Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25
NRG-81 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:54:
[...]

Kun je de shortcut delen?
Tuurlijk, staan geen fouten in maar ik heb de screendump gemaakt op de Mac, en die ondersteund bepaalde apps niet. Maar het geeft een idee...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7mqBLZA393HSP7G38Jj0mgGYAo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hXfZVOKpOp67PJ6bt75ETimp.png?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
Ectholian schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Is dat schermpje geactiveerd met de actie knop? En werkt dat ook als je het scherm uit hebt staan? (je zult dan vast eerst faceid ofzo moeten doen). Dat is namelijk iets wat ik graag zou willen, want 9 van de 10 keer wil ik gewoon het geluid uit zetten maar soms wat anders. Alhoewel het meestal camera of zaklamp is en daar zit (of zat?) toch een apart knopje voor.
Mijn geluid staat al een hoop generaties Iphones uit (heb een Watch)
Ja het schermpje wordt geactiveerd met de actieknop en aangezien ik de Iphone optil is hij automagisch ontgrendeld. Zaklamp zit toch op het beginscherm en verder kun je er in zetten wat je zelf wilt.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
turkeyhakan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:19:
[...]

De vergelijking die je maakt is niet reëel. Voor mijn telefoon (512GB) kreeg ik € 1050
Dan was je telefoon wellicht niet in nieuwstaat waarin ik de mijne kon verkopen, anders had je meer gekregen bij Swappie. Of te laat aangemeld, rond de release gaat het bod snel achteruit.
Ectholian schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Batterij kostte mij 80 euro incl. montage :) Maar snap je punt
Apple vraagt 109 euro voor een nieuwe 14Pro batterij.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennisdn op 09-10-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 21:41
YoungStarDC schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:10:
Wanneer ik met mijn 15 Pro Max een foto maak van mijn Hue bureaulamp, dan komt de foto er als volgt uit:

[Afbeelding]

De 15 Pro Max van mijn vrouw heeft hetzelfde.
Het lijkt niet te gebeuren in de macro modus. Is hier een verklaring voor?

Als ik Google dan kom ik uit op lens flare maar dit kom ik zo snel niet tegen.
Dat is apart. Lijkt wel alsof hij een foto neemt van de kleur van de individuele led verdeling :P

Zojuist heb ik zelf eens gekeken (15 pro) bij een Hue ledstrip als hue bloom en ik zie normaal de kleur zonder rare verschijnselen. Niet tijdens het nemen van de foto als op de foto zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Dennisdn schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:52:
[...]Dan was je telefoon wellicht niet in nieuwstaat waarin ik de mijne kon verkopen, anders had je meer gekregen bij Swappie. Of te laat aangemeld, rond de release gaat het bod snel achteruit.
Mijn telefoon is in nieuwstaat. Maar je krijgt voor extra opslag vaak maar een gering bedrag extra, en in dit geval is dat € 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:47
DonRoger schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:23:
Ik heb nu iedere nacht het probleem dat m'n telefoon van (bijvoorbeeld) 30% naar 1% t/m 5% leeg loopt. Telkens door "Woning" en de andere dag weer "Zoek mijn", terwijl deze per uur maar 1 tot 3 minuten actief zijn op de achtergrond. Iets loopt hier niet helemaal lekker... :?
En sinds een aantal dagen is het ook weer verholpen, wellicht dankzij de iOS 17.1 beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Weet iemand hier toevallig een goede, korte usb kabel voor in de auto? Hooguit 20 cm is lang genoeg. De auto heeft usb c aansluitingen.

Afgelopen middag toen ik vanuit het werk richting huis reed met google maps aan via carplay dacht ik, ik lig hem op de draadloze lader. Dat werkt dus nog steeds niet. Op een gegeven moment viel hij uit omdat hij oververhit was. Melding op het scherm dat ie af moest koelen.

Dit is nu m'n derde auto die draadloos laden heeft en het werkt nog steeds niet.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
EvoII schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:22:
Weet iemand hier toevallig een goede, korte usb kabel voor in de auto? Hooguit 20 cm is lang genoeg. De auto heeft usb c aansluitingen.

Afgelopen middag toen ik vanuit het werk richting huis reed met google maps aan via carplay dacht ik, ik lig hem op de draadloze lader. Dat werkt dus nog steeds niet. Op een gegeven moment viel hij uit omdat hij oververhit was. Melding op het scherm dat ie af moest koelen.

Dit is nu m'n derde auto die draadloos laden heeft en het werkt nog steeds niet.
Laatst voor 8,99 euro bij bol (voorheen Bol.com) een Belkin braided gekocht van 15 cm. Werkt prima.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:57
nokie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

Dit is geen lens flare volgens mij, het lijkt mij eerder op het resultaat van van rolling shutter bij lampen die "flikkeren"? Ik heb dit effect wel eens gezien bij mijn Sony Alpha met electronic shutter, maar nog nog nooit met een iPhone.

Ik heb zelf wat foto's genomen hier van een hue lamp met de verschillende camera's maar ik kan het niet reproduceren met mijn Pro Max. Zou je wat meer info kunnen delen over je camera-instellingen voor het nemen van deze foto? Misschien kan ik het dan met die specifieke settings ook eens proberen.

Hoe "realistisch" ziet de foto eruit (wat licht betreft, is het even licht als op de foto in de kamer, of veel donkerder)? (ik herken het model lamp overigens niet, ziet dat er echt zo uit?)

Edit: even een test gedaan met mijn Sony Alpha, en boven de 1/1250 shutter speed, krijg ik een gelijkaardig effect, dus ik gok daarop...

Edit 2: mijn hersenen werken te traag, even dezelfde test gedaan met mijn iPhone met Lightroom camera en de shutter speed handmatig ingesteld, en inderdaad, effect is hetzelfde.
De foto ziet er verder normaal en realistisch uit. Hij is gewoon overdag gemaakt met veel daglicht in de kamer. Ik heb geen speciale instellingen gebruikt, gewoon de camera openen en gelijk een foto maken.

Ik ben het verder met geen enkele foto tegengekomen en ik heb er aardig wat gemaakt sinds launch, vandaar dat ik het mij afvroeg. Als ik jou goed begrijp en het heeft met de sluitertijd te maken, dan hoef ik mij geen zorgen te maken meen ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

turkeyhakan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:44:
[...]

Dat de behuizing van Titanium is betekent nog niet zo zeer dat het beter is. Want de achterkant is blijkbaar veel gevoeliger voor beschadigingen.

Ik lees ook dat iemand minder bereik heeft met zijn 15 Pro. Doet mij denken aan het issue met de iPhone 4/5 series.

En zeg nou zelf, na een week gebruik voelt het weer alsof je geen andere telefoon in handen hebt. Behalve dat alles iets soepeler/sneller is.

Zo voelt het voor mij sinds de iPhone X. Dynamic Island vind ik nou ook weer geen upgrade waard.

Nogmaals, is mijn persoonlijke mening. De overstap van een non-ProMotie scherm naar een ProMotion scherm is bijvoorbeeld wel degelijk de upgrade waard.
Dynamic island is voor mij ook geen pluspunt. Dan nog liever als bij 13 op een vast punt. Nu zit het vaak in de weg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind persoonlijk dynamic 🏝️ juist wel een echt pluspunt van het design sinds de 14 Pro.

Het scherm oogt op een of andere manier een stuk moderner, zeker naast een notch scherm.

Wel zou ik graag zien dat developers er wat meer mee doen, of althans van de apps die ik gebruik dan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasatoWolff
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-08 16:09
Zijn er nog meer mensen waarbij hun iPhone 15 Pro vanochtend herstart was? Ik moest mijn pincode en simcode opnieuw invoeren en de wekker ging alleen af op mijn Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:30
MasatoWolff schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:52:
Zijn er nog meer mensen waarbij hun iPhone 15 Pro vanochtend herstart was? Ik moest mijn pincode en simcode opnieuw invoeren en de wekker ging alleen af op mijn Apple Watch.
Ik had dit wel eens op de 14 Pro dat ie in de nacht een herstart deed en dat ik in de ochtend mijn pin en simpin weer in moest voeren. Is uiteindelijk bij mij verholpen met een iOS update. Kon er toen geen specifiek antwoord op vinden behalve dat het een app kon zijn of iets, ook in de logs niets spannends kunnen vinden.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:51
YoungStarDC schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 00:00:
[...]

De foto ziet er verder normaal en realistisch uit. Hij is gewoon overdag gemaakt met veel daglicht in de kamer. Ik heb geen speciale instellingen gebruikt, gewoon de camera openen en gelijk een foto maken.

Ik ben het verder met geen enkele foto tegengekomen en ik heb er aardig wat gemaakt sinds launch, vandaar dat ik het mij afvroeg. Als ik jou goed begrijp en het heeft met de sluitertijd te maken, dan hoef ik mij geen zorgen te maken meen ik?
Volgens mij niet. Je zou voor de zekerheid een gratis camera app kunnen installeren waar je de sluitertijd van kan aanpassen (lightroom is zo’n voorbeeld, maar er zijn er vele andere) en dan eens de test doen door de sluitertijd te variëren. Maar op zich is dit vrij “normaal” (ik zeg niet “gewenst”, al zal er ongetwijfeld ergens wel iemand zijn die dit effect gebruikt om er creatieve foto’s mee te maken) voor een elektronische shutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 14:54

pim_rs

Stars and Stripes

Hier precies hetzelfde, 15 Pro 128GB maar ook op een 12 128GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:59

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Mijn 14pro deed hetzelfde. Maar de wekker deed ie gelukkig wel.
Zal dus eerder aan iOS liggen dan aan de 15.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:30

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik had dit dus gister nacht, van zondag op maandag. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:43
x360junkie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:08:
Hoi hoi,

zijn er ook mensen die bluetooth issues hebben?
Ja hier.

Nu na zo'n drie weken zeer tevreden met m'n 15 Pro Max. Vooral de enorme batterij is heerlijk, zelfs met de 80% instelling. Plenty power voor de hele dag.

Echter, de telefoon verliest de hele tijd de bluetooth verbinding met mijn Opel Ampera-e. Ik zie dan de hele tijd "verbinding verbroken" en even later "iPhone verbonden" in het infotainmentdisplay van de auto. Dit gaat de hele tijd zo door.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
1. iPhone rebooten.
2. De iPhone uit de lijst gehaald in het bluetooth menu van de auto.
3. De bluetooth verbinding "MyOpel" laten "vergeten" op de iPhone.
4. Opnieuw koppelen.

Allemaal zonder resultaat..

Ik heb ook een Sony WH-1000XM4 hoofdtelefoon en die werkt prima op de 15PM, dus waar het aan ligt?
Iemand anders een vergelijkbaar probleem?

edit:
ik begin een vermoeden te krijgen dat het probleem zich sinds de laatste iOS update van 17.0.3 voordoet want volgens mij had ik dit probleem daarvoor niet en heb ik zelfs nog gebeld in de auto.

[ Voor 9% gewijzigd door Tranquility op 10-10-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:30
Volgens mij niet, maar goed ik ben nog niet zo scherp als ik in de ochtend m'n doppen open doe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:23
Tranquility schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:19:
[...]

Ja hier.

Nu na zo'n drie weken zeer tevreden met m'n 15 Pro Max. Vooral de enorme batterij is heerlijk, zelfs met de 80% instelling. Plenty power voor de hele dag.

Echter, de telefoon verliest de hele tijd de bluetooth verbinding met mijn Opel Ampera-e. Ik zie dan de hele tijd "verbinding verbroken" en even later "iPhone verbonden" in het infotainmentdisplay van de auto. Dit gaat de hele tijd zo door.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
1. iPhone rebooten.
2. De iPhone uit de lijst gehaald in het bluetooth menu van de auto.
3. De bluetooth verbinding "MyOpel" laten "vergeten" op de iPhone.
4. Opnieuw koppelen.

Allemaal zonder resultaat..

Ik heb ook een Sony WH-1000XM4 hoofdtelefoon en die werkt prima op de 15PM, dus waar het aan ligt?
Iemand anders een vergelijkbaar probleem?

edit:
ik begin een vermoeden te krijgen dat het probleem zich sinds de laatste iOS update van 17.0.3 voordoet want volgens mij had ik dit probleem daarvoor niet en heb ik zelfs nog gebeld in de auto.
Geen vergelijkbare problemen. Maar als iOS en de iPhone met andere BT apparaten wel gewoon werkt. Ligt het dan niet aan de Opel? Je zou kunnen informeren hierover bij een dealer.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
TheKerremenke schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:48:
[...]
Geen vergelijkbare problemen. Maar als iOS en de iPhone met andere BT apparaten wel gewoon werkt. Ligt het dan niet aan de Opel? Je zou kunnen informeren hierover bij een dealer.
M'n iPhone 12 heeft gewoon altijd gewerkt en de 15PM ook, alleen sinds de laatste update zijn de problemen (vermoedellijk) begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:35
Yes hier ook vannacht. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 22:00
Hier niet wel een hele poos geleden.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Hier hetzelfde op een 15 Pro.
Wekker ging gelukkig wel af (heb momenteel geen Watch gekoppeld).

Raar fenomeen zeg.. tijdje geleden waren hier ook al meerdere gebruikers die er last van hadden.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
AntraXxX schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:15:
[...]

Hier hetzelfde op een 15 Pro.
Wekker ging gelukkig wel af (heb momenteel geen Watch gekoppeld).

Raar fenomeen zeg.. tijdje geleden waren hier ook al meerdere gebruikers die er last van hadden.
Is dat niet de laatste update 17.0.3 die geforceerd door Apple is gepushed wellicht vanwege het warmteprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasatoWolff
Tranquility schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:00:
[...]

Is dat niet de laatste update 17.0.3 die geforceerd door Apple is gepushed wellicht vanwege het warmteprobleem?
Ik kan het me bijna niet voorstellen aangezien ik die toen op dag van release handmatig geïnstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
MasatoWolff schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:07:
[...]
Ik kan het me bijna niet voorstellen aangezien ik die toen op dag van release handmatig geïnstalleerd heb.
Ik heb op de releasedag tijdens installatie versie 17.0.2 moeten installeren en 17.0.3. kwam pas veel later. Daar zou ook de fix inzitten voor de warmteproblemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tranquility op 10-10-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:20
Hier ook hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:28
Ik had iOS 17.0.3 handmatig geinstalleerd ergens van het weekend. En toen startte die ook helemaal op alsof het een min-of-meer nieuwe iPhone was. Met het hello-scherm en al. Ik denk dat ie bij jullie dus vannacht automatisch geinstalleerd is? Blijkbaar toch een nogal heftige update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16
Hebben jullie ervaring met Apple Pay-kaarten die het niet meer doen? Vorige week overgegaan van 14PM naar 15PM en ik kan nu niet meer pinnen. Alles lijkt te werken: kaarten staan erin, bij de bank weer gekoppeld maar wanneer ik daadwerkelijk wil betalen, gebeurt er gewoon niks. Ik kom gewoon zoals gebruikelijk tot en met het houd bij de lezer-scherm

Op mijn Watch met dezelfde pinpassen werkt het wel.

[ Voor 11% gewijzigd door BobB op 10-10-2023 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasatoWolff
Tranquility schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:17:
[...]

Ik heb op de releasedag tijdens installatie versie 17.0.2 moeten installeren en 17.0.3. kwam pas veel later. Daar zou ook de fix inzitten voor de warmteproblemen.
Ja sorry ik was niet helemaal duidelijk. Met release bedoelde ik de dag dat update 17.0.3 beschikbaar is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elidibus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:12
Voor diegene waarbij de telefoon vannacht is uitgegaan: https://9to5mac.com/2023/10/10/iphone-restart-overnight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:35
Zeer vreemd fenomeen. Benieuwd of Apple nog met een verklaring oid komt. Mijn telefoon lag op de magsafe en optimized charging is ingesteld. Normaliter laad de batterij tot 80% en wacht dan tot eind van de ochtend met doorladen tot 100%. Hieronder lijkt het alsof de telefoon urenlang uit heeft gestaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2K3Gwlgxty32sFmYXcl2EmKIYjc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lKSqZgg2wcRwEOwZlMrJYSOj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 10-10-2023 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:56
Hier ook vannacht opeens uitgeschakeld en opnieuw opgestart.

Ik heb er nog een ouderwetse fysieke simkaart in met pincode, ik was dus ook pas bereikbaar toen ik het huis uitging en mobiele data nodig had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:43

robertwebbe

Robert Webbe

Vandaag eindelijk mijn 15 Pro binnen, eindelijk een toestel dat Wifi6 op 6 GHz doet. :)
De speedtesten zijn echt beduidend beter dan mijn vorige 12 Pro:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNQ_xKYfu1FqKM8XXAX4L0QnH88=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GiJt7SW9gUVfLTbRrdbkhpoN.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59YBixVM9pWmkxj5xKv3A0B74f0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TItkO4mx6SgWKWHv5ltrj2ky.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zo3OgUmAVW_63fbTWjgpx9qdcrA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8ER0La8zTp0NizGN3apqH7MF.png?f=fotoalbum_large

Ik had ook nog een 10 Gbit ethernet via Thunderbolt 3 aangesloten maar helaas "Thunderbolt-accessoire onbruikbaar, wordt niet ondersteund op deze iPhone". Ik kon alleen een monitor via Thunderbolt aan de slag krijgen. Wel jammer want ik had het wel grappig gevonden om een Speedtest van 6,5 Gbps te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 10-10-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:03

John

🚀

Ik vind de action button een nuttige toevoeging! De knop heb ik gekoppeld aan de woning app en zit in mijn routine qua gebruik. Lekker plain and simple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:22

ViezeVis

Sample Text

Ik heb een iOS-Carplay-iPhone vraagje, dus misschien moet deze toch naar een ander topic. Maar ik heb op Whatsapp een groep gedempt staan maar Carplay wil wel elke keer die groep voorlezen. En dat irriteert me een beetje want ik heb 'm niet voor niets gedempt. Is er een optie om die groep te negeren? Het alternatief is de groep verlaten, maar dat wil ik (nog) niet :)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
ViezeVis schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:35:
Ik heb een iOS-Carplay-iPhone vraagje, dus misschien moet deze toch naar een ander topic. Maar ik heb op Whatsapp een groep gedempt staan maar Carplay wil wel elke keer die groep voorlezen. En dat irriteert me een beetje want ik heb 'm niet voor niets gedempt. Is er een optie om die groep te negeren? Het alternatief is de groep verlaten, maar dat wil ik (nog) niet :)
Je moet in instellingen bij WhatsApp de CarPlay toggle uit zetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Een boeiend verhaal van Chris Niccolls waarin hij laat zien hoe de camera van een 15 Pro Max zich in de praktijk verhoudt tot een Nikon Z8: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:55
manusz schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:30:
Een boeiend verhaal van Chris Niccolls waarin hij laat zien hoe de camera van een 15 Pro Max zich in de praktijk verhoudt tot een Nikon Z8: klik
Maar dan wel het eindresultaat, want de software doet ook een hoop. Iphone gebruikt bijvoorbeeld bij bepaalde foto's verschillende camera's tegelijk en dan ook meerdere momenten en gebruikt dat vervolgens voor de uiteindelijke foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:20
PrimusIP schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:56:
[...]

Maar dan wel het eindresultaat, want de software doet ook een hoop. Iphone gebruikt bijvoorbeeld bij bepaalde foto's verschillende camera's tegelijk en dan ook meerdere momenten en gebruikt dat vervolgens voor de uiteindelijke foto.
Klopt. en dat haalt hij ook wel aan in zekere zin:

I like to edit my RAW files in post and mold them into a dynamic image but the iPhone can put out similar-looking shots automatically; this will be a major convenience for most users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:54
Vraagje van een (nu nog) iPhone 12 Pro user. Als je de telefoon toch altijd met een hoesje gebruik, merk je dan wel het verschil van de afgeronde hoeken van de iPhone 15 pro? Of voelt dat dan precies alsof ik mijn iPhone 12 Pro in de hand heb?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 11:26

CoolHead621

Enjoy every moment

Maite schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:17:
Vraagje van een (nu nog) iPhone 12 Pro user. Als je de telefoon toch altijd met een hoesje gebruik, merk je dan wel het verschil van de afgeronde hoeken van de iPhone 15 pro? Of voelt dat dan precies alsof ik mijn iPhone 12 Pro in de hand heb?
Hij zal voelen zoals je hoesje voelt.
Telefoon design is dan niet meer relevant lijkt mij.

Waarschijnlijk wel lichter dan de 12Pro?

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:32
Zoals hierboven al gezegd: het hoesje volgt het design van de iPhone, maar het belangrijkste lijkt me dat je een stap maakt door nieuwe hardware. Voor het design hoef je het niet te doen, denk ik. Het is mooi meegenomen dat het nu titanium is en dat het display wat smallere randen heeft, maar belangrijker is dus de hardware intern. Die geeft weer nieuwe/verbeterde functies en ook Dynamic Island is een gave toevoeging.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Inderdaad, ik kom van 12pm naar 15pm, m’n hoesje komt het design niet ten goede, maar in het weekend heb ik hem zonder hoesje. Gewicht vind ik niet enorm veel schelen eigenlijk. De dunnere randen en snellere faceid dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Elidibus schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:46:
[...]

Je moet in instellingen bij WhatsApp de CarPlay toggle uit zetten
Is dat niet voor heel whatsapp i.p.v. slechts één groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:54
Oké. Bedankt voor jullie reacties. Is een beetje wat ik ook verwacht heb, met hoesje voel je geen grote verandering kwa uiterlijk, gewicht is vreemd genoeg ook het zelfde, tenminste in het geval 12pro/15pro. Misschien toch een keer voor de PM gaan, dan voelt het ook uiterlijk tenminste wat nieuws 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elidibus
ViezeVis schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Is dat niet voor heel whatsapp i.p.v. slechts één groep?
Ahja je hebt gelijk, verkeerd gelezen. Ik zet altijd alles op stil, in het bijzonder in CarPlay. Als ze me snel nodig hebben bellen ze me maar, ik zit niet te wachten op al die berichten tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Burn-in issues? Hebben jullie dat ook? Ik lees en zie voor het eerst foto's van een iPhone 15 Pro Max met burn-in/image retention problemen.

https://forums.macrumors....phone-15-pro-max.2406278/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
turkeyhakan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:26:
Burn-in issues? Hebben jullie dat ook? Ik lees en zie voor het eerst foto's van een iPhone 15 Pro Max met burn-in/image retention problemen.

één iphone. En hij krijgt gewoon een nieuw toestel.

Laten we hier een drama van maken met zijn allen.

edit: O, ik zie nu wie het post. Heb je nog weer wat negatiefs gevonden, joh? Gefeliciteerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Prullenbak84 op 11-10-2023 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Prullenbak84 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:49:
[...]

één iphone. En hij krijgt gewoon een nieuw toestel.

Laten we hier een drama van maken met zijn allen.
Heb jij het topic verder doorgenomen?

@Prullenbak84 wat is dit voor een reactie? Het was gewoon een vraag of jullie dit herkennen.

[ Voor 15% gewijzigd door turkeyhakan op 11-10-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
turkeyhakan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:50:
[...]

Heb jij het topic verder doorgenomen?
Sorry, ik had niet gezien dat er nog veel meer pagina's achteraan kwamen.
@Prullenbak84 wat is dit voor een reactie? Het was gewoon een vraag of jullie dit herkennen.
ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
turkeyhakan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:26:

Dit is een van de redenen waarom ik de always on display heb uitgezet, ookal schijnt het niet echt impact te hebben, ik vertrouw het gewoonweg niet. We zien allemaal graag OLED displays, maar het is algemeen bekend dat deze burn-in kunnen krijgen. Vooral wanneer dezelfde image gedurende lange tijd, maar zeker met hogere brightness (I know AOD is low brightness) aan staat.

Overigens als ik kijk naar eigen gebruik had ik op mijn vorige iPhones ook nooit last van burn-in, dus heb ik het idee dat het bij normaal gebruik wel goed zit. Maar ik zou bijvoorbeeld niet mijn iPhone gebruiken om op een zomerse dag naar het zuiden te rijden, met navigatie aan en standje 100% brightness.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Elidibus schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:59:
[...]

Dit is een van de redenen waarom ik de always on display heb uitgezet, ookal schijnt het niet echt impact te hebben, ik vertrouw het gewoonweg niet.

We zien allemaal graag OLED displays, maar het is algemeen bekend dat deze burn-in kunnen krijgen.

Maar ik zou bijvoorbeeld niet mijn iPhone gebruiken om op een zomerse dag naar het zuiden te rijden, met navigatie aan en standje 100% brightness.
Het is ook gewoon een gebruiksvoorwerp hè. Het voelt wat vreemd om functies uit te schakelen om iets te beschermen. Als een AOD of navigatie zou inbranden dan is het scherm gewoon niet goed en gaat garantie spelen.

Vergeet niet dat het internet een grote flessenhals is waar vooral de negatieve ervaringen zich melden en samenkomen. Tegenover tientallen toetsenbordhelden met inbrandproblemen staan honderd miljoen devices die het niet hebben.

Edit: het zijn er niet eens tientallen, maar één of twee….

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 11-10-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
Dennisdn schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:29:
[...]

Het is ook gewoon een gebruiksvoorwerp hè. Het voelt wat vreemd om functies uit te schakelen om iets te beschermen. Als een AOD of navigatie zou inbranden dan is het scherm gewoon niet goed en gaat garantie spelen.

Vergeet niet dat het internet een grote flessenhals is waar vooral de negatieve ervaringen zich melden en samenkomen. Tegenover tientallen toetsenbordhelden met inbrandproblemen staan honderd miljoen devices die het niet hebben.
Goh, voor mij heeft AOD geen meerwaarde, dus had hem sowieso uitgezet. Daarnaast denk ik niet dat burn-in onder garantie valt. Bij veel TV's en computerschermen is dit vaak niet het geval, net als dode pixels. Het is ook algemeen bekend dat OLED hier vatbaar voor is. Dit is de reden waarom ik geen OLED computer monitor zal nemen, de kleuren zijn fantastisch, maar een dagje Excel gebruiken en de kans is groot dat je burn-in hebt.

Ik begrijp overigens je toetsenbordheld comment, zoals ik eerder ook al aan gaf, ik heb er zelf nog geen last van gehad, ook niet op andere iPhones. Ik weet dus niet of dat komt omdat ik "voorzichtig" ben, of omdat Apple het goed heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er zijn steeds meer meldingen over ingebrand scherm bij de 15 Pro Max.
Ik vind dat wel vrij vlot.
Bij mijn werktelefoon zie ik dat gelukkig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Thombias schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:14:

[Twitter]
Zie een paar posts boven die van jou en toen ik dat poste kreeg ik de welbekende opmerking: Prullenbak84 in "[iPhone 15 (en Plus, Pro en Pro Max)] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

[Twitter]
Ben benieuwd. Kan ook te maken hebben dat de pixel retentietijd niet goed ingesteld staat. TVs hebben zo'n vage optie dat dat zichzelf weer reset naar een X-tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ViezeVis schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:32:
[...]

Ben benieuwd. Kan ook te maken hebben dat de pixel retentietijd niet goed ingesteld staat. TVs hebben zo'n vage optie dat dat zichzelf weer reset naar een X-tijd.
Misschien heeft Apple deze reset functie ergens onder water in iOS staan.
Zou wel tof wezen als die reset functie aangeboden werdt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

[Twitter]
Even los van of het bij een selectie toestellen voorkomt of niet. Als ik dan naar deze twitteraar ga en op zijn profiel druk krijg ik een groot Android logo en zie ik dat hij een S23 ultra gebruikt.

Ervaart hij nou zelf dit “burn in” issue? Of heeft hij gewoon ergens foto’s vandaan geplukt om stemming te maken.

Edit: Wat overigens lukt ook want jij noemt het nu zelf ook gelijk “steeds meer meldingen”

Bij consumenten electronica is 1% defect/uitval heel normaal. Bij een wasmachine zijn dat er dan 2 in het launch weekend. Bij Apple gelijk tientallen duizenden en dan komt het inderdaad online.

We zullen over een maand zien of het echt een breed gedragen issue gaat worden. Ik schat zo in van niet, zoals elk jaar met alles wat er wel niet fout aan is.

Part of the game allemaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 11-10-2023 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Donstil schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:18:
[...]

Even los van of het bij een selectie toestellen voorkomt of niet. Als ik dan naar deze twitteraar ga en op zijn profiel druk krijg ik een groot Android logo en zie ik dat hij een S23 ultra gebruikt.

Ervaart hij nou zelf dit “burn in” issue? Of heeft hij gewoon ergens foto’s vandaan geplukt om stemming te maken.

Edit: Wat overigens lukt ook want jij noemt het nu zelf ook gelijk “steeds meer meldingen”

Bij consumenten electronica is 1% defect/uitval heel normaal. Bij een wasmachine zijn dat er dan 2 in het launch weekend. Bij Apple gelijk tientallen duizenden en dan komt het inderdaad online.

We zullen over een maand zien of het echt een breed gedragen issue gaat worden. Ik schat zo in van niet, zoals elk jaar met alles wat er wel niet fout aan is.

Et voila.
https://discussions.apple.com/thread/255187759

Dit bericht is van 7 oktober. Gewoon jaloers op onze niet-skankdroids 8) [/s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:11

Soullie

Planeshift

Even dom vraagje wellicht, ik trade mijn oude phone in via apple, vind het alleen een beetje onduidelijk. Het inruil doosje kun je bij een postnl punt afgeven ?

Vind het niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Soullie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:46:
Even dom vraagje wellicht, ik trade mijn oude phone in via apple, vind het alleen een beetje onduidelijk. Het inruil doosje kun je bij een postnl punt afgeven ?

Wat staat er in de e-mail die je ontvangen hebt?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:13
Afgeven bij Postnl (met de bijgeleverde adressticker er uiteraard opgeplakt), en dan krijg je een track&trace code zodat je de zending kunt volgen. De rest gebeurt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:30
Donstil schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:18:
[...]

Sinds de iPhone X eigenlijk een standaard verhaal. Net zoals bij iedere Samsung en Huawei en noem het maar op.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:36
SgtElPotato schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:12:
[...]

Sinds de iPhone X eigenlijk een standaard verhaal. Net zoals bij iedere Samsung en Huawei en noem het maar op.
Al veel langer joh,
“Antenna gate”
“Bend gate”
Etc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Eerste iPhone en moet zeggen Face ID is wel geweldig. Heb wel eens Face ID gebruikt op Samsung maar dat was niks. Maar op iPhone is het super. Heel betrouwbaar. Zelfs in het donker. Weet niet wat voor magie ze gebruiken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
SquareOne schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:24:
[...]

Al veel langer joh,
“Antenna gate”
“Bend gate”
Etc
De bend gate was toch wel echt een dingetje hoor.

Van mijn zuurverdiende centen een iPhone 6 gekocht die na een paar dagen in een simpele broekzak al krom was.

Heeft ontzettend veel moeite gekost om een nieuwe bij Apple los te peuteren. Daarna direct het hoesje in!

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ik heb de deeplink gevonden naar het menu-item waar je de ActionButton direct kan aanpassen. Handig voor als je net als ik soms 2x per dag wilt wisselen. HIermee kun je een shortcut maken op het homescreen bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XhLNXo60jJdCFakLs7i0C8fllM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nhZyUpv0pWuGYGR36Dq1ZqPe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 12-10-2023 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Gistermorgen niets aan de hand. Vanochtend was de telefoon wel herstart. Omstreeks half 11 aan de magsafe lader gelegd. En vanochtend was hij herstart.

De batterij weergave is wel heel vreemd. In eerste instantie bleef de batterij “leeg”. Na een minuutje de settings reloaden en hij zit op 84 procent. Dus ook niet helemaal opgeladen.

Ook bleef sleep modus actief ondanks dat hii om 7 naar normaal moet gaan. Heb geen wekkers.

Iphone 12.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xySqhtKPElG3XH_wxwkfpkdVtg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IVv9ThuTp8K0oPxjEyo2P5eJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQJ6crh7eArVAuQYUPVg5MFMfv4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wF9Olt8NCbn77Oksy1XIFNmv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Patrock op 12-10-2023 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Dennisdn schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 07:05:
Ik heb de deeplink gevonden naar het menu-item waar je de ActionButton direct kan aanpassen.
Ik probeer hem na te bouwen maar wat voor een soort item is de eerste ? Open App?

[ Voor 4% gewijzigd door Neus op 12-10-2023 08:27 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Neus schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:26:
[...]

Ik probeer hem na te bouwen maar wat voor een soort item is de eerste ? Open App?
Nee, typ in het zoekvak als eerste “url”. Daarna vul je in die url de tekst uit het screenshot. De volgende actie is dan “open url”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Laatst online: 19-09 15:15
Soullie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:46:

Dat hangt er wel vanaf. Mijn inruildoos werd bezorgd met UPS, dus ik moest hem ook weer bij UPS punt afgeven.

Proces zelf verder na het terugsturen ging trouwens erg snel en ook het bedrag werd snel teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

AkakoMinami schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

Dat hangt er wel vanaf. Mijn inruildoos werd bezorgd met UPS, dus ik moest hem ook weer bij UPS punt afgeven.

Proces zelf verder na het terugsturen ging trouwens erg snel en ook het bedrag werd snel teruggestort.
Ja bedankt,

Ik zie inderdaad dat ik een UPS etiket heb, ga ik het daar inleveren.

Ik heb trouwens sinds gisteren een PM15, overzetten ging fijn, telefoon wordt niet warm (behalve bij overzetten maar dat is normaal, mijn PM13 werdt ook warm tijdens het overzetten).

Ik kijk wel met een scheef oog naar het scherm verhaal, hoop niet op burnins of foute schermen bij mijn PM13 was dit na 2 jaar nog echt super.

[ Voor 27% gewijzigd door Soullie op 12-10-2023 12:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
9 dagen verder met mijn 15 Pro Max en deze keer is het een blijvertje, waar ik voorheen nog vaker van model iPhone wisselde dan een schone boxershort, ben ik wel gesetteled nu.
De vermindering van het gewicht als ook de verdeling van het gewicht is erg prettig. De grip is ook top.

Maar vooral ook omdat ik de 15 Pro Max zonder hoesje gebruik. Met hoesje eromheen had ik 'm te lomp gevonden gok ik zo.

En wat @Jaymone ook al aangaf, kom je van een kleinere iPhone naar deze Pro Max moet je het echt wel een aantal dagen de tijd geven.
Muscle memory moet echt ff inslaan eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:27
_Bailey_ schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:23:
9 dagen verder met mijn 15 Pro Max en deze keer is het een blijvertje, waar ik voorheen nog vaker van model iPhone wisselde dan een schone boxershort, ben ik wel gesetteled nu.
De vermindering van het gewicht als ook de verdeling van het gewicht is erg prettig. De grip is ook top.

Maar vooral ook omdat ik de 15 Pro Max zonder hoesje gebruik. Met hoesje eromheen had ik 'm te lomp gevonden gok ik zo.

En wat @Jaymone ook al aangaf, kom je van een kleinere iPhone naar deze Pro Max moet je het echt wel een aantal dagen de tijd geven.
Fijn dat je er uit bent! Nu genieten van je toestel en op zoek naar surf(plank)-uitrusting ;)
Zonder gein, ben er ook nog steeds erg blij mee!

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982

Geweldig dat ie bevalt. Ik snap zelf niet goed de overstap naar een Max. Mijn vrouw heeft een 14 Pro Max en ik een 14 Pro. Ik wil best overstappen naar een 15 Pro Max, want dan heb ik wat nieuws. Ik dacht: lekker veel schermruimte, maar dat valt erg tegen. Ik had op sites één regeltje meer te lezen en de letters en cijfers vond ik op de gewone Pro ook nog eens mooier en scherper. Nu staan mijn kleuren wel beter afgesteld dan die van mijn vrouw, want die doet er verder niks aan. Dus contrast is wat beter bij mij.

Waarom heb jij nu echt bewust voor de Max gekozen tov de gewone Pro? Hopelijk ook niet omdat je dan een keer echt wat nieuws hebt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Redondo1982 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:43:
[...]

Geweldig dat ie bevalt. Ik snap zelf niet goed de overstap naar een Max. Mijn vrouw heeft een 14 Pro Max en ik een 14 Pro. Ik wil best overstappen naar een 15 Pro Max, want dan heb ik wat nieuws. Ik dacht: lekker veel schermruimte, maar dat valt erg tegen. Ik had op sites één regeltje meer te lezen en de letters en cijfers vond ik op de gewone Pro ook nog eens mooier en scherper. Nu staan mijn kleuren wel beter afgesteld dan die van mijn vrouw, want die doet er verder niks aan. Dus contrast is wat beter bij mij.

Waarom heb jij nu echt bewust voor de Max gekozen tov de gewone Pro? Hopelijk ook niet omdat je dan een keer echt wat nieuws hebt haha.
Met alle respect maar sommige dingen hoef je ook niet te snappen. Dit is en blijft een persoonlijke keuze en beleving en daar is een grote doelgroep voor. Waarom vindt iemand blauw mooier dan zwart..tja..

M.a.w. je hoeft niet alles technisch te onderbouwen, behalve de hardware verschillen.

Ps: mijn voornaamste reden van de afgelopen 2 jaar: schermgrootte (beleving) en batterij. Je zult je zelfs verbazen dat sommige de Max fijner in de hand vinden voelen dan de Pro.

[ Voor 7% gewijzigd door Jaymone op 12-10-2023 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Redondo1982 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:43:
[...]

nee, niet om het ''nieuwe'', want iOS is in mijn ogen al jarenlang behoorlijk hetzelfde gebleven. échte Multitasking (op een iPhone) is voor Apple een vies woord, nog steeds na al die jaren.

Heeft denk ik meer te doen met wat ik al aangaf, eindelijk is een Pro Max een handzame iPhone voor mijn handen/vingers.

Video content is erg aangenaam op zo'n Pro Max.

Verder heb ik komende maanden wat weekendjes weg gepland, waar ik met de 14 Pro en 15 Pro nog wel eens tussentijds moest bijladen op dezelfde dag hoef ik dat nu niet te doen. Dus batterijduur denk ik dan ook een motivatie voor de overstap.

Verder loop ik richting de 50, mijn ogen vinden het grotere scherm wel erg fijn.

Ik ben voornemens om deze 15 Pro Max tot aan september 2024 te houden. Daarna kijken we wel weer verder.

Dit is geen verhaal om de gewone Pro nu af te zeiken, want dat is gewoon een toptoestel dit jaar. Echt dikke prima qua grip/one-handed-use.
Ik kan echt niet in álle gevallen de 15 Pro Max met 1 hand bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Op mijn 15pro zit een inkeping boven het dynamic eiland, is dat normaal??
Voelbaar met bv een nagel. Vergeef me het stof op de foto maar het is niet zo erg als het lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZclFPyWEn75Dlj-T9LOlKpCVMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcxpJSJDZCgf41d3ugzgB2zs.jpg?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:54
bing69 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:20:
Op mijn 15pro zit een inkeping boven het dynamic eiland, is dat normaal??
Voelbaar met bv een nagel. Vergeef me het stof op de foto maar het is niet zo erg als het lijkt.

[Afbeelding]
Dat is je oorspeaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Is de speaker toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Niet aangedacht :( Gebruik ik nooit (oortjes)

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Ik onderstreep wat je zegt. Ik kom van een iPhone 12 af en het formaat van de Pro Max was echt de eerste 2-3 weken dat ik dacht... hmm, misschien had ik toch de 15 Pro moeten kopen. Maar het went verbazingwekkend snel genoeg. Ik wacht nog even een paar dagen met Apple Care afsluiten en dan ga ik hem zonder hoesje gebruiken. Heb ik weer even een momentje om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:28

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik ben stiekem aan het twijfelen over een iPhone 15 Pro Max. Gebruik nu de 13 Pro Max. Ik weet dat de verschillen niet enorm zijn, maar nu kan je de 13 nog voor een leuker bedrag verkopen. Ik ben een intensieve gebruiker en zit voornamelijk op het mobiel netwerk.

Nu is mijn vraag, hoe is de batterijduur van de 15 Pro Max in vergelijking met de 13 Pro Max, als je hem voornamelijk op het mobiele netwerk gebruikt. Doe je er aanzienlijk langer, of korter mee, of juist even lang?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Steeffoon schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:23:
Ik ben stiekem aan het twijfelen over een iPhone 15 Pro Max. Gebruik nu de 13 Pro Max. Ik weet dat de verschillen niet enorm zijn, maar nu kan je de 13 nog voor een leuker bedrag verkopen. Ik ben een intensieve gebruiker en zit voornamelijk op het mobiel netwerk.

Nu is mijn vraag, hoe is de batterijduur van de 15 Pro Max in vergelijking met de 13 Pro Max, als je hem voornamelijk op het mobiele netwerk gebruikt. Doe je er aanzienlijk langer, of korter mee, of juist even lang?
Heb zelf geen ervaring met de 13 Pro Max maar je zult er op vooruit gaan aangezien je weer een volledig nieuwe batterij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Jaymone schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:31:
[...]

Heb zelf geen ervaring met de 13 Pro Max maar je zult er op vooruit gaan aangezien je weer een volledig nieuwe batterij krijgt.
De 13 Pro Max heeft een conditie van 90 procent, dus vraag me af of het verschil daarin echt zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Steeffoon schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:47:
[...]

De 13 Pro Max heeft een conditie van 90 procent, dus vraag me af of het verschil daarin echt zal zitten.
Nieuw toestel koop je dan niet voor betere batterij prestatie. Je wilt gewoon de 15 Pro max, dan haal je die toch ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hackus schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:55:
[...]

Nieuw toestel koop je dan niet voor betere batterij prestatie. Je wilt gewoon de 15 Pro max, dan haal je die toch ?
Dat vind ik niet perse direct een reden om naar de winkel te rennen. Ik ben eerst aan het uitzoeken hoe de batterijduur überhaupt is. Vind ik belangrijk voordat ik zoveel geld uitgeef, vandaar de vraag wat de ervaringen zijn. Dit omdat ik uiteenlopende verhalen hoor .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Steeffoon schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:15:
[...]

Dat vind ik niet perse direct een reden om naar de winkel te rennen. Ik ben eerst aan het uitzoeken hoe de batterijduur überhaupt is. Vind ik belangrijk voordat ik zoveel geld uitgeef, vandaar de vraag wat de ervaringen zijn. Dit omdat ik uiteenlopende verhalen hoor .
In het begin gebruik je een nieuwe iPhone vaak ook meer, om van alles uit te proberen. Dan zal het verbruik ook wat hoger liggen dan met een vorig toestel. de 10% doet het hem in elk geval niet. uit testen komt naar voor dat de 15 Pro Max ~3 minder lang mee gaat. zie oa https://www.gsmarena.com/...one1=12548&idPhone2=11089

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
[...]

Dus kom je hier voor nog meer uiteenlopende verhalen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:11
[...]

In de review van Tweakers kun je allerlei battterij testjes vinden. Dat is wat objectiever dan alle persoonlijke ervaringen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Telesto op 12-10-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 08:26

Bartaz

Likes cookies!

Steeffoon schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:23:

In dit topic is onderstaande video geplaatst. Gaf een interessant verschil aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Bartaz op 12-10-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 07:51
Ik laat het toestel eerst “gaan”! Dit vanwege warmte problemen en stof overal en dan met name achter de lens! Ik wacht wel totdat e eerste batches compleet zijn uitgeleverd of anders toch maar wachten op de 16. Dat laatste kan prima met met mijn 14.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeuvie op 12-10-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Hebben meer mensen last van volume van meldingen die erg luid zijn, terwijl ringtone volume lager gezet is?

Heb net ook de eerste problemen met Carplay ondervonden in mijn Kia. Ik kon ineens mijn stuurwiel bediening niet meer gebruiken om nummers te skippen. Na een tijdje kabel erin en eruit en toen werkte het ineens weer wel, terwijl ik dit eerder al 10x had geprobeerd ofzo. Heb overigens de 15PM

Master_A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Jaymone schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Met alle respect maar sommige dingen hoef je ook niet te snappen. Dit is en blijft een persoonlijke keuze en beleving en daar is een grote doelgroep voor. Waarom vindt iemand blauw mooier dan zwart..tja..

M.a.w. je hoeft niet alles technisch te onderbouwen, behalve de hardware verschillen.

Ps: mijn voornaamste reden van de afgelopen 2 jaar: schermgrootte (beleving) en batterij. Je zult je zelfs verbazen dat sommige de Max fijner in de hand vinden voelen dan de Pro.
Ja, maar achter een persoonlijke keuze zit ook gewoon een verhaal. Ik koop ook gewoon spullen omdat ik ze wil, dat is wmb ook gewoon een reden. Ik was gewoon benieuwd naar je gedachtegang, want ik kan hem niet ontdekken voor mezelf. Ik dacht: misschien zie ik iets over het hoofd.

Soms koop je iets gewoon voor de ‘heb’. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Prullenbak84 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:29:
[...]

Dus kom je hier voor nog meer uiteenlopende verhalen? ;)
Haha jups, vooral gebruikerservaringen hoop ik hier te horen, over het batterijgebruik zonder gedoe met benchmarks en testen van urenlange filmpjes totdat de accu leeg is. Dat doen er maar weinig. ;)
Telesto schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

In de review van Tweakers kun je allerlei battterij testjes vinden. Dat is wat objectiever dan alle persoonlijke ervaringen :)
Die zag ik inderdaad, maar daar scoorde de 14 PM ook beter dan de 13 PM terwijl gebruikers overwegend minder positief waren volgens mij.
Hackus schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:20:
[...]

In het begin gebruik je een nieuwe iPhone vaak ook meer, om van alles uit te proberen. Dan zal het verbruik ook wat hoger liggen dan met een vorig toestel. de 10% doet het hem in elk geval niet. uit testen komt naar voor dat de 15 Pro Max ~3 minder lang mee gaat. zie oa https://www.gsmarena.com/...one1=12548&idPhone2=11089
Die had ik gezien idd, maar bij de test daar komt de 14 PM ook beter uit de test dan de 13, terwijl gebruikers over het algemeen duidelijk anders oordelen.
Vandaar dat ik vooral benieuwd ben naar gebruikerervaringen.

[ Voor 30% gewijzigd door Steeffoon op 12-10-2023 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Redondo1982 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:33:
[...]

Ja, maar achter een persoonlijke keuze zit ook gewoon een verhaal. Ik koop ook gewoon spullen omdat ik ze wil, dat is wmb ook gewoon een reden. Ik was gewoon benieuwd naar je gedachtegang, want ik kan hem niet ontdekken voor mezelf. Ik dacht: misschien zie ik iets over het hoofd.

Soms koop je iets gewoon voor de ‘heb’. :)
Ieder jaar upgraden van de iPhone is zeker voor de heb, niets meer en minder. Omdat je aangaf dat je niet snapte dat mensen de Max aanschaffen, heb ik gereageerd met dat het een persoonlijke overweging is. Ikzelf bekijk het jaarlijks en overweeg dan om voor de Pro of Pro Max te gaan en de afgelopen 2 jaar is het opeenvolgend de Max geworden. Vooral dit jaar ben ik er zeer tevreden over.

Pagina: 1 ... 51 ... 77 Laatste