘bloedgroepenstrijd’, waarbij iconen gedesillusioneerd afhaakten en opstapten.

Als je de Augiasstal wilt kuisen heb je een buitenstaander nodig die kleurenblind is voor de bloedgroepen en aan de slag gaat om zonder vooringenomenheid puin te ruimen.

In de oudheid was Herakles daar goed in, in het huidige tijdsgewricht, ben ik benieuwd of er überhaupt iemand bereid gevonden gaat worden om hier de bezem door te halen.

Hendriks was zo’n zwaargewicht. En die is volgens klassiek, traditioneel ingroup/outgroup-gebruik met het mes tussen de schouderbladen eruitgewerkt.

Hij heeft dus gewoon ook geen kans gehad, want geen volmacht. Als je zoiemand al laat bungelen, wordt het gewoon nooit wat.

Maar misschien is het nog niet te laat.

Volgende bezem!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:57:
[...]

Als je Maurits Hendriks, met zijn staat van dienst, zo aanduidt, laat je nou niet echt zie kaas gegeten te hebben van de sportwereld.

De man heeft een behoorlijk palmares, en als je alleen maar uit wraakgevoelens (of iets dergelijks) zulke bewoordingen gebruikt, geef je ook niet echt blijk van hoe groepsmechanismen in clubs met een historie als Ajax werken.

Zoals ik eerder aangaf, klassiek ingroup/outgroup.

‘Omdat’ Hendriks van buiten de voetballerij komt ‘kan hij er niets van’, of zo.

Hij moest orde op zaken stellen, met de taak die er ligt (de club vanaf de huidige rokende puinhopen wederopbouwen), en hij zal vermoedelijk vakkundig tegengewerkt zijn door alle geledingen van de club die zich bedreigd voelden door een vakman die organisaties weet op te zetten.

Al die baantjesjagers met het mythologische ‘Ajax-DNA’ zullen van kiet af aan de hakken in het zand gezet hebben.

Op leeftijd, dus sowieso niet van ‘veranderen’, als ze het niet zelf bedacht hebben - ‘niet mijn idee, dus bij voorbaat slecht’.

Nooit iets anders gedaan, dus sowieso je bedreigd voelen.

‘Wat, komt zo’n hockeykakker mij vertellen hoe ik mijn werk moet doen?!?’

Etc., etc.

Ajax is sowieso door de jaren heen niet wars gebleken van nestbevuiling en verkettering van clubiconen, altijd een ‘bloedgroepenstrijd’, waarbij iconen gedesillusioneerd afhaakten en opstapten.

Als je de Augiasstal wilt kuisen heb je een buitenstaander nodig die kleurenblind is voor de bloedgroepen en aan de slag gaat om zonder vooringenomenheid puin te ruimen.

In de oudheid was Herakles daar goed in, in het huidige tijdsgewricht, ben ik benieuwd of er überhaupt iemand bereid gevonden gaat worden om hier de bezem door te halen.

Hendriks was zo’n zwaargewicht. En die is volgens klassiek, traditioneel ingroup/outgroup-gebruik met het mes tussen de schouderbladen eruitgewerkt.

Hij heeft dus gewoon ook geen kans gehad, want geen volmacht. Als je zoiemand al laat bungelen, wordt het gewoon nooit wat.

Maar misschien is het nog niet te laat.

Volgende bezem!
Hendriks heeft er bij Ajax niet veel van gebakken en was een bron van ergenis bij Ajax, terecht eruit gegooid. Leuk dat hij het bij een andere sport wel goed deed maar wat heeft dat met zijn functie bij Ajax niets toch? Ik beoordeel hem daarop en ik vind het een nobody.

Wellicht als hij goed werk had geleverd hoefde hij nergens voor te vrezen.

Maar ach hij kon nu wel met een loservlucht mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Origins schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 14:16:
[...]

Hendriks heeft er bij Ajax niet veel van gebakken en was een bron van ergenis bij Ajax, terecht eruit gegooid. Leuk dat hij het bij een andere sport wel goed deed maar wat heeft dat met zijn functie bij Ajax niets toch? Ik beoordeel hem daarop en ik vind het een nobody.

Wellicht als hij goed werk had geleverd hoefde hij nergens voor te vrezen.

Maar ach hij kon nu wel met een loservlucht mee.
Inderdaad, een leuk cv, maar totaal mislukt bij Ajax. Totale opluchting en blijdschap op de Toekomst toen hij vertrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:27
Maar de mijns inziens terechte vraag die @Ramzzz hier stelt is waar het aan ligt als een zeer ervaren sportbestuurder niets voor elkaar krijgt en uiteindelijk weggehoond wordt. Aan hem? Of aan de club?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
donleone83 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:42:
Maar de mijns inziens terechte vraag die @Ramzzz hier stelt is waar het aan ligt als een zeer ervaren sportbestuurder niets voor elkaar krijgt en uiteindelijk weggehoond wordt. Aan hem? Of aan de club?
Deze weet ik, aan hem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 23:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
donleone83 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:42:
Ik heb geen vraag gezien, alleen een vooringenomen rant.
Hendriks heeft veel mensen tegen de haren in gestreken met zijn stijl en gedrag. Hij is zich maar al te bewust van zijn CV maar heeft niet echt iets laten zien waar men onverdeeld enthousiast over is.
Nu wil ik niet ontkennen dat het niet lastig is om in zo'n club van buitenaf succesvol te zijn, maar het falen volledig wijten aan de 'ingroup' is veel te makkelijk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:28
Naja, als je denkt als sportbestuurder dat het verstandig is de sporters die geen medaille hebben behaald meteen terug naar Nederland te sturen "want anders zorgen ze voor afleiding bij de andere sporters" heb je het imo niet helemaal begrepen als sportbestuurder.

Kan mij voorstellen dat zijn manier van werken ook bij Ajax wat stof heeft doen opwaaien, en niet per se op de goede manier.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Bestuursraad Ajax wil voorgenomen ontslag Kroes terugdraaien

De bestuursraad van Ajax wil dat de raad van commissarissen het voorgenomen ontslag van algemeen directeur Alex Kroes heroverweegt. Dit maakte de bestuursraad vanavond bekend in een brief aan alle leden van de club.
Bron: NOS

[ Voor 5% gewijzigd door Mog op 13-04-2024 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Maarten_E schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:11:
Naja, als je denkt als sportbestuurder dat het verstandig is de sporters die geen medaille hebben behaald meteen terug naar Nederland te sturen "want anders zorgen ze voor afleiding bij de andere sporters" heb je het imo niet helemaal begrepen als sportbestuurder.
Valt anders best wat voor te zeggen. Sporters die nadat ze uitgeschakeld zijn zelf ook even 'afschakelen' en het niet meer zo nauw nemen met voldoende nachtrust bv.
Kan mij voorstellen dat zijn manier van werken ook bij Ajax wat stof heeft doen opwaaien, en niet per se op de goede manier.
Of mensen waren gewoon bang hun functie te verliezen met de wijzigingen die hij voor ogen had.
Nieuw = eng
Als er straks een nieuwe AD komt en die van plan zou zijn om eens flink te gaan strepen in alle 'vriendjes van' functies, dan kun je er vergif op nemen dat in no time dezelfde soort verhalen als over Hendriks tevoorschijn komen. Ik ben er dus nog steeds niet zo van overtuigd dat hij zo slecht was als de Telegraaf en Derksen graag over wilden laten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Maurits Hendriks heeft wel de nodige ervaring en CV, maar hij is helaas wederom een voorbeeld van een beroerde aanstelling vanuit de rvc. Mosman kende hem en zo is hij aan de positie gekomen.

Er is totaal niet goed meegewogen of iemand in de club past, wat voor visie hij heeft en of dat wel goed is voor de club.

Zijn takenpakket was enorm en daarnaast rommelde het al in de rvc zelf, mede door de trammelant met Overmars.
De functieomschrijving van Hendriks is zeer, zeer uitgebreid: hij is verantwoordelijk voor een veilig werk- en sportklimaat en uitbreiding van trainingscomplex De Toekomst en zorgt ‘op een inspirerende en positieve manier voor verbinding (...) tussen alle disciplines van de club’. Hij moet zorgen voor ‘één of meerdere strategische projecten die voortvloeien uit de meerjarenstrategie’ én z’n eigen opvolger opleiden. Meer dan de helft van de ruim vijfhonderd werknemers van Ajax rapporteert aan hem. Is dat allemaal behapbaar?

