Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:33
Sinds gister de iphone 12 pro geupgrade naar de 15 pro.
Batterij begon toch geen hele dag meer mee te gaan en dat is wel een vereiste bij mij.

Wilde toch al lang die 120hz en blij dat ik het gedaan heb.
batterijduur mag nog wat beter maar moet wellicht nog optimaliseren omdat die net in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 11:26

CoolHead621

Enjoy every moment

yonexfreak schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:51:
Dank voor je reactie.
Ik verwacht geen wonderen (i wish..) maar nu vooral de ervaring dat je meerdere seconden aan wachten bent/moet voordat foto gemaakt wordt, met uiteraard bewogen eindresultaat. Ook idee dat IOS17 de boel wat vertraagd heeft t.o.v. IOS16 maar dat zal wel gevoelskwestie zijn...

Voor zover ik allemaal reviews heb gelezen zie je nergens echt dit soort situaties reviewed worden, voornamelijk selfies en/of landschap/gebouwen etc in de nacht.

Nog maar eens rustig nachtje laten bezinken en rustig verder lezen naar reviews/reacties voor gevoel of overstap een goede (en dure) keuze wordt...
OP het moment dat de camera het foefje uithaalt dat je de telefoon stil moet houden (Nachtmodus) moet je dus je telefoon en het onderwerp stilhouden.
Wat dus niet werkt met mensen of ander onderwerpen die bewegen.
Avond shots of shots in huis zijn zeker wel verbeterd, maar inderdaad wat al gezegd werd verwacht geen hele grote verbeteringen op dat gebied.

Ik denk dat je beter je nachtmodus (als dat het probleem is) dan uit kan zetten en dan proberen de foto wat meer belichting te geven achteraf met Lightroom of iets dergelijks.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:32
Sinds vandaag de 15 pro max NT 3 weken in bezit. Kwam van een 12 pro max. Dynamic island en de batterij zijn voor mij de belangrijkste updates. Camera gebruik ik niet zo veel reden van de max is gewoon de schermgrootte.😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
Jovinho99 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:55:
Sinds vandaag de 15 pro max NT 3 weken in bezit. Kwam van een 12 pro max. Dynamic island en de batterij zijn voor mij de belangrijkste updates. Camera gebruik ik niet zo veel reden van de max is gewoon de schermgrootte.😁
Als je de camera niet zo belangrijk vindt, had je dan niet beter de 15 Plus kunnen doen ipv de Pro Max? 350 euro goedkoper, lichter, iets betere batterij, vrijwel hetzelfde scherm met dynamic island (op 120Hz en ienieminie dunnere bezels na).
De refresh rate van het scherm en vooral de betere camera's zijn eigenlijk de enige redenen waarom je een Pro Max zou kiezen ipv de Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:43:
[...]

Als je de camera niet zo belangrijk vindt, had je dan niet beter de 15 Plus kunnen doen ipv de Pro Max? 350 euro goedkoper, lichter, iets betere batterij, hetzelfde scherm met dynamic island (op 120Hz na).
De refresh rate van het scherm en vooral de betere camera's zijn eigenlijk de enige redenen waarom je een Pro Max zou kiezen ipv de Plus.
Scherm van de Plus en Pro Max verschillen niet alleen in refreshrate overigens.

- ProMotion
- Always On Display
- Dunnere bezels
- 1000 nits vs 800 nits. Edit: Deze misschien niet. Dat had ik onthouden uit een review maar is volgens de Apple specificaties niet zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 09-12-2023 10:58 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Donstil schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:53:
[...]

Scherm van de Plus en Pro Max verschillen niet alleen in refreshrate overigens.

- ProMotion
- Always On Display
- Dunnere bezels
- 1000 nits vs 800 nits. Edit: Deze misschien niet. Dat had ik onthouden uit een review maar is volgens de Apple specificaties niet zo.
Klopt, ik heb het even aangepast. Is Promotion trouwens niet gewoon Apple speak voor de variabele 120 Hz refresh rate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:32:
[...]

Klopt, ik heb het even aangepast. Is Promotion trouwens niet gewoon Apple speak voor de variabele 120 Hz refresh rate?
Ja omdat ProMotion makkelijker schrijft dan
Een variabele refreshrate van 1 Hz tot en met 120 Hz:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Donstil schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:35:
[...]

Ja omdat ProMotion makkelijker schrijft dan
Een variabele refreshrate van 1 Hz tot en met 120 Hz:)
Neehoor, dat heet gewoon Ltpo. Nog korter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

cordonbleu schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:37:
[...]

Neehoor, dat heet gewoon Ltpo. Nog korter dus.
PM nog korter ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Of-Aaargh schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:43:
[...]

Als je de camera niet zo belangrijk vindt, had je dan niet beter de 15 Plus kunnen doen ipv de Pro Max? 350 euro goedkoper, lichter, iets betere batterij, vrijwel hetzelfde scherm met dynamic island (op 120Hz en ienieminie dunnere bezels na).
Ik had dezelfde redenering met de 15 versus 15 pro. Voor de 15 gegaan en geen seconde spijt van. De gewone iPhone is echt voor de meeste mensen de sweet spot denk ik. Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken, maar ik mis geen seconde de extra features van een pro. Voor foto's heb ik genoeg aan wat er op zit (nog niet echt iets gemist, allemaal prima). 60 Hz heb ik me nooit aan gestoord.

Langere batterijduur, aluminium (vind ik fijner) en gewoon een minder 'die-hard', leuker speelser apparaat. De non-pro is deze keer echt wel een erg goed device geworden. Als je niet te veel luistert naar de 60Hz histerie op youtube.

Ook raw foto's en dat neutraal video formaat zou ik niets mee aanvangen, aangezien dat niet mijn ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik heb een probleem met de fysieke volumeknoppen op de 15 pro. Als ik bijvoorbeeld gebeld wordt, of een kookwekker heb staan en het volume is te zacht dan kon ik dat op de 11 pro doen middels de fysieke volumeknoppen terwijl het geluid afspeelde.

Als ik dat op de 15 pro doe terwijl hij geluid afspeelt valt gelijk het geluid helemaal uit ipv dat het harder gaat. Dat doe hij bij alle apps. Krijg nergens gevonden hoe ik dat aan kan passen. De enige knop die aanpasbaar is, is die nieuwe knop aan de linkerzijkant.
Wat zie ik over het hoofd? Vind dit behoorlijk irritant.

Edit:

De Iphone 12 mini van mijn vrouw heeft het ook. Het is een ios bug. Hopelijk lossen ze dit snel op.

[ Voor 13% gewijzigd door EvoII op 09-12-2023 16:40 ]

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik heb je PM nog niet ontvangen hoor. Of bedoelde je Pro Max of prime Minister of.... ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
cordonbleu schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:28:
[...]

Ik heb je PM nog niet ontvangen hoor. Of bedoelde je Pro Max of prime Minister of.... ;) :+
Of PM van ProMotion ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Daarom dus ltpo, dan is er geen verwarring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
cordonbleu schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:06:
[...]

Volgens mij is er geen verwarring met ProMotion maar als we jou een plezier doen met ltpo dan vind ik het helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Maar wat hebben low temperature polycrystalline oxide (ltpo) schermen met ProMotion te maken dan? 🫣

Verwarrend allemaal ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 09-12-2023 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Tylen schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:23:
[...]

Maar wat hebben low temperature polycrystalline oxide (ltpo) schermen met ProMotion te maken dan? 🫣

Verwarrend allemaal ;)
Alles, het is gewoon hetzelfde beestje, maar Apple geeft het een fancy naam. Gewoon een marketing term voor een techniek die al een naam heeft. Bijvoorbeeld net zoals Ceramic Shield Glass, Retina Display, Nano-Texture Glass, Night Shift, True Tone enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

cordonbleu schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:31:
[...]

Alles, het is gewoon hetzelfde beestje, maar Apple geeft het een fancy naam. Gewoon een marketing term voor een techniek die al een naam heeft. Bijvoorbeeld net zoals Ceramic Shield Glass, Retina Display, Nano-Texture Glass, Night Shift, True Tone enz.
Niet zo serieus joh ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
Was ook niet zozeer aan jou eigenlijk. Mijn eerste 2 posts over deze discussie waren ook echt totaal niet serieus, hence de smilies. Maar er werd nogal serieus op ingegaan door een andere user hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:23:
[...]

Verwarrend allemaal ;)
Haha, wat gek dat ze daar dan een “marketing” naam voor verzinnen zeg. Bekt toch van zichzelf al prima 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:11

_AN

Ik heb sinds deze week een iPhone 15 Pro. Mooi ding. Ik vraag me wel af hoe vaak ik de Action-button zal gebruiken. Ben zoekende naar een goede actie/shortcut die ik er aan kan koppelen. Gebruiken jullie hem vaak en zo ja, voor welke actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
_AN schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:35:
Ik heb sinds deze week een iPhone 15 Pro. Mooi ding. Ik vraag me wel af hoe vaak ik de Action-button zal gebruiken. Ben zoekende naar een goede actie/shortcut die ik er aan kan koppelen. Gebruiken jullie hem vaak en zo ja, voor welke actie?
In het begin had ik er een bepaalde Apple Music afspeellijst op. Daarna eigenlijk Focus. Heel makkelijk om met een druk op de knop richting meetings de boel op stil te zetten.

Binnenkort tripje naar Japan en dan is Translate erg handig, gisteren even getest en werkt goed!

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Op vakantie had ik mijn camera eraan, ben je toch net wat sneller in je camera als je die knop al indrukt in je broekzak bij het pakken van het toestel.

Nu heb ik Shazam erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:01
Ik gebruik dien knop zeer weinig, zit te hoog en voor mij ook aan de foute kant.
Maar hoer staat de flashlight op ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Reetkeverke schreef op zondag 10 december 2023 @ 00:47:
[...]

Ik gebruik dien knop zeer weinig, zit te hoog en voor mij ook aan de foute kant.
Je wens lijkt gehoord te worden met op de iPhone 16 een extra knop rechts onderin :)

Hier de knop volledig ingeburgerd als Hotspot :9

Nog iets meer vooruitkijkende naar de toekomst omdat er geen andere forums voor zijn....
Gister een poosje met een Samsung Fold5 (ofzoiets) van een maatje zitten spelen. Die werkt nu zo lekker dat ik mij toch begin af te vragen: wanneer komt Apple ermee... Op wat geruchten over een vouwende iPad na blijft het geruchtencircuit erg stil :'(

[ Voor 39% gewijzigd door Dennisdn op 10-12-2023 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
xeoMe schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:58:
Sinds gister de iphone 12 pro geupgrade naar de 15 pro.
Batterij begon toch geen hele dag meer mee te gaan en dat is wel een vereiste bij mij.

Wilde toch al lang die 120hz en blij dat ik het gedaan heb.
batterijduur mag nog wat beter maar moet wellicht nog optimaliseren omdat die net in gebruik is.
Telefoon was vannacht om 01:00 80% gegaan en gestopt met laden.
Vanochtend on 07:30 was die alweer 70% terwijl ik aan het slapen was.
Zie geen overduidelijke batterij drain, iemand een idee hoe je dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeyRolS8hP_VHrC8nxzm1z36HFY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mpFBEA3vKAULSKEshwfYy9d4.png?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:11

_AN

bing69 schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:18:
[...]

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt:

[Afbeelding]
Ja, zeker. Ik zie ook dat iedereen er zijn eigen ding van maakt, dat is mooi. Ik ben ook wel enthousiast. Ik merk alleen dat het wel in je systeem moet zitten, anders gebruik je de knop te weinig en dat is zonde wat mij betreft. Daarom zoekende naar de, voor mij, beste actie. Een beetje inspiratie van andere helpt. 😊
Ik snap ook het commentaar dat de knop iets te hoog zit, onder de aan/uit knop zou wat mij betreft een betere plek zijn.
Ik ben intussen een beetje met shortcuts aan het spelen die kijken of ik thuis of ergens anders ben om vervolgens daar een actie aan te koppelen. Leuk speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 10 december 2023 @ 07:21:
[...]Nog iets meer vooruitkijkende naar de toekomst omdat er geen andere forums voor zijn....
Gister een poosje met een Samsung Fold5 (ofzoiets) van een maatje zitten spelen. Die werkt nu zo lekker dat ik mij toch begin af te vragen: wanneer komt Apple ermee... Op wat geruchten over een vouwende iPad na blijft het geruchtencircuit erg stil :'(
Ja hier nog een. Ik moest een paar maanden geleden een maand met een Fold4 lopen als zakelijk toestel en alles aan de hardware overtuigde enorm.

Je merkt alleen aan alles dat het software ondersteuning mist, vanuit het OS is het allemaal een beetje zo zo maar vooral vanuit de developers is het een rommeltje. Sommige apps openen prima en dan is er een fijne mini tablet ervaring maar het meerendeel opent verkeerd, blaast een smartphone versie op, enz.

Als Apple dat kan perfectioneren in iOS en ik een iPhone kan uitvouwen naar een iPad mini dan heb ik echt alles wat ik nodig heb. Liefst wel in Google Pixel formfactor zodat het met het scherm dicht ook nog te gebruiken is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:59:
[...]

Je merkt alleen aan alles dat het software ondersteuning mist, vanuit het OS is het allemaal een beetje zo zo maar vooral vanuit de developers is het een rommeltje. Sommige apps openen prima en dan is er een fijne mini tablet ervaring maar het meerendeel opent verkeerd, blaast een smartphone versie op, enz.

Als Apple dat kan perfectioneren in iOS en ik een iPhone kan uitvouwen naar een iPad mini dan heb ik echt alles wat ik nodig heb. Liefst wel in Google Pixel formfactor zodat het met het scherm dicht ook nog te gebruiken is overigens.
Ik heb niet echt naar de software gekeken maar meer het device zelf die nu bijna-Apple waardig is. Zoals dat ie nu plat op de vouwen is. Waarom ik zeg bijna is dat ik alleen de vouw zelf nog erg lelijk is en nog niet echt Apple-waardig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:04:
[...]

Ik heb niet echt naar de software gekeken maar meer het device zelf die nu bijna-Apple waardig is. Zoals dat ie nu plat op de vouwen is. Waarom ik zeg bijna is dat ik alleen de vouw zelf nog erg lelijk is en nog niet echt Apple-waardig :P
Ja en die vouw is bij niet Samsung toestellen al een heel stuk minder als ik de youtubers moet geloven.

Helemaal weg gaat dat ding alleen nooit zijn. Het stoorde mij bij gebruik (lees: Zakelijke sim erin en teams erop) niet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Dennisdn schreef op zondag 10 december 2023 @ 07:21:

Nog iets meer vooruitkijkende naar de toekomst omdat er geen andere forums voor zijn....
Tja, ieder zijn ding, maar wat mij betreft, hoeft het niet. En ik verwacht ook niet dat apple hier mee komt binnen de 5 jaar. De iPhone trein zoals 'ie nu is kunnen ze nog wel even op de rails houden.

Dit is typisch zo'n device die erg cool is (lijkt) tijdens het kwartiertje dat je er mee kan prutsen in de store, of van een maat. De meeste reviews zijn unboxings of reviews na een weekje gebruik.

Als je dan wat verder kijkt, lijkt het scherm toch erg fragiel te zijn (opnieuw, geen cijfers, maar meer een gevoel van wat ik overal lees). Niet alleen de fold, ook de flip die in veel grotere aantallen is verkocht.

Niet voor niets heeft samsung een ruime garantie policy op dat ding (paar keer gratis vervangen in het eerste jaar, zoiets?) Kan je je inbeelden wat zo'n screen replacement bij apple wel niet zou moeten kosten? :') 1000 euro of zo. En sowieso eigen fout want 'you're using it wrong'.

Er is no way dat ik de stof en waterdichtheid, het 'slab' gevoel van een fijn gemaakte iPhone op geef, voor het al dat mechanisch gedoe. Ik weet nog prima wat er allemaal is geschreven bij die uitklappende selfie cams ("motortjes, mechanische slijtgevoelige onderdelen") en ineens bij een foldable, stilte...

En als laatste, het device is zwaar, dik, en onhandig. Dan zie ik nog meer in een flip-achtige device, om een kleinere telefoon te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Amos_x schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:05:
[...]
En als laatste, het device is zwaar, dik, en onhandig. Dan zie ik nog meer in een flip-achtige device, om een kleinere telefoon te hebben.
Dat zijn inderdaad de belangrijkste punten, die mij positief verraste. Gewicht viel mij mee, maar nog belangrijker: ik dacht dat het ingeklapt zeg maar 2 iPhones op elkaar zouden zijn, maar het is al een stukje minder dan dat.

Om verschillende redenen dus (nog) niet Apple waardig, maar ik kijk de toekomst met belangstelling tegemoet als ze Samsung lang genoeg hebben laten oefenen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 10-12-2023 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:52

Grin

Ride si sapis.

[...]

Niet om flauw te doen maar volgens mij klopt dat niet.
LTPO is een techniek om bijvoorbeeld 1-120HZ mogelijk te maken maar dat betekend niet per definitie dat LTPO altijd 1-120HZ geeft. Een voorbeeld daarvan is de Apple Watch Series 4, deze heeft GEEN always-on-display (geen switching naar 1HZ) maar wel LTPO.
Volgens mij is ProMotion hier de 'meest juiste term' maar ook niet helemaal correct omdat dit ook gebruikt wordt voor de 'iPad Pro 10.5, 2017 model' en deze heeft een 24-120HZ display...

Wie een beter/preciezer antwoord heeft mag het zeggen... :+
</ZondagavondUitzoekklusjeVoorHetInternet>

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:14:
[...]

Dat zijn inderdaad de belangrijkste punten, die mij positief verraste. Gewicht viel mij mee, maar nog belangrijker: ik dacht dat het ingeklapt zeg maar 2 iPhones op elkaar zouden zijn, maar het is al een stukje minder dan dat.
Ja dat inderdaad. Dat ding is echt niet zo groot en dik als het internet het laat lijken. Prima balanceert ook.

Zeker een Pixel Fold met zijn andere form factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yonexfreak schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:55:
Zelf ook aan overwegen om over te stappen naar een 15 Pro of Pro Max.
Primair omdat mijn vrouw en ik beiden met een 11 pro ervaren dat IOS 17 niet goed werkt (batterij sneller leeg, regelmatig vastlopers/scherm niet reageren en ookal spontane reboots ervaren). Of 17.2 daarin veel verbeterd is even afwachten

Primair is de reden de vooruitgang in foto kwaliteit hopen/verwachten we en dan ook bij minder licht.
De 11 pro kan prima (nacht)foto's maken ALS het onderwerp stil staat.. wat dus bij een 5jarige zoon nu net dé grootste uitdaging is. Afgelopen weekend met Sinterklaas bij einde middag/beperkt licht gewoon teveel bewogen foto's of niet naar tevredenheid. :(

Ook met oog dat we minder de iPad gebruiken, neig ik naar de PM vw groter scherm. Mogelijke nadeel is wellicht de omvang met vasthouden en in de winkel testen is niet praktisch gezien de beveiliging/blok in midden onderop midden v/d telefoons qua vasthouden en niet in een broekzak kunnen stoppen (1x geprobeerd bij de Mediamarkt)

Hoe is jullie ervaring met de 15 pro/PM met nacht foto's en de snelheid waarmee de foto gemaakt wordt (= dus met kinderen & scherp is)

Dat ze mooi zijn met een gebouw/water geloof ik meteen ;)
Hoe hij jou bevalt in een broekzak kun je toch makkelijk testen met een hoesje. Koop een ding van 10 euro en probeer een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amos_x schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:05:
[...]

Tja, ieder zijn ding, maar wat mij betreft, hoeft het niet. En ik verwacht ook niet dat apple hier mee komt binnen de 5 jaar. De iPhone trein zoals 'ie nu is kunnen ze nog wel even op de rails houden.

Dit is typisch zo'n device die erg cool is (lijkt) tijdens het kwartiertje dat je er mee kan prutsen in de store, of van een maat. De meeste reviews zijn unboxings of reviews na een weekje gebruik.

Als je dan wat verder kijkt, lijkt het scherm toch erg fragiel te zijn (opnieuw, geen cijfers, maar meer een gevoel van wat ik overal lees). Niet alleen de fold, ook de flip die in veel grotere aantallen is verkocht.

Niet voor niets heeft samsung een ruime garantie policy op dat ding (paar keer gratis vervangen in het eerste jaar, zoiets?) Kan je je inbeelden wat zo'n screen replacement bij apple wel niet zou moeten kosten? :') 1000 euro of zo. En sowieso eigen fout want 'you're using it wrong'.

Er is no way dat ik de stof en waterdichtheid, het 'slab' gevoel van een fijn gemaakte iPhone op geef, voor het al dat mechanisch gedoe. Ik weet nog prima wat er allemaal is geschreven bij die uitklappende selfie cams ("motortjes, mechanische slijtgevoelige onderdelen") en ineens bij een foldable, stilte...

Die schermproblemen treft vooral de fold t/m 4 en de Flip omdat je veel vaker open moet maken. Overigens heb ik met de 4 ook nooit problemen gehad. Ik ben echt fan geworden van de foldebles, vooral de z fold 4 en 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Nou, dit is wel héél toevallig…. Samsung bereid zich voor op folds voor Apple.
https://9to5mac.com/2023/...ple-foldable-iphone-ipad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 20:11
Ik heb nu paar weekjes iphone 15
Heb opladen tot 80% staan nu laadt die toch al 3 dagen achter elkaar tot de 100% leesde dat het af en toe nodig was. Maar is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Ik heb het idee dat dit geen normaal verbruik is, delen jullie deze mening?
Ik heb zojuist met whatsapp echt alles uitgezet qua permissions ik de hoop iets minder batterij verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFDwRohJ2OJDwBl2DevkEdYFbX8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FEeDXTOw24wSal1wPqpr0P5D.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MmAN7KBJllgKydpGJytnLIPb-I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5JBQ1ODYVX6rY8LD7GQDrkVO.png?f=fotoalbum_large
r6aw schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:55:
Ik heb nu paar weekjes iphone 15
Heb opladen tot 80% staan nu laadt die toch al 3 dagen achter elkaar tot de 100% leesde dat het af en toe nodig was. Maar is dit normaal?
Heb je de functie al een keer uit en aan gezet?
Telefoon reboot ook al geprobeerd? Mijne laad netjes tot 80% en stopt dan best leuke feature ook voor de gezondheid van de batterij (mits deze de dag goed volhoud)

[ Voor 46% gewijzigd door xeoMe op 13-12-2023 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-09 15:44
xeoMe schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:44:
Ik heb het idee dat dit geen normaal verbruik is, delen jullie deze mening?
Ik heb zojuist met whatsapp echt alles uitgezet qua permissions ik de hoop iets minder batterij verbruik.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik geloof dat je het verkeerd leest, het is niet 39% gebruik van de gehele batterij, maar 39% van jouw batterijgebruik,

Whatsapp is jouw meest gebruikte app van die 1,5u met scherm aan, en 3u met scherm uit.
Whatsapp was daarom bijna 40% van die activiteit samen. Vrij logisch.

Die 40% is niet 40% van je gehele 100% batterij, maar van die activiteit (1,5u aan + 3u uit).
En dat is prima zo.

Alle andere apps heb je maar heel even met scherm gehad, dus geen wonder dat Whatsapp bijna de heflt gebruikt.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
I heb al sinds de functie bestaat “background app refresh” uitstaan, ik merkte er niks van en het verkort waarschijnlijk ook de accuduur.

Nu heb ik een 15promax waar de batterijduur zeker niet voor problemen gaat zorgen.

Wat mis ik? Wat is er echt handig aan die functie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

jodeltje schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:12:
I heb al sinds de functie bestaat “background app refresh” uitstaan, ik merkte er niks van en het verkort waarschijnlijk ook de accuduur.

Nu heb ik een 15promax waar de batterijduur zeker niet voor problemen gaat zorgen.

Het zorgt ervoor dat apps up-to-date zijn zodra je ze opent. Bijvoorbeeld: nieuwsapps zorgen er op die manier voor dat je direct de nieuwste artikelen ziet zodra je de app opent (in plaats van dat je de app opent en nieuwe nieuwsberichten eerst worden ingeladen). Ander voorbeeld: berichtenapps. Soms zul je zien dat zodra je de app opent, berichten nog snel worden geupdated. Met background app refresh is dit al gedaan.

In principe mis je niet heel veel: het laden van berichtjes of nieuwsberichten kost immers vaak maar een fractie van een seconde - misschien heb je nu niet eens door dat dit op deze manier gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Uniciteit schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:09:
[...]

Het zorgt ervoor dat apps up-to-date zijn zodra je ze opent. Bijvoorbeeld: nieuwsapps zorgen er op die manier voor dat je direct de nieuwste artikelen ziet zodra je de app opent (in plaats van dat je de app opent en nieuwe nieuwsberichten eerst worden ingeladen). Ander voorbeeld: berichtenapps. Soms zul je zien dat zodra je de app opent, berichten nog snel worden geupdated. Met background app refresh is dit al gedaan.

In principe mis je niet heel veel: het laden van berichtjes of nieuwsberichten kost immers vaak maar een fractie van een seconde - misschien heb je nu niet eens door dat dit op deze manier gebeurt.
Hier staat ook alles ‘van oudsher’ uitgeschakeld. Mis er niets aan. Geen idee of het veel met de batterij doet, maar dat verversen doet ‘ie dan maar mooi als ik de applicatie open. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
jodeltje schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:12:

Voor messaging en mail apps zou ik het wel laten aan staan (en navigatie apps wellicht?). Andere apps heeft het inderdaad weinig meerwaarde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Locolau schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:08:
[...]

Ik geloof dat je het verkeerd leest, het is niet 39% gebruik van de gehele batterij, maar 39% van jouw batterijgebruik,

Whatsapp is jouw meest gebruikte app van die 1,5u met scherm aan, en 3u met scherm uit.
Whatsapp was daarom bijna 40% van die activiteit samen. Vrij logisch.

Die 40% is niet 40% van je gehele 100% batterij, maar van die activiteit (1,5u aan + 3u uit).
En dat is prima zo.

Alle andere apps heb je maar heel even met scherm gehad, dus geen wonder dat Whatsapp bijna de heflt gebruikt.
Ja, veel mensen lezen die stats verkeerd. Apple zou wellicht misschien wel iets kunnen toevoegen om het duidelijker te maken. Het is niet absoluut, maar relatief voor de batterij afnamen van het uur waarop je klinkt.

Als ik dat duur (bvb 13.00 tot 14.00) er 15% batterij is verbruikt, is het verbruik van de apps die vermeld staan, x% van die 15%. Dus bvb 30% van 15%, dus 4.5% van het batterijverbruik op dat uurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:30
Ik zie op sommige sites van die (volgens mij) namaakbandjes voor de Watch. Bijvoorbeeld deze:

https://www.appelhoes.nl/...oogle%20shopping%20clicks

Wat is de kwaliteit hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sunri5e schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:30:
Ik zie op sommige sites van die (volgens mij) namaakbandjes voor de Watch. Bijvoorbeeld deze:

https://www.appelhoes.nl/...oogle%20shopping%20clicks

Wat is de kwaliteit hiervan?
If You Pay Peanuts, You’ll Get Monkeys, maar verder zit je vooral in het verkeerde topic :P

Hier zit je beter: [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 15-12-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Gister even schrikken.

Telefoon lag op de bank aan de lader. Bij het opstaan bleef ik met mijn voet hangen achter het snoer en gleed de telefoon van de bank om vervolgens precies op het stekkertje te landen. Gevolg: stekker krom maar de usb poort lijkt niet beschadigd.

Ik heb nog 3 dagen om AC+ te nemen en overweeg dat nu toch. (Is goedkoper dan extra inboedelverzekering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Vraagje, wilde ProRes gebruiken met een Sandisk SSD. Bij de (korte) tests deed hij het goed. Zaterdag mocht ik een echte opname maken en kon hij het schrijven niet bijhouden, dus gauw moeten loskoppelen.

Heeft iemand ervaring (goede) met een SSD of USB stick en zoja welke??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:13
Nu was ik al nooit fan van het draadloos opladen van een telefoon in een auto. Na meerdere auto's met deze optie en diverse telefoons is vroeg of laat altijd het probleem dat de telefoon te warm wordt en niet of nauwelijks meer oplaad.
Let wel, thuis met een draadloze lader op een bureau is het prima. Staat de telefoon eigenlijk standaard in als ik thuis werk.

Nu vond ik dat mijn iPhone 11 met Spigen hoesje het nog best aardig deed. Gaf eigenlijk alleen problemen bij ritten van 1,5u+ waarbij ik veel vroeg van de telefoon door ook Carplay, Waze, Flitsmeister en Spotify te gebruiken. Kun je de telefoon ook niet kwalijk nemen.

Ik heb nu echter een iPhone 15, het hoesje is nog onderweg. Zonder gebruik van apps wordt het ding binnen een half uur zo heet dat hij stopt met opladen.
Ik vermoed dat het echt komt door de uitstekende camera's waardoor het ding niet vlak ligt, teveel beweegt en het draadloos laden daardoor vooral veel warmte genereerd. Ik hoop dat het beter wordt met een hoesje.

Waarom geen kabeltje gebruiken of een magsafe houder?
Ik vind het juist zo fijn dat ik mijn telefoon gewoon in het betreffende vakje kan gooien, en er geen omkijken naar heb en alles mooi clean is. Waarom dan toch klagen? Omdat het kan en even moest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:56
Uniciteit schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:09:
[...]

Het zorgt ook ervoor dat veel apps notificaties kunnen doorsturen (want zonder achtergrond-refresh werken sommige notificaties ook niet) en veel backup-apps gebruiken ook de backrground refresh om hun ding te kunnen doen.

Als je iCloud gebruikt is dat geen issue, want iCloud mag dingen die andere apps niet mogen :+ Daar heb ik een mening over maar ach O-)

Maar het is dus meer dan enkel nieuws ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
B-Real schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:54:
Nu was ik al nooit fan van het draadloos opladen van een telefoon in een auto. Na meerdere auto's met deze optie en diverse telefoons is vroeg of laat altijd het probleem dat de telefoon te warm wordt en niet of nauwelijks meer oplaad.
Let wel, thuis met een draadloze lader op een bureau is het prima. Staat de telefoon eigenlijk standaard in als ik thuis werk.

Nu vond ik dat mijn iPhone 11 met Spigen hoesje het nog best aardig deed. Gaf eigenlijk alleen problemen bij ritten van 1,5u+ waarbij ik veel vroeg van de telefoon door ook Carplay, Waze, Flitsmeister en Spotify te gebruiken. Kun je de telefoon ook niet kwalijk nemen.

Ik heb nu echter een iPhone 15, het hoesje is nog onderweg. Zonder gebruik van apps wordt het ding binnen een half uur zo heet dat hij stopt met opladen.
Ik vermoed dat het echt komt door de uitstekende camera's waardoor het ding niet vlak ligt, teveel beweegt en het draadloos laden daardoor vooral veel warmte genereerd. Ik hoop dat het beter wordt met een hoesje.

Waarom geen kabeltje gebruiken of een magsafe houder?
Ik vind het juist zo fijn dat ik mijn telefoon gewoon in het betreffende vakje kan gooien, en er geen omkijken naar heb en alles mooi clean is. Waarom dan toch klagen? Omdat het kan en even moest :P
Ik rij geen auto zonder Carplay (flitsmaster) en draadloos opladen. Nog nooit problemen gehad

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 21:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

rmk_ schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:28:
Gister even schrikken.

Telefoon lag op de bank aan de lader. Bij het opstaan bleef ik met mijn voet hangen achter het snoer en gleed de telefoon van de bank om vervolgens precies op het stekkertje te landen. Gevolg: stekker krom maar de usb poort lijkt niet beschadigd.

Ik heb nog 3 dagen om AC+ te nemen en overweeg dat nu toch. (Is goedkoper dan extra inboedelverzekering)
Ik heb een verzekering afgesloten met buitenhuis dekking. Onder andere Centraal Beheer en Interpolis dekken hier ook je smartphone mee. Voordeel is dat het ook andere dingen dekt zoals je laptop, camera of smartphone van je partner, en het doorgaans nog voordeliger is dan Apple Care. Misschien het overwegen waard?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Steeffoon schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:19:
[...]

Ik heb een verzekering afgesloten met buitenhuis dekking. Onder andere Centraal Beheer en Interpolis dekken hier ook je smartphone mee. Voordeel is dat het ook andere dingen dekt zoals je laptop, camera of smartphone van je partner, en het doorgaans nog voordeliger is dan Apple Care.
Ik denk dat je AppleCare niet echt kan vergelijken met een inboedelverzekering. Die laatste voert discussies over waar het is gebeurd, oorzaak, dagwaarde, reparatie bij een lokale telefoonwinkel etc. Dat doet AppleCare allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 11:54
[...]

Ik heb een verzekering afgesloten met buitenhuis dekking. Onder andere Centraal Beheer en Interpolis dekken hier ook je smartphone mee. Voordeel is dat het ook andere dingen dekt zoals je laptop, camera of smartphone van je partner, en het doorgaans nog voordeliger is dan Apple Care. Misschien het overwegen waard?
Let wel op met dat soort verzekeringen. Ze schrijven heel hard af op hardware en waarde die je retour krijgt na een ongelukje is vaak behoorlijk laag. Aan de andere kant, Apple care gaat ook maar 2 jaar mee en daarna is het klaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:37:
[...]

Ik denk dat je AppleCare niet echt kan vergelijken met een inboedelverzekering. Die laatste voert discussies over waar het is gebeurd, oorzaak, dagwaarde, reparatie bij een lokale telefoonwinkel etc. Dat doet AppleCare allemaal niet.
Dit inderdaad. De premium die je betaald voor Apple Care+ is mij dat alleen al waard.

En als tweede grote pluspunt daarnaast Express replacement. Niet op je reparatie gaan zitten wachten of naar een Apple Store moeten maar gewoon “de volgende dag” (meestal) een vervangend toestel en daarna je defecte pas terug sturen. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
[...]

Mijn telefoon is eigenlijk het enige apparaat dat buitens huis komt. Bij mijn enige vervoer (motor) heb ik een opzittende verzekering die al oa telefoon en navigatie dekt. En met mijn 15PM heb ik ook niet een extra camera nodig.

Wat gebeurd er na 2 jaar? Is AC dan niet meer mogelijk? Of alleen een versimpelde basis dekking?
Lijkt mij dat ik dan na 2 jaar dan alsnog mijn inboedel kan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40
[...]

Eens hoor maar voor mij was het wel een soort van tussenoplossing tussen Apple Care en helemaal geen verzekering. #teamnakediPhone

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reetkeverke
bing69 schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:22:
Vraagje, wilde ProRes gebruiken met een Sandisk SSD. Bij de (korte) tests deed hij het goed. Zaterdag mocht ik een echte opname maken en kon hij het schrijven niet bijhouden, dus gauw moeten loskoppelen.

Heeft iemand ervaring (goede) met een SSD of USB stick en zoja welke??
Samsung t7 beste.
Met de snelheid van 1000/1050 nemen (of hoger) niet die van 520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Reetkeverke schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:56:
[...]

Samsung t7 beste.
Met de snelheid van 1000/1050 nemen (of hoger) niet die van 520.
Je hebt maar 220MB/s nodig.
Your external storage device must write at speeds of at least 220 MB per second. If you attach a slower external storage device, you might get a Slow Recording Speed message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
rmk_ schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:23:
[...]

Mijn telefoon is eigenlijk het enige apparaat dat buitens huis komt. Bij mijn enige vervoer (motor) heb ik een opzittende verzekering die al oa telefoon en navigatie dekt. En met mijn 15PM heb ik ook niet een extra camera nodig.

Wat gebeurd er na 2 jaar? Is AC dan niet meer mogelijk? Of alleen een versimpelde basis dekking?
Lijkt mij dat ik dan na 2 jaar dan alsnog mijn inboedel kan uitbreiden.
Als je de maandelijkse variant doet dan loopt het wel door na 24 maanden dacht ik. Zou je even naar kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmk_
Donstil schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:16:
[...]

Als je de maandelijkse variant doet dan loopt het wel door na 24 maanden dacht ik. Zou je even naar kunnen kijken.
Beide typen dekking worden 24 maanden na de aankoopdatum van AppleCare+ beëindigd.
De AppleCare+-polis die je per maand betaalt heeft een looptijd van een jaar en wordt elk jaar automatisch verlengd totdat je opzegt.
Quote uit de kleine regeltjes op de website van Apple. Beetje verwarrend.

[ Voor 19% gewijzigd door rmk_ op 18-12-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
rmk_ schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:18:
[...]

[...]

De AppleCare+-polis die je per maand betaalt heeft een looptijd van een jaar en wordt elk jaar automatisch verlengd totdat je opzegt.

[...]

Quote uit de kleine regeltjes op de website van Apple. Beetje verwarrend.
Ah dat is wel goed om te weten

Edit: Ah dat is verwarrend Inderdaad. Ik heb die van mijn 14 Pro gewoon opgezegd. Zat er geen jaar aanvast oid.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 18-12-2023 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
Donstil schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:20:
[...]

Ah dat is wel goed om te weten

Edit: Ah dat is verwarrend Inderdaad. Ik heb die van mijn 14 Pro gewoon opgezegd. Zat er geen jaar aanvast oid.
Op de help pagina lees ik dat na het verlopen van je dekking je mogelijk opnieuw kan verlengen voor een jaar of twee als je dat binnen 30 dagen na het verlopen van de vorige dekking doet. Maar dan moet je toestel wel in aanmerking komen.

Lastig. Ik betaal liever in een keer dan elke maand. Ga er vanuit dat de 15 over 2 jaar nog steeds wel wordt gezien als een recent toestel voor AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Je verliest altijd een stukje van je snelheid.
Die van 1000/1050 kost nauwelijks meer en in belgie staat die nu goedkoper zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Reetkeverke schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:02:
[...]

Je verliest altijd een stukje van je snelheid.
Die van 1000/1050 kost nauwelijks meer en in belgie staat die nu goedkoper zie ik.
Ooh dat zal maar dat maakt de minimum vereiste niet anders natuurlijk en daarom wel interessant voor als iemand nog wat heeft.

Zo had ik had nog een T5 1TB liggen en daar werkt het ook prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Volgens de specs zou de sandisk met 1000 schrijven, toch red hij het niet. Wellicht de kabel??
Kabel is het niet, 4K lukt niet. Terug naar 1080, maar wel direct naar SSD ipv de cloud.

[ Voor 10% gewijzigd door bing69 op 18-12-2023 16:28 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bing69 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:17:
[...]

Volgens de specs zou de sandisk met 1000 schrijven, toch red hij het niet. Wellicht de kabel??
Ze adverteren vaak met maximale schrijfsnelheid. Die 220 MB/s die minimaal nodig is gaat over continue schrijfsnelheid, althans continu als in zolang de iPhone erheen schrijft dan.

Misschien dat daar nog verschil in zit? Ff googlen wat je Scandisk hoort te doen. Anders ff aan de Mac hangen en Blackmagic disk Speed Test draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 18-12-2023 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
Donstil schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:26:
[...]

Ze adverteren vaak met maximale schrijfsnelheid. Die 220 MB/s die minimaal nodig is gaat over continue schrijfsnelheid, althans continu als in zolang de iPhone erheen schrijft dan.

Misschien dat daar nog verschil in zit? Ff googlen wat je Scandisk hoort te doen. Anders ff aan de Mac hangen en Blackmagic disk Speed Test draaien.
Dat scheelt een hoop, de eerste test is de Sandisk en de tweede ook via een usb-c aan (constant extra opslag voor mijn mac Mini) Samsung.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCtqnnTcNIyMsBJYj65txwrON-A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z62bmGjEPxAU6jrrGCU8x2st.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdGmRK-nZ_xF60tmXV9lSgZNzhA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JLWktJB6q1EsAMg0ly7W8RCf.png?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bing69 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:43:
[...]

Dat scheelt een hoop, de eerste test is de Sandisk en de tweede ook via een usb-c aan (constant extra opslag voor mijn mac Mini) Samsung.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar zit wel je antwoord inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
bing69 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:17:
[...]

Kabel is het niet, 4K lukt niet. Terug naar 1080, maar wel direct naar SSD ipv de cloud.
Ik heb op youtube vrij veel filmpjes gezien en de meesten gebruikten die samsung ssd en waren daar tevreden over, ik denk dat dat de ssd is die er het beste mee zal werken.

Veel verschillende filpkes op youtube bekijken kan soms behulpzaam zijn.
Er was er ook 1 die die sandisk gebruikte maar die had er ook wel wat klachten over.

Maar als 80-90% de samsung gebruikt en daar tevreden van is dan denk ik dat dat wel zal kloppen.

Ik heb thuis een ssd stick maar die is er niet goed genoeg voor, ook van samsung maar die voldoet niet. Je miet echt voor de ssd extrene schijf gaan.

Maar soit; ik kan maar meegeven van wat ik heb gezien. ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Reetkeverke schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:04:
[...]

Ik heb op youtube vrij veel filmpjes gezien en de meesten gebruikten die samsung ssd en waren daar tevreden over, ik denk dat dat de ssd is die er het beste mee zal werken.

Veel verschillende filpkes op youtube bekijken kan soms behulpzaam zijn.
Er was er ook 1 die die sandisk gebruikte maar die had er ook wel wat klachten over.

Maar als 80-90% de samsung gebruikt en daar tevreden van is dan denk ik dat dat wel zal kloppen.

Ik heb thuis een ssd stick maar die is er niet goed genoeg voor, ook van samsung maar die voldoet niet. Je miet echt voor de ssd extrene schijf gaan.

Maar soit; ik kan maar meegeven van wat ik heb gezien. ;).
Nah het merk maakt niets uit. Samsung maakt er gewoon veel en is daardoor gangbaar.

Zoals ik eerder al aangaf, heb je simpelweg een snelheid van 220MB/s nodig (zie support artikel), of het nu een USB-stick of een SSD is maakt niet uit en het maakt al helemaal geen verschil of het er een is van Samsung of Sandisk. Zolang die snelheid maar wordt behaald, het is geen tovenarij allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Daar heb je zeker een punt, maar als ik de voorwaarden bekijk van de buitenhuis-dekking, dan voel ik me er 'veilig' genoeg bij. Ik ben altijd zuinig op mijn dingen, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Het klopt dat ze ook kijken naar dagwaarde en dat soort dingen, maar zover ik begreep kan je gewoon naar een Apple winkel het bijvoorbeeld daar iets laten repareren. Je betaalt - net als bij Apple - 100 euro eigen risico, en 'klaar'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Steeffoon schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:51:
[...]

Daar heb je zeker een punt, maar als ik de voorwaarden bekijk van de buitenhuis-dekking, dan voel ik me er 'veilig' genoeg bij. Ik ben altijd zuinig op mijn dingen, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Het klopt dat ze ook kijken naar dagwaarde en dat soort dingen, maar zover ik begreep kan je gewoon naar een Apple winkel het bijvoorbeeld daar iets laten repareren. Je betaalt - net als bij Apple - 100 euro eigen risico, en 'klaar'.
Bij Apple heb je voor die 99,- wel Express replacement. Dan hoef je niet naar de store, tijd kwijt te zijn (reparaties duren 4 uur), parkeer kosten, , je factuur voorschieten, indienen bij je verzekeraar, enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Steeffoon schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:51:
[...]
zover ik begreep kan je gewoon naar een Apple winkel het bijvoorbeeld daar iets laten repareren. Je betaalt - net als bij Apple - 100 euro eigen risico, en 'klaar'.
Daar zit het verschil denk ik, bij AppleCare krijg je voor diezelfde 100 euro eigen risico geen reparatie maar een nieuw toestel zonder moeilijke vragen. En bij een buiten-huis dekking zou je misschien moeten liegen als het in eigen huis gebeurd. Mijn beste maatje die verzekeringsadviseur is kon mij in ieder geval niets aanbieden wat daarbij in de buurt kwam.

Daartegenover staat dat een Buitenhuis-dekking wellicht de helft goedkoper is want AC is gewoon (te) duur. Ik ben normaal sowieso niet zo van het verzekeren want niét verzekeren is op lange termijn vaak het goedkoopst als je tegenvallers zelf kan opvangen. Maar in dit geval, AC zie ik meer als een geengedoe-fee dan een verzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Dennisdn schreef op woensdag 20 december 2023 @ 05:44:
[...]

Daar zit het verschil denk ik, bij AppleCare krijg je voor diezelfde 100 euro eigen risico geen reparatie maar een nieuw toestel zonder moeilijke vragen. En bij een buiten-huis dekking zou je misschien moeten liegen als het in eigen huis gebeurd. Mijn beste maatje die verzekeringsadviseur is kon mij in ieder geval niets aanbieden wat daarbij in de buurt kwam.

Daartegenover staat dat een Buitenhuis-dekking wellicht de helft goedkoper is want AC is gewoon (te) duur. Ik ben normaal sowieso niet zo van het verzekeren want niét verzekeren is op lange termijn vaak het goedkoopst als je tegenvallers zelf kan opvangen. Maar in dit geval, AC zie ik meer als een geengedoe-fee dan een verzekering.
Nog een voordeel van een buitenhuis-dekking is dat voor minder geld dan Apple Care niet alleen die ene telefoon gedekt is, maar ook je Ipad, Watch, Macbook, sieraden, fototoestel. Allemaal voor één bedrag.
Maar zoals zo vaak met Apple, je betaalt inderdaad (een fiks bedrag) voor wat meer gemak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:33
Hoi hoi, ik heb op dit moment een iPhone 12 Mini die ik bij release heb aangeschaft dus zo'n 3 jaar geleden. Nu zit ik er dus mee dat die in princiepe nog gewoon werkt, batterij misschien niet meer helemaal geweldig (85%) maar voor de rest niks mis mee. Maar ik zit er toch wel ene beetje naar te kijken om misschien te upgraden naar de iPhone 15 Pro of Pro Max, dit is voornamelijk omdat ik in Zuid Korea zit waar telefoons toch een stukje goedkoper zijn en ik ook nog eens belastingvrij kan kopen hier waardoor het ineens toch wat interessanter word om nu een nieuwe telefoon te nemen.
Maar ja, zoals te merken valt zit ik toch nog te twijfelen, dit deels omdat er in princiepe niks mis is met mijn 12 Mini en een upgrade, ook met de lagere prijs en geen belasting nog steeds erg duur is. Wel merk ik dat ik met mijn 12 Mini toch tegen het en en ander aan loop voornamelijk de camera en opslag. Ik heb nu 128GB en dat is toch wel een beetje krap merk ik. Daarnaast is de camera in princiepe goed zolang je niet zoomt en ik merk toch wel vaak dat de camera te kort komt voor mijn gebruik, vandaar de interesse ook in de Pro of Pro Max. Nu vind ik wel het formaat van de 12 Mini erg fijn, maar moet ik wel toegeven dat de kleinere batterij daardoor soms toch vervelend is en dat ik 1x of 2x door de dag heen moet opladen, en op sommige gevallen merk ik ook wel dat een groter scherm wel fijner zou zijn.

Dus ja, toch nog wachten of ivm gunstige prijs nu gewoon upgraden. Ik nijg zelf toch wat meer naar het upgraden maar het blijft moeilijk.

Vervolgens is dan het probleem, de 15 Pro of toch de Pro Max. Nu ben ik al meerdere keren bij de Apple store langs geweest, waar ik ook van plan ben om hem aan te schaffen mocht ik upgraden ivm werelwijde garantie. Nu heb ik veel rond gespeeld met de Pro en Pro Max en ik kom er eigenlijk niet zo makkelijk uit. De Pro is wat handzamer afkomend van een Mini en de goedkopere van de twee. Daarnaast switcht die bij de 3x zoom naar de tele lens en heb je dus tot 5x betere kwaliteit. De Pro Max daarintegen heeft wel weer groter scherm en betere batterijduur. En vanwege de 5x tele lens heb je weer bij 5x> betere kwaliteit en in het algemeen meer zoom dan de Pro. Nu moet ik wel zeggen dat de Pro Max niet zo zeer onhandbaar aanvoelde, maar wel af en toe een beetje ongemakkelijk vanwege het formaat. Iets met dat fietsen waarschijnlijk moeilijk gaat worden als ik hem in de broekzak stop.
Daarnaast heb ik ook veel gemixte reacties wel gehoord over de batterijduur. Een vriend van mij heeft de Pro en hij zegt dat het toch wel de slechtste batterij duur is die hij heeft gehad in een telefoon (hij gebruikte een mix van Apple en Samsung voorheen). Terwijl ik weer terug lees in reviews en dergelijke dat de batterijduur van de Pro en Pro Max juist goed is. Wellicht iets met software en dat alles nu weer goed is in de laatste ios versie?

Maar ja, ik kom er dus gewoon niet echt uit, ik neig zelf een beetje in de richting van de Pro Max ivm betere batterij en zoombereik, maar of ik daar 100 euro meer voor uit wil geven ben ik nog niet 100% over uit.

Nu zat ik ook te denken met dat het toch best dure toestellen zijn om ook AppleCare+ te nemen maar nu lees ik toch wel wat gemixte reacties hierover. Sommige mensen die zeggen dat het het waard is en fijn en makkelijk om te hebben. Andere vinden het weer te duur voor wat het is. Nu ben ik zelf niet echt thuis is verzekeringen en prijzen hiervan maar voor mij leek het op het eerste oog niet enorm duur? Nu heb ik mijn 12 Mini al 3 jaar zonder screen protector, wel met hoesje, en hij ziet er in princiepe nog als nieuw uit dus ik maak me niet echt zorgen dat er iets gebeurt. Maar een grotere telefoon van toch wel veel meer geld, ik zie het nog wel gebeuren dat ik hem niet stabiel vast houd of zo ;)

Maar ja, ik zoek dus wat adviezen, meningen, etc. want ik kom er gewoon niet echt goed over uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Miyazono schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:05:
Maar ja, ik zoek dus wat adviezen, meningen, etc. want ik kom er gewoon niet echt goed over uit :)
De meeste zijn persoonlijke overwegingen waarmee ik niet kan helpen. Maar wellicht iets makkelijker maken én een extra overweging: Ik ging met heel erg veel tegenzin van een Mini naar een Pro. Maar echt, na een dag of wat wogen de voordelen van de Pro al veel zwaarder dan de voordelen van de Mini.

Mocht je toch besluiten het formaat van de Mini té fijn te vinden: ga dan voor een 13 Mini. Die was gewoon precies wat de 12 Mini al had moeten zijn en hou je alsnog het gevoel van een leuke upgrade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Dennisdn schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:17:
[...]

De meeste zijn persoonlijke overwegingen waarmee ik niet kan helpen. Maar wellicht iets makkelijker maken én een extra overweging: Ik ging met heel erg veel tegenzin van een Mini naar een Pro. Maar echt, na een dag of wat wogen de voordelen van de Pro al veel zwaarder dan de voordelen van de Mini.

Mocht je toch besluiten het formaat van de Mini té fijn te vinden: ga dan voor een 13 Mini. Die was gewoon precies wat de 12 Mini al had moeten zijn en hou je alsnog het gevoel van een leuke upgrade.
Helemaal mee eens. Ik mis mijn 13 Mini af en toe nog steeds. Het is dat met het ouder worden een wat groter scherm wel fijn is, anders had ik die niet ingeruild voor een 'gewone' 13.
De 13 Mini is echt een stuk beter dan de 12 Mini, vooral de batterij en de camera, precies de punten die voor jou belangrijk zijn als ik het zo lees. En omdat het een ouder model is, kun je de 13 Mini voor een vriendelijke prijs krijgen. Het 256GB-model is (hier in Nederland) zo'n 600 euro goedkoper dan de 15 Pro Max.

Maarre... je zit in Samsung country, misschien is een Samsung in de S23-serie ook iets voor je. Wellicht zijn die in Korea goedkoper dan in Europa?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Of-Aaargh schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:35:
[...]

misschien is een Samsung in de S23-serie ook iets voor je
En nú sorry zeggen! >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:33
Dennisdn schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:17:
[...]

Of-Aaargh schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:35:
[...]

Helemaal mee eens. Ik mis mijn 13 Mini af en toe nog steeds. Het is dat met het ouder worden een wat groter scherm wel fijn is, anders had ik die niet ingeruild voor een 'gewone' 13.
De 13 Mini is echt een stuk beter dan de 12 Mini, vooral de batterij en de camera, precies de punten die voor jou belangrijk zijn als ik het zo lees. En omdat het een ouder model is, kun je de 13 Mini voor een vriendelijke prijs krijgen. Het 256GB-model is (hier in Nederland) zo'n 600 euro goedkoper dan de 15 Pro Max.

Maarre... je zit in Samsung country, misschien is een Samsung in de S23-serie ook iets voor je. Wellicht zijn die in Korea goedkoper dan in Europa?
S23 Ultra heb ik zeker ook overwogen, bij Samsung zelf is het 512GB model hier 950 euro. Maar qua vorm en grootte is het gewoon echt net niet fijn vasthouden. Nu zijn de gewone S23 en misschien een Flip of Fold ook interessant, maar ik vind iOS gewoon zo veel fijner en daarnaast is het voornamelijk toch wel de camera upgrade van de Ultra of Pro / Pro Max een van de meest interessante dingen dus vandaar dat ik toch bij iPhone blijf denk ik ;)

De 13 Mini word hier helaas bij Apple zelf en official resellers niet meer verkocht. Daarnaast hoewel het natuurlijk wel een upgrade is vind ik het eigenlijk een beetje "zonde" om na 3 jaar dan een nieuwe telefoon te kopen die al weer een paar jaar oud is zegmaar. If that makes any sense. Het voelt een beetje alsof ik er dan niet genoeg op vooruit ga om de aankoop te verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:23

rCk

Miyazono schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:05:

Ik snap je dilemma. Ik heb echter geen ervaringen met de Mini, maar jaren ervaring met het 6.1” formaat (waarvan de laatste een 12 Pro was).
Sinds afgelopen week heb ik dan EINDELIJK ook mijn 15 Pro Max binnen. Hij bevalt enorm goed qua formaat. Zelfs de afgelopen dagen nog geen een keer het moment gehad dat ik echt moest “uitreiken” naar de bovenkant van het scherm. Wellicht ook omdat ik grote handen heb.

De overstap is vloeiend gegaan, natuurlijk voel je hem meer zitten in je broek, dus wellicht zal ik bij sommige activiteiten/momenten dan ook een andere manier van meenemen moeten bedenken. Maar in mijn “normale” leven (kantoorleven, thuis etc) is het prima te doen. Ik behoor nu ook onder #teamcaseless…. Of nou ja, niet fulltime, want ik durf het niet full time aan.

De extra batterijduur kan ik nog niet over oordelen, vond de batterij nogal snel gaan de afgelopen dagen, maar dit laat ik even bij het indexeren van het systeem en de apps, inleren etc van de batterij. Dus hier kan ik nog geen goed oordeel over geven.
De camera is uiteraard erg goed, ik heb nog geen échte tests gedaan ermee. Dat kan ik allemaal nog doen.

Aantal features:
AOD -> Ik vind het een mooie feature, net even die extra uitstraling.
ProMotion -> heerlijk scrollen, zo veel vloeiender dan de 60Hz, ik denk dat wanneer ik nu terug zou gaan het enorm wennen is.
FaceID -> zo veel sneller, beter en ook een wijdere radius waarbij hij je gezicht pakt
Dynamic Island -> Deels gimmick, maar ik vind het wel lekker soepel en mooi werken tov een vaste balk bovenin zoals bij de 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Toch wel verrassend dat die prijs niet naar de 15 Pro Max gaat. Marques licht het verder niet toe, maar misschien is het omdat de verschillen miniem zijn, en een 3x zoomlens vaak toch net wat bruikbaarder is (bijvoorbeeld bij portretfotografie binnen) dan 5x zoom. En de 15 Pro is ook nog goedkoper.
Sowieso wint de 15 Pro Max helemaal geen award. De award for best big smartphone gaat naar de Samsung S23 Ultra, auw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:27:
[...]

Toch wel verrassend dat die prijs niet naar de 15 Pro Max gaat. Marques licht het verder niet toe, maar misschien is het omdat de verschillen miniem zijn, en een 3x zoomlens vaak toch net wat bruikbaarder is (bijvoorbeeld bij portretfotografie binnen) dan 5x zoom. En de 15 Pro is ook nog goedkoper.
Sowieso wint de 15 Pro Max helemaal geen award. De award for best big smartphone gaat naar de Samsung S23 Ultra, auw.
Het kan ook prijs-kwaliteit zijn en als het verschil zo minimaal is en je betaalt daar wel extra voor dan snap ik dat iPhone 15 Pro heeft gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:27:
[...]

Hij ligt wel toe dat het juist om het totale plaatje gaat. Niet om bepaalde specs die er enorm uitschieten bij andere toestellen.

Wat mij betreft valt die 5x lens van de Pro Max daar ook onder. Het is voor het totaal pakket niet relevanter dan de 3x variant op de pro.

Edit: Snap overigens niet dat de Android fabrikanten video zo enorm laten liggen. Bijvoorbeeld de Pixel 8 pro maakt fantastische foto’s, video hoeft voor Google dan toch niet zo moeilijk te zijn zou je zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 20-12-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Donstil schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:30:
[...]

Hij ligt wel toe dat het juist om het totale plaatje gaat. Niet om bepaalde specs die er enorm uitschieten bij andere toestellen.

Wat mij betreft valt die 5x lens van de Pro Max daar ook onder. Het is voor het totaal pakket niet relevanter dan de 3x variant op de pro.

Edit: Snap overigens niet dat de Android fabrikanten video zo enorm laten liggen. Bijvoorbeeld de Pixel 8 pro maakt fantastische foto’s, video hoeft voor Google dan toch niet zo moeilijk te zijn zou je zeggen.
Ja, op een of andere manier slagen Android-fabrikanten er jaar op jaar maar niet in om Apple te verslaan als het gaat om de videocamera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Donstil schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:56:
[...]

Bij Apple heb je voor die 99,- wel Express replacement. Dan hoef je niet naar de store, tijd kwijt te zijn (reparaties duren 4 uur), parkeer kosten, , je factuur voorschieten, indienen bij je verzekeraar, enz.
Zeker. Ik heb er ook over getwijfeld, maar ga er eigenlijk vanuit dat ik de extra service niet nodig heb. Als ik het wel nodig heb, weet ik wel dat ik in ieder geval niet geheel zonder iPhone hoef te zitten. Dat ik dan een dag moet opofferen voor de Apple Store, dat zij dan zo. Nu zijn alle producten voor mij gedekt, en dat vond ik persoonlijk een grote meerwaarde hebben.
Dennisdn schreef op woensdag 20 december 2023 @ 05:44:
[...]

Dat is denk ik de beste omschrijving. Ik heb nu een alles-in-1-polis bij Interpolis en daar wordt ook met de aansprakelijkheidsverzekering alles voor onszelf gedekt. Dus als ik hem binnen kapot laat vallen, zijn dat dezelfde consequenties als dat ik hem buiten in de stad laat vallen.
Uiteraard is het soms interessanter om niet te verzekeren, maar soms moet je geruststelling ook afkopen O-) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Gelijk nog een ander vraagje. Ik heb een iPhone 15 Pro Max. Via iTunes heb ik van mijn vorige toestellen de foto's van die toestellen (Android-devices) overgezet op mijn iPhone, zodat ik ze ook op de iPhone kan bekijken.

Echter, ik kan verder weinig met die foto's. Ik wil ze bijvoorbeeld graag nog eens op de Apple uitzoeken, maar verwijderen lijkt niet mogelijk. Is er een manier om dit toch voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Steeffoon schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:09:
Gelijk nog een ander vraagje. Ik heb een iPhone 15 Pro Max. Via iTunes heb ik van mijn vorige toestellen de foto's van die toestellen (Android-devices) overgezet op mijn iPhone, zodat ik ze ook op de iPhone kan bekijken.

Echter, ik kan verder weinig met die foto's. Ik wil ze bijvoorbeeld graag nog eens op de Apple uitzoeken, maar verwijderen lijkt niet mogelijk. Is er een manier om dit toch voor elkaar te krijgen?
Ik heb het al jaren niet meer gedaan maar zover ik nog weet van vroeger kan je foto’s die erop gezet zijn met iTunes niet zomaar verwijderen.

Kan je ze niet beter uploaden op iCloud Foto’s en dan zo op je toestel gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Donstil schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:16:
[...]

Ik heb het al jaren niet meer gedaan maar zover ik nog weet van vroeger kan je foto’s die erop gezet zijn met iTunes niet zomaar verwijderen.

Kan je ze niet beter uploaden op iCloud Foto’s en dan zo op je toestel gebruiken?
Ah, wist niet dat dat uitmaakte. Thanks! Ben er direct mee aan de slag gegaan, dus ik vermaak me de komende uren wel :-)

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 15:28
Ik heb ook de iPhone 15 pro, fijne telefoon. Alleen ik heb de functie 'always on' aan staan maar soms valt ie toch uit, is dit wel de bedoeling?

EDIT: opnieuw opgestart nu blijft ie weer aan staan. vreemd.

[ Voor 18% gewijzigd door superpolm op 21-12-2023 01:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
superpolm schreef op donderdag 21 december 2023 @ 01:29:
Ik heb ook de iPhone 15 pro, fijne telefoon. Alleen ik heb de functie 'always on' aan staan maar soms valt ie toch uit, is dit wel de bedoeling?

EDIT: opnieuw opgestart nu blijft ie weer aan staan. vreemd.
Ja dat hoort zo. Hij leert een soort patroon waarvan het toestel denkt dat je AOD niet nodig hebt. Dat gaat op tijd, locatie etc. Hier zo specifiek dat ie op de salontafel uit gaat, maar op de eettafel weer niet.

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 21 december 2023 @ 06:05:
[...]

Ja dat hoort zo. Hij leert een soort patroon waarvan het toestel denkt dat je AOD niet nodig hebt. Dat gaat op tijd, locatie etc. Hier zo specifiek dat ie op de salontafel uit gaat, maar op de eettafel weer niet.
Is dat wel zo? Dat vind ik op de Apple support site niet terug en heb ik ook nog nooit werkend gezien.

Dit zegt Apple er wel over:
The display automatically turns off when iPhone is either face down or obstructed from view, not near a paired Apple Watch, when a CarPlay session begins, while Continuity Camera is in use, while Low Power Mode is on, while Sleep Focus is on, or at your usual bedtime.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 21-12-2023 07:15 ]

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:11:
[...]

Is dat wel zo? Dat vind ik op de Apple support site niet terug en heb ik ook nog nooit werkend gezien.

Dit zegt Apple er wel over:
In de Apple-forums wordt het beschreven als: "You haven't used your iPhone for a while (your iPhone learns your activity patterns and turns the display off and on accordingly"

Het is slechts een voorbeeld van een forum-uitspraak, maar het is exact wat ik zelf waarneem.

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:35:
[...]

In de Apple-forums wordt het beschreven als: "You haven't used your iPhone for a while (your iPhone learns your activity patterns and turns the display off and on accordingly"

Het is slechts een voorbeeld van een forum-uitspraak, maar het is exact wat ik zelf waarneem.
Daar wordt activity patterns vermeld maar op de officiële support pagina niet, mogelijk is dat oude informatie.

Activity patterns is volgens mij ook niet “de lokatie van de salon tafel wel en de eettafel niet”

ben in ieder geval niet overtuigd dat locatie een onderdeel is van AOD, laat staan op enkele meters. Tijd zou onder activity patterns kunnen vallen maar dat is dan even afhankelijk of dat überhaupt gebruikt wordt.

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:42:
[...]

Activity patterns is volgens mij ook niet “de lokatie van de salon tafel wel en de eettafel niet”

ben in ieder geval niet overtuigd dat locatie een onderdeel is van AOD, laat staan op enkele meters.
Hij doet het hier al consequent vanaf dag 1. De 14 en nu de 15 precies hetzelfde. Op eettafel blijft ie aan, op de salontafel gaat ie binnen een paar minuten uit. In de werkkamer op bureau blijft ie aan, maar leg ik hem in de kamer ernaast op nachtkastje naast het bed dan gaat ie vrijwel meteen uit. (Geen focussen of slaapdinges ingesteld). En hij doet het echt heel consequent zonder af en toe te twijfelen. Buitenshuis doet ie dat weer nergens. (Behalve natuurlijk als ik de Watch om heb, maar die draag ik alleen tijdens sporten).

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 21-12-2023 07:58 ]

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:56:
[...]

Hij doet het hier al consequent vanaf dag 1. De 14 en nu de 15 precies hetzelfde. Op eettafel blijft ie aan, op de salontafel gaat ie binnen een paar minuten uit. In de werkkamer op bureau blijft ie aan, maar leg ik hem in de kamer ernaast op nachtkastje naast het bed dan gaat ie vrijwel meteen uit. (Geen focussen of slaapdinges ingesteld). En hij doet het echt heel consequent zonder af en toe te twijfelen. Buitenshuis doet ie dat weer nergens. (Behalve natuurlijk als ik de Watch om heb, maar die draag ik alleen tijdens sporten).
Vreemd verhaal. Vind nergens dat GPS/lokatie er iets mee te maken heeft.

Lijkt mij eerder wat anders.

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:23

rCk

Bijzonder verhaal van AOD, dat het zich inleert.
Ik heb er in elk geval niet op gewacht dat hij het inleert dat wanneer hij op mijn nachtkastje ligt, dat de AOD automatisch uitgaat. Focus -> Niet Storen -> AOD uit.Voor de rest mag het aan staan.

Verder zie je het heel subtiel als je met je AW de ruimte binnenloopt dat hij weer aan gaat.
Ook leuk detail; standaard gaat je AOD uit op het moment dat CarPlay verbonden is.
Pagina: 1 ... 64 ... 77 Laatste