Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ajax: Bestuurlijke chaos en sportieve crisis

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:47:
Dit zat er ergens wel aan te komen, maar prettig als dit zonder rel kan. De zoektocht naar een AD loop, dat horen we wel wanneer er echt nieuws is.
Ik zit meer in over de RvC die nog stééds blijft zitten en zich ermee bemoeit. Van Praag stond ook alweer vooraan om zijn mening te geven en gaf aan Lenderink gevraagd te hebben te blijven.
Wat je ook van de personen en keuzes mocht vinden, het feit dat ze zo lang over hun graf proberen te blijven regeren is niet gezond.
Maar de RvC heeft ook gewoon een rol in het benoemen van bestuurders in een organsitie en derhalve is het ook niet heel raar dat de RvC een mening heeft én zicht er mee bemoeit.
Al kan dat ook afgedekt zijn met statuten dat het proces anders loopt.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:36

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Napo schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:13:
[...]

Maar de RvC heeft ook gewoon een rol in het benoemen van bestuurders in een organsitie en derhalve is het ook niet heel raar dat de RvC een mening heeft én zicht er mee bemoeit.
Al kan dat ook afgedekt zijn met statuten dat het proces anders loopt.
De RvC is opgestapt, maar toch weer niet. En bemoeit zich nu met de opvolgers, én ook nog de lopende zaken. Ook al is toezicht in de basis de functie van zo'n orgaan, zoals dat nu gaat kan je met geen mogelijkheid een gezonde situatie noemen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Gonadan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:34:
[...]

De RvC is opgestapt, maar toch weer niet. En bemoeit zich nu met de opvolgers, én ook nog de lopende zaken. Ook al is toezicht in de basis de functie van zo'n orgaan, zoals dat nu gaat kan je met geen mogelijkheid een gezonde situatie noemen.
Een deel van de RvC is opgestapt, een van Praag niet :) Dat het opstappen niet op schiet, daar ben ik het volmondig met je eens.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:47:
Dit zat er ergens wel aan te komen, maar prettig als dit zonder rel kan. De zoektocht naar een AD loop, dat horen we wel wanneer er echt nieuws is.
Ik zit meer in over de RvC die nog stééds blijft zitten en zich ermee bemoeit. Van Praag stond ook alweer vooraan om zijn mening te geven en gaf aan Lenderink gevraagd te hebben te blijven.
Wat je ook van de personen en keuzes mocht vinden, het feit dat ze zo lang over hun graf proberen te blijven regeren is niet gezond.
Je wil het misschien ook wel graag in het negatieve zien?
Dat de 'baas' van Lenderink wat zegt als ze aangeeft dat ze vertrekt is toch logisch? Doet een TD ook als een coach vertrekt. Verder hoor je nauwelijks iets van hem de laatste tijd.
En dat hij Lenderink gevraagd heeft om te blijven kan ook prima in de context zijn 'wacht tot wij vervangen zijn, zodat onze vervangers over jouw opvolger kunnen beslissen'.
Het is voor mij dus helemaal geen feit dat ze over hun graf proberen te reageren.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:08:
Een deel van de RvC is opgestapt, een van Praag niet :) Dat het opstappen niet op schiet, daar ben ik het volmondig met je eens.
Ik dacht inderdaad dat hij al actief opgestapt was, maar dat lijk ik mis te hebben. Echter was zijn termijn toch wel verstreken? Het zou namelijk verlengd gaan worden maar dat ging niet meer gebeuren, in feite waren ze begin van de zomer klaar bij mijn weten. Maar dan zal het wellicht te maken hebben met dat ze actief vervangen moeten zijn voordat het 'opstappen' formeel is.

@toolkist het laatste wat ik wil is negatieve dingen zien maar ik had het dus met de kennis van toen niet over de baas van Lenderink maar over een oud werknemer.

Maar goed, los van dit soort details blijft het feit dat we een half opgestapte en half aan vervanging toe zijnde RvC hebben die er nog altijd zit. Ik snap dat zoiets tijd kost en zal dan ook niet zeggen dat het 'te' lang duurt, maar feit is dat we nog steeds mensen hebben zitten waar een hoop mensen wat van vinden en die nu gewoon niet meer onomstreden zijn. Los van of je dat terecht vindt, dat is gewoonweg niet gezond.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Zullen we dit topic maar vast van het stof ontdoen?

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Liever niet, maar ik vrees dat er niet aan te ontkomen is. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:42
Haha, daar is geen ontkomen meer aan. Met een aantal RvC leden die hun biezen hebben gepakt en een hoofdtrainer die vandaag of morgen de laan uit wordt gestuurd. Dat heeft natuurlijk ook effect op de TD.

De kranten stellen inmiddels de vraag die vele Ajacieden en niet-Ajacieden al maanden stellen. Hoe kan het dat je voor een upcoming top-trainer kiest als Farioli, met een mooi opbouwend cv. En die vervolgens opvolgt met Heitinga, pionnenzetter onder slot en een eerdere periode als hoofdtrainer waarin hij heeft laten zien ongeschikt te zijn.

Haalt Heitinga Sparta?

XXXVI

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11 23:30
PolarBear schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:34:
[...]

Was je er ook bij?

[...]

Wat van Wijk deed kan ik ergens nog wel begrijpen als in zijn ergernis is niet volledig onterecht maar ook onprofessioneel voor een lid van een RvC. Maar goed van Wijk kan het ook niets schelen of hij wel of niet wordt weggestuurd wordt als RvC lid dus hij kan het zich permitteren. Ook de steken onder water naar de Ajacieden die wel aan de talkshow tafels zitten maar nul op het rekest geven als om hulp gevraagd worden én de aanval naar de bestuursraad vallen wat mij betreft onder die categorie.

Wat mij betreft was het ook een masterclass een moeilijke vergadering doorkomen. Lange stukken tekst van zowel van Wijk als van Praag, weinig echte antwoorden geven en doorvragen beperken (want andere mensen moeten ook nog aan het woord komen). Een paar aanvallen erbij en je hebt de angel uit de vergadering.

Overigens ben ik niet met je eens dat er geen verbeteringen zijn geweest:
  • Er is nu een technisch hart *
  • Er is een AD (hoewel ad interim)
  • Er is een voetbal commissaris
  • Er is daarnaast nog Louis van Gaal als vaste adviseur voor de RvC.
* of een technisch hart echt kan werken moeten we nog zien. Maar Alex Kroes als TD (die ook prima solistisch kan werken schat ik in), Beuker als directeur voetbalzaken en Lang als hoofd scouting is er wel veel meer voetbalkennis dan vorige transferzomer op dat niveau.

Daarnaast verwacht ik dat met Farioli er binnenkort een trainer is die ik voetbalinhoudelijk hoger acht dan de vorige 4 hoofdtrainers.

Wat dat betreft staat Ajax er bestuurlijk een stuk beter voor dan de afgelopen twee transferzomers.

