Zit je niet gewoon op dezelfde tijdstippen per dag aan de eettafel en de salontafel?Dennisdn schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:56:
[...]
Hij doet het hier al consequent vanaf dag 1. De 14 en nu de 15 precies hetzelfde. Op eettafel blijft ie aan, op de salontafel gaat ie binnen een paar minuten uit. In de werkkamer op bureau blijft ie aan, maar leg ik hem in de kamer ernaast op nachtkastje naast het bed dan gaat ie vrijwel meteen uit. (Geen focussen of slaapdinges ingesteld). En hij doet het echt heel consequent zonder af en toe te twijfelen. Buitenshuis doet ie dat weer nergens. (Behalve natuurlijk als ik de Watch om heb, maar die draag ik alleen tijdens sporten).
Hier dezelfde ervaring. In het begin spontaan uit naast mij op de bank (met Apple Watch om). Ook op het werk gewoon uit bij daglicht. Dat gebeurt nu niet meer. Ik dacht eerst dat het met een fix opgelost was, maar kan ook ingeleerd zijn.Dennisdn schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:35:
[...]
In de Apple-forums wordt het beschreven als: "You haven't used your iPhone for a while (your iPhone learns your activity patterns and turns the display off and on accordingly"
Het is slechts een voorbeeld van een forum-uitspraak, maar het is exact wat ik zelf waarneem.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ik wou nooit een smartwatch want mijn (lees)ogen zijn niet zo goed meer en ik was altijd analoog fan. Uiteindelijk ben ik een dik jaar geleden overstag gegaan over de grootte en het design van de AW Ultra.
Die symbiose van iPhone en Apple Watch is uitermate fijn, veel fijner dan ik ooit had kunnen denken.
Zaken zoals de de watch automatisch unlocked wordt als ik m'n telefoon vastpack (en dus unlock), superfijn dat ik gewekt wordt door mijn trillend horloge ipv de iphone die ik dan op m'n nachtkastje moet gaan zoeken. Alle data die ie verzamelt, ook al doe ik er weinig mee .
Ik heb als meldingen enkel de berichtenservices en bellen openstaan maar wel een watchface met verschillende weer complicaties en de geluidsniveaucomplicatie. Dan houdt m'n wacht het zo'n 60uur uit voor ie weer aan de lader moet.
die samenwerking tussen Iphone en andere apple apparaten, dat krijgt geen enkel ander merk zo mooi voor elkaar
Die symbiose van iPhone en Apple Watch is uitermate fijn, veel fijner dan ik ooit had kunnen denken.
Zaken zoals de de watch automatisch unlocked wordt als ik m'n telefoon vastpack (en dus unlock), superfijn dat ik gewekt wordt door mijn trillend horloge ipv de iphone die ik dan op m'n nachtkastje moet gaan zoeken. Alle data die ie verzamelt, ook al doe ik er weinig mee .
Ik heb als meldingen enkel de berichtenservices en bellen openstaan maar wel een watchface met verschillende weer complicaties en de geluidsniveaucomplicatie. Dan houdt m'n wacht het zo'n 60uur uit voor ie weer aan de lader moet.
die samenwerking tussen Iphone en andere apple apparaten, dat krijgt geen enkel ander merk zo mooi voor elkaar
[ Voor 6% gewijzigd door The_Bald_Diver op 21-12-2023 10:01 ]
Ik ben bezig met het overzetten van foto's op mijn computer naar iCloud. Dit zijn foto's die ik in de afgelopen maanden heb gemaakt gemaakt heb met andere (Android-) toestellen. Dit duurt elllllllllenlang. Na een X aantal foto's word ik eruit gegooid, en is iCloud niet beschikbaar vanwege 'accountonderhoud'. Dat was gisteren al met regelmaat, nu nog steeds. Dit schiet dus niet op.
Is er een manier om foto's van een Windows computer snel in de iCloud te krijgen, waarbij ik wel gebruik kan maken van de verschillende albums, zodat ik ze goed kan onderverdelen?
Iemand die me kan helpen?
Is er een manier om foto's van een Windows computer snel in de iCloud te krijgen, waarbij ik wel gebruik kan maken van de verschillende albums, zodat ik ze goed kan onderverdelen?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Voor 1479 euro een nieuwe 15 Pro Max 1 TB gehaald. Goeie deal
Maar het blijft wel een hoop geld voor een telefoon.
Maar het blijft wel een hoop geld voor een telefoon.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Je kunt even kijken naar de iCloud for Windows tool.Steeffoon schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:42:
Ik ben bezig met het overzetten van foto's op mijn computer naar iCloud. Dit zijn foto's die ik in de afgelopen maanden heb gemaakt gemaakt heb met andere (Android-) toestellen. Dit duurt elllllllllenlang. Na een X aantal foto's word ik eruit gegooid, en is iCloud niet beschikbaar vanwege 'accountonderhoud'. Dat was gisteren al met regelmaat, nu nog steeds. Dit schiet dus niet op.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Die biedt geen ondersteuning voor albums toch? Waardoor ze alsnog allemaal op één hoop komenDonstil schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:05:
[...]
Je kunt even kijken naar de iCloud for Windows tool.
Maak je er toch later albums van?Steeffoon schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:41:
[...]
Die biedt geen ondersteuning voor albums toch? Waardoor ze alsnog allemaal op één hoop komen
Zorg je dat eerst alles in iCloud foto’s staat.
Of je synct een album > plaatst ze in icloud ook in een album > repeat.
Is wat meer werk helaas maar is het wel gelijk netjes.
[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 21-12-2023 15:25 ]
Daar heb je inderdaad een heel goed punt. Thanks, ga ik even mee aan de slag!Donstil schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:17:
[...]
Maak je er toch later albums van?
Zorg je dat eerst alles in iCloud foto’s staat.
Of je synct een album > plaatst ze in icloud ook in een album > repeat.
Is wat meer werk helaas maar is het wel gelijk netjes.
ik heb het met mijn AOD standbye ook; doet het gewoon helemaal zoals het werkt, maar als ik sochtends om 5 uur wakker wordt (niet mijn opsta-tijd), dan staat ie echt uit.. Vreemd!Donstil schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:26:
[...]
Vreemd verhaal. Vind nergens dat GPS/lokatie er iets mee te maken heeft.
Lijkt mij eerder wat anders.
Heeft dat niet iets met FaceID van doen? Ik heb het toestel op mijn nachtkastje op een belkin MagSafe ding.WouterL schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:08:
[...]
ik heb het met mijn AOD standbye ook; doet het gewoon helemaal zoals het werkt, maar als ik sochtends om 5 uur wakker wordt (niet mijn opsta-tijd), dan staat ie echt uit.. Vreemd!
Als ik er dan durende de nacht naar kijk is deze regelmatig uit maar zodra ik er wat meer voor ga “hangen” schiet hij aan.
Heb je niet toevallig de slaap focus ingeschakeld? Ik heb het ook bij mijn slaapfocus als ik de wekker aanzet namelijk. Als ie dan rechtop de lader staat gaat gewoon alles uit. Als ik heb dan landscape op de lader zet gaat stand-by automatisch aan.WouterL schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:08:
[...]
ik heb het met mijn AOD standbye ook; doet het gewoon helemaal zoals het werkt, maar als ik sochtends om 5 uur wakker wordt (niet mijn opsta-tijd), dan staat ie echt uit.. Vreemd!
Zucht...
Zou zo maar kunnen, ik heb niet helemaal door hoe het nu precies werkt. De eerste uren blijft hij lig wel echt aan.Donstil schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:25:
[...]
Heeft dat niet iets met FaceID van doen? Ik heb het toestel op mijn nachtkastje op een belkin MagSafe ding.
Als ik er dan durende de nacht naar kijk is deze regelmatig uit maar zodra ik er wat meer voor ga “hangen” schiet hij aan.
Ik heb ook idd zon stand waar hij dan horizontaal aan hangt. (https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1) Wel echt een aanrader
Wat zwaaiend bewegen werkt ook vanaf een afstandje al. Nooit een wekker gehad sinds de aller eerste telefoon maar dit is toch wel fijner dan op een plat liggende telefoon te moeten gaan kijken. Enige wat ik echt heel irritant vind is dat het te makkelijk swiped naar andere klokken die ik niet wil zien.Donstil schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:25:
[...]
Ja, ik heb ook gemerkt dat de klok regelmatig wisselt, hoewel ik niet het gevoel heb dat ik dat per ongeluk doe.Dennisdn schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:00:
[...]
Wat zwaaiend bewegen werkt ook vanaf een afstandje al. Nooit een wekker gehad sinds de aller eerste telefoon maar dit is toch wel fijner dan op een plat liggende telefoon te moeten gaan kijken. Enige wat ik echt heel irritant vind is dat het te makkelijk swiped naar andere klokken die ik niet wil zien.
De knoop doorgehakt en een 15 Pro Max gehaald. Ik vind het nog steeds zo stom eruit zien om de Mini en Max naast elkaar te leggen
. Maar we zullen zien hoe het allemaal gaat verlopen. Denk dat ik morgen wel eerst even ergens een hoesje ga halen, hoewel die van Apple best mooi zijn zijn ze ook erg duur, screenprotector zie ik nog wel, heb er nog nooit een gebruikt dus denk dat het nog steeds wel goed zou moeten gaan zonder
Bij mij gaat het per ongeluk tijdens het aan de magsave hangen. Wat onnatuurlijke houding en dan raak ik soms zachtjes het scherm even aan.Donstil schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:02:
[...]
Ja, ik heb ook gemerkt dat de klok regelmatig wisselt, hoewel ik niet het gevoel heb dat ik dat per ongeluk doe.
Dat zijn prima foto's! Neem aan dat je best wat ingezoomd hebt?The_Bald_Diver schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:32:
Ook bij donkerdere omstandigheden doet m'n 15Pro het beter als mijn camera-skills, vanaf het balkon getrokken
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube: Daan]
Have you tried turning it off and on again?
Jullie beseffen toch dat jullie een toestel hebben van meer dan1000 euro?
Waar is in godsnaam die 4K naartoe? 4K is zoveel keer beter nog van kwaliteit.
Het blijft mij een raadsel wrm mensen in die full hd filmen. Ksnap het niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Reetkeverke op 22-12-2023 15:42 ]
Nee hoor, mijn iPhone 15 was “slechts” 804,- Euro.Reetkeverke schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:41:
Wat ik nou zo bijzonder vind is de kwaliteit van die camera’s (want je hebt er 2 of 3, afhankelijk van het model) in je toestel, vergeleken met de afmetingen. Neem een goede compactcamera, Die kan ook zomaar ruim over de 1000 euro kosten. Maar of de foto’s daarvan onder zulke omstandigheden nou heel veel beter zijn…?Reetkeverke schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:41:
En die eigenlijke camera is inclusief lezen en sensor ca. 1cm3 (één kubieke centimeter) groot! En dan zulke prestaties.
Dat is toch wel bijzonder te noemen, lijkt me.
[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 22-12-2023 18:44 ]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag; die 4K is nog stukken beter, wrm gebruik je dat niet?iMode schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:19:
[...]
Nee hoor, mijn iPhone 15 was “slechts” 804,- Euro.
Je doet wat je wil e maar ik begrijp het niet goed.
Nog nooit meegemaakt haha.
Je moet het maximale uit dat toestel halen, je betaald er genoeg voor.
Het is gewoon positieve kritiek die ik geef, maar iedereen doet natuurlijk wat die wil, maar tis zonde.
[ Voor 20% gewijzigd door Reetkeverke op 22-12-2023 18:33 ]
Omdat ik vaak mijn filmpjes op mijn socials zet...Reetkeverke schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:28:
[...]
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag; die 4K is nog stukken beter, wrm gebruik je dat niet?
Het is gewoon positieve kritiek die ik geef, maar iedereen doet natuurlijk wat die wil, maar tis zonde.
Dit inderdaad. Altijd voor de hoogste kwaliteit gaan, downgraden kan makkelijk en gaat meestal zelfs vanzelf bij uploaden bijvoorbeeld, upgraden kan niet.Reetkeverke schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:41:
Ik film in 4K, ik geef alleen aan dat die van mij “dik” onder de 1000+ isReetkeverke schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:28:
[...]
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag; die 4K is nog stukken beter, wrm gebruik je dat niet?
Ja, maar downgraden gebeurt meestal vanzelf of je kan het easy indien het echt nodig zou zijn het nog naar full hd zetten.The_Bald_Diver schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:55:
[...]
Omdat ik vaak mijn filmpjes op mijn socials zet...
Is gewoon een tip die ik geef. Goed bedoeld ze.
Het is zonde snap je omdat je een smartphone hebt die de beste is in video camera maar nogmaals, ik bedoel het goed & jij moet doen wat je het belangrijkste vindt
Ik verwarde u met de andere persoon hier.iMode schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:01:
[...]
Ik film in 4K, ik geef alleen aan dat die van mij “dik” onder de 1000+ is
U moet niet onbeleefd gaan doen.
Dat doe jij zelf dus niet,Donstil schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:59:
[...]
Dit inderdaad. Altijd voor de hoogste kwaliteit gaan, downgraden kan makkelijk en gaat meestal zelfs vanzelf bij uploaden bijvoorbeeld, upgraden kan niet.
tenzij je in 4K60 ProRes op je externe SSD filmt de hele tijd?
Iets anders; klopt het dat de 14 pro en 15 pro (niet Max) exact dezelfde lenzen en camera sensors hebben, en dat enkel de software (/ISP?) en lens coating verschilt?
Zeg maar jij hoor, waar en wanneer heb ik onbeleefd gedaan?Reetkeverke schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:14:
[...]
Ik verwarde u met de andere persoon hier.
U moet niet onbeleefd gaan doen.

Nah dat ligt aan de definitie van “Altijd voor de hoogste kwaliteit gaan”, schiet ik gewoon thuis even snel wat van de kleine dan is normale 4k60 op dat moment de hoogste kwaliteit want geen externe SSD.OLED schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:53:
[...]
Dat doe jij zelf dus niet,
tenzij je in 4K60 ProRes op je externe SSD filmt de hele tijd?
Ga ik ergens heen (dagje weg, vakantie, enz) dan gaat er inderdaad een externe SSD mee en film ik in 4k60ProRes log als ik met de iPhone film. Zodat ik het later kan color matchen met mijn echte camera.
Ik heb al mijn foto's van andere toestellen inmiddels in de iCloud staan.
(Nu nog kijken hoe ik verschillende filmpjes ook op de iPhone krijg, want die zijn groter dan 100MB via de webversie...) Iemand een idee?
Ik merk ook op dat niet alle foto's even lekker werken met gezichtsherkenning. Zo kom ik een foto tegen waar ik op sta, overduidelijk, vol in beeld, maar een icoontje voor het toevoegen (laat staan herkennen) van een persoon, zie ik niet. Is er een manier om dit te forceren?
(Nu nog kijken hoe ik verschillende filmpjes ook op de iPhone krijg, want die zijn groter dan 100MB via de webversie...) Iemand een idee?
Ik merk ook op dat niet alle foto's even lekker werken met gezichtsherkenning. Zo kom ik een foto tegen waar ik op sta, overduidelijk, vol in beeld, maar een icoontje voor het toevoegen (laat staan herkennen) van een persoon, zie ik niet. Is er een manier om dit te forceren?
Het toestel gaat je iCloud foto bibliotheek nog helemaal indexeren, daar moet je even op wachten.Steeffoon schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:39:
Omdat dit phone side gebeurt kan het iets langer duren.
Titanium heeft zich wel bewezen. 
Liet m’n 15 Pro vanmiddag kneiterhard op de grond vallen toen ik de Underground uitliep op Covent Garden (London). Klapte echt vol op de grond.
Geen. Enkel. Krasje.
Wel een driedubbele hartverzakking toen het gebeurde.
Gelukkig zit Apple Store Covent Garden hier om de hoek van het hotel, dus had zo weer een nieuwe kunnen halen met m’n Apple Care mocht het nodig geweest zijn.
Liet m’n 15 Pro vanmiddag kneiterhard op de grond vallen toen ik de Underground uitliep op Covent Garden (London). Klapte echt vol op de grond.
Geen. Enkel. Krasje.
Gelukkig zit Apple Store Covent Garden hier om de hoek van het hotel, dus had zo weer een nieuwe kunnen halen met m’n Apple Care mocht het nodig geweest zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door Rivanov op 23-12-2023 17:41 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Deze week even de 15 pro en 15 pro Max in de handen gehad. Waar voorheen je echt groot verschil in gewicht had en de pro Max echt (te) zwaar in de handen lag, was er nu nauwelijks verschil voelbaar en voelde zelfs licht aan. Voor mij toch wel de beste upgrade in jaren!
Rivanov schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:39:
Titanium heeft zich wel bewezen.
Geen. Enkel. Krasje.
Dat dus inderdaad, voelt echt anders dan anders en wat mij betreft jaar van de Max. Aankomend jaar zien we dan wel weer hoe en watDrials schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:16:
Deze week even de 15 pro en 15 pro Max in de handen gehad. Waar voorheen je echt groot verschil in gewicht had en de pro Max echt (te) zwaar in de handen lag, was er nu nauwelijks verschil voelbaar en voelde zelfs licht aan. Voor mij toch wel de beste upgrade in jaren!
[ Voor 30% gewijzigd door Jaymone op 24-12-2023 09:12 ]
Het is weer bijna September 2025 :)
Nope. Heb wel de Spigen Ultra Hybrid Case, maar die lag na 1 dag al in de lade. Vind de 15 Pro naked zo lekker in de hand liggen, dat ik had besloten om Apple Care+ te nemen en geen hoesje te gebruiken. Bevalt uitstekend. Geen enkel krasje te bekennen tot heden. Zelfs na die smakkerd en schuiver van gisteren niet.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Geen fan van Windows, maar het beste installeer je in dat geval iCloud voor Windows. Je krijgt dan een iCloud foto map in de verkenner, hier sleep je gewoon alles heen wat je in iCloud wilt hebben (en uiteindelijk op je toestel gesynchroniseerd). 1 enkele handeling na het installeren en je bent helemaal klaarSteeffoon schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:39:
Ben ook tot op heden erg tevreden zonder hoesje, 0 krasjes o.i.d. Precies zoals het hoort te zijn en aan te voelen.Rivanov schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:59:
[...]
Nope. Heb wel de Spigen Ultra Hybrid Case, maar die lag na 1 dag al in de lade. Vind de 15 Pro naked zo lekker in de hand liggen, dat ik had besloten om Apple Care+ te nemen en geen hoesje te gebruiken. Bevalt uitstekend. Geen enkel krasje te bekennen tot heden. Zelfs na die smakkerd en schuiver van gisteren niet.
Het is weer bijna September 2025 :)
Ga ik even induiken. Kende dat wel voor de foto's, maar verder hoef ik de foto's van de iPhone niet meer op m'n pc...een kijken hoe dat makkelijk met de iCloud tool kan.OLED schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:25:
[...]
Geen fan van Windows, maar het beste installeer je in dat geval iCloud voor Windows. Je krijgt dan een iCloud foto map in de verkenner, hier sleep je gewoon alles heen wat je in iCloud wilt hebben (en uiteindelijk op je toestel gesynchroniseerd). 1 enkele handeling na het installeren en je bent helemaal klaar
Nu een 15 Pro Max net in gebruik. Kom van een 13 Pro Max.
Is het normaal dat de batterij zo snel leeggaat de eerste uren na initiële gebruik? Ik vind het niet normaal dat ik na een uurtje webbrowsen al op 95% zit. De oude deed heel lang erover om van 100% af te komen.
Hij wordt ook enigzins warm aan de bovenkant/achterkant....?
Valt me ook op dat Firefox enorm lagt. Eigenlijk onwerkbaar.
Is het normaal dat de batterij zo snel leeggaat de eerste uren na initiële gebruik? Ik vind het niet normaal dat ik na een uurtje webbrowsen al op 95% zit. De oude deed heel lang erover om van 100% af te komen.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
De eerste uren/dagen is het toestel op de achtergrond aan het indexeren en gaat de batterij wel wat harder inderdaad.psy schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:27:
Ha ja. Zie nu bij batterij Whatsapp de hoogstgebruikende app die zal wel aan het indexeren zijn geweest. Terwijl ik er niet in zat.Donstil schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:32:
[...]
De eerste uren/dagen is het toestel op de achtergrond aan het indexeren en gaat de batterij wel wat harder inderdaad.
Ja dat is normaal, omdat er verschillende zaken geïndexeerd worden op de achtergrond. Geef het een week of twee de tijd, dan zou je zeker verbetering moeten merkenpsy schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:27:
Vlak voor ik naar de sportschool ging vanochtend besefte ik dat ik vergeten was de Watch op te laden. Eerst teleurstelling en toen bedacht ik mij: ohja met de 15 kan ik reverse laden onderweg…. Maar hij pompt niets over naar de Watch. Dat zou toch wel moeten?
Even voor de zekerheid: je hebt het wel met een kabeltje gedaan, en niet draadloos geprobeerd, toch?Dennisdn schreef op woensdag 27 december 2023 @ 07:46:
Vlak voor ik naar de sportschool ging vanochtend besefte ik dat ik vergeten was de Watch op te laden. Eerst teleurstelling en toen bedacht ik mij: ohja met de 15 kan ik reverse laden onderweg…. Maar hij pompt niets over naar de Watch. Dat zou toch wel moeten?
Met kabeltje Inderdaad.ChrisM schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:05:
[...]
Even voor de zekerheid: je hebt het wel met een kabeltje gedaan, en niet draadloos geprobeerd, toch?
Nu de Watch half vol is geladen met de normale lader heb ik hem nog een keer aan de iPhone gehangen en dan gaat ie wel meteen laden. Denk dat de iPhone te weinig power geeft om een dode Watch tot leven te wekken óf een kwartier was niet lang genoeg
Wel jammer, want daarmee heb ik er dus niet zoveel aan als je even snel voor nood moet bijladen, juist hetgeen dat ik zou verwachten…
Herkenbaar, ik had een 12 Pro en naar de 15 Pro Max gegaan. Batterijlading vanaf 80% tot ca 20-25% red ik ongeveer een dag mee. Gemiddeld 2,5u schermtijd per dag. wel regelmatig Juke op de achtergrond op Airplay naar de Sonos speakers thuis. Praktisch alle apps staan op ververs op de achtergrond uit, Apple Watch Ultra 2 aan en maximaal 1u aan Apple Carplay (draadloos), AOD staat aan, dat hoort er natuurlijk gewoon een beetje bij als je een Pro (Max) hebtpsy schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:27:
Ik had er eerder iets meer van verwacht dat het écht een dijk van een batterij is, maar het kan ook nog wel zijn dat het wat aan het indexeren is (sinds 15-12 in gebruik).
Opladen gaat vrij automatisch, dus wellicht stond ik er bij de 12 niet zo bij stil dat ik dat vaker deed dan dat ik dat nu doe, want nu is het echt maar 1x per dag. Bijv Wireless CarPlay vrat de batterij van de 12 op, maar nu ben je na ca 30 minuten rijden enkele procenten kwijt...
Mocht iemand nog tips hebben, altijd welkom natuurlijk
Wellicht moet ik het dan wat meer tijd gunnen en en begint het nu te stabiliseren.Steeffoon schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:15:
[...]
Ja dat is normaal, omdat er verschillende zaken geïndexeerd worden op de achtergrond. Geef het een week of twee de tijd, dan zou je zeker verbetering moeten merken
Bovendien gebruik ik nu natuurlijk ook "maar" 50-60% vd batterij.
Ik las ergens dat een iPhone 5 watt levert. Niet erg veel inderdaad, kan zijn dat het dus ook eventjes duurt...Dennisdn schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:21:
[...]
Nu de Watch half vol is geladen met de normale lader heb ik hem nog een keer aan de iPhone gehangen en dan gaat ie wel meteen laden. Denk dat de iPhone te weinig power geeft om een dode Watch tot leven te wekken óf een kwartier was niet lang genoeg![]()
Wel jammer, want daarmee heb ik er dus niet zoveel aan als je even snel voor nood moet bijladen, juist hetgeen dat ik zou verwachten…
Ik zou zeggen: nog een keer de hele batterij leegmaken van je Watch en dan wat langer aan de lader om te laten proberen en het dan ons laten weten!
Ik ben bang dat je verwachtingspatroon te hoog is. Na een weekje is indexeren wel klaar dus dit is wat het is. Maar wat je op geeft is echt helemaal niet slecht. Radio luisteren én ook nog eens streamen vraagt echt heel veel van een batterij en dan nog haal je met om en nabij 60% verbruik per dag dus 40% méér uit je batterij dan Apple heeft beloofd (“Eén hele dag”).rCk schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:30:
[...]
Herkenbaar, ik had een 12 Pro en naar de 15 Pro Max gegaan. Batterijlading vanaf 80% tot ca 20-25% red ik ongeveer een dag mee. Gemiddeld 2,5u schermtijd per dag. wel regelmatig Juke op de achtergrond op Airplay naar de Sonos speakers thuis. Praktisch alle apps staan op ververs op de achtergrond uit, Apple Watch Ultra 2 aan en maximaal 1u aan Apple Carplay (draadloos), AOD staat aan, dat hoort er natuurlijk gewoon een beetje bij als je een Pro (Max) hebt![]()
Ik had er eerder iets meer van verwacht dat het écht een dijk van een batterij is, maar het kan ook nog wel zijn dat het wat aan het indexeren is (sinds 15-12 in gebruik).
Opladen gaat vrij automatisch, dus wellicht stond ik er bij de 12 niet zo bij stil dat ik dat vaker deed dan dat ik dat nu doe, want nu is het echt maar 1x per dag. Bijv Wireless CarPlay vrat de batterij van de 12 op, maar nu ben je na ca 30 minuten rijden enkele procenten kwijt...
Mocht iemand nog tips hebben, altijd welkom natuurlijk![]()
[...]
Wellicht moet ik het dan wat meer tijd gunnen en en begint het nu te stabiliseren.
Bovendien gebruik ik nu natuurlijk ook "maar" 50-60% vd batterij.
Dan zal dat het zijn, ik las her en der mensen die 1,5 tot 2 dagen met een batterijlading deden, wellicht ben ik te veel gekleurd door dergelijke ervaringen.Dennisdn schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:50:
[...]
Ik ben bang dat je verwachtingspatroon te hoog is. Na een weekje is indexeren wel klaar dus dit is wat het is. Maar wat je op geeft is echt helemaal niet slecht. Radio luisteren én ook nog eens streamen vraagt echt heel veel van een batterij en dan nog haal je met om en nabij 60% verbruik per dag dus 40% méér uit je batterij dan Apple heeft beloofd (“Eén hele dag”).
Inderdaad gebruik ik met dat patroon wel aardig wat van de batterij, te bedenken inderdaad dat je 60% maar gebruikt op een dag, is dat zeker goed te noemen.
Wellicht zijn dat dan mensen die geen AW hebben, geen BT, Wi-Fi, AOD functie uitschakelen. Maar zo ben ik dan weer niet, je hebt het toestel niet voor niks
Met minimaal/normaal verbruik zal ie het wel een paar dagen volhouden Inderdaad. Maar streamen vraagt echt best veel. Als ik tijdens het gamen nog wel eens de radio aan zet op de iPhone dan is 10% per uur niet gek, laat staan ook nog eens casten of airplayen naar speakers. (Al bedenk ik mij nu dat casten wellicht juist iets zuiniger is omdat ie dan de versterker van de speaker gebruik ipv iPhone).rCk schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:20:
[...]
Dan zal dat het zijn, ik las her en der mensen die 1,5 tot 2 dagen met een batterijlading deden, wellicht ben ik te veel gekleurd door dergelijke ervaringen.
Inderdaad gebruik ik met dat patroon wel aardig wat van de batterij, te bedenken inderdaad dat je 60% maar gebruikt op een dag, is dat zeker goed te noemen.
Wellicht zijn dat dan mensen die geen AW hebben, geen BT, Wi-Fi, AOD functie uitschakelen. Maar zo ben ik dan weer niet, je hebt het toestel niet voor niks
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 27-12-2023 11:31 ]
Je bent me voor. Een lege iPhone opladen in de auto werkt ook 9/10 keer niet.Dennisdn schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:21:
[...]
Nu de Watch half vol is geladen met de normale lader heb ik hem nog een keer aan de iPhone gehangen en dan gaat ie wel meteen laden. Denk dat de iPhone te weinig power geeft om een dode Watch tot leven te wekken óf een kwartier was niet lang genoeg![]()
2-3 dagen is mogelijk, maar dan moet je je telefoon ook niet gebruikenrCk schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:20:
[...]
Dan zal dat het zijn, ik las her en der mensen die 1,5 tot 2 dagen met een batterijlading deden, wellicht ben ik te veel gekleurd door dergelijke ervaringen.
Als ik de hele dag op Wifi zit en mijn telefoon vrijwel niet aanraak red ik het einde van de werkdag ook makkelijk met 75+% over. Als ik in de ochtend al wat scroll op insta met wat spotify op de achtergrond zit ik soms al onder de 90% voordat ik op kantoor ben..
Zucht...
Als je je iPhone kan gebruiken zoals je wilt en je kan er een hele dag mee doen is het toch prima. Waarom zou je een "dure" Smartphone kopen om er vervolgens alle functies van uit te zetten om maar 2 dagen met een batterij te gaan doen.rCk schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:20:
[...]
Het is een gebruikers voorwerp en zo moet je het ook gebruiken, het maakt ook verder niets uit als ie iedere avond aan de lader moet. Tenzij je 8 jaar met de batterij wilt doen
Zeker, dat is ook de insteek. Fijn dat dit ook gewoon kan, ik gebruik eenmaal meer dan sommige andere mensen. Ik ben totaal niet van de functies uitzetten, ik wil juist zo'n telefoon om de functies te gebruiken.ErwinJ schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:51:
[...]
Als je je iPhone kan gebruiken zoals je wilt en je kan er een hele dag mee doen is het toch prima. Waarom zou je een "dure" Smartphone kopen om er vervolgens alle functies van uit te zetten om maar 2 dagen met een batterij te gaan doen.
Het is een gebruikers voorwerp en zo moet je het ook gebruiken, het maakt ook verder niets uit als ie iedere avond aan de lader moet. Tenzij je 8 jaar met de batterij wilt doen
Heb je dit toevallig geprobeerd? Naar mijn weten doet men al even niet meer aan simlocks in Nederland, maar voor dat bedrag wil ik dat wel even zeker weten natuurlijk 😇bolleh schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:27:
Zit er een simlock op de iPhone bij kpn? Want je kan hem een iPhone 15 pro met maandelijks opzegbaar abonnement nemen en dan is t toestel maar 1104 euro.. mijn huidige abonnement loopt nog een jaar door vandaar 😅
Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | https://www.tindie.com/products/35869/
bolleh schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:27:
Zit er een simlock op de iPhone bij kpn? Want je kan hem een iPhone 15 pro met maandelijks opzegbaar abonnement nemen en dan is t toestel maar 1104 euro.. mijn huidige abonnement loopt nog een jaar door vandaar 😅
Nee, er zit geen simlock op.JoooostB schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:05:
[...]
Heb je dit toevallig geprobeerd? Naar mijn weten doet men al even niet meer aan simlocks in Nederland, maar voor dat bedrag wil ik dat wel even zeker weten natuurlijk 😇
Terugkomende op de Samsung, vandag een Crucial X9binnen gekregen (nog compacter) en die werkte goed. Met de negeleverde kabel de samsung aangesloten en .... die werkte ook goed. Kortom het ligt aan de daarvoor speciaal aangeschafte kabel!!!Reetkeverke schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:04:
[...]
Ik heb op youtube vrij veel filmpjes gezien en de meesten gebruikten die samsung ssd en waren daar tevreden over, ik denk dat dat de ssd is die er het beste mee zal werken.
Veel verschillende filpkes op youtube bekijken kan soms behulpzaam zijn.
Er was er ook 1 die die sandisk gebruikte maar die had er ook wel wat klachten over.
Maar als 80-90% de samsung gebruikt en daar tevreden van is dan denk ik dat dat wel zal kloppen.
Ik heb thuis een ssd stick maar die is er niet goed genoeg voor, ook van samsung maar die voldoet niet. Je miet echt voor de ssd extrene schijf gaan.
Maar soit; ik kan maar meegeven van wat ik heb gezien..
Bing
Tevreden gebruiker van IPhone 15 Pro Max, maar ik krijg een ding niet goed werkend: portretten in fotomodel.
Het lijkt eigenlijk alleen goed te werken bij mij met de selfie camera, maar elke foto met de main camera - waar een gezicht toch echt de focus van de foto is - slaat geen diepte info op.
De juiste knop togglen levert niks op. Ik ben nog steeds gewend om portret-modus in de camera aan te zetten (zoals bijnalle vorige versies) maar in de vakantie toch iets meer tijd gehad om me in deze issue te verdiepen. Helaas geen succes.
Iemand een suggestie?
Het lijkt eigenlijk alleen goed te werken bij mij met de selfie camera, maar elke foto met de main camera - waar een gezicht toch echt de focus van de foto is - slaat geen diepte info op.
De juiste knop togglen levert niks op. Ik ben nog steeds gewend om portret-modus in de camera aan te zetten (zoals bijnalle vorige versies) maar in de vakantie toch iets meer tijd gehad om me in deze issue te verdiepen. Helaas geen succes.
Iemand een suggestie?
:strip_exif()/f/image/ydPXsiH88Zd6Yn900tlR6lrK.jpg?f=fotoalbum_large)
My name is Karl. Ich bin expert.
Net even een kleine hartaanval... In wat stomme haast m'n telefoon niet goed neergelegd en deze viel, scherm naar beneden zo op de grond. Op het eerste gezicht niets aan de hand, totdat ik merkte dat m'n linker benedenhoek iets gebarsten was. Een opluchting: het was de screenprotector en niet het scherm zelf.
De goden hebben me gespaard met een goede les dus, beter niet in de haast dat ding pakken.
Wel meteen de tweede Spigen Glas.tR EZ Fit erop geplakt, in de badkamer na het douchen, ziet er prachtig uit en merkte dat er bij de vorige nog 1 stofje zat. Ging makkelijk, wordt er zelfs goed in! Maar een nieuwe bestellen voor de zekerheid...
De goden hebben me gespaard met een goede les dus, beter niet in de haast dat ding pakken.
Wel meteen de tweede Spigen Glas.tR EZ Fit erop geplakt, in de badkamer na het douchen, ziet er prachtig uit en merkte dat er bij de vorige nog 1 stofje zat. Ging makkelijk, wordt er zelfs goed in! Maar een nieuwe bestellen voor de zekerheid...
Meteen een staatslot kopen!Locolau schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:24:
het was de screenprotector en niet het scherm zelf.
Ben wel echt blij met de telefoon so far behalve de toetsenbord problemen.
Komend van een 11 Pro Max is dit wel weer een upgrade, USB C gewoon heel handig en een stuk betere camera
Groot pluspunt naar de Natural kleur dit jaar.. Meestal neem ik zwart maar vindt deze zo enorm clean elke keer als ik hem zie. Echt een mooi product zo
Komend van een 11 Pro Max is dit wel weer een upgrade, USB C gewoon heel handig en een stuk betere camera
Groot pluspunt naar de Natural kleur dit jaar.. Meestal neem ik zwart maar vindt deze zo enorm clean elke keer als ik hem zie. Echt een mooi product zo
Hoe bevalt jullie het gamen op de 15 pro max? Daar ben ik eigenlijk heel benieuwd naar. Vooral naar die console games.
Ik heb resident evil village gespeeld, op een monitor, met controller. En daar ben ik zeer tevreden over! Ziet er echt top uit en ook echt vlotjes.elaho schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:35:
Hoe bevalt jullie het gamen op de 15 pro max? Daar ben ik eigenlijk heel benieuwd naar. Vooral naar die console games.
Schiet je foto’s in ProRAW of HEIF MAX? Dan doet deze functie het niet.KarlHungus schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:22:
Tevreden gebruiker van IPhone 15 Pro Max, maar ik krijg een ding niet goed werkend: portretten in fotomodel.
Iemand een suggestie?
[Afbeelding]
YouTube: Resident Evil Village on iPhone 15 Pro vs iPad Pro M1 vs Steam Deck ...elaho schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:35:
Weet iemand of het mogelijk is om (via opdrachten?) de actieknop te gebruiken om naar het homescreen te gaan?
Ja. Opdracht maken, zoeken naar "Begin" en je krijgt een taak Navigeer naar begin scherm (of navigate to home screen in het engels). En die dan koppelen aan je actieknop.superpolm schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:36:
Weet iemand of het mogelijk is om (via opdrachten?) de actieknop te gebruiken om naar het homescreen te gaan?
Dit had je zelf ook kunnen vinden in 1 seconden Opdrachten openen, he. ;-)
En trouwens, het is wel echt zonde van je actieknop, want je kan gewoon van beneden het scherm naar boven swipen om naar het begin scherm te gaan. Dat gaat veel sneller en is gemakkelijker.
Beetje opvissen van een oud bericht, maar voor wie het interesseert (en minder handig is) kan dit misschien een alternatief zijn. Een beetje een wilde gok maar het bleek toch te werken: de Samsung T7 shield is niet mooi vlak dus er een magsafe sticker op plakken was geen echt succes. Maar die past wel in dit hoesje (https://www.amazon.com.be...monnee/dp/B0CBKJW6BK?th=1).bing69 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:20:
[...]
Op de SanDisk liet het klittenband waarmee de SanDisk op de houder zat snel los, snel een nieuwe houd getekend en geprint. Past (gelukkig) precies. Dus heeeel veel filmen nu.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/M9AZJkOlodYQTmSmfwQUcfFr.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu nog een korter kabeltje vinden... Volgens mij is de gewone T7 dunner, dus die past er ongetwijfeld nog beter in (maar die is ook vlak, dus de sticker werkt volgens mij ook).
Bedankt. Ik gebruik opdrachten nooit dus weet totaal niet hoe dit werkt. Zal er eens mee aan de slag gaan.ChrisM schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:43:
[...]
Ja. Opdracht maken, zoeken naar "Begin" en je krijgt een taak Navigeer naar begin scherm (of navigate to home screen in het engels). En die dan koppelen aan je actieknop.
Dit had je zelf ook kunnen vinden in 1 seconden Opdrachten openen, he. ;-)
En trouwens, het is wel echt zonde van je actieknop, want je kan gewoon van beneden het scherm naar boven swipen om naar het begin scherm te gaan. Dat gaat veel sneller en is gemakkelijker.
Pas op met het kabeltje, er zit veel kaf onder het koren!nokie schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:49:
[...]
Beetje opvissen van een oud bericht, maar voor wie het interesseert (en minder handig is) kan dit misschien een alternatief zijn. Een beetje een wilde gok maar het bleek toch te werken: de Samsung T7 shield is niet mooi vlak dus er een magsafe sticker op plakken was geen echt succes. Maar die past wel in dit hoesje (https://www.amazon.com.be...monnee/dp/B0CBKJW6BK?th=1).
[Afbeelding]
Nu nog een korter kabeltje vinden... Volgens mij is de gewone T7 dunner, dus die past er ongetwijfeld nog beter in (maar die is ook vlak, dus de sticker werkt volgens mij ook).
Bing
Ja, dat is de reden dat ik nog niet besteld heb, ik zou me comfortabeler voelen als één van de meer gevestigde merken het in hun assortiment hebben, maar voorlopig heb ik nog niets gevonden dat er echt betrouwbaar uitziet…bing69 schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:14:
[...]
Pas op met het kabeltje, er zit veel kaf onder het koren!
Heb er een besteld, een Thunderbolt 4 kabel bij Ali. Maar die komt pas over een dag of 10 binnen. Laat het horen als hij werktnokie schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:49:
[...]
Ja, dat is de reden dat ik nog niet besteld heb, ik zou me comfortabeler voelen als één van de meer gevestigde merken het in hun assortiment hebben, maar voorlopig heb ik nog niets gevonden dat er echt betrouwbaar uitziet…
https://nl.aliexpress.com...qORp&gatewayAdapt=glo2nld
[ Voor 12% gewijzigd door bing69 op 01-01-2024 11:59 ]
Bing
Haha hier moest ik toch even om lachen nadat je dit post:bing69 schreef op zondag 31 december 2023 @ 22:42:
[...]
Heb er een besteld, een Thunderbolt 4 kabel bij Ali. Maar die komt pas over een dag of 10 binnen. Laat het horen als hij werkt
bing69 schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:14:
[...]
Pas op met het kabeltje, er zit veel kaf onder het koren!
Wie het laatst lacht lacht .........Donstil schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:46:
[...]
Haha hier moest ik toch even om lachen nadat je dit post:
[...]
Bing
If you pay peanuts you get monkeys .........
Ik zou het qua oplaadspul en beschermhoezen voor iPhone toch liever bij betrouwbare (gecertificeerde) verkoper/producent houden.
Je hebt een rond de 1000 euro iPhone, dan ga je niet bezuinigen op dingen die mogelijk die telefoon kunnen beschadigen of onvoldoende beschermen.
Je hebt een rond de 1000 euro iPhone, dan ga je niet bezuinigen op dingen die mogelijk die telefoon kunnen beschadigen of onvoldoende beschermen.
Iemand heeft al eens leuke röntgenfoto's gemaakt van de orginele Apple Thunderbolt4 en goedkopere kabels om te kijken of de prijs onzin is of niet. Links de dure, indrukwekkend complexer dan de 3 goedkope.
:strip_exif()/f/image/KNLGpXs6ga4X4ZoFfsCS3Ddr.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.lumafield.com...thunderbolt-amazon-basics
:strip_exif()/f/image/KNLGpXs6ga4X4ZoFfsCS3Ddr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben sinds enkele weken een tevreden gebruiker van de iPhone 15 pro. Ik heb echter een issue waar ik maar niet uit kom.
Bij bepaalde meldingen die binnen komen (bijv VI) geeft de telefoon een kleine trilling, en bij andere meldingen (bijv van Voetbalzone en Voetbalprimeur) juist weer niet.
Op de Apple Watch krijgt ik die laatste meldingen ook binnen, maar ook geen trilling op de Watch. En bij meldingen van VI dus weer wel.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Heb al gekeken bij de instellingen, daar lijkt alles goed te staan.
Bij bepaalde meldingen die binnen komen (bijv VI) geeft de telefoon een kleine trilling, en bij andere meldingen (bijv van Voetbalzone en Voetbalprimeur) juist weer niet.
Op de Apple Watch krijgt ik die laatste meldingen ook binnen, maar ook geen trilling op de Watch. En bij meldingen van VI dus weer wel.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Heb al gekeken bij de instellingen, daar lijkt alles goed te staan.
@TinusXIII
Uiteraard is het meer dan welkom om het hier te vragen. Maar wist je dat je als koper van bv een iPhone er uitgebreide ondersteuning van Apple bij krijgt?
Je hebt je nieuwe iPhone nog maar enkele weken. Dus dit is helemaal voor jou bedoelt.
https://getsupport.apple.com/products/choose
Daarnaast is er de Support iOS App. Waar je gemakkelijk een stappenplannetje of handleiding, etc vinden kunt.https://apps.apple.com/nl/app/apple-support/id1130498044
Begrijp mij niet verkeerd hoor, mogelijk vind je dit wat overkill voor je vraag, maar ik schrijf dit meer in algemene zin. Als aanvulling hier op het forum.
Uiteraard is het meer dan welkom om het hier te vragen. Maar wist je dat je als koper van bv een iPhone er uitgebreide ondersteuning van Apple bij krijgt?
Je hebt je nieuwe iPhone nog maar enkele weken. Dus dit is helemaal voor jou bedoelt.
https://getsupport.apple.com/products/choose
Daarnaast is er de Support iOS App. Waar je gemakkelijk een stappenplannetje of handleiding, etc vinden kunt.https://apps.apple.com/nl/app/apple-support/id1130498044
Begrijp mij niet verkeerd hoor, mogelijk vind je dit wat overkill voor je vraag, maar ik schrijf dit meer in algemene zin. Als aanvulling hier op het forum.
Zoals gezegd we gaan het zien, de kabel wordt alleen gebruikt voor transport van data naar SSD. De meegeleverde kabels bij de SSD’s zijn ook geen dure kabels.Donstil schreef op maandag 1 januari 2024 @ 12:54:
[...]
If you pay peanuts you get monkeys .........
Bing
Haha nee mij maakt het niet uit. Vond het contrast in je twee berichten gewoon opvallend.bing69 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 17:32:
[...]
Zoals gezegd we gaan het zien, de kabel wordt alleen gebruikt voor transport van data naar SSD. De meegeleverde kabels bij de SSD’s zijn ook geen dure kabels.
Exact de reden dat ik TB kabels alleen koop van Apple.Dennisdn schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:59:
Iemand heeft al eens leuke röntgenfoto's gemaakt van de orginele Apple Thunderbolt4 en goedkopere kabels om te kijken of de prijs onzin is of niet. Links de dure, indrukwekkend complexer dan de 3 goedkope.
[Afbeelding]
Heb nog wel een paar van deze gekocht (40 euro) toen ze nog leverbaar waren, want de Apple TB4 kabel is mij echt te duur (79 euro). En TB3 (40 Gbps) volstaat nog wel een tijdje
Ik heb sinds 9 december de 15 Pro max die mijn iPhone 12 Pro vervangt na 3 jaar trouwe dienst.
Echter valt mij op dat de batterij/accu vrij snel leeg gaat, sneller dan mijn 12 pro. Ik doe hetzelfde wat ik met mijn 12 pro deed maar haal daardoor een dag niet eens met een volle lading.
Kijkend na het aantal cycli zit ik op 23, is dit normaal??
Met deze snelheid haal ik de drie jaar niet met dezelfde capaciteit als mijn 12 pro (88%).
Echter valt mij op dat de batterij/accu vrij snel leeg gaat, sneller dan mijn 12 pro. Ik doe hetzelfde wat ik met mijn 12 pro deed maar haal daardoor een dag niet eens met een volle lading.
Kijkend na het aantal cycli zit ik op 23, is dit normaal??
Met deze snelheid haal ik de drie jaar niet met dezelfde capaciteit als mijn 12 pro (88%).
/f/image/Dog69xPPoQD6QkeJgFcL6ios.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij kijk je juist naar positieve cijfers. Coconut geeft aan dat het toestel af-fabriek 4422 mAh moet hebben. De werkelijk inhoud is 4555 mAh. Apple stopt er iets meer in zodat je na de eerste scheikundige setteling in de batterij nog steeds boven 100% blijft. Klopt mijn redernatie en geeft de iPhone zelf in het batterij-menu nog 100% aan?Queenfanmichel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:51:
is dit normaal??
23 laadcyclussen lijkt mij eigenlijk ook wat je zou kunnen verwachten in net-geen-maand.
Ik heb hier wel alleen gekeken naar de opgegeven getallen. Dat de iPhone 12 in de praktijk langer mee ging heeft te veel variabelen om daar een goed antwoord op te kunnen geven.
Hopelijk komende week een nieuwe iPhone. Ik wil ditmaal eigenlijk de iPhone als nieuw installeren ipv backup terugzetten. Laatste jaar toch wat vreemde dingen meegemeaakt met de 13 pro dus een schone lei lost hopelijk veel op.
Zijn er nog extra dingen om dan van tevoren op te letten? Ik zal een actuele whatsapp backup maken, imessage gebruikt iCloud en komt hopelijk ook terug.
Voor fotos gebruik ik eigenlijk geen icloud maar zal dat ook even aan zetten.
Voor de rest veel apps opnieuw instellen (wachtwoorden, bank apps met paspoort) - dat kost wat tijd maar is niet erg. Maar als iemand dit recent ook gedaan heeft en wat tips heeft hoor ik het graag.
Zijn er nog extra dingen om dan van tevoren op te letten? Ik zal een actuele whatsapp backup maken, imessage gebruikt iCloud en komt hopelijk ook terug.
Voor de rest veel apps opnieuw instellen (wachtwoorden, bank apps met paspoort) - dat kost wat tijd maar is niet erg. Maar als iemand dit recent ook gedaan heeft en wat tips heeft hoor ik het graag.
Vergeet de verschillende multi-factor apps niet!jaspov schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:50:
Hopelijk komende week een nieuwe iPhone. Ik wil ditmaal eigenlijk de iPhone als nieuw installeren ipv backup terugzetten. Laatste jaar toch wat vreemde dingen meegemeaakt met de 13 pro dus een schone lei lost hopelijk veel op.
Als je 2FA apps als google authenticator of securid gebruikt moet je ff uitzoeken hoe je die overzet.jaspov schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:50:
Daar dacht ik de vorige keer iets te makkelijk over.
Dank allebei, goeie! Jaren terug de app Authy in gebruik genomen omdat die met een login/password over te zetten is. Voor werk moet ik Microsoft authenticator opnieuw activeren via office.com.Gr4mpyC3t schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:14:
[...]
Vergeet de verschillende multi-factor apps niet!
Ik heb met de iPhone 15 ook alles handmatig opnieuw geïnstalleerd, precies omdat ik ook zeker wou weten dat ik met een volledig schone iPhone wou beginnen.jaspov schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:31:
[...]
Dank allebei, goeie! Jaren terug de app Authy in gebruik genomen omdat die met een login/password over te zetten is. Voor werk moet ik Microsoft authenticator opnieuw activeren via office.com.
Check nu alvast je iCloud instellingen, zodat contacten, notities of - zoals je zelf al noemt - foto’s gesynchroniseerd worden. Die worden op je nieuwe iPhone dan automatisch gesynchroniseerd en dat scheelt al een hoop.
Houd verder inderdaad rekening met de authenticatie-apps voor 2FA. Sommige apps werken met iCloud back-ups, andere apps via third party en sommige helemaal niet.
Voor mij was het opnieuw afgaan van alle apps en het herinstalleren ook een goed moment om de toestemmingen van betreffende apps direct te controleren. Neem bijvoorbeeld je Bankieren-app: zodra deze geïnstalleerd is, is het ook gelijk een mooi moment om even de “actieve apparaten” lijst na te gaan en al je vorige installaties/apparaten uit die lijst te verwijderen.
Je kunt ook denken aan je mails: misschien direct een mooi moment om op alle apparaten uit te loggen en je wachtwoorden aan te passen?
Verder kun je de instellingen app even afgaan, zodat alles precies staat zoals je wil. Je kunt denken aan:
- 5G op “Sta meer data toe”
- Automatische downloads (bijv App Store)
- iCloud privedoorgifte
- iCloud geavanceerde gegevensbescherming aan
- Toegang tot iCloud gegevens op het web uit
- Privacy -> Rapport over apps aanzetten
- Privacy -> Systeemlocatievoorzieningen nalopen
- Contacten app -> poster aanmaken bij je eigen contact
Dank zeer nuttig! Ik wil de oude iPhone ook nog een tijdje beschikbaar houden om dingen na te lopen. Heb enorm lopen rommelen met die focus modes (tijden, welke apps en schermen) - dat wordt ook weer even priegelen. Zal zeker door alle settings lopen. In de loop der jaren best eea aan handige dingen aangezet daar.Uniciteit schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:17:
[...]
Ik heb met de iPhone 15 ook alles handmatig opnieuw geïnstalleerd, precies omdat ik ook zeker wou weten dat ik met een volledig schone iPhone wou beginnen.
Check nu alvast je iCloud instellingen, zodat contacten, notities of - zoals je zelf al noemt - foto’s gesynchroniseerd worden. Die worden op je nieuwe iPhone dan automatisch gesynchroniseerd en dat scheelt al een hoop.
Houd verder inderdaad rekening met de authenticatie-apps voor 2FA. Sommige apps werken met iCloud back-ups, andere apps via third party en sommige helemaal niet.
Voor mij was het opnieuw afgaan van alle apps en het herinstalleren ook een goed moment om de toestemmingen van betreffende apps direct te controleren. Neem bijvoorbeeld je Bankieren-app: zodra deze geïnstalleerd is, is het ook gelijk een mooi moment om even de “actieve apparaten” lijst na te gaan en al je vorige installaties/apparaten uit die lijst te verwijderen.
Je kunt ook denken aan je mails: misschien direct een mooi moment om op alle apparaten uit te loggen en je wachtwoorden aan te passen?
Verder kun je de instellingen app even afgaan, zodat alles precies staat zoals je wil. Je kunt denken aan:
- 5G op “Sta meer data toe”
- Automatische downloads (bijv App Store)
- iCloud privedoorgifte
- iCloud geavanceerde gegevensbescherming aan
- Toegang tot iCloud gegevens op het web uit
- Privacy -> Rapport over apps aanzetten
- Privacy -> Systeemlocatievoorzieningen nalopen
- Contacten app -> poster aanmaken bij je eigen contact
Ik vind vooral het gebruik van een wachtwoordbeheerder erg prettig. Dat scheelt een hoop gedoe en werkt ook op bijvoorbeeld de pc. Ik gebruik zelf Bitwarden, kost niks.jaspov schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:50:
Nieuwe ronde (jaar 2024) nieuwe kansen.
Ik dacht weet je wat, ik stap over dat 120 hz gedoe (enige reden waarom ik twijfelde over de 15) en omdat mijn SE 2020 batterij zo slecht is geworden, en dat vervanging bij Apple 79 euro kost (ga dat niet bij een of andere knakentoko doen, sorry). Het is tijd voor iets nieuws.
Via een bepaalde bekende website gezien dat de 15 256 gb blauw op voorraad is. 816 euro met Odido abbo.
Na bestelling krijg ik te zien dat die hele zooi niet op voorraad is
Er stond toch echt op voorraad eerst.
Gebeld met de betreffende klantenservice van de webshop, schijnt dat 1 iemand voor mij het apparaat heeft besteld en dat ie daarom niet meer op voorraad is. Pas maandag krijg ik een voorraadupdate
Maar goed ik denk dat het vanaf een SE 2020 met slechte batterij (die al standaard een ruk batterij heeft) een giga upgrade zal zijn. Ik denk dat de 16 ook geen 120hz zal krijgen dus.
Ik dacht weet je wat, ik stap over dat 120 hz gedoe (enige reden waarom ik twijfelde over de 15) en omdat mijn SE 2020 batterij zo slecht is geworden, en dat vervanging bij Apple 79 euro kost (ga dat niet bij een of andere knakentoko doen, sorry). Het is tijd voor iets nieuws.
Via een bepaalde bekende website gezien dat de 15 256 gb blauw op voorraad is. 816 euro met Odido abbo.
Na bestelling krijg ik te zien dat die hele zooi niet op voorraad is

Gebeld met de betreffende klantenservice van de webshop, schijnt dat 1 iemand voor mij het apparaat heeft besteld en dat ie daarom niet meer op voorraad is. Pas maandag krijg ik een voorraadupdate

Maar goed ik denk dat het vanaf een SE 2020 met slechte batterij (die al standaard een ruk batterij heeft) een giga upgrade zal zijn. Ik denk dat de 16 ook geen 120hz zal krijgen dus.
Ik zie hem bij Apple en andere grote retailers gewoon op voorraad, dus ik zou er vanuit gaan dat je maandag hoort hem alsnog binnen een paar dagen te hebben. De tekorten zijn wel voorbij nu.Roflmao schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:05:
Nieuwe ronde (jaar 2024) nieuwe kansen.
Na bestelling krijg ik te zien dat die hele zooi niet op voorraad is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gebeld met de betreffende klantenservice van de webshop, schijnt dat 1 iemand voor mij het apparaat heeft besteld en dat ie daarom niet meer op voorraad is. Pas maandag krijg ik een voorraadupdate![]()
![]()
Let op:
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.