Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jahe1990 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Ik heb het specifiek (en ik vermoedde @wilmundo ) over het swipen aan de rechterkant van het scherm ipv de linkerkant. Klein detail maar het maakt gebruik met 1 hand echt velen malen soepeler. Bij Android hangt dat zover ik het als gebruiker ervaar ook niet af van de ontwikkelaar: ik moet i.i.g. nog een app tegenkomen waarin het niet mogelijk is!
Maar dan swipe je aan de rechter kant van het scherm naar rechts om terug te gaan, of begrijp ik het dan verkeerd?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:10
Van links naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik vind dat zo slecht werken dat ik de terugknop heb aangeleerd. Wat mij betreft moet het veel te onnatuurlijk van van rand tot rand, stop ik iets te vroeg schiet ie alweer terug… Waar ik zou verwachten dat het net zo vloeiend en vlot moet gaan als bureaubladen swipen.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 06-10-2023 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:12:
Ik vind dat zo slecht werken dat ik de terugknop heb aangeleerd. Wat mij betreft moet het veel te onnatuurlijk van van rand tot rand, stop ik iets te vroeg schiet ie alweer terug… Waar ik zou verwachten dat het net zo vloeiend en vlot moet gaan als bureaubladen swipen.
Echt? Ik gebruik dat echt overal.
Rand tot rand is ook helemaal niet nodig, als je op de rand begint en 10% naar rechts swiped dan werkt het al.
Ja van links naar rechts maar dat werkt op iOS ook. Vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:27:
[...]

Echt? Ik gebruik dat echt overal.
Rand tot rand is ook helemaal niet nodig, als je op de rand begint en 10% naar rechts swiped dan werkt het al.
Het 'probleem' blijft dat mijn duim verder naar links moet om de swipe te beginnen dan dat hij natuurlijk wil doen als je de telefoon comfortabel vasthoud. Je moet dan de telefoon beperkt herpositioneren en dat is irritant (als je van Samsung afkomt; daar kun op wel 3 manieren het 'terug gaan' instellen zonder dat je hand / duim zich moet herpositioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Het is me gelukt om zonder credit card apple care+ af te sluiten, middels een maandelijkse incasso. Gaat gewoon via paypal, wat ik ingesteld heb op de telefoon als standaard betaalmethode voor apps. Wel blij dat het gelukt is, want dik 1800,00 voor een telefoon is geen kattepis.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:15
Stopmerkbord schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:05:

De standaard 48MP camera is echt heel goed voor een telefoon en ben er ook echt van onder de indruk, zeker in vergelijking met de Xr waar ik vanaf kwam. Maar de overige camera’s…. Nee, ben er niet echt over te spreken.
Je moet uiteraard doen wat goed voelt voor jou, maar wel even twee opmerkingen:

Bedenk je dat de 48mp sensor én de lens op de reguliere 15 (plus) niet hetzelfde zijn als op de pro: https://www.dpreview.com/...pro-imaging-tech-examined

En waarom zou je promotion uitschakelen? Dit kan zelfs batterij besparen bij statische content aangezien promotion schakelt van 1 tot 120 hz, afhankelijk van de content op je scherm. De reguliere 15 doet altijd 60hz.

https://www.iculture.nl/uitleg/promotion/#refresh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jeroenkb schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:08:
[...]

Het 'probleem' blijft dat mijn duim verder naar links moet om de swipe te beginnen dan dat hij natuurlijk wil doen als je de telefoon comfortabel vasthoud. Je moet dan de telefoon beperkt herpositioneren en dat is irritant (als je van Samsung afkomt; daar kun op wel 3 manieren het 'terug gaan' instellen zonder dat je hand / duim zich moet herpositioneren
Ah ja, ik heb hem toestel in mijn linker hand en dan zit de duim al op de goeie plek. Met het toestel in mijn rechter hand moet ik wat verder rijken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Donstil schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:27:
[...]

Ja van links naar rechts maar dat werkt op iOS ook. Vandaar de vraag.
Op Android kun je ook terug naar het vorige scherm door vanaf de rechterrand naar links te vegen.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

Grin

Ride si sapis.

Lees ik nu dat je zes dagen lang (ma t/m za) 18+ uur op een telefoonscherm bezig bent? Ja, dat verklaard alles direct! :X
Dit bedoel ik niet lullig of gemeen maar (ALS dat zo is) dan heb je m.i. grotere problemen dan een ingebrand scherm...

Maar hé, what do I know? I know helemaal niks (van jouw situatie). ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:55:
[...]

Dit is wat ik bedoelde, dit zit native in het os. Gewoon swipe vanaf links en je gaat terug.
Behalve bij AH, dan maak je een favoriet van een artikel. 8)7

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:04
Grin schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:03:
[...]

Lees ik nu dat je zes dagen lang (ma t/m za) 18+ uur op een telefoonscherm bezig bent? Ja, dat verklaard alles direct! :X
Het zal wel aan mij liggen maar ik zie 6 uur en 4 minuten.

ik snap de hele schermtijd niet, ik kijk zelf gewoon bij de batterij hoeveel het is

Maar zelfs met 18 uur per dag zou dat ding niet moeten inbranden.

[ Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 06-10-2023 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:10:
[...]

Behalve bij AH, dan maak je een favoriet van een artikel. 8)7
Ja app developers die de richtlijnen niet volgen zijn altijd irritant |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Het begint stil te worden hier.... Is er al een iPhone16 topic? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 07-10-2023 06:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Dennisdn schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 06:33:
Het begint stil te worden hier.... Is er al een iPhone16 topic? O-)
Eigenlijk is het gewoon saai. Je zit even in spanning tijdens het preorderen. Weekje wachten. Toch op het laatste moment van kleur veranderen. ‘s ochtends een ritje maken naar de Apple Store om 8 uur. Vol trots weer naar huis gaan dat het ook dit jaar weer is gelukt. Alweer. Want ja waarom zou je het ook uitdagend maken door bij een Amac, mobiel.nl, provider of Mediamarkt (die tweedehands iPhone’s verkoopt) te bestellen :+

Afijn. Je configureert de boel. Denkt nog ja goede keuze gemaakt. Oude iPhone inpakken en opsturen. In de dagen erna lees je nog wat berichten op internet over hoe slecht de nieuwe iPhone wel niet is. Je haalt je schouders op en gaat weer verder met je leven. Tot volgend jaar. Dan begint het weer opnieuw >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Om nog toe te voegen: het blijft iPhone met iOS. Ding doet wat ie moet doen. Ligt lekker in de hand. Werkt goed en snel. Camera is top. Batterijduur op de Max kan nog wel een tikkie beter wellicht (je hebt er nooit teveel van zegmaar).

Ik zit eigenlijk nooit in de ervaringen topics ook al lurk ik weleens mee maar dat komt ook omdat ik zo goed als nooit tegen problemen of bugs aan loop. Soms wellicht ongemerkt. Soms dat de mail app een keertje raar doet. Maar specifieke problemen waar anderen wel eens tegenaan lopen? Nee niet echt. Maar dan zijn het ook meer software bugjes dan toestel ongemakken natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
swv schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:01:
[...]

Eigenlijk is het gewoon saai. Je zit even in spanning tijdens het preorderen. Weekje wachten. Toch op het laatste moment van kleur veranderen. ‘s ochtends een ritje maken naar de Apple Store om 8 uur. Vol trots weer naar huis gaan dat het ook dit jaar weer is gelukt. Alweer. Want ja waarom zou je het ook uitdagend maken door bij een Amac, mobiel.nl, provider of Mediamarkt (die tweedehands iPhone’s verkoopt) te bestellen :+

Afijn. Je configureert de boel. Denkt nog ja goede keuze gemaakt. Oude iPhone inpakken en opsturen. In de dagen erna lees je nog wat berichten op internet over hoe slecht de nieuwe iPhone wel niet is. Je haalt je schouders op en gaat weer verder met je leven. Tot volgend jaar. Dan begint het weer opnieuw >:)
Het grappigste is dan om het levertijdentopic nog eens te openen...
Was ik ook zo zenuwachtig als degenen die daar nu nog zitten?.... JA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:24
Dennisdn schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:12:
[...]

Ik snap dat je in spanning afwacht maar sommige maken het wel heel bont.

Hier overigens nog steeds niet zo veel te klagen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Kreeg laatst de wind van voren van een blijkbaar ongeduldige dame wat ik het levertijdentopic te zoeken had nu ik m’n iPhone al had.

Zo gaat het daar.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
THE_BASE schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:56:
wat ik het levertijdentopic te zoeken had nu ik m’n iPhone al had.
Nou… gewoon pesten dat wij wél op tijd waren >:) :w

Viel mij wel eerder al op dat alle vaste topicbewoners altijd op de release of vlak erna wel aan de beurt zijn. Degenen die nu nog wachten zijn gewoon minder nerdy dan wij en later begonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]
In de dagen erna lees je nog wat berichten op internet over hoe slecht de nieuwe iPhone wel niet is. Je haalt je schouders op en gaat weer verder met je leven. Tot volgend jaar. Dan begint het weer opnieuw >:)
Ik ben wel blij dat het elk jaar weer een slecht product is, dat houd de mensen lekker bezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:56:
Kreeg laatst de wind van voren van een blijkbaar ongeduldige dame wat ik het levertijdentopic te zoeken had nu ik m’n iPhone al had.

Zo gaat het daar.
Hahah, ja rookie mistake om jezelf daar nu nog te vertonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
Dennisdn schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:12:
[...]

Een iPhone is vandaag de dag een commodity. Een beetje zoals een broodtrommel, als je een nieuwe hebt denk je goh hij is net ietsje anders dan de vorige, en de volgende dag valt het al niet meer op. Ik ben ook nog nooit zenuwachtig geweest voor een nieuwe broodtrommel, voor een iPhone ook al lang niet meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lexuzu schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:41:
[...]

Een iPhone is vandaag de dag een commodity. Een beetje zoals een broodtrommel, als je een nieuwe hebt denk je goh hij is net ietsje anders dan de vorige, en de volgende dag valt het al niet meer op. Ik ben ook nog nooit zenuwachtig geweest voor een nieuwe broodtrommel, voor een iPhone ook al lang niet meer.
Zo even een Engels woordje erin, lekker hoor. Geeft het toch een beetje cachet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Ah ja, ik heb hem toestel in mijn linker hand en dan zit de duim al op de goeie plek. Met het toestel in mijn rechter hand moet ik wat verder rijken inderdaad.
Dit verklaart alles ;)
Steve Jobs was left-handed. He was an American entrepreneur, investor, and industrial designer. He was the CEO and co-founder of the technology company Apple. The company develops and designs computer software and consumer electronics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:57
lexuzu schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:41:
[...]

Mooie vergelijking en toch merk ik dat ik zo nu en dan ook mee wordt getrokken in de spanning (ik wacht nog op de mijne wegens zakelijk besteld), maar als je het dan even relativeert slaat het nergens op.

24 uur na ontvangst weet je al niet meer beter en daar kijken je dan weken naar uit :P

Misschien is dit vloeken maar een overstap naar android is dan misschien toch wat spannender. Echter heb ik dat eerder al weleens gedaan, maar daarmee 2 jaar volhouden heb ik meer moeite mee dan met een iphone.

Ook besefte ik recent dat ik inmiddels zo in het apple ecosysteem zit, dat het echt een probleem zou gaan zijn om terug te gaan naar android.

De integratie met macos en wat dacht je van je applewatch. Icloud, oh vergeet je airpods niet!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:54
Donstil schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:56:
[...]

Zo even een Engels woordje erin, lekker hoor. Geeft het toch een beetje cachet :+
Nou weet je, when ik mijn iphone dagelijks gebruik, tenminste dat is mijn usecase, dan maakt het me niet uit dat hij niet meer zo innovative is als de eerste iphone. Ik voel gewoon veel committment naar het product en dat ik deel uitmaak van hun target audience, tja dat geeft me een beetje een proud gevoel weet je.

*Austin_77 is beetje in de lolbroekmodus op zaterdagochtend, niet het doel om iemand te beledigen hier O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:16
Donstil schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:56:
[...]

Of een Frans woordje. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• austin_77
  • Laatst online: 12:54
Must…hold…back….

Mais oui mon amies, j’adore mon Iphone, allez mon Iphone douze est un petite chaud. :+

Ok ik stop er nu echt mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:35

Maverick2001

Never look back

nDirect090 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:42:
[...]

Mooie vergelijking en toch merk ik dat ik zo nu en dan ook mee wordt getrokken in de spanning (ik wacht nog op de mijne wegens zakelijk besteld), maar als je het dan even relativeert slaat het nergens op.

24 uur na ontvangst weet je al niet meer beter en daar kijken je dan weken naar uit :P

Misschien is dit vloeken maar een overstap naar android is dan misschien toch wat spannender. Echter heb ik dat eerder al weleens gedaan, maar daarmee 2 jaar volhouden heb ik meer moeite mee dan met een iphone.

Ook besefte ik recent dat ik inmiddels zo in het apple ecosysteem zit, dat het echt een probleem zou gaan zijn om terug te gaan naar android.

De integratie met macos en wat dacht je van je applewatch. Icloud, oh vergeet je airpods niet!!
Zo herkenbaar! Hier precies hetzelfde. Inmiddels in het bezet van de 15 en natuurlijk is het super fijn maar het is ook heel normaal. Ook ik kijk regelmatig naar een Android telefoon en blijf het interessant vinden om een keer over te stappen.
In de praktijk ga ik natuurlijk niks anders doen met mijn telefoon en daarnaast zit ik ook erg diep in het eco-systeem en ga bepaalde dingen missen wanneer ik overstap.

Gister even geprutst met een Samsung telefoon van een collega.. Het blijft een telefoon en de bediening spreekt me nog niet gelijk aan moet ik zeggen.

Hou het dus ook bij een iPhone en met zeggen dat de 15 (Pro) erg fijn is!

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:26
[...]

Hier is de spanning er ook af, weken wachten op de levering en vanmiddag moet ie komen maar ach .....
Vrouw zegt nog ben je vanmiddag wel thuis, en ik ach zo niet komen ze wel weer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door bing69 op 07-10-2023 11:05 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Anders loop je vandaag in de Amac en liggen daar gewoon de omzetten per medewerker gewoon op een tafel. Hoe dom kun je zijn. Valt me trouwens nog alles mee voor een donderdag in een grote stad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:41
Hiervoor heb ik diverse Android telefoons gehad. ondertussen overgestapt op een 15 Pro. Ik merk nu regelmatig dat het in winkels niet lukt om een 2D barcode te scannen vanaf het scherm. voorbeelden zijn Jumbo en AH.

Heeft iemand hier al eens last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:46
.NCK schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:07:
Hiervoor heb ik diverse Android telefoons gehad. ondertussen overgestapt op een 15 Pro. Ik merk nu regelmatig dat het in winkels niet lukt om een 2D barcode te scannen vanaf het scherm. voorbeelden zijn Jumbo en AH.

2D barcode? Je bedoelt zo’n QR-code?
Gebruik dat dagelijks met iPhone en Apple Watch, zitten opgeslagen in mijn wallet. Zoals klantenkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:58
Zou iemand de dikte van de iPhone 15 Pro over de lenzen kunnen opmeten?
pacificocean schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:47:
Weet iemand wat de maximale dikte is van de iPhone 15 pro? En dan bedoel ik gemeten over de lenzen. De normale dikte staat wel op de Apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online

Klopt de lenzen zijn blijkbaar niet geschikt voor ~10cm scannen/foto’s. Iets verder ervan af en dan zoomen lukt bij sommige apps nog wel. Zolang deze apps geen macro modus ondersteunen blijft dit zo. Dit was vorig jaar ook al bij de 14 Pro, schijnen ze nog niet gefixt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:41
don spike schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:30:
[...]

2D barcode? Je bedoelt zo’n QR-code?
Gebruik dat dagelijks met iPhone en Apple Watch, zitten opgeslagen in mijn wallet. Zoals klantenkaarten.
Ik bedoelde eigenlijk het scannen van de klantenkaart / bonuskaart in de vorm van een barcode (1D inderdaad) vanuit bijvoorbeeld de jumbo App op het scherm door de barcode scanner van de kassa. Geen van de scanners lijkt de barcodes te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:46
.NCK schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:55:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk het scannen van de klantenkaart / bonuskaart in de vorm van een barcode (1D inderdaad) vanuit bijvoorbeeld de jumbo App op het scherm door de barcode scanner van de kassa. Geen van de scanners lijkt de barcodes te herkennen.
Even tijdelijk de helderheid van het scherm omhoog gooien doet bij mij wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:46
.NCK schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:55:
[...]
Hier met de AH App, of mijn eigen toegevoegd barcodes en QR-codes in de Wallet voor Etos, Praxis, Macro, etc werken allemaal zonder problemen. Geen ervaring met Jumbo, maar lijkt me zelfde principe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05

Raar, mijn 6s heeft meerdere 'vlekken' van groepjes dode pixels maar AH scant nog prima. Screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Maverick2001 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:56:
[...]

Zo herkenbaar! Hier precies hetzelfde. Inmiddels in het bezet van de 15 en natuurlijk is het super fijn maar het is ook heel normaal. Ook ik kijk regelmatig naar een Android telefoon en blijf het interessant vinden om een keer over te stappen.
In de praktijk ga ik natuurlijk niks anders doen met mijn telefoon en daarnaast zit ik ook erg diep in het eco-systeem en ga bepaalde dingen missen wanneer ik overstap.

Gister even geprutst met een Samsung telefoon van een collega.. Het blijft een telefoon en de bediening spreekt me nog niet gelijk aan moet ik zeggen.

Hou het dus ook bij een iPhone en met zeggen dat de 15 (Pro) erg fijn is!
Ja het enige echte interessante voor mij is de vrijheid van t aanpassen. Daarmee kan je echt een soort nieuwe interface krijgen.

Verder vind ik de hardware niet (veel) spannender dan bij de iphone. Ben ook groot fan het iphone design en dan valt menig android telefoon ook al af.

Denk dat het voor ons ook een stukje is als is het gras groener bij de buren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19
Hallo allemaal, ik ben voor mijn vrouw aan het kijken naar een upgrade voor haar iPhone 11 Pro. Ze is vooral erg gefocust op de camera kwaliteit, maar de 15 pro max is te groot voor haar. Het komt nu dus neer op de 15 Pro of de 14 Pro. Qua camera sensor/hardware specs weet ik dat die hetzelfde zijn, maar dat de 15 Pro door de wat nieuwere processing sw wat betere fotos met meer details (vooral qua highlights en in lowlight) maakt.

Alleen waar ik nu nog mee zit, en waar ik graag jullie ervaringen over hoor: het schijnt dat de 15 series sneller beschadigen/breken. Mijn vrouw gebruikt altijd een case (geen screenprotector) maar ik zie op bv het Apple forum toch wel veel mensen waarvan het scherm is gebarsten doordat er (bv broekzak) druk op kwam. Is dit iets dat jullie herkennen of al meegemaakt hebben? bvd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:53
olafmol schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:03:
Hallo allemaal, ik ben voor mijn vrouw aan het kijken naar een upgrade voor haar iPhone 11 Pro. Ze is vooral erg gefocust op de camera kwaliteit, maar de 15 pro max is te groot voor haar. Het komt nu dus neer op de 15 Pro of de 14 Pro. Qua camera sensor/hardware specs weet ik dat die hetzelfde zijn, maar dat de 15 Pro door de wat nieuwere processing sw wat betere fotos met meer details (vooral qua highlights en in lowlight) maakt.

Alleen waar ik nu nog mee zit, en waar ik graag jullie ervaringen over hoor: het schijnt dat de 15 series sneller beschadigen/breken. Mijn vrouw gebruikt altijd een case (geen screenprotector) maar ik zie op bv het Apple forum toch wel veel mensen waarvan het scherm is gebarsten doordat er (bv broekzak) druk op kwam. Is dit iets dat jullie herkennen of al meegemaakt hebben? bvd!
Nee hoor, totaal niet. Ben erg blij met mijn upgrade van 13 Pro naar 15 Pro. Ik gebruik mijn toestellen altijd zonder case en screenprotector.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Meer mensen hier die last hebben van een haperende Apple Pay?

Na scannen van Face ID werkt het nooit in één keer.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Toppe schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:22:
Meer mensen hier die last hebben van een haperende Apple Pay?

Na scannen van Face ID werkt het nooit in één keer.
Dat is een nieuwe functie van Apple, een soort bescherming zodat je 2x kan nadenken over je aankoop. Volgens mij introduceerde Apple het met de slagzin “kopen wat je nodig hebt, niet wat je wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24

Veel mensen met een iPhone 15 pro met gebarsten scherm?? Waarom hier geen 1 dan? Waar is dat forum te vinden?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
het schijnt dat de 15 series sneller beschadigen/breken. Mijn vrouw gebruikt altijd een case (geen screenprotector) maar ik zie op bv het Apple forum toch wel veel mensen waarvan het scherm is gebarsten doordat er (bv broekzak) druk op kwam. Is dit iets dat jullie herkennen of al meegemaakt hebben? bvd!
Er is één Youtuber die het bij een eenmalige test toevallig één keer voor elkaar kreeg. Dat wordt door veel toetsenbordhelden graag herhaald. Testen op grotere schaal door gespecialiseerde instanties zeggen dat er niets mis mee is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
iMode schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:32:
[...]

Dat is een nieuwe functie van Apple, een soort bescherming zodat je 2x kan nadenken over je aankoop. Volgens mij introduceerde Apple het met de slagzin “kopen wat je nodig hebt, niet wat je wil hebben.
ja hallo, dat komt uit de koker van @Donstil en niet van Apple . Graag de credits zijn kant op! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19
EvoII schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:48:
[...]

Veel mensen met een iPhone 15 pro met gebarsten scherm?? Waarom hier geen 1 dan? Waar is dat forum te vinden?
Ik begrijp wel dat mensen zonder problemen niet klagen maar lees toch wel meer gevallen hier dan alleen maar de referentie naar die video. Zo’n clickbait video negeer ik gewoon, maar deze berichten over cracks zonder valpartij vielen me wel op: https://discussions.apple.com/thread/255155179

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hallo allemaal, ik ben voor mijn vrouw aan het kijken naar een upgrade voor haar iPhone 11 Pro. Ze is vooral erg gefocust op de camera kwaliteit, maar de 15 pro max is te groot voor haar. Het komt nu dus neer op de 15 Pro of de 14 Pro.
Qua specs zullen ze elkaar weinig ontlopen, allebei bruut goed. De 15 is alleen 20 gram (10% lichter), een verschil dat je gaat merken op den lange duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:15
iMode schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:32:
[...]

Dat is geen nieuwe functie volgens mij, ik gebruik op de iphone dan bijna nooit(Irritant betalen met de telefoon).
Maar gebruik het voornamelijk met de Apple watch, maar die 1ne keer dat ik met iphone doe omdat watch vergeten ben dan gaat het gewoon in 1 keer(Nu met ios17 nog niet voor gekomen dat met de iphone heb betaald).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
_Bailey_ schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:22:
[...]

ja hallo, dat komt uit de koker van @Donstil en niet van Apple . Graag de credits zijn kant op! :+
Ja hallo, dat is een quote van Cato

"Buy not what you want, but what you have need of; what you do not want is dear at a farthing.”

Graag de credits zijn kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Delerium schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:55:
[...]

Qua specs zullen ze elkaar weinig ontlopen, allebei bruut goed. De 15 is alleen 20 gram (10% lichter), een verschil dat je gaat merken op den lange duur.
Dus het is een kwestie van afvragen of je daar €143,- extra voor over hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
De 15 en de 15 Pro hebben voor nu ook beide de nieuwe downsampling van 48mp naar een 24mp foto. De 14 Pro maakt daar nog steeds 12mp foto's van. Wel raar want we hebben het in feiten bij de 15 over dezelfde telefoon als de 14 pro. Maar die krijgt die functie (nog) niet. Ook kun je bij de 15 en de 15 Pro in elk geval in heif schieten wat een nieuwe en betere format is tenopzichte van jpeg

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Met apple pay (via iphone) ben je wel nog altijd verplicht om dat eerst zelf te activeren, toch? Dus twee keer op je aan/uit button klikken, face id, en dan pas tegen het pinapparaat aanhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
nDirect090 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:38:
Met apple pay (via iphone) ben je wel nog altijd verplicht om dat eerst zelf te activeren, toch? Dus twee keer op je aan/uit button klikken, face id, en dan pas tegen het pinapparaat aanhouden.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:09

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

nDirect090 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:38:
Je gebruikt die Apple Pay duidelijk nog niet (niet erg hoor ;) ). Het is niet zozeer een verplichting, als wel hoe je het gebruikt. Met die dubbeldruk op de rechter knop activeer je Apple Pay en die opent idd pas na authenticatie (code, vinger of face). Daarna kun je nog de gewenste kaart selecteren. Ik heb er bijvoorbeeld meerdere kaarten van meerdere banken in zitten.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lexuzu schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:36:
[...]

Ja hallo, dat is een quote van Cato

"Buy not what you want, but what you have need of; what you do not want is dear at a farthing.”

Graag de credits zijn kant op.
Great minds think alike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glycerine00
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19-09 21:01
Ik hoop dat ik deze vraag hier mag plaatsen, excuses indien ik verkeerd ben.

Ik gebruik al jarenlang dit product (https://www.philips.nl/c-p/DS1400_12/docking-luidspreker) en ben op zoek naar zoiets maar ipv lightning een usb c aansluiting voor de iPhone 15 (PM)

Het goede hiervan is dat deze speaker het wekkeralarm van mijn iPhone afspeelt 's ochtends. Soms slaap ik met oordoppen en dan is het geluid van de iPhone zelf namelijk niet voldoende. Ik heb een paar draadloze gevonden maar die hebben alleen een eigen wekker alarm, en ik weet ook niet of ze geschikt zijn voor draadloos opladen van iPhone (wil zuinig zijn op de batterij)

Als iemand een idee heeft of me op de goede weg kan helpen hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Hippe Lip schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:00:
[...]

Je gebruikt die Apple Pay duidelijk nog niet (niet erg hoor ;) ). Het is niet zozeer een verplichting, als wel hoe je het gebruikt. Met die dubbeldruk op de rechter knop activeer je Apple Pay en die opent idd pas na authenticatie (code, vinger of face). Daarna kun je nog de gewenste kaart selecteren. Ik heb er bijvoorbeeld meerdere kaarten van meerdere banken in zitten.
Ik gebruik het ook juist veel, alleen had gehoopt dat je die dubbele klik van de power button niet meer nodig had.

Aan de andere kant is het wel logisch, anders had je eerst tegen het pin apparaat moeten houden en daarna pas je faceid, code of vinger moeten doen. Weet niet of het technisch haalbaar is, maar die dubbele knop vind ik gwn net vaak even een handeling teveel.

Heb ook vaak dat ik bv 3x klik, waardoor iets anders gestart wordt ipv apple pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
nDirect090 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:35:
[...]

Ik gebruik het ook juist veel, alleen had gehoopt dat je die dubbele klik van de power button niet meer nodig had.

Aan de andere kant is het wel logisch, anders had je eerst tegen het pin apparaat moeten houden en daarna pas je faceid, code of vinger moeten doen. Weet niet of het technisch haalbaar is, maar die dubbele knop vind ik gwn net vaak even een handeling teveel.

Heb ook vaak dat ik bv 3x klik, waardoor iets anders gestart wordt ipv apple pay.
Het zal geheel persoonlijk zijn, maar je moet toch ook op je Apple Watch dubbel klikken? Dat is inmiddels zo ingeburgerd dat ik niet verwacht dat Apple dat snel aan zal passen, bovendien is het extra veilig.

En overigens altijd minder werk dan tas pakken, portemonnee zoeken, zuchtende mensen achter je, pinpas pakken en naast apparaat houden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 21:10
[...]

Volgens mij kan je dat wel: je iPhone ook tegen een pin apparaat houden, dan krijg je het Apple Pay scherm, maar dan moet je alsnog FaceID doen. Tenminste... "vroeger" kon dat. Maar het is eigenlijk vooral irritant, veel handiger om gewoon 2x power button te doen, FaceID en dan tegen het pin apparaat aan.. kan je mooi doen terwijl de kassa/ober/winkelmevrouw/whatever de laatste handelingen doet.

Ik zou het niet anders willen... dit voelt heel veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
glycerine00 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:50:
Ik hoop dat ik deze vraag hier mag plaatsen, excuses indien ik verkeerd ben.

Ik gebruik al jarenlang dit product (https://www.philips.nl/c-p/DS1400_12/docking-luidspreker) en ben op zoek naar zoiets maar ipv lightning een usb c aansluiting voor de iPhone 15 (PM)

Het goede hiervan is dat deze speaker het wekkeralarm van mijn iPhone afspeelt 's ochtends. Soms slaap ik met oordoppen en dan is het geluid van de iPhone zelf namelijk niet voldoende. Ik heb een paar draadloze gevonden maar die hebben alleen een eigen wekker alarm, en ik weet ook niet of ze geschikt zijn voor draadloos opladen van iPhone (wil zuinig zijn op de batterij)

Als iemand een idee heeft of me op de goede weg kan helpen hoor ik het graag!
Ik zou deze vraag even in het accessoires topic plaatsten.

[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:28

Ipv een 14 pro zou ik ook een 'normale' 15 overwegen, maar verder...

Ik weet wel dat ik mijn 15 in die 2 weken tijd nog niet gebroken heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:54
Ik merk dat het bereik van mij 15 PM vaak slechter is dan m'n vorige 13 PM. Op veel plekken waar ik eerst 2 streepjes WiFi had valt ie nu vaak weg. Op plekken waar ik normaal 4 streepjes 4/5G had is het nu nog maar 2.

Zijn er meer mensen met deze bevindingen?

(Accuduur tov m'n 13PM is ook teleurstellend maar dat is al wel bekend)

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16:25
Ik heb de batterij nu nog eens wat opgevolgd omdat ik niet overtuigd was van de prestaties, op een 80-0% lading haal ik gemiddeld 6u25 screen on time met een 15 Pro model.

Zat dus in mijn hoofd :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Ik ben van mening dat de 15 series teleurstellend is t.o.v. de 14 series. Je kan wat mij betreft beter een 14 Pro kopen dan een 15 Pro. Ben benieuwd naar volgend jaar.. het lijkt eerder een achteruitgang dan een vooruitgang. Mijn mening (als Apple liefhebber)..

Het enige wat ik jammer vind aan mijn 14 Pro is de accu. Deze is na 1 jaar gebruik al met 10% in capaciteit gedaald (bekend geval).

[ Voor 20% gewijzigd door turkeyhakan op 09-10-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

turkeyhakan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:08:
Ik ben van mening dat de 15 series teleurstellend is t.o.v. de 14 series. Je kan wat mij betreft beter een 14 Pro kopen dan een 15 Pro. Ben benieuwd naar volgend jaar.. het lijkt eerder een achteruitgang dan een vooruitgang. Mijn mening (als Apple liefhebber)..

Het enige wat ik jammer vind aan mijn 14 Pro is de accu. Deze is na 1 jaar gebruik al met 10% in capaciteit gedaald (bekend geval).
De 15 Pro is in elk opzicht beter dan de 14 Pro. Dus ik ben heel benieuwd hoe je tot deze conclusie komt :P

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
THE_BASE schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:28:
[...]

Het zal geheel persoonlijk zijn, maar je moet toch ook op je Apple Watch dubbel klikken? Dat is inmiddels zo ingeburgerd dat ik niet verwacht dat Apple dat snel aan zal passen, bovendien is het extra veilig.

En overigens altijd minder werk dan tas pakken, portemonnee zoeken, zuchtende mensen achter je, pinpas pakken en naast apparaat houden. :)
Goed punt hoor, ik denk dat mijn frustratie vooral komt dat ik soms perongeluk 3x klikt, waardoor m’n scherm naar een oranje tint gaat (heb dit zelf ingesteld). Misschien heb ik zelf dat probleem veroorzaakt door een functie aan drie klikken te hangen 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Mog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:12:
[...]

De 15 Pro is in elk opzicht beter dan de 14 Pro. Dus ik ben heel benieuwd hoe je tot deze conclusie komt :P
Dat de behuizing van Titanium is betekent nog niet zo zeer dat het beter is. Want de achterkant is blijkbaar veel gevoeliger voor beschadigingen.

Ik lees ook dat iemand minder bereik heeft met zijn 15 Pro. Doet mij denken aan het issue met de iPhone 4/5 series.

En zeg nou zelf, na een week gebruik voelt het weer alsof je geen andere telefoon in handen hebt. Behalve dat alles iets soepeler/sneller is.

Zo voelt het voor mij sinds de iPhone X. Dynamic Island vind ik nou ook weer geen upgrade waard.

Nogmaals, is mijn persoonlijke mening. De overstap van een non-ProMotie scherm naar een ProMotion scherm is bijvoorbeeld wel degelijk de upgrade waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

turkeyhakan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:44:
[...]

Dat de behuizing van Titanium is betekent nog niet zo zeer dat het beter is. Want de achterkant is blijkbaar veel gevoeliger voor beschadigingen.

Ik lees ook dat iemand minder bereik heeft met zijn 15 Pro. Doet mij denken aan het issue met de iPhone 4/5 series.

En zeg nou zelf, na een week gebruik voelt het weer alsof je geen andere telefoon in handen hebt. Behalve dat alles iets soepeler/sneller is.

Zo voelt het voor mij sinds de iPhone X. Dynamic Island vind ik nou ook weer geen upgrade waard.

Nogmaals, is mijn persoonlijke mening. De overstap van een non-ProMotie scherm naar een ProMotion scherm is bijvoorbeeld wel degelijk de upgrade waard.
Titanium zal me een worst wezen. Maar het is lekker dat het lichter weegt. En de ronde hoekjes zijn erg fijn. Daardoor kan ik weer een Max kiezen. Ik vind ProMotion juist de grootst mogelijke onzin. Net als het always-on scherm en 5g. Alle drie uitgezet. Veel langere batterijduur. Zoveel mensen en zoveel wensen ;)

Maar ik zie niet zo goed in op welk gebied de 14 Pro beter is dan de 15 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Mog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:47:
[...]

Titanium zal me een worst wezen. Maar het is lekker dat het lichter weegt. En de ronde hoekjes zijn erg fijn. Daardoor kan ik weer een Max kiezen. Ik vind ProMotion juist de grootst mogelijke onzin. Net als het always-on scherm en 5g. Alle drie uitgezet. Veel langere batterijduur. Zoveel mensen en zoveel wensen ;)

Maar ik zie niet zo goed in op welk gebied de 14 Pro beter is dan de 15 Pro.
Aangezien je de key-features van een 15 Pro Max niet gebruikt kan ik je adviseren om het volgende toestel te kopen https://www.nokia.com/phones/nl_nl/nokia-3310. Bespaar je toch weer meer dan € 1000 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

turkeyhakan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:54:
[...]

Aangezien je de key-features van een 15 Pro Max niet gebruikt kan ik je adviseren om het volgende toestel te kopen https://www.nokia.com/phones/nl_nl/nokia-3310. Bespaar je toch weer meer dan € 1000 :-)
Het gaat mij om de 5x camera. Anders had ik inderdaad een 15 Plus gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:32
turkeyhakan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:44:
[...]

Jij bent toevallig overgestapt van een 14 Pro naar 15 Pro? Feitelijk is de 15 qua features een beter toestel. Qua prijs en wat je er voor terugkrijgt in vergelijking met een 14, daar kun je een discussie over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Mog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:55:
[...]

Het gaat mij om de 5x camera. Anders had ik inderdaad een 15 Plus gekocht.
Is ook weer zoiets, typisch Apple... volgend jaar trekken ze de 16 Pro en Pro Max weer gelijk. Mark my words :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
renegrunn schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:57:
[...]

Jij bent toevallig overgestapt van een 14 Pro naar 15 Pro? Feitelijk is de 15 qua features een beter toestel. Qua prijs en wat je er voor terugkrijgt in vergelijking met een 14, daar kun je een discussie over hebben.
Nee, ik wilde heel graag overstappen maar we kunnen er inderdaad (lang) over discussiëren. Het is qua features zeker een beter toestel, maar niet al het nieuws aan de 15 Pro serie is het upgraden waard wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 16:51
turkeyhakan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Nee, ik wilde heel graag overstappen maar we kunnen er inderdaad (lang) over discussiëren. Het is qua features zeker een beter toestel, maar niet al het nieuws aan de 15 Pro serie is het upgraden waard wat mij betreft.
turkeyhakan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:08:

Je spreekt jezelf zo wel een beetje tegen,dan... Is het nu een achteruitgang of zeker een beter toestel?

Volgens mij is het voor jou de upgrade niet waard (en dat begrijp ik, volgens mij zijn het al jaren alleen maar incrementele updates).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

visueel gezien is het verschil tussen de 15 Plus en 14 Plus in ieder geval vrij beperkt: de front camera nudge is een eilandje geworden. Voor mij een reden om nog 1 generatie te wachten met vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzwcRbV-dSE7tnH_VnQ0PrNRADM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42Lq1r2dlX5OXqud7NCXp5cx.jpg?f=fotoalbum_medium

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
@turkeyhakan Er zit nog al een verschil tussen "het is een achteruitgang" en "het is een kleine upgrade". Het tweede (kleine upgrade) is namelijk waar (over het algemeen, en op sommige vlakken. Maar als bijvoorbeeld de 5x camera je toevallig veel waard is, is het niet waar). Het eerste (het is een achteruitgang) is gewoon gel*l natuurlijk. Dat weet jij ook wel.

Maar dat mensen van de 14 serie naar de 15 serie gingen upgraden en dan hier in de loop van de eerste weken kwamen klagen dat t t allemaal niet waard was geweest, dat zagen we al sinds de presentatie aankomen... Volgend jaar gewoon weer!

[ Voor 30% gewijzigd door Prullenbak84 op 09-10-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:30
nDirect090 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:18:
[...]

Goed punt hoor, ik denk dat mijn frustratie vooral komt dat ik soms perongeluk 3x klikt, waardoor m’n scherm naar een oranje tint gaat (heb dit zelf ingesteld). Misschien heb ik zelf dat probleem veroorzaakt door een functie aan drie klikken te hangen 🤡
Instellingen - Toegankelijkheid - Activeringsknop (onderaan de pagina). Dan kun je de 3x klikken uitzetten of aanpassen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectholian
  • Laatst online: 14-09 08:47

Ectholian

Zei ik dat ?

Prullenbak84 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:14:
@turkeyhakan Er zit nog al een verschil tussen "het is een achteruitgang" en "het is een kleine upgrade". Het tweede (kleine upgrade) is namelijk waar (over het algemeen, en op sommige vlakken. Maar als bijvoorbeeld de 5x camera je toevallig veel waard is, is het niet waar). Het eerste (het is een achteruitgang) is gewoon gel*l natuurlijk. Dat weet jij ook wel.

Maar dat mensen van de 14 serie naar de 15 serie gingen upgraden en dan hier in de loop van de eerste weken kwamen klagen dat t t allemaal niet waard was geweest, dat zagen we al sinds de presentatie aankomen... Volgend jaar gewoon weer!
Ik snap die upgrade behoefte ook niet. Helemaal als je kijkt wat die upgrade dan kost. 1000+ euro voor een iets snellere telefoon? Terwijl de huidige nog prima mee gaat? Naar mijn mening upgrade je met iphones van serie n naar serie n+1 meestal vooral voor het gadgetgehalte (idd tenzij bijv die 5x zoom, maar of dat dan 1000+ euro waard is, is een tweede). Ik doe 5 jaar met m'n iphone; maar dan is ie ook wel zo irritant langzaam en oud dat het ook wel nodig is :D

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

Grin

Ride si sapis.

[...]

@nDirect090
Wanneer je wilt weten waarom, hier is een goede reden:
'This is an interesting design dilemma. The reason why Apple requires you to press the physical side button to confirm a purchase with Apple Pay or in the App Store is because pressing the side button can’t be faked by an app. If it was an on-screen button, a nefarious app could present a fake Apple Pay button. With any normal app, clicking the side button once will always lock the screen, and double-clicking will put you in Apple Pay mode. Only Apple’s own software can override the side button like this. Double clicking the side button to confirm a purchase effectively guarantees that it was a legitimate payment experience.'

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:50
Ectholian schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:55:
[...]

Ik snap die upgrade behoefte ook niet. Helemaal als je kijkt wat die upgrade dan kost. 1000+ euro voor een iets snellere telefoon? Terwijl de huidige nog prima mee gaat? Naar mijn mening upgrade je met iphones van serie n naar serie n+1 meestal vooral voor het gadgetgehalte (idd tenzij bijv die 5x zoom, maar of dat dan 1000+ euro waard is, is een tweede). Ik doe 5 jaar met m'n iphone; maar dan is ie ook wel zo irritant langzaam en oud dat het ook wel nodig is :D
De meesten die hier elk jaar upgraden (en mijzelf inbegrepen) verkopen hun iPhone na 1 jaar natuurlijk weer voor een (op dat moment nog) hoge resellwaarde.
Zo ga ik van Pro model naar Pro model en dit kost mij per saldo een afschrijving van iets meer dan een €1 per dag. (kopen voor ~1200 en het jaar erop voor ~800 verkopen).
Het is bij idd een kwestie van "het laatste nieuwe hebbedingetje" hebben en het is tenslotte wel iets dat elke dag 2/3 uur screen on time heeft. Tja wat is die €1 afschrijving per dag dan?

En betreffende dat dikgedrukte, wat doe je jezelf toch aan. :+

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

AntraXxX schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:00:
[...]

De meesten die hier elk jaar upgraden (en mijzelf inbegrepen) verkopen hun iPhone na 1 jaar natuurlijk weer voor een (op dat moment nog) hoge resellwaarde.
Zo ga ik van Pro model naar Pro model en dit kost mij per saldo een afschrijving van iets meer dan een €1 per dag. (kopen voor ~1200 en het jaar erop voor ~800 verkopen).
Het is bij idd een kwestie van "het laatste nieuwe hebbedingetje" hebben en het is tenslotte wel iets dat elke dag 2/3 uur screen on time heeft. Tja wat is die €1 afschrijving per dag dan?

Met herverkoop heb je idd wel een punt, dan vallen die kosten natuurlijk wel mee.Merk hier dat de oudere telefoons vaak in de roulatie binnen de familie gaan.

Voor het vetgedrukte: ik vervang iets wat nog prima werkt niet zo heel snel, ik vind dat persoonlijk een beetje overbodig consumptiegedrag; maar snap wel dat mensen het doen :)

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:57
Wanneer ik met mijn 15 Pro Max een foto maak van mijn Hue bureaulamp, dan komt de foto er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQiGw-Q2dWp_ZD5V27o4WNcJEoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cj2Kc3rFqjOhwLFxWvLIDtV0.jpg?f=fotoalbum_large

De 15 Pro Max van mijn vrouw heeft hetzelfde.
Het lijkt niet te gebeuren in de macro modus. Is hier een verklaring voor?

Als ik Google dan kom ik uit op lens flare maar dit kom ik zo snel niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
AntraXxX schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:00:

Grappig. Dat is al een andere vergelijking dan ik eerder in dit forum zag waarbij mensen zeiden dat ze met die telefoon binnen 5 jaar hetzelfde kwijt waren als ik die een keer in de 5 jaar een nieuwe kocht. Ik meen dat ze rekende op een verlies van 250 per jaar.

Al met al is de 15 pro misschien wel niet de grootste upgrade als je van de 14 pro komt. Maar ik vraag me af of hij daarvoor bedoeld is. Ik kom van een XR af en ik heb nu echt het idee dat ik een nieuwe telefoon heb. Ik ben blij met een kleinere, snellere, lichtere en vooral meer gepolijste telefoon. USB type C betekend bijna gedag zeggen tegen Lightning kabel. Heb nog een set Airpods pro 1. Maar USB type C betekend gewoon op een degelijke snelheid bestanden kan overzetten.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
[...]

Hier heeft de 14>15 upgrade exact 100 euro gekost. Een nieuwe batterij is duurder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dennisdn schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:52:
[...]

Hier heeft de 14>15 upgrade exact 100 euro gekost. Een nieuwe batterij is duurder…
Dat heb je netjes gedaan, hoe? Als ik van mijn iPhone 14 Pro 512GB naar een 15 Pro 512GB zou willen zou ik toch echt minstens € 600 moeten bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:51
YoungStarDC schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:10:
Wanneer ik met mijn 15 Pro Max een foto maak van mijn Hue bureaulamp, dan komt de foto er als volgt uit:

[Afbeelding]

Er heeft iemand anders in dit topic een soortgelijk iets geplaatst. Hij vroeg ook of iemand dit herkende, toen nog geen berichten maar dit lijkt hetzelfde probleem. Wellicht kun je het vinden als je op afbeeldingen zoekt in het topic want ik weet niet meer welke Tweaker het was

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
SquareOne schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

Er heeft iemand anders in dit topic een soortgelijk iets geplaatst. Hij vroeg ook of iemand dit herkende, toen nog geen berichten maar dit lijkt hetzelfde probleem. Wellicht kun je het vinden als je op afbeeldingen zoekt in het topic want ik weet niet meer welke Tweaker het was
Dat was @Citroentaart.

Een Tweaker had https://amateurphotograph...ro-do-you-need-a-5x-zoom/deze link geplaatst en helaas moet ik bekennen dat ik de Edge Detection van de 5X camera op de Pro Max niet zo goed vind. Je ziet dat ook terug in de testfoto's. De camera van de Pro (3X) vind ik daarin duidelijk beter. De achtergrond wordt iets zachter bij de Pro Max, maar krijgt een nog meer kunstmatig karakter door de mindere separatie tussen voor- en achtergrond. Let vooral op de haren van degene die gefotografeerd is.

Hopelijk wordt dat verbeterd met een software-update. Die camera is namelijk de reden voor mij geweest om voor de Pro Max te gaan en niet voor de Pro.

[ Voor 46% gewijzigd door wilmundo op 09-10-2023 13:21 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
[...]

Dat gesprek hebben we hier al een aantal keer gehad. Als je elk jaar wil upgraden, gewoon lekker doen. Ieder zijn eigen gekte. Ik heb ook niet perse zin in om dit ieder jaar te doen. Maar sommigen regelen het zo, dat ze per jaar niet eens veel meer kwijt zijn dan ik. Goed bekeken, dan.

Maar er dan keer op keer achter komen dat de upgrade niet zo groot is (en de schuld daarvan bij alles en iedereen leggen behalve jezelf)...dat snap ik dan weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

Dennisdn schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:52:
[...]

Batterij kostte mij 80 euro incl. montage :) Maar snap je punt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:27
[...]

Heb een grote wens en dat is dat, voor eens en altijd, deze discussie van "wel/niet waard" en "snap het niet.." etc. niet meer wordt gevoerd. Je kunt namelijk jezelf en daarmee je eigen situatie niet vergelijken met die van een ander, zo ook bepaalde keuzes die je in je leven maakt. Dit is een subjectief onderwerp en daar kan je geen oordeel over hebben, enkel m.b.t. op jezelf, niet meer en minder.

Ik doe dingen omdat ik het wil en niet voor een ander of vanwege een ander.

Ps: dit is geen verklaring maar eerder een boodschap en goed bedoeld.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:26
Geweldig die actieknop!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPErxVmZzBVwLm-m-lGVW-P5VZA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aS9RSwR9pTEwEtvHPGRkpQVA.png?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 21:34
Kun je de shortcut delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

Is dat schermpje geactiveerd met de actie knop? En werkt dat ook als je het scherm uit hebt staan? (je zult dan vast eerst faceid ofzo moeten doen). Dat is namelijk iets wat ik graag zou willen, want 9 van de 10 keer wil ik gewoon het geluid uit zetten maar soms wat anders. Alhoewel het meestal camera of zaklamp is en daar zit (of zat?) toch een apart knopje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 16:51
YoungStarDC schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:10:

[Afbeelding]

Dit is geen lens flare volgens mij, het lijkt mij eerder op het resultaat van van rolling shutter bij lampen die "flikkeren"? Ik heb dit effect wel eens gezien bij mijn Sony Alpha met electronic shutter, maar nog nog nooit met een iPhone.

Ik heb zelf wat foto's genomen hier van een hue lamp met de verschillende camera's maar ik kan het niet reproduceren met mijn Pro Max. Zou je wat meer info kunnen delen over je camera-instellingen voor het nemen van deze foto? Misschien kan ik het dan met die specifieke settings ook eens proberen.

Hoe "realistisch" ziet de foto eruit (wat licht betreft, is het even licht als op de foto in de kamer, of veel donkerder)? (ik herken het model lamp overigens niet, ziet dat er echt zo uit?)

Edit: even een test gedaan met mijn Sony Alpha, en boven de 1/1250 shutter speed, krijg ik een gelijkaardig effect, dus ik gok daarop...

Edit 2: mijn hersenen werken te traag, even dezelfde test gedaan met mijn iPhone met Lightroom camera en de shutter speed handmatig ingesteld, en inderdaad, effect is hetzelfde.

[ Voor 9% gewijzigd door nokie op 09-10-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
turkeyhakan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:00:
[...]

Dat heb je netjes gedaan, hoe? Als ik van mijn iPhone 14 Pro 512GB naar een 15 Pro 512GB zou willen zou ik toch echt minstens € 600 moeten bijbetalen.
Op tijd aanmelden bij inkopers zoals Swappy, 1000 euro krijgen voor een 14Pro en bij Vodafone 1100 betalen voor een nieuwe 15Pro. (Wel van 256 naar 128 gegaan wat een paar tientjes speelruimte geeft).

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 09-10-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dennisdn schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:58:
[...]

Op tijd aanmelden bij inkopers zoals Swappy, 1000 euro krijgen voor een 14Pro en bij Vodafone 1100 betalen voor een nieuwe 15Pro. (Wel van 256 naar 128 gegaan wat een paar tientjes speelruimte geeft).
De vergelijking die je maakt is niet reëel. Voor mijn telefoon (512GB) kreeg ik € 1050 als ik dan overgestapt was op een 15 Pro (128GB) had ik maar € 50 hoeven bij te betalen. Kan je net zo goed een normale 15 nemen en er zelfs geld op verdienen?

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 09-10-2023 15:19 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 77 Laatste