Hoi hoi, ik heb op dit moment een iPhone 12 Mini die ik bij release heb aangeschaft dus zo'n 3 jaar geleden. Nu zit ik er dus mee dat die in princiepe nog gewoon werkt, batterij misschien niet meer helemaal geweldig (85%) maar voor de rest niks mis mee. Maar ik zit er toch wel ene beetje naar te kijken om misschien te upgraden naar de iPhone 15 Pro of Pro Max, dit is voornamelijk omdat ik in Zuid Korea zit waar telefoons toch een stukje goedkoper zijn en ik ook nog eens belastingvrij kan kopen hier waardoor het ineens toch wat interessanter word om nu een nieuwe telefoon te nemen.
Maar ja, zoals te merken valt zit ik toch nog te twijfelen, dit deels omdat er in princiepe niks mis is met mijn 12 Mini en een upgrade, ook met de lagere prijs en geen belasting nog steeds erg duur is. Wel merk ik dat ik met mijn 12 Mini toch tegen het en en ander aan loop voornamelijk de camera en opslag. Ik heb nu 128GB en dat is toch wel een beetje krap merk ik. Daarnaast is de camera in princiepe goed zolang je niet zoomt en ik merk toch wel vaak dat de camera te kort komt voor mijn gebruik, vandaar de interesse ook in de Pro of Pro Max. Nu vind ik wel het formaat van de 12 Mini erg fijn, maar moet ik wel toegeven dat de kleinere batterij daardoor soms toch vervelend is en dat ik 1x of 2x door de dag heen moet opladen, en op sommige gevallen merk ik ook wel dat een groter scherm wel fijner zou zijn.
Dus ja, toch nog wachten of ivm gunstige prijs nu gewoon upgraden. Ik nijg zelf toch wat meer naar het upgraden maar het blijft moeilijk.
Vervolgens is dan het probleem, de 15 Pro of toch de Pro Max. Nu ben ik al meerdere keren bij de Apple store langs geweest, waar ik ook van plan ben om hem aan te schaffen mocht ik upgraden ivm werelwijde garantie. Nu heb ik veel rond gespeeld met de Pro en Pro Max en ik kom er eigenlijk niet zo makkelijk uit. De Pro is wat handzamer afkomend van een Mini en de goedkopere van de twee. Daarnaast switcht die bij de 3x zoom naar de tele lens en heb je dus tot 5x betere kwaliteit. De Pro Max daarintegen heeft wel weer groter scherm en betere batterijduur. En vanwege de 5x tele lens heb je weer bij 5x> betere kwaliteit en in het algemeen meer zoom dan de Pro. Nu moet ik wel zeggen dat de Pro Max niet zo zeer onhandbaar aanvoelde, maar wel af en toe een beetje ongemakkelijk vanwege het formaat. Iets met dat fietsen waarschijnlijk moeilijk gaat worden als ik hem in de broekzak stop.
Daarnaast heb ik ook veel gemixte reacties wel gehoord over de batterijduur. Een vriend van mij heeft de Pro en hij zegt dat het toch wel de slechtste batterij duur is die hij heeft gehad in een telefoon (hij gebruikte een mix van Apple en Samsung voorheen). Terwijl ik weer terug lees in reviews en dergelijke dat de batterijduur van de Pro en Pro Max juist goed is. Wellicht iets met software en dat alles nu weer goed is in de laatste ios versie?
Maar ja, ik kom er dus gewoon niet echt uit, ik neig zelf een beetje in de richting van de Pro Max ivm betere batterij en zoombereik, maar of ik daar 100 euro meer voor uit wil geven ben ik nog niet 100% over uit.
Nu zat ik ook te denken met dat het toch best dure toestellen zijn om ook AppleCare+ te nemen maar nu lees ik toch wel wat gemixte reacties hierover. Sommige mensen die zeggen dat het het waard is en fijn en makkelijk om te hebben. Andere vinden het weer te duur voor wat het is. Nu ben ik zelf niet echt thuis is verzekeringen en prijzen hiervan maar voor mij leek het op het eerste oog niet enorm duur? Nu heb ik mijn 12 Mini al 3 jaar zonder screen protector, wel met hoesje, en hij ziet er in princiepe nog als nieuw uit dus ik maak me niet echt zorgen dat er iets gebeurt. Maar een grotere telefoon van toch wel veel meer geld, ik zie het nog wel gebeuren dat ik hem niet stabiel vast houd of zo
Maar ja, ik zoek dus wat adviezen, meningen, etc. want ik kom er gewoon niet echt goed over uit