Ajax: Bestuurlijke chaos en sportieve crisis

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:47:
Dit zat er ergens wel aan te komen, maar prettig als dit zonder rel kan. De zoektocht naar een AD loop, dat horen we wel wanneer er echt nieuws is.
Ik zit meer in over de RvC die nog stééds blijft zitten en zich ermee bemoeit. Van Praag stond ook alweer vooraan om zijn mening te geven en gaf aan Lenderink gevraagd te hebben te blijven.
Wat je ook van de personen en keuzes mocht vinden, het feit dat ze zo lang over hun graf proberen te blijven regeren is niet gezond.
Maar de RvC heeft ook gewoon een rol in het benoemen van bestuurders in een organsitie en derhalve is het ook niet heel raar dat de RvC een mening heeft én zicht er mee bemoeit.
Al kan dat ook afgedekt zijn met statuten dat het proces anders loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Napo schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:13:
[...]

Maar de RvC heeft ook gewoon een rol in het benoemen van bestuurders in een organsitie en derhalve is het ook niet heel raar dat de RvC een mening heeft én zicht er mee bemoeit.
Al kan dat ook afgedekt zijn met statuten dat het proces anders loopt.
De RvC is opgestapt, maar toch weer niet. En bemoeit zich nu met de opvolgers, én ook nog de lopende zaken. Ook al is toezicht in de basis de functie van zo'n orgaan, zoals dat nu gaat kan je met geen mogelijkheid een gezonde situatie noemen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Gonadan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:34:
[...]

De RvC is opgestapt, maar toch weer niet. En bemoeit zich nu met de opvolgers, én ook nog de lopende zaken. Ook al is toezicht in de basis de functie van zo'n orgaan, zoals dat nu gaat kan je met geen mogelijkheid een gezonde situatie noemen.
Een deel van de RvC is opgestapt, een van Praag niet :) Dat het opstappen niet op schiet, daar ben ik het volmondig met je eens.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:47:
Dit zat er ergens wel aan te komen, maar prettig als dit zonder rel kan. De zoektocht naar een AD loop, dat horen we wel wanneer er echt nieuws is.
Ik zit meer in over de RvC die nog stééds blijft zitten en zich ermee bemoeit. Van Praag stond ook alweer vooraan om zijn mening te geven en gaf aan Lenderink gevraagd te hebben te blijven.
Wat je ook van de personen en keuzes mocht vinden, het feit dat ze zo lang over hun graf proberen te blijven regeren is niet gezond.
Je wil het misschien ook wel graag in het negatieve zien?
Dat de 'baas' van Lenderink wat zegt als ze aangeeft dat ze vertrekt is toch logisch? Doet een TD ook als een coach vertrekt. Verder hoor je nauwelijks iets van hem de laatste tijd.
En dat hij Lenderink gevraagd heeft om te blijven kan ook prima in de context zijn 'wacht tot wij vervangen zijn, zodat onze vervangers over jouw opvolger kunnen beslissen'.
Het is voor mij dus helemaal geen feit dat ze over hun graf proberen te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:08:
Een deel van de RvC is opgestapt, een van Praag niet :) Dat het opstappen niet op schiet, daar ben ik het volmondig met je eens.
Ik dacht inderdaad dat hij al actief opgestapt was, maar dat lijk ik mis te hebben. Echter was zijn termijn toch wel verstreken? Het zou namelijk verlengd gaan worden maar dat ging niet meer gebeuren, in feite waren ze begin van de zomer klaar bij mijn weten. Maar dan zal het wellicht te maken hebben met dat ze actief vervangen moeten zijn voordat het 'opstappen' formeel is.

@toolkist het laatste wat ik wil is negatieve dingen zien maar ik had het dus met de kennis van toen niet over de baas van Lenderink maar over een oud werknemer.

Maar goed, los van dit soort details blijft het feit dat we een half opgestapte en half aan vervanging toe zijnde RvC hebben die er nog altijd zit. Ik snap dat zoiets tijd kost en zal dan ook niet zeggen dat het 'te' lang duurt, maar feit is dat we nog steeds mensen hebben zitten waar een hoop mensen wat van vinden en die nu gewoon niet meer onomstreden zijn. Los van of je dat terecht vindt, dat is gewoonweg niet gezond.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zullen we dit topic maar vast van het stof ontdoen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Liever niet, maar ik vrees dat er niet aan te ontkomen is. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:28
Haha, daar is geen ontkomen meer aan. Met een aantal RvC leden die hun biezen hebben gepakt en een hoofdtrainer die vandaag of morgen de laan uit wordt gestuurd. Dat heeft natuurlijk ook effect op de TD.

De kranten stellen inmiddels de vraag die vele Ajacieden en niet-Ajacieden al maanden stellen. Hoe kan het dat je voor een upcoming top-trainer kiest als Farioli, met een mooi opbouwend cv. En die vervolgens opvolgt met Heitinga, pionnenzetter onder slot en een eerdere periode als hoofdtrainer waarin hij heeft laten zien ongeschikt te zijn.

Haalt Heitinga Sparta?

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:09
PolarBear schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:34:
[...]

Was je er ook bij?

[...]

Wat van Wijk deed kan ik ergens nog wel begrijpen als in zijn ergernis is niet volledig onterecht maar ook onprofessioneel voor een lid van een RvC. Maar goed van Wijk kan het ook niets schelen of hij wel of niet wordt weggestuurd wordt als RvC lid dus hij kan het zich permitteren. Ook de steken onder water naar de Ajacieden die wel aan de talkshow tafels zitten maar nul op het rekest geven als om hulp gevraagd worden én de aanval naar de bestuursraad vallen wat mij betreft onder die categorie.

Wat mij betreft was het ook een masterclass een moeilijke vergadering doorkomen. Lange stukken tekst van zowel van Wijk als van Praag, weinig echte antwoorden geven en doorvragen beperken (want andere mensen moeten ook nog aan het woord komen). Een paar aanvallen erbij en je hebt de angel uit de vergadering.

Overigens ben ik niet met je eens dat er geen verbeteringen zijn geweest:
  • Er is nu een technisch hart *
  • Er is een AD (hoewel ad interim)
  • Er is een voetbal commissaris
  • Er is daarnaast nog Louis van Gaal als vaste adviseur voor de RvC.
* of een technisch hart echt kan werken moeten we nog zien. Maar Alex Kroes als TD (die ook prima solistisch kan werken schat ik in), Beuker als directeur voetbalzaken en Lang als hoofd scouting is er wel veel meer voetbalkennis dan vorige transferzomer op dat niveau.

Daarnaast verwacht ik dat met Farioli er binnenkort een trainer is die ik voetbalinhoudelijk hoger acht dan de vorige 4 hoofdtrainers.

Wat dat betreft staat Ajax er bestuurlijk een stuk beter voor dan de afgelopen twee transferzomers.

Dat is het grootste probleem imho, dat na het vertrek van Overmars (en later van der Sar) de opvolging veelte lang duurde en er te weinig ad intrem kennis is ingevlogen. Dat is ook hetgeen wat je de RvC het meest mag aanrekenen. Dat ze de aankopen van Mislintat hebben goedgekeurd vind ik minder een issue. Je moet ook niet willen dat een RvC heel inhoudelijk zich met het aankoopbeleid gaat bemoeien, dat wordt echt een nog grotere puinhoop. Je mag ze wat Mislintat betreft wel aanrekenen dat ze wisten dat er een bestuurlijk vacuum was en ze niet beter hebben gekeken of Mislintat genoeg de organisatie betrok bij aankopen.

Verder is, als de aanbevelingen uit het KPMG-rapport worden opgevolgd, het een verbetering als alles omtrent transfers beter gedocumenteerd wordt ook een goede verbetering. Dat ging bij Overmars ook al mis. En als de RvC ook veel meer aandacht aan de continuïteit van het bestuur gaat besteden is dat ook een grote verbetering.

Mislintat heeft ook een aantal goede dingen gedaan:
- De aankopen waren misschien niet goed, paste niet of zijn niet goed gebruikt maar er wordt wel eens vergeten dat er een positief resultaat was in de transferzomer.
- De manier waarop is niet mooi geweest maar er moest worden ingegrepen in het salarishuis van het eerste.
- De aanstelling van Kelvin heeft hopelijk een positieve impuls gegeven aan de scouting. De scouting was in ieder geval ook een zooitje.

[...]

Klopt.

[...]

Wat ik eerder gezegd heb ik denk dat bestuurlijk nu, ondanks alle onrust, de vlag er beter bijhangt dat de afgelopen twee seizoenen. Ik zie wel grote uitdagingen:
  • Er is in principe geen geld, er moet dus eerst verkocht worden (kost tijd)
  • Daarnaast wil men de selectie nog een stuk uitdunnen (kost tijd)
  • Daarnaast is er een EK en is dat voor een aantal spelers naast een periode om zich in de kijker te spelen ook zeker een periode dat ze geen transfer (willen) regelen (kost tijd)
  • Daarnaast begint het seizoen van Ajax al snel voor de kwalificatie EL (beperkt de tijd).
Ik ben heel benieuwd.
Ik quote even deze post, als voorbeeld van hoe hoopvol slechts anderhalf jaar geleden men was. En als ik naar het verhaal in de post kijk, best terecht. Ik vond en vind het absurd hoe Ajax eerst Farioli wist te strikken, die in belabberde omstandigheden een prima resultaat haalde, om vervolgens de hele boel weer te verprutsen. Niet alleen door de vervanging van Farioli door Heitinga, maar ook doordat de RvC weer op zijn gat ligt.
Het structurele probleem zit in de constructie waarbij de vereniging AFC Ajax 73% van de aandelen van AFC Ajax NV heeft.

Uit een NRC-artikel van 26-9:
"Maar steeds hoor je dezelfde klachten: over een activistische grootaandeelhouder, de amateurvereniging dus, die commissarissen het werken onmogelijk maakt. Over commissarissen uit het bedrijfsleven die club en voetbalwereld niet begrijpen. Over directieleden die zich onvoldoende schikken naar de vereisten van een beursgenoteerd bedrijf. Over rekeningen die worden vereffend in de media.

Wat op papier een overzichtelijke en professionele taakverdeling is – directie maakt beleid onder toezicht van een raad van commissarissen, die wordt gevuld in samenspraak met de vereniging – leidt in de praktijk voortdurend tot strijd."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zou wel typisch zijn als Steijn Heitinga het laatste zetje zou geven en daarmee alsnog nuttig zou zijn voor Ajax ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:38
toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:58:
Zou wel typisch zijn als Steijn Heitinga het laatste zetje zou geven en daarmee alsnog nuttig zou zijn voor Ajax ;)
Dat is wel het minste wat Steijn kan doen na de wanprestatie die hij in Amsterdam geleverd heeft. Ik zie overigens genoeg gelijkenissen tussen de twee. Met Steijn werden we door Napoli afgedroogd, gister was het onder Heitinga kansloos tegen Marseille.
Beiden zijn ze niet vies van nieuwe spelers onder de bus gooien (zie Heitinga na Volendam) en iedere tegenstander krijgt zeeën van ruimte.

Dat Heitinga volledig ongeschikt is, is inmiddels wel weer gebleken. Dan is de grote vraag: wie kan en wie wil het doen? Misschien zijn ze achter de schermen al bezig maar probeer maar eens een geschikte kandidaat te vinden. En dan dus niet types als van 't Schip, hoe goedbedoeld ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ja. Een 4-0 verlies tegen Marseille was ingecalculeerd, dat is geen verrassende uitslag tegen zo'n bizar goede ploeg. De manier waarop is iets heel anders, maar qua beeldvorming voor het grote publiek lastiger om als argument te gebruiken.
De vraag is in die zin eerder of hij Sparta overleeft. Het kan toch niet zo zijn dat er intern nog 100% steun en vertrouwen is? Ik kan dat gewoon niet geloven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JEightyFive schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:17:
[...]

Dat Heitinga volledig ongeschikt is, is inmiddels wel weer gebleken. Dan is de grote vraag: wie kan en wie wil het doen? Misschien zijn ze achter de schermen al bezig maar probeer maar eens een geschikte kandidaat te vinden. En dan dus niet types als van 't Schip, hoe goedbedoeld ook.
Wie heeft er zin om na Alfred Schreuder, John Heitinga, Maurice Steijn, Hedwiges Maduro, John van ’t Schip, Francesco Farioli en opnieuw John Heitinga de 8e trainer van Ajax in ruim 3 jaar te worden? Geen grote naam die zijn vingers daar aan wilt branden gok ik. Ten Hag (als voorbeeld) kan eigenlijk alleen maar verliezen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Mog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:26:
[...]

Wie heeft er zin om na Alfred Schreuder, John Heitinga, Maurice Steijn, Hedwiges Maduro, John van ’t Schip, Francesco Farioli en opnieuw John Heitinga de 8e trainer van Ajax in ruim 3 jaar te worden? Geen grote naam die zijn vingers daar aan wilt branden gok ik. Ten Hag (als voorbeeld) kan eigenlijk alleen maar verliezen.
Hiermee leg je de vinger denk ik wel op de zere plek. Ten Hag verwacht ik zeer zeker niet. Los van eventuele contractuele afspraken met Leverkusen is het afbraakrisico gewoon veel te groot inderdaad.
Maar wie dan wel? Dat maakt het zo makkelijk laten lopen van Farioli des te pijnlijker in mijn ogen.
Nee je speelde geen sprankelend voetbal maar hij haalde wel meer uit de selectie dan zijn huidige opvolger. En er wordt nu alsnog geen sprankelend voetbal gespeeld, dus wat heb je nu eigenlijk gewonnen? Helemaal niks, noppes, nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Even een open deur intrappen, maar je hebt niet per se een grote naam nodig als nieuwe trainer, maar wel een goede. Farioli was ook niet bepaald een gevestigde naam.
Mourinho is een grote naam maar zou nooit een succes worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:47
JEightyFive schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:29:
[...]

Hiermee leg je de vinger denk ik wel op de zere plek. Ten Hag verwacht ik zeer zeker niet. Los van eventuele contractuele afspraken met Leverkusen is het afbraakrisico gewoon veel te groot inderdaad.
Maar wie dan wel? Dat maakt het zo makkelijk laten lopen van Farioli des te pijnlijker in mijn ogen.
Nee je speelde geen sprankelend voetbal maar hij haalde wel meer uit de selectie dan zijn huidige opvolger. En er wordt nu alsnog geen sprankelend voetbal gespeeld, dus wat heb je nu eigenlijk gewonnen? Helemaal niks, noppes, nada.
Farioli ging zelf weg, die hebben ze niet laten lopen. Hij had bepaalde eisen voor de invulling van de selectie. De technische leiding dacht daar anders over. Dat valt ergens wel te begrijpen. Een trainer blijft een passant en zeker Farioli had nog nergens langer dan een jaar gezeten. Dat men er voor koos om daar niet direct in mee te gaan is te begrijpen. Daarna heeft Farioli besloten om Ajax te verlaten, omdat hij bang was voor afbraak op zijn CV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Is dat zo? Of wilde hij stappen maken in professionalisering die Ajax niet wilde maar die elke serieuze club met dergelijke budgetten wel neemt? Zoals bv 3 koks aanstellen.. Dubbeltjeswerk op een begroting van 150m+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Fijn dat dit topic weer actueel is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:48:
Is dat zo? Of wilde hij stappen maken in professionalisering die Ajax niet wilde maar die elke serieuze club met dergelijke budgetten wel neemt? Zoals bv 3 koks aanstellen.. Dubbeltjeswerk op een begroting van 150m+
Heitinga ontslaan kost meer geld dan drie koks gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:26:
[...]

Reiziger.

Of anders kom je bij een Marcel Keizer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

sambalbaj schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:52:
[...]

Reiziger.

Uit die vijver moet Ajax inderdaad vissen. Marcel Keizer, Michael Reiziger, Henk Fraser of Joseph Oosting zijn realistische vervangers van Heitinga. Maar met al deze vervangers haal je geen beter resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Je gaat niet al in de winter bellen met Porto als 3 koks het enige punt van onmin was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Heb je hier onderbouwing voor? Dat het heel realistische verzoeken waren die prima ingewilligd konden worden? Ik heb toch andere geluiden gehoord.

Feit is dat het enige wat we zeker weten is dat hij zelf opgestapt is omdat hij het niet meer zag zitten. En dat hij dat precies op een voor hem zo gunstig mogelijk moment gedaan heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:51
Het beleid rondom Farioli is hét voorbeeld van hoe Ajax momenteel geld en visie overboord gooit. Je betaalt €1,25 miljoen om hem binnen te halen, en binnen een jaar laat je hem gratis vertrekken. Bij spelers zou dit ondenkbaar zijn niemand laat een aankoop van miljoenen na 12 maanden transfervrij vertrekken. Waarom bij trainers wel?

Zelfs als Farioli 4-5 extra stafleden nodig had gehad à €1 miljoen per jaar, was dat nog altijd goedkoper geweest dan opnieuw gokken op een compleet nieuwe staf met afkoopsommen, tekengeld en salarissen. Dit is geen beleid, dit is paniekvoetbal.

