Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:44
Hippe Lip schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:31:
Wij hebben beide een nieuwe iPhone 15 gekocht; mijn vrouw de Pro en ik de Pro Max. Beide hebben we de inhoud van de oude telefoon rechtstreeks overgezet op de nieuwe telefoon; beide met dezelfde methode. En bij beide werkte Airprint prima vóór de overstap.

Nu heeft mijn vrouw opeens problemen met printen (AirPrint) naar de printer hier in huis. De telefoon komt met een vreemde foutmelding; mijn telefoon doet dit zonder problemen.

[Afbeelding]

Wat is hier nu aan de hand? Ik heb de telefoon gereset, printer gereset, maar dat helpt niet. Haar WiFi van thuis eruit geknikkerd en opnieuw gekoppeld. Helpt ook niet.
Het vreemde is dat mijn telefoon dit probleem niet heeft.

Iemand suggesties?
Is idd bizar, al eens getest met een paar gratise printer apps in de appstore? Mss dat dat de boel kan omzeilen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39
Donstil schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:23:
[...]

Haha dat ding heb ik ook, best geinig ding als je net ff wat meer grip nodig hebt.
Op de SanDisk liet het klittenband waarmee de SanDisk op de houder zat snel los, snel een nieuwe houd getekend en geprint. Past (gelukkig) precies. Dus heeeel veel filmen nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ovJr_7fHD5Fjd1yLaF3vE5KP-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCiMfjbg8nNGEZXWIWiFaDFz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dh8q-AAXDubVwduDJzJ2XVKaUEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XlkPixxJ10T2wfSw4my0eQHr.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LnA21zJ5XVANtcEK0dY0CorR5T8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0kn802qRUMYFWwKgnCUKxwK5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door bing69 op 04-11-2023 14:22 ]

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
bing69 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:20:
[...]

Op de SanDisk liet het klittenband waarmee de SanDisk op de houder zat snel los, snel een nieuwe houd getekend en geprint. Past (gelukkig) precies. Dus heeeel veel filmen nu.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah whow. Das best wel cool!
Ik heb hem er nu ook aangeplakt maar dit is een veel mooiere optie.

Edit: Wel leuk overigens. Had die mag safe grip een keer gezien online en besteld, nooit echt wat mee gedaan maar nu is het (mede door je eerdere foto’s) een soort Raw Video houder geworden. Gebruik het niet super veel maar als ik dat doe is het wel super handig.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 04-11-2023 14:55 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:06

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Reetkeverke schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:54:
[...]

Is idd bizar, al eens getest met een paar gratise printer apps in de appstore? Mss dat dat de boel kan omzeilen?
Als ik dat zou omzeilen, dan negeer ik de storing die er nu is. Ik wil het eigenlijk gewoon werkend hebben zoals het hoort te zijn. Mijn vrouw is niet zo handig met allerlei (andere/ondersteunende) apps en weten wanneer welke app nodig is. Apple heeft het immers goed ontworpen, dus moet het ook goed kunnen werken!

Edit
Epson iPrint werkt vlekkeloos, dus er is iets vreemds aan de hand… :(
Alle suggesties zijn welkom.

[ Voor 9% gewijzigd door Hippe Lip op 04-11-2023 16:32 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
Hippe Lip schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 16:16:
[...]

Als ik dat zou omzeilen, dan negeer ik de storing die er nu is. Ik wil het eigenlijk gewoon werkend hebben zoals het hoort te zijn. Mijn vrouw is niet zo handig met allerlei (andere/ondersteunende) apps en weten wanneer welke app nodig is. Apple heeft het immers goed ontworpen, dus moet het ook goed kunnen werken!

Edit
Epson iPrint werkt vlekkeloos, dus er is iets vreemds aan de hand… :(
Alle suggesties zijn welkom.
Al ist maar als tijdelijke oplossing. Kon het maar voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:58

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik zit te kijken naar een Magsafe lader. Hoe zijn de ervaringen met Magsafe? Ik lees hier en daar dat de warmte flink toeneemt van het toestel, en dat is natuurlijk weer niet goed voor de gezondheid van het toestel. Kan het kwaad?

Het is m'n eerste iPhone dus ben nog niet heel bekend met MagSafe. Maar neem aan dat hij ook 'blijft klikken' als je niet aan het opladen bent?

Ik kwam deze en deze tegen. Iemand toevallig ervaring met een van deze twee? Heb geen Watch of ander apparaat wat eventueel tegelijkertijd draadloos opgeladen zou moeten worden, dus een simpele, eenvoudige standaard is voldoende.
Of kan je beter de MagSafe lader van Apple kopen en zelf een standaard regelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Steeffoon op 04-11-2023 19:22 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Steeffoon schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:21:
Ik zit te kijken naar een Magsafe lader. Hoe zijn de ervaringen met Magsafe? Ik lees hier en daar dat de warmte flink toeneemt van het toestel, en dat is natuurlijk weer niet goed voor de gezondheid van het toestel. Kan het kwaad?

Het is m'n eerste iPhone dus ben nog niet heel bekend met MagSafe. Maar neem aan dat hij ook 'blijft klikken' als je niet aan het opladen bent?

Ik kwam deze en deze tegen. Iemand toevallig ervaring met een van deze twee? Heb geen Watch of ander apparaat wat eventueel tegelijkertijd draadloos opgeladen zou moeten worden, dus een simpele, eenvoudige standaard is voldoende.
Ik ben helemaal afgestapt van draadloos laden, met originele magsafe lader ging mijn iPhone 14 Pro Max naar 86% batterij health in 1 jaar..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:26
colorsone schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:23:
[...]

Ik ben helemaal afgestapt van draadloos laden, met originele magsafe lader ging mijn iPhone 14 Pro Max naar 86% batterij health in 1 jaar..
Dat is wel veel ja. Ik gebruik mijn iPhone 14 Pro echt heel veel (wie niet haha) en zowel Magsafe en kabel en zit nu op 90%.

Aan de andere kant, ik zou niet meer zonder Magsafe willen. Het feit dat het ding even vastplakt rechtop voor mijn neus op kantoor en thuis, ideaal! Heb je hem even nodig dan haal je hem eraf en klaar ben je. Kabel is toch altijd meer gehannes.

Ik gebruik mijn iPhone dus gewoon wat mij het beste comfort geeft. Heb ik nieuwe batterij nodig dan laat ik hem vervangen. Het is wat het is, ik wil mezelf geen beperkingen opleggen en het ding gewoon gebruiken.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:20
Hnnn. Ik heb met mijn iPhone 14 Pro Max het hele jaar door alleen MagSafe gebruikt. Ik verkocht de iPhone met 96% batterijcapaciteit.

Nu met de iPhone 15 Pro Max tijdelijk opladen met een kabeltje, maar ik mis MagSafe behoorlijk. Mijn oude MagSafe-lader heeft blijkbaar wat verfsporen van mijn oude blauwe YMW-hoes. Daardoor was m’n witte hoesje naar de knoppen. Tenminste, dat vermoed ik. Ik heb een nieuwe MagSafe besteld. Wil wel weer heel graag terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:27

Grin

Ride si sapis.

Redondo1982 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:32:
[...]

Dat is wel veel ja. Ik gebruik mijn iPhone 14 Pro echt heel veel (wie niet haha) en zowel Magsafe en kabel en zit nu op 90%.

Aan de andere kant, ik zou niet meer zonder Magsafe willen. Het feit dat het ding even vastplakt rechtop voor mijn neus op kantoor en thuis, ideaal! Heb je hem even nodig dan haal je hem eraf en klaar ben je. Kabel is toch altijd meer gehannes.

Ik gebruik mijn iPhone dus gewoon wat mij het beste comfort geeft. Heb ik nieuwe batterij nodig dan laat ik hem vervangen. Het is wat het is, ik wil mezelf geen beperkingen opleggen en het ding gewoon gebruiken.
Hehehe grappig om te lezen.
Dan ben ik waarschijnlijk je tegenpool; hier gaat de iPhone direct in de la als ik thuiskom, gebruik dat ding alleen buitenshuis. Telefoons vind ik een waardeloos compromis device. Thuis alles via iPads en de Macs; telefoon kan (voor mijn gebruik) niks wat een iPad en Mac niet veel beter/sneller/comfortabeler kunnen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:04

Vrijwel alleen maar magsafe nog. Enige uitzondering is in de auto ivm de bedrade CarPlay maar ook daar zijn oplossingen voor. Op het nachtkastje een houder waarin ik een originele Apple MagSafe kabel en Apple Watch oplaadkabel ingeklikt heb. Kan de exacte niet meer vinden maar dit is het idee. Eigen kabels omdat ik toch rekening wil houden met kwaliteit en vooral soms gebrek aan kwaliteitscontrole vanuit China. Op werk een volle 180 graden de andere kant op en daar heb ik deze houder, met de oplaadmogelijkheden ingebouwd. Stroom gaat er af na 17:00 dus ik maak me niet druk om de veiligheid.

Om je vraag te beantwoorden: hij blijft vast zitten, het zijn magneten en die gaan niet "uit". Over de accu maak ik me niet druk, deels omdat telefoons repareren mijn werk is en ik direct toegang heb tot originele onderdelen (IRP) en anderszijds omdat ik toch AC+ op het toestel heb. Zelfs als ik die 'perks' niet had was het nog een non-issue want een accu blijft een product wat van nature slijt en als het over de bruikbaarheidslimiet gaat is die alsnog zo vervangen. Het gemak van hem er op leggen is zo'n idioot eerste wereld probleem maar je wilt daarna niet meer zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Het voordeel van de magneetjes is dat 'ie meteen op de juiste plaats gaat zitten, en daar blijft zitten. Dus niet zoals die Qi pads waar het, afhankelijk van de phone, toch op een cm precies moet geplaatst worden.

Die Qi pads heb ik eenmaal gebruikt, en dan naar iemand doorgeschoven. Qi pads laden niet zo snel (vroeger toch niet), dus warm werd de phone er niet van, maar ik vond het wel onhandig.

Magnetisch 'draadloos' is echt wel de beste oplossing, dat heeft apple gewoon erg goed ontworpen en bedacht. (apple heeft van die proucten waar ik echt van denk: "duh, dit is zoals het hoort"). Met magsafe kan je telefoneren of de telefoon gebruiken en oppakken zonder dat het laden stopt.

En omdat het precies op de goede plaatst zit, heb ik het nooit echt warm voelen worden eigenlijk. Niet meer dan met gewoon laden. Misschien wel met off-brand dingen voor in de wagen of zo (vaak ook in de zon). Maar aan een bureau met de originele apple magsafe puck, geen enkel probleem, en ook niet warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het magnetische gedeelte komt niet voor niets in de QI2 standaard. Dat is omdat het simpelweg veel beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54
Grin schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:55:
[...]

Dan ben ik waarschijnlijk je tegenpool; hier gaat de iPhone direct in de la als ik thuiskom, gebruik dat ding alleen buitenshuis. Telefoons vind ik een waardeloos compromis device. Thuis alles via iPads en de Macs; telefoon kan (voor mijn gebruik) niks wat een iPad en Mac niet veel beter/sneller/comfortabeler kunnen.
Ik heb mijn iPad de deur uit gedaan omdat ik alles op de iPhone doe. Voor het grotere werk gebruik ik m’n pc.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:14

Ik gebruik bijna alleen maar de Magsafe lader. Batterij van de iPhone 14 Pro is nog iets van 99% na 1 jaar dus daar hoef je het niet om te laten. Verder vind het echt ideaal en ga ik niet meer terug naar het 'geklooi' met een kabeltje als het niet hoeft :)

Ik kies overigens wel altijd voor een echte Apple MagSafe lader.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 07:24
Over magsafe gesproken. M’n vader heeft een iphone SE(?), iig met draadloos opladen maar zonder magsafe/magneten.

Nou zie ik ook in de losse verkoop die magnetische stickers. Zou ik die gewoon op z’n iphone kunnen plakken zodat hij alsnog “magsafe” heeft? Of werkt dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Grin schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:55:
[...]

Heeft ipad inmiddels wel al whatsapp? En toch onhandig op met zo’n grote ipad in je handen te zitten terwijl je je dagelijkse boodschap aan het doen ben?

Ik heb er ook wel eens over nagedacht om te doen wat jij doet. Maar op de een of andere manier is m’n pro max toch een stuk handzamer. Met als resultaat dat de ipad hier nu enigszins ligt te verstoffen (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dank allen voor jullie suggesties en informatie. Daar kan ik wat mee. Ik durf nu wel met een gerust hart een Magsafe lader/standaard te kopen, maar denk dat het het veiligste is, de originele lader aan te schaffen. Ik ga eens rond kijken naar een mooie standaard.
colorsone schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:23:
[...]

Maar was de 14 Pro Max sowieso niet een toestel dat soms raar deed met het battery-health cijfer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:27
Ik ben toch ook van plan MagSafe te gaan gebruiken, en dacht juist niet voor de originele MagSafe te gaan i.v.m. de (voor mij onnodige) 15W fast charging, aangezien ik hem 9 van de 10 keer ‘s nachts laat opladen. Dat kan prima rustig op 7.5W met bijvoorbeeld een Anker Powerwave 2in1. De 7.5W geeft toch minder warmte en dus beter voor de batterij in mijn geval? Zit hier nog logica achter? :9

[ Voor 6% gewijzigd door Alexknl op 05-11-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Ik doe altijd hetzelfde; ‘s nachts opladen met stekker.
Batterij niet goed meer? Steek ik een andere in. Wel nog nooit moeten doen.
Stel ik nog 50% heb maar ik nog lang weg ben? Dan laad ik sowieso bij. Kom ik thuis dan met nog 70%? Dan laad ik sowieso terug op als ik ga slapen.
Als ik opsta wil ik starten met volle batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:54
Alexknl schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:56:
Ik ben toch ook van plan MagSafe te gaan gebruiken, en dacht juist niet voor de originele MagSafe te gaan i.v.m. de (voor mij onnodige) 15W fast charging
Ik heb 4-5 verschillende niet-Apple MagSafes gehad uit de gedachte wat geld te besparen. De enige overeenkomst was dat ze állemaal veel minder sterke magneten hadden dan het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik vind dat ontgrendelen (met AOD aan) in 1 swipe beweging van het vergrendelscherm zonder het scherm wakker te maken toch wel erg fijn hoor.

Maar is uiteraard niet specifiek voor de 15 serie, ook de 14 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:27
Dennisdn schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:12:
[...]

Ik heb 4-5 verschillende niet-Apple MagSafes gehad uit de gedachte wat geld te besparen. De enige overeenkomst was dat ze állemaal veel minder sterke magneten hadden dan het origineel.
Mwa dat valt met die Anker wel mee als ik de filmpjes mag geloven. Kan me best voorstellen dat merkloze/Ali minder krachtig zijn. Het gaat me trouwens niet om geld besparen, puur om de functie hem als standaard te gebruiken (facetime/nachtkastje) en de 7.5W wat in mijn optiek wellicht een beter alternatief is voor rustig 's nachts opladen. Maar goed dit is wellicht meer iets voor het accessoires topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 14:01
Hippe Lip schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:31:
Wij hebben beide een nieuwe iPhone 15 gekocht; mijn vrouw de Pro en ik de Pro Max. Beide hebben we de inhoud van de oude telefoon rechtstreeks overgezet op de nieuwe telefoon; beide met dezelfde methode. En bij beide werkte Airprint prima vóór de overstap.

Nu heeft mijn vrouw opeens problemen met printen (AirPrint) naar de printer hier in huis. De telefoon komt met een vreemde foutmelding; mijn telefoon doet dit zonder problemen.

[Afbeelding]

Wat is hier nu aan de hand? Ik heb de telefoon gereset, printer gereset, maar dat helpt niet. Haar WiFi van thuis eruit geknikkerd en opnieuw gekoppeld. Helpt ook niet.
Het vreemde is dat mijn telefoon dit probleem niet heeft.

Iemand suggesties?
Hier hetzelfde gehad, uiteindelijk is de melding verdwenen na een paar keer iets geprint te hebben. Lijkt eerder een geval van ‘hee je print normaal met een andere printer, klopt dit wel? Ah deze printer gebruik je vaker…prima dan vertrouw ik em’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
_Bailey_ schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:34:
ik vind dat ontgrendelen (met AOD aan) in 1 swipe beweging van het vergrendelscherm zonder het scherm wakker te maken toch wel erg fijn hoor.

Maar is uiteraard niet specifiek voor de 15 serie, ook de 14 serie.
Hoe bedoel je? Ook op een non-pro iPhone kan je meteen swipen? Kijken naar de phone moet je toch (faceID) en van zodra je 'm oppakt, is het scherm wakker en ontgrendeld. Enkel nog swipen dan.

Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Amos_x schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:52:
[...]

Hoe bedoel je? Ook op een non-pro iPhone kan je meteen swipen? Kijken naar de phone moet je toch (faceID) en van zodra je 'm oppakt, is het scherm wakker en ontgrendeld. Enkel nog swipen dan.

Of begrijp ik het verkeerd?
met AOD aan kun je in 1 swipe ontgrendelen, vanaf een 'zwart' (dus zonder het scherm uit zn slaapje te halen) scherm dus.

Volgens mij moet je bij een non Pro iPhone eerst het beeldscherm wakker maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
_Bailey_ schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:55:
[...]

met AOD aan kun je in 1 swipe ontgrendelen, vanaf een 'zwart' (dus zonder het scherm uit zn slaapje te halen) scherm dus.

Volgens mij moet je bij een non Pro iPhone eerst het beeldscherm wakker maken
Heb je met raise to wake niet ongeveer dezelfde flow? Oppakken en swipe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Amos_x schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:58:
[...]

Heb je met raise to wake niet ongeveer dezelfde flow? Oppakken en swipe
zo ongeveer wel ja. Maar met AOD aan kun je 'Til op om te activeren' uitzetten. Is dan niet nodig.

Handig als je bijvoorbeeld je iPhone op een (staande) Magsafe oplader hebt hangen, je kan in 1 swipe beweging ontgrendelen zonder ook maar het scherm wakker te maken.

gevalletje tomato, tomato wellicht... :+

[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 05-11-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
jasjenl schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:10:
[...]

Ach ja, ik doe gemiddeld zo'n 5 à 6 jaar met een telefoon (ben van een iPhone 5 naar een 8 gegaan en nu dus naar een 15), wie weet wat ze tegen de tijd dat ik weer aan een nieuwe toe ben hebben bedacht :)
We zitten op precies hetzelfde 'schema' ;)

Heb je de 13 of 14 overwogen? Want die camera van die modellen vind ik prima en de rest van de verschillen lijken mij voor een doorsnee gebruiker niet heel belangrijk. Wat was jouw overweging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Alexknl schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:56:
Ik ben toch ook van plan MagSafe te gaan gebruiken, en dacht juist niet voor de originele MagSafe te gaan i.v.m. de (voor mij onnodige) 15W fast charging, aangezien ik hem 9 van de 10 keer ‘s nachts laat opladen. Dat kan prima rustig op 7.5W met bijvoorbeeld een Anker Powerwave 2in1. De 7.5W geeft toch minder warmte en dus beter voor de batterij in mijn geval? Zit hier nog logica achter? :9
Goeie, daar heb je nog wel een punt. Ben wel benieuwd of 7,5W dan voor in de nacht inderdaad geen logischere, veiligere keuze is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39
nDirect090 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Werkt het schieten van een foto/video ook doormiddel van die knop? Of moet je dan weer een chinese app van hun gebruiken. Aangezien ik zie dat je hem ook moet opladen.
Via bt

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
nDirect090 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Werkt het schieten van een foto/video ook doormiddel van die knop? Of moet je dan weer een chinese app van hun gebruiken. Aangezien ik zie dat je hem ook moet opladen.
Die dingen doen niet meer dan “volume omhoog” en als je in de camera app zit is dat ook de camera button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

nDirect090 schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:11:
[...]

Heeft ipad inmiddels wel al whatsapp? En toch onhandig op met zo’n grote ipad in je handen te zitten terwijl je je dagelijkse boodschap aan het doen ben?

Ik heb er ook wel eens over nagedacht om te doen wat jij doet. Maar op de een of andere manier is m’n pro max toch een stuk handzamer. Met als resultaat dat de ipad hier nu enigszins ligt te verstoffen (helaas)
WA heb ik niet, Faceboek meuk.
Berichten/Signal/etc gaat via dicteren op de iPad of toetsenbord op de Macs, op de WC zit ik zonder devices, is ook gewoon ronduit smerig in mijn ogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nDirect090
Grin schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:50:
[...]

WA heb ik niet, Faceboek meuk.
Berichten/Signal/etc gaat via dicteren op de iPad of toetsenbord op de Macs, op de WC zit ik zonder devices, is ook gewoon ronduit smerig in mijn ogen.
Nou nou, ik typ dit bericht lekker vanaf de WC hoor. Maar whatsapp ontdoen gaat hem voor mij niet worden iig, teveel vrienden/familie die er gebruik van maken (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07 15:38
In sommige reviews lees ik dat de iPhone niet kan multitasken. Wat wordt daar mee bedoeld? Er kunnen toch wel meerdere apps tegelijk draaien? Apps op de achtergrond worden toch niet gepauzeerd?

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

nDirect090 schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:55:
[...]

Nou nou, ik typ dit bericht lekker vanaf de WC hoor. Maar whatsapp ontdoen gaat hem voor mij niet worden iig, teveel vrienden/familie die er gebruik van maken (helaas).
Lekker doen als dat je ding is. Het is ook geen oordeel over jou als persoon maar over de situatie (gebruik van een telefoon op de WC). Daarbij hoeft het ook niet smerig te zijn (feitelijk dus) maar ik beoordeel het als zodanig; of dat nu feitelijk wel of niet zo is staat daar los van.

Had ik ook met WA maar uiteindelijk mis je niks, gewoon doen is het enige dat je tegenhoudt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Apollyon schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:49:
In sommige reviews lees ik dat de iPhone niet kan multitasken. Wat wordt daar mee bedoeld? Er kunnen toch wel meerdere apps tegelijk draaien? Apps op de achtergrond worden toch niet gepauzeerd?
Voer bij youtube het eens in; android multitasking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Apollyon schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:49:
Ja, hoor. Zaken als muziek luisteren, GPS navigatie, telefoneren, etc. gaan gewoon door en ondertussen kun je dus gewoon wat anders doen. Voor videocontent (bijv Netflix) geldt dat deze als picture-in-picture opent.

Waar meestal wordt op gedoeld is dat er niet 2 apps tegelijkertijd in beeld kunnen: dus bijvoorbeeld niet je web browser onderin beeld en Whatsapp direct daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb sinds vandaag een nieuwe iPhone 15 pro Max.. ik heb “opladen tot 80%” aangezet, maar ik haal hem net uit de lader en staat op 93%.

Iemand anders die dit ook heeft?
Geen idee waar dit aan kan liggen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Die functie heb ik ook aanstaan. Eens in de zoveel tijd zal je iPhone voorbij de 80% opladen. Dit staat ook uitgelegd in het instellingenmenu onder Meer Info
Ongeveer 80% limiet bij iPhone 15-modellen
Bij iPhone 15-modellen kun je kiezen tussen geoptimaliseerd opladen van de batterij, 80% limiet en geen.
Als je 80% limiet kiest, laadt je iPhone tot ongeveer 80 procent op waarna het opladen wordt gestopt. Als het oplaadniveau van de batterij tot 75 procent daalt, wordt het opladen hervat totdat het oplaadniveau van de batterij weer ongeveer 80 procent bedraagt.

Als 80% limiet is ingeschakeld, laadt je iPhone af en toe op tot 100 procent om de schattingen van de oplaadstatus van de batterij nauwkeurig te houden.

[ Voor 68% gewijzigd door J-D op 05-11-2023 21:20 . Reden: Toelichting erbij gezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sari-inc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03:18
Hi allemaal,

Inmiddels nu bijna een maand in bezit van een iPhone 15 Pro. Het valt mij op dat de batterij heel snel leeg raakt. Nu heb ik weliswaar de 80% limiet aanstaan, maar als ik even op safari ga browsen of even op instagram zit, dan ben ik al gauw een procent of 2-3 kwijt. Ook zie ik in de batterijactiviteiten dat “Vind Mijn” s’nachts een aantal keren op 100% heeft gedraaid :S

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-09 15:04
Als je de iPhone gebruikt gaat inderdaad de batterij omlaag... Zelfs wanneer je hem niet gebruikt en deze data ontvangt en stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Ik zal het nooit begrijpen; ne smartphone tot 80% opladen ;).

Gebruiken jullie een cleaner?
Ene die bv cache wist.
Dernet op facebook gazet van antwerpen, ik klik op de link en er is een filmpke en die stopte altijd met afspelen.
IPhone uitgelegd, terug aan, dan ging het wel.
Of is er een andere manier om de cache van apps te wissen?

[ Voor 69% gewijzigd door Reetkeverke op 06-11-2023 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Reetkeverke schreef op zondag 5 november 2023 @ 23:35:
Ik zal het nooit begrijpen; ne smartphone tot 80% opladen ;).

Gebruiken jullie een cleaner?
Ene die bv cache wist.
Dernet op facebook gazet van antwerpen, ik klik op de link en er is een filmpke en die stopte altijd met afspelen.
IPhone uitgelegd, terug aan, dan ging het wel.
Of is er een andere manier om de cache van apps te wissen?
Eens in de zoveel tijd gooi ik Safari websitedata weg, niet de historie maar alle data (cookies enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
J-D schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:17:
Die functie heb ik ook aanstaan. Eens in de zoveel tijd zal je iPhone voorbij de 80% opladen. Dit staat ook uitgelegd in het instellingenmenu onder Meer Info

[...]
Klopt dat dit uitgelegd staat maar bij mij blijft ie maar tot 100% doorgaan telkens Ik trek em meestal eruit als ik zie dat ie boven de 80 gaat laden. MAar meerdere hebben dit dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Roenie schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:44:
[...]
We zitten op precies hetzelfde 'schema' ;)

Heb je de 13 of 14 overwogen? Want die camera van die modellen vind ik prima en de rest van de verschillen lijken mij voor een doorsnee gebruiker niet heel belangrijk. Wat was jouw overweging?
Ik gebruik mijn iPhones altijd tot het moment dat deze niet meer door de laatste iOS versie worden ondersteund. Vandaar dat ik wel altijd voor het meest recente model kies, om zo een zo lang mogelijke ondersteuning te hebben. Verder was voor mij het hebben van een USB-C aansluiting ook een belangrijke overweging, omdat ik ook een iPad met USB-C heb en mijn vrouw een Android telefoon, zodat we nu voor alle mobiele apparaten dezelfde aansluitingen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Om nog even terug te komen op de pro’s & cons tussen de normale Pro en Pro Max. Bedankt voor iedereen die de moeite nam om te reageren met hun ervaringen.
Tegengeluid was natuurlijk ook enorm welkom, ik ben ook iemand dit alles heel goed afweegt. Ik heb het advies dan ook aangenomen en ik heb online een 14 Pro Max besteld om deze te testen, want als ik de 14 Pro Max handzaam genoeg vind, dan denk ik dat een 15 Pro Max enorm gaat meevallen. Ik heb nu de 12 Pro, laatst een 15 Pro vastgehouden, maar dat is echt een wereld van verschil.
Terug te komen op de vergelijking: het 6.1” formaat van de Pro is erg fijn in handzaamheid, in je broekzak, met diverse situaties. De overstap maken naar een “Max” is daarom ook niet zomaar gemaakt in mijn hoofd, mede daardoor nu een paar dagen testen en kijken hoe het bevalt.

De eerste indrukken na een paar dagen tussendoor spelen is natuurlijk dat hij een stuk groter is, je manier van vasthouden, typen en scrollen moet iets anders zijn, hij is gewoon een stuk groter. Wel zijn filmpjes en andere content die je ziet op de telefoon gewoon veel fijner om naar te kijken omdat het gewoon een veel fijner formaat is, typen vind ik ook veel prettiger.
De handzaamheid in de broek en in het algemeen is daarentegen wel een dingetje, want dit is nogal wennen. Bij sommige broeken steekt caseless al een stukje iPhone uit mijn zak.Maar dat hoort erbij, neem je op de koop toe. De andere voordelen van de Max hoef ik hier niet echt te bewijzen. Het is gewoon een prachttoestel en de 5x zoom ben ik erg benieuwd naar. De extra batterijduur is mooi meegenomen, maar geen must voor mij. Ik ben eigenlijk altijd wel in de mogelijkheid op te kunnen laden.

Nu ga ik de 14 PM retour sturen en wachten tot de 15 besteld gaat worden, dan wordt het toch echt de 15 Pro Max. Dit weekend alvast hoesjes besteld, gezien er nu wat aanbiedingen lopen. Dat wekt mij nog wel zorgen, een PM met een hoesje is wel direct een hele flinke unit. Een normale pro voelt dan wel ineens wel een klein toestelletje… :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SgtElPotato
rCk schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:34:
Om nog even terug te komen op de pro’s & cons tussen de normale Pro en Pro Max. Bedankt voor iedereen die de moeite nam om te reageren met hun ervaringen.
Tegengeluid was natuurlijk ook enorm welkom, ik ben ook iemand dit alles heel goed afweegt. Ik heb het advies dan ook aangenomen en ik heb online een 14 Pro Max besteld om deze te testen, want als ik de 14 Pro Max handzaam genoeg vind, dan denk ik dat een 15 Pro Max enorm gaat meevallen. Ik heb nu de 12 Pro, laatst een 15 Pro vastgehouden, maar dat is echt een wereld van verschil.
Terug te komen op de vergelijking: het 6.1” formaat van de Pro is erg fijn in handzaamheid, in je broekzak, met diverse situaties. De overstap maken naar een “Max” is daarom ook niet zomaar gemaakt in mijn hoofd, mede daardoor nu een paar dagen testen en kijken hoe het bevalt.

De eerste indrukken na een paar dagen tussendoor spelen is natuurlijk dat hij een stuk groter is, je manier van vasthouden, typen en scrollen moet iets anders zijn, hij is gewoon een stuk groter. Wel zijn filmpjes en andere content die je ziet op de telefoon gewoon veel fijner om naar te kijken omdat het gewoon een veel fijner formaat is, typen vind ik ook veel prettiger.
De handzaamheid in de broek en in het algemeen is daarentegen wel een dingetje, want dit is nogal wennen. Bij sommige broeken steekt caseless al een stukje iPhone uit mijn zak.Maar dat hoort erbij, neem je op de koop toe. De andere voordelen van de Max hoef ik hier niet echt te bewijzen. Het is gewoon een prachttoestel en de 5x zoom ben ik erg benieuwd naar. De extra batterijduur is mooi meegenomen, maar geen must voor mij. Ik ben eigenlijk altijd wel in de mogelijkheid op te kunnen laden.

Nu ga ik de 14 PM retour sturen en wachten tot de 15 besteld gaat worden, dan wordt het toch echt de 15 Pro Max. Dit weekend alvast hoesjes besteld, gezien er nu wat aanbiedingen lopen. Dat wekt mij nog wel zorgen, een PM met een hoesje is wel direct een hele flinke unit. Een normale pro voelt dan wel ineens wel een klein toestelletje… :X
En ga je die 15 PM dan ook bij dezelfde winkel bestellen waar je deze goed geteste 14 PM naar retour stuurt?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:38
rCk schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:34:
De handzaamheid in de broek en in het algemeen is daarentegen wel een dingetje, want dit is nogal wennen. Bij sommige broeken steekt caseless al een stukje iPhone uit mijn zak.Maar dat hoort erbij, neem je op de koop toe.
Let hier wel mee op, toen ik net m'n 11 PM had stak hij bij een paar broeken ook een beetje uit, en onbewust komt je telefoon dan toch makkelijk tegen dingen aan. Zo hebben wij een aanrecht van steen en die heeft het beeldscherm al beschadigd en 2 screenprotectors kapot gemaakt.
Ondertussen houd ik er wel rekening mee, en plaats ik m'n telefoon (hij zit in een case) met de schermkant tegen m'n been, en met de lenzen naar beneden. Dus als er iets uit steekt dan is het alleen de case, en die is op 1 plek ook iets meer beschadigd dan de rest van de case.

Dat zeggende, eerdaags wil ik graag upgraden naar een 15 Pro (Max?), maar ik twijfel ook nogal. Ik heb nu een aantal jaar 'ervaring' met de max variant, en voor het bekijken van diverse dingen (films, series, gamen, browsen) is het echt wel ideaal. Maar ik ben misschien ook wel toe naar weer een kleiner model.
En ik wil de 15 P eigenlijk wel caseless gaan gebruiken, en dan is de PM wel een probleempje gezien mijn eerdere ervaringen qua uitsteken in broeken e.d..
Dus vooralsnog hard in twijfelmodus.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• Amos_x
SgtElPotato schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:42:
[...]

En ga je die 15 PM dan ook bij dezelfde winkel bestellen waar je deze goed geteste 14 PM naar retour stuurt?
Echt, ik gruwel ook van mensen die wet-koop-of-afstand op een aso manier misbruiken. Namelijk even 2 weken gaan rondlopen met een iPhone, bepotelen, tegen ademen en saliveren, mee op het toilet, naast een vochtige douche leggen (moisture stickers) en dan terugsturen.

Beetje alsof het huur betreft. Wat gebeurt er eigenlijk met die toestellen? Apple (of de verkoper) kan die toch nooit als nieuw verkopen? En uiteindelijk betalen we met z'n allen meer door dit soort gedrag. En als ze toch als nieuw verkocht worden, ontneem je de volgende eigenaar het gevoel van een maagdelijk nieuwe 1000 euro kostende iPhone uit te pakken, die bij manier van spreken enkel door de robotjes in de fabriek in het doosje is gelegd.

Ik heb dezelfde bemerking ooit eens gemaakt in een MBP topic, en dat is me ook niet in dank afgenomen. Het is 'een recht' en daarmee basta. Die persoon van de MBP had zelfs helemaal niet de intentie om 'm te houden of kopen. Gewoon even meeliften of de hype, ook eens een dure MBP uitpakken zoals alle influencers doen, en dan terug sturen.

Die wet is er gekomen om een fysieke inspectie in de winkel te vervangen, wat je niet meer kan doen als je online bestelt. Maar je gaat in mediamarkt ook niet even met de demo-unit een dagje mogen rondlopen in de stad.

Ik heb het nog wel gelezen: een playstation bestellen en een single player uitspelen, alles terug inpakken en terug sturen. (tijd genoeg voor een blockbuster single player). Of meteen 3 iPhones bestellen, om ze allemaal open te maken, 1 te houden en de rest terug te sturen.

Ik snap er echt niets van...

Edit: +5, blijkbaar ben ik toch de enige niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtElPotato
Amos_x schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:07:
[...]

Echt, ik gruwel ook van mensen die wet-koop-of-afstand op een aso manier misbruiken. Namelijk even 2 weken gaan rondlopen met een iPhone, bepotelen, tegen ademen en saliveren, mee op het toilet, naast een vochtige douche leggen (moisture stickers) en dan terugsturen.

Beetje alsof het huur betreft. Wat gebeurt er eigenlijk met die toestellen? Apple (of de verkoper) kan die toch nooit als nieuw verkopen? En uiteindelijk betalen we met z'n allen meer door dit soort gedrag. En als ze toch als nieuw verkocht worden, ontneem je de volgende eigenaar het gevoel van een maagdelijk nieuwe 1000 euro kostende iPhone uit te pakken, die bij manier van spreken enkel door de robotjes in de fabriek in het doosje is gelegd.

Ik heb dezelfde bemerking ooit eens gemaakt in een MBP topic, en dat is me ook niet in dank afgenomen. Het is 'een recht' en daarmee basta. Die persoon van de MBP had zelfs helemaal niet de intentie om 'm te houden of kopen. Gewoon even meeliften of de hype, ook eens een dure MBP uitpakken zoals alle influencers doen, en dan terug sturen.

Die wet is er gekomen om een fysieke inspectie in de winkel te vervangen, wat je niet meer kan doen als je online bestelt. Maar je gaat in mediamarkt ook niet even met de demo-unit een dagje mogen rondlopen in de stad.

Ik heb het nog wel gelezen: een playstation bestellen en een single player uitspelen, alles terug inpakken en terug sturen. (tijd genoeg voor een blockbuster single player). Of meteen 3 iPhones bestellen, om ze allemaal open te maken, 1 te houden en de rest terug te sturen.

Ja, helaas is dit niet de eerste keer dat deze discussie hier in een iPhone topic voorbij komt. Het is gewoon jammer dat het zo moet. Helaas hoort het bij het ondernemersrisico, maar je gaat van het beste van de mens.

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
[...]

Beetje alsof het huur betreft. Wat gebeurt er eigenlijk met die toestellen? Apple (of de verkoper) kan die toch nooit als nieuw verkopen?
Wat de retailers ermee doen weet ik niet. Meestal korting voor de volgende koper. Maar die van Apple zelf duiken later weer op als refurbish. Die krijg je dan weer als je toestel kapot is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rCk

rCk

Remy!!!! schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:55:
[...]

Let hier wel mee op, toen ik net m'n 11 PM had stak hij bij een paar broeken ook een beetje uit, en onbewust komt je telefoon dan toch makkelijk tegen dingen aan. Zo hebben wij een aanrecht van steen en die heeft het beeldscherm al beschadigd en 2 screenprotectors kapot gemaakt.
Ondertussen houd ik er wel rekening mee, en plaats ik m'n telefoon (hij zit in een case) met de schermkant tegen m'n been, en met de lenzen naar beneden. Dus als er iets uit steekt dan is het alleen de case, en die is op 1 plek ook iets meer beschadigd dan de rest van de case.

Dat zeggende, eerdaags wil ik graag upgraden naar een 15 Pro (Max?), maar ik twijfel ook nogal. Ik heb nu een aantal jaar 'ervaring' met de max variant, en voor het bekijken van diverse dingen (films, series, gamen, browsen) is het echt wel ideaal. Maar ik ben misschien ook wel toe naar weer een kleiner model.
En ik wil de 15 P eigenlijk wel caseless gaan gebruiken, en dan is de PM wel een probleempje gezien mijn eerdere ervaringen qua uitsteken in broeken e.d..
Dus vooralsnog hard in twijfelmodus.
Bedankt voor de tips en dat is zeker iets om aan te denken. Nu ben ik 1,93m lang dus ik kom meestal met mijn zakrand voorbij de aanrechtrand. Maar het is inderdaad wel iets wennen en goed opletten hoe ik hem in de zak doe. Ik snap heel goed dat jij ook nog twijfelt, want een normale Pro is een heel stuk makkelijker op sommige momenten.
Ik zal de gok in elk geval nemen, is het niks, ga ik na 3 jaar terug naar een normale Pro. Wellicht andere broeken kopen, hahaha.
[...]

Echt, ik gruwel ook van mensen die wet-koop-of-afstand op een aso manier misbruiken.

Ik deel je mening deels, echter denk ik dat jij nogal wat invullingen hebt gemaakt. Het kan zijn dat je bericht louter algemeen bedoeld was, maar ik kan het toch niet helpen het aan te trekken omdat je als reactie op mijn bericht komt.

Ik vind het enorm jammer dat er een bepaalde invulling gemaakt wordt dat ik 2 weken met een iPhone rondloop, tegen te ademen, mee naar het toilet neem, etc etc, wat je dan ook maar ingevuld hebt. Ik weet dat ik mij totaal niet hoef te verantwoorden richting jou, of wie dan ook. Het is een recht, maar toch vind ik jouw invullingen heftig, je kent mij niet en wat ik dan ook doe.

Mocht je willen weten wat ik dan wél gedaan heb met die telefoon:
-Een aantal apps geïnstalleerd om te zien hoe dat grotere scherm nou is bij het kijken van filmpjes, scrollen en typen van bijvoorbeeld een mail.
-Telefoon vastgehouden met één of twee handen, kijken hoe dat past en of dit verschil in grootte dan ook werkbaar is voor mij.
-Telefoon een aantal keer in mijn broekzak gehad om te kijken hoe dat nu in een broek zit.
-Telefoon is daarbij een paar keer uit de doos gegaan, maar elke keer netjes terug gelegd, want het is geen vervanging van mijn huidige telefoon. Dus ook niet mee gebeld.

Ik had prima een x bedrag willen betalen om het te kunnen testen hoor. Ik heb nog wel een bepaald moraal besef, dus ik zou dit ook niet op een bepaalde manier misbruiken zoals je schetst.
Wellicht ben ik in jouw ogen sowieso al afgedaan door überhaupt dit op deze manier aan te pakken dus heeft het geen zin dat ik over een moraal besef begin. Als ik het nou echt helemaal niks had gevonden, dan had ik hem ook retour kunnen sturen dat het niet bevalt, item te groot is bijv, zoals bij kleding.

Ik heb je ook een like gegeven, want ja, er zijn zeker ook “influencers” of andere mensen die dus puur en alleen voor het oog van anderen een bestelling doen, of een game spelen voor de 3 weken zodat je de console niet hoeft te kopen. Dat begrijp ik ook echt niet, en dit is ook ernstig dat het op grote schaal gedaan wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
rCk schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:21:

Ik deel je mening deels, echter denk ik dat jij nogal wat invullingen hebt gemaakt. Het kan zijn dat je bericht louter algemeen bedoeld was, maar ik kan het toch niet helpen het aan te trekken omdat je als reactie op mijn bericht komt.

Ik vind het enorm jammer dat er een bepaalde invulling gemaakt wordt dat ik 2 weken met een iPhone rondloop, tegen te ademen, mee naar het toilet neem, etc etc, wat je dan ook maar ingevuld hebt. Ik weet dat ik mij totaal niet hoef te verantwoorden richting jou, of wie dan ook. Het is een recht, maar toch vind ik jouw invullingen heftig, je kent mij niet en wat ik dan ook doe.

Mocht je willen weten wat ik dan wél gedaan heb met die telefoon:
-Een aantal apps geïnstalleerd om te zien hoe dat grotere scherm nou is bij het kijken van filmpjes, scrollen en typen van bijvoorbeeld een mail.
-Telefoon vastgehouden met één of twee handen, kijken hoe dat past en of dit verschil in grootte dan ook werkbaar is voor mij.
-Telefoon een aantal keer in mijn broekzak gehad om te kijken hoe dat nu in een broek zit.
-Telefoon is daarbij een paar keer uit de doos gegaan, maar elke keer netjes terug gelegd, want het is geen vervanging van mijn huidige telefoon.

Ik had prima een x bedrag willen betalen om het te kunnen testen hoor. Ik heb nog wel een bepaald moraal besef, dus ik zou dit ook niet op een bepaalde manier misbruiken zoals je schetst.
Wellicht ben ik in jouw ogen sowieso al afgedaan door überhaupt dit op deze manier aan te pakken dus heeft het geen zin dat ik over een moraal besef begin. Als ik het nou echt helemaal niks had gevonden, dan had ik hem ook retour kunnen sturen dat het niet bevalt, item te groot is bijv, zoals bij kleding.

Ik heb je ook een like gegeven, want ja, er zijn zeker ook “influencers” of andere mensen die dus puur en alleen voor het oog van anderen een bestelling doen, of een game spelen voor de 3 weken zodat je de console niet hoeft te kopen. Dat begrijp ik ook echt niet, en dit is ook ernstig dat het op grote schaal gedaan wordt.
Het voornaamste probleem was de 'laksigheid' in je post. Dit verklaart volgens mij al genoeg dat we daar niet op kunnen oordelen.

Neemt niet weg dat jouw handelswijze vaker een uitzondering dan regel en dat veel 'klanten' zich daar absoluut niet aan houden..

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Is dit het nieuwe Grote Moraalridder topic geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

SgtElPotato schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:25:
[...]

Het voornaamste probleem was de 'laksigheid' in je post. Dit verklaart volgens mij al genoeg dat we daar niet op kunnen oordelen.

Neemt niet weg dat jouw handelswijze vaker een uitzondering dan regel en dat veel 'klanten' zich daar absoluut niet aan houden..
Waarin liet ik de “laksigheid” merken die het “probleem” liet opkomen? Voel je vrij middels een persoonlijk bericht toe te lichten.
Er is zeker wat van “mijn handelswijze” te denken, dat klopt. Ik hoop dan ook met mijn toelichting dan wel iets meer nuance in het “probeerproces” te hebben kunnen brengen. Gezien je laatste zin denk ik namelijk van wel, het is inderdaad heel vaak anders bij de grotere webshops. Compleet off-topic namelijk; er worden bij Bol zelfs gebruikte vibrators geretourneerd. Het is met sommige mensen slecht gesteld.

Dan vind ik mijn werkwijze absoluut niet de juiste, maar ik vind mezelf niet laks. Wellicht bracht ik het in eerste instantie wel ietwat “gemakkelijk” en daardoor raakte een misverstand geboren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Een (grote) iphone/telefoon kun je toch op vrijwel iedere hoek van de straat in de winkel proberen en een vrij aardige indruk krijgen :? En als je het echt in je zak wilt steken moet het wel raar lopen wil je niet iemand kennen die een grote telefoon / iphone heeft waarmee je dat mag proberen.

Voor de dingen die jij noemt lijkt het me niet nodig om een telefoon te bestellen en gebruikt weer terug te sturen.

[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 06-11-2023 15:16 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SgtElPotato
rCk schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:38:
[...]

Waarin liet ik de “laksigheid” merken die het “probleem” liet opkomen? Voel je vrij middels een persoonlijk bericht toe te lichten.
Er is zeker wat van “mijn handelswijze” te denken, dat klopt. Ik hoop dan ook met mijn toelichting dan wel iets meer nuance in het “probeerproces” te hebben kunnen brengen. Gezien je laatste zin denk ik namelijk van wel, het is inderdaad heel vaak anders bij de grotere webshops. Compleet off-topic namelijk; er worden bij Bol zelfs gebruikte vibrators geretourneerd. Het is met sommige mensen slecht gesteld.

Dan vind ik mijn werkwijze absoluut niet de juiste, maar ik vind mezelf niet laks. Wellicht bracht ik het in eerste instantie wel ietwat “gemakkelijk” en daardoor raakte een misverstand geboren?
Voornamelijk dat laatste. 'Ik heb hem maar even besteld om te testen' 'hij gaat nu weer retour'. En van je hele bericht leek het gewoon op een totaal andere manier als dat je nu net hebt beschreven. Verschil van interpretatie houden we het dan maar bij.

Tja, dat dat bij bol.com gebeurt betekend niet dat het bij een telefoon goed te praten is :)

Maar goed, de wet is er nu eenmaal, daar kunnen we niks aan doen. En verder is het geen persoonlijke aanval, maar een aanval an sich naar alle consumenten :D

Zucht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Help!!!! schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:10:
Een (grote) iphone/telefoon kun je toch op vrijwel iedere hoek van de straat in de winkel proberen en een vrij aardige indruk krijgen :? En als je het echt in je zak wilt steken moet het wel raar lopen wil je niet iemand kennen die een grote telefoon / iphone heeft waarmee je dat mag proberen.

Voor de dingen die jij noemt lijkt het me niet nodig om een telefoon te bestellen en gebruikt weer terug te sturen.
ja ik snap dit ook niet. Ben de afgelopen 2 weken even naar de Amac gefietst om daar de verschillende kleuren te zien en de iphone te proberen (kom van android). Zoveel moeite kost dat echt niet. Inmiddels besloten welke ik wil, dus ga hem nu online bestellen. Helaas is het voor voorraad nu vooral wachten op iphone's die worden teruggestuurd van mensen die er 2 of 3 hebben besteld om te proberen :X

En beetje jammer dat mensen hier dan "maar zij doen het ook", "moraalridder" of "ondernemersrisico" als argumenten aangeven. Ja, het kan volgens de regels, maar het heen en weer sturen van pakketjes, retourneren van producten die niet als nieuw verkocht kunnen worden en de bijkomende kosten voor ondernemingen zijn gewoon niet houdbaar op de lange termijn. Dat consumenten nog niet door hebben dat ze daar uiteindelijk zelf voor betalen snap ik niet. Komt bij dat zoveel nutteloze zendingen en uitstoot ook van weinig fatsoen getuigt. Vooral lekker aan jezelf denken.

@Amos_x Mijn stem heb je! :(:)

/einde rant.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rCk

rCk

SgtElPotato schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:12:
[...]

Voornamelijk dat laatste. 'Ik heb hem maar even besteld om te testen' 'hij gaat nu weer retour'. En van je hele bericht leek het gewoon op een totaal andere manier als dat je nu net hebt beschreven. Verschil van interpretatie houden we het dan maar bij.

Tja, dat dat bij bol.com gebeurt betekend niet dat het bij een telefoon goed te praten is :)

Maar goed, de wet is er nu eenmaal, daar kunnen we niks aan doen. En verder is het geen persoonlijke aanval, maar een aanval an sich naar alle consumenten :D
Begrijpelijk! Zo doende heb ik mijn beschrijving toegelicht en inderdaad is er een verschil van interpretatie mogelijk ;)

Absoluut niet dat ik dat als voorbeeld gebruikt heb om mijn situatie wat beter te praten... Maar meer om de misstanden aan te geven wat er nu wel gebeurd met de rechten van het retour sturen en wat daar voor misbruik bij komt kijken.

Ook al was het een persoonlijke aanval, we zitten hier toch allemaal achter ons toetsenbord dus ik voel mij niet bedreigd of aangevallen, maar ik wilde wel een extra uitleg geven, dus dank voor het open staan voor mijn nadere toelichting.
Help!!!! schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:10:

Nee, toevallig ken ik die niet, plus dat ik diverse winkels binnengelopen ben en ze allemaal vast aan de anti-theft rommel zaten en ze die niet los wilden maken.
darkpluisje schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:40:
[...]

ja ik snap dit ook niet. Ben de afgelopen 2 weken even naar de Amac gefietst om daar de verschillende kleuren te zien en de iphone te proberen (kom van android). Zoveel moeite kost dat echt niet. Inmiddels besloten welke ik wil, dus ga hem nu online bestellen. Helaas is het voor voorraad nu vooral wachten op iphone's die worden teruggestuurd van mensen die er 2 of 3 hebben besteld om te proberen :X

En beetje jammer dat mensen hier dan "maar zij doen het ook", "moraalridder" of "ondernemersrisico" als argumenten aangeven. Ja, het kan volgens de regels, maar het heen en weer sturen van pakketjes, retourneren van producten die niet als nieuw verkocht kunnen worden en de bijkomende kosten voor ondernemingen zijn gewoon niet houdbaar op de lange termijn. Dat consumenten nog niet door hebben dat ze daar uiteindelijk zelf voor betalen snap ik niet. Komt bij dat zoveel nutteloze zendingen en uitstoot ook van weinig fatsoen getuigt. Vooral lekker aan jezelf denken.

@Amos_x Mijn stem heb je! :(:)

/einde rant.
Goed dat je dat gedaan hebt, zelfs nog op de fiets ook om minder uitstoot te genereren! 😊
Gelukkig voor jou bestel ik er geen 2 of 3 besteld en ook geen iPhone 15 model, dus van mijn “egoïsme” heb je in elk geval geen last.

Veel plezier met de iPhone, hoop dat jij niet te lang hoeft te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkpluisje
rCk schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:50:
[...]

Goed dat je dat gedaan hebt, zelfs nog op de fiets ook om minder uitstoot te genereren! 😊
Gelukkig voor jou bestel ik er geen 2 of 3 besteld en ook geen iPhone 15 model, dus van mijn “egoïsme” heb je in elk geval geen last.
Dat is toch prettig. Dan hoop ik dat je "de beslissing waarvan je stiekem in je hoofd allang om was" hebt kunnen testen met de 14PM. Dat je daar fijn even een paar dagen mee in je broekzak hebt rond kunnen lopen voor je hem terugstuurde, want dat mag toch lekker volgens regels. Fijne zaak!

En veel plezier als eerste persoon ooit in jouw omgeving met een telefoon groter dan 6.1 inch. Moet een flinke trekpleister worden in de vriendengroep en op het werk! ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:23
darkpluisje schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:28:
[...]

Dat is toch prettig. Dan hoop ik dat je "de beslissing waarvan je stiekem in je hoofd allang om was" hebt kunnen testen met de 14PM. Dat je daar fijn even een paar dagen mee in je broekzak hebt rond kunnen lopen voor je hem terugstuurde, want dat mag toch lekker volgens regels. Fijne zaak!

En veel plezier als eerste persoon ooit in jouw omgeving met een telefoon groter dan 6.1 inch. Moet een flinke trekpleister worden in de vriendengroep en op het werk! ;w
"/einde rant" was het, maar tóch nog ff wat sneertjes uitdelen vervolgens? :?
Wat hebben we weer lange tenen hier zeg.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

AntraXxX schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:42:
[...]

Dat viel mij ook op, ik had ook wel verwacht dat het daarmee klaar was.
darkpluisje schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:28:
[...]

Heb ik kunnen doen. Ik snap dat jij een andere mening hebt en hier wat van vindt. Je had misschien je oordeel al klaar, want je nam de tijd niet om mijn bevinding/verklaring te lezen. Ik heb er geen paar dagen mee rondgelopen, ik ben er enorm zorgvuldig mee omgegaan om 0,0 gebruikssporen achter te laten.

Ja, ik heb erop gelet en inderdaad; niemand hier op de werkvloer of in mijn privé situatie bezit een Pro Max of Plus…
Bedankt overigens, ik zal zeker de freak van ons allen zijn. Met zo’n enorm grote telefoon, onhandig, onnodig, patserig… alle oordelen zullen mij om de oren vliegen, terwijl ik dan zit te scrollen op dat 6.7" scherm…. :+

Ik denk dat als iedereen echt zo is, zoals men zich voor doet, dat we allemaal op 0 uitstoot zitten, geen sokken kopen maar zelf breien en zelfvoorzienend zijn op alle vlakken.

Ik wil geen discussie doen ontvlammen om hem daarna niet serieus verder aan te pakken, dus mocht iemand de nood hebben om mij ergens op te wijzen of ergens nog over te discussiëren, druk even op het knopje "Stuur bericht" en dan hebben we het er over. Maar ik denk dat alles wel gezegd is nu en laten we het dan weer over de iPhone 15 hebben :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• darkpluisje
AntraXxX schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:42:
[...]

Mijn rant stond compleet los van het bericht van rCk hoor. Maar als hij vervolgens een stukje quote met een bemoederende "zelfs nog op de fiets ook om minder uitstoot te genereren" dan typ ik daar met liefde nog een berichtje voor :>

Ben zelf ook niet roomser dan de paus, maar ik vind dat je van kansloos consumentengedrag best wat mag zeggen. Mijn originele rant ging daarbij helemaal niet specifiek over rCk, hoewel ik snap dat hij het zo opvat. Het topic staat vol met mensen die meerdere telefoons bestellen om te testen, de kleur te vergelijken of hem warempel een dag eerder te hebben. En de een kan nog beter goedpraten waarom het voor hem/haar wel terecht was dan de ander. Zonder af en toe wat tegengas gaan we straks allemaal denken dat dit maar normaal moet zijn als je benieuwd bent naar een product.

Maar goed, elkaar overtuigen gaan we hier op dit moment toch niet doen. Dus laten we het vooral weer over de iPhone hebben.

__

En daar over gesproken, iemand hier die zijn iPhone gebruikt in combinatie met TickTick? Op android zitten er een aantal bugs in de meldingen waarvan ik erg hoop er vanaf te zijn bij de overstap naar iPhone. Hoewel dan ook Things3 lonkt moet ik zeggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
2 weken geleden een iphone 15 Pro Max aangeschaft en in gebruik genomen.

Ik merk toch dat ik de “pro” functies niet echt gebruik..

Knoop doorgehakt en een iphone 15 zwart besteld. Het enige wat me misschien gaat irriteren is het scherm ivm 60hz en de accuduur.

Scherm zal gewenning zijn, maar accu.. ben benieuwd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 06-11-2023 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Knamix schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:21:
2 weken geleden een iphone 15 Pro Max aangeschaft en in gebruik genomen.

Ik merk toch dat ik de “pro” functies niet echt gebruik..

Knoop doorgehakt en een iphone 15 zwart besteld. Het enige wat me misschien gaat irriteren is het scherm ivm 60hz en de accuduur.

Scherm zal gewenning zijn, maar accu.. ben benieuwd :)
Mag ik vragen wat dan de afweging is? Want als iets bij een voordeliger model gaat irriteren (en dat scherm zie je de halve/hele dag en de batterij gebruik je de hele dag) dan ga je er toch niet aan beginnen?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
THE_BASE schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:55:
[...]

Mag ik vragen wat dan de afweging is? Want als iets bij een voordeliger model gaat irriteren (en dat scherm zie je de halve/hele dag en de batterij gebruik je de hele dag) dan ga je er toch niet aan beginnen?
Afweging tussen grootte en gewicht speelt wel een grote rol.

Ik doe geen spannende dingen op een telefoon (simpel spelletje en/of YouTube.

Toestel gebruik ik ook voor werk dus vooral veel bellen.

Ik wilde eerst de pro variant, maar de accuduur schijnt wat minder te zijn dan bij de normale 15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Knamix schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:01:
[...]

Afweging tussen grootte en gewicht speelt wel een grote rol.

Ik doe geen spannende dingen op een telefoon (simpel spelletje en/of YouTube.

Toestel gebruik ik ook voor werk dus vooral veel bellen.

Ik wilde eerst de pro variant, maar de accuduur schijnt wat minder te zijn dan bij de normale 15.
Begrijpelijk. Er zijn er meer die daarmee worstelen. Goede keuze dan!

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Lap, moest weer long screenshot nemen, was het al vergeten dat dat niet gaat, gadverdamme zeg.
60000 mensen werken er voor Apple en toch niet de domste toch? 1479 euro voor de goedkoopste iPhone max , bijna 2024 en ik kan geene long screenshot maken, sry maar hier valt echt mijn broek vanaf van zulke dingens.
Het gaat maar in zeer beperkte pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Reetkeverke schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:11:
Lap, moest weer long screenshot nemen, was het al vergeten dat dat niet gaat, gadverdamme zeg.
60000 mensen werken er voor Apple en toch niet de domste toch? 1479 euro voor de goedkoopste iPhone max , bijna 2024 en ik kan geene long screenshot maken, sry maar hier valt echt mijn broek vanaf van zulke dingens.
Deze pagina kan ik gewoon volledig print screenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Lap, moest weer long screenshot nemen, […]
Wat is dat, een long screenshot?
Vorkie schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:22:
Deze pagina kan ik gewoon volledig print screenen?
en hoe doe je dat, een screenshot van het deel van de pagina dat buiten je beeldscherm valt?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04:34
Hippe Lip schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:46:
[...]

[...]

en hoe doe je dat, een screenshot van het deel van de pagina dat buiten je beeldscherm valt?
Screenshot maken en bovenin ipv scherm kiezen voor schermvullend. paginavullend. In het geval van het tweakers forum een hele lange screenshot. :+

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hippe Lip schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:46:
[...]

[...]

Als je een print screen maakt kan je dus kiezen. Uit scherm of paginavullend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtRjKokSW9m9ukG92tia3UDusAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hGjCPxXAVuqzuMd7E3yIN08J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@TheKerremenke en @Vorkie
Dank jongens (m/v/x). Weer wat geleerd. Ik doe zoiets door meerdere overlappende screenshots te maken en die met de Tailor app aan elkaar te zetten.
Zal dit eens proberen om te zien of dat makkelijker en beter gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Hippe Lip op 06-11-2023 21:18 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04:34
Hippe Lip schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:17:
@TheKerremenke en @Vorkie
Dank jongens (m/v/x). Weer wat geleerd. Ik doe zoiets door meerdere overlappende screenshots te maken en die met de Tailor app aan elkaar te zetten.
Zal dit eens proberen om te zien of dat makkelijker en beter gaat.
Werkt volgens mij alleen in Safari zo. Niet in gewone apps zover ik weet.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Heb nu twee weken de iPhone 15 Pro Max, geef toch even een update. Wat blijft het een fijn toestel. Naar de kleur Natural Titanium blijf je stiekem kijken.

Gebruikte altijd Android, en blijf dat ernaast voor m'n werk ook nog wel gebruiken, maar privé ben ik echt heel enthousiast. Het begin was pittig (geen notificatie icoontjes, geen eigen wekkergeluid, geen 5 minuten snooze instellen van de wekker) en beperktere ruimte voor apps op je startscherm, maar het werkt allemaal zo prettig. Accu laad ik standaard tot 80 procent op, en red het daar prima mee met aardig zwaar gebruik.

Blijf de lens flare bij de camera in donkere omstandigheden wel echt een zwak punt vinden bij de iPhone. Daar heeft Apple wel bovengemiddeld meer last van, maar wat blijf ik genieten. Dacht na een maandje iPhone 13 Pro Max testen (via Marktplaats) dat ik snel alles wel gezien had met de 15, maar valt me heel erg mee.
Wil nog wel een keer wat dieper in de mogelijkheden van 'Opdrachten' duiken.

En ohja. Wat is Sorted een onwijs fijne taken-app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gezellig wel weer 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabbertje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-06 23:45
Steeffoon schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:53:
Heb nu twee weken de iPhone 15 Pro Max, geef toch even een update. Wat blijft het een fijn toestel. Naar de kleur Natural Titanium blijf je stiekem kijken.

Gebruikte altijd Android, en blijf dat ernaast voor m'n werk ook nog wel gebruiken, maar privé ben ik echt heel enthousiast. Het begin was pittig (geen notificatie icoontjes, geen eigen wekkergeluid, geen 5 minuten snooze instellen van de wekker) en beperktere ruimte voor apps op je startscherm, maar het werkt allemaal zo prettig.
Snoozen heet bij de wekker sluimer. Even aanzetten en elke 5 minuten snoozed de wekker. In de gezondheidsapp je slaapschema invoeren en je hoeft je wekker nooit in te stellen voor het slapen gaan.
Ik ben nog in afwachting van de 15 pro max NT. Ik lees al een paar weken de berichten hier van uitlevering, maar ik heb helaas nog niets gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010

pdavie2311

Live life to the fullest..

Je kraakt de pixels af, iPhones af, stop a.u.b. gewoon met smartphones. Niets voldoet voor jou. Koop een Nokia 3310 en ga lekker snake spelen! Sorry, maar ben je gezemel en vage berichten meer dan zat hier..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
pdavie2311 schreef op maandag 6 november 2023 @ 23:37:
[...]

Je kraakt de pixels af, iPhones af, stop a.u.b. gewoon met smartphones. Niets voldoet voor jou. Koop een Nokia 3310 en ga lekker snake spelen! Sorry, maar ben je gezemel en vage berichten meer dan zat hier..
Ik ben blinde en domme fanboytisme mensen zoals u meer dan moe. Je draagt zelf niets bij aan deze topic behalve op andere mensen hun kap te zitten.

Ik haal feiten aan, ik doe een vaststelling en een terechte ergernis waardoor ik hoop en vraag welke eventuele oplossingen ervoor kunnen zijn.
Ik heb al iets gevonden maar hoop nog mogelijkheden te vinden.

Ik ben een Apple fanboy. Ik heb de aller 1ste iPhone gehad die hier bij ons officieel niet te koop was, mijn pa heeft een iPad, ik ook nog iPads gehad, nog een macbook, zo kleine airpod gehad die helaas snel naar de frieten was enz…
Apple is samen met samsung mijn 2 favoriete merken.

Het verschil is dat ik niet blind ben, geene ja knikker ben & oei oei zeg, kritiek durven hebben op Apple, foei zeg, dat mag niet, nee man, als ik 1479€ dok voor een smartphone dan verwacht je zulke basis zaken op de smartphone , ongeacht welk merk.

De pixel 8 pro is een goeie smartphone, de iPhone 15 pro max is samen met de S23 ultra de 2 beste phones die ik heb getest en heb gehad dit jaar, als ik 2 toestellen iedereen aanraad dan zijn het deze wel. Ik amuseer me hier de hele dag met mijn iPhone, steengoei toestel, een heel goed gevoel bij op een paar dingetjes na, de perfecte smartphone bestaat helaas niet.

Ik kraak die helemaal niet af, ik ben gewoon kritisch als ik veel geld betaal voor een smartphone en de zaken die ik aanhaal zijn gewoon terecht. Jij doet mss weinig met uw smartphone, ik gebruik dat op alle vlakken, dag in dag uit, ik neem vrij veel screenshots en dergelijke meer, video camera is belangrijk enz…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:38
Goedemorgen allen, laten we het aub weer gezellig en doeltreffend houden. Vind je het niet door de beugel kunnen, druk dan op Rapporteer, want door te reageren, voed je juist. Soms moet je reageren, al zeg ik het zelf, maar voor nu is het ook wel weer genoeg lijkt me, gezien bovenstaande berichten. Gaat nergens meer over.

Ps: ben nog steeds blij met mijn 15 Pro Max NT, geweldig toestel

#TeamNoCase
#AppleCare+
#TeamRapporteer

[ Voor 4% gewijzigd door Jaymone op 07-11-2023 06:18 ]

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 08:26

Bartaz

Likes cookies!

Steeffoon schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:53:

Gebruikte altijd Android, en blijf dat ernaast voor m'n werk ook nog wel gebruiken, maar privé ben ik echt heel enthousiast. Het begin was pittig (geen notificatie icoontjes, geen eigen wekkergeluid, geen 5 minuten snooze instellen van de wekker) en beperktere ruimte voor apps op je startscherm, maar het werkt allemaal zo prettig. Accu laad ik standaard tot 80 procent op, en red het daar prima mee met aardig zwaar gebruik.

Blijf de lens flare bij de camera in donkere omstandigheden wel echt een zwak punt vinden bij de iPhone. Daar heeft Apple wel bovengemiddeld meer last van, maar wat blijf ik genieten. Dacht na een maandje iPhone 13 Pro Max testen (via Marktplaats) dat ik snel alles wel gezien had met de 15, maar valt me heel erg mee.
Wil nog wel een keer wat dieper in de mogelijkheden van 'Opdrachten' duiken.

En ohja. Wat is Sorted een onwijs fijne taken-app!
Ha wat cool. Ik ga ook over van Android naar een 15 Pro Max. Leuk om jouw ervaring even te lezen. Vooralsnog lijkt het een goede keuze te zijn.

Had even wat Gegoogled om antwoorden te krijgen, maar het is me vooralsnog niet helemaal duidelijk:

Kan je 'geen notificatie icoontjes' toelichten? Heeft iOS geen rondjes met een aantal cijfers dat op popt bij bijvoorbeeld binnenkomende appjes?

En kan je bij eigen wekker geluid geen eigen ringtone/MP3 kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Bartaz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:31:

Kan je 'geen notificatie icoontjes' toelichten? Heeft iOS geen rondjes met een aantal cijfers dat op popt bij bijvoorbeeld binnenkomende appjes?
De rondjes ("app icon badge" heet het blijkbaar) zijn er wel uiteraard. Hij bedoelt wellicht geen icoontjes in de status bar bovenaan, links. De weinige momenten dat ik er een tweede android bij had omwille van werk, was dat net iets wat me mateloos stoorde in android.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rW2E-WynsFV2r77Iv-8Zzwb9n4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/is9uGytMSADWCsBHclIUT9R3.webp?f=user_large

In no time staat die status balk bomvol icoontjes van spammy bloatware apps en updates allerhande... Erg druk ogend, en best wel verwarrend.

[ Voor 15% gewijzigd door Amos_x op 07-11-2023 07:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
pdavie2311 schreef op maandag 6 november 2023 @ 23:37:
[...]

Een Nokia 3310 maakt geen Long screenshots.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:48:
[...]

Een Nokia 3310 maakt geen Long screenshots.
Maar je kan er wel een villa met wit hek en zwembad mee timmeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Bartaz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:31:
[...]

Ha wat cool. Ik ga ook over van Android naar een 15 Pro Max. Leuk om jouw ervaring even te lezen. Vooralsnog lijkt het een goede keuze te zijn.

Had even wat Gegoogled om antwoorden te krijgen, maar het is me vooralsnog niet helemaal duidelijk:

En kan je bij eigen wekker geluid geen eigen ringtone/MP3 kiezen?
Nee, het wekker geluid moet je doen met de door Apple gekozen ringtones. De beltoon kun je wel aanpassen.
Met geen notificatieicoontjes is inderdaad zoals hier geopperd in de statusbalk, daar zie je geen notificaties. Je hebt wel badges bij het app icoontje staan. Werkt ook best oké.

Ik heb op mijn eigen site een heel artikel geschreven over een maand met de iPhone, vanaf Android. Ik mag niet linken naar m'n eigen site hier, maar met een beetje speurwerk kun je het hele artikel vast vinden :)
dabbertje schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:10:
[...]

Snoozen heet bij de wekker sluimer. Even aanzetten en elke 5 minuten snoozed de wekker. In de gezondheidsapp je slaapschema invoeren en je hoeft je wekker nooit in te stellen voor het slapen gaan.
Ik ben nog in afwachting van de 15 pro max NT. Ik lees al een paar weken de berichten hier van uitlevering, maar ik heb helaas nog niets gehoord.
Ik zie nergens een optie om dit in te stellen op vijf minuten. Dit gebeurt alleen standaard op 10. Of zie ik iets over het hoofd?
Amos_x schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:41:
[...]

De rondjes ("app icon badge" heet het blijkbaar) zijn er wel uiteraard. Hij bedoelt wellicht geen icoontjes in de status bar bovenaan, links. De weinige momenten dat ik er een tweede android bij had omwille van werk, was dat net iets wat me mateloos stoorde in android.

[Afbeelding]

In no time staat die status balk bomvol icoontjes van spammy bloatware apps en updates allerhande... Erg druk ogend, en best wel verwarrend.
Ik doelde inderdaad op de icoontjes in de statusbalk. Naarmate de tijd vordert merk ik wel dat de meldingen van de iPhone me juist meer rust geven dan Android!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Reetkeverke schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 00:35:
[...]

Ik ben blinde en domme fanboytisme mensen zoals u meer dan moe. Je draagt zelf niets bij aan deze topic behalve op andere mensen hun kap te zitten.

Ik haal feiten aan, ik doe een vaststelling en een terechte ergernis waardoor ik hoop en vraag welke eventuele oplossingen ervoor kunnen zijn.
Ik heb al iets gevonden maar hoop nog mogelijkheden te vinden.

Ik ben een Apple fanboy. Ik heb de aller 1ste iPhone gehad die hier bij ons officieel niet te koop was, mijn pa heeft een iPad, ik ook nog iPads gehad, nog een macbook, zo kleine airpod gehad die helaas snel naar de frieten was enz…
Apple is samen met samsung mijn 2 favoriete merken.

Het verschil is dat ik niet blind ben, geene ja knikker ben & oei oei zeg, kritiek durven hebben op Apple, foei zeg, dat mag niet, nee man, als ik 1479€ dok voor een smartphone dan verwacht je zulke basis zaken op de smartphone , ongeacht welk merk.

De pixel 8 pro is een goeie smartphone, de iPhone 15 pro max is samen met de S23 ultra de 2 beste phones die ik heb getest en heb gehad dit jaar, als ik 2 toestellen iedereen aanraad dan zijn het deze wel. Ik amuseer me hier de hele dag met mijn iPhone, steengoei toestel, een heel goed gevoel bij op een paar dingetjes na, de perfecte smartphone bestaat helaas niet.

Ik kraak die helemaal niet af, ik ben gewoon kritisch als ik veel geld betaal voor een smartphone en de zaken die ik aanhaal zijn gewoon terecht. Jij doet mss weinig met uw smartphone, ik gebruik dat op alle vlakken, dag in dag uit, ik neem vrij veel screenshots en dergelijke meer, video camera is belangrijk enz…
Als je kritisch wilt zijn moet je dat zijn op punten die er ook echt zijn. Nu is het gewoon een simpele rant die kant noch wal raakt ;)

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Steeffoon schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:50:
[...]
Nee, het wekker geluid moet je doen met de door Apple gekozen ringtones.
Het wekkergeluid kan je ook aanpassen naar alle muziek die op de iPhone in de muziek-app staat. Ook willekeurige MP3tjes die in Bestanden staan, maar die moet je eerst even via Garageband omzetten naar een ringtone.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 07-11-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:02
nvm

[ Voor 106% gewijzigd door TNSN op 07-11-2023 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Nee! Niet weer hè

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 22:19

ViezeVis

Sample Text

#TeamCaseless heeft er iemand bij. En Apple Care heeft weer een betalende klant extra.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qLPVw9m.png

/Edit
Fuck, wat voelt dat onwennig :o

[ Voor 13% gewijzigd door ViezeVis op 07-11-2023 11:14 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
ViezeVis schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:14:
#TeamCaseless heeft er iemand bij. En Apple Care heeft weer een betalende klant extra.

[Afbeelding]
Gaaf dat je nu een maandabonnement kunt nemen!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

[Afbeelding]

/Edit
Zoek dekking!

Wel handig, dat maandabonnement. Kun je altijd over een half jaar zeggen dat je toch liever weer met case neemt als je een vervangende iPhone hebt ontvangen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dennisdn schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:40:
[...]

Het wekkergeluid kan je ook aanpassen naar alle muziek die op de iPhone in de muziek-app staat. Ook willekeurige MP3tjes die in Bestanden staan, maar die moet je eerst even via Garageband omzetten naar een ringtone.
Oh, goed om te weten. Daar ga ik even induiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35

[Afbeelding]

/Edit
Vond het altijd weggegooid geld :X
Naast garantie heb je ook inboedel verzekering O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Starscreamer schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:23:
[...]

Vond het altijd weggegooid geld :X
Naast garantie heb je ook inboedel verzekering O-)
de standaard garantie dekt geen (val) schade.

Niet elke inboedelverzekering dekt schade meer bij smartphones. Sinds een paar jaar moet je bij de meeste verzekeraars een aparte module hiervoor afsluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
_Bailey_ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:29:
[...]

de standaard garantie dekt geen (val) schade.

Niet elke inboedelverzekering dekt schade meer bij smartphones. Sinds een paar jaar moet je bij de meeste verzekeraars een aparte module hiervoor afsluiten
Inderdaad. Gewoon ontzorgend, dan weet je dat je geen gezeur hebt.

Toen ik het nut er van inzag wou ik het afsluiten zelfs voor een iPad, maar je kan dus niet ongeveer een jaar na aankoop nog aanvullende AC cover kopen.

Bij mijn lenovo laptop kan dit wel nog (dacht ik, moet ik ook even opzoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabbertje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-06 23:45
Steeffoon schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:50:

Ik zie nergens een optie om dit in te stellen op vijf minuten. Dit gebeurt alleen standaard op 10. Of zie ik iets over het hoofd?
Sorry, dit is inderdaad geen 5 minuten maar 9 minuten. Bij mijn weten kun je dit niet aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
_Bailey_ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:29:
[...]

Sinds een paar jaar moet je bij de meeste verzekeraars een aparte module hiervoor afsluiten
En dan nog heb je discussies over schuld, dagwaarde, moeten laten repareren door een beun ipv vervangen etc. Ik zie het dan ook meer als een dienstverlener dan als verzekering. Beetje hetzelfde idee als een leaseauto, je betaald iets meer maar zorgeloos van gedoe.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 07-11-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
#TeamCaseless heeft er iemand bij.
Welkom!

Pagina: 1 ... 59 ... 77 Laatste