Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Amos_x schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:50:
[...]

Waarom, heb je zelf al vergeleken of ga je af op internet speak? De reviews die ik lees stellen duidelijk dat er nauwelijks een verschil waar te nemen is, tenzij je echt gedetailleerd gaat pixel peepen, en dan nog. Eventueel bij iets meer uitdagende settings (low light, ...) waar dat pixelbinning een voordeel sorteert. Anders niet.

Misschien iets minder stellig met deze mening, tenzij je uit ervaring spreekt.
Hoe is “ben er nog niet over uit” een stellige mening? Maar je hebt gelijk dat internet speak en tech specs meespelen. Hoe kan croppen even goed zijn als optische zoom? Heb helaas de 13 pro niet meer om een 1 op 1 vergelijking te maken. Maar goed ben best tevreden met de camera van de 15 plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wian schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Hoe is “ben er nog niet over uit” een stellige mening? Maar je hebt gelijk dat internet speak en tech specs meespelen. Hoe kan croppen even goed zijn als optische zoom? Heb helaas de 13 pro niet meer om een 1 op 1 vergelijking te maken. Maar goed ben best tevreden met de camera van de 15 plus.
Hij quote toch ook niet “ben er niet over uit”, de quote is voor “Camera ben ik nog niet over uit, is prima in orde zolang je maar niet de 2x gebruikt.”

Vandaar dat we vragen waarom je denkt dat het alleen prima is als je geen 2x gebruikt.

Dat een optische zoom (die er nooit was voor 2x) beter is dat is weer een andere discussie natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 18-10-2023 18:20 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:27

Grin

Ride si sapis.

Donstil schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:24:
[...]

En daar komt dan de belangrijkste feature van Apple care om de hoek: Express replacement.

Oftewel niet 1 - 3 dagen wachten maar eerst een vervangend toestel. Dan je defecte opsturen.
Je krijgt niet dezelfde dag nog een nieuwe toestel. Dus (bereik) ‘1-3 dagen’ klopt gewoon, ook met Express.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Grin schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:37:
[...]

Je krijgt niet dezelfde dag nog een nieuwe toestel. Dus (bereik) ‘1-3 dagen’ klopt gewoon, ook met Express.
Nah je toestel moet wel heel kapot zijn wil je het dan niet meer kunnen gebruiken en als hij dan zo defect is dan had een hoesje ook niet meer geholpen waarschijnlijk.

Doorgaans heb je het toestel de dag erna binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:33:
[...]

Heb je toevallig een tip qua sleeves?
Ik heb een UltraSlim Sleeve van Sena. Een mooie leren sleeve. Ik gebruik hem van mijn iPhone 12. Deze past er precies in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:57
Citroentaart schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:55:
[...]

Ik heb een UltraSlim Sleeve van Sena. Een mooie leren sleeve. Ik gebruik hem van mijn iPhone 12. Deze past er precies in.
Dank! Ik ga het eens bekijken

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronbont
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-09 18:48
Citroentaart schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:55:
[...]

Die heb ik ook, eigenlijk bestemd voor de 14 pro max maar mijn 15 PM past er prima in!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7F9AniUhK85m6cxNW_5RIKeEvF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMJUCsfZYRP9mvNwG7fs2tlB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostAccess
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-08 13:10
Hebben er mensen last van een ingebrand scherm op de iPhone 15 Pro Max? Ik zit op iOS 17.0.3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjuPUl7rQlk0hPThuG4QjdQewJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbxhXZFwlobATeD6XfMdWOn7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWX0MtQd1i_mAPyO6mr6xDmpDmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZ9wZCs54RlFKMNxdjzXHUPk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
LostAccess schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:01:
Hebben er mensen last van een ingebrand scherm op de iPhone 15 Pro Max? Ik zit op iOS 17.0.3.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja schijnt image retention te zijn ipv burn-in. Met 17.1 zou het opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:27
Precies om deze redenen, vooral dit jaar en hopelijk ook de komende jaren.

YouTube: iPhone 15 Pro Max - 3 Weeks Later!

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:01
@Donstil We hebben het er vorig jaar al eens over gehad samen.
Weet jij misschien of de 15-serie inmiddels wel is voorbereid om (straks) draadloos high-res muziek te kunnen streamen? Bijv. bij de Airpods Max 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
frankegiani schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:53:
@Donstil We hebben het er vorig jaar al eens over gehad samen.
Weet jij misschien of de 15-serie inmiddels wel is voorbereid om (straks) draadloos high-res muziek te kunnen streamen? Bijv. bij de Airpods Max 2?
Eigenlijk niets over gelezen, ben daar wel benieuwd naar.

Misschien dat ze iets met AirPlay voor elkaar krijgen oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankegiani
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:01
Ja idd daar hoop ik ook op.
Airplay lijkt wel de meest voor de hand liggende 'enabler' te zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door frankegiani op 19-10-2023 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
LostAccess schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:01:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een reboot / hard reset verhelpt tijdelijk het probleem. A.s. dinsdag om 19:00 komt iOS 17.1 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
ronbont schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:58:
[...]

Die heb ik ook, eigenlijk bestemd voor de 14 pro max maar mijn 15 PM past er prima in!
[Afbeelding]
Sena! Good old times! Die gebruikte ik vroeger ook. Worden ze nog gemaakt??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 17:57
Sinds gisteren overgestapt van Samsung S10 128 naar Iphone 15 pro 256 - NT.
Prachtig toestel, erg zonde om er een hoesje om heen te doen. ik heb nu een ClearEvo van Tech21. Voelt erg bulky.

Maar de overstap naar IOS wordt wel echt flink wennen. Veel ergernissen tot nu toe, hoop dat dat wat weg trekt.
Het zal veel tips en tricks zijn denk ik en alles goed instellen. Ik wist een aantal zaken van te voren, maar het verschil is groter dan ik dacht.

-Toetsenbord heeft geen punt en komma en geen cijfers in de standaard layout, moet ik steeds naar speciale tekens switchen (iemand goed alternatief?)
- bij de stocks app kun je enkel stocks volgen, niet je eigen portfolio invullen (voor hoeveel je welke stock gekocht hebt, en zo je eiigen winst/verlies zien) (iemand goed alternatief, inc widget)
- je kunt T9 niet gebruiken om te zoeken om te bellen.. Serieus?!..
- ICS credit card wordt niet ondersteund door wallet
- het swipen als back button, soms moet ik echt helemaal van links naar rechts swipen en geen mm eerder stoppen voordat hij het doet.
- maar 4 app-icoontjes naast elkaar ipv 5
- het zoeken werkt niet lekker. Als ik bijvoorbeeld zoek op "Scherm" , dan verwacht ik bovenaan als eerste resultaat de scherm instellingen. In plaats daarvan krijg ik: Schermtijd, en suggesties op safari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:50
pekkos schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:58:
Prachtig toestel, erg zonde om er een hoesje om heen te doen. ik heb nu een ClearEvo van Tech21. Voelt erg bulky.