Doordrongen van afbreukrisico
Hendriks is doordrongen van het afbreukrisico. Er gaan maanden overheen voordat hij in augustus 2022 een contract tekent, nadat hij zich in afzonderlijke gesprekken met de leden van de raad van commissarissen (rvc) denkt te hebben verzekerd van rugdekking.

Daar zit hij mis; er zijn grote spanningen rond de rvc vanwege grensoverschrijdend gedrag van Overmars. Op 26 januari 2022 heeft een werkneemster aan de bel getrokken bij Van der Sar, die diezelfde dag president-commissaris Meijaard in vertrouwen neemt. Ze laten de beschuldigingen onderzoeken. Met uitzondering van Annette Mosman laat Meijaard de rest van de rvc onwetend.
Een uitgebreide reconstructie:
https://www.ad.nl/nederla...dat-voor-eikels~aee01bf3/

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

tweakduke schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:56:
Maurits Hendriks heeft wel de nodige ervaring en CV, maar hij is helaas wederom een voorbeeld van een beroerde aanstelling vanuit de rvc. Mosman kende hem en zo is hij aan de positie gekomen.

Er is totaal niet goed meegewogen of iemand in de club past, wat voor visie hij heeft en of dat wel goed is voor de club.

Zijn takenpakket was enorm en daarnaast rommelde het al in de rvc zelf, mede door de trammelant met Overmars.

[...]

Een uitgebreide reconstructie:
https://www.ad.nl/nederla...dat-voor-eikels~aee01bf3/
Volges mij staat daar met zoveel woorden dat hij een onmogelijke opgave had, onder andere omdat hij vanuit de clubcultuur buitengesloten werd, als 'outsider'...

Als je taak is 'veilige werksfeer' en de meldingen komen niet door, dan houdt het wel snel op.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30
Maarten_E schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:11:

Mensen (ook een bestuurder is een mens) maken fouten. Net als jij en ik. Ik vind het wat makkelijk om dit te blijven benoemen. Ook omdat we oprecht geen idee hebben wat hij wel allemaal heeft goed gedaan.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Drie commissarissen kondigen vertrek aan

www.Ajax.nl
Drie commissarissen kondigen vertrek aan
Annette Mosman, Georgette Schlick en Cees van Oevelen kiezen ervoor terug te treden als leden van de Raad van Commissarissen (RvC) van AFC Ajax NV. Zij stellen hun positie beschikbaar omdat zij van mening zijn dat de discussie zich nu te veel rondom hun persoon concentreert, terwijl deze gericht zou moeten zijn op de inhoud. Zij zullen hun taken zo spoedig mogelijk overdragen aan nieuwe commissarissen.

Het proces om de ontstane vacatures in te vullen wordt in gang gezet conform de statuten. Het drietal treedt af zodra nieuwe leden voor de RvC benoemd zijn.

President-commissaris Michael van Praag: "Wij vinden het bijzonder jammer, maar we hebben dit besluit te respecteren. Mede namens de andere RvC-leden Leo van Wijk en Danny Blind wil ik hen alle drie bedanken voor het tomeloos inzetten van hun bedrijfsmatige kennis en ervaring voor onze club. Wij gaan hard aan de slag om opvolgers voor hen te vinden."
Heel mooi nieuws! Nu van Praag nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nog drie posities waar goede vervanging gevonden moet worden, het maakt de opbouw er allemaal niet makkelijker op.
Nu ga ik niet beweren dat ze de juiste mensen op de juiste plaats waren maar zolang het eruit gooien van iedereen die ook maar iets beter had kunnen presteren sneller gaat dan het vinden van goede mensen is het nog altijd meer afbreken dan opbouwen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:01
Ze laten de koppen hangen naar hooligans die puur vanuit lompe emotie handelen en die totaal geen verstand van het runnen van een organisatie hebben.

Ik vind het prima verder, maar als de hele top wegloopt, wat heeft de club daaraan?
Wie zou er in hemelsnaam nog bij zo'n wespennest in willen stappen.

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 14-04-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:55:
Ze laten de koppen hangen naar hooligans die puur vanuit lompe emotie handelen en die totaal geen verstand van het runnen van een organisatie hebben.
OuD VoEtBaLlErS mEt AjAx DnA!!!!!

Ik denk dat de RvC zeker beter had controleren en steken heeft laten vallen (ook al zijn deze steken misschien niet zaken die strikt wettelijk noodzakelijk waren). Maar inderdaad er wordt wel weer heel veel geluisterd naar de hooligans.

Niemand heeft een duidelijk beeld wat er nu echt aan de hand is en was en degene die er garen bij spinnen zijn de mensen met de lijntjes naar de Telegraaf (er zijn kennelijk nog steeds heel veel mensen die dat serieus nemen) en het old boys network.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
Aan de andere kant kunnen deze RvC leden, waarvan een enkele zelfs in 2020 is ingestapt, verantwoordelijk gehouden worden voor het wanbeleid van de afgelopen jaren.

Al twee jaar geen goede trainers meer bij Ajax, dat is absurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Trishul schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:01:
Aan de andere kant kunnen deze RvC leden, waarvan een enkele zelfs in 2020 is ingestapt, verantwoordelijk gehouden worden voor het wanbeleid van de afgelopen jaren.

Dat is toch niet helemaal hun schuld? Zij kwamen niet aan met Mislintat en consorten? Of met die Steijn.

Een raad van Commisarissen zit er puur om het beleid te controleren en te toetsen op wet en regelgeving. Die maken zelf geen beleid.

En in die hoedanigheid doen ze met Kroes precies wat ze horen te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 14-04-2024 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Trishul schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:01:

Precies en Mislintat lekker zijn gang laten gaan, 100 miljoen laten uitgeven zonder deze transfers voetbal technisch door een tweede persoon te laten toetsen.
Maar de lijst is nog wel langer met verkeerde aanstellingen en vervangingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het houdt niet op. Niet vanzelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:14

tweakduke

LZ86 schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:05:
[...]

Dat is toch niet helemaal hun schuld? Zij kwamen niet aan met Mislintat en consorten? Of met die Steijn.

Een raad van Commisarissen zit er puur om het beleid te controleren en te toetsen op wet en regelgeving. Die maken zelf geen beleid.

De rvc bij Ajax heeft wel meer macht dan alleen de controlerende functie. Zij stellen iemand tenslotte wel aan, ik heb daar meer over geschreven in tweakduke in "Ajax: Bestuurlijke chaos en sportieve crisis"
Danny Blind zit daar bijvoorbeeld ook er niet om aandeelzaken te controleren, die moet toch vooral de sportieve prestaties etc. afwegen.

De leden die nu aftreden zijn juist daar betrokken bij geweest, als het gedoe rond Kroes en eerder met Hendriks. De kans dat de hele rvc weg werd gestemd bij de volgende aandeelhoudersvergadering was dan ook behoorlijk aanwezig. Er kunnen geen individuele leden worden weggestemd, de hele rvc moet dan weg.

Daarom kun je de woorden van van Praag al met een grote korrel zout nemen, die wil nu nog wel blijven. Ach ja, het zal een aantal jaren opnieuw opbouwen worden, maar zo gaat het in ieder geval niet goed.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
[...]

Dat is dus iets waar ze in gefaald zijn. De lijst met dossiers is ook heel lang: TD, AD, Overmars, enz.

Mislintat is niet de grote boeman zoals die in de media geschetst wordt overigens. Ja, hij heeft veel geld uitgegeven, maar hij moest ook veel posities invullen. En de nieuwe spelers hebben geen fatsoenlijke trainer gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:58
Ach er is een hoop verbloemd in de organisatie doordat de aankoop van blind & Tadic en het vervolg dankzij Overmars & ten Hag goed uit heeft gepakt indertijd.

Het geouwehoer over de processen, inrichting van een bestendige organisatie en het ‘Bayern van Nederland’ was een fata morgana.

Als er al iets van in plaats was, hadden al deze dossiers er niet geweest, op Overmars na een Dick pic versturende directeur laat zich lastig voorspellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Ik moet gelijk ook weer terug denken aan de "Cruyff revolutie". Die wordt er dan wel eens bijgesleept als startpunt van de successen van een aantal jaren terug maar in mijn herinnering was de vriendjespolitiek die we nu zien ook al onderdeel van die revolutie. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de twisten tussen team Bergkamp en team Jonk

Pas toen Overmars met relatieve buitenstaanders als Bosz en Ten Hag de touwtjes naar zich toetrok kwamen de successen. Het laat overigens wel zien hoe snel het kan gaan.

Maar ook op het gebied van de jeugdopleiding heeft die zo geroemde revolutie volgens mij weinig opgeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zag dit stuk over Bayer Leverkusen, ook wel genaamd Neverkusen; daar gaan ze nu een einde aan maken onder Xabi Alonso.

Maar die verandering werd in 2018 ingezet door de nieuwe CEO Carro, die overkwam van buiten de voetbalwereld (buiten sport). Niets met met Leverkusen bloed te maken, maar de juiste persoon. Waarschijnlijk minder tegenwerking van die oudgedienden waar Ajax last van heeft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
D-e-n schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:57:
Ik moet gelijk ook weer terug denken aan de "Cruyff revolutie". Die wordt er dan wel eens bijgesleept als startpunt van de successen van een aantal jaren terug maar in mijn herinnering was de vriendjespolitiek die we nu zien ook al onderdeel van die revolutie. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de twisten tussen team Bergkamp en team Jonk

Pas toen Overmars met relatieve buitenstaanders als Bosz en Ten Hag de touwtjes naar zich toetrok kwamen de successen. Het laat overigens wel zien hoe snel het kan gaan.

Maar ook op het gebied van de jeugdopleiding heeft die zo geroemde revolutie volgens mij weinig opgeleverd.
De Cruijff revolutie was het begin met vier jaar op rij kampioen onder De Boer. Een Overmars zat toen al in Kamp Cruijff en sloot dus later alsnog aan.
Toen besloot echter een deel van de RvC achter de rug van Cruijff om Van Gaal in de directie te plaatsen en daarmee begon de ellende tussen de twee kampen.
Nadat Kamp Van Gaal de rechtszaken had verloren stapten zij eruit en werd volgens visie van Kamp Cruijff Van der Sar en Overmars geïnstalleerd.

Correlatie van de successen met de fluwelen revolutie is dan ook heel begrijpelijk. Of er ook een causaal verband is durf ik nog wel te betwijfelen.
Ik zie eerder het gokken en handelen van Overmars op zich als een goede factor. Dat bracht sportief leuke dingen, maar ook de financiële problemen die er nu spelen. Dus of dat nou zo ideaal was kan je ook weer betwisten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:04:
[...]

De Cruijff revolutie was het begin met vier jaar op rij kampioen onder De Boer.
In mijn herinnering speelde het gedoe ook nog tijdens het trainerschap van De Boer. Het leek mij vooral knap van De Boer dat hij gewoon stoïcijns doorwerkte ondanks het gedoe buiten het veld. Sowieso was het spel en puntenaantal niet van dien aard dat dat als een positief iets van de revolutie gezien kan worden.

De recente geschiedenis bij heel veel clubs laat overigens zien dat een goede TD en trainer combinatie het belangrijkste is als je puur kijkt naar het eerste elftal. Dat duo neemt de meeste beslissingen. Wel of niet doorbreken van jeugdspelers heeft natuurlijk een bredere oorzaak maar daar doen we het in heel Nederland slechter dan twintig jaar terug, ook Ajax. Ook bij Ajax zijn het vooral verdedigende spelers (Hato, De Ligt) die in de categorie grotere talenten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
D-e-n schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:28:
In mijn herinnering speelde het gedoe ook nog tijdens het trainerschap van De Boer. Het leek mij vooral knap van De Boer dat hij gewoon stoïcijns doorwerkte ondanks het gedoe buiten het veld. Sowieso was het spel en puntenaantal niet van dien aard dat dat als een positief iets van de revolutie gezien kan worden.
Klopt, het duurde even voordat de tegenstanders weg waren, dat was tijdens de periode van De Boer.

En de punten, tja, niet alle jaren waren hetzelfde en tegenwoordig bakt de hele subtop en middenmoot er ook niets meer van. Dat soort dingen zijn lastig te vergelijken. Op het eind was het voetbal niet best meer dat is dan ook waarom het krediet toen wel op raakte.
De recente geschiedenis bij heel veel clubs laat overigens zien dat een goede TD en trainer combinatie het belangrijkste is als je puur kijkt naar het eerste elftal. Dat duo neemt de meeste beslissingen. Wel of niet doorbreken van jeugdspelers heeft natuurlijk een bredere oorzaak maar daar doen we het in heel Nederland slechter dan twintig jaar terug, ook Ajax. Ook bij Ajax zijn het vooral verdedigende spelers (Hato, De Ligt) die in de categorie grotere talenten vallen.
Een stukje mentaliteit ook denk ik. Elke aanvaller die in Nederland raak kan schieten wil meteen een top contract en garantie op speelminuten in het eerste of ze gaan naar het buitenland.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Ze horen wel een idee te hebben over een mogelijke nieuwe AD toch, of iig controleren of de directie zelf wel een idee heeft voor eventuele opvolging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 16:07
Gonadan schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:04:
[...]
Ik zie eerder het gokken en handelen van Overmars op zich als een goede factor. Dat bracht sportief leuke dingen, maar ook de financiële problemen die er nu spelen. Dus of dat nou zo ideaal was kan je ook weer betwisten.
Met Overmars hadden we geen Schreuder of Steijn als trainer gehad, was er geen 200 miljoen over de balk gesmeten aan brandhout en weet ik zeker dat o.a. een Tadic nog bij Ajax had gelopen.
Liever dat "gokken" van hem dan het complete wanbeleid van de afgelopen jaren.

Alleen Bergwijn is iets wat ik hem zeer kwalijk neem (los van wat hij verder uitspookte).

[ Voor 7% gewijzigd door JEightyFive op 15-04-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Gonadan schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:46:
[...]

Op het eind was het voetbal niet best meer dat is dan ook waarom het krediet toen wel op raakte.
Als je van spelers als Alderweireld, Vertonghen, Suarez, Eriksen en meer van dat soort jongens gaat naar Danny Hoessen, Sigthorsson, Sana, de Sa etc. dan is het ook niet moeilijk te begrijpen waarom het voetbal er steeds beroerder uit zag.
Zeker in die beginperiode werd er prima voetbal gespeeld.

Edit: niet dat ik pleit voor een terugkeer van Frank de Boer overigens. Verder overal gefaald dus voor mij geen basis om aan een tweede termijn te beginnen.

[ Voor 19% gewijzigd door JEightyFive op 15-04-2024 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-05 16:06
JEightyFive schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:28:
[...]

Met Overmars hadden we geen Schreuder ...
Mhm, ik weet niet of je dit zo stellig kan zeggen. 12 Mei werd bekend dat Schreuder Ten Hag op zou volgen. In Februari vertrok Overmars door het bekend worden van grensoverschrijdend gedrag. Een trainer aanstellen gaat neem ik aan niet over een nacht ijs. Het is niet met zekerheid te stellen dat Schreuder niet al op de top-lijst stond ten tijden van Overmars. Heck, die lijst had er op zijn minst moeten zijn...

Ik weet niet hoe veranderlijk de voetbalwereld is, maar binnen drie maanden van niets naar het aanstellen van een trainer voor volgend seizoen is wel snel, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
eric.1 schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:46:
[...]

Mhm, ik weet niet of je dit zo stellig kan zeggen.
Ik durf er vergif op in te nemen dat met Overmars Bosz weer op de bank had gezeten na zijn openlijke sollicitatie(s). Als ik mij niet vergis was het vooral van der Sar die daar niet aan wilde maar toen was Overmars al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-05 12:28
https://www.voetbalzone.n...vc-ajax-moeten-weg/433521

De *knip* had ook nog wat te melden gisteravond bij Studio Voetbal.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 15-04-2024 10:10 . Reden: Dergelijke naamsverbasteringen laten we aub. ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:28
Ik kan me bijna niet anders herinneren dan dat het eigenlijk altijd oud Ajacieden, vriendjes van vriendjes enzo zijn/ waren bij Ajax. (is overigens bij veel voetbal organisaties zo, maar i.m.o. niet zó ver doorgevoerd als bij Ajax).
Ik denk dat organisatorisch een enorme onderschatting is geweest wat het behelst als je een club naar de beurs brengt. Ineens komen er heel andere krachten en andere verantwoordelijkheden bij de organisatie kijken, waar (zeker toentertijd) maar weinig echte know-how voor aanwezig is/ was in de organisatie.

Zet deze strakkere regels af tegen een enorme haantjescultuur en je weet dat het lastig wordt dit voor elkaar te krijgen en de gelederen (altijd) gesloten te houden.

