Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CL4YgDJL8jjkYLoNIs23WVqpVec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbSApg0HkvPtYawAeWQY7idL.jpg?f=fotoalbum_large

Opgelost, referentiemodus stond aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
De batterijduur van een 15 (non-pro) is fantastisch (in vergelijking met een eerdere 13 mini), Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met een 15 pro, dus mijn statement is op zich weinig waard. Ik moet erg weinig laden. En ook in de auto laad ik niet echt meer bij.

Al bij al erg tevreden, en dat usb-c ding is toch handiger gebleken dan ik eerst dacht. Nee, ik zal nog steeds geen 'first world drama' aanhangen die sommigen er van maken om een lightning kabel mee te nemen. Leg overal genoeg lightnings (auto, werk, thuis) en probleem opgelost.

Maar het gemak van even een top up te doen met een verdwaalde usb-c die op het bureau ligt, de lader van de laptop, of de kabel die in de playstation hangt... Is op zich gemakkelijk. En in een werkomgeving met veel android bijvoorbeeld ook.

De grootte blijft echter een dingetje. Dat ding moet enkel zo groot omwille van 'media', 'media-consumptie'. (aargh, vreselijk woord). Dus voor scrollende tiktok verslaafden. Ik kon alles net zo goed (veel beter eigenlijk) op een 13 mini scherm, en ik merk 0,0 toegevoegde waarde van het grotere scherm. Er kan precies evenveel informatie op, enkel de interface en knoppen zijn groter. Het voelt bijna als een bejaarden telefoon als je de telefoon weinig gebruikt voor youtube of video.

En ondanks m'n erg grote handen moet ik nog steeds veel vaker m'n grip 'herpakken' en kan ik gewoon minder snel door de interfaces klikken en zit ik met m'n duim af en toe naast de knop waar ik wilde klikken

Hopelijk went het nog, maar twee jaar een mini laat duidelijk sporen na in muscle memory.

Ik heb de iPhone deze eerste week in een (dunne) hoes. Maar binnenkort toch maar eens #teamnaked proberen, om te kijken of het een verschil maakt. Zonder hoes is een iPhone 15 maar erg weinig breder dan een 13 met hoes.

Ivm de afwezigheid van AC+ in het settings menu (en via de support page) @Jaymone , blijkbaar kan je in BE geen AC+ afsluiten. Enkel AC. Geen idee waarom, consumentenwetgeving die standaard al 2 jaar voorziet? Maar dan nog ben ik het er niet mee eens, want AC+ gaat wel een stuk verder. Het hele zorgeloze van AC+, bijna 'no questions asked', vervangtelefoon en lage eigen inbreng voor screen replacements (ook voor 2 jaar) en zo, heb je natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Amos_x schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:14:

Ivm de afwezigheid van AC+ in het settings menu (en via de support page) @Jaymone , blijkbaar kan je in BE geen AC+ afsluiten. Enkel AC. Geen idee waarom, consumentenwetgeving die standaard al 2 jaar voorziet? Maar dan nog ben ik het er niet mee eens, want AC+ gaat wel een stuk verder. Het hele zorgeloze van AC+, bijna 'no questions asked', vervangtelefoon en lage eigen inbreng voor screen replacements (ook voor 2 jaar) en zo, heb je natuurlijk niet.
Maar dan nog zou je toch in ieder geval AC ergens moeten terugzien?
Heb dit jaar voor het eerst AC+ en moet zeggen dat het een groot zorg wegneemt en ja daar betaal je voor.

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-05 21:14
Steeffoon schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:49:
Ik heb in dit topic meermaals gelezen dat mensen hebben ingesteld dat hun 15, oplaadt tot 80 procent (indien ingesteld). Af en toe schiet ie dan naar 100 procent, dat is beter voor de batterij.

Ik heb nu 2,5 week de iPhone 15 Pro Max en altijd opladen tot 80 procent ingeschakeld. Echter is mijn telefoon nog nooit tot 100% opgeladen. Kan dat kwaad? Ik ben wel benieuwd hoe vaak hij dan doorlaadt naar 100%. Iemand een idee?
Ik heb hem sinds dag 1 en heb hem vrijwel altijd in 80%-modus staan. Nog niet gezien dat hij boven de 80% komt. Ik heb hem tussendoor wel heel af en toe zelf naar 100% geladen op lange dagen zonder laad-mogelijkheid. Waarom zou het slecht zijn om niet tot 100% te laden? Lijkt me meer te maken hebben met kalibratie van het accu-percentage.

Edit: Wat ik wel zie, en wat mij enigszins verbaast, is dat hij tot 80% laadt (via magsafe) en daarna weer langzaam leegloopt. Dus vaak word ik wakker met 77-79% batterij. Het lijkt alsof hij niet kan druppelladen. Is dat een beperking van magsafe of een bug in de 80% functie?

[ Voor 13% gewijzigd door Kevinns op 13-11-2023 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:04

Steeffoon

Smartphone-nerd

Kevinns schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:51:
[...]

Ik heb hem sinds dag 1 en heb hem vrijwel altijd in 80%-modus staan. Nog niet gezien dat hij boven de 80% komt. Ik heb hem tussendoor wel heel af en toe zelf naar 100% geladen op lange dagen zonder laad-mogelijkheid. Waarom zou het slecht zijn om niet tot 100% te laden? Lijkt me meer te maken hebben met kalibratie van het accu-percentage.

Edit: Wat ik wel zie, en wat mij enigszins verbaast, is dat hij tot 80% laadt (via magsafe) en daarna weer langzaam leegloopt. Dus vaak word ik wakker met 77-79% batterij. Het lijkt alsof hij niet kan druppelladen. Is dat een beperking van magsafe of een bug in de 80% functie?
Ja, volgens mij heeft het met de kalibratie te maken van het accupercentage om hem soms tot 100% door te laden. Heb 'm inmiddels ook twee keer zelf naar 100% geladen omdat dat beter uitkwam met dagen weg.

Dat laatste heb ik geen last van. Bij mij staat 'ie altijd op 80 procent als de wekker gaat. Check anders even of tie dat ook bekabeld doet. Dan kan het wellicht met MagSafe te maken hebben.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-12-2024
Vandaag m’n iPhone 15 Pro binnen. Upgrade van 11 Pro. Lekker snel en alles. Enige waar ik extreem teleurgesteld over ben is dat het scherm een achteruitgang is. Zodra ik in een hoek naar m’n scherm kijk dan lijkt het of het scherm dimt en een soort van verkleurd.

Als ik op maximale brightness met een wit scherm m’n iPhone 11 Pro en 15 Pro naast elkaar leg en in verschillende hoeken naar het scherm kijk is de 15 Pro een enorme achteruitgang… De 11 Pro is veel uniformer/consistenter. Baal er nogal van.

Iemand die dit ook heeft? Ben bang dat het scherm van m’n 15 Pro niet OK is

edit: beetje lastig om dit goed op foto te krijgen, maar dit is het ongeveer. Links de 11 Pro, rechts de 15 Pro. Beide exact dezelfde display settings en maximale brightness. Hoe schuiner je er op kijkt, hoe dimmer de 15 Pro wordt, terwijl de 11 Pro dat vrijwel niet heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUCL8UT5HOtL9pXkvv3MA9nZ7xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfyQyQppzK1luOTBLUt6grEb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgqQFLN1KwNsf2mz4BxjySJSE6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhngQF2JQVHscf23PbXYfhoY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door JorzoR op 13-11-2023 19:41 ]

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:26

Quakie

quakelen

@JorzoR Toevallig links True Tone uit en nieuwe aan?
Een paar jaar geleden hadden nieuwe iPhone er ook last van en trok dit min of meer weg. Dit had geloof ik mee te maken dat ze in elkaar worden gelijmd en gelijk verpakt waardoor nog niet alles volledig verlijmd / opgedroogd is.. Je hebt dus kans dat na weekje het al veel minder is...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Quakie schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:11:
@JorzoR Toevallig links True Tone uit en nieuwe aan?
Een paar jaar geleden hadden nieuwe iPhone er ook last van en trok dit min of meer weg. Dit had geloof ik mee te maken dat ze in elkaar worden gelijmd en gelijk verpakt waardoor nog niet alles volledig verlijmd / opgedroogd is.. Je hebt dus kans dat na weekje het al veel minder is...
Thanks voor het meedenken! True Tone staat uit. Auto Brightness ook. Geen kleur profielen oid. Maximale brightness. Alle display gerelateerde settings exact hetzelfde.

Ik ga morgen even naar de Apple Store en het daar even vergelijken met de demo units.

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Herken dat niet. Mijn 15pm kan stuk helderder dan 11pm (zijn/mijn voorganger).

Benieuwd wat je vergelijking in de 🍏 store oplevert.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 14-11-2023 09:36 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickSmits10
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-04 16:57
Mijn camera heeft een hoge minimale scherpstelafstand bij apps waarbij je een qr code moet scannen. Zoals je bank app of digid. Bij tikken stelt hij ook niet scherp.

Heeft iemand anders dit wel eens ervaren?

15PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-05 09:04
JorzoR schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:13:
Vandaag m’n iPhone 15 Pro binnen. Upgrade van 11 Pro. Lekker snel en alles. Enige waar ik extreem teleurgesteld over ben is dat het scherm een achteruitgang is. Zodra ik in een hoek naar m’n scherm kijk dan lijkt het of het scherm dimt en een soort van verkleurd.
Ik kom ook van een 11 pro en kan nu geen foto’s meer nemen maar ik heb toch enkele dagen de twee telefoons naast elkaar gelegd om te vergelijken. Het scherm van de 15 pro was opmerkelijk beter dan de 11 pro, helemaal niet zoals op jouw foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:54
JorzoR schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:13:

Als ik op maximale brightness met een wit scherm m’n iPhone 11 Pro en 15 Pro naast elkaar leg en in verschillende hoeken naar het scherm kijk is de 15 Pro een enorme achteruitgang… De 11 Pro is veel uniformer/consistenter. Baal er nogal van.

Iemand die dit ook heeft? Ben bang dat het scherm van m’n 15 Pro niet OK is

edit: beetje lastig om dit goed op foto te krijgen, maar dit is het ongeveer. Links de 11 Pro, rechts de 15 Pro. Beide exact dezelfde display settings en maximale brightness. Hoe schuiner je er op kijkt, hoe dimmer de 15 Pro wordt, terwijl de 11 Pro dat vrijwel niet heeft.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je ziet wel vaker dat er verschillen in kleur tint zitten tussen verschillende telefoons. Zelfs van dezelfde serie. Is een elk jaar terugkomende opmerking. MacRumors staat er vol mee.

Zie 333 pagina's vol vanaf de iPhone 12 t/m heden: https://forums.macrumors....check-here-first.2262691/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabbertje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-05 11:14
NickSmits10 schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:35:
Mijn camera heeft een hoge minimale scherpstelafstand bij apps waarbij je een qr code moet scannen. Zoals je bank app of digid. Bij tikken stelt hij ook niet scherp.

Heeft iemand anders dit wel eens ervaren?

15PM
Heb ik geen last van. Staat bij instellingen camera QR codes wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
dabbertje schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:18:
[...]

Heb ik geen last van. Staat bij instellingen camera QR codes wel aan?
ik heb dat ook wel een beetje dat ie de qr-code niet scherpstelt als ik te dicht kom, zeker als het wat schemert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-05 16:30
Bij de qr code heb ik hetzelfde voor, niet te dicht houden.

En wat de pagina van google betreft, ik heb de helderheid op de max gezet en dat ziet er zo uit;
https://i.imgur.com/z2sm917.png

Wel bij zeggen dat er toch wel kwaliteitsverlies is nu, het is nog een stuk helderder dan wat je op de foto ziet + screenshot van nemen toont dus niet de volle helderheid merk ik.
Helderheid is veel veel hoger dan wat je op mijn foto ziet.

[ Voor 40% gewijzigd door Reetkeverke op 14-11-2023 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
turkeyhakan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:05:
[...]

Je ziet wel vaker dat er verschillen in kleur tint zitten tussen verschillende telefoons. Zelfs van dezelfde serie. Is een elk jaar terugkomende opmerking. MacRumors staat er vol mee.

Zie 333 pagina's vol vanaf de iPhone 12 t/m heden: https://forums.macrumors....check-here-first.2262691/
Daar ben ik inderdaad bekend mee. Echter, het is niet zozeer de tint. Als je er recht op kijkt zijn ze qua tint wel aardig gelijk. Probleem is als je in een hoek op je scherm kijkt. Dan is het een achteruitgang tov de 11 Pro (in mijn geval)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-04 12:53
spoonman schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:01:
Phone 15 Pro Max 256Gb natural titanium besteld, via cafetaria plan van het werk. Gaat me in de praktijk een 300 euro kosten, dus dit was een no brainer!
verwachte leverdatum: eind januari |:(

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:58

rCk

spoonman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:36:
[...]

Ik zocht de knop: vind ik niet leuk.
Hier komt exact dezelfde order, gaat mij met het verkopen van de 12 ook zoiets kosten.
December bestellen, zal januari of uiterlijk begin februari worden.

Nog even volhouden dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
spoonman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:36:
[...]

Wachten duurt altijd lang :X

Ik had'm op 18/9 besteld, met de hoop dat ie er op 22/9 zou zijn dan, was toch gelijk bij 11/10 dat ie geleverd werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JorzoR
JorzoR schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:18:
[...]

Ik ga morgen even naar de Apple Store en het daar even vergelijken met de demo units.
Zojuist vergeleken en met een medewerker gesproken in Apple Store Amsterdam. Raar genoeg waren alle iPhone 15 Pro’s in de Apple Store veel minder “fel” (brightness) dan de mijne. Kreeg ze met geen enkele instelling gelijk. Dus, qua brightness zal het wel goedzitten.

De tint die je ziet als je in een hoek kijkt heeft volgens de medewerker gewoonweg te maken met verschil in fabrikant van het scherm. Dat zijn er voor de iPhone een aantal, waar onderling dus verschil in zit. Er zijn specifieke kenmerken waar je een scherm aan zou kunnen herkennen. Zo heeft de een een iets blauwere tint, en de ander een iets rodere tint. Allemaal binnen de door Apple gestelde marges. De tint die ik zie als ik schuin op m’n scherm kijk is wat rood/roze/paars. Die tint/gloed zie ik dus alleen in een hoek. Niet recht er boven. De tint komt dus volgens mij door het glas of de coating, niet zozeer de pixels. Maargoed, dat is speculatie van mij. Ik heb niet echt een idee om eerlijk te zijn.

Op aanraden van de medewerker maar gelijk een nieuwe besteld zodat ik dan zelf een definitieve keuze kan maken. Dus weer aanwezig in de loterij met wat voor scherm je eigenlijk krijgt.

Helaas heb ik een designer oog en ben ik wat gevoelig hoe iets op je scherm weergegeven hoort te worden. Dus daarom best kieskeurig hierin.

We gaan t zien hoe het verschil met de nieuw te leveren iPhone zal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door JorzoR op 14-11-2023 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:56
JorzoR schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:16:
[...]

De tint die je ziet als je in een hoek kijkt heeft volgens de medewerker gewoonweg te maken met verschil in fabrikant van het scherm. Dat zijn er voor de iPhone een aantal, waar onderling dus verschil in zit.

Dus weer aanwezig in de loterij met wat voor scherm je eigenlijk krijgt.
Op zich wel een plausibele en begrijpelijke uitleg van de medewerker. Voorheen waren er 3 leveranciers, maar omdat er eentje niet door de kwaliteitskeuringen is gekomen zijn er dit jaar maar 2 leveranciers, LG en Samsung. Maar de verhouding van LG is zo klein dat de kans heel klein is dat je die in het wild tegen komt. De vraag is dus eigenlijk of voor jou het Samsung scherm tegenvalt of het LG scherm. Als het Samsung scherm tegenvalt dan is de kans klein dat je nog een LG gaat treffen.

Voorheen kon je het aan serienummers zien welke je had, maar voor de 15 kan ik dat zo snel niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
Dennisdn schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:55:
[...]

Op zich wel een plausibele en begrijpelijke uitleg van de medewerker. Voorheen waren er 3 leveranciers, maar omdat er eentje niet door de kwaliteitskeuringen is gekomen zijn er dit jaar maar 2 leveranciers, LG en Samsung. Maar de verhouding van LG is zo klein dat de kans heel klein is dat je die in het wild tegen komt. De vraag is dus eigenlijk of voor jou het Samsung scherm tegenvalt of het LG scherm. Als het Samsung scherm tegenvalt dan is de kans klein dat je nog een LG gaat treffen.

Voorheen kon je het aan serienummers zien welke je had, maar voor de 15 kan ik dat zo snel niet vinden.
Samsung en LG zei die medewerker inderdaad ook. Welke tint nu welke is kan ik niet meer helemaal voor me halen. Ik dacht dat ie zei dat Samsung over het algemeen wat naar blauw leunt en LG naar wat ik zie, dus wat rood achtig.

Waarvan ik dus vind dat het naar blauw leunen neutraler oogt dan naar rood. Omdat wit licht vaak ook naar blauw leunt. Het is neutraler dan rood in ieder geval. Omdat je het vaak afzet tegen wit (light mode, witte achtergrond).

edit: heb trouwens een 15 Pro 512gb, mocht dat relevant zijn. Zal morgen als de nieuwe iPhone binnenkomt eens vergelijken en ook dat van die serienummers eens checken

[ Voor 15% gewijzigd door JorzoR op 14-11-2023 19:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JorzoR
Zojuist de 2e iPhone 15 Pro binnen gekregen. Deze heeft duidelijk een ander soort scherm. Dat scherm leunt dus meer naar blauw. Wat op de foto's niet heel goed opgepikt wordt.

Van links naar rechts: 11 Pro, 15 Pro (15 nov), 15 Pro (12 nov):
Pagina: https://www.ledr.com/colours/white.htm

Let wel: het probleem is eigenlijk alleen te zien als je in een hoek op je scherm kijkt. Als je zonder hoek op het scherm kijkt zijn ze allemaal gelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QX82yIc6NHaoVBkz8OQZG-u7k60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swNwl6qmO2rtU6OzH9zEeR9Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kM1ouOfK89v7fPS9DUzTWL6S18Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InxMqxseSM3j47HgtUHaONJV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYvCt7pRdR-1Lle6xsteR62lkkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMrvbyGIORN4ehGPHpIljBy7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MQOny1YfsMYa3sK0XnhW3Mr8lc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8yUgQcp9JeY3S26H9ZapdPpi.png?f=fotoalbum_large

Helaas kan ik ook hier alleen maar concluderen dat het echt een achteruitgang is in vergelijking met m’n 11 Pro. De 11 Pro is overduidelijk consistenter en feller als je in een hoek naar het scherm kijkt.

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het aan mijn 2 iPhone 15 Pro’s ligt nu. Want de schermen van de iPhone’s in de Apple Store waren gelijkwaardig aan m’n iPhone 15, en dus ook geen echte vooruitgang in vergelijking met de 11 Pro.

Nu is een vergelijking met light mode en een compleet witte achtergrond niet echt “everyday use” waardig. Punt wat ik daarmee aan wil tonen is dat de kijkhoek dus een achteruitgang is. T zal best dat de peak brightness (iets wat de iPhone wellicht zelf regelt?) feller is dan de iPhone 11 Pro. Maar dat heb ik dus niet kunnen zien. Zoals je ziet in de foto’s is de iPhone 11 Pro gewoonweg feller dan de 15’s.

Echt jammer dit. T scherm is vrijwel het belangrijkste van het hele apparaat. Echt heel jammer dat het als een achteruitgang voelt na 3 modellen overgeslagen te hebben. Je zou minimaal een gelijke ervaring verwachten, in ieder geval niet slechter. Of was mijn 11 Pro misschien een uitzondering qua scherm kwaliteit?

Ik kan verder ook helemaal niks hierover online vinden. Het is natuurlijk ook nog maar 2 maanden na de release. Zou bijna aan mezelf gaan twijfelen. Of is er werkelijk niemand die het opgevallen is?

Mijn instellingen:

Display & Brightness:
Light Mode aan
True Tone Uit
Brightness 100%
Night Shift uit

Accessibility > Display & Text-Size:
(alles uit)
Reduce Transparency uit
Increase Contrast uit
Color Filters uit
Auto-Brightness uit
Reduce White Point uit
Always On Display uit

Op alle iPhones ook een geforceerde reset/reboot gedaan: een druk op volume up, een druk op volume down, power button ingedrukt houden totdat de iPhone uitgaat en je het Apple logo in beeld ziet. Dit was blijkbaar ook de enige manier om het scherm iets feller te krijgen. Out of the box blijkt de iPhone 15 wat gedimd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:34

RnB

Ik kan mij vaag herinneren dat je auto-brightness juist aan moet hebben staan om de max brightness van het beeldscherm te kunnen halen.

Ik heb nu even geen tijd om de bronnen op te zoeken, maar misschien kan je daar zelf even naar zoeken.

Mijn 15 PM is in ieder geval een (grote) verbetering t.o.v. de 11 PM die ik ook heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
JorzoR schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:27:
Zojuist de 2e iPhone 15 Pro binnen gekregen. Deze heeft duidelijk een ander soort scherm. Dat scherm leunt dus meer naar blauw. Wat op de foto's niet heel goed opgepikt wordt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helaas kan ik ook hier alleen maar concluderen dat het echt een achteruitgang is in vergelijking met m’n 11 Pro. De 11 Pro is overduidelijk consistenter en feller als je in een hoek naar het scherm kijkt.
Bizar idd want mijn iPhone 15 pro max is kraakhelder op de max brightness en niet zoals bij uwe iPhone 15 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Als je er zonder hoek op kijkt is ie ook kraakhelder en zie je onderling ook geen verschil. Het probleem zit m in de kijkhoeken.
RnB schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:30:
Ik kan mij vaag herinneren dat je auto-brightness juist aan moet hebben staan om de max brightness van het beeldscherm te kunnen halen.

Ik heb nu even geen tijd om de bronnen op te zoeken, maar misschien kan je daar zelf even naar zoeken.

Mijn 15 PM is in ieder geval een (grote) verbetering t.o.v. de 11 PM die ik ook heb gehad.
Aha ok. Maar dat maakt vergelijken wat lastig omdat je dan afhankelijk bent van wat de software op dat moment vindt wat de brightness moet zijn. Voor de vergelijking is het volgens mij het beste om het vast te zetten. Maar goed om te weten dat je op die manier wellicht een hogere brightness kan krijgen. Thanks voor de tip!

[ Voor 75% gewijzigd door JorzoR op 15-11-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
JorzoR schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:35:
Als je er zonder hoek op kijkt is ie ook kraakhelder en zie je onderling ook geen verschil. Het probleem zit m in de kijkhoeken.
Ik heb mijn max op 100% gezet en schuin en eens vlak gehouden & opzij bekeken, de helderheid vermindert een beetje maar niet extreem veel. Het blijft nog vrij helder bij mij, zo donker als bij u heb ik dus niet voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
Reetkeverke schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:39:
[...]

Ik heb mijn max op 100% gezet en schuin en eens vlak gehouden & opzij bekeken, de helderheid vermindert een beetje maar niet extreem veel. Het blijft nog vrij helder bij mij, zo donker als bij heb ik dus niet voor.
Thanks voor het checken! Ik denk dat het ook een beetje lastig vergelijken is als je geen vergelijking er naast hebt, zoals m'n 11 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-05 20:07
Dit ziet er best heftig uit op de foto's. Maar herken het niet heel erg.
Hier alleen nog een 14 Pro en een 15 Pro Max. Oudere iPhones zijn net de deur uit. Zie daar toch niet echt veel afname onder een kijkhoek. En vind het scherm best goed eruitzien persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:21
Wit is wel altijd een lastige, omdat wit licht niet bestaat. Hoe is het met andere kleuren blauw, rood en geel?

Je kunt ook nog even proberen om ze op auto brightness te zetten en er dan met een zaklamp op te schijnen, dat kan ook andere resultaten geven.

[ Voor 14% gewijzigd door Telesto op 15-11-2023 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Let wel: het probleem is eigenlijk alleen te zien als je in een hoek op je scherm kijkt. Als je zonder hoek op het scherm kijkt zijn ze allemaal gelijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het aan mijn 2 iPhone 15 Pro’s ligt nu. Want de schermen van de iPhone’s in de Apple Store waren gelijkwaardig aan m’n iPhone 15, en dus ook geen echte vooruitgang in vergelijking met de 11 Pro.

Nu is een vergelijking met light mode en een compleet witte achtergrond niet echt “everyday use” waardig. Punt wat ik daarmee aan wil tonen is dat de kijkhoek dus een achteruitgang is. T zal best dat de peak brightness (iets wat de iPhone wellicht zelf regelt?) feller is dan de iPhone 11 Pro. Maar dat heb ik dus niet kunnen zien. Zoals je ziet in de foto’s is de iPhone 11 Pro gewoonweg feller dan de 15’s.

Echt jammer dit. T scherm is vrijwel het belangrijkste van het hele apparaat. Echt heel jammer dat het als een achteruitgang voelt na 3 modellen overgeslagen te hebben. Je zou minimaal een gelijke ervaring verwachten, in ieder geval niet slechter. Of was mijn 11 Pro misschien een uitzondering qua scherm kwaliteit?

Ik kan verder ook helemaal niks hierover online vinden. Het is natuurlijk ook nog maar 2 maanden na de release. Zou bijna aan mezelf gaan twijfelen. Of is er werkelijk niemand die het opgevallen is?

Mijn instellingen:

Display & Brightness:
Light Mode aan
True Tone Uit
Brightness 100%
Night Shift uit

(alles uit)
Reduce Transparency uit
Increase Contrast uit
Color Filters uit
Auto-Brightness uit
Reduce White Point uit
Always On Display uit

Op alle iPhones ook een geforceerde reset/reboot gedaan: een druk op volume up, een druk op volume down, power button ingedrukt houden totdat de iPhone uitgaat en je het Apple logo in beeld ziet. Dit was blijkbaar ook de enige manier om het scherm iets feller te krijgen. Out of the box blijkt de iPhone 15 wat gedimd te zijn.
Tja, Mijn 15pm is tov mijn 11pm duidelijk feller en beter afleesbaar als ik hem buiten (in zonlicht) gebruik. Ik vind mijn 15pm dus aanzienlijk beter qua scherm.

Onder een hoek is dat wellicht anders maar in de praktijk gebruik ik hem niet of nauwelijks onder een hoek en heb ik er tot nu toe ook niks van gemerkt.

De kleur van jouw vervangende 15p vind ik op de foto's wel prettiger dan je vorige 15p en sluit volgensmij ook beter aan op jouw smaak. Dus wat dat betreft ben je wel iets opgeschoten.

Verder is dit denk ik een geval van: Niet echt iets aan te doen, gewoon normaal gaan gebruiken en dan wen je er op een gegeven moment vanzelf wel aan. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Help!!!! schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:01:
[...]

Tja, Mijn 15pm is tov mijn 11pm duidelijk feller en beter afleesbaar als ik hem buiten (in zonlicht) gebruik. Ik vind mijn 15pm dus aanzienlijk beter qua scherm.

Onder een hoek is dat wellicht anders maar in de praktijk gebruik ik hem niet of nauwelijks onder een hoek en heb ik er tot nu toe ook niks van gemerkt.

De kleur van jouw vervangende 15p vind ik op de foto's wel prettiger dan je vorige 15p en sluit volgensmij ook beter aan op jouw smaak. Dus wat dat betreft ben je wel iets opgeschoten.

Verder is dit denk ik een geval van: Niet echt iets aan te doen, gewoon normaal gaan gebruiken en dan wen je er op een gegeven moment vanzelf wel aan. :)
Ja eens. De vandaag ontvangen iPhone heeft ook m'n voorkeur. Die is naar mijn smaak consistenter qua kleur in meerdere hoeken.

Het is natuurlijk ook uitzonderlijk dat je het zo kan vergelijken. En tussen de 11 Pro en 15 Pro zit natuurlijk een aantal jaar en het scherm is qua hardware ook niet gelijk tussen de 11 en 15. Dus of de vergelijking helemaal terecht is weet ik niet, het viel mij in ieder geval op en voelt als een achteruitgang omdat je je iPhone regelmatig in een bepaalde hoek bekijkt.

De komende tijd maar even beslissen wat ik hiermee wil gaan doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn instellingen:

Display & Brightness:
Light Mode aan
True Tone Uit
Brightness 100%
Night Shift uit

(alles uit)
Reduce Transparency uit
Increase Contrast uit
Color Filters uit
Auto-Brightness uit
Reduce White Point uit
Always On Display uit

Het lijkt er bijna op dat True Tone roet in het eten gooit ook al staat die uitgeschakeld.

Wat zijn de resultaten met een andere kleur zoals rood / blauw of grijs?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-05 19:21

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn instellingen:

Display & Brightness:
Light Mode aan
True Tone Uit
Brightness 100%
Night Shift uit

(alles uit)
Reduce Transparency uit
Increase Contrast uit
Color Filters uit
Auto-Brightness uit
Reduce White Point uit
Always On Display uit

Op een foto is het altijd lastig te zien, maar de 15's zien er niet uit vergeleken met de 11.
Het is mij al vaker opgevallen bij huidige generatie oled schermen. De Pixel 8 Pro heeft hetzelfde euvel. Ik heb het vermoeden dat het met de LTPO techniek te maken heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
cordonbleu schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:34:
[...]

Op een foto is het altijd lastig te zien, maar de 15's zien er niet uit vergeleken met de 11.
Blijft persoonlijk, ik vind die 11 weer een verschrikkelijk scherm hebben waar die andere veel zachter zijn.

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft hoe erg je ogen/hersenen zijn verpest door blauw licht van de schermen. Een simpele check is de movie-stand van een tv: als die te geel is dan heb je te lang naar te blauw licht gekeken en ga je dat als normaal zien terwijl juist de movie-stand de echte witte kleur laat zien. Overigens simpel weer te herstellen, want ogen en hersenen passen zich in een paar dagen weer aan, alleen moet je even doorbijten bij het “te gele” licht.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 15-11-2023 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentvdh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
iPhone 15 besteld en oriënteer alvast op een hoesje ondanks dat ik mijn Xr zonder hoesje gebruik. Wie heeft er tips voor relatief dunne hoesjes die glad zijn ipv stroef zodat je het makkelijk in en uit je broekzak schuift? De transparante hoesjes zijn vaak glad, maar verder zie ik weinig opties waar het concreet bij staat. Ik zoek een zwart hoesje.

Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-02 12:59
Hey! Ik weet niet of het aan mijn autisme ligt maar het viel mij op dat de cameralenzen niet gecentreerd zijn. De randen zijn op sommige plekken dikker of dunner.

Is dit normaal en zijn er anderen die dit ook hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmMNjoFqSOG2mn7bSrzBZ8s6Unc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSN5rmOVAPN0ysxZCVrSrdWG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Y451N op 15-11-2023 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-05 19:21
Dennisdn schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:34:
[...]

Blijft persoonlijk, ik vind die 11 weer een verschrikkelijk scherm hebben waar die andere veel zachter zijn.

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft hoe erg je ogen/hersenen zijn verpest door blauw licht van de schermen. Een simpele check is de movie-stand van een tv: als die te geel is dan heb je te lang naar te blauw licht gekeken en ga je dat als normaal zien terwijl juist de movie-stand de echte witte kleur laat zien. Overigens simpel weer te herstellen, want ogen en hersenen passen zich in een paar dagen weer aan, alleen moet je even doorbijten bij het “te gele” licht.
Mijn tv staat op de 'film stand' en die is inderdaad in het begin wat gelig. Dan nog blijf ik erbij wat ik gezegd heb over de foto's van die 11PM en twee 15PM.

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Zijn er meer mensen die zeer teleurgesteld zijn in de accuduur? Ik kom van de normale 13 Pro, maar ik heb het idee dat ik er met mijn 15 Pro Max fors op achteruit ben gegaan in plaats van fors vooruit. Home/Lockscreen kost me dagelijks bijna 20% aan batterij (auto off na 30 sec). Heb bij zo veel mogelijk apps het verversen op de achtergrond uitgezet etc. Ik ben echt behoorlijk teleurgesteld, zeker als je ziet hoeveel je betaalt.

Ik heb de telefoon helaas al langer dan twee weken, maar eigenlijk zou ik er vanaf willen. Echter weet ik bijna zeker dat ik zo goed als kansloos ben tegen Apple.

Benieuwd of er meer mensen hier last van hebben...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mavwaBrzpes2jU64mq-SOKi-hdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6K11kzMfJlmjCRAKL6S1ujs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door crimedevil op 16-11-2023 11:02 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:22

Coach4All

I'm a Coach 4 All

crimedevil schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:01:
Zijn er meer mensen die zeer teleurgesteld zijn in de accuduur? Ik kom van de normale 13 Pro, maar ik heb het idee dat ik er met mijn 15 Pro Max fors op achteruit ben gegaan in plaats van fors vooruit. Home/Lockscreen kost me dagelijks bijna 20% aan batterij (auto off na 30 sec). Heb bij zo veel mogelijk apps het verversen op de achtergrond uitgezet etc. Ik ben echt behoorlijk teleurgesteld, zeker als je ziet hoeveel je betaalt.

Ik heb de telefoon helaas al langer dan twee weken, maar eigenlijk zou ik er vanaf willen. Echter weet ik bijna zeker dat ik zo goed als kansloos ben tegen Apple.

[Afbeelding]
Toevallig de widget van GMail op je startscherm (helemaal naar links vegen) staan?
Kwam als tip tegen die te verwijderen voor een langere batterijtijd en heeft mij flink geholpen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:35
Y451N schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:44:
Hey! Ik weet niet of het aan mijn autisme ligt maar het viel mij op dat de cameralenzen niet gecentreerd zijn. De randen zijn op sommige plekken dikker of dunner.

Is dit normaal en zijn er anderen die dit ook hebben?

[Afbeelding]
Hier netjes gecentreerd op m'n 15 Pro.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024

[Afbeelding]
Of je hebt een defecte hardware of software die roet in het eten gooit.
Mijn 15 PM is een beest op het gebied van batterij _/-\o_

Het is weer bijna September 2025 :)

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Coach4All schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:09:
[...]

Toevallig de widget van GMail op je startscherm (helemaal naar links vegen) staan?
Kwam als tip tegen die te verwijderen voor een langere batterijtijd en heeft mij flink geholpen.
Nee, wel Google News. Maar heb verversen op de achtergrond voor die app wel uitgezet gisteren.

• SgtElPotato
crimedevil schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:18:
[...]

Nee, wel Google News. Maar heb verversen op de achtergrond voor die app wel uitgezet gisteren.
Ja dat verversen op de achtergrond is vaak niet het probleem. Aangezien het een widget is verversen ze nog steeds (uiteraard). Bij mij scheelde het ook echt heel veel toen ik nog een Google widget op mijn lockscreen had.

Zucht...

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:50

[Afbeelding]
Mijn 15 Pro doet ook minder lang met de batterij dan mijn 3 jaar oude 12 Pro nu. Erg teleurstellend. Gisteren had safari 30% van mijn batterij opgesoupeerd voor 1uur en 20 minuten on screen time. Veel klachten te vinden op het internet. Lijkt me dat er toch iets mis is met de 15 Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-02 16:34

pdavie2311

Live life to the fullest..

Jaymone schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:18:
[...]

Of je hebt een defecte hardware of software die roet in het eten gooit.
Mijn 15 PM is een beest op het gebied van batterij _/-\o_
Hier ook een beest! 15 Pro Max! Top!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:52

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Sta nu al 2 uur op 100% batterij. Tijdens het instellen vanuit doos gepakt met 74 procent, en met 55 aan de lader gelegd omdat ik alles handmatig over had gezet en gedownload. De batterij is echt heerlijk.

Dinsdag Resident evil opgestart, daar ging het wel hard mee. 15 minuutjes gespeeld, maar vind de controls niets. Dus weer verwijderd. Heb de telefoon sinds maandag, en Dinsdag is de eerste dag dat ik net iets meer dan 50 procent van de accu heb gebruikt.

Woensdag 33%

15PM.
Spotify is mijn grootste verbruiker verder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-05 16:55

Hippe Lip

+ + + NL + + +

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn instellingen:

Display & Brightness:
Light Mode aan
True Tone Uit
Brightness 100%
Night Shift uit

(alles uit)
Reduce Transparency uit
Increase Contrast uit
Color Filters uit
Auto-Brightness uit
Reduce White Point uit
Always On Display uit

Wat doen jullie toch allemaal rare dingen met je telefoon. Ik kijk daar gewoonlijk gewoon recht tegenaan en dan heb ik nergens last van. En dat het beeld er dan anders uitziet als ik er schuin tegenaan kijk kan me geen barst schelen. Dat doe ik toch. (Bijna) nooit. 8)

Dit zijn toch wel héél erg first world problems om je druk over te maken… :?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:58

rCk

Hippe Lip schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:37:
[...]

Wat doen jullie toch allemaal rare dingen met je telefoon. Ik kijk daar gewoonlijk gewoon recht tegenaan en dan heb ik nergens last van. En dat het beeld er dan anders uitziet als ik er schuin tegenaan kijk kan me geen barst schelen. Dat doe ik toch. (Bijna) nooit. 8)

Ik dacht het, jij zegt het. Ik zou er gewoon lekker aan gewend raken, over een week zie je het niet meer, als dat wel zo is, zie je 't over een maand niet meer :+

• SgtElPotato
Hippe Lip schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:37:
[...]

Is het niet ieder jaar zo dat er een verschil in temperatuur zit etc? Uiteindelijk worden de schermen ieder jaar beter (voornamelijk helderheid, rest is gerommel in de marge).

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Ik kan nog steeds niet wennen aan 6.1 inch. Vooral linksboven kom ik niet met m'n duim, waar dat op een 13 mini geen enkel probleem was. En dan moet ik steeds ''herpakken"

Uiteraard houd ik de 15. Batterijduur is top, en dynamic island vind ik leuk gevonden en voegt wel iets toe.

Het is vooral de hoogte. De breedte is geen probleem. Ik gebruik een telefoon graag single handed. En bvb op tweakers moet je vaak linksboven op de website site (frontpage, nieuws, dat hamburger menu, ...)

Het zou ook al veel helpen dat de notifications panel naar beneden komt zonder helemaal naar de hoek te moeten. Stel je swipet op het scherm, rechterkant, ongeveer ter hoogte van de powerknop, zou al veel verschil maken.

Waar is het apple van 2012 :p
YouTube: Apple - iPhone 5 - TV Ad - Thumb

En ja, ik begrijp ook wel dat de batterijduur enkel mogelijk is door de grotere phone, en dus meer plaats binnenin. Dus als ik de batterijduur fijn vind, dan ben ik bijna verplicht om de grootte er bij te nemen.

Maar toch...

Verder alles prima! Tof apparaat. Van die 60 Hz merk ik helemaal niets, en zelfs als ik het zou merken, zou het me niets uitmaken. Ik gebruik de telefoon in korte bursts, niet langdurig naar dat scherm staren. En af en toe youtube kijken is ook maar 60 Hz. Scrollen, tja, first world problems.

Omwille van het onhandige gebruik durf ik ook nog niet helemaal toetreden tot #teamnaked (en het niet kunnen afsluiten van AC+ in BE)

• Quakie

Quakie

quakelen

Ben het met je eens. Nu jaar met 14 pro en mis mijn 12 mini nog steeds.
Ik trek scherm naar beneden om in hoek te komen. Dit haalt stukje ergenis weg….

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 23:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn instellingen:

Display & Brightness:
Light Mode aan
True Tone Uit
Brightness 100%
Night Shift uit

(alles uit)
Reduce Transparency uit
Increase Contrast uit
Color Filters uit
Auto-Brightness uit
Reduce White Point uit
Always On Display uit

Ik heb de mijne ook even vergeleken met die 3 van jou. Kom ook van een 11 pro af. Die van mij lijkt met true tone uit precies op jouw 11 pro. Met true tone aan is het ook veel witter dan de 15 pro's van jou.

Viel me trouwens wel op dat het met true tone uit veel blauwer is.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Amos_x schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:48:
Ik kan nog steeds niet wennen aan 6.1 inch. Vooral linksboven kom ik niet met m'n duim, waar dat op een 13 mini geen enkel probleem was. En dan moet ik steeds ''herpakken"
Het is vooral de hoogte. De breedte is geen probleem. Ik gebruik een telefoon graag single handed. En bvb op tweakers moet je vaak linksboven op de website site (frontpage, nieuws, dat hamburger menu, ...)

Het zou ook al veel helpen dat de notifications panel naar beneden komt zonder helemaal naar de hoek te moeten. Stel je swipet op het scherm, rechterkant, ongeveer ter hoogte van de powerknop, zou al veel verschil maken.
Voor wat het waard is: als je vanuit onderin je scherm naar beneden swiped, komt het hele scherm voor de helft naar beneden, waardoor je dus makkelijker met dezelfde hand de gestures bovenin kan doen. Alleen het notificatie paneel is zo niet makkelijk te bereiken. Het is even wennen, maar misschien heb je er iets aan?

Misschien moet je deze setting nog inschakelen onder accessibility > touch > reachability.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
Mijn batterijduur is geschift goed.

Wat ik doe?
Alleen de apps die moeten verversen laten versen.
Email en apps zoals bpost van een koerierdienst die staan aan op verversen.
Maar twitter en facebook op de achtergrond verversen is voor niets nodig dus dat staat uit.

Begin/toegangsscherm??? Dat staat bij mij er niet eens tussen en blijkbaar maar goed ook zie ik. 20% lees ik kwijt aan dat??
Is dat uw klok ofzo die constant aan blijft staan ook al staat je scherm uit? Dat staat uit bij mij. Als ik het uur wil zien tik ik zelf wel 2 keer op de iPhone.

Mijn scherm dat mag aan blijven staan en dat staat op 5 minuten hier, 30sec is vaak te weinig en als ik het geen 5 min nodig heb tik ik de phone zelf toe natuurlijk.

Bij licht/normaal gebruik op wifi de hele dag moede er zeker 10 uren uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Dat begin/toegangscherm is mss de boosdoener bij u, ik zei het hier net, ik zie dat het bij mij er niet eens tussen staat. 20% is alvast veel, lijkt mij niet normaal te zijn. Ik weet niet juist wat dat juist inhoud dat begin/toegangsscherm? Wat het ook moge zijn, indien mogelijk afzetten. Als ik daar niets aan kwijt ben van batterijduur dan moet dat bij iedereen mogelijk zijn, ik denk dat uw batterijduur het nadien een stukje beter zal doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Reetkeverke op 17-11-2023 01:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
lllustrious schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:21:
[...]

Voor wat het waard is: als je vanuit onderin je scherm naar beneden swiped, komt het hele scherm voor de helft naar beneden, waardoor je dus makkelijker met dezelfde hand de gestures bovenin kan doen. Alleen het notificatie paneel is zo niet makkelijk te bereiken. Het is even wennen, maar misschien heb je er iets aan?

Misschien moet je deze setting nog inschakelen onder accessibility > touch > reachability.
Inderdaad, ik ken het truukje, maar dan verdwijnt in safari ook de onderkant met de page controls (terug, nieuwe tab, ...). Afstand tussen duim en pink, gestrekt, heb ik op 27cm. Dus het ligt echt niet aan de grootte van mijn handen. Ik zit echt wel al aan de bovenkant van de verdeling.

Maar het is gewoon voorkeur. Zolang (eigenlijk sinds iPhone 3) heb ik een iPhone gehad die met 1 hand te bedienen was. En voor mij nog extra makkelijk, want door grote handen kon ik ook in de tegenoverliggende bovenhoek (bijvoorbeeld met rechtshandig, de linker bovenhoek) goed bij. Wat velen zelfs bij een mini waarschijnlijk ook al niet meer konden.

Ik gebruik een (i)Phone dan ook steeds liggend op de pink. Ipv alle vingers op de achterkant. En dan is de bovenkant van het scherm echt serieus hoog en ver.

Het is heel persoonlijk uiteraard, en de fase waar ik moet aan wennen heeft iedereen al doorgemaakt. Waar ik tot de vorige phone nog op <5.4 inch zat. Hier iPhone 3, 5, 7, SE, 13 mini -> 15 (normaal).

Mijn SE is helaas kapot na een povere reparatie. Maar ik denk ooit nog wel eens een SE bij te halen voor op vakantie of zo. Lekker klein en fijn. Zijn goed betaalbaar tegenwoordig.

Verder echt geen opmerkingen, zeer fijne phone. Perfect eigenlijk. De 15 is duidelijk een van de betere upgrades die de normale lijn sinds lang heeft gehad. Ik durf wel te beweren dat als je een non-po boi bent zoals ik, dat je dit keer een fijnere upgrade krijgt van 14 naar 15, dan van 14 pro naar 15 pro. Afhankelijk van wat je belangrijk vindt.

Mijn JETech glass protector ligt perfect. Geen enkel lucht belletje. Voelt exact hetzelfde als het originele scherm, misschien zelfs beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:29

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn instellingen:

Display & Brightness:
Light Mode aan
True Tone Uit
Brightness 100%
Night Shift uit

(alles uit)
Reduce Transparency uit
Increase Contrast uit
Color Filters uit
Auto-Brightness uit
Reduce White Point uit
Always On Display uit

Nadat mijn 13 PM last had van een ingebrand scherm, kreeg ik onder AppleCare+ een nieuwe thuisgestuurd. Ik merkte helaas dat het scherm anders was. Meer blauw. Deze laten omruilen en uiteindelijk na was ik tevreden met de 3e telefoon… Ze zijn simpelweg niet top gecalibreerd volgens mij. Dat lijkt mij ook hier de case. De schermen zijn van zelfde kwaliteit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Iemand die weet wrm ik op facebook bij het ene account verzenden zie staan (whatsapp knop) en bij het andere account niet?

https://i.imgur.com/VUQS03K.jpg
https://i.imgur.com/iloJfZo.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:27:
[...]

Ik gebruik een (i)Phone dan ook steeds liggend op de pink. Ipv alle vingers op de achterkant. En dan is de bovenkant van het scherm echt serieus hoog en ver.
Ook pink gebruiker ! Vaak mijn iPhone mee gered.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
EvoII schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:21:
[...]

Ik heb de mijne ook even vergeleken met die 3 van jou. Kom ook van een 11 pro af. Die van mij lijkt met true tone uit precies op jouw 11 pro. Met true tone aan is het ook veel witter dan de 15 pro's van jou.

Viel me trouwens wel op dat het met true tone uit veel blauwer is.
Ja klopt, True Tone past de kleurtemperatuur aan adhv je omgeving. Denk dat t persoonlijke smaak is, of je use case. Maar ik heb liever constant dezelfde kleurtemperatuur omdat ik o.a. met design dingen bezig ben gedurende de dag en veel dingen test via m’n iPhone.

Thanks voor het checken in ieder geval!

[ Voor 6% gewijzigd door JorzoR op 17-11-2023 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Heeft iemand hier gemerkt dat de 15 Pro Max wat 'laggy' reageert op tekst typen?

Af en toe lijkt het alsof ik een woord verder ben...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:19:
Heeft iemand hier gemerkt dat de 15 Pro Max wat 'laggy' reageert op tekst typen?

Ja, dat komt veel voor.

Zo af en toe een reset doet meestal wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ramzzz schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:19:

Gebeurt wel eens als battery saver aan staat voor de laatste 20% (geel in icoontje boven)

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 18-11-2023 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Quakie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:40:
[...]

Ook pink gebruiker ! Vaak mijn iPhone mee gered.
Yep, en nu 'moet' je dus eigenlijk de telefoon volledig op je vier vingers leggen (vier vingers op de achterkant), en dan nog is herpakken vaak nodig.

Het gaat al iets beter, maar ik zal zeker die accessibility swipe gebruiken om top controls dichterbij te brengen, en dat proberen te integreren in mijn muscle memory/workflow.

Ik kan nu al niet meer zonder de excellente batterijduur van een 15, dus terug naar m'n mini 13 die hier nog naast me ligt is geen optie. ;w

Ik begrijp echt de mensen niet die met een plus of max stoeptegel rondlopen. Dan moet je haast wel met je wijsvinger 'poken' naar die tablet. Ik vind de normale al een stoeptegel :p

En opnieuw, ik kijk wel veel youtube, en nog steeds vind ik geen enkele meerwaarde aan schermgrootte. Het soort content dat ik kijk heeft hier geen enkele nood aan. Maar dat is voor ieder persoonlijk uiteraard.

Gamen doe ik niet, tja, scrollen is geen crime, stoor ik me ook niet aan. Sowieso, op een plus heb je drie regeltjes extra tekst, dus dat is ook het grote voordeel niet. Breedte bijna gelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Denk dat we je worsteling nu wel helder op het netvlies hebben. :P 8)

Waarom laat je het niet even 1 a 2 maanden rusten en gebruik je gedurende die periode alleen je 15.

Dan doe je daarna wederom een vergelijking tussen een 13 mini en je huidige 15 en laat hier weten hoe je er dan tegenaan kijkt. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Amos_x schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:49:
[...]

Ik begrijp echt de mensen niet die met een plus of max stoeptegel rondlopen. Dan moet je haast wel met je wijsvinger 'poken' naar die tablet. Ik vind de normale al een stoeptegel :p
Ik heb een trucje ervoor om de max met 1 hand te hanteren.
Het begint bij een goede cover, tpu cover , omdat die beetje plakt aan de hand. Dan schijf ik de phone met mijn hand. Op de ene moment ondersteun ik het onderaan met de pink, ga ik naar boven duw ik beetje met 4 vingers op de achterkt vd phone en ondersteun ik een klein beetje op de binnenkant van mijn hand.

Moest je het zuen zou het duidelijker worden dan dat ik het hier post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05 12:00
Amos_x schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:49:
[...]

Yep, en nu 'moet' je dus eigenlijk de telefoon volledig op je vier vingers leggen (vier vingers op de achterkant), en dan nog is herpakken vaak nodig.

Het gaat al iets beter, maar ik zal zeker die accessibility swipe gebruiken om top controls dichterbij te brengen, en dat proberen te integreren in mijn muscle memory/workflow.

Ik kan nu al niet meer zonder de excellente batterijduur van een 15, dus terug naar m'n mini 13 die hier nog naast me ligt is geen optie. ;w

En opnieuw, ik kijk wel veel youtube, en nog steeds vind ik geen enkele meerwaarde aan schermgrootte. Het soort content dat ik kijk heeft hier geen enkele nood aan. Maar dat is voor ieder persoonlijk uiteraard.

Gamen doe ik niet, tja, scrollen is geen crime, stoor ik me ook niet aan. Sowieso, op een plus heb je drie regeltjes extra tekst, dus dat is ook het grote voordeel niet. Breedte bijna gelijk.
Of je koopt een MagSafe popsocket?
https://www.popsockets.nl...elefoongrips-voor-magsafe

Kan het erg aanraden, plus je haalt hem er zo af.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 23:07
Haha, wat een gezever om de grootte en hoe je hem moet gebruiken. Gewoon gebruiken en als het niet bevalt dan gewoon weer verkopen. Wenningstijd is max een dag. Ben je er dan nog niet aan gewend dan heb je gewoon verkeerd speelgoed gekocht.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-02 16:34

pdavie2311

Live life to the fullest..

Redondo1982 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:37:
Haha, wat een gezever om de grootte en hoe je hem moet gebruiken. Gewoon gebruiken en als het niet bevalt dan gewoon weer verkopen. Wenningstijd is max een dag. Ben je er dan nog niet aan gewend dan heb je gewoon verkeerd speelgoed gekocht.
Precies dit! Mijn 15 Pro Max is alweer te klein.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:42
Inderdaad, hoe vaak hij nu alwel niet die 13 mini heeft gepromoot. Nu weten we het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:50
Redondo1982 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:37:
Het went inderdaad vanzelf, het moet even inslijten in je motorisch geheugen. Ik ben van een SE '20 naar een 15P gegaan, en na een dag of 10 in gebruik waarbij ik bang was voor het missen van de home button/ gebruik face id en voor het grotere formaat, ben ik inmiddels helemaal om. Geweldige telefoon die 15 Pro, kost wat, heb je ook echt wat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-04 22:02

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Ik ben nu van een 12 pro naar een 15 pro max gegaan, vind het nou niet echt beduidend groter. Toestel is 1cm langer in hoogte, voor de rest is het bijna hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:30
Dw1-nl schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:10:
Ik ben nu van een 12 pro naar een 15 pro max gegaan, vind het nou niet echt beduidend groter. Toestel is 1cm langer in hoogte, voor de rest is het bijna hetzelfde.
Had ik ook. Tot je terug gaat. Voor werk nog een 12 en dat is nu echt een minischermpje geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-04 06:39
Wat vinden jullie van de kleuren van de pro(max) deze zijn toch allemaal unisex ? Het is toch niet omdat je een man bent dat je een black of blue titanium hoeft te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:40
Jovinho99 schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:40:
Wat vinden jullie van de kleuren van de pro(max) deze zijn toch allemaal unisex ? Het is toch niet omdat je een man bent dat je een black of blue titanium hoeft te hebben?
Koop gewoon wat je mooi vindt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

In mijn ogen kun je niet fout gaan met de kleuren van de pro(max).

Ik vind de kleuren unisex en dan eerder iets mannelijker dan vrouwlijker.

Van de gewone 15 vind ik een aantal kleuren vrouwelijker.

Echter voor zowel man als vrouw geldt dat je het beste een kleur kunt nemen die je mooi vindt en die bij jouw persoonlijkheid past. En dan maakt het niet echt meer uit welke kleur het is.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:28

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Tuurlijk zijn ze unisex. Als voorbeeld: ik heb een zwarte 15 PM en mijn man een witte.
Het is maar net wat je mooi vind.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Echte mannen dragen roze, niet moeilijk doen over wat unisex is of niet. Gewoon kiezen wat je mooi vind!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Heb vandaag de iPhone 15 Pro Max gebruikt om radio via TuneIn te streamen naar een Bluetooth speaker. Dat is een flinke aanslag op je batterij zeg. Drie uur lang, 55% eraf. 😵‍💫. Is dat normaal dat het zoveel vreet?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYh-XPX1H9QoL3U73CJjzWebn3I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cuYuEeRr55syvFccPThnOSgw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olivier2222
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-05 00:42
Steeffoon schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:43:
Heb vandaag de iPhone 15 Pro Max gebruikt om radio via TuneIn te streamen naar een Bluetooth speaker. Dat is een flinke aanslag op je batterij zeg. Drie uur lang, 55% eraf. 😵‍💫. Is dat normaal dat het zoveel vreet?[Afbeelding]
In je grafiekje lijkt het eerder 25% in drie uur. Dan kun je dus theoretisch12 uur lang streamen en op een speaker afspelen. Dat is niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Heb vandaag de iPhone 15 Pro Max gebruikt om radio via TuneIn te streamen naar een Bluetooth speaker. Dat is een flinke aanslag op je batterij zeg. Drie uur lang, 55% eraf. 😵‍💫. Is dat normaal dat het zoveel vreet?[Afbeelding]
Ba nee, uw batterij staat op 71% toch?
29% kwijt.

Tik eens op tunein radio dan zie je hoelang je algeluisterd hebt.

29% kwijt op 3 uur tunein radio? Dat is steengoed.
Er is geen 55% af he , rechtsboven moede kijken, daar staat je batterijleven.

Uw batterijduur is mega goed man ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Reetkeverke op 21-11-2023 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Je moet die iets anders lezen. Van alle batterij die is gebruikt na de laatste keer opladen, 29 procent, dáárvan was 55% voor Intune. In totaal dus om en nabij 15%. Ik gebruik zelf vaak de iPhone zelf als radio speaker en dan gaat het een stuk sneller, zo’n 10% per uur. Kortom: via Bluetooth is het nóg zuiniger :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 21-11-2023 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Ik heb proximus met simkaartje, orange via esim.
Als ik bel blijkt dat die de orange nummer neemt, maar ikwil eerder de Proximus nummer daarvoor nemen. Ik heb eens in de instellingen gekeken om het eventueel aan te passen maar wat juist of waar juist, ik zie het niet meteen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Reetkeverke schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:44:
Ik heb proximus met simkaartje, orange via esim.
Als ik bel blijkt dat die de orange nummer neemt, maar ikwil eerder de Proximus nummer daarvoor nemen. Ik heb eens in de instellingen gekeken om het eventueel aan te passen maar wat juist of waar juist, ik zie het niet meteen.
Bij Instellingen>Mobiel netwerk kun je kiezen welke lijn de Standaardtelefoon lijn is. Daarnaast kan je bij elk contact aangeven welke lijn gebruikt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Ben dus afgelopen zaterdag naar de store geweest en de NT pro max 256gb gaan halen. Was er echt blij mee en het kleur ook, maar zwart was er niet en geraak er precies niet aan gewoon terwijl ik het wel een mooie kleur vindt op zich. Het zit tussen de 2 oren denk ik van altijd een zwarte iphone gehad te hebben en nu een lichtere kleur.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik lees op internet verhalen dat de Pro en de Pro Max erg warm worden. (Overheating) Is dat ondertussen al opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovinho99
bachhimself schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:28:
Ik lees op internet verhalen dat de Pro en de Pro Max erg warm worden. (Overheating) Is dat ondertussen al opgelost?
Geen last van img.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:54
Mijn allereerste Google search: https://9to5mac.com/2023/...than%20expected.%E2%80%9D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10-2024
Geen idee wat je hiermee wilt zeggen. In ieder geval zijn er op het Apple forum zelf nog gebruikers die aangeven er last van te hebben.

Ik vraag het hier meer omdat dit een ervaring en discussie thread is en er mogelijk andere factoren zijn die mee kunnen spelen. Ben dus wel benieuwd of er hier ook mensen last van hebben of juist niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:52

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Zelf geen backup over gezet, maar kom van een iPhone 12, Dat ding was gloepenswarm bij alles wat ik deed.
Nu de iPhone 15 PM, carplay, opladen, gamen, hij voelt altijd koel aan. Onder hoge load wel eens iets warmer. Maar nog niet 1x zo warm als de iPhone 12 met het minste of geringste was.

Accu is ook echt super. zit ongeveer op 35 a 40 procent per dag verbruik.

Met de oude iPhone was mijn apple watch (series 7) ook binnen 8 uur leeg. nu doe ik er met zelfs always on aan, een goede dag mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Patrock op 21-11-2023 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 15:49

Soullie

Planeshift

Ik was hier ook bang voor, maar toestel blijft lekker koel (ook voor de update die het fixte geen last van gehad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:23
Nergens last van (15PM)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Dennisdn schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:54:
[...]

Bij Instellingen>Mobiel netwerk kun je kiezen welke lijn de Standaardtelefoon lijn is. Daarnaast kan je bij elk contact aangeven welke lijn gebruikt moet worden.
Hoe het komt weet ik niet, 1 nummer stond op de e-sim aangeduid, raar, door uw tip kunnen fixen.

Aan degene die hier vroeg ivm overheating; ik heb geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

olivier2222 schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:56:
[...]

In je grafiekje lijkt het eerder 25% in drie uur. Dan kun je dus theoretisch12 uur lang streamen en op een speaker afspelen. Dat is niet gek.
Dat lijkt me niet kloppen. Ik zie nergens 25 staan?
Reetkeverke schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 00:55:
[...]

Ba nee, uw batterij staat op 71% toch?
29% kwijt.

Tik eens op tunein radio dan zie je hoelang je algeluisterd hebt.

29% kwijt op 3 uur tunein radio? Dat is steengoed.
Er is geen 55% af he , rechtsboven moede kijken, daar staat je batterijleven.

Uw batterijduur is mega goed man ;).
Nee, geen 29 procent. 71 procent omdat hij in de tussentijd is opgeladen.
Dennisdn schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 05:40:
[...]

Je moet die iets anders lezen. Van alle batterij die is gebruikt na de laatste keer opladen, 29 procent, dáárvan was 55% voor Intune. In totaal dus om en nabij 15%. Ik gebruik zelf vaak de iPhone zelf als radio speaker en dan gaat het een stuk sneller, zo’n 10% per uur. Kortom: via Bluetooth is het nóg zuiniger :)
Ik denk dat ik dit nog niet helemaal door heb. Hoe bedoel je precies die 29 procent? De telefoon is voor het maken van deze screenshot nog even opgeladen, dus de 71 procent klopt niet ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Steeffoon schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:58:
[...]

Dat lijkt me niet kloppen. Ik zie nergens 25 staan?

[...]

Nee, geen 29 procent. 71 procent omdat hij in de tussentijd is opgeladen.

[...]

Ik denk dat ik dit nog niet helemaal door heb. Hoe bedoel je precies die 29 procent? De telefoon is voor het maken van deze screenshot nog even opgeladen, dus de 71 procent klopt niet ;-).
Wat ik bedoel gaat alleen over het getalletje 55%. Het betekend niet dat die de gehele batterij 55% heeft verbruikt, maar 55% van het gedeelte wat af is van de 100%.

Uiteindelijk zijn het ook maar om-en-nabij getallen ter indicatie, maar ik ga mee met de anderen en denk dat er niets mis is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-05 14:46
Vandaag de nieuwe phone in gebruik genomen. Word blijkbaar al afgeleverd met 17.1. Updaten was niet nodig om de gegevens over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dennisdn schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:11:
[...]

Wat ik bedoel gaat alleen over het getalletje 55%. Het betekend niet dat die de gehele batterij 55% heeft verbruikt, maar 55% van het gedeelte wat af is van de 100%.

Uiteindelijk zijn het ook maar om-en-nabij getallen ter indicatie, maar ik ga mee met de anderen en denk dat er niets mis is :)
Fijn dat ik me in ieder geval geen zorgen hoef te maken :9

Misschien ben ik nog niet helemaal wakker, maar hoe bedoel je dan dat 55% van het gedeelte van 100% af is? Bedoel je daarmee dat het accuverbruik dan 45 procent zou bedragen? Of begrijp ik je verkeerd? O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Steeffoon schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:21:
[...]

Misschien ben ik nog niet helemaal wakker, maar hoe bedoel je dan dat 55% van het gedeelte van 100% af is? Bedoel je daarmee dat het accuverbruik dan 45 procent zou bedragen? Of begrijp ik je verkeerd? O+
Uitgaande van beginnen met 100% accu die nu aangeeft op 71% te staan is er 29% verbruikt. En van die 29% is 55% verbruikt door intunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Steeffoon schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:21:
[...]

Je hoeft alleen maar rekening te houden met uw batterijpercentage rechts bovenaan , dat is het belangrijkste.
Alleen als je zou opmerken dat de batterijduur mega snel zakt door een bepaalde app of weet ik veel wat, dan kan je het nagaan welke app het eventueel kan zijn, maar dat is dus bij u niet het geval.
Had u na 3 uur maar 41% meer over, dat zou niet zo top zijn geweest, gelukkig is dat niet het geval. ;).

Jij bent dus maximum 29% batterijduur kwijt op ongeveer 3 uren muziek streamen, dat is dus mega mega goed, mss zelfs tegoed want streaming verbruikt wel wat denk ik.
Update; ik las net dat je nog bijgeladen hebt, hoeveel % was dat dan?
Dat had je beter niet gedaan, zo word het wel verwarrend en moeilijk na te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Reetkeverke op 21-11-2023 19:38 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 76 Laatste