• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:56
Hoeveel 'haast' heb je @kapi_tijn ?
Prestatieproblemen kunnen door een accu komen, toch?

Waarom zou het trouwens niet rendabel zijn? De tweedehands waarde van die iPhone is toch hoger dan een nieuwe accu?

Keuzes maken de Mens

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-07 11:30
Rendabel in de zin dat ik nu 150,- betaal voor een nieuwe batterij terwijl het toestel nog maar een paar maanden meegaat.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18-07 17:05

Internet Janny

He does it for free

Hoezo gaat het toestel nog maar een paar maanden mee?

Zero compensation

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:44

Yucko

One clown to rule them all !

ik gok dat hij voor een nieuwe iPhone gaat in September ;)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-07 11:30
Ik merk dat hij trager wordt en de verbinding slechter en valt soms weg. En precies ik zoek eigenlijk ook een excuus om een nieuwe te halen haha. Maar bij voorkeur gebruik ik dit toestel nog zolang tot het echt niet meer kan

• whahas
Wat voor simkaart gebruik je, @kapi_tijn ?
Waarom denk je dat het aan het toestel ligt?

Keuzes maken de Mens

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Voor 109,- vervangt apple de accu. Dat lijkt me een no brainer eerlijk gezegd en kun je zeker een jaar verder.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:55

Tylen

Neem mij niet te serieus

Tylen schreef op zondag 24 mei 2026 @ 07:36:
[...]

204 laadcycli 100%. Zullen ze betere accu’s gebruikt hebben 😍
De degradatie is ingezet 🤣🤣🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZuXYzuUY-y9xee2TznfTZihdDA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w4xPWlSxeftugfJwTpEL5oeD.png?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• whahas
Mocht je dat een beetje tegen willen houden, kan je overwegen om je telefoonaccu tussen de 20% en 80% te houden.

Ik heb een tijdje geleden besloten mijn telefoon meer mobiel te gebruiken. Inmiddels heb ik een databundel van 45 GB per maand (in plaats van 1 GB, wat ik voorheen had), heb ik Qobuz op mijn telefoon staan en ga ik wellicht ook video kijken. Misschien ook wat Pokémon Champions spelen, alhoewel ik dat liever op mijn Switch 2 speel (omdat ik dan makkelijker videootjes en schermafbeeldingen kan maken én op de tv kan spelen!).

Het grootste probleem waar ik tot dusver tegenaan loop is dat je Qobuz niet met VPN kan gebruiken, dus nu ben ik bezig om die steeds uit te zetten als ik naar nieuwe muziek wil luisteren.

Voordat ik Qobuz gebruikte, heb ik Pandora en Tidal gebruikt en ik ben zwaar onder de indruk van de interface van Qobuz. Ik koop overigens ook nog steeds cd's. Ik wil alleen ook graag nog muziek ontdekken en dat lukte niet zo goed met Tidal. Pandora mag je officieel niet in Nederland gebruiken.

Wanneer ik thuis ben, hangt mijn telefoon nog steeds vaak aan de lader overigens. Ik heb de meeste chatapps ook op mijn computer staan. Ik heb nu ook een groene Focus aangemaakt op mijn iPhone 15, want dat geluiden van meldingen door mijn muziek heen gingen, vond ik toch best wel vervelend. Dat is bij Apple Podcasts overigens niet zo...

Keuzes maken de Mens

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:55

Tylen

Neem mij niet te serieus

whahas schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:16:
Mocht je dat een beetje tegen willen houden, kan je overwegen om je telefoonaccu tussen de 20% en 80% te houden.
Nee het is een gebruiksvoorwerp dus boeit niet. En ruil heb toch elk jaar weer in of geef hem door.

[ Voor 68% gewijzigd door Tylen op 28-07-2026 20:18 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• whahas
De volgende eigenaar wil toch ook een goede accu? ;)

Verder is het inderdaad een gebruiksvoorwerp, geen verbruiksvoorwerp.

Keuzes maken de Mens

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:05
don spike schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:30:
Zal ook mijn accucapaciteit delen na ongeveer 32 maanden gebruik.

iPhone 15 Pro Max

Battery Health: Normal
Maximum Capacity: 86%
Cycle Count: 572

Manufactor Date: September 2023
First Use: October 2023
Zal ook mijn accucapaciteit delen na ongeveer 26maanden gebruik.

iPhone 15 Pro Max

Battery Health: Normal
Maximum Capacity: 88%
Cycle Count: 356

Manufactor Date: September 2023
First Use: Maart 2024

• whahas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjcrXRCoV6D4hH_SxoKxqeXsVQw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g5aUyxip0VPWc8SIZjXxiYMX.png?f=fotoalbum_large
Ik zit nu op de 111 en volgens coconutBattery heb ik een telefoonaccu met 3410 mAh wat overeenkomt met 102,4%. Ik verwacht dat mijn gebruik omhoog gaat. Als ik na 4 jaar gebruik onder de 300 laadcycli blijf, ben ik al wel tevreden.

Ik ben overigens bijzonder onder de indruk hoe zuinig iPhones tegenwoordig kunnen zijn! Ik heb vandaag een hoop meer accu gebruikt dan gewoonlijk, maar het is stukken minder dan ik verwacht had, terwijl ik toch echt een hoop muziek heb gestreamd vandaag!

Keuzes maken de Mens

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:23
Bijna 3 jaar in gebruik 800 cycli, 85% batterij. Nooit iets aan batterij saving gedaan, wel s nachts aan de oplader waarbij de iPhone zelf voor geoptimaliseerd laden kiest. Wat zou ik gewonnen hebben als ik 20 - 80 had aangehouden voor de batterij en de batterij effectief 40% niet gebruik? 90% na drie jaar? Dus als je consequent de batterij voor 40% niet gebruikt kun je hem aan het einde 5% langer gebruiken? Ik zie het nu er niet van in.

• whahas
Ja, dat ben ik dus min of meer aan het onderzoeken @HEY_DUDE . Ik ben dus een jarenlange live test aan het doen. Ik wil weten hoe groot het verschil is.

Dus mocht mijn maximale accucapaciteit ooit onder de 100% duiken dan zal ik het hier zeker melden.

Het gaat overigens niet over langer gebruiken, maar over wel of niet moeten vervangen van de accu. Wanneer je totaal geen rekening houdt met het tweede leven van het apparaat dan maakt het al gelijk wat minder uit. Alleen er is een levendige markt voor tweedehands iPhones!

Keuzes maken de Mens

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Op zich gaat de batterij best lang mee. En vervangen bij apple zelf kost 109,- euro. Dat is imo zeer de moeite waard.

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:30
whahas schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 18:56:
Ja, dat ben ik dus min of meer aan het onderzoeken @HEY_DUDE . Ik ben dus een jarenlange live test aan het doen. Ik wil weten hoe groot het verschil is.
Ik denk dat een individuele live test niet zoveel gaat zeggen omdat je ook gewoon geluk of pech met een accu kunt hebben. Mijn twee jaar oude 16Pro die ik, volgens de accu-puristen, zwaar heb mishandeld staat nog op 100%. Maar mijn 1 jaar oude iPad Pro die ik veel minder vaak aan lader heb hangen staat al op 85%…

Maar wat zou een perfecte accu nou méér opleveren bij een verkoop aan iemand die daar héél veel waarde aan hecht? 100 euro? Voor dat geld kun je bij Apple een nieuwe accu ingebouwd krijgen :)

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:23
whahas schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:40:
[Afbeelding]
IAls ik na 4 jaar gebruik onder de 300 laadcycli blijf, ben ik al wel tevreden.
is je doel je telefoon zo min mogelijk gebruiken? Beste manier om je laad cycli te reduceren is de telefoon niet gebruiken of continu aan een oplader te leggen. Aantal laad cycli zegt meer over hoeveel en intensief je je telefoon gebruikt ipv iets over de batterij performance.
Pagina: 1 ... 77 78 Laatste