Sportief succes verbloemt natuurlijk een heleboel, en iedereen 'roemt' Overmars met zijn aankopen, en op zich klopt dat natuurlijk, niet dat ze stuk voor stuk raak waren, maar er zat zeker een lijn in. Dat niemand verder inzicht had in zijn 'scoutingrapportages' en hij voornamelijk alleen handelde zonder vastlegging (behalve in zijn hoofd) vergeten we door die succesen maar even, maar ook toen al was er géén plan, en niets om op terug te vallen.
Zeker bij een grote organisatie moet het zo zijn dat er een plan ligt, waarop verder gewerkt kan worden mocht er iets gebeuren mét Overmars. Je wilt altijd dat je (natuurlijk zijn er altijd opstartproblemen) door kan werken als organisatie.

Dit is zomaar een voorbeeld van dingen die eigenlijk óók niet goed gingen toen er wel sportieve successen waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Arno Vermeulen denkt dat de bestuursraad alsnog de RvC in zijn geheel wil wegsturen. Nu vind ik Vermeulen gelukkig zo mogelijk nóg minder betrouwbaar dan de T qua nieuws, het is echt een meningfabriek.

Toch past het vertrek van Van Oevelen, Schlick en Mosman wel erg goed in het verhaal van de grote boze Van Praag die nu zelf de vervangers mag benoemen en dus nog meer gelijkgestemden kan gaan zoeken. Mocht de bestuursraad echt geloven in een boosaardig complot dan kunnen de dit mogelijk willen voorkomen middels het wegsturen van de gehele RvC.
Echter moet het dan extern opgepakt worden en krijg je een RvC toegewezen waar je waarschijnlijk helemaal niet op zit te wachten.

Stel dat je dat doet en dan Kroes laat blijven dan gok je als bestuursraad wel heel erg op de kwaliteiten van Kroes, alsof hij onmisbaar is voor het succes. Je bent dan een tijd zonder toezichthouders, Kroes krijgt dan feitelijk vrij spel tot er weer een RvC is of tot de AFM ingrijpt en Ajax alsnog te pakken neemt.
Ergens voelt zo'n scenario nog veel minder lekker dan de situatie waar we nu in zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
jbdeiman schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:05:
Ik kan me bijna niet anders herinneren dan dat het eigenlijk altijd oud Ajacieden, vriendjes van vriendjes enzo zijn/ waren bij Ajax. (is overigens bij veel voetbal organisaties zo, maar i.m.o. niet zó ver doorgevoerd als bij Ajax).
Ik denk dat organisatorisch een enorme onderschatting is geweest wat het behelst als je een club naar de beurs brengt. Ineens komen er heel andere krachten en andere verantwoordelijkheden bij de organisatie kijken, waar (zeker toentertijd) maar weinig echte know-how voor aanwezig is/ was in de organisatie.

Zet deze strakkere regels af tegen een enorme haantjescultuur en je weet dat het lastig wordt dit voor elkaar te krijgen en de gelederen (altijd) gesloten te houden.
Het valt op zich wel mee met de regels die je daarin beperken. Het is in mijn ogen meer het bedrijfsmatige in het algemeen wat lastig is voor een vereniging. Je ziet dat vaker bij verenigingen. Het sportieve is vaak wel te regelen en daar hebben voldoende mensen kaas van gegeten om een beleid in te vormen.
Hoe meer geld er echter bij komt kijken en hoe groter het allemaal wordt des te complexer wordt het ook allemaal.
Susan Lendering werd vaak beticht van de hand op de knip houden maar dat is juist typisch zo'n functie die je als bedrijf wel nodig hebt om de continuïteit te bewaken. Een Overmars die met belachelijke salarissen strooit, een Mislintat die gewoon met geld smijt en dan betalingsregelingen die ervoor zorgen dat we nu ineens leningen nodig hebben om de cashflow te borgen. Niet zo gek dat de hand op de knip moet.
Wat je de betrokkenen wel kwalijk kunt nemen is dat het zo ver heeft kunnen komen en er tussentijds niet ingeegrepen is, want zowel Lenderink als RvC waren al aanwezig toen dit rampscenario langzaam opgebouwd werd.
Sportief succes verbloemt natuurlijk een heleboel, en iedereen 'roemt' Overmars met zijn aankopen, en op zich klopt dat natuurlijk, niet dat ze stuk voor stuk raak waren, maar er zat zeker een lijn in. Dat niemand verder inzicht had in zijn 'scoutingrapportages' en hij voornamelijk alleen handelde zonder vastlegging (behalve in zijn hoofd) vergeten we door die succesen maar even, maar ook toen al was er géén plan, en niets om op terug te vallen.
Zeker bij een grote organisatie moet het zo zijn dat er een plan ligt, waarop verder gewerkt kan worden mocht er iets gebeuren mét Overmars. Je wilt altijd dat je (natuurlijk zijn er altijd opstartproblemen) door kan werken als organisatie.

Dit is zomaar een voorbeeld van dingen die eigenlijk óók niet goed gingen toen er wel sportieve successen waren.
Sportieve successen ja, niet per se successen van Overmars. Kijk je naar het percentage aankopen wat het daadwerkelijk gehaald heeft dan is dat helemaal niet zo bijzonder. Het was de combinatie met een goede trainer en wat bizar goede sportieve jaren vanwege een goede balans in de selectie wat zorgde voor de sportieve successen.
Daarmee zand in de ogen strooien van RvC en supporters terwijl die allang hadden moeten acteren op het feit dat je alle geld zet op de grillen van Overmars en de toevallig goede klik met Ten Hag.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Laatst online: 09-09-2024
Niemand is als individu of persoon cruciaal voor het succes of slagen. Zelfbehoud voert op dit moment de boventoon. Daar waar het zou moeten draaien, ook al is Ajax een beursgenoteerde NV, om sportief succes. Voetbal is niet voor niets een teamsport. Dat geldt op het veld, maar zeker ook daar buiten en in de bestuurslagen. Op dit moment is daar niets van over binnen de bestuurslagen van Ajax.

In alle eerlijkheid, dan kan je inderdaad beter schoon schip maken en beginnen met de juiste kwaliteiten op de juiste plekken zetten. Misschien zelfs dan nog liever kwaliteiten van buitenaf, zoals de aanpak van AZ, die een AD aanstellen die bewezen kwaliteiten heeft, maar wel van buiten het voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:46:
[...]
Daarmee zand in de ogen strooien van RvC en supporters terwijl die allang hadden moeten acteren op het feit dat je alle geld zet op de grillen van Overmars en de toevallig goede klik met Ten Hag.
Overmars deed dingen goed maar heeft ook genoeg zwakheden (en dan laat ik de dickpics nog buiten beschouwing). In het verslag van KPMG stond dat Mislintat:
onvoldoende zorg te dragen voor gedegen vastlegging van overleggen met spelers, agenten en
clubs inzake contractuele aangelegenheden; en
dat zou voor Overmars nog minder gelden.

En de jeugd is onder Overmars ook een ondergeschoven kindje geweest, wat weer verhult was door de succesvolle generatie de Ligt.

Nou hoeft dat niet zoveel uit te maken als de rest van de organisatie staat en dat soort zaken opvangt. Maar daar faalt Ajax ook in.

Een van de dingen die Mislintat (mede) heeft gedaan is een verhuurmanager aanstellen. Gewoon iemand die contact houdt met de spelers die verhuurt zijn (waarom was dat er niet?). Nu blijft Mikautadze geen contact meer heeft gehad met Ajax. En kennelijk valt een speler van Ajax 1 buiten de taak van de verhuurmanager. Een speler met een waarde van 10-12 miljoen. Hoe dan?

En zo zijn er nog talloze zaken die misschien niet direct met voetbal te maken hebben maar toch vrij slecht geregeld zijn. Dat topsport klimaat is ver te zoeken af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hoe met Mikautadze om is gegaan vind ik in zijn totaliteit niet minder dan bizar te noemen. Hij heeft precies nul wedstrijden echt op zijn eigen plek kunnen spelen, geen kans gehad en daarna meteen afgeserveerd en wordt niet meer naar omgekeken.
Zijn er dingen die wij niet weten of heeft men gewoon een dusdanige rancune richting Mislintat dat alles uit zijn koker sowieso al 3-0 achter staat of zo? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:26:
Hoe met Mikautadze om is gegaan vind ik in zijn totaliteit niet minder dan bizar te noemen. Hij heeft precies nul wedstrijden echt op zijn eigen plek kunnen spelen, geen kans gehad en daarna meteen afgeserveerd en wordt niet meer naar omgekeken.
Zijn er dingen die wij niet weten of heeft men gewoon een dusdanige rancune richting Mislintat dat alles uit zijn koker sowieso al 3-0 achter staat of zo? :?
Wat helemaal stom is, is de afkoopsom die afgesproken is met Metz. Nu is de kans groot dat ze het niet kunnen betalen maar een beetje TD moet Mikautadze met geblijkblijvende prestaties in de Ligue 1 met winst kunnen verkopen.

