Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
turkeyhakan schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:14:
[...]

Je bedoelt de bedrade oortjes maar dan een verbeterde versie? Dat zijn namelijk de enige EarPods: https://www.apple.com/nl/...rpods-lightning-connector

En als je het over de koptelefoon hebt, die heet AirPods Max. Ter info. Ook alle draadloze oortjes van Apple heten AirPods.
Doe niet zo flauw, zeg gewoon gelijk dat ie het verkeerd geschreven heeft. Nu probeer je hem te corrigeren met een mooi riedeltje. Mensen kunnen zich ook gewoon vergissen. Je ziet ook nog het hoge bedrag staan waarmee hij direct refereert aan de Airpods Max. Earpods kosten niet zo duur, dat weet jij ook.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:51:
[...]

Doe niet zo flauw, zeg gewoon gelijk dat ie het verkeerd geschreven heeft. Nu probeer je hem te corrigeren met een mooi riedeltje. Mensen kunnen zich ook gewoon vergissen. Je ziet ook nog het hoge bedrag staan waarmee hij direct refereert aan de Airpods Max. Earpods kosten niet zo duur, dat weet jij ook.
Helemaal eens. Dit valt onder de noemer iWatch. Dan weten we toch ook allemaal wat daarmee bedoelt wordt, nergens voor nodig om te corrigeren.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Redondo1982 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:51:
[...]

EarPods is net zo iets als iWatch. En wat is er mis met mijn toelichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nicj56 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:27:
[...]

Ik vind het flauw worden, net alsof de mensen niet meer zelf kunnen denken, maar enfin. Ik ben misschien ook iets of wat ouderwets met die gedachtegang.
Die onscreen melding over wireless charging is geloof ik verplicht door de EU.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
turkeyhakan schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:31:
[...]

EarPods is net zo iets als iWatch. En wat is er mis met mijn toelichting?
Nee hoor, Earpods is bestaand en iWatch niet. Desalniettemin kan je dit ook gewoon zeggen ipv met een omweg dit te willen benadrukken. Nu kwam het kinderachtig over; beetje de les lezen door een verhaaltje eromheen te verzinnen. Je verband klopte gewoon niet.

Je kan ook gewoon even denken: niet iedereen is zo begaan met de materialen en hebben dit maar gewoon erbij. Ze gebruiken het dus wel, maar benoemen het verkeerd. Zij zijn misschien weer beter geïnformeerd met andere dingen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Ik denk echter dat deze hele discussie verder beter gesloten kan worden en we het weer over de iPhone 15 kunnen hebben. Of de Iphone 15 zoals sommigen mensen wellicht zouden zeggen :+

Ik zal het spits afbijten.

Mijn vriendin haar iPhone XS heeft het het afgelopen weekend begeven, ik gok dat de batterij gaar is waardoor hij steeds bleef hangen, enorme vertraging op oa het scherm. Van gekheid is ze overstag gegaan om de 15 Pro 128gb NT te nemen icm abonnement bij Odido. Nu een leentoestel van een vriendin omdat hij natuurlijk niet leverbaar is.

In eerste instantie zou ze wachten op mijn 12 Pro die uiterlijk februari vrij komt (telefoon vd zaak).
Nu ben ik de grootste gadget freak thuis en word ik al warm van het idee dat die 15 Pro besteld is, mede ook omdat ze bij ons op werk de 15 gaan bestellen, bijbetalen mogelijk voor een Pro of Pro Max.

Ondanks dat je na het unpacken de deceptie hebt en het een praktisch identieke telefoon is met een paar gadgets erbij. Nu vind ik het 120Hz scherm, dynamic island, betere camera en AOD wel mooie toevoegingen.

Nu heb ik afgelopen zaterdag de Pro Max gezien in de winkel, maar ik vond hem helemaal niet zo heel groot ogen. Gezien ik vrij grote handen heb en ik nu een 12 Pro kan verkopen ipv dat ik hem doorgeef aan mijn vriendin begin ik toch wel naar een PM te neigen.

Hoe ervaren anderen dit bij de overstap van een 6.1” uitvoering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
rCk schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:51:
Ik denk echter dat deze hele discussie verder beter gesloten kan worden en we het weer over de iPhone 15 kunnen hebben. Of de Iphone 15 zoals sommigen mensen wellicht zouden zeggen :+

Mijn vriendin haar iPhone XS heeft het het afgelopen weekend begeven, ik gok dat de batterij gaar is waardoor hij steeds bleef hangen, enorme vertraging op oa het scherm. Van gekheid is ze overstag gegaan om de 15 Pro 128gb NT te nemen icm abonnement bij Odido. Nu een leentoestel van een vriendin omdat hij natuurlijk niet leverbaar is.

In eerste instantie zou ze wachten op mijn 12 Pro die uiterlijk februari vrij komt (telefoon vd zaak).
Nu ben ik de grootste gadget freak thuis en word ik al warm van het idee dat die 15 Pro besteld is, mede ook omdat ze bij ons op werk de 15 gaan bestellen, bijbetalen mogelijk voor een Pro of Pro Max.

Ondanks dat je na het unpacken de deceptie hebt en het een praktisch identieke telefoon is met een paar gadgets erbij. Nu vind ik het 120Hz scherm, dynamic island, betere camera en AOD wel mooie toevoegingen.

Nu heb ik afgelopen zaterdag de Pro Max gezien in de winkel, maar ik vond hem helemaal niet zo heel groot ogen. Gezien ik vrij grote handen heb en ik nu een 12 Pro kan verkopen ipv dat ik hem doorgeef aan mijn vriendin begin ik toch wel naar een PM te neigen.

ik heb nu al weer een week of 3 de 15 Pro Max. Ik had hiervoor altijd een Pro als ook de 12 en 13 Mini.

In het begin is het even goed wennen, zo'n surfplank / kano (Pro Max) , maar na ruim een week ben je wel gewend aan het formaat/gewicht.
Zeker met deze 15 Pro Max waar het gewicht minder is en vooral beter verdeeld.
Ik lees dat je 'vrij grote handen' hebt, dan verwacht ik juist dat je niet al teveel moeite zal hebben met de Pro Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:38
rCk schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:51:

Overgestapt van de 13 pro naar de 15 pro Max. Stap is niet zo groot en was er zo aan gewend. Gewicht scheelt niet veel en door het nieuwe design ligt die beter in de hand/ op de pink! Mag van mij nog wel iets groter. 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

_Bailey_ schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

ik heb nu al weer een week of 3 de 15 Pro Max. Ik had hiervoor altijd een Pro als ook de 12 en 13 Mini.

In het begin is het even goed wennen, zo'n surfplank / kano (Pro Max) , maar na ruim een week ben je wel gewend aan het formaat/gewicht.
Zeker met deze 15 Pro Max waar het gewicht minder is en vooral beter verdeeld.
Ik lees dat je 'vrij grote handen' hebt, dan verwacht ik juist dat je niet al teveel moeite zal hebben met de Pro Max
Statz87 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:01:
[...]

Overgestapt van de 13 pro naar de 15 pro Max. Stap is niet zo groot en was er zo aan gewend. Gewicht scheelt niet veel en door het nieuwe design ligt die beter in de hand/ op de pink! Mag van mij nog wel iets groter. 😬
Thanks voor jullie input, dat geeft mij inderdaad het idee dat ik er zeker geen verkeerde keuze mee maak.
Nu nog even een paar maandjes wachten. Het nadeel is dat ik het toestel pas krijg zodra de zaak deze besteld heeft, niet wanneer ik hem wil (lees: releasedate, haha) en ik er 3 jaar mee moet doen. Maar eigenlijk is dat ook wel prima. Elk jaar een nieuwe vind ik een beetje overdreven...

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:40
Gisteravond naar een concert in Tivoli geweest. Mooie gelegenheid om de camera in een dergelijke setting te proberen. Alles hieronder geschoten middels de 15 Pro in RAW MAX 48MP en nabewerkt in LR. Voor diegene die Tivoli kennen, ik zat op de 3e rij boven het sta-gedeelte, dus van een redelijke afstand tot aan het podium. Klik voor groot!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4Sx5egPNfTEP9BpXLDJ1Z4RKOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxu4vfsy5caIIgOrLtGyCaRG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tr31rTJGpywn9jHh4Uq6l52AVJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQkMZxxQn9NZmOiJn5BXFiuE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRHoVN5kbqA6DYqVM3-QUv2g5OY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PahZUFi7Q2JvOPdBubjXFPv9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEc3qnUtn2iSa77QZs1KVTuyJbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPCKEpKa5zd5Zwa5v4wWJXgu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFlEJLQizHpACYXhH74ad_CEFdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGtoPM8zyMrHls2aAdBCu6FX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:20

DyStiC

'Atta way, baby!

Kuhr89 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:47:
[...]

Vanaf wanneer zou dit moeten gaan werken? Mijn 12pro deed dit vaak netjes, maar mijn 15 sinds 25september heeft nog geen 1x dat oplaadpatroon laten zien.

Op internet las ik termijn van 14 dagen, maar daar zit ik al overheen.
Ik heb de 15 PM vandaag precies een maand in gebruik en gister heeft geoptimaliseerd laden pas voor het eerst gewerkt. En vandaag ook weer, dus het heeft blijkbaar echt even tijd nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 21:43
Slaap schema instellen in health wil nog wel is helpen het proces te versnellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DyStiC schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:58:
[...]

Ik heb de 15 PM vandaag precies een maand in gebruik en gister heeft geoptimaliseerd laden pas voor het eerst gewerkt. En vandaag ook weer, dus het heeft blijkbaar echt even tijd nodig gehad.
Dat staat ook in de helpfile. Als je optimized aanzet zie je ook een mogelijkheid om naar deze webpage met uitleg te gaan.

"
* Optimized Battery Charging needs at least 14 days to learn your charging habits, so it won't engage before then.
Also, your iPhone needs to experience at least 9 charges of 5 hours or more in a given location for Optimized Battery Charging to engage."

EN

If Optimized Battery Charging doesn't activate

Optimized charging is designed to engage only in locations where you spend the most time, such as your home and place of work. The feature doesn't engage when your usage habits are more variable, such as when you travel. Because of this, some location settings must be enabled for Optimized Battery Charging to activate.* None of the location information used for this feature is sent to Apple.

Follow these steps:

Go to Settings > Privacy & Security > Location Services and turn on Location Services.
Go to Settings > Privacy & Security > Location Services > System Services and turn on System Customization.
Go to Settings > Privacy & Security > Location Services > System Services > Significant Locations and turn on Significant Locations.

[ Voor 35% gewijzigd door Help!!!! op 25-10-2023 16:00 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:40:
[...]

Nee hoor, Earpods is bestaand en iWatch niet. Desalniettemin kan je dit ook gewoon zeggen ipv met een omweg dit te willen benadrukken. Nu kwam het kinderachtig over; beetje de les lezen door een verhaaltje eromheen te verzinnen. Je verband klopte gewoon niet.

Je kan ook gewoon even denken: niet iedereen is zo begaan met de materialen en hebben dit maar gewoon erbij. Ze gebruiken het dus wel, maar benoemen het verkeerd. Zij zijn misschien weer beter geïnformeerd met andere dingen.
Vond de i tijd wel een mooie tijd voor Apple. Alles was lekker duidelijk, er was eenvoud in het product aanbod enz. Zonde dat ze de watch geen iWatch genoemd hebben om die reden.

EarPods v.s. AirPods is ook geniaal vanuit een marketing perspectief overigens.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:03
DyStiC schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:58:
[...]

Hier inderdaad ook afgelopen nacht voor het eerst.

Geen bug dus 😉

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:35

Steeffoon

Smartphone-nerd

Na heel lang wikken en wegen gisteren op de bestelknop geramd in de online winkel van Apple, om een iPhone 15 Pro Max Natural Titanium 256GB op te halen bij de Store. Ik heb altijd Android gebruikt, maar had jaren geleden wel een iPod Touch (en Nano, goede oude tijd) en mijn tablet was en is altijd een iPad, nu de iPad Air.

Om te kijken of iPhone iets was waar ik aan kon wennen, heb ik eerst anderhalve maand gespeeld met een iPhone 13 Pro Max van Marktplaats. Het begin was zwaar, heel moeilijk, maar uiteindelijk ging het steeds beter en opvallend genoeg merk ik meer rust in de notificaties en dergelijke, ondanks dat ik de notificatie-icoontjes mis.

Nu de screenprotector en het hoesje binnen zijn, kan de pret beginnen. Ik heb nu een Spigen Ultra Hybrid frost hoesje, waar de kleur toch niet helemaal lekker mee voor de dag komt, dus daar moet ik nog even in verdiepen of er iets anders moois is (zonder goedkoop siliconen, transparant, wel magsafe en fijne grip).

Ben vooral benieuwd of ik de Focus mode ga gebruiken (ik werk onregelmatig) en of ik nog wat meer uit de opdrachten kan halen. Voor nu lekker spelen met de iPhone. Overigens blijf ik voor mijn andere werk altijd beschikken over een Android-toestel, dus afscheid nemen hoeft niet 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqe43CaWPSeMEfUqxrjyRPXexh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zTvwTyUsylqAsIOV7qubmEYO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NU04CzRfuPCht5TK58Yt8rIFJsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/db9Mgut3xxZ0OQkeVTWChEr3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Steeffoon op 25-10-2023 16:43 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:20:
[...]

Vond de i tijd wel een mooie tijd voor Apple. Alles was lekker duidelijk, er was eenvoud in het product aanbod enz. Zonde dat ze de watch geen iWatch genoemd hebben om die reden.

Ik blijf de EiPhone in Duckstad briljant vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:20:
[...]

Het was niet heel moeilijk te raden, maar vond het wel grappig dat ik het woord HomePod in mijn hoofd had voor dat ding werd aangekocht en er rumours over waren. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Steeffoon schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:42:
Na heel lang wikken en wegen gisteren op de bestelknop geramd in de online winkel van Apple, om een iPhone 15 Pro Max Natural Titanium 256GB op te halen bij de Store. Ik heb altijd Android gebruikt, maar had jaren geleden wel een iPod Touch (en Nano, goede oude tijd) en mijn tablet was en is altijd een iPad, nu de iPad Air.

Om te kijken of iPhone iets was waar ik aan kon wennen, heb ik eerst anderhalve maand gespeeld met een iPhone 13 Pro Max van Marktplaats. Het begin was zwaar, heel moeilijk, maar uiteindelijk ging het steeds beter en opvallend genoeg merk ik meer rust in de notificaties en dergelijke, ondanks dat ik de notificatie-icoontjes mis.

Nu de screenprotector en het hoesje binnen zijn, kan de pret beginnen. Ik heb nu een Spigen Ultra Hybrid frost hoesje, waar de kleur toch niet helemaal lekker mee voor de dag komt, dus daar moet ik nog even in verdiepen of er iets anders moois is (zonder goedkoop siliconen, transparant, wel magsafe en fijne grip).

Ben vooral benieuwd of ik de Focus mode ga gebruiken (ik werk onregelmatig) en of ik nog wat meer uit de opdrachten kan halen. Voor nu lekker spelen met de iPhone. Overigens blijf ik voor mijn andere werk altijd beschikken over een Android-toestel, dus afscheid nemen hoeft niet 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, mooie telefoon! Je hebt de transitie in ieder geval wel grondig en weloverwogen gedaan :) .

Android is ook mooi, zelf lang gehad maar op gegeven moment m.n. vanwege werk transitie gedaan naar iPhone. In het begin is het behoorlijk wennen maar dat gaat vanzelf beter.

Apple is net als Android niet perfect maar ik waardeer vooral de uniformiteit, voorspelbaarheid en het feit dat je heel lang updates krijgt en deze voor iedereen tegelijk worden uitgerold. Zou vast wel weer aan android kunnen wennen maar denk niet dat ik vrijwillig snel terug zou gaan naar Android. :P

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Help!!!! schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Gefeliciteerd, mooie telefoon! Je hebt de transitie in ieder geval wel grondig en weloverwogen gedaan :) .

Android is ook mooi, zelf lang gehad maar op gegeven moment m.n. vanwege werk transitie gedaan naar iPhone. In het begin is het behoorlijk wennen maar dat gaat vanzelf beter.

Apple is net als Android niet perfect maar ik waardeer vooral de uniformiteit, voorspelbaarheid en het feit dat je heel lang updates krijgt en deze voor iedereen tegelijk worden uitgerold. Zou vast wel weer aan android kunnen wennen maar denk niet dat ik vrijwillig snel terug zou gaan naar Android. :P
Dankjewel!
Hahaha, ja, ik vond direct de 15 Pro Max bestellen iets te tricky.

Ik gebruik voor mijn werk (site) alles rondom Android, en dan is het stiekem best lekker als je dan voor jezelf nog wat anders hebt liggen, een iPhone in dit geval :9

Ik ben benieuwd of ik over een aantal maanden indringende heimwee krijg naar Android voor privégebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb nu de 15 Pro Max aangezet en helemaal up-to-date met reservekopie teruggezet van de iPhone 13 Pro Max. Echter, ik heb problemen met WhatsApp.

De chatgeschiedenis is er, maar nieuwe berichten zie ik alleen in het centrale chatoverzicht, maar wanneer ik een gesprek open, zie ik enkel oude berichten. Heb WhatsApp al verwijderd en opnieuw ingesteld met terugzetten van een nieuwe reservekopie, en ook het toestel uit en aan gezet, maar geen verschil. Iemand een idee?

Edit 20:30 Ik zie nu bij terugscrollen in een gesprek dat berichten wel degelijk binnenkomen, maar allemaal verspreid staan door het chatgesprek van vandaag. Ik denk dat er iets is met de back-up van WhatsApp die niet helemaal lekker is gegaan. Iemand bekend mee?

[ Voor 21% gewijzigd door Steeffoon op 25-10-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:44
Mijn pixel 8 pro verkocht en iPhone 15 pro max gekocht. Een beetje wennen, mijn laatste iPhone was de iPhone 7 ;).
Ik zal morgen wat tips and trics moeten bekijken op youtube. ;).
Wie hier iets nuttigs heeft te vertellen of qua apps of iets anders? Vuur maar af.

[ Voor 18% gewijzigd door Reetkeverke op 25-10-2023 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
Steeffoon schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:03:
Ik heb nu de 15 Pro Max aangezet en helemaal up-to-date met reservekopie teruggezet van de iPhone 13 Pro Max. Echter, ik heb problemen met WhatsApp.

De chatgeschiedenis is er, maar nieuwe berichten zie ik alleen in het centrale chatoverzicht, maar wanneer ik een gesprek open, zie ik enkel oude berichten. Heb WhatsApp al verwijderd en opnieuw ingesteld met terugzetten van een nieuwe reservekopie, en ook het toestel uit en aan gezet, maar geen verschil. Iemand een idee?

Edit 20:30 Ik zie nu bij terugscrollen in een gesprek dat berichten wel degelijk binnenkomen, maar allemaal verspreid staan door het chatgesprek van vandaag. Ik denk dat er iets is met de back-up van WhatsApp die niet helemaal lekker is gegaan. Iemand bekend mee?
Is echt een gok hoor, maar wat ik eerst heb gedaan is op whatsapp web inloggen, dat laten syncen, daarna pas whatsapp opgezet op mijn nieuwe ip15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:10
Steeffoon schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:03:

Ik heb dit wel eens als ik lang Whatsapp niet open op mijn telefoon en alleen via Web gebruik. Die berichten moeten dan nog laden op mijn telefoon en als ik dan iets ga sturen komen die berichten tussen oude berichten te staan.

Misschien dat WA nog moet indexeren of iets?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Reetkeverke schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:36:
Mijn pixel 8 pro verkocht en iPhone 15 pro max gekocht. Een beetje wennen, mijn laatste iPhone was de iPhone 7 ;).
Ik zal morgen wat tips and trics moeten bekijken op youtube. ;).
Wie hier iets nuttigs heeft te vertellen of qua apps of iets anders? Vuur maar af.
mag ik vragen waarom je de overstap hebt gemaakt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Gisteren ook de bestelling geplaatst voor een iPhone 15 256GB. Ik zit nog te twijfelen ivm een pro (ik zal het vrij moeilijk kunnen retour sturen omdat het via de werkgever is, via een speciale gunstige aankoopformule).

Ik denk dat het de juiste keuze is. Ik ben steeds een 'normie' gebruiker geweest, en de 'pro' heeft me nooit echt getrokken. Al helemaal omdat ze vroeger loei zwaar waren.

Ik vind een normale ook meer chill in gebruik en ziet er ook wat 'vriendelijker' en speelser uit dan de nogal brute, 'try-hard' 3 camera look van de pro.

Uiteindelijk scheelt het maar 130 euro (pro = 1229 euro en non-pro = 1099 euro in 256 GB) Ik hecht meer belang aan opslag (geen iCloud photos, veel fotos lokaal op de phone, wel gebackupped naar macbook en NAS).

Er zijn wel een aantal features uit de pro die ik misschien wel had willen gebruiken. Snellere usb bijvoorbeeld (ik trek klassiek/old school een backup van m'n fotos aangesloten via kabel). Misschien grote bestanden in en uit m'n cloud (finder) trekken naar een usb thumb drive voor gebruik op een windows pc, familie, ..

Verder wil ik wel dat always-on ervaren, en zien wat de meerwaarde is (gelijkaardig aan de goede oude tijd van de notificatie leds??). Maar tap-to-wake ben ik nu ook aan gewend, dus wat niet weet, niet deert.

Triple A games verwacht ik niet te spelen op een iPhone. Alhoewel het wel een leuke gimmick zou zijn. Een apparaatje ter grootte van een playstation controller via hdmi aansluiten op tv, en resident evil spelen. Mijn console gamer brein gaat spontaan in kortsluiting. Maar goed, hoe zal dit ondersteund worden? 4 of 5 games van developers met teveel tijd? Wat is de markt hiervoor? Wie zal z'n games naar metal overzetten? Lijkt me iets wat ik 3 keer per jaar zou gebruiken.

Camera is een non-issue. Zal de bestelling maar laten staan zoals ze is :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:37
Over dat gamen... geef het nog een paar jaar tijd. Dat DLSS van de iPhone 15 Pro chip komt ook naar de M3, die gaat in de komende Macs en iPads zitten. Dan ook nog zo'n chipje in de Apple TV en je hebt een heel mooi platform voor console-grade gaming. Met het gemak van Apple.
Ik denk dat het er nu toch wel eens echt aan zit te komen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

SgtElPotato schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Ik heb dit wel eens als ik lang Whatsapp niet open op mijn telefoon en alleen via Web gebruik. Die berichten moeten dan nog laden op mijn telefoon en als ik dan iets ga sturen komen die berichten tussen oude berichten te staan.

Misschien dat WA nog moet indexeren of iets?
Ja geen idee eigenlijk. Ik zie dat nog steeds berichten een grote rommel zijn . Maar dit lijkt echt bij een persoon het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:53

Soullie

Planeshift

Gisteren geupdate naar 17.1, ik had ervoor al geen problemen met mijn 15PM.

Maar batterij lijkt nu beter ? (was al niet slecht trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
golden1988 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

mag ik vragen waarom je de overstap hebt gemaakt?
Om verschillende uiteenlopende redenen.

Mijn laatste iPhone was dus de iPhone 7. Derna altijd android gehad, android is steengoed, je kan toch altijd wat meer meer doen dan bij een iPhone maar...........................

- Wrm nog eens de iPhone? ; eerst en vooral omdat ik android effekes een klein beetje beu gekeken ben, ik had hetzelfde voor toen ik de iPhone 7 had ;), ik wou eens iets anders, dan naar android toestellen overgeschakeld.

- Ook heb ik bewust gewacht op de usb-c, thuis is alles usb-c hier en ook in de auto enz... dus ook dat was een reden. Ik had echt geen zin om de max 14 te kopen en dan nog een aantal verschillende andere kabelkes te gaan kopen, njah.

- De helderheid is beduidend beter bij de iphone dan bij de pixel 8 pro, ik heb dat op de pixel forum hier ook gepost, ik zei tegen die gasten daar; dit is echt niet zo'n hoge nits hoor. Ik moest dat toestel overdag altijd op 70% zetten om het een beetje naar mijn goesting te zetten en dan nog vond ik het scherm flets overkomen. Waarmee ik niet zeg dat de helderheid slecht zou zijn of het scherm niet oke is bij de pixel maar je ziet dat de S23 ultra en de iPhone pro max toch echt wel een heel stuk beter is dan de pixel.

- Video camera; dit is op bepaalde momenten zeer belangrijk voor mij, de kwaliteit moet goed zijn en het geluid ook enz... De iPhone heeft de beste video camera, ook bij het in en uitzoomen. Bij android vind ik de S23 ultra de beste. Ik ga bv naar Tomorrowland, een danser ben ik al helemaal niet dus ik amuseer me om daar wat te staan filmen, ook naar Rammstein geweest en ook gefilmd. Ook zo'n momenten ga je beter zitten met een S23 ultra en iPhone 15 pro max. Ik heb het toen beide dit jaar met de S23 gefilmd, was goed maar alleen het uitzoomen was de kwaliteit natuurlijk niet grandioos, ik zat er ook ver van vh podium, de iPhone zal dit nu iets beter doen volgens mij.
Dit is mss wel 1 vd grootste reden wrm ik de pixel heb weggedaan, de persoon die mijn pixel heeft gekocht zei me dat video camera wel eens gebruikt zal worden maar niet zo heel veel dus veel minder prioriteit voor hem dan voor mij.
De pixel pro video camera is op zich oke, de zoom is zelfs van kwaliteit goed en bv beter dan de S23 maar je ziet dat de kwaliteit toch ietsje minder is, minder smooth ook, stabiliteit is wel goed maar het in en uitzoomen is een probleem;je krijgt vaak een hapering te zien als je inzoomt, dat valt heel hard op en dan moet die ook nog eens gaan herfocussen, met andere woorden; je krijg eerst die hapering te zien en dan ook nog eens effe een wazig beeld die dan herfocust word, zo beginnen filmen op een concert zal teveel mijn video's verpesten helaas.
Ook in de donker deed de pixel het niet bepaald goed moet ik zeggen, enorme ruis en ik ging dan van het ene na het andere en dan plots megaruis erop voor bepaald aantal seconden, pas toen ik naar rechts ging weer was het terug hersteld. Mss ben ik te veelseidend maar voor mij bij 1150 euro te betalen is de video camera net niet goed genoeg voor mij wat de pixel betreft.
Met de pixel filmen is het allerbeste overdag en niet teveel in en uitzoomen en niet al teveel bewegen ook, dan kun je wel leuke shots hebben.

- Ook op het voorscherm, uw 1ste pagina zeg maar waar uw apps op staan bij de pixel ben je 10 apps kwijt, oke, blijkt dat de iPhone daar dan ook enorm beperkt in is merk ik tenzij ik iets over het hoofd zie?
Bij een samsung krijg je veel veel meer apps op je voorscherm enz...
Soit; bij de pixel heb je dus onderaan de google balk en die krijg je niet weg, bovenaan het uur en krijg je ook niet weg. Je kan dit door een nova launcher te installeren oplossen akkoord maar ik heb liever gewoon het origineel.

Sry voor de lange uitleg. Er zijn nog een aantal dingetjes ze maar het belangrijkste is denk ik gezegd.

Wat ik zowel bij de pixel alsook bij de iPhone voor heb is dat die zeer vaak de optie niet laat tonen voor een lange screenshot te maken, daar is oa de samsung echt wel heer en meester in. Van gelijk welke pagina kan ik lange screenshot meteen maken, zowel de pixel als iPhone nu doen dat niet zo goed, je moet het vaak op een omslachtigere manier gaan doen, ik begrijp dat niet zo goed want ik trek wel vrij veel screenshots en ik moet er vaak meer tijd insteken om die lange screenshot te bekomen, dat is toch een minpuntje.

Ook is het jammer dat je bij de iPhone niet meer apps op je voorscherm kan krijgen tenzij ik wat over het hoofd zie? Is nu geen dealbreaker ze maar had leuk geweest mocht je meer apps op je voorscherm ook krijgen.

Ook vraag ik me af of je het toetsenbord kan aanpassen? Bv dat je de cijfers bovenaan de letters kan krijgen?<<

Om een app aan te schaffen, gaat dit ook met face id ofzo of is dit altijd dubbelklik aan de rechterknop?

En een serie app die in de cloud onthoud, is er daar 1 van die goed is? Ik bekijk veel series en hou graag alles bij?

Muziek die op de pc staat krijg ik voorlopig ook niet op de iPhone.

[ Voor 3% gewijzigd door Reetkeverke op 26-10-2023 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
Amos_x schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:06:
Gisteren ook de bestelling geplaatst voor een iPhone 15 256GB. Ik zit nog te twijfelen ivm een pro (ik zal het vrij moeilijk kunnen retour sturen omdat het via de werkgever is, via een speciale gunstige aankoopformule).

Ik denk dat het de juiste keuze is. Ik ben steeds een 'normie' gebruiker geweest, en de 'pro' heeft me nooit echt getrokken. Al helemaal omdat ze vroeger loei zwaar waren.

Ik vind een normale ook meer chill in gebruik en ziet er ook wat 'vriendelijker' en speelser uit dan de nogal brute, 'try-hard' 3 camera look van de pro.

Uiteindelijk scheelt het maar 130 euro (pro = 1229 euro en non-pro = 1099 euro in 256 GB) Ik hecht meer belang aan opslag (geen iCloud photos, veel fotos lokaal op de phone, wel gebackupped naar macbook en NAS).

Er zijn wel een aantal features uit de pro die ik misschien wel had willen gebruiken. Snellere usb bijvoorbeeld (ik trek klassiek/old school een backup van m'n fotos aangesloten via kabel). Misschien grote bestanden in en uit m'n cloud (finder) trekken naar een usb thumb drive voor gebruik op een windows pc, familie, ..

Verder wil ik wel dat always-on ervaren, en zien wat de meerwaarde is (gelijkaardig aan de goede oude tijd van de notificatie leds??). Maar tap-to-wake ben ik nu ook aan gewend, dus wat niet weet, niet deert.

Triple A games verwacht ik niet te spelen op een iPhone. Alhoewel het wel een leuke gimmick zou zijn. Een apparaatje ter grootte van een playstation controller via hdmi aansluiten op tv, en resident evil spelen. Mijn console gamer brein gaat spontaan in kortsluiting. Maar goed, hoe zal dit ondersteund worden? 4 of 5 games van developers met teveel tijd? Wat is de markt hiervoor? Wie zal z'n games naar metal overzetten? Lijkt me iets wat ik 3 keer per jaar zou gebruiken.

Camera is een non-issue. Zal de bestelling maar laten staan zoals ze is :D
Voor 130 euro is een pro imo een no-brainer. 120hz alleen al, dan ook de cameras

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:56
Reetkeverke schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:13:
[...]

En een serie app die in de cloud onthoud, is er daar 1 van die goed is? Ik bekijk veel series en hou graag alles bij?
TV time, groot fan van. Je krijgt netjes notificaties wanneer er nieuwe afleveringen zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
nDirect090 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:01:
[...]

TV time, groot fan van. Je krijgt netjes notificaties wanneer er nieuwe afleveringen zijn etc.
Ok.
Kan je het toetsenbord niet aanpassen ? Dat de cijferrij boven de letters komen te staan?

Update; de app gevonden zowaar die ik ook op android gebruikte ;)
https://apps.apple.com/be...-client/id1228141510?l=nl

[ Voor 18% gewijzigd door Reetkeverke op 26-10-2023 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:20

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

[...]
Wat ik zowel bij de pixel alsook bij de iPhone voor heb is dat die zeer vaak de optie niet laat tonen voor een lange screenshot te maken, daar is oa de samsung echt wel heer en meester in. Van gelijk welke pagina kan ik lange screenshot meteen maken, zowel de pixel als iPhone nu doen dat niet zo goed, je moet het vaak op een omslachtigere manier gaan doen, ik begrijp dat niet zo goed want ik trek wel vrij veel screenshots en ik moet er vaak meer tijd insteken om die lange screenshot te bekomen, dat is toch een minpuntje.
Als je een screenshot maakt van Safari kun je in scherm dat dan verschijnt boven het voorbeeld kiezen tussen scherm en paginavullend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
Nou vanavond kwam mijn vrouw boos thuis want de nieuwe 15 maakt geen mooie foto’s. Wazig. Had al een foto van mijn dochter op paard doorgestuurd gekregen die ik niet lekker vond.

Na wat testen binnen met lichte beweging is het duidelijk te zien: 15 is blurry en overprocessed. De 12 is beter.

Op veel Apple forums ook klachten dat oude iPhones betere foto’s maken.

Iemand die dit herkent? En wat te doen? Dit is niet om aan te zien en niet acceptabel. Kan ik dit nog retourneren? Heb al maand in huis maar pas net overgezet. Dit is echt om te janken.

Zie ook de foto’s.
Kijk bij het haar de oren bril. Tekst op shirt. Het zuigt hard.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIw51ygkGtiYduqhgwaMhbWD-bk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgZEqEP3PMGmmAC8kClBwl8V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wihr_aneYpGHINClN2ddw4Dp0t0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xcVBMm9nCESrli2cMrnQIDL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door TimtheToolman op 26-10-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
DyStiC schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:55:
[...]

Als je een screenshot maakt van Safari kun je in scherm dat dan verschijnt boven het voorbeeld kiezen tussen scherm en paginavullend.
Klopt maar niet overal en ik kan niet zelf bepalen nadien hoelang ik het wil ivm de screenshot. Je kan een bepaald stuk uitknippen maar ik kan het niet verlengen, dat is iets dat bij bv een samsung wel gaat, jij bepaald hoelang en waar je wil knippen.
Ik ga wat youtube bekijken maar vrees ervoor.
Ik heb wel zo’n app , moet eerst recorden en dan maakt die een screenshot, allemaal omslachtig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 21:45
Vandaag heb ik bij een paar telefoongesprekken Stemisolatie uitgeprobeerd. (iPhone 15 Pro)
Hier ben ik nog niet heel enthousiast over geworden, omdat achtergrondgeluiden nog steeds duidelijk hoorbaar zijn bij de beller. Wordt dit met de tijd beter? Of wat is jullie ervaring/idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TimtheToolman schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:03:
Nou vanavond kwam mijn vrouw boos thuis want de nieuwe 15 maakt geen mooie foto’s. Wazig. Had al een foto van mijn dochter op paard doorgestuurd gekregen die ik niet lekker vond.

Na wat testen binnen met lichte beweging is het duidelijk te zien: 15 is blurry en overprocessed. De 12 is beter.

Iemand die dit herkent? En wat te doen? Dit is niet om aan te zien en niet acceptabel. Kan ik dit nog retourneren? Heb al maand in huis maar pas net overgezet. Dit is echt om te janken.

Zie ook de foto’s.
Kijk bij het haar de oren bril. Tekst op shirt. Het zuigt hard.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet om het een of ander, maar weet je zeker dat de knul wel stil stond en je vrouw de tijd nam voor de foto? In donkere omgevingen heeft de camera meer tijd nodig. Kast is namelijk gewoon scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
THE_BASE schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:45:
[...]

Niet om het een of ander, maar weet je zeker dat de knul wel stil stond en je vrouw de tijd nam voor de foto? In donkere omgevingen heeft de camera meer tijd nodig. Kast is namelijk gewoon scherp.
Nee stond juist niet stil. Licht hen en weer bewegen. Ik heb zelf getest twee telefoon naast elkaar. Probleem is niet bij stil. Maar juist bij beweging. Dat is altijd lastiger, maar de 15 maakt er prut van en de 12 overduidelijk veel scherper.

Heb meerdere testen gedaan. Dit is slechts 1 voorbeeld. Zelfs mijn SE schiet scherper.

Als je zoekt op iPhone 15 blurry photos zie je tig posts over motion blur. Lijkt wel alsof hij te lange sluitertijd pakt. Dat is wel te fixen software maar of en wanneer? Rampzalig dit. Ook buiten met veel licht heel wazig bij beweging. Viel direct op zelfs zonder te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Ik doe een kort 4K 60 fps filmpke en komt in de fotos app maar als ik het daar wil afspelen lukt het niet?
Ook mijn andere oudere filmpkes spelen niet af.
Nog nooit meegemaakt.

UPDATE; Bizar, iPhone eens volledig uitgelegd, terug opgestart, in orde nu. Oef.

[ Voor 43% gewijzigd door Reetkeverke op 27-10-2023 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Zie ook de foto’s.

[Afbeelding]
Door de tweakers compressie zie ik het niet echt goed eigenlijk, voelt niet als een echt probleem maar meer op een andere manier gemaakt/stilgehouden. Ik heb nu 3327 fotos en 228 filmpjes (want vakantie) gemaakt met de 15 (pro) en ken dit probleem niet verder maar als je denkt dat het om een probleem gaat dan zou ik het toestel zeker bij Apple aanmelden als defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Die helderheid vd iPhone max is toch echt zot haha. Sta laag nu en nog zo helder, echt wel top.

Batterijduur tot nu toe ook steengoed. 20% nog en gister rond 11u of11u30 dat het ong was vd lader gehaald. Uiteraard op wifi en niet het zwaarste verbruik maar geen klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:53
Donstil schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 01:03:
[...]

Door de tweakers compressie zie ik het niet echt goed eigenlijk, voelt niet als een echt probleem maar meer op een andere manier gemaakt/stilgehouden. Ik heb nu 3327 fotos en 228 filmpjes (want vakantie) gemaakt met de 15 (pro) en ken dit probleem niet verder maar als je denkt dat het om een probleem gaat dan zou ik het toestel zeker bij Apple aanmelden als defect.
Herken ik idd ook niet. De iPhone 15 pro van mijn vrouw maakt prima foto’s, een stuk scherper en beter uitgebalanceerd dan haar oude 11 pro. Ik zie ook niks blurry bij haar foto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zie ook de foto’s.

[Afbeelding]
Toevallig niet zo’n eiland beschermer erop geplakt…?

Waar is de foto in gemaakt? Whatsapp? Camera? Snapchat? Camera+? Facebook?

Ik herken het hier niet btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
[...]

- Ook op het voorscherm, uw 1ste pagina zeg maar waar uw apps op staan bij de pixel ben je 10 apps kwijt, oke, blijkt dat de iPhone daar dan ook enorm beperkt in is merk ik tenzij ik iets over het hoofd zie?
Bij een samsung krijg je veel veel meer apps op je voorscherm enz...
Soit; bij de pixel heb je dus onderaan de google balk en die krijg je niet weg, bovenaan het uur en krijg je ook niet weg. Je kan dit door een nova launcher te installeren oplossen akkoord maar ik heb liever gewoon het origineel.
je kan toch gewoon apps in groepjes samenzetten, kan je alle apps op 1 pagina kwijt als je dat wil
Wat ik zowel bij de pixel alsook bij de iPhone voor heb is dat die zeer vaak de optie niet laat tonen voor een lange screenshot te maken, daar is oa de samsung echt wel heer en meester in. Van gelijk welke pagina kan ik lange screenshot meteen maken, zowel de pixel als iPhone nu doen dat niet zo goed, je moet het vaak op een omslachtigere manier gaan doen, ik begrijp dat niet zo goed want ik trek wel vrij veel screenshots en ik moet er vaak meer tijd insteken om die lange screenshot te bekomen, dat is toch een minpuntje
Als jij een screenshot van een webpagina maakt kies je toch scherm of paginavullend als je de hele pagina wil bijhouden.
Ook is het jammer dat je bij de iPhone niet meer apps op je voorscherm kan krijgen tenzij ik wat over het hoofd zie? Is nu geen dealbreaker ze maar had leuk geweest mocht je meer apps op je voorscherm ook krijgen.
zie hierboven
Ook vraag ik me af of je het toetsenbord kan aanpassen? Bv dat je de cijfers bovenaan de letters kan krijgen?<<
apps als swiftkey kan je gewoon toevoegen aan je toetsenborden en daar eentje uitkiezen dat best bij jouw wensen past.
Om een app aan te schaffen, gaat dit ook met face id ofzo of is dit altijd dubbelklik aan de rechterknop?
toegangkelijkheid>zijknop
antwoord werd al gegeven
Muziek die op de pc staat krijg ik voorlopig ook niet op de iPhone.
iTunes, maar leef je in 2009, gewoon streamen die handel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Vorkie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 06:12:
[...]

Toevallig niet zo’n eiland beschermer erop geplakt…?

Waar is de foto in gemaakt? Whatsapp? Camera? Snapchat? Camera+? Facebook?

Ik herken het hier niet btw.
Geen eiland. Gewoon in camera app. Ga toch eens kijken in de winkel vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
olafmol schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 04:49:
[...]

Herken ik idd ook niet. De iPhone 15 pro van mijn vrouw maakt prima foto’s, een stuk scherper en beter uitgebalanceerd dan haar oude 11 pro. Ik zie ook niks blurry bij haar foto’s.
Heb je weleens vergeleken? Dus foto binnen van iemand of aan tafel ofzo. Maar zelfs zonder vergelijk zie je dit direct. Ik ga vandaag naar winkel om te testen. Misschien toch defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:42

Yucko

One clown to rule them all !

Zie ook de foto’s.

[Afbeelding]
niet toevallig onder instellingen > camera > "Geef prioriteit aan snellere opnamen" aangezet?

ik denk ook maar even hardop mee

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:34
Ik gebruik de oplader van mijn iPad Mini om m'n iPhone 15 Pro op te laden, zo'n grote - 20W USB-C geloof ik. Kan dat nog kwaad tegenwoordig? Gaat wel erg lekker snel altijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Locolau op 27-10-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 21:57
Locolau schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:30:
Ik gebruik de oplader van mijn iPad Mini om m'n iPhone 15 Pro op te laden, zo'n grote - 20W USB-C geloof ik. Kan dat nog kwaad tegenwoordig? Gaat wel erg lekker snel altijd.
Nee dat kan geen kwaad. Ik pak ook weleens de lader (35w) van een Macbook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
Yucko schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:23:
[...]

niet toevallig onder instellingen > camera > "Geef prioriteit aan snellere opnamen" aangezet?

ik denk ook maar even hardop mee
Ja dank je. Heb alle settings al gedaan. Sneller aan/uit. Live aan/uit. Compatibel/heic. Nachtmodus uit. Niks helpt. Zeker 40 testen gedaan. Elke keer is de 12 mijlenver beter. Gekke is dat we het ook zien bij goed verlichte omstandigheden bijv. Sport binnen. Daar maken we elke week foto’s. Dus viel het direct op dat niet 1, maar alle foto’s onscherp zijn. Ik ken niet iemand in de buurt met een 15, dus ga straks naar een winkel om te proberen. Wat een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:03
Ik ben inmiddels 2 dagen in het bezit van de iPhone Pro Max 15 en mijn scherm zit letterlijk onder de diepe krassen (je voelt ze gewoon). Echt zwaar teleurgesteld in de kwaliteit. Begrijp ook niet zo goed waardoor dit is ontstaan. Ik gebruik een hoesje en stop de telefoon zoals altijd in mijn broekzak, zonder sleutels oid.

Mijn iPhone 12 heeft na al die tijd nog steeds geen krassen op het scherm.

Wordt dit gedekt door AppleCare+?

[ Voor 4% gewijzigd door c0sje op 27-10-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
c0sje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:08:
Ik ben inmiddels 2 dagen in het bezit van de iPhone Pro Max 15 en mijn scherm zit letterlijk onder de diepe krassen (je voelt ze gewoon). Echt zwaar teleurgesteld in de kwaliteit. Begrijp ook niet zo goed waardoor dit is ontstaan. Ik gebruik een hoesje en stop de telefoon zoals altijd in mijn broekzak, zonder sleutels oid.

Mijn iPhone 12 heeft na al die tijd nog steeds geen krassen op het scherm.

Wordt dit gedekt door AppleCare+?
Nee, dat wordt niet gedekt door AppleCare+. Oppervlakkige krassen vallen onder 'cosmetische schade'. Alleen schades die de werking van het apparaat in de weg staan, worden vergoed onder AppleCare+.

