Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik ben even de weg kwijt hier. Ik dacht dat dit draadje/topic over de iPhone 15 ging, toch?bartmaniac schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:34:
[...]
Je denkt toch niet dat als jij over 7 jaar het nieuwste OS installeert installeer op je S24 dat je over dezelfde nieuwe functionaliteiten zal beschikken als iemand met een S31

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Dat zeg ik toch nergens?bartmaniac schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:34:
[...]
Je denkt toch niet dat als jij over 7 jaar het nieuwste OS installeert installeer op je S24 dat je over dezelfde nieuwe functionaliteiten zal beschikken als iemand met een S31
Er werd gezegd dat de S20 geen Android14 meer krijgt.
De S24 zal veel langer ondersteund worden, wellicht niet dezelfde functies maar wel Android versie upgrades.
Je denkt toch niet dat iemand met een iPhone 14 Pro een jaar na nadat ie uitkomt het nieuwste OS instaleert dat je over dezelfde nieuwe functionaliteiten zal beschikken als iemand met een iPhone 15 Pro zoals gelimiteerd opladen tot 80%?
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
:strip_exif()/f/image/wjPptoVMTYRasE1iB0y4t5sR.jpg?f=fotoalbum_large)
@NatureElevenNatureEleven schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:41:
Zijn er nog meer mensen die niet tevreden zijn over de foto kwaliteit van de iPhone 15 pro Max? Ik had hiervoor een 13 pro en denk dat er echt iets niet helemaal lekker zit met de camera op de 15. Ik las op het Apple forum dat er ook een flinke groep mensen is die dat gerapporteerd heeft, hier op Tweakers heb ik tot zover niemand kunnen vinden? Ik was gewend dat een foto zoals deze over de hele diepte vrij scherp zou zijn, genomen met de front camera zonder (optisch of digitaal) ingezoomd te zijn…
[Afbeelding]
Dan heb je het over scherptediepte en dat heeft nix te maken met de kwaliteit van de camera. of eigenlijk wel, want betere lens. De Pro Max heeft een camera met prisma, waardoor de afstand tussen lens en sensor groter is. Daardoor kan die fotograferen met kortere scherptediepte.
Als je nou in portretmodus fotografeert kun je tijdens het fotograferen of achteraf die scherptediepte instellen, door te spelen met het diafragma (f).
Bij de gewone modus zou, volgens specs, soms die modus automatisch geselecteerd worden, maar dat is bij mij nog bijna nooit voorgekomen en dus ook niet betrouwbaar in te zetten. Als ik dat wil gebruiken, dan kies ik portretmodus en ben ik niet afhankelijk van de nukken van de software die iets aanzet, maar een fractie voordat ik de foto neem toch maar weer uitzet. Dat werkt gewoon niet…
<John O`Mill>
Is dit gekomen door het mobiele netwerk die wellicht slecht toegankelijk was of iets anders aan de hand wat ik niet kan zien?
Hebben jullie aanraders, merkte de laatste tijd al dat mijn telefoon wat sneller leeg is.
15 pro met 17.2.1
/f/image/qU60VcicxSS21owCVg78qSxg.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door xeoMe op 28-01-2024 15:10 ]
En wat zegt de iPhone er zelf over?xeoMe schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:10:
Vannacht was in een hotel en mijn iphone heeft niet opgeladen. Opzich niet erg maar ik zag dat mijn batterij volledig was gedraind zonder gebruik.
Is dit gekomen door het mobiele netwerk die wellicht slecht toegankelijk was of iets anders aan de hand wat ik niet kan zien?
Hebben jullie aanraders, merkte de laatste tijd al dat mijn telefoon wat sneller leeg is.
15 pro met 17.2.1
[Afbeelding]
Have you tried turning it off and on again?
Niks zoals je ziet in de screenshot.
Hij heeft geen 0 min usage aan op voor of achtergrond vanaf 00:00 tot het moment dat de batterij 0% was
Ik ga wel updaten naar 17.3 en even een zo’n cache reset reboot proberen.
Je hebt nu een specifieke tijd geselecteerd aan het begin van de nacht. Het verbruik gaat de hele nacht door zo te zien. Als je de tijd niet selecteert, dan krijg je een overzicht van apps die aan je batterij hebben geknaagd, dacht ik? Valt daar dan niets uit te herleiden?xeoMe schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:33:
[...]
Niks zoals je ziet in de screenshot.
Hij heeft geen 0 min usage aan op voor of achtergrond vanaf 00:00 tot het moment dat de batterij 0% was
Ik ga wel updaten naar 17.3 en even een zo’n cache reset reboot proberen.
Grappig. Ik heb juist dat idee met de iPhone 14 Pro die recent naar 17.3 is gepatcht. Zonder ook maar iets op de achtergrond open te hebben staan flinke drain van 20+ % gedurende de 8 uur dat ik geslapen heb. En ook overdag zie je de procenten harder dan normaal eraf vliegen...xeoMe schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:10:
maar ik zag dat mijn batterij volledig was gedraind zonder gebruik.
15 pro met 17.2.1
Heb na de update naar 17.3 + thuis (met wifi) + forced reboot en vannacht tijdens het slapen maar 2% verloren dus bug is hopelijk opgelost.SebasFM schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:23:
[...]
Grappig. Ik heb juist dat idee met de iPhone 14 Pro die recent naar 17.3 is gepatcht. Zonder ook maar iets op de achtergrond open te hebben staan flinke drain van 20+ % gedurende de 8 uur dat ik geslapen heb. En ook overdag zie je de procenten harder dan normaal eraf vliegen...
Bij mij is het wel iets minder geworden, maar heb sinds vanochtend nu ongeveer 1,5u het scherm aangehad en zit al op 67%. Normaal zou ik nu pas op 80/85% moeten zitten, want het enige wat ik gedaan heb is wat Whatsapp en wat mailtjes bekijken.SebasFM schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:23:
[...]
Grappig. Ik heb juist dat idee met de iPhone 14 Pro die recent naar 17.3 is gepatcht. Zonder ook maar iets op de achtergrond open te hebben staan flinke drain van 20+ % gedurende de 8 uur dat ik geslapen heb. En ook overdag zie je de procenten harder dan normaal eraf vliegen...
Zucht...
Van WiFi weet ik dat als het access point zwakker wordt (verfer weg is) dat een telefoon het vermogen van z’n wifizender dan stapsgewijs opschroeft.xeoMe schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:10:
Vannacht was in een hotel en mijn iphone heeft niet opgeladen. Opzich niet erg maar ik zag dat mijn batterij volledig was gedraind zonder gebruik.
15 pro met 17.2.1
[Afbeelding]
Dat zou bij 4G (of welke band ook) ook wel eens aan de orde kunnen zijn. De telefoon moet dan meer moeite doen om de verbinding in stand te houden.
<John O`Mill>
Ik heb mijn 15 Pro Max sinds een week in gebruik. Ik heb geen ervaringen met eerdere OS'en met dit model. Mijn vorige 13 Pro Max verbruikte ook wel 10-15% per nacht, maar met de 15 PM zit ik ook op zo'n 2-3%. Erg fijn.xeoMe schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:33:
Heb na de update naar 17.3 + thuis (met wifi) + forced reboot en vannacht tijdens het slapen maar 2% verloren dus bug is hopelijk opgelost.
Hoe zijn de bevindingen door andere gebruikers in combinatie met dual-sim op de iPhone 15 Pro Max? Heeft dat een flinke impact op het batterijverbruik, of valt dat erg mee?
Er wordt ook gewerkt met het 3CX voip systeem, benieuwd hoe dat uitpakt.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Heeft weinig tot geen impact op de accu merk ik.Steeffoon schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:55:
Ik switch van baan in maart, en krijg dan een eSIM, zodat ik mijn iPhone 15 Pro Max zowel zakelijks als privé kan gebruiken. Leek me handiger dan rondlopen met twee toestellen.
Hoe zijn de bevindingen door andere gebruikers in combinatie met dual-sim op de iPhone 15 Pro Max? Heeft dat een flinke impact op het batterijverbruik, of valt dat erg mee?
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Werkt prima voor mij. Met shortcuts zet ik de e-sim op bepaalde tijden aan en ook weer uit. Voor WhatsApp gebruik ik WhatsApp Business op mijn zakelijke nummer.Steeffoon schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:55:
Ik switch van baan in maart, en krijg dan een eSIM, zodat ik mijn iPhone 15 Pro Max zowel zakelijks als privé kan gebruiken. Leek me handiger dan rondlopen met twee toestellen.
Dan nog een combo met Focus modes om notificaties voor bepaalde apps (zakelijk) niet weer te geven buiten kantoortijden.
Super, goed om te horen!Davidas schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:00:
[...]
Heeft weinig tot geen impact op de accu merk ik.
Goed om te horen. Ah, dat is een goede tip. Daar ga ik even induiken tzt!Gr4mpyC3t schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:41:
[...]
Werkt prima voor mij. Met shortcuts zet ik de e-sim op bepaalde tijden aan en ook weer uit. Voor WhatsApp gebruik ik WhatsApp Business op mijn zakelijke nummer.
Dan nog een combo met Focus modes om notificaties voor bepaalde apps (zakelijk) niet weer te geven buiten kantoortijden.
Wellicht kan ik je op voorhand al even kort schetsen hoe ik het nu heb. Ik heb mijn iPhone standaard in het Engels, dus ik weet even niet hoe het er in het Nederlands staat:Steeffoon schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:21:
[...]
Super, goed om te horen!
[...]
Goed om te horen. Ah, dat is een goede tip. Daar ga ik even induiken tzt!
Shortcuts (Automation)
- At 08:00, on weekdays: de actie Toggle Cellular Plan met de instelling 'Turn on'.
- At 18:00, on weekdays: de actie Toggle Cellular Plan met de instelling 'Turn off'.
Focus - Personal
- Notifications: Silence Notifications From -> Selectie aan werkgerelateerde apps die ik buiten werktijd niet hoef te zien.
- Schedule: 17:00 - 08:00 every day.
- Notifications: Allow Notifications From -> Selectie aan werkgerelateerde apps die ik binnen werktijd wil zien. Hier dus precies omgedraaid, omdat het makkelijker aangeven is wat je wil wel wil zien dan niet wil zien.
- Schedule: 08:00 - 17:00 on weekdays.
Bing
Ah kijk aan, dat is nuttig! Dat komt tzt zeker van pas, dank voor het delen, dat maakt het geheel een stuk makkelijker!Gr4mpyC3t schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:33:
[...]
Wellicht kan ik je op voorhand al even kort schetsen hoe ik het nu heb. Ik heb mijn iPhone standaard in het Engels, dus ik weet even niet hoe het er in het Nederlands staat:
Shortcuts (Automation)Voor beide acties staat de instelling 'Notify When Run' ook uit. Anders krijg je een pushmelding dat de actie is uitgevoerd.
- At 08:00, on weekdays: de actie Toggle Cellular Plan met de instelling 'Turn on'.
- At 18:00, on weekdays: de actie Toggle Cellular Plan met de instelling 'Turn off'.
Focus - PersonalFocus - Work
- Notifications: Silence Notifications From -> Selectie aan werkgerelateerde apps die ik buiten werktijd niet hoef te zien.
Dat is hoe ik het nu heb. Niet super uitgebreid en kan vast nog slimmer/handiger/mooier, maar doet wat ik wil. Met Focus modes zou je zelfs nog je home screen kunnen aanpassen zodat je alleen apps ziet die binnen de Focus mode beschikbaar zijn. Maar ja, dat boeit mij niet zo.
- Notifications: Allow Notifications From -> Selectie aan werkgerelateerde apps die ik binnen werktijd wil zien. Hier dus precies omgedraaid, omdat het makkelijker aangeven is wat je wil wel wil zien dan niet wil zien.
Je kunt instellen wat er via welke lijn moet gaan zoals bijvoorbeeld welke lijn je voor data wilt gebruiken.bing69 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:12:
Vraagje, heb op mij 15pro een sim van Hollandse nieuwe abonnement zitten (tevreden) Heb voor mijn Domotica een tweede Prepaid nummer waar ik nu een Esim (Vodafone) voor kan aanschaffen. Heb er geen ervaring verder mee maar kan ik nu wel als voor keur mijn Hollandse nieuwe netwerk opgeven (heet ook vaak Vodafone) zodat ik niet per ongeluk via de prepaid internet etc...
ik werk een beetje zoals jij maar in plaats van de focus op een bepaald uur te laten starten doe ik dat met locatie, dan heb ik er ook geen last van als ik niet werkGr4mpyC3t schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:33:
[...]
Wellicht kan ik je op voorhand al even kort schetsen hoe ik het nu heb. Ik heb mijn iPhone standaard in het Engels, dus ik weet even niet hoe het er in het Nederlands staat:
Shortcuts (Automation)Voor beide acties staat de instelling 'Notify When Run' ook uit. Anders krijg je een pushmelding dat de actie is uitgevoerd.
Focus - PersonalFocus - Work
Dat is hoe ik het nu heb. Niet super uitgebreid en kan vast nog slimmer/handiger/mooier, maar doet wat ik wil. Met Focus modes zou je zelfs nog je home screen kunnen aanpassen zodat je alleen apps ziet die binnen de Focus mode beschikbaar zijn. Maar ja, dat boeit mij niet zo.
Oh, is dat ook nog mogelijk. Dat is helemaal ideaal. Kan je ook instellen dat ie dat toen in een straal van zoveel meter rond die plek? Ik kom bij een autodealer te werken, en moet je weleens met een auto een paar deuren verder zijn ;-PThe_Bald_Diver schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:30:
[...]
ik werk een beetje zoals jij maar in plaats van de focus op een bepaald uur te laten starten doe ik dat met locatie, dan heb ik er ook geen last van als ik niet werk
Ergens rond begin iOS17 hebben we hiervoor van Apple veel meer vrijheden gekregen. Tot dat moment kon je de lijnen bijvoorbeeld niet automatiseren op tijd maar moest je elke keer echt helemaal dat menu in. Nu kan bijna alles wat je maar kan bedenken via Focussen, Shortcuts of Automations en de combinatie tussen die 3.
Aangezien we in het iPhone 15 topic zitten kun je het bijvoorbeeld ook aan de zijknop hangen om een lijn aan en uit te zetten. Ik heb bijvoorbeeld een shortcut in een extra menu op het homescreen gemaakt om de 2e lijn te togglen, want soms hem je hem nodig buiten de automatisch ingestelde tijden. Echt bijna alles kan nu
Kan ook inderdaad! Zelf werk ik regelmatig op andere locaties en heb het daarom maar links laten liggen.The_Bald_Diver schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:30:
[...]
ik werk een beetje zoals jij maar in plaats van de focus op een bepaald uur te laten starten doe ik dat met locatie, dan heb ik er ook geen last van als ik niet werk
Ik koppel het aan de kantoor-wifi. Die heeft dezelfde naam op alle kantoren waar ik werk.Gr4mpyC3t schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:04:
[...]
Kan ook inderdaad! Zelf werk ik regelmatig op andere locaties en heb het daarom maar links laten liggen.
Gaat dat op nummer?Dennisdn schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:25:
[...]
Je kunt instellen wat er via welke lijn moet gaan zoals bijvoorbeeld welke lijn je voor data wilt gebruiken.
Bing
ik heb de opdrachten via de zijknop eraf gehaald want ik vond dat tergend traag opstarten.Dennisdn schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:45:
[...]
Ergens rond begin iOS17 hebben we hiervoor van Apple veel meer vrijheden gekregen. Tot dat moment kon je de lijnen bijvoorbeeld niet automatiseren op tijd maar moest je elke keer echt helemaal dat menu in. Nu kan bijna alles wat je maar kan bedenken via Focussen, Shortcuts of Automations en de combinatie tussen die 3.
Aangezien we in het iPhone 15 topic zitten kun je het bijvoorbeeld ook aan de zijknop hangen om een lijn aan en uit te zetten. Ik heb bijvoorbeeld een shortcut in een extra menu op het homescreen gemaakt om de 2e lijn te togglen, want soms hem je hem nodig buiten de automatisch ingestelde tijden. Echt bijna alles kan nu
Het zou handiger zijn moest je de knop dedicated voor apps kunnen maken ipv over opdrachten te gaan;
Is de opdracht dan misschien te complex met een overbodige tussenstap oid? Ik heb er opdracht aan hangen om de hotspot te openen en dat gaat echt instant, binnen een halve seconde staat ie aan.The_Bald_Diver schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:38:
[...]
ik heb de opdrachten via de zijknop eraf gehaald want ik vond dat tergend traag opstarten.
Weet iemand of je die functie uit kunt zetten en fixed met één specifieke camera (=lens) kunt fotograferen?
<John O`Mill>
Weet iemand vast wel - bedoel je dit hieronder?Hippe Lip schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:52:
Ik merk met mijn camera (iP15PM) dat als je een foto van aardig dichtbij een onderwerp maakt, dat je ‘m ziet overspringen van de ene lens naar de andere als je langzaam dichterbij komt. Zo ergens ruwweg bij 20cm of zo. Heel vervelend af en toe omdat je dan vanuit een ander gezichtspunt fotografeert.
Weet iemand of je die functie uit kunt zetten en fixed met één specifieke camera (=lens) kunt fotograferen?
https://support.apple.com...rn%20on%20Macro%20Control.
Die macroregelaar had ik al uitgeschakeld. Die regelt op een kortere afstand, dacht ik.Vorkie schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:55:
Weet iemand vast wel - bedoel je dit hieronder?
https://support.apple.com...rn%20on%20Macro%20Control.
Wat ik bedoel, zie ik gebeuren op ca. 20 tot 25cm afstand van het onderwerp.
Probeer maar eens heen en weer dichterbij en verderaf) rond die afstand. Je ziet dan een sprongetje in je beeld en dat is af en toe best hinderlijk.
<John O`Mill>
Ik zie het niet, alleen met macro verspringt ie logischerwijs.Hippe Lip schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:30:
[...]
Die macroregelaar had ik al uitgeschakeld. Die regelt op een kortere afstand, dacht ik.
Probeer maar eens heen en weer dichterbij en verderaf) rond die afstand. Je ziet dan een sprongetje in je beeld en dat is af en toe best hinderlijk.
Heb een 15 pro Max iig.
Hmm, heb het in een filmpje, maar kan dat hier niet posten…Vorkie schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:26:
[...]
Ik zie het niet, alleen met macro verspringt ie logischerwijs.
Heb een 15 pro Max iig.
<John O`Mill>
[ Voor 50% gewijzigd door Theiphoned op 11-02-2024 08:02 ]
Wat jij beschrijft is wel degelijk het overschakelen voor macro. Je kunt dat automatisch overschakelen naar de wide-angle-lens voor macro niet uitschakelen, want Apple. Wat je wel kunt doen, en dat heb jij nu denk ik uitgezet, dat je een knopje in het scherm ziet verschijnen op het moment dat de lens overschakelt naar de macrolens, om die omschakeling te annuleren. Maar ja, voor filmpjes is het dan te laat en zie je het overschakelen. Helaas is dat de keuze die Apple voor ons heeft gemaakt, en je kunt het verder niet tweaken.Hippe Lip schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:30:
[...]
Die macroregelaar had ik al uitgeschakeld. Die regelt op een kortere afstand, dacht ik.
Ik heb om te testen mijn telefoon nu even tien minuten op tafel gelegd, en de cameralenzen zien er nog glashelder uitTheiphoned schreef op zondag 11 februari 2024 @ 07:36:
En hoe zien jullie cameralenzen er nu uit als je de telefoon een tijdje op tafel hebt liggen? Glashelder lijkt me onmogelijk bij de 14 en 15 Pro (Max). 🤔 (tip kijk er is gedetailleerd naar met een zaklamp van een andere iphone)
Zonder gekheid, Apple gebruikt harder glas voor de cameralenzen (ze zeggen saffier, maar echt saffier is het niet), dus het is meer krasvast dan het glas van het scherm en de achterkant van de telefoon.
[ Voor 99% gewijzigd door Theiphoned op 17-02-2024 01:55 ]
Ik heb hier een felle zaklamp erop gezet op mijn 12pro, maar wat jij hebt, zie ik totaal niet. Glashelder zonder 1 krasje en ik heb hem altijd zonder hoesje of wat dan ook in mijn broekzak.Theiphoned schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:19:
[...]
Haha ik weet dat het kristalsaffier van belabberde kwaliteit is, het ziet er van een afstandje heel helder uit.
Als je verder kijkt zoals ik (want z’n debiel ben ik dan wel) zie je dat het best pruttel is dat ze er weer eens op gedeponeerd hebben.
(Het lensoppervlak is wel van saffierkristal maar wel zeer slecht en goedkoop mogelijk geproduceerd spul, bij de 14 dacht ik nog productiefoutje maar dat idee is me nu ook al vervlogen[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding])
Telefoon gekocht, daar screen op laten zetten en dan wordt het op zo een matje gelegd, afijn helemaal prima geplakt terug in het doosje en afrekenen. Nou thuis uitgepakt en zag dat er plekjes opzaten, gekeken met de zaklamp en idd soort opgedroogd waterachtige vlekjes. Schoon gemaakt met een droog brillendoekje (geen vochtige troep of iets dergelijke) nog niet echt in gebruik gehad, niet op de camera’s neergelegd of in de broek of iets gehad en dan heb je dit ⬇️ en dat komt na een korte tijd weer terug (alsof je afdrukken hebt van bijvoorbeeld zo een willen knit trui of met een staalborstelje over je inductieplaat bent geweest). Met de 14 Pro Max was het nog erger en dit valt dan wel mee maar voor “kristalsaffier” is het heel bijzonder, zeker als je niks vreemds hebt gedaan.
Het lijkt mij misschien dat het iets van vocht is achter je lens?
Edit, plaatje van mijn lens:
:strip_exif()/f/image/Vt5g3K0cXRtuYp4RV36Vs3Rh.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Hulliee op 11-02-2024 11:41 ]
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Door het erge inzoomen heb ik geen idee wat ik nou naar zit te kijken. Zijn dit de camera lenzen met of zonder extra bescherm plaatje? Er lijkt wat op te zitten dat er niet heel secuur is opgeplakt.Theiphoned schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:19:
[...]
Haha ik weet dat het kristalsaffier van belabberde kwaliteit is, het ziet er van een afstandje heel helder uit.
Als je verder kijkt zoals ik (want z’n debiel ben ik dan wel) zie je dat het best pruttel is dat ze er weer eens op gedeponeerd hebben.
Als je zou lezen zou je weten dat er niks is opgeplakt.lexuzu schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:09:
[...]
Door het erge inzoomen heb ik geen idee wat ik nou naar zit te kijken. Zijn dit de camera lenzen met of zonder extra bescherm plaatje? Er lijkt wat op te zitten dat er niet heel secuur is opgeplakt.
Je vind het antwoord al in mijn reactie.pdavie2311 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:26:
Waarom zou je een zaklamp op je telefoon gebruiken om krasjes te vinden? 🥴 Merk je er iets van met dagelijks gebruik?
Hoihoi dit zie ik ook bijv. bij de iPhone 13 Pro die al jaren in gebruik is bij diegene.Hulliee schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:24:
[...]
Ik heb hier een felle zaklamp erop gezet op mijn 12pro, maar wat jij hebt, zie ik totaal niet. Glashelder zonder 1 krasje en ik heb hem altijd zonder hoesje of wat dan ook in mijn broekzak.
Het lijkt mij misschien dat het iets van vocht is achter je lens?
Edit, plaatje van mijn lens:
[Afbeelding]
Vocht lijkt me raar, maar sluit niets uit.
Mss dan gewoon gebruiken? Straks leg je hem nog onder een microscoop? Wie weet wat je dan tegen komt.Theiphoned schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:16:
[...]
Je vind het antwoord al in mijn reactie.
Verder kijken dan vandaag gebruiken. Maar microscoop, nee laten we dat maar niet doen.pdavie2311 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:33:
[...]
Mss dan gewoon gebruiken? Straks leg je hem nog onder een microscoop? Wie weet wat je dan tegen komt.
Ja zou ik ook zeggen. Heb in het begin ook van die lens covers gebruikt die heel erg op de gedeelde foto’s lijken. Uiteindelijk heb ik ze er af gehaald precies om deze redenen.lexuzu schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:30:
[...]
Zeker weten dat ze er niet van die losse camera lens protectors op geplakt hebben? De rand is hier toch niet overal even breed? Het kan ook de schaduw zijn...
[Afbeelding]
Ik kon je reactie hieronder nog zien.
Ja ik weet heel zeker dat dat niet gebeurd is aangezien ik hem gister eind van de middag 17:15 gekocht heb. Maar ik ben het met je eens dat het lijkt of dit wel zo is en dat is al reden genoeg om te zeggen tegen de winkel, guys dit is niet oke.
Geen lenscovers of iets opgeplakt, ook geen tijd voor gehad.Gr4mpyC3t schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:44:
[...]
Ja zou ik ook zeggen. Heb in het begin ook van die lens covers gebruikt die heel erg op de gedeelde foto’s lijken. Uiteindelijk heb ik ze er af gehaald precies om deze redenen.
Geloof je meteen hoor, maar het lijkt er wel heel erg op.Theiphoned schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:49:
[...]
Geen lenscovers of iets opgeplakt, ook geen tijd voor gehad.
Het is in ieder geval niet goed. Dus ik zou er lekker mee terug gaan naar de winkel.
Zeker, het enige dat ik me kan bedenken dat het probleem is waar het naar mijn idee ook op lijkt is dat toen ze de screenprotector plaatsten, maakte ze het scherm met een bepaalde schuim schoon, dat dat zodanig is gespoten dat de lenzen in contact zijn gekomen met dat spul en dus dit veroorzaakt door een of ander middeltje dat erin zit, maar goed andere kant zou dat niet horen te mogen maar is wel de meest logische verklaring.Gr4mpyC3t schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:54:
[...]
Geloof je meteen hoor, maar het lijkt er wel heel erg op.
Het is in ieder geval niet goed. Dus ik zou er lekker mee terug gaan naar de winkel.
Aankomende tijd alle nieuwe functies ontdekken
39
Ik kocht rond de tijd van de 14 release een 13 pro om mijn XR te vervangen. Die 13 pro heeft ook 120hz. Voor mij was de hoofdreden de camera, maar die 120hz was wel een leuke bijeenkomst. Ik vond 60hz prima, hoefde noet perse een upgrade. Maar ik heb ook een iphone van het werk met een 60hz scherm en als ik daarop scroll iriteert het me. Dus ik zou niet graag weer naar 60hz terug willen. Ik vind het van Apple overigens slecht dat ze hun "gewone" iPhones ook niet met 120hz uitbrengen. De SE lijn tot daar aan toe, maar een telefoon in de pijsklasse van de reguliere iPhones zouden gewoon 120hz moeten hebben.Fietsbel schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:21:
Sinds zaterdag mn iphone 12 pro vervangen door de iphone 15 pro. Wat een heerlijk toestel en een flinke upgrade op veel vlakken. Vooral de 120hz , zoals op mn ipad pro maakt een groot verschil. Wel jammer dat dit nog steeds exclusief is tot de pro modellen.
Als ik snel wil scrollen, dan staat het scherm ongeveer een halve seconde stil voor het weer verder gaat en dit komt iedere 3-4 seconden voor. Heb dit enkel in facebook app.
Ik ben onlangs van een xs max naar een 15 pro gegaan en weet nu juist meteen weer waarom het voor mij geen zin zou hebben om bv jaarlijks te upgraden.Fietsbel schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:21:
Sinds zaterdag mn iphone 12 pro vervangen door de iphone 15 pro. Wat een heerlijk toestel en een flinke upgrade op veel vlakken. Vooral de 120hz , zoals op mn ipad pro maakt een groot verschil. Wel jammer dat dit nog steeds exclusief is tot de pro modellen.
Behalve dat het toestel een tikje sneller is, merk ik in het dagelijks gebruik eigenlijk nauwelijks verschil. De camera is natuurlijk beter maar gebruik ik weinig en het 120hz scherm maakt voor mij ook niet zoveel merkbaar verschil.
Als de batterij van de xs max niet zo slecht was, had ik wat mij betreft daar rustig nog een paar jaar mee door gekund.
komt doordat Marc Suckerberg je iPhone leeg schraapt qua data/gegevens....Pufster schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:07:
Hebben jullie ook dat facebook niet meer vlot scrolt?
Ik wilde heel graag usb-c. Maar mijn hersenen krijgen een error als ik deze in plug. Moet dit geen andere kabel zijn? Hahaha.
Er zijn altijd mooie cijfertjes over waarom deze beter is dan zijn voorganger. Echter in real life day to day use is dit gewoon een iPhone. De meeste mensen zullen er ook geen betere foto’s mee maken dan de drietal vorige iPhone versies.
Ik zou ook niemand aanraden in ieder jaar of zelf 3 tal jaren niet te gaan upgraden. Behalve als het je hobby is natuuk. En stiekem is dit het ook voor mij. Helaas voel ik me wel steeds meer underwhelmed over iPhones. Plus kleine frustraties over dingen die ik niet kan. Misschien toch maar weer eens een Android proberen. 😊
Het verschil in 13 Pro Max en een 15 Pro zou ten eerste in gewicht (51 gram) en in overall gevoel (scherpere vs. afgerondere randen) al "overwhelming" moeten zijn.4acesNL schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:21:
Zo! Ik ben overstag gegaan en heb een iPhone 15 pro aangeschaft. Maar vindt het eigenlijk super underwhelming komende van een 13 pro Max. Zonder hoesje vind ik de behuizing wel vele malen beter. Maar met hoesje merk je nauwelijks verschil. Uiteraard gewoon een top toestel. Maar wel een tikkeltje underwhelming dus.
Ik wilde heel graag usb-c. Maar mijn hersenen krijgen een error als ik deze in plug. Moet dit geen andere kabel zijn? Hahaha.
Er zijn altijd mooie cijfertjes over waarom deze beter is dan zijn voorganger. Echter in real life day to day use is dit gewoon een iPhone. De meeste mensen zullen er ook geen betere foto’s mee maken dan de drietal vorige iPhone versies.
Ik zou ook niemand aanraden in ieder jaar of zelf 3 tal jaren niet te gaan upgraden. Behalve als het je hobby is natuuk. En stiekem is dit het ook voor mij. Helaas voel ik me wel steeds meer underwhelmed over iPhones. Plus kleine frustraties over dingen die ik niet kan. Misschien toch maar weer eens een Android proberen. 😊
Ik heb een 15 Pro komende van een 14 Pro (ik upgrade elk jaar) en het lagere gewicht en die rondere hoeken was oprecht de beste upgrade persoonlijk.
Als je elk jaar upgrade is een 'iets snellere' processor etc. etc. natuurlijk minder opvallend in dagelijks gebruik.
Maar de camera vind ik wel erg goed hoor bij de 15 Pro, imo een duidelijke verbetering.
En wat vind je van het Dynamic Island en de Action Button?
Dynamic Island vind ik wel fijn als controlepaneel tijdens muziekluisteren (verder heeft ie geen echte toepassing bij mij). En de Action Button heb ik heel basic als "open de camera snel" knop ingesteld, maar je kunt hier ook veel mee customizen.
Zie bijvoorbeeld deze video: YouTube: Action Button Menu + Focus Modes for iPhone 15 Pro!
En betreffende het dikgedrukte: wat bedoel je precies?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Ik probeer vier jaar er mee te doen. Maar als het verschil voor mij te weinig is zie ik me nog wel rustig een extra jaartje wachten, of een jaar ouder model nemen voor een lagere prijs als het verschil zo minimaal is.4acesNL schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:21:
Iphones houden zich gewoon goed en je krijgt lang software suport. Ik vind het juist een positief iets. Ik doe liever wat langer met iets wat kwalitatief goed is. Dan ben ik ook bereid er iets meer voor te betalen.
Hahahaha, ergens wel herkenbaar. Na al die jaren automatisme moet ik nu opeens in de lade specifiek mijn eigen oplader eruit vissen. Alhoewel, we hadden wel al USB-C laders voor de laatste generatie iPad Airs.4acesNL schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:21:
Omdat ik de eerste in het huishouden ben met een iPhone met USB-C hoefde ik ook niet perse een USB-C toestel, maar goed het is nu eenmaal zo.
Ik kom van een 13 Pro Max, maar ik vind die 15 Pro Max, die ik nu heb, echt wél een upgrade. De hele look en feel voelt zo enorm anders. Door de afgeronde randen en hoeken en de dunnere scherm randen lijkt en voelt het scherm zo ontzettend veel kleiner. Ik moet de 15 PM nog altijd eventjes naast de 13 PM leggen, die nu mijn vrouw heeft, om mij er van te overtuigen dat ik toch niet per ongeluk de 'gewone' 15 Pro heb.
Dynamic Island is best okay! Maar zou niet doodgaan als ik telkens de muziek-app moet openen.
De Camera is voor de fomo peeps onder ons De reden om te upgraden. Leuke cijfertjes steeds op DXOmark. Maar de waarheid is anders. De iPhone maakt al jaren prima foto's die voor 99.9 procent van de mensen toereikend is. en 99.9 procent van de gebruikers maakt geen betere foto's met de jaarlijkse upgrade. Als je een beetje foto's kunt maken zou je met een beetje moeite betere foto's kunnen maken met een iPhone 8 plus of zo. Wel met iets meer moeite, dat dan weer wel
Over het dik gedrukte? Echte multi-tasking bijvoorbeeld. Je moet altijd omslachtig via de Apple way zaken voor elkaar krijgen. Simpele dingen zoals een e-mail linken aan je Agenda. Sowieso is die app vrij beperkt. Siri die zo dom is als een..
Gelukkig gaat files overzetten via usb-c eindelijk een stuk fijner!
Dit komt overigens van een Apple fan van het eerste uur. Maar ik word toch best jaloers van sommige functies van de Samsung Galaxy s24 ultra!
Verder ben ik teleurgesteld over het gewicht omdat het zwaarder is dan de Android die ik had, maar dat is mijn fout dat ik af ging op de positieve reacties over het gewicht en het niet heb vergeleken met het gewicht van het toestel dat ik had.
Softwarematig vind ik het op een paar dingen na veel beter werken dan Android, en ik hoop ook zeker dat deze 3+ jaar meegaat.
Zonder usb c was ik overigens nooit naar iphone gegaan.
Jij noemt de markt stroef, ik zou deze ook verzadigd kunnen noemen.
Ik had hier op v&a een miljoen jaar een heel nette 14 pro Max te koop staan. Na twee en een halve maand maar aan swappie verkocht. Echt 0 interesse.RicoK schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:41:
@WouterL Ik heb dezelfde ervaring. De tijd dat je een 3- of 4-jarige iPhone 5 of 6S voor een mooie bedrag kon doorverkopen ligt ver achter ons. Ik heb nu een 11 Pro Max te koop staan in een heel erg nette/goede staat, maar de belangstelling, als die er al is, is minimaal.
Jij noemt de markt stroef, ik zou deze ook verzadigd kunnen noemen.
Ik heb mazzel gehad, een goeie maand terug mijn 12 pro (99% batterij) voor 435 EUR.WouterL schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:00:
Opmerkelijk; ik vind het de laatste echt echt heel erg lastig om overjarige modellen iPhone te verkopen (12 pro, 13 pro, 14 pro max). Sterker nog, de iPhone 12 Pro is amper verkoopbaar, zelfs niet voor lage prijzen. Refurbished partijen betalen er nog meer voor. Iemand ook opgevallen dat de markt echt stroef is op dit moment?
Misschien is het de eerste twee maanden hectisch geweest en daarna is de markt naar een "nieuw" oud toestel verzadigd geraakt ofzo?
Ik heb een iPhone met 60hz scherm en één met 120hz. En ik moet eerlijk toegeven dat ik heel weinig verschil merk. Pas als ik ze letterlijk naast elkaar leg en vergelijk, dan merk ik een heel klein beetje verschil in het scrollen. Maar dit is bijna zo goed als verwaarloosbaar.PrimusIP schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:12:
[...]
Maar ik heb ook een iphone van het werk met een 60hz scherm en als ik daarop scroll iriteert het me.
En wat betreft 60 VS 120hz? Tja. In normal gebruik merk je het niet en boeit ook niet zo.wel als je er echt op gaat letten natuuk.
Ik vind het vooral heel storend als je dus batterijbesparingsmodus aanzet en je gaat scrollen, merk echt heel duidelijk verschil.4acesNL schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:22:
Ik merk ook dat de verkoop lastig gaat. Hier een splinternieuwe iPhone 13 met bijna 2 jaar aan Apple Care. Lukt gewoon niet.
En wat betreft 60 VS 120hz? Tja. In normal gebruik merk je het niet en boeit ook niet zo.wel als je er echt op gaat letten natuuk.
Maar volgens mij let de een er meer op dan de andere. Ik game bijv ook veel liever op 120hz dan op 60hz, je merkt het enorm in souplesse.
Ik moet zeggen dat ik ze altijd wel prima verkocht krijg, maar ik ben ook makkelijk met verkopen. Ik ga niet zitten leuren voor € 50,- en verkoop hem dan gewoon. Ik zie het ding als gebruikt voor meestal één jaar en dan neem ik weer een verse en maak ik een ander blij met die van mij, wat ook altijd een nagenoeg nieuw toestel is. Of ik dan € 600,- of € 650,- vang, het boeit me echt niet. Gewoon snel weg dat ding als het in de buurt zit.
I don't have dreams, I have goals!!
Heb het idee dat batterijbesparingsmodus nog lager gaat dan 60Hz hoor.. Begint gewoon echt te stotteren dat beeld.rCk schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:29:
[...]
Ik vind het vooral heel storend als je dus batterijbesparingsmodus aanzet en je gaat scrollen, merk echt heel duidelijk verschil.
Maar volgens mij let de een er meer op dan de andere. Ik game bijv ook veel liever op 120hz dan op 60hz, je merkt het enorm in souplesse.
Dat gevoel heb ik ook, echter geeft Apple aan dat het 60Hz zou moeten zijn... Ik geloof hem niet geheelGr4mpyC3t schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:49:
[...]
Heb het idee dat batterijbesparingsmodus nog lager gaat dan 60Hz hoor.. Begint gewoon echt te stotteren dat beeld.

Dan is je prijs gewoon te hoog, ik verkoop hem zo, binnen een week.4acesNL schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:22:
Ik merk ook dat de verkoop lastig gaat. Hier een splinternieuwe iPhone 13 met bijna 2 jaar aan Apple Care. Lukt gewoon niet.
Wat vraag je er voor? Apple Care heeft op de 2ehands markt geen meerwaarde, stop zetten en resterend bedrag terug.
580,- voor de 128gb versie is ook wat aan de hoge kant voor dit toestel. (nieuw 635,-)4acesNL schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:22:
Voor dit toestel moet je tussen de 450 en 480 zitten dan krijg je hem prima verkocht apple care bied geen meerwaarde.
- edit - Nu voor het eerst aan de telefoon e n dan is het dynamische eiland wel handig.
Ik krijg 150,- teruggestort van Apple. Nice!
[ Voor 27% gewijzigd door 4acesNL op 16-02-2024 17:11 ]
Inderdaad. Met zo’n hoge prijs is dat niet vreemd. Het is eerder behoorlijk wereldvreemd dat iemand zo’n hoge prijs voor een tweedehands product vraagt terwijl hetzelfde product nieuw slechts €50 meer kost. Sorry maarLocolau schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:50:
Dat mensen opkijken dat ze hun lang gebruikte iPhones niet verkocht krijgen wanneer ze maar 50 euro onder de prijs van een gegarandeerd nieuw toestel zitten, met garantie en alles verbaast me niets... We blijven Hollanders voor een dubbeltje op de eerste rang dus dat werkt bij spullen verkopen ook zo. Succes met de verkoop!

Vind ik nog steeds te hoog. Ik zou voor een iPhone van 2 generaties oud niet meer dan €300 geven.ErwinJ schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:45:
[...]
580,- voor de 128gb versie is ook wat aan de hoge kant voor dit toestel. (nieuw 635,-)
Voor dit toestel moet je tussen de 450 en 480 zitten dan krijg je hem prima verkocht apple care bied geen meerwaarde.
Daar koop je een Android voor..450,- is prima bedrag hoor..dawg schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:28:
[...]
Vind ik nog steeds te hoog. Ik zou voor een iPhone van 2 generaties oud niet meer dan €300 geven.
Ik kreeg hier op V&A mijn in vrijwel nieuwstaat verkerende Iphone 13 anders niet verkocht hoor voor 450 euro (inclusief vrijwel nieuwe Apple leather case en een extra glazen screenprotector). Dus maar voor een stuk minder verkocht aan Swappie. Die overigens 50 euro minder gaven dan beloofd, omdat ze op mijn telefoon 'lichte krasjes vonden' die er echt niet op zaten toen ik de telefoon opstuurde. Maar da's een ander verhaal.pdavie2311 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 23:07:
[...]
Daar koop je een Android voor..450,- is prima bedrag hoor..
Ik denk dat de tweedehandsmarkt voor Iphones gewoon wat minder is op dit moment. Verzadiging wellicht, ook omdat andere merken smartphones echt niet meer minder zijn dan Apple, en er dus meer concurrentie is.
Swappie is schandalig! Lees dat te vaak dat ze dat flikken. Ik koop elk jaar nieuwe iPhone omdat ik dat leuk vind, hobby! Mijn vorige dus nog geen jaar oud verkoop ik altijd met gemak voor een goede prijs. Wel altijd in Nieuwstaat en batterij boven de 98%. Geen hoofdprijs maar genoeg voor mij om jaarlijks bij te betalen voor een nieuwe. iPhone van 2 jaar of ouder nog nooit verkocht moet ik eerlijk in zijn…Of-Aaargh schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:35:
[...]
Ik kreeg hier op V&A mijn in vrijwel nieuwstaat verkerende Iphone 13 anders niet verkocht hoor voor 450 euro (inclusief vrijwel nieuwe Apple leather case en een extra glazen screenprotector). Dus maar voor een stuk minder verkocht aan Swappie. Die overigens 50 euro minder gaven dan beloofd, omdat ze op mijn telefoon 'lichte krasjes vonden' die er echt niet op zaten toen ik de telefoon opstuurde. Maar da's een ander verhaal.
Ik denk dat de tweedehandsmarkt voor Iphones gewoon wat minder is op dit moment. Verzadiging wellicht, ook omdat andere merken smartphones echt niet meer minder zijn dan Apple, en er dus meer concurrentie is.
Meestal doelen zij dan op haarkrasjes die wij zelf voor het inpakken niet zien omdat wij er hooguit goed met een zaklamp naar kijken. Zij leggen hem onder een professionele wit-blauwe soort operatietafellamp en zien ze dan wél. Op het oog maakt het dan niet zo uit, maar de laklaag is wel beschadigd waardoor de laklaag bij een volgende gebruiker nóg sneller beschadigingen laat zien. Daarom ga ik er dan altijd wel mee akkoord omdat het een plausibel verhaal is.Of-Aaargh schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:35:
[...]
Swappie. Die overigens 50 euro minder gaven dan beloofd, omdat ze op mijn telefoon 'lichte krasjes vonden' die er echt niet op zaten toen ik de telefoon opstuurde.
[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 17-02-2024 11:51 ]
Dat beviel, dus de iPhone 13 Pro Max weer op Marktplaats, verkocht voor eveneens 640 euro op 26 oktober. De iPhone 15-serie kwam 22 september, blijkbaar toen nog wel veel vraag naar de iPhone, want hij stond pas twee dagen online. Toen een iPhone 15 Pro Max besteld. Je krijgt heel veel onzinbiedingen binnen, maar vond het toen nog een nette prijs, en was net wat meer dan bij Sobby of andere partijen.
Valt mij op dat ik vaak mis "klik" op voornamelijk kleine menu items (checkboxjes bijvoorbeeld). Optisch zit mijn vingertop dan over het vakje, maar toch registreert de iPhone de aanraking niet. Pas als ik echt onder de top border van de checkbox zit wordt de aanraking geregistreerd.
Op mijn Android toestel werkt dit anders/beter. Daar wordt de aanrekening fijner voorspeld/herkend. Dit lijkt mij niet 'normaal', ook niet voor een iPhone. Zijn er mensen die dit herkennen?
Is het mogelijk om dit te testen, dan wel opnieuw te kalibreren?
Ik denk dat dit een puntje 'gewenning' is. Ik gebruik al heel lang iPhones en heb totaal geen moeite om heel kleine dingetjes aan te tikken. Als ik de cursor in een tekst moet verzetten (e-mail bijvoorbeeld) dan zit ik meestal in één keer op de juiste plek. Het kan wel.Skupjo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:19:
Ik heb een 15 Pro aangeschafd, komende van een vlot Android toestel.
Valt mij op dat ik vaak mis "klik" op voornamelijk kleine menu items (checkboxjes bijvoorbeeld). Optisch zit mijn vingertop dan over het vakje, maar toch registreert de iPhone de aanraking niet. Pas als ik echt onder de top border van de checkbox zit wordt de aanraking geregistreerd.
Op mijn Android toestel werkt dit anders/beter. Daar wordt de aanrekening fijner voorspeld/herkend. Dit lijkt mij niet 'normaal', ook niet voor een iPhone. Zijn er mensen die dit herkennen?
Je scherm hiervoor calibreren gaat niet voor zover ik weet. Werk er een tijdje mee en ik denk dat je na verloop van tijd steeds beter kunt mikken.
<John O`Mill>
Heb je een voorbeeld van een app of website waar je dit soort checkboxes aantikt?Skupjo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:19:
Ik heb een 15 Pro aangeschafd, komende van een vlot Android toestel.
Hoe dan ook is slechts €50 onder nieuwprijs natuurlijk een beetje belachelijk voor een tweedehands toestel, ongeacht wat de staat van het ding is.pdavie2311 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 23:07:
[...]
Daar koop je een Android voor..450,- is prima bedrag hoor..
Yes: de kleine Cancel button in de zoekfunctie op de settings pagina.Gr4mpyC3t schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:01:
[...]
Heb je een voorbeeld van een app of website waar je dit soort checkboxes aantikt?
Of het kleine kruisje in reclames rechtsboven. In plaats van de reclame wegklikken, open ik vaak de reclame zelf (grr
Gaat beter nu, dus lijkt kwestie van gewenning. Een iPhone verwerkt touch input anders dan mijn eerdere Android telefoon. De iPhone lijkt iets strikter te zijn. Voor mijn gevoel was de touch prediction op Android iets beter. Als ik in de buurt van een klein knopje druk, dan "snapt" (voorspelde) Android dat ik dan waarschijnlijk dat knopje wil aanraken.
Vond het frappant. Nooit last van gehad op mijn laptop met touchscreen of Tesla. Nu wel even wennen dus. Ik word oud
Mijn ervaringen
- Dynamic Island, niets van verwacht maar veel handiger als verwacht met name de muziek-snelkoppeling is fijn en de locatievoorzieningen-pijl (in de auto -> terug naar bv TomTom).
- Action button. Waardeloze optie hadden ze voor mij bij een schuifknop kunnen laten. Totaal overbodige feature
- In de case merk ik totaal geen verschil afgezien van de afgeronde hoeken aan de achterkant. Omdat mijn dochter nu de 13PM heeft in een vergelijkbaar hoesje hebben we wel eens de verkeerde telefoon vast :-)
- Fotocamera, is die beter? Ik merk totaal geen verschil, de 13 PM had al een uitsekende camera. Ik vind de 3x optische zoom van de 13PM zelfs handiger als de 5x zoom van de 15PM
- Accuduur valt een beetje tegen, de 13 was eigenlijk beter in nieuwstaat. Wel heb ik het idee dat hij wel iets beter meegaat als je bv locatievoorziening hebt meedraaien bij bv wandelen. Waarschijnlijk door het efficientere totaalpakket?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat ding is echt iets waar je een usercase voor nodig hebt. In het begin wist ik niet wat ik ermee aan moest. Totdat ik bedacht dat ik overdag meerdere keren de hotspot aan zet om op locatie te werken. Ik moet er nu niet meer aan denken om elke keer te moeten unlocken, controll center erbij halen etc.psy schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:35:
- Action button. Waardeloze optie hadden ze voor mij bij een schuifknop kunnen laten. Totaal overbodige feature
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.