Of het een Ajax-speler is, geen idee. Zelfs al zou hij in de spits hebben gespeeld is er dit seizoen weinig over te zeggen. Maar onverkoopbaar is hij zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
PolarBear schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:45:
[...]

Wat helemaal stom is, is de afkoopsom die afgesproken is met Metz. Nu is de kans groot dat ze het niet kunnen betalen maar een beetje TD moet Mikautadze met geblijkblijvende prestaties in de Ligue 1 met winst kunnen verkopen.

Of het een Ajax-speler is, geen idee. Zelfs al zou hij in de spits hebben gespeeld is er dit seizoen weinig over te zeggen. Maar onverkoopbaar is hij zeker niet.
Waarom zou Metz met een hogere prijs dan dat ze zelf gekregen hebben akkoord gaan voor een speler die niet gelukt is bij Ajax?
Geen enkele TD had dat er bij Metz doorheen gekregen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:37:
Arno Vermeulen denkt dat de bestuursraad alsnog de RvC in zijn geheel wil wegsturen. Nu vind ik Vermeulen gelukkig zo mogelijk nóg minder betrouwbaar dan de T qua nieuws, het is echt een meningfabriek.
Die gast had het in z'n hoofd gekregen dat ie wel goed genoeg was om Eenhoorn op te volgen bij AZ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:20
Metz betaalde vorig seizoen nog geen 3 miljoen voor een speler en staat nu ook op degraderen, die gaan die 10 miljoen ook niet betalen, al schiet hij er nog 5 in en blijven ze er wel in.

Geeft wel aan dat Mislintat flink overbetaald heeft om hem binnen te halen, niet dat die terugkoopoptie slecht onderhandeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:30:
Metz betaalde vorig seizoen nog geen 3 miljoen voor een speler en staat nu ook op degraderen, die gaan die 10 miljoen ook niet betalen, al schiet hij er nog 5 in en blijven ze er wel in.

Geeft wel aan dat Mislintat flink overbetaald heeft om hem binnen te halen, niet dat die terugkoopoptie slecht onderhandeld is.
Ehm ja, doordat Metz iets niet kan/wil betalen heb je meteen overbetaald. Prima logica!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
SemperFidelis schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:04:
[...]

Waarom zou Metz met een hogere prijs dan dat ze zelf gekregen hebben akkoord gaan voor een speler die niet gelukt is bij Ajax?
Je zou natuurlijk ook geen terugkoopbedrag overeen kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
[...]

Het valt op zich wel mee met de regels die je daarin beperken. Het is in mijn ogen meer het bedrijfsmatige in het algemeen wat lastig is voor een vereniging. Je ziet dat vaker bij verenigingen. Het sportieve is vaak wel te regelen en daar hebben voldoende mensen kaas van gegeten om een beleid in te vormen.
Hoe meer geld er echter bij komt kijken en hoe groter het allemaal wordt des te complexer wordt het ook allemaal.
Susan Lendering werd vaak beticht van de hand op de knip houden maar dat is juist typisch zo'n functie die je als bedrijf wel nodig hebt om de continuïteit te bewaken. Een Overmars die met belachelijke salarissen strooit, een Mislintat die gewoon met geld smijt en dan betalingsregelingen die ervoor zorgen dat we nu ineens leningen nodig hebben om de cashflow te borgen. Niet zo gek dat de hand op de knip moet.
Wat je de betrokkenen wel kwalijk kunt nemen is dat het zo ver heeft kunnen komen en er tussentijds niet ingeegrepen is, want zowel Lenderink als RvC waren al aanwezig toen dit rampscenario langzaam opgebouwd werd.
Ik bedoelde ook niet dat er veel andere regels in zitten, maar er gaan echt wel andere aspecten meespelen en ik denk dat dat best wel is onderschat bij de club. Inderdaad wilde men de financiën ook enorm (beter) op order krijgen / houden, en zo'n functie is ook belangrijk, ik denk ook dat als Marc de vrije hand hat gekregen dan waren de uitgaven en salarissen nog veel hoger.

Mislintat vind ik persoonlijk wel iemand die (genoeg fouten en schijn van belangenbestrengelingen hoor) ook wel echt op het verkeerde moment kwam. Er was praktisch geen selectie meer waar je op kon bouwen, dus die moest best wel opnieuw beginnen en een behoorlijk gat in de selectie op gaan vullen. Die moest wel veel kopen, dat gecombineerd met (dit jaar) geen CL voetbal/ inkomsten, maakt natuurlijk wel (ook met de hoge bestaande salarissen e.d.) dat er enerzijds spelers weg moesten en anderzijds er niet een selectie met heel veel dure spelers (bewust dure spelers, niet té duur want dat lijken velen vooralsnog wél te zin) kon worden samengesteld, er moest dus veel gegokt worden, want de jeugd heeft het vooralsnog ook niet, dus daar kan je ook niet op terugvallen.

Ik denk dat de verwachtingen en eissen aan de ene kant (ik denk dat doelstelling voor het seizoen was, CL voetbal te halen) en de mogelijkheden die je krijgt aan de andere kant (vertrerkkende spelers opvangen, heel veel plekken op te vullen, maar weinig geld voor iedere plek op zich, 2 dure spelers en voor de rest jeugd of uit de KKD en je had net zo'n seizoen gehad als nu). VOor de duidelijkheid, Mislintat heeft het zeker niet goed gedaan, maar het ging daarvoor eigenlijk al falikant mis.
[...]
Sportieve successen ja, niet per se successen van Overmars. Kijk je naar het percentage aankopen wat het daadwerkelijk gehaald heeft dan is dat helemaal niet zo bijzonder. Het was de combinatie met een goede trainer en wat bizar goede sportieve jaren vanwege een goede balans in de selectie wat zorgde voor de sportieve successen.
En daarom benoem ik ook dat Overmars op handen werd gedragen terwijl er ook (veel) niet goed ging, maar als het sportief goed gaat hoor je niemand klagen. Als puntje bij paaltje komt heb je meer aan een gebalanseerde selectie dan aan een heleboel goede voetballers bij elkaar. Als ik kijk (heb ik nog steeds) naar bijvoorbeeld Bergwijn, dat is een typische 442 (2 spitsen systeem) speler, en niet een speler die je spits veel gaat bedienen.
Dat is voor mij een typisch schoolvoorbeeld van een speler die er eigenlijk helemaal niet past, in het spelletje dat Ajax zo graag speelt. (zo zijn er meer voorbeelden, maar dit is er eentje die enorm veel geld heeft gekost)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:29
dutchgio schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:30:

10 Miljoen betalen aan Ajax voor 16 miljoen doorverkopen aan volgende club. Zes miljoen winst binnen. Zo gaan dat soort dingen wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Kist schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:06:
[...]

10 Miljoen betalen aan Ajax voor 16 miljoen doorverkopen aan volgende club. Zes miljoen winst binnen. Zo gaan dat soort dingen wel vaker.
16 miljoen?

Op basis waarvan in godsnaam. Daarnaast is zo'constructie financieel ook niet zo makkelijk als je het nu brengt.

[ Voor 12% gewijzigd door SemperFidelis op 15-04-2024 13:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
SemperFidelis schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:26:
[...]

16 miljoen?

Op basis waarvan in godsnaam. Daarnaast is zo'constructie financieel ook niet zo makkelijk als je het nu brengt.
15 wedstrijden, 9 goals en 3 assists bij een degradatiekandidaat.
En of dat 16 miljoen is, dat kun je nooit zeggen, maar presteren doet ie gewoon nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
Exocet schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:40:
[...]

