Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:35:
[...]

En dan nog heb je discussies over schuld, dagwaarde, moeten laten repareren door een beun ipv vervangen etc. Ik zie het dan ook meer als een dienstverlener dan als verzekering. Beetje hetzelfde idee als een leaseauto, je betaald iets meer maar zorgeloos van gedoe.
Ja precies. Voor iemand die altijd het goedkoopste moet is het niet de oplossing maar dat vind ik persoonlijk helemaal niet interessant. Ik wil zorgeloosheid en precies dat doet Apple care.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Nog even en je kunt contributie vragen :P

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 14:12
Phone 15 Pro Max 256Gb natural titanium besteld, via cafetaria plan van het werk. Gaat me in de praktijk een 300 euro kosten, dus dit was een no brainer!

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:46

ViezeVis

Sample Text

Dennisdn schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:35:
[...]

En dan nog heb je discussies over schuld, dagwaarde, moeten laten repareren door een beun ipv vervangen etc. Ik zie het dan ook meer als een dienstverlener dan als verzekering. Beetje hetzelfde idee als een leaseauto, je betaald iets meer maar zorgeloos van gedoe.
Centraal Beheer doet dat echter wel netjes vind ik. Reparatie bij Card Services of Apple Store is geen probleem. Maar idd, dagwaarde is wel een issue. Vaak zit dat bij iPhones wel goed, omdat iPhones doorgaans aanzienlijk duurder zijn dan vb. een Samsung. Dan kan reparatie al snel uit.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:01

rCk

spoonman schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:01:
Phone 15 Pro Max 256Gb natural titanium besteld, via cafetaria plan van het werk. Gaat me in de praktijk een 300 euro kosten, dus dit was een no brainer!
Dat is een mooie deal, gefeliciteerd! Dat wordt ook mijn toekomstige telefoon zodra we mogen bestellen.

Ik zal ook op ongeveer 300 EUR uitkomen. Het verschil tussen een standaard 15 en de Pro / Pro Max moet dan zelf bijbetaald worden, dus de oude telefoon kan verkocht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jaymone schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:00:
[...]

Nog even en je kunt contributie vragen :P
Moeten we wel de helft aan Marques afstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:38

amphora

Websites & Fotografie

Mag je ook bij #teamcaseless als je er alleen af en toe een magsafe wallet op hebt zitten?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59
ViezeVis schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:03:
[...]

Centraal Beheer doet dat echter wel netjes vind ik. Reparatie bij Card Services of Apple Store is geen probleem. Maar idd, dagwaarde is wel een issue. Vaak zit dat bij iPhones wel goed, omdat iPhones doorgaans aanzienlijk duurder zijn dan vb. een Samsung. Dan kan reparatie al snel uit.
Er zijn ook veel (voor mijn gevoel) verzekeringen die het eerste jaar gewoon de nieuwwaarde vergoeden bij schade aan een van je apparaten. Bij mijn verzekering al enkele keren gezien bij familie / vrienden dat er totaal niet moeilijk gedaan werd over de prijs en de vergoeding.
Bij Aegon betaal je zelfs geen eigen risico binnen een bepaalde tijd van aanschaf.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
amphora schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:13:
[...]

Mag je ook bij #teamcaseless als je er alleen af en toe een magsafe wallet op hebt zitten?
Zeker. Althans anders moet ik er zelf ook uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambroz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-01 13:39
Sinds lange tijd weer een Iphone, en wel de Iphone 15 pro.
Gemigreerd van Android naar Apple was een uitdaging maar het is mij gelukt.

Iphone is bij sommige apps gigantisch langzaam, bijv. bij whatsapp (als ik ik aan het videobellen bel en een appje binnenkrijg loopt het beeld en whatsapp vast). Ook duurt het 2-3 sec een bericht te versturen, heel frustrerend. Telefoon al opnieuw ingesteld, gerest, whatsapp meerdere keren geupdate / verwijderd, zowel de gewone als de Whatsapp business.

Daarnaast loopt Outlook en Teams met enige regelmaat vast.

Appl support medewerker meegekeken remote, en vond het ook onacceptabel. Toch verwezen ze mij door naar Whatsapp en Microsoft om daar mijn beklag te doen.

A.s. maandag ga ik naar een Apple winkel, hopelijk wordt mijn toestel vervangen.... Iemand soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:24
spoonman schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:01:
Is het idee van een cafetaria model niet dat je iets anders hebt ingeruild om tot die lage out-of-pocket kosten te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:22:
[...]

Zeker. Althans anders moet ik er zelf ook uit :P
Lijkt erop dat we er goed aan doen om kaders/richtlijnen op te stellen :)
“Af en toe..” is dat 2, 5, 10?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 13:31

Bartaz

Likes cookies!

Steeffoon schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:50:

Ik heb op mijn eigen site een heel artikel geschreven over een maand met de iPhone, vanaf Android. Ik mag niet linken naar m'n eigen site hier, maar met een beetje speurwerk kun je het hele artikel vast vinden :)
Leuk, found it! Maar... Blijf je nu volledig bij een iPhone? 😁

Die wekker is even balen qua ringtone instellen. Maar volgens mij is dit enigszins te omzeilen. Zie hier en daar al wat handige blogs verschijnen.

Over de rest kom ik wel heen. Gaf überhaupt nooit heel veel aandacht aan de notificaties in het menu. Vind dat menu alleen handig om snel af te lezen of de wekker is ingesteld. De rest is door de bloatware een beetje overbodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:34
Jaymone schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:42:
[...]

Inderdaad, want mag ik met “tijdens outdoorsporten gaat er een hoesje om” nog wel mee in de champignons league of moet ik dan in het B-team?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:01

rCk

Dennisdn schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:56:
[...]

Inderdaad, want mag ik met “tijdens outdoorsporten gaat er een hoesje om” nog wel mee in de champignons league of moet ik dan in het B-team?
Ben ik ook benieuwd naar.

Vraag dit voor een vriend.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jaymone schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:42:
[...]

Ja das wel belangrijk en ook welke kleurtjes er wel en niet kunnen nog. Zo heb ik nog een 2022 kleurtje (want leer, want oranje) #Shame
[...]

Wij noemen dat een “Ajax’je” :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
Bartaz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:31:
[...]

Ha wat cool. Ik ga ook over van Android naar een 15 Pro Max. Leuk om jouw ervaring even te lezen. Vooralsnog lijkt het een goede keuze te zijn.

Had even wat Gegoogled om antwoorden te krijgen, maar het is me vooralsnog niet helemaal duidelijk:

Kan je 'geen notificatie icoontjes' toelichten? Heeft iOS geen rondjes met een aantal cijfers dat op popt bij bijvoorbeeld binnenkomende appjes?

En kan je bij eigen wekker geluid geen eigen ringtone/MP3 kiezen?
Je kan ook een opdracht laten activeren door een alarm. Als ik niet thuis ben, gebruik ik mijn iPad als wekker en heb dan als wekkergeluid niets, maar er wordt een (automatisatie) opdracht gestart die in mijn geval een geshuffelde playlist begint af te spelen. Eigenlijk zeer omslachtig, maar het werkt wel. (En nu wachten tot er nu iemand zegt dat dat ook eenvoudiger kan :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:28
nokie schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:21:
[...]
(En nu wachten tot er nu iemand zegt dat dat ook eenvoudiger kan :) ).
Het kan eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Zoals gewoon vanuit de wekker een afspeellijst selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:28
/nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Alexknl op 08-11-2023 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Dennisdn schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:08:
Zoals gewoon vanuit de wekker een afspeellijst selecteren?
Die optie heb ik niet, ik kan een nummer selecteren of één van de beltonen, maar geen afspeellijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:50

Steeffoon

Smartphone-nerd

Bartaz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:51:
[...]

Leuk, found it! Maar... Blijf je nu volledig bij een iPhone? 😁

Die wekker is even balen qua ringtone instellen. Maar volgens mij is dit enigszins te omzeilen. Zie hier en daar al wat handige blogs verschijnen.

Over de rest kom ik wel heen. Gaf überhaupt nooit heel veel aandacht aan de notificaties in het menu. Vind dat menu alleen handig om snel af te lezen of de wekker is ingesteld. De rest is door de bloatware een beetje overbodig.
Top, thanks!
Hahaha, nja, heb de 15 Pro Max gekocht dus zegt genoeg 😅. Wie weet denk ik over een tijd, mij niet meer gezien met een iPhone, maar vind het nu echt wel tof weer, eens iets anders.

Hoorde in dit topic idd ook al het een en ander voorbij komen, over de ringtone omzetten in Garageband. Ga ik nog even induiken. De rest is inderdaad gewoon erg wennen, en sommige dingen moet je even lang de tijd geven. 😀

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Updateje!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzztOyp6s1MvXKztBrhOF3Qhmvs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9KYtCozuvJtwsasVm0JwWKll.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:43
Ik heb gisteren een video opgenomen in 4K 60fps, in de instellingen staat het op meest compatibel.
Maar als ik in de foto's app kijk staat er HEVC? Hoe komt dit?
En heb je wat mindere kwaliteit op deze manier?
Ondertussen ook eens op high efficiency gezet en gefilmd, blijft hetzelfde wat HEVC betreft.

Ben het aan het uppen op youtube maar die heeft weer een eeuwigheid nodig om het in 4K te zetten. Hm, youtube wil die niet in 4K zetten dat kan toch niet?

https://i.imgur.com/TuhwN3o.jpg

https://i.imgur.com/SkHyh41.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Reetkeverke op 08-11-2023 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
lexuzu schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:25:
[...]
Is het idee van een cafetaria model niet dat je iets anders hebt ingeruild om tot die lage out-of-pocket kosten te komen?
Nee, het idee van een cafetaria plan is dat je een aankoop kunt doen van je bruto loon en/of eindejaarspremie, eventueel nog extra aangevuld met smartphone budget dat je nog had. Van iets inruilen heb ik nog nooit gehoord bij de 2 bedrijven waar ik zo een cafetaria plan heb gehad.

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
[...]
… en krijg je ook verminderd lidgeld bij de mijn-iphone-is-stuk praatgroep? 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
spoonman schreef op woensdag 8 november 2023 @ 06:59:
[...]

… en krijg je ook verminderd lidgeld bij de mijn-iphone-is-stuk praatgroep? 😁
Daarin zijn wij sowieso al benadeeld, er is wél een hoesjes-praatgroep maar geen geen-hoesjes praatgroep :'(
Iets met inclusiviteit enzo....

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 08-11-2023 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
Hoe lukt het mij om een 48mp foto te maken?
Hoogste dat ik haal is 36mp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Van Apple Support:
On iPhone 15 models, the Main camera resolution is set to 24 MP by default. You can switch between 12 MP, 24 MP, and 48 MP.
Go to Settings > Camera > Formats > Photo Mode, then choose 12 MP or 24 MP.
To capture resolution at 48 MP, go to Settings > Camera > Formats, then turn on Resolution Control or ProRAW & Resolution Control (depending on your model).
On iPhone 15 Pro and iPhone 15 Pro Max, after you turn on ProRAW & Resolution Control, you can choose the default format; tap Pro Default, then choose an option. Open Camera , then tap the toggle at the top of the screen to turn the format you chose on and off. Touch and hold the toggle to select a different format.
To learn about customizing the Main camera on iPhone 15 Pro and iPhone 15 Pro Max, see Customize the Main camera lens.
Ik ben vooral benieuwd hoe jij 36mp foto's hebt kunnen maken. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:17
twodigits schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:08:
[...]

Ik heb toch maar de hebberigheid voorrang gegeven en een 15 pro 128 besteld in NT. Bij Apple besteld, levertijd zou een twee weken moeten zijn. :*)
Krijg gisterenavond ineens een mailtje dat de telefoon vandaag afgeleverd wordt. Dat is dus maar 4 dagen levertijd... _/-\o_

.
Update: geleverd! vanavond overzetten

[ Voor 5% gewijzigd door twodigits op 08-11-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
RnB schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:50:
Van Apple Support:

[...]

Ik ben vooral benieuwd hoe jij 36mp foto's hebt kunnen maken. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1i5Cod-gZZ6PI_PFlSAanvxu7lU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1nnmjzZ7rQTjdO3xgq7tWmM6.jpg?f=user_large

instellingen geven aan dat op zoomniveau 1 foto's met 48mp gemaakt kunnen worden.
Ik blijf toch steken op 36mp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztPSgzwgb_oMj3c5ekqNXobNcH4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ERQ0RlGt26I22Z1KSasQkUKv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door The_Bald_Diver op 08-11-2023 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 14:53
Ik kwam dit tegen over de 14 pro, is er niet hetzelfde aan de hand?

4:3 gives proper 48 MP, while 16:9 gives only 36 MP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
bachhimself schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:59:
[...]

Ik kwam dit tegen over de 14 pro, is er niet hetzelfde aan de hand?

4:3 gives proper 48 MP, while 16:9 gives only 36 MP.
klopt dat lukt wel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fractalised
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-06 01:18
Reetkeverke schreef op woensdag 8 november 2023 @ 00:12:
Ik heb gisteren een video opgenomen in 4K 60fps, in de instellingen staat het op meest compatibel.
Maar als ik in de foto's app kijk staat er HEVC? Hoe komt dit?
En heb je wat mindere kwaliteit op deze manier?
Ondertussen ook eens op high efficiency gezet en gefilmd, blijft hetzelfde wat HEVC betreft.

Ben het aan het uppen op youtube maar die heeft weer een eeuwigheid nodig om het in 4K te zetten. Hm, youtube wil die niet in 4K zetten dat kan toch niet?

https://i.imgur.com/TuhwN3o.jpg

https://i.imgur.com/SkHyh41.jpg
In je eerste screenshot staat "'high efficiency' is vereist voor filmische video, 4k op 60 fps en 1080p op 240 fps en voor HDR-video."

In je 2e screenshot zien we een 4k video met 60 fps gefilmd in HDR. Vandaar alsnog HEVC ipv H.264.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Fractalised schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:43:
[...]

In je eerste screenshot staat "'high efficiency' is vereist voor filmische video, 4k op 60 fps en 1080p op 240 fps en voor HDR-video."

In je 2e screenshot zien we een 4k video met 60 fps gefilmd in HDR. Vandaar alsnog HEVC ipv H.264.
Ik heb het idd getest met 2 filmpjes; 1 met compatibel aan, 1 met high efficiency. Beide geuploaded naar youtube en beide blijven op 1080 staan. Is youtube weer zo mega traag dan want ook dat zou niet de 1ste keer zijn of ligt het aan de iPhone? Zou me verbazen, je moet toch al dit kunnen uppen in 4K op youtube?

Ik ben nu een nieuwe test aan het doen door dat filmpje naar MP4 om te zetten en ik ga het zo ook eens uploaden naar youtube, eens zien wat dat zal geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fractalised
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-06 01:18
Reetkeverke schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:53:
[...]

Ik heb het idd getest met 2 filmpjes; 1 met compatibel aan, 1 met high efficiency. Beide geuploaded naar youtube en beide blijven op 1080 staan. Is youtube weer zo mega traag dan want ook dat zou niet de 1ste keer zijn of ligt het aan de iPhone? Zou me verbazen, je moet toch al dit kunnen uppen in 4K op youtube?

Ik ben nu een nieuwe test aan het doen door dat filmpje naar MP4 om te zetten en ik ga het zo ook eens uploaden naar youtube, eens zien wat dat zal geven.
Ik weet niet hoe het zit met youtube. Ik dacht dat het processen van een video naar 4k altijd wel even kon duren maar ik heb daar geen ervaring mee.

Maar, als je een video maakt in 4k op 60 fps en/of HDR aan hebt staan maakt het dus niet uit of je voor 'High Efficiency' of voor 'meest compatibel' hebt gekozen. Het resultaat is altijd hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Volgende probleem (bug?) doet zich voor:

Wanneer ik mijn wekker (nadat het afgaat) op de iPhone uitzet, gaat focus slaap niet automatisch uit maar moet ik separaat uitzetten. Meer die hier last van hebben? Gebruik hiervoor een slaap schema via de gezondheidsapp.

[ Voor 3% gewijzigd door Jaymone op 08-11-2023 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:52
Jaymone schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:02:
Volgende probleem (bug?) doet zich voor:

Wanneer ik mijn wekker (nadat het afgaat) op de iPhone uitzet, gaat focus slaap niet automatisch uit maar moet ik separaat uitzetten. Meer die hier last van hebben? Gebruik hiervoor een slaap schema via de gezondheidsapp.
Ging vanochtend nog goed. Heb gisteren geüpdatet naar iOS 17.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Fractalised schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:04:
[...]

Ik weet niet hoe het zit met youtube. Ik dacht dat het processen van een video naar 4k altijd wel even kon duren maar ik heb daar geen ervaring mee.

Maar, als je een video maakt in 4k op 60 fps en/of HDR aan hebt staan maakt het dus niet uit of je voor 'High Efficiency' of voor 'meest compatibel' hebt gekozen. Het resultaat is altijd hetzelfde
Moet je nu wat weten? Als ik dat filmpke via de iPhone naar youtube upload gaat het maar tot 1080, ik heb het filmpke overgezet naar de pc en via de pc naar youtube laten uppen en rara, nu wel 4K.

Zeer bizar vind ik het wel dat je geen filmpkes via de iPhone zelf naar youtube kan uppen naar 4K, tenzij iemand toch een oplossing zou hebben? Oke, ik heb een oplossing door naar de pc te sturen maar doordat ik niets moet bewerken aan het filmpke zou het me tijd en moeite besparen als ik het via de iPhone zelf kan doen.
Dit is alvast weer iets nieuw haha, met de S23 ultra gaat dit wel, gewoon even ter info.
Ben al content dat ik weet wat te doen nu dat ist belangrijkste.

Maar mocht er iemand het kunnen bevestigen of dit klopt of niet, dat het via de iPhone zelf naar youtube tot max 1080 gaat............. dan zit er niets anders op dan het altijd naar pc te converteren eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
don spike schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:21:
[...]

Ging vanochtend nog goed. Heb gisteren geüpdatet naar iOS 17.1.1.
Heb zojuist geupdate, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:24
spoonman schreef op woensdag 8 november 2023 @ 06:56:
[...]

Nee, het idee van een cafetaria plan is dat je een aankoop kunt doen van je bruto loon en/of eindejaarspremie, eventueel nog extra aangevuld met smartphone budget dat je nog had. Van iets inruilen heb ik nog nooit gehoord bij de 2 bedrijven waar ik zo een cafetaria plan heb gehad.
Lol, met inruilen bedoel niet letterlijk het inruilen van een telefoon. Je ruilt bijvoorbeeld eindejaarspremie in als bijdrage voor een telefoontoestel. Je kunt overigens niet zomaar elke aankoop doen via een bruto = netto regeling. Dat is aan fiscale regels gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Jaymone schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:02:
[...]

Heb zojuist geupdate, ben benieuwd.
Opgelost na IOS update 17.1.1

Werd vanmorgen weer voldaan wakker :z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Reetkeverke schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:17:
[...]

Moet je nu wat weten? Als ik dat filmpke via de iPhone naar youtube upload gaat het maar tot 1080, ik heb het filmpke overgezet naar de pc en via de pc naar youtube laten uppen en rara, nu wel 4K.

Zeer bizar vind ik het wel dat je geen filmpkes via de iPhone zelf naar youtube kan uppen naar 4K, tenzij iemand toch een oplossing zou hebben? Oke, ik heb een oplossing door naar de pc te sturen maar doordat ik niets moet bewerken aan het filmpke zou het me tijd en moeite besparen als ik het via de iPhone zelf kan doen.
Dit is alvast weer iets nieuw haha, met de S23 ultra gaat dit wel, gewoon even ter info.
Ben al content dat ik weet wat te doen nu dat ist belangrijkste.

Maar mocht er iemand het kunnen bevestigen of dit klopt of niet, dat het via de iPhone zelf naar youtube tot max 1080 gaat............. dan zit er niets anders op dan het altijd naar pc te converteren eerst.
Met een simpele zoekopdracht "iphone uploaden 4k youtube" krijg ik honderden sites die het uitleggen. Waaronder:
Helaas kan dit niet rechtstreeks via de YouTube-app, aangezien die het materiaal net als Facebook en WhatsApp verkleint naar 1080p. Gelukkig ben je hierdoor niet genoodzaakt om een laptop of desktop op te zoeken.

Open je 4K-video in iMovie en exporteer hem vanaf deze app. Als je de video via iMovie rechtstreeks deelt naar YouTube, behoudt de video zijn resolutie en upload je de video in 4K.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 09-11-2023 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:26

pdavie2311

Live life to the fullest..

Spoed! Ik vraag het even hier. iPhone 11 van onze dochter reageert niet meer op scherm? Kan hem niet opnieuw opstarten omdat ik het schuifje dus niet kan aanklikken op het scherm. Pincode voor Siri bijvoorbeeld reageert het scherm ook niet op. Volume hoog, volume laag en zijknop inhouden doet ook niks! Iemand idee hoe ik weer in de telefoon kom. Ze moet een eind fietsen naar school straks en wil wel dat ze bereikbaar is..

Edit, we kregen Apple logo met opstarten maar sim en telefoon kunnen we dus nu niet activeren…

[ Voor 10% gewijzigd door pdavie2311 op 09-11-2023 08:16 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:47
pdavie2311 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:15:
Spoed! Ik vraag het even hier. iPhone 11 van onze dochter reageert niet meer op scherm? Kan hem niet opnieuw opstarten omdat ik het schuifje dus niet kan aanklikken op het scherm. Pincode voor Siri bijvoorbeeld reageert het scherm ook niet op. Volume hoog, volume laag en zijknop inhouden doet ook niks! Iemand idee hoe ik weer in de telefoon kom. Ze moet een eind fietsen naar school straks en wil wel dat ze bereikbaar is..

Edit, we kregen Apple logo met opstarten maar sim en telefoon kunnen we dus nu niet activeren…
Je doet de volume-up, volume-down en sleep/wake combo goed? Ik heb vaker meegemaakt dat mensen dit riedeltje net niet goed genoeg doen. Pak voor de zekerheid even een videotje erbij en doe met de persoon die het voordoet even mee.

Met niet activeren bedoel je niet voorbij de passcode invoer? Of letterlijk een setup scherm met dat hij niet activeert? Als dat het tweede is en samenvalt met slechte touch vermoed ik bijna waterschade, maar ik ken de historie niet en heb het toestel niet voor me liggen natuurlijk.

Wat je evt kan proberen is een restore met een pc/Mac. In geval van een Mac inpluggen en power vasthouden tot recoveryscherm in beeld in is en dan in Finder verder gaan. Data ben je kwijt tenzij je een backup hebt. Helpt dat ook niet? Ga naar een betrouwbare reparatieshop (of als je het zelf kan) om de flexkabels van de accu en scherm opnieuw in te pluggen. Lost dat het ook niet op en alles lijkt verder in orde dan vrees ik voor je dat je een nieuw scherm nodig hebt. IRP/AASP locaties kunnen je helpen met behoud van evt fabrieksgarantie en een vervanging zonder melding in de instellingen, locaties die kunnen microsolderen kunnen ongeveer hetzelfde bieden behalve evt garantiebehoud en alle overige mag je hopen dat ze TrueTone gegevens overzetten.

Alles even uit mijn glazen bol maar je kan even vooruit denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:26

pdavie2311

Live life to the fullest..

sigmundfreund schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:37:
[...]

Je doet de volume-up, volume-down en sleep/wake combo goed? Ik heb vaker meegemaakt dat mensen dit riedeltje net niet goed genoeg doen. Pak voor de zekerheid even een videotje erbij en doe met de persoon die het voordoet even mee.

Met niet activeren bedoel je niet voorbij de passcode invoer? Of letterlijk een setup scherm met dat hij niet activeert? Als dat het tweede is en samenvalt met slechte touch vermoed ik bijna waterschade, maar ik ken de historie niet en heb het toestel niet voor me liggen natuurlijk.

Wat je evt kan proberen is een restore met een pc/Mac. In geval van een Mac inpluggen en power vasthouden tot recoveryscherm in beeld in is en dan in Finder verder gaan. Data ben je kwijt tenzij je een backup hebt. Helpt dat ook niet? Ga naar een betrouwbare reparatieshop (of als je het zelf kan) om de flexkabels van de accu en scherm opnieuw in te pluggen. Lost dat het ook niet op en alles lijkt verder in orde dan vrees ik voor je dat je een nieuw scherm nodig hebt. IRP/AASP locaties kunnen je helpen met behoud van evt fabrieksgarantie en een vervanging zonder melding in de instellingen, locaties die kunnen microsolderen kunnen ongeveer hetzelfde bieden behalve evt garantiebehoud en alle overige mag je hopen dat ze TrueTone gegevens overzetten.

Alles even uit mijn glazen bol maar je kan even vooruit denk ik.
Thanx!! Met video erbij lukte het! Gelukkig!!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
twodigits schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:19:
[...]

Krijg gisterenavond ineens een mailtje dat de telefoon vandaag afgeleverd wordt. Dat is dus maar 4 dagen levertijd... _/-\o_

.
Update: geleverd! vanavond overzetten
Gisterenavond via iCloud de telefoon overgezet.
Vanaf de 2020 SE is de 15 Pro wel een grote stap hoor, met name het grotere en veel betere scherm valt op. De telefoon zelf is eigenlijk niet eens zo heel veel groter, ik dacht dat het verschil groter zou zijn. 120Hz vs de 60Hz van de iPhone 14 van mijn vrouw merkte ik eigenlijk niet. De telefoon werkt heel soepel en snel, dat is echt wel een upgrade die de moeite waard is. Dan merk je toch dat zo'n bijna 4 jaar oude SE slomer is.

De overgang van Touch ID naar Face ID is even wennen, maar dat gaat wel lukken, Face ID is eigenlijk makkelijker bedacht ik me na het inloggen op een aantal apps. Wat de camera betreft heb ik er nog weinig mee kunnen oefenen maar eerste indruk is impressive. Nadeel is dat bij het op tafel leggen de camera's uitsteken. Maar ik moet nog een hoesje ontvangen, ik verwacht dat het daarmee minder gaat zijn.

Heel eerlijk denk ik dat ik met een gewone 15 net zo goed af was geweest, maar ik ga 'm niet ruilen, daarvoor is de Pro teveel een hebbeding >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperoo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:16
Hoe zijn de ervaringen met de gekleurde 15 pro telefoons inmiddels? Ik heb de 15 pro max besteld bij een bekende web winkel voor telefoons, echter is het pakket zoek geraakt en nooit aangekomen op het afhaal punt, (gestolen door iemand?) door Post NL, wacht nu het onderzoek af.
Maar inmiddels is de telefoon al niet meer op voorraad (natural titanium) en maandag heb ik wederom contact met ze voor een oplossing. Ik loop wellicht wat vooruit, maar de kans bestaat dat de naturel Tita niet leverbaar is wat weer langer wachten betekend. Dus wellicht bieden ze een kleur aan die wel in voorraad is.
Maar enige wat mij weerhoud is de kans op beschadigingen door gebruik waardoor die coating eraf gaat langzaam.

Heeft iemand dit al ervaren met bijv. de zwarte uitvoering ? (zoek functie in dit topic gebruik en lees dat met scherpe voorwerpen duidelijk krassen evident zijn)

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Dennisdn schreef op donderdag 9 november 2023 @ 05:49:
[...]

Met een simpele zoekopdracht "iphone uploaden 4k youtube" krijg ik honderden sites die het uitleggen. Waaronder:
[...]
Ok, thx….
Nochtans gezocht maar niet meteen op uit gekomen.
Ik ga het komende week testen bij een nieuw filmpke.

Mijn 1ste filmpje is goed geslaagd, video camera bij de iPhone is niet perfect, dat is geen enkele video camera op een smartphone maar wel de beste gevolgd door de S23 Ultra wat mij betreft.

In en uitzoomen werkt ook veel beter dan bij de android phones. Zeer tevreden en daarom heb ik de iPhone gekocht ook, vooral voor de video camera. Pas op, filmpkes met de 23 en s23 ultra zijn ook mega goed, weinig op aan te merken ook, maar de iPhone doet het nog een (klein) beetje beter merk ik. En stukken beter dan de pixel en oneplus in het in en uitzoomen en herfocussen etc….

Er was 1 dingetje nog tis juist; mijne hond kwam te wit over op de video, valt daar iets aan te doen? Instelling die daar voor zorgt of door de HDR die aanstaat?

[ Voor 7% gewijzigd door Reetkeverke op 09-11-2023 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
twodigits schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:18:
[...]

Gisterenavond via iCloud de telefoon overgezet.
Vanaf de 2020 SE is de 15 Pro wel een grote stap hoor, met name het grotere en veel betere scherm valt op. De telefoon zelf is eigenlijk niet eens zo heel veel groter, ik dacht dat het verschil groter zou zijn. 120Hz vs de 60Hz van de iPhone 14 van mijn vrouw merkte ik eigenlijk niet. De telefoon werkt heel soepel en snel, dat is echt wel een upgrade die de moeite waard is. Dan merk je toch dat zo'n bijna 4 jaar oude SE slomer is.

De overgang van Touch ID naar Face ID is even wennen, maar dat gaat wel lukken, Face ID is eigenlijk makkelijker bedacht ik me na het inloggen op een aantal apps. Wat de camera betreft heb ik er nog weinig mee kunnen oefenen maar eerste indruk is impressive. Nadeel is dat bij het op tafel leggen de camera's uitsteken. Maar ik moet nog een hoesje ontvangen, ik verwacht dat het daarmee minder gaat zijn.

Heel eerlijk denk ik dat ik met een gewone 15 net zo goed af was geweest, maar ik ga 'm niet ruilen, daarvoor is de Pro teveel een hebbeding >:)
Dat was voor mij ook een grote vrees, ga ik de fingerscan niet missen? Maar door dat die face id zo zot goed werkt op de iPhone, ik mis het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Jasperoo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:27:
Hoe zijn de ervaringen met de gekleurde 15 pro telefoons inmiddels? Ik heb de 15 pro max besteld bij een bekende web winkel voor telefoons, echter is het pakket zoek geraakt en nooit aangekomen op het afhaal punt, (gestolen door iemand?) door Post NL, wacht nu het onderzoek af.
Maar inmiddels is de telefoon al niet meer op voorraad (natural titanium) en maandag heb ik wederom contact met ze voor een oplossing. Ik loop wellicht wat vooruit, maar de kans bestaat dat de naturel Tita niet leverbaar is wat weer langer wachten betekend. Dus wellicht bieden ze een kleur aan die wel in voorraad is.
Maar enige wat mij weerhoud is de kans op beschadigingen door gebruik waardoor die coating eraf gaat langzaam.

Heeft iemand dit al ervaren met bijv. de zwarte uitvoering ? (zoek functie in dit topic gebruik en lees dat met scherpe voorwerpen duidelijk krassen evident zijn)

Thanks.
Bij de iPhone is het idd het beste om een cover en screen of glassprotector te laten opleggen.
Ik heb ook al gezien dat het snel durft krassen en helaas ook het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Jasperoo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:27:

Thanks.
ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat de kleur van het metaal afgaat bij iPhones.
mijn vorige iphones, zwarte5 - rode 8 - groen 11P, hebben altijd mooi hun kleur behouden.

Nu dat natural titanium is wel erg mooi, zijkant van de phone doet me wat denken aan de zijkanten van de iphone4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuran
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-02 07:14
Iemand enig idee hoe het kan dat op bepaalde momenten delen van het scherm donkerder zijn dan andere delen, voorbeeld bij bijvoorbeeld Facebook ene filmpje is vel en andere is donker..?

thurantjee#2531 GoT clan member

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:09
thuran schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:14:
Iemand enig idee hoe het kan dat op bepaalde momenten delen van het scherm donkerder zijn dan andere delen, voorbeeld bij bijvoorbeeld Facebook ene filmpje is vel en andere is donker..?
Ja, dat heb ik ook. Volgens mij heeft dat met HDR te maken. Ik heb dat ook sinds iOS 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuran
  • Laatst online: 26-02 07:14
Dennisweb schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:34:
[...]

Ja, dat heb ik ook. Volgens mij heeft dat met HDR te maken. Ik heb dat ook sinds iOS 17.
Jaa vind het voor mezelf soms vrij irritant die wisseling erin haha

thurantjee#2531 GoT clan member

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-02 22:01
Instagram is traag en laggy heb ik gemerkt op mijn iphone. Dus even een speedtest gedaan, en blijkt dat ik maar een derde van de snelheid behaal op tov android/laptop. Dus ik heb instagram opnieuw geinstalleerd, en ook alle stappen in onderstaande video overlopen, zonder succes. Iemand een idee aan wat dit zou kunnen liggen?

YouTube: How to Fix Slow Wi-Fi on iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
nazimv schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:58:
Instagram is traag en laggy heb ik gemerkt op mijn iphone. Dus even een speedtest gedaan, en blijkt dat ik maar een derde van de snelheid behaal op tov android/laptop. Dus ik heb instagram opnieuw geinstalleerd, en ook alle stappen in onderstaande video overlopen, zonder succes. Iemand een idee aan wat dit zou kunnen liggen?

YouTube: How to Fix Slow Wi-Fi on iPhone
Hier alles oke, iPhone eens uitgezet?
https://www.dz-techs.com/...-lagging-fix-android-ios/

[ Voor 5% gewijzigd door Reetkeverke op 09-11-2023 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-02 22:01
ja, dat had ik ook al geprobeerd

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
iPhone 15 zwart is binnen.

Gemengde gevoelens. Er is uiteraard helemaal niets mis met de telefoon, voelt goed, snel, alles helemaal prima. Maar je leest dit vanuit het standpunt van een iPhone 13 mini ultra-fan.

Die mensen bestaan, ben ik eentje van. De mini is misschien de beste telefoon die Apple ooit heeft gemaakt. Zo sta ik er in.

Maar ik had een zeker budget te spenderen (dat bruto-netto verhaal) dus een iPhone is dan steeds een gemakkelijke keuze om dat te optimaliseren. Duur ding, dus perfect voor dat soort aankoopregeling. Dus toch maar overstag gegaan.

Maar wat zal ik de mini missen ;w ;w

Ik gebruik nogal vaak control center (flashlight, helderheid, volume, andere buttons) en het viel me meteen op hoe gemakkelijk je kan swipen op de mini en hoe ver en oncomfortabel het is op een 6,1". Daar moet ik wel aan wennen :/

Je krijgt voor die extra grootte ook niets terug. De hele interface is gewoon groter (zelfde aantal iconen, buttons, ...) dus het voelt nogal wrang dat je de handelbaarheid van een mini opgeeft en er naar interface niets voor terug krijgt. Grotere batterij, dat wel, dat snap ik.

Ja, media consumptie (filmpjes, gamen) zijn groter op een groter scherm. Maar dat doe ik bijna nooit op een telefoon. Dit is een apparaat voor handige apps, utilities en communicatie, en dat kan prima op een 5.4". Zelfs een youtube filmpje kan eigenlijk prima, uiteindelijk maakt het voor video ook niet uit. Vroeger keken we videoclips op het schermpje van een iPod :P

Tja, het is wat het is. Aangezien de mini's EOL zijn, dacht ik, ooit moet ik toch over naar de standaardmaat. Dan kan ik het net zo goed nu doen. De 15 wordt algemeen zeer goed gereviewed en ontvangen, en is toch een mooie update. Usb-c is op zich al een mooie feature dit jaar.

Ik heb nog een halve twijfel of ik 'm toch niet terug stuur (onwaarschijnlijk, je kan het niet zo gemakkelijk terugsturen omdat het bedrag niet zomaar teruggestort kan worden, aangezien het rechtstreeks uit je bruto loon betaald wordt. En dat potje is afgesloten voor dit fiscale jaar).

Een ding is zeker, de 15 plus of pro max is absoluut niets voor mij. Blij dat ik dit ook meteen weer bevestigd zie en 100% zeker ben. Toch opnieuw aan getwijfeld dit jaar, eventueel omwille van de batterijduur. Maar erg blij dat ik er toch van afgezien heb. Een plus zou veel en veel te groot zijn.

Ik vind ook de 15 op het randje aan de zware kant.

Blijkt toch maar weer dat ik geen 'pro-boi' ben. Ook daar opnieuw veel getwijfeld dit jaar, maar telkens als ik de non-pro haal, heb ik de bevestiging dat de non-pro het toestel is voor mij. En dat heeft met geld of budget eigenlijk niets te maken, want bijna even duur.
  • Camera is goed genoeg voor mij. Ik heb enkel nood aan 1, max 2 goede lenzen. 3x, 5x is geen noodzaak.
  • Het gewicht, zelfs in titanium, zou voor mij wel een dingetje zijn.
  • De looks van een pro zijn nogal 'sweaty nerd'. Persoonlijk dingetje, dat gigantisch en sterk uitstekend camera eiland vind ik niet mooi. Liever een minder opvallende telefoon
  • Die 60 Hz merk ik helemaal niets van. Ik ervaar wel het verschil op een iPad pro, en op m'n pc scherm. Maar niet op een iPhone. Ik vermoed dat het sterk afhankelijk is van de grootte van het scherm of het echt een enorme meerwaarde is. Een venster verslepen op een 27inch aan 144 Hz is opmerkelijk vloeiend, maar of het echt veel toevoegt bij het scrollen op een 6,1" schermpje, voor mij persoonlijk niet.
  • Ik steek het budget liever in veel opslag (256Gb) dan de pro features. Op die manier leun ik minder op cloud storage, en kan ik veel lokaal doen, wat m'n voorkeur heeft
En tja, de kleuren zijn dit jaar ondermaats en teleurstellend. Door wat apple dit jaar heeft gedaan, is er eigenlijk maar 1 optie voor mij. Zwart. Jammer, vroeger zou ik me wel eens laten verleiden hebben door een aparte kleur, maar dit jaar zijn de kleuren
- urine
- grasvlekken op een witte vloer
- hard ice wit
- pink

Nee bedankt. Ondanks de finger prints verkies ik ook de meer gesatureerde, blinkende gloss blacks. Opnieuw persoonlijk.

Al bij al toch wel blij, maar ik zal toch flink moeten wennen aan de grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-04 21:51
Amos_x schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:55:

Gemengde gevoelens. Er is uiteraard helemaal niets mis met de telefoon, voelt goed, snel, alles helemaal prima. Maar je leest dit vanuit het standpunt van een iPhone 13 mini ultra-fan.

Die mensen bestaan, ben ik eentje van. De mini is misschien de beste telefoon die Apple ooit heeft gemaakt. Zo sta ik er in.

Maar ik had een zeker budget te spenderen (dat bruto-netto verhaal) dus een iPhone is dan steeds een gemakkelijke keuze om dat te optimaliseren. Duur ding, dus perfect voor dat soort aankoopregeling. Dus toch maar overstag gegaan.

Ik gebruik nogal vaak control center (flashlight, helderheid, volume, andere buttons) en het viel me meteen op hoe gemakkelijk je kan swipen op de mini en hoe ver en oncomfortabel het is op een 6,1". Daar moet ik wel aan wennen :/

Je krijgt voor die extra grootte ook niets terug. De hele interface is gewoon groter (zelfde aantal iconen, buttons, ...) dus het voelt nogal wrang dat je de handelbaarheid van een mini opgeeft en er naar interface niets voor terug krijgt. Grotere batterij, dat wel, dat snap ik.

Ja, media consumptie (filmpjes, gamen) zijn groter op een groter scherm. Maar dat doe ik bijna nooit op een telefoon. Dit is een apparaat voor handige apps, utilities en communicatie, en dat kan prima op een 5.4". Zelfs een youtube filmpje kan eigenlijk prima, uiteindelijk maakt het voor video ook niet uit. Vroeger keken we videoclips op het schermpje van een iPod :P

Tja, het is wat het is. Aangezien de mini's EOL zijn, dacht ik, ooit moet ik toch over naar de standaardmaat. Dan kan ik het net zo goed nu doen. De 15 wordt algemeen zeer goed gereviewed en ontvangen, en is toch een mooie update. Usb-c is op zich al een mooie feature dit jaar.

Ik heb nog een halve twijfel of ik 'm toch niet terug stuur (onwaarschijnlijk, je kan het niet zo gemakkelijk terugsturen omdat het bedrag niet zomaar teruggestort kan worden, aangezien het rechtstreeks uit je bruto loon betaald wordt. En dat potje is afgesloten voor dit fiscale jaar).

Een ding is zeker, de 15 plus of pro max is absoluut niets voor mij. Blij dat ik dit ook meteen weer bevestigd zie en 100% zeker ben. Toch opnieuw aan getwijfeld dit jaar, eventueel omwille van de batterijduur. Maar erg blij dat ik er toch van afgezien heb. Een plus zou veel en veel te groot zijn.

Blijkt toch maar weer dat ik geen 'pro-boi' ben. Ook daar opnieuw veel getwijfeld dit jaar, maar telkens als ik de non-pro haal, heb ik de bevestiging dat de non-pro het toestel is voor mij. En dat heeft met geld of budget eigenlijk niets te maken, want bijna even duur.
  • Camera is goed genoeg voor mij. Ik heb enkel nood aan 1, max 2 goede lenzen. 3x, 5x is geen noodzaak.
  • De looks van een pro zijn nogal 'sweaty nerd'. Persoonlijk dingetje, dat gigantisch en sterk uitstekend camera eiland vind ik niet mooi. Liever een minder opvallende telefoon
  • Die 60 Hz merk ik helemaal niets van. Ik ervaar wel het verschil op een iPad pro, en op m'n pc scherm. Maar niet op een iPhone. Ik vermoed dat het sterk afhankelijk is van de grootte van het scherm of het echt een enorme meerwaarde is. Een venster verslepen op een 27inch aan 144 Hz is opmerkelijk vloeiend, maar of het echt veel toevoegt bij het scrollen op een 6,1" schermpje, voor mij persoonlijk niet.
  • Ik steek het budget liever in veel opslag (256Gb) dan de pro features. Op die manier leun ik minder op cloud storage, en kan ik veel lokaal doen, wat m'n voorkeur heeft
En tja, de kleuren zijn dit jaar ondermaats en teleurstellend. Door wat apple dit jaar heeft gedaan, is er eigenlijk maar 1 optie voor mij. Zwart. Jammer, vroeger zou ik me wel eens laten verleiden hebben door een aparte kleur, maar dit jaar zijn de kleuren
- urine
- hard ice wit
- pink

Nee bedankt. Ondanks de finger prints verkies ik ook de meer gesatureerde, blinkende gloss blacks. Opnieuw persoonlijk.

Eerlijk verhaal!Maar waarom ben je nu al dan al overgestapt? Je had toch nog wel even vooruit gekund met de mini? Of is deze defect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
@Amos_x
Dat uitstekende camera eiland op de pro is inderdaad minder fraai maar ook onhandig bij het neerleggen van de telefoon. De pro ziet er verder wel goed uit vind ik, de kleuren van de pro zijn veel beter (strakker, zakelijk, gewoon mooier) dan van de non- pro. Wat die 120/ 60Hz betreft, ik merk het ook niet.

Zelf vind ik het 6.1 inch scherm wel prettig, het is een stuk relaxter kijken dan dat kleine scherm van de SE (4.7") die ik hiervoor gebruikte.

Overigens, hoe handig is USB-c als alle kabels in huis Lightning zijn.... maar goed, heb er eentje bij het toestel gekregen en eentje aangeschaft voor op kantoor, dan kan ik op beide plekken laden. Het gemak hiervan ligt waarschijnlijk 'in de toekomst'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
De waarden schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:13:
[...]

Eerlijk verhaal!Maar waarom ben je nu al dan al overgestapt? Je had toch nog wel even vooruit gekund met de mini? Of is deze defect?
Nee hoor, werkt prima. Had ik nog gemakkelijk 4 jaar mee kunnen doen. Batterij is 'moe', maar dat zijn ze op die minis allemaal na een jaar/twee jaar (85%)

Met die loonoptimalisatie regelingen die hier wel eens voorbij komen ("bruto voor netto"), zijn er afhankelijk van de werkgever wel limieten. Een telefoon per twee jaar bvb, of een pc per drie jaar. Ik maak er graag gebruik van, maar kon dus geen pc, laptop of tablet meer nemen. Dus maar weer een telefoon. Dat is gemakkelijk en hoef ik verder niet zoveel over na te denken (basis iPhone, laatste model, 256 Gb, zwart, op de bestelknop rammen en klaar)

Zonder die regeling zat ik nu nog lekker op de 13 mini, zeker en vast.
twodigits schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:32:
@Amos_x
Dat uitstekende camera eiland op de pro is inderdaad minder fraai maar ook onhandig bij het neerleggen van de telefoon. De pro ziet er verder wel goed uit vind ik, de kleuren van de pro zijn veel beter (strakker, zakelijk, gewoon mooier) dan van de non- pro. Wat die 120/ 60Hz betreft, ik merk het ook niet.
De kleur van non-pro kan ook zakelijk zijn, als je zwart neemt. Op dat gebied is er weinig verschil tussen een zwarte pro en een zwarte non-pro. Eerlijk vind ik het zwart op de non-pro nog net iets beter, net iets donkerder. De *andere* kleuren van de pro zijn inderdaad beter (zakelijker), blauw, natural, ...
Zelf vind ik het 6.1 inch scherm wel prettig, het is een stuk relaxter kijken dan dat kleine scherm van de SE (4.7") die ik hiervoor gebruikte.
Nu haal je ook wel het andere uiterste aan, dan is groter inderdaad een verademing. Ik heb het over een 5.4" iPhone mini. Perfect in het midden. Die verademing had ik al beleefd in de overgang van een SE 2020 4.7" naar een mini 5.4". Dat was voor mij voldoende.
Overigens, hoe handig is USB-c als alle kabels in huis Lightning zijn.... maar goed, heb er eentje bij het toestel gekregen en eentje aangeschaft voor op kantoor, dan kan ik op beide plekken laden. Het gemak hiervan ligt waarschijnlijk 'in de toekomst'.
Idem, ook massa's lightning liggen overal (die onder andere bij het toetsenbord, muis, magic touchpad, airpods pro enz... kwamen). Maar op zich heb ik ook genoeg usb-c liggen. Dus die 'toekomst' is al relevant in mijn geval. Sowieso op het werk fijn om even de lader uit de laptop te halen en de phone wat bij te laden, als je nu net niet die lightning mee hebt om een of andere reden.

Ik heb wel meer tech rondslingeren dan enkel telefoons, dus daar horen ook genoeg usb-c kabels bij. Al was het maar de usb-c kabel van m'n iPad pro. Had je hiervoor echt geen enkele usb-c kabel dat je er eentje hebt moeten aanschaffen? Ik verdrink er bijna in denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
@Amos_x ik snap je kijk, en uiteraard ga je wisselen als je gebruik kan maken van het caffetaria-plan, dat kunnen we in ons bedrijf nog niet, daar tegenover staat dat ik gewoon een nieuwe telefoon mag uitkiezen welke ik wil/denk nodig te hebben en wanneer ik dat nodig acht.

Weet niet wat beter is, mijn 11Pro (midnightGreen, mooiste wat apple ooit uitbracht) voldeed eigenlijk nog best maar ik wou weer eens wat nieuws..
Natural Titanium blijft mooi om naar te kijken, op grijze dagen of wit licht strak metaal maar op zonnige dagen of geler binnenlicht heeft het een gouden gloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Die 6.1" voelt een beetje als een bejaarden telefoon eigenlijk (half dagje in bezit). Ik heb steeds veel tabs open op safari. In de grid view (2 tabs naast elkaar). Dan ziet elke tab er zo groot en 'teletubbie-interface' achtig uit.

Ook regelmatig veel tabs sluiten (naar het kruisje gaan) is merkbaar moeizamer (alles is relatief natuurlijk) maar ik moet met m'n duim echt veel meer 'reachen' naar al die dingen.

En dan heb ik echt grote handen. Geen idee hoe de gebruiker met gemiddelde handgrootte dit ervaart. Best wel 'vermoeiend' (ok, relatief weer, ik wil echt niet overkomen als een first world problem gevalletje, er zijn ergere dingen in de wereld. Context!)

De dynamic island vind ik wel een leuke toevoeging. En usb-c is ook wel fijn.

Ik ga 'm denk ik toch naked proberen, dan is het even breed als een mini met spigen slimfit case. En AC+ bij aanschaffen.

Edit: Een plus of max is dan toch helemaal bizar?? 4 enorme iconen, niets extra 'ruimte' op het scherm want alles is gewoon meer opgeblazen. Dat is dan echt een netflix/youtube/social media/tiktok telefoon, toch?

Allemaal dingen die ik nauwelijks doe op een telefoon. Behalve youtube, maar eerlijk, zelfs op 4,7" komt de meeste youtube content goed over. Het gaat toch vaak over casual geschoten video en niet de nieuwste scorcese. Apart...

[ Voor 20% gewijzigd door Amos_x op 10-11-2023 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

- urine
- hard ice wit
- pink

De Mini is ook nog steeds een van mijn favoriete formaten die Apple ooit gemaakt heeft. Alleen voor mijn gebruik (en het gebrek aan sommige functies zoals 120hz etc) is die helaas niet toereikend.

Het liefst zou ik een 16 Mini Pro zien, vrijwel alle functies van de Pro maar dan in Mini formaat (wellicht een wat lager geclockte CPU vanwege hitte / batterij). Dan stap ik per direct over.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 13:08

- urine
- hard ice wit
- pink

Hier (s)preekt ook een Mini-liefhebber! :+

Mini 12 en 13 gehad, beide overgedaan naar de kleinste man in het gezin. Die heeft nog steeds de 13 Mini in gebruik, maar wilt nu de Pro. Tja, ziet niet beter van z’n vader en de buitenwereld. Al is hij wel iemand die alles uitpluist en dus echt nu een Pro zou willen. Maar dat even terzijde.

Ik dacht dat er ook geen leven was na de 13 Mini. Kleine handjes, altijd goed en strak gekleed dus weinig opbergruimte tenzij je vrouwen wilt laten denken dat je twee van die dingen onderin hebt hangen. ;)

Maar…niets is minder waar. Overgestapt naar 14 Pro en de voordelen hebben de nadelen weggestreept. Ik zag ook nooit het 120hz verhaal, totdat je terugstapt van 120hz naar 60hz scherm. Van de week nog gedaan, want moest even kijken naar wat accounts van zoonlief. Wat een verschil! Het vloeiende is er gelijk van af. Alsof er stroop aan het scherm plakt. Dat had ik ook al met de iPad Mini als ik die weer eens test in een store. Kan ik ook niet meer aan wennen na een iPad Pro 120hz. Hoop nog steeds, zoals je weet, op een iPad Pro Mini. Camera’s zijn ook een enorm pluspunt. Ik maak graag herinneringen en kijk dat graag terug. Geen tijd voor, daar niet van. >:) Ik gebruik het toestel ook meer zakelijk, zo eerlijk moet ik zijn. Vooral met offertes en inmetingen heb ik goede foto’s nodig. Mini is vast voldoende, maar ja dan denk ik weer dat ik met de Pro beter af ben.

Als je een Mini dus afzet tegen een Pro dan is de stap enorm. Zet je de 15 Pro af tegen de gewone 15 dan zal het verschil minder zijn. Al kan ik je vertellen dat het ProMotion display een enorm pluspunt is. Dus ik zou je echt aan willen raden om voor een Pro te gaan indien dat nog kan. Je went er echt heel snel aan.

Zo! Hart gelucht, pak van m’n hart etc. Ik hoop je te hebben geholpen. Vroeger vond ik je maar een rare snijboon op dit forum met je constante uitleg over alles. Alsof je je zelf moest overtuigen, maar je bent eigenlijk gewoon een beetje van hetzelfde als mij dus heb je een plek gegeven ;)

Maar even zonder dollen: dat constante nadenken over vanalles is af en toe vermoeiend hè?! Belangrijkste is een goed gevoel. Als jij je prettig voelt bij je gewone iPhone 15 dan gewoon houden. Ik raad je alleen een 15 Pro aan. Ga niet terug naar de Mini iig, dat moet je helaas gaan vergeten. Hopelijk ooit een iPhone 16 Pro Mini ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
twodigits schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:32:

Dat uitstekende camera eiland op de pro is inderdaad minder fraai maar ook onhandig bij het neerleggen van de telefoon.
Inmiddels is mijn leren Decoded 2-in-1 case binnen, waarmee dit wereldprobleem 8) ook weer is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
Ik heb mijn eerste screenprotector al stuk. Gelijk maar een nieuwe besteld die hopelijk langer meegaat. Gelijk een screenprotector voor het cameraeiland mee besteld. Past perfect in de case nog gelukkig.

Dan heb ik nog wat vreemds trouwens. Als ik in de auto stap schakelt hij altijd direct draadloos over op carplay. Werkt gewoon super. Ik leg hem dan altijd gelijk aan de bedrade lader, omdat de draadloze in de auto voor geen ene meter werkt.

Soms zet ik via carplay een youtube playlist aan. Heb geen abo op yt dus scherm blijft dan aan. Het rare is dat wanneer hij aan de kabel hangt om te laden de youtube video's niet af gaan spelen.
Ze starten pas als ik de laadkabel los koppel. Als de video dan eenmaal speelt kan ik de kabel er gewoon in doen en blijft hij spelen.
Was overigens bij mijn vorige 11 pro ook al zo.
Is dat al bij meer mensen opgevallen?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Die programma's om je iPhone filmpjes aan elkaar te hangen zijn hier ook nog geen succes.
Het lukt wel, ik zet het in 4K ook, converteren maar en dat lukt maar dan zie ik steeds opnieuw dat er kwaliteitsverlies is.
Of ik doe wat fout of het is normaal dat er kwaliteitsverlies is?
Ik heb het met imovie gedaan op de iPhone, kwaliteitsverlies ook en derna op de pc met openshot en hetzelfde probleem.

Mensen met enige ervaring hier die zo programmakes gebruiken en weten hoe dat moet of welke programmakes waarbij je geen kwaliteitsverlies hebt? Dat wil ik echt niet, je koopt geen top smartphone met een goede video camera om erna uw filmpkes van bv 6Gb naar 1,5Gb te zien gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Reetkeverke
DaVinci Resolve is goed en gratis. Let er goed op dat je de instellingen voor de exportfunctie naar wens instelt.
https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
Redondo1982 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:50:

Maar…niets is minder waar. Overgestapt naar 14 Pro en de voordelen hebben de nadelen weggestreept. Ik zag ook nooit het 120hz verhaal, totdat je terugstapt van 120hz naar 60hz scherm. Van de week nog gedaan, want moest even kijken naar wat accounts van zoonlief. Wat een verschil! Het vloeiende is er gelijk van af. Alsof er stroop aan het scherm plakt. Dat had ik ook al met de iPad Mini als ik die weer eens test in een store. Kan ik ook niet meer aan wennen na een iPad Pro 120hz. Hoop nog steeds, zoals je weet, op een iPad Pro Mini. Camera’s zijn ook een enorm pluspunt. Ik maak graag herinneringen en kijk dat graag terug. Geen tijd voor, daar niet van. >:) Ik gebruik het toestel ook meer zakelijk, zo eerlijk moet ik zijn. Vooral met offertes en inmetingen heb ik goede foto’s nodig. Mini is vast voldoende, maar ja dan denk ik weer dat ik met de Pro beter af ben.

Als je een Mini dus afzet tegen een Pro dan is de stap enorm. Zet je de 15 Pro af tegen de gewone 15 dan zal het verschil minder zijn. Al kan ik je vertellen dat het ProMotion display een enorm pluspunt is. Dus ik zou je echt aan willen raden om voor een Pro te gaan indien dat nog kan. Je went er echt heel snel aan.
Ik heb dit toch maar eens gedaan op de Pro, dat terugzetten van 120Hz naar 60Hz, via 'beweging beperken' en verrek. Het scheelt inderdaad. Vooral met scrollen loopt het beeld veel soepeler als je 'm niet beperkt. Ook het openen en sluiten van apps ziet er soepeler uit, minder 'stroperig' zoals je zegt is goed omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb in dit topic meermaals gelezen dat mensen hebben ingesteld dat hun 15, oplaadt tot 80 procent (indien ingesteld). Af en toe schiet ie dan naar 100 procent, dat is beter voor de batterij.

Ik heb nu 2,5 week de iPhone 15 Pro Max en altijd opladen tot 80 procent ingeschakeld. Echter is mijn telefoon nog nooit tot 100% opgeladen. Kan dat kwaad? Ik ben wel benieuwd hoe vaak hij dan doorlaadt naar 100%. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Steeffoon schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:49:
Ik heb in dit topic meermaals gelezen dat mensen hebben ingesteld dat hun 15, oplaadt tot 80 procent (indien ingesteld). Af en toe schiet ie dan naar 100 procent, dat is beter voor de batterij.

Ik heb nu 2,5 week de iPhone 15 Pro Max en altijd opladen tot 80 procent ingeschakeld. Echter is mijn telefoon nog nooit tot 100% opgeladen. Kan dat kwaad? Ik ben wel benieuwd hoe vaak hij dan doorlaadt naar 100%. Iemand een idee?
Ik heb mijn 15PM sinds launch en hij heeft het volgens mij al 3 keer gedaan nu. Gebeurt echt niet zo vaak bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-05 17:44
Anderen een ferme batterij verbetering gemerkt sinds 17.1.1? Voor de update had ik een scherm tijd van ongeveer 4-5u op mijn 15 pro, en stond er nog ongeveer 30% op de teller savonds. Na de update gaat de batterij vlot twee dagen mee met 9-10u scherm tijd. Ik was vrij teleurgesteld van de batterijduur maar dit vind ik prima nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-06 19:24
Na 3 jaar de 12 pro max is het nu tijd voor een update.
Waar hebben ze de 15 pro max op voorraad in belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Waar kan je die AC+ aanschaffen op de telefoon zelf? Of moet je daarvoor via de webbrowser? Als ik kijk bij: general->about->coverage staat enkel een vermelding van de limited warranty, en een link om de support app te downloaden (waarmee je dan weer afspraken kan maken)

Op de apple account page dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 03-06 21:38

page404

Website says no

Aardappelnoot schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 00:15:
Anderen een ferme batterij verbetering gemerkt sinds 17.1.1? Voor de update had ik een scherm tijd van ongeveer 4-5u op mijn 15 pro, en stond er nog ongeveer 30% op de teller savonds. Na de update gaat de batterij vlot twee dagen mee met 9-10u scherm tijd. Ik was vrij teleurgesteld van de batterijduur maar dit vind ik prima nu.
Ja en als Flitsmeister met een update komt doe ik er vast meer dan een dag mee :D

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

nokie schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:52:
[...]

Ik heb mijn 15PM sinds launch en hij heeft het volgens mij al 3 keer gedaan nu. Gebeurt echt niet zo vaak bij mij.
Ooh, interessant. Ja, vind het lastig te bepalen wanneer die het nou doet, hier dus nog nooit. Maar we wachten dan verder af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ik blijf verwonderd over hoe groot een 6.1" iPhone 15 aanvoelt na 2 jaar iPhone 13 mini. Het klinkt overtrokken, maar wat een baksteen. :X (ik weet dat de overgrote meerderheid van de iPhone users op dit formaat zit, maar ik vergelijk het met een 13 mini)

Mijn hele 'browse-flow' is 'kapot'. De muscle memory van nieuwe pagina's openen, pagina's sluiten (kruisjes klikken), de plaatsen waar je vaak naar toe gaat met de duim (linksboven, rechtsboven). Ik heb het gevoel er altijd naast te rammen. Of toch erg veel de grip op de telefoon moeten veranderen. En dan heb ik echt grote handen.

Ik kan me niet inbeelden dat mensen met normale handen zo'n telefoon nog single-handed kunnen gebruiken.

Ik zal 'm houden, want ik vind het dynamic island wel iets toevoegen, naar multitasking. Niet meer naar die vervelende app switcher moeten om een actieve app te openen (vaak gewoon muziek of apps) is wel een fijne feature.

En de batterijduur is fenomenaal. Sinds donderdagavond 1 cycle, staat nog op 50% nu. Youtube, bluetooth streaming in auto... Dat alleen al is fijn.

Maar ik ben niet meer zo zeker dat ik m'n iPhone 13 mini zomaar doorverkoop. Misschien houd ik 'm wel als backup/travelphone.. Of de 13 mini verkopen en er een tweedehands SE voor terugkopen. (heb nog een SE liggen, maar de touch ID button reageert niet meer na een mislukte vervanging van het scherm door mezelf, jammer! 1 jaar oud. Dacht dat ik het scherm vervangen onder de knie had na 2x op een iPhone 7, niet dus)

[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 11-11-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Amos_x schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:32:
Waar kan je die AC+ aanschaffen op de telefoon zelf? Of moet je daarvoor via de webbrowser? Als ik kijk bij: general->about->coverage staat enkel een vermelding van de limited warranty, en een link om de support app te downloaden (waarmee je dan weer afspraken kan maken)

Op de apple account page dan maar?
<Instellingen>, <Voeg AppleCare+ dekking toe>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Jaymone schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:18:
[...]

<Instellingen>, <Voeg AppleCare+ dekking toe>
Settings -> general -> about? Staat bij mij niets tussen van AC+. Vreemd? Ook online lees ik dat het via 'about-> coverage' moet.

Edit: ik heb geen AC+ aangeschaft bij de aankoop (de telefoon komt niet van apple zelf, maar van een reseller). Moet dus achteraf toegevoegd worden.

Als ik via de website probeer gaat de pagina naar een internationale (engelse) pagina, met prijzen in dollar/maand, en franchise prijzen uitedrukt in dollar (bvb 29 dollar eigen kost bij scherm/backplate/enz..). Weet niet wat ik nu moet doen want heb geen zin in een AC+ die niet lokaal zou gelden.

[ Voor 42% gewijzigd door Amos_x op 11-11-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Amos_x schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:17:
Of de 13 mini verkopen en er een tweedehands SE voor terugkopen.
Maar een 13 Mini is in alles toch beter dan een SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Dennisdn schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:41:
[...]

Maar een 13 Mini is in alles toch beter dan een SE?
klopt, maar omdat ik dan voornamelijk een 15 zou gebruiken (90% van de tijd), en een kleiner model als backup er naast wil, hoeft het geen 13 te zijn. Maar ik loop inderdaad al m'n opties even af. Niet zo belangrijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Amos_x schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:23:
[...]

Settings -> general -> about? Staat bij mij niets tussen van AC+. Vreemd? Ook online lees ik dat het via 'about-> coverage' moet.

Edit: ik heb geen AC+ aangeschaft bij de aankoop (de telefoon komt niet van apple zelf, maar van een reseller). Moet dus achteraf toegevoegd worden.

Als ik via de website probeer gaat de pagina naar een internationale (engelse) pagina, met prijzen in dollar/maand, en franchise prijzen uitedrukt in dollar (bvb 29 dollar eigen kost bij scherm/backplate/enz..). Weet niet wat ik nu moet doen want heb geen zin in een AC+ die niet lokaal zou gelden.
Nee, direct onder <Settings> zou het moeten staan, mits er geen 2 maanden voorbij zijn maar dat lijkt mij niet. En anders kan je het gewoon via de site van Apple zelf of Apple Store app alsnog aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Iemand die weet hoe je het wit minder wit kan maken bij video recording?
De iPhone toont mijn hond veel te wit aan.
De rest lijkt steengoed te zijn maar met honden vooral met veel wit in/aan dan toont die dat veel te hard want zo kei wit ziet mijn hond er niet uit.
Moet ik echt kunnen oplossen want het verpest een stukje je video toch wel, nu is het maar testen dat ik doe maar binnen x tal tijd is het om een deftig filmpke te kunnen maken dus ik moet uitzoeken of dit enigsins te fixen is.

[ Voor 29% gewijzigd door Reetkeverke op 12-11-2023 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 18:16
Reetkeverke schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:02:
De rest lijkt steengoed te zijn maar met honden vooral met veel wit in/aan dan toont die dat veel te hard want zo kei wit ziet mijn hond er niet uit.
Moet ik echt kunnen oplossen want het verpest een stukje je video toch wel, nu is het maar testen dat ik doe maar binnen x tal tijd is het om een deftig filmpke te kunnen maken dus ik moet uitzoeken of dit enigsins te fixen is.
Zou kunnen dat het aan de hdr opname ligt. Sowieso een stand die je vaak beter uit kan laten zag ik als tip op youtube. Probeer eens sdr te filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
darkpluisje schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:20:
[...]

Zou kunnen dat het aan de hdr opname ligt. Sowieso een stand die je vaak beter uit kan laten zag ik als tip op youtube. Probeer eens sdr te filmen?
Oke, ik zal dat eens doen, ik ben het gewoon om HDR aan te zetten ;). Ik heb een simpel filmpke van dikke 14 min gemaakt en heel tevreden van, alles is heel goed, alleen dus de hond of de 2 honden die er in voor kwamen waren volledig opgeblazen haha.

Ik wil de beste filmpjes kunnen maken maar ben geene professional helaas. ;).
De iPhone video camera is steengoed, niet perfect, maar wel de beste die er is vind ik gevolgd door de S23 ultra.

UPDATE; bedankt voor de tip, het is opgelost; het lag aan de HDR, die heb ik eerst nog eens mee gefilmd net, erna hetzelfde filmpje gedaan met HDR af, nu is het in orde. Bedankt.
Ben opgelucht.
HDR heeft wel voordelen ook zolang er geen dieren zijn en geen witte muren enz... het is dus vooral met het witte kleur dat die niet goed mee omgaat met HDR aan. Voor de rest is HDR wel heel goed, het zorgt ervoor dat alles net iets mooier en zichtbaarder is maar anderzijds brengt het niet zo goed de juistheid weer.
HDR afzetten zal dus af en toe nodig zijn ;).
Ben opgelucht nu ik weet waar het aan ligt.
Ik denk dat de samsung er wel minder last van heeft als ik naar mijn filmpjes kijk maar de iPhone zijn video camera is toppie.

Nu ben ik nog aan het kijken naar een zoom lens, als ik naar een concert of festival ga, ik hou er niet van om in de massa zee te gaan staan, te druk voor mij. Daarom sta ik helaas altijd ver vh podium en de smartphones kunnen het niet goed genoeg aan als je zoomt, dus ik wil dit een stukje proberen op te lossen met een goede zoom lens.

[ Voor 49% gewijzigd door Reetkeverke op 12-11-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 07:48
Reetkeverke schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:02:
belichting instellen op de hond en niet automatisch

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
bing69 schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:09:
[...]

belichting instellen op de hond en niet automatisch
Het was door de HDR die aanstond, heb die afgezet en effe gefilmd en die gaf de juistheid weer vd hond ;).

En er had iemand overlaatst dit programmake aangeraden om video's te editen (zie link) omdat ik met andere kwaliteitsverlies had. Welnu, yes, gratis te gebruiken en geen kwaliteitsverlies ;).
Thx...
Moet nog eens nagaan dat het zijn geld waard is om te kopen, is toch direct een ferm bedrag amaai. Voorlopig zal het gratis zijn haha.

https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve

Nog een andere vraag, iemand ervaring met zoom lens voor de iPhone 15 pro max?
Ik heb op youtube veel filmpkes bekeken maar het is een wirwar van lenzen, de ene is dan beter dan de andere, de andere is beter te gebruiken, de andere is dan minder goed in wat anders, nog een andere ondersteunt de 5x niet vd iPhone enz...
Ik ben me zoek aan het zoeken in wat het goede is voor wat ik wil; ik wil overdag en 's avonds verder kunnen zoomen en liefst nog met betere kwaliteit natuurlijk. Op ik zeg maar wat Tomorrowland of een concert ofzo.
Ik hou niet om in het pak vooraan te gaan staan, daarmee sta ik altijd zeer ver natuurlijk wat nadelig is, het heeft voordelen maar ook nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7x-VHpeqaOo0b_m_XMoHQ_WebI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EwvtS0elvdWtGv33ISfqrAsZ.jpg?f=user_large

Iemand een idee wat dit icoontj wil zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
The_Bald_Diver schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:23:
[Afbeelding]

Denk een cast icoontje mss van een bepaalde app en waarbij het niet lukt ofzo aangezien dat uiroepteken er staat? Ben dit nog niet tegen gekomen op dit moment.

Waar heb je uwe iPhone gekocht?

[ Voor 3% gewijzigd door Reetkeverke op 12-11-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
The_Bald_Diver schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:23:
[Afbeelding]

Is dit wel op een iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Sorry, ipad pro 12.9 m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:35
AirPlay of SharePlay is dit denk ik.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Heb ik niet aanstaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Heb je al in control center gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Tijdens het bellen op luidspreker op de 15 PM heb ik soms het idee dat ik een soort poppend geluid ervaar wanneer de ander aan het spreken is. Iemand anders die dit ook opgevallen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
thekvnz schreef op zondag 12 november 2023 @ 22:16:
Tijdens het bellen op luidspreker op de 15 PM heb ik soms het idee dat ik een soort poppend geluid ervaar wanneer de ander aan het spreken is. Iemand anders die dit ook opgevallen is?
Dat zou ik zelf eens moeten horen.
Ik heb al aantal keer de luidspreker gebruikt en alles oke.
Pagina: 1 ... 60 ... 76 Laatste