En dan het argument ‘Ajax DNA’… dat is een lege kreet geworden die meer kwaad dan goed doet. Je ziet het nu al: Sutalo krijgt geen normaal speelritme, heeft een nieuwe zaakwaarnemer sinds september en zal na dit seizoen waarschijnlijk vertrekken. Weer kapitaalvernietiging.
Het probleem is niet één trainer of één speler. Het probleem is een club zonder visie, zonder plan, die keuzes maakt op basis van sentiment in plaats van strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Aramiss schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:44:
[...]

Het beleid rondom Farioli is hét voorbeeld van hoe Ajax momenteel geld en visie overboord gooit. Je betaalt €1,25 miljoen om hem binnen te halen, en binnen een jaar laat je hem gratis vertrekken. Bij spelers zou dit ondenkbaar zijn niemand laat een aankoop van miljoenen na 12 maanden transfervrij vertrekken. Waarom bij trainers wel?

Zelfs als Farioli 4-5 extra stafleden nodig had gehad à €1 miljoen per jaar, was dat nog altijd goedkoper geweest dan opnieuw gokken op een compleet nieuwe staf met afkoopsommen, tekengeld en salarissen. Dit is geen beleid, dit is paniekvoetbal.

En dan het argument ‘Ajax DNA’… dat is een lege kreet geworden die meer kwaad dan goed doet. Je ziet het nu al: Sutalo krijgt geen normaal speelritme, heeft een nieuwe zaakwaarnemer sinds september en zal na dit seizoen waarschijnlijk vertrekken. Weer kapitaalvernietiging.
Het probleem is niet één trainer of één speler. Het probleem is een club zonder visie, zonder plan, die keuzes maakt op basis van sentiment in plaats van strategie.
Farioli wilde echt niet blijven, en de garantie dat het een tweede jaar wel kampioen waren geworden, is volgens mij niet aanwezig.

Ik heb geen idee waarom Farioli zo oomhoog wordt gepraat. Hij nam het Europees voetbal nog minder serieus dan Heitinga. De mensen die zeurde over de opstelling gisteren, zijn die van hem een paar maanden geleden vergeten - en dat was ook nog in de knockout ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Reiziger.

Reiziger staat ook niet bekend om een top trainer te zijn. Misschien is hij nog wel softer dan Heitinga, en hij heeft ook echt zijn voorkeuren.

Ik denk niet dat de trainer het probleem is. Denk het verwachtingspatroon van de fans, en ook de schulden die eerst moeten weggewerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
De trainer is niet hét probleem, maar de trainer lijkt toch echt wel 'een' probleem te zijn. Of anders de complete staf.

Als je met een goed verhaal uitlegt waarom je doet wat je doet kan je heel veel dingen begrijpbaar maken. Dat gebeurt nu echter totaal niet, het is één groot rookgordijn van zwamverhalen en clichés. En als de trainer dat zelf niet kan overbrengen, dan schuif je toch iemand anders naar voren die dat wel kan? Als je continu maar blijft hangen in onbegrijpelijke keuzes en dat weigeren toe te lichten dan ondermijn je je eigen draagvlak. Houd je dat te lang vol dan sta je uiteindelijk gewoon op straat, want dan kan ook directie je niet meer beschermen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:27:
De trainer is niet hét probleem, maar de trainer lijkt toch echt wel 'een' probleem te zijn. Of anders de complete staf.
Wel het probleem wat je het snelst en goedkoopst oplost. 1 fatsoenlijke trainer gaat een grotere impact hebben dan een vervanger voor Wijndal.
[...]

Reiziger.

Mog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:58:
[...]

Uit die vijver moet Ajax inderdaad vissen. Marcel Keizer, Michael Reiziger, Henk Fraser of Joseph Oosting zijn realistische vervangers van Heitinga. Maar met al deze vervangers haal je geen beter resultaat.
Ajax kan echt wel wat beters aantrekken dan Reiziger, Fraser of Oosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:37
Komt ie:

Ten Cate + van Bommel.

* KillaZ laat zichzelf wel uit

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Reiziger.

