Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 22:18
Dennisdn schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:20:
Ik dacht dat de discussies over de maximale capaciteit het ergste was, maar nu is het aantal keer opladen zelfs een dingetje _O-
Op Tweakers durf ik dit schaamteloos te vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:37
Dan nu de discussie over de productie maand :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKS3wZ8BifQnNtaXHJMKXyBNikE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMY1xIo66VEVo3MGVQyb1WUD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_Oqn_JVQDtKifPJSo-i6h32gTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwiyfcaKJm3WMjdCcijcddSN.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was eerder voorbij gekomen maar zie het zo snel niet terug. Deze strepen heb ik als ik de voorcamera verticaal gebruik. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
goodfella schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:14:
[...]

Nee, zo werkt het niet. En gelukkig maar. Een cycle is namelijk wanneer je de volledige 100% van de batterij's capaciteit hebt verbruikt.

Mijn Apple Carplay is enkel te gebruiken met laadkabel, met jouw bovenstaande aanname dan zou ik een hoog aantal cycli hebben t.o.v. iemand die geen bedraade Apple Carplay gebruikt.
Nou ik heb een maand lang continu bedraad CarPlay gebruikt ivm vakantie en heb al wel 43 cycli.

Was 2x50% laden niet ook een Cycli?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Je moet hem ook wel gebruiken hè 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dennisdn schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:20:
Ik dacht dat de discussies over de maximale capaciteit het ergste was, maar nu is het aantal keer opladen zelfs een dingetje _O-
cycli =/= aantal keer opladen. Ik limiteer mijn batterij vrijwel altijd tot 85% en sommige optimale laadcycli "verbruiken" maar .2 cyclus terwijl een sessie tot 100% meer dan 1 cyclus kan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Donstil schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:26:
[...]

Je moet hem ook wel gebruiken hè 😉
Yep en elke nacht op de MagSafe en in de auto altijd op de MagSafe

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bing69 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:30:
[...]

Yep en elke nacht op de MagSafe en in de auto altijd op de MagSafe
Ooh keurig, ik kijk er verder ook niet naar om overigens maar door de vraag even gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

goodfella schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:14:
[...]

Nee, zo werkt het niet. En gelukkig maar. Een cycle is namelijk wanneer je de volledige 100% van de batterij's capaciteit hebt verbruikt.
Zo zou het moeten zijn, maar bij mij loopt het aantal cycles sneller op dan ik zou verwachten. Ik heb inmiddels 26 cycles sinds 22 september en ik gebruik gemiddeld net iets meer dan 50% van de batterijcapaciteit per dag.
Ik laad mijn iPhone nooit 's nachts op, meestal leg ik 'm overdag een uurtje op (MagSafe) of aan (usb-c-kabel) de lader.

[ Voor 11% gewijzigd door Canaria op 22-10-2023 02:23 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:46
Canaria schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 02:20:
[...]

Zo zou het moeten zijn, maar bij mij loopt het aantal cycles sneller op dan ik zou verwachten. Ik heb inmiddels 26 cycles sinds 22 september en ik gebruik gemiddeld net iets meer dan 50% van de batterijcapaciteit per dag.
Ik laad mijn iPhone nooit 's nachts op, meestal leg ik 'm overdag een uurtje op (MagSafe) of aan (usb-c-kabel) de lader.
Met echt 50% batterij verbruik per dag zou je minder cycles verwachten ja na deze periode.

Hier wat Apple er over uitlegt;
You complete one charge cycle when you’ve used (discharged) an amount that represents 100% of your battery’s capacity* — but not necessarily all from one charge. For instance, you might use 75% of your battery’s capacity one day, then recharge it fully overnight. If you use 25% the next day, you will have discharged a total of 100%, and the two days will add up to one charge cycle.

* A complete charge cycle is normalized between 80% and 100% of original capacity to account for expected diminishing battery capacity over time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:48
Heb mn i15 pro nu +-3 weken.
Mijn 12promax die ik 3 jaar zonder screenprotector droeg geen krasje had op mn scherm.
zit er op mijn i15 al aardig onder de krassen, niet laten vallen altijd in een aparte broekzak.
wellicht even terug naar apple store?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
syntesia schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:31:
Heb mn i15 pro nu +-3 weken.
Mijn 12promax die ik 3 jaar zonder screenprotector droeg geen krasje had op mn scherm.
zit er op mijn i15 al aardig onder de krassen, niet laten vallen altijd in een aparte broekzak.
wellicht even terug naar apple store?
Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:11
15 Pro 256GB sinds launch dayAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odT_5_3rPLHsHXdsIDkGu0WC7Bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzzY4flILIp338DPlFsUOmwF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
Door deze eens gaan kijken, 11 cycli sinds 11 oktober.

Bij opladen staat nu: geoptimaliseerd en 80%..... Dacht altijd dat optimaal tot 80% was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:47
The_Bald_Diver schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:51:
Door deze eens gaan kijken, 11 cycli sinds 11 oktober.

Bij opladen staat nu: geoptimaliseerd en 80%..... Dacht altijd dat optimaal tot 80% was
Geoptimaliseerd is eerst 80 en vlak voor de wekker gaat naar 100.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Vandaag nog maar eens op de apple website rondhangen, een keuze maken en morgen bestellen. De prijs is geen beperkende factor, want aankoop via werkgever, waardoor er nauwelijks verschil zit tussen een pro en non-pro.

Ik kom van een 13 mini af, en zal het formaat erg missen. ;w ;( Maar die komt nooit meer terug, en het wordt sowieso tijd om te wennen aan het 6.1 inch formaat dan maar.

Wel kijk ik uit naar een betere batterijduur, dus dat is dan wel een voordeel.

De 15 is dit jaar wat mij betreft echt de betere aankoop voor de meerderheid van de gebruikers (mening). Ja, geen echte upgrades, maar wel veel verfijning op alle gebieden. Wat de iPhone 15 dus niet 'spectaculair' maakt, maar wel nagenoeg de perfecte, vanilla, standaard 'all round' iPhone. In die zin ben ik het vooral eens met MKBHD in zijn review.

Nu beraad ik me of ik toch niet de pro wil overwegen, en of de unieke features daar me over de streep kunnen trekken of belangrijk genoeg zijn. Vroeger heb ik nooit een pro overwogen, want gewicht is voor mij doorslaggevende factor nummer 1. En de 12, 13 en 14 pro zijn gewoon altijd veel te zwaar geweest. Dat is nu beter, dus komt 'ie in de running.

Maar apple heeft gaandeweg een veel betere opsplitsing gemaakt tussen pro en non-pro, waardoor de 'pro' features ook effectief meer voor een 'pro' user zijn (vooral naar video content en fotografie), waardoor je als casual steeds minder nood hebt aan die pro. Vroeger vond men de pro niet 'pro' genoeg, en had je genoeg 'casuals' (geen verwijt!) die bvb om camera redenen toch een pro kochten.

Nu heeft apple die scheiding scherper gesteld, wellicht om tegemoet te komen aan het lage 'pro' gehalte van de pro, maar heeft eigenlijk daardoor de 15 veel aantrekkelijker en vollediger gemaakt, waardoor steeds minder kopers veel voordeel hebben bij een pro iPhone.

Ik zit in de fijne situatie dat het qua budget niet veel uitmaakt. Dus je wil ergens steeds het beste zonder er bij na te denken. Maar als ik eerlijk ben vind ik bvb die drie grote lenzen op een pro niet echt mooi. Vind ik het camera-eiland te ver uitsteken. Is alu sowieso beter tegen vingerafdrukken, zelfs vergeleken met titanium. Ook is de A17 pro chip waarschijnlijk veel verder opgevoerd met wat extra cores om toch maar dat benchmark verschil op papier te halen, wat slechter is voor batterij. Een performance niveau die ik absoluut ook niet nodig heb.

Ik denk echt dat deze generatie de 15 standaard (en nu zeker met de 2x zoom) eigenlijk de beste iPhone is. Vreemd genoeg. Een betrouwbare en bewezen A16, een nieuwe 48MP camera uit de 14 pro, leuke en fijne foto features, en langere batterijduur.

Ik vind het alleen erg jammer dat de kleuren zo lelijk en flets zijn, waardoor ik uiteindelijk maar 1 keuze meer over houd. Namelijk zwart. Of heel misschien blauw. Maar dat hadden ze beter 'hard white', 'cold white', of 'icy blue' genoemd of zo, want het is helemaal in de verste verte geen blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Heb de mijne 25 september gekregen en hij ligt elke nacht aan de lader. Afgelopen week in de auto ook trouwens, want heb een nieuw laadkabeltje.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49TP53zePzKtd7dTho7qS_fERvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mb2p4aDekhnMS3F9gqTPJSuY.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Amos_x schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:21:
Vandaag nog maar eens op de apple website rondhangen, een keuze maken en morgen bestellen. De prijs is geen beperkende factor, want aankoop via werkgever, waardoor er nauwelijks verschil zit tussen een pro en non-pro.

Ik kom van een 13 mini af, en zal het formaat erg missen. ;w ;( Maar die komt nooit meer terug, en het wordt sowieso tijd om te wennen aan het 6.1 inch formaat dan maar.

De 15 is dit jaar wat mij betreft echt de betere aankoop voor de meerderheid van de gebruikers (mening). Ja, geen echte upgrades, maar wel veel verfijning op alle gebieden. Wat de iPhone 15 dus niet 'spectaculair' maakt, maar wel nagenoeg de perfecte, vanilla, standaard 'all round' iPhone. In die zin ben ik het vooral eens met MKBHD in zijn review.

Nu beraad ik me of ik toch niet de pro wil overwegen, en of de unieke features daar me over de streep kunnen trekken of belangrijk genoeg zijn. Vroeger heb ik nooit een pro overwogen, want gewicht is voor mij doorslaggevende factor nummer 1. En de 12, 13 en 14 pro zijn gewoon altijd veel te zwaar geweest. Dat is nu beter, dus komt 'ie in de running.

Maar apple heeft gaandeweg een veel betere opsplitsing gemaakt tussen pro en non-pro, waardoor de 'pro' features ook effectief meer voor een 'pro' user zijn (vooral naar video content en fotografie), waardoor je als casual steeds minder nood hebt aan die pro. Vroeger vond men de pro niet 'pro' genoeg, en had je genoeg 'casuals' (geen verwijt!) die bvb om camera redenen toch een pro kochten.

Nu heeft apple die scheiding scherper gesteld, wellicht om tegemoet te komen aan het lage 'pro' gehalte van de pro, maar heeft eigenlijk daardoor de 15 veel aantrekkelijker en vollediger gemaakt, waardoor steeds minder kopers veel voordeel hebben bij een pro iPhone.

Ik zit in de fijne situatie dat het qua budget niet veel uitmaakt. Dus je wil ergens steeds het beste zonder er bij na te denken. Maar als ik eerlijk ben vind ik bvb die drie grote lenzen op een pro niet echt mooi. Vind ik het camera-eiland te ver uitsteken. Is alu sowieso beter tegen vingerafdrukken, zelfs vergeleken met titanium. Ook is de A16 pro chip waarschijnlijk veel verder opgevoerd met wat extra cores om toch maar dat benchmark verschil op papier te halen, wat slechter is voor batterij. Een performance niveau die ik absoluut ook niet nodig heb.

Ik denk echt dat deze generatie de 15 standaard (en nu zeker met de 2x zoom) eigenlijk de beste iPhone is. Vreemd genoeg. Een betrouwbare en bewezen A15, een nieuwe 48MP camera uit de 14 pro, leuke en fijne foto features, en langere batterijduur.

Ik vind het alleen erg jammer dat de kleuren zo lelijk en flets zijn, waardoor ik uiteindelijk maar 1 keuze meer over houd. Namelijk zwart. Of heel misschien blauw. Maar dat hadden ze beter 'hard white', 'cold white', of 'icy blue' genoemd of zo, want het is helemaal in de verste verte geen blauw.
Kan me er voor grootste deel wel in vinden maar ik zou persoonlijk niet meer terug kunnen naar een 60hz scherm. Als je het nooit ervaren hebt weet je uiteraard ook niet wat je mist maar ik zou niet meer terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Smeldor schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Kan me er voor grootste deel wel in vinden maar ik zou persoonlijk niet meer terug kunnen naar een 60hz scherm. Als je het nooit ervaren hebt weet je uiteraard ook niet wat je mist maar ik zou niet meer terug willen.
Ik heb 120 Hz op de iPad pro, en op een pc scherm. "Nice to have", geen "need to have". Het komt sowieso veel beter tot z'n recht op grotere schermen zoals op een iPad pro of pc scherm, waar je grotere lappen tekst kan scrollen die dan ook langer in beeld zijn. Of met windows kan schuiven en zo.

Op een kleiner iPhone scherm merk ik het sowieso veel minder. Het staat in elk geval onderaan het lijstje argumenten. Ik weet dat het een verschilpunt is, maar het maakt me helemaal niet uit. Ook m'n macbook pro heeft nog 60 hz, persoonlijk vind ik het heel erg overroepen allemaal. Echt een gadget freak ding (prima voor wie het wel een must have feature vind hoor, gewoon niets voor mij)

Op de telefoon gaat het in mijn geval toch meer over statische beelden (teksten/messaging), bellen, meer statische apps zoals een song kiezen in spotify of apple music of zo. Soms wat youtube... Allemaal dingen waarvoor 60 hz prima is. Zelfs scrollen op tekst (nieuws, krant) ervaar ik niet als storend, en dan lees ik het meeste wellicht via handover toch op de iPad.

Enige wat me eventueel naar een pro trekt is always on screen, en die action button. Derde lens een klein beetje. Verder weinig eigenlijk Geen nood aan die speciale video modes of data transfer op de usb poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Ik denk echt dat deze generatie de 15 standaard (en nu zeker met de 2x zoom) eigenlijk de beste iPhone is. Vreemd genoeg. Een betrouwbare en bewezen A15, een nieuwe 48MP camera uit de 14 pro, leuke en fijne foto features, en langere batterijduur.
Keuze gemaakt, succes met bestellen! :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smeldor
  • Nu online
Amos_x schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

Ik heb 120 Hz op de iPad pro, en op een pc scherm. "Nice to have", geen "need to have". Het komt sowieso veel beter tot z'n recht op grotere schermen zoals op een iPad pro of pc scherm, waar je grotere lappen tekst kan scrollen die dan ook langer in beeld zijn. Of met windows kan schuiven en zo.

Op een kleiner iPhone scherm merk ik het sowieso veel minder. Het staat in elk geval onderaan het lijstje argumenten. Ik weet dat het een verschilpunt is, maar het maakt me helemaal niet uit. Ook m'n macbook pro heeft nog 60 hz, persoonlijk vind ik het heel erg overroepen allemaal. Echt een gadget freak ding (prima voor wie het wel een must have feature vind hoor, gewoon niets voor mij)

Op de telefoon gaat het in mijn geval toch meer over statische beelden (teksten/messaging), bellen, meer statische apps zoals een song kiezen in spotify of apple music of zo. Soms wat youtube... Allemaal dingen waarvoor 60 hz prima is. Zelfs scrollen op tekst (nieuws, krant) ervaar ik niet als storend, en dan lees ik het meeste wellicht via handover toch op de iPad.

Enige wat me eventueel naar een pro trekt is always on screen, en die action button. Derde lens een klein beetje. Verder weinig eigenlijk Geen nood aan die speciale video modes of data transfer op de usb poort.
Dat is persoonlijk maar ik had een iPhone 13 Pro Max en heb een iPad Pro. Ik zit in afwachting van mijn telefoon op een reserve iphone 11 en ik mis het echt. Mijn ogen worden sneller vermoeid en ik vind de telefoon veel langzamer aanvoelen met scrollen etc. Is het een must? Nee zeker niet maar dat is een telefoon van 1000 euro ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zit in de fijne situatie dat het qua budget niet veel uitmaakt. Dus je wil ergens steeds het beste zonder er bij na te denken. Maar als ik eerlijk ben vind ik bvb die drie grote lenzen op een pro niet echt mooi. Vind ik het camera-eiland te ver uitsteken. Is alu sowieso beter tegen vingerafdrukken, zelfs vergeleken met titanium. Ook is de A16 pro chip waarschijnlijk veel verder opgevoerd met wat extra cores om toch maar dat benchmark verschil op papier te halen, wat slechter is voor batterij. Een performance niveau die ik absoluut ook niet nodig heb.

Ik denk dat je je keuze hebt gemaakt... en je onderbouwt 'm ook goed, waardoor het denk ik ook een goede keuze is! :)

De verschillen tussen een normale 15 en een 15 Pro vallen echt wel mee, terwijl het qua prijs wel ruim €250 scheelt.

Ik ben zelf voor de Pro gegaan, maar dat komt omdat ik het zelf ook leuk/fijn vindt om die extra dingen te hebben zoals een A17 chip. Maar heel objectief: een A16 chip is nog steeds retesnel en in dagelijks gebruik ga je het verschil niet merken. Hetzelfde met de titaniumbehuizing: leuk dat ze het doen, maar ik had het ook geloofd als ze zouden hebben gezegd dat het aluminium was met een andere coating. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:43

Ik denk dat je de juiste keuze maakt, zeker gezien je van de 13 Mini af komt. Ja, de Pro is minder zwaar dan vroeger, maar nog steeds een fiks stuk zwaarder dan de reguliere 15. En de gewone 15 is een prima telefoon, in feite op een paar details na een 14 Pro Air zeg maar. Verschilt weinig met de 15 Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Voor mij was de telelens de reden om toch weer voor een Pro te kiezen. Ik heb heel lang een 13 mini gebruikt maar mijn Pixel 7 Pro zat altijd in de tas voor eventuele fotomomenten.
De 13 mini is nu mijn testtoestel en ik doe hem nooit meer weg. Het langzame scherm heeft mij nooit gestoord, ik merk het nauwelijks, ook niet als ik de 13 mini en 15 Pro naast elkaar houd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De 13 mini is gewoon een briljante telefoon. Maar als fotogeniek ben ik alleen voor de camera naar een 15-Pro geswitched, dat het toestel op dieet is gegaan maakt het bruikbaar, maar de 13 mini blijft stiekem prima.

Qua scherm 60 Hz of 120 Hz… de pro is soepeler, maar of dat door de refresh komt of gewoon de zwaardere GPU en 8 GB werkgeheugen kan ik niet zien. En dan nog blijft het verschil maar arbitrair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Delerium schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:42:
De 13 mini is gewoon een briljante telefoon.
Als alle geruchten kloppen wordt volgend jaar de nieuwe SE precies wat we verwachten van een Mini :) Hopelijk komt er dan een SE Pro bij, maar wellicht wens ik dan te veel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
In gebruik sinds donderdag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFEU5D9nCSp8P9deH1xAPopGAv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRGgMf3rWZgA244iJDukGx2q.jpg?f=fotoalbum_large

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:13:
Als alle geruchten kloppen wordt volgend jaar de nieuwe SE precies wat we verwachten van een Mini :) Hopelijk komt er dan een SE Pro bij, maar wellicht wens ik dan te veel :9
Haha dat zou wel een grap zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Smeldor schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Ik km van 11p en zie amper verschil tussn 60 en 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Smeldor schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:55:
[...]

Dat is persoonlijk maar ik had een iPhone 13 Pro Max en heb een iPad Pro. Ik zit in afwachting van mijn telefoon op een reserve iphone 11 en ik mis het echt. Mijn ogen worden sneller vermoeid en ik vind de telefoon veel langzamer aanvoelen met scrollen etc. Is het een must?
Ik heb wel eens een 14 vast, want die heeft mijn moeder en mijn moeder komt regelmatig ergens niet uit.
En dan zie ik dat 60 Hz scherm en valt mij dat telkens weer tegen, het scrollen voelt enorm laggy.

Op de vraag "Is het een must" zou ik daarom zeggen: Absoluut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Dennisdn schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

De geruchten spreken van 2025. Ik heb er net ook nog even op gezocht. Hoe dan ook, van die phone is in de verste verte nog niets echt bekend, nauwelijks een gerucht, laat staan of 'ie bestaat of niet. Het zou me niet verwonderen dat de volgende SE nog eens in het iPhone 8 design komt eigenlijk. En waarom ook niet, prima ontwerp vind ik persoonlijk.

Als dat ding nu een veel betere batterij had (niet compatibel met dat design wegens volume, dat begrijp ik) en een goede camera (1), bvb de recente 48 MP camera, dan is het een no brainer. Klein, goede camera, alles wat ik zou willen.

Als 'ie in het design van een 12/13 mini komt, aan een goede prijs, met een goede camera (!) nog beter dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Smeldor schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:55:
[...]

Dat is persoonlijk maar ik had een iPhone 13 Pro Max en heb een iPad Pro. Ik zit in afwachting van mijn telefoon op een reserve iphone 11 en ik mis het echt. Mijn ogen worden sneller vermoeid en ik vind de telefoon veel langzamer aanvoelen met scrollen etc. Is het een must? Nee zeker niet maar dat is een telefoon van 1000 euro ook niet.
Als mijn ogen vermoeid worden van een telefoon, 60 Hz of niet, ga ik me toch ernstige vragen stellen bij mijn telefoongebruik. Ik zit daar niet hele boeken op te lezen of zo.

Een telefoon is voor mij gereedschap, een tool om een aantal zaken te kunnen doen. Navigeren, communicatie, wat nuttige apps, bellen, video calls, en foto's maken. Ook wel wat youtube (wat ook maar 60Hz videos zijn)

Ik zit niet eindeloos door social media feeds te scrollen, waar ik me kan inbeelden dat 120 Hz fijner voelt. Het meeste van mijn gebruik is eigenlijk vrij statisch. Dus maakt het me minder uit.

Het helpt ook dat iPhone sowieso heel fluide en stottervrije animaties heeft, wat zelfs op 60 Hz toch een goed, vlot en snel gevoel geeft aan de telefoon. Dat was ooit wel anders op de meeste androids uit het verleden, met hun slecht geoptimaliseerde haperende transities en zo.

Ach, vrij persoonlijk allemaal. Wie het niet mist of er niet aan denkt, is denk ik prima uit met een 15.

En we weten allemaal waarom dit soort features nog op de gewone iPhone lijn zitten. De iPhone (standaard) is zo ongeveer wel volledig uitontwikkeld. Het enige wat ze nu kunnen doen is de 3 of 4 luxe features uit de pro druppelsgewijs naar de non-pro's brengen. Door elk jaar iets voor te behouden, kunnen ze elk jaar op de keynote een mooie aankondiging maken.

Apple weet intern volgens mij precies hoe de iPhone er komt uit te zien tot in 2028 of zo. A17 non-pro volgend jaar (usb 3 -> feest!), 120 Hz in 2025 (feest!), action button in 2026 (feest!), nieuwe modem ontwikkeld door apple in 2027 (die in 2025 in de pro zit), enzovoort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Amos_x schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:32:
[...]

Het zou me niet verwonderen dat de volgende SE nog eens in het iPhone 8 design komt eigenlijk. En waarom ook niet, prima ontwerp vind ik persoonlijk.
Ik ga er een beetje vanuit dat de geruchten wel kloppen. Ik denk dat het qua productie goedkoper is om de schermen van de goedkoopste iPhones te pakken ipv een speciale lijn van “de oude” schermen ernaast te houden incl touchID e.d. want dan moeten ze ook weer heel wat jaren ook reserve onderdelen blijven maken. Zoveel mogelijk eenheid is het goedkoopst. Daarom heb ik goede hoop :)

Aan de andere kant bent ik nu ook wel weer helemaal gewend aan het formaat van de Pro. Dus of ik in de praktijk echt over zou gaan naar die SE is dan nog maar de vraag. Volgend jaar is de Pro alweer iets groter, als ie de jaren erna maar niet nóg groter gaat worden….

[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 22-10-2023 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vroeger zwoer ik ook bij kleinere telefoons. Veel handzamer. Echter naarmate je een telefoon steeds uitgebreider, intensiever en ook zakelijk gebruikt, wordt een groter scherm imho onmisbaar. In 2016 kreeg ik de 7 plus en daarvoor had ik al wat grotere androids maar sindsdien ben ik nooit meer terug gegaan naar een kleiner model.

Gezien de rol die de smartphone tegenwoordig heeft zou ik dus ook niet meer terugwillen naar een kleiner model.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:27
Help!!!! schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:42:
Vroeger zwoer ik ook bij kleinere telefoons. Veel handzamer. Echter naarmate je een telefoon steeds uitgebreider, intensiever en ook zakelijk gebruikt, wordt een groter scherm imho onmisbaar. In 2016 kreeg ik de 7 plus en daarvoor had ik al wat grotere androids maar sindsdien ben ik nooit meer terug gegaan naar een kleiner model.

Gezien de rol die de smartphone tegenwoordig heeft zou ik dus ook niet meer terugwillen naar een kleiner model.
Ben het hier volledig mee eens. Een en ander hangt sterk samen met je usecase, je gaat compromissen sluiten. Daarnaast werkt een groter scherm ook prettiger met bijkomend voordeel dat je batterij groter is. In mijn geval is dat geen luxe. Wel vind ik het ook deels afhangen van het design, hoe prettig is het in gebruik. Dit jaar vind ik het erg fijn.

#TeamNoCase

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:03
Dennisdn schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:26:
[...]

Geoptimaliseerd is eerst 80 en vlak voor de wekker gaat naar 100.
Vanaf wanneer zou dit moeten gaan werken? Mijn 12pro deed dit vaak netjes, maar mijn 15 sinds 25september heeft nog geen 1x dat oplaadpatroon laten zien.

Op internet las ik termijn van 14 dagen, maar daar zit ik al overheen.

Overigens: mijn Apple Watch 9 laat dit geoptimaliseerd laden niet zien. Terwijl deze ook staat ingeschakeld.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
@Help!!!! @Jaymone

Ik gebruik de 13 mini ook 'zakelijk' (mail bedoel je dan? Wat zakelijke apps, ...). En dat kan prima.

Het is de perfecte iPhone, en de beste iPhone die apple ooit heeft gemaakt. Mijn mening, persoonlijk dan. En ik hoop van harte dat het formaat ooit eens terug komt, maar ik vermoed van niet. Misschien als battery tech nog eens verbetert, dat het dan weer mogelijk is.

Een telefoon voor mensenhanden. Ik kijk er youtube op, doe er vanalles mee. Dat kleine formaat is misschien in 1 op de 20 gevallen even lastig, maar is anderzijds ten allen tijde zo fijn om mee te nemen in dagelijks gebruik.

En de telefoon neemt ook een minder 'prominente' plaats in als gadget, wat goed is voor de telefoon verslaving.

Door de vrij hoge beeldverhoudingen van smartphones is een grotere phone in de breedte nagenoeg gelijk, maar enkel hoger. Een youtube 16:9 video heeft zwarte stroken links en rechts, dus naar perceptie zal het qua beeldformaat voor video nauwelijks iets uitmaken.

Ik hoorde het onlangs nog treffend gesteld in een video op youtube, ivm het verschil tussen de 15 plus en 15 normaal. 100 euro extra voor 3 extra lijntjes tekst op het scherm. Effectief, zo is het. En een grotere batterij als je dat nodig hebt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:56
Ik heb nu 80% aan staan sinds dat ik hem in bezit heb, maar merk de laatste dagen dat hij eigenlijk maar tot 77% oplaad. Is dit normaal?

Ik denk dat ik toch gewoon ga voor geoptimaliseerd opladen. Ik eindig de dag met +- 15% (pro max) met 5h 30m screen active.

Ik snap niet dat mensen 1.5 dag tot 2 dagen met een pro max kunnen doen. En vind hem nou ook niet heel veel beter (de accu dan he) dan de 12.

Ik heb hem woensdag 2 weken. Dus misschien valt daar nog iets aan te verwijten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:26
Amos_x schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:50:
@Help!!!! @Jaymone

Ik gebruik de 13 mini ook 'zakelijk' (mail bedoel je dan? Wat zakelijke apps, ...). En dat kan prima.

Het is de perfecte iPhone, en de beste iPhone die apple ooit heeft gemaakt. Mijn mening, persoonlijk dan. En ik hoop van harte dat het formaat ooit eens terug komt, maar ik vermoed van niet. Misschien als battery tech nog eens verbetert, dat het dan weer mogelijk is.

Een telefoon voor mensenhanden. Ik kijk er youtube op, doe er vanalles mee. Dat kleine formaat is misschien in 1 op de 20 gevallen even lastig, maar is anderzijds ten allen tijde zo fijn om mee te nemen in dagelijks gebruik.

En de telefoon neemt ook een minder 'prominente' plaats in als gadget, wat goed is voor de telefoon verslaving.

Door de vrij aparte beeldverhoudingen van smartphones is een grotere phone in de breedte nagenoeg gelijk, maar enkel hoger. Een youtube 16:9 video heeft zwarte stroken links en rechts, dus naar perceptie zal het qua beeldformaat voor video nauwelijks iets uitmaken.

Ik hoorde het onlangs nog treffend gesteld in een video op youtube, ivm het verschil tussen de 15 plus en 15 normaal. 100 euro extra voor 3 extra lijntjes tekst op het scherm. Effectief, zo is het. En een grotere batterij als je dat nodig hebt uiteraard.
Ik was ook fervent Mini gebruiker, want heb best kleine handjes. Ik heb de 12 Mini en 13 Mini gehad, maar ging me aan twee dingen steeds meer storen:
1. Maximale helderheid van het display
2. Verkeerde toetsaanslagen door kleiner beeld

Op een gegeven moment ben ik dit af gaan wegen tegen de Pro serie. Die is stukken zwaarder en heeft ook bepaalde nadelen, waarvan ik de grootste nu kwijt ben: het formaat plus gewicht. Daar ben ik nu volledig aan gewend geraakt. Tel daarbij de grote voordelen op van de camera plus het scherm (helderheid, grootte en verversingssnelheid) en toen was de keus snel voor mij gemaakt. 13 Mini naar de kleine man hier en ik heb voor mezelf de 14 Pro gekocht (vorig jaar).

Desalniettemin zou ik een Mini weer overwegen als het richting de Pro kant gaat. Gaat alleen nooit gebeuren ben ik bang.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smeldor
  • Nu online
Amos_x schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:32:
[...]

De geruchten spreken van 2025. Ik heb er net ook nog even op gezocht. Hoe dan ook, van die phone is in de verste verte nog niets echt bekend, nauwelijks een gerucht, laat staan of 'ie bestaat of niet. Het zou me niet verwonderen dat de volgende SE nog eens in het iPhone 8 design komt eigenlijk. En waarom ook niet, prima ontwerp vind ik persoonlijk.

Als dat ding nu een veel betere batterij had (niet compatibel met dat design wegens volume, dat begrijp ik) en een goede camera (1), bvb de recente 48 MP camera, dan is het een no brainer. Klein, goede camera, alles wat ik zou willen.

Als 'ie in het design van een 12/13 mini komt, aan een goede prijs, met een goede camera (!) nog beter dan!
Ik lees ook geen boeken en social media heb ik niet eens. Ik ben er ook gewoon extreem gevoelig voor, dat heb ik ook op pc. Maar zoals ik zeg ieder zijn ding en ik snap je keuze voor de 15 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 01001000
  • Laatst online: 19-09 23:00
@Help!!!! @Jaymone

Het is de perfecte iPhone, en de beste iPhone die apple ooit heeft gemaakt. Mijn mening, persoonlijk dan.
Smaken verschillen :) Ik heb nu een 12 mini van m’n werk en heb er zo genoeg van dat ik van m’n eigen geld een 15 pro max 512 heb besteld gister.

Probleem is dat ik op de mini zo absurd veel typos maak, dat het er op lijkt dat de ontwikkeling van het keyboard op grotere telefoons gericht is (ik had voor de 12 mini een reguliere 7 die ongeveer even groot is en daar had ik nooit problemen mee dus lijkt me een design issue niet een gebruiker issue). Verder is de batterij nu genoeg voor een halve dag en omdat bedrijven meestal de kleinste opslag kiezen kan ik geen iOS updates doen zonder apps te deinstalleren.

Dat m’n ogen er in de ochtend wat veel moeite mee hebben heeft er natuurlijk weinig mee te maken 8) (met bril geen probleem).

11.7 kWp PVOutput: KwikCentrale, west-zuid-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
@Help!!!! @Jaymone

Door de vrij hoge beeldverhoudingen van smartphones is een grotere phone in de breedte nagenoeg gelijk, maar enkel hoger. Een youtube 16:9 video heeft zwarte stroken links en rechts, dus naar perceptie zal het qua beeldformaat voor video nauwelijks iets uitmaken.

Sterk persoonlijke voorkeur en dat respecteer ik.
Getalletjes zeggen mij weinig. Gaat om beleving.

Als de mini een succes zou zijn geweest, had Apple het echt niet gelaten om het in zijn line-up op te nemen (kassa!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Kuhr89 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:47:
[...]

Vanaf wanneer zou dit moeten gaan werken? Mijn 12pro deed dit vaak netjes, maar mijn 15 sinds 25september heeft nog geen 1x dat oplaadpatroon laten zien.
Zie dat ie het bij mij ook niet doet, in ieder geval niet afgelopen nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23

Ik zit in de fijne situatie dat het qua budget niet veel uitmaakt. Dus je wil ergens steeds het beste zonder er bij na te denken. Maar als ik eerlijk ben vind ik bvb die drie grote lenzen op een pro niet echt mooi. Vind ik het camera-eiland te ver uitsteken. Is alu sowieso beter tegen vingerafdrukken, zelfs vergeleken met titanium. Ook is de A17 pro chip waarschijnlijk veel verder opgevoerd met wat extra cores om toch maar dat benchmark verschil op papier te halen, wat slechter is voor batterij. Een performance niveau die ik absoluut ook niet nodig heb.

Ik denk echt dat deze generatie de 15 standaard (en nu zeker met de 2x zoom) eigenlijk de beste iPhone is. Vreemd genoeg. Een betrouwbare en bewezen A16, een nieuwe 48MP camera uit de 14 pro, leuke en fijne foto features, en langere batterijduur.

Als de prijs echt geen beperkende factor is zou ik altijd voor de Apple iPhone 15 Pro gaan: Betere camera, 120Hz ProMotion, betere nieuwe generatie processor (wordt gewoon terug geklokt als performance niet gebruikt wordt), sneller RAM, 2GB meer RAM, beter materiaal (Titanium).

Maar als jij de Apple iPhone 15 het beste voor jou gebruik vindt, is dat toch okay.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Jaymone schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:47:
[...]

Sterk persoonlijke voorkeur en dat respecteer ik.
Getalletjes zeggen mij weinig. Gaat om beleving.
Voor mij ook, mijn punt is net dat het in beleving weinig uitmaakt. Ja, ik haal breedte, schermverhouding en aantal lijntjes extra aan. Maar op z'n kant zou het je verbazen hoe weinig het verschilt bij het kijken van een 16:9 filmpje, vergeleken met een 6.1" phone.

Beleving dus, helemaal eens.
Als de mini een succes zou zijn geweest, had Apple het echt niet gelaten om het in zijn line-up op te nemen (kassa!).
Ik beweer niet dat het een succes was, dat weet ik best. Apple weet vast wel wat ze doen. Maar het hoeft geen succes te zijn, om niet tegelijk ook door een select groepje fans als de perfecte iPhone aanzien te worden. Deze beide zaken zijn niet wederzijds exclusief.

Ook al durf ik beweren dat de iPhone mini op zichzelf waarschijnlijk meer verkocht, in bepaalde regio's, dan bijvoorbeeld alle modellen van andere merken samen. (Oppo, oneplus, ...). Menig merk zou z'n ziel verkopen voor de verkoopscijfers van een mini. Toont aan hoe relatief alles is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
01001000 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:16:
[...]

Smaken verschillen :) Ik heb nu een 12 mini van m’n werk en heb er zo genoeg van dat ik van m’n eigen geld een 15 pro max 512 heb besteld gister.
De 12 mini had een slechte batterijduur, dat is vrij bekend. De 13 was al een heel stuk beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Amos_x schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:57:
[...]
Ik beweer niet dat het een succes was, dat weet ik best. Apple weet vast wel wat ze doen. Maar het hoeft geen succes te zijn, om niet tegelijk ook door een select groepje fans als de perfecte iPhone aanzien te worden. Deze beide zaken zijn niet wederzijds exclusief.

Ook al durf ik beweren dat de iPhone mini op zichzelf waarschijnlijk meer verkocht, in bepaalde regio's, dan bijvoorbeeld alle modellen van andere merken samen. (Oppo, oneplus, ...). Menig merk zou z'n ziel verkopen voor de verkoopscijfers van een mini. Toont aan hoe relatief alles is ;)
En volgens mij heeft Apple ook nooit gezegd dat ze stoppen met de Mini. Alleen is er nog geen jaarlijkse opvolging. De iPad Mini en de SE komen ook niet elk jaar uit, zelfs niet elke 2 jaar. En toch zijn het geen mislukkelingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:36

amphora

Websites & Fotografie

Dennisdn schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

En volgens mij heeft Apple ook nooit gezegd dat ze stoppen met de Mini. Alleen is er nog geen jaarlijkse opvolging. De iPad Mini en de SE komen ook niet elk jaar uit, zelfs niet elke 2 jaar. En toch zijn het geen mislukkelingen.
De SE is dan ook niet gekoppeld met een opvolgend iPhone nummer zoals de Mini wel was. Van de SE was bekend dat die maar eens in de zoveel jaar wordt geüpdatet. Het is ook een budget toestel met (veel) minder marge voor Apple. De mini leek een normale uitvoering die ieder jaar geüpdatet zou worden. Maar (voor sommigen) helaas dus niet.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Er is geen 14 mini en geen 15 mini, maar volgens mij is er ook nooit officieel gezegd dat ze met de 'mini' stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Mini vond ik ook te klein, de max krijg ik niet in m'n broekzakken.

nu met de usb-c is dat reverse charging toch meer concreet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ti68eBqYQQErp_GI-LMYao-0TcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDHlIsOWKEXCCXiFuiBpGR47.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
Amos_x schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:57:
[...]

Voor mij ook, mijn punt is net dat het in beleving weinig uitmaakt. Ja, ik haal breedte, schermverhouding en aantal lijntjes extra aan. Maar op z'n kant zou het je verbazen hoe weinig het verschilt bij het kijken van een 16:9 filmpje, vergeleken met een 6.1" phone.

Beleving dus, helemaal eens.
Ah, ik vergelijk het met een 6,7" en daar zit een behoorlijk verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
The_Bald_Diver schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:10:

[Afbeelding]
Ik stop m eerst in mijn broekzak voordat ik het aantrek.
Ook een soort van "reverse" maar dan op broekzak niveau :P

Ps: heb zelf daar geen last van

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Help!!!! @Jaymone

...
Natuurlijk kan het, schreef dan ook niet dat het niet kan, maar ik vind het een stuk minder lekker werken.

Heb je wel eens een langere tijd (week, weken) met een grote telefoon gewerkt en daarna weer teruggegaan naar het kleinere formaat? Dat zou de beste test zijn. Soms worden overtuigingen in de praktijk gelogenstraft.

Maar ieder zijn ding uiteraard!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
Ik merk dat veel usb kabels niet werken met opladen. Heb er gister 5 geprobeerd, ook van merken. Uiteindelijk werkte alleen eentje die bij mijn Chromecast zat. Andere apparaten laden prima met alle kabels. Anderen hier ook last van? Heel vreemd, je zou zeggen dat het met USBC allemaal makkelijk moet worden, maar op deze manier komt dat niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
TimtheToolman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:35:
Ik merk dat veel usb kabels niet werken met opladen. Heb er gister 5 geprobeerd, ook van merken. Uiteindelijk werkte alleen eentje die bij mijn Chromecast zat. Andere apparaten laden prima met alle kabels. Anderen hier ook last van? Heel vreemd, je zou zeggen dat het met USBC allemaal makkelijk moet worden, maar op deze manier komt dat niet goed.
Paar dagen na de release hier al gepost dat bij mij maar 4 van de 20 USBC kabels het doen. Ook duurdere kabels niet Inderdaad. Werd verder niet heel erg door anderen herkend hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb de 15 Pro geannuleerd en een normale 15 gekocht. Ik herken wel veel zaken die @Amos_x ook benoemd en ben waarschijnlijk ook niet zo'n pro-user als de meesten hier.

Uiteindelijk zijn de features van de Pro mij de meerprijs niet waard, ik twijfelde al een tijd en heb nu de knoop maar doorgehakt.

Ik vind de 15 wel een mooie en ook betaalbare vooruitgang ten opzichte van de 12. Zo merk ik bijvoorbeeld ook dat FaceID een stuk sneller en beter werkt. De batterijduur ben ik eveneens wel tevreden over zo de eerste paar dagen. De telefoon ligt beter in de hand en het matte glas is echt een verbetering. De kleuren zijn wel een beetje 'vijftig tinten wit' maar ik vind mijn 'ijsblauwe' best mooi om te zien en ook fijn aanvoelen.

Geen spijt van de keuze in ieder geval. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Help!!!! schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

Natuurlijk kan het, schreef dan ook niet dat het niet kan, maar ik vind het een stuk minder lekker werken.

Heb je wel eens een langere tijd (week, weken) met een grote telefoon gewerkt en daarna weer teruggegaan naar het kleinere formaat? Dat zou de beste test zijn. Soms worden overtuigingen in de praktijk gelogenstraft.

Maar ieder zijn ding uiteraard!
Ik zal het binnenkort ervaren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 13:43
Iemand een idee waarom ik vaak hick-up’s ervaar bij de bovenste tiles? Sinds paar dagen duurt het vaak even voor ze geladen worden. Eerder nooit gemerkt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5tqeoRzyy5B08nI5NytmJtgdVU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XY0bwTHjOYiyN9ojpUr9lPXS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:35

Steeffoon

Smartphone-nerd

Erik11 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:28:
Iemand een idee waarom ik vaak hick-up’s ervaar bij de bovenste tiles? Sinds paar dagen duurt het vaak even voor ze geladen worden. Eerder nooit gemerkt
[Afbeelding]
Ervaar ik ook op de 13 Pro Max.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Dennisdn schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

Paar dagen na de release hier al gepost dat bij mij maar 4 van de 20 USBC kabels het doen. Ook duurdere kabels niet Inderdaad. Werd verder niet heel erg door anderen herkend hier.
Dat is toch niet acceptabel? Van goedkoop tot duur, ze doen het allemaal, met elk apparaat en elke lader.
Maar nu moet je gaan zoeken naar werkende combinaties en al je kabels vervangen? Totaal niet handig, geef mij dan maar lightning terug, dat werkte altijd. Ongeacht welke kabel ik gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
TimtheToolman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:38:
[...]
Dat is toch niet acceptabel? Van goedkoop tot duur, ze doen het allemaal, met elk apparaat en elke lader.
Maar nu moet je gaan zoeken naar werkende combinaties en al je kabels vervangen? Totaal niet handig, geef mij dan maar lightning terug, dat werkte altijd. Ongeacht welke kabel ik gebruikte.
Ik was ook een soort van teleurgesteld. Ik ga er niet heel veel van merken omdat ik met Magsave de batterij vol stop, maar in nood zou ik elke kabel verwachten dat die het doet. Er is ook geen lijn in te ontdekken. Een kabel die ik ooit kocht voor 40 euro doet het niet, maar een kabel die bij een cheapass baardtrimmertje zat van nog geen 10 euro doet het weer wél, opladen en zelfs data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Dennisdn schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:45:
[...]

Ik was ook een soort van teleurgesteld. Ik ga er niet heel veel van merken omdat ik met Magsave de batterij vol stop, maar in nood zou ik elke kabel verwachten dat die het doet. Er is ook geen lijn in te ontdekken. Een kabel die ik ooit kocht voor 40 euro doet het niet, maar een kabel die bij een cheapass baardtrimmertje zat van nog geen 10 euro doet het weer wél, opladen en zelfs data...
Ik heb dat wel met meer apparaten. Ene kabel pakt de ipad wel, maar dan bv de ps5 controller weer niet. Of de headset, allemaal heel raar. Wil gewoon 1 kabel haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
nDirect090 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:43:
[...]

Ik heb dat wel met meer apparaten. Ene kabel pakt de ipad wel, maar dan bv de ps5 controller weer niet. Of de headset, allemaal heel raar. Wil gewoon 1 kabel haha
Ja Inderdaad, de PS5 is ook heel kritisch met kabels. Soms het hele huis af moeten zoeken om de joysticks te updaten. Nee ik snap de USBC-fans niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
TimtheToolman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:35:
Heel vreemd, je zou zeggen dat het met USBC allemaal makkelijk moet worden, maar op deze manier komt dat niet goed.
Usb is erg 'wispelturig'. Het probleem is de verwarring van de fysieke stekker (ovaaltje) met alles wat er door kan. Data, PD, verschillende usb-c standaarden, thunderbolt, ...

Afhankelijk van hoe de pins zijn aangesloten, andere functionaliteit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimtheToolman
Amos_x schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:01:
[...]

Usb is erg 'wispelturig'. Het probleem is de verwarring van de fysieke stekker (ovaaltje) met alles wat er door kan. Data, PD, verschillende usb-c standaarden, thunderbolt, ...

Afhankelijk van hoe de pins zijn aangesloten, andere functionaliteit
Dat is het probleem niet. Vanavond nog getest. Alle kabels werken met alle laders met diverse apparaten. Alleen iPhone doet moeilijk. Heb nu kabels in huis en auto’s moeten wisselen. Dit zou niet nodig moeten zijn en maakt usbc op iPhone niet universeel en handig. Stel je bent ergens anders denk je even bij te laden: jammer dan werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
TimtheToolman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:28:
[...]

Dat is het probleem niet. Vanavond nog getest. Alle kabels werken met alle laders met diverse apparaten. Alleen iPhone doet moeilijk. Heb nu kabels in huis en auto’s moeten wisselen. Dit zou niet nodig moeten zijn en maakt usbc op iPhone niet universeel en handig. Stel je bent ergens anders denk je even bij te laden: jammer dan werkt niet.
Nav jullie ervaringen even alle kabels bij elkaar gezochten getest. Alle kabels (ali meegeleverde kabels etc etc.) werken gewoon. Originele kabel weet ik niet, die zit nog ongebruikt in het doosje ;)

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:20
Ik heb ook nog geen USB kabels gehad die het niet doen.
iPhone 15 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:37
Bij mij ook alle kabels op m’n 15 PM.. ook op werk diverse geprobeerd, ook aan monitoren enz.
Opladen en data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frht020
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-11-2023
Goedemorgen,

Graag wil ik even wat vragen, ik heb een Iphone 15 Pro max die nog steeds warm wordt bij het opladen.
en ik merk dat het batterij echt niet lang meegaat, ik had hiervoor een iphone 14 pro max die langer meeging.

ik zie dat deze snachts ook heel veel batterij vreet als het scherm ook gewoon uit staat en als ik kijk zie ik zoekmijn app 100% batterij heeft gebruikt de hele nacht. weten jullie wat dat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Laatst online: 17-09 11:26

CoolHead621

Enjoy every moment

Frht020 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:08:
Goedemorgen,

Graag wil ik even wat vragen, ik heb een Iphone 15 Pro max die nog steeds warm wordt bij het opladen.
en ik merk dat het batterij echt niet lang meegaat, ik had hiervoor een iphone 14 pro max die langer meeging.

ik zie dat deze snachts ook heel veel batterij vreet als het scherm ook gewoon uit staat en als ik kijk zie ik zoekmijn app 100% batterij heeft gebruikt de hele nacht. weten jullie wat dat is?
Ja dat is het find my iPhone app.
Deze staat gewoon op je telefoon in volgens mij onder je iCloud instellen zal het aan staan.
Deze even tijdelijk uitzetten misschien om te testen?

Of iemand is je aan het tracken?

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Goedemorgen,

Warm worden bij het opladen is op zich niet zo heel gek hoor. Daar zou ik me niet al te druk om maken!

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 07:01
Goedemorgen,

100% betekent niet 100% batterij, het betekent 100% van de apps die toen batterij gebruikte (wat dus de enige app is).

Normaal staat er bijv. Spotify 33%, WhatsApp 25% en Safari 42%. (Dit is alleen als je per uur klikt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 07:01
Ik moet trouwens zeggen, de MagSafe oplader laadt echt verbazingwekkend snel bij mij. Het is maar 15W, maar het gaat echt rap en hij maakt mijn telefoon niet warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 22:00
bincvburen schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:32:
Ik moet trouwens zeggen, de MagSafe oplader laadt echt verbazingwekkend snel bij mij. Het is maar 15W, maar het gaat echt rap en hij maakt mijn telefoon niet warm.
Het lullige, was dat ik dat teste bij een maat van mij, de eerste melding de iPhone 15 Pro gaf was: let op dit kost meer stroom dan met kabeltje.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:38

Aiii

何これ

Nicj56 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:33:
[...]

Het lullige, was dat ik dat teste bij een maat van mij, de eerste melding de iPhone 15 Pro gaf was: let op dit kost meer stroom dan met kabeltje.
Wat is daar lullig aan? Dat is gewoon een reminder voor mensen die niet weten dat wireless charging inefficient is en dus meer stroom verbruikt dan het levert aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@Aiii ja inderdaad, niets lullig aan. Maar er zijn altijd mensen die achter alles een complot of betutteling zoeken of zo of weet ik wat voor vreemde 'obsessie'.

[ Voor 13% gewijzigd door Amos_x op 24-10-2023 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
The_Bald_Diver schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:10:

[Afbeelding]
Ja dat van de Watch heb ik op vakantie ook een paar keer gebruikt, best wel handig.
Alleen iPad pro (12,9 M1) opladen met de iPhone kreeg ik niet voor elkaar, in welke volgorde ik het ook deed het was steeds de iPhone die ging laden.

Misschien ook wel logisch gezien het formaat van beide accu's, alleen de telefoon was op 95% en de iPad op 2% en moest iets doen wat alleen op de iPad mogelijk was, dus had met liefde 50% van de iPhone opgeofferd daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Donstil schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:40:
[...]

Ja dat van de Watch heb ik op vakantie ook een paar keer gebruikt, best wel handig.
Alleen iPad pro (12,9 M1) opladen met de iPhone kreeg ik niet voor elkaar, in welke volgorde ik het ook deed het was steeds de iPhone die ging laden.

Misschien ook wel logisch gezien het formaat van beide accu's, alleen de telefoon was op 95% en de iPad op 2% en moest iets doen wat alleen op de iPad mogelijk was, dus had met liefde 50% van de iPhone opgeofferd daarvoor.
idd mijn ipad pro laadt ook niet op vanuit de telefoon, mss idd omdat dat de grootste batterij is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicj56
The_Bald_Diver schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:17:
[...]

idd mijn ipad pro laadt ook niet op vanuit de telefoon, mss idd omdat dat de grootste batterij is.
Nee de iphone gaat maar tot 4.5watt en dat is te min voor een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Nicj56 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:02:
[...]

Nee de iphone gaat maar tot 4.5watt en dat is te min voor een iPad.
Helder.

mijn vorige iPad gaf dan aan "opladen uit" dat doet deze niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:40:
[...]

Staat ook nog op mijn verlanglijstje #Kwijl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
Jaymone schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:20:
[...]

De iPad Pro 12.9 Inch 1TB 2021 M1 was €980,00 (met CashbackXL) twee maanden terug via iBood. Ik heb toen snel mijn iPad Pro 12.9 Inch 128GB 2020 daarom meteen verkocht.

