Donstil schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:37:
[...]
Ooh dat onderschrijf ik echt helemaal niet. Ik heb de Magsafe accu en mijn vrouw een variant van Anker en we vinden het juist mega handig dat er geen kabeltje aan vast zit. De Magsafe accu is ook wel vlot genoeg om even snel wat bij te laden (15w) en dat kan ook gewoon op een terrasje

Die van Apple zelf? Wordt niet meer verkocht en was van wat ik er van begreep een slecht product (weinig capaciteit onder andere, minder dan 1x vol laden)
Als ik het opzoek lees ik ook dat
het laden aan 7.5 Watt is en niet 15 Watt:
15W
When plugged in to a Lightning cable, the MagSafe Battery Pack can charge at the full 15W, but that is not possible when it is used without a power source. As of now, those who install the firmware update can charge their compatible iPhone 12 and iPhone 13 models at a faster 7.5W rate.20 apr 2022
Die van Spigen vond ik anders allesbehalve snel. Op vakantie is het probleem misschien het klimaat. Was sowieso al warm, en misschien pauzeert of vertraagt het laden dan nog sneller. In m'n broekzak kon ik het goed voelen, dat laden. Ik had trouwens een anker besteld op amazon, en een spigen toegestuurd gekregen. Had het eerst niet gemerkt dus niet gewisseld.
Met een goede powerbank kan je gewoon aan 15 Watt laden, efficient en snel. Ik heb hier net m'n iPhone 15 even aan de lader gehangen en op 20 minuutjes 40% geladen of zo uit het stopcontact. Daar heb je meer aan dan langer dan nodig met zo'n puist op de telefoon rondlopen.
Die officiële magsafe pack is trouwens een stuk platter, dus niet echt te vergelijken met de blokken die van anker vandaan komen.
Het vasthouden met de Accu vind ik eigenlijk ook geen probleem, hij is wat zwaarder uiteraard maar hij gript ook wel weer beter. Een stuk fijner dan een foto maken terwijl er via een kabel een losse accu aan bungelt lijkt mij.
Beweer ik ook nergens? Ik heb al een hekel aan die kabel als het half uit m'n broekzak hangt bij laden (maar er zijn ook tal van korte kabeltjes). Neen, ik geef zelf aan "op een terrasje of tijdens een pauze/dood momentje". Dan kan je kiezen tussen even 20 minuten laden als je de telefoon niet gebruikt, en weer verder zonder kabel (uiteraard) of powerbank, of 2 uur met die powerbank op je telefoon rondlopen.
Ik draag geen "cargo pants" dus daar kan ik niet over meepraten.
Idem, ik ga er van uit dat het in zo'n broek geen probleem is, maar geen ervaring. In een levi's met normale 'cut' vond ik gewoon niet fijn. Bij het in de broekzak steken en uithalen.
Fijn dat je goede ervaringen hebt met die powerbank, maar ik vond het niets. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik er alleen in sta met deze mening/ervaring, of ik heb erg pech gehad met mijn versie van zo'n magsafe powerbank. In elk geval genoeg om er niet weer 1 te kopen, en gewoon terug een normale powerbank te gebruiken. In elk geval zijn beide kanten belicht, en kan wie de vraag stelde een keuze maken op basis van deze informatie.
Sowieso, sinds ik een iPhone 15 heb, verwacht ik sowieso veel minder nood te hebben aan externe powerbanks want de batterijduur is makkelijk 1,5x dat van een iPhone mini. Op een gewone werkdag is het meer dan prima. En op vakantie (nog niet getest) lijkt het me ook meer dan genoeg. Ik hang op vakantie ook niet continu aan m'n scherm. Enkel navigatie en foto's.