Dat is het grootste probleem imho, dat na het vertrek van Overmars (en later van der Sar) de opvolging veelte lang duurde en er te weinig ad intrem kennis is ingevlogen. Dat is ook hetgeen wat je de RvC het meest mag aanrekenen. Dat ze de aankopen van Mislintat hebben goedgekeurd vind ik minder een issue. Je moet ook niet willen dat een RvC heel inhoudelijk zich met het aankoopbeleid gaat bemoeien, dat wordt echt een nog grotere puinhoop. Je mag ze wat Mislintat betreft wel aanrekenen dat ze wisten dat er een bestuurlijk vacuum was en ze niet beter hebben gekeken of Mislintat genoeg de organisatie betrok bij aankopen.

Verder is, als de aanbevelingen uit het KPMG-rapport worden opgevolgd, het een verbetering als alles omtrent transfers beter gedocumenteerd wordt ook een goede verbetering. Dat ging bij Overmars ook al mis. En als de RvC ook veel meer aandacht aan de continuïteit van het bestuur gaat besteden is dat ook een grote verbetering.

Mislintat heeft ook een aantal goede dingen gedaan:
- De aankopen waren misschien niet goed, paste niet of zijn niet goed gebruikt maar er wordt wel eens vergeten dat er een positief resultaat was in de transferzomer.
- De manier waarop is niet mooi geweest maar er moest worden ingegrepen in het salarishuis van het eerste.
- De aanstelling van Kelvin heeft hopelijk een positieve impuls gegeven aan de scouting. De scouting was in ieder geval ook een zooitje.

[...]

Klopt.

[...]

Wat ik eerder gezegd heb ik denk dat bestuurlijk nu, ondanks alle onrust, de vlag er beter bijhangt dat de afgelopen twee seizoenen. Ik zie wel grote uitdagingen:
  • Er is in principe geen geld, er moet dus eerst verkocht worden (kost tijd)
  • Daarnaast wil men de selectie nog een stuk uitdunnen (kost tijd)
  • Daarnaast is er een EK en is dat voor een aantal spelers naast een periode om zich in de kijker te spelen ook zeker een periode dat ze geen transfer (willen) regelen (kost tijd)
  • Daarnaast begint het seizoen van Ajax al snel voor de kwalificatie EL (beperkt de tijd).
Ik ben heel benieuwd.
Ik quote even deze post, als voorbeeld van hoe hoopvol slechts anderhalf jaar geleden men was. En als ik naar het verhaal in de post kijk, best terecht. Ik vond en vind het absurd hoe Ajax eerst Farioli wist te strikken, die in belabberde omstandigheden een prima resultaat haalde, om vervolgens de hele boel weer te verprutsen. Niet alleen door de vervanging van Farioli door Heitinga, maar ook doordat de RvC weer op zijn gat ligt.
Het structurele probleem zit in de constructie waarbij de vereniging AFC Ajax 73% van de aandelen van AFC Ajax NV heeft.

Uit een NRC-artikel van 26-9:
"Maar steeds hoor je dezelfde klachten: over een activistische grootaandeelhouder, de amateurvereniging dus, die commissarissen het werken onmogelijk maakt. Over commissarissen uit het bedrijfsleven die club en voetbalwereld niet begrijpen. Over directieleden die zich onvoldoende schikken naar de vereisten van een beursgenoteerd bedrijf. Over rekeningen die worden vereffend in de media.

Wat op papier een overzichtelijke en professionele taakverdeling is – directie maakt beleid onder toezicht van een raad van commissarissen, die wordt gevuld in samenspraak met de vereniging – leidt in de praktijk voortdurend tot strijd."

• toolkist
  • Niet online
Zou wel typisch zijn als Steijn Heitinga het laatste zetje zou geven en daarmee alsnog nuttig zou zijn voor Ajax ;)

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-11 15:53
toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:58:
Zou wel typisch zijn als Steijn Heitinga het laatste zetje zou geven en daarmee alsnog nuttig zou zijn voor Ajax ;)
Dat is wel het minste wat Steijn kan doen na de wanprestatie die hij in Amsterdam geleverd heeft. Ik zie overigens genoeg gelijkenissen tussen de twee. Met Steijn werden we door Napoli afgedroogd, gister was het onder Heitinga kansloos tegen Marseille.
Beiden zijn ze niet vies van nieuwe spelers onder de bus gooien (zie Heitinga na Volendam) en iedere tegenstander krijgt zeeën van ruimte.

Dat Heitinga volledig ongeschikt is, is inmiddels wel weer gebleken. Dan is de grote vraag: wie kan en wie wil het doen? Misschien zijn ze achter de schermen al bezig maar probeer maar eens een geschikte kandidaat te vinden. En dan dus niet types als van 't Schip, hoe goedbedoeld ook.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ja. Een 4-0 verlies tegen Marseille was ingecalculeerd, dat is geen verrassende uitslag tegen zo'n bizar goede ploeg. De manier waarop is iets heel anders, maar qua beeldvorming voor het grote publiek lastiger om als argument te gebruiken.
De vraag is in die zin eerder of hij Sparta overleeft. Het kan toch niet zo zijn dat er intern nog 100% steun en vertrouwen is? Ik kan dat gewoon niet geloven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JEightyFive schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:17:
[...]

Dat Heitinga volledig ongeschikt is, is inmiddels wel weer gebleken. Dan is de grote vraag: wie kan en wie wil het doen? Misschien zijn ze achter de schermen al bezig maar probeer maar eens een geschikte kandidaat te vinden. En dan dus niet types als van 't Schip, hoe goedbedoeld ook.
Wie heeft er zin om na Alfred Schreuder, John Heitinga, Maurice Steijn, Hedwiges Maduro, John van ’t Schip, Francesco Farioli en opnieuw John Heitinga de 8e trainer van Ajax in ruim 3 jaar te worden? Geen grote naam die zijn vingers daar aan wilt branden gok ik. Ten Hag (als voorbeeld) kan eigenlijk alleen maar verliezen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• JEightyFive
Mog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:26:
[...]

Wie heeft er zin om na Alfred Schreuder, John Heitinga, Maurice Steijn, Hedwiges Maduro, John van ’t Schip, Francesco Farioli en opnieuw John Heitinga de 8e trainer van Ajax in ruim 3 jaar te worden? Geen grote naam die zijn vingers daar aan wilt branden gok ik. Ten Hag (als voorbeeld) kan eigenlijk alleen maar verliezen.
Hiermee leg je de vinger denk ik wel op de zere plek. Ten Hag verwacht ik zeer zeker niet. Los van eventuele contractuele afspraken met Leverkusen is het afbraakrisico gewoon veel te groot inderdaad.
Maar wie dan wel? Dat maakt het zo makkelijk laten lopen van Farioli des te pijnlijker in mijn ogen.
Nee je speelde geen sprankelend voetbal maar hij haalde wel meer uit de selectie dan zijn huidige opvolger. En er wordt nu alsnog geen sprankelend voetbal gespeeld, dus wat heb je nu eigenlijk gewonnen? Helemaal niks, noppes, nada.

• toolkist
  • Niet online
Even een open deur intrappen, maar je hebt niet per se een grote naam nodig als nieuwe trainer, maar wel een goede. Farioli was ook niet bepaald een gevestigde naam.
Mourinho is een grote naam maar zou nooit een succes worden.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 11:50
JEightyFive schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:29:
[...]

Hiermee leg je de vinger denk ik wel op de zere plek. Ten Hag verwacht ik zeer zeker niet. Los van eventuele contractuele afspraken met Leverkusen is het afbraakrisico gewoon veel te groot inderdaad.
Maar wie dan wel? Dat maakt het zo makkelijk laten lopen van Farioli des te pijnlijker in mijn ogen.
Nee je speelde geen sprankelend voetbal maar hij haalde wel meer uit de selectie dan zijn huidige opvolger. En er wordt nu alsnog geen sprankelend voetbal gespeeld, dus wat heb je nu eigenlijk gewonnen? Helemaal niks, noppes, nada.
Farioli ging zelf weg, die hebben ze niet laten lopen. Hij had bepaalde eisen voor de invulling van de selectie. De technische leiding dacht daar anders over. Dat valt ergens wel te begrijpen. Een trainer blijft een passant en zeker Farioli had nog nergens langer dan een jaar gezeten. Dat men er voor koos om daar niet direct in mee te gaan is te begrijpen. Daarna heeft Farioli besloten om Ajax te verlaten, omdat hij bang was voor afbraak op zijn CV.

• toolkist
  • Niet online
Is dat zo? Of wilde hij stappen maken in professionalisering die Ajax niet wilde maar die elke serieuze club met dergelijke budgetten wel neemt? Zoals bv 3 koks aanstellen.. Dubbeltjeswerk op een begroting van 150m+

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:44
Fijn dat dit topic weer actueel is

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:48:
Is dat zo? Of wilde hij stappen maken in professionalisering die Ajax niet wilde maar die elke serieuze club met dergelijke budgetten wel neemt? Zoals bv 3 koks aanstellen.. Dubbeltjeswerk op een begroting van 150m+
Heitinga ontslaan kost meer geld dan drie koks gok ik.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:26:
[...]

Reiziger.

Of anders kom je bij een Marcel Keizer.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

sambalbaj schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:52:
[...]

Reiziger.

Uit die vijver moet Ajax inderdaad vissen. Marcel Keizer, Michael Reiziger, Henk Fraser of Joseph Oosting zijn realistische vervangers van Heitinga. Maar met al deze vervangers haal je geen beter resultaat.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51
Je gaat niet al in de winter bellen met Porto als 3 koks het enige punt van onmin was.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Heb je hier onderbouwing voor? Dat het heel realistische verzoeken waren die prima ingewilligd konden worden? Ik heb toch andere geluiden gehoord.

Feit is dat het enige wat we zeker weten is dat hij zelf opgestapt is omdat hij het niet meer zag zitten. En dat hij dat precies op een voor hem zo gunstig mogelijk moment gedaan heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:37
Het beleid rondom Farioli is hét voorbeeld van hoe Ajax momenteel geld en visie overboord gooit. Je betaalt €1,25 miljoen om hem binnen te halen, en binnen een jaar laat je hem gratis vertrekken. Bij spelers zou dit ondenkbaar zijn niemand laat een aankoop van miljoenen na 12 maanden transfervrij vertrekken. Waarom bij trainers wel?

Zelfs als Farioli 4-5 extra stafleden nodig had gehad à €1 miljoen per jaar, was dat nog altijd goedkoper geweest dan opnieuw gokken op een compleet nieuwe staf met afkoopsommen, tekengeld en salarissen. Dit is geen beleid, dit is paniekvoetbal.

En dan het argument ‘Ajax DNA’… dat is een lege kreet geworden die meer kwaad dan goed doet. Je ziet het nu al: Sutalo krijgt geen normaal speelritme, heeft een nieuwe zaakwaarnemer sinds september en zal na dit seizoen waarschijnlijk vertrekken. Weer kapitaalvernietiging.
Het probleem is niet één trainer of één speler. Het probleem is een club zonder visie, zonder plan, die keuzes maakt op basis van sentiment in plaats van strategie.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Aramiss schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:44:
[...]

Het beleid rondom Farioli is hét voorbeeld van hoe Ajax momenteel geld en visie overboord gooit. Je betaalt €1,25 miljoen om hem binnen te halen, en binnen een jaar laat je hem gratis vertrekken. Bij spelers zou dit ondenkbaar zijn niemand laat een aankoop van miljoenen na 12 maanden transfervrij vertrekken. Waarom bij trainers wel?

Zelfs als Farioli 4-5 extra stafleden nodig had gehad à €1 miljoen per jaar, was dat nog altijd goedkoper geweest dan opnieuw gokken op een compleet nieuwe staf met afkoopsommen, tekengeld en salarissen. Dit is geen beleid, dit is paniekvoetbal.

En dan het argument ‘Ajax DNA’… dat is een lege kreet geworden die meer kwaad dan goed doet. Je ziet het nu al: Sutalo krijgt geen normaal speelritme, heeft een nieuwe zaakwaarnemer sinds september en zal na dit seizoen waarschijnlijk vertrekken. Weer kapitaalvernietiging.
Het probleem is niet één trainer of één speler. Het probleem is een club zonder visie, zonder plan, die keuzes maakt op basis van sentiment in plaats van strategie.
Farioli wilde echt niet blijven, en de garantie dat het een tweede jaar wel kampioen waren geworden, is volgens mij niet aanwezig.

Ik heb geen idee waarom Farioli zo oomhoog wordt gepraat. Hij nam het Europees voetbal nog minder serieus dan Heitinga. De mensen die zeurde over de opstelling gisteren, zijn die van hem een paar maanden geleden vergeten - en dat was ook nog in de knockout ronde.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Reiziger.

Reiziger staat ook niet bekend om een top trainer te zijn. Misschien is hij nog wel softer dan Heitinga, en hij heeft ook echt zijn voorkeuren.

Ik denk niet dat de trainer het probleem is. Denk het verwachtingspatroon van de fans, en ook de schulden die eerst moeten weggewerkt.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
De trainer is niet hét probleem, maar de trainer lijkt toch echt wel 'een' probleem te zijn. Of anders de complete staf.

Als je met een goed verhaal uitlegt waarom je doet wat je doet kan je heel veel dingen begrijpbaar maken. Dat gebeurt nu echter totaal niet, het is één groot rookgordijn van zwamverhalen en clichés. En als de trainer dat zelf niet kan overbrengen, dan schuif je toch iemand anders naar voren die dat wel kan? Als je continu maar blijft hangen in onbegrijpelijke keuzes en dat weigeren toe te lichten dan ondermijn je je eigen draagvlak. Houd je dat te lang vol dan sta je uiteindelijk gewoon op straat, want dan kan ook directie je niet meer beschermen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:27:
De trainer is niet hét probleem, maar de trainer lijkt toch echt wel 'een' probleem te zijn. Of anders de complete staf.
Wel het probleem wat je het snelst en goedkoopst oplost. 1 fatsoenlijke trainer gaat een grotere impact hebben dan een vervanger voor Wijndal.
[...]

Reiziger.

Mog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:58:
[...]

Uit die vijver moet Ajax inderdaad vissen. Marcel Keizer, Michael Reiziger, Henk Fraser of Joseph Oosting zijn realistische vervangers van Heitinga. Maar met al deze vervangers haal je geen beter resultaat.
Ajax kan echt wel wat beters aantrekken dan Reiziger, Fraser of Oosting.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:40
Komt ie:

Ten Cate + van Bommel.

* KillaZ laat zichzelf wel uit

K to the KillaZ

• Napo
  • Niet online
[...]

Reiziger.

Keizer is nu al assistent, en daarmee kan je hem relatief gemakkelijk doorschuiven. Of dat een beter resultaat gaat opleveren is natuurlijk maar de vraag. In de huidige constructie is het maar de vraag welk verschil hij nu maakt;

• toolkist
  • Niet online
Geweldig plan ja, laten we de ene coach die eerder al gefaald heeft bij Ajax opvolgen door de ander die ook al gefaald heeft bij Ajax.
Wellicht ook Steijn, van 't Schip en Alfred Schreuder als suggesties geven? :D

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:03:
Geweldig plan ja, laten we de ene coach die eerder al gefaald heeft bij Ajax opvolgen door de ander die ook al gefaald heeft bij Ajax.
Wellicht ook Steijn, van 't Schip en Alfred Schreuder als suggesties geven? :D
Misschien kunnen ze met zijn drieën een soort heilige trifecta vormen: Branie, Ajax DNA en ‘In de Geest van Cruijff’. Daar moet Ajax weer voor gaan staan!

• JEightyFive
Imo zou Ajax weer in het buitenland moeten kijken. In de Eredivisie loopt (op Jans na misschien) geen enkele trainer die ik bij Ajax zou willen zien. Dus ook geen Dick Schreuder of die trainer bij Telstar die het nu net even leuk doen zonder enig verwachtingspatroon. Jans zie ik echter als onhaalbaar.

Nu moet ik toegeven dat ik ook niet per se zicht heb op alle trainers in het buitenland die haalbaar zouden zijn maar inderdaad figuren als Steijn, Schreuder, en alle anderen van dat niveau moet je niet willen, dan kan je net zo goed aan blijven klooien met Heitinga.
Ik zie liever iemand zonder dat vermaledijde "Ajax-DNA", die realistisch is en zich niet blind staart op "Ajax voetbal", zonder banden met de Telegraaf en geen Nederlands kan lezen/verstaan. Dan hoeft diegene zich in ieder geval niet druk te maken over wat de blaadjes en praatprogramma's (en wij ook :+) allemaal te klagen hebben. Maar ja, dan heb je nog de "kritische achterban" die gaat morren als we niet aanvallend spelen, ook al heb je de selectie er niet voor.
Eigenlijk hadden we die, maar die is dus zelf opgestapt ;w

Ik vrees dat het nog wel eens donkere jaren worden op deze tour. De Champions League gaan we niet halen, zo pessimistisch ben ik inmiddels wel. Europa League moet ik ook nog maar zien. Zit je met een beetje pech in de Conference League. Succes met herbouwen terwijl je concurrentie de Champions League miljoenen binnenharkt de komende jaren.
Hopelijk lopen er nog wat pareltjes in de jeugd want dat is wel vaker de redding geweest van Ajax in mindere periodes.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:24:
[...]
De manier waarop is iets heel anders, maar qua beeldvorming voor het grote publiek lastiger om als argument te gebruiken.
Het is niet alleen beeldvorming, analisten als Pieter Zwart leggen duidelijk de vinger op de zere plek en er is geen enkele vooruitgang. En er mist gewoon kennis in de staf.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik zou als de wiedeweerga Terzic bellen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
PolarBear schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:49:
Het is niet alleen beeldvorming, analisten als Pieter Zwart leggen duidelijk de vinger op de zere plek en er is geen enkele vooruitgang. En er mist gewoon kennis in de staf.
Je begrijpt me verkeerd. Qua beeldvorming doelde ik erop dat Ajax een duidelijke reden moet hebben zoals bijvoorbeeld een verlies van Sparta. Besturen wachten vaak op zo'n uitglijder voordat ze daadwerkelijk doorpakken.
Terwijl goede analisten en mensen met inzicht inderdaad allang genoeg argumenten zien om te concluderen dat het niet goed gaat komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PolarBear
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:57:
[...]

Je begrijpt me verkeerd. Qua beeldvorming doelde ik erop dat Ajax een duidelijke reden moet hebben zoals bijvoorbeeld een verlies van Sparta. Besturen wachten vaak op zo'n uitglijder voordat ze daadwerkelijk doorpakken.
Terwijl goede analisten en mensen met inzicht inderdaad allang genoeg argumenten zien om te concluderen dat het niet goed gaat komen.
Ah zo. Nou ja ik denk dat het aantal fans die het jammer vind dat Heitinga vandaag wordt ontslagen beperkt is.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat denk ik ook. Je wilt echter ook weer niet te boek staan als een club die trainers er na een te verwachten verlies zomaar uitflikkert, dan ben je ook minder aantrekkelijk voor andere trainers of spelers. En niet iedereen zit er zo goed in qua details als veel fans.
Ik weet niet of het onder de streep veel uitmaakt, maar toch kiezen veel clubs voor het wachten op een slechte pot.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-11 14:56
Komen inmiddels ook wel geluiden naar buiten over hoe het Heitinga is geworden. Dat de directie graag een buitenlandse trainer wilde maar dat andere bestuurslagen perse een Nederlander wilde. Dat zegt alles over de bestuurlijke chaos binnen Ajax.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
Nou, dit is wel klaar zo toch.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:57:
Ik zou als de wiedeweerga Terzic bellen.
Bellen Beuker, de man is beschikbaar!

• toolkist
  • Niet online
Ik zou als de wiedeweerga verder snoeien, met name in de bestuursraad.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

FirePuma142 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:37:
[...]

Bellen Beuker, de man is beschikbaar!
Buitenlander en geen Ajax-DNA

• toolkist
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:40:
[...]

Dus voldoet precies aan het profiel ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij dat soort opmerking moet ik altijd denken aan dit filmpje:
Club-DNA, clubhart, connecties... :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[...]

Wat is, na 7 hoofdtrainers in 3.5 jaar, dan wel Ajax-DNA?

per aspera ad astra

• toolkist
  • Niet online
LAD93 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:49:
[...]

Wat is, na 7 hoofdtrainers in 3.5 jaar, dan wel Ajax-DNA?
Waardeloze tactieken, spelers niet kunnen motiveren, vakantie naar Ibiza tijdens interland breaks, persconferenties en interviews met uitspraken waar plaatsvervangende schaamte een ding wordt... zoiets?

Maar ze zullen wel voor Simonis gaan zodra die bij Wolfsburg gewieberd wordt.
Of voor Pascal Jansen, ook zo'n hoogvlieger :X

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Dominant, aanvallend, pressie, 4-3-3 vaak bij Dortmund. Prima wat betreft Ajax-DNA. Daarnaast, in realistische zin, er is geen Nederlandse coach te vinden die wel aan een voorkeursprofiel voldoet, Ajax-DNA en voldoende ervaring.

Ik kan me voorstellen dat hij zelf geen trek heeft, maar een betere coach met een beter profiel die (enigszins) haalbaar lijkt ken ik niet.

• Molukker
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:45
Dit wordt een Ten-Hagje. Al moet ik wel zeggen dat dit een uitdaging voor hem wordt, doen met mindere kwaliteit spelers t.o.v. paar seizoenen geleden..

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49
Molukker schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:42:
Dit wordt een Ten-Hagje. Al moet ik wel zeggen dat dit een uitdaging voor hem wordt, doen met mindere kwaliteit spelers t.o.v. paar seizoenen geleden..
Verwacht niet dat Ten Hag dusdanig wanhopig is om hierin te stappen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:20
Dat lijkt mij ook niet, zou dom zijn om nu weer in te stappen. Dat kan alleen maar gezichtsverlies geven.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 07-11-2025 01:11 ]

• wndlr
  • Registratie: September 2025
  • Niet online
FirePuma142 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:30:
Ik kan me voorstellen dat hij zelf geen trek heeft, maar een betere coach met een beter profiel die (enigszins) haalbaar lijkt ken ik niet.
Hij wijst naar verluidt al anderhalf clubs af waar meer mogelijkheden liggen. Waarom heeft hij destijds ook alweer zijn contract ingeleverd? Hij vond zichzelf geen opbouwtrainer o.i.d ?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:00
Ten Hag toucheert 100K 'wachtgeld' per week. Lijkt me niet waarschijnlijk dat hij dat op het spel gaat zetten voor deze tombola.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44
FirePuma142 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:30:
[...]
Dominant, aanvallend, pressie, 4-3-3 vaak bij Dortmund. Prima wat betreft Ajax-DNA. Daarnaast, in realistische zin, er is geen Nederlandse coach te vinden die wel aan een voorkeursprofiel voldoet, Ajax-DNA en voldoende ervaring.

Alleen heb je nu een team dat totaal niet voldoet aan het Ajax-DNA en dat ook niet gaat veranderen. Als coach kun je hier alleen je handen aan branden, want zolang er geen andere spelers komen, ga je met dit team niets bereiken met die manier van spelen.

[removed]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:20
alexbl69 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:52:
Ten Hag toucheert 100K 'wachtgeld' per week. Lijkt me niet waarschijnlijk dat hij dat op het spel gaat zetten voor deze tombola.
Financieel is de familie Ten Hag toch al binnen, daar hoeft hij het niet voor te doen.

• Napo
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:35:
[...]

Financieel is de familie Ten Hag toch al binnen, daar hoeft hij het niet voor te doen.
En bij hoeveel namen in het voetbal blijkt dat uiteindelijk geen factor te zijn?

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-11 16:41

Stimulate14

⭐⭐⭐

:?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:18
Zijn contract is toch afgekocht? Dus hij kan nog steeds die 100k per week ontvangen en daarnaast nog een klus doen bij Ajax even los van of hij de juiste man op de juiste plek is.

Ik heb namelijk sterk mijn twijfels of Ten Hag nu de juiste coach is in het wespennest. Het liefst wil je daar een “oude baas met aanzien” neerzetten die naast een goede trainer ook het bestuur terug duwt in wat ze zouden moeten doen. Letterlijk rust brengen in de tent. Een type Hiddink of Advocaat. Ajax heeft van Gaal in de gelederen, maar die kwakkelt zo met z’n gezondheid dat ik hem niet meer op het veld verwacht. Maar dit is wel het kaliber wat je nodig hebt om de rust te laten terugkeren.

• Napo
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:39:
[...]

Zijn contract is toch afgekocht? Dus hij kan nog steeds die 100k per week ontvangen en daarnaast nog een klus doen bij Ajax even los van of hij de juiste man op de juiste plek is.
Zolang je de VSO - of hoe dat in Duitsland gaat - kan je daar niet echt een uitspraak over doen.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

wndlr schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 05:32:
[...]

Hij wijst naar verluidt al anderhalf clubs af waar meer mogelijkheden liggen. Waarom heeft hij destijds ook alweer zijn contract ingeleverd? Hij vond zichzelf geen opbouwtrainer o.i.d ?
Hij staat te popelen voor de juiste kans. Hij heeft een (leer)sabbatical gehouden. Terzic had een akkefietje met Hummels, en dat kostte hem de groep voor zover ik me kan herinneren.

• wndlr
  • Niet online
FirePuma142 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:55:
Hij staat te popelen voor de juiste kans. Hij heeft een (leer)sabbatical gehouden. Terzic had een akkefietje met Hummels, en dat kostte hem de groep voor zover ik me kan herinneren.
In den letzten Monaten haben sich mir ein paar sehr interessante Türen für einen neuen Job geöffnet, aber nicht alle haben sich richtig genug angefühlt. Das Nein zu den Angeboten war dann ein sehr bewusstes Nein. Oder besser: ein Ja zur Familie und zurzeit für Weiterentwicklung.

Dat leest niet bepaald als hij staat te popelen.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

wndlr schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:19:
[...]

In den letzten Monaten haben sich mir ein paar sehr interessante Türen für einen neuen Job geöffnet, aber nicht alle haben sich richtig genug angefühlt. Das Nein zu den Angeboten war dann ein sehr bewusstes Nein. Oder besser: ein Ja zur Familie und zurzeit für Weiterentwicklung.

Dat leest niet bepaald als hij staat te popelen.
Ja, sla het stukje er voor vooral over :+
Wann wollen Sie wieder in der Coaching-Zone stehen? Möchten Sie lieber früher als später starten – oder sich noch etwas Zeit nehmen?

Wenn’s passt, kann es sofort losgehen.

• toolkist
  • Niet online
Hij wordt nog doorbetaald door Leverkusen. Standaard constructie, er wordt niet vaak meer meteen een zak geld uitgekeerd na ontslag maar gewoon doorbetaald.

@Miki fyi

• wndlr
  • Niet online
FirePuma142 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:46:
Ja, sla het stukje er voor vooral over :+
Ik kan gelijk beginnen mits ik in mijn eigen bed kan blijven slapen. :o

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:09
Er is niemand van enig kaliber die hierin gaat stappen, Heitinga had het ook niet moeten doen. Prima assistent trainer maar gewoon niet goed genoeg voor het hoofdtrainerschap. Zijn zaakwaarnemer wist dat ook en adviseerde het niet te doen.

Je eigen plafond kennen is ook belangrijk. En dan Ajax en al de "belangen" en "ego's" die erin zitten voor eigen glorie maakt het niet makkelijker.

Het is wel grappig om te zien dat voetbal nog steeds puur scorebord werk is. Opportunisme is nog steeds iets wat hoogtij viert.

Dat hele aanvallend voetbal en 4-3-3 Ajax DNA geleuter kan alleen als je de organisatie, de spelers en de staf ervoor hebt. En dat heeft Ajax niet en waarschijnlijk nooit gehad. Het kent periodes die toevallig goed uitpakken. Misschien wel net als alle andere Nederlandse topclubs.

We missen gewoon een echte topsport aanpak in het vaderlandse voetbal.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

wndlr schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:53:
[...]

Ik kan gelijk beginnen mits ik in mijn eigen bed kan blijven slapen. :o
Euh, nee. Maar goed, je hebt geen zin in Terzic. Prima, zeg dat dan. In je eigen straatje selectief muggenziften heeft niet zo veel zin :o

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:26
CornermanNL schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:55:
Dit is inderdaad het grootste probleem, de Nederlandse voetbalwereld is heel conservatief en slaat door in het met wij weten alles beter omdat wij vroeger resultaten hebben gehaald. Deels door bestuur en deels door de supporters, want als je ziet hoe die laatste groep vaak laatdunkend doet over andere sporten en sporters en daardoor de ontwikkeling qua de topsport aanpak uit die sporten niet overneemt terwijl de grote buitenlandse clubs dat wel doen...

• toolkist
  • Niet online
CornermanNL schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:55:
Er is niemand van enig kaliber die hierin gaat stappen, Heitinga had het ook niet moeten doen. Prima assistent trainer maar gewoon niet goed genoeg voor het hoofdtrainerschap. Zijn zaakwaarnemer wist dat ook en adviseerde het niet te doen.

Je eigen plafond kennen is ook belangrijk. En dan Ajax en al de "belangen" en "ego's" die erin zitten voor eigen glorie maakt het niet makkelijker.

Het is wel grappig om te zien dat voetbal nog steeds puur scorebord werk is. Opportunisme is nog steeds iets wat hoogtij viert.

Dat hele aanvallend voetbal en 4-3-3 Ajax DNA geleuter kan alleen als je de organisatie, de spelers en de staf ervoor hebt. En dat heeft Ajax niet en waarschijnlijk nooit gehad. Het kent periodes die toevallig goed uitpakken. Misschien wel net als alle andere Nederlandse topclubs.

100% zeker dat er meer dan genoeg interesse is, ook van capabele trainers.
Zeker in het buitenland blijft Ajax een grote naam die aanspreekt, ook met de 'recente' problemen.

Ik hoop wel dat ze het 'het moet een NL trainer zijn' in ieder geval loslaten, er zijn weinig NL-se trainers die echt met de tijd mee lijken te gaan en degenen die dat wel doen (Slot bv) zijn wel echt onhaalbaar.
Ten Hag schaar ik niet onder dit type trainer overigens.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:09
toolkist schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:46:
[...]

100% zeker dat er meer dan genoeg interesse is, ook van capabele trainers.
Zeker in het buitenland blijft Ajax een grote naam die aanspreekt, ook met de 'recente' problemen.

Ik hoop wel dat ze het 'het moet een NL trainer zijn' in ieder geval loslaten, er zijn weinig NL-se trainers die echt met de tijd mee lijken te gaan en degenen die dat wel doen (Slot bv) zijn wel echt onhaalbaar.
Ten Hag schaar ik niet onder dit type trainer overigens.
We gaan het zien, Ten Hag zie ik niet zo zitten. Die zat in een toevallig goede periode, waarbij de gok van het aantrekken van Blind & Tadic goed uitpakte. En nog wat aardige aankopen die in een goed draaiend elftal lekker konden voetballen.

Nu is het niet gezegd dat hij er niets van kan, maar de avonturen erna laten geen progressie zien inderdaad. Maar het zal wel zoiets worden, Ajax kennende. Weer een gemiste kans.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-11 16:41

Stimulate14

⭐⭐⭐

CornermanNL schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:49:
[...]

We gaan het zien, Ten Hag zie ik niet zo zitten. Die zat in een toevallig goede periode, waarbij de gok van het aantrekken van Blind & Tadic goed uitpakte. En nog wat aardige aankopen die in een goed draaiend elftal lekker konden voetballen.

Nu is het niet gezegd dat hij er niets van kan, maar de avonturen erna laten geen progressie zien inderdaad. Maar het zal wel zoiets worden, Ajax kennende. Weer een gemiste kans.
In Duitsland heeft hij niet echt een kans gekregen he. En bij United zijn alle top trainers langs gekomen en die zijn er ook allemaal weer uitgeknald. Dat ligt meer aan United als je het mij vraagt.

• toolkist
  • Niet online
Stimulate14 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:54:
[...]

In Duitsland heeft hij niet echt een kans gekregen he. En bij United zijn alle top trainers langs gekomen en die zijn er ook allemaal weer uitgeknald. Dat ligt meer aan United als je het mij vraagt.
De speelstijl lag natuurlijk wel aan Ten Hag en die was gewoon niet goed. Daarbij leek het erop alsof ie de ploeg ook te vaak niet fatsoenlijk gemotiveerd kon krijgen. En dat staat allemaal nog los van de aankopen die ie heeft gedaan ;)

• toolkist
  • Niet online
Nounou, Ajax zou 'naar de organisatie structuur willen kijken'
In de huidige structuur van Ajax moeten beslissingen langs drie organen. De bestuursraad, de RVC en de directie. Dat blijkt in de praktijk nauwelijks werkbaar te zijn. Daarom wil Ajax naar naar een organisatiestructuur waarin sneller beslissingen kunnen worden genomen. Daar wordt in de aankomende ALV uitgebreid over worden gesproken, zo weet het Parool.
https://ajax.supporters.n...satiestructuur-herzien%22

• Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-11 14:56
Het wordt tijd dat Ajax wat meer als bedrijf wordt gerund i.p.v. een clubje waar wat ex-voetballers zitten. Nieuwe trainer ook geen oud speler en uit het buitenland. Verder club van de beurs en Arena kopen.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Club van de beurs en Arena kopen verandert niets. De wijzigingen waar @toolkist het over heeft zouden wel kunnen werken als je daardoor meer gedaan krijgt en je los komt van het conservatieve beleid. Maar ik vrees dat je heel moeilijk van de 5e colonne af komt en de bestuursraad zal ook een factor blijven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik vind het moeilijk in te schatten waar Ajax nu voor gaat. Ik kan me niet voorstellen dat niemand in wil stappen, daar is Ajax te aantrekkelijk voor als club zijnde. Maar de huidige situatie helpt weer niet mee. Persoonlijk zou ik het ook niet prettig vinden om in te stappen als de TD er nog niet is, voor hetzelfde geld wordt er een TD neergezet die het totaal niet in de trainer ziet zitten en begin je al met een mismatch.

Ten Hag komt nu veelvuldig in het nieuws, ook al is dat een beetje gecreëerd door het AD zodat ze er lekker over kunnen schrijven. Qua type heb ik een dubbel gevoel. Enerzijds is hij wel iemand die er heel erg boven op kan zitten en spelers irritant veel individueel kan sturen. Bij grotere clubs werkt dat niet zo goed, maar bij dat zooitje ongeregeld wat nu de selectie van Ajax is werkt dat juist misschien wel goed voor nu. Maar of hij het ook echt weer op de lange termijn rit kan krijgen heb ik twijfels over.
Persoonlijk zou ik graag weer een frisse buitenlandse trainer zien en los laten met die Nederlandse ziekte, maar ik heb ernstige twijfels of ze dat in de huidige fase aandurven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Ik heb juist niet het idee dat Ten Hag veel bezig is met spelers individueel, heb hem altijd meer gezien als een manager dan een trainer.
Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als de juiste assistenten mee komen, maar ik betwijfel of dat er nu weer een compleet nieuw team aan assistenten komt.
Is Peereboom nu eigenlijk ook op non actief gezet of echt alleen Heitinga?
Die ging van analist naar trainer Jong naar assistent 1e en weer terug naar analist

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
toolkist schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:57:
Ik heb juist niet het idee dat Ten Hag veel bezig is met spelers individueel, heb hem altijd meer gezien als een manager dan een trainer.
Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als de juiste assistenten mee komen, maar ik betwijfel of dat er nu weer een compleet nieuw team aan assistenten komt.
Is Peereboom nu eigenlijk ook op non actief gezet of echt alleen Heitinga?
Die ging van analist naar trainer Jong naar assistent 1e en weer terug naar analist
Misschien niet individueel maar hij is wel zo'n dwangneuroot dat hij heel erg op details in de speelwijze zit. Je zag bij hem bij United ook heel erg op spelers hameren en daar hadden sommige van die (zelfbenoemde) vedettes dan ook helemaal geen zin in. Voor mij gevoel zat hij dan ook een beetje tussen wal en schip. Misschien de eredivisie wel ontgroeid, maar nog te weinig echt manager voor een Europese top.
Maar goed, dat baseer ik puur vanaf mijn positie op de huiskamerbank. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Frits Barend heeft bij Nieuws van de Dag aangegeven wie hij graag zou zien als opvolger van de ontslagen John Heitinga bij Ajax. De journalist noemt de namen van Anthony Correia (Telstar), Rick Kruys (FC Volendam) en de clubloze Joseph Oosting
Zo iemand kun je toch niet serieus nemen?
Z'n 4e suggestie is Co Adriaanse, die is tenslotte pas 78...

[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 07-11-2025 15:58 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Pastoor had ook al open gesolliciteerd las ik. Het spel is weer aardig op de wagen. Ik hoop maar dat er achter de schermen serieus gekeken wordt en men wel snel met iemand komt. Eigenlijk wil je na de komende interland periode gewoon al een nieuwe trainer hebben zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:21
Gonadan schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:24:
Pastoor had ook al open gesolliciteerd las ik. Het spel is weer aardig op de wagen. Ik hoop maar dat er achter de schermen serieus gekeken wordt en men wel snel met iemand komt. Eigenlijk wil je na de komende interland periode gewoon al een nieuwe trainer hebben zitten.
Het zal wel gewoon Fredje Grim worden tot de zomerstop.

je zal toch iedealiter eerst een nieuwe TD willen hebben. Anders krijg je misschien wel een mismatch en onwerkbare situatie.

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11 20:48
Ten Hag heeft een succesje nodig. Die gaat nu echt niet instappen bij de puinhoop Ajax.

Los daarvan vind ik het een overschatte trainer die niet kan communiceren.

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11 20:48
Dubbel.

[ Voor 96% gewijzigd door Advizor op 07-11-2025 17:12 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 11:18

Agent47

I always close my contracts.

Overmars heeft bedankt.

Ik krijg echt met de week het idee dat die club steeds meer op omvallen staat.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• JanW
Mooi. Die mag mooi wegblijven. Alleen wel schrijnend om te lezen dat ie dus al twee keer is benaderd :|

• KillaZ
Gonadan schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:24:
Was dat niet een analyst die had geroepen dat Pastoor bij de huidige situatie zou passen?

K to the KillaZ

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 11:18

Agent47

I always close my contracts.

Ik denk dat Ajax de kant van Feyenoord moet opgaan toen het zo slecht ging en er noodgedwongen naar de jeugd gegrepen werd.

Overmars deed het goed, maar gaf ook niet normaal veel geld uit. Die Duitser heeft er toen helemaal een potje van gemaakt met die salarissen.

Gooi een Sutalo eruit, Pasveer eruit, Berghuis moven.

Spelers als Taylor, Klaassen ( staat altijd goed), Godts zijn nuttig.

Wordt 1 of twee seizoenen lekker vierde en bouw op vanuit je eigen jeugd. Creer daar je waarde. Doe niet zo debiel met salarissen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Na het vertrek van Heitinga barst het weer los bij Ajax. Oud-hoofdscout Hans van der Zee legt de schuld bij technisch directeur Alex Kroes, die volgens hem totaal heeft gefaald. Hij wijst op het negeren van transfervrije spelers als Eriksen en het links laten liggen van Daley Blind, die voor een half miljoen te koop stond. Tegelijk werd er wél miljoenen uitgegeven aan spelers als Gloukh, terwijl Berghuis en Klaassen net hun contract hadden verlengd.

Zaakwaarnemer Rob Jansen noemt Ajax “een ziek nest” en legt de verantwoordelijkheid bij Danny Blind, die volgens hem Van Gaal beïnvloedde en Heitinga zwartmaakte zonder ooit met hem te praten. Blind zelf, die binnenkort vertrekt uit de raad van commissarissen, noemt alles “onzin” en “pulp” en weigert verder commentaar.

Bron: NOS.nl

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:18
KillaZ schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:35:
[...]

Was dat niet een analyst die had geroepen dat Pastoor bij de huidige situatie zou passen?
Ik zou het wel de ideale trainer vinden op dit moment. Als er één is die in staat is om een team tactisch goed neer te zetten en ook nog goed te laten spelen is hij het wel. Maar ja, waarschijnlijk moet er eerst een strijd beslecht worden of hij wel genoeg Ajacied is.

• JanW
Agent47 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:41:
Ik denk dat Ajax de kant van Feyenoord moet opgaan toen het zo slecht ging en er noodgedwongen naar de jeugd gegrepen werd.

Overmars deed het goed, maar gaf ook niet normaal veel geld uit. Die Duitser heeft er toen helemaal een potje van gemaakt met die salarissen.

Gooi een Sutalo eruit, Pasveer eruit, Berghuis moven.

Spelers als Taylor, Klaassen ( staat altijd goed), Godts zijn nuttig.

Wordt 1 of twee seizoenen lekker vierde en bouw op vanuit je eigen jeugd. Creer daar je waarde. Doe niet zo debiel met salarissen.
Overmars deed het redelijk. Resultaten verbloemen veel. Maar spelers als Orejuela, Andersen, Johnson, Jensen, Cassiera waren ook allemaal van Overmars. Daarnaast was Overmars de scouting en de TD in één. Had hij alles in z'n eigen beheer en was ook hij al druk bezig met het idioot ver opvoeren van het salarishuis en het aantrekken van bijvoorbeeld Bergwijn en Berghuis. Middelmatige grootverdieners.

Laat er nu eindelijk eens iemand komen die bereid is samen te werken met de scoutingafdeling. Die gericht gaat inkopen en voorbereid is op wat komen gaat. Henderson, hallo, Kroes? De afgelopen jaren is er veel paniekvoetbal gespeeld bij het technische beleid.

Verder eens met veel dingen, behalve Klaassen. Al heb je ervaring ook nodig. Je kan niet volledig voor eigen jeugd gaan. In de jeugd lopen echt wel wat goede voetballers rond die een kans verdienen t.o.v. de Wijndals en Rosa's in de selectie :X

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:16
Mog schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:52:
Na het vertrek van Heitinga barst het weer los bij Ajax. Oud-hoofdscout Hans van der Zee legt de schuld bij technisch directeur Alex Kroes, die volgens hem totaal heeft gefaald. Hij wijst op het negeren van transfervrije spelers als Eriksen en het links laten liggen van Daley Blind, die voor een half miljoen te koop stond. Tegelijk werd er wél miljoenen uitgegeven aan spelers als Gloukh, terwijl Berghuis en Klaassen net hun contract hadden verlengd.

Zaakwaarnemer Rob Jansen noemt Ajax “een ziek nest” en legt de verantwoordelijkheid bij Danny Blind, die volgens hem Van Gaal beïnvloedde en Heitinga zwartmaakte zonder ooit met hem te praten. Blind zelf, die binnenkort vertrekt uit de raad van commissarissen, noemt alles “onzin” en “pulp” en weigert verder commentaar.

Als je wint, heb je vrienden.......

• JanW
Mog schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:52:

Dankjewel Danny Blind dus. Wat een parasiet is die Rob Jansen toch :r In plaats van dat ie even pas op de plaats maakt en z'n cliënt begeleid, gaat ie z'n straatje schoonvegen. John blonk nergens in uit. Tactisch, communicatief. Alles was zwak. Maar het lag niet aan John. Het lag aan anderen. Wat is dat toch met dit soort volwassenen waarbij iedere vorm van reflectie ontbreekt...

• toolkist
  • Niet online
van der Zee ook. Met gezeik weggegaan, natuurlijk kan die nu dan alleen maar gal spuwen.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
KillaZ schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:35:
[...]

Met Pastoor erbij, die een minutenlang verhaal had dat hij dat zeker niet zou weigeren. Dus ja, dat was wel een open sollicitatie. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik vraag me echt af of spelers als Blind en Eriksen Ajax wel verder zouden helpen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• KillaZ
Gonadan schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:05:
[...]

Met Pastoor erbij, die een minutenlang verhaal had dat hij dat zeker niet zou weigeren. Dus ja, dat was wel een open sollicitatie. :P
Ohhh meen je, dat wist ik niet. 8)7
Gunner schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:13:
Ik vraag me echt af of spelers als Blind en Eriksen Ajax wel verder zouden helpen.
Nou ja, je mist ervaring en spelers die het voortouw nemen. Ik denk dat Blind dat wel zou doen.

Eriksen is meer een overweging tov het gemis aan creativiteit. Je geeft nu 18 miljoen uit aan Gloukh. Had een gratis Eriksen (met een vergelijkbaar salaris als Gloukh) niet een beter optie geweest voor nu?

18 miljoen kan 24 worden, maar kan ook zomaar 12 worden. In dat opzicht was Eriksen gratis geweest met meer ervaring en in de ED absoluut geen achteruitgang.

[ Voor 53% gewijzigd door KillaZ op 11-11-2025 09:19 ]

K to the KillaZ

• JanW
toolkist schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:04:
van der Zee ook. Met gezeik weggegaan, natuurlijk kan die nu dan alleen maar gal spuwen.
Van Der Zee opperde Eriksen als vervanger van Henderson :D Eriksen is een aanvallende middenvelder. Daar speelt ie dit seizoen bij Wolfsburg ook weer.
Nee, dat doen ze niet.

• PolarBear
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:41:
Die Duitser heeft er toen helemaal een potje van gemaakt met die salarissen.
Volgens mij ligt dat ook wel wat genuanceerder, Mislintat had voor zover ik het begrepen heb het concept geïntroduceerd dat je meer salaris kreeg bij CL deelname. Dat was daarvoor niet het geval waardoor er voetballers waren met CL salarissen terwijl Ajax EL speelde.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mensen hebben een kort geheugen. Zoek maar op Blind in het [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 topic. Genoeg kritiek te vinden dat hij te traag is. Waarom zou je hem 2,5 seizoen later terug willen halen? Hoe is dat vooruitgang?

• PolarBear
  • Niet online
KillaZ schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:17:
[...]
Eriksen is meer een overweging tov het gemis aan creativiteit. Je geeft nu 18 miljoen uit aan Gloukh. Had een gratis Eriksen (met een vergelijkbaar salaris als Gloukh) niet een beter optie geweest voor nu?
Je had prima met Eriksen én Gloukh in de selectie kunnen spelen. Als je Klaasen en Berghuis niet verlengt had was dat echt een upgrade van jewelste geweest.

• Napo
  • Niet online
JanW schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:18:
[...]

Van Der Zee opperde Eriksen als vervanger van Henderson :D Eriksen is een aanvallende middenvelder. Daar speelt ie dit seizoen bij Wolfsburg ook weer.
Daar gaat het inderdaad nogal mis als je uit gaat van vervanging. Gloukh is net zo goed geen vervanging van Henderson. Op zijn best is Regeer de vervanger van Henderson kijkende naar de positie maar dat houdt ook niet helemaal over.
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste