Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Amos_x schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:09:
[...]

Die van Apple zelf? Wordt niet meer verkocht en was van wat ik er van begreep een slecht product (weinig capaciteit onder andere, minder dan 1x vol laden)

Als ik het opzoek lees ik ook dat het laden aan 7.5 Watt is en niet 15 Watt:

15W
When plugged in to a Lightning cable, the ‌MagSafe Battery Pack‌ can charge at the full 15W, but that is not possible when it is used without a power source. As of now, those who install the firmware update can charge their compatible ‌iPhone‌ 12 and iPhone 13 models at a faster 7.5W rate.20 apr 2022
Ja die is er sings de overgang naar de 15 uit inderdaad. Waarschijnlijk vanwege USB-C maar dat maakt niet zoveel uit want doet het ook op de 15 serie prima.

De Capaciteit is inderdaad niet de grootste op de markt maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg, het is toch voor de gevallen dat je "even" bij moet laden om het einde van de dag, of tot het moment van de lader te halen. Gebruik hem niet om het hele toestel mee vol te laden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kapitein187 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:47:
[...]

Ik heb laden tot 80% aan staan.
Kom van de 14PM af en had, net zoals velen, last van erg slechte batterij levensduur. 86% in minder dan een jaar. En dat merk je dan flink in hoe lang je er op een dag mee kan doen wanneer je het net nodig hebt.
Nu gewoon tot 80%, en naar 100% de keren dat het nodig is. Bijladen gebeurt automatisch in de auto, en dan is het ook gewoon beter dat ie niet continue op 100% blijft.
Ja het is in theorie beter inderdaad alleen mijn punt is dat als je (bijna) altijd tot 80% laad het niet uitmaakt of je degradatie hebt, je hebt immers maar 80% beschikbaar.

Dus het hele jaar niet naar omkijken en aan het einde van het jaar 95% kunnen gebruiken is naar mijn mening fijner dan altijd met 20% softwarematige degradatie lopen om hardware matige degradatie te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 11:24
Donstil schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:29:
[...]

Dus het hele jaar niet naar omkijken en aan het einde van het jaar 95% kunnen gebruiken is naar mijn mening fijner dan altijd met 20% softwarematige degradatie lopen om hardware matige degradatie te voorkomen.
Als het idd 95% was geweest dan was ik het met je eens. 86% is een flinke hap.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kapitein187 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:49:
[...]

Als het idd 95% was geweest dan was ik het met je eens. 86% is een flinke hap.
Ja dat had ik persoonlijk na een jaartje 14 Pro niet. Ik zat op 95% en hou geen rekening mee in mijn gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
tiswat schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:37:
Werkt die 80% batterij capaciteit limiet met opladen goed? Hebben mensen daar écht voordeel bij?
Doe ik nooit. Hoeft ook niet, ik hou meestal een toestel maar 1 jaar en maat van mij kocht een paar toestellen over en die kon er ong 4 jaar mee doen, toen was de batterijduur niet meer oke, gaat wel over samsung top model toestel.
Mocht ik een toestel lang houden en bv na 2,5j ofzo is de batterijduur stukken minder dan laat ik een nieuwe batterij steken, problem solved.
Als ik aan de dag begin ist met de volle 100%.

Ieder moet dit voor zichzelf uitmaken.

Mijn redenering is; ik betaal zoveel geld voor een toestel, ik ga er volle bak voor.
Dat is bv hetzelfde met de 60 en 120hz, je hebt een toestel die 1479€ kost en dan gaade toch dat ding niet op 60hz gaan zetten. ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:45
Als je batterij onder de 20% komt is dat ook niet goed voor je batterij toch? Daarom zou die 80% limiet voor mij niet handig zijn, ik zou m'n batterij dan aan het eind van de dag bijna leegtrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fractalised
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:30
Het 80% oplaad limiet is erg handig voor wanneer je je telefoon permanent aan de lader hebt, bijv. een hele dag aan een magsafe oplaadstation. Dan heb je die laatste 20% niet nodig en zal het uiteindelijk iets beter zijn voor de levensduur van de batterij. Verder zie ik weinig toegevoegde waarde aan die functie tenzij je telefoon echt heel weinig gebruikt en misschien 50-60% batterij over hebt aan het eind van de dag.

Geoptimaliseerd opladen werkt naar mijn ervaring erg goed. Ik laad mijn telefoon elke nacht op en vlak voordat ik 's ochtends wakker wordt laad hij door naar 100%. Dit zal ook al wat helpen tegen batterij slijtage maar dan begin ik de dag toch met een opgeladen telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 11:24
sheepdog schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:34:
Als je batterij onder de 20% komt is dat ook niet goed voor je batterij toch? Daarom zou die 80% limiet voor mij niet handig zijn, ik zou m'n batterij dan aan het eind van de dag bijna leegtrekken
Het zelfde geldt voor 100% :)

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
Fractalised schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:55:
Het 80% oplaad limiet is erg handig voor wanneer je je telefoon permanent aan de lader hebt, bijv. een hele dag aan een magsafe oplaadstation. Dan heb je die laatste 20% niet nodig en zal het uiteindelijk iets beter zijn voor de levensduur van de batterij. Verder zie ik weinig toegevoegde waarde aan die functie tenzij je telefoon echt heel weinig gebruikt en misschien 50-60% batterij over hebt aan het eind van de dag.

Geoptimaliseerd opladen werkt naar mijn ervaring erg goed. Ik laad mijn telefoon elke nacht op en vlak voordat ik 's ochtends wakker wordt laad hij door naar 100%. Dit zal ook al wat helpen tegen batterij slijtage maar dan begin ik de dag toch met een opgeladen telefoon.
Zo doe ik het ook, optimaal laden, magsafe-stand als ik ga slapen plak ik 'm erop 's ochtends eraf. ik kom de hele dag toe. Ik kijk het percentage nooit na maar het icoontje lijkt elke ochtend wel vol.
Mijn 11P was na 4 jaar nog op 89% batterijcapaciteit dus het zal allemaal wel meevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
x360junkie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:08:
Hoi hoi,

zijn er ook mensen die bluetooth issues hebben?
Het af en toe lijkt het erop dat bluetooth aan/uit toggled, ik krijg dan een melding van Tesla om bluetooth aan te houden voor de telefoon sleutel.

Ik zie bij het openen van de tesla app en dan gelijk het control center open idd dat bluetooth een keer aan en uit springt :(
Ik heb dit probleem sinds een tijdje ook. Alleen bij mijn auto (2010 mini cooper) en een soundcore 4 nc headset heb ik problemen. Bij de auto moet ik bluetooth uit en aanzetten om het werkend te krijgen. De headset wil niet verbinden of heeft een hele slechte verbinding.
Ik vermoed dat IOS onderhuids iets meeneemt vanuit een backup. Ik ben recent van een iphone 13 mini naar een 15 pro gegaan. Het probleem met mijn auto was na de ios 17 update op de 13 mini aanwezig. Met de headset sinds de 15 pro. Het ligt ook echt aan de iphone gezien het op mijn chromebook en macbook perfect werkt. Netwerksettings resetten heeft geen verschil gemaakt. Ik vrees dat ik mijn hele account opnieuw moet maken met alle apps, settings, etc. Wel behoorlijk vervelend en ook flink wat werk. Ik neem de account al vanaf een iphone 5 mee en dat is altijd nog goed gegaan.
Mocht iemand een andere oplossing hebben dan hoor ik het graag.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/817MZcLUBCFvYZGJv6NEJCkqSnM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FpND9MJ3SrdLmssen4gWHUVL.png?f=fotoalbum_large
Sinds 2 dagen gebruik ik magsafe en is de 100% snel weg terwijl ik dit met de gewone kaben snellader niet heb, iemand die weet hoe dit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:30
Past een screenprotector van de iPhone 14 pro ook op de 15 pro?

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Volgens mij slurpt de 15 pro veel meer data dan mijn vorige 11 pro... Afgelopen morgen keek ik in de simyo app en zag dat ik slechts 300 mb over had van de 20 gb bundel die ik heb.

Dan heb ik met de 11 pro nog nooit meegemaakt. Gelukkig start morgen de nieuwe maand, maar het wel 2 databundels van 500 mb erbij genomen. Buiten die bundel is het reteduur.

Zal eens gaan kijken naar een ander abo, met onbeperkt data. Dan wordt dan geen simyo meer. 20 gb is echt te weinig voor zo'n telefoon.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:19

Yucko

One clown to rule them all !

EvoII schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:06:
Volgens mij slurpt de 15 pro veel meer data dan mijn vorige 11 pro... Afgelopen morgen keek ik in de simyo app en zag dat ik slechts 300 mb over had van de 20 gb bundel die ik heb.

Dan heb ik met de 11 pro nog nooit meegemaakt. Gelukkig start morgen de nieuwe maand, maar het wel 2 databundels van 500 mb erbij genomen. Buiten die bundel is het reteduur.

Zal eens gaan kijken naar een ander abo, met onbeperkt data. Dan wordt dan geen simyo meer. 20 gb is echt te weinig voor zo'n telefoon.
ik neem aan dat je op je 15 pro dezelfde beperkingen ingesteld hebt qua apps die via de mobiele verbinding wel of niet online mogen? Daar is veel winst te halen nl.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• EvoII
Yucko schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:24:
[...]

ik neem aan dat je op je 15 pro dezelfde beperkingen ingesteld hebt qua apps die via de mobiele verbinding wel of niet online mogen? Daar is veel winst te halen nl.
Als ik bij dataverbruik kijk staat Norton 360 met stip bovenaan met 14,4 GB. Gevolgd door flitsmeister met 66,1 mb.

Ik heb wel vpn altijd aan staan, dus denk dat alle data via die vpn van Norton verloopt, en dat dat de reden is van het ogenschijnlijk hoge dataverbruik van Norton?

Als ik bijvoorbeeld video's op youtube zit te kijken gaat dat ook via de vpn, dus wordt het dataverbruik op het conto van Norton geschreven.

Heb even in de simyo app het verbruik vanaf mei zitten bekijken. Met de 11 pro was 10 gb per maand het hoogst. Nu met de 15 pro is dat omhoog geschoten naar 14 gb vorige maand, naar 20 gb deze maand!

Heb alle instellingen van de 11 pro 1 op 1 overgezet naar de 15.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:30
Wellicht een domme vraag die al 100 keer voorbij is gekomen. Ik heb mijn iPhone altijd op stil staan. Echter nu zie ik constant in de stille modus een lelijke bel met een streep er doorheen boven aan mijn scherm. Kan ik die weg krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sunri5e schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:56:
Wellicht een domme vraag die al 100 keer voorbij is gekomen. Ik heb mijn iPhone altijd op stil staan. Echter nu zie ik constant in de stille modus een lelijke bel met een streep er doorheen boven aan mijn scherm. Kan ik die weg krijgen?
Met de zoekfunctie had je 100 antwoorden kunnen vinden. En nee, dat is niet mogelijk.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:18
@Sunri5e instellingen, horen en voelen, toon in statusbalk. -1 voor @THE_BASE 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:20
Wouter36 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:33:
@Sunri5e instellingen, horen en voelen, toon in statusbalk. -1 voor @THE_BASE 😉
En +1 voor Wouter36. Bedankt voor de tip 😉

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:38
😭😭😭😭

Zojuist m’n 15PM blauw laten vallen. Het lijkt erop dat de screen protector is gebroken en niet het glas zelf (gelukkig). Wel 2 krasje/hapjes uit het frame.

Mocht m’n scherm een keer wel zijn gebroken, hoe groot is de kans dat apple de hele telefoon vervangt met apple care?

Ik weet dat dit bij voorgaande iphones vaak het geval was, alleen nu schijnt de 15 makkelijker te repareren zijn. Als ze hem namelijk helemaal vervangen ben ik deze “cosmetische” beschadigingen ook meteen kwijt, doen ze alleen het scherm dan blijf ik t houden/zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcpDKbbeuLDfu7ZUTkGuUm7LB-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BtI06g9oRzUw5UWm1FiFhI1p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hiTbFmA833z5Rgpm186bI4h71M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WkQcMzWq0NnoLOTS8SpOFSfU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVjcvaPW1burUaWp4MxEKUsRU7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MR4KrqTymPnvvoyq4axq9qlc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtfU39hzKSvEUsxlYPO2iU-YrBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4IKxlka3RKS2q4FMwqjn0hA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door nDirect090 op 01-12-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik ben in de markt voor een iphone 15 variant, maar zoek in tegenstelling tot mijn XR eentje waarbij een dual sim ook altijd tegelijk actief is. Bij de huidige gaat een beller naar voicemail als ik met het tweede nummer in gesprek ben. Is er inmiddels een iphone die dat ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
nDirect090 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:58:
Mocht m’n scherm een keer wel zijn gebroken, hoe groot is de kans dat apple de hele telefoon vervangt met apple care?
Doel je op Apple Care of heb je Apple Care+ ?

Onder gewoon Apple Care valt alleen normale garantie waar schade niet onder valt.
Heb je Apple Care+ dan kun je voor 99 euro een nieuw toestel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Dennisdn schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 07:52:
[...]

Doel je op Apple Care of heb je Apple Care+ ?

Onder gewoon Apple Care valt alleen normale garantie waar schade niet onder valt.
Heb je Apple Care+ dan kun je voor 99 euro een nieuw toestel krijgen.
Apple care+ inderdaad. Heb t geluk dat ik nog een week de tijd heb om af te sluiten.

Betekend dat ik zelf gewoon tegen apple kan zeggen: ik wil een replacement voor €99. Of bepalen zij zelf wanneer een replacement op z’n plaats is.

Kan me voorstellen dat ik bv een replacement wil, maar apple zegt, we gaan alleen het scherm vervangen omdat die daarmee het weer doet. Ondanks de cosmetische schade op de rest van het toestel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
nDirect090 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:37:
[...]

Kan me voorstellen dat ik bv een replacement wil, maar apple zegt, we gaan alleen het scherm vervangen omdat die daarmee het weer doet. Ondanks de cosmetische schade op de rest van het toestel
Het boeit Apple niet. Je mag kiezen nieuw scherm voor 29 euro of een heel nieuw toestel voor 99 euro. Dat is nou eenmaal de Care+ deal. (Je moet dan wel het bedrag van een nieuw toestel voorschieten, dat geld krijg je terug zodra ze je oude hebben ontvangen. Ik dacht eens gelezen te hebben hier in de forums dat je hem in de AppleStore direct kan omruilen zonder voorschieten).

Tijdens het afsluiten van AppleCare+ moet je wel je toestel aansluiten voor een remote diagnostics test om te kijken of het toestel technisch in orde is. Ik durf niet te zeggen of ze dan ook kijken naar eventuele impacts die het toestel al heeft gehad.

[ Voor 34% gewijzigd door Dennisdn op 02-12-2023 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Dennisdn schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:17:
[...]
Tijdens het afsluiten van AppleCare+ moet je wel je toestel aansluiten voor een remote diagnostics test om te kijken of het toestel technisch in orde is. Ik durf niet te zeggen of ze dan ook kijken naar eventuele impacts die het toestel al heeft gehad.
Als je AppleCare+ bij aanschaf van je iPhone (of binnen 60 dagen) afsluit. Dan hoeft die remote diagnostics test niet.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

TheKerremenke schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:40:
[...]

Als je AppleCare+ bij aanschaf van je iPhone (of binnen 60 dagen) afsluit. Dan hoeft die remote diagnostics test niet.
Volgens mij vindt die remote diagnostics test op afstand (op je iPhone) sowieso plaats. Het is dan alleen niet een proces waar je bewust doorheen klikt, maar wat op de achtergrond gebeurt.

Hoe dan ook, @nDirect090 loopt wel een risico als hij nu - na het kapotvallen - AppleCare+ afsluit en direct een claim indient. Als ze fraude constateren, dan wordt dat standaard vastgelegd in een register/databank waar elke verzekeraar bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
[...]
Ik moest hem volledig doen toen het toestel een paar uur uit de doos was.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 02-12-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Uniciteit schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:41:
[...]

Volgens mij vindt die remote diagnostics test op afstand (op je iPhone) sowieso plaats. Het is dan alleen niet een proces waar je bewust doorheen klikt, maar wat op de achtergrond gebeurt.

Hoe dan ook, @nDirect090 loopt wel een risico als hij nu - na het kapotvallen - AppleCare+ afsluit en direct een claim indient. Als ze fraude constateren, dan wordt dat standaard vastgelegd in een register/databank waar elke verzekeraar bij kan.
Dat zou kunnen. Nooit iets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

[...]

Misschien dat het vroeger anders was maar hier in de 1e week AC+ afgesloten en weldegelijk de remote diagnostics moeten doen.

Dat het direct bij de aankoop van het toestel niet hoeft lijkt me logisch

[ Voor 9% gewijzigd door Yucko op 02-12-2023 14:42 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier op launch date een iPhone gekocht en gebruikt. Daarna via de instellingen AppleCare+ geactiveerd. Was nog 20 dagen mogelijk van de 60 gaf die aan. Niks geen test hoeven te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Uniciteit schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:41:
[...]

Ga voorlopig geen claim doen hoor. Met deze cosmetische schade valt wel te leven. Maar zou dan graag wel apple care+ willen afsluiten. Want dan kan ik hem gwn blijven gebruiken zonder hoesje en mocht die dan keer kapot vallen ga ik uiteraard dan pas een claim doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Dennisdn schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:17:
[...]

Het boeit Apple niet. Je mag kiezen nieuw scherm voor 29 euro of een heel nieuw toestel voor 99 euro. Dat is nou eenmaal de Care+ deal. (Je moet dan wel het bedrag van een nieuw toestel voorschieten, dat geld krijg je terug zodra ze je oude hebben ontvangen. Ik dacht eens gelezen te hebben hier in de forums dat je hem in de AppleStore direct kan omruilen zonder voorschieten).

Weet niet of ze dit al kunnen vinden/zien remote? Hij viel uit m’n zak. Op vloer tegels binnenshuis. Misschien even wachten met afsluiten dan tot de laatste dag? Das ongeveer nog een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
TheKerremenke schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:53:
Hier op launch date een iPhone gekocht en gebruikt. Daarna via de instellingen AppleCare+ geactiveerd. Was nog 20 dagen mogelijk van de 60 gaf die aan. Niks geen test hoeven te draaien.
Idem

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
nDirect090 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:25:
[...]

Weet niet of ze dit al kunnen vinden/zien remote? Hij viel uit m’n zak. Op vloer tegels binnenshuis. Misschien even wachten met afsluiten dan tot de laatste dag? Das ongeveer nog een week.
Een iPhone weet wel wanneer die gevallen is door alle sensoren (waarmee ook de hulpdiensten worden gebeld als de klap hard genoeg is). Maar of de telefoon dat op slaat en of ze daarnaar kijken bij het uitlezen durf ik niet te zeggen. Ik denk het niet, want er valt altijd over te discusseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ik moest die diagnostische test ook doen voor ik ac+ af kon sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:11

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb een iPhone 15 Pro Max. Ik weet niet wat er is gebeurd, maar het lijkt alsof er ineens wat tussen het Nomad hoesje en de behuizing heeft gezeten. Ik zou niet weten hoe het er anders gekomen moet zijn. Duidelijk voelbare putjes in de titanium behuizing. Doodzonde. Ben ontzettend zuinig op het toestel. Iemand gelijke ervaringen?

Is dit iets wat door Apple Care aangepakt kan worden? Want ik heb nog circa 20 dagen om het af te sluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZI2P4nhvKPmmvhE-f5UyQVILosI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jx64HHegq8Jz55M8LytHYGd7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n04KU31RaxZjLk7_s1Nci1TPKCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLLB1EDdyt3YgYN2fHPrtTcT.jpg?f=fotoalbum_large

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Steeffoon schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:24:
Ik heb een iPhone 15 Pro Max. Ik weet niet wat er is gebeurd, maar het lijkt alsof er ineens wat tussen het Nomad hoesje en de behuizing heeft gezeten. Ik zou niet weten hoe het er anders gekomen moet zijn. Duidelijk voelbare putjes in de titanium behuizing. Doodzonde. Ben ontzettend zuinig op het toestel. Iemand gelijke ervaringen?

Is dit iets wat door Apple Care aangepakt kan worden? Want ik heb nog circa 20 dagen om het af te sluiten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het zal helaas iets van stof zijn geweest. Ik denk trouwens niet dat zo’n oppervlakkige cosmetische schade in aanmerking komt voor reparatie - ook niet via AppleCare+.

Zie daarnaast de discussie van de laatste paar pagina’s rondom het afsluiten van AppleCare+ nadat er al schade is opgetreden met als doel die schade te laten repareren. (Ik zou me er niet aan wagen, gezien het fraude aspect… maar zoals je terug kunt lezen denken sommige er anders over :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:47

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb het ook (gehad) bij diverse iPhones. Het komt inderdaad door stof / zand tussen het hoesje en de behuizing wat gaat schuren en krassen.

Soms zit er wat zand / stof / viezigheid in je broekzak of tas was je de telefoon bij stopt.

Minimale cosmetische schade als dit wordt niet door Apple Care opgelost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Zo zie je maar. Hoesjes maken meer kapot dan je lief is!

#TeamNaked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Nu online
Dennisdn schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:51:
Zo zie je maar. Hoesjes maken meer kapot dan je lief is!

#TeamNaked
Bwa, ik heb al meer dan 20 keer de cover verwijderd , ik heb er 5 tal liggen ;) en er is nog niets fouts aan de iPhone hier. Het zijn allemaal tpu covers, mss dat dat een verschil maakt?TPU zijn top covers met helaas 1 nadeel; na een bepaalde tijd worden ze geelachtig en dan moede wel best weer een nieuwe kopen maar bij gsmpunt.nl betaal ik 8 a 10€ dus dat is niet veel.

1 keer is de iPhone gevallen en vlak op de kant vh scherm; die zou altijd kapot zijn geweest.
Dankzij de cover en een glassprotector erop is er werkelijk niets aan ;).
Ik ben nochtans mega voorzichtig maar zo zie je, dat 1 foutje die je maakt zou fataal kunnen zijn.

Moest ik een rijke persoon zijn dan zou ik er meteen 3 ofzo kopen en in orde zetten voor het geval dat er 1 naar de frieten is , dan zou ik die waarschijnlijk ook naakt gebruiken. Maar nu, het is voor mij heel veel geld. Dus safety voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

SquareOne schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:36:
[...]

Ik heb het ook (gehad) bij diverse iPhones. Het komt inderdaad door stof / zand tussen het hoesje en de behuizing wat gaat schuren en krassen.

Soms zit er wat zand / stof / viezigheid in je broekzak of tas was je de telefoon bij stopt.

Minimale cosmetische schade als dit wordt niet door Apple Care opgelost.
Was er al bang voor inderdaad. Zonde!
Uniciteit schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:38:
[...]

Het zal helaas iets van stof zijn geweest. Ik denk trouwens niet dat zo’n oppervlakkige cosmetische schade in aanmerking komt voor reparatie - ook niet via AppleCare+.

Zie daarnaast de discussie van de laatste paar pagina’s rondom het afsluiten van AppleCare+ nadat er al schade is opgetreden met als doel die schade te laten repareren. (Ik zou me er niet aan wagen, gezien het fraude aspect… maar zoals je terug kunt lezen denken sommige er anders over :) ).
Daar heb je zeker een punt. Dan leren we er maar mee leven. Vond dit wel heel snel. Heb altijd hoesjes gehad, nooit dat iets heeft gekrast en dat soort dingen. Maar goed, misschien net pech gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p15ripE7OGbRlN7d3x4N8mTjAhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2TCjLAIABicdGbZMI3KOdy0.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi toch? ;).
Is 16;9 foto, beetje bijgesneden. Je zou het horizontaal moeten houden.
IPhone maakt 'a avonds mooie foto's en het is nog niet eens de beste foto die kan nemen nu.

[ Voor 16% gewijzigd door Reetkeverke op 03-12-2023 18:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nDirect090
Uniciteit schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:38:
[...]

Ik lees nu dat er een paar keer over “fraude” gesproken wordt. Maar dat vind ik wat overdreven. Het is cosmetische schade, die je sowieso niet kan laten fixen door apple care+.

Dus nu alsnog apple care+ afsluiten heeft 0 effect op de bestaande cosmetische schade. En dat lijkt me dan toch geen fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29
nDirect090 schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:43:
[...]

Ik lees nu dat er een paar keer over “fraude” gesproken wordt. Maar dat vind ik wat overdreven. Het is cosmetische schade, die je sowieso niet kan laten fixen door apple care+.

Dus nu alsnog apple care+ afsluiten heeft 0 effect op de bestaande cosmetische schade. En dat lijkt me dan toch geen fraude.
+1. Je kunt prima apple care afsluiten nu deze cosmetische schade gaat toch niet gedekt worden. Mocht het toestel later een keer uit je handen vallen met een grotere buts, dan is deze "Schade" ook meteen opgelost.

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43

Quakie

quakelen

Meeste bedoelen uiteraard ermee Apple care afsluiten nadat je dus al schade hebt en dan “per ongeluk” telefoon op de grond gooien om met een relatief klein bedrag nieuwe iPhone te krijgen…

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jeetje wat braaf allemaal zeg :+
Ik had hem op zeker tegen de grond gesmeten met Apple Care als ik deze beschadiging had.

Zit je dan met je hoesje en screenprotector en enorme beschadiging op je rand 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:32
Donstil schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:29:
Ik had hem op zeker tegen de grond gesmeten met Apple Care als ik deze beschadiging had.

Zit je dan met je hoesje en screenprotector en enorme beschadiging op je rand 8)7.
Goed huisvaderschap blabla.. :+

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 21:47
Op zoek naar een simpele lightning - usb-c adapter. Om foto’s van de spiegelreflexcamera (sd) op de iphone/ipad in te laden. Die van Apple is €35,-. Vind ik wat te gortig voor de sporadische keren dat ik t gebruikt.

Alternatieven?

Zelf deze gevonden, 2 v €12,95. Beetje degelijk of crappy?

https://www.gsmpunt.nl/ka...naar-usb-c-adapter-2-pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Thanks voor de reacties btw. Inmiddels zonder problemen apple care+ kunnen afsluiten. Werd geen check oid gedaan. Althans niet dat ik zie/zag, er stond meteen dat die actief is. Ook vandaag een nieuwe WSKEN screen protector binnen gekregen en erop gedaan, aangezien de oude dus z'n werk goed heeft gedaan door te breken en m'n scherm nog heel was :D

Heb het zonder diefstal genomen trouwens, hebben jullie wel met?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
DCNY schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:54:
Op zoek naar een simpele lightning - usb-c adapter. Om foto’s van de spiegelreflexcamera (sd) op de iphone/ipad in te laden. Die van Apple is €35,-. Vind ik wat te gortig voor de sporadische keren dat ik t gebruikt.

Alternatieven?

Zelf deze gevonden, 2 v €12,95. Beetje degelijk of crappy?

https://www.gsmpunt.nl/ka...naar-usb-c-adapter-2-pack?
Maar je hebt toch geen adapter meer nodig? Dat is juist het voordeel van de Iphone 15: je hebt geen lightning meer nodig en kunt gewoon iedere standaard USB-C kabel gebruiken tussen je Iphone en randapparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:13

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Na jaren pro max en plus gebruiker denk ik toch weer naar een normale Pro ga overstappen. Nu 2 maanden de 15 pro max in gebruik, maar merk dat ik hem eigenlijk toch te lomp vind. Hij past net niet in je zak en hij drukt altijd op je onderste pink.

Meer mensen van een pro max naar een kleiner model gegaan? Accuduur is wel minder en de camera ook..

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Nu online
Terrie schreef op maandag 4 december 2023 @ 23:34:
Na jaren pro max en plus gebruiker denk ik toch weer naar een normale Pro ga overstappen. Nu 2 maanden de 15 pro max in gebruik, maar merk dat ik hem eigenlijk toch te lomp vind. Hij past net niet in je zak en hij drukt altijd op je onderste pink.

Meer mensen van een pro max naar een kleiner model gegaan? Accuduur is wel minder en de camera ook..
Ik had lang lang geleden hetzelfde voor, weet je wat ik ben beginnen doen ;)? Broeken kopen met grote/diepe zakken en met een tiret aan. Sindsdien nooit geen problemen meer en die broeken passen dan nog goed ook ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone

Hoe ga je dat doen, nu al verkopen of bedoel je volgend jaar?

Daarnaast ben ik benieuwd naar de ervaringen van mensen die dit jaar van de Pro naar de 15 Pro Max zijn overgestapt, ben je inmiddels gewend en hoe ervaar je het verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Juist van de Pro naar de Max gegaan. Wil niet meer terug. Past prima in mijn zakken al draag ik ook niet van die foeilelijke maillots als spijkerbroeken.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:13

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Jaymone schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 08:01:
[...]

Hoe ga je dat doen, nu al verkopen of bedoel je volgend jaar?

Daarnaast ben ik benieuwd naar de ervaringen van mensen die dit jaar van de Pro naar de 15 Pro Max zijn overgestapt, ben je inmiddels gewend en hoe ervaar je het verschil?
Ben nu op zoek naar een 15 pro 256GB via V&A. Dan mijn oude 15 pro max verkopen via V&A.

Verschil tussen 13 pro max en 15 pro max merk ik persoonlijk niet. Je kunt qua video en foto's niet perse zeggen dat ik nu een nieuw toestel heb. Het enige wat een echte verbetering is is het always on display, verder zou ik persoonlijk niet meer upgraden na 2 jaar.

Ik gebruik de telefoon om paar keer per week wat te filmpen qua sport en verder heel standaard, dus geen intensieve taken.

[ Voor 5% gewijzigd door Terrie op 05-12-2023 08:08 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 18:28
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 00:10:
[...]

Verschil tussen de Pro en de Pro Max is iets wat je alleen zelf kan beoordelen denk ik.

Ik zou ook graag een Pro Max willen maar ik weet stiekem ook wel dat het soms te groot gaat zijn bij gebruik. Een normale Pro is soms al lastig met één hand te bedienen.

Een Pro is nooit een slechte keuze en is wat mij betreft niet te klein. Misschien toch een Pro Max proberen en omruilen/terugbrengen als het niet bevalt?
Het is de pro max geworden, maar niet omdat die beter in de hand voelde: meer omdat er al krassen op het scherm zijn gekomen en ik hem daardoor logischerwijs niet meer kan retouren. Vind hem eigenlijk te groot maar ja ik wist niet dat die zo snel kon krassen. Dacht dat een paar dagen proberen zonder protector geen kwaad kon (heb hem basically enkel in mijn broekzak gehad en op mijn nachtkastje). Lesson learned: altijd een screenprotector erop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 21:47
Of-Aaargh schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:11:
[...]

Maar je hebt toch geen adapter meer nodig? Dat is juist het voordeel van de Iphone 15: je hebt geen lightning meer nodig en kunt gewoon iedere standaard USB-C kabel gebruiken tussen je Iphone en randapparatuur.
Ik had nog zo’n kabeltje liggen om foto’s van SD naar iPhone over te zetten. Dus met een lightningstekkertje dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
DCNY schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:05:
[...]

Ik had nog zo’n kabeltje liggen om foto’s van SD naar iPhone over te zetten. Dus met een lightningstekkertje dus :)
Ik denk dat een goede USB-C kabel van bv. Anker goedkoper is dan een lightning-adapter. Apple wil daar namelijk ook voor betaald worden. En als je een goedkope Aliexpress-adapter koopt kan het zijn dat je Iphone zegt "Nono, deze fabrikant heeft Apple geen 'protection money' betaald voor het mogen maken van deze stekker, dus ik ga nu rare dingen met je kabeltje doen, lekker puh!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:59
DCNY schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:05:
[...]

Ik heb gewoon zoiets gekocht op AliExpress. Hiermee kan ik bijv. foto’s overzetten naar m’n pc met een Lightning kabel. Die andere is om mijn AirPods op te laden via een usb c kabel. Tim Apple doet niet moeilijk hierover.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3U_2HS-WZCl6VbU67vo56RPC4Oo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7YKQYUHTyJPBc5z1scS5qQ2O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:35
Reetkeverke schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 00:09:
[...]
Ik had lang lang geleden hetzelfde voor, weet je wat ik ben beginnen doen ;)? Broeken kopen met grote/diepe zakken en met een tiret aan. Sindsdien nooit geen problemen meer en die broeken passen dan nog goed ook ;).
Las eerder je bericht over 'naar de frieten gaan' nu over een 'tiret'.
Mag ik je nomineren voor de "Tweakers taalverrijkersprijs 2023?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
PKHS schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:53:
[...]

Las eerder je bericht over 'naar de frieten gaan' nu over een 'tiret'.
Mag ik je nomineren voor de "Tweakers taalverrijkersprijs 2023?" :)
Er is een reden voor dat Nederland én Frankrijk het niet willen hebben. Zelfs Duitsland wilde het niet....
(Standaard grapje als mijn Belgische collega's weer eens over een koffie'tje beginnen.... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Thrawni schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 08:09:
[...]

Het is de pro max geworden, maar niet omdat die beter in de hand voelde: meer omdat er al krassen op het scherm zijn gekomen en ik hem daardoor logischerwijs niet meer kan retouren. Vind hem eigenlijk te groot maar ja ik wist niet dat die zo snel kon krassen. Dacht dat een paar dagen proberen zonder protector geen kwaad kon (heb hem basically enkel in mijn broekzak gehad en op mijn nachtkastje). Lesson learned: altijd een screenprotector erop
Dat is zuur zeg! Dat het scherm zo snel zou krassen lijkt me ook niet normaal toch? Hopelijk is de rest van je iPhone (buiten de grootte) nog wel een flinke upgrade en heb je er toch nog een beetje plezier van..

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrawni
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:24:
[...]

Dat is zuur zeg! Dat het scherm zo snel zou krassen lijkt me ook niet normaal toch? Hopelijk is de rest van je iPhone (buiten de grootte) nog wel een flinke upgrade en heb je er toch nog een beetje plezier van..
Ik heb er zeker veel plezier van vooralsnog :). De krassen zie ik niet als het scherm ‘aan’ staat en ik niet dmv lichtinval probeer de krassen te zien. Online lees ik wel andere gebruikers die eigenlijk ook best snel krassen hadden en dat dat met eerdere modellen niet zo snel ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Thrawni schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:25:
[...]

Ik heb er zeker veel plezier van vooralsnog :). De krassen zie ik niet als het scherm ‘aan’ staat en ik niet dmv lichtinval probeer de krassen te zien. Online lees ik wel andere gebruikers die eigenlijk ook best snel krassen hadden en dat dat met eerdere modellen niet zo snel ging.
nou, bij de X was dit ook het geval bij de mensen die in de eerste batch leveringen zaten. Toen ik de mijne kreeg (een paar dagen later) eerst een screenprotector geplaatst voor hem in gebruik te nemen :P

En nu bij mijn 15PM idem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is echt balen, ik heb dit gehad met mijn Apple iPhone 12 Pro. Er zat een zandkorrel aan de zijkant die een kras had gemaakt in de spiegel zwarte zijkant van de behuizing. Je kan het niet altijd voorkomen. Ik had wel verwacht dat het titanium harder zou zijn.
Donstil schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:29:

Haha, vast sarcastisch.

En als je Apple Care+ hebt kan je toch wachten tot er een ergere beschadiging optreed, deze krasjes zijn ook niet onoverkomelijk, dat blijkt wel weer.

Hier ook voor de gewone Apple iPhone 15 Pro gegaan, als ik een groter scherm wil en meer tijd heb pak ik de Apple iPad Pro 12.9. En ik zal zeker geen kleding kopen, om specifiek om een bepaald formaat telefoon mee te nemen. Voor mijn use case is de iPhone 15 Pro een goed formaat.

[ Voor 68% gewijzigd door Jumpman op 05-12-2023 16:11 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Jumpman schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:53:
[...]

Dit is echt balen, ik heb dit gehad met mijn Apple iPhone 12 Pro. Er zat een zandkorrel aan de zijkant die een kras had gemaakt in de spiegel zwarte zijkant van de behuizing. Je kan het niet altijd voorkomen. Ik had wel verwacht dat het titanium harder zou zijn.
Au, zonde zeg. Ja, had ik ook gehoopt en gedacht. Vooral zonde voor m'n restwaarde. Maarja. Niets meer aan te doen 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Steeffoon schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:38:
[...]

Au, zonde zeg. Ja, had ik ook gehoopt en gedacht. Vooral zonde voor m'n restwaarde. Maarja. Niets meer aan te doen 🥲
Je kan het polijsten, maar is zou mij daar wel eerst in verdiepen. Ik heb zo toen de krasjes onzichtbaar weten te maken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Misschien deels off-topic, maar binnenkort wordt de eindejaarsbonus gestort *O* en nu wil ik een nieuwe iPhone 15 Pro Max halen bij de Apple Store. Nu zat ik eraan te denken om gelijk mijn iPhone 13 Pro Max in te leveren via Trade-In en dat geld gelijk te gebruiken voor een 15. Heeft iemand daar ter plekke weleens zijn telefoon ingeleverd en alles overgezet?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:00
Hoe kan ik 100% zeker zijn dat mijk iPhone 15 PM echt is en geen vervalsing want ik lees dat een geldig serienummer geen bewijs van echtheid is net evenmin als deze besteld is via de apple store coolblue of andere want in de ketting kan er een misbruik zijn. Het is mijn eerste iphone sinds de 3gs en lees dat de iPhone geleerd bij vervalsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
bartmaniac schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:15:
Hoe kan ik 100% zeker zijn dat mijk iPhone 15 PM echt is en geen vervalsing want ik lees dat een geldig serienummer geen bewijs van echtheid is net evenmin als deze besteld is via de apple store coolblue of andere want in de ketting kan er een misbruik zijn. Het is mijn eerste iphone sinds de 3gs en lees dat de iPhone geleerd bij vervalsers
Waarom zou het serienummer geen bewijs zijn? Op het toestel staat een serienummer vermeld evenals in de instellingen van de iPhone. Als die met elkaar matchen dan heb je toch een echt toestel te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:31

rCk

Poeh, zelf halen bij de AppleStore? Of zelf halen bij de CoolBlue winkel?
Ik vind het ergens wel wat vergezocht...?
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:22:
[...]

Waarom zou het serienummer geen bewijs zijn? Op het toestel staat een serienummer vermeld evenals in de instellingen van de iPhone. Als die met elkaar matchen dan heb je toch een echt toestel te pakken?
Lijkt mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
LAD93 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:52:
Misschien deels off-topic, maar binnenkort wordt de eindejaarsbonus gestort *O* en nu wil ik een nieuwe iPhone 15 Pro Max halen bij de Apple Store. Nu zat ik eraan te denken om gelijk mijn iPhone 13 Pro Max in te leveren via Trade-In en dat geld gelijk te gebruiken voor een 15. Heeft iemand daar ter plekke weleens zijn telefoon ingeleverd en alles overgezet?
Dat is niet hoe het bij Apple werkt. Je krijgt bij inruil Appletegoed die je bij een volgende bestelling voor een ander item kunt gebruiken.
Als je hem bij de Applestore, Coolblue of vergelijkbaar besteld kun je er sowieso vanuit gaan dat ie echt is. Een nepper herken je het snelst als ie aan staat. Het is duidelijk een slechte iOS-schil die over Android is gelegd. Aan het uiterlijk is het bijna niet te zien. Heb er paar weken geleden met collega's eentje in handen gehad en pas als je er een echte naast legt zie/voel je dat het titanium anders of nep is. En op de keukenweegschaal bleek de neppert bijna 25 gram zwaarder te zijn dan de orginele.

[ Voor 44% gewijzigd door Dennisdn op 06-12-2023 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

ik denk dat @bartmaniac refereert naar dit soort gevallen.

Tja, als je het echt niet vertrouwd dan kun je altijd naar een winkel gaan en hem daar uitpakken en controleren voor je naar huis gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Yucko op 06-12-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:00
ik las toch ergens dat ze een serienummer kunnen genereren en dat zelfs apple dat als echt aanziet maar hopelijk ben ik mis. Ik krijg hem binnenkort is gekocht bij een selexion winkel in België. Blijkt dat hun werkwijze is dat ze die zelf niet inkopen maar inkopen van andere winkelketens wanneer die overschot hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:34
Dennisdn schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:37:
[...]

Dat is niet hoe het bij Apple werkt. Je krijgt bij inruil Appletegoed die je bij een volgende bestelling voor een ander item kunt gebruiken.
Als je het aangeeft tijdens het bestellen van je nieuwe telefoon krijg je toch gewoon het geld terug gestort? Je ontvangt dan eerst je nieuwe telefoon samen met de items om je oude op te sturen en na het verwerken daarvan krijg je dat bedrag terug.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
bartmaniac schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:25:
ik las toch ergens dat ze een serienummer kunnen genereren en dat zelfs apple dat als echt aanziet.
Dat klopt aan de hand van het serienummer. De neppers worden simpelweg voorzien van bestaande serienummers. Ze zullen het algoritme van Apple wat serienummers genereert wel door hebben, bij Airpods is dat ook het geval. Zodra Apple hem in handen heeft of hem diagnostisch uitlezen op afstand zien ze uiteraard wel meteen dat ie nep is.
SgtElPotato schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:26:
[...]

Als je het aangeeft tijdens het bestellen van je nieuwe telefoon krijg je toch gewoon het geld terug gestort? Je ontvangt dan eerst je nieuwe telefoon samen met de items om je oude op te sturen en na het verwerken daarvan krijg je dat bedrag terug.
De website geeft het aan:
Met Apple Trade In krijg je korting als je je huidige device inruilt. Je kunt deze korting meteen gebruiken om iets anders te kopen, of het bedrag op een cadeaukaart laten zetten voor later.
In het levertijden-topic en het inruil/verkoop-topic genoeg ervaringen van teleurgestelde Tweakers die hiermee verrast zijn na inruil, die ervaring heb ik een tijd geleden zelf ook gehad. Er zijn ook een paar Tweakers in die topics die zeggen dat ze wél gewoon geld kregen achteraf.

[ Voor 47% gewijzigd door Dennisdn op 06-12-2023 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
bartmaniac schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:25:
ik las toch ergens dat ze een serienummer kunnen genereren en dat zelfs apple dat als echt aanziet maar hopelijk ben ik mis. Ik krijg hem binnenkort is gekocht bij een selexion winkel in België. Blijkt dat hun werkwijze is dat ze die zelf niet inkopen maar inkopen van andere winkelketens wanneer die overschot hebben
Tuurlijk, maar ergens in het proces loopt zo'n kloon tegen de lamp.

Voor nieuwe iPhones bestel je bij een partij die je kent. Is er iets mis dan heb je garantie en whatever nog meer. En tweedehands heb je de mogelijkheid om de iPhone op te halen en te controleren op van alles en nog wat.

Als iets te goed is om waar te zijn, dan is dat het meestal ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Daar naar een Apple winkel te gaan en daar te kopen. Of online via Apple.nl. Maar als Coolblue als winkel zal ook geen namaak leveren. Dat kunnen ze maar een keer doen en dan is hun “goede” naam direct weg. Amazon en Aliexpress zijn natuurlijk een ander verhaal aangezien daar iedereen een winkel kan starten.. (volgens mij tenminste, maar dat is eigenlijk off-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
biobak schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:59:
[...]

Ik heb gewoon zoiets gekocht op AliExpress. Hiermee kan ik bijv. foto’s overzetten naar m’n pc met een Lightning kabel. Die andere is om mijn AirPods op te laden via een usb c kabel. Tim Apple doet niet moeilijk hierover.[Afbeelding]
Ik heb ooit zoiets gehad, maar dat werkte niet. Nu heb ik deze besteld voor 45ct. Dan heb je 2 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat van Apple, CoolBlue of “andere” kan je wel wegstrepen. Dat gebeurt zo sporadisch “in de keten” dat is het vermelden niet waard.

100% echt is iOS erop maar als je gewoon koopt bij een geautoriseerde reseller of bij Apple rechtstreeks dan hoef je jezelf echt geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Jumpman schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:53:
[...]

Je kan het polijsten, maar is zou mij daar wel eerst in verdiepen. Ik heb zo toen de krasjes onzichtbaar weten te maken.
Daar ben ik minder de persoon voor denk ik, ik zie al direct beren op de weg 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
@Dennisdn ik snap je posts als reactie op mijn post niet helemaal. Als ik daarheen ga, m’n huidige inlever en dan direct die korting gebruik voor een nieuw 15PM, zou dat toch moeten kunnen? Of lees ik het verkeerd?

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
LAD93 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:00:
@Dennisdn ik snap je posts als reactie op mijn post niet helemaal. Als ik daarheen ga, m’n huidige inlever en dan direct die korting gebruik voor een nieuw 15PM, zou dat toch moeten kunnen? Of lees ik het verkeerd?
De recente ervaringen van anderen hier in de topics is dat je bij inruil een tegoed krijgt voor de volgende aankoop en niet op de nieuwe iPhone zelf. Dat was wel bij inruil op afstand. Als de store een eind reizen is zou ik in ieder geval even vooraf afstemmen of ze het daar wél één op één willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Beetje (teveel) off-topic maar de laatste geruchten wijzen sterk op de komst van een iPhone 16 Ultra. Ben dan ook erg benieuwd of dit een model naast of i.p.v. de Pro Max wordt (smul). Eindelijk weer wat spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 7 december 2023 @ 06:56:
[...]

De recente ervaringen van anderen hier in de topics is dat je bij inruil een tegoed krijgt voor de volgende aankoop en niet op de nieuwe iPhone zelf. Dat was wel bij inruil op afstand. Als de store een eind reizen is zou ik in ieder geval even vooraf afstemmen of ze het daar wél één op één willen doen.
Ah goed om te weten - zojuist even in een chat gedoken met Apple en daarbij werd aangegeven dat het wel mogelijk is om gelijk korting te krijgen:
Dat klopt helemaal, als u in de fysieke Apple Store voor een inruil kiest dan krijgt u meteen een korting op de nieuwe iPhone
Dus ik ga het gewoon opgooien bij het afhalen en dan zien we wel wat ze zeggen.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jaymone schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:19:
Beetje (teveel) off-topic maar de laatste geruchten wijzen sterk op de komst van een iPhone 16 Ultra. Ben dan ook erg benieuwd of dit een model naast of i.p.v. de Pro Max wordt (smul). Eindelijk weer wat spanning.
Ja die geruchten waren er dit jaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:21:
[...]

Ja die geruchten waren er dit jaar ook.
Dat waren de geruchten die verwezen naar volgend jaar :+
3D foto's lijkt me wel wat. Nadeel is dat ik dan ook zo'n Apple Vision Pro erbij moet nemen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jaymone schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:34:
[...]

Dat waren de geruchten die verwezen naar volgend jaar :+
3D foto's lijkt me wel wat. Nadeel is dat ik dan ook zo'n Apple Vision Pro erbij moet nemen :P
Nee ook voor dit jaar heeft het een tijdje rond gezongen. Ze weten het gewoon niet joh

Ik heb al een aantal video’s gemaakt met diepte overigens, handig voor de Vision straks idd :)

Zou alleen fijn zijn als dat automatisch gebeurt. Nu met 17.2 (beta/rc) moet je daar speciaal een toggle voor aanzetten en dat maakt het weer net iets onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
Zelf ook aan overwegen om over te stappen naar een 15 Pro of Pro Max.
Primair omdat mijn vrouw en ik beiden met een 11 pro ervaren dat IOS 17 niet goed werkt (batterij sneller leeg, regelmatig vastlopers/scherm niet reageren en ookal spontane reboots ervaren). Of 17.2 daarin veel verbeterd is even afwachten

Primair is de reden de vooruitgang in foto kwaliteit hopen/verwachten we en dan ook bij minder licht.
De 11 pro kan prima (nacht)foto's maken ALS het onderwerp stil staat.. wat dus bij een 5jarige zoon nu net dé grootste uitdaging is. Afgelopen weekend met Sinterklaas bij einde middag/beperkt licht gewoon teveel bewogen foto's of niet naar tevredenheid. :(

Ook met oog dat we minder de iPad gebruiken, neig ik naar de PM vw groter scherm. Mogelijke nadeel is wellicht de omvang met vasthouden en in de winkel testen is niet praktisch gezien de beveiliging/blok in midden onderop midden v/d telefoons qua vasthouden en niet in een broekzak kunnen stoppen (1x geprobeerd bij de Mediamarkt)

Hoe is jullie ervaring met de 15 pro/PM met nacht foto's en de snelheid waarmee de foto gemaakt wordt (= dus met kinderen & scherp is)

Dat ze mooi zijn met een gebouw/water geloof ik meteen ;)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
yonexfreak schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:55:
Primair omdat mijn vrouw en ik beiden met een 11 pro ervaren dat IOS 17 niet goed werkt (batterij sneller leeg, regelmatig vastlopers/scherm niet reageren en ookal spontane reboots ervaren). Of 17.2 daarin veel verbeterd is even afwachten

Primair is de reden de vooruitgang in foto kwaliteit hopen/verwachten we en dan ook bij minder licht.
De 11 pro kan prima (nacht)foto's maken ALS het onderwerp stil staat.. wat dus bij een 5jarige zoon nu net dé grootste uitdaging is. Afgelopen weekend met Sinterklaas bij einde middag/beperkt licht gewoon teveel bewogen foto's of niet naar tevredenheid. :(

Ook met oog dat we minder de iPad gebruiken, neig ik naar de PM vw groter scherm. Mogelijke nadeel is wellicht de omvang met vasthouden en in de winkel testen is niet praktisch gezien de beveiliging/blok in midden onderop midden v/d telefoons qua vasthouden en niet in een broekzak kunnen stoppen (1x geprobeerd bij de Mediamarkt)

Hoe is jullie ervaring met de 15 pro/PM met nacht foto's en de snelheid waarmee de foto gemaakt wordt (= dus met kinderen & scherp is)

Ik zou op dat gebied geen wonderen verwachten, al is het wel beter als op de 11 uiteraard.

Onze kleine is ook rond die leeftijd en als het wat donkerder is dan zijn foto’s inderdaad regelmatig “bewogen”.

Wat ook niet gek is overigens, kleine sensor, weinig licht door het objectiefje, enz. De camera moet het dan toch vooral hebben van softwarematige truukjes of een langere “sluitertijd”. Allemaal zaken waar een kind of huisdier geen boodschap aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
Dank voor je reactie.
Ik verwacht geen wonderen (i wish..) maar nu vooral de ervaring dat je meerdere seconden aan wachten bent/moet voordat foto gemaakt wordt, met uiteraard bewogen eindresultaat. Ook idee dat IOS17 de boel wat vertraagd heeft t.o.v. IOS16 maar dat zal wel gevoelskwestie zijn...

Voor zover ik allemaal reviews heb gelezen zie je nergens echt dit soort situaties reviewed worden, voornamelijk selfies en/of landschap/gebouwen etc in de nacht.

Nog maar eens rustig nachtje laten bezinken en rustig verder lezen naar reviews/reacties voor gevoel of overstap een goede (en dure) keuze wordt...

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

yonexfreak schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:55:

Ik ben erg te spreken over de camera. Misschien heb je iets aan deze foto's? Allen in het donker genomen. De foto van de artiest met 5x zoom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHLWawbz5YAlt_Hu1t_aG9jXjC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GMFQ0NwDzOwhNVAajptp3C4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fr_ugVPbZRUDGvjadEz0shlKGWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6fRLya6wIwI9RuKQjmxXfAa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBm_UtHm7OyJy65dP8PeO0hMzXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIIumJsiAPYhj1qPRcgKT6es.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Onlangs is mijn iphone van een poefje afgetrild door een wekker die af bleef gaan. Aan de buitenkant leek niks aan de hand te zijn, maar ergens toch een beetje panisch dat de camera nu verslechterd is. Hoe robuust is de iphone 15 pro camera? Kan het prima tegen wat vallen? Ik ben momenteel caseloos, maar had al een bestelling gegaan voor een Mous case (langere levertijd).

Daarnaast nog een vraag: kennelijk hebben mijn werkbroeken er voor gezorgd dat het scherm lange en korte krassen kreeg. Deze zijn van cosmetische aard, maar je ziet ze wel van een bepaalde lichtinval. Er is zelfs eentje van de bovenkant van het scherm naar het midden toe, best lang. Als je je nagel eroverheen schuift voel je hem ook wel. Als je het echter gebruikt zie je het niet. Stel ik wil hem over een paar jaar verkopen, met hoeveel € verlaagd dit soort zaken een telefoon? Ik zou hem nu nog tegen betaling van 215,-bij coolblue kunnen inleveren en dan wordt die als tweede kans aangeboden, maar ik zou dat dan eigenlijk puur doen voor de resell value en ik vind dat ergens ook niet zo slim gezien ik de komende jaren het wederom kan laten vallen en dergelijke (welliswaar dan wel met hoesje + screenprotector, deze had ik niet toen de krassen op het scherm kwamen).

[ Voor 54% gewijzigd door Thrawni op 08-12-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Nu online
Thrawni schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:59:
Onlangs is mijn iphone van een poefje afgetrild door een wekker die af bleef gaan. Aan de buitenkant leek niks aan de hand te zijn, maar ergens toch een beetje panisch dat de camera nu verslechterd is. Hoe robuust is de iphone 15 pro camera? Kan het prima tegen wat vallen? Ik ben momenteel caseloos, maar had al een bestelling gegaan voor een Mous case (langere levertijd).

Daarnaast nog een vraag: kennelijk hebben mijn werkbroeken er voor gezorgd dat het scherm lange en korte krassen kreeg. Deze zijn van cosmetische aard, maar je ziet ze wel van een bepaalde lichtinval. Er is zelfs eentje van de bovenkant van het scherm naar het midden toe, best lang. Als je je nagel eroverheen schuift voel je hem ook wel. Als je het echter gebruikt zie je het niet. Stel ik wil hem over een paar jaar verkopen, met hoeveel € verlaagd dit soort zaken een telefoon? Ik zou hem nu nog tegen betaling van 215,-bij coolblue kunnen inleveren en dan wordt die als tweede kans aangeboden, maar ik zou dat dan eigenlijk puur doen voor de resell value en ik vind dat ergens ook niet zo slim gezien ik de komende jaren het wederom kan laten vallen en dergelijke (welliswaar dan wel met hoesje + screenprotector, deze had ik niet toen de krassen op het scherm kwamen).
Daarom, altijd een screenprotector.

Ik zelf zou geen telefoon met krassen op het scherm kopen. Inleveren en betalen bij Coolblue is een optie of anders misschien AppleCare afsluiten als dat nog mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
De combo werkbroeken en geen screen protector is natuurlijk niet de meest handige. Want een werkbroek doe je niet zomaar aan. Tenminste dan ga ik uit van zand, stof, water, en zo. Hier iemand die vanaf dag 1 met een screen protector rondloop. Zodra die uit de doos komt, gaat die er direct op.

Een vriend van me vind dat onzin. Maar die werkt in de ICT. Enige waar die telefoon aan bloot gesteld wordt is stof en een verdwaalde paperclip. :+

Maar allemaal mosterd na de maaltijd nu. Krassen op het scherm zorgen eenmaal voor een flink lagere prijs op de tweedehands markt of inruil markt bij de Rebuy. :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
iMode schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:11:
[...]

Daarom, altijd een screenprotector.

Ik zelf zou geen telefoon met krassen op het scherm kopen. Inleveren en betalen bij Coolblue is een optie of anders misschien AppleCare afsluiten als dat nog mogelijk is?
Ik kan applecare afsluiten, maar ik begreep dat je niet in de aanspraak komt voor bijv een nieuw scherm wanneer het cosmetische krassen betreft. Het zou echt moeten gaan om barsten dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Thrawni schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:32:
[...]

Ik kan applecare afsluiten, maar ik begreep dat je niet in de aanspraak komt voor bijv een nieuw scherm wanneer het cosmetische krassen betreft. Het zou echt moeten gaan om barsten dacht ik.
Die barsten kunnen altijd nog ontstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Nu online
Ik heb deze cover; die beschermd ook nog net iets meer mijn camera's.
Ligt goed in de hand en beschermd de voorkant en zijkanten.
En op mijn scherm zelf ligt er een goede glassprotector , raad ik iedereen aan.

https://www.gsmpunt.nl/ho...ig-en-dun-tpu-transparant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:55:
[...]

Die barsten kunnen altijd nog ontstaan ;)
Per ongeluk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Een ongelukje zit in een klein 'hoekje'.

Pagina: 1 ... 63 ... 77 Laatste