Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 20:48

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik dacht even nog snel een USB stick aan te schaffen om ProRes log te kunnen schieten op vakantie Curaçao. Het werd de Samsung MUF-256DA. Wel even formatteren naar xfat. Maar eenmaal ingeplugd op 4K60 heb ik maar 18min om te schieten lol.

Denk dat ik de 4K60 filmpjes van het eiland maar even los laat 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dennisdn schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:29:
[...]

Uitgaande van beginnen met 100% accu die nu aangeeft op 71% te staan is er 29% verbruikt. En van die 29% is 55% verbruikt door intunes.
Ah zo, helemaal helder!
Ik ga het even in de gaten houden. Want die 71 procent is dus na bij laden. Maar komt goed! :)

@Reetkeverke geen idee hoeveel ik toen had bij geladen. Volgens mij gewoon tot 80 procent weer.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-06 21:14
Yzord schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:57:
Ik dacht even nog snel een USB stick aan te schaffen om ProRes log te kunnen schieten op vakantie Curaçao. Het werd de Samsung MUF-256DA. Wel even formatteren naar xfat. Maar eenmaal ingeplugd op 4K60 heb ik maar 18min om te schieten lol.

Klopt, die bestanden zijn enorm, minstens 2TB nemen en het zijn solden nu in Belgie.
De samsung T7 hebben vele reviewers gekocht die het met Apple log gebruiken. De snelheid moet ook goed zijn of het gaat ook niet 100% goed zijn je filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Glipte uit mijn hand. Bij voorgaan de iPhones had ik altijd mazzel. Nu was de eerste fout gelijk mis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhowBvYOFbDr0WV3CNkorasQcvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5wfsxZqtNGp6zs0Z75sFb55.jpg?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Reetkeverke schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:40:
[...]

Klopt, die bestanden zijn enorm, minstens 2TB nemen en het zijn solden nu in Belgie.
De samsung T7 hebben vele reviewers gekocht die het met Apple log gebruiken. De snelheid moet ook goed zijn of het gaat ook niet 100% goed zijn je filmpjes.
De stick die ik heb gekocht werd aanbevolen om in log te kunnen schieten. En helaas is die maar tot max 256GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:47:
Glipte uit mijn hand. Bij voorgaan de iPhones had ik altijd mazzel. Nu was de eerste fout gelijk mis:

[Afbeelding]
Ai, misschien ben je nog op tijd om even een maandje AppleCare af te sluiten :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Reetkeverke schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:40:
[...]

Iets van 200 MB/s heb je nodig, dus de meeste externe SSD’s doen dat wel.
Ik doe het met een Samsung T5 1TB en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Ah zonde, kan je niet in de avond ff naar de cloud uploaden?
Ik doe dat altijd op mijn trips, in de avond even naar de iPad of MacBook laden en dan naar de cloud, heb je ook gelijk een back-up :)

Edit: ExFat toch neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Mog schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:47:

[Afbeelding]
Ik blijf me maar verbazen dat men nog geen backscreenprotecter heeft uitgevonden. Dat heeft me toch meerdere keren gered (de front dan).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:04:
[...]

Ai, misschien ben je nog op tijd om even een maandje AppleCare af te sluiten :P
Ik heb gelukkig AppleCare+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Donstil schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:07:
[...]

Ah zonde, kan je niet in de avond ff naar de cloud uploaden?
Ik doe dat altijd op mijn trips, in de avond even naar de iPad of MacBook laden en dan naar de cloud, heb je ook gelijk een back-up :)
Ik weet niet of de wifi daar zo robust is dat ik ff 256GB kan uploaden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Yzord schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:09:
[...]

Ik weet niet of de wifi daar zo robust is dat ik ff 256GB kan uploaden haha
Haha ja dat is soms wel een issue inderdaad.
Ik laat met regelmaat de MacBook Pro unlocked onder het bed staan om dat toch de cloud in te krijgen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Yzord schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:08:
[...]

Ik blijf me maar verbazen dat men nog geen backscreenprotecter heeft uitgevonden. Dat heeft me toch meerdere keren gered (de front dan).
Je hebt van die hele dunne hoesjes, maar ik vind de Max al groot zat. AppleCare is mijn hoesje. Maar toch doet dit wel pijn. Van mij hoeft die glazen achterkant niet. Geef mij maar plastic polycarbonate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:03
[...]

offtopic:
Zo iets?

GIOPUEY[3 Stück Rückseite Folie Kompatibel mit iPhone 15 Pro Max, iPhone 15 Pro Max Rückseite Schutzfolie, Gehärtetes Glas, Hohe Transparenz, Kratzfest, Rutschfest - transparent https://amzn.eu/d/f4PEfob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Yzord schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:00:
[...]

De stick die ik heb gekocht werd aanbevolen om in log te kunnen schieten. En helaas is die maar tot max 256GB.
Kan je die nog terug sturen? Je hebt echt wel een snelle ssd nodig , 2TB is 144 min filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Reetkeverke schreef op woensdag 22 november 2023 @ 00:13:
[...]

Kan je die nog terug sturen? Je hebt echt wel een snelle ssd nodig , 2TB is 144 min filmen.
Zijn er snelle 2TB stickjes dan? Ik wil namelijk niet rondlopen met een HDD formaat. Ik heb deze Samsung juist genomen omdat hij op YT was getest door een paar mensen met een 15 Pro Max en het werkt met log filmen. En hij is lekker klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:58
[...]

Die zijn er

Maar een screenprotector voor óf achter gaat niet helpen bij een hoekimpact zoals het bij Mog het geval lijkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 22-11-2023 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-06 13:58

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LnA21zJ5XVANtcEK0dY0CorR5T8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0kn802qRUMYFWwKgnCUKxwK5.jpg?f=fotoalbum_large

daarom bovenstaande constructie bedacht :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:37
Mog schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:08:
[...]

Ik heb gelukkig AppleCare+
Je krijgt met AppleCare+ toch een remanufactured toestel ? Geen nieuwe?

Jammer van de schade!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
turkeyhakan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:32:
[...]

Jammer van de schade!
Je mag kiezen, repareren of met iets bijbetaling een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:37
Dennisdn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:52:
[...]

Meen je! En wat is "iets" bijbetaling??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 17:59

Quakie

quakelen

99 euro toch?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisdn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:52:
[...]

Volgens mij bepalen zij of het toestel gerepareerd moet worden. Als dat niet lukt krijg je een nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:28:
[...]

Volgens mij bepalen zij of het toestel gerepareerd moet worden. Als dat niet lukt krijg je een nieuwe.
Nee hoor, je kan gewoon Express Replacement aanvragen, 99 euro en dan sturen ze een nieuwe op.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

DennusB schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:35:
[...]

Nee hoor, je kan gewoon Express Replacement aanvragen, 99 euro en dan sturen ze een nieuwe op.
/hmm. Dat is best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03:04
turkeyhakan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:32:
[...]

Jammer van de schade!
Rear glass voor 29 euro in dit geval, tenzij er meer schade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vergeet niet dat, bij Express Replacement, een reservering op je CC wordt gezet door Apple. Ter waarde van het bedrag van je iPhone.
Deze reservering op je CC gaat er weer af zodra Apple je (opgestuurde) kapotte toestel weer heeft ontvangen.

Wel iets om zeker rekening mee te houden dus.

Woon je in de buurt van een Apple Store, kan je evt gewoon langs gaan en daar een swap laten uitvoeren zonder CC reservering, tegen betaling van €99

[ Voor 46% gewijzigd door _Bailey_ op 22-11-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
bing69 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:23:
[...]

[Afbeelding]

daarom bovenstaande constructie bedacht :)
is dat een doosje met magneet op de magsafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Mog schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:50:
[...]

/hmm. Dat is best interessant.
Voor dat geld zou ik dat altijd doen, want je bent dan in 24u weer up and running met een nieuwe ipv wachten op reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dennisdn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:51:
[...]

Voor dat geld zou ik dat altijd doen, want je bent dan in 24u weer up and running met een nieuwe ipv wachten op reparatie.
Waren dat geen refurbished modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 17:15

Je kan ook blackmagic app downloaden. Is een gratis uitgebreide video camera app en daar kan je HEVC (H.265) mee kan filmen in ProRes log. Die videobestanden nemen minder ruimte in dan reguliere ProRes bestanden en de kwaliteit is er niet minder om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Samsung T7 is stuk kleiner dan de sandisk die ik ook heb.
Ik had samsung moeten kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Reetkeverke op 22-11-2023 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisdn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:51:
[...]

Ik ga het in dit geval niet doen. Alleen het glas aan de achterkant is stuk. Als het mogelijk is heb ik liever dat ze alleen de achterkant vervangen. Kost me minder geld (€29 ipv €99) en het is een stuk beter voor het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-06 13:58
The_Bald_Diver schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:49:
[...]

is dat een doosje met magneet op de magsafe
Gedeeltelijk , handvat is van Ali incl. Blutooth knop en de rest heb ik zelf geprint
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ovJr_7fHD5Fjd1yLaF3vE5KP-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCiMfjbg8nNGEZXWIWiFaDFz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7HE5xECsLTfNrOfoefMOb0rOgs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PT9zlbPk0YuuxAhl5FbxcScc.jpg?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Yzord schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:01:
[...]

Waren dat geen refurbished modellen?
Als je bij Apple een toestel laat repareren buiten AppleCare om, dan krijg je nog wel eens het aanbod hem om te ruilen voor een refurbisch. Bij AppleCare krijg je altijd een nieuwe (als je daarvoor kiest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Mog schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:21:
[...]

Ik ga het in dit geval niet doen. Alleen het glas aan de achterkant is stuk. Als het mogelijk is heb ik liever dat ze alleen de achterkant vervangen. Kost me minder geld (€29 ipv €99) en het is een stuk beter voor het milieu.
Voor de portomonai moet je het uiteraard zelf beslissen. Maar voor het milieu denk ik dat het niet veel uit maakt. De oude willen ze terug, die zullen ze weer refurbischen etc, die gaat niet in de afvalbak. Daar zou ik mij niet schuldig om voelen en heb ik liever voor een paar tientjes extra een nieuwe die volledig waterdicht geseald enzo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisdn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:08:
[...]

Voor de portomonai moet je het uiteraard zelf beslissen. Maar voor het milieu denk ik dat het niet veel uit maakt. De oude willen ze terug, die zullen ze weer refurbischen etc, die gaat niet in de afvalbak. Daar zou ik mij niet schuldig om voelen en heb ik liever voor een paar tientjes extra een nieuwe die volledig waterdicht geseald enzo is.
De achterkant door Apple zelf laten vervangen = volledig waterdicht geseald hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Mog schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:26:
[...]

De achterkant door Apple zelf laten vervangen = volledig waterdicht geseald hoor.
Natuurlijk en op reparaties zit ook weer gewoon garantie, dus er is natuurlijk niets mis mee.

Maar ik kan voor mijzelf genoeg redenen bedenken 7 tientjes extra neer te leggen voor een nieuwe. De belangrijkste is nu misschien nog niet zo relevant omdat het toestel nog vrij nieuw is. Maar stel een half jaar later, heb je meteen een gratis nieuwe accu. Met 0 cycles wat uiteindelijk de inruil/verkoopwaarde wel weer wat verhoogd. De snelheid is wat waard, een nieuwe sturen ze op en je bent klaar. En last but not least: ik ben nerd genoeg een paar tientjes over te hebben voor een verse unboxing :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

_Bailey_ schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:11:

Woon je in de buurt van een Apple Store, kan je evt gewoon langs gaan en daar een swap laten uitvoeren zonder CC reservering, tegen betaling van €99
Ik kan er niets over vinden op Apples website. Specifiek over de Replacement Service in een Apple Store. Kun je gewoon binnenwandelen of heb je een Genius Bar afspraak nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 15:26
Ik heb nu de iPhone 12 Pro Max, en twijfel over een overstap naar de 15 Pro Max.

Met name de camera features zien er top uit.

Met de telefoon maak ik veel foto's van de kinderen.
Nadeel is dat de kids snel zijn, en je goed moet timen met je foto.
Ik gebruik vaak de 'tele-lens' van de Pro Max, en dan zit er toch een soort vertraging in tussen het klikken en daadwerkelijk maken van de foto.

Dus als 1 van de kinderen net leuk kijkt, dan druk ik om de foto te maken. Maar met de iPhone 12 heb ik nu toch vaak fotos' die net te laat genomen zijn.
Met de grote camera (Sony a7 serie) had ik die momenten wel goed kunnen pakken, maar die heb ik niet altijd paraat.

Weet iemand of dit met de iPhone 15 een stuk beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 15:36

CoolHead621

Enjoy every moment

Mooya schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:52:
Ik heb nu de iPhone 12 Pro Max, en twijfel over een overstap naar de 15 Pro Max.

Ik gebruik vaak de 'tele-lens' van de Pro Max, en dan zit er toch een soort vertraging in tussen het klikken en daadwerkelijk maken van de foto.

Dus als 1 van de kinderen net leuk kijkt, dan druk ik om de foto te maken. Maar met de iPhone 12 heb ik nu toch vaak fotos' die net te laat genomen zijn.
Met de grote camera (Sony a7 serie) had ik die momenten wel goed kunnen pakken, maar die heb ik niet altijd paraat.

De tele lens is daar heel slecht voor. Die krijgt te weinig licht binnen in donkere situatie als in huis.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-06 15:52
_Bailey_ schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:39:
[...]

toetsenbord op deze nieuwe iPhone werkt 100%. Ik had een zwarte kleur, nu de blauwe 15 Pro max.

AC+ op afgesloten, maar werd niet naar gevraagd tijdens de swap. Deze wel uiteraard laten overzetten ;)
Ik dacht dat ik gek werd, maar ik heb dit dus ook. en ik ben niet de enige:

https://discussions.apple.com/thread/255161267

Binnenkort maar eens terug naar odido...

Ben bang dat een swap niet gaat helpen, en het software is:
https://www.reddit.com/r/...5_pro_typing_kinda_laggy/

[ Voor 13% gewijzigd door Ferrox1 op 23-11-2023 19:30 ]

• jd89
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-01-2024
Mijn iPhone 15 pro max vloog net zo uut mijn handen. Geen hoesje (altijd apple care) maar wonderbaarlijk, geen barstje, krastje of hapje…

Dat titanium is echt een ander level of val belevenis?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

jd89 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:55:
Mijn iPhone 15 pro max vloog net zo uut mijn handen. Geen hoesje (altijd apple care) maar wonderbaarlijk, geen barstje, krastje of hapje…

Of puur geluk… :P
Fijn dat er niets aan de hand is.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:59
jd89 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:55:

Daar ben je goed van af gekomen! Ik denk een kwestie van een engeltje op je schouder. Het dunne titanium sierbandje wat om de telefoon zit maakt niet zoveel uit. Het frame zelf is van aluminium, net als de normale 15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Het is geen Chinees porselein hè. Ik denk dat het andersom is, in 99% van de tijd gaat een valpartij goed zonder geluk en is het juist pech als ie barst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Dennisdn schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:30:
Het is geen Chinees porselein hè. Ik denk dat het andersom is, in 99% van de tijd gaat een valpartij goed zonder geluk en is het juist pech als ie barst.
Daar mag je inderdaad vanuit gaan en het tig testen heeft overleefd.

Ps: Apple heeft vast niet dezelfde straatklinkers als wat ik heb, dus weet niet of dat ook is getest ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Jaymone op 24-11-2023 07:32 ]

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Mooya schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:52:

Over de camera kan ik niet veel vertellen, daar gebruik ik hem niet genoeg voor. Maar ik kom zelf van een 12 pro max, en heb nu de 15 pro max. De overstap kan ik iedereen aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 16:12
Eerst je nieuwe iPhone 15 moeten updaten omdat anders overzetten niet lukt is.. Niet echt Apple like

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 16:12
Mijn keyboard lijkt wat raar te doen met typen en alleen met typen.. al gezocht in dit topic lijken meer mensen last van te hebben

Hij pakt bij mij gewoon de a enzo niet merk ik soms, voelt eigenlijk heel apart als je het door hebt

Benieuwd wat ze hier aan gaan doen

[ Voor 7% gewijzigd door dglavimans op 25-11-2023 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 21:46
Er is geen manier om fast charging uit te zetten toch?
Ik vind het niet nodig om het te hebben en bescherm liever de batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lHybridl schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:56:
Er is geen manier om fast charging uit te zetten toch?
Ik vind het niet nodig om het te hebben en bescherm liever de batterij
12 watt lader gebruiken ipv de 20 watt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Vorkie schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:00:
[...]

12 watt lader gebruiken ipv de 20 watt :-)
Ah oké zo boven 12 watt begint fast charging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

lHybridl schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:10:
[...]

Ah oké zo boven 12 watt begint fast charging?
De adapter bepaalt als het ware de snelheid. Er is dus geen ‘begin’, want wat vind jij ‘fast charging’?

Als jij normaal een 1 W adapter gebruikt, dan zal 5 W al erg snel aanvoelen. Als jij normaal 5 W gebruikt, dan voelt 20 W juist pas erg snel.

Wel is er een limiet, volgens mij ergens tussen de 25 en 30 W. Je kan dan wel een krachtigere adapter gebruiken, maar dat heeft dan geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Maat van mij bestelde dit, die trok foto met zijn S23, ik met de iPhone 15 max, was vrij donker daar.
Ik ben onder de indruk, de foto vd S23 heb ik niet maar kan u zeggen; wereld van verschil in kwaliteit, iPhone foto is prachtig, is mijn mening natuurlijk. Was geen ideale omstandigheid.
Zoom ook maar eens in op de schuim. ;).
PS; zonder flitslicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nH-6mXS7zi7naTIAs8WZKIMsBWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrtFfd325b9Yj6qPb1v2Xesk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Reetkeverke op 25-11-2023 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Uniciteit schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:50:
[...]

De adapter bepaalt als het ware de snelheid. Er is dus geen ‘begin’, want wat vind jij ‘fast charging’?

Als jij normaal een 1 W adapter gebruikt, dan zal 5 W al erg snel aanvoelen. Als jij normaal 5 W gebruikt, dan voelt 20 W juist pas erg snel.

Wel is er een limiet, volgens mij ergens tussen de 25 en 30 W. Je kan dan wel een krachtigere adapter gebruiken, maar dat heeft dan geen nut.
Volgens mij is er wel een wattage wat de start is van fast charging. Wat ik zo lees is het 18w. Mijn Samsung deed dat volgens mij ook. Fast charging optie kwam pas beschikbaar om aan te klikken als die 18w zag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 07:06

Bartaz

Likes cookies!

Volgens mij laadt de iPhone 15 en Plus op met 20W. Dan lijkt me dat standaard, toch? En bij de Pro versies laden ze op met 29W en dat wordt fast charging genoemd? Het evrschil is dus 9W.

Overigens: Had hiervoor een telefoon die oplaadde met 35W en mijn vriendin heeft er inmiddels een die oplaadt met 120W. Denk niet dat 29W een extreem verschil gaat maken op je battery life vergeleken met 20W. De telefoon is er tenslotte voor ontworpen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:01
Ik begrijp dat hele super-fast charging ook eigenlijk niet... ik laad m'n telefoon 1x per dag op, kan er de hele dag (intensief) mee doen.. 's nachts, of tijdens het werken op kantoor, of als ik even zit te chillen op de bank, dan even een uurtje of anderhalf (geen idee eigenlijk) aan de kabel en hij is opgeladen. Waarom zou je dat per se in 20 minuten opgeladen wilt hebben? Volgens mij alleen maar voor telefoons waar de batterij zo snel leeg loopt, dat je de hele tijd moet laden. Maar dat heb ik bij de iPhone helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
En ook een 15 pro rijker...

Kom vanaf 13 pro en op een paar zichtbare zaken na (action knop/dynamic island) niet al te veel verschil, of ik moet ze nog ontdekken. Maar wel weer blij. Mooie telefoon.

Als de telefoon gelocked is blijft scherm nog aan (ook iets nieuws), maar tussen dynamic island en bovenkant/einde van het scherm in die kleine ruimt komt de naam van een app die ik gebruik (in dit geval Telegram). Zodra telefoon 'wakker' wordt schiet deze naar boven weg... Wat moet dat dan voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:21
Iemand die weet waar ik een usb c stofplug kan bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Jovinho99 schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:55:
Iemand die weet waar ik een usb c stofplug kan bestellen ?
amazon, heb zelf ook een zakje besteld. Ik laad meestal met magsafe, dus heb de poort niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Amos_x schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:42:
[...]

amazon, heb zelf ook een zakje besteld. Ik laad meestal met magsafe, dus heb de poort niet nodig.
Kan je me een linkje sturen? Want had er besteld maar die zijn voor de oude lightning🤣😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 14-06 21:02
Zijn er meer mensen met het probleem dat de iPhone 15 pro niet wil opladen met de originele usb c kabel? Zodra de telefoon gereboot is doet hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 14-06 21:02
Dennisdn schreef op zondag 24 september 2023 @ 06:41:
En voor degenen voor wie USB-C de grote gamechanger is.... Echt bijna geenéén bestaande USB-C-kabel werkt. Ik dacht het doosje incl kabel direct in de box met Apple-meuk te gooien, maar moest hem nu alweer opduiken nadat ik ongeveer 20 USB-C-kabels heb geprobeerd die al in huis slingerde. Incl dure van Anker e.d.
Heb je dat nog steeds? En heb je geprobeerd om de telefoon te rebooten? Pakt hij dan die andere kabels nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 24 september 2023 @ 06:41:
En voor degenen voor wie USB-C de grote gamechanger is.... Echt bijna geenéén bestaande USB-C-kabel werkt. Ik dacht het doosje incl kabel direct in de box met Apple-meuk te gooien, maar moest hem nu alweer opduiken nadat ik ongeveer 20 USB-C-kabels heb geprobeerd die al in huis slingerde. Incl dure van Anker e.d.
Ooh die ervaring heb ik helemaal niet.

- Heb een Thunderbolt kabel in de auto (van een SSD disk) want lekker kort > werkt.
- Kabel van iPad > werkt
- HP Docks op kantoor > werken
- Dell Dock bij klant > werkt.
- geleende kabel van een S23 Ultra > werkt.

Ben op dat gebied wel onboard met USB-C, de iPad Pro en MacBook Pro hadden het al natuurlijk maar vind het wel irritant dat al mijn accessoires het nog niet hebben (AirPods Pro 2 en Max voornamelijk), dus nu moet ik ineens 2 kabels mee nemen ipv 1.

Edit: Ooh zie nu pas dat het een oude post is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ChrisM schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:01:
Ik begrijp dat hele super-fast charging ook eigenlijk niet... ik laad m'n telefoon 1x per dag op, kan er de hele dag (intensief) mee doen.. 's nachts, of tijdens het werken op kantoor, of als ik even zit te chillen op de bank, dan even een uurtje of anderhalf (geen idee eigenlijk) aan de kabel en hij is opgeladen. Waarom zou je dat per se in 20 minuten opgeladen wilt hebben? Volgens mij alleen maar voor telefoons waar de batterij zo snel leeg loopt, dat je de hele tijd moet laden. Maar dat heb ik bij de iPhone helemaal niet.
Nah ik mis het niet maar zou het wel lekker vinden om te hebben.

Ik heb nu geregeld dat mijn toestel rond de 10/20% aan het schommelen is. Kom je met 10% op de zaak, kan hij ff kort aan een lader, ga je met 25% een teams meeting in, met 7% weer even een kort ritje aan carplay, enz.

Dan is in 20 minuten 50% erin blazen wel wenselijk.

Ik gebruik mijn toestel ook wel erg intensief overigens, elke nacht aan de lader maar om 17:00/18:00 is het wel over op dagen met weinig CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Geen idee, dat was een keer in het begin om te testen. In de praktijk gebruik ik alleen magsave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Zijn hier mensen in gebruik van een battery pack? Voor-nadelen? Ik heb net ook een magsafe besteld om op te laden, gebruikte altijd al gewoon kabeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-06 01:58

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Jovinho99 schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:32:
Zijn hier mensen in gebruik van een battery pack? Voor-nadelen? Ik heb net ook een magsafe besteld om op te laden, gebruikte altijd al gewoon kabeltje.
Ik wacht op de nieuwe power banken met qi 2. Anker krijgt er eentje van 10.000 mAh met usb c. Die heeft meteen ook een standaard, zodat die als bureaustand gebruikt kan worden.

Het fijne is ook dat er een (klein) display op de zijjant zit dat aangeeft hoeveel %% er nog in zit.

Schijnt binnenkort (dit jaar nog) op de markt te komen.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 14:53
Hippe Lip schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:59:
[...]

Ik wacht op de nieuwe power banken met qi 2. Anker krijgt er eentje van 10.000 mAh met usb c. Die heeft meteen ook een standaard, zodat die als bureaustand gebruikt kan worden.

Het fijne is ook dat er een (klein) display op de zijjant zit dat aangeeft hoeveel %% er nog in zit.

Schijnt binnenkort (dit jaar nog) op de markt te komen.
Even op Google gezocht maar dat ding is geniaal. Ik kan helaas niet niet vinden wanneer deze komt. Had jij dat toevallig al wel gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bv9nYhVGXTq66PrDJcCo_cWWtE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2SDg9IIYOkgTMX9IjUZSTTI.jpg?f=fotoalbum_large

Als de telefoon gelocked is komt dat blauwe 'Telegram' er te staan. Bij unlocken schiet deze weg naar boven.
Wat is dit precies? Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
bachhimself schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:32:
[...]

Even op Google gezocht maar dat ding is geniaal. Ik kan helaas niet niet vinden wanneer deze komt. Had jij dat toevallig al wel gevonden?
welk modelnummer is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
Ik heb geen Modelnummer maar check deze pagina anders even https://www.iculture.nl/nieuws/qi2-accessoires-mophie-anker/

Ik vind de pack die je als standaard en als watch oplaad punt kan gebruiken wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
knakker2 schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:17:
[Afbeelding]

Als de telefoon gelocked is komt dat blauwe 'Telegram' er te staan. Bij unlocken schiet deze weg naar boven.
Wat is dit precies? Iemand die dit weet?
Een widget van de Telegram App?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Jumpman schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:54:
[...]

Een widget van de Telegram App?
Nee. Heb notificaties uit gezet. Widgets op scherm bekeken en geen telegram staat geactiveerd. Zal wel op zoek gaan naar een telegram specifiek discussie platform waar ik de vraag kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-05 22:26
Ik wil graag de overstap maken van een iphone x. Daarvoor had ik een iphone 6 plus en deze was mij te groot. De iphone x viel mij aanzienlijk beter in de hand (letterlijk en figuurlijk ;)). Ik ben naar de media markt gegaan om te kijken of ik de 15 pro en de pro max kon testen, maar deze kon ik niet in de hand nemen. Echter heb ik wel duidelijk hoe mijn ervaringen waren met genoemde modellen. Mijn vraag is of mijn ervaring met de 6 plus dan wel representatief genoeg is gezien ik mij kan voorstellen dat de max varianten sindsdien verbeterd zijn qua grip en besturing, maar mogelijk ligt/voelt het nog steeds wel even lomp? Ergens vind ik het namelijk ook wel jammer dat ik niet voor de PM ‘kan’ gaan gezien het grotere scherm + accu, maar ik heb dus kennelijk wat kleinere handen (ben 1,76) die gebaat zijn bij een normaal ‘formaat’. Om deze reden trouwens ook een watch 41mm genomen gezien mijn pols zo’n beetje verdween bij 44m. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
knakker2 schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:54:
[...]

Nee. Heb notificaties uit gezet. Widgets op scherm bekeken en geen telegram staat geactiveerd. Zal wel op zoek gaan naar een telegram specifiek discussie platform waar ik de vraag kan stellen.
Telegram verwijderen en opnieuw installeren misschien?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Thrawni schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:41:
Ik wil graag de overstap maken van een iphone x. Daarvoor had ik een iphone 6 plus en deze was mij te groot. De iphone x viel mij aanzienlijk beter in de hand (letterlijk en figuurlijk ;)). Ik ben naar de media markt gegaan om te kijken of ik de 15 pro en de pro max kon testen, maar deze kon ik niet in de hand nemen. Echter heb ik wel duidelijk hoe mijn ervaringen waren met genoemde modellen. Mijn vraag is of mijn ervaring met de 6 plus dan wel representatief genoeg is gezien ik mij kan voorstellen dat de max varianten sindsdien verbeterd zijn qua grip en besturing, maar mogelijk ligt/voelt het nog steeds wel even lomp? Ergens vind ik het namelijk ook wel jammer dat ik niet voor de PM ‘kan’ gaan gezien het grotere scherm + accu, maar ik heb dus kennelijk wat kleinere handen (ben 1,76) die gebaat zijn bij een normaal ‘formaat’. Om deze reden trouwens ook een watch 41mm genomen gezien mijn pols zo’n beetje verdween bij 44m. Thanks!
De iPhone 15 max met een dunne tpu cover ligt zeer goed in de hand.
Helemaal niet die lompigheid vd 14 max, dat toestel is zeer zwaar & lomp.

Een grote phone is natuurlijk moeilijker te hanteren met 1 hand dan een kleiner model.

De max zijn batterijduur is top en een groter scherm is voor veel goed; ik gebruik die voor youtube en tv soms kijken en tomtom gps gebruik ik er op, ik gebruik geen gewone gps meet, altijd via de smartPhone 20€ per jaar en alles zit er in zoals flitspalen en trajectcontroles.

Ik kan dat helaas niet tonen maar ik heb een bepaalde manier gevonden om de max toch met 1 hand te kunnen gebruiken.

Maar ik begrijp wel wrm mensen de 15 pro nemen.

Het is maar wat je het belangrijkste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-06 11:26
Verschil tussen de Pro en de Pro Max is iets wat je alleen zelf kan beoordelen denk ik.

Ik zou ook graag een Pro Max willen maar ik weet stiekem ook wel dat het soms te groot gaat zijn bij gebruik. Een normale Pro is soms al lastig met één hand te bedienen.

Een Pro is nooit een slechte keuze en is wat mij betreft niet te klein. Misschien toch een Pro Max proberen en omruilen/terugbrengen als het niet bevalt?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
Ik zou voor een Iphone 15 (of 15 Pro) gaan (of de fikse meerprijs van de 15 Pro voor iets betere specs je dat waard is kun alleen jij bepalen).
De 15 en 15 Pro zijn al een tikje groter dan de X, en de 15 Plus en Pro Max zijn echt gigantisch, zelfs groter dan de 6 plus. Wel iets om inderdaad rekening mee te houden als je kleine handen hebt. De besturing is niet veranderd, de interface is in de basis al jaren hetzelfde. Aangezien het scherm een stuk groter is dan de 6Plus moet je ook vaker verder naar boven reiken met je hand. En omdat de randen van de 15 Plus en Pro Max minder afgerond zijn, en die telefoons behalve groter ook dikker zijn dan de 6 Plus, zullen die ook minder fijn in je hand liggen dan de 6 Plus of kleinere 15-modellen.

Voordeel van de normale 15 modellen is dat je een (veel) betere telefoon hebt dan de X en 6 Plus, vergelijkbaar in afmetingen met de X, maar toch met een groter scherm dan de X en 6 Plus.

Voor een vergelijk tussen de telefoons, zie: https://phonesized.com/compare/#474,2301,900,2299

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 00:10:
[...]

Verschil tussen de Pro en de Pro Max is iets wat je alleen zelf kan beoordelen denk ik.

Ik zou ook graag een Pro Max willen maar ik weet stiekem ook wel dat het soms te groot gaat zijn bij gebruik. Een normale Pro is soms al lastig met één hand te bedienen.
Daarom ben ik dit jaar maar eens voor de Pro Max gegaan en het valt absoluut niet tegen. Ik weet amper meer dat ik een max heb :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-05 22:26
Thanks voor de reacties! Ik heb nog een ‘verschil’ vraag: ik heb een keer toen de 15 serie net uit kwam jerryrigseverything gezien die heel makkelijk een pro max kon ‘buigen’. Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik ook een vlammenwerper erop zet maar toch heb ik dan wel een beetje de vraag of de Pro als robuuster gezien wordt dan de Pro Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 15:21

rCk

Thrawni schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:37:
Thanks voor de reacties! Ik heb nog een ‘verschil’ vraag: ik heb een keer toen de 15 serie net uit kwam jerryrigseverything gezien die heel makkelijk een pro max kon ‘buigen’. Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik ook een vlammenwerper erop zet maar toch heb ik dan wel een beetje de vraag of de Pro als robuuster gezien wordt dan de Pro Max?
Ik denk dat dat allemaal publiciteitsstunts geweest zijn.... Alles buigt of breekt een keer :+.
Ik ga ook over naar de 15 PM. Nog even wachten tot deze besteld kan worden.

Ik heb kortstondig een 14 PM getest, die beviel mij wel, nu heb ik vrij grote handen. De grootte went vanzelf (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:15
rCk schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:48:
[...]

Ik denk dat dat allemaal publiciteitsstunts geweest zijn.... Alles buigt of breekt een keer :+.
Ik ga ook over naar de 15 PM. Nog even wachten tot deze besteld kan worden.

Ik heb kortstondig een 14 PM getest, die beviel mij wel, nu heb ik vrij grote handen. De grootte went vanzelf (denk ik).
Gevalletje maandagochtend model dat van jerryrig mijns inziens, als je de jerryrig video kan opsporen kan je ook videos op youtube vinden waarbij mensen hetzelfde proberen maar de iphone niet kapot krijgen.
#Nonissue

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:58

Aiii

何これ

jerryrigseverything is leuk YouTube voer, maar het zegt verder niet zo veel.

Ja, als je heel hard met je duimen in het midden van de telefoon duwt dan buigt ie "heel makkelijk," maar volgens mij is het ook heel makkelijk om niet met je duimen heel hard te proberen je telefoon te buigen en dan buigt ie ook niet.

Beetje het "dokter het doet pijn als ik hier druk" syndroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 17:27

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Thrawni schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:37:
...toen de 15 serie net uit kwam jerryrigseverything gezien die heel makkelijk een pro max kon ‘buigen’.
Heb de Max altijd in de kontzak van m'n spijkerbroeken zitten. Buk regelmatig, boel staat regelmatig zeer strak maar daar kan het blijkbaar prima tegen.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-06 01:58

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

bachhimself schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:32:
[...]
Ja, het mooie van dat ding is niet alleen de qi2 standaard, die beter is dan de huidige qi1, maar ook dat het ding als standaard kan dienen EN dat de (usb-c, netjes!) aansluiting aan de zijkant zit. Het vergelijkbare huidige model van Anker heeft de aansluiting onder (aan de korte kant) zitten, waardoor er geen snoertje in kan als je ‘m als standaard gebruikt.

En ik ben wel liefhebber van zo’n display. Zijkant is daarvoor ook wel slim gekozen.

Wekelijks zoek ik op internet of het ding al leverbaar is, maar nog niet gevonden helaas.

https://www.theverge.com/...rs-usb-c-battery-ifa-2023

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000

Yucko

One clown to rule them all !

knakker2 schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:54:
[...]

wellicht domme vraag maar staat het niet in het plaatje dat als achtergrond ingesteld staat 8)7

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:46
Toch nog maar eens hier vragen.

Ik heb mijn 15 Pro nog altijd niet in 1x naar 100% opgeladen gekregen. Alle optimalisatie instellingen staan uit.

Hij kan wel tot 100, maar dan moet ik de lader eruit halen en weer opnieuw insteken.

Iemand nog tips? Eerste contact met Apple support is nog niet verder gekomen dan harde reset en checken kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 11:19
Wat je kan proberen is uitzetten, en dan inpluggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bachhimself
Hippe Lip schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:05:
[...]

Ja, het mooie van dat ding is niet alleen de qi2 standaard, die beter is dan de huidige qi1, maar ook dat het ding als standaard kan dienen EN dat de (usb-c, netjes!) aansluiting aan de zijkant zit. Het vergelijkbare huidige model van Anker heeft de aansluiting onder (aan de korte kant) zitten, waardoor er geen snoertje in kan als je ‘m als standaard gebruikt.

En ik ben wel liefhebber van zo’n display. Zijkant is daarvoor ook wel slim gekozen.

Wekelijks zoek ik op internet of het ding al leverbaar is, maar nog niet gevonden helaas.

Wel jammer dat we bijna drie maanden verder in het feestdagen seizoen ze nog nergens zien. Ik hou het ook in de gaten want dit zijn mooie producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Hippe Lip schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:05:
[...]

En wat is de meerwaarde van dat display? Wordt je gelukkiger van exact het percentage te kunnen aflezen? Of voldoen 5 ledjes ook voor wat het moet doen (beetje je batterij boosten en kijken of er nog genoeg in de battery pack zit). Ik heb uitvoerig zo'n ding van spigen gebruikt op een 13 mini, en ik kan nu niet echt zeggen dat ik een display miste. Ik zou de keuze in elk geval daar niet van laten afhangen.

Na iets gelijkaardig te hebben gebruikt, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dit niet snel weer opnieuw zal gebruiken. Ik heb wat ervaringen gedeeld in het accessoire topic, maar lang geleden.

Het is weer meer zo'n gadget die cool is of lijkt op papier ("klikken en gaan, geen kabeltje! Futuristisch!"), maar in de realiteit echt niet zoveel meerwaarde biedt tegenover een powerbank met een kabeltje.

Het ding zit gigantisch in de weg in een broekzak (tenzij cargo pants je favoriete broek is). Ik gebruikte het vooral op vakantie om de dag door te komen bij het opzoeken van dingen en navigeren. Het wordt ontzettend warm, zowel de telefoon als batterij. Het is onhandig om foto's te nemen (vaak genoeg vinger nog net in beeld omdat je hand zoveel verder van de achterkant zit. Ik stond er niet bij stil en achteraf zie je een aantal foto's die onbruikbaar zijn).

Onhandig in gebruik als je 'm vast hebt, en onhandig als je 'm eens uit handen geeft om iemand anders een foto te laten maken op vakantie. Of je moet de pack er steeds af halen. Ook duurt het laden eeeerg lang, waardoor de pack er continu op moet. Misschien is dit nu beter met Qi2, geen idee.

Ik dacht vaak, als ik nu een normale powerbank had, met een kabeltje, kon ik op een rustig moment (terrasje, pauze, ...) even 20 minuutjes veel sneller 'tanken' met het kabeltje, en dan weer verder. Ipv uren met dat ding op te lopen.

Ik zou niet snel weer zo'n accessoire kopen. Ze zijn nu wel goedkoper dan vroeger, maar zelfs dan. Ik geef de mijne gewoon weg als 'goodie' om de 13 gemakkelijker te verkopen en neem 'm dan ook niet mee naar de 15

Edit: @Jovinho99 Jij vroeg ook naar ervaringen, bij deze even getagged

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 12:32
Misschien een beetje offtopic: maar wat zijn jullie batterijbespaartips voor de iphone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
Joel22 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:51:
Misschien een beetje offtopic: maar wat zijn jullie batterijbespaartips voor de iphone?
Niet zo heel veel.

Meldingen zet ik af bij zeer vele apps omdat ik daar gewoon geen melding van wil krijgen.
Hactics staan af, ik haat het als ik bv typ ofzo dat dat toetsenbord trilt en verbruikt meer batterij ook.
Bijna alles staat ingesteld dat het 's Avonds naar den donker overschakelt.
Always on display staat uit. Als heel den tijd dat uur en dergelijke te zien is dat zuipt batterijduur. Ik ben het gewoon om zelf 2 keer op het scherm te tikken om het uur snel tezien.

Ik moet bijna niets doen ivm batterijduur verbeteren omdat de 15 max hier mega goed is bij mij.
Bij normaal gebruik; ik heb nog nooit moeten bijladen.
De enige keer dat ik een externe batterij moet mee nemen is op een dag waarbij ik paar uurtjes de video camera zou gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Reetkeverke op 29-11-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:40
Werkt die 80% batterij capaciteit limiet met opladen goed? Hebben mensen daar écht voordeel bij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Amos_x schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:25:
Na iets gelijkaardig te hebben gebruikt, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dit niet snel weer opnieuw zal gebruiken. Ik heb wat ervaringen gedeeld in het accessoire topic, maar lang geleden.

Het is weer meer zo'n gadget die cool is of lijkt op papier ("klikken en gaan, geen kabeltje! Futuristisch!"), maar in de realiteit echt niet zoveel meerwaarde biedt tegenover een powerbank met een kabeltje.

Het ding zit gigantisch in de weg in een broekzak (tenzij cargo pants je favoriete broek is). Ik gebruikte het vooral op vakantie om de dag door te komen bij het opzoeken van dingen en navigeren. Het wordt ontzettend warm, zowel de telefoon als batterij. Het is onhandig om foto's te nemen (vaak genoeg vinger nog net in beeld omdat je hand zoveel verder van de achterkant zit. Ik stond er niet bij stil en achteraf zie je een aantal foto's die onbruikbaar zijn).

Onhandig in gebruik als je 'm vast hebt, en onhandig als je 'm eens uit handen geeft om iemand anders een foto te laten maken op vakantie. Of je moet de pack er steeds af halen. Ook duurt het laden eeeerg lang, waardoor de pack er continu op moet. Misschien is dit nu beter met Qi2, geen idee.

Ik dacht vaak, als ik nu een normale powerbank had, met een kabeltje, kon ik op een rustig moment (terrasje, pauze, ...) even 20 minuutjes veel sneller 'tanken' met het kabeltje, en dan weer verder. Ipv uren met dat ding op te lopen.

Ik zou niet snel weer zo'n accessoire kopen. Ze zijn nu wel goedkoper dan vroeger, maar zelfs dan. Ik geef de mijne gewoon weg als 'goodie' om de 13 gemakkelijker te verkopen en neem 'm dan ook niet mee naar de 15

Edit: @Jovinho99 Jij vroeg ook naar ervaringen, bij deze even getagged
Ooh dat onderschrijf ik echt helemaal niet. Ik heb de Magsafe accu en mijn vrouw een variant van Anker en we vinden het juist mega handig dat er geen kabeltje aan vast zit. De Magsafe accu is ook wel vlot genoeg om even snel wat bij te laden (15w) en dat kan ook gewoon op een terrasje :)

Het vasthouden met de Accu vind ik eigenlijk ook geen probleem, hij is wat zwaarder uiteraard maar hij gript ook wel weer beter. Een stuk fijner dan een foto maken terwijl er via een kabel een losse accu aan bungelt lijkt mij.

Ik draag geen "cargo pants" dus daar kan ik niet over meepraten.

Edit: Overigens zou ik er geen een van een ander merk meer kopen, mijn vrouw heeft die van Anker even snel uit een Best Buy getrokken maar die laad dus niet op via de telefoon en dat maakt het wel weer erg onhandig omdat je er weer een apparaat bij hebt wat je moet laden.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 29-11-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
tiswat schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:37:
Werkt die 80% batterij capaciteit limiet met opladen goed? Hebben mensen daar écht voordeel bij?
Ja de volgende eigenaar van je iPhone :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:15
Donstil schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:37:
[...]

Ja de volgende eigenaar van je iPhone :+
Ik heb laden tot 80% aan staan.
Kom van de 14PM af en had, net zoals velen, last van erg slechte batterij levensduur. 86% in minder dan een jaar. En dat merk je dan flink in hoe lang je er op een dag mee kan doen wanneer je het net nodig hebt.
Nu gewoon tot 80%, en naar 100% de keren dat het nodig is. Bijladen gebeurt automatisch in de auto, en dan is het ook gewoon beter dat ie niet continue op 100% blijft.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Donstil schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:37:
[...]

Ooh dat onderschrijf ik echt helemaal niet. Ik heb de Magsafe accu en mijn vrouw een variant van Anker en we vinden het juist mega handig dat er geen kabeltje aan vast zit. De Magsafe accu is ook wel vlot genoeg om even snel wat bij te laden (15w) en dat kan ook gewoon op een terrasje :)
Die van Apple zelf? Wordt niet meer verkocht en was van wat ik er van begreep een slecht product (weinig capaciteit onder andere, minder dan 1x vol laden)

Als ik het opzoek lees ik ook dat het laden aan 7.5 Watt is en niet 15 Watt:

15W
When plugged in to a Lightning cable, the ‌MagSafe Battery Pack‌ can charge at the full 15W, but that is not possible when it is used without a power source. As of now, those who install the firmware update can charge their compatible ‌iPhone‌ 12 and iPhone 13 models at a faster 7.5W rate.20 apr 2022

Die van Spigen vond ik anders allesbehalve snel. Op vakantie is het probleem misschien het klimaat. Was sowieso al warm, en misschien pauzeert of vertraagt het laden dan nog sneller. In m'n broekzak kon ik het goed voelen, dat laden. Ik had trouwens een anker besteld op amazon, en een spigen toegestuurd gekregen. Had het eerst niet gemerkt dus niet gewisseld.

Met een goede powerbank kan je gewoon aan 15 Watt laden, efficient en snel. Ik heb hier net m'n iPhone 15 even aan de lader gehangen en op 20 minuutjes 40% geladen of zo uit het stopcontact. Daar heb je meer aan dan langer dan nodig met zo'n puist op de telefoon rondlopen.

Die officiële magsafe pack is trouwens een stuk platter, dus niet echt te vergelijken met de blokken die van anker vandaan komen.
Het vasthouden met de Accu vind ik eigenlijk ook geen probleem, hij is wat zwaarder uiteraard maar hij gript ook wel weer beter. Een stuk fijner dan een foto maken terwijl er via een kabel een losse accu aan bungelt lijkt mij.
Beweer ik ook nergens? Ik heb al een hekel aan die kabel als het half uit m'n broekzak hangt bij laden (maar er zijn ook tal van korte kabeltjes). Neen, ik geef zelf aan "op een terrasje of tijdens een pauze/dood momentje". Dan kan je kiezen tussen even 20 minuten laden als je de telefoon niet gebruikt, en weer verder zonder kabel (uiteraard) of powerbank, of 2 uur met die powerbank op je telefoon rondlopen.
Ik draag geen "cargo pants" dus daar kan ik niet over meepraten.
Idem, ik ga er van uit dat het in zo'n broek geen probleem is, maar geen ervaring. In een levi's met normale 'cut' vond ik gewoon niet fijn. Bij het in de broekzak steken en uithalen.

Fijn dat je goede ervaringen hebt met die powerbank, maar ik vond het niets. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik er alleen in sta met deze mening/ervaring, of ik heb erg pech gehad met mijn versie van zo'n magsafe powerbank. In elk geval genoeg om er niet weer 1 te kopen, en gewoon terug een normale powerbank te gebruiken. In elk geval zijn beide kanten belicht, en kan wie de vraag stelde een keuze maken op basis van deze informatie.

Sowieso, sinds ik een iPhone 15 heb, verwacht ik sowieso veel minder nood te hebben aan externe powerbanks want de batterijduur is makkelijk 1,5x dat van een iPhone mini. Op een gewone werkdag is het meer dan prima. En op vakantie (nog niet getest) lijkt het me ook meer dan genoeg. Ik hang op vakantie ook niet continu aan m'n scherm. Enkel navigatie en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:15
Amos_x schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:09:
[...]

Die van Apple zelf? Wordt niet meer verkocht en was van wat ik er van begreep een slecht product (weinig capaciteit onder andere, minder dan 1x vol laden)

Als ik het opzoek lees ik ook dat het laden aan 7.5 Watt is en niet 15 Watt:

15W
When plugged in to a Lightning cable, the ‌MagSafe Battery Pack‌ can charge at the full 15W, but that is not possible when it is used without a power source. As of now, those who install the firmware update can charge their compatible ‌iPhone‌ 12 and iPhone 13 models at a faster 7.5W rate.20 apr 2022

Die van Spigen vond ik anders allesbehalve snel. Op vakantie is het probleem misschien het klimaat. Was sowieso al warm, en misschien pauzeert of vertraagt het laden dan nog sneller. In m;n broekzak kon ik het goed voelen, dat laden. Ik had trouwens een anker besteld op amazon, en een spigen toegestuurd gekregen. Had het eerst niet gemerkt dus niet gewisseld.

Met een goede powerbank kan je gewoon aan 15 Watt laden, efficient en snel. Ik heb hier net m'n iPhone 15 even aan de lader gehangen en op 20 minuutjes 40% geladen of zo uit het stopcontact. Daar heb je meer aan dan langer dan nodig met zo'n puist op de telefoon rondlopen.

Die officiële magsafe pack is trouwens een stuk platter, dus niet echt te vergelijken met de blokken die van anker vandaan komen.

[...]

Beweer ik ook nergens? Ik heb al een hekel aan die kabel als het half uit m'n broekzak hangt bij laden (maar er zijn ook tal van korte kabeltjes). Neen, ik geef zelf aan "op een terrasje of tijdens een pauze/dood momentje". Dan kan je kiezen tussen even 20 minuten laden als je de telefoon niet gebruikt, en weer verder zonder kabel (uiteraard) of powerbank, of 2 uur met die powerbank op je telefoon rondlopen.

[...]

Idem, ik ga er van uit dat het in zo'n broek geen probleem is, maar geen ervaring. In een levi's met normale 'cut' vond ik gewoon niet fijn. Bij het in de broekzak steken en uithalen.

Fijn dat je goede ervaringen hebt met die powerbank, maar ik vond het niets. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik er alleen in sta met deze mening/ervaring, of ik heb erg pech gehad met mijn versie van zo'n magsafe powerbank. In elk geval genoeg om er niet weer 1 te kopen, en gewoon terug een normale powerbank te gebruiken. In elk geval zijn beide kanten belicht, en kan wie de vraag stelde een keuze maken op basis van deze informatie.

Sowieso, sinds ik een iPhone 15 heb, verwacht ik sowieso veel minder nood te hebben aan externe powerbanks want de batterijduur is makkelijk 1,5x dat van een iPhone mini. Op een gewone werkdag is het meer dan prima. En op vakantie (nog niet getest) lijkt het me ook meer dan genoeg. Ik hang op vakantie ook niet continu aan m'n scherm. Enkel navigatie en foto's.
Heb je de Anker 622 geprobeerd? De Anker 633 is vergeleken bij de 622 namelijk een stuk dikker, dus wellicht is het een alternatief. Heb zelf de 622 en vind het ideaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein187 op 29-11-2023 11:15 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Pagina: 1 ... 62 ... 76 Laatste