Maar de overstap naar IOS wordt wel echt flink wennen. Veel ergernissen tot nu toe, hoop dat dat wat weg trekt.
Het zal veel tips en tricks zijn denk ik en alles goed instellen. Ik wist een aantal zaken van te voren, maar het verschil is groter dan ik dacht.
Heerlijk joh, even uit je comfort zone worden gehaald. :P
-Toetsenbord heeft geen punt en komma en geen cijfers in de standaard layout, moet ik steeds naar speciale tekens switchen (iemand goed alternatief?)
Het 123 knopje ingedrukt houden, dan kan je schuin naar boven swipen voor een . en iets daarnaast voor de , En dan kan je ook meteen weer loslaten om door te typen.
- bij de stocks app kun je enkel stocks volgen, niet je eigen portfolio invullen (voor hoeveel je welke stock gekocht hebt, en zo je eiigen winst/verlies zien) (iemand goed alternatief, inc widget)
Ik zoek op naam.. geen idee wat je hier mee bedoeld?
Dat ligt aan ICS, niet aan Apple. Ze zijn bezig met Apple Pay, zeggen ze.
- het swipen als back button, soms moet ik echt helemaal van links naar rechts swipen en geen mm eerder stoppen voordat hij het doet.
Even wennen.
Even wennen
- het zoeken werkt niet lekker. Als ik bijvoorbeeld zoek op "Scherm" , dan verwacht ik bovenaan als eerste resultaat de scherm instellingen. In plaats daarvan krijg ik: Schermtijd, en suggesties op safari.
iOS gaat vanzelf betere suggesties doen, even een tijd gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 22:00
THE_BASE schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:45:
[...]

Met de batterij gaat het de goede kant op, ik ben tevreden: gisteren rond 7.30 uur iPhone 15 Pro van de lader met 100%, om 18 uur op 73% en om 22 uur op 66%. Keurig, hopelijk gooit iOS 17.1 geen roet in het eten. :+
Merkte ik hier ook al, dus hopelijk maakt iOS 17.1 het nog beter. Heb zelfs de AOD aan staan, waarvan ik dacht dat deze heeft impact op de batterijduur, maar valt me allemaal wel mee.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elidibus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-09 10:13

Vergeet niet dat iOS een andere design filosofie heeft, daar ga je een beetje voor moeten "omdenken". Bijvoorbeeld je homescreen met de app icoontjes. Ja je kan er maar 4 op een rij kwijt, maar als je goed gebruik maakt van focus modes met homepages is het praktisch mogelijk om al je apps op 1 pagina te hebben, zodra je ze nodig hebt. Dit maakt het, in ieder geval voor mij, een stuk rustiger en overzichtelijker. Bijvoorbeeld, op het werk zit ik in een focus mode met werk apps en hoef ik bijvoorbeeld Netflix niet te zien, thuis schakelt hij automatisch over en hoef ik mijn werk apps niet te zien.

Daarnaast is spotlight search weldegelijk heel erg sterk en volgensmij leert het ook een beetje op basis van wat je zoekt. Ik denk dat "Scherm" niet voorgesteld was, omdat het pad naar die pagina korter is dan "schermtijd" en mensen eerder schermtijd gebruiken. Spotlight search is een van de redenen waarom ik een aantal jaar geleden weer terug naar iPhone ging, ik doe letterlijk alles met search. Iemand bellen? => search en gelijk bellen. Random app die ik zelden gebruik => search. etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 17:57
Elidibus schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:42:
[...]
Vergeet niet dat iOS een andere design filosofie heeft, daar ga je een beetje voor moeten "omdenken".
Thanks, ik moet er inderdaad aan wennen, dat besef ik goed.

Ik denk inderdaad dat er veel winst valt te behalen in het maken van verschillende Focus standen en wat automatiseren van opdracht.
Daar moet ik induiken, ben ik totaal niet mee bekend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
pekkos schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

Ik denk inderdaad dat er veel winst valt te behalen in het maken van verschillende Focus standen en wat automatiseren van opdracht.
Het is maar wat je gewend bent. Ik heb al jaren geen android meer aangeraakt (en dan nog, steeds als 2de werktelefoon), en ik mag er niet aan denken daar ooit nog naar terug te gaan.

Ik moest onlangs nog eens voor m'n ouders de autolock van het scherm verlengen van 30s naar 5 minuten bijvoorbeeld. Ik heb letterlijk 5 minuten gezocht voor ik die instelling vond (Motorola). En waarschijnlijk is het op een Samsung weer anders, enz..

Als Apple er ooit mee ophoudt, ga ik nog liever terug naar een dumbphone, of helemaal geen phone, dan naar Android over te gaan. In de periode dat ik het af en toe probeerde, voel je je gewoon bijna 'vies' in die omgeving. Onverzorgd, onsamenhangend, niet 'gecureerd' (zoek het zelf maar uit).

Overal ads te pas en te onpas, samsung shit die overal gepusht wordt, apps die vage rechten vragen (op contacts, telefoon, ...) wanneer dat helemaal niet nodig was. Je wordt vaak verleid tot het klooien met launchers ("want je kan toch alles aanpassen") waardoor je interface elementen kapot maakt, en je toch terug moet naar de schil van de fabrikant.

En ik blijf het een 'nerd'-OS vinden. "MaAr jE kaN alLeS HelEmAal naAr WenS CusTOmiSen..." Dat is toch echt iets voor 16 jarigen die zeeën van tijd hebben en 'individueel en uniek' willen zijn? Een beetje zoals we vroeger onze windows xp installaties helemaal zaten te tweaken met allerhande tools en schillen.

Ik wil sober, strak, en zo WEINIG MOGELIJK OPTIES. Ik betaal een premium prijs, met plezier, voor een competent toestel van een competent bedrijf met competente interface designers, die dat allemaal netjes regelen voor mij. Het OS moet naar de achtergrond 'verdwijnen' in het gebruik, en geen doel op zich worden waar je allemaal tijd en moeite moet insteken.

Als ik zo meteen een 13 vervang door een 15, zet ik op 5 minuten heel m'n telefoon over. Apps, foto's, alles, en ziet alles er exact hetzelfde en vertrouwd uit. Feitelijk heb ik dan enkel de onderliggende hardware verwisseld, die ondergeschikt is aan de software en het platform. Dat doet Android nu ook veel beter, maar dat kan bij apple al 8 jaar of zo. Ooit eens een iPhone compleet kapot laten vallen op een stoep in de stad. Meteen Apple winkel binnengewandeld, nieuwe gehaald, 10 minuten later alles weer operationeel exact zoals het was, niets verloren. Geen gedoe.

4 of 5 icoontjes op een rij. Wie geeft daar nu om 8)7 Maar ik zal het vast wel niet begrijpen.

Ook het 'user delight' van een iPhone scoort bij mij veel hoger. Het zijn mooie, premium toestellen, telkens een plezier om er mee te werken, vast te nemen, ... Dat heb ik veel minder met android, zelfs met samsung flagships. Wellicht dat een pixel 7/8 me datzelfde gevoel kan geven.

En als je dan het volledige ecosysteem gebruikt zoals ik, is er helemaal geen vergelijking meer. Dan is 1+1+1+1 = 10. Mijn workflow voor alles is zo eenvoudig en vlot. Airpods die naadloos switchen tussen devices. Een foto maken met de iPhone, meteen annoteren op de iPad met stylus, nota's bij maken, versturen naar een andere partij (bvb renovatie bij je thuis). Je moet je echt wel willen 'overgeven' aan de apple manier van werken, en niet halstarrig blijven zeuren en moeilijk doen en daar tegen willen vechten. Als je dat kan opbrengen, dan heb je een ervaring die je elders niet hebt.

Als je daar niet kan aan wennen, moet je zo snel mogelijk terug naar een Android phone.

Die focus modes daar moet je echt mee aan de slag. In het begin is het even zoeken. Maar ze worden opgeslagen in de cloud, en komen mee naar nieuwe toestellen, macs en iPads. Zo heb ik voor m'n iPad een focus mode voor het werk die de achtergrond verandert en een paar pagina's aan iconen (netflix, games, ...) verbergt, waardoor die meer 'pro' oogt dan wanneer ik de iPad thuis en privé gebruik.

Heb ik dan geen frustraties met bepaalde interface en ontwerp keuzes? Toch wel, maar voor elke frustratie zijn er 10 aspecten die wel perfect en mooi uitgewerkt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
pekkos schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

ik gebruik SwiftKey, vind ik veel leuker werken dan het apple native klavier.

En Focus standen zijn helemaal top, ik heb er 10, meeste gaan via lokatie, ik kom ergens aan en m'n systeem switcht zo over/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:04

2x spatiebalk voor een punt. Nooit meer zelf een punt hoeven zetten :)

https://support.apple.com...e/iphone/iph6e86c4826/ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:18
Sinds twee dagen laadt mijn 15PM ineens de batterij tot 100% terwijl ik de 80% limiet heb ingesteld. IOS 17.0.3
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

fendt schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:54:
Sinds twee dagen laadt mijn 15PM ineens de batterij tot 100% terwijl ik de 80% limiet heb ingesteld. IOS 17.0.3
Hebben meer mensen hier last van?
Dat is normaal dacht ik. Bij die instelling kun je ook naar een supportpage die het uitlegt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:04
ChrisM schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:16:
[...]

Ik zoek op naam.. geen idee wat je hier mee bedoeld?
Hij bedoelt iets heel basics wat er eigenlijk al 10 jaar, zo niet langer, in had moeten zitten maar er nog steeds niet in zit. Als je de dialer opent zou je bijv. door 4365 in te toetsen uit moeten komen op Henk in je contactpersonen. In plaats daarvan kan je alleen via de contactenlijst zelf of spotlight zoeken. Ik irriteer me al sinds mijn iPhone 5 hieraan en heb me erbij neergelegd dat Apple dit nooit gaat implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:13

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Amos_x schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:28:

Die focus modes daar moet je echt mee aan de slag. In het begin is het even zoeken. Maar ze worden opgeslagen in de cloud, en komen mee naar nieuwe toestellen, macs en iPads. Zo heb ik voor m'n iPad een focus mode voor het werk die de achtergrond verandert en een paar pagina's aan iconen (netflix, games, ...) verbergt, waardoor die meer 'pro' oogt dan wanneer ik de iPad thuis en privé gebruik.
offtopic:
Dat stukje dat ik even gehighlight heb, heb je daar een goede online manual voor? Hoe doe je dat precies? Vind ik wel interessant voor als ik op mijn werk weer een demo moet geven van een nieuwe appversie (vanaf mijn prive mobiel).

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:44
ma9ma schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:13:
[...]

offtopic:
Dat stukje dat ik even gehighlight heb, heb je daar een goede online manual voor? Hoe doe je dat precies? Vind ik wel interessant voor als ik op mijn werk weer een demo moet geven van een nieuwe appversie (vanaf mijn prive mobiel).
In principe is het heel makkelijk als je naar Focus gaat in instellingen en de stappen volgt. Je kunt daar kiezen wat je wel of niet wilt tonen (homescreens e.d. (dus maak bv een homescreen aan met alleen de apps en widgets voor je werk en verberg deze in je standaard homescreen opzet, maar toon ze als focus 'Werk' actief is.) en door wilt laten komen (oproepen / meldingen). En dat kan dan op basis van locatie of tijd of NFC tags noem het maar op. En via automatiseringen kun je ook nog meer toevoegen zoals bijvoorbeeld andere wallpapers of darkmode aan en uit bij een bepaalde focus of op een bepaalde locatie.

[ Voor 9% gewijzigd door SgtElPotato op 19-10-2023 12:20 ]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Weet iemand of het mogelijk is om een NFC-chip naar je apple watch of iphone te kopieren zodat je die chip niet moet meezeulen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:36

pdavie2311

Live life to the fullest..

Zo! 256GB 15 Pro geïnstalleerd. Echt een handzaam modelletje tov de Max! Icm Finewoven case een mooie combi

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
The_Bald_Diver schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:57:
Weet iemand of het mogelijk is om een NFC-chip naar je apple watch of iphone te kopieren zodat je die chip niet moet meezeulen?
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Deze vraag heb ik ook in een ander topic gesteld maar het was eigenlijk de bedoeling om 'm hier te plaatsen.
Ik heb mijn iPhone 15 Pro nu 27 dagen en het gebruik van de batterij schommelt tussen 50% en 75% per dag, het gemiddelde ligt eerder richting 50%. Als ik het ruim neem, zijn daarvoor twee volledige battery cycles per drie dagen nodig. Ik verwacht dus 18 cycles maar volgens de iPhone zijn het er inmiddels 25.

Ook met eerdere iPhones had ik altijd het idee dat het aantal cycles wel heel sterk naar boven was afgerond. Klopt het dat een laadbeurt boven een bepaalde drempel als een volledige cycle wordt geteld? Of wordt de daadwerkelijke opgenomen lading ergens bijgehouden en gedeeld door de maximale capaciteit om het aantal cycles te bepalen?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

The_Bald_Diver schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:57:
Zie: https://zapped.to/blog/copy-nfc-card-to-phone/

Dus eigenlijk niet, tenzij je speciale apps op je iPhone gebruikt zoals NFC.cool

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Canaria schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:41:
Deze vraag heb ik ook in een ander topic gesteld maar het was eigenlijk de bedoeling om 'm hier te plaatsen.
Ik heb mijn iPhone 15 Pro nu 27 dagen en het gebruik van de batterij schommelt tussen 50% en 75% per dag, het gemiddelde ligt eerder richting 50%. Als ik het ruim neem, zijn daarvoor twee volledige battery cycles per drie dagen nodig. Ik verwacht dus 18 cycles maar volgens de iPhone zijn het er inmiddels 25.

Ook met eerdere iPhones had ik altijd het idee dat het aantal cycles wel heel sterk naar boven was afgerond. Klopt het dat een laadbeurt boven een bepaalde drempel als een volledige cycle wordt geteld? Of wordt de daadwerkelijke opgenomen lading ergens bijgehouden en gedeeld door de maximale capaciteit om het aantal cycles te bepalen?
Hier vrijwel hetzelfde, maar wel 18 cyclus. Ik laadt alleen op wanneer batterij al rond de 40% zit en ik dus niet een volgende dag haal of niet op kan laden. Zo heb ik het overigens altijd gedaan. De batterij van iPhone 15 Pro is toch wel iets beter (wellicht door A17 Pro) dan iPhone 14 Pro.

Maar het kan ook komen omdat ik Instagram een gooi heb gegeven. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:42
pdavie2311 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:25:
Zo! 256GB 15 Pro geïnstalleerd. Echt een handzaam modelletje tov de Max! Icm Finewoven case een mooie combi
Welke kleur iPhone gebruik je en welke kleur FineWoven? Hier een witte iPhone met een zwarte FineWoven. Ziet er echt top uit.

Ik snap die FineWoven-haat sowieso niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:36

pdavie2311

Live life to the fullest..

Dennisweb schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:08:
[...]

Welke kleur iPhone gebruik je en welke kleur FineWoven? Hier een witte iPhone met een zwarte FineWoven. Ziet er echt top uit.

Toch maar weer zwarte 15 Pro! De NT die klaar lag, was 128GB en hoewel dat wel genoeg was geweest denk ik, is 256GB ook beter voor latere handel weer! Finewoven ook mooi in zwart genomen. Heerlijk hoesje..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:52
Canaria schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:41:

Hij telt door. Dus 2x 50% opladen verdeeld over 2 dagen zou 1 cyclus moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 14:44
turkeyhakan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:17:
[...]

Een reboot / hard reset verhelpt tijdelijk het probleem. A.s. dinsdag om 19:00 komt iOS 17.1 uit.
RC versie is er al voor het publiek 👌🏾

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 14:48
Gewoon even tussendoor, we vinden dat we elke keer muizenstapjes maken betreft technologische vooruitgang ( is mischien ook wel zo de laatste jaren) , maar als je toch kijk waar we 15 jaar geleden waren met telefoons, Steve Jobs was trots op een website die binnen 21 seconden laad...... YouTube: Apple WWDC 2008 - iPhone 3G Introduction als het tegenwoordig langer dan 1 seconden duurt klik je al op refresh omdat je denkt dat er iets niet goed gaat.
Sorry, ik zat uit verveling dit filmpje te kijken en moest het even delen:)

[ Voor 6% gewijzigd door Mschrijver88 op 19-10-2023 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006

Veel had je van tevoren kunnen weten. Ik kan een A4 vol schrijven met dingen waar ik tegen aan liep met iOS. Maar het went wel en dan kom je ook weer dingen tegen die iOS kan en Android weer niet. Anderzijds lijken iOS en Android/OneUI meer dan ooit op elkaar.

Ik zal eerlijk zijn en ik gebruik mijn S23Ultra liever dan de 15PM. Misschien omdat ik het meer gewend ben, ik weet het niet.
Luxe probleem. iPhone trekt ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:34
Sinds mijn vriendin en ik de 15 (niet-Pro) gebruiken, valt ons op dat Buienradar soms wel een uur aan achtergrondactiviteit per dag heeft. Valt anderen dit ook op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 14:48
TNThomas schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 23:24:
Sinds mijn vriendin en ik de 15 (niet-Pro) gebruiken, valt ons op dat Buienradar soms wel een uur aan achtergrondactiviteit per dag heeft. Valt anderen dit ook op?
Bij mijn 15 pro max zit ik op 38 minuten achtergrond activiteit van de afgelopen 10 dagen bij elkaar opgeteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNThomas
Mschrijver88 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 07:23:
[...]

Bij mijn 15 pro max zit ik op 38 minuten achtergrond activiteit van de afgelopen 10 dagen bij elkaar opgeteld.
Ik ga het eens in de gaten houden bij mij. Ik heb het gebruik van de locatie nu ingesteld op “bij gebruik van de app of widgets” i.p.v. “altijd”. Hopelijk helpt dat een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Zojuist viel me nog iets vreemds op aan de iPhone 15 van mijn vriendin. We hebben allebei de normale 15 en hebben het limiet tot 80% opladen aangezet. Na de nacht laden is mijne netjes op 80%, maar die van haar op slechts 66%. We gebruiken beiden een 5W Apple lader en een Anker oplaadkabel. Heeft iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 17-09 09:29
heb net wat zitten googlen, maar kom niet achter het antwoord. Mijn AOD gaat 's nachts altijd van aan naar uit. de slider bedoel ik. heb ik ergens dan instelling fout staan? of is het een van de focus items die niet weer aan gaat. Zie nl dat mn DND de always on uitzet... maar dan moet die toch ook weer aan? De focus deleten en dan opnieuw instellen? of andere tips?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Martinus schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:07:
heb net wat zitten googlen, maar kom niet achter het antwoord. Mijn AOD gaat 's nachts altijd van aan naar uit. de slider bedoel ik. heb ik ergens dan instelling fout staan? of is het een van de focus items die niet weer aan gaat. Zie nl dat mn DND de always on uitzet... maar dan moet die toch ook weer aan? De focus deleten en dan opnieuw instellen? of andere tips?
mijn focus gaat om kwart voor 11 op slaap, dan schakelt de AOD ook uit, de watch gaat ook op een slaapmodus.
Als ik 'm dan aan de lader hang dwars (magsafe) dan krijg ik de klok, die wordt rood als het dan donker wordt en gaat na een minuutje helemaal uit, bij beweging in de buurt gaat ie wel weer aan, afhankelijk van licht op rood of helder.

Ik vind het wel een normale gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:08:
[...]
Ik wel, heb een paar AppleStores van binnen gezien de laatste weken en ze waren allemaal al behoorlijk toegetakeld op dat rek.

Zou mij verbazen als ze er over 2 maanden nog goed uit zien.

Vond de look and feel ook goedkoop maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:42
Donstil schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Ik wel, heb een paar AppleStores van binnen gezien de laatste weken en ze waren allemaal al behoorlijk toegetakeld op dat rek.

Vond de look and feel ook goedkoop maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk.
Voor mij voelt het niet cheap aan, maar ik kan me wel voorstellen dat het niet iedereen zijn favoriete textuur is. Besef wel dat bezoekers van de Apple Store nieuwsgierig zijn en natuurlijk expres met hun nagels gaan lopen krassen. In de praktijk doe ik dat nooit.

Moet er wel zeggen dat de Aulumu mij ook behoorlijk trekt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
ma9ma schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:13:
[...]

offtopic:
Met @SgtElPotato , in principe is het vrij makkelijk als je even de tijd neemt om met de focus modes te spelen. Je komt er vanzelf wel uit.

Als je al een paar pagina's (homescreens) aan apps kan verbergen kom je al een heel eind. Dus alle 'prive' apps op 1 pagina, alle werkapps op een andere. Op de homescreen (de eerste pagina) zelf kan je gewoon alle standaard apps laten staan die je in beide situaties gebruikt (weer, notities, calc, ...)

Dat veranderen van de wallpaper moet dan via een shortcut dacht ik, die runt als de focus mode verandert. Daar kan je wellicht iets van vinden op google, ik heb het al tijden niet meer nodig gehad. Het voordeel is dat al die dingen gewoon meegaan in je cloud en je ze niet steeds opnieuw hoeft in te stellen.

Maar het is iets van: "als workflow x", dan "set wallpaper from album ...", en dan een speciaal album aanmaken waar je 1 wallpaper in zet.

Echt fijn. Ik snap soms niet hoe de meeste collega's de meest persoonlijke dingen op hun homescreen zetten, die dan op het werk zichtbaar zijn. Een huisdier of hobby, ok, maar familie/gezin, vind ik toch al iets persoonlijker. Hangt een beetje van de setting af en waar je werkt wellicht.

Als je alles triggert op geolocatie heb je er ook geen omkijken meer naar. En het vermijdt ook veel afleiding (want alle kleurige timewaste apps zijn dan niet zichtbaar)

Ander tipje, ik heb de triple back-tap (of double back-tap) op zwart-wit modus staan. Ook wel een aanrader om je niet te laten afleiden door die skinner box die onze telefoons tegenwoordig zijn. (hint: accessibility color options)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

In de Nederlandse AppleStores worden ze zelfs 1 of 2x per dag vervangen voor nieuwe om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:32:
[...]

Voor mij voelt het niet cheap aan, maar ik kan me wel voorstellen dat het niet iedereen zijn favoriete textuur is. Besef wel dat bezoekers van de Apple Store nieuwsgierig zijn en natuurlijk expres met hun nagels gaan lopen krassen. In de praktijk doe ik dat nooit.
Nah het zijn niet alleen nagels natuurlijk. Ik heb er in de Apple Store even mee in mijn handen gestaan en een kleine veeg over de tafel (wat grover neerleggen) gaf al een lelijke Mark.

Het is een hoesje natuurlijk dus geeft ook niet echt maar voelt een stuk minder degelijk dan de rubberen en lederen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:34
Begonnen hehe, alles over nu alleen nog wat muziek en overig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LkJ6hjqqU_1OTBmNAMWxB31_IU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIywJNg2c4m485b3lEnfEiQu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDFQWPolAmtzlkaVhYknwQVPnL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s88x0rqa0nDkG50yyilbET3q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:38
We overwegen voor ons beiden van 2x een XR naar een 15 Plus nieuw of 13 PM tweedehands te gaan en en er een jaar 5 mee te doen.

Voor zover ik kan zien
13PM:
- ~€700 euro per stuk met ~85% accu + ~€100 voor nieuwe accu tzt
- Zwaarder 240gr
- 3x zoom
- 120hz
- Lange accuduur, alhoewel een PM wel sneller lijkt te slijten met 15% degradatie na 2 jaar?

15Plus
- 1150 per stuk
- ‘2x’ zoom
- zelfde 200gram gewicht
- 60hz, op zich prima, vanaf de XR
- Lange accuduur

Ik neig naar de 13PM, maar wat vinden jullie?

[ Voor 11% gewijzigd door flipjevandejam op 20-10-2023 12:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Garret1410 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:25:
[...]

Veel had je van tevoren kunnen weten. Ik kan een A4 vol schrijven met dingen waar ik tegen aan liep met iOS. Maar het went wel en dan kom je ook weer dingen tegen die iOS kan en Android weer niet. Anderzijds lijken iOS en Android/OneUI meer dan ooit op elkaar.

Ik zal eerlijk zijn en ik gebruik mijn S23Ultra liever dan de 15PM. Misschien omdat ik het meer gewend ben, ik weet het niet.
Luxe probleem. iPhone trekt ook wel weer.
Heb ook beide; Samsung en Iphone. Qua functionaliteit ontlopen ze elkaar echt niet zoveel.

De laatste paar pagina's gelezen over hoe super de Focus mode is en dat dat de oplossing is voor meer dan 4 iconen op een rij willen hebben. Guess what: Android kent ook een Focusmode EN de mogelijkheid om te kiezen hoeveel iconen je wil en waar je ze plaatst (dus ook bv eentje linksonder)

Persoonlijk voel ik me door Apple meer als een kleuter behandeld (wij beslissen wel wat goed voor je is) en moet ik daar dankbaar voor zijn (en veel betalen).

Onder aan de streep zijn het voor mij niet meer dan telefoons en is mijn persoonlijkheid niet vergroeit met 1 van beide merken (wat af en toe lijkt te zijn bij sommige posters hier)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
flipjevandejam schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:32:
We overwegen voor ons beiden van 2x een XR naar een 15 Plus nieuw of 13 PM tweedehands te gaan en en er een jaar 5 mee te doen.

Voor zover ik kan zien
13PM:
- Zwaarder 240gr
- 3x zoom
- 120hz
- Lange accuduur, alhoewel een PM wel sneller lijkt te slijten met 15% degradatie na 2 jaar?

15Plus
- 1150 per stuk
- ‘2x’ zoom
- zelfde 200gram gewicht
- Lange accuduur

En 2 jaar langer support op de 15 serie. Dat is ook nog iets voor in de overweging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jeroenkb schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:33:
[...]

Persoonlijk voel ik me door Apple meer als een kleuter behandeld (wij beslissen wel wat goed voor je is)
Dat vind ik dus echt heerlijk aan het hele eco-systeem. Alles lekker bepaald zodat ik dat ding gewoon kan gebruiken, geen gedoe met al die keuze mogelijkheden, tientallen launchers, verschillende roms, drie voorgeïnstalleerde Agenda apps, Comic Sans als lettertype optie, enz.
(en veel betalen).
Met liefde betaal ik daar dan ook wat meer voor!

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 20-10-2023 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 15:15

Voor zover ik kan zien
13PM:
- Zwaarder 240gr
- 3x zoom
- 120hz

15Plus
- 1150 per stuk
- ‘2x’ zoom
- zelfde 200gram gewicht
- Lange accuduur

Misschien handig; ik ben van een 13PM naar de 15 Plus gegaan.

Qua camera ook met zoom merk ik niet echt verschil, maar er zijn wel dingen, naast lange software ondersteuning toch wel die de 15 Plus fijner maken.

Dat gewicht ga je echt merken. Ik kreeg met de 13PM wel eens last van mijn pols als ik hem te lang in 1 hand vast had, met de 15 Plus is dat er niet meer.

FaceID op de 15 Plus is echt velen maler fijner en ook het Dynamic Island voegt echt meer toen.

En ook mijn accu van mijn 13PM was op 85% na 2 jaar, wel echt extremere daling dan bij mijn vorige iPhones, daar zat ik op de 10 a 11% max.

En ik denk dat je ook nog het verschil van oplader moet meenemen in je beslissing, want ook de 15 Plus heeft natuurlijk USB-C en geen Lightning meer. Dat betekent in sommige gevallen dat je wel nieuwe kabels moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:46

Aiii

何これ

Voor zover ik kan zien
13PM:
- Zwaarder 240gr
- 3x zoom
- 120hz

15Plus
- 1150 per stuk
- ‘2x’ zoom
- zelfde 200gram gewicht
- Lange accuduur

Als alternatief kun je ook een Apple Refurbished 13 Pro Max kopen: https://www.apple.com/nl/.../iphone/iphone-13-pro-max

Ze hebben momenteel geen 128GB (normaliter 939 Euro), maar zelfs de 1049 voor de 256GB versie die ze hebben is een betere deal dan de 15 plus. Zeker gezien ze met 2 jaar gewone garantie komen, een nieuwe batterij en een nieuwe behuizing een veel betere koop dan een tweedehands iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:07:
[...]

Dat vind ik dus echt heerlijk aan het hele eco-systeem. Alles lekker bepaald zodat ik dat ding gewoon kan gebruiken, geen gedoe met al die keuze mogelijkheden, tientallen launchers, verschillende roms, drie voorgeïnstalleerde Agenda apps, Comic Sans als lettertype optie, enz.
hahaha. Heb je zeker de pagina's vol hier gemist hoe je met de Opdrachten App in semi programmeertaal bepaalde functionaliteiten geregeld moet krijgen, omdat het niet makkelijk kan.

Oprechte vraag (als voorbeeld): hoe kun je het nu fijn vinden dat je niet per verbonden bluetooth apparaat kunt instellen of je het als audio, telefoon op beide wilt gebruiken. Met mijn Iphone kan ik nu niet streamen naar mijn muziekinstallatie omdat als de telefoon gaat dat dus over de speakers komt. Geen probleem bij Android.

Maar verder begrijp ik je wel hoor. Het is maar waar je aan gewend bent. Zoals gezegd: ik heb beide. En met beide ben ik, als ze nieuw zijn, een paar uur bezig om ze te krijgen zoals ik ze precies wil. En bij Android kan ik dat iets meer dan bij Apple; daar moet ik iets meer accepteren dat ik het niet zo krijg als ik wil. Vervolgens kan ik met beide lezen en schrijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:46

Aiii

何これ

jeroenkb schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:36:
[...]

Oprechte vraag (als voorbeeld): hoe kun je het nu fijn vinden dat je niet per verbonden bluetooth apparaat kunt instellen of je het als audio, telefoon op beide wilt gebruiken. Met mijn Iphone kan ik nu niet streamen naar mijn muziekinstallatie omdat als de telefoon gaat dat dus over de speakers komt. Geen probleem bij Android.
Daar heb je toch gewoon het speaker icoon voor?

Afbeeldingslocatie: https://www.switchingtomac.com/wp-content/uploads/2022/03/02-airpods-not-working-phone-calls-fix-947x1024.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flipjevandejam
AkakoMinami schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:13:
[...]

Misschien handig; ik ben van een 13PM naar de 15 Plus gegaan.

Qua camera ook met zoom merk ik niet echt verschil, maar er zijn wel dingen, naast lange software ondersteuning toch wel die de 15 Plus fijner maken.

Dat gewicht ga je echt merken. Ik kreeg met de 13PM wel eens last van mijn pols als ik hem te lang in 1 hand vast had, met de 15 Plus is dat er niet meer.

FaceID op de 15 Plus is echt velen maler fijner en ook het Dynamic Island voegt echt meer toen.

En ook mijn accu van mijn 13PM was op 85% na 2 jaar, wel echt extremere daling dan bij mijn vorige iPhones, daar zat ik op de 10 a 11% max.

En ik denk dat je ook nog het verschil van oplader moet meenemen in je beslissing, want ook de 15 Plus heeft natuurlijk USB-C en geen Lightning meer. Dat betekent in sommige gevallen dat je wel nieuwe kabels moet kopen.
Dank je wel, ook @Donstil, staccato:
- langere support zou ik niet verwachten? Allebei dezelfde cpu en 6GB memory? MacBook Pro heeft ook langer support dan Macbook
- Usb-c, dat is waar
- Batterij, dat idee heb ik dus ook, dat alle Pro’s in zekere mate meer van de accu vragen en dus slijten.

Onze XR’s zitten op 81% na 5 jaar dagelijks gebruik. Zijn ook nog prima bruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Aiii schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

Daar heb je toch gewoon het speaker icoon voor?

[Afbeelding]
Ik moet toch echt eerst opnemen. Dan gaat het geluid al over de speakers en moet ik daarna met extra handelen het geluid weer anders instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jeroenkb schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:36:
hahaha. Heb je zeker de pagina's vol hier gemist hoe je met de Opdrachten App in semi programmeertaal bepaalde functionaliteiten geregeld moet krijgen, omdat het niet makkelijk kan.
Ja dat kan ook redelijk diep gaan, daar doe ik dan ook nagenoeg niets mee :P
Dat probleem ken ik niet eigenlijk. Dat gaat of met AirPlay of het apparaat waar je mee verbind regelt dat voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 15:15
flipjevandejam schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:50:
[...]

Dank je wel, ook @Donstil, staccato:
- langere support zou ik niet verwachten? Allebei dezelfde cpu en 6GB memory? MacBook Pro heeft ook langer support dan Macbook
- Usb-c, dat is waar
- Batterij, dat idee heb ik dus ook, dat alle Pro’s in zekere mate meer van de accu vragen en dus slijten.

Onze XR’s zitten op 81% na 5 jaar dagelijks gebruik. Zijn ook nog prima bruikbaar.
iPhone 15 Plus heeft de chip van de 14 Pro line, dus niet dezelfde als die in 13PM zit. En als je benchmarks gaat bekijken dus de 13PM chip en die van 14 Pro line, dan zie je dat daar wel een flinke verbetering in zit. Meer dan tussen de 14 Pro en de 15 Pro chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
AkakoMinami schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:57:
[...]

iPhone 15 Plus heeft de chip van de 14 Pro line, dus niet dezelfde als die in 13PM zit. En als je benchmarks gaat bekijken dus de 13PM chip en die van 14 Pro line, dan zie je dat daar wel een flinke verbetering in zit. Meer dan tussen de 14 Pro en de 15 Pro chip.
Je hebt gelijk. Hmm, dan is de 15 Plus misschien toch de betere fit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:07:
[...]

Dit dus, helemaal mee eens, heerlijk gewoon. Niet iedereen waardeert dit met ellenlange discussies. Net als de discussie om bepaalde privileges/autorisaties niet in te trekken zodat je net genoeg hebt om je werk te kunnen doen (Ojee..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 12:58
Mschrijver88 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:53:
Gewoon even tussendoor, we vinden dat we elke keer muizenstapjes maken betreft technologische vooruitgang ( is mischien ook wel zo de laatste jaren) , maar als je toch kijk waar we 15 jaar geleden waren met telefoons, Steve Jobs was trots op een website die binnen 21 seconden laad...... YouTube: Apple WWDC 2008 - iPhone 3G Introduction als het tegenwoordig langer dan 1 seconden duurt klik je al op refresh omdat je denkt dat er iets niet goed gaat.
Sorry, ik zat uit verveling dit filmpje te kijken en moest het even delen:)
Was even geleden, dankje om die nog eens te delen. “It’s amazingly zippy…” :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rastapopoulos
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:18
Martinus schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:07:
Ik denk dat het een bug is. Bij mij gaat hij normaal ‘s ochtends ook automatisch van de slaap modus af en dan staat AOD weer aan, maar vandaag bleef het scherm uit. De slaap modus was er wel, zoals gewoonlijk, automatisch af gegaan. Toen ik bij de instellingen ging kijken zag ik dat AOD uit stond. Dat heb ik zelf zeker niet gedaan en dit was ook de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 17-09 09:29
Rastapopoulos schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:14:
[...]

Ik denk dat het een bug is. Bij mij gaat hij normaal ‘s ochtends ook automatisch van de slaap modus af en dan staat AOD weer aan, maar vandaag bleef het scherm uit. De slaap modus was er wel, zoals gewoonlijk, automatisch af gegaan. Toen ik bij de instellingen ging kijken zag ik dat AOD uit stond. Dat heb ik zelf zeker niet gedaan en dit was ook de eerste keer.
heb de option zet AOD uit als die in DND gaat weggehaald, kijken of die morgen nadat die uit DND komt, weer aanstaat.

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Iemand nog op zoek naar een 15PM?
Hij kost wel twee en een halve ton :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWUeq6H7uWDYaUriFnbTVn2eVqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9N7OhUCHEUWGwhD8tB2yJw5N.jpg?f=fotoalbum_large

Krijg je er nog wel 2 watches en een headset bij…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HeXNzmULJhS5bty_CRFpYa6JPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nGMS9LDqkKbviTx0G7CMMXN3.jpg?f=fotoalbum_large

https://goldenconcept.com/products/the-billionaires-gadgets

[ Voor 35% gewijzigd door Dennisdn op 21-10-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Ik heb zojuist mijn e-sim geactiveerd met de kpn app. Nu moest ik als laatst mijn mobiel abbo veranderen in de mobiel netwerk instellingen alleen zie ik dat er nergens tussen staan? iMessage blijft nu hangen om mijn nummer te activeren.

Als ik bij iMessage op mijn nummer tik vraagt ie direct of ik het nummer wil verwijderen omdat die niet gebruikt wordt..

[ Voor 20% gewijzigd door rmk_ op 21-10-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Laatst online: 12:54
rmk_ schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:34:
Ik heb zojuist mijn e-sim geactiveerd met de kpn app. Nu moest ik als laatst mijn mobiel abbo veranderen in de mobiel netwerk instellingen alleen zie ik dat er nergens tussen staan? iMessage blijft nu hangen om mijn nummer te activeren.

Als ik bij iMessage op mijn nummer tik vraagt ie direct of ik het nummer wil verwijderen omdat die niet gebruikt wordt..
Wat staat in de mobiele abonnementen overzicht onder ‘instellingen’? Als het goed is staat daar dan je nummer met ‘esim’ erachter. De fysieke simkaart zal het niet meer moeten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006

Voor zover ik kan zien
13PM:
- Zwaarder 240gr
- 3x zoom
- 120hz

15Plus
- 1150 per stuk
- ‘2x’ zoom
- zelfde 200gram gewicht
- Lange accuduur

Al genoeg over gezegd maar wat vind je belangrijk. Zet alle belangrijke punten op een rijtje en geef het eventueel een waardering in punten of gewoon welk toestel het beste is in dat onderdeel.

Je vind bijvoorbeeld accuduur het allerbelangrijkste dus dat zet je bovenaan en dan het toestel erachter welke het beste is en in dit geval zal dat de 15 Plus zijn.

Vind je zoom belangrijk of software ondersteuning, display, design en materiaal etc.

De 15 Plus is denk ik de betere keuze voor jou omdat je van een XR afkomt maar voor mij persoonlijk zou het al direct afvallen want ik moet een 120Hz beeldscherm hebben. 60Hz is voor mij dus een dealbreaker en geen telelens trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
austin_77 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:41:
[...]

Wat staat in de mobiele abonnementen overzicht onder ‘instellingen’? Als het goed is staat daar dan je nummer met ‘esim’ erachter. De fysieke simkaart zal het niet meer moeten doen..
Kun je een plaatje posten? Ik zie nergens mobiele abonnementen of ik kijk er blind overheen. Als ik zoek krijg ik alleen iCloud abonnementen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
Nu net een dagje de ip 15 pm bt, kwam van een iphone 12.
Wat een apparaat zeg...ben onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rmk_ schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

Kun je een plaatje posten? Ik zie nergens mobiele abonnementen of ik kijk er blind overheen. Als ik zoek krijg ik alleen iCloud abonnementen.
Onder mobiel netwerk staat een kopje “simkaarten”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Voor zover ik kan zien
13PM:
- Zwaarder 240gr
- 3x zoom
- 120hz

15Plus
- 1150 per stuk
- ‘2x’ zoom
- zelfde 200gram gewicht
- Lange accuduur

Wat ik zelf een nadeel van de 12, 13 en 14 vind is dat het design erg hoekig is. Ik vind het niet lekker vasthouden als je hem zonder hoesje gebruikt.
Bij de 15 zijn de randen iets afgerond wat imho een wereld van verschil maakt. Stop je hem in een hoesje / case dan is het geen issue.
Verder is het gewicht van de genoemde series wat mij betreft wel erg fors bij de Plus/Pro toestellen. Dat is ook een stuk beter bij de 15.

Kom zelf van een 11 pro max en de 15 (pro max) is, als je alle kleine verbeteringen bij elkaar optelt, absoluut beter maar om nu te zeggen wereldschokkend? Nee niet echt, just another iPhone. Die 11pm zou nog wel zeker 1 a 2 jaar meekunnen (ware het niet dat de mijne stuk is gegaan door vallen en lichte waterschade :'( ).

Het is gewoon geen 2005 meer toen na een 1 a 1.5 jr je telefoon al traag werd. :P Gelukkig maar :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:25:
Iemand nog op zoek naar een 15PM?
Hij kost wel twee en een halve ton :9

[Afbeelding]

Krijg je er nog wel 2 watches en een headset bij…

[Afbeelding]

https://goldenconcept.com/products/the-billionaires-gadgets
Die horloges zijn wel goed. Passen goed bij mijn Richard Mille die ik dan rechts draag 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
Vorkie schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:16:
[...]

Onder mobiel netwerk staat een kopje “simkaarten”
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiEy0NNsCNgRxK3sIMnErLhq_Hc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0kkwnqGdWWINM3UJ3a4e7l5j.png?f=fotoalbum_large
Ik zie er geen abonnementen tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
rmk_ schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:32:
[...]

[Afbeelding]
Ik zie er geen abonnementen tussen staan.
Toch staat het goed.

KPN NL is je abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmk_
Vorkie schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:48:
[...]

Toch staat het goed.

KPN NL is je abonnement.
Verwarrend, inmiddels werkt het nummer weer. De KPN app gaf aan dat ik hier nog iets moest doen om het werkend te krijgen maar ging blijkbaar vanzelf. 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:21:
[...]

Die horloges zijn wel goed. Passen goed bij mijn Richard Mille die ik dan rechts draag 😏
En dan de hele dag zingen shine like a diamond :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:59:
[...]

En dan de hele dag zingen shine like a diamond :*)
Dat doe ik al vanwege mijn persoonlijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke67
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-10-2023
Hallo,

Heb sinds woensdag mijn nieuwe iPhone 15 Pro Max nu loop tegen het volgende aan als ik het volume harder of zachter wil zitten in de bel stand zie ik af en toe het volume balkje verticaal links niet maar druk dan eenmaal op de actie knop dan komt de volume balk weer wel inzicht, in stille is dit probleem er niet het lijkt mij op een software bug dus ik wacht eerst de volgende update af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:07:
[...]

Dat doe ik al vanwege mijn persoonlijkheid
Pohh _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Nu online
Ik ben nieuwsgierig naar de battery cycle count van anderen.

Ik heb de iPhone 15 Pro Max sinds 22 sept. Aanvankelijk stond de teller op 1 cycle count, en vandaag staat de teller op teller op 22 cycle counts.

In het verleden deed ik nooit aan battery management, maar ik merkte dat mijn 12 Pro Max op den duur wel snel leeg raakte. Na 36 maanden stond de health daarvan op 84%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
goodfella schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:32:

Ik heb de iPhone 15 Pro Max sinds 22 sept. Aanvankelijk stond de teller op 1 cycle count, en vandaag staat de teller op teller op 22 cycle counts.

In het verleden deed ik nooit aan battery management, maar ik merkte dat mijn 12 Pro Max op den duur wel snel leeg raakte. Na 36 maanden stond de health daarvan op 84%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldHgYuISviwpaooZootTZoXbnp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TViLBubpxg6ip1JmocQVOXGH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 21:34

15 pro, 22 cycli, ook vanaf 22 september

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
NRG-81 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:50:
[...]

15 pro, 22 cycli, ook vanaf 22 september
15 Pro, 20 Cycli, ook vanaf 22 sept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt toch zelf die laadkabel aangesloten ( of wat je ook gebruikt)? Het getal zal dan toch geen verassing zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:11
14 Pro, geproduceerd 26 juli 2023.
18 cycli vanaf 1 september 2023.
Scherm niet ingebrand, geen ghosting. -)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
PKHS schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:10:
14 Pro, geproduceerd 26 juli 2023.
18 cycli vanaf 1 september 2023.
Scherm niet ingebrand, geen ghosting. -)
15 pro :P

Hier een 15 pro max, geproduceerd juli 2023, 19 cycli. In gebruik sinds 22 september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-09 19:47

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_Qtc2z5OGrkbkOz3ywFNoajsGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o32aqxNMcYCOjfjdVEltab2I.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik dacht dat de discussies over de maximale capaciteit het ergste was, maar nu is het aantal keer opladen zelfs een dingetje _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

iPhone 15 Pro, ontvangen op launch day.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOhjHU7mCcTWFiAwM2Vh-fJiCAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFxZjf104ZmW9c3xaSlxt362.jpg?f=fotoalbum_large

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:20:
Ik dacht dat de discussies over de maximale capaciteit het ergste was, maar nu is het aantal keer opladen zelfs een dingetje _O-
Cycli telt af toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmk_
😎
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEZzp-krm6RL3yRY3sFPgefVnYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wgFB05yH8dPvcLFKLo7wOWN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:27

Grin

Ride si sapis.

Ook in gebruik sinds launch weekend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hHXuh7UmGEqh7z02twrtr4Cbgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOrU4tjfn8CcLMUFCvlDElg4.jpg?f=fotoalbum_large

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ja als ie binnen 2 jaar op -5 staat krijg je een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:00:
[...]

Je hebt toch zelf die laadkabel aangesloten ( of wat je ook gebruikt)? Het getal zal dan toch geen verassing zijn?
Nee, zo werkt het niet. En gelukkig maar. Een cycle is namelijk wanneer je de volledige 100% van de batterij's capaciteit hebt verbruikt.

Mijn Apple Carplay is enkel te gebruiken met laadkabel, met jouw bovenstaande aanname dan zou ik een hoog aantal cycli hebben t.o.v. iemand die geen bedraade Apple Carplay gebruikt.
Pagina: 1 ... 54 ... 77 Laatste