twodigits schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:36:
Het lijkt wel of vrijwel iedereen hier voor een 15 pro is gegaan als ik die posts zo lees. Ik twijfel nog tussen een 15 en 15 pro. Ik twijfel of de specs van de pro aan mij besteed zijn, de 15 is al een enorme upgrade tov mijn SE 2020.
Je hebt er wellicht niet veel aan, maar ik stond voor dezelfde keuze. Financieel maakt het verschil zelfs nauwelijks iets uit in mijn geval want via de werkgever met korting. Wat de keuze ineens moeilijker maakt, want het is te gemakkelijk om dan maar simpelweg voor het model te kiezen met alles erop en eraan. Je kan eventueel filteren op m'n laatste posts in dit topic.
Je moet dan echt bewust en positief de keuze gaan maken voor de mindere iPhone. En dat heb ik toch gedaan.
Gewicht inderdaad is een punt. De pro is lichter dan vroeger, maar toch iets zwaarder dan de non-pro. De batterijduur van de non-pro is iets beter. Dit keer wil ik gaan voor de beste batterijduur in het formaat (de max en plus zijn me veel te groot), zeker na 2 jaar met een 13 mini. Vooral voor op vakantie of uitstapjes bijvoorbeeld.
En verder ben ik nooit echt fan geweest van de looks met die drie grote 'bollen' op de achterkant. Ik vond het steeds nogal 'overdreven'. Het is een telefoon, ik zou het zelfs prima vinden met enkel 1 camera, de 48 MP main shooter. Het eiland is ook best wel 'hoog' op de pro.
Anderzijds zijn er natuurlijk ook features die je als techy met weinig behoefte aan 3 lenzen wel kan waarderen. Bijvoorbeeld het 120 Hz Always on Display. Inderdaad jammer dat deze feature voorbehouden blijft (voorlopig) aan de pro. Dit is denk ik de enige pro feature die me zou kunnen overhalen. Toch net dat extra streepje 'luxe' gevoel, en iets wat je dagelijks wel merkt bij het gebruik van de phone, in tegenstelling tot drie lenzen bijvoorbeeld.
Maar ik erger me ook helemaal niet aan 60 Hz, dus mij is het allemaal prima.
Daarom dus deze keer toch de bewuste keuze voor opnieuw een basis iPhone. Vind 'm all around net iets 'sympathieker', minder 'bruut'. Ik verkies ook de alu feel (en minder vingerafdrukken op de rails, ook al is titanium nu een stuk beter)
En nu de non-pro ook een matte achterkant heeft, en dat dynamic island, krijg je ook een telefoon die goed in de hand voelt en een moderne luxe uitstraling heeft. Wat op de vorige non-pro's eigenlijk nooit echt het geval was. Ik had echt verwacht dat apple dat dynamic island nog een generatie zou uit stellen. Dus alles oogt ditmaal ook 'nieuw' en fris voor de non-pro.
Edit: door voor de non-pro te gaan hield ik ook wat budget over (figuurlijk, eerder een 'mentaal' budget) om voor de 256 GB versie te gaan. Ik verkies toch voldoende lokale storage. Heb ik niet steeds nodig, maar ik weet graag dat het er is. Minder afhankelijk ook van cloud storage en zo.
[
Voor 6% gewijzigd door
Amos_x op 01-11-2023 10:30
]