Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Dennisdn schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:00:
[...]

Dat ding is echt iets waar je een usercase voor nodig hebt. In het begin wist ik niet wat ik ermee aan moest. Totdat ik bedacht dat ik overdag meerdere keren de hotspot aan zet om op locatie te werken. Ik moet er nu niet meer aan denken om elke keer te moeten unlocken, controll center erbij halen etc.
Ja maar dan moet je wel weer iets verzinnen als je hem op stil wil zetten. Het is gewoon een vervanging van een bestaande knop die nu weg is. Ik geef toe dat deze oplossing wel flexibeler is.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:00
psy schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:45:
[...]
Ja maar dan moet je wel weer iets verzinnen als je hem op stil wil zetten. Het is gewoon een vervanging van een bestaande knop die nu weg is. Ik geef toe dat deze oplossing wel flexibeler is.
Grootste nadeel vind ik dat je met het schuifje zo gewend was dat je in de zak al kon voelen dat het geluid uit stond. Nu moet ik echt best vaak op de telefoon kijken om zeker te zijn dat het geluid uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:34
Skupjo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:19:
Ik heb een 15 Pro aangeschafd, komende van een vlot Android toestel.

Valt mij op dat ik vaak mis "klik" op voornamelijk kleine menu items (checkboxjes bijvoorbeeld). Optisch zit mijn vingertop dan over het vakje, maar toch registreert de iPhone de aanraking niet. Pas als ik echt onder de top border van de checkbox zit wordt de aanraking geregistreerd.

Op mijn Android toestel werkt dit anders/beter. Daar wordt de aanrekening fijner voorspeld/herkend. Dit lijkt mij niet 'normaal', ook niet voor een iPhone. Zijn er mensen die dit herkennen?
Is het mogelijk om dit te testen, dan wel opnieuw te kalibreren?
Ik ging van een i13PM naar S23U en had dezelfde ervaring. Irriteerde mij er ook mateloos aan, had er vooral last van met het toetsenbord. Uiteindelijk werd het wel beter. Ik ga van de week weer over naar i15PM dus ben benieuwd of ik dan weer dezelfde ervaring heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Dennisdn schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:00:
[...]

Dat ding is echt iets waar je een usercase voor nodig hebt. In het begin wist ik niet wat ik ermee aan moest. Totdat ik bedacht dat ik overdag meerdere keren de hotspot aan zet om op locatie te werken. Ik moet er nu niet meer aan denken om elke keer te moeten unlocken, controll center erbij halen etc.
Dat lijkt me wel handig! Hoe stel je dat in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ashwani schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:59:
[...]

Dat lijkt me wel handig! Hoe stel je dat in?
Heel simpel, deze shortcut maken en aan de knop hangen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVuFpi0_O9bT1t9BlIkDpz3fpX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuwEzo7PIuige0G6KVXaxyXG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Nu online
Dennisdn schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:30:
[...]

Heel simpel, deze shortcut maken en aan de knop hangen :)

[Afbeelding]
Lukt me alleen om een short cut te maken die het aan zet. Maar uitzetten lukt me niet. Kan je die shortcut niet delen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:49
Ashwani schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:27:
[...]

Lukt me alleen om een short cut te maken die het aan zet. Maar uitzetten lukt me niet. Kan je die shortcut niet delen ?
Het is echt niet meer dan wat het is op het plaatje.
Je moet wel “aan/uit” gebruiken, niet alleen “aan”.

Doe eens een screenshot van jouw opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
ik kan enkel aan of uit kiezen, niet aan/uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
The_Bald_Diver schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:42:
ik kan enkel aan of uit kiezen, niet aan/uit
Doe eens een screenshot?

Ik heb de Engelse versie. Ik moet op het woord voor personal hotspot kiezen om te switchen tussen “turn” (NL: zet?) en “toggle” (NL: aan/uit?). Toggle moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik heb per mail een betaalverzoek gekregen van Apple echter nadat ik mijn CC heb ingevoerd en ik op 'Doorgaan naar Controle' klik verandert deze button van kleur maar verder gebeurt er niets :?

Daarna kun deze button ook niet meer aanklikken.

Verschillende browsers geprobeerd maar helpt niet.

Iemand dit wel eens meegemaakt en hopelijk tips ?

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 21-02-2024 10:00 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Nu online
ChrisM schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:45:
[...]

Doe eens een screenshot?

Ik heb de Engelse versie. Ik moet op het woord voor personal hotspot kiezen om te switchen tussen “turn” (NL: zet?) en “toggle” (NL: aan/uit?). Toggle moet je hebben.
Yes is gelukt! Je moet
Op aan drukken en dan kan je dat veranderen naar aan/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Help!!!! schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:59:
Ik heb per mail een betaalverzoek gekregen van Apple echter nadat ik mijn CC heb ingevoerd en ik op 'Doorgaan naar Controle' klik verandert deze button van kleur maar verder gebeurt er niets :?

Wellicht een stomme vraag, maar het betaalverzoek kreeg je wel op basis van een eigen verzoek? :+

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

THE_BASE schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:18:
[...]

Wellicht een stomme vraag, maar het betaalverzoek kreeg je wel op basis van een eigen verzoek? :+
Ja ! (Ivm apple care) :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40

Quakie

quakelen

Best grote stap van 500 naar 1000 cycles..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:56

rCk

Quakie schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:00:
Best grote stap van 500 naar 1000 cycles..
Ik schrok om eerlijk te zijn ook wel van die 500 cycles hoor. Ik zit nu op 50 cycles sinds 15-12-2023. Nu waren het wel 2 actieve maanden (met gebruik van de telefoon op reis voor oa foto's en navigatie).

500 cycles zou dan betekenen dat je na nog geen 2 jaar al aan die 80% zit, dat was met de vorige telefoons ook niet.
Zou dat ook zeker niet verwachten van bijv een 15 Pro Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:27
rCk schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:06:
[...]

Ik schrok om eerlijk te zijn ook wel van die 500 cycles hoor. Ik zit nu op 50 cycles sinds 15-12-2023. Nu waren het wel 2 actieve maanden (met gebruik van de telefoon op reis voor oa foto's en navigatie).

500 cycles zou dan betekenen dat je na nog geen 2 jaar al aan die 80% zit, dat was met de vorige telefoons ook niet.
Zat vanaf twee jaar al in de 80-reeks met vorige iPhones hoor. Vooral in het derde jaar ging het hard achteruit.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
rCk schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:06:
[...]

Ik zat met de 14 Pro ook al op 87% na 1 vol jaar. met ~300 cycles.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Help!!!! schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:59:

@Help!!!!
Weet je wel heel zeker dat dit betaalverzoek van Apple komt? Klik eens op het afzenderadres en zie of het echt van Apple.com komt? Er is de laatste tijd bijzonder veel phishing en malware in omloop en het zal maar net toevallig op een verklaarbaar moment binnenkomen.

Bovendien zou ik mijn CC-gegevens nooit zomaar ergens invullen op een site waar ik alleen terecht kom via een link uit een mail. Dan ga ik zelf wel naar die site (in dit geval dus Apple.com) en zoek daar waar ik die CC-gegevens in kan/moet vullen.

Nu maar hopen dat je niet in een val getrapt bent en dat ze je CC-gegevens (die je zo welwillend afgestaan hebt) ergens fors gaan misbruiken... :X

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Vind het ook wel een bijzonder verhaal. Waarom zou Apple een betaalverzoek sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08
Dennisdn schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:15:
[...]

Grootste nadeel vind ik dat je met het schuifje zo gewend was dat je in de zak al kon voelen dat het geluid uit stond. Nu moet ik echt best vaak op de telefoon kijken om zeker te zijn dat het geluid uit is.
Geluid staat hier al jaren uit! Ideaal!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Gr4mpyC3t schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:48:
[...]

Zat vanaf twee jaar al in de 80-reeks met vorige iPhones hoor. Vooral in het derde jaar ging het hard achteruit.
Ja vanaf, in de 80-reeks. Ca 85% na bijna 3 jaar is niet heel gek vind ik, maar na 2 jaar = 80% = echt niet best.
Vanaf 80% gaan de prestaties zo hard achteruit heb ik ervaren.

Mijn 12 Pro zat volgens mij na 2,5 jaar op 86% namelijk, dat is nog wel te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
rCk schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:09:
[...]

Ja vanaf, in de 80-reeks. Ca 85% na bijna 3 jaar is niet heel gek vind ik, maar na 2 jaar = 80% = echt niet best.
Vanaf 80% gaan de prestaties zo hard achteruit heb ik ervaren.

Mijn 12 Pro zat volgens mij na 2,5 jaar op 86% namelijk, dat is nog wel te overzien.
'
Klopt, onder 80% wordt het echt om te huilen. Ben wel van mening dat het in het derde jaar ook wel eens tijd wordt voor een nieuwe batterij. De kosten die je maakt om het op de officiele manier te laten vervangen zijn ook prima te verantwoorden.

Maar goed, de tijd zal het leren hoe de iPhone 15-serie het vol gaat houden. Ik laad nu standaard op tot 80%. Werkt prima en kom de dag goed door. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hippe Lip schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:11:
[...]

@Help!!!!
Weet je wel heel zeker dat dit betaalverzoek van Apple komt? Klik eens op het afzenderadres en zie of het echt van Apple.com komt? Er is de laatste tijd bijzonder veel phishing en malware in omloop en het zal maar net toevallig op een verklaarbaar moment binnenkomen.

Bovendien zou ik mijn CC-gegevens nooit zomaar ergens invullen op een site waar ik alleen terecht kom via een link uit een mail. Dan ga ik zelf wel naar die site (in dit geval dus Apple.com) en zoek daar waar ik die CC-gegevens in kan/moet vullen.

Nu maar hopen dat je niet in een val getrapt bent en dat ze je CC-gegevens (die je zo welwillend afgestaan hebt) ergens fors gaan misbruiken... :X
&
Dennisdn schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:16:
Vind het ook wel een bijzonder verhaal. Waarom zou Apple een betaalverzoek sturen?
Thx. Blijkbaar werkt het zo met Applecare.... :? :X

Heb via de Apple support app een chat geopend ivm Applecare express replacement. Kort daarna krijg je dan een mail met dat betaalverzoek omdat ze een bedrag op je CC moeten reserveren. Via de link kom je dan op https://supportpayment.apple.com en moet je o.a je adres gegevens verifiëren en betaalgegevens invoeren.

Je kunt die betaling bij mijn weten niet op een andere manier doen of op dezelfde plek terechtkomen door eerst op apple.com in te loggen. Maar misschien vergis ik me.

Die mails komen van een Apple domein (@email.apple.com) waar ik bij eerdere aankopen, die ik direct via de apple website heb gedaan waaronder mijn iphone, in het verleden ook diverse emails heb gekregen.

De website zelf heeft een security certificate van Apple Inc. Daarnaast vermelden ze mijn iphone serienummer en dat kan een random scammer in principe niet weten.

Heb daarna nog tig mailtjes van ze ontvangen, zoveel moeite doet een scammer niet hoor als het geld al binnen is.

Last but not least als je met je reparatienummer inlogt op de officiële Apple site zie je gewoon je case staan met alle relevante gegevens.

Maar het is idd wel wat vaag want mijn gegevens staan gewoon in hun store.

ps: Betalen heb ik overigens kunnen oplossen doordat als ik via mijn telefoon naar de link ging, ik ook de optie Apple Pay kreeg. Heb mijn CC in de Apple Wallet toegevoegd en toen werkte het dus gewoon via Apple Pay.

Anyway, eens dat het proces wat vaag is en de foutjes op hun site ook raar zijn. Bijvoorbeeld er stond al vooringevuld " 's-Gravenhage" echter dan krijg je bij doorklikken een foutmelding en moet je zelf Den Haag invullen 8)7 Die bug / feature was ik overigens al eens eerder bij Apple tegengekomen.

Kortom rommelig maar wel vooralsnog gelukkig gewoon legit.

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 21-02-2024 20:27 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Help!!!! schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:17:
[...]

&

[...]

Thx. Blijkbaar werkt het zo met Applecare.... :? :X

Heb via de Apple support app een chat geopend ivm Applecare express replacement. Kort daarna krijg je dan een mail met dat betaalverzoek omdat ze een bedrag op je CC moeten reserveren. Via de link kom je dan op https://supportpayment.apple.com en moet je o.a je adres gegevens verifiëren en betaalgegevens invoeren.

Je kunt die betaling bij mijn weten niet op een andere manier doen of op dezelfde plek terechtkomen door eerst op apple.com in te loggen. Maar misschien vergis ik me.

Die mails komen van een Apple domein (@email.apple.com) waar ik bij eerdere aankopen, die ik direct via de apple website heb gedaan waaronder mijn iphone, in het verleden ook diverse emails heb gekregen.

De website zelf heeft een security certificate van Apple Inc. Daarnaast vermelden ze mijn iphone serienummer en dat kan een random scammer in principe niet weten.

Heb daarna nog tig mailtjes van ze ontvangen, zoveel moeite doet een scammer niet hoor als het geld al binnen is.

Last but not least als je met je reparatienummer inlogt op de officiële Apple site zie je gewoon je case staan met alle relevante gegevens.

Maar het is idd wel wat vaag want mijn gegevens staan gewoon in hun store.

ps: Betalen heb ik overigens kunnen oplossen doordat als ik via mijn telefoon naar de link ging, ik ook de optie Apple Pay kreeg. Heb mijn CC in de Apple Wallet toegevoegd en toen werkte het dus gewoon.

Anyway eens dat het proces wat vaag is en de foutjes op hun site ook raar zijn. Bijvoorbeeld er stond al vooringevuld " 's-Gravenhage" echter dan krijg je bij doorklikken een foutmelding en moet je zelf Den Haag invullen 8)7 Die bug / feature was ik overigens al eens eerder bij Apple tegengekomen.

Kortom rommelig maar wel vooralsnog gelukkig gewoon legit.
Ja dan heb je hem zelf in gang gezet en klopt het uiteraard :)

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:51
Nu deze IPhone al een tijd op de markt is zijn er vast en zeker ook fijne gebruikerservaringen.

Ik ben aan het kijken voor de 15pro of de pro Max, is de Max de meerwaarde waard en dan heb ik het niet over het grotere scherm deze kan ik zelf invullen.
Ik hoor graag jullie feedback alvast bedankt.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:54
ErwinJ schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:14:
Nu deze IPhone al een tijd op de markt is zijn er vast en zeker ook fijne gebruikerservaringen.

Ik ben aan het kijken voor de 15pro of de pro Max, is de Max de meerwaarde waard en dan heb ik het niet over het grotere scherm deze kan ik zelf invullen.
Ik hoorde wel van iemand die een pro max nam, terwijl hij eigenlijk veel liever een kleinere iPhone zou hebben normaal gesproken. Dat deed hij voor de camera. Dat is naast het formaat het enige verschil tussen die twee modellen.
https://www.apple.com/iphone-15-pro/specs/

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Een betere batterijduur niet te vergeten

• SgtElPotato
  • Nu online
ErwinJ schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:14:

Als je de betere zoom camera (5x ipv 3x) en de betere batterijduur het waard vind zou ik het zeker doen! Is dat niet zo spannend en handzaamheid belangrijker dan zou ik voor de normale Pro gaan.

Zucht...

• ErwinJ
SgtElPotato schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:45:
[...]

Als je de betere zoom camera (5x ipv 3x) en de betere batterijduur het waard vind zou ik het zeker doen! Is dat niet zo spannend en handzaamheid belangrijker dan zou ik voor de normale Pro gaan.
Ik gebruik deze ook voor werk en heb ook 2x sim (1 esim), ik merk dat mijn Iphone13 (niet pro) nu ook sneller leeg is sinds ik dit heb.
Dus batterij duur is belangrijk, aan de andere kant ik heb ruimte om tussendoor op te laden.
3x zoom is leuk maar bied verder geen toegevoegde waarde denk ik voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Gr4mpyC3t schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:15:
[...]

'
Klopt, onder 80% wordt het echt om te huilen. Ben wel van mening dat het in het derde jaar ook wel eens tijd wordt voor een nieuwe batterij. De kosten die je maakt om het op de officiele manier te laten vervangen zijn ook prima te verantwoorden.

Maar goed, de tijd zal het leren hoe de iPhone 15-serie het vol gaat houden. Ik laad nu standaard op tot 80%. Werkt prima en kom de dag goed door. :*)
Ja dat is zeker waar. Ik moet er (vanuit werkgever) 3 jaar mee doen, maar dat is prima te doen eigenlijk.
Ik heb nu de PM, met opladen tot 80% kom ik prima de dag door. Begin overigens eigenlijk nooit de dag met 80%, laadt nooit 's nachts op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Nou de 15pro is besteld toch geen max geworden, leuke deal geregeld en gekregen via Vodafone.
Welke draadloze Magsafe oplader is aan te bevelen ook voor de watch.

Ik ben nooit zo van het draadloos opladen geweest, maar ik begrijp nu dat het niet meer zoveel uitmaakt en het is wel gemakkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
rCk schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Ja dat is zeker waar. Ik moet er (vanuit werkgever) 3 jaar mee doen, maar dat is prima te doen eigenlijk.
Ik heb nu de PM, met opladen tot 80% kom ik prima de dag door. Begin overigens eigenlijk nooit de dag met 80%, laadt nooit 's nachts op.
ik ook maar na 2 jaar laat ik er gewoon een nieuwe batterij inzetten en breng ik de bon binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

ErwinJ schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:14:
Nou de 15pro is besteld toch geen max geworden, leuke deal geregeld en gekregen via Vodafone.
Welke draadloze Magsafe oplader is aan te bevelen ook voor de watch.

Ik ben nooit zo van het draadloos opladen geweest, maar ik begrijp nu dat het niet meer zoveel uitmaakt en het is wel gemakkelijker.
De watch heeft een aparte oplader, die is alleen voor de watch en de watch kun je niet opladen op magsafe.
magsafe is er voor de iPhone en AirPods tot nu toe ;)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Iemand toevallig een idee hoe ik snel mijn contactenlijst kan opschonen. Zie veel oude contacten erin staan namelijk. Ze zijn meegekomen met een Google Contacten-synchronisatie. Daar heb ik ze verwijderd en al, opnieuw ververst, maar ze blijven in de iPhone staan. Heb eigenlijk niet veel zin om ieder contact los aan te tikken, te wijzigen en dan pas te kunnen verwijderen.

Ik zie ze ook niet in mijn web-omgeving staan van iCloud. Hopelijk heeft iemand een snellere manier.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:48
Ik heb gisteravond mijn telefoon laten vallen, helaas twee kleine beschadigingen op de titanium rand. Volgens de support medewerker valt dit niet onder de AppleCare garantie die ik heb. Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
TNSN schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:24:
Ik heb gisteravond mijn telefoon laten vallen, helaas twee kleine beschadigingen op de titanium rand. Volgens de support medewerker valt dit niet onder de AppleCare garantie die ik heb. Heeft iemand hier meer ervaring mee?
Balen natuurlijk, maar je geeft zelf al aan dat het kleine beschadigingen zijn. Die zijn inderdaad niet gedekt door Apple Care.

Even slikken en door zou ik zeggen. Zal nog vaker gebeuren dat je schade aan je iPhone krijgt. Dus al zou je het nu mogen repareren onder Apple Care zou ik dat niet eens doen. Dan blijf je bezig.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:47:
[...]

Balen natuurlijk, maar je geeft zelf al aan dat het kleine beschadigingen zijn. Die zijn inderdaad niet gedekt door Apple Care.

Even slikken en door zou ik zeggen. Zal nog vaker gebeuren dat je schade aan je iPhone krijgt. Dus al zou je het nu mogen repareren onder Apple Care zou ik dat niet eens doen. Dan blijf je bezig.. :?
Dat is toch raar? Dat noemen ze dan cosmetische schade maar als de achterkant van je telefoon een scheur of barst heeft is dat toch ook cosmetische schade? Bij beide gevallen werkt de telefoon nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
TNSN schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:18:
[...]

Dat is toch raar? Dat noemen ze dan cosmetische schade maar als de achterkant van je telefoon een scheur of barst heeft is dat toch ook cosmetische schade? Bij beide gevallen werkt de telefoon nog prima.
Dat vind ik wel meevallen. Een scheur or barst kan je verwonden, zeker toen de achterkant nog echt van glas was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ik heb nu iets heel irritants: als ik mijn iPhone 15 Pro Max aansluit op m'n MacBook Air (2020, intel), dan wordt de USB verbinding steeds verbroken. Ik zie opladen voor 1 seconde, en dan gaat het weer weg. De hele tijd. De laptop geeft ook aan dat ie 1 seconde verbonden is, maar daarna weer weg. Super irritant!
Opladen kan ik wel op een andere manier, maar ik gebruik m'n iPhone regelmatig als camera met de Camo app (Continuatie camera wordt geblokkeerd op m'n werklaptop), en dat werkt alleen via USB. Echt heel erg irritant.
Ik zie op internet wel iets staan over usbd, maar dat lijkt vooral te zijn met Lightning kabels. Maar die oplossing (kill usbd via terminal) werkt ook niet. Andere kabels ook niet. Andere laptop (ook MacBook) werk wel. En m'n iPhone ook al opnieuw geïnstalleerd... werkt ook niet. M'n eigen laptop ook al opnieuw geïnstalleerd.
Iemand nog een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door ChrisM op 24-02-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
ChrisM schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:32:
Ik heb nu iets heel irritants: als ik mijn iPhone 15 Pro Max aansluit op m'n MacBook Air (2020, intel), dan wordt de USB verbinding steeds verbroken. Ik zie opladen voor 1 seconde, en dan gaat het weer weg. De hele tijd. De laptop geeft ook aan dat ie 1 seconde verbonden is, maar daarna weer weg. Super irritant!
Opladen kan ik wel op een andere manier, maar ik gebruik m'n iPhone regelmatig als camera met de Camo app (Continuatie camera wordt geblokkeerd op m'n werklaptop), en dat werkt alleen via USB. Echt heel erg irritant.
Ik zie op internet wel iets staan over usbd, maar dat lijkt vooral te zijn met Lightning kabels. Maar die oplossing (kill usbd via terminal) werkt ook niet. Andere kabels ook niet. Andere laptop (ook MacBook) werk wel. En m'n iPhone ook al opnieuw geïnstalleerd... werkt ook niet. M'n eigen laptop ook al opnieuw geïnstalleerd.
Iemand nog een idee?
Vandaag bij de Apple Store geweest... zij konden het ook niet vinden. Dus ze zeggen: dan moeten we eea gaan vervangen, binnenkort even terugkomen. Ik naar huis, iOS 17.3.1 er op gezet (ipv iOS 17.4), en nu werkt het weer allemaal!
Denk eigenlijk niet dat het per se aan iOS 17.4 lag, maar dat ie gewoon in de war was.. en een volledige herstel heeft geholpen om het te fixen. Maar durf toch niet weer 17.4 te installeren :P Volgende week, heb m'n iPhone even echt nodig deze week.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
ChrisM schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:16:
[...]

Vandaag bij de Apple Store geweest... zij konden het ook niet vinden. Dus ze zeggen: dan moeten we eea gaan vervangen, binnenkort even terugkomen. Ik naar huis, iOS 17.3.1 er op gezet (ipv iOS 17.4), en nu werkt het weer allemaal!
Denk eigenlijk niet dat het per se aan iOS 17.4 lag, maar dat ie gewoon in de war was.. en een volledige herstel heeft geholpen om het te fixen. Maar durf toch niet weer 17.4 te installeren :P Volgende week, heb m'n iPhone even echt nodig deze week.
Wacht even, dus je installeert een beta versie van iOS en gaat dan naar de Apple Store om te vragen wat er aan de hand kan zijn? :P

[ Voor 0% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 25-02-2024 21:34 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:12
@Gr4mpyC3t allemachtig, wij meedenken, maar als de essentie door @ChrisM niet wordt verteld 🙄 |:( , wat kunnen wij er dan mee?!?

Een beetje (….)(dit zelf invullen @ChrisM )…..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
haha Yep, I know, beetje dom. Ik had er ook echt niet aan gedacht dat ik de beta draaide, want hij was zo ontzettend stabiel... zal iets beter opletten volgende keer.
*walk of shame*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
ChrisM schreef op maandag 26 februari 2024 @ 06:03:
haha Yep, I know, beetje dom. Ik had er ook echt niet aan gedacht dat ik de beta draaide, want hij was zo ontzettend stabiel... zal iets beter opletten volgende keer.
*walk of shame*
In ieder geval een oplossing voor je probleem. En door! :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:50
TNSN schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:24:
Dan laat je hem toch nog een keer goed vallen?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:08
robbinonline schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:32:
[...]

Dan laat je hem toch nog een keer goed vallen?
Dan krijg je hem uiteindelijk terug van Apple met nog steeds een beschadigd titanium randje 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
Drials schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:44:
[...]

Dan krijg je hem uiteindelijk terug van Apple met nog steeds een beschadigd titanium randje 😉
Ja, dat dacht ik dus ook. Ik denk niet dat je een nieuwe krijgt bij erge beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
TNSN schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:31:
[...]
Ja, dat dacht ik dus ook. Ik denk niet dat je een nieuwe krijgt bij erge beschadigingen.
Je kunt kiezen: alleen het glas vervangen voor een paar tientjes of voor een meerprijs (rond de 100 euro) een expres replacement met een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
Dennisdn schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:39:
[...]

Je kunt kiezen: alleen het glas vervangen voor een paar tientjes of voor een meerprijs (rond de 100 euro) een expres replacement met een nieuw toestel.
Ik zie het inderdaad, alleen voel ik me wel een beetje bezwaard om mijn iPhone expres kapot te gooien haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
TNSN schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:19:
[...]
Ik zie het inderdaad, alleen voel ik me wel een beetje bezwaard om mijn iPhone expres kapot te gooien haha.
Ik zou het ook niet durven… Maar heb wel eens van vrienden gehoord dat het goed werkt 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:39
Goed nieuws voor alle mensen die naar batterij conditie staren!
https://www.techspot.com/...ttery-lifespan-ahead.html

• Noisyplate
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 22:58
TNSN schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:19:
[...]

Sowieso zul je in de loop van tijd wel meer krasjes krijgen.. toch?
Ik zou me niet echt zorgen maken hierover en als je dat wel doet, misschien investeren in een mooi hoesje, dat is goedkoper dan je apple care eigen risico.

• TNSN
Noisyplate schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:20:
[...]

Sowieso zul je in de loop van tijd wel meer krasjes krijgen.. toch?
Ik zou me niet echt zorgen maken hierover en als je dat wel doet, misschien investeren in een mooi hoesje, dat is goedkoper dan je apple care eigen risico.
Het gaat niet om het geld. Ik ben erg zuinig met mijn spullen en normaliter verkoop ik de telefoon na een jaar zonder echte beschadigingen zoals dit. Een hoesje is voor mij geen optie omdat dit voor mij de beleving een stuk minder maakt. Wel draag ik een screenprotector.

Maar verder heb je gelijk, dit was bound to happen en is het risico van het vak. Niks meer aan te doen helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
screenprotector stukgegaan (Spigen) eraf gehaald zonder dat ik nog eentje had. Gelijk een krasje toen ik m'n sleutels mee in m'n broekzak stak.

g**ver toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:26
Drials schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:44:
[...]

14, 14 plus en de hele 15 lijn hebben (buiten AC+ om) een "korting" op reparatie van scherm en achterkant, waardoor dus een volledig rear system (frame excl, camera en display) niet meer aan de orde komt. Dus je moet idd bij AC+ naar express replacement mikken of in je ongeluk scherm, achterkant glas en dusdanige schade hebben op je midframe OF camera om direct voor vervanging te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moniquegx
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16-04-2024
Hoi, ik zou graag iets willen vragen over de iPhone 15. Ik heb deze een paar weken gekocht maar het opladen lukt niet helemaal zoals ik zou willen. Als ik het geoptimaliseerd opladen en de 80% limiet uitzet (dus dan klik ik op ‘Geen’) dan lijkt mij dat de iPhone tot 100% zou moeten opladen. Maar op een of andere manier stopt hij bijna altijd bij exact 80%. Heel soