Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:32
Jaymone schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:04:
[...]

Ieder jaar upgraden van de iPhone is zeker voor de heb, niets meer en minder. Omdat je aangaf dat je niet snapte dat mensen de Max aanschaffen, heb ik gereageerd met dat het een persoonlijke overweging is. Ikzelf bekijk het jaarlijks en overweeg dan om voor de Pro of Pro Max te gaan en de afgelopen 2 jaar is het opeenvolgend de Max geworden. Vooral dit jaar ben ik er zeer tevreden over.
Nee, dat heb je echt verkeerd opgevat óf misschien heb ik het niet duidelijk genoeg gezegd. Ik kijk niemand erop aan iig, maar heb het mezelf ook voorgehouden om iig iets nieuws te hebben. Alleen ik zag de meerwaarde er niet van in itt de hele tijd een grotere foon bij me dragen. Ik had echt verwacht dat ik veel meer zou zien op het scherm, maar dat scheelt niet zo heel veel mbt het lezen van sites. Daar waar ik hem het meest voor gebruik. Voor veel video's ed lijkt ie me wel ideaal.

Nouja, iedereen blij ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Redondo1982 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:16:
[...]

Nee, dat heb je echt verkeerd opgevat óf misschien heb ik het niet duidelijk genoeg gezegd. Ik kijk niemand erop aan iig, maar heb het mezelf ook voorgehouden om iig iets nieuws te hebben. Alleen ik zag de meerwaarde er niet van in itt de hele tijd een grotere foon bij me dragen. Ik had echt verwacht dat ik veel meer zou zien op het scherm, maar dat scheelt niet zo heel veel mbt het lezen van sites. Daar waar ik hem het meest voor gebruik. Voor veel video's ed lijkt ie me wel ideaal.

Nouja, iedereen blij ;)
Eens. Als de resolutie hoger zou worden (mijn ogen zijn nog prima), dan zou ik er ook sneller voor kiezen. Nu voelt alles opgeblazen.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-07 22:38
Mijn 15 Pro lijkt wat beter met de batterij om te gaan laatste dagen en heb al heel wat foto’s er op zitten waarbij zelfs op 1000 ISO handheld de beelden nog bruikbaar zijn. Behoorlijk onder de indruk.

Toch de pro-motion aangezet en dat is toch echt rustiger voor de ogen…. Heerlijk.

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:17
Hier ook! Wat is dat pro-motion scherm heerlijk zeg. Wel raar, de eerste dag merkte het eigenlijk niet of in ieder geval had ik het gevoel: is dit het?!

Maar nu ik hem meer heb gebruikt wil ik echt niet meer terug. Het is zo vloeiend.

Zelf voor de pro-max gegaan, nog nooit eerder max gehad. Wat een perfect toestel zeg! Heerlijk, de snelheid, het scherm, de camera’s, de accu.

Gebruik hem caseless icm screenprotector (moet nog een goede screenprotector vinden, aangezien die van ali lucht bij de randen heeft). Dus mocht iemand een aanbeveling weten omtrent goede screenprotector, let me know.

Maar deze upgrade was het voor 1000% waard. Ik kom van een iphone 12, dus best wel wat veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:32

Saninl

nDirect090 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:23:
Hier ook! Wat is dat pro-motion scherm heerlijk zeg. Wel raar, de eerste dag merkte het eigenlijk niet of in ieder geval had ik het gevoel: is dit het?!

Maar nu ik hem meer heb gebruikt wil ik echt niet meer terug. Het is zo vloeiend.

Zelf voor de pro-max gegaan, nog nooit eerder max gehad. Wat een perfect toestel zeg! Heerlijk, de snelheid, het scherm, de camera’s, de accu.

Gebruik hem caseless icm screenprotector (moet nog een goede screenprotector vinden, aangezien die van ali lucht bij de randen heeft). Dus mocht iemand een aanbeveling weten omtrent goede screenprotector, let me know.

Maar deze upgrade was het voor 1000% waard. Ik kom van een iphone 12, dus best wel wat veranderingen.
Ik kan de Torras screenprotector aanraden! Prima product voor de 15 serie, ook de MagSafe hoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:27
Redondo1982 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:16:
[...]

Nouja, iedereen blij ;)
Klopt, voor video content en games is het wel weer ideaal. Alleen websites hoef je het niet voor te doen. En batterij he, dat is ook een groot plus(Max)punt ervan.

[ Voor 3% gewijzigd door Jaymone op 13-10-2023 07:13 ]

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25
Stopmerkbord schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:46:
Mijn 15 Pro lijkt wat beter met de batterij om te gaan laatste dagen en heb al heel wat foto’s er op zitten waarbij zelfs op 1000 ISO handheld de beelden nog bruikbaar zijn. Behoorlijk onder de indruk.

Toch de pro-motion aangezet en dat is toch echt rustiger voor de ogen…. Heerlijk.
Leuk maar hoe zet je dat aan/uit die pro-motion???

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:13
bing69 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:40:
[...]

Leuk maar hoe zet je dat aan/uit die pro-motion???
Instellingen, toegankelijkheid, beweging, beperk beeldsnelheid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jaymone schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:04:
[...]

Ieder jaar upgraden van de iPhone is zeker voor de heb, niets meer en minder.
Yes, heerlijk!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 21:40
Ben wel benieuwd naar hoe iedereen de accu van de 15 Pro Max bevalt. Moet eerlijk zeggen dat ik die van mij wat vind tegenvallen als ik mijn gebruik vergelijk met die van anderen op b.v. Reddit. Heb nu een wat hogere schermtijd dan normaal (nieuwe telefoon), maar ik kom de dag net door met die 80% limiet aan. Terwijl ik op Reddit mensen zie met een hogere schermtijd terwijl ze slechts 50% van hun batterij verbruiken. Dit zijn mijn batterij-stats:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqNwVYYZbj1GWHe5QrBF555pwAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LXe4CiLcggOSdlSD3Qp0HcD.jpg?f=fotoalbum_large

Gamen doe ik er niet op. Heb wel regelmatig via YouTube premium bepaalde dingen audio only op de achtergrond lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door bownbreaker op 13-10-2023 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Saninl schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 00:50:
[...]
Ik kan de Torras screenprotector aanraden! Prima product voor de 15 serie, ook de MagSafe hoesjes.
Thanks! Is dat die met zwarte randjes? Ik dacht ergens te lezen dat die net wat scherm blokkeert omdat de randjes erover heen vallen.

Je kan het testen met deze wallpaper:
https://reddit.com/r/iphone/s/WRKlKflKcc

[ Voor 10% gewijzigd door nDirect090 op 13-10-2023 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nDirect090
bownbreaker schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:32:
Ben wel benieuwd naar hoe iedereen de accu van de 15 Pro Max bevalt. Moet eerlijk zeggen dat ik die van mij wat vind tegenvallen als ik mijn gebruik vergelijk met die van anderen op b.v. Reddit. Heb nu een wat hogere schermtijd dan normaal (nieuwe telefoon), maar ik kom de dag net door met die 80% limiet aan. Terwijl ik op Reddit mensen zie met een hogere schermtijd terwijl ze slechts 50% van hun batterij verbruiken. Dit zijn mijn batterij-stats:
[Afbeelding]

Gamen doe ik er niet op. Heb wel regelmatig via YouTube premium bepaalde dingen audio only op de achtergrond lopen.
Ik vermoed dat je hem pas net hebt? Ik begreep dat je pas na 1 week (max 2) kan zeggen hoe de batterij is. In die eerste twee weken is de iphone op de achtergrond nog allerlei dingen aan het synchroniseren en jouw gebruik aan ‘t leren wat extra batterij kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 21:40
nDirect090 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:53:
[...]

Ik vermoed dat je hem pas net hebt? Ik begreep dat je pas na 1 week (max 2) kan zeggen hoe de batterij is. In die eerste twee weken is de iphone op de achtergrond nog allerlei dingen aan het synchroniseren en jouw gebruik aan ‘t leren wat extra batterij kost
Zit nu op 1 week. Dan wacht ik nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:49
Is het iemand gelukt om een Samsung SSD T7 via USB-C aan te sluiten op een iPhone 15 Pro Max?
Mij lukt het niet, ook mijn type-c flash dongle doet niets als ik het inplug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:56
Huub- schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:10:
Is het iemand gelukt om een Samsung SSD T7 via USB-C aan te sluiten op een iPhone 15 Pro Max?
Dit is bij mij al gelukt, gewoon kabel erin en bij bestanden verschijnt die.
Zelfs opnemen in 4K60 ProRes gaat zonder problemen.
Is die van jou misschien geformatteerd in NTFS? Daar kan iOS volgens mij niet mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Huub- schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:10:
Wellicht is de T7 met zo'n Touch beveiliging, maar de T5 doet het prima, super fijn dat het kan.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:43

robertwebbe

Robert Webbe

Vandaag heb ik een Trendnet TUC-ET5G USB-C 3.1 to 5GBASE-T ethernet adapter op de iPhone 15 Pro getest en dit was het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xro_WSyIuzKL7kiKhRbtSCXJY0g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W2JwAtkvwjkrrzHigjXirksL.png?f=fotoalbum_large

De speedtest resultaten zijn vrij consistent en ik krijg de indruk dat rond 1800 Mbps echt wel het maximum is wat de 15 Pro aan kan. Ik zal vannacht nog eens testen.

[ Voor 23% gewijzigd door robertwebbe op 15-10-2023 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
In het algemeen best tevreden van de overstap van 11 pro naar 15 pro.
Een van de grote redenen van overstap was voor de betere camera’s maar ik moet bekennen dat het verschil kleiner is dan verwacht.
Behalve bij de ultrawide lens en nacht modus zie ik weinig verschil als ik pixel peep. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, maar anderzijds zijn we ook weer vier generaties verder en camera’s zijn elk jaar al het hoofdonderwerp geweest.
Ik test het alvast nog wat verder de komende weken.

[ Voor 8% gewijzigd door Aardappelnoot op 13-10-2023 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:49
THE_BASE schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:11:
[...]

Wellicht is de T7 met zo'n Touch beveiliging, maar de T5 doet het prima, super fijn dat het kan.
Heb zojuist een andere kabel genomen, nu werkt het alleen het toch gedeelte werkt (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:18
Ik heb de gewone iphone 15 maar erg moeite met QR codes scannen met de camera. Meer mensen hier last van? Ik hoop dat een software update dit kan verhelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
elaho schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:56:
Ik heb de gewone iphone 15 maar erg moeite met QR codes scannen met de camera. Meer mensen hier last van? Ik hoop dat een software update dit kan verhelpen.
Ik heb dat met mijn 11 pro ook sinds iOS 17. Ik ben te traag om de link te openen. Tot ik zag dat er een nieuw geel bolletje is in het camera veld waar je dan kunt kiezen om de url te open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:18
Oh dan zou het dus aan ios 17 kunnen liggen. Bij mij verschijnt er gewoon geen gele tekst met link in het venster en soms focust de camera ook moeilijk van dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

robertwebbe schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:57:
Vandaag heb ik een Trendnet TUC-ET5G USB-C 3.1 to 5GBASE-T ethernet adapter op de iPhone 15 Pro getest en dit was het resultaat:

[Afbeelding]

De speedtest resultaten zijn vrij consistent en ik krijg de indruk dat 1800 Mbps echt wel het maximum is wat de 15 Pro aan kan. Ik zal vannacht nog eens testen.
Test eens met iPerf binnen je eigen LAN.
De 1800Mbps kan ook de grens van de publieke server zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
elaho schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:56:
Dan hou je de camera te dicht bij de qr code. Hij heeft dan moeite met scherp stellen. Had hier zelf ook last van, en nu ik hem er verder vandaan hou reageert hij wel direct.
Denk dat het te maken heeft met die macro modus waar hij automatisch op overschakelt.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 21:34
elaho schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:12:
Oh dan zou het dus aan ios 17 kunnen liggen. Bij mij verschijnt er gewoon geen gele tekst met link in het venster en soms focust de camera ook moeilijk van dichtbij.
Ik gebruik altijd de code scanner vanuit het bedieningspaneel. Die werkt goed. iOS 17.0.3, 15 Pro.

Had wel het idee dat de camera moeite had met 3rd party apps die de camera gebruiken (bijv AH met zelfscan), maar dat gaat bij mij de laatste tijd wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
Zijn er hier nog mensen die teleurgesteld zijn met het mobiel netwerk bereik van de 15 pro? Ik kom van een iPhone 11 pro en heb het bereik altijd barslecht gevonden. Er was toen veel commotie dat Apple een inferieure intel modem gebruikt had en bij iPhone 12 waren ze weer overgeschakeld op de betere Qualcomm modems.

Het slechte bereik was dus een van de hoofdredenen voor mij om eindelijk eens te upgraden. Maar wat merk ik nu, de 15 pro heeft even slecht tot slechter bereik en trager 4g. Hoe kan dit? Vier jaar later en het allerbelangrijkste van een telefoon, namelijk bellen en bereikbaar zijn, is verslechterd. Slechter dan een van de slechtste versies van iPhone.

Ik ga eens vergelijken met android toestellen en een 14 pro van een vriend.

[ Voor 3% gewijzigd door Aardappelnoot op 14-10-2023 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:12
Vannacht heb ik het dus ook voor gehad, 15 Pro Max id herstart. Gelukkig ging de wekker wel gewoon. Hoop dat ze hier wel snel een fix voor hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Aardappelnoot schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:20:
Zijn er hier nog mensen die teleurgesteld zijn met het mobiel netwerk bereik van de 15 pro? Ik kom van een iPhone 11 pro en heb het bereik altijd barslecht gevonden. Er was toen veel commotie dat Apple een inferieure intel modem gebruikt had en bij iPhone 12 waren ze weer overgeschakeld op de betere Qualcomm modems.

Het slechte bereik was dus een van de hoofdredenen voor mij om eindelijk eens te upgraden. Maar wat merk ik nu, de 15 pro heeft even slecht tot slechter bereik en trager 4g. Hoe kan dit? Vier jaar later en het allerbelangrijkste van een telefoon, namelijk bellen en bereikbaar zijn, is verslechterd. Slechter dan een van de slechtste versies van iPhone.

Slecht, slechter, slechtst. Geloof je dit zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:09

Baseer je je dan op de streepjes of op snelheidsmetingen? Ik heb vanaf de iPhone12 in huis al de helft minder streepjes, maar de snelheid is hetzelfde gebleven. Ik denk dat ze de streepjes gewoon kritischer zijn gaan weergeven toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RN1814
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-08 10:46

Als je dan toch gaat vergelijken, gebruik dan dan de Field Test Mode. Is een verborgen menu. Hier een oud artikel, maar het werkt nog steeds:
https://www.iculture.nl/t...ele-netwerk-meten-iphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RN1814 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:13:
[...]

Als je dan toch gaat vergelijken, gebruik dan dan de Field Test Mode. Is een verborgen menu. Hier een oud artikel, maar het werkt nog steeds:
https://www.iculture.nl/t...ele-netwerk-meten-iphone/
En dan moet hij ook even de provider/netwerk benoemen ; en de regio/stad roepen.

En de iPhone 11 had geen 5G… dus dat is ook nog eens een verschil.

Daarnaast heb ik hier 0 problemen en altijd HDvoice, dus geen geklaag hier in de Betuwe met KPN.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jaymone
Heb vandaag besloten om de 15 Pro Max zonder een case te gebruiken.

Ieder jaar upgrade ik de iPhone en bewonder het design en de kleur. Hierna stop ik het direct in een case en weg is het mooie industriële design en kleur (in geval van geen clear case). Ook hoe de iPhone in de hand voelt, is dan daarmee direct verdwenen. Dit vind ik zo zonde waardoor ik het zonder een case wil gaan proberen. Zonder een case voelt zo veel meer hoe het is bedoeld en zo gaaf om het design te zien.

Uiteraard is het e.e.a afhankelijk onder welke omstandigheden je bijv je werk of sport ed verricht en in mijn geval past caseless daar goed bij. Ben benieuwd naar de overall look-en-feel beleving. Voelt nu al als een compleet nieuwe ervaring/beleving.

Vooral dit jaar vind ik het de moeite waard: meer gebogen randen en dunnere bezels.
Wellicht dat ik nog Apple Care+ neem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Jaymone schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:33:
Heb vandaag besloten om de 15 Pro Max zonder een case te gebruiken.

Ieder jaar upgrade ik de iPhone en bewonder het design en de kleur. Hierna stop ik het direct in een case en weg is het mooie industriële design en kleur (in geval van geen clear case). Ook hoe de iPhone in de hand voelt, is dan daarmee direct verdwenen. Dit vind ik zo zonde waardoor ik het zonder een case wil gaan proberen. Zonder een case voelt zo veel meer hoe het is bedoeld en zo gaaf om het design te zien.

Uiteraard is het e.e.a afhankelijk onder welke omstandigheden je bijv je werk of sport ed verricht en in mijn geval past caseless daar goed bij. Ben benieuwd naar de overall look-en-feel beleving. Voelt nu al als een compleet nieuwe ervaring/beleving.

Vooral dit jaar vind ik het moeite waard: meer gebogen randen en dunnere bezels.
Wellicht dat ik nog Apple Care+ neem.
Het één hoeft niet zonder het andere. In het normale leven gebruik ik hem hoesloos. Maar zoals nu op reis dan leg ik hem vaak op smerige terrastafels, in vliegtuigen en soms ook gewoon op de grond als ik daar zit én heb je hem veel vaker in de hand voor foto’s enzo. Of outdoor sporten enzo. Daarvoor bestel ik bij elke nieuwe iPhone toch altijd meteen ook nog een Pitaka :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:14
Ik merk ook wel vaak dat videocontent niet laadt i.v.m. onstabiel netwerk, of dat iCloud niet wil synchroniseren door slechte netwerkverbinding. En dat terwijl ik op 5G zit met voldoende bereik zou je zeggen. Op de 11 Pro met 4G had ik hier vrijwel nooit last van. Beide ervaringen onder hetzelfde KPN abonnement en op dezelfde locaties.

[ Voor 12% gewijzigd door Alexknl op 15-10-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:30

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik merk, ondanks update 17.0.3, dat mijn 15 PM regelmatig toch nog aardig warm wordt.
Merk dit vooral als ik in de auto zit en de telefoon in mijn broekzak heb zitten, via Carplay verbonden. Dan voel ik regelmatig gewoon de warme telefoon in mijn zak. Dat had ik met mijn iPhone 12 eigenlijk nooit.
Hopelijk heeft dat geen negatief effect op de batterij levensduur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nDirect090
Dennisdn schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:41:
[...]

Het één hoeft niet zonder het andere. In het normale leven gebruik ik hem hoesloos. Maar zoals nu op reis dan leg ik hem vaak op smerige terrastafels, in vliegtuigen en soms ook gewoon op de grond als ik daar zit én heb je hem veel vaker in de hand voor foto’s enzo. Of outdoor sporten enzo. Daarvoor bestel ik bij elke nieuwe iPhone toch altijd meteen ook nog een Pitaka :)
Precies, dit doe ik nu ook. Over het algemeen (en voor het eerst) caseless, maar als ik weet dat ik iets ga doen waar de kans op beschadiging groter is, gaat tie alsnog even in een case.

Wel grappig dat dit nu de duurste telefoon ooit is die ik heb gehad, en juist nu besluit caseless te gaan 🤡

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:51
Mijn Spigen Ultra Hybrid Case ligt ook in de lade. Pak ik enkel wanneer ik ergens naar toe kan met kans op eventuele beschadiging. Maar voor de rest gewoon caseles. Bevalt uitstekend. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Vraagje, nu met de 15pro kan ik een SSD aansluiten en films van hoge kwaliteit er opzetten. Zoals ik begreep kan dat tijdens het filmen. Alleen hoe stel ik in dat de film rechtstreeks naar de SSD gaat??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Dennisdn schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:41:
[...]

Deze manier is ook nog een optie inderdaad. Op een luchthaven bijv wanneer je langs security moet en je de iPhone in een bak moet doen, dan lijkt me een case weer makkelijk. Of je vraagt security om een paar sec en haal je een microvezel doekje tevoorschijn en leg je onder je iPhone :P :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Jaymone schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:12:
[...]

Op een luchthaven bijv wanneer je langs security moet en je de iPhone in een bak moet doen
Precies dat inderdaad. Op Schiphol kan je hem in de jas laten zitten als ie in het bakje gaat. Maar op andere vliegvelden moet al mijn nerdshit los in de bakken, soms zelfs laten zien dat ze het echt doen. En dat duurt ff met 2 laptops, 2 iPhones en een iPad :9 Gister zelfs nog de vraag: waarom neem je in hemelsnaam een complete router mee?.. nou gewoon.. om die collega’s achter mij op brakke hotelwifis weg te drukken >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 15-10-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:03:
Mijn Spigen Ultra Hybrid Case ligt ook in de lade. Pak ik enkel wanneer ik ergens naar toe kan met kans op eventuele beschadiging. Maar voor de rest gewoon caseles. Bevalt uitstekend. :)
Doen jullie dat dan met of zonder screen protector.
Ik gebruik al sinds de iPhone 14 hem case less maar twijfel over de protector

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
richards3 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:36:
[...]

Spigen Glas.tR EZ Fit screenprotector.
Gaat ieder jaar op m'n nieuwe iPhone en ziet er iedere keer na één jaar nog als nieuw uit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
[...]

Met screenprotector, op het scherm willen toch wel eens mini krasjes komen en ik merk het verschil niet zo (met of zonder screen protector)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Rivanov schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:39:
[...]

Spigen Glas.tR EZ Fit screenprotector.
Gaat ieder jaar op m'n nieuwe iPhone en ziet er iedere keer na één jaar nog als nieuw uit.
Hoe bevalt die? Ik ben nog op zoek maar begreep dat deze niet edge to edge is. Dat is die van Torras wel, maar die blokkeert weer een klein gedeelte van het scherm door de zwarte randen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:26
[...]
Zonder case en zonder screenprotector mét AppleCare.

Voor het eerst AppleCare nadat ik paar maanden terug mijn 13 Pro heb laten stuiteren (gelukkig viel t nog mee).

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
nDirect090 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:03:
[...]

Hoe bevalt die? Ik ben nog op zoek maar begreep dat deze niet edge to edge is. Dat is die van Torras wel, maar die blokkeert weer een klein gedeelte van het scherm door de zwarte randen
Valt een paar milimeter naar binnen.. maar dat is niet hinderlijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:43

robertwebbe

Robert Webbe

RnB schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:17:
[...]
Test eens met iPerf binnen je eigen LAN.
De 1800Mbps kan ook de grens van de publieke server zijn.
Goede tip.

Download via ethernet blijft tussen 1800 - 1900 Mbps en upload blijft tussen 1600 - 1700 Mbps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:32

Saninl

nDirect090 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:51:
[...]

Thanks! Is dat die met zwarte randjes? Ik dacht ergens te lezen dat die net wat scherm blokkeert omdat de randjes erover heen vallen.

Je kan het testen met deze wallpaper:
https://reddit.com/r/iphone/s/WRKlKflKcc
Leuke test via de link. In alle hoeken zie je een aantal millimeter geen “paarse rand”. Maar dat is echt minimaal. Je merkt het niet met normale content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Laatst online: 13:27
Sinds gisteren in bezit van een iphone 15 pro max. Bestaat er de mogelijkheid om met de actieknop vliegtuidmodus aan of uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
kokorico schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:34:
Sinds gisteren in bezit van een iphone 15 pro max. Bestaat er de mogelijkheid om met de actieknop vliegtuidmodus aan of uit te zetten?
Shortcut maken die het toestel in vliegtuigmodus zet en die shortcut aan de knop hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
De Apple MagSafe batterij en 17.0.3 gaat nog niet helemaal lekker. De eerste 20% gingen goed, met de 14 pro was de hele batterij leeg laden (en gebruiken ondertussen) nooit een probleem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwqq6YhVXwvaQcMJfmWwqKDiLQI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cAwnr8RmtKe0z0wHIvfREU0x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Laatst online: 13:27
Donstil schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 02:13:
De Apple MagSafe batterij en 17.0.3 gaat nog niet helemaal lekker. De eerste 20% gingen goed, met de 14 pro was de hele batterij leeg laden (en gebruiken ondertussen) nooit een probleem

[Afbeelding]
Afgelopen zaterdag ook voor gehad. Was ook an opladen met magsafe lader. Nu moet ik er wel bij zeggen dat iphone maar uur in gebruik was of zo en ik de icloud back-up aan het terugzetten was op mijn nieuwe iPhone. (15 pm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Van het weekend de 15 Pro Max eens bekeken en het is wel echt een mooie telefoon om te zien. Vooral het gewicht viel mij in positieve zin op. Helaas zijn er geen verbeteringen in het scherm aangebracht (zoals bij de Ultra 2 wel gedaan is). Anders was ik om..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
bing69 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:10:
Vraagje, nu met de 15pro kan ik een SSD aansluiten en films van hoge kwaliteit er opzetten. Zoals ik begreep kan dat tijdens het filmen. Alleen hoe stel ik in dat de film rechtstreeks naar de SSD gaat??
Voor alle mede zoekenden hier staat de oplossing: YouTube: Connecting 4TB SSD in iPhone 15 Pro to Record Apple ProRes 4K 60FPS LOG

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 02:13:

[Afbeelding]
Pfff waardeloos zeg. Dit soort berichten zeggen toch wel dat ze het niet helemaal onder controle hebben. Ook dat een iPhone stopt met laden door een door Apple zelf ontwikkelde laadfunctie haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Redondo1982 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:04:
[...]

Pfff waardeloos zeg. Dit soort berichten zeggen toch wel dat ze het niet helemaal onder controle hebben. Ook dat een iPhone stopt met laden door een door Apple zelf ontwikkelde laadfunctie haha
Inherent aan draadloos opladen wat mij betreft. Ik heb deze melding zo vaak gezien bij het laden in mijn auto. Misschien komt dat ook, omdat ik een hoesje er om heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Op internet staat het vol met burn-in issues rondom de 15 Pro Max. Ook de mijne heeft dit probleem. Volgens Apple support gaat het vanzelf weg, maar daar geloof ik weinig van. Dus ik heb aangegeven dat ik het nog 1 week wil aanzien en anders mijn telefoon wil omruilen of repareren, dat was akkoord volgens de supportmedewerker.

Maar dit kan toch bijna niet iets hardwarematigs zijn op zo'n korte termijn?!

Afbeeldingslocatie: https://discussions.apple.com/content/attachment/bf6e45a9-988a-4107-bf25-c7ede9147c0d

https://discussions.apple.com/thread/255187759
https://www.tomsguide.com...ssue-brewing-what-we-know
https://www.techradar.com...rting-oled-screen-burn-in
https://www.reddit.com/r/...5_pro_max_burn_in_issues/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 22:00
Van het weekend in de Kazematten van Maastricht geweest, toen met vrij weinig licht deze foto's gemaakt. Moet zeggen dat ik toch echt wel gecharmeerd ben ervan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfS2F5kbkcYM1CgiqGOPKpCnpBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ba7BKbBQRiLJatQ1cB56fvhQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfhvdQT1u9XBx4Ay24mEa7UllSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ll9P8RXVzOyRePKJgERxrRCR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyNn2Z0cgRc2i6TFbmGH5tFi5c4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rixh4kWcP3bDZWby0aM1IrNi.jpg?f=fotoalbum_large

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
FiXeR.nl schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:43:
Op internet staat het vol met burn-in issues rondom de 15 Pro Max. Ook de mijne heeft dit probleem. Volgens Apple support gaat het vanzelf weg, maar daar geloof ik weinig van. Dus ik heb aangegeven dat ik het nog 1 week wil aanzien en anders mijn telefoon wil omruilen of repareren, dat was akkoord volgens de supportmedewerker.

[Afbeelding]

Zelf geen last van op mijn 15 Pro.. Ik vraag me dan ook echt wat er zoveel open staat dat dit gebeurd... En welk paneel er in die batch gebruikt is... lijkt voor mij wel fabricage fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:09
Nicj56 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Zelf geen last van op mijn 15 Pro.. Ik vraag me dan ook echt wat er zoveel open staat dat dit gebeurd... En welk paneel er in die batch gebruikt is... lijkt voor mij wel fabricage fout.
Lijkt het haast wel op he? Weinig verhalen hierover met andere modellen.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Gr4mpyC3t schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:48:
[...]

Lijkt het haast wel op he? Weinig verhalen hierover met andere modellen.
Ja, de helderheid misschien altijd hoog, heb ik ook niet, mag die fijn automatisch regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan

[Afbeelding]

Zie een paar postst van mij terug. Repareren zou ik absoluut niet doen. Terugsturen en een nieuwe bestellen, als je die kunt vinden uiteraard.

@Prullenbak84, ter info, voor jou.

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 16-10-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Schijnt te liggen aan het gebruik van zowel LG als Samsung schermen. De problemen lijken zich te beperken tot de LG schermen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:55

UTADDICT

NERF

Sluuz schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:12:
Schijnt te liggen aan het gebruik van zowel LG als Samsung schermen. De problemen lijken zich te beperken tot de LG schermen.
Andersom juist, de problemen op MacRumors zijn vooral met de Samsung Schermen. Blijkbaar zijn er ook geen LG schermen in de Max, alleen in de reguliere Pro's.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:11

Soullie

Planeshift

Hoe checken die mensen welk merk scherm ze hebben ?
Tot nu toe geen problemen hier, hopelijk blijft dat zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Soullie schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:42:
Hoe checken die mensen welk merk scherm ze hebben ?
Tot nu toe geen problemen hier, hopelijk blijft dat zo :)
3uTools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
turkeyhakan schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:06:
[...]

Inherent aan draadloos opladen wat mij betreft. Ik heb deze melding zo vaak gezien bij het laden in mijn auto. Misschien komt dat ook, omdat ik een hoesje er om heb.
Ik heb er met mijn 14 Pro geen last van. Op kantoor niet en ook niet in de auto. Nu doe ik al een tijdje niet meer draadloos laden in de auto, maar heb ik wel gedaan met de 14 Pro. Overigens hier ook een hoesje om mijn foon, wel een dunne (Nudient).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

[...]
Heeft je hoesje wel de 'MagSafe'-doorgeef-stikker? Geen idee hoe dat heet; dus het rondje en de streep zoals hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXP66au35j_EXu9mlYNy4Jexjrw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Azz7p6MIgRPXqPpP70Tji6qZ.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Neus op 16-10-2023 12:55 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Neus schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:55:
[...]

Heeft je hoesje wel de 'MagSafe'-doorgeef-stikker? Geen idee hoe dat heet; dus het rondje en de streep zoals hier:
[Afbeelding]
Nee, dat niet. Maar mijn Tesla heeft ook geen MagSafe, dus daar heb je dan verder weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
Ik ga binnenkort upgraden naar een IPhone 15 Pro, of Pro Max. De enige reden voor mij om voor de grotere variant te kiezen zou de batterij zijn ... De reviews over de IPhone 14 Pro waren destijds redelijk negatief over de accuduur, is dat met de IPhone 15 Pro nu beter? Ik heb wel al enkele reviews gezien, maar ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn ...

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Laatst online: 17-09 11:26

CoolHead621

Enjoy every moment

spoonman schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:38:
Ik ga binnenkort upgraden naar een IPhone 15 Pro, of Pro Max. De enige reden voor mij om voor de grotere variant te kiezen zou de batterij zijn ... De reviews over de IPhone 14 Pro waren destijds redelijk negatief over de accuduur, is dat met de IPhone 15 Pro nu beter? Ik heb wel al enkele reviews gezien, maar ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn ...
In het begin haalde ik net de dag (6:00 uur van de lader, 23:00 uur er weer op)
Nu ik hem normaal gebruik na een paar weken pielen haal ik makkelijk de 2 dagen.

Ik doe niet aan screen on time, ik doe aan hoe lang ik hem kan gebruiken voordat hij weer aan de lader moet.
Dit is mijn use case en die zal per gebruiker verschillen.

Ik ben tevreden met de accu duur zoals ik hem gebruik.

Ik gebruik wel de Pro MAX btw

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Laatst online: 16-09 15:12
Wel, ik zou eerder zeggen dat dit onmogelijk iets softwarematig kan zijn ...

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Maakt het ook uit wat voor draadloze oplader je gebruikt?

Ik heb een wekker bij mijn bed die ik bij de Action vandaan heb en daar kun je bovenop ook een telefoon opladen. Ik heb daar geen ervaring mee omdat ik nog altijd met snoer oplaad maar omdat een iPhone nogal gevoelig is voor alles niet Apple origineel vraag ik mij af of ik nu een MagSafe lader moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik gebruik zelf al een jaar of 6 eentje van aliexpress zonder problemen. Ook eentje van Satechi doet het prima. Met magsafe laders heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ik heb de MagSafe accu sinds hij uit is en dit nog nooit gezien. Op de toestellen hiervoor had ik die accu erop tijdens het maken van foto’s, video, Apple Carplay, etc.

Nu met de 15 Pro was ik niets aan het doen en gelijk deze melding.

“Inherent aan draadloos opladen” is veel te kort door de bocht, onzin zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Donstil schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Ik heb de MagSafe accu sinds hij uit is en dit nog nooit gezien. Op de toestellen hiervoor had ik die accu erop tijdens het maken van foto’s, video, Apple Carplay, etc.

Onzin wil ik het niet noemen. Mijn ervaring met draadloos opladen is altijd erg negatief geweest en daarom zei ik ook “wat mij betreft”. Ik verwijs hier naar mijzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
turkeyhakan schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:42:
[...]

Onzin wil ik het niet noemen. Mijn ervaring met draadloos opladen is altijd erg negatief geweest en daarom zei ik ook “wat mij betreft”.
Dan heb jij een hele afwijkende unieke ervaring, dat zou kunnen.

Dit is in ieder geval geen standaard gedrag, niet van draadloos laden en ook niet van de MagSafe accu, Inherent aan draadloos opladen is daarom onzin.
Ik verwijs hier naar mijzelf?
Is dat een vraag voor ons?

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 16-10-2023 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik doe alleen maar draadloos laden en heb pas één keer zo’n melding gezien, inmiddels ook alweer minimaal een jaar geleden. Zal vast met bijzondere apps of usercases te maken hebben dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:12:
Ik doe alleen maar draadloos laden en heb pas één keer zo’n melding gezien, inmiddels ook alweer minimaal een jaar geleden. Zal vast met bijzondere apps of usercases te maken hebben dan
Ja ik ook, laad al sinds MagSafe alleen maar draadloos en heb deze melding nog nooit gehad in de thuis situatie.

Met de MagSafe batterij ook niet en nu ik die eens op de 15 Pro gebruik deze melding.

Hoop dat het met iOS17.1 allemaal wat stabieler wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Donstil schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:45:
[...]

Dan heb jij een hele afwijkende unieke ervaring, dat zou kunnen.

Dit is in ieder geval geen standaard gedrag, niet van draadloos laden en ook niet van de MagSafe accu, Inherent aan draadloos opladen is daarom onzin.
In mijn Tesla heb ik continu de melding dat de iPhone te warm is geworden (geen MagSafe dus). Hiervoor had ik een Belkin draadloze oplader geprobeerd, die kon met 15W laden maar het duurde ongelofelijk lang. In mijn Kia en Golf heb ik ook draadloos opladen, idem: iPhone te warm of wordt niet bijgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Dan kan het nog steeds zijn dat het alleen jouw iPhone betreft. ;)

Hier geen issues met draadloos laden. De iPhone wordt warm, maar zonder de meldingen. Warmteproductie lijkt hetzelfde als wired laden met >25 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
turkeyhakan schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:55:
In mijn Tesla heb ik continu de melding dat de iPhone te warm is geworden (geen MagSafe dus). Hiervoor had ik een Belkin draadloze oplader geprobeerd, die kon met 15W laden maar het duurde ongelofelijk lang. In mijn Kia en Golf heb ik ook draadloos opladen, idem: iPhone te warm of wordt niet bijgeladen.
In combinatie met CarPlay (Tesla en CarPlay :+ ) wordt de iPhone wel eens wat warm, dat heb ik wel maar dat is niet te wijten aan draadloos opladen in dat geval.

Normaal draadloos laden, MagSafe, de MagSafe accu, dat hoort gewoon goed te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Dus het ligt gewoon aan Tesla dus >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 16-10-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:21
spoonman schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:38:
Mijn iPhone 15 pro gaat even lang mee als de 14 pro. Ik ging van de 14 pro naar 15 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:26:
Dus het ligt gewoon aan Tesla dus >:)
Haha sowieso! Die koppigheid om geen CarPlay te gebruiken ook, zou daar niet tegen kunnen, dat is zo 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 16:30
Sluuz schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:12:
Hebben de normale Pro’s hier ook last van?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:09
Jumpman schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:37:
[...]

Hebben de normale Pro’s hier ook last van?
Daar lijkt het dus niet op. De verhalen gaan nu vooral over de iPhone 15 Pro Max.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik vond dat geneuzel over USBC altijd maar onzin. Maar de accu is nu nog het enige waar ik Lightning voor moet meeslepen, dat voelt nu ineens gedateerd en gedoe om daar aan te moeten denken :P

Hopelijk komt er een nieuwe versie waar de magsave puck op kan. En anders usbc die ik toch voor de laptops wel bij me heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 16-10-2023 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:56:
[...]

Ik vond dat geneuzel over USBC altijd maar onzin. Maar de accu is nu nog het enige waar ik Lightning voor moet meeslepen, dat voelt nu ineens gedateerd en gedoe om daar aan te moeten denken :P

Hopelijk komt er een nieuwe versie waar de magsave puck op kan. En anders usbc die ik toch voor de laptops wel bij me heb.
Ik laad dat ding “overnight” op aan mijn iPhone.
Dus iPhone aan USB-C en dan accu aan iPhone.

Voor de huur auto vind ik het ook wel handig. Want dat is een bmw en zit een draadloze pad in maar daar mag hij natuurlijk niet op, dus leg ik de accu aan Lightning en de iPhone op de accu :P

Edit: nieuwe versie met alleen USB-C zou ik niet kopen om die reden maar als er MagSafe op komt dan lijkt mij dat wel handig inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 16-10-2023 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Donstil schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:36:
[...]

Die koppigheid om geen CarPlay te gebruiken ook
Gelukkig maar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoezo dat, zou prima een keuze kunnen zijn toch?

Ik heb nu voor een Polestar gekozen om o.a die reden, kan mij zo voorstellen dat er wel meer kiezen voor wat anders omdat ze CarPlay gewend zijn en fijn vinden maar het niet kunnen gebruiken in een Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:06:
[...]
nieuwe versie met alleen USB-C zou ik niet kopen om die reden maar als er MagSafe op komt dan lijkt mij dat wel handig inderdaad.
Ik zou er ook niet speciaal een nieuwe voor kopen, maar het zou handig zijn als de mijne is versleten. Maargoed, dat duurt vast nog ff want heb na een jaar of 2 nog niet het idee dat de magsave-accu achteruit is gegaan. Ik gebruik hem ook weer niet zo heel veel. Maar het blijft een fijn ding. Nog steeds hoor ik anderen zeggen als ze hem zien: oh bestaat dat? Die wil ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Donstil schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Die Magsafe battery pack word daarom niet meer door apple verkocht, zal heus nog wel op andere plekken zijn. Is net zo'n flop als die AirPower geworden, want de battery pack stopt veel te snel met laden, ooit 1x firmware update gedaan waardoor die meer wattage eruit duwde, maar voor de rest word er niks meer mee gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Na een week of drie maak ik de balans is een beetje op, komende vanaf een 11 pro.
Het meest wennen vind ik het fysieke toestel. De 11 pro voelde een stuk kleiner/lichter aan voor mij. Vooral veel platter ook.

Als ik de 15 vast heb lijkt hij voor mijn gevoel wel 2x zo dik. Heb hem in een hoes zitten, net als de 11 pro.
Wat ik als lastig ervaar is dat als ik hem op pak, van tafel of bureau ofzo ik lastig kan zien hoe ik hem vast heb. Als je hem van bovenaf ziet zie je niet wat de boven of onderkant is. Wil hem altijd rechtop in mijn zakken steken. Ook als je regelmatig de lamp gebruikt is dat lastig.

Softwarematig enzo merk ik weinig verschil met de 11 pro. Alleen klinken de speakers van de 15 pro veel beter. Zowel met bellen als video's kijken. Maar het kan zijn dat die van de 11 pro van lieverlee dicht geslibt zijn in de 4 jaar dat ik hem gebruikt heb. Het was lastig bellen de laatste tijd.

Verder moet ik nog goed met de camera om leren gaan. Die heeft wat meer functies dan die van de 11.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
EvoII schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:50:

Wat ik als lastig ervaar is dat als ik hem op pak, van tafel of bureau ofzo ik lastig kan zien hoe ik hem vast heb. Als je hem van bovenaf ziet zie je niet wat de boven of onderkant is. Wil hem altijd rechtop in mijn zakken steken. Ook als je regelmatig de lamp gebruikt is dat lastig.
Is de notch daar geen goede indicator voor dan? Die zit alleen aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:05
Wat is de beste ad blocker voor Safari op iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nicj56 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:26:
[...]

Die Magsafe battery pack word daarom niet meer door apple verkocht, zal heus nog wel op andere plekken zijn. Is net zo'n flop als die AirPower geworden, want de battery pack stopt veel te snel met laden, ooit 1x firmware update gedaan waardoor die meer wattage eruit duwde, maar voor de rest word er niks meer mee gedaan.
Nou dat lijkt mij niet de reden, “daarom” is hier niet op zijn plaats schat ik zo in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sleehond schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:19:
Wat is de beste ad blocker voor Safari op iPhone?
WireGuard VPN met Adguard of Pihole DNS servers ingesteld die je zelf in docker draait.

Waar je ook bent hetzelfde IP adres van thuis en 98+% geen advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
EvoII schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:50:

Die puist van een camera eiland achter moet je toch wel zien/voelen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:45:
[...]

WireGuard VPN met Adguard of Pihole DNS servers ingesteld die je zelf in docker draait.

Waar je ook bent hetzelfde IP adres van thuis en 98+% geen advertenties.
Dit inderdaad!

Alleen mijn WireGuard is niet helemaal stabiel, vooral als er gewisseld wordt tussen netwerken (je zat op kantoor wifi en gaat naar 5G bijvoorbeeld) wil de verbinding wel eens stil vallen, terwijl de vpn nog actief is (zie ik in het log). Lijkt halverwege iOS 16 een beetje begonnen.

Ook last van toevallig?

Pagina: 1 ... 52 ... 77 Laatste