15 wedstrijden, 9 goals en 3 assists bij een degradatiekandidaat.
En of dat 16 miljoen is, dat kun je nooit zeggen, maar presteren doet ie gewoon nu.
Ik denk dat veel clubs meer waarde hechten aan zijn cijfers in Ligue 1 dan aan zijn optreden bij Ajax. Gezien de staat van Ajax en haar trainers momenteel zou ik ze dat in ieder geval niet kwalijk nemen. Helemaal als je nagaat dat die jongen bij Ajax nooit op zijn eigen plek heeft gespeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Kist op 15-04-2024 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:58:
VOor de duidelijkheid, Mislintat heeft het zeker niet goed gedaan, maar het ging daarvoor eigenlijk al falikant mis.
Ik denk dat Mislintat op zich nog niet eens slechte spelers gekocht heeft. Sutalo, Sosa, Mannsverk, Akpom, Mikautadze, het is echt niet dat die gasten totaal niet kunnen voetballen. Waar het natuurlijk wel gruwelijk fout ging was bij de aanstelling van Steijn, maar ook daar heeft ie nogal wat tegengas van binnen Ajax gehad mbt de opties waar hij zelf eerst mee kwam dus ook dat valt hem eigenlijk niet eens 100% aan te rekenen.
Uiteindelijk is het denk ik een combinatie van te veel nieuwe spelers, te weinig ervaren/geen echte leider ertussen, en totaal de verkeerde trainer ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:50:
[...]

Ik denk dat Mislintat op zich nog niet eens slechte spelers gekocht heeft. Sutalo, Sosa, Mannsverk, Akpom, Mikautadze, het is echt niet dat die gasten totaal niet kunnen voetballen. Waar het natuurlijk wel gruwelijk fout ging was bij de aanstelling van Steijn, maar ook daar heeft ie nogal wat tegengas van binnen Ajax gehad mbt de opties waar hij zelf eerst mee kwam dus ook dat valt hem eigenlijk niet eens 100% aan te rekenen.
Uiteindelijk is het denk ik een combinatie van te veel nieuwe spelers, te weinig ervaren/geen echte leider ertussen, en totaal de verkeerde trainer ervoor.
Individueel is er voor veel spelers zeker wat te zeggen, maar er is totaal niet ingekocht op de speelwijze van Ajax. Met inderdaad daarnaast nog het feit dat het allemaal jonge jongens zijn, Ajax heeft sinds de winterstop met een soort Jong Ajax gespeeld, vaak waren er maar 1 of 2 spelers ouder dan 21 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Volgens het Parool en het KPMG rapport Kregen de spelers volgens de scouting geen A'tjes

https://www.voetbalprimeu...at-negeerde-scouting.html

Als 'wij' de spelers dan tenminste capabel achten (en voor een aantal spelers doe ik dat zeker) .. Dan kan je je ook afvragen klopt dat artikel. Klopt de scouting uberhaupt? Want waar selecteren ze dan uberhaupt op en wat is het vergelijkings materiaal met spelers die wél geflopt zijn maar wel als een A'tje zijn gekeurd.

Want dan moet de scouting uberhaupt op de schop en het 'keuringsmechanisme' onder de loep genomen worden. Hoe wordt dat getoetst. Pietje kan hem goed vinden en Japie kan een speler ruk vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Millie-ano op 15-04-2024 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Exocet schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:40:
[...]

Ja dat is mijn hele punt haha. Dat ie nu weer lekker speelt is een ding maar zou niet weten waarom clubs nu meer dan 12 mil gaan bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Millie-ano schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:18:
Want dan moet de scouting uberhaupt op de schop en het 'keuringsmechanisme' onder de loep genomen worden. Hoe wordt dat getoetst. Pietje kan hem goed vinden en Japie kan een speler ruk vinden.
Dat was toch ook al 1 van de berichten eerder dit seizoen, dat Michael Doesburg niet meer praatte met andere scouts etc? Die hebben ze er volgens mij uit gemieterd.

Bericht van het parool uit maart 2023:
Uit een reconstructie van Het Parool blijkt ook dat het bij de scouting behoorlijk onrustig is. 'Sommige scouts zijn niet (meer) on speaking terms. Overleg verloopt moeizaam. Veldmate, die door Overmars naar Ajax werd gehaald, is niet de man die met zijn vuist op tafel slaat.
en 18 september 2023:
Bij Ajax zou de scoutingafdeling niet altijd samen hebben vergaderd in de afgelopen transferzomer. “Er waren zelfs twee vergaderingen, want die twee wilden niet in dezelfde vergadering zitten, Hans van der Zee en Michel Doesburg”, zegt Verweij in de podcast Kick-Off van De Telegraaf.

Daarmee onderschrijft Verweij recente berichtgeving van het Algemeen Dagblad. Die krant schreef dat Doesburg en de inmiddels vertrokken Henk Veldmate ‘volledig gebrouilleerd zijn geraakt’ met collega Van der Zee. Er zou nauwelijks nog overleg of communicatie plaatsvinden.
en 25 november:
Kelvin de Lang heeft orde op zaken gesteld in de scouting van Ajax, zo vertelt Mike Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf. Michel Doesburg vertrekt uit de Johan Cruijff Arena en daarmee is een belangrijk deel van de onvrede weggenomen.

"Mensen kunnen weer door één deur", onthult Verweij in Kick-Off. "Het was een compleet onwerkbare situatie. Hans van der Zee wilde niet meer met Michel Doesburg praten. Doesburg gaat nu weg bij Ajax. Hij heeft een vertrekregeling gesloten. Daarmee is niet gezegd dat hij alle ellende veroorzaakte, maar het loopt weer en er zijn weer vergaderingen waarbij iedereen aanwezig is. Er is een goede verdeling gemaakt en iedereen is weer blij bij de scouting. Credits voor Kelvin de Lang", complimenteert hij de nieuwe hoofdscout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JEightyFive schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:34:
[...]

Als je van spelers als Alderweireld, Vertonghen, Suarez, Eriksen en meer van dat soort jongens gaat naar Danny Hoessen, Sigthorsson, Sana, de Sa etc. dan is het ook niet moeilijk te begrijpen waarom het voetbal er steeds beroerder uit zag.
Zeker in die beginperiode werd er prima voetbal gespeeld.

Edit: niet dat ik pleit voor een terugkeer van Frank de Boer overigens. Verder overal gefaald dus voor mij geen basis om aan een tweede termijn te beginnen.
Zegt met name iets over de opleiding en scouting, of niet?

Destijds heeft PSV heel veel expertise en ‘fingerspitzengefühl’ ingeleverd toen Piet de Visser ermee stopte.

Decennia aan ongepolijste parels, maar ook wel feilloze successen die er direct stonden, en ineens droogde die vijver op. Piet de Visser had die decennialang vakkundig leeggevist (pun intended), en menige club keek destijds met lede ogen toe…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:08:
[...]

Dat was toch ook al 1 van de berichten eerder dit seizoen, dat Michael Doesburg niet meer praatte met andere scouts etc? Die hebben ze er volgens mij uit gemieterd.

Bericht van het parool uit maart 2023:

[...]

en 18 september 2023:

[...]

en 25 november:

[...]
De scouting is al een tijdje een zooitje. Niet voor niets is Kelvin de Lang binnengehaald als Hoofd Scout. En zijn werk is nog niet af (ondanks zijn aanstelling als tijdelijke 'TD').

Net als de jeugd waar ook nog veel werk te doen is en ik hoop had dat Klaas Jan Huntelaar daar een boost aan zou geven (met name Jong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
[...]

Tel daar bijop de onrust in de gehele gelederen (dat was er ten tijde van Mislintat ook al) en je hebt een recept voor problemen. Ik vraag mij (zolang deze onrust voortduurt) af wie er allemaal zouden willen instappen en wél de kapaciteiten hebben dit te doen, maar met name omdat je nog steeds 2 kampen hebt, dus het kan maar zo zijn dat als je een paar weken niet presteert dat je eruit wordt gewerkt.
De kans op afbreuk is gewoon enorm en een stabiele omgeving is het nu ook niet bepaald, vooral door de gehele achterliggende organisatie.

