Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28
Vandaag in de USA toch maar even de Apple Store ingelopen, maar alles is hier gewoon op voorraad. Even een nachtje over slapen of ik een Apple iPhone 15 Pro 128GB meeneem. Maar één jaar garantie en geen SIMcard slot, maar wel een aardig prijsverschil als mijn Amerikaanse maat waar ik nu ben hem afrekent (extra korting mee zijn creditcard). Het komt op ongeveer €1007,00 met de state tax en de korting. Ik vlieg ook niet terug op Nederland, dus ook geen douane ellende.

Volgens mij zie ik verder geen nadelen over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 17-10-2023 04:39 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 04:39:
Vandaag in de USA toch maar even de Apple Store ingelopen, maar alles is hier gewoon op voorraad. Even een nachtje over slapen of ik een Apple iPhone 15 Pro 128GB meeneem. Maar één jaar garantie en geen SIMcard slot, maar wel een aardig prijsverschil als mijn Amerikaanse maat waar ik nu ben hem afrekent (extra korting mee zijn creditcard). Het komt op ongeveer €1007,00 met de state tax en de korting. Ik vlieg ook niet terug op Nederland, dus ook geen douane ellende.

Nee hoor verder geen nadelen, de usa versie ondersteunt volgens mij zelfs meer banden dan de EU versie.

Waar ben je in de vs?, Want ik ben ook in de vs op dit moment en merk dat het een stuk minder makkelijk gaat (stores in regio LA, en Las Vegas), modellen die ik voor vrienden thuis mee moet nemen waren niet af te halen.

Edit: ik heb €1150 betaald voor de 256 GB pro overigens. Inclusief salestax etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 17-10-2023 05:32 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Donstil schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 05:28:
[...]

Nee hoor verder geen nadelen, de usa versie ondersteunt volgens mij zelfs meer banden dan de EU versie.

Waar ben je in de vs?, Want ik ben ook in de vs op dit moment en merk dat het een stuk minder makkelijk gaat (stores in regio LA, en Las Vegas), modellen die ik voor vrienden thuis mee moet nemen waren niet af te halen.

Edit: ik heb €1150 betaald voor de 256 GB pro overigens. Inclusief salestax etc.
Momenteel in Texas. Het was wel heel druk hier in de Apple Stores. Ik twijfel ook nog over de 128GB of de 256GB, maar ik gebruik nu maar zo’n 60GB van mijn iPhone. Het ProRes filmen zal ik nooit gebruiken omdat het maar maximaal 4K30 (vanaf de 256GB) zonder extern wegschrijven, met externe opslag wel 4K60. Morgen beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 05:50:
[...]

Momenteel in Texas. Het was wel heel druk hier in de Apple Stores. Ik twijfel ook nog over de 128GB of de 256GB, maar ik gebruik nu maar zo’n 60GB van mijn iPhone. Het ProRes filmen zal ik nooit gebruiken omdat het maar maximaal 4K30 (vanaf de 256GB) zonder extern wegschrijven, met externe opslag wel 4K60. Morgen beslissen.
Aah shit daar ga ik niet meer komen :P

Nou klinkt als een prima usecase voor 128 GB als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
Donstil schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:06:
[...]

Voor de huur auto vind ik het ook wel handig. Want dat is een bmw en zit een draadloze pad in maar daar mag hij natuurlijk niet op, dus leg ik de accu aan Lightning en de iPhone op de accu :P
Zijn er isssues met draadloos laden in de wagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:53
Donstil schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:11:
[...]

Hoezo dat, zou prima een keuze kunnen zijn toch?

Ik heb nu voor een Polestar gekozen om o.a die reden, kan mij zo voorstellen dat er wel meer kiezen voor wat anders omdat ze CarPlay gewend zijn en fijn vinden maar het niet kunnen gebruiken in een Tesla.
CarPlay is voor een fabrikant een manier om hun eigen systeem niet door te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
turkeyhakan schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:36:
[...]

CarPlay is voor een fabrikant een manier om hun eigen systeem niet door te ontwikkelen.
Geldt niet voor iedere fabrikant. Vb BMW en Audi ontwikkelen nog flink hun eigen systeem naast het aanbieden van CarPlay.

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]
Voor een groot gedeelte van de fabrikanten is de handdoek in de ring een prima oplossing want het gros van de systemen is ook wel echt heel matig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jaymone schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:46:
[...]

Geldt niet voor iedere fabrikant. Vb BMW en Audi ontwikkelen nog flink hun eigen systeem naast het aanbieden van CarPlay.
Ja eens BMW doet het heel goed, dat systeem is heel fijn. Mercedes Mbux ook, Tesla zonder CarPlay ook wel overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
@Donstil helemaal eens met je laatste posts :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:40
[...]
Waarom zouden ze ook: betere oplossing dan al die inferieure systemen die na een paar jaar al geen updates meer krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:16
Ik een Fiat Panda, ook geen zorgen :P

[ Voor 25% gewijzigd door iMode op 17-10-2023 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 00:51:
[...]

Dit inderdaad!

Alleen mijn WireGuard is niet helemaal stabiel, vooral als er gewisseld wordt tussen netwerken (je zat op kantoor wifi en gaat naar 5G bijvoorbeeld) wil de verbinding wel eens stil vallen, terwijl de vpn nog actief is (zie ik in het log). Lijkt halverwege iOS 16 een beetje begonnen.

Ook last van toevallig?
Nee eigenlijk 0 problemen. Ik ben voor mijn werk ook vaak in buitenland en dan rij ik ~5 uur richting Worth bijvoorbeeld met YouTube music met geen enkele disconnect.

Mijn endpoint is Pfsense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-06 15:12

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:02:
[...]

Nee eigenlijk 0 problemen. Ik ben voor mijn werk ook vaak in buitenland en dan rij ik ~5 uur richting Worth bijvoorbeeld met YouTube music met geen enkele disconnect.

Mijn endpoint is Pfsense.
Aah vaag, ik heb het en een collega heeft het ook. Hij naar Pfsense en ik naar Opnsense (en als test ook naar een Pi met PiVPN erop).

Soms is het uren stabiel, soms na een half uur al geen verkeer er overheen.
Voornamelijk DNS verkeer gaat dan fout.

Nou goed we zoeken nog maar even door dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:26:
[...]

Aah vaag, ik heb het en een collega heeft het ook. Hij naar Pfsense en ik naar Opnsense (en als test ook naar een Pi met PiVPN erop).

Soms is het uren stabiel, soms na een half uur al geen verkeer er overheen.
Voornamelijk DNS verkeer gaat dan fout.

Nou goed we zoeken nog maar even door dan :P
Ik weet zeker dat de problemen er niet zijn in ieder geval - iets met vrouw en kinderen die ook een always on vpn hebben :+

@Donstil Heb je even de config geprintscreent in bericht gestuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 17-10-2023 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankegiani
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-03 06:29
Ok, dit zal zeker door sommigen hier als 'niet kunnen' of controversieel worden gezien.
Toch even mijn ervaring:-) :
Mijn iPhone 15 pm is naked lekker snel en weinig tot geen touch screen problemen.
Als ik de officiele apple hoesjes eromheen doe (FW en silliconen) dan wordt de iPhone bij gewone taken trager, mist geregeld aanslagen en swipes en is minder 'vloeiend'.
Bij mijn decoded case die iets meer rand tussen iPhone en case heeft gaat het al iets beter maar nog steeds ver weg van de ervaring zonder case.
Lijkt wel of de rand van de cases interfereren met het touch screen oid omdat het lekker strak aansluit.
Zoiets zag ik ook al op macrumors voorbij komen.
Wat zijn jullie ervaringen bij case-gebruik? Zouden jullie ook eens kunnen testen?

[ Voor 4% gewijzigd door frankegiani op 17-10-2023 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:18
rmk_ schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:09:
[...]

Die puist van een camera eiland achter moet je toch wel zien/voelen? :?
Eerlijk, ik heb er ook last van. Kom van een Iphone 8 Plus en ik pak hem gewoon verkeerd op (is echt zo'n gevalletje "you're holding it wrong", ik zoek met mijn duim blind naar de homebutton die er uiteraard niet is). Met always on display aan, lukt het mij nog wel om de bovenkant te vinden, maar heb het uitgezet omdat het teveel afleidt (en ik vaag toch een beetje schrik heb voor burn-in), en dan ben ik toch gewoon te dom om de onderkant van mijn telefoon te vinden. Het hoesje zorgt er ook wel voor dat die puist eigenlijk amper uitsteekt, en ik wil eigenijk geen vingerafdrukken op de camera-lens, dus de achterkant aftasten doe ik eigenlijk bewust niet.

Ik ben trouwens ook nog steeds geen vrienden met FaceID. Telefoon ligt op armlengte voor mij op mijn bureau, dus als ik even wil kijken of er berichten zijn of zo, dan duwde ik vroeger met mijn wijsvinger op de homebutton en de telefoon was ontgrendeld en ik kon zien wat ik wilde. Nu moet ik hem oppakken of over de tafel gaan hangen (mijn vrouw lacht me gewoon uit zoals ik zit te knoeien }:O ). In alle andere gevallen werkt het schitterend, maar dit is hoe ik mijn telefoon het vaakst ontgrendel, en het werkt gewoon niet.

Verder voor alle duidelijkheid héél blij, is in alle opzichten een vooruitgang en heel blij met mijn aankoop. Maar ik krijg het gebrek aan de touchID/homebutton toch nog steeds niet in de vingers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
frankegiani schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:37:
Ok, dit zal zeker door sommigen hier als 'niet kunnen' of controversieel worden gezien.
Mijn iPhone 15 pm is naked lekker snel en weinig tot geen touch screen problemen.
Als ik de officiele apple hoesjes eromheen doe (FW en silliconen) dan wordt de iPhone bij gewone taken trager, mist geregeld aanslagen en swipes en is minder 'vloeiend'.
Bij mijn decoded case die iets meer rand tussen iPhone en case heeft gaat het al iets beter maar nog steeds ver weg van de ervaring zonder case.
Lijkt wel of de rand van de cases interfereren met het touch screen oid omdat het lekker strak aansluit.
Wat zijn jullie ervaringen bij case-gebruik? Zouden jullie ook eens kunnen testen?
Ik weet het niet goed. Ik heb soms wel eens een app die niet reageert op input, maar als ik de app dan herstart dan werkt alles weer feilloos. Ik rapporteer het dan wel telkens (Feedback), maar ik krijg het gevoel dat het misschien eerder iets software-matig is, dan dat er een "fysieke" oorzaak is. Maar eerlijk, ik had er nog nooit zo op gelet, dus als ik het nog eens voorheb, ga ik eens proberen om het hoesje te verwijderen en te zien of het dan plots wel werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-06 15:52

Eren

Boss of this gym

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQ9soK28uGhSoz8-ulTalFxUE7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaMLHCFCHO1KEhL0WgaOqeFu.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag werd ik wakker met het verzoek om mijn wachtwoord in te voeren voor de telefoon en de simkaart, wat vreemd is. Blijkbaar heeft de telefoon zichzelf tussen 3:00 en 7:00-8:00 uitgeschakeld om een onbekende reden. Heeft iemand hier ervaring mee, en is het mogelijk dat het een hardware- of softwarefout is?

Het is misschien ook handig om te vermelden dat ik de 80% limiet had ingeschakeld, maar ik merkte op dat deze was overschreden omdat ik wakker werd met een batterijniveau van 89%.

iPhone 15 Pro

[ Voor 20% gewijzigd door Eren op 17-10-2023 10:16 ]

4HEad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Eren schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:07:
[Afbeelding]

Vandaag werd ik wakker met voer je wachtwoord in voor de telefoon en simkaart. Wat wel vreemd is. Blijkbaar heeft de telefoon zichzelf uitgezet van 3:00 tot 7:00-8:00 voor een rare reden. Iemand hier ervaring mee of het een hardwarematige of softwarematig fout is?

iPhone 15 Pro
Ja dat hadden er hier al meer. Zie ook https://www.macrumors.com...els-turning-off-at-night/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 21:24
nokie schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:46:
[...]

Eerlijk, ik heb er ook last van. Kom van een Iphone 8 Plus en ik pak hem gewoon verkeerd op (is echt zo'n gevalletje "you're holding it wrong", ik zoek met mijn duim blind naar de homebutton die er uiteraard niet is). Met always on display aan, lukt het mij nog wel om de bovenkant te vinden, maar heb het uitgezet omdat het teveel afleidt (en ik vaag toch een beetje schrik heb voor burn-in), en dan ben ik toch gewoon te dom om de onderkant van mijn telefoon te vinden. Het hoesje zorgt er ook wel voor dat die puist eigenlijk amper uitsteekt, en ik wil eigenijk geen vingerafdrukken op de camera-lens, dus de achterkant aftasten doe ik eigenlijk bewust niet.

Ik ben trouwens ook nog steeds geen vrienden met FaceID. Telefoon ligt op armlengte voor mij op mijn bureau, dus als ik even wil kijken of er berichten zijn of zo, dan duwde ik vroeger met mijn wijsvinger op de homebutton en de telefoon was ontgrendeld en ik kon zien wat ik wilde. Nu moet ik hem oppakken of over de tafel gaan hangen (mijn vrouw lacht me gewoon uit zoals ik zit te knoeien }:O ). In alle andere gevallen werkt het schitterend, maar dit is hoe ik mijn telefoon het vaakst ontgrendel, en het werkt gewoon niet.

Verder voor alle duidelijkheid héél blij, is in alle opzichten een vooruitgang en heel blij met mijn aankoop. Maar ik krijg het gebrek aan de touchID/homebutton toch nog steeds niet in de vingers.
Daar heb je juist het always on display voor… hoef je niet eens meer te unlocken, zie je het altijd.
Alternatief is nog om op je scherm te drukken, 1x. Dan zie je ook de notificaties. En als je dan een beetje puzzelt met welke notificaties je per se wilt afschermen (berichtjes etc) en welke niet (nieuws berichtjes, instagram, etc), dan hoef je maar heel af en toe te unlocken om alleen even te checken.

De truc is, denk ik echt, goed je notificaties instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:33

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ie wat lastiger is om te verkopen omdat sites als Swappie ze niet willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Dennisdn schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:32:
[...]

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ie wat lastiger is om te verkopen omdat sites als Swappie ze niet willen hebben.
Ik heb ze altijd zelf verkocht (ook Amerikaanse de iPad) en altijd er meer voor gekregen dan website’s als Swappie bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Eerlijk, hier had ik met mijn iPhone 6s ook wel eens last van in de 8 jaar dat ik ‘m nu gebruik. Dus ik denk niet dat het aan de 15 zelf ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
ChrisM schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:24:
[...]

Daar heb je juist het always on display voor… hoef je niet eens meer te unlocken, zie je het altijd.
Alternatief is nog om op je scherm te drukken, 1x. Dan zie je ook de notificaties. En als je dan een beetje puzzelt met welke notificaties je per se wilt afschermen (berichtjes etc) en welke niet (nieuws berichtjes, instagram, etc), dan hoef je maar heel af en toe te unlocken om alleen even te checken.

De truc is, denk ik echt, goed je notificaties instellen.
Ik kan ongetwijfeld beter doen dan wat ik nu doe, maar ik gebruik heel weinig apps en notificaties staan bijna allemaal uit (of laat ik verschijnen tijdens dagelijks overzicht, niet “onmiddellijk”). Ik wil zelf controle hebben over de informatie die ik tot mij neem, dus ik surf naar Tweakers of een andere nieuwssite als ik daar behoefte aan heb. Maar daarvoor moet ik de telefoon unlocken…

En de notificaties die ik toch laat doorkomen (eigenlijk alleen berichten) wil ik niet zomaar voor iedereen beschikbaar dus daarvoor wil ik toch dat deze alleen zichtbaar zijn als ik ontgrendeld heb.

Het is hoe ik mijn telefoon wens te gebruiken, en de bedenking is daarbij dat faceID niet optimaal werkt. De oplossing is waarschijnlijk om hem in een houder te zetten zodat hij niet plat of de tafel ligt. Het is dus allemaal niet onoverkomelijk, maar mijn manier van werken is nu “gebouwd” rond TouchID en dat werkte daarvoor gewoon beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-06 16:45
nokie schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:19:
[...]

Ik kan ongetwijfeld beter doen dan wat ik nu doe, maar ik gebruik heel weinig apps en notificaties staan bijna allemaal uit (of laat ik verschijnen tijdens dagelijks overzicht, niet “onmiddellijk”). Ik wil zelf controle hebben over de informatie die ik tot mij neem, dus ik surf naar Tweakers of een andere nieuwssite als ik daar behoefte aan heb. Maar daarvoor moet ik de telefoon unlocken…

En de notificaties die ik toch laat doorkomen (eigenlijk alleen berichten) wil ik niet zomaar voor iedereen beschikbaar dus daarvoor wil ik toch dat deze alleen zichtbaar zijn als ik ontgrendeld heb.

Het is hoe ik mijn telefoon wens te gebruiken, en de bedenking is daarbij dat faceID niet optimaal werkt. De oplossing is waarschijnlijk om hem in een houder te zetten zodat hij niet plat of de tafel ligt. Het is dus allemaal niet onoverkomelijk, maar mijn manier van werken is nu “gebouwd” rond TouchID en dat werkte daarvoor gewoon beter.
Is gewoon even wennen! En straks wil je niet anders meer. Als ik nu af en toe TouchID gebruik of mensen het zie gebruiken ben ik persoonlijk echt blij dat ik daar vanaf ben.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-06 19:35
instellingen, meldingen, toon voorvertoning indien ontgrendeld? Of denk ik te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Wouter36 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:25:
instellingen, meldingen, toon voorvertoning indien ontgrendeld? Of denk ik te simpel?
Dat heb ik maar dat is het probleem niet (voor zover dit al een probleem is, is gewoon iets waar ik me moet aan aanpassen). Mijn telefoon ligt plat op de tafel en blijkbaar “te ver” en ontgrendeld dus niet omdat mijn gezicht niet “in het zicht” komt. Ik moet dus ofwel mijn telefoon opheffen zodat hij mij ziet, en dan werkt het inderdaad, of mij over de tafel buigen. Voor TouchID hoefde ik dit niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:09

Soullie

Planeshift

Vrijdag telefoon opgestuurd, vandaag inruil geld terug van apple.

Snel zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
rmk_ schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

Eerlijk, hier had ik met mijn iPhone 6s ook wel eens last van in de 8 jaar dat ik ‘m nu gebruik. Dus ik denk niet dat het aan de 15 zelf ligt.
Op mijn iPhone 13 Pro is het een aantal keren voorgevallen onder iOS 16. Ik vermoed dus dat dit ook niet specifiek voor versie 17 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46

Quakie

quakelen

nokie schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

Dat heb ik maar dat is het probleem niet (voor zover dit al een probleem is, is gewoon iets waar ik me moet aan aanpassen). Mijn telefoon ligt plat op de tafel en blijkbaar “te ver” en ontgrendeld dus niet omdat mijn gezicht niet “in het zicht” komt. Ik moet dus ofwel mijn telefoon opheffen zodat hij mij ziet, en dan werkt het inderdaad, of mij over de tafel buigen. Voor TouchID hoefde ik dit niet te doen.
Je kunt instellen dat faceID minder nauwkeurig is en dus eerder unlocked of op faceID tikken en dan code intikken zonder op te pakken. Volgens mij geen ander mogelijkheid.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb nog niet beslist of ik overstap van een 13 mini (dat formaat!! O+ ).

Ivm de gewone 15, voelt dat 2x op de camera een beetje 'native'? Alsof het uit een andere lens komt? Of ziet het er duidelijk als een crop uit? Het enige wat me naar een pro doet leunen is die 3x lens, die ik op de 13 mini soms toch wel mis. Is dat 2x croppen een goed compromis, of moet je voor 'the real deal' toch wel naar de pro als je die zoom af en toe nodig hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
nokie schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:46:
[...]

Ik heb nu 2 jaar een iPhone 13, na een 7 en SE, en het went wel. Ik heb er ook aan moeten wennen. Het is niet zo lastig, en het komt wel, maar het is ook echt niet zo dat het helemaal halleluja geweldig is.

Er zijn best nog wel wat momenten dat ik toch de pin moet invoeren als een holbewoner. Vooral op de iPad pro. Ofwel zit ik te ver, of wil ik gewoon even ontgrendelen uit een rare hoek.

De scanner is tegenwoordig echt wel verbeterd, en je krijgt na een tijdje wel gevoel voor de 'randen' van de zone.

Ook met een bepaalde gepolariseerde zonnebril die ik heb, in felle zon, is het vaak ruzie met FaceID. Vroeger was de telefoon bij het uit de broekzak nemen al ontgrendeld en kon je aan de slag, met een beetje handigheid. FaceID is razendsnel, dat zeker, maar je moet toch altijd weer die swipe doen, wat vroeger een vingeroplegging was.

Ook liggend in bed, zonder bril (phone te dichtbij, werkt het niet)

Of inderdaad gewoon plat op de bureau even iets willen checken. Vaak was dat in mijn geval voor muziek, en dan gebruik er nu control center voor. Maar dan kan je enkel naar volgende song skippen.

Als de iPhone SE een super camera had (1 is zelfs genoeg) en een iets betere batterijduur zou ik er geen probleem mee hebben om met deze verder te doen.

Niet helemaal eens dus met @SgtElPotato hieronder dus :)
SgtElPotato schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:24:
[...]
Is gewoon even wennen! En straks wil je niet anders meer. Als ik nu af en toe TouchID gebruik of mensen het zie gebruiken ben ik persoonlijk echt blij dat ik daar vanaf ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Dit is mijn 4de iphone, 5-8-11p en nu dus de 15p.
Dit vind ik toch echt wel de beste upgrade.
Camera en dynamic islandop kop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 16:24
nokie schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

FaceID verbeterd over tijd (het blijft bijleren). Als Face ID mislukt (3x?) en je dan pascode gebruikt, blijft het bijleren. Kan de bron hiervan echter niet zo snel terugvinden.

Zo had ik in het begin problemen als ik met mijn hoofd op mijn kussen lag in bed, dat dit nooit accepteerde werd, en na een tijdje werkte dat gewoon :) .

Mijn iPhone (14 Pro) ontgrendeld hier bijna altijd wel als deze naast mijn laptop op het bureau ligt. Ik heb met het instellen van Face ID wel opgelet dat mijn gezicht van onderen ook werd meegenomen met het 'inlezen'.

Als de telefoon wat verder naar achter op tafel ligt moet ik wel even naar voren bewegen...

Al met al hier veel blijer met Face ID dan met TouchID. Ook omdat heel veel Apps die ik gebruik ook gebruik maakt van Face ID. (en dan niet steeds de finger op de homeknop moet leggen). Heb tijdje beide tegelijkertijd gehad, met prive iPhone en werk iPhone.

Ik heb aandacht vereist voor Face ID aanstaan, Voorzieningen aandachtsdetectie aanstaan en Face ID met een mondkapje uit staan.
iPhone 15 Pro Max is hier nog onderweg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Amos_x schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:07:
Ivm de gewone 15, voelt dat 2x op de camera een beetje 'native'? Alsof het uit een andere lens komt?
Yup, 2x is erg fijn gebruik het best wel veel.
Stuk meer dan 3x ook, de 3x “lens” en sensor zijn toch beduidend minder en dat is dat kleine stapje in zoom niet waard naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:20
frankegiani schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:37:
Ik heb meerdere hoesjes gebruikt, maar ik ervaar dit probleem niet. De Torras Diamond Mag zit wat verder van de rand af (vind ik niet erg mooi) en daarmee werkt het prima.

Ook met de FineWoven totaal geen problemen op de 15 Pro Max. Het enige wat niet werkt, is het pijltje omhoog en naar beneden in de rechter onderhoek op GoT. Maar dat probleem heb ik echt alleen op Tweakers, dus dat zal wel een bug zijn.

Verder merk ik geen verschil. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
iOS 17.1 Fixes iPhone Display Image Retention Issue

Kunnen de twitteraars zonder iPhone 15 ook weer terug de hoek in :P

[ Voor 50% gewijzigd door Donstil op 17-10-2023 19:48 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Gebruik de 15 Pro Max nu 2 dagen zonder case en wat een genot! Titanium i.c.m de rondingen en iets lichtere gewicht maakt het een erg aangename ervaring. Ook het swipen naar de zijkanten toe is weer een compleet “andere” ervaring, een die Apple by design zo heeft bedoeld en dat merk je pas wanneer je het niet verstopt.

Na de 3GS heb ik geen enkele iPhone meer zonder case gebruikt en nu met deze serie voor het eerst weer wel. Pas dan merk je wat je eigenlijk hebt gemist en geniet je meer van het totale concept, ik in ieder geval wel.

Wauw!

Ps: op deze manier maakt kleur ook weer uit :)

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jaymone schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:53:
Gebruik de 15 Pro Max nu 2 dagen zonder case en wat een genot! Titanium i.c.m de rondingen en iets lichtere gewicht maakt het een erg aangename ervaring. Ook het swipen naar de zijkanten toe is weer een compleet “andere” ervaring, een die Apple by design zo heeft bedoeld en dat merk je pas wanneer je het niet verstopt.

Na de 3GS heb ik geen enkele iPhone meer zonder case gebruikt en nu met deze serie voor het eerst weer wel. Pas dan merk je wat je eigenlijk hebt gemist en geniet je meer van het totale concept, ik in ieder geval wel.

Wauw!

Ps: op deze manier maakt kleur ook weer uit :)
#TeanNoCase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Donstil schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:47:

Dus enkel een software issue? Wel sneu voor de mensen die hun iPhone weer hebben ingeleverd en daardoor weer achteraan moesten aansluiten voor een andere. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Donstil schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:12:
[...]

Yup, 2x is erg fijn gebruik het best wel veel.
Stuk meer dan 3x ook, de 3x “lens” en sensor zijn toch beduidend minder en dat is dat kleine stapje in zoom niet waard naar mijn mening.
Klinkt goed, de camera zou voor mij de enige reden zijn om voor een pro te gaan. usb snelheden geef ik weinig om, idem scherm refresh en always-on display idem.

Ik ben ze net even gaan testen in een store. De 2x lijkt goed en fijn te werken, en je krijgt net dat beetje 'crop'/zoom die ik wel vaak zou kunnen gaan gebruiken, zonder kwaliteitsverlies.

Die 2x is dus niets anders dan wat we ook al deden op de 12, 13, 14, namelijk zoomen op het scherm, maar met een preset en dan op een 48MP camera. Met 12 MP werd dat snel een foto met veel ruis en onscherpte.

Ik heb de 15 en 15p nu voor het eerst even onderworpen aan een hands-on, ik had ze nog niet in het echt gezien, en eerlijk, ik vind de backs van de 15 non-pros niet zo mooi eigenlijk. De kleuren zijn flets, en ik was al nooit fan van dat matte glas. Ik vind de gloss finish van de vorige een heel stuk mooier. Dit had ik niet verwacht. Je went er vast aan, en het is ook totaal niet boeiend (het is maar een phone uiteindelijk), maar toch jammer.

Nog even in dubio dus. Ik hield de 13 mini er naast, en wat is de 6,1 grooooot. Eeuwig zonder dat apple de mini voor eeuwig naar het hiernamaals heeft geholpen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Amos_x schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:14:
[...]

Klinkt goed, de camera zou voor mij de enige reden zijn om voor een pro te gaan. usb snelheden geef ik weinig om, idem scherm refresh en always-on display idem.

Ik ben ze net even gaan testen in een store. De 2x lijkt goed en fijn te werken, en je krijgt net dat beetje 'crop'/zoom die ik wel vaak zou kunnen gaan gebruiken, zonder kwaliteitsverlies.

Die 2x is dus niets anders dan wat we ook al deden op de 12, 13, 14, namelijk zoomen op het scherm, maar met een preset en dan op een 48MP camera. Met 12 MP werd dat snel een foto met veel ruis en onscherpte.
Nou juist door de sensor is het wezenlijk anders als digitale zoom van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
Hoe is de accuduur tegenover de 13/14 Pro Max? Ik wil de 15 Pro Max aanschaffen, maar het is mij niet duidelijk of het vergelijkbaar is of dat het slechter is.

Op YouTube zie ik ook alleen statische testen en dan is de accuduur wel een stuk beter, maar ik wil weten hoe het si met dagelijks gebruik.

Op het moment een S23 Ultra in het bezit en wil weer een overstap maken naar iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Knamix schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 06:53:
Hoe is de accuduur tegenover de 13/14 Pro Max? Ik wil de 15 Pro Max aanschaffen, maar het is mij niet duidelijk of het vergelijkbaar is of dat het slechter is.

Op YouTube zie ik ook alleen statische testen en dan is de accuduur wel een stuk beter, maar ik wil weten hoe het si met dagelijks gebruik.

Op het moment een S23 Ultra in het bezit en wil weer een overstap maken naar iPhone.
Here you go: https://www.apple.com/nl/...pro-max,iphone-13-pro-max

TL;DL(ook): geen noemenswaardige verschillen in accuduur, behalve dat de 14 en 15 Pro Max 1 uur extra hebben t.o.v. de 13 Pro Max. In de praktijk ga je dat verschil niet merken. Wel zitten er andere verschillen tussen de versies, dus adviseer ik je om de vergelijking te maken. Ik zou in ieder geval niet voor een 13 Pro Max gaan. Minstens een 14 Pro Max!

[ Voor 21% gewijzigd door turkeyhakan op 18-10-2023 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan

Vraag mij wel af of hierdoor nog blijvende schade aan het display overblijft. Het is natuurlijk niet normaal dat dit probleem zich voor doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
turkeyhakan schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:00:
[...]

Here you go: https://www.apple.com/nl/...pro-max,iphone-13-pro-max

TL;DL(ook): geen noemenswaardige verschillen in accuduur, behalve dat de 14 en 15 Pro Max 1 uur extra hebben t.o.v. de 13 Pro Max. In de praktijk ga je dat verschil niet merken. Wel zitten er andere verschillen tussen de versies, dus adviseer ik je om de vergelijking te maken. Ik zou in ieder geval niet voor een 13 Pro Max gaan. Minstens een 14 Pro Max!
Dat is wat Apple zegt, maar of dat ook echt zo is is maar de vraag. Ik zoek echt een real world test (beide toestellen doen hetzelfde de dag door en dan kijken welke het langer volhoudt).

14 Pro/Pro Max zou 1 uur langer mee moeten gaan dan de 13, maar in de praktijk is dat het tegenovergestelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:11:
[...]

Vraag mij wel af of hierdoor nog blijvende schade aan het display overblijft. Het is natuurlijk niet normaal dat dit probleem zich voor doet.
Als dit inderdaad een retentie probleempje was dan heb je geen blijvende schade, althans ik zou niet weten hoe dat dan zou kunnen.

Begreep op Reddit dat iemand die dit had een soft reset deed (volume omhoog > volume omlaag > power ingedrukt houden) en het dan weg ging als er een powerdown plaats vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Heeft iemand de blauwe iPhone 15? Spijt? Terug gebracht? Ik vind met de matte kleuren zwart (wat ik steeds neem) ineens niet zo mooi meer. En de kleur die het best over kwam vond ik nog dat blauwe.

Maar ben ik kleurenblind? Want toen ik ze zag, dacht ik toch echt eerst dat 'ie wit was. Op de site geen 'wit' kunnen vinden, en het heet 'blauw'. Maar het is zodanig 'pastel' dat het gewoon wit lijkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:46
Na zo'n 3,5 week bezit toch enkele punten komende van een gewone 13.

- Gewichtsreductie tov 14 pro merk ik natuurlijk niet komende van een 13, maar vond eerdere pro's indd aan de zware kant
- camera's nog niet genoeg mee gespeeld, maar de point & shoot van de 13 was gewoon prima. De zoom is wel fijn nu, maar automatische macro stand moet ik meestal direct aanpassen voor een betere foto van objecten dichtbij.
- design en titanium is wel erg mooi (15pro NT)
- Ik word een beetje kriegel van de batterij. De 13 ging in het begin met gemak 2 dagen mee, maar deze red het maar ruim een dag. Ook het opladen irriteert me, want ondanks het uitzetten van optimalisatie laadt ie maar tot 80% en gaat ie pas door naar 100 als ik de kabel er ui en weer in steek, heel storend! Ik moet wel bekennen dat er nog weining structuur in de laadmomenten zit.
- Deze ronde ook meet gedoe met hoesjes en screen proctectors. Voorheen lerne apple case, 1 protector plakken en klaar voor een jaar. Ben nu al aan de 4e protector toe en 4e case (3 stuks geretourneerd). Ga dus meeste tijd caseless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Donstil schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:00:
[...]

Nou juist door de sensor is het wezenlijk anders als digitale zoom van vroeger.
Is beide niet gewoon een digital crop? Met het verschil dat je vroeger een 12MP sensor cropte naar 4 of 5 MP wellicht, en dat er nu kan gestart worden met 48 MP (of 24MP binned) en nog steeds uitkomen op 10-12MP (niet-binned)

En dat wat we vroeger deden 'staploos' was, en het nu meteen naar een 2x preset gaat, wel gemakkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:42
Amos_x schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:00:
Heeft iemand de blauwe iPhone 15? Spijt? Terug gebracht? Ik vind met de matte kleuren zwart (wat ik steeds neem) ineens niet zo mooi meer. En de kleur die het best over kwam vond ik nog dat blauwe.

Maar ben ik kleurenblind? Want toen ik ze zag, dacht ik toch echt eerst dat 'ie wit was. Op de site geen 'wit' kunnen vinden, en het heet 'blauw'. Maar het is zodanig 'pastel' dat het gewoon wit lijkt.
De zwarte is wel prima toch? Die andere zijn idd allemaal zo goed als wit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Amos_x schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:04:
[...]

Is beide niet gewoon een digital crop? Met het verschil dat je vroeger een 12MP sensor cropte naar 4 of 5 MP wellicht, en dat er nu kan gestart worden met 48 MP (of 24MP binned) en nog steeds uitkomen op 10-12MP (niet-binned)

En dat wat we vroeger deden 'staploos' was, en het nu meteen naar een 2x preset gaat, wel gemakkelijk.
Niet helemaal, als je vroeger (als voorbeeld) 5 MP cropte uit een 12 MP sensor gaf dat nog steeds een 12 MP foto. Die 5 MP werd dus opgeblazen naar 12 MP en dat ziet er slecht uit.

Dat heb je nu met de 2x stand (12 MP uit een 48 MP sensor) niet.

Edit: Lees dit anders even door, best wel een nette uitleg: https://www.theverge.com/...x-telephoto-portrait-mode
this crop to 2x uses all 12 megapixels at the center of the sensor, so you’re getting a full-resolution image, just without the pixel binning tricks that are available when the full width of the 48-megapixel sensor is used. It doesn’t need to fill in any missing information because it’s all just there.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 18-10-2023 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 09:05

Grin

Ride si sapis.

Erik11 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:01:

- Ik word een beetje kriegel van de batterij. De 13 ging in het begin met gemak 2 dagen mee, maar deze red het maar ruim een dag. Ook het opladen irriteert me, want ondanks het uitzetten van optimalisatie laadt ie maar tot 80% en gaat ie pas door naar 100 als ik de kabel er ui en weer in steek, heel storend! Ik moet wel bekennen dat er nog weining structuur in de laadmomenten zit.
Ik laad altijd op tot 80% en laat hem niet onder de 20% komen, ook dan doe ik er ongeveer anderhalve dag mee. USBC kabel voor laden is wel dikke shit t.o.v. Lightning, USBC moet je er precies recht (van voren, niet onder een kleine hoek) insteken vanwege die pin in het midden, geef mij maar Lightning. Maar wel leuk dat alles nu USBC is...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:09

Soullie

Planeshift

Knamix schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 06:53:

Accu duur bij mij is goed, beter als PM13, maar die was ook al 2 jaar oud dus batterij was al wat minder.

Ik denk beetje vergelijkbaar met toen mijn PM13 nieuw was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:42
Donstil schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:10:
[...]

Niet helemaal, als je vroeger (als voorbeeld) 5 MP cropte uit een 12 MP sensor gaf dat nog steeds een 12 MP foto. Die 5 MP werd dus opgeblazen naar 12 MP en dat ziet er slecht uit.

Edit: Lees dit anders even door, best wel een nette uitleg: https://www.theverge.com/...x-telephoto-portrait-mode

[...]
En dit werkt tegenwoordig dus ook op de 'normale' iPhone 15 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Grin schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:39:
[...]

Ik laad altijd op tot 80% en laat hem niet onder de 20% komen, ook dan doe ik er ongeveer anderhalve dag mee. USBC kabel voor laden is wel dikke shit t.o.v. Lightning, USBC moet je er precies recht (van voren, niet onder een kleine hoek) insteken vanwege die pin in het midden, geef mij maar Lightning. Maar wel leuk dat alles nu USBC is...
Met de batterij gaat het de goede kant op, ik ben tevreden: gisteren rond 7.30 uur iPhone 15 Pro van de lader met 100%, om 18 uur op 73% en om 22 uur op 66%. Keurig, hopelijk gooit iOS 17.1 geen roet in het eten. :+

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
SquareOne schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:10:
[...]

De zwarte is wel prima toch? Die andere zijn idd allemaal zo goed als wit.
Klopt, zwart is min of meer ok, en is ook 'voller' dan die creme-pastel kleuren. Met zwart heb ik dan weer dat ik het zeer donkerblauw/zwart (gloss) van de 13 serie verkies. En dan vooral gloss boven mat/pastel.

Als 'ie dan toch niet 'gloss' is, dan liever de witte, denk ik nu. Nu goed, ik hoef pas tegen eind deze maand te beslissen. (via werk)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik word een beetje kriegel van de batterij. deze red het maar ruim een dag.
Precies wat Apple je verkocht heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsixFmH0md8E3Ic5ZNxufVfCZtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUIeCjdjcmQFnYumDnxhe4ka.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Donstil schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:10:
[...]

[...]
Top, die uitleg op de verge is duidelijk. Ik ben geen fotograaf, maar dit is wat ik ook aanvoelde als 'casual' met de iPhone lenzen (iPhone 13). De reden dat ik eventueel een pro wou vroeger, was voor portrait foto's via de 3x lens.

De 1x lens is vaak te ver, en er is te veel 'omgeving' rond het onderwerp van de foto, waardoor je inderdaad die rare 'cardboard cutout' look kreeg. En daarom gebruikte ik portrait mode erg weinig, je moest wel vrij dicht naar de persoon gaan voor een goede portrait foto.

2x lijkt me perfect daarvoor. En dat soort foto's neem je (of ik toch) het vaakst overdag met goed licht, of binnen met kunstlicht.

Nu de 2x 'crop' ook op de gewone plebs iPhone zit, zie ik dit inderdaad in de toekomst onbewust veel vaker gebruikt worden voor dit soort foto's.

Prima dus, voor deze specifieke 'portrait' use-case heb je dus niet per se een 'pro' meer voor nodig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
net als members hier eerder al aangaven spontane reboots (in de nacht) te hebben ervaren; hier ook afgelopen nacht een spontane reboot (15 PM 17.0.3.)
Macrumors een flink topic waar het vol staat met iPhones die spontaan rebooten in de nacht:

https://forums.macrumors....st=32641691#post-32641691

Vreemd en ook erg bijzonder zonder interactie van de gebruiker.

[ Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 18-10-2023 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-06 15:01
Heb een iPhone 15 Pro gekocht. Ervaar problemen met draadloos opladen. De telefoon start met laden, maar na korte duur (varierend van 10 sec tot 1 minuut) stopt deze met laden. Ervaar dit probleem om meerdere draadloze laders. Iemand die dit probleem herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:29
Ik merk ook dat de batterij het nu een stuk beter uithoud dan een week na ingebruikname. Er spelen op de achtergrond dan toch nog geruime tijd wat optimalisatie en synchronisatie of indexering die je wat batterij kosten.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 15:41
T i M schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:06:
Heb een iPhone 15 Pro gekocht. Ervaar problemen met draadloos opladen. De telefoon start met laden, maar na korte duur (varierend van 10 sec tot 1 minuut) stopt deze met laden. Ervaar dit probleem om meerdere draadloze laders. Iemand die dit probleem herkend?
Heb hetzelfde probleem hier. Lijkt veel gevoeliger te zijn voor de locatie op de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Laatst online: 27-05 14:12
Ik zou binnenkort via het werk de 15PM willen bestellen, maar die OLED issues doen me nu toch effe twijfelen ...

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Ook met iOS17.1 heb ik er last van. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

spoonman schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:46:
Ik zou binnenkort via het werk de 15PM willen bestellen, maar die OLED issues doen me nu toch effe twijfelen ...
Nergens voor nodig.
https://www.macrumors.com...play-image-retention-fix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
  • Laatst online: 15-01 14:46
Dennisdn schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

Precies wat Apple je verkocht heeft.

[Afbeelding]
Een dag ligt ook gewoon in de lijn der verwachting, maar na een 13 die het 2 dagen uit hield valt het toch wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:19
spoonman schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:33:
[...]

Hm … een software fix voor oled burnin? 🤔
Echte burn in zou een update niet oplossen.

Maar als het gewoon software is die raar bezig is dan is dat een ander verhaal.

Sowieso zou dat erg raar zijn als iPhone 15 series nu al echte burn in zouden krijgen, zelfs bij mensen die max helderheid gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nokie
spoonman schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:33:
[...]

Hm … een software fix voor oled burnin? 🤔
De vraag is, is het OLED burn-in, of is het iets in de GPU? Ik had iets gelijkaardigs jaren geleden met mijn laptop met Nvidia GPU, soms bleef een deel van een vroeger of zelfs meerdere vroegere beelden hangen. Was een IPS scherm dus had niets met OLED burn-in te maken. Uiteindelijk een paar driver-updates later was het plots opgelost en nooit meer teruggezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Zijkant van de NT lijkt weer erg veel op de zijkant van de iPhone4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Laatst online: 27-05 14:12
nokie schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:42:
[...]

De vraag is, is het OLED burn-in, of is het iets in de GPU? Ik had iets gelijkaardigs jaren geleden met mijn laptop met Nvidia GPU, soms bleef een deel van een vroeger of zelfs meerdere vroegere beelden hangen. Was een IPS scherm dus had niets met OLED burn-in te maken. Uiteindelijk een paar driver-updates later was het plots opgelost en nooit meer teruggezien.
Zou zoiets dan ook niet moeten opgelost zijn na een shutdown?

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-06 15:51
Hier ook. Alleen een sleeve als die in de broekzak gaat. Nog geen krassen enz.
Bij jou/jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Citroentaart schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:19:
[...]

Bij jou/jullie?
Huh?? :?

@The_Bald_Diver , NT = Natural Titanium? In dat geval, eens

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:12
[...]

Bij jou/jullie?
#teamnocase hier eigenlijk al sinds jaar en dag, maar komop in een broekzak (spijkerbroek / jogginsbroek etc.) kan een iPhone toch ook zonder sleeve?
Wat een onhandig gedoe lijkt me dat zeg!

Sidenote is dat ik er wel voor zorg dat ik m'n broekzakken geregeld binnenstebuiten draai om ze even pluisvrij (en te zorgen dat er geen verdwaalde zandkorrels inzitten) te maken. Nooit ervaren dat het dragen van een iPhone in een broekzak voor (extra) krassen zorgt.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-06 11:43
Ik ben sinds vorig jaar met de 14 Pro ook caseless gegaan, (wel met screenprotector) en nu met mijn 15 Pro weer. Als je er gewoon op een beetje fatsoenlijke manier mee omgaat krijg je echt geen krassen/barsten hoor.
Vind het zonde om hem in een case stoppen met zo'n mooi design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:43

amphora

Websites & Fotografie

AntraXxX schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:16:
[...]

#teamnocase hier eigenlijk al sinds jaar en dag, maar komop in een broekzak (spijkerbroek / jogginsbroek etc.) kan een iPhone toch ook zonder sleeve?

Sidenote is dat ik er wel voor zorg dat ik m'n broekzakken geregeld binnenstebuiten draai om ze even pluisvrij (en te zorgen dat er geen verdwaalde zandkorrels inzitten) te maken. Nooit ervaren dat het dragen van een iPhone in een broekzak voor (extra) krassen zorgt.
Zolang je ze niet in dezelfde broekzak doet als sleutels.
Doe ik soms onbewust wel, niet handig :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
spoonman schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:17:
[...]

Zou zoiets dan ook niet moeten opgelost zijn na een shutdown?
(off topic) Dat was bij mij toen ook niet het geval (ook niet na batterij eruit, ik kon bijvoorbeeld na een reboot nog perfect zien welke website ik de vorige keer had bezocht als mijn browser nog openstond).

Heb mij er suf naar gezocht hoe het kwam en eigenlijk nooit goed begrepen. Het leek - maar mijn excuses voor deze mogelijks heel erg onzinnige verklaring - alsof er een stukje van het beeld in het grafisch geheugen bleef zitten en niet gecleared werd, en dan als een "overlay" bleef hangen over de rest. Want de enige manier waarop ik het wel eens geforceerd wegkreeg, was door mijn GPU flink aan het werk te zetten (gamen of ander grafisch werk). Maar dat lukte ook niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-06 15:51
AntraXxX schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:16:
[...]

Haha ja.. het zal binnenkort wel zonder sleeve zijn ja. Aan het begin ben ik altijd wat 'netjes'..
Je kent het wel. :X

[ Voor 71% gewijzigd door Citroentaart op 18-10-2023 16:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
Ik zou ook geheel zonder case kunnen doen, maar ik gooi hem nog weleens even op tafel zeg maar. Ook in sommige auto's waar ik rij is er weinig goede plek voor een onbeschermde iPhone. Dan staat ie rechtop in de bekerhouder of ligt tussen het middenconsole ergens in etc. Daar zou ik dan nog mee etteren. Dat zogezegde neergooien haal ik er wel uit, maar die andere keren in de auto etc. nekken me dus.

Ik heb overigens het hoesje van Nudient en die is lekker slank. Ik zie hier weleens hoesjes voorbij komen héél dik en met knoppen op de hoesjes, dat komt er hier nooit in. Als je in de bouw werkt begrijp ik dat wel.

Om nu AC+ te nemen om naked te kunnen doen met een iPhone, dat gaat me echt te ver. Daar ben ik echt teveel ondernemer voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Redondo1982 op 18-10-2023 16:39 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman

Inmiddels weer thuis en voor de Apple iPhone 15 Pro 128GB Titanium Black $999,00 (~ €970,00) betaald. Op het vliegveld kan je in de staat Texas (en nog een paar andere Staten) de State Tax terug krijgen van sommige winkels bij een balie. (waaronder de Apple Store). Dus mocht je er toevallig zijn en een iPhone willen, kan het interessant zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Pas op, hier volgt een mening. :)
Dat hele case/no-case gebeuren ontgaat mij een beetje.
Het is een apparaat met een schermpje dat stuk gaat bij normaal/dagelijks gebruik over 2-3 jaren. Want daar horen m.i. valpartijen bij (van 1.5-1.8m hoog op een harde ondergrond) en andere ongelukken/onhandigheden. Hoe het ding vasthoudt zal mij worst zijn, zodra de ergonomie van een telefoon - op dat detailniveau - een issue wordt dan gebruik ik dat ding teveel en ga ik drastisch minderen.
Ik wil gewoon geen gedonder met zo'n apparaat en hij moet heel blijven. Hoe een telefoon aanvoelt, uitziet, whatever is van zwaar ondergeschikt belang. Het is en blijft een telefoon, niks meer en niks minder.

Apple Care is prachtig maar dan zit je nog steeds met een kapotte telefoon en dat komt altijd op een verkeerd moment - wanneer je niet 1-3 dagen kan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57

ViezeVis

Sample Text

Grin schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:52:

Apple Care is prachtig maar dan zit je nog steeds met een kapotte telefoon en dat komt altijd op een verkeerd moment - wanneer je niet 1-3 dagen kan wachten.
Als je 'm laat kletteren met hoesje en het scherm barst ook heb je hetzelfde probleem, maar dan langer :Y)

#TeamNotYetCaseless

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dat is mij sinds de iPhone 3G niet overkomen maar uiteraard is het mogelijk. Één keer een gebroken screenprotector gehad maar niet erger dan dat, valpartijen van 2 meter op harde tegels zijn geen probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:36

pdavie2311

Live life to the fullest..

Heb morgen een 15 Pro 128GB NT en een 15 Pro 256GB Black klaar liggen ter ophaal. Ga toch weer van de Max naar een iets handzamer model. Camera verschil op zoom na is er niet of nauwelijks. Twijfel alleen of ik de 128GB genoeg aan heb. Heb een 2TB iCloud abbo voor ons gezin, dan moet ik daar toch wel mee weg komen? Keer een NT na vele jaren zwarte variant lijkt me ook wel een keer leuk. En scheelt iets centen ook nog natuurlijk.

Zijn toch nog wel wat 128GB gebruikers hier als ik in het overzicht kijk..

[ Voor 8% gewijzigd door pdavie2311 op 18-10-2023 17:19 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Laatst online: 12-06 11:56
Pas op, hier volgt een mening. :)
Dat hele case/no-case gebeuren ontgaat mij een beetje.
Het is een apparaat met een schermpje wat stuk gaat bij normaal/dagelijks gebruik over 2-3 jaren. Want daar horen m.i. valpartijen bij (van 1.5-1.8m hoog op een harde ondergrond) en andere ongelukken/onhandigheden. Hoe het ding vasthoudt zal mij worst zijn, zodra de ergonomie van een telefoon - op dat detailniveau - een issue wordt dan gebruik ik dat ding teveel en ga ik drastisch minderen.
Ik wil gewoon geen gedonder met zo'n apparaat en hij moet heel blijven. Hoe een telefoon aanvoelt, uitziet, whatever is van zwaar ondergeschikt belang. Het is en blijft een telefoon, niks meer en niks minder.

I love the smell of YMW Crazy Horse leather in the morning.

https://nl.aliexpress.com...31271805525%21sh%21NL%210

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
pdavie2311 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:13:
Twijfel alleen of ik de 128GB genoeg aan heb.
Bij je huidige telefoon kijken hoe vol die zit en je hebt het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
En daar komt dan de belangrijkste feature van Apple care om de hoek: Express replacement.

Oftewel niet 1 - 3 dagen wachten maar eerst een vervangend toestel. Dan je defecte opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
pdavie2311 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:13:
Heb morgen een 15 Pro 128GB NT en een 15 Pro 256GB Black klaar liggen ter ophaal. Ga toch weer van de Max naar een iets handzamer model. Camera verschil op zoom na is er niet of nauwelijks.
IFTFY :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:36

pdavie2311

Live life to the fullest..

Dennisdn schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:23:
[...]

Bij je huidige telefoon kijken hoe vol die zit en je hebt het antwoord :)
Al retour Apple, anders was ik te laat om te switchen. Volgens mij kwam ik nooit boven de 90-100 GB uit dacht ik..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Vraag over FaceTime:

Als ik van camera wil wisselen in FT, wordt niet alleen het beeld van de camera donker. Ook is er een ‘freeze’. Dit komt niet meer goed, totdat de oproep opnieuw wordt aangegaan. Opnieuw wisselen van de camera’s helpt jammergenoeg niet.

Herkent iemand dit en is er een oplossing voor?

Telefoon in kwestie is een 15 Pro Max.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:53
[...]

Bij jou/jullie?
Heb je toevallig een tip qua sleeves?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Na zo'n 3,5 week bezit toch enkele punten komende van een gewone 13.

- Gewichtsreductie tov 14 pro merk ik natuurlijk niet komende van een 13, maar vond eerdere pro's indd aan de zware kant
- camera's nog niet genoeg mee gespeeld, maar de point & shoot van de 13 was gewoon prima. De zoom is wel fijn nu, maar automatische macro stand moet ik meestal direct aanpassen voor een betere foto van objecten dichtbij.
- design en titanium is wel erg mooi (15pro NT)
- Deze ronde ook meet gedoe met hoesjes en screen proctectors. Voorheen lerne apple case, 1 protector plakken en klaar voor een jaar. Ben nu al aan de 4e protector toe en 4e case (3 stuks geretourneerd). Ga dus meeste tijd caseless.
Afgaande op ervaringen van collega’s lijkt het erop dat de 15 pro en 15 pro max geen geweldige upgrades zijn. Veel geklaag over beperkte accu duur, warme telefoons en gebrek aan tastbare vooruitgang t.o.v. de 13 en 14. Ik heb mijn 13 pro dus ingeruild voor een 15 plus ipv 15 pro max en ben best tevreden, eigenlijk vooral door het grotere scherm en de USB aansluiting. Accu duur is ook uitstekend. Qua snelheid merk ik eigenlijk geen verschil. Camera ben ik nog niet over uit, is prima in orde zolang je maar niet de 2x gebruikt. Zijn er nog meer mensen hier van een 12/13/14 pro/pm naar een 15/15plus gegaan? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
wian schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:41:
[...]
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
212 pagina’s vol ervaringen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
[...]

Camera ben ik nog niet over uit, is prima in orde zolang je maar niet de 2x gebruikt.
Waarom, heb je zelf al vergeleken of ga je af op internet speak? De reviews die ik lees stellen duidelijk dat er nauwelijks een verschil waar te nemen is, tenzij je echt gedetailleerd gaat pixel peepen, en dan nog. Eventueel bij iets meer uitdagende settings (low light, ...) waar dat pixelbinning een voordeel sorteert. Anders niet.

Misschien iets minder stellig met deze mening, tenzij je uit ervaring spreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Camera ben ik nog niet over uit, is prima in orde zolang je maar niet de 2x gebruikt
Deze bewering heeft wel even wat uitleg nodig, vanwaar deze mening?

Pagina: 1 ... 53 ... 76 Laatste