Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Apple Special Event
Dinsdag 7 mei om 16:00 Nederlandse tijd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqarXBleKFN9MTRWRuSHFkziiqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qqSktc40OCBKIRbIXAYL2qlH.png?f=fotoalbum_large

Hoe kan ik dit event bekijken of volgen?

Het event zal je op dinsdag 7 mei om 16:00 (Nederlandse tijd) live kunnen bekijken via de website van Apple, de officiële YouTube pagina of via de Apple TV app.

Welke hardware kunnen we verwachten?

• iPad Pro updates (M3 chip, OLED scherm)
  • iPad Air updates (+ introductie van 12.9" model)
  • Apple Pencil update ('squeeze gesture')
  • iPad Pro Magic Keyboard update (ander design)

Welke software kunnen we verwachten?

Er zijn hier geen concrete geruchten over. Vijf weken later, van 10 tot en met 14 juni, vindt het WWDC plaats. Dan worden naar verwachting grote nieuwe versies van Apple software aangekondigd, zoals iOS of iPadOS. Het is het meest logisch dat grote updates ook pas dan zullen worden aangekondigd.

Polls

Poll: Naar welke nieuwe iPad kijk jij het meeste uit?
iPad Pro 11" (2024)
iPad Pro 13" (2024)
iPad Air 10.9" (2024)
iPad Air 12.9" (2024)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406498&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Naar welke (verwachte) upgrade kijk jij het meeste uit?
OLED scherm (iPad Pro's)
Groter 12.9" scherm (iPad Air)
Nieuwe Apple pencil
Nieuwe Magic Keyboard
Landscape front-facing camera
Nieuw design (iPad Pro)
Chip upgrade (M3)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406499&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat 13” valt toch een beetje tegen,

De upgrade naar OLED lijkt mij iets wat vooral op het 11” model echt verschil gaat maken. Het 12,9” scherm wat ze gebruiken voor de m1/m2 variant is al zo goed daar verwacht ik geen groot verschil, op misschien een beetje verschil in de blooming hoek na.

Ben wel benieuwd naar het vernieuwde Magic Keyboard verder, die is voor mij inmiddels onmisbaar geworden alleen de materialen aan de buitenkant zijn wel wat slecht geworden na 3 jaar intensief gebruik.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 11-05-2024 20:23 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:33
Blij dat, aldus de verwachtingen, de camera eindelijk aan de "correcte" kant van de iPad te vinden zal zijn.
Benieuwd hoe ze de CPU willen insteken n.a.v. de geruchten waarbij de nadruk op AI ligt en de M3 qua NPU "achter" loopt op bijv. de A17 Pro. Ook omdat Gurman aangeeft dat Apple, binnen één jaar, alle Mac's op M4 wil hebben en M3 voor diverse modellen gaat overslaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBn-eJbRDMQMRRLjapO9ZZ51gEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PVa37UzIdCTQ3R9nVOwmcQfE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:31
Ben vooral benieuwd naar hoe de omrekeningskoersen nu weer voor een prijsverhoging gaan zorgen. 1200 USD iPad oled gaat €2200 worden? :+

Zou zelf wel een iPad Air 512GB-1TB willen. De huidige blijven steken op 256GB.

Maar goed, ik ga toch vallen over de prijs. Blijft speelgoed in plaats van gereedschap en dan ken ik wel leuker speelgoed.
robcoenen schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:04:
Blij dat, aldus de verwachtingen, de camera eindelijk aan de "correcte" kant van de iPad te vinden zal zijn.
Benieuwd hoe ze de CPU willen insteken n.a.v. de geruchten waarbij de nadruk op AI ligt en de M3 qua NPU "achter" loopt op bijv. de A17 Pro. Ook omdat Gurman aangeeft dat Apple, binnen één jaar, alle Mac's op M4 wil hebben en M3 voor diverse modellen gaat overslaan.

[Afbeelding]
Ze hebben laatst weer een overname gedaan voor AI, specifiek gericht op on-device verwerken van data. Niemand weet wat Apple met AI gaat doen, maar door de FOMO voelt het kopen van een M3-apparaat nu alvast niet goed meer.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Ample Energy schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:30:
Ze hebben laatst weer een overname gedaan voor AI...
Vooral het afgelopen jaar zijn ze flink aan het shoppen geweest
In an interview with Reuters, the Apple CEO said its $22.6 billion spending on research and development is driven by investment AI technologies, including generative AI. This was in response to the Thursday earnings call, when Cook addressed questions about Apple's consumer approach to AI.
(bron)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Jx5iruh-pCfubpwDODh27-G5rE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LQM7Nlaa7WaybW7NmjlqMHm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:31
robcoenen schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:45:
[...]

Vooral het afgelopen jaar zijn ze flink aan het shoppen geweest

[...]
(bron)

[Afbeelding]
Als Siri maar bruikbaarder wordt!
Veel meer dan timers zetten en aangeven dat ze me niet begrijpt lukt nog niet :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dit wordt een saai evenement voor mij. Het enige wat ik wil upgraden zijn de iPad mini’s (5e generatie) van mijn kinderen. Maar die gaan geen Air of Pro krijgen.

Ik hoop op een releasedatum van de Vision Pro buiten de Verenigde Staten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 15:00
Ik hoef niet te upgraden maar ben wel weer benieuwd en ga er weer voor zitten :)

Ik wel een soort van kinder iPad willen. Mijn dochter van 7 is langzamerhand wel toe aan zo'n ding en ik hou haar graag in het Apple ecosysteem. Echter kost de goedkoopste iPad al 390 euro en dan moet er nog een case en screenprotector bij :) De wens voor ergens richting de 200 euro voor een instap iPad voor kinderen zou mooi zijn.

Ik verwacht het niet maar de wens is er wel :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Mog schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:56:
Het enige wat ik wil upgraden zijn de iPad mini’s (5e generatie)
Nog even geduld hebben ;-)
"The company is also working on new versions of the low-end iPad and iPad mini, but those won't be coming before the end of the year at the earliest," he said. "The new downscale iPad will probably end up being a cost-reduced version of the 10th generation model from 2022, while the iPad mini update won't include much more than a processor upgrade."
(bron)

Much more refereert in dit geval naar een camera-upgrade, Wi-Fi 6e, Bluetooth 5.3, een aanpassing voor het "jelly scrolling" effect en mogelijk andere kleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-07 15:19
Ben erg benieuwd. Heb de iPad M1 waarvan net als @Donstil de accu slecht begint te worden. Maar het moet wel een heel dikke upgrade worden (tegen een normale prijs) wil ik gaan upgraden. Een nieuwe accu bij Apple kost 150 euro. Voor de rest heb ik eigenlijk niet veel te klagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Ik vind de iPad het leukste Apple product dat ik niet van plan ben te gaan kopen.

Voor mij zijn ze te duur voor een leuk internet apperaatje en te beperkt als laptopvervanger. En zeker sinds de macbooks M chips hebben is het voordeel van een handig compact ding met lange batterijduur ook een beetje weggevallen.
Het is vloeken in de kerk, maar ik zou wel zoiets willen als de Apple versie van een die Microsoft surface dingen willen hebben. Voor mijn part met oppervlakkig gezien een IpadOS gevoel maar stiekem gewoon volledige MacOS er onder inclusief de multitask ervaring en volle root access.
Of ik wil een goedkopere iPad, met groter scherm dan die goedkope ipads hebben en met een moderner uiterlijk zonder een home knop en zonder een pencil die met een kabeltje moet aanpluggen. (Ik weet dat de nieuwe iPads die home knop noet hebben, maar de prijs is er ook mee omhoog gegaan). Ow, en die zwarte randen liever ook meteen veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
PrimusIP schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:58:
Ik vind de iPad het leukste Apple product dat ik niet van plan ben te gaan kopen.

Voor mij zijn ze te duur voor een leuk internet apperaatje en te beperkt als laptopvervanger. En zeker sinds de macbooks M chips hebben is het voordeel van een handig compact ding met lange batterijduur ook een beetje weggevallen.
Het is vloeken in de kerk, maar ik zou wel zoiets willen als de Apple versie van een die Microsoft surface dingen willen hebben. Voor mijn part met oppervlakkig gezien een IpadOS gevoel maar stiekem gewoon volledige MacOS er onder inclusief de multitask ervaring en volle root access.
Of ik wil een goedkopere iPad, met groter scherm dan die goedkope ipads hebben en met een moderner uiterlijk zonder een home knop en zonder een pencil die met een kabeltje moet aanpluggen. (Ik weet dat de nieuwe iPads die home knop noet hebben, maar de prijs is er ook mee omhoog gegaan). Ow, en die zwarte randen liever ook meteen veel kleiner.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik heb een 11 inch pro ook een tijdje geprobeerd als laptop vervanger, echter was het voor mij net niet voldoende elke keer. En dan heb je inderdaad een vrij duur multimedia apparaat, terwijl het echt een geweldig apparaat is!. Nu heb ik eem M2 macbook air. Batterij duur is beter dan de iPad (wordt al wat ouder) en net zo licht en makkelijk in gebruik.

Desalniettemin ben ik wel weer benieuwd naar aanstaande keynote :D

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
PrimusIP schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:58:
[…]
[…]
Het beste zou zijn om een dubbele OS te hebben die automatisch registreert welke versie die moet hebben icm aangesloten apparaten. Ik durf zelf niet te zeggen of dit haalbaar is.
Als er alleen iPadOS of MacOS op zit dan is het apparaat niet gedetailleerd genoeg voor Mac taken, of juist te gedetailleerd voor touch screen gebruik. Logischer zou zijn om gewoon kleinere en lichtere MacBook te hebben en de iPads laten vervangen door de Vision Pro.

MacAddress (van Linus Tech Tips) heeft wel een goede video waarom touchscreen op Macs niet zo ideaal zijn in de huidige stand van zaken. Wat natuurlijk niet betekent dat met de juiste aanpassingen het wel kan werken.

Edit:https://youtu.be/Eck3cimhKyA?feature=shared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
BiaggioLuciano schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:55:
MacAddress (van Linus Tech Tips) heeft wel een goede video waarom touchscreen op Macs niet zo ideaal zijn in de huidige stand van zaken. Wat natuurlijk niet betekent dat met de juiste aanpassingen het wel kan werken.

Edit:https://youtu.be/Eck3cimhKyA?feature=shared
Een gewone MacBook (zoals ze nu zijn met scherm en toetsenbordfysiek aan elkaar) zie ik ook niet van toegevoegde waarde. Ik ken die Windows dingen wel. Het werkt niet prettig, terwijl je een tochpad en toetsenbord in handbereik hebt. Het zijn geen tablets en je krijgt wel vingerafdrukken op je scherm.

Ik zou het dan eerder zien zoals ze ook wel voor Windows hardware bestaan: Een los te koppelen autonoom scherm. Een optie is om dan met dubbele interface te werken. Maar ik vind dat niet echt bij Apple passen. Dan krijg je zo'n Dex idee. Wellicht dat er dan meer te doen is met Launchpad te verbeteren en dat meer IOS achtig te maken. Maar voor window management zou je wel iets voor moeten verzinnen. En ook hoe je als los scherm "modus" wel met 'traditionele' macOS apps kunt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ample Energy schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:30:
Ben vooral benieuwd naar hoe de omrekeningskoersen nu weer voor een prijsverhoging gaan zorgen. 1200 USD iPad oled gaat €2200 worden? :+
Hopelijk valt het deze keer mee! Alle prijzen van alle huidige iPad modellen zijn gebaseerd op een koers waarbij een euro minder waard was dan een dollar. De iPhone 14 had met hetzelfde te maken, maar bij de iPhone 15 - de euro is inmiddels weer meer waard dan een dollar - werden de Euro-adviesprijzen weer verlaagd.

Bij gelijkblijvende USD-prijzen zullen we misschien dus wel lagere EUR-prijzen zien.

Overigens lijkt Apple dit effect onofficieel al wel enigszins doorgevoerd te hebben voor in ieder geval de reguliere "iPad 2022" (uitvoering: Apple iPad (2022) Wi-Fi 64GB Zilver). De prijsgrafiek in de pricewatch laat duidelijk zien dat de inkoopprijzen voor vrijwel alle winkeliers rond februari/maart al flink zijn gedaald (met meer dan €100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
robcoenen schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:04:

[Afbeelding]
Gurman now believes there is a "strong possibility" that the upcoming iPad Pro models will be equipped with Apple's next-generation M4 chip, rather than the M3 chip that debuted in the MacBook Pro and iMac six months ago. He said a key new feature of the M4 chip will be an upgraded Neural Engine that boosts performance for AI tasks, and he believes Apple will market the next iPad Pro as an AI-powered device.
Link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat belooft wat!
Apple Event This Week Expected to Last 'About 35 Minutes'
https://www.macrumors.com...-about-35-minutes-report/

[ Voor 26% gewijzigd door THE_BASE op 06-05-2024 11:33 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

THE_BASE schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:33:
Dat belooft wat!
Apple Event This Week Expected to Last 'About 35 Minutes'
https://www.macrumors.com...-about-35-minutes-report/
35 minuten is toch helemaal niet lang voor een Apple event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downtime schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:54:
[...]

Klopt inderdaad, alleen dit gaat puur om iPad hardware natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik duim overigens nog steeds dat er toch een grotere iPad Pro / Max / Ultra uit de hoge hoed komt 🙃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:02

Aiii

何これ

35 minuten lijkt mij prima, ze laten de Pro en Air hardware zien, praten wat over het scherm voor beiden (OLED bij de een, 12.9-inch bij de ander), en laten het nieuwe Magic Keyboard zien. Dan ben je wel klaar in 30 minuten en dat is goed zo.

Dat urenlang gelul over het milieu hoeft van mij niet zo en de software komt over een maandje bij de WWDC aan bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
downtime schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:54:
[...]

Het was sarcastisch. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 10:12

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Morgen gaat Apple ons uitleggen wat OLED precies is. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:44
Benieuwd of de Air nu ook Face ID krijgt. Oh ja, en camera in landscape graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-07 14:22

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik zit al een poosje te wachten om mijn iPad Air van 2019 te vervangen. Begint nu toch wel traag te worden en er zit een soort vlek/hotspot in het scherm, dus die is wel aan vervanging toe.

Ben vooral geïnteresseerd in de iPad pro 11" als opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zin in! Ik hoop eigenlijk stiekem ook nog op een nieuwe AirPods Max!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik hoop dat MagSafe eindelijk komt, dan kan je eindelijk een iPad ophangen aan de muur zonder dat je met stekkers/kabels hoeft te werken. Is toch wel iets waar de iPads flink achter lopen op de iPhones, draadloos laden kan al sinds the iPhone X dus je zou zeggen dat dit toevoegen aan de iPad hooguit een paar dollar zou moeten kosten inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Dreamvoid schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:39:
dus je zou zeggen dat dit toevoegen aan de iPad hooguit een paar dollar zou moeten kosten inmiddels.
wat iets kost voor Apple is niet zo relevant voor de uiteindelijke verkoopprijs van het product.

Zie RAM geheugen in de Mac's. Kost Apple geen drol en gaat een winstmarge van zo'n +300% overheen (van 8Gb naar 16/18GB RAM)

op zich wel weer een mooi nieuw verdienmodel;

een iPad met MagSafe functie voor slechts €99 meer tov de 'gewone' iPad zonder Magsafe

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 07-05-2024 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Alle iPhones hebben draadloos laden, ze maakten dat geen optionele extra functie - is ook lastig, je moet dan 2 aparte productielijnen gaan opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Dreamvoid schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:54:
Alle iPhones hebben draadloos laden, ze maakten dat geen optionele extra functie - is ook lastig, je moet dan 2 aparte productielijnen gaan opzetten.
true, maar als Apple ergens veel geld uit kan slaan zullen ze het vaak niet laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreamvoid schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:54:
Een meerprijs op draadloos/magsafe laden gaat niet gebeuren inderdaad. Dat wordt nooit winstgevend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben vooral benieuwd naar wat Apple gaat doen met het concept van de "Pro" iPad. Er is momenteel niets "Pro" aan de huidige iPad Pros. Het blijft een hybride tussen een iPhone en een Mac, het slechtste van beide werelden. Voor de goedkopere iPads is dit prima. Geweldig voor het consumeren van games, films, boeken, muziek. Maar een Pro gaat over creëren. En behalve voor apps die de Pencil als primaire invoer gebruiken (zoals ProCreate), werken de macOS-varianten veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Trouwens wel opvallend dat de Apple Store nog niet gesloten is, normaal gaat deze ver van te voren offline bij productaankondigingen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:18:
Ik ben vooral benieuwd naar wat Apple gaat doen met het concept van de "Pro" iPad. Er is momenteel niets "Pro" aan de huidige iPad Pros. Het blijft een hybride tussen een iPhone en een Mac, het slechtste van beide werelden. Voor de goedkopere iPads is dit prima. Geweldig voor het consumeren van games, films, boeken, muziek. Maar een Pro gaat over creëren. En behalve voor apps die de Pencil als primaire invoer gebruiken (zoals ProCreate), werken de macOS-varianten veel beter.
Er is genoeg Pro aan de huidige iPad Pro. Pro gaat namelijk niet (alleen) over “creëren” of zakelijk gebruik of iets in die richting, Pro staat bij Apple al jaren voor “Het beste wat er op dat moment mogelijk is”, zie ook alle andere producten die aan de bovenkant van hun categorie het stempel Pro mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:41:
[...]

Er is genoeg Pro aan de huidige iPad Pro. Pro gaat namelijk niet (alleen) over “creëren” of zakelijk gebruik of iets in die richting, Pro staat bij Apple al jaren voor “Het beste wat er op dat moment mogelijk is”, zie ook alle andere producten die aan de bovenkant van hun categorie het stempel Pro mee krijgen.
Sure. Maar dat is Apple's definitie. Niet die van de industrie. Al noemen ze het ding de iPad Ultra. Zolang er geen (volwaardige) versies zijn van Figma, Illustrator, Photoshop, Premiere, After Effects, Cinema 4D, Blender, Ableton, FL studio etc. blijft de iPad voor mij een apparaat om te consumeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:55:
[...]

Sure. Maar dat is Apple's definitie. Niet die van de industrie. Al noemen ze het ding de iPad Ultra. Zolang er geen (volwaardige) versies zijn van Figma, Illustrator, Photoshop, Premiere, After Effects, Cinema 4D, Blender, Ableton, FL studio etc. blijft de iPad voor mij een apparaat om te consumeren.
Ja voor jou idd en dat mag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik ben, al ben ik niet in de markt voor een nieuwe iPad, wel benieuwd wat ze te melden hebben. Ik geloof dat er met iPads nog best wat mogelijk is, maar dat de grootste mogelijkheden gecreëerd kunnen worden door aanpassingen of toevoegingen aan iPadOS. Dat voelt voor mij nog altijd als 'iOS voor grotere schermen' en niet volwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Heb de 2020 11" iPad Pro en ben opzich wel geneigd om weer eens te vernieuwen. Met name de accu is redelijk rap leeg. En merk ook dat hij met bepaalde handelingen wat moeite begint te krijgen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

THE_BASE schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:16:
Ik ben, al ben ik niet in de markt voor een nieuwe iPad, wel benieuwd wat ze te melden hebben. Ik geloof dat er met iPads nog best wat mogelijk is, maar dat de grootste mogelijkheden gecreëerd kunnen worden door aanpassingen of toevoegingen aan iPadOS. Dat voelt voor mij nog altijd als 'iOS voor grotere schermen' en niet volwassen.
Dat is het ook niet. En om nou op de EU te moeten wachten tot we 3rd party stores en alternatieve browser engines krijgen lijkt me ook niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop nog steeds dat die geruchten over een 14,5” (of nog groter) iPad ook waar blijken te zijn. 0,1” extra voelt toch een beetje als een natte wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:16:
Ja dat zal niet met deze Keynote zijn zou je zeggen. Dat is meer wat voor de WWDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:25:
[...]

Dat is het ook niet. En om nou op de EU te moeten wachten tot we 3rd party stores en alternatieve browser engines krijgen lijkt me ook niet wenselijk.
Die kogel is al door de kerk overigens. Apple moet, ondanks dat ze met ipadOS geen poortwachter zijn, toch aan de DMA voldoen.

Dat gaat ergens in de tweede helft van 2024 gebeuren. Naar verwachting met iPadOS 18.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 07-05-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Apple Store down :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Al sinds vanochtend. ;)

En stream is in Dolby Vision en Dolby Atmos. 👍🏻

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:50:
[...]

Al sinds vanochtend. ;)

En stream is in Dolby Vision en Dolby Atmos. 👍🏻
Oh kreeg net pas de melding binnen. Idd Vision & Atmos op de ATV 4K, ziet er top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:32:
Trouwens wel opvallend dat de Apple Store nog niet gesloten is, normaal gaat deze ver van te voren offline bij productaankondigingen toch?
Inmiddels wel. edit: Eerst verversen volgende keer 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 07-05-2024 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kafka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06 11:17
Goodmorning!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:52:
[...]

Oh kreeg net pas de melding binnen. Idd Vision & Atmos op de ATV 4K, ziet er top uit!
Aah ik zag dit bericht en dacht gelijk “ah vision nice” maar zag later pas dat je Dolby vision bedoelde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Wat is het verschil tussen de ASL en non ASL stream?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Biggest day for iPad since introduction, klinkt spannend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
"The biggest day for iPad since its introduction!"

Nou, bewijs het maar, Apple!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:51
ASL american sign language

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wow die shots blijven wel echt gruwelijk gemaakt zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:44
Uniciteit schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:01:
"The biggest day for iPad since its introduction!"

Nou, bewijs het maar, Apple!
Of letterlijk de grootste iPad :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jaja in de metro. We weten allemaal dat alleen Android gebruikers met het openbaar vervoer reizen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nieuwe air, woopwoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mm als dit ook waar is dan zal de 11/13” pro ook wel waar zijn 👎🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Een 13" Air, wel tof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
2 formaten air

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:06:
Of juist iets groter voor de Pro. Om het verschil nog steeds te laten bestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 07-05-2024 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:06:
hoe groot zal het verschi l zijn tussen de 12,9 e 13 inch? :p

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:06:
[...]

Of juist iets groter voor de Pro.
Hoop het. Geruchten spraken laatste weken juist over 11/13” (vanaf 11/12,9”)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:07:
[...]

hoe groot zal het verschi l zijn tussen de 12,9 e 13 inch? :p
Biggest upgrade yet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:07:
[...]

Hoop het. Geruchten spraken laatste weken juist over 11/13” (vanaf 11/12,9”)
Oke. Heb niks gevolgd qua geruchten m.b.t. iPad. Dus ik weet van niets deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Toevallig dat ze in die video een AirPods Max opzetten? Toch nieuwe versie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 15-07 19:36

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Multitasking met Splitscreen... zijn ze Stage Manager vergeten? :+

Launching containers into space

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Netjes in 4K.

Deze loopt wel voor maar in 1080p:

https://www.apple.com/apple-events/event-stream/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gaan we shotje drinken bij elke keer als we AI horen?? ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:18
Ja hoor, Apple stapt ook in de AI hypetrain.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:51
FaceID blijft alleen voor de Pro?

Heb eigenlijk geen Pro nodig maar wil wel graag FaceID…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nog geen OLED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:39
dubbele opslag ook voor de pro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-07 19:06
M2 in de air is wel een turn-off.. de M4 zit er aan te komen en dan zit je met een 2 generaties oudere CPU

Do more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
It's Thinpossible

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-07 22:54
Apple AI-r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor air niet nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nu vast OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
streamnl schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:09:
Gaan we shotje drinken bij elke keer als we AI horen?? ;)
5G!!

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Nog dunnere iPad Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:44
Heerlijk hydraulic press channel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

RetroHead schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:10:
M2 in de air is wel een turn-off.. de M4 zit er aan te komen en dan zit je met een 2 generaties oudere CPU
Ik vermoed dat menigeen de kracht van de M1 nog niet eens gebruikt.
De doelgroep van een iPad Air is natuurlijk ook niet de poweruser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Wel cool in elkaar gezet hoor die video :D

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
De camera bump is weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sonny and Cher keurig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Wauw. Erg nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Dat is oprecht wel echt dun! Hoop dat dat geen slecht nieuws is voor de accuduur... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-07 22:54
Buugen of basten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:39
Uniciteit schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:13:
Dat is oprecht wel eecht dun! Hoop dat dat geen slecht nieuws is voor de accuduur... :9
ik vrees de volgende Jerry Rigs als ik dat zo zie :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
OLED!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Valt wel erg tegen zeg, dunner en niet groter.

Heb letterlijk nooit gedacht “was mijn iPad Pro maar dunner”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
2x OLED zelfs :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

OLED MASTER RACE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:14:

Eens. Hij was eigenlijk al dun genoeg. Al ziet het er wel heel tof uit. Maar dunner hoeft inderdaad niet.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
Donstil schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:14:

Lichter is wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Oled is inbrandgate? :p

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ze bedoelen te zeggen dat er geen pentile Oled in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Burn-in bij OLED is zo passé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-07 19:39
Oke, wel vet dat HDR nu ook op de 11-inch beschikbaar is :)
Pagina: 1 2 Laatste