Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:46
trees schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:06:
vraagje voor mijn nieuwe iphone 15 pro die nog onderweg is :+

momenteel gebruik ik nog mijn iphone x in men Skoda van 2016. Deze is via een usb kabel (lightning-usbA) aangesloten op een carplay poortje. Mijn wagen ondersteund nog geen wireless carplay.
Als ik een autohouder aanschaf met magsafe connector en autolader, gaat deze dan zowel opladen als carplay'en als ik m in mijn carplay-usb-poortje plug (usbC-usbA)?
Over carplay2air lees ik nogal tegenstrijdige berichten, met de nodige voor en tegenstaanders.
Alvast bedankt! _/-\o_
Zoals @Donstil zegt kan MagSafe enkel opladen. Voor draadloze CarPlay zou je moeten uitwijken naar een van de vele CarPlay dongles. Dan zou je bedraad/draadloze CarPlay kunnen gebruiken (afhankelijk van je huidige systeem). En dan vervolgens apart opladen via een MagSafe. De site https://www.carplaylife.com/ is een goed uitgangspunt om hier meer over te weten te komen. ;)

Naast natuurlijk Tweakers zelf.https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2101758
En MacRumors Forum https://forums.macrumors....wireless-carplay.2193978/

[ Voor 9% gewijzigd door TheKerremenke op 01-11-2023 06:53 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
Enkele dagen in Londen... Dus wzt spelen met de camera. Alleen de portret mode is teveel ingezoomd, dichter als vier meter en ik heb alleen een neus in beeld.

Kan ik de sluitertijd ook aanpassen in foto's?

[ Voor 13% gewijzigd door The_Bald_Diver op 01-11-2023 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:01
The_Bald_Diver schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:42:
Enkele dagen in Londen... Dus wzt spelen met de camera. Alleen de portret mode is teveel ingezoomd, dichter als vier meter en ik heb alleen een neus in beeld.
Heb je een Pro of Pro Max? De Pro Max heeft een 5x zoomlens, en dan is het inderdaad lastiger om van dichtbij portretfoto's te maken, daarvoor is de Pro met de 3x zoomlens beter geschikt. De brandpuntafstand van de telelens van de Pro is geloof ik 77mm equivalent, wat vrijwel precies overeenkomt met de gouden standaard van 80mm voor een portretlens. De Pro Max is met z'n 120mm equivalent net iets onhandiger als portretlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:33
Het lijkt wel of vrijwel iedereen hier voor een 15 pro is gegaan als ik die posts zo lees. Ik twijfel nog tussen een 15 en 15 pro. Ik twijfel of de specs van de pro aan mij besteed zijn, de 15 is al een enorme upgrade tov mijn SE 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Of-Aaargh schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:08:
[...]

Heb je een Pro of Pro Max? De Pro Max heeft een 5x zoomlens, en dan is het inderdaad lastiger om van dichtbij portretfoto's te maken, daarvoor is de Pro met de 3x zoomlens beter geschikt. De brandpuntafstand van de telelens van de Pro is geloof ik 77mm equivalent, wat vrijwel precies overeenkomt met de gouden standaard van 80mm voor een portretlens. De Pro Max is met z'n 120mm equivalent net iets onhandiger als portretlens.
Maar begrijp ik het dan verkeerd dat die 5x modus het enige is wat je als portret kan doen met de Pro Max?
Lijkt mij sterk dat dit de enige manier is om portretfoto's te maken met de 15 PM? Dat lijkt me enerzijds wel wat aan de onhandige kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

rCk schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:15:
[...]

Maar begrijp ik het dan verkeerd dat die 5x modus het enige is wat je als portret kan doen met de Pro Max?
Lijkt mij sterk dat dit de enige manier is om portretfoto's te maken met de 15 PM? Dat lijkt me enerzijds wel wat aan de onhandige kant.
Als je in portret modes zit kan je toch gewoon op die zoom knop drukken (bij mij kan hij naar 1x, 2x en 5x)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Tylen schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:29:
[...]

Als je in portret modes zit kan je toch gewoon op die zoom knop drukken (bij mij kan hij naar 1x, 2x en 5x)
Ja, dat is wat ik bedoelde, leek mij ook al sterk... Dus dan is het toch niet per definitie lastiger om van dichtbij met de PM een portret te maken, maar alleen op de maximale zoom is het lastiger, want 5 ipv 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:50
twodigits schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:36:
Het lijkt wel of vrijwel iedereen hier voor een 15 pro is gegaan als ik die posts zo lees. Ik twijfel nog tussen een 15 en 15 pro. Ik twijfel of de specs van de pro aan mij besteed zijn, de 15 is al een enorme upgrade tov mijn SE 2020.
Dat denk ik ook. Al is de gemiddelde Tweaker ook wat meer gecharmeerd van snufjes denk ik.

Waar twijfel je dan aan?

Ik ben uiteindelijk overstag gegaan door ProMotion en de titanium afwerking (gewicht). Soms moet je het gewoon doen. ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:40
Hier een 'normale' 15. Vanwege prijs (ik hou m graag onder de 1000 euro, is toch een soort psychologische grens) en gewicht. (de pro is dankzij titanium wat lichter dan de 14 pro, maar nog altijd aanzienlijk zwaarder dan de normale 15). De extra features van de pro zijn niet zo aan mij besteed. 120hz scherm heb ik nergens, dus mis ik ook (nog) niet, en alle camera-poespas hoeft voor mij ook niet, omdat ik voor die doeleinden een goede systeemcamera heb. Met mijn iPhone maak ik de snelle kiekjes en dat doet de 15 prima. Het énige wat me heeft doen twijfelen, is dat ie toch weer een paar milimeter kleiner is. Maar goed, daar staat dat gewicht dus tegenover, plus het is echt milimeterwerk, en dus was die twijfel van korte duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:41:
[...]

Ik ben uiteindelijk overstag gegaan door ProMotion en de titanium afwerking (gewicht). Soms moet je het gewoon doen. ;)
Gewicht?

Dit bedoel ik dus hierboven: de 15pro is 10% "zwaarder" dan de 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Help!!!! schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:49:
Wat mij opvalt is dat Apple voor de pro versies voor 2 vrij neutrale lichte kleuren en 2 vrij neutrale donkere kleuren heeft gekozen. Voor de pro serie zijn er geen spannende kleuren.

Voor de non pro zijn er 3 'frivole' kleuren en 1 redelijk conservatieve kleur.

Zal vast bewust zijn maar sommige mensen zullen het wel jammer vinden dat de pro vrij braaf is.
Of omgekeerd ook natuurlijk. De non-pro kopers vinden het misschien ook wel jammer dat het 3 frivole kleuren zijn + zwart, ipv iets meer neutrale kleuren. De pro is niet voor iedereen (heb ik nooit gehad bijvoorbeeld, een non-pro voldoet prima), maar ik had graag iets meer keuze gehad in neutrale of meer donkere kleuren. Een donkerblauw bijvoorbeeld. Nu maar voor zwart gegaan want dat is op de non-pro de enige kleur die me trekt (en misschien nog dat blauwig wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:23
Prullenbak84 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:53:
[...]

Gewicht?

En de 15 Pro is weer 10% lichter dan de 14 Pro. Ik gebruik een iPhone altijd naked, dus het lagere gewicht + die fijne afgeronde hoeken blijft persoonlijk eigenlijk nog steeds de grootste upgrade t.o.v. de 14 Pro.

[ Voor 22% gewijzigd door AntraXxX op 01-11-2023 10:18 ]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:01
rCk schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:32:
[...]

Ja, dat is wat ik bedoelde, leek mij ook al sterk... Dus dan is het toch niet per definitie lastiger om van dichtbij met de PM een portret te maken, maar alleen op de maximale zoom is het lastiger, want 5 ipv 3.
Maar juist de zoomlens van de Pro (Max) is het meest geschikt voor portretten, omdat die minder het perspectief vertekent, waardoor gezichten er natuurlijker uitzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
AntraXxX schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:16:
[...]

En de 15 Pro is weer 10% lichter dan de 14 Pro. Ik gebruik een iPhone altijd naked, dus het lagere gewicht + die fijne afgeronde hoeken blijft persoonlijk eigenlijk nog steeds de grootste upgrade t.o.v. de 14 Pro.
Ja, maar dan is "gewicht" dus een reden om van de 14pro naar de 15 pro te gaan. Maar geen reden om te kiezen voor de 15pro tov de 15, en dát is waar de vraag over ging :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Je hebt er wellicht niet veel aan, maar ik stond voor dezelfde keuze. Financieel maakt het verschil zelfs nauwelijks iets uit in mijn geval want via de werkgever met korting. Wat de keuze ineens moeilijker maakt, want het is te gemakkelijk om dan maar simpelweg voor het model te kiezen met alles erop en eraan. Je kan eventueel filteren op m'n laatste posts in dit topic.

Je moet dan echt bewust en positief de keuze gaan maken voor de mindere iPhone. En dat heb ik toch gedaan.

Gewicht inderdaad is een punt. De pro is lichter dan vroeger, maar toch iets zwaarder dan de non-pro. De batterijduur van de non-pro is iets beter. Dit keer wil ik gaan voor de beste batterijduur in het formaat (de max en plus zijn me veel te groot), zeker na 2 jaar met een 13 mini. Vooral voor op vakantie of uitstapjes bijvoorbeeld.
En verder ben ik nooit echt fan geweest van de looks met die drie grote 'bollen' op de achterkant. Ik vond het steeds nogal 'overdreven'. Het is een telefoon, ik zou het zelfs prima vinden met enkel 1 camera, de 48 MP main shooter. Het eiland is ook best wel 'hoog' op de pro.

Anderzijds zijn er natuurlijk ook features die je als techy met weinig behoefte aan 3 lenzen wel kan waarderen. Bijvoorbeeld het 120 Hz Always on Display. Inderdaad jammer dat deze feature voorbehouden blijft (voorlopig) aan de pro. Dit is denk ik de enige pro feature die me zou kunnen overhalen. Toch net dat extra streepje 'luxe' gevoel, en iets wat je dagelijks wel merkt bij het gebruik van de phone, in tegenstelling tot drie lenzen bijvoorbeeld.

Maar ik erger me ook helemaal niet aan 60 Hz, dus mij is het allemaal prima.

Daarom dus deze keer toch de bewuste keuze voor opnieuw een basis iPhone. Vind 'm all around net iets 'sympathieker', minder 'bruut'. Ik verkies ook de alu feel (en minder vingerafdrukken op de rails, ook al is titanium nu een stuk beter)

En nu de non-pro ook een matte achterkant heeft, en dat dynamic island, krijg je ook een telefoon die goed in de hand voelt en een moderne luxe uitstraling heeft. Wat op de vorige non-pro's eigenlijk nooit echt het geval was. Ik had echt verwacht dat apple dat dynamic island nog een generatie zou uit stellen. Dus alles oogt ditmaal ook 'nieuw' en fris voor de non-pro.

Edit: door voor de non-pro te gaan hield ik ook wat budget over (figuurlijk, eerder een 'mentaal' budget) om voor de 256 GB versie te gaan. Ik verkies toch voldoende lokale storage. Heb ik niet steeds nodig, maar ik weet graag dat het er is. Minder afhankelijk ook van cloud storage en zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Amos_x op 01-11-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 16:43

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Prullenbak84 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:23:
[...]

Ja, maar dan is "gewicht" dus een reden om van de 14pro naar de 15 pro te gaan. Maar geen reden om te kiezen voor de 15pro tov de 15, en dát is waar de vraag over ging :)
Het gewicht was voor mij zelfs iets waardoor ik heb getwijfeld om niet alsnog een 14 pm te halen ipv de 15 pm.
Zit nog te wachten op het toestel, maar de 14pm voelt mij fijn aan qua gewicht, lekker solide. Bij het vasthouden van de 15PM in de winkel had ik echt het gevoel van, er mist iets. Maar qua prijs kan ik de 14 pm dan weer niet verkopen aan mijzelf.

Ik hoop dat het uiteindelijk meevalt.
Maar persoonlijk is het voor mij wel een plus punt t.o.v. de standaard 15, 15 plus dat de toestellen iets zwaarder zijn. Verder is het pro-motion display ook belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42
Het is simpel, als de prijs echt geen beperkende factor is zou ik altijd voor de Apple iPhone 15 Pro gaan: Betere camera, 120Hz ProMotion display, betere nieuwe generatie processor (wordt gewoon terug geklokt als performance niet gebruikt wordt), sneller RAM, 2GB meer RAM, beter materiaal (Titanium).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Patrock schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:36:
[...]

Het gewicht was voor mij zelfs iets waardoor ik heb getwijfeld om niet alsnog een 14 pm te halen ipv de 15 pm.
Zit nog te wachten op het toestel, maar de 14pm voelt mij fijn aan qua gewicht, lekker solide. Bij het vasthouden van de 15PM in de winkel had ik echt het gevoel van, er mist iets. Maar qua prijs kan ik de 14 pm dan weer niet verkopen aan mijzelf.

Ik hoop dat het uiteindelijk meevalt.
Maar persoonlijk is het voor mij wel een plus punt t.o.v. de standaard 15, 15 plus dat de toestellen iets zwaarder zijn. Verder is het pro-motion display ook belangrijk.
Voor mij is het echt omgekeerd. Ik associeer gewicht niet met kwaliteit. En hoef dan ook niet een toestel dat 'artificieel' zwaarder is (geldt voor alle type tech). Als het goed geëngineerd is, is licht meer dan prima.

Als je een lichtere broek draagt van een maatpak bijvoorbeeld, of linnen in de zomer, en daar hangt zo'n plaat in je broekzak aan 220 gram te bungelen (neem even de 14 pro max. als voorbeeld), nee, dat is niet ideaal. Persoonlijk dan, he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Patrock schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:36:
[...]

Maar persoonlijk is het voor mij wel een plus punt t.o.v. de standaard 15, 15 plus dat de toestellen iets zwaarder zijn.
Dit kan ook nog. Ieder zijn eigen overwegingen, maar je bent hierin wel een uitzondering denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Prullenbak84 op 01-11-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectholian
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 08:47

Ectholian

Zei ik dat ?

Dennisdn schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:47:
[...]

Met de gewone iPhone heb ik geen ervaring, maar afgelopen week nog deze gemaakt met een Pro. En die vlieg zat echt niet stil om te poseren.

[Afbeelding]
Ik ben soms een beetje lui, dus: met welke camera / settting heb je deze foto gemaakt? :)

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:06
Ectholian schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:42:
[...]

Ik ben soms een beetje lui, dus: met welke camera / settting heb je deze foto gemaakt? :)
Makkelijk: ik weet helemaal niets van foto's of settings en heb hem alleen maar dichtbij gehouden en op de vlieg gedrukt zodat ie scherp gesteld werd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:44:
[...]

Makkelijk: ik weet helemaal niets van foto's of settings en heb hem alleen maar dichtbij gehouden en op de vlieg gedrukt zodat ie scherp gesteld werd :)
Je hebt op de vlieg gedrukt? _O-

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:42
Mijn iPhone heeft m'n complete databundel er doorheen gejast in een week tijd, met als belangrijke oorzaak de muziek app. Waarschijnlijk omdat hij tijdens het opladen playlists downloadt en daarvoor ook mobiele data gebruikt.

Kan dit omdat Wifi-assistentie meer/sneller data gebruikt als je 5G hebt? Met m'n oude iPhone met 4G heb ik dit probleem nooit gehad. Voor de zekerheid die functie nu maar uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
THE_BASE schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:24:
[...]

Je hebt op de vlieg gedrukt? _O-
Jij drukt nooit op vliegen? 🧐

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Hier nog een tevreden 15 non-pro gebruiker :)
Voor mij was, los van dat ik de extra features van de Pro voor mij niet zo relevant vond, het verdwijnen van de mute knop ten gunste van de action button één van de redenen om voor een gewone 15 te gaan. Want het nut van een customizable action button zag ik niet zo in (ik zou het toch nog steeds voor mute gebruiken) en ik vind het juist fijn om nog een fysiek schuifje te hebben waarmee je meteen kunt zien en voelen in welke stand de mute knop staat. En ook voor mij was dit, komende van een iPhone 8, al genoeg upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Prullenbak84 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:53:
[...]

Gewicht?

Ten opzichte van de vorige Pro modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:34:
[...]

Jij drukt nooit op vliegen? 🧐
Niet om scherp te stellen. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:35:
[...]

Ten opzichte van de vorige Pro modellen :)
Dat snap ik, maar dat was de vraag niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
jasjenl schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:34:
[...]

Hier nog een tevreden 15 non-pro gebruiker :)
Voor mij was, los van dat ik de extra features van de Pro voor mij niet zo relevant vond, het verdwijnen van de mute knop ten gunste van de action button één van de redenen om voor een gewone 15 te gaan. Want het nut van een customizable action button zag ik niet zo in (ik zou het toch nog steeds voor mute gebruiken) en ik vind het juist fijn om nog een fysiek schuifje te hebben waarmee je meteen kunt zien en voelen in welke stand de mute knop staat. En ook voor mij was dit, komende van een iPhone 8, al genoeg upgrade.
Ik vind het schakelaartje ook nog steeds fijn. Maar goeie kans dat je uiteindelijk bij een volgende upgrade alsnog aan die action button moet gaan wennen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
Leuk dat er meteen een aantal mensen reageert! Ok mijn overwegingen en waarom ik twijfel dan.
.
De prijs. Tja, ik koop 'm zakelijk en ga er een paar jaar mee doen dus dan is het prijsverschil inderdaad vooral een psychologisch ding, ergens vind ik 1229 euro voor een iPhone overdreven, met een SE van de helft heb ik ook 3.5 jaar gedaan.

Looks: ik vind de natural titanium de mooiste iPhone, die kleurtjes van de normale 15 vind ik niet mooi, en zwart is maar zwart; de blauwe gaat nog. Anderzijds gebruik ik de telefoon met een hoesje en dan zie je amper wat van de kleur.

De matige camera is wat ik een groot minpunt vond van mijn huidige SE, maar de 15 heeft nu ook al een topcamera. Ik heb geen losse camera meer dus dan zou ik zeggen, ga voor de beste optie.

Gewicht maakt me niet zoveel uit, dat de Pro iets kleiner is, vind ik een pluspunt. Het 120Hz scherm van de Pro ook een pluspunt. mmm toch meer plusjes voor de Pro in mijn geval. Ik moet ze eens in het echt zien, naast elkaar om direct te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:58

Steeffoon

Smartphone-nerd

Prullenbak84 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:19:
[...]

Ik vind het schakelaartje ook nog steeds fijn. Maar goeie kans dat je uiteindelijk bij een volgende upgrade alsnog aan die action button moet gaan wennen...
Ik was ook bang voor dat ik dit zou missen, maar de action button doet prima z'n werk. Hopelijk brengt Apple later nog een update uit om er meer acties aan te koppelen. Je kon idd aan de schakelaar zien of tie op geluid of mute stond, maar op mijn iPhone 15 Pro Max zie ik links van het dynamic Island het belletje met een streepje erdoor.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Steeffoon schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:00:
[...]

Ik was ook bang voor dat ik dit zou missen, maar de action button doet prima z'n werk. Hopelijk brengt Apple later nog een update uit om er meer acties aan te koppelen. Je kon idd aan de schakelaar zien of tie op geluid of mute stond, maar op mijn iPhone 15 Pro Max zie ik links van het dynamic Island het belletje met een streepje erdoor.
Maar in je broekzak voelen of je telefoon op stil staat, is er niet meer bij ;) Ach, zoals ik zei: went uiteindelijk ook wel weer. Maar ik heb het nog even een paar jaar uitgesteld.

[ Voor 7% gewijzigd door Prullenbak84 op 01-11-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

[...]

Dat belletje zie ik alleen als ik een keertje op de actionknop druk (kort), zie jij hem altijd? (in gelockte toestand).

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:00
[...]

Heel simpel dat betekent dat die op silent staat(alleen trillen dus).

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Nicj56 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:41:
[...]

Heel simpel dat betekent dat die op silent staat(alleen trillen dus).
no shit ! Meen je dat nou?

[ Voor 3% gewijzigd door Prullenbak84 op 01-11-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:44
De action knop en dynamic island zijn toch meer gimmicks.
Het kan eens handig zijn maar af en toe eens.
Dynamic island voor muziek en de remote mss.
Action knop staat voorlopig de flashlight aangeduid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Prullenbak84 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:19:
Ach ja, ik doe gemiddeld zo'n 5 à 6 jaar met een telefoon (ben van een iPhone 5 naar een 8 gegaan en nu dus naar een 15), wie weet wat ze tegen de tijd dat ik weer aan een nieuwe toe ben hebben bedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:06
jasjenl schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:10:
[...]

Ach ja, ik doe gemiddeld zo'n 5 à 6 jaar met een telefoon (ben van een iPhone 5 naar een 8 gegaan en nu dus naar een 15), wie weet wat ze tegen de tijd dat ik weer aan een nieuwe toe ben hebben bedacht :)
over 8 jaar weet ie al wat je denkt en zijn knoppen niet meer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Prullenbak84 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:21:
[...]

Maar in je broekzak voelen of je telefoon op stil staat, is er niet meer bij ;) Ach, zoals ik zei: went uiteindelijk ook wel weer. Maar ik heb het nog even een paar jaar uitgesteld.
Dat klopt.
Ectholian schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:34:
[...]

Dat belletje zie ik alleen als ik een keertje op de actionknop druk (kort), zie jij hem altijd? (in gelockte toestand).
Ik zie hem gewoon bovenin staan als ik het toestel gebruik. In gelockte toestand staat het scherm uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
Die batterijduur vd iPhone bij wifi normaal gebruik is echt zot goed.
De pixel 8 pro spande al de kroon, deze doet het nog beter.

Ik heb al schrik als ze nieuwe update brengen door dat het nu zo goed is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:29
Ectholian schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:34:
[...]

Ik zie het belletje 🔕 altijd naast de tijd. Ook op lockscreen als deze nog locked 🔒 is. (Dus nog niet herkend door FaceID).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Bij Horen en Voelen kun je het belletje naast de klok aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Laatst online: 00:29
Dennisdn schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:23:
Bij Horen en Voelen kun je het belletje naast de klok aan of uit zetten.
Zie dat nu ook. Hier staat 'toon in statusbalk' dus standaard aan, deze zelf nooit aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:57
Ik vind de action button juist handig. Ik heb via shortcuts een menu gemaakt waarbij ik bepaalde zaken direct kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

don spike schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:19:
[...]

Ik zie het belletje 🔕 altijd naast de tijd. Ook op lockscreen als deze nog locked 🔒 is. (Dus nog niet herkend door FaceID).
Ah ja. Dat wel. Maar ik heb always on aan staan (zonder achtergrond, dus alleen de grote klok en twee widgets) en dan zie je dat dus niet. Gemiste kans; in dynamic island staat alleen het slotje, daar zou prima het 'stil' icoontje naast kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:02
Ik heb de iPhone 15 Pro sinds launchday, en ik heb eigenlijk de Action Button nog geen één keer gebruikt. Wat mij betreft halen ze de hele knop weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
TNSN schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:41:
Ik heb de iPhone 15 Pro sinds launchday, en ik heb eigenlijk de Action Button nog geen één keer gebruikt. Wat mij betreft halen ze de hele knop weg.
Komt dat niet omdat je de geluid/stil knop ook niet gebruikte? Denk dat het zo ingebakken zit dat je dat nu ook niet gaat doen.

Ben het overigens wel met je eens hoor. Leuk zo'n knop, maar als ik nu moet vertellen wat ik op die knop geconfigureerd heb dan weet ik het al niet meer. Weghalen hoeft nou ook weer niet, er zijn genoeg mensen die het wel een nuttige toevoeging vinden. :9

Het knarst ook wel een beetje met de filosofie van Apple zelf. Als je kijkt naar de design recommendations van apps bijvoorbeeld, dan wordt juist aangegeven dat consistentie van knoppen en functionaliteiten intuïtief moet zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gdumme
  • Niet online
TNSN schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:41:
Ik gebruikte de silent switch nooit, maar heb nu zo de action button ingesteld: toestel in portrait mode, open Google home. Toestel in landscape mode, open camera.

Ik dacht ook, leuke gimmick, maar ik gebruik hem nu blijkbaar ontzettend vaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39
dcell schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:20:
Ik vind de action button juist handig. Ik heb via shortcuts een menu gemaakt waarbij ik bepaalde zaken direct kan benaderen.
Idem!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Prullenbak84 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:21:
[...]

Maar in je broekzak voelen of je telefoon op stil staat, is er niet meer bij ;)
Dat kan nog steeds, ook al werkt het nu net iets anders. Als je de actieknop activeert en een korte tril voelt, stond je telefoon op stil en heb je het geluid zojuist aangezet. Voel je drie korte achter elkaar (of een iets langere) dan stond het geluid van je telefoon aan en heb je hem zojuist op stil gezet.

Eventueel druk je de actieknop gewoon nog een keer in om terug te switchen als de nieuwe stand niet de bedoeling was.

Een alternatief is om een shortcut te maken die de telefoon altijd op stil zet, ongeacht de huidige stand, en deze shortcut aan de actieknop te koppelen. Voor het kunnen aanzetten van het geluid is een oplossing die ik nog niet getest heb, maar ik kwam ergens een starter shortcut tegen waarmee je een tweede functie kunt toekennen aan het nogmaals activeren van de actieknop binnen een instelbaar aantal seconden.
Dan is dus één keer indrukken -> geluid uit, twee keer indrukken -> geluid aan.

[ Voor 28% gewijzigd door Canaria op 02-11-2023 12:54 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Wel jammer dat de iPhone niet zoals de samsung bij video recording op pauze kan zetten om erna verder te kunnen filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:20
Canaria schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:45:
[...]

Dat kan nog steeds, ook al werkt het nu net iets anders. Als je de actieknop activeert en een korte tril voelt, stond je telefoon op stil en heb je het geluid zojuist aangezet. Voel je drie korte achter elkaar (of een iets langere) dan stond het geluid van je telefoon aan en heb je hem zojuist op stil gezet.

Eventueel druk je de actieknop gewoon nog een keer in om terug te switchen als de nieuwe stand niet de bedoeling was.
Kortom, het schakelaartje is een stuk effectiever ;) Maarja, elke zoveel jaar moet er iets aangepast worden om het aanpassen, zodat er vernieuwing kan worden gepredikt. Iedereen met wat focus op UX weet dat tactile feedback vrijwel altijd beter is vanuit de gebruikers-ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Reetkeverke schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:51:
Wel jammer dat de iPhone niet zoals de samsung bij video recording op pauze kan zetten om erna verder te kunnen filmen.
Echt hè, we leven in 2023 🫢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

olafmol schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:54:
[...]

Kortom, het schakelaartje is een stuk effectiever ;) Maarja, elke zoveel jaar moet er iets aangepast worden om het aanpassen, zodat er vernieuwing kan worden gepredikt. Iedereen met wat focus op UX weet dat tactile feedback vrijwel altijd beter is vanuit de gebruikers-ervaring.
Klopt, maar ik kon met mijn vingertop niet het oranje streepje achter de schuif voelen en heb nooit kunnen onthouden of 'stil' nou links of rechts (of voor / achter) was. Gelukkig had de schuif ook een trilling bij het aanzetten van 'stil'.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Ik kan voor mezelf geen scenario bedenken waarbij ik dat zou gebruiken.

Waar gebruik jij dat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Canaria schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:45:
[...]

Een alternatief is om een shortcut te maken die de telefoon altijd op stil zet, ongeacht de huidige stand, en deze shortcut aan de actieknop te koppelen. Voor het kunnen aanzetten van het geluid is een oplossing die ik nog niet getest heb, maar ik kwam ergens een starter shortcut tegen waarmee je een tweede functie kunt toekennen aan het nogmaals activeren van de actieknop binnen een instelbaar aantal seconden.
Dan is dus één keer indrukken -> geluid uit, twee keer indrukken -> geluid aan.
Komt in de buurt. Is in mijn ogen nog altijd wel een beetje een achteruitgang, maar je krijgt er flexibiliteit voor terug, dus in die zin een verbetering. En het went vast snel genoeg. Maar voor nu ben ik nog erg tevreden met mijn “ouderwetse” schakelaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
RnB schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:05:
[...]

Ik kan voor mezelf geen scenario bedenken waarbij ik dat zou gebruiken.

Waar gebruik jij dat voor?
Ik maak video's, niet professioneel ze, voor de fun en zet dat op youtube.
En met de samsung was het leuk, ik wou naar een andere plaats gaan en ondertussen hoefde ik geen nieuw filmpke apart voor te gaan maken of erna op de pc met een programmake te gaan bezig zitten om de 2-3 clips achter elkaar te beginnen zetten.

Dat pauzeren is handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Prullenbak84 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:08:
[...]
En het went vast snel genoeg. Maar voor nu ben ik nog erg tevreden met mijn “ouderwetse” schakelaartje ;)
Ik heb vooraf hier op het forum meerdere keren geroepen dat ik de schuif ging missen en de actieknop maar onzin vond. Nu een maandje en wat verder is het al totaal andersom. Moest even wennen aan naar het belletje kijken of hij op stil staat. Maar gebruik de knop nu 10x per dag om hotspot aan en uit te zetten waar ik op locatie de laptop op gebruik. Dus hier een dikke plus10 voor de knop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
Dennisdn schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:44:
[...]

Ik heb vooraf hier op het forum meerdere keren geroepen dat ik de schuif ging missen en de actieknop maar onzin vond. Nu een maandje en wat verder is het al totaal andersom. Moest even wennen aan naar het belletje kijken of hij op stil staat. Maar gebruik de knop nu 10x per dag om hotspot aan en uit te zetten waar ik op locatie de laptop op gebruik. Dus hier een dikke plus10 voor de knop :)
Mee eens. Ik ben er ook blij mee. Nog een tip, maar wellicht al bekend: je kan ook een shortcut maken waarmee de action button op basis van de focus mode iets anders doet. Dus bijv. als de focus mode sleep is start/toggle dan de flashlight, als de focus mode Werk/kantoor is start/toggle dan silent mode, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 23:09
Weet iemand of je die actieknop ook als sluiterknop kan gebruiken die alleen zo werkt als de camera app open staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Reetkeverke schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:26:
[...]

Ik maak video's, niet professioneel ze, voor de fun en zet dat op youtube.
En met de samsung was het leuk, ik wou naar een andere plaats gaan en ondertussen hoefde ik geen nieuw filmpke apart voor te gaan maken of erna op de pc met een programmake te gaan bezig zitten om de 2-3 clips achter elkaar te beginnen zetten.

Dat pauzeren is handig.
Ik heb je reply echt tien keer moeten lezen, maar ok. Het is voor jou dus een handige feature.

Je kan op de iPhone apps als iMovie of Lumafusion gebruiken om video’s te stitchen, mocht je het je afvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
RnB schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:11:
[...]

Ik heb je reply echt tien keer moeten lezen, maar ok. Het is voor jou dus een handige feature.

Je kan op de iPhone apps als iMovie of Lumafusion gebruiken om video’s te stitchen, mocht je het je afvragen.
Ik heb het idd niet zo goed uitgelegd haha.

Met de samsung heb ik op verschillende plaatsen kunnen filmen en dit dankzij de pauze knop op de samsung.
Bij de iPhone gaat dit helaas niet, als ik naar een andere plaats bv 300m verder op wil gaan dan moet ik blijven filmen of een nieuw filmpje beginnen. Sommige dingens zijn niet logisch bij de iPhone.
Nu goed; het is wat het is en we leren ermee leven , ik ga imovie eens bekijken.

Nu beter uitgelegd? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
pacificocean schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:40:
Weet iemand of je die actieknop ook als sluiterknop kan gebruiken die alleen zo werkt als de camera app open staat?
Druk eens op de knop ernaast, de volume knop doet dat al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:38
Maar wat wil je eigenlijk nu hiermee zeggen, heb je een vraag of wat is je punt precies?

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Jaymone schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 06:31:
[...]

Maar wat wil je eigenlijk nu hiermee zeggen, heb je een vraag of wat is je punt precies?
Tja, wat is het punt van de vele posts hier die de zwarte mooi vinden; en andere die de natural mooi vinden.

Of die vertellen hoeveel laadcycles er al geweest zijn......

of, of , of...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:23
jeroenkb schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:43:
[...]

Tja, wat is het punt van de vele posts hier die de zwarte mooi vinden; en andere die de natural mooi vinden.

of, of , of...
Écht he.
Iemand vind hier een Samsung feature > een iPhone feature, en vervolgens mag diegene zich helemaal gaan verantwoorden voor welke use case dat handig kan zijn tot zelfs aan “wat doe je hier eigenlijk” aan toe.
😅

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
jeroenkb schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:43:
[...]

of, of , of...
Je trekt het uit z'n verband. Kan zijn dat deze mede-tweaker een vraag heeft op het gebied van andere mogelijkheden o.i.d. Snap vergelijking met samsung alleen niet, gaat enkel om functionaliteit-vraagstuk naar mijn inziens, als het uberhaupt een vraag is ;)

Daarnaast gaan alle punten die jij aanhaalt wel degelijk over de iPhone en dat is volgens mij nou net waar deze topic over gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
Jaymone schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:58:
[...]

Je trekt het uit z'n verband. Kan zijn dat deze mede-tweaker een vraag heeft op het gebied van andere mogelijkheden
Ja, de mogelijkheid om opnemen van video te pauzeren.
o.i.d. Snap vergelijking met samsung alleen niet,
"net als bij samsung" is een verdere omschrijving van de functionaliteit die die mist.
gaat enkel om functionaliteit-vraagstuk naar mijn inziens, als het uberhaupt een vraag is ;)
Het is geen vraag. Hij vind het jammer dat het niet kan.
Daarnaast gaan alle punten die jij aanhaalt wel degelijk over de iPhone en dat is volgens mij nou net waar deze topic over gaat.
Dit ook. Hij vindt het namelijk jammer dat het op een iPhone niet kan. Erg vergelijkbaar met "ik heb de natural titanium net gezien maar vind hem toch niet zo mooi". Dat is ook geen vraag, maar vind je blijkbaar wel een prima post?

[ Voor 9% gewijzigd door Prullenbak84 op 03-11-2023 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:06

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Zullen we hier weer gewoon verder gaan?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Reetkeverke schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:45:
[...]

Met de samsung heb ik op verschillende plaatsen kunnen filmen en dit dankzij de pauze knop op de samsung.
Bij de iPhone gaat dit helaas niet, als ik naar een andere plaats bv 300m verder op wil gaan dan moet ik blijven filmen of een nieuw filmpje beginnen. Sommige dingens zijn niet logisch bij de iPhone.
Nu goed; het is wat het is en we leren ermee leven , ik ga imovie eens bekijken.

Nu beter uitgelegd? ;)
Als jij dat op Samsung gebruikte dan mis je dat, dat is vervelend maar zie niet echt waarom dat onlogisch is.

Het is juist heel logisch dat je niet een opname pauzeert maar de opname stopt en een nieuwe begint. Zo doen camera’s dat immers ook.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
Prullenbak84 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:54:
[...]

Ja, de mogelijkheid om opnemen van video te pauzeren.

[...]

"net als bij samsung" is een verdere omschrijving van de functionaliteit die die mist.

[...]

Het is geen vraag. Hij vind het jammer dat het niet kan.

[...]

Dit ook. Hij vindt het namelijk jammer dat het op een iPhone niet kan. Erg vergelijkbaar met "ik heb de natural titanium net gezien maar vind hem toch niet zo mooi". Dat is ook geen vraag, maar vind je blijkbaar wel een prima post?
Ik vind het noemen van andere merken in een iPhone topic niet nodig en zie daar het nut niet van in, mijn mening. Als je een functionaliteit mist, dan kan dat zeker genoemd en dus hier gedeeld worden, dat zegt inhoudelijk wat. Samsung niet, heeft geen toegevoegde waarde (over waarde gesproken).

En nu weer vrolijk verder met de iPhones en genieten :)

Ps: ben nog steeds onzettend blij met de 15 Pro Max, helemaal zonder case. Wanneer je denkt dat het niet beter kan, doen ze het toch weer en dat geldt zeker voor deze lijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Jaymone schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:49:
[...]

Ik vind het noemen van andere merken in een iPhone topic niet nodig en zie daar het nut niet van in, mijn mening. Als je een functionaliteit mist, dan kan dat zeker genoemd en dus hier gedeeld worden, dat zegt inhoudelijk wat. Samsung niet, heeft geen toegevoegde waarde (over waarde gesproken).

En nu weer vrolijk verder met de iPhones en genieten :)

Ps: ben nog steeds onzettend blij met de 15 Pro Max, helemaal zonder case. Wanneer je denkt dat het niet beter kan, doen ze het toch weer en dat geldt zeker voor deze lijn _/-\o_
Wat is voor jou nou de grootste vooruitgang en van welk toestel kom je af?

Ik neig na jaren een 6.1” formaat iPhone te hebben ook naar het Max model. Ik moet het gewoon een keer geprobeerd hebben. Qua gebruik vh scherm denk ik dat de 6.7” zo went, maar in je broekzak of andere praktische zaken wellicht wat minder handig. Ben benieuwd hoe ik daar mee om zal gaan.

Ik wil het alleen een x aantal dagen testen voor ik de commitment maak naar de PM… Stiekem in mijn hoofd ben ik al lang om, maar ben ergens bang om de verkeerde keuze te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
rCk schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:26:
[...]

Ik neig na jaren een 6.1” formaat iPhone te hebben ook naar het Max model. Ik moet het gewoon een keer geprobeerd hebben. Qua gebruik vh scherm denk ik dat de 6.7” zo went, maar in je broekzak of andere praktische zaken wellicht wat minder handig. Ben benieuwd hoe ik daar mee om zal gaan.

Ik wil het alleen een x aantal dagen testen voor ik de commitment maak naar de PM… Stiekem in mijn hoofd ben ik al lang om, maar ben ergens bang om de verkeerde keuze te maken.
probeer de Max voor een dag of 10, bevalt het nou uiteindelijk toch niet, retourneer je 'm toch gewoon.

Het is de eerste week flink wennen qua handzaamheid, als je daarna een 'gewone' Pro ziet of in handen hebt denk je ''huh, is dit een iPhone Mini?" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
rCk schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:26:
[...]

Had hiervoor de 14 Pro Max, ik upgrade jaarlijks. Vandaar ik ook niet kan spreken over hele grote veranderingen.

Wel kan ik zeggen dat ik dit jaar heb getwijfeld of ik voor de 15 Pro zou gaan, dit n.a.v. de voorgaande series. Totdat ik de geruchten en uiteindelijk de Keynote zag en mij dat deed besluiten om wederom voor de Max te gaan.

Uiteindelijk ben ik hier erg blij mee en het voelt letterlijk als figuurlijk een hele fijne upgrade.
Met deze serie zit voor mij de grote vooruitgang in de design aanpassing. Helemaal met enige reductie en juiste verdeling van het gewicht is het voor mij het fijnste en tevens mooi uitziende Max toestel ooit.

Ook ben ik voor het eerst voor een andere kleur gegaan, nl. Natural Titanium (voorheen altijd zwart).
Al met al na zoveel weken voelt het nog steeds als wauw en ik vraag me af of ik uberhaupt nog terug zal gaan naar een maatje kleiner, tijd zal het leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rCk

rCk

Jaymone schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:37:
[...]

Had hiervoor de 14 Pro Max, ik upgrade jaarlijks. Vandaar ik ook niet kan spreken over hele grote veranderingen.

Wel kan ik zeggen dat ik dit jaar heb getwijfeld of ik voor de 15 Pro zou gaan, dit n.a.v. de voorgaande series. Totdat ik de geruchten en uiteindelijk de Keynote zag en mij dat deed besluiten om wederom voor de Max te gaan.

Uiteindelijk ben ik hier erg blij mee en het voelt letterlijk als figuurlijk een hele fijne upgrade.
Met deze serie zit voor mij de grote vooruitgang in de design aanpassing. Helemaal met enige reductie en juiste verdeling van het gewicht is het voor mij het fijnste en tevens mooi uitziende Max toestel ooit.

Ook ben ik voor het eerst voor een andere kleur gegaan, nl. Natural Titanium (voorheen altijd zwart).
Al met al na zoveel weken voelt het nog steeds als wauw en ik vraag me af of ik uberhaupt nog terug zal gaan naar een maatje kleiner, tijd zal het leren.
Thanks voor je uitleg! Vanaf de 14 PM zal het marginaal zijn, op het uiterlijk en verbetering in gewichtsverdeling na. Als ik moest kiezen zou ik ook voor NT gaan ipv zwart (of Space Grey).
_Bailey_ schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:32:
[...]

probeer de Max voor een dag of 10, bevalt het nou uiteindelijk toch niet, retourneer je 'm toch gewoon.

Het is de eerste week flink wennen qua handzaamheid, als je daarna een 'gewone' Pro ziet of in handen hebt denk je ''huh, is dit een iPhone Mini?" :+
Haha, dat laatste zal ik inderdaad wel krijgen ja. Ik vind een x aantal dagen proberen lastig. In het dagelijkse leven denk ik niet dat ik dat aandurf, je zal maar net zien... Denk dat ik wel een PM toestel probeer en dan gewoon in de avonduurtjes thuis testen om te zien hoe het bevalt voor de keuze 100% valt.

Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:30:
[...]

Als jij dat op Samsung gebruikte dan mis je dat, dat is vervelend maar zie niet echt waarom dat onlogisch is.

Het is juist heel logisch dat je niet een opname pauzeert maar de opname stopt en een nieuwe begint. Zo doen camera’s dat immers ook.
Jawel hoor. Scheelt gewoon editing werk (hoe weinig dat mogelijk ook is)

Vind het zelf ook niets, 20 korte clips van 10 seconden die je dan aan elkaar moet gaan plakken. Liever 1 take met de pauzeknop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Om wat tegen geluid te geven, Ik had sinds de introductie van de grote iPhone elk jaar de grote maar met de 14 Pro ben ik naar de “kleine” gegaan. Beste beslissing die ik kon maken, 6.1” is echt een fijne maat als je het mij zou vragen, zeker nu hij wat minder zwaar geworden is.

Met de release van de 15 wederom getwijfeld voor de Pro Max maar als ik nu mijn vrouw haar 15 Pro Max zie heb ik toch de juiste keuze gemaakt. Vind ondanks de aanpassingen dat ding nog steeds te zwaar en eigenlijk ook te groot.

Grotere accu is wel echt een enorm pluspunt.
Met onze recente vakantie moest mijn pro om 16:00 wel even aan de lader vanwege het foto’s maken etc terwijl de pro Max van mijn vrouw dan vaak nog wel 20% had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jeroenkb schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:48:
[...]

Jawel hoor. Scheelt gewoon editing werk (hoe weinig dat mogelijk ook is)
Maar het levert wel weer juist editing werk op als je er een stuk uit moet halen. Met de iPhone (en normale camera’s) gebruik je dat stuk dan simpelweg niet.

Ik snap dat er een voordeel in zou kunnen zitten maar vind de keuze om dit niet te gebruiken, met normale camera’s in het achterhoofd, geen vreemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 19-09 14:21
Reetkeverke schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:45:
[...]

Nu beter uitgelegd? ;)
Heb je de nieuwe Blackmagic video app al geprobeerd? Wellicht kan die het wel.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:48:
Om wat tegen geluid te geven, Ik had sinds de introductie van de grote iPhone elk jaar de grote maar met de 14 Pro ben ik naar de “kleine” gegaan. Beste beslissing die ik kon maken, 6.1” is echt een fijne maat als je het mij zou vragen, zeker nu hij wat minder zwaar geworden is.

Met de release van de 15 wederom getwijfeld voor de Pro Max maar als ik nu mijn vrouw haar 15 Pro Max zie heb ik toch de juiste keuze gemaakt. Vind ondanks de aanpassingen dat ding nog steeds te zwaar en eigenlijk ook te groot.

Grotere accu is wel echt een enorm pluspunt.
Met onze recente vakantie moest mijn pro om 16:00 wel even aan de lader vanwege het foto’s maken etc terwijl de pro Max van mijn vrouw dan vaak nog wel 20% had.
Pas op, sommige (@_Bailey_ ) zijn daar gevoelig voor :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reetkeverke
Sry dat ik niet mee doe aan dat blinde fanboy gedoe.
Ik hou van alle top smartphones, ze zijn allemaal goed, bij 1 nog wat beter dan de andere en als je al vele jaren android hebt gehad en nu plots naar een iPhone gaat dan merk je verschillen gewoon heel goed en dan mis je toch een aantal dingetjes die beter kunnen bij de iPhone. iPhone heeft dan weer een aantal andere voordelen.
Niet alles hoeft toch een vraag te zijn? De topic noemt ervaringen en discussie ;).

Bij bijvoorbeeld de app x; is het mogelijk om onderaan die balk weg te krijgen? Voila, ik heb een vraag gesteld haha. Die blijft er onderaan als ik aant scrollen ben, is doorzichtig dat is goed maar het zou leuker zijn mocht dat ook verdwijnen en pas te zien is als je eens naar boven scrolt.

Ik heb gadver de camera nog niet kunnen testen, die wind en koude hielden me tegen, ik haat het echt, liever in Spanje zitten nu , dit terzijde.

[ Voor 8% gewijzigd door Reetkeverke op 03-11-2023 19:01 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• TheKerremenke
Reetkeverke schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:00:
Ik hou van alle top smartphones, ze zijn allemaal goed, bij 1 nog wat beter dan de andere en als je al vele jaren android hebt gehad en nu plots naar een iPhone gaat dan merk je verschillen gewoon heel goed en dan mis je toch een aantal dingetjes die beter kunnen bij de iPhone. iPhone heeft dan weer een aantal andere voordelen.
Niet alles hoeft toch een vraag te zijn? De topic noemt ervaringen en discussie ;).

Bij bijvoorbeeld de app x; is het mogelijk om onderaan die balk weg te krijgen? Voila, ik heb een vraag gesteld haha. Die blijft er onderaan als ik aant scrollen ben, is doorzichtig dat is goed maar het zou leuker zijn mocht dat ook verdwijnen en pas te zien is als je eens naar boven scrolt.

Ik heb gadver de camera nog niet kunnen testen, die wind en koude hielden me tegen, ik haat het echt, liever in Spanje zitten nu , dit terzijde.
Afgelopen woensdag ochtend en avond de camera getest hier. Overdag mooie foto’s van de zon, bomen en waterdamp bij Storforsen. Eindelijk het zonlicht eens gevangen op een foto. 8) En ‘s avonds thuis. (Vakantiehuis). Levert ook prima beelden op in het donker. >:) Scheelt dat de maan wel deed mee verlichten. Was wel iets kouder dan in Nederland of Spanje. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-k15-Hsr6I1U65tMtRPwdTDZo1s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQJUGiNwnSZBwZCuBiqUJ4jM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3nQcCzwZqdDdAjIy5ewdeKRMVU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hB2XpaTye6kkviPsd3HIZebE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Y_J5jMr8mlreukK_siDZ4a94Lg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8zS1qXL3c2dUDz1DlJ8W9XT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAgVdsgX7wtUUEHISg7J_DmLa9A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjdn9VqrpZjaIUEYkeoQjCa6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5ZVCQyj81cOeebPFIsxpvJhzbE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M92Zt211mUUzo2u2As4Pqf6S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9L912J0NqZPd3nh3m80mtNyhHFA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbGOrIuNphnuodH1hu5tNOf9.jpg?f=fotoalbum_tile

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:04
Nou, toch maar de knoop doorgehakt en vandaag een 15 Pro Max Natural Titanium 256GB besteld. Morgen word ie bezorgd, ik ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Reetkeverke schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:00:
Daar gaat het niet om. Het is al meermaals aangegeven dat dit topic eerder hardware gericht is (het toestel), en dat de meeste van je ervaringen en recente vragen met software te maken hebben.

De meeste hier (ga ik van uit) volgen dit topic om bij te lezen ivm batterij, scherm, meningen ivm kleurstellingen, grootte van het apparaat, buttons, noem maar op.

Voor echt app- en software gerichte vragen is er het iOS topic.

En nee, die 'balk' kan niet weg. Die is altijd in beeld, dat is de app switcher. Wennen dus.
Video op pauze of stoppen... Apple heeft beslist dat stoppen het meest logische is voor 95% van haar gebruikers. Geen honderd opties, gewoon 1 manier waarop bepaalde dingen werken. Als je dat niet kan accepteren, wordt het een moeilijke periode met de iPhone. Daar kan je van alles van vinden, maar zo is het nu eenmaal bij Apple. Opnieuw, wennen.

Verder denk ik dat de zinsbouw en het zware dialect ook niet echt meehelpt op een Nederlandstalig forum, waardoor je ook weinig interactie krijgt. Vooral je eerste posts in dit topic. Maar dat is enkel mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Ik ben een Vlaming en ja het is een gewoonte dat ik dialect praat en post haha.
Mooi Nederlands lukt wel maar dan moet ik daar mega hard opletten.

En geloof me, no way dat ik de iPhone weg doe, dat is echt een top toestel. Er is maar 1 toestel die die eventueel vd troon kan stoten en dat is de S24 ultra.
Maar het is normaal de bedoeling dat ik de iPhone zal behouden.
Ik verwacht niet meteen dat samsung met iets heel nieuws zal komen, het zal weer een kleine upgrade zijn zoals met alle toestellen.
Ik zei het hier al, de 2 beste toestellen die ik dit jaar heb getest zijn die 2.

Ik was net android wat moe geworden, dat had ik ook voor toen ik nr iPhone zoveel had tot de iPhone 7, toen naar android gegaan. Nu was ik wat android moe en ik kocht dan maar andere merken maar ik had er geen goed gevoel bij. Ios is helemaal anders nu dan toen in der tijd met de iPhone 7 en ondanks een paar dingetjes die makkelijker en beter nog kunnen is het top, ik amuseer mij, dat scherm en de helderheid zijn echt vet goed.
Ik had de pixel 8 pro hiervoor, die kan daar helemaal niet aan tippen wat het scherm en de helderheid betreft.

Dusja, ik raad zeker en vast iedereen de iPhone 15 pro max aan.

Het enige wat ik hoop dat niet teveel zal gebeuren dat is toen ik dus uit de lidl kwam, ik stap in de wagen en blijkt dat ik op 3G zat en het wou maar niet naar 5G springen (of 4G). Dat heeft 15 min geduurd, naar een andere plaats nog gereden, eens uitgezet enz.... Dat mag natuurlijk wel niet iedere week meermaals voorvallen , voorlopig is het bij 1 keer gebleven, dinsdag zal ik dezelfde test doen, ik ga altijd naar mijn zelfde winkels, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
lexuzu schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:05:
Nou, toch maar de knoop doorgehakt en vandaag een 15 Pro Max Natural Titanium 256GB besteld. Morgen word ie bezorgd, ik ben benieuwd.
Ga je geen spijt van hebben, is echt top dat toestel, zalig om mee te tokkelen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

TheKerremenke schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:29:
[...]

Afgelopen woensdag ochtend en avond de camera getest hier. Overdag mooie foto’s van de zon, bomen en waterdamp bij Storforsen. Eindelijk het zonlicht eens gevangen op een foto. 8) En ‘s avonds thuis. (Vakantiehuis). Levert ook prima beelden op in het donker. >:) Scheelt dat de maan wel deed mee verlichten. Was wel iets kouder dan in Nederland of Spanje. :+

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Schitterende foto's! Storforsen in Zweden neem ik aan? Was ik drie weken geleden nog. Heel tof!

Kreeg met de iPhone 13 Pro Max in ieder geval het Noorderlicht niet heel mooi vastgelegd. Een stomme witte veeg. Deed een Huawei, OnePlus of Samsung veel beter. Of heb je met de 15 het in raw geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Reetkeverke schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:46:
Ik ben een Vlaming en ja het is een gewoonte dat ik dialect praat en post haha.
Mooi Nederlands lukt wel maar dan moet ik daar mega hard opletten.
Vlamingen zijn meer dan welkom hier. Maar ik ben bevooroordeeld want ik heb een zwak voor dat dialect als den Hollander. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 08:26

Bartaz

Likes cookies!

Vandaag heb ik een 15 Pro Max 256GB black besteld (naturel was via mm werkgever helaas niet beschikbaar). Heb er sinds de release enorm over nagedacht en flink lopen wikken en wegen, maar denk dat dit toestel het is voor mij.
Kom van een Xiaomi Poco X3. Daarvoor een Poco F1 Pro gehad. Alle jaren daarvoor een iPhone in bezit gehad.
Hoewel ik enorm gehecht ben aan Android, denk ik dat dit toestel qua battery usage mij meer gaat bekoren. En daarom de stal terug naar iOS wel weer durf te maken. Heb er al even mee gespeeld en de snelheid bevalt goed. Het enige wat me tegen dit is de laadtijd die ik vanuit reviews zie. Mijn huidig toestel laad enorm snel. Ben heel benieuwd hoe dat in de praktijk met de iPhone gaat zijn (29 vs 35 watt). Denk dat het wel mee valt.

De Pro Max is kleiner dan mijn huidig toestel, maar wel ietsje zwaarder. Had m even getest in de Mediamarkt en denk dat ik het wel aan durf.
Kijk er enorm naar uit. Nog drie weken levertijd.

[ Voor 15% gewijzigd door Bartaz op 04-11-2023 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Steeffoon schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:07:
[...]

Schitterende foto's! Storforsen in Zweden neem ik aan? Was ik drie weken geleden nog. Heel tof!

Kreeg met de iPhone 13 Pro Max in ieder geval het Noorderlicht niet heel mooi vastgelegd. Een stomme witte veeg. Deed een Huawei, OnePlus of Samsung veel beter. Of heb je met de 15 het in raw geschoten?
💯 punten voor het raden van de locatie. ;) Alle foto’s zijn in jpeg genomen. Niet aan gedacht om ook in Raw te fotograferen. Daar doe ik nog veel te weinig mee op dit moment. Heb wel alle noorderlicht foto’s iets donkerder gemaakt aangezien de lucht anders ietsje fel (niet donker genoeg) leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Bartaz schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 01:19:
Vandaag heb ik een 15 Pro Max 256GB black besteld (naturel was via mm werkgever helaas niet beschikbaar). Heb er sinds de release enorm over nagedacht en flink lopen wikken en wegen, maar denk dat dit toestel het is voor mij.
Kom van een Xiaomi Poco X3. Daarvoor een Poco F1 Pro gehad. Alle jaren daarvoor een iPhone in bezit gehad.
Hoewel ik enorm gehecht ben aan Android, denk ik dat dit toestel qua battery usage mij meer gaat bekoren. En daarom de stal terug naar iOS wel weer durf te maken. Heb er al even mee gespeeld en de snelheid bevalt goed. Het enige wat me tegen dit is de laadtijd die ik vanuit reviews zie. Mijn huidig toestel laad enorm snel. Ben heel benieuwd hoe dat in de praktijk met de iPhone gaat zijn (29 vs 35 watt). Denk dat het wel mee valt.

De Pro Max is kleiner dan mijn huidig toestel, maar wel ietsje zwaarder. Had m even getest in de Mediamarkt en denk dat ik het wel aan durf.
Gefeliciteerd, denk niet dat het je gaat tegenvallen.
Over gewicht gesproken, had laatst een iPhone 11 (met hoesje) in mijn handen en voelde echt zwaarder dan de 15 Pro Max, dus ja zeg het maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
Ik heb toch maar de hebberigheid voorrang gegeven en een 15 pro 128 besteld in NT. Bij Apple besteld, levertijd zou een twee weken moeten zijn. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Jaymone schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 07:20:
[...]

Gefeliciteerd, denk niet dat het je gaat tegenvallen.
Over gewicht gesproken, had laatst een iPhone 11 (met hoesje) in mijn handen en voelde echt zwaarder dan de 15 Pro Max, dus ja zeg het maar.
Ik had ook onlangs nog eens een XS vast, of zelfs een SE 2020. En ik hoop echt dat ze ooit nog eens terug gaan naar afgeronde randen. Wat een fijne luxueuze feel is dat toch. Om een of andere reden voelde het gewicht op die phones (ook inox) toch anders dat het gewicht op de meer blokkige 12/13/14. De hand-feel is toch anders.

En ja, nu kan apple in frontale view uitpakken met bezel-less screens en 98% screen to body ratios (wat niet kan met die afgeronde randen, die kromming is dan een paar milimeter)

Mijn gewone iPhone 15 komt volgende week ergens, dus ik ben benieuwd of de lichtjes afgeschuinde rand een verschil maakt zoals in alle reviews wordt geroepen (ik ben eerder sceptisch). Ik wil graag naar #teamnaked, maar dat scherpe en gladde van m'n huidige iPhone 13 is eigenlijk de voornaamste reden dat er een Spigen liquid air (erg licht en dun) om hangt, omdat 'ie anders gewoon uit m'n handen glibbert.

We zien het wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Voor het eerst mijn Pro Max (zonder hoesje) laten vallen, van ongeveer 1,5 meter hoogte naar mijn (hardhouten) vloer; na grondige inspectie letterlijk nul schade.

Benieuwd als ik een stenen of betonvloer had gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07 15:38
Android gebruiker hier. Ik wil een nieuwe telefoon aanschaffen. Daarbij overweeg ik de iPhone 15 (Pro) vanwege de goede camera. Ik gebruik hem als hotspot voor mijn Macbook Pro en voor GPS navigatie te voet en in de auto.

Hoe staat het met de problemen die na de introductie van de iPhone 15 (Pro) aan het licht kwamen?
Ik lees in diverse reviews dat er problemen zijn met oververhitting en een tegenvallende accuduur. Is daar inmiddels al een oplossing voor?

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Bartaz schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 01:19:

Het scheelt wat betreft het opladen erg weinig. Dat verschil zal hem dan met name zitten in de accu capaciteit. Al weet ik even niet uit m'n hoofd of daar verschil in zit, maar denk dat de iPhone een kleinere accu heeft ;) Overigens, ik laad mijn Pro Max altijd tot 80 procent en kom daar gemakkelijk de dagen mee door. Dus laden kan 's nachts ;)
TheKerremenke schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 07:17:
[...]

💯 punten voor het raden van de locatie. ;) Alle foto’s zijn in jpeg genomen. Niet aan gedacht om ook in Raw te fotograferen. Daar doe ik nog veel te weinig mee op dit moment. Heb wel alle noorderlicht foto’s iets donkerder gemaakt aangezien de lucht anders ietsje fel (niet donker genoeg) leek.
Haha tof. Vervelende plek ook wel! Krijg gelijk zin om terug te gaan. Nog een bed over? 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
TheKerremenke schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 07:17:
[...]

Ik heb mijn foto’s op 48MP jpeg gezet. Die raw foto’s kan ik niet bewerken in bv google foto’s. Of ik moet eens een goeie bewerkings app zoeken die op zijn minst alles kan wat er in google foto’s zit en hopen dat het dan wel werkt met raw.

Aan de andere hier ivm imovie; vannacht snel getest, het lukt maar ik stuit alweer op hetzelfde probleem en ik weet het , ik val in herhaling maar of ik doe iets fouts………. maar ik kan alweer dat gemaakte filmpke niet in de icloud app steken of in google foto’s, dit is onbegrijpelijk, je kan het gewoon niet opslaan.

Ja, 1 optie, naar je bestanden doen, steek ik het daar dan in, mja, ook via die weg lukt het niet.

Ik snap het echt niet, de logica ontgaat me.
Ligt het echt aan mij, dan hoop ik dat er iemand kan helpen.
Dus mijn vraag; hoe kan je nu iets naar die icloud app van Apple zelf of eventueel google foto’s krijgen?

Die apps zijn van Apple zelf maar dan steken ze het er niet in dat je alles naar de icloud app kan opslaan? Bizar.

[ Voor 4% gewijzigd door Reetkeverke op 04-11-2023 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
Apollyon schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:23:
Android gebruiker hier. Ik wil een nieuwe telefoon aanschaffen. Daarbij overweeg ik de iPhone 15 (Pro) vanwege de goede camera. Ik gebruik hem als hotspot voor mijn Macbook Pro en voor GPS navigatie te voet en in de auto.

Hoe staat het met de problemen die na de introductie van de iPhone 15 (Pro) aan het licht kwamen?
Ik lees in diverse reviews dat er problemen zijn met oververhitting en een tegenvallende accuduur. Is daar inmiddels al een oplossing voor?
Dat vd accuduur zal waarschijnlijk wel kloppen, daarom ben ik voor de max gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:06

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Wij hebben beide een nieuwe iPhone 15 gekocht; mijn vrouw de Pro en ik de Pro Max. Beide hebben we de inhoud van de oude telefoon rechtstreeks overgezet op de nieuwe telefoon; beide met dezelfde methode. En bij beide werkte Airprint prima vóór de overstap.

Nu heeft mijn vrouw opeens problemen met printen (AirPrint) naar de printer hier in huis. De telefoon komt met een vreemde foutmelding; mijn telefoon doet dit zonder problemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1rtG0gh8RUayHzJXp3NS2gITpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9DoIfg6txyGl3SEMq0pLdH8.jpg?f=fotoalbum_%20large

Wat is hier nu aan de hand? Ik heb de telefoon gereset, printer gereset, maar dat helpt niet. Haar WiFi van thuis eruit geknikkerd en opnieuw gekoppeld. Helpt ook niet.
Het vreemde is dat mijn telefoon dit probleem niet heeft.

Iemand suggesties?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:01
Apollyon schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:23:

Sinds de iOS 17 update hiervoor hoor ik eigenlijk niets meer over oververhitting en ook de verhalen over tegenvallende batterijduur ebben grotendeels weg is mijn gevoel. Persoonlijk (en met mij denk ik vele anderen) heb ik er nooit last van gehad, maar sommigen legden het verband met de apps van Meta en die heb ik niet dus daar kan ik niets over zeggen. Maar ik denk dat die problemen eigenlijk wel opgelost zijn (weet dat negatieve verhalen “populair” zijn, en dat mensen soms zelf niet weten wat ze allemaal doen met hun telefoon of hebben draaien).

Moest dit echt nog een ding zijn, dan zou de storm naar mijn gevoel nog niet gaan liggen zijn…
Pagina: 1 ... 58 ... 77 Laatste