Imo zou Ajax weer in het buitenland moeten kijken. In de Eredivisie loopt (op Jans na misschien) geen enkele trainer die ik bij Ajax zou willen zien. Dus ook geen Dick Schreuder of die trainer bij Telstar die het nu net even leuk doen zonder enig verwachtingspatroon. Jans zie ik echter als onhaalbaar.
Nu moet ik toegeven dat ik ook niet per se zicht heb op alle trainers in het buitenland die haalbaar zouden zijn maar inderdaad figuren als Steijn, Schreuder, en alle anderen van dat niveau moet je niet willen, dan kan je net zo goed aan blijven klooien met Heitinga.
Ik zie liever iemand zonder dat vermaledijde "Ajax-DNA", die realistisch is en zich niet blind staart op "Ajax voetbal", zonder banden met de Telegraaf en geen Nederlands kan lezen/verstaan. Dan hoeft diegene zich in ieder geval niet druk te maken over wat de blaadjes en praatprogramma's (en wij ook

) allemaal te klagen hebben. Maar ja, dan heb je nog de "kritische achterban" die gaat morren als we niet aanvallend spelen, ook al heb je de selectie er niet voor.
Eigenlijk hadden we die, maar die is dus zelf opgestapt
Ik vrees dat het nog wel eens donkere jaren worden op deze tour. De Champions League gaan we niet halen, zo pessimistisch ben ik inmiddels wel. Europa League moet ik ook nog maar zien. Zit je met een beetje pech in de Conference League. Succes met herbouwen terwijl je concurrentie de Champions League miljoenen binnenharkt de komende jaren.
Hopelijk lopen er nog wat pareltjes in de jeugd want dat is wel vaker de redding geweest van Ajax in mindere periodes.