YoungStarDC schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:10:
Wanneer ik met mijn 15 Pro Max een foto maak van mijn Hue bureaulamp, dan komt de foto er als volgt uit:
[Afbeelding]
De 15 Pro Max van mijn vrouw heeft hetzelfde.
Het lijkt niet te gebeuren in de macro modus. Is hier een verklaring voor?
Als ik Google dan kom ik uit op lens flare maar dit kom ik zo snel niet tegen.
Dit is geen lens flare volgens mij, het lijkt mij eerder op het resultaat van van rolling shutter bij lampen die "flikkeren"? Ik heb dit effect wel eens gezien bij mijn Sony Alpha met electronic shutter, maar nog nog nooit met een iPhone.
Ik heb zelf wat foto's genomen hier van een hue lamp met de verschillende camera's maar ik kan het niet reproduceren met mijn Pro Max. Zou je wat meer info kunnen delen over je camera-instellingen voor het nemen van deze foto? Misschien kan ik het dan met die specifieke settings ook eens proberen.
Hoe "realistisch" ziet de foto eruit (wat licht betreft, is het even licht als op de foto in de kamer, of veel donkerder)? (ik herken het model lamp overigens niet, ziet dat er echt zo uit?)
Edit: even een test gedaan met mijn Sony Alpha, en boven de 1/1250 shutter speed, krijg ik een gelijkaardig effect, dus ik gok daarop...
Edit 2: mijn hersenen werken te traag, even dezelfde test gedaan met mijn iPhone met Lightroom camera en de shutter speed handmatig ingesteld, en inderdaad, effect is hetzelfde.
[
Voor 9% gewijzigd door
nokie op 09-10-2023 14:44
]