Je zult er dus mee moeten leven. Eventueel kun je er een screen protector overheen plakken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Ik wil niemand de les spellen, want ik heb er zelf ook een hekel aan als users dit soort suggesties doen, maar is het een idee om alle usability/apps/software/tweaks slowchat in het iOS topic te bespreken?
[iOS 17] - Ervaringen & Discussie

Ik lees en volg dit topic vooral voor ervaringen ivm de hardware en de usability van de apparaten zelf. En niet om Android overstappers toetsenbordjes aan te bevelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Amos_x op 27-10-2023 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

*snip* we gaan niet aanzetten tot fraude

[ Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 27-10-2023 11:52 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
c0sje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:08:
Ik ben inmiddels 2 dagen in het bezit van de iPhone Pro Max 15 en mijn scherm zit letterlijk onder de diepe krassen (je voelt ze gewoon).
Wonderlijk. Een kras moet toch ergens vandaan komen, die dalen niet uit de lucht neer op het scherm, al was ie van dun plastic.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 27-10-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Kapitein187 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:20:
[...]

Voor 130 euro is een pro imo een no-brainer. 120hz alleen al, dan ook de cameras
Je hebt me gisteren toch doen twijfelen :) Het verschil is in mijn geval, door een gunstige aankoopformule via de werkgever, zelfs minder. Rond de 60-70 euro. Dus inderdaad.... De 120 Hz en always-on zou voor die 70 euro wel fijn zijn. De rest boeit me veel minder tot niet. (camera, A17pro, usb 3, ...)

En uiteraard komt het op een bedrag van 1000 euro niet op die 70 euro meer of minder, voor een telefoon die je 2-3 houdt. Dus het gaat hier echt over een bewuste keuze voor een standaard 15 (downgrade), ook al is de 15 pro in dit geval nauwelijks duurder.

Het is inderdaad geen makkelijke keuze. Want mijn persoonlijke voorkeur is toch echt aluminium, en een subtieler en minder massief camera eiland. Gewoon voor de look and feel van de telefoon zelf. (vingerafdrukken op titanium, wiebelen van de phone op tafel, ...)

De grotere sensor, grotere aperture van de lenzen op de pro is wel degelijk een voordeel. (low light, macro, natuurlijke bokeh). De 3x zoom lens is dan weer onbelangrijk voor mij.

Het prijsverschil uit mijn post is ook tussen een 256 GB non-pro en 128 Pro, dat is ook belangrijk omdat ik toch eerder geneigd ben voor opslag te gaan (idem alle vorige iPhones). Liever ruim, dan te krap. Ik leun meer op 'offline', lokaal (zelf fotos backuppen, maar omdat het leuk is ook een lange periode laten staan op de telefoon zelf, maar dan zonder iCloud Photos). Dus wellicht had ik voor de pro ook de 256 GB moeten kiezen, en dan wordt het verschil (iets) groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:03
Dennisdn schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:03:
[...]

Wonderlijk. Een kras moet toch ergens vandaan komen, die dalen niet uit de lucht neer op het scherm, al was ie van dun plastic.
Uiteraard. Ik sluit ook niet uit dat dit komt door iets van mijzelf. Maar wat ik verwonderlijk vind, is dat mijn iPhone 12 door weer en wind, klus broeken, bouwplaatsen alles is geweest zonder flinke krassen. En dat dit toestel na 2 dagen al op zeker 3 plekken een flink kras heeft.

Ik ga wel voor Applecare+ en dan laat ik het scherm wel vervangen als het uit de spuigaten loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
c0sje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:23:
[...]
klus broeken, bouwplaatsen
Kwartsstof en een zandkorreltje kunnen wel knoeihard zijn, wellicht dat het dat kan zijn. Maar je bent niet de eerste, ik heb het hier al voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Vraagje tussendoor, is er een nieuwe update geweest? Sinds een dag of 2 wordt m’n 15pm ook niet meer warm bij gebruik van CarPlay!

En even heel erg offtopic, geoptimaliseerd laden bij m’n awu1 is al heel lang ruk bij mij, hij laadt altijd vol gas tot 100%, geen idee waarom, vroeger nog wel eens tot 80 en dan in de ochtend vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
Amos_x schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Je hebt me gisteren toch doen twijfelen :) Het verschil is in mijn geval, door een gunstige aankoopformule via de werkgever, zelfs minder. Rond de 60-70 euro. Dus inderdaad.... De 120 Hz en always-on zou voor die 70 euro wel fijn zijn. De rest boeit me veel minder tot niet. (camera, A17pro, usb 3, ...)

En uiteraard komt het op een bedrag van 1000 euro niet op die 70 euro meer of minder, voor een telefoon die je 2-3 houdt. Dus het gaat hier echt over een bewuste keuze voor een standaard 15 (downgrade), ook al is de 15 pro in dit geval nauwelijks duurder.

Het is inderdaad geen makkelijke keuze. Want mijn persoonlijke voorkeur is toch echt aluminium, en een subtieler en minder massief camera eiland. Gewoon voor de look and feel van de telefoon zelf. (vingerafdrukken op titanium, wiebelen van de phone op tafel, ...)

De grotere sensor, grotere aperture van de lenzen op de pro is wel degelijk een voordeel. (low light, macro, natuurlijke bokeh). De 3x zoom lens is dan weer onbelangrijk voor mij.

Het prijsverschil uit mijn post is ook tussen een 256 GB non-pro en 128 Pro, dat is ook belangrijk omdat ik toch eerder geneigd ben voor opslag te gaan (idem alle vorige iPhones). Liever ruim, dan te krap. Ik leun meer op 'offline', lokaal (zelf fotos backuppen, maar omdat het leuk is ook een lange periode laten staan op de telefoon zelf, maar dan zonder iCloud Photos). Dus wellicht had ik voor de pro ook de 256 GB moeten kiezen, en dan wordt het verschil (iets) groter.
Wat is het prijsverschil voor jou met een pro max? Of vind je die telefoon te groot.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Kapitein187 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:22:
[...]

Wat is het prijsverschil voor jou met een pro max? Of vind je die telefoon te groot.
Omdat het model met de laagste opslag 256 GB is, bedoel je?

Ik begrijp de suggestie, maar inderdaad, veel en veel te groot. Ik ben nu al ontzet dat ik naar 6,1 inch moet. De mini is dood, dat moet ik accepteren, dus ik verzet me er niet tegen, maar het is niet van harte :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Op YouTube is het al door reviewers bevestigd dat het scherm snel krast vd iPhone.
Ik heb een iPhone van 1 overgekocht die er glasprotector heeft laten opplakken, slimme keuze en moet zeggen dat ik verschiet ook van hoe goed alles blijft werken.

Het zou idd niet mogen dat glas zo easy kan krassen , maar doe er best een goede screen of mss zelfs het beste nog een glasprotector op. Die extra kost is het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:46
Reetkeverke schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:17:
Op YouTube is het al door reviewers bevestigd dat het scherm snel krast vd iPhone.
Ik heb een iPhone van 1 overgekocht die er glasprotector heeft laten opplakken, slimme keuze en moet zeggen dat ik verschiet ook van hoe goed alles blijft werken.

Het zou idd niet mogen dat glas zo easy kan krassen , maar doe er best een goede screen of mss zelfs het beste nog een glasprotector op. Die extra kost is het geld waard.
Krast de 15P(M) maar dan de 14P(M) ?

Heb hier nog een 14pro zonder screen protector, nu 13 maanden in gebruik. en kan werkelijk geen krasje vinden. Daarvoor altijd wel screen protector gehad. Gebruik wel een mous case.

Mijn 15PM is inmiddels onderweg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:48
don spike schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

Krast de 15P(M) maar dan de 14P(M) ?

Heb hier nog een 14pro zonder screen protector, nu 13 maanden in gebruik. en kan werkelijk geen krasje vinden. Daarvoor altijd wel screen protector gehad. Gebruik wel een mous case.

Mijn 15PM is inmiddels onderweg :).
Mijn 15p scherm is al goed bekrast na een maandje.
Mijn 12pm heeft het 3 jaar volgehouden zonder geen 1 kras.
Dus mjaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:19
syntesia schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

Mijn 15p scherm is al goed bekrast na een maandje.
Mijn 12pm heeft het 3 jaar volgehouden zonder geen 1 kras.
Dus mjaa
Had je er een screen protector op? :/

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:48
TheKerremenke schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:38:
[...]

Had je er een screen protector op? :/
nee beide niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:42
Bij elke iPhone die ik heb gehad heb ik klachten gelezen dat het scherm snel krast. Bij geen één iPhone heb ik er zelf last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
Ik heb dit jaar veel toestellen getest voor mijn doen en er zijn er 2 die er bovenuit schieten;
De iPhone 15 pro max en de S23 ultra, dat zijn de 2 beesten op de smartphone markt, de 2 beste.

Diene face id, mega goed, ik dacht echt van ik ga dien fingerscan missen maar nee ze, ik mis het zowaar niet.
Fingerscan is top ze, sowieso, maar als face id zo goed werkt, dan begrijp ik Apple wrm ze geene fingerscan doen. Bij de meeste android toestellen werkt dit zo goed niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
sheepdog schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:28:
Bij elke iPhone die ik heb gehad heb ik klachten gelezen dat het scherm snel krast. Bij geen één iPhone heb ik er zelf last van gehad.
Ik wel helaas, ik heb de aller 1ste iPhone gehad tot de iPhone 7 en ik heb last gehad van haarkrasjes, zeer veel haarkrasjes en dit op vrij korte tijd ook en ook eens een wat langere en grotere kras die storend was.
Sindsdien leg ik altijd een goede screen of zelfs glasprotector er op. En ik steek nooit sleutels of muntstukken bij mijn smartphone , nooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:21

pdavie2311

Live life to the fullest..

Toch weer de 15 Pro Max gehaald. Groter scherm toch echt wel fijner voor mij. Nu dus de PM 256 NT icm zwarte FineWoven hoes. Prima! Nu klaar tot september 2024 😜

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Bij winkels geweest maar kon niet testen. Zitten allemaal vast. Wel getest VS een 13. Direct duidelijk dat het beter was. Die gast in de winkel zag het ook gelijk. Er is agressieve noise reduction. Lijkt wel plastic gezichten. Alles glad getrokken. Ik snap wel dat je dan bij minder licht meer ruis hebt plus veel te sterkte filtering dat je dan details verliest en dus wazige zooi krijgt. Bij veel licht zie je het op gezichten duidelijk. Bij minder licht wordt alles glad gewassen en verlies je alle details die je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
pdavie2311 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:43:
Toch weer de 15 Pro Max gehaald. Groter scherm toch echt wel fijner voor mij. Nu dus de PM 256 NT icm zwarte FineWoven hoes. Prima! Nu klaar tot september 2024 😜
Welkom terug!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:27
pdavie2311 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:43:
Ik wil voorlopig ook niet meer terug, net als met de AWU.
Groot scherm, batterij. Beleving is toch anders.

#TeamNoCase
#TeamSurfplank :P

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TimtheToolman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:04:
Bij winkels geweest maar kon niet testen. Zitten allemaal vast. Wel getest VS een 13. Direct duidelijk dat het beter was. Die gast in de winkel zag het ook gelijk. Er is agressieve noise reduction. Lijkt wel plastic gezichten. Alles glad getrokken. Ik snap wel dat je dan bij minder licht meer ruis hebt plus veel te sterkte filtering dat je dan details verliest en dus wazige zooi krijgt. Bij veel licht zie je het op gezichten duidelijk. Bij minder licht wordt alles glad gewassen en verlies je alle details die je hebt.
In Apple shop den Haag zitten ze vast aan draad maar kunnen ze gewoon van de magneet en kun je prima foto's maken :?

Maar wat nu, mag je hem omruilen :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
TimtheToolman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:56:
[...]

Heb je weleens vergeleken? Dus foto binnen van iemand of aan tafel ofzo. Maar zelfs zonder vergelijk zie je dit direct. Ik ga vandaag naar winkel om te testen. Misschien toch defect?
Jazeker. In het donker op dezelfde plek met dezelfde afstanden en een persoon erop. iPhone 15 pro veel beter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
TimtheToolman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:04:
Wat raar. Bij mijn vrouws iPhone 15 pro was het aantal details juist veel beter, maar dat was vergeleken met een 11 pro. Mss toch iets mis met je lens of ergens een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Idd heel gek. Ik kan ruilen maar ik moet dan 400km rijden. Als het software is ga ik voor niks. Daaro wilde ik het testen eerst. Zou het miss de 17.1 update kunnen zijn? Heb geen foto’s van ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
olafmol schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:26:
[...]

Jazeker. In het donker op dezelfde plek met dezelfde afstanden en een persoon erop. iPhone 15 pro veel beter resultaat.
Zat die persoon stil of ook beweging? Indien stil is het redelijk. Op de agressieve noise reductie na. Bij minste beweging wordt alles wazig. Zie eerdere foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Bij mijne max dernet foto's vd hond genomen en die bewoog wel wat en de foto was ook wazig & onbruikbaar. Bij de andere phones had ik hetzelfde voor. Er zijn niet veel phones die dat goed vast leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Reetkeverke schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:55:
Bij mijne max dernet foto's vd hond genomen en die bewoog wel wat en de foto was ook wazig & onbruikbaar. Bij de andere phones had ik hetzelfde voor. Er zijn niet veel phones die dat goed vast leggen.
dank voor het proberen. Minder licht en beweging is altijd lastig. Echter het mag niet zo zijn dat een oude iPhone betere foto’s maakt in die omstandigheden dan de nieuwste.

Ik ga morgen ruilen voor nieuwe. Die laat ik in doos totdat ik het heb kunnen testen met ander toestel. Ik weet namelijk nog niet of het toestel zelf is of het software issue dat bij alle toestellen is. In dat geval verkoop ik de nieuwe en koop ik wel ergens een 13/14 pro ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:29
Zonet wat foto’s gemaakt van mijn vrouw die druk bezig is in onze momenteel niet heel erg verlichte keuken en die foto’s zijn allemaal scherp.

Wat ik wel al heb gemerkt in de standaard camera app is dat de software wel eens foute keuzes maakt. Soms heb ik een veel scherpere foto door een stap vooruit of achteruit te zetten, soms door te wisselen van lens of van macro naar standaard en vice versa. En ja, ik heb ook al foto’s gehad die overdreven nabewerkt worden.

De goeie foto’s zijn echt wel goed, veel beter dan van mijn vorige 8 Plus, in alle omstandigheden. Maar als het fout gaat, lijkt het eerlijk gezegd nergens naar. Het heeft me zeker al gefrustreerd.

Ik denk dus wel dat er nog wat werk is aan de software (ik heb wel de indruk dat ik steeds meer goeie foto’s heb, dus ofwel kan ik er al beter mee overweg, ofwel zijn ze in de achtergrond dingetjes aan het verbeteren). Naar mijn gevoel is het probleem met de QR code scanner ook eentje die in dit rijtje past.

Kan je misschien eens wat spelen met dichterbij of verder staan, wisselen van zoom, etc. Wie weet is het daarmee op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
nokie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:26:
Zonet wat foto’s gemaakt van mijn vrouw die druk bezig is in onze momenteel niet heel erg verlichte keuken en die foto’s zijn allemaal scherp.

Wat ik wel al heb gemerkt in de standaard camera app is dat de software wel eens foute keuzes maakt. Soms heb ik een veel scherpere foto door een stap vooruit of achteruit te zetten, soms door te wisselen van lens of van macro naar standaard en vice versa. En ja, ik heb ook al foto’s gehad die overdreven nabewerkt worden.

De goeie foto’s zijn echt wel goed, veel beter dan van mijn vorige 8 Plus, in alle omstandigheden. Maar als het fout gaat, lijkt het eerlijk gezegd nergens naar. Het heeft me zeker al gefrustreerd.

Ik denk dus wel dat er nog wat werk is aan de software (ik heb wel de indruk dat ik steeds meer goeie foto’s heb, dus ofwel kan ik er al beter mee overweg, ofwel zijn ze in de achtergrond dingetjes aan het verbeteren). Naar mijn gevoel is het probleem met de QR code scanner ook eentje die in dit rijtje past.

Kan je misschien eens wat spelen met dichterbij of verder staan, wisselen van zoom, etc. Wie weet is het daarmee op te lossen?
Dank! Wil het zeker proberen, echter zou het niet nodig moeten zijn. De oude maakt consistent betere foto’s zonder truukjes. Zo zou het ook moeten zijn bij een iPhone. Klik en klaar.

Ik vrees echt dat het de software is. Snap niet hoe ze dat kunnen verkloten (weer). Elke Sjaak ziet direct het verschil zelfs zonder echt te testen. Dat moeten ze bij Apple ook gezien hebben. Dat dit erdoor glipt is echt gek, zeker omdat het om dezelfde chip en sensor gaat als de 14. Niks nieuws aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
TimtheToolman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:32:
[...]

Dank! Wil het zeker proberen, echter zou het niet nodig moeten zijn. De oude maakt consistent betere foto’s zonder truukjes. Zo zou het ook moeten zijn bij een iPhone. Klik en klaar.

Ik vrees echt dat het de software is. Snap niet hoe ze dat kunnen verkloten (weer). Elke Sjaak ziet direct het verschil zelfs zonder echt te testen. Dat moeten ze bij Apple ook gezien hebben. Dat dit erdoor glipt is echt gek, zeker omdat het om dezelfde chip en sensor gaat als de 14. Niks nieuws aan.
De beeldverwerkings software is wel anders (nieuwer) op de iPhone 15 itt de 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:10
TimtheToolman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:32:
[...]

Kun je eens wat foto’s uploaden? Misschien wat standaard foto’s en anders ook wat RAW?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Vraag; ik wil contactloos betalen met de iPhone maar gisteren bij den bakker ging het, vandaag dezelfde bakker en tging niet?

Ik druk 2 keer op de zijknop en dan zie ik mijn bankkaart en dan face id die groen oplicht en dan moet ik de phone tegen de terminal houden maar er gebeurde niets?

Ik had 2 kaarten inzitten, heb er 1 uitgehaald nu in de hoop dat dat mss het probleem zou zijn al heb ik wel twijfels.

Bij al mijn android phones had ik dit probleem nooit.

Komende dagen test ik het verder uit.
Als ik het opnieuw voor heb dan vrees ik dat het aan de iPhone ligt en dat dit bij alle iPhones het geval zal zijn.

In sommige winkels moeten ze het wel apart aanduiden dat weet ik anders lukt het niet, bij de bakker hier is dit niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:40
Reetkeverke schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:54:
Vraag; ik wil contactloos betalen met de iPhone maar gisteren bij den bakker ging het, vandaag dezelfde bakker en tging niet?

Ik druk 2 keer op de zijknop en dan zie ik mijn bankkaart en dan face id die groen oplicht en dan moet ik de phone tegen de terminal houden maar er gebeurde niets?

Ik had 2 kaarten inzitten, heb er 1 uitgehaald nu in de hoop dat dat mss het probleem zou zijn al heb ik wel twijfels.

Als ik het opnieuw voor heb dan vrees ik dat het aan de iPhone ligt en dat dit bij alle iPhones het geval zal zijn.

In sommige winkels moeten ze het wel apart aanduiden dat weet ik anders lukt het niet, bij de bakker hier is dit niet het geval.
Met contactloos betalen bedoel je Apple Pay?
Dit heeft bij mij nog nooit gefaald, als het faalt lag het meestal aan de winkel/kassierster, in het begin moest ik het zelf uitleggen aan de kassiester welke betaalmethode ze moest gebruiken. Nu is het al behoorlijk ingeburgerd en werkt het altijd in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
RigolleM schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

Dit heeft bij mij nog nooit gefaald, als het faalt lag het meestal aan de winkel/kassierster, in het begin moest ik het zelf uitleggen aan de kassiester welke betaalmethode ze moest gebruiken. Nu is het al behoorlijk ingeburgerd en werkt het altijd in één keer.
Ik zit bij kbc maar bij de android phones nooit problemen. Ik zal het hun voor de zekerheid eens zeggen en eens zien wat ze zeggen dan.
Het is raar omdat ik in de meeste winkels niets zeg en het lukt meteen. Afwachten de komende dagen dus.

Jij hebt ook iPhone 15 model? Ik heb de max.

[ Voor 22% gewijzigd door Reetkeverke op 28-10-2023 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RigolleM schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

Huh dat snap ik niet, de kassierster wist niet hoe ze pinnen moest activeren dan? Dat hebben we toch al wel een tijdje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Reetkeverke schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:54:

Hou je wel de achterkant (bovenkant) van je iPhone tegen het contactloos betalen deel aan van de pin terminal? Deze is bij elke pin anders, soms aan de zijkant, soms aan de bovenkant. Het logo van contactloos betalen is wel altijd zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Gangster93 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:26:
[...]

Hou je wel de achterkant (bovenkant) van je iPhone tegen het contactloos betalen deel aan van de pin terminal? Deze is bij elke pin anders, soms aan de zijkant, soms aan de bovenkant. Het logo van contactloos betalen is wel altijd zichtbaar.
Hm, zou het dat kunnen zijn dan? Ik ga het onthouden.
Bij mijn android phones deed ik het over de volledige breedte snap je? Het zou mss kunnen dat ik de bovenkant daardoor nu tever laat uitsteken waardoor die geen contact krijgt, het zou kunnen , ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor de tip alvast.

Ik weet wel dat in den Delhaize hier dat ik het altijd moet zeggen, die kassiersters hebben blijkbaar een aparte knop op hun scherm die ze moeten aantikken zodat ik met apple pay kan betalen. Bij de bakker is dat denk ik niet het geval maar kzal het in de komende dagen eens vragen hoe dat juist zit.

Als jullie hier bevestigen er nooit problemen mee te hebben dan zal het of aan mij liggen of aan de kassierster ;).

Hoe werkt Apple Pay in winkel?
Druk tweemaal op de zijknop. Wacht tot je standaardkaart verschijnt en kijk naar de iPhone om te authenticeren met Face ID of voer je toegangscode in. Houd de bovenkant van je iPhone bij de kaartlezer totdat je 'Gereed' of een vinkje op het scherm ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Reetkeverke schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:45:
[...]

Hm, zou het dat kunnen zijn dan? Ik ga het onthouden.
Bij mijn android phones deed ik het over de volledige breedte snap je? Het zou mss kunnen dat ik de bovenkant daardoor nu tever laat uitsteken waardoor die geen contact krijgt, het zou kunnen , ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor de tip alvast.

Ik weet wel dat in den Delhaize hier dat ik het altijd moet zeggen, die kassiersters hebben blijkbaar een aparte knop op hun scherm die ze moeten aantikken zodat ik met apple pay kan betalen. Bij de bakker is dat denk ik niet het geval maar kzal het in de komende dagen eens vragen hoe dat juist zit.

Als jullie hier bevestigen er nooit problemen mee te hebben dan zal het of aan mij liggen of aan de kassierster ;).

Hoe werkt Apple Pay in winkel?
Druk tweemaal op de zijknop. Wacht tot je standaardkaart verschijnt en kijk naar de iPhone om te authenticeren met Face ID of voer je toegangscode in. Houd de bovenkant van je iPhone bij de kaartlezer totdat je 'Gereed' of een vinkje op het scherm ziet.
In de basis maakt Apple Pay gebruik van hetzelfde protocol als het contactloos betalen met je pinpas. Als je ergens met je pinpas contactloos kunt pinnen, dan kan je er dus vrijwel zeker ook Apple Pay gebruiken.

Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Donstil schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:06:
[...]

Huh dat snap ik niet, de kassierster wist niet hoe ze pinnen moest activeren dan? Dat hebben we toch al wel een tijdje :P
Neen Apple Pay activeren, dat is in België niet gewoon 'pinnen'. Als de kassiester gewoon contactloos betalen activeerde werkte het niet, ze moest specifiek Maestro/CC kiezen en dan werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
RigolleM schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:15:
[...]

Neen Apple Pay activeren, dat is in België niet gewoon 'pinnen'. Als de kassiester gewoon contactloos betalen activeerde werkte het niet, ze moest specifiek Maestro/CC kiezen en dan werkte het wel.
Inderdaad, in den Delhaize in Merelbeke moet ik dat altijd zeggen van tis met apple pay of met de smartphone en daar moeten ze het idd op hun scherm aanduiden zodat ik met de iPhone/android phone kan betalen.

Maar ik denk niet dat alle systemen zo zijn en bij sommigen het gewoon me alles werkt al ben ik dat niet zeker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Sinds iOS 17.1 heb ik het probleem dat ik vanuit de foto's-app niet een foto direct kan delen op Instagram (Stories). Hij blijft dan hangen op dit scherm; waarbij hij dus wel Instagram zou willen openen... apps hard afsluiten helpt niet. Iemand vergelijkbaar probleem? (iPhone 15 Pro Max)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7yot_q16QgjjKjckUvS0RcPtyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/en45UaXcUJYLDoZXaVrifPdP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
Steeffoon schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:43:
Sinds iOS 17.1 heb ik het probleem dat ik vanuit de foto's-app niet een foto direct kan delen op Instagram (Stories). Hij blijft dan hangen op dit scherm; waarbij hij dus wel Instagram zou willen openen... apps hard afsluiten helpt niet. Iemand vergelijkbaar probleem? (iPhone 15 Pro Max)
[Afbeelding]
net geprobeerd op de ip15 PM, zelfde probleem met Instagram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Reetkeverke schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:26:
[...]

Inderdaad, in den Delhaize in Merelbeke moet ik dat altijd zeggen van tis met apple pay of met de smartphone en daar moeten ze het idd op hun scherm aanduiden zodat ik met de iPhone/android phone kan betalen.

Maar ik denk niet dat alle systemen zo zijn en bij sommigen het gewoon me alles werkt al ben ik dat niet zeker natuurlijk.
Bij collega werkte het altijd met z'n Android, met Apple Pay moest ik het altijd vermelden. In de Delhaize te Merelbeke had ik overlaats geen problemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:08
Reetkeverke schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:01:
[...]

Ik zit bij kbc maar bij de android phones nooit problemen. Ik zal het hun voor de zekerheid eens zeggen en eens zien wat ze zeggen dan.
Het is raar omdat ik in de meeste winkels niets zeg en het lukt meteen. Afwachten de komende dagen dus.

Jij hebt ook iPhone 15 model? Ik heb de max.
Ik zit ook bij KBC en gebruik 15 pro max en geen probleem met betalen , ook niet met de AW.
De winkels moeten wel Apple Pay hebben, en veel winkels hier in Belgie hebben dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Denk dat er in België nog geen centrale betaalprovider is. Zie het in buitenland wel vaker dat er bijvoorbeeld verschillende terminals gepakt worden voor Meastro of Visa. In Nederland gaat het allemaal via hetzelfde systeem en merken we geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

sderooij schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:34:
[...]

net geprobeerd op de ip15 PM, zelfde probleem met Instagram.
'Goed' om te horen. Ligt het in ieder geval niet aan mij, thanks voor het proberen!

Pagina: 1 ... 56 ... 77 Laatste