Keizer is nu al assistent, en daarmee kan je hem relatief gemakkelijk doorschuiven. Of dat een beter resultaat gaat opleveren is natuurlijk maar de vraag. In de huidige constructie is het maar de vraag welk verschil hij nu maakt;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Geweldig plan ja, laten we de ene coach die eerder al gefaald heeft bij Ajax opvolgen door de ander die ook al gefaald heeft bij Ajax.
Wellicht ook Steijn, van 't Schip en Alfred Schreuder als suggesties geven? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:03:
Geweldig plan ja, laten we de ene coach die eerder al gefaald heeft bij Ajax opvolgen door de ander die ook al gefaald heeft bij Ajax.
Wellicht ook Steijn, van 't Schip en Alfred Schreuder als suggesties geven? :D
Misschien kunnen ze met zijn drieën een soort heilige trifecta vormen: Branie, Ajax DNA en ‘In de Geest van Cruijff’. Daar moet Ajax weer voor gaan staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Imo zou Ajax weer in het buitenland moeten kijken. In de Eredivisie loopt (op Jans na misschien) geen enkele trainer die ik bij Ajax zou willen zien. Dus ook geen Dick Schreuder of die trainer bij Telstar die het nu net even leuk doen zonder enig verwachtingspatroon. Jans zie ik echter als onhaalbaar.

Nu moet ik toegeven dat ik ook niet per se zicht heb op alle trainers in het buitenland die haalbaar zouden zijn maar inderdaad figuren als Steijn, Schreuder, en alle anderen van dat niveau moet je niet willen, dan kan je net zo goed aan blijven klooien met Heitinga.
Ik zie liever iemand zonder dat vermaledijde "Ajax-DNA", die realistisch is en zich niet blind staart op "Ajax voetbal", zonder banden met de Telegraaf en geen Nederlands kan lezen/verstaan. Dan hoeft diegene zich in ieder geval niet druk te maken over wat de blaadjes en praatprogramma's (en wij ook :+) allemaal te klagen hebben. Maar ja, dan heb je nog de "kritische achterban" die gaat morren als we niet aanvallend spelen, ook al heb je de selectie er niet voor.
Eigenlijk hadden we die, maar die is dus zelf opgestapt ;w

Ik vrees dat het nog wel eens donkere jaren worden op deze tour. De Champions League gaan we niet halen, zo pessimistisch ben ik inmiddels wel. Europa League moet ik ook nog maar zien. Zit je met een beetje pech in de Conference League. Succes met herbouwen terwijl je concurrentie de Champions League miljoenen binnenharkt de komende jaren.
Hopelijk lopen er nog wat pareltjes in de jeugd want dat is wel vaker de redding geweest van Ajax in mindere periodes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:24:
[...]
De manier waarop is iets heel anders, maar qua beeldvorming voor het grote publiek lastiger om als argument te gebruiken.
Het is niet alleen beeldvorming, analisten als Pieter Zwart leggen duidelijk de vinger op de zere plek en er is geen enkele vooruitgang. En er mist gewoon kennis in de staf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik zou als de wiedeweerga Terzic bellen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
PolarBear schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:49:
Het is niet alleen beeldvorming, analisten als Pieter Zwart leggen duidelijk de vinger op de zere plek en er is geen enkele vooruitgang. En er mist gewoon kennis in de staf.
Je begrijpt me verkeerd. Qua beeldvorming doelde ik erop dat Ajax een duidelijke reden moet hebben zoals bijvoorbeeld een verlies van Sparta. Besturen wachten vaak op zo'n uitglijder voordat ze daadwerkelijk doorpakken.
Terwijl goede analisten en mensen met inzicht inderdaad allang genoeg argumenten zien om te concluderen dat het niet goed gaat komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:57:
[...]

Je begrijpt me verkeerd. Qua beeldvorming doelde ik erop dat Ajax een duidelijke reden moet hebben zoals bijvoorbeeld een verlies van Sparta. Besturen wachten vaak op zo'n uitglijder voordat ze daadwerkelijk doorpakken.
Terwijl goede analisten en mensen met inzicht inderdaad allang genoeg argumenten zien om te concluderen dat het niet goed gaat komen.
Ah zo. Nou ja ik denk dat het aantal fans die het jammer vind dat Heitinga vandaag wordt ontslagen beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat denk ik ook. Je wilt echter ook weer niet te boek staan als een club die trainers er na een te verwachten verlies zomaar uitflikkert, dan ben je ook minder aantrekkelijk voor andere trainers of spelers. En niet iedereen zit er zo goed in qua details als veel fans.
Ik weet niet of het onder de streep veel uitmaakt, maar toch kiezen veel clubs voor het wachten op een slechte pot.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16:36
Komen inmiddels ook wel geluiden naar buiten over hoe het Heitinga is geworden. Dat de directie graag een buitenlandse trainer wilde maar dat andere bestuurslagen perse een Nederlander wilde. Dat zegt alles over de bestuurlijke chaos binnen Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07
Nou, dit is wel klaar zo toch.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste