[Event] Scary Fast - 31 Oktober 01:00 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLb-cv7YDnewzLrhWIcCSk0XqvE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6tb2jnLzq7cc2b6RF1qDpeOM.webp?f=fotoalbum_large

Apple heeft zonet een nieuw event Scary Fast aangekondigd op 30 oktober (31 oktober 01:00 Nederlandse tijd)

Wat kunnen we verwachten

• Nieuwe iMac (mogelijks met M3)
  • Nieuwe MacBook Pro 13/14/16 inch
  • Nieuwe iPads
  • vernieuwe accessoires met USB-C (Magic Mouse, Magic Keyboard, AirPods Max
Nieuwe iMac
De laatste versie van de iMac dateert al van 2021, de kans is dus zeer groot dat we hiervan een update zullen krijgen.
Zo goed als zeker is dat de iMac een upgrade krijgt naar de M2 of misschien zelfs een M3 als Apple ons wilt verrassen.
Het design zal volgens de geruchten grotendeels hetzelfde blijven met enkele kleurtjes als vernieuwing en volgens sommige geruchten staat er nog een 27 inch model op de planning.

Verder mogen we wel nog enkele kleine upgrade verwachten zoals bluetooth 5.3 en WiFi 6e.
Nieuwe MacBook Pro 13 inch
De MacBook Pro 13 inch was bij de launch in 2022 een beetje een vreemde eend in de bijt, de pro versie kreeg in tegenstelling tot zijn kleinere broer geen vernieuwd design en blijft dus zo als laatste Mac achter voor een redesign.
Tijd dus voor een grotere upgrade dit jaar met een nieuw design en vermoedelijk een M3 chip.

Misschien dat hierbij ook direct de 14 en 16 inch modellen een update krijgen naar respectievelijk een M3 pro/Max.
Nieuwe iPad's
Tot nu toe heeft Apple in 2023 nog geen enkele iPad van een update voorzien, grote kans dus dat er bij dit event daar verandering in komt. De iPad pro kreeg eind vorig jaar de vernieuwde M2 chip waarbij de M1 iPad Air achterblijft. Ook de iPad mini heeft een grote kans, het meest recente model dateert van september 2023 het is dus hoogstwaarschijnlijk dat dit model een refresh krijgt.

Na de aankondiging van de vernieuwde Apple Pencil USB-C is het wat gissen naar wat Apple van plan is, de timing is wat vreemd om een nieuw Apple Pencil aan te kondigen en pas 2 weken later de nieuwe iPads.
Vernieuwde accessoires
Er zijn nog enkele producten die nog niet de overstap gemaakt hebben naar USB-C, hieronder vallen de Magic Mouse, Magic Keyboard, magic touchpad, AirPods Max, MagSafe Duo en de AirPods 2/3.
Wellicht krijgen we geen update van al die apparaten maar toch van enkele waarvan het keyboard, de Magic Mouse en het touchpad de grote kanshebbers zijn.
Andere verwachtingen
Het lijkt er niet op dat we een nieuwe MacBook Air zullen zien, het huidige model kreeg vorig jaar al de eer om met de grotere updates te gaan lopen en kreeg onlangs zelfs nog een 15inch versie erbij.

Over de Apple Vision Pro worden er geen grote aankondigingen verwacht, dit zal pas voor 2024 zijn en dus nog niet interessant genoeg voor Apple om het hierover te hebben.

Over de AirTag 2 waren er al langer geruchten maar deze zou uitgesteld zijn tot ergens in 2024.

Software updates: Als Apple tegen dan iOS 17.1 nog niet heeft uitgebracht dan zullen we rond het event zeker hierover een update mogen verwachten. Misschien krijgen we nog een update over aankomende functies zoals de Journal app.

[ Voor 9% gewijzigd door AppleFan2007 op 25-10-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 14:48
Ik kijk het meest uit naar de nieuwe ipads, mijn ipad pro 10.5 dateert inmiddels uit 2017 en begint wat ouderdom trekjes te vertonen.
De dag voordat de nieuwe apple pencil gepresenteerd werd hadden diverse ipads nog de gekleurde tag ''nieuw'' dat is op de dag van de pencil weggegaan dus ik heb toch wel een zeer zwaar vermoeden dat er nieuwe ipads aankomen. hopelijk krijgt de mini ook een M2 of M3 chip:) een soort ipad mini pro lijkt mij wel wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
Mschrijver88 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:25:
Ik kijk het meest uit naar de nieuwe ipads, mijn ipad pro 10.5 dateert inmiddels uit 2017 en begint wat ouderdom trekjes te vertonen.
De dag voordat de nieuwe apple pencil gepresenteerd werd hadden diverse ipads nog de gekleurde tag ''nieuw'' dat is op de dag van de pencil weggegaan dus ik heb toch wel een zeer zwaar vermoeden dat er nieuwe ipads aankomen. hopelijk krijgt de mini ook een M2 of M3 chip:) een soort ipad mini pro lijkt mij wel wat.
Aha, wat fijn. Nog een iPad Mini Pro sympathisant. Ik roep hier al meerdere jaren om -ook op dit forum haha-, maar je ziet de vraag ernaar wel steeds meer groeien. Hopelijk gaat het dan eindelijk een keer gebeuren. :9~

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16
In de TS staat dat Apple in 2023 de Pro's van een update heeft voorzien, maar dat is volgens mij niet zo: De M1 varianten kwamen 21 mei 2021 en de M2 varianten 26 oktober 2022.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
Jumpman schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:23:
In de TS staat dat Apple in 2023 de Pro's van een update heeft voorzien, maar dat is volgens mij niet zo: De M1 varianten kwamen 21 mei 2021 en de M2 varianten 26 oktober 2022.
Dat was een vergissing, ik dacht echt dat dit jaar zijn uitgekomen. Ik zal het direct eens aanpassen, bedankt voor de correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:49
Volgens de geruchten is er juist wel een vrij grote kans op nieuwe 14 en 16 inch MBP's, dus zo onwaarschijnlijk lijkt mij dat niet. De kans op nieuwe iPads lijkt me veel kleiner, dan hadden ze ook wel gewacht met de introductie van die vernieuwde Apple Pencil en gezien het 'Finder logo' lijkt de focus wel echt op de mac producten te liggen.
Magic mouse/keyboard/trackpad met USB-C lijkt mij wel mooi te combineren met de aankondiging van de nieuwe iMac.

Persoonlijk gok ik op een nieuwe iMac 24 inch met daarbij behorende de USB-C accessoires en nieuwe MBP's met M3 Pro/Max processors. 13 inch MBP heb ik zelfs mijn twijfels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ergens ook wel logisch dat Apple hun release van M chips gaat aanpassen. Met de M1 en M2 hebben ze de massa naar binnengetrokken. Misschien dat men nu, net als bij de iPhone, eerst de Pro producten een nieuwe chip gaat geven en pas later de non-Pro producten. Op zich ook wel logisch, het zou gek zijn om de MB Air 15 inch nu al te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Hathi schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:37:
Volgens de geruchten is er juist wel een vrij grote kans op nieuwe 14 en 16 inch MBP's, dus zo onwaarschijnlijk lijkt mij dat niet. De kans op nieuwe iPads lijkt me veel kleiner, dan hadden ze ook wel gewacht met de introductie van die vernieuwde Apple Pencil en gezien het 'Finder logo' lijkt de focus wel echt op de mac producten te liggen.
Magic mouse/keyboard/trackpad met USB-C lijkt mij wel mooi te combineren met de aankondiging van de nieuwe iMac.

Persoonlijk gok ik op een nieuwe iMac 24 inch met daarbij behorende de USB-C accessoires en nieuwe MBP's met M3 Pro/Max processors. 13 inch MBP heb ik zelfs mijn twijfels bij.
De 14 en 16 inch hebben al een M2 Pro en Max, de volgende logische stap is dus een M3 Pro en M3 max. Tot nu toe hebben we nog nooit de basis chip tezamen met de meer performante chip gekregen. Het is natuurlijk mogelijk maar zelf acht ik de kans klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hpsmart
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 15:36
AppleFan2007 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:32:
[...]

Dat was een vergissing, ik dacht echt dat dit jaar zijn uitgekomen. Ik zal het direct eens aanpassen, bedankt voor de correctie.
Het ligt anders: De MacBook Pro met M2 Pro en Max zijn in januari 2023 geüpdatet (zie https://www.apple.com/new...turing-m2-pro-and-m2-max/). De MacBook Pro met M2 chip én touchbar is wel in 2022 geïntroduceerd (zie https://support.apple.com/kb/SP870?locale=nl_NL).

Als ze de MacBook Pro M2 Pro en Max updaten (wat ik hoop :)), dan is er dus binnen een jaar een nieuwe variant…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Hpsmart schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Het ligt anders: De MacBook Pro met M2 Pro en Max zijn in januari 2023 geüpdatet (zie https://www.apple.com/new...turing-m2-pro-and-m2-max/). De MacBook Pro met M2 chip én touchbar is wel in 2022 geïntroduceerd (zie https://support.apple.com/kb/SP870?locale=nl_NL).

Als ze de MacBook Pro M2 Pro en Max updaten (wat ik hoop :)), dan is er dus binnen een jaar een nieuwe variant…
Idd, ik zal de iPad en de Mac door elkaar gehaald hebben, het was wat laat gisteren.
Ik acht zelf de kans klein dat er een M3 pro en M3 Max uitkomen zoals ik eerder ook al aangaf omdat we nog geen M3 hebben gehad. De update zou ook veel te snel komen tegenover de vorige modellen. De 13 inch zie ik wel een upgrade krijgen omdat die nog zit met het verouderde design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AppleFan2007 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:19:
[...]

Idd, ik zal de iPad en de Mac door elkaar gehaald hebben, het was wat laat gisteren.
Ik acht zelf de kans klein dat er een M3 pro en M3 Max uitkomen zoals ik eerder ook al aangaf omdat we nog geen M3 hebben gehad. De update zou ook veel te snel komen tegenover de vorige modellen. De 13 inch zie ik wel een upgrade krijgen omdat die nog zit met het verouderde design.
De M2 Pro/Max hadden eigenlijk vorig jaar al geïntroduceerd moet worden maar waren uitgesteld.

Scary fast dus dat moet wel M3 zijn, in ieder geval de Pro en Max maar M3 basis lijkt mij toch ook wel, nieuwe iMac met M3 en een Air gezien de laatste zeker zijn grote volumes kan verkopen.
En wie weet ook nog een iPad Air met M3? Pro's zullen pas volgend jaar zijn gezien het gerucht is of was dat dit i.c.m OLED zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
AppleFan2007 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:45:
[...]

De 14 en 16 inch hebben al een M2 Pro en Max, de volgende logische stap is dus een M3 Pro en M3 max. Tot nu toe hebben we nog nooit de basis chip tezamen met de meer performante chip gekregen. Het is natuurlijk mogelijk maar zelf acht ik de kans klein.
Tja, nog nooit.. Maar met slechts 2 series van de M chips weet ik niet of je al echt van een patroon mag spreken. Bij de M2 was de volgorde juist erg onlogisch aangezien de M2 Air single core sneller was dan duurste M1 Max MBP die je toen kon kopen. Dus het is veel logischer om eerste de Pro/Max versies aan te kondigen en daarna pas de goedkopere versie, of hooguit tegelijkertijd, maar het zou me niets verbazen als de basic M3 nog wat wordt uitgesteld en er in de nieuwe iMac nog een M2 zal zitten. Of dat het een iMac Pro wordt met M3 Pro/Max chip. Bovendien waren de M2 Pro en Max MBP's volgens de geruchten ook uitgesteld en hadden die vorig jaar oktober eigenlijk moeten komen, dus dan zouden ze nu weer mooi op lijn liggen door nu de M3 Pro/Max modellen aan te kondigen.
De M2 air heeft nog een modern design en is snel zat voor de gebruiker waar Apple die voor in de markt zet. Voor die doelgroep hoeven ze niet steeds een nieuwe versie met enkel een wat snellere processor uit te brengen. De M2 MBP (13 inch) blijft een vreemde eend in de bijt. Zou eigenlijk logischer zijn als ze die helemaal uit de line-up halen.

En zoals hierboven al genoemd, het event heet Scary Fast, dus het moet wel iets heel snels zijn wat ze aankondigen. Een basic M3 chip doet het zodra je meerder cores aan het werk zet altijd nog veel minder snel dan een M2 Max/Ultra. Dus de naam van het event impliceert wel echt nieuwe high end chips.

[ Voor 9% gewijzigd door Hathi op 25-10-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 18:37
Hoop dan dat die M2 2023 varianten van de Macbook Pro met korting worden verkocht tijdens Black Friday, ofzo. Zit er al een tijdje op te loeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:00
En een Scary Fast Apple TV? Apple TV Pro misschien?

Een die hoge kwaliteit blu ray .mkv’s en .iso’s kan spelen. Een die DTS:X, DTS-HD MA, Dolby Atmos en Dolby TrueHD kan doorzetten.

De iPhone 15 Pro kan een paar consolegames spelen, toch? Misschien leuk om dat dan ook mogelijk te maken voor de Apple TV met een Pro-model. De prijzen voor Arcade en One en zo zijn al verhoogd. Zouden ze met wat nieuwe games en een Apple TV Pro kunnen rechtvaardigen.

Wideband mics voor Siri er op.

Gaat toch niet komen, maar voor alleen FaceTime kan ik de Apple TV niet verantwoorden. Als je hem echter ook als goede mediaspeler kunt gebruiken ben ik meteen verkocht. Laat me dus even lekker dromen :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:20
Ample Energy schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:36:

Een die hoge kwaliteit blu ray .mkv’s en .iso’s kan spelen. Een die DTS:X, DTS-HD MA, Dolby Atmos en Dolby TrueHD kan doorzetten.

[…]

Gaat toch niet komen, maar voor alleen FaceTime kan ik de Apple TV niet verantwoorden. Als je hem echter ook als goede mediaspeler kunt gebruiken ben ik meteen verkocht. Laat me dus even lekker dromen :+
Ik denk dat Apple teveel geld verdient aan iTunes om dat serieus te overwegen. Rippen van disks past ook niet in de filosofie van Apple en gaan de studio’s ook niet waarderen, ondanks de legaliteit.

Naar mijn gevoel is ATV al een goede mediaspeler, maar kan het wel software/ui updates krijgen. Hardware is nog lang niet nodig.
Speelt iTunes films en streamers goed af hoor.

Siri upgrades zijn altijd welkom, maar daarvoor zouden ze eerst het onderliggende mogen upgraden ;). Blijft jammer hoe brak de kwaliteit is van Siri ten opzichte van Alexa en Google Assistent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
Ample Energy schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:36:

De iPhone 15 Pro kan een paar consolegames spelen, toch? Misschien leuk om dat dan ook mogelijk te maken voor de Apple TV met een Pro-model. De prijzen voor Arcade en One en zo zijn al verhoogd. Zouden ze met wat nieuwe games en een Apple TV Pro kunnen rechtvaardigen.

Ik denk dat die Scary Fast Apple TV Pro misschien best wel eens interessant kan zijn. Maar zijn 0,0 rumors over, dus ik denk nu nog niet.
Denk inderdaad niet dat ze dat dan zouden doen om mkv's af te kunnen spelen, dat past echt niet bij Apple. Maar wel gaming... daar is Apple zich wel op aan het focussen.
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ze iets verzinnen met een simpele AppleTV, maar die heeeeel snel AirPlay kan ontvangen, zodat je met je iPhone 15 Pro kan gamen en dat op je big screen TV kan zien.

Ik zou zelf wel echt geïnteresseerd zijn in een Apple TV Pro, als daar leuke games op komen. Ben al sinds het begin lid van Apple Arcade en er komen best wel wat leuke spelletjes voorbij.. simpele spelletjes die vermakelijk zijn, maar ik ben wel toe aan een echt spel.

Dus ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Quakie

quakelen

Ik gebruik Infuse op mijn iPhone. Ik weet dat er een Apple TV variant is. Ik ga er eigenlijk blind vanuit dat Infuse alles afhandelt qua video formaten. Tenminste ik ben nog niks tegen gekomen wat niet speelt. Ik gebruik het weinig maar toch zover ik weet enige app die ondertiteling goed doet via AirPlay.

Qua pro als in cpu gaat dat van zelf een keer komen maar verwacht ook niet nu. Wat ik lees is dat Appletv achter loop qua cpu omdat er te weinig van verkocht wordt om duurdere variant te rechtvaardigen. Dan moet het apparaat pro prijs krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Quakie op 26-10-2023 13:09 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 23:17
Apple heeft een leuke gadget en snacks gestuurd naar influencers.

https://www.macrumors.com...t-boxes-sweet-and-spooky/

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaraNostra schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:12:
Hoop dan dat die M2 2023 varianten van de Macbook Pro met korting worden verkocht tijdens Black Friday, ofzo. Zit er al een tijdje op te loeren.
Schat van wel…. Heb net een 14” M2 MBP gekocht en is deze week geleverd net na de aankondiging voor scary fast. Maar even in de doos laten zitten zodat ie ongeopend terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Een nieuwe Apple TV waarbij je ook PS Remote Play zou kunnen gebruiken. Daar heb ik wel oren naar. Ik weet het, een losse kreet zo. Maar zat hier aan te denken toen mijn dochter gisteren gewoon in de woonkamer aan het gamen was op haar laptop terwijl de PS4 boven staat.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Good afternoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Haha ja dat gaan ze niet zeggen schat ik zo in :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Dit blijft een rustig topic vannacht gok ik zo?
Ik ga er zelf niet voor wakker blijven in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hathi schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:07:
Dit blijft een rustig topic vannacht gok ik zo?
Ik ga er zelf niet voor wakker blijven in ieder geval.
Vroegah keek ik alles maar nu deze 01:00 begint vind ik dat eigenlijk wel prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:59
Ik ga ook niet kijken. Een goede nachtrust is belangrijk en ik lees het morgen wel. Er staat voor mij toch niets nieuws op het programma.

Vind het wel jammer dat Apple haar Europese klanten zo vergeet. Maar ja, de wereld draait niet alleen om ons, hè? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik kijk morgen alleen het eventuele stukje over de Vision Pro

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppleFan2007
De wekker staat toch al, toch voor het event in mijn bed al kruipen zodat ik morgen toch geen zombie ben. Ik heb al sinds 2018 geen event meer gemist dus die streak gaan we niet opgeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4SekVF2ubJaVTuOtLO07D86blU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlMTWvHIuUqkizIIyueVVPZ9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 23:17
AppleFan2007 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:04:
De wekker staat toch al, toch voor het event in mijn bed al kruipen zodat ik morgen toch geen zombie ben. Ik heb al sinds 2018 geen event meer gemist dus die streak gaan we niet opgeven.
[Afbeelding]
Apple fan zeker? :P

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dennisweb
Sinds 2007, denk ik… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Hoe weet jij dat??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik zou helemaal kapot gaan op zn slaap schema.. dit is voor juist mij juist killing..

Denk niet dat ik het ga doen, maar ik zou dus gewoon wakker blijven en dan maar 5 uur slapen...
Als je voor de rest prima slaapt is een keer vijf uur niet zo erg. Ik heb zelf 2 kinderen, gelukkig niet meer heel klein dat ik continu in de nacht op ben. In begin ga je kapot, na een tijdje went het redelijk. Ik had meeste moeite wanneer als ik wakker werd in eerste 2 uur van mijn slaap..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[Afbeelding]
Haha sinds 2018, dan voel ik mij ineens heel oud 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:51:
Ik kijk morgen alleen het eventuele stukje over de Vision Pro
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Of dat nog wat concreter wordt enz.

Was eerst absoluut niet in de race voor een Vision Pro maar sta inmiddels met een been op “als de reviews goed zijn toch maar eens een importeren”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:56
Mijn zoon is ook twee op dit moment, en inderdaad verknocht aan de iPad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Deze slaan we over, maar ben wel heel erg benieuwd. Morgen maar eens alles terug lezen. Ga slow-chat hier wel missen. :)

En zelfs als een iPhone event om 1 uur (door de weeks) zou zijn zou ik het niet meer kijken. Hopelijk trekken ze die lijn niet door.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[Afbeelding]
Dan kijk je samen met Gonny van iCulture. Want die is natuurlijk weer zo nerveus als het maar zijn kan. En daarna lekker copy pasten van MacRumors. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:05:
[...]

Dan kijk je samen met Gonny van iCulture. Want die is natuurlijk weer zo nerveus als het maar zijn kan. En daarna lekker copy pasten van MacRumors. :)
“WE GINGEN NAAR OBERHAUSEN OM EEN APPLE WATCH TE PASSEN” :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
THE_BASE schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:05:
[...]

Ah Gonny, lang geleden dat ik nog een artikel van haar heb gelezen. Vroeger vond ik iCulture wel nog een leuke site maar zoals je zegt is het tegenwoordig veel copy & paste, zelfs van hun eigen artikels is het continu herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vroeger, in 2018 weet je wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:16:
[...]

“WE GINGEN NAAR OBERHAUSEN OM EEN APPLE WATCH TE PASSEN” :+
Zo stel je de wintertijd in op je iPhone, iPad en Apple Watch:
https://www.iculture.nl/t...jd-instellen-iphone-ipad/

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
Ik vind het meestal wel leuk om de video’s te bekijken. En nu met de box naar influencers en een andere tijd ben ik wel benieuwd naar de opzet. Maar blijf er toch niet wakker voor.

Verwacht zelf ook geen nieuw apparaat te kopen binnenkort, dus het is ook wat minder van toepassing voor mij.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:20
Hoe groot is de kans dat ze de vernieuwde Apple TV app benoemen? Heb namelijk wel de beta, maar vraag me wel wat de toekomst inhoudt. Of zal dit daadwerkelijk alleen Macs en potentieel iPads zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Good morning I guess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Lets go!

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Ik had dus ongelijk, we krijgen een update van alle 3 de chips tegelijk.
We kunnen de M3, M3 pro en M3 max verwelkomen in de line-up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

M3 Max tot max 128GB RAM in een Laptop, holy moly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zei ze nou M3 in de 14"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:32

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Interessant, goedkopere instapprijs dan waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Zullen gerust mooie chips zijn, maar door dat unified memory zijn de verkoopprijzen voor mij persoonlijk véél te hoog.

Ja, weet ook niet wat ik bij een Mac-event doe :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nieuwe kleur, titanium?

Space black en geen vingerafdrukken? Ben benieuwd!

[ Voor 85% gewijzigd door Greatsword op 31-10-2023 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ze benadrukken enorm dat de overstap van intel based naar arm het nu echt waard zou zijn. Zouden ze daar op doelen met dit event? Is rosetta te duur om te onderhouden? (Wat ik kan begrijpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Op het eerste zicht lijkt dit eerder een licht donkerder space grey maar het ziet er wel goed uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOj-NPrmeyVY3rWozNCOxzZjH9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lFLOgdkFKHBo6PZfOMugviR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
de 14 inch vervangt dus nu de 13 inch volledig, die zal dus te configureren zijn met zowel een M3 als M3 pro veronderstel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik maak zo wel een topic voor de nieuwe MacBook Pro's maar wat zou een goed titel zijn, we hebben nu al MacBook Pro (14- en 16-inch) 2023 – Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Macbook Pro M3 2023 (14- en 16-inch)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Greatsword schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 01:26:
Ik maak zo wel een topic voor de nieuwe MacBook Pro's maar wat zou een goed titel zijn, we hebben nu al MacBook Pro (14- en 16-inch) 2023 – Ervaringen & Discussie
De titel kan redelijk algemeen zijn nu, M3 MacBook Pro omvat nu eigenlijk alle apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hah, shot on iPhone 15 Pro Max

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dat was heel kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Wow, dat was veel korter dan verwacht.
de iMac was wel zeer mager en om eerlijk te zijn hadden de M3 chips nog even kunnen wachten tot volgend jaar.
Een beetje teleurstellend om hiervoor de wekker te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:06
Dat was het dan.

Lijkt een mooie performance upgrade, verder niet veel nieuws. Geen 27 inch IMac ?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Kort maar krachtig (en scary)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Dit was het? -O-
Eerste en laatste keer dat ik een Mac-event kijk.
Wtf, hier had toch helemaal niemand wat aan? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Moest gewoon een press release zijn…

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Ja, bijzonder. Ik heb echt het idee dat Apple de Intel users hiermee wilt meesleuren in de ARM wereld zodat ze die compatibiliteit kunnen laten vallen. Voor de rest leuke performance boosts t.o.v. de M1 (mijn gen), maar tot nu toe niet overtuigd om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

De MacBook Pro 14 inch m2 pro versie was toch 1999 euro ?
De m3 is nu dus duurder en met 8GB i.p.v. 16GB. Terwijl in Amerika het juist goedkoper is geworden.

Het lijkt erop dat space black alleen bij m3 pro of max is. M3 krijgt nieuwe kleur niet.

Ik vind jammer dat gerucht van 12GB dus niet klopt. Dure machine 2029 euro en dan met 8GB.

[ Voor 40% gewijzigd door Quakie op 31-10-2023 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
MysticX schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 01:33:
Moest gewoon een press release zijn…
de M3 is voor een Press release een beetje te groot, zeker omdat we een verschuiving zien in welke modellen nu verkocht worden.
In de iMac zou veel meer potentieel zitten om te veranderen, vooral verrassend is dat we hier niets te horen krijgen over USB-C accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:23
Scary fast afgelopen zeg. Leuke upgrade maar voor mij niet waard om te upgraden vanaf m’n M1 Max.
Ze konden beter gewoon een mailtje sturen naar de Intel users ipv zo’n event :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Damn :o Bijna 6k, en dan nog niet eens de 128GB ram aangeklikt (was nog bijna 1000 meer)

(Mijn workloads profiteren meer van extra CPU dan RAM)

Edit: net mn order van mn M1 erbij gepakt. Scheelt maar 700 euro eigenlijk. Valt opzich wel mee. Maar die 5k grens is zo confronterend :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Htsxk1nqSJbf_HH0OglTpxqApuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nye7ZGe6O2hSOgIntf8TKypV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door g1n0 op 31-10-2023 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Ook geen iPad en AirPods upgrades, jammer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
De prijsstrategie is op zijn minst gezegd opvallend, nu startend op 2029 euro maakt dat er een verschil zit van 730 euro tussen de Air en de Pro. Zo geef je de klanten in mijn ogen weinig keuze, met de 13 inch had je nog een leuke middenmoot om wat meer performance te hebben bij langdurige workloads zonder dat je hiervoor diep in de buidel moest tasten. Nu duwt apple hun klanten in 2 hokjes en je hebt niet veel keuze.

Het verschil tussen M2 en M3 lijkt ook niet revolutionair groot dus daarin wordt die 730 euro verschil ook niet gerechtvaardigd.

[ Voor 13% gewijzigd door AppleFan2007 op 31-10-2023 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topic is aangemaakt voor verdere discussie MacBook Pro (M3) 14-en 16-inch - Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 00:49
Ik kon dit bijna niet geloven. Op de apple website is de stream ook in HDR uitgezonden. Het zag er fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Davidas schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 01:38:
Ook geen iPad en AirPods upgrades, jammer..
Zou helemaal de iPads vergeten, ja…

Is de Air 4 nog een jaar dé instap iPad of komt er nog een event binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Quakie schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 01:34:
De MacBook Pro 14 inch m2 pro versie was toch 1999 euro ?.
Via derde partijen vaak wel maar officieel was die iets van €2299 of €2499,-, wel duurder geworden met de Pro cpu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou niets gemist zie ik, gelukkig lekker doorgeslapen.

Zwarte MBP is wel cool, die komt er ooit nog wel eens maar dat “iets sneller. Iets efficiënter” verhaal geloof ik allemaal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zo. Heerlijk geslapen en niet veel gemist voor m’n gevoel. :)

Hopende op een leuke deal voor iMac M1. Die waren nog wel eens voor onder de duizend euro te vinden, laatste tijd absoluut niet meer. En meer dan dat vind ik hem echt niet waard.

Edit: zie nu dat iMac M3 1.619,- euro kost. Hou eens op.

[ Voor 11% gewijzigd door THE_BASE op 31-10-2023 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:06
THE_BASE schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:26:
Zo. Heerlijk geslapen en niet veel gemist voor m’n gevoel. :)

Hopende op een leuke deal voor iMac M1. Die waren nog wel eens voor onder de duizend euro te vinden, laatste tijd absoluut niet meer. En meer dan dat vind ik hem echt niet waard.

Edit: zie nu dat iMac M3 1.619,- euro kost. Hou eens op.
Ja ik zit al een paar jaar te azen op een iMac maar het is telkens zo een ontradende prijsconstructie dat ik de nuchtere kant van mezelf niet kan overtuigen om die hoeveelheid geld op de tafel te leggen.

Ik heb een leuke Mac Mini M1, kostte me minder dan 700 EUR geloof ik. Nog een 4k schermpje van mijn vorige PC en dat werkt ook prima. Ja dat is mooi zo een all-in-one design, 4.5k scherm, maar om een beetje future Proof toestel te configureren, daar kan ik 3 of 4 Mac mini's voor kopen 8)7

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Darks schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Ja ik zit al een paar jaar te azen op een iMac maar het is telkens zo een ontradende prijsconstructie dat ik de nuchtere kant van mezelf niet kan overtuigen om die hoeveelheid geld op de tafel te leggen.

Ik heb een leuke Mac Mini M1, kostte me minder dan 700 EUR geloof ik. Nog een 4k schermpje van mijn vorige PC en dat werkt ook prima. Ja dat is mooi zo een all-in-one design, 4.5k scherm, maar om een beetje future Proof toestel te configureren, daar kan ik 3 of 4 Mac mini's voor kopen 8)7
Ja eens, ik heb een M2 Mac Mini onder de tv en die was zelfs €505,- op Amazon (nieuw). Doe daar een deftig 4K scherm bij en een iMac is wel heel moeilijk aan jezelf te verkopen voor deze nieuwe prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:36:
[...]

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Of dat nog wat concreter wordt enz.
Niets helaas. Er zal vast een maart event komen.
Ample Energy schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 01:32:
Dit was het? -O-
Eerste en laatste keer dat ik een Mac-event kijk.
Wtf, hier had toch helemaal niemand wat aan? :P
Zelfs de 10 minuten recap van The Verge was saai :|

[ Voor 38% gewijzigd door Mog op 31-10-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:58
Donstil schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:55:
[...]

Ja eens, ik heb een M2 Mac Mini onder de tv en die was zelfs €505,- op Amazon (nieuw). Doe daar een deftig 4K scherm bij en een iMac is wel heel moeilijk aan jezelf te verkopen voor deze nieuwe prijs.
Bijvoorbeeld ook keuzes om het goedkoopste model niet uit te rusten met een gigabit ethernet poort..
Wil ik die wel en bijvoorbeeld 16GB RAM ("futureproof" je kent het wel) dan zit je al gelijk op €2079. :/

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AntraXxX schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:45:
[...]

Bijvoorbeeld ook keuzes om het goedkoopste model niet uit te rusten met een gigabit ethernet poort..
Wil ik die wel en bijvoorbeeld 16GB RAM ("futureproof" je kent het wel) dan zit je al gelijk op €2079. :/
Ja eens, dat soort keuzes zijn gewoon smerig.
Of beginnen met 8 GB in je "Pro" Macbook enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Als de prijzen nog verder stijgen, denk ik dat ik gewoon weer een Windows laptop koop. Apple wordt wel erg duur zo. Bijna 5000 euro voor een MacBook Pro. Apple gebruikt de EU als uitknijpmarkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisweb schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:10:
Als de prijzen nog verder stijgen, denk ik dat ik gewoon weer een Windows laptop koop. Apple wordt wel erg duur zo. Bijna 5000 euro voor een MacBook Pro. Apple gebruikt de EU als uitknijpmarkt.
Koop maar een Windows laptop. De prijzen gaan nog verder stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Mog schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:16:
[...]

Koop maar een Windows laptop. De prijzen gaan nog verder stijgen.
Edit: ik keek niet goed. Een soortgelijke configuratie kost bij Apple 4299. Dus dat is 200 euro meer. Valt wel mee, dan. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Dennisweb op 31-10-2023 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 09:11
Darks schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Het valt ook wel weer mee hoe veel geld het is voor wat je krijgt. Een high-end GPU kost al snel € 1.000.. en dan ben je er nog niet. Je zult er van opkijken wat het tegenwoordig kost om zelf een computer samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Voor degene die geïnteresseerd zijn in hoe het event volledig gefilmd is op een iPhone: Apple zette vannacht een video online met BTS materiaal om het even later terug offline te halen.
Gelukkige zijn er enkelen die de video al hadden gedownload.
https://www.reddit.com/r/mac/s/R7nVxbpVmw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

AppleFan2007 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:53:
Voor degene die geïnteresseerd zijn in hoe het event volledig gefilmd is op een iPhone: Apple zette vannacht een video online met BTS materiaal om het even later terug offline te halen.
Gelukkige zijn er enkelen die de video al hadden gedownload.
https://www.reddit.com/r/mac/s/R7nVxbpVmw
Helaas ook weer offline :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Jammer, had het graag gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand op basis van wat we nu weten nog een goed argument om de 14” M2 MBP met 16/512 die ik vorige week heb ontvangen tegen een meerprijs van €290 om te ruilen voor de nieuwe M3 MBP met 18/512?

Voor zover ik nu kan zien betaal ik dan bijna €300 meer voor +2GB en een scherm met een tikje hogere peak helderheid, en de keuze voor een zwarte…. M2 pro is voor mij al meer dan snel genoeg.

De M2 besteld net voor het scary event werd aangekondigd en het er niet op leek dat er dit jaar nog M3 versies zouden komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
Mog schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:09:
[...]

Helaas ook weer offline :(
Ik heb het ook opgeslaan, ik zal straks de link delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:15:
Iemand op basis van wat we nu weten nog een goed argument om de 14” M2 MBP met 16/512 die ik vorige week heb ontvangen tegen een meerprijs van €290 om te ruilen voor de nieuwe M3 MBP met 18/512?

Voor zover ik nu kan zien betaal ik dan bijna €300 meer voor +2GB en een scherm met een tikje hogere peak helderheid, en de keuze voor een zwarte…. M2 pro is voor mij al meer dan snel genoeg.

De M2 besteld net voor het scary event werd aangekondigd en het er niet op leek dat er dit jaar nog M3 versies zouden komen
Zou zeggen van niet, ligt er vooral aan waar je die base 14” M2 pro voor gekocht hebt.
Want je hebt goed kans dat de voorraad modellen wel in prijs gaan zakken, als je nu al tegen een scherpe prijs gekocht hebt dan zou ik het lekker zo laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
https://we.tl/t-gmySKOp8oT
Via de WeTransfer link kan je de BTS downloaden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb hem ook op Twitter gevonden: https://twitter.com/Apple...Tjpbp6VAoKBcckeEMAoA&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:15:

Hoop geld.. zeker in % van het aanschafbedrag zou het persoonlijk alleen overwegen als je er op wilt gamen wegens hardwarematig raytracing.. Als dat geen punt is zou ik lekker het geld in mijn zak houden. Hoop geld voor zwart... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:44:
[...]
Zou zeggen van niet, ligt er vooral aan waar je die base 14” M2 pro voor gekocht hebt.
Want je hebt goed kans dat de voorraad modellen wel in prijs gaan zakken, als je nu al tegen een scherpe prijs gekocht hebt dan zou ik het lekker zo laten.
Net nog aangeschaft met een extra onderwijskorting van bijna €200 die tot 23/10 goldt. Met de prijsstijging van €100 voor de M3 versie is het verschil dus nu bijna €300.

Specs wise heb ik niets meer nodig tov de M2 dus dan is het argument inderdaad vooral de waardedaling van de huidige (maar dat is bij een eventuele verkoop over een paar jaar ook niet spannend) en de keuze voor een zwarte en het gevoel de laatste versie te hebben :-).

Verder zie ik op basis van wat bekend is ook weinig echte verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal waar :-). Geen gamer, AV1 decoder zou wellicht in de toekomst wat kunnen schelen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Oei dat vind ik dan wel weer heel tof.

Pagina: 1