Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
Geen 6 maanden apple Music (proefperiode) bij een nieuwe IPhone 15 (pro (max)).
Mensen die ergens in de laatste 3 jaar ! al een Apple Music abonnement hebben gehad (ergens ooit in deze periode) kunnen helaas geen gebruik maken van de breed geadverteerde gratis 6 maanden (proefperiode) bij de koop van een nieuwe Iphone. Dit is overigens ook van toepassing voor de ook aangegeven Apple TV actie.

Helaas staat deze voorwaarde niet duidelijk in de voorwaarden (https://www.apple.com/nl/...c_iPhone_Promo_121321.pdf, https://www.apple.com/nl/promo/, https://offers.applemusic...l/six-month-offer-devices).

Apple verwijst hierbij in hun voorwaarden naar het aspect "nieuwe", dat wordt door Apple als niet (ergens in) de laatste 3 Jaar actief geweest abonnement gezien.

In plaats van deze 6 maanden word echter direct het betaalde abonnement in rekening gebracht. Wees dus gewaarschuwd.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RigolleM schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:15:
[...]

Neen Apple Pay activeren, dat is in België niet gewoon 'pinnen'. Als de kassiester gewoon contactloos betalen activeerde werkte het niet, ze moest specifiek Maestro/CC kiezen en dan werkte het wel.
Ooh Ooh, nodeloos ingewikkeld dat België hè.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02:23
Donstil schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:15:
[...]

Het is hier geen twitter, na het lezen van 'Kassiester' dacht ik aan:.
'Want dat taaltje is zo zacht.'

YouTube: Het Goede Doel - België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iNN6MAccke7a8r_NQZTZVMo7q8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ds4ULrqF2dnuDhmiEjyngODl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSyrIeFDogkcYbPKl2JhgxQgFq0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wa0fOeWhZWdh4tlA4FLs1WfR.png?f=fotoalbum_large

Ligt het aan mij of is dit zeer slecht? Het is een pro max die ik nu 17dagen in gebruik heb. 80% opladen staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Volgens mij is dat niet zo vreemd, Meta, dus Facebook en Instragram, zijn batterij vreters omdat ze veel op de achtergrond uitvoeren.

Probeer het een dag of twee door ze te bezoeken via de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
SgtElPotato schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

Kun je eens wat foto’s uploaden? Misschien wat standaard foto’s en anders ook wat RAW?
Zie mijn foto’s in eerste post. Vandaag bij winkel omgeruild voor nieuwe. Die laat ik voorlopig in doos weet nog niet wat ik ga doen.

Getest in de winkel met 13/14/15/15pro

Ik hoopte op een defect maar helaas: in alle gevallen was de 13/14 beter dan de 15. Kon het beeld beter bevriezen en had minder barbie plastic huid effect. De pro was iets beter, maar nog steeds minder dan de 13/14 en ook mijn 12 en zelfs mijn SE schoot ze sneller. Ja in veel opzichten is 15 beter: kleur, contrast etc. Maar in scherpte bij (lichte) beweging absoluut niet.

Het is een software issue. De nabewerking is niet goed. Ze kiezen verkeerde frames oid bij het samenstellen van de foto, waardoor het allemaal wazig is en overprocessed.

Echt enorm balen. Wil heel graag dat het goed is, maar hopen en wachten op een fix?

Diverse mensen stonden erbij en zagen het ook direct. Die haakten meteen af met de 15. Denk dat ze vandaag heel wat omzet hebben misgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:15:
[...]

Net weekend Antwerpen gehad: meest relaxte burgers van de EU (nog nooit verder geweest.....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:10
TimtheToolman schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:20:
[...]

Zie mijn foto’s in eerste post. Vandaag bij winkel omgeruild voor nieuwe. Die laat ik voorlopig in doos weet nog niet wat ik ga doen.

Ik hoopte op een defect maar helaas: in alle gevallen was de 13/14 beter dan de 15. Kon het beeld beter bevriezen en had minder barbie plastic huid effect. De pro was iets beter, maar nog steeds minder dan de 13/14 en ook mijn 12 en zelfs mijn SE schoot ze sneller. Ja in veel opzichten is 15 beter: kleur, contrast etc. Maar in scherpte bij (lichte) beweging absoluut niet.

Het is een software issue. De nabewerking is niet goed. Ze kiezen verkeerde frames oid bij het samenstellen van de foto, waardoor het allemaal wazig is en overprocessed.

Echt enorm balen. Wil heel graag dat het goed is, maar hopen en wachten op een fix?

Diverse mensen stonden erbij en zagen het ook direct. Die haakten meteen af met de 15. Denk dat ze vandaag heel wat omzet hebben misgelopen.
Vreemd. Als ik vergelijk met een 13 pro en een 15 pro onder verschillende omstandigheden dan is de 15 steeds beter, zowel bij genoeg licht als bij weinig licht. Als ik in ‘donker’ bewegende beelden wil vastleggen dan hebben beide er moeite mee maar de 15 pro iets minder omdat die sneller is met verwerken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:53:
[...]

Net weekend Antwerpen gehad: meest relaxte burgers van de EU (nog nooit verder geweest.....).
Vlaanderen is heerlijk. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
SgtElPotato schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:09:
[...]

Vreemd. Als ik vergelijk met een 13 pro en een 15 pro onder verschillende omstandigheden dan is de 15 steeds beter, zowel bij genoeg licht als bij weinig licht. Als ik in ‘donker’ bewegende beelden wil vastleggen dan hebben beide er moeite mee maar de 15 pro iets minder omdat die sneller is met verwerken.
Ik hoopte dat ik dit ook kon zeggen na vandaag maar helaas.

Er zijn veel meer met dit probleem:
https://discussions.apple.com/thread/255169453

Zelfs een Xs doet het beter lees ik. Ik snap er geen zak van. Was alles dan in de winkel toevallig defect? Dat is ook niet waarschijnlijk.

Ik wou dat ik iemand in de buurt had die hetzelfde zegt als jij dan kan ik het testen samen. Ik heb het ook nog bij de MM en AMac getest. Allemaal zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
SgtElPotato schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:09:
[...]

Wat is jouw productiedatum/maand? Als die van jouw goed is kunnen we misschien een patroon ontdekken. Hoewel het onwaarschijnlijk is dat alle 7 15s die ik vandaag getest heb bij verschillende winkels allemaal defect zijn kunnen we het niet uitsluiten. Misschien een slechte eerste batch?

[ Voor 38% gewijzigd door TimtheToolman op 28-10-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:53:
[...]

Hoe weet je het dan :+
(geintje natuurlijk, Vlaanderen is wel fijn inderdaad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
rmk_ schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:34:
Volgens mij is dat niet zo vreemd, Meta, dus Facebook en Instragram, zijn batterij vreters omdat ze veel op de achtergrond uitvoeren.

Probeer het een dag of twee door ze te bezoeken via de browser?
Ja ik lees dat iedereen 1.5 dag met zn pro max haalt, maar zoals je kan zien haal ik net met moeite 1 dag. Dus lijkt me niet helemaal goed te gaan.

Ik ga insta en fb eens verwijderen en via browser gebruken. Kijken of dat verschil maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:58

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hoe zit het precies met de weergave van de cycli?
Ik gebruik de 15 Pro Max nu sinds woensdag, altijd tot 80 procent laden, en nu (al?) staat de cycli op 3. Hij is drie keer opgeladen, maar dacht dat een cycli pas van 0-100 gold zeg maar...?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
nDirect090 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:10:
[...]

Ja ik lees dat iedereen 1.5 dag met zn pro max haalt, maar zoals je kan zien haal ik net met moeite 1 dag. Dus lijkt me niet helemaal goed te gaan.

Ik ga insta en fb eens verwijderen en via browser gebruken. Kijken of dat verschil maakt
Met mijn huidige gebruik haal ik 2 dagen wat ik kan rekken tot 2,5. Ik laad op tot 80% en dan rond 25% weer aan de lader als ik ga slapen. ‘s nachts energiebesparing aan en ik verlies ook maar hooguit 2%.
Veelal browsen en filmpjes kijken. Mijn 6s was na 2 uur leeg dus dit is een grote stap vooruit. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:44
Ik haal zotte batterijduur met mijne max op difi thuis met normaal gebruik. 80% opladen? Hell no. Altijd geoptimaliseerd, beste er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:23
Steeffoon schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:48:
Hoe zit het precies met de weergave van de cycli?
Ik gebruik de 15 Pro Max nu sinds woensdag, altijd tot 80 procent laden, en nu (al?) staat de cycli op 3. Hij is drie keer opgeladen, maar dacht dat een cycli pas van 0-100 gold zeg maar...?
Stukje van Apple: https://www.apple.com/batteries/why-lithium-ion/
You complete one charge cycle when you’ve used (discharged) an amount that represents 100% of your battery’s capacity* — but not necessarily all from one charge. For instance, you might use 75% of your battery’s capacity one day, then recharge it fully overnight. If you use 25% the next day, you will have discharged a total of 100%, and the two days will add up to one charge cycle.

* A complete charge cycle is normalized between 80% and 100% of original capacity to account for expected diminishing battery capacity over time.

[ Voor 22% gewijzigd door AntraXxX op 29-10-2023 08:15 ]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ah, thanks. Dan zal het ergens toch wel kloppen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
rmk_ schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:50:
[...]

Met mijn huidige gebruik haal ik 2 dagen wat ik kan rekken tot 2,5. Ik laad op tot 80% en dan rond 25% weer aan de lader als ik ga slapen. ‘s nachts energiebesparing aan en ik verlies ook maar hooguit 2%.
Veelal browsen en filmpjes kijken. Mijn 6s was na 2 uur leeg dus dit is een grote stap vooruit. 😂
Haha ja dat is de ervaring die ik van iedereen hoor. Daarom vind ik het zo frappant dat ik zelf zo kort doet met een accu van de pro max.

Wat mij opvalt is dat hij ook maar oplaad tot 77% ipv 80%, weet niet of dat normaal is(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
[...]

Ik kan je voorbeelden niet vinden maar wat ‘beter’ is, is erg subjectief natuurlijk. De één houd van scherpe foto’s en de ander van wat meer zachtere look. Ik vind kleur, contrast en belichting minstens zo belangrijk als alleen schepte.
Met gezichten is het ook wel lastiger maar het is me wel opgevallen dat gezichten iets minder detail hebben dan bijvoorbeeld een foto van een object zoals een boom. Daar heeft de 15 pro veel meer detail dan de 14 pro vanwege de 24mpx output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen idee of het ios 17.1 is maar niemand kan mij meer horen als ik een gesprek op de speaker zet op mijn iPhone 15 Pro Max. Schakel ik terug naar iPhone dan horen ze mij weer. Weer op speaker en ze horen mij niet meer. Muten en unmuten helpt niet. Op reddit zie ik het probleem wel terug maar geen oplossing. Iemand hier ook dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:31
Garret1410 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Ik kan je voorbeelden niet vinden maar wat ‘beter’ is, is erg subjectief natuurlijk. De één houd van scherpe foto’s en de ander van wat meer zachtere look. Ik vind kleur, contrast en belichting minstens zo belangrijk als alleen schepte.
Met gezichten is het ook wel lastiger maar het is me wel opgevallen dat gezichten iets minder detail hebben dan bijvoorbeeld een foto van een object zoals een boom. Daar heeft de 15 pro veel meer detail dan de 14 pro vanwege de 24mpx output.
De voorbeelden die hij postte waren wel overduidelijk hoor. Dit heeft niks meer met smaak te maken. Ik geloof alleen niet dat de 15 Pro slechter is qua hardware, maar dat het aan de software(afstelling) ligt.

Desalniettemin zie (en hoor) ik over deze iPhone-serie wel erg veel negatieve meningen verschijnen. Dat kon ook niet uitblijven, want het is allemaal maar minimaal wat er veranderd is tov de voorgangers. Mensen verwachten gewoon weer eens iets spectaculairs na zoveel modellen hetzelfde. Ze zijn gewoon beetje verveeld (en verwend) de laatste jaren.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
Azmodann schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:43:
[...]

Ik zit ook bij KBC en gebruik 15 pro max en geen probleem met betalen , ook niet met de AW.
De winkels moeten wel Apple Pay hebben, en veel winkels hier in Belgie hebben dat niet.
Sinds ik ben overgestapt naar de 15P kan ik mijn saldo niet meer zien op KBCapp op de watch
Hij zegt instellen op de app op mijn phone.

Heeft een kbc klant een idee waar dit zit in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Jammer toch dat je niet uit die foto's app van Apple zelf niet zelf kan bepalen dat je je fotos naar de google fotos app kan krijgen. Veel opties heb je maar de google fotos app staat er niet tussen helaas.

Muziek overzetten is gelukt. Volgens mij lag het aan de usb-c kabel, je hebt usb-c kabel die gewoon opladen maar geen gegevens kunnen overzetten. Andere kabel gebruikt en gelukt.

[ Voor 255% gewijzigd door Reetkeverke op 29-10-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:47
The_Bald_Diver schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:20:
[...]

Sinds ik ben overgestapt naar de 15P kan ik mijn saldo niet meer zien op KBCapp op de watch
Hij zegt instellen op de app op mijn phone.

Heeft een kbc klant een idee waar dit zit in de app.
Je gaat naar de kbc app , linkboven instellingen, dan scroll je naar beneden en zie je 'Andere apps' , daar staat Smartwatch. Klik erop , weergave rekeningen....kies je rekening.
Je ziet een voorbeeld en klik bewaren.
Nu zal je je saldo normaal moeten zien op je watch.
Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:30
[...]

Kon het beeld beter bevriezen en had minder barbie plastic huid effect. De pro was iets beter, maar nog steeds minder dan de 13/14 en ook mijn 12 en zelfs mijn SE schoot ze sneller. Ja in veel opzichten is 15 beter: kleur, contrast etc. Maar in scherpte bij (lichte) beweging absoluut niet.
Heb je dit probleem alleen als er mensen in beeld staan of ook bij andere opnamen zonder mensen in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
manusz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Heb je dit probleem alleen als er mensen in beeld staan of ook bij andere opnamen zonder mensen in beeld?
Dit lijkt alleen met mensen het geval. Gladde gezichten, Samsung effect. Lijkt soms wel een waterverf gezicht. 13/14 doen dat niet (zo erg). Daar zie je nog details in het gezicht.

Update: nog getest met fruit - ook daar zie je soms agressieve noise reduction. Dat maakt dan gladde plastic achtige bananen bijvoorbeeld. Overall moeten ze dit echt aanpassen. Dit is niet goed in balans.

[ Voor 24% gewijzigd door TimtheToolman op 29-10-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
TimtheToolman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:21:
[...]
Dit lijkt alleen met mensen het geval.
Het is een beetje een wilde gok hoor, maar je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je "Portretten in fotomodus" in de camerainstellingen uit zet.

De 15 serie gaat automatisch in portretmodus als de software een gezicht meent te herkennen. Je kan dan achteraf het scherpstelpunt en de scherptediepte instellen. De oudere iPhones hebben deze functie voor zover ik weet niet (maar ik kan me vergissen, misschien de 14 wel met de laatste iOS update?).
Ik kan me voorstellen dat de betreffende routines in de imaging pipeline nog wat verbetering behoeven. Als je die automatische portretmodus uitschakelt wordt het misschien beter....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
manusz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:37:
[...]

Het is een beetje een wilde gok hoor, maar je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je "Portretten in fotomodus" in de camerainstellingen uit zet.

De 15 serie gaat automatisch in portretmodus als de software een gezicht meent te herkennen. Je kan dan achteraf het scherpstelpunt en de scherptediepte instellen. De oudere iPhones hebben deze functie voor zover ik weet niet (maar ik kan me vergissen, misschien de 14 wel met de laatste iOS update?).
Ik kan me voorstellen dat de betreffende routines in de imaging pipeline nog wat verbetering behoeven. Als je die automatische portretmodus uitschakelt wordt het misschien beter....??
Goede tip, al geprobeerd :) maakt niet uit. Ik heb intussen wel 1 bericht gevonden van iemand die zegt na replacement dat het opgelost is - maar dan ook echt maar eentje. Ik ben er nog steeds niet uit wat het kan zijn, software of toch defect? Ik heb er 7 (of 8?) geprobeerd gister, allemaal zelfde probleem. Lijkt me toch gek dat alle eerste leveringen van alle modellen niet goed zijn? Aan de andere kant: als dit echt iedereen raakt, dan moeten er veel meldingen zijn - of ziet men het echt niet? Of wil men het niet zien? Het is zo overduidelijk. De gemiddelde tweaker hier schat ik hoger in dan de gemiddelde winkelbezoeker die alles mooi vind als er maar Apple op staat. Lastig als je ook niet meer de productieweek uit serial # kunt aflezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:46
TimtheToolman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:01:
[...]

Goede tip, al geprobeerd :) maakt niet uit. Ik heb intussen wel 1 bericht gevonden van iemand die zegt na replacement dat het opgelost is - maar dan ook echt maar eentje. Ik ben er nog steeds niet uit wat het kan zijn, software of toch defect? Ik heb er 7 (of 8?) geprobeerd gister, allemaal zelfde probleem. Lijkt me toch gek dat alle eerste leveringen van alle modellen niet goed zijn? Aan de andere kant: als dit echt iedereen raakt, dan moeten er veel meldingen zijn - of ziet men het echt niet? Of wil men het niet zien? Het is zo overduidelijk. De gemiddelde tweaker hier schat ik hoger in dan de gemiddelde winkelbezoeker die alles mooi vind als er maar Apple op staat. Lastig als je ook niet meer de productieweek uit serial # kunt aflezen.
Waarom stuur je hem niet gewoon terug als er iets mis mee is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
Dennisdn schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:06:
[...]

Waarom stuur je hem niet gewoon terug als er iets mis mee is?
Zie mijn eerdere post: gister geruild voor nieuwe in doos. Echter, niet uit doos gehaald want alle toestellen die ik probeerde hadden hetzelfde probleem. Ik kan niet blijven proberen en ruilen voor nieuwe. Volgende keer gaat hij de garantiemolen in, dat duurt langer met grote kans dat het niet opgelost kan/gaat worden. Zit dus met paar dilemma's: 1) is het nou een soft- of hardwareissue? 2) indien soft: wanneer ooit opgelost? 3) indien hard: welke zijn dan wel goed? (ik heb nog een enkele goede in mijn handen gehad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
TimtheToolman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:17:
[...]

Zie mijn eerdere post: gister geruild voor nieuwe in doos. Echter, niet uit doos gehaald want alle toestellen die ik probeerde hadden hetzelfde probleem. Ik kan niet blijven proberen en ruilen voor nieuwe. Volgende keer gaat hij de garantiemolen in, dat duurt langer met grote kans dat het niet opgelost kan/gaat worden. Zit dus met paar dilemma's: 1) is het nou een soft- of hardwareissue? 2) indien soft: wanneer ooit opgelost? 3) indien hard: welke zijn dan wel goed? (ik heb nog een enkele goede in mijn handen gehad)
Vanuit simpel boerenverstand: Het is geen groter probleem, anders was het op tientallen sites voorpagina nieuws geweest. Bij een 100% score verdeeld over 8 toestellen… ben ik bang dat het dan niet aan het toestel ligt.

Overigens kun je bij Info>Batterij wel de productiemaand van de batterij terugvinden. Dat kan een indicatie geven van eerste of latere batches.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 29-10-2023 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@TimtheToolman De camera ligt van alle features misschien wel het meest onder een vergrootglas. Er zijn veel professionele en semi-professionele fotografen alsmede reviewsites die dit onder de loep nemen.

Alhoewel ik zeker niet uitsluit dat er een issue kan zijn, is het dan toch vreemd dat het volgensmij bij voornoemde fotografen en reviewers niet is opgedoken :? Terwijl jij aangeeft bij één willekeurige Apple store al talloze phones met het issue te hebben aangetroffen :?

Ik kan er vooralsnog even geen chocola van maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 29-10-2023 16:35 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manusz
TimtheToolman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:21:
[...]
Update: nog getest met fruit - ook daar zie je soms agressieve noise reduction.
Aggressieve ruisreductie ken ik van mijn 13 Pro. Mijn huidige 15 Pro doet dit een stuk netter.

Dat je zegt "ook daar zie je soms agressieve noise reduction" laat me vermoeden dat je twee dingen op een hoop gooit die je misschien beter nog even gescheiden kan houden.

Je hebt tot dusver één foto laten zien.
We zien daar een perfect scherpe achtergrond met een persoon daarvoor waar we rare artefacten zien.

Zie je kans het origineel van die opname ergens (dropbox of zo) te uploaden zodat we wat beter kunnen kijken?
Als het een Live foto zou zijn dan allebei de bestanddelen, de .HEIC en de bijbehorende .MOV file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Help!!!! schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:34:
@TimtheToolman De camera ligt van alle features misschien wel het meest onder een vergrootglas. Er zijn veel professionele en semi-professionele fotografen alsmede reviewsites die dit onder de loep nemen.

Alhoewel ik zeker niet uitsluit dat er een issue kan zijn, is het dan toch vreemd dat het volgensmij bij voornoemde fotografen en reviewers niet is opgedoken :? Terwijl jij aangeeft bij één willekeurige Apple store al talloze phones met het issue te hebben aangetroffen :?

Ik kan er vooralsnog even geen chocola van maken.
Nee klopt, ik dacht ook ik ben gek. Totdat ik het bij alle toestellen zag in 3 winkels. En ook andere bezoekers zagen het. Je hoeft geen fotograaf te zijn om dit verschil te zien. Ze liepen met hun oude toestel de winkel uit. Twee mensen testten ook nog zelf vs de 15. Dacht eentje met een iphone 11 en eentje met een 14. Die zagen het ook duidelijk.

In die reviews zie je nooit fotos van echte situaties, zoals mensen op de bank die bewegen. Iedereen striked een pose voor de foto en staat dus stil. Dan krijg je dit niet zo snel. Reviews laat ik voortaan maar links liggen, je kunt beter de Apple forums kijken, daar zie je vanaf eind sept al diverse posts hierover, met alle modellen.

[ Voor 14% gewijzigd door TimtheToolman op 29-10-2023 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Executor16 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:51:
Geen idee of het ios 17.1 is maar niemand kan mij meer horen als ik een gesprek op de speaker zet op mijn iPhone 15 Pro Max. Schakel ik terug naar iPhone dan horen ze mij weer. Weer op speaker en ze horen mij niet meer. Muten en unmuten helpt niet. Op reddit zie ik het probleem wel terug maar geen oplossing. Iemand hier ook dit probleem?
Dit probleem heb ik niet op mijn 15PM met iOS 17.03 maar zal nog even wachten met de update ;)

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar ik nog wel last van hebt met de camera is in WhatsApp bijvoorbeeld, die stelt bijna niet goed scherp op tekst of een object.

Nu herken ik dit van iOS 15 naar 16 ook en was het ineens weg na wat updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Kan je die onderste balk niet op de 1 of andere manier niet weg krijgen of als je scrolt dat die effe verdwijnt ofzo?
https://i.imgur.com/vt4wNkV.jpg

Ik zit nog met een probleem; de foto's die ik heb getrokken staat er DNG, is automatisch geupload naar google foto's maar in google foto's kan ik die niet bewerken.
Het andere probleem is dat ik in de icloud app niet naar googoe fotos zelf kan uploaden, ik zit dus iedere keer gekloot op die manier.

Wrm is dat altijd DNG die foto? Bestandstype daardoor niet te bewerken in google foto's.
UPDATE; het ligt dus aan de porraw die aan staat maarja, als je dat afzet is uw foto toch net ietsje minder scherp of mooi of beide?

https://i.imgur.com/JFZKHsH.jpg
Op de link zie je het, daar moet gadver google foto's tussen staan e.

Mss een andere foto app kan helpen al vrees ik er voor.

[ Voor 112% gewijzigd door Reetkeverke op 29-10-2023 20:58 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dennisdn
Met de gewone iPhone heb ik geen ervaring, maar afgelopen week nog deze gemaakt met een Pro. En die vlieg zat echt niet stil om te poseren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzbtQtiRiFtTNRjquAc3c8kOH8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsF27Mtr6sIsLs1R1wuLmcn4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 29-10-2023 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Het overhit probleem waar veel over gesproken wordt treedt bij mij eigenlijk alleen op bij het gebruik van draadloze Apple CarPlay. Dat gebeurt sowieso bij draadloos opladen tijdens het gebruik van CarPlay (wat nog te begrijpen is), maar ook bij bedraad opladen of zelfs zonder opladen. De telefoon is na de autorit onbruikbaar traag of in het ergste geval komt de overhit melding.

Ik gebruik een iPhone 15 Pro, maar eigenlijk was dit probleem er ook al op de 14 Pro. In ieder geval is het erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
Het enige wat ik kan zeggen is dat het mij niet opgevallen is en ik heb geen enkele review gezien waarbij de 15 Pro veel slechter dan de 13 Pro was.
Je zegt ook mensen die bewegen maar dat is natuurlijk altijd lastig en misschien dat de sluitertijd iets langer is icm het stacken van meerdere foto's. Ik kan me voorstellen dat je dit doet om minder ruis te krijgen met als nadeel dat objecten die bewegen een beetje vaag kunnen worden. Maar dit weet ik dus niet en is maar een idee.

Het is me alleen wel opgevallen dat de 15 Pro iets meer tijd nodig heeft bij het nemen van een low light foto en het verwerken dan wat ik gewend ben met de 13 Pro.

[ Voor 23% gewijzigd door Garret1410 op 29-10-2023 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vorkie schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:43:
Waar ik nog wel last van hebt met de camera is in WhatsApp bijvoorbeeld, die stelt bijna niet goed scherp op tekst of een object.

Nu herken ik dit van iOS 15 naar 16 ook en was het ineens weg na wat updates.
Ik gebruik al een jaartje geen Whatsapp meer (Aanrader!) maar gebruikt Whatsapp inmiddels de Apple Camera API? Dat was niet zo en dan moet je voor de update op Whatsapp wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:34
Rebunted schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:12:
Het overhit probleem waar veel over gesproken wordt treedt bij mij eigenlijk alleen op bij het gebruik van draadloze Apple CarPlay. Dat gebeurt sowieso bij draadloos opladen tijdens het gebruik van CarPlay (wat nog te begrijpen is), maar ook bij bedraad opladen of zelfs zonder opladen. De telefoon is na de autorit onbruikbaar traag of in het ergste geval komt de overhit melding.

Ik gebruik een iPhone 15 Pro, maar eigenlijk was dit probleem er ook al op de 14 Pro. In ieder geval is het erg vervelend.
Zodra ik de auto stap gaat hij op de MagSafe en CarPlay.hij kan een beetje warm worden maar niet overdreven. Draai de laatste beta maar eigenlijk nooit last van gehad op zowel de 12 als op de 15pro

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
Azmodann schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

Je gaat naar de kbc app , linkboven instellingen, dan scroll je naar beneden en zie je 'Andere apps' , daar staat Smartwatch. Klik erop , weergave rekeningen....kies je rekening.
Je ziet een voorbeeld en klik bewaren.
Nu zal je je saldo normaal moeten zien op je watch.
Succes ;)
Amai top, merci...heb er lang achter gezocht... Zelfs die helpdeskmedewerker wist het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 10:26
Ik probeer met een Thunderbolt kabel gegevens over te zetten van mij PM naar mijn Mac. De verbinding en alles werkt prima. Maar hoe kan je eenvoudig een enkele (grote) file overzetten? De applicatie die opent binnen Finder op de Mac geeft aan dat door iCloud het niet mogelijk is om bestanden los te beheren. Het moet toch niet nodig zijn om de volledige telefoon te syncen om een enkele video (eg prores) over te zetten?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
Donstil schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:09:
[...]

Ik gebruik al een jaartje geen Whatsapp meer (Aanrader!) maar gebruikt Whatsapp inmiddels de Apple Camera API? Dat was niet zo en dan moet je voor de update op Whatsapp wachten.
Whatsapp en Discord gebruiken allebei een uitgeklede camera, geen idee of je dat bedoelt met de api?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
errox schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:10:
Ik probeer met een Thunderbolt kabel gegevens over te zetten van mij PM naar mijn Mac. De verbinding en alles werkt prima. Maar hoe kan je eenvoudig een enkele (grote) file overzetten? De applicatie die opent binnen Finder op de Mac geeft aan dat door iCloud het niet mogelijk is om bestanden los te beheren. Het moet toch niet nodig zijn om de volledige telefoon te syncen om een enkele video (eg prores) over te zetten?

Iemand hier ervaring mee?
Over wat soort file gaat het dan? Gezien de verdere tekst vermoed ik een foto of videofile gemaakt met de camera?

Als ik m'n iPhone aansluit op een windows pc (vooralsnog een 13), kan ik gewoon door de foto's en video's bladeren alsof je een een externe disk aansluit. Maar enkel foto's en video's. Op een mac heb ik het nooit geprobeerd via finder.

Via de mac trek ik altijd een backup van alle foto's via Photos. Maar als je de iPhone aansluit op een mac, kan je via Photos toch naar de content kijken? Of heb ik dat nu mis? En daar het bestand keizen wat je wil overzetten/kopieren?

Ik doe het inderdaad steeds in bulk, en mijn foto's gaan inderdaad niet naar iCloud.

En waarom niet via airdrop dan? Toch de gemakkelijkste manier om tussen mac's en iPhones onderling snel bestanden over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
rmk_ schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:48:
[...]

Whatsapp en Discord gebruiken allebei een uitgeklede camera, geen idee of je dat bedoelt met de api?
Ah ja dat bedoel ik inderdaad.

Je hebt de Camera API die beschikbaar is voor Developers, als je dat implementeert dan heb je binnen de App dezelfde camera als dat je krijgt als je binnen iOS De camera app opent.

Sommige developers wijken daar vanaf helaas en dan ben je dus ook aangewezen op die developers voor updates en/of fixes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Gisteren de iPhone 15 Pro Max meegenomen naar een concert van Isak Danielson, in Bitterzoet Amsterdam (wat een zaal is dat zeg.... maar dat offtopic).

Ik ben echt heel erg onder de indruk van de camera van de 15PM. Ook de 5x zoom doet het voortreffelijk tijdens het filmen. Ook de camera met 5X zoom even getest in de latere uren. Dat doet 'ie erg netjes. Voor wie benieuwd is:

(meer op het kanaal)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ck7nt43MFdurGZnWuplt_kSuh3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRKeT385wObRiPexflPOIKgi.jpg?f=fotoalbum_large
De foto is naar mezelf verstuurd via Telegram, dus wat gecomprimeerd. Had hem nog iets stiller kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42
Donstil schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:09:
[...]

Als ik die niet meer ga gebruiken dan is de communicatie met de vriendengroep en met school/ouders voor de kinderen wel meteen weg, die gaan echt niet allemaal voor mij alleen een alternatieve App gebruiken en overal een telefoontje voor zit ik ook niet op te wachten.

Maar ik maak sowieso nooit foto's direct vanuit een App.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Steeffoon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:17:
Gisteren de iPhone 15 Pro Max meegenomen naar een concert van Isak Danielson, in Bitterzoet Amsterdam (wat een zaal is dat zeg.... maar dat offtopic).

Ik ben echt heel erg onder de indruk van de camera van de 15PM. Ook de 5x zoom doet het voortreffelijk tijdens het filmen. Ook de camera met 5X zoom even getest in de latere uren. Dat doet 'ie erg netjes. Voor wie benieuwd is:

[YouTube: Isak Danielson - Broken (Live @ Bitterzoet Amsterdam)]

[YouTube: Isak Danielson - Face my Fears (Live @ Bitterzoet Amsterdam)]
(meer op het kanaal)

[Afbeelding]
De foto is naar mezelf verstuurd via Telegram, dus wat gecomprimeerd. Had hem nog iets stiller kunnen houden.
Geene 4K?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:14:
[...]

Als ik die niet meer ga gebruiken dan is de communicatie met de vriendengroep en met school/ouders voor de kinderen wel meteen weg, die gaan echt niet allemaal voor mij alleen een alternatieve App gebruiken en overal een telefoontje voor zit ik ook niet op te wachten.
Contact met de vrienden groep bleek geen probleem, overgrote gedeelte zat al op iMessage, paar app ik mee via signal (dat heb ik genomen omdat ze daar zaten) en met een vriend SMS ik nu weer, wat voor mij ideaal is want dat komt immers binnen in de berichten app :)

De groep voor school en de ouders van school is meestal wel lastiger inderdaad, daar heb je toch wel wat Android, maar goed ik heb een vrouw met Whatsapp dus dat is daarmee ook oplost :P

Het is zo ingeburgerd dat we denken niet zonder te kunnen, dat hoor ik wel vaker maar in de praktijk vind dat zijn weg wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:46:
[...]

Contact met de vrienden groep bleek geen probleem, overgrote gedeelte zat al op iMessage, paar app ik mee via signal (dat heb ik genomen omdat ze daar zaten) en met een vriend SMS ik nu weer, wat voor mij ideaal is want dat komt immers binnen in de berichten app :)

De groep voor school en de ouders van school is meestal wel lastiger inderdaad, daar heb je toch wel wat Android, maar goed ik heb een vrouw met Whatsapp dus dat is daarmee ook oplost :P

Het is zo ingeburgerd dat we denken niet zonder te kunnen, dat hoor ik wel vaker maar in de praktijk vind dat zijn weg wel.
Wat heeft het nut van het uitbannen van WA als je al die andere wel gaat gebruiken? Niet echt comfortabel. Puur de privacy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:48:
[...]

Wat heeft het nut van het uitbannen van WA als je al die andere wel gaat gebruiken? Niet echt comfortabel. Puur de privacy?
Hoe bedoel je "al die andere", ik gebruik alleen iMessage en Signal.
Verder ook een privacy dingetje inderdaad, al stoorde ik mij toen ook aan het ontbreken van bepaalde instellingen in Whatsapp. Zoals het niet blokkeren van gebeld kunnen worden bijvoorbeeld, dat vond ik altijd mateloos irritant, geen idee/interesse of dat nu opgelost is overigens.

Edit: Dan heb ik het puur over messengers natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 30-10-2023 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Dernet wat voor gehad hm; ik ga de lidl binnen en heel den tijd 3G.
Ik kom buiten, ga in auto, blijft 3G.
Vliegtuigmodus gedaan, geen avance, derna phone uit, geen avance.

Zegt laat tegen mij rij eens verder tot den Delhaize 300m verder.
Geen avance weer.

Dan nog eens volledig uitgezet, terug aan, nog 3G, nog effe gewacht en eindelijk 5G.

15 min heb ik moeten wachten & uitzetten enz... Nog iemand dit voor? Want dit mag echt niet.
Het is niet altijd ze maar tzou niet mogen.

[ Voor 4% gewijzigd door Reetkeverke op 30-10-2023 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Maak ze zelf altijd in 1080p 60fps. Scheelt geheugen en is voor waar ik het voor gebruik doorgaans helemaal prima. Vandaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02:23
Reetkeverke schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:00:
Dernet wat voor gehad hm; ik ga de lidl binnen en heel den tijd 3G.
Ik kom buiten, ga in auto, blijft 3G.
Vliegtuigmodus gedaan, geen avance, derna phone uit, geen avance.

Zegt laat tegen mij rij eens verder tot den Delhaize 300m verder.
Geen avance weer.

Dan nog eens volledig uitgezet, terug aan, nog 3G, nog effe gewacht en eindelijk 5G.

15 min heb ik moeten wachten & uitzetten enz... Nog iemand dit voor? Want dit mag echt niet.
Het is niet altijd ze maar tzou niet mogen.
Ik maak ook nooit avances met mannen die zich Reetkeverke noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:37
Iemand Resident Evil Village al geprobeerd? Ik heb hem op m'n telefoon staan, woensdag thuis werken, dan maar eens proberen om m'n iPhone 15 Pro Max aan m'n USB-C scherm te doen en te gamen met m'n SteelSeries Nimbus+ controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 10:26
Amos_x schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:59:
[...]

Over wat soort file gaat het dan? Gezien de verdere tekst vermoed ik een foto of videofile gemaakt met de camera?

Als ik m'n iPhone aansluit op een windows pc (vooralsnog een 13), kan ik gewoon door de foto's en video's bladeren alsof je een een externe disk aansluit. Maar enkel foto's en video's. Op een mac heb ik het nooit geprobeerd via finder.

Via de mac trek ik altijd een backup van alle foto's via Photos. Maar als je de iPhone aansluit op een mac, kan je via Photos toch naar de content kijken? Of heb ik dat nu mis? En daar het bestand keizen wat je wil overzetten/kopieren?

Ik doe het inderdaad steeds in bulk, en mijn foto's gaan inderdaad niet naar iCloud.

En waarom niet via airdrop dan? Toch de gemakkelijkste manier om tussen mac's en iPhones onderling snel bestanden over te zetten?
Inderdaad een video van meerdere minuten. Mijn usecase was juist volledig gebruik te maken van Thunderbolt. Met photos lijkt het lastiger te gaan, aangezien ie telkens eerst checkt of er nieuwe fotos op de telefoon staan en dan soort van telkens “opnieuw” begint met het scherm vullen (tig duizend fotos/video’s op telefoon). Maar misschien nog maar keer proberen, wellicht dat ik iets verkeerd deed gisteren.

Edit; wat ik wil doen kan natuurlijk met image capture. Dom dat ik er maar niet op kwam :+

[ Voor 3% gewijzigd door errox op 30-10-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:52:
[...]

Hoe bedoel je "al die andere", ik gebruik alleen iMessage en Signal.
Verder ook een privacy dingetje inderdaad, al stoorde ik mij toen ook aan het ontbreken van bepaalde instellingen in Whatsapp. Zoals het niet blokkeren van gebeld kunnen worden bijvoorbeeld, dat vond ik altijd mateloos irritant, geen idee/interesse of dat nu opgelost is overigens.

Edit: Dan heb ik het puur over messengers natuurlijk.
Inderdaad, Signal en iMessage als overige diensten. Effectief hetzelfde, het versturen van berichten en materiaal.

Maar mbt het andere, duidelijk standpunt. Bij mij blijft WA altijd leidend, omdat het zowel privé en zakelijk voor mij het meest ideale platform is door het grote bereik. Ik kan er wel mee stoppen, maar de rest gaat er dan mee door. Bovendien kom ik dan van de regen in de drup door iMessage en Telegram/Signal te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:12:
[...]

Inderdaad, Signal en iMessage als overige diensten. Effectief hetzelfde, het versturen van berichten en materiaal.

Maar mbt het andere, duidelijk standpunt. Bij mij blijft WA altijd leidend, omdat het zowel privé en zakelijk voor mij het meest ideale platform is door het grote bereik. Ik kan er wel mee stoppen, maar de rest gaat er dan mee door. Bovendien kom ik dan van de regen in de drup door iMessage en Telegram/Signal te gebruiken.
Nah ik denk dat het privacy technisch wel wat anders in elkaar zit dan “van de regen in de drup” of “effectief hetzelfde” als het gaat om Whatsapp vs iMessage/signal maar dat is weer voor een ander topic schat ik zo in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
Mijn oplossing om in ProRes te kunnen filmen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKMhW9lo4ZOYazJiQtI3IjAZNlo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVbOxCKXK62Zw6tzCj3sTjxx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaoGhCumKVhr87TOVBxmDuP8DGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ayg3CFt7TDGaU3EbTCX7McOD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7HE5xECsLTfNrOfoefMOb0rOgs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PT9zlbPk0YuuxAhl5FbxcScc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIOSK2p2G2FXsXXli8vSBx0cLRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjnopejDRRhRBSN3ZS7rJh8z.jpg?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Voor ProRes filmen zou zoiets als dit ook moeten werken:

uitvoering: Kingston DataTraveler Max (USB type-C) 256GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Waar koop je dat stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Steeffoon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:15:
[...]

Maak ze zelf altijd in 1080p 60fps. Scheelt geheugen en is voor waar ik het voor gebruik doorgaans helemaal prima. Vandaar.
U doet uiteraard wat u wil maar het is zonder om zo'n dure phone te hebben en niet in 4K te filmen ;).
En filmpkes opslaan nadien kan je bv naar google foto's doen uppen via wifi thuis of op een ssd zetten of op de pc enz... En natuurlijk uppen naar youtube.
Veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:21:
[...]

Nah ik denk dat het privacy technisch wel wat anders in elkaar zit dan “van de regen in de drup” of “effectief hetzelfde” als het gaat om Whatsapp vs iMessage/signal maar dat is weer voor een ander topic schat ik zo in.
Als je het zwart/wit bekijkt blijft het hetzelfde, een app die een berichtje voor je verstuurd. Daarom was ik benieuwd naar je keus (en argumenten) omtrent dit. Het is me iig duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Haha dat ding heb ik ook, best geinig ding als je net ff wat meer grip nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Twee keer raden: Juist, Aliexpress :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:38

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Donstil schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:23:
[...]

Twee keer raden: Juist, Aliexpress :P
Das maar een half antwoord. Op Ali staat ZOOOO veel dat je nu nog nix weet.
Heb je een linkje, of de naam waarop we kunnen zoeken?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hippe Lip schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:25:
[...]

Nou met twee minuten tussen onze berichten heb je ook niet echt je best gedaan.

Maar begin eens met “MagSafe camera grip” en je komt een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Hippe Lip schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:25:
[...]

https://nl.aliexpress.com...hwlP&gatewayAdapt=glo2nld

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Steeffoon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:17:

[YouTube: Isak Danielson - Broken (Live @ Bitterzoet Amsterdam)]

[YouTube: Isak Danielson - Face my Fears (Live @ Bitterzoet Amsterdam)]
(meer op het kanaal)

[Afbeelding]
Eerlijk gezegd vind ik het nogal tegenvallen, maar dat komt doordat je het in 1080p hebt geüpload naar YouTube. Wel gaaf dat je zo ver kunt inzoomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Werkt het schieten van een foto/video ook doormiddel van die knop? Of moet je dan weer een chinese app van hun gebruiken. Aangezien ik zie dat je hem ook moet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:42
Ik heb nu voor het eerst ooit een iPhone. Een 15PM. Ben er zeer blij mee maar ik vind het scherm erg stroef scrollen. Ik voel dat mijn vinger plakt aan het scherm en zeg maar per enkele millimeters over het scherm gesleept wordt. Zelfde probleem bij de 15P van mijn vriendin. Is dit normaal en is er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:53
lukjah schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:36:
Ik heb nu voor het eerst ooit een iPhone. Een 15PM. Ben er zeer blij mee maar ik vind het scherm erg stroef scrollen. Ik voel dat mijn vinger plakt aan het scherm en zeg maar per enkele millimeters over het scherm gesleept wordt. Zelfde probleem bij de 15P van mijn vriendin. Is dit normaal en is er wat aan te doen?
Apple verkoopt daar een iFinger voor, de laatste versie met M3 chip is net aangekondigd! ;P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
nDirect090 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Werkt het schieten van een foto/video ook doormiddel van die knop? Of moet je dan weer een chinese app van hun gebruiken. Aangezien ik zie dat je hem ook moet opladen.
Knop werkt op BT vandaar het opladen. En wat ik vergat te vertellen de magneet is zeeer sterk. Heb geprobeerd om met veel kracht (boven bed) de Iphone los te schudden, dat lukte pas na 5 keer heeel hard te schudden!

[ Voor 21% gewijzigd door bing69 op 31-10-2023 11:22 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Is de eerste dagen altijd door nieuwigheid, verdwijnt snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

turkeyhakan schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:50:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik het nogal tegenvallen, maar dat komt doordat je het in 1080p hebt geüpload naar YouTube. Wel gaaf dat je zo ver kunt inzoomen!
Ik moet ook zeggen, als ik hem op de iPhone bekijk, dan ziet ie er duidelijk scherper uit. Ligt denk voornamelijk aan de compressie. Zal volgende keer een 4K video maken bij een concert. Benieuwd of ik dan duidelijk verschil zie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
Bij mij ligt er een goede goassprotector op.
Ik raad u echt aan om ook een zeer goede screen of goassprotector te laten opleggen want de nieuwe iPhones hun scherm komen snel krassen op. Er zijn meerdere mensen die dat bevestigt hebben dit terwijl ze geen autosleutels of muntstukken bij hunne phone hebben gestoken. Het is uw keuze natuurlijk, ik waaeschuw maar.

En koop geene goedkope screen of goassprotector, ik heb bv bij de s23 die ik heb gehad eens goedkope screenprotector gekocht en dat was echt niet goed.
Ga maar voor het beste meteen.
Ik laat het er altijd opleggen in de mediamarkt.

Maat van mij gister op S23 daar zelf 1 op maat laten maken, goeie 30€ maar wel steegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Steeffoon schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:25:
[...]

Ik moet ook zeggen, als ik hem op de iPhone bekijk, dan ziet ie er duidelijk scherper uit. Ligt denk voornamelijk aan de compressie. Zal volgende keer een 4K video maken bij een concert. Benieuwd of ik dan duidelijk verschil zie :)
4K is sowieso beter, sowieso.
En de beste test die je kan doen is een video laten afspelen op een 4K tv , dan zie je hoe goed of slecht het is ;). Ik heb helaas nog geene tijd gehad om alles te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb een Garmin Forerunner 965 in combinatie met een iPhone 15 Pro Max.
Ik word tureluur van de (trillende) meldingen 'verbonden' - 'niet verbonden' op de smartwatch. Doorgaans zie ik 'niet verbonden' niet, want zie alleen maar de meldingen 'verbonden'. Weet niet waar het aan ligt, want het gebeurt ook gewoon als ik de telefoon in m'n broekzak bij me heb. Het lijkt voornamelijk te gebeuren als ik in een andere ruimte in huis sta (maar ook dan de telefoon gewoon bij me heb).

Iemand enig idee wat ik hiermee kan? Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Kom nog eens terug na twee weekenden bier en frituur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Deze voldoet wel aan de specificaties. Wat vooral belangrijk is, als je continue de data stroom van 220 MB/s levert voor langere tijd dat hij niet oververhit raakt, want daar hebben sommige stickjes nog weleens last van. Ik heb een SanDisk die het niet trekt en dan uitvalt, waarschijnlijk kan hij door zijn formaat de warmte niet afvoeren. Dus papier en praktijk even testen kan geen kwaad.

De specificiaties waar je aan moet voldoen zijn dit: 4K at 60 frames per second (fps), iPhone 15 Pro and iPhone 15 Pro Max only, when using an external storage device that supports speeds of at least 220MB per second and maximum power draw of 4.5W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Iemand die weet wat dit is en hoe te fixen?

Maat van mij heeft een S23 en bij hem werkt het voor live stream voetbal link van bv Nassr nu te dien afspelen.

Ik krijg dit te zien.
https://i.imgur.com/kckT8u3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:42

Yucko

One clown to rule them all !

doorgaans krijg je dit soort meldingen als een add-on voor safari (adblocker bv.) iets tegenhoudt.

Even in de instellingen van Safari kijken of er idd een adblocker plugin geinstalleerd is, en zo ja, deze even uitschakelen.

[ Voor 69% gewijzigd door Yucko op 31-10-2023 16:18 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCC8_cwcQyRT4ZmCAdmzDiy3XlE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kKoPL58djP3VHgm6TqBY70ON.png?f=fotoalbum_large

Die scherm actief tijd. Zit daar nou ook AOD bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik zit met een luxe dilemma..
Kan namelijk lastig kiezen tussen de Natural en de Blue Iphone 15PM.

Wie is voor welke kleur gegaan en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:15
038Robijno schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:16:

Blauw omdat ik het de mooiste kleur vind :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Naturel want nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Sowieso Natural. Erg toffe kleur en weer eens wat anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben voor de black gegaan. Vind ik het meest conservatief / zakelijk en neutraal.

Maar de Natural en Blue zijn ook zeer mooi. Je kan eigenlijk niet echt fout gaan dit jaar met deze drie. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:20
Help!!!! schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:26:
[...]

Ben voor de black gegaan. Vind ik het meest conservatief / zakelijk en neutraal.

Maar de Natural en Blue zijn ook zeer mooi. Je kan eigenlijk niet echt fout gaan dit jaar met deze drie. :)
Je kunt met ze allemaal niet echt fout gaan, want de witte is ook zeker het overwegen waard.

Ik vond de zwarte dit jaar wel tegenvallen. Ik had donkerder verwacht. Daarom omgeruild voor een wit exemplaar. Ik vind de Natural nogal ‘grijs’. Volgens mij ziet de Natural er alleen mooi uit onder bepaald licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De zwarte is inderdaad niet diepzwart maar komt meer in de buurt van mijn vorige 11pm 'spacegrey'. En dat vind ik nu juist een topkleur :) Dus erg happy mee.

Eens dat wit ook prima is maar de poster noemde de meer donkere kleur en de minst witte van de lichte kleuren. Dus leek me dat wit niet echt een optie was. :)

Dus alle Pro kleuren vind ik erg geslaagd dit jaar want ik houd meer van neutralere en conservatievere kleuren.

Bij de non-pro vind ik het net wat frivoler en gewaagder.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Als de zwarte echt zwart was geweest dan had ik die genomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat mij opvalt is dat Apple voor de pro versies voor 2 vrij neutrale lichte kleuren en 2 vrij neutrale donkere kleuren heeft gekozen. Voor de pro serie zijn er geen spannende kleuren.

Voor de non pro zijn er 3 'frivole' kleuren en 1 redelijk conservatieve kleur.

Zal vast bewust zijn maar sommige mensen zullen het wel jammer vinden dat de pro vrij braaf is.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
Over de nfc/betaling in de winkels; het lag dus aan mij , ik wist niet dat de nfc chip helemaal bovenaan zit bij de iPhone, toen ik mijn phone aan de betaalterminal hield stak het uiteinde buiten het betaal logo, bij de samsung maakt dat niet uit omdat den chip int midden zit.
Maar het werkt dus heel goed nu ik de bovenkant er tegen hou ;).

Ik heb een witte iPhone, het voordeel is dat je het vuil aan de lenzen niet tot minder goed ziet, pluspunt ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Reetkeverke op 31-10-2023 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Titanium Black. Want strak zwart en past bij de rest van m'n collectie Space Grey devices. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trees
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 16:42
vraagje voor mijn nieuwe iphone 15 pro die nog onderweg is :+

momenteel gebruik ik nog mijn iphone x in men Skoda van 2016. Deze is via een usb kabel (lightning-usbA) aangesloten op een carplay poortje. Mijn wagen ondersteund nog geen wireless carplay.
Als ik een autohouder aanschaf met magsafe connector en autolader, gaat deze dan zowel opladen als carplay'en als ik m in mijn carplay-usb-poortje plug (usbC-usbA)?
Over carplay2air lees ik nogal tegenstrijdige berichten, met de nodige voor en tegenstaanders.
Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
trees schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:06:
vraagje voor mijn nieuwe iphone 15 pro die nog onderweg is :+

momenteel gebruik ik nog mijn iphone x in men Skoda van 2016. Deze is via een usb kabel (lightning-usbA) aangesloten op een carplay poortje. Mijn wagen ondersteund nog geen wireless carplay.
Als ik een autohouder aanschaf met magsafe connector en autolader, gaat deze dan zowel opladen als carplay'en als ik m in mijn carplay-usb-poortje plug (usbC-usbA)?
Over carplay2air lees ik nogal tegenstrijdige berichten, met de nodige voor en tegenstaanders.
Alvast bedankt! _/-\o_
Nope, over MagSafe gaat geen data. Je zult dan nog een usb-a>usb-c moeten aansluiten.

Pagina: 1 ... 57 ... 77 Laatste