Maar ik hoop oprecht dat ik het mis heb en dat Ajax volgend seizoen weer voor plekje 3 kan strijden :+ , momenteel acht ik PSV en Feyenoord verder en beter in staat punten te pakken in de CL, wellicht dat ik volgend seizoen anders hoop, omdat ik niets tegen Ajax heb, maar vooral pro het NL'se voetbal (en een zware voorkeur voor Feyenoord).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Momenteel wel ja, maar wie weet wat er allemaal in de zomee gaat gebeuren qua transfers en qua coaches.
Zo lijkt het me enorm sterk dat Koeman nog blijft zitten na het EK, die zie ik wel met pensioen gaan. Dan zijn Ten Hag, Slot en Bosz natuurlijk de 3 top gegadigden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:38:
Momenteel wel ja, maar wie weet wat er allemaal in de zomee gaat gebeuren qua transfers en qua coaches.
Zo lijkt het me enorm sterk dat Koeman nog blijft zitten na het EK, die zie ik wel met pensioen gaan. Dan zijn Ten Hag, Slot en Bosz natuurlijk de 3 top gegadigden.
Ik denk juist een Frank de Boer een prima bondscoach is. Of een Seedorf. Geen clubcoaches maar gewoon een persona. Maar een warm bad als een Jans wellicht ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 08:47

Sagat

Is pappa x2!

toolkist schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:38:
Ten Hag misschien omdat hij 'de grote club' geprobeerd heeft. Maar lijkt me dat vooral Slot maar toch ook Bosz liever nog een keer het grote club avontuur willen aangaan? Hoewel dortmund natuurlijk ook wel een redelijk clubje is...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Bekritiseerde Van Praag geeft Ajax de schuld van te laat registreren van aandelen
Voorzitter Michael van Praag van de raad van commissarissen van Ajax ontkent dat hij een fout heeft gemaakt met de te late registratie van zijn aandelen in de club. Volgens de topbestuurder ligt de schuld daarvoor bij Ajax.

[...]

Volgens Van Praag is niet hij, maar Ajax in de fout gegaan, schrijft hij dinsdag in een verklaring op LinkedIn. De voorzitter zegt dat hij de aandelen vóór zijn benoeming heeft gemeld bij de club, die dat vervolgens deelde met de aandeelhouders.

"Ik heb niets verzwegen", stelt Van Praag. "Wat wel fout is gegaan, is dat Ajax na mijn benoeming deze aandelen binnen veertien dagen bij de AFM had moeten melden. Dat is helaas niet gebeurd en dat is een administratieve omissie."
Bron: Nu.nl

Deze zaak is natuurlijk compleet anders dan dat van Kroes. Maar ik vind het wel heel grappig dat ze allebei hun handen in onschuld wassen op LinkedIn :D

[ Voor 19% gewijzigd door Mog op 17-04-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-05 22:44
Mog schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:54:
[...]

Bron: Nu.nl

Deze zaak is natuurlijk compleet anders dan dat van Kroes. Maar ik vind het wel heel grappig dat ze allebei hun handen in onschuld wassen op LinkedIn :D
Ik vind dit in de context ook weer niet zo heel fraai hoor. Beetje je handen wassen in onschuld en 0 eigen verantwoordelijkheid nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
Dat is wel weer een bijzondere interpretatie...
Bestuurders en commissarissen moeten (de wijzigingen in) hun aandelenbezit in de eigen en daaraan gelieerde uitgevende onderneming melden bij de AFM.
Deze bewoording is erg persoonlijk richting de bestuurders en commissarissen.

Zo'n redenatie is voor mij alleen al reden genoeg om zijn integriteit in twijfel te trekken; nul zelfreflectie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JEightyFive
Precies de reden waarom van Praag nu uitgekotst wordt. Hij pakte Kroes echt bikkelhard aan in de media en verwacht nu zelf, zonder enige verantwoordelijkheid, te kunnen zeggen: ach, foutje, had Ajax moeten doen.
Ja, meneer van Praag, net als dat de RvC de doodsimpele vraag had moeten stellen: wanneer heb je die aandelen gekocht?
Maar toen moest meneer even beginnen over een moreel kompas en karaktermoord plegen in de nationale media.

Überhaupt wel ironisch om over andermans morele kompas te beginnen na zelf jaren bij de UEFA gelopen te hebben en je handen in het vuur te steken voor Platini en zelfs bereid geweest zijn hem op te volgen. Want dat is zo'n lekkere integere organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind dat van Praag Kroes helemaal niet hard heeft aangepakt, "dom" en "naief" zijn blijkbaar de woorden die Kroes heeft gebruikt. En laten we eerlijk zijn, dat was Kroes ook op het moment van kopen ;).

Wel heb ik 't idee dat van Praag zijn blazoen graag schoon houdt. Maar door deze opmerkingen merk je wel dat dát niet gaat lukken.. Het toezichthouden en controleren wat ze moesten doen was blijkbaar niet een onderdeel van sport binnen de RvC :X Wat een soap :D

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 17-04-2024 12:06 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Outerspace schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:06:
Ik vind dat van Praag Kroes helemaal niet hard heeft aangepakt, "dom" en "naief" zijn blijkbaar de woorden die Kroes heeft gebruikt. En laten we eerlijk zijn, dat was Kroes ook op het moment van kopen ;).
Nou, dat interview aan AT5 was heel… duidelijk. Hij heeft alle schuld op Kroes afgeschoven. De RvC en Ajax hebben geen enkele schuld. Hoewel dat volgens de letter van de wet misschien zo is, kan je dat veel subtieler brengen natuurlijk. Maar Van Praag wilt duidelijk de deur van/naar Kroes dichtgooien (en op slot doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:48:
[...]

Ten Hag misschien omdat hij 'de grote club' geprobeerd heeft. Maar lijkt me dat vooral Slot maar toch ook Bosz liever nog een keer het grote club avontuur willen aangaan? Hoewel dortmund natuurlijk ook wel een redelijk clubje is...
Dat kan natuurlijk ook nog na een paar jaar bondscoach te zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-05 22:44
JEightyFive schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:28:
Precies de reden waarom van Praag nu uitgekotst wordt. Hij pakte Kroes echt bikkelhard aan in de media en verwacht nu zelf, zonder enige verantwoordelijkheid, te kunnen zeggen: ach, foutje, had Ajax moeten doen.
Ja, meneer van Praag, net als dat de RvC de doodsimpele vraag had moeten stellen: wanneer heb je die aandelen gekocht?
Maar toen moest meneer even beginnen over een moreel kompas en karaktermoord plegen in de nationale media.

Überhaupt wel ironisch om over andermans morele kompas te beginnen na zelf jaren bij de UEFA gelopen te hebben en je handen in het vuur te steken voor Platini en zelfs bereid geweest zijn hem op te volgen. Want dat is zo'n lekkere integere organisatie.
Hij is gewoon een pluche klever en in de eerste plaats een bestuurder en als het dan crisis is zijn dat wel dingen die voor de supporters uitmaken. In heel weinig lijkt van praag een Ajacied die er zit voor Ajax maar vooral voor zichzelf. Daarom wordt er massal voor kamp Kroes gekozen door de achterban.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
De hoofdreden dat de achterban voor Kamp Kroes kiest is omdat men de hoop tot opbouw grondig de grond ingetrapt heeft zien worden. Er is dik een half jaar op die knakker gewacht en dan zou het nu zo als nachtkaars uit gaan? Dat is voor veel supporters heel moeilijk te verkroppen.

En de reden dat Van Praag nu zo onder vuur licht is dan ook tweeledig. Enerzijds omdat het gewoon een hypocriete linkmiechel is, anderszijds omdat hij een bommetje onder de hoop van veel supporters gelegd heeft.

Welke keuze voor Ajax uiteindelijk beter is kunnen wij maar moeilijk beoordelen zo van buitenaf, maar feit is dat zolang de indruk bij de achterban is dat Van Praag het puur voor eigen gewin doet zullen zij blijven denken dat een koers zonder Kroes gedoemd is te mislukken. Niet echt op feiten gebaseerd, zuiver emotie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19
Gonadan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:04:
De hoofdreden dat de achterban voor Kamp Kroes kiest is omdat men de hoop tot opbouw grondig de grond ingetrapt heeft zien worden. Er is dik een half jaar op die knakker gewacht en dan zou het nu zo als nachtkaars uit gaan? Dat is voor veel supporters heel moeilijk te verkroppen.

En de reden dat Van Praag nu zo onder vuur licht is dan ook tweeledig. Enerzijds omdat het gewoon een hypocriete linkmiechel is, anderszijds omdat hij een bommetje onder de hoop van veel supporters gelegd heeft.

Welke keuze voor Ajax uiteindelijk beter is kunnen wij maar moeilijk beoordelen zo van buitenaf, maar feit is dat zolang de indruk bij de achterban is dat Van Praag het puur voor eigen gewin doet zullen zij blijven denken dat een koers zonder Kroes gedoemd is te mislukken. Niet echt op feiten gebaseerd, zuiver emotie.
En bijkomende vertraging die je daarbij oploopt. AD weer weg, weer vertraging in je zoektocht naar TD en trainer, dan zal je waarschijnlijk de voorbereiding moeten gaan beginnen met de huidige selectie. Een selectie waar nog wel wat aan bij te schaven valt. En dus het seizoen erop begin je weer met een achterstand.

Dat is vooral moeilijk te verkroppen. Dat Kroes dan weer als een halve messias wordt gezien, dat snap ik dan weer niet. Maar dat zal voornamelijk door bovenstaande komen. Op mij heeft ie in ieder geval nog geen indruk gemaakt dat ie een geschikte AD is. Integendeel zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Of het daadwerkelijk voor extra vertraging zorgt moeten we nog zien. Er wordt gedaan alsof Kroes al bijna een trainer binnenboord had maar dat is ook wel erg optimistisch geredeneerd. Voor hetzelfde geld was dat ook gewoon grootspraak en had het evengoed nog maanden geduurd. We weten het simpelweg niet.

Eerst maar eens zien hoe De Lang en Beukers het nu oppakken en of er alsnog een trainer of zelfs TD binnen komt.
Op dit moment gaat echter alle aandacht naar die soap waardoor we nog maar weinig zicht hebben op wat er nu echt op technisch vlak gebeurt.

[ Voor 0% gewijzigd door Gonadan op 17-04-2024 16:10 . Reden: trainer ipv TD ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:07:
Of het daadwerkelijk voor extra vertraging zorgt moeten we nog zien. Er wordt gedaan alsof Kroes al bijna een TD binnenboord had maar dat is ook wel erg optimistisch geredeneerd.
Dat heb ik dan gemist, dit was wat bleef hangen:
Alex Kroes geeft aan voorlopig nog niet op zoek te gaan naar een technisch directeur. De nieuwe algemeen directeur van Ajax neemt komende zomer zelf de verantwoordelijkheid op zich. Dit gaat hij naar eigen zeggen onder andere samen doen met Marijn Beuker en Kelvin de Lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Vooral hilarisch dat Van Praag nu dezelfde verdediging gebruikt als Kroes. Ik heb het gezegd. Ligt niet aan mij.

Allebei gewoon ongeloofwaardig en ongeschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Trainer bedoelde ik inderdaad. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kist schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:10:
Vooral hilarisch dat Van Praag nu dezelfde verdediging gebruikt als Kroes. Ik heb het gezegd. Ligt niet aan mij.

Allebei gewoon ongeloofwaardig en ongeschikt.
Het is in en in triest dat daar nu steeds de focus op ligt. Zowel initieel door Van Praag als nu op Van Praag. In de voetbalwereld is bij al die mannetjes wel iets te vinden wat niet fris ruikt. Er is bijna niemand die niet iets in z'n leven heeft gedaan waar je wel iets van zou kunnen vinden.

Het is natuurlijk leuk dat karma als boemerang bij Van Praag terug komt, maar onderhand komen we met al dat moddergooien echt niet verder.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Gonadan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:13:
[...]

Het is in en in triest dat daar nu steeds de focus op ligt. Zowel initieel door Van Praag als nu op Van Praag. In de voetbalwereld is bij al die mannetjes wel iets te vinden wat niet fris ruikt. Er is bijna niemand die niet iets in z'n leven heeft gedaan waar je wel iets van zou kunnen vinden.

Het is natuurlijk leuk dat karma als boemerang bij Van Praag terug komt, maar onderhand komen we met al dat moddergooien echt niet verder.
Van Praag legt nu zelf de focus er nog een keer extra op neer... Hij had ook die LinkedIn post 18 uur geleden niet kunnen plaatsen. Dat had voor iedereen eigenlijk beter geweest. Maar nee, een poging om zijn naam te zuiveren van zo'n relatief klein vergrijp.... Het zegt iets over de persoon, in mijn optiek. Persoon > organisatie; opdonderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Millie-ano schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:46:
[...]

Ik denk juist een Frank de Boer een prima bondscoach is. Of een Seedorf. Geen clubcoaches maar gewoon een persona. Maar een warm bad als een Jans wellicht ook.
Ja, dat was een grandioos succes, de eerste keer… :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:43:
[...]

Ja, dat was een grandioos succes, de eerste keer… :F
haha ouder en wijzer nu ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 08:47

Sagat

Is pappa x2!

toolkist schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:11:
[...]

Dat kan natuurlijk ook nog na een paar jaar bondscoach te zijn geweest.
Absoluut waar, maar, mogelijk ook met de relatief recente voorgangers in het achterhoofd (de boer, blind) dat het toch iets minder aantrekkelijk is. Zowel sportief, als qua drukte en niet geheel onbelangrijk financieel. (hoewel dat icm met de werkdruk ook wel zal meevallen :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Mislintat is bevestigd bij Dortmund.

https://www.ad.nl/buitenl...russia-dortmund~ac49793f/

Zou het dan misschien toch een klein beetje aan Ajax liggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Laatst online: 09-09-2024
LZ86 schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:53:

Heb je ook gezien om wat voor een functie het gaat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

SterqVerhael schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:56:
[...]

Heb je ook gezien om wat voor een functie het gaat? 8)7
Chef lege dozen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05 10:27

Stimulate14

⭐⭐⭐

LZ86 schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:53:

Er moeten zeker mensen in de spiegel gaan kijken, want niet alles is de schuld van deze beste man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Graham Potter bedankt voor Ajax-vacature

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHy3dGcj7hBdX2r7-iU1EXmraxE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/cXkdstOnh3bddNcxEgj146fX.gif?f=user_large

Graham Potter opnieuw in beeld bij Ajax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Waarom? De perfecte tijd om in te stappen, onmogelijk om het slechter te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Exocet schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:17:
[...]

Nou... Dat denk ik elke wedstrijd. Weet niet of je nu AJA-EXC aan hebt staan . Schip weet me elke week weer te verbazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Millie-ano schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:19:
[...]

Nou... Dat denk ik elke wedstrijd. Weet niet of je nu AJA-EXC aan hebt staan . Schip weet me elke week weer te verbazen.
Precies dat dus, je doet het altijd beter dan Steijn en Schip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Exocet schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:17:
[...]

Oh zeker, ik hoop ook dat Potter het wordt. Het ging mij om het heen en weren.

Kroes oog in oog met commissarissen bij Ajax-beraad: 'Kan mijn verhaal vertellen'
Leden en bestuurlijke kopstukken van Ajax zullen zich vanavond verzamelen op Sportpark De Toekomst in Amsterdam voor een crisisberaad waarin de schorsing van algemeen directeur Alex Kroes centraal staat. Dat de bestuursraad en de raad van commissarissen aanwezig zijn was al bekend, maar ook Kroes zelf is van plan om te komen, zo bevestigt hij aan de NOS.

"Ik ben ook lid", wijst Kroes op zijn jarenlange relatie met Ajax. Al sinds zijn jeugd voetbalt hij bij de club en nog altijd is hij als middenvelder actief bij de amateurtak van de Amsterdammers.

Omringd door zijn ploeggenoten van Ajax Zaterdag 5, met wie hij afgelopen weekend nog op het veld stond, en vele andere leden zal hij luisteren naar de uitleg van de rvc om hem te schorsen wegens mogelijke handel met voorkennis. De kans is groot dat Kroes weerwoord zal bieden. "Ik kan mijn verhaal vertellen, waar nodig binnen de mate van vertrouwelijkheid", stelt hij via WhatsApp.
Bron: NOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Alwaar hij met zijn charme wellicht nog meer mensen in pakt en de rust niet per se sneller terug keert.

Ik vraag me af wat hij wil bereiken met het vertellen van zijn verhaal. Niemand denkt dat hij bewust de club wilde beschadigen, daar gaat het helemaal niet om. Er is simpelweg regelgeving welke niet correct is gevolgd en daar is de huidige situatie uit voort gekomen.

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat hij de schuld buiten zichzelf wil leggen in de hoop dat een AFM niet of minder stevig in zal grijpen wanneer de bestuursraad de RvC toch zover krijgt hem te laten zitten.

Voorlopig zit ik nog niet rustig. De bestuursraad kan de RvC nergens toe dwingen, dus als de RvC hem weg wil dan gaat hij weg. Je kunt de RvC wel weg sturen maar volgens mij ga je via die route de schorsing nooit meer op tijd ongedaan kunnen maken. (nieuwe RvC wordt extern samengesteld, dat kost tijd)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste