Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:02
Iets voor 20 uur heb ik 1u20min zitten filmen en ik had 57% nog over.
Ik dacht dat de iPhone daar beter in deed? Of is dat normaal?
4K 60fps was uiteraard donker, af en toe eens in en uitzoomen.
Ik weet dat filmen meer zuipt maar zoveel had ik nu wel niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Roflmao schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:05:
Nieuwe ronde (jaar 2024) nieuwe kansen.

Ik dacht weet je wat, ik stap over dat 120 hz gedoe (enige reden waarom ik twijfelde over de 15) en omdat mijn SE 2020 batterij zo slecht is geworden, en dat vervanging bij Apple 79 euro kost (ga dat niet bij een of andere knakentoko doen, sorry). Het is tijd voor iets nieuws.

Via een bepaalde bekende website gezien dat de 15 256 gb blauw op voorraad is. 816 euro met Odido abbo.

Na bestelling krijg ik te zien dat die hele zooi niet op voorraad is 8)7 |:( :X :? :(

Er stond toch echt op voorraad eerst.

Gebeld met de betreffende klantenservice van de webshop, schijnt dat 1 iemand voor mij het apparaat heeft besteld en dat ie daarom niet meer op voorraad is. Pas maandag krijg ik een voorraadupdate :( 8)7

Maar goed ik denk dat het vanaf een SE 2020 met slechte batterij (die al standaard een ruk batterij heeft) een giga upgrade zal zijn. Ik denk dat de 16 ook geen 120hz zal krijgen dus.
Let er wel even op dat een 15 geen 120 Hz scherm heeft.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Reetkeverke schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:06:
Iets voor 20 uur heb ik 1u20min zitten filmen en ik had 57% nog over.
Ik dacht dat de iPhone daar beter in deed? Of is dat normaal?
4K 60fps was uiteraard donker, af en toe eens in en uitzoomen.
Ik weet dat filmen meer zuipt maar zoveel had ik nu wel niet verwacht.
Ja soms kan het hard gaan, lijkt mij geen reden tot paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:35

Yucko

One clown to rule them all !

Zoon werd zaterdagmorgen wakker en toen hij zijn telefoon (iPhone 15) wilde pakken om de laadkabel eruit te halen was deze bijna niet vast te houden en de laadkabel was al behoorlijk gesmolten.
IJzeren deel van de plug bleef in de laadpoort achter en met een beetje priegelen is deze er wel uit gekomen, maar nu laadt de telefoon dus niet meer via USB-C :|

Nu kijken wat de kosten zijn voor reparatie (zoonlief had geen AC+ afgesloten)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:36
Yucko schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:52:
Zoon werd zaterdagmorgen wakker en toen hij zijn telefoon (iPhone 15) wilde pakken om de laadkabel eruit te halen was deze bijna niet vast te houden en de laadkabel was al behoorlijk gesmolten.
IJzeren deel van de plug bleef in de laadpoort achter en met een beetje priegelen is deze er wel uit gekomen, maar nu laadt de telefoon dus niet meer via USB-C :|

Zou hen gewoon aanmelden voor garantie. Tenzij je Chinese laders en kabels gebruikt. Hier hoort ook de telefoon tegen beveiligd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Yucko schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:52:

Las toevallig rond kerst op Reddit een zelfde case, in dat geval met een lader van de Ikea.
https://www.reddit.com/r/...ot_it_melted_the_plastic/

Bij jullie ook een 3th party of wél een orginele Apple kabel en adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

kabel van derden (usb-A > usb-C) op een origineel Apple adapter (USB-A 10W lader van iPad Pro uit 2017)

[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 08-01-2024 12:15 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 11:24
Yucko schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:15:
kabel van derden (usb-A > usb-C) op een origineel Apple adapter (USB-A 10W lader van iPad Pro uit 2017)
Gewoon aanmelden voor garantie.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

ook gedaan, is daarnet al opgehaald door UPS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:41
Yucko schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:15:
Ik denk dat daar wel je probleem zit in de 'kabel van derden'. Ik zou persoonlijk niet bezuinigen op kabels of adapters op een apparaat van 1000+ euro. Dat is hetzelfde als een dure auto kopen maar dan ook een budget merk banden gaan rijden.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

ik snap je, maar het was absoluut geen Ali-Express kabel o.i.d.

Daarbij moet ik toch zeker ook kabels van andere merken kunnen gebruiken en niet alleen diegene die Apple met het toestel meegeleverd heeft. Anders moet je ondanks USB-C nog altijd overal een originele Apple lader + kabel naar toe slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Yucko schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:30:
ik snap je, maar het was absoluut geen Ali-Express kabel o.i.d.

Daarbij moet ik toch zeker ook kabels van andere merken kunnen gebruiken en niet alleen diegene die Apple met het toestel meegeleverd heeft. Anders moet je ondanks USB-C nog altijd overal een originele Apple lader + kabel naar toe slepen.
In theorie heb je zeker gelijk. Helaas zijn er vaak slechte imitatie kabels in omloop, dat geldt niet alleen voor Apple maar ook voor andere USB-C apparaten.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Hopelijk komt het goed. Apple heeft schade door producten van derden expliciet uitgesloten van garantie.
https://www.apple.com/leg...arranty-emea-english.html
This Warranty does not apply: (c) to damage caused by use with a third party component

[ Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 08-01-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 08:06

Aiii

何これ

In het ergste geval koop je zoonlief een magsafe lader en is er verder niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:31
Sinds gister in het bezit van een iPhone 15, na te zijn overgestapt vanaf een SE 2020. Moet zeggen dat het formaat me nog niet bepaald meevalt, haha. Het handzame formaat van die SE is toch echt wel fijn. Waarschijnlijk wen ik hier snel genoeg aan en wil ik niet anders meer, maar toch :)

Mooi apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Mijn iPhone laad ik op met originele nieuwe samsung opladers en de usb-c kabels die ik koop zijn ook van kwaliteit.
Covers koop ik vaak via gsmpunt.nl. 10 euro ong en nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Inmiddels van iPhone 13 pro naar 15 pro zonder backup terug te zetten. Was best wat werk maar nu hopelijk van alle oude ios issues af. Tot nu toe wel in elk geval. iCloud/Apple gebruiken scheelde best wat werk. Ook de focus modes kwamen door, maar de iPhone settings dan weer niet. Imessages kwamen ook over maar met vertraging.

Bankieren / Digid apps waren het meeste werk (soms paspoort nodig) - een deel kan je overzetten zolang de app nog werkt op de oude iPhone door een QR te scannen.

Verder per app opnieuw inloggen - paar hele oude apps bestaan niet meer of slaan geen settings op op een account of icloud maar 95% ging soepel. Dank voor alle tips hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Voor wie nog twijfelt aan de valbestendigheid van een iPhone14 of 15 :)
https://9to5mac.com/2024/...survives-16000-foot-drop/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:32:
Door de screenprotector waarschijnlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennisdn schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:32:
Ik verbaas me meer over het feit dat er geen pincode of FaceID was ingesteld…

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
SgtElPotato schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:44:
[...]
Ik verbaas me meer over het feit dat er geen pincode of FaceID was ingesteld…
Ik heb intussen zó vaak de vraag gekregen van (voornamelijke oudere) collega’s en familie “haal ff die pincode er af dat vind ik zooo irritant en ik heb toch niets geheim te houden” dat ik er niet meer van op kijk…. (Natuurlijk werk ik daar niet aan mee, geef ze op hun donder en help ze hooguit naar een iets makkelijkere pincode en faceID).

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 09-01-2024 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennisdn schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:53:
[...]

Ik heb intussen zó vaak de vraag gekregen van (voornamelijke oudere) collega’s en familie “haal ff die pincode er af dat vind ik zooo irritant en ik heb toch niets geheim te houden” dat ik er niet meer van op kijk…. (Natuurlijk werk ik daar niet aan mee, geef ze op hun donder en help ze hooguit naar een iets makkelijkere pincode en faceID).
Ik zeg dan altijd, haal je het slot ook even van je voordeur, ik vind het vervelend dat ik iedere keer aan moet bellen of mijn sleutel erin moet doen. Meestal begrijpen ze het dan wel :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:53:
[...]

Ah ik ben zo blij dat ik dat soort basale support niet meer hoef te doen. Toen ik net in de automatisering ging werken was ik ook altijd de joker voor zulke zaken, familie, buren, vrienden van mijn ouders, etc. De domste vragen kwamen voorbij.

Zat ik weer op mijn vrije zaterdag achter een knetter oude machine probleempjes op te lossen voor slechte koffie en een gevulde koek.

Dat heb ik vervolgens een paar keer keihard geweigerd en nu ben ik er vanaf :P

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 09-01-2024 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
Donstil schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Ah ik ben zo blij dat ik dat soort basale support niet meer hoef te doen. Toen ik net in de automatisering ging werken was ik ook altijd de joker voor zulke zaken, familie, buren, vrienden van mijn ouders, etc. De domste vragen kwamen voorbij.

Zat ik weer op mijn vrije zaterdag achter een knetter oude machine probleempjes op te lossen voor slechte koffie en een gevulde koek.

Heel herkenbaar!!

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:31
[...]

En mensen doen ook maar wat mij betreft. Ik zeg er zelf niets meer over tenzij het echt aan me gevraagd wordt.

Ook dat gedoe rondom iCloud altijd. Betaal één euro of zo en je hebt op zijn minst nog een kopie in de cloud van al je kattenfoto's. Maar nee, het wordt pas relevant als het te laat is. |:(

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:05:
[...]

En mensen doen ook maar wat mij betreft. Ik zeg er zelf niets meer over tenzij het echt aan me gevraagd wordt.

Ook dat gedoe rondom iCloud altijd. Betaal één euro of zo en je hebt op zijn minst nog een kopie in de cloud van al je kattenfoto's. Maar nee, het wordt pas relevant als het te laat is. |:(
Ja blijft altijd lastig. Die mensen zijn opgegroeid zonder al die technologie (of iig pas later in aanraking mee gekomen) en kunnen dus vaker wat lastiger inschatten wat voor impact iets heeft.

Vergelijkingen maken werkt heel vaak. Maar ik begin er ook niet altijd meer aan. Soms omdat de vragen gewoon zo dom zijn dat het nergens op slaat en soms omdat de vraag al 3x voorbij is gekomen en ik al 3x hetzelfde antwoord heb gegeven...

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:24

Soullie

Planeshift

Idem.

Mee opgehouden, mijn ouders help ik nog de rest niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
bing69 schreef op zondag 31 december 2023 @ 22:42:
[...]

Heb er een besteld, een Thunderbolt 4 kabel bij Ali. Maar die komt pas over een dag of 10 binnen. Laat het horen als hij werkt

https://nl.aliexpress.com...qORp&gatewayAdapt=glo2nld
Zoals belooft zou ik terug komen op het Ali kabeltje. Het is een stevig dik kabeltje en doet inderdaad dat wat hij moet doen. Zie onder;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JY4cy06QF6voJQ8FEpX-d0lzwJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hgCz0IvygcZdCmerG1Bvc3f0.png?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
[...]
Ah ik ben zo blij dat ik dat soort basale support niet meer hoef te doen.
Ik ga ook niet de helpdesk van de buurt uithangen hoor. Ik trek regelmatig met collega's de wereld over en op de eerste avond op het terras liggen er dan meestal 4 of 5 iPhones voor m'n neus. De ene kan niet meer updaten, de andere heeft spam in de agenda en weer een andere de opslag of cloud vol, dát soort dingen. Van hun heb ik het vak mogen leren dus doe graag wat terug. De rest is hooguit op verjaardagen-in-een-kringetje dat ik al lang blij ben even de nerd te kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:16
Edit: probleem opgelost.

[ Voor 90% gewijzigd door elaho op 10-01-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 20:57
Ik heb een iCloud drive met slechts zo’n 100MB aan bestanden. Toch geeft m’n 15 Pro Max bij de instellingen aan dat iCloud Drive maarliefst 16GB in beslag neemt. Herkent iemand dit en is er een oplossing? Met een beetje Google zag ik wel soortgelijke vragen bij Apple maar geen werkende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
lexuzu schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:56:
Ik heb een iCloud drive met slechts zo’n 100MB aan bestanden. Toch geeft m’n 15 Pro Max bij de instellingen aan dat iCloud Drive maarliefst 16GB in beslag neemt. Herkent iemand dit en is er een oplossing? Met een beetje Google zag ik wel soortgelijke vragen bij Apple maar geen werkende oplossing.
En de reservekopie van je iPhone zelf dan? Of heb je dat niet aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52
pipapaulus schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:22:
Sinds gister in het bezit van een iPhone 15, na te zijn overgestapt vanaf een SE 2020. Moet zeggen dat het formaat me nog niet bepaald meevalt, haha. Het handzame formaat van die SE is toch echt wel fijn. Waarschijnlijk wen ik hier snel genoeg aan en wil ik niet anders meer, maar toch :)

Mooi apparaat!
Ik zat te twijfelen over een 13 mini precies om de reden wat jij aangeeft, en die zou ook nog eens veel goedkoper zijn. Ben echt blij dat ik die fout niet heb gemaakt. De gewone 13 heeft al een veel betere batterij, de 14 nog beter en de 15 heeft een super batterij. En van die batterij problemen wou ik voor eens en altijd af zijn. Sinds gister dus de 15 256 gb in bezit. Ik heb zelfs tests gezien waarbij de 15 een betere batterijduur dan de 15 pro heeft!

Dag 1 (dus het ding is nog aan het indexen) en met meer dan 5 uur schermtijd en veel gepriegel met het toestel heb ik rond de 26 uur batterij tijd gehaald. Waarschijnlijk zal dit veel beter gaan als dat index gedoe voorbij is (volgens mij indexen iphones de eerste paar dagen, right?).

Het toestel is wel lomp (IMHO), maar goed, daarentegen is het scherm super goed leesbaar en je kan makkelijker typen. Alle nadelen hebben ook hen voordelen zeg maar. Ja er zit geen 120 hz op maar goed daarentegen heb je wel een grotere batterij dan de 13 en 14 + dynamic island, wat ik echt super top vind.

Touch id ben ik nu al vergeten, alleen handig in de auto als je bijv. snel Flitsmeister wilt aanzetten (jaja je mag tijdens het rijden geen toestel vasthouden i know).

Ik ben echt super tevreden ermee. Kan je zonder 120 hz leven en hoef je niet per se de pro max camera, halen die handel. Voor mij was het verschil met een 256 gb pro meer dan 300 euro. Dan maar geen pro dude. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
@lexuzu dat is meestal je whatsapp backup die blijft hangen en niet naar de cloud word gestuurd. Even in de app een geforceerde backup doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

SgtElPotato schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:43:
[...]

In theorie heb je zeker gelijk. Helaas zijn er vaak slechte imitatie kabels in omloop, dat geldt niet alleen voor Apple maar ook voor andere USB-C apparaten.
Dennisdn schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:12:
Hopelijk komt het goed. Apple heeft schade door producten van derden expliciet uitgesloten van garantie.
https://www.apple.com/leg...arranty-emea-english.html

[...]
Nou, toestel is weer gerepareerd terug, dus zoonlief heeft enorme mazzel want we hebben niets gehoord over kosten en ik zie geen reservering op mijn CC die via family-sharing eventueel nog gebruikt had kunnen zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Yucko schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:01:
[...]
[...]

Nou, toestel is weer gerepareerd terug, dus zoonlief heeft enorme mazzel want we hebben niets gehoord over kosten en ik zie geen reservering op mijn CC die via family-sharing eventueel nog gebruikt had kunnen zijn _/-\o_
Netjes! En alles bij elkaar nog heel vlot ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 00:46
Wanneer ik thuis ben zou de iPhone toch automatisch moeten overschakelen op het wifi signaal maar ik merk vaak dat er 4G staat. De afstand tussen de iPhone en de orbi satelliet is 4m en zijn op zichtafstand van elkaar en bij m’n vorige smartphone had ik dit nooit. Het is alsof de iPhone er langer over doet om te switchen naar het wifisigignaal. In de instellingen staat Auto Join op Aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

trouwens meteen een usb-c blokje voor hem geregeld zodat hij de originele kabel kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
bartmaniac schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:49:
Wanneer ik thuis ben zou de iPhone toch automatisch moeten overschakelen op het wifi signaal maar ik merk vaak dat er 4G staat. De afstand tussen de iPhone en de orbi satelliet is 4m en zijn op zichtafstand van elkaar en bij m’n vorige smartphone had ik dit nooit. Het is alsof de iPhone er langer over doet om te switchen naar het wifisigignaal. In de instellingen staat Auto Join op Aan
Inderdaad en soms wil die niet & moetk het zelf doen.
S23 en ultra die ik heb gehad had dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Reetkeverke schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:09:
[...]

Inderdaad en soms wil die niet & moetk het zelf doen.
S23 en ultra die ik heb gehad had dat niet.
Misschien is dit op te lossen via een shortcut automation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Ik zie vaak niet het wifi symbool maar 4g of 5g echter zit ik wel op wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
HEY_DUDE schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:32:
[...]

Ik zie vaak niet het wifi symbool maar 4g of 5g echter zit ik wel op wifi.
Ben je er zeker van. Als ik het 4G symbool zie en doe een Speedtest haal ik toch maar mobiele downloaden snelheden. Via wifi kom ik tegen 480 Mbps up en ook down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
bartmaniac schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 23:52:
[...]

Ben je er zeker van. Als ik het 4G symbool zie en doe een Speedtest haal ik toch maar mobiele downloaden snelheden. Via wifi kom ik tegen 480 Mbps up en ook down
Ik kan mijn NAS bereiken over lokale ip dus ik ben er zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gin1216
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 19:17
Welke kabel gebruiken jullie voor Apple CarPlay? Ik wil wel een degelijke kabel die werkt want had ook al verschillende dingen gelezen dat sommige kabels niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:55
Gin1216 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:48:
Welke kabel gebruiken jullie voor Apple CarPlay? Ik wil wel een degelijke kabel die werkt want had ook al verschillende dingen gelezen dat sommige kabels niet werken.
Een dongle zodat de iPhone in de broekzak kan blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 22:58

World Citizen

FreeReef.nl

Vandaag de Plus uitgepakt, en onverwachts toch overrompelt door iets.

Normaal pak je een iPhone uit en is hij na 15 min hetzelfde als de vorige. Zelfde achtergrond, zelfde apps en je doet er hetzelfde mee. Dat geld denk ik ook wel voor andere merken. Het is een nieuwer apparaat waar je exact hetzelfde mee gaat doen. Niks is meer anders na 15 min.

Maar, ik kreeg er een tijdje Apple Arcade bij, en na zoeken is de game met de meeste productie waarde blijkbaar Disney Dreamlight Vally.

En wow... dat geluid. Dat is imposant. Je krijgt zowaar een 3d geluidsbeeld uit de Plus en je hoort dus geluiden uit verschillende kanten komen. Er lijkt zelfs een centerspeaker in te zitten (die er niet is).

Dat had ik niet verwacht dat geluid zo goed kon zijn in zo een apparaat. Complimenten.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Gin1216 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:48:
Indien een kabel moeilijk doet. Dan proberen met een originele. Die doen het altijd. Tevens hier goede ervaringen met Native Union de tweezijdige. Dus usb c en lightning. Kunt er maar 1 tegelijkertijd gebruiken maar daar is de kabel op gemaakt. Ideaal mocht draadloze CarPlay niet mogelijk zijn.

Hier in de andere auto een draadloze dongle. Werkt perfect👍🏽 opladen doe ik apart via MagSafe. Kan elke modernere iPhone op.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-09 20:09
TheKerremenke schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:18:
[...]

Indien een kabel moeilijk doet. Dan proberen met een originele. Die doen het altijd. Tevens hier goede ervaringen met Native Union de tweezijdige. Dus usb c en lightning. Kunt er maar 1 tegelijkertijd gebruiken maar daar is de kabel op gemaakt. Ideaal mocht draadloze CarPlay niet mogelijk zijn.

Hier in de andere auto een draadloze dongle. Werkt perfect👍🏽 opladen doe ik apart via MagSafe. Kan elke modernere iPhone op.
Mag ik vragen welke dongle je daarvoor gebruikt? Heb je daar nog een aparte app voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
bubbelbart schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:29:
[...]

Mag ik vragen welke dongle je daarvoor gebruikt? Heb je daar nog een aparte app voor nodig?
De welbekende carlinkit 5. (Nadeel van deze is dat er geen CarPlay passtrough op zit, zoals bij eerdere versies) Heb ook goede ervaringen met versie 2. Die zit nu bij mijn broer in de auto. Samen met een oorspronkelijke CarPlay radio (af fabriek of aftermarket)heb je geen aparte app nodig.

Over een paar maanden probeer ik versie 4 die ik nog ergens heb liggen. Die heeft wel wired CarPlay passtrough.

Bij een Android autoradio zonder CarPlay dien je wel een app te installeren via een apk. Niet ideaal dus.

[ Voor 18% gewijzigd door TheKerremenke op 12-01-2024 20:36 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:17
Mensen die iets goed weten of hebben voor stof of vuil rond de camera’s?😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Jovinho99 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:14:
Een vochtig wattenstaafje? Zou kunnen helpen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
https://i.imgur.com/B9fzpWV.jpg

Dat gebruik ik, in Belgie in de colruyt 0.79€ voor een doos. Hele dunne zakdoekjes dus ideaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Reetkeverke op 12-01-2024 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:55
TheKerremenke schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:33:
[...]

De welbekende carlinkit 5. (Nadeel van deze is dat er geen CarPlay passtrough op zit, zoals bij eerdere versies) Heb ook goede ervaringen met versie 2. Die zit nu bij mijn broer in de auto. Samen met een oorspronkelijke CarPlay radio (af fabriek of aftermarket)heb je geen aparte app nodig.

Over een paar maanden probeer ik versie 4 die ik nog ergens heb liggen. Die heeft wel wired CarPlay passtrough.

Bij een Android autoradio zonder CarPlay dien je wel een app te installeren via een apk. Niet ideaal dus.
Waar dient CarPlay passtrough voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:17
Reetkeverke schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:29:
[...]

https://i.imgur.com/B9fzpWV.jpg

Dat gebruik ik, in Belgie in de colruyt 0.79€ voor een doos. Hele dunne zakdoekjes dus ideaal.
Top! Mercikes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:47
Even de check vraag:
Heb je bij instellingen, mobiel netwerk, opties mobiele data, datamodus op standaard staan?
Als die op ‘sta meer data toe op 5G’ staat zou dat het kunnen verklaren (ook al heb je het over 4G leek het me toch handig om dat ff te vermelden).

Ik merk hier namelijk geen vertraging. Zodra ik thuis kom en m’n telefoon actief gebruik springt hij op wifi. Als ik thuis kom en alleen op m’n telefoon kijk staat er soms nog 4G, maar zodra ik iets met de telefoon doe waar hij ook daadwerkelijk een dataverbinding voor nodig heeft springt hij naar m’n wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Drials schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:42:
[...]

Waar dient CarPlay passtrough voor?
Dat als je de kabel via de dongle op de iPhone insteekt. Deze niet enkel oplaad (zoals bij de carlinkit 5) maar ook als bedraad CarPlay werkt. (Zoals bij de carlinkit 2, 3 of versie 4).

Dus zonder de welbekende 2 seconden vertraging bij bedienen.

Meer info te vinden via https://www.carplaylife.com/ Fanatieke Engelsman die verschillende merken Wireless CarPlay dongles getest heeft. Aanrader om meer info op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52
Zoek op Lab 31 schoonmaakborstel op google, bij de Action heb je zo een schoonmaakpen/borstel voor zeer kleine plekjes, tevens maak ik mijn airpods ook schoon ermee.

En weet je wat het kost? 0,79 cent. Niet te geloven dat ik dat niet eerder heb ontdekt want het is een verademing. Tevens geschikt om je laadport te cleanen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 20:21
Roflmao schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:11:
[...]

Zoek op Lab 31 schoonmaakborstel op google, bij de Action heb je zo een schoonmaakpen/borstel voor zeer kleine plekjes, tevens maak ik mijn airpods ook schoon ermee.

En weet je wat het kost? 0,79 cent. Niet te geloven dat ik dat niet eerder heb ontdekt want het is een verademing. Tevens geschikt om je laadport te cleanen enzo.
Toevallig een linkje?😄

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Smobbo schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 07:49:
[...]

Even de check vraag:
Heb je bij instellingen, mobiel netwerk, opties mobiele data, datamodus op standaard staan?
Als die op ‘sta meer data toe op 5G’ staat zou dat het kunnen verklaren (ook al heb je het over 4G leek het me toch handig om dat ff te vermelden).

Ik merk hier namelijk geen vertraging. Zodra ik thuis kom en m’n telefoon actief gebruik springt hij op wifi. Als ik thuis kom en alleen op m’n telefoon kijk staat er soms nog 4G, maar zodra ik iets met de telefoon doe waar hij ook daadwerkelijk een dataverbinding voor nodig heeft springt hij naar m’n wifi.
Data Mode staat op standard. Ik schakel zonet mobiele data terug in en het wifisymbool is terug weg en doe ik een Speedtest gaat het trager dus zit duidelijk niet op mijn wifi

[ Voor 9% gewijzigd door bartmaniac op 13-01-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
Ahh batterij capaciteit naar 99%
Paniek haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik heb een iPhone 15 pro icm KPN en ik gebruik mijn oude iPhone 12 Mini in het buitenland icm buitenlandse sims.

Aangezien de iPhone 15 pro eSIM ondersteund, houd dit in dat mijn huidige KPN abbo naat eSIM kan zetten en vervolgens mijn buitenlandse sim erin kan om vervolgens dit als een duo-sim gebruiken ?

Heb wel iets gelezen op kpn.nl maar nog geen duidelijk antwoord hierop kunnen vinden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Bossie schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:27:
Ik heb een iPhone 15 pro icm KPN en ik gebruik mijn oude iPhone 13 Mini in het buitenland icm buitenlandse sims.

Aangezien de iPhone 15 pro eSIM ondersteund, houd dit in dat mijn huidige KPN abbo naat eSIM kan zetten en vervolgens mijn buitenlandse sim erin kan om vervolgens dit als een duo-sim gebruiken ?

Heb wel iets gelezen op kpn.nl maar nog geen duidelijk antwoord hierop kunnen vinden.
Ja dit kan. Doe ik hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lHybridl schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:21:
Ahh batterij capaciteit naar 99%
Paniek haha
O nee he, AppleCare+? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:00

Kevinr1989

I am the danger

Bossie schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:27:
Ik heb een iPhone 15 pro icm KPN en ik gebruik mijn oude iPhone 12 Mini in het buitenland icm buitenlandse sims.

Ik heb dit met een iPhone 13 ook gedaan, werkt prima! ;)

Ik ben na een half jaartje uitgestapt te naar naar een S23 weer terug bij de iPhone (normale 15). Echt een fantastisch apparaat die S23, ik kon na 10 jaar iOS helaas niet wennen aan Android. Vandaag de eerste dag de iPhone 15 in volledig gebruik en zeer onder de indruk van de batterij. Gisteravond laat van de lader, vandaag SOT van 5 uur en 45 minuten met nog 47% over :)

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Inmiddels geinstalleerd, dit scheelt een hoop gedoe (en buitenland bundels aangezien ik uit gewoonte wel eens mijn buitenland bundels ff opknal in youtube :+) )

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07 15:38
Kan ik privé en zakelijk gemakkelijk scheiden op een iPhone?

Ik wil bereikbaar zijn op mijn privé en zakelijke 06nummer. Dat kan met dual-sim.

Hoe kan ik privé en zakelijke apps en media scheiden?
Ik zou mijn authenticator apps, Whatsapp en foto's willen scheiden als dat kan.

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38

Cordon

Lievelings jankert

Apollyon schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:06:

Ik wil bereikbaar zijn op mijn privé en zakelijke 06nummer. Dat kan met dual-sim.

Voor verschillende schermen zou je Focus kunnen gebruiken. Een persoonlijke focus, met je persoonlijke apps en een zakelijke focus, met je zakelijke apps.

Whatsapp kan je gebruiken door met je persoonlijke whatsapp gewoon de Whatsapp app te gebruiken, en voor je zakelijke nummer de Whatsapp business app te gebruiken. (Kan volgens mij gewoon, kun je zelfs openingstijden weergeven :P ).

Foto's scheiden wordt wel lastig. Misschien is er een (Siri) Shortcut voor if is focus, gooi 'm in een mappie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
Apollyon schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:06:

Voor mijn zakelijke foto's heb ik een account bij Terabox, ik gooi al mijn zakelijke foto's daarin en dan verwijder ik ze van m'n iphone/icloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07 15:38
Terabox heb ik nog nooit van gehoord. Hoe bevalt dat? Kun je de zakelijke fotos en docs automatisch uploaden of doe je dat manueel?

[ Voor 42% gewijzigd door Apollyon op 16-01-2024 17:28 ]

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reetkeverke
The_Bald_Diver schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:47:
[...]

Voor mijn zakelijke foto's heb ik een account bij Terabox, ik gooi al mijn zakelijke foto's daarin en dan verwijder ik ze van m'n iphone/icloud
Toch mee opletten; ik las net dit;

This has been a nightmare experience

I’ve had a nightmare experience!!!! I just bought and downloaded this app for my storage yesterday and in 24 hours someone has stolen my identity and is racking up charges in San Francisco!!!! I’m having to cancel my cards. I’m so angry!!! How dare yall take advantage of innocent customers and sell their if for more money!!!! I will write a hundred reviews on you!!! This is not over

Date of experience: January 09, 2024

Terabox is a scam

Terabox is a scam! Took my money for a premium account. Installed malware. Would not give me access to my own account. I tried to email them and all emails were blocked. Cant delete monthly subscription. Now I have to order a new debit card. Horrible experience. Buyer beware, somethings are too good to be true.

Date of experience: November 21, 2023

Ik hou het maar bij google fotos en betaal 3 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Je hebt simpele programma's als bv Photosync om de foto naar elke plek te sturen die je zelf wilt.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Zijn er mensen die gaan overstappen naar de Samsung s24 Ultra? 😅

Ik heb mijn iPhone 15 pro max net en ben daar zeer blij en tevreden mee moet ik zeggen. 😊👍

[ Voor 43% gewijzigd door elaho op 19-01-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
elaho schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:16:

Ik heb mijn iPhone 15 pro max net en ben daar zeer blij en tevreden mee moet ik zeggen. 😊👍
Hier niet.

Ik stap nog eerder over op de OnePlus Open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Dat zou ik een vreemde overstap vinden. Want het gaat dan niet alleen over de specs van het toestel, maar meteen ook over de overstap naar een heel ander ecosysteem. Dat is niet nix…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:22
Er moet heel wat gebeuren voor ik ooit naar Android terug wil keren. Ik vind dat OS vreselijk, ik heb hele gemengde gevoelens bij Samsung producten en ik wil ook niet terug naar de situatie dat mijn apparaten houtje touwtje aan elkaar hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
Hippe Lip schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:47:
[...]

Dat zou ik een vreemde overstap vinden. Want het gaat dan niet alleen over de specs van het toestel, maar meteen ook over de overstap naar een heel ander ecosysteem. Dat is niet nix…
Ik heb wel eens Samsung gehad en Android geprobeerd maar liep tegen teveel dingen aan die ik niet had op de Samsung maar wel op de iPhone. Eén van de belangrijkste dingen vind ik dat alles mooi synchroniseert tussen mijn Apple apparaten. En verder waren er nog wat dingen waardoor ik weer terug ben overgestapt naar IPhone.😊👍

Ik moet wel zeggen dat ik het leuk vind om uit te proberen en af en toe te kunnen switchen tussen twee toestellen. Dan wordt het niet saai.☺️

[ Voor 10% gewijzigd door elaho op 22-01-2024 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
elaho schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 23:32:
[...]

Ik heb wel eens Samsung gehad en Android geprobeerd maar liep tegen teveel dingen aan die ik niet had op de Samsung maar wel op de iPhone. Eén van de belangrijkste dingen vind ik dat alles mooi synchroniseert tussen mijn Apple apparaten. En verder waren er nog wat dingen waardoor ik weer terug ben overgestapt naar IPhone.😊👍
Voor mij was de Apple watch de voornaamste reden om over te stappen. Maar ik heb toch best veel dingen die ik mis van Android. Heb veel van de zelfde dingetjes die Zack van jerryrig hier aankaart: YouTube: AFTER 13 YEARS... I finally tried an Apple iPhone 15 Pro.. En ook multitasking is een drama/werkt niet bij iOS, zoals dat je de app en scherm aan moet houden als je iets download of backupt (Netflix, Google Fotos etc.).

Ik heb de 13 Pro, 14 Pro Max gehad en nu de 15 Pro Max maar er zijn gewoon simpelweg dingen die beter werken over en weer. De S24 Ultra zette mij ook even aan het denken om evt weer over te stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 20:57

Nee, neem bijvoorbeeld de s20, uitgebracht in 2020, krijgt nu al geen Android 14 meer.

“The company has now revealed the name of two old flagship series which will not receive the latest Android update. Samsung has confirmed that the Galaxy S20 and Galaxy Note 20 series of smartphones will not receive the Android 14 update.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
lexuzu schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:57:
[...]

Nee, neem bijvoorbeeld de s20, uitgebracht in 2020, krijgt nu al geen Android 14 meer.

“The company has now revealed the name of two old flagship series which will not receive the latest Android update. Samsung has confirmed that the Galaxy S20 and Galaxy Note 20 series of smartphones will not receive the Android 14 update.”
Dat zal vanaf deze generatie (S24) geen argument meer zijn.
7 jaar updates (incl OS) https://9to5google.com/20...4-android-updates-policy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1811
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-10-2024
Goedemiddag, ik heb een iPhone 15, nu wil deze niet opladen in de auto op een 12 volt aansteker. Het gaat om een Nissan qashqai.
iPads en dergelijke laden wel allemaal op. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan wezen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Robert1811 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:04:
Goedemiddag, ik heb een iPhone 15, nu wil deze niet opladen in de auto op een 12 volt aansteker. Het gaat om een Nissan qashqai.
iPads en dergelijke laden wel allemaal op. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan wezen? Alvast bedankt!
Er zijn geen instellingen ofzo voor dus het enige wat je kan doen is een andere adapter en kabel testen. 12V plugje kost een euro of wat bij Action en dan met een orginele kabel proberen.

In theorie zou de auto te weinig power kunnen geven, maar mij valt het vaak op dat dat wel goed zit in auto's en telefoons bijna sneller laden dan op de snellader thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 11:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Robert1811 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:04:
de iPhone van m'n vrouw had dit ook, even herstarten en het was opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1811
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-10-2024
Dennisdn schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:10:
[...]

Er zijn geen instellingen ofzo voor dus het enige wat je kan doen is een andere adapter en kabel testen. 12V plugje kost een euro of wat bij Action en dan met een orginele kabel proberen.

In theorie zou de auto te weinig power kunnen geven, maar mij valt het vaak op dat dat wel goed zit in auto's en telefoons bijna sneller laden dan op de snellader thuis...
Dennisdn schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:10:
[...]

Net even bij de action geweest en een andere gehaald, werkt! Ligt denk ik aan dat er op de verpakking 20 watt moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fractalised
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 23:37
Ik merk bij mijn iPhone 15 pro max dat er veel haperingen zijn bij apps waarbij je moet scrollen.
Zoals reddit, twitter, nu.nl, NOS dat soort apps.

Over het algemeen zijn de prestaties erg goed maar het zijn echt die micro stutters/haperingen die de gebruikservaring flink verminderen. Deze haperingen zou je echt niet verwachten bij een iPhone 15 pro max

Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:58

reiker

dan jij!

Fractalised schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:36:
Ik merk bij mijn iPhone 15 pro max dat er veel haperingen zijn bij apps waarbij je moet scrollen.

Over het algemeen zijn de prestaties erg goed maar het zijn echt die micro stutters/haperingen die de gebruikservaring flink verminderen. Deze haperingen zou je echt niet verwachten bij een iPhone 15 pro max

Nee, super smooth in alle gevallen/apps die je noemt, dus ik denk dat je probleem ergens anders ligt :) Caching? Keertje uit en aan? Goeie reset?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:24

Soullie

Planeshift

Ik gebruik reddit en twitter (X) best veel, geen microstutters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fractalised
reiker schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:46:
[...]

Nee, super smooth in alle gevallen/apps die je noemt, dus ik denk dat je probleem ergens anders ligt :) Caching? Keertje uit en aan? Goeie reset?
Bedankt voor je reactie.

Ik heb afgelopen week al mijn instellingen gereset omdat ik dacht dat het daar misschien aan lag. Dat bleek niet het geval te zijn.

Vreemd wel, ik zal nog even verder onderzoek doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke

Heb ik niet voorgehad. Heb je het ook nog voor als je de phone eens uitlegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fractalised
Reetkeverke schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:55:
[...]

Heb ik niet voorgehad. Heb je het ook nog voor als je de phone eens uitlegt?
Wat bedoel je precies?

Ik heb het volgende geprobeerd:
- iPhone aan en uitzetten
- Apps opnieuw installeren
- Instellingen van de telefoon terugzetten op fabrieksinstellingen
- Apps updaten en ios updaten naar de nieuwste versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:01

Ik heb de iPhone 14 Pro Max maar reddit, nos en X draaien bij mij smooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:58

reiker

dan jij!

Fractalised schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:19:
[...]

Wat bedoel je precies?

Dan denk ik dat je ongeveer alles hebt gedaan, als je nog niet de prestaties hebt die je mag verwachten dan zou ik contact opnemen met de winkel waar je de iPhone hebt gekocht.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
[...]

Wat bedoel je precies?

Raar, ik denk toch dat er iets fout is dan hoor, bij mij werkte alles mega vlot.
ik zou een andere phone vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Reetkeverke op 26-01-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:01
[...]

Wat bedoel je precies?

Is het wel een originele IPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t

Merk je nog verschil als je ProMotion uitzet? Of staat het überhaupt niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fractalised
danjan2411 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:28:
[...]

Is het wel een originele IPhone?
het is zeker een originele iPhone, ik heb ook op reddit wat users gevonden met hetzelfde probleem. Wellicht is het iets wat maar een klein deel van de gebruikers treft. Ik zal wat artikelen hieronder linken

https://www.reddit.com/r/...phone_15_pro_is_horrific/

https://forums.macrumors....se-noticing-this.2409134/

https://www.reddit.com/r/...s/18l2ryi/iphone_stutter/

https://www.reddit.com/r/...e_scrolling_since_ios_17/

https://www.reddit.com/r/...is_laggy_ios_1711_latest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fractalised
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:12:
[...]

Merk je nog verschil als je ProMotion uitzet? Of staat het überhaupt niet aan?
Ik merk geen verschil met pro motion aan of uit.

Ik heb het geprobeerd met low power mode maar ook bij: toegankelijkheid --> beweging --> beperk beeldsnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Fractalised schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:17:
[...]

Ik merk geen verschil met pro motion aan of uit.

Ik heb het geprobeerd met low power mode maar ook bij: toegankelijkheid --> beweging --> beperk beeldsnelheid.
Ah balen man. Ik had de hoop dat het misschien nog nuttig zou zijn in je zoektocht. Ik zou 'm lekker naar de winkel brengen en het vanaf daar verder laten uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@Fractalised
Heb je Apple al benaderd? Op een nieuw apparaat heb je een jaar lang ondersteuning. Heb je de support app van Apple op je telefoon staan? Dat blauwe ding met een wit appeltje rechtsboven?

Dan zou ik het eens langs die weg proberen, want als het niet goed is moet het goed te maken zijn. Of het nou een instelling is of een hardwarefout, Apple gaat ervoor zorgen dat het goed komt, lijkt me.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Kapitein187 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:33:
[...]

Dat zal vanaf deze generatie (S24) geen argument meer zijn.
7 jaar updates (incl OS) https://9to5google.com/20...4-android-updates-policy/
Je denkt toch niet dat als jij over 7 jaar het nieuwste OS installeert installeer op je S24 dat je over dezelfde nieuwe functionaliteiten zal beschikken als iemand met een S31
Pagina: 1 ... 66 ... 77 Laatste