Nu de Apple iPhone 15 Pro een week in bezit. Buiten wat kleine nieuwigheden en een betere camera vind ik het de upgrade van een 12 Pro, 13 Pro of 14 Pro niet meteen waard. Alleen leuk voor de enthousiastelingen zoals wij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Jaymone schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:20:
[...]

ik heb 'm ook (M2), ik gebruik 'm voornamelijk om op de bank en dan is 12.9 soms wel groot en zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:12

Garrett

Watercooler

Nu een paar dagen een 15 Pro Max in huis, nog niet als hoofdtelefoon (S23 Ultra) maar het is echt wennen zeg, wat waar zit... mijn laatste iPhone was een 4S :D
Eerst maar even uitvogelen wat allemaal (makkelijk) kan en wat helemaal niet kan... en dan een workaround zoeken 😅

I love watercooling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JQKTELFOdS-rtyR3C80oE_HWgc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gwIBhhEElcmqzlB7zmbASB5U.png?f=fotoalbum_large
het volgende event is ook gekend, waarschijnlijk voor nieuwe Mac's en/of ipad's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 22:21
Wat een ongewone tijd? :?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
bincvburen schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:32:
Ik heb onlangs een belkin magsafe autolader gekocht. Mijn telefoon werd er gloeiend heet van en ie laadde nog niet eens zo snel op. Dan maar terug gestuurd. Is niet elke magsafe oplader hetzelfde dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smeldor
  • Nu online
AppleFan2007 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:17:
[Afbeelding]
het volgende event is ook gekend, waarschijnlijk voor nieuwe Mac's en/of ipad's
Ik hoop toch stiekem op de AirPod Max 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-09 19:47
Smeldor schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:05:
[...]

Ik hoop toch stiekem op de AirPod Max 2 :)
Dat is ook het enige product die ik eventueel zou vernieuwen, dus ik hoop met je mee.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zoals elke Keynote wederom op een grotere iPad Pro. Al heb ik ook nu weer (super) weinig kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:22
Mocht iemand zich geroepen voelen een apart topic ervoor aan te maken, be my guest. Ik kan het zelf even niet doen want ik ben ziek en zit aan zware medicatie. :-))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:56
Dennisweb schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:22:
Mocht iemand zich geroepen voelen een apart topic ervoor aan te maken, be my guest. Ik kan het zelf even niet doen want ik ben ziek en zit aan zware medicatie. :-))
[Event] Scary Fast - 31 Oktober 01:00

Dat zal het voor nu wel doen, ik zal er morgen wat meer tijd in steken en wat updates toevoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Donstil schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:08:
Ik zoals elke Keynote wederom op een grotere iPad Pro. Al heb ik ook nu weer (super) weinig kans.
er zijn toch rumours over 14inch.
Ik vind 'm toch minder handzaam, en als je'm dan toch neerzet ben je beter af met een Macbook Pro.

Ik hoop ook op nieuwe EarPod Max 2. Wel graag goedkoper als de vorige want m'n vrouw wordt nog steeds kwaad als ze terugdenkt aan de 620€ die ik voor de vorige betaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
The_Bald_Diver schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:06:
[...]

Ik hoop ook op nieuwe EarPod Max 2.
Je bedoelt de bedrade oortjes maar dan een verbeterde versie? Dat zijn namelijk de enige EarPods: https://www.apple.com/nl/...rpods-lightning-connector

En als je het over de koptelefoon hebt, die heet AirPods Max. Ter info. Ook alle draadloze oortjes van Apple heten AirPods.

[ Voor 54% gewijzigd door turkeyhakan op 25-10-2023 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Aardappelnoot schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:52:
[...]

Ik heb onlangs een belkin magsafe autolader gekocht. Mijn telefoon werd er gloeiend heet van en ie laadde nog niet eens zo snel op. Dan maar terug gestuurd. Is niet elke magsafe oplader hetzelfde dan?
Met een iPhone 13 en die pucks van apple zelf geen enkel probleem. Ik heb er hier twee liggen, en gebruik(te) ze regelmatig (handige dingen!) en nooit gemerkt dat de phone er warm van werd.

Door de magneetjes lijnen ze perfect uit, en kan er gericht van spoel naar spoel energie gestuurd worden. Het blijft in elk geval minder warm dan elke normale Qi pad die ik heb geprobeerd.

Persoonlijk ben ik geen fan van normale Qi pads, heb ze dan ook maar heel even gebruikt. Ik moet het apple nageven, als je draadloos wil laden ben je beter af met hun magsafe en de magneetjes. Geen problemen met uitlijnen en de juiste plaats vinden. Kleiner en compacter. En hij blijft laden als je een telefoongesprek doet of even spotify bedient of zo (net zoals wanneer ie gewoon via de laadpoort zou laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Aiii schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Wat is daar lullig aan? Dat is gewoon een reminder voor mensen die niet weten dat wireless charging inefficient is en dus meer stroom verbruikt dan het levert aan de telefoon.
Ik vind het flauw worden, net alsof de mensen niet meer zelf kunnen denken, maar enfin. Ik ben misschien ook iets of wat ouderwets met die gedachtegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Nicj56 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:27:
[...]

Ik vind het flauw worden, net alsof de mensen niet meer zelf kunnen denken, maar enfin. Ik ben misschien ook iets of wat ouderwets met die gedachtegang.
Aha, hier is 'ie, de superieure tech gadget user. _/-\o_ (y)
Waar trek je de grens? Heb je al eens rondom jou gekeken? Een beetje verder dan de typische gadgetgebruiker bubbel?

Fijn voor jou dat je je cursus natuurkunde en maxwell vergelijkingen goed beheerst. En vast ook al tien jaar draadloos laadt. Ik ken massa's mensen die nog nooit een gsm draadloos hebben geladen. Je weet wel, de 'normies'. Gewoon kabeltje in.

Die hebben dan ook geen enkele indicatie of referentiekader om het draadloos laden correct in te schatten. Je kan er ook voor kiezen om je niet overal over op te winden.

Er zijn genoeg onderwerpen en thema's waar je opmerking over zelf nadenken wel relevant is (maatschappij, politiek). Jammer dat je dit dan te ver moet doortrekken (naar onbeduidende technische onderwerpen waar dit niet relevant is, en gewoon deel uitmaakt van een neutrale 'handleiding')

Jij moet een popupje weg klikken (en wellicht even diep inademen) en 99% van de mensen denkt: "ow ok, bedankt voor de heads-up". Nou nou... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
The_Bald_Diver schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:06:
[...]

er zijn toch rumours over 14inch.
Ik vind 'm toch minder handzaam, en als je'm dan toch neerzet ben je beter af met een Macbook Pro.

Ik hoop ook op nieuwe EarPod Max 2. Wel graag goedkoper als de vorige want m'n vrouw wordt nog steeds kwaad als ze terugdenkt aan de 620€ die ik voor de vorige betaalde.
Ja 14” inderdaad, dat zou al een stapje in de goeie richting zijn. Al heb ik met liefde ook 16”. Ik gebruik dat ding toch voor 99% als Laptop.

AirPods Max 2 zou ik ook wel kopen. Heb de 1 sinds launch en doen het prima maar de witte zijn wel wat vies geworden helaas.

Dus nieuwe versie en dan een zwarte is wel welkom. Al verwacht ik niet dat die komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 25-10-2023 08:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nDirect090
Ja ik hoop ook op de airpods max 2. Destijds de sony mx gekocht, omdat ik het bedrag voor airpods (en de nadelen) niet waard vond.

Laatst eenmaal op m’n hoofd gehad en ik was om. Ik ben vrij kieskeurig omdat ik snel hoofdpijn krijg van koptelefoons. Maar deze AirPods zaten echt top, ondanks dat het gewicht op papier zwaarder is.
Pagina: 1 ... 55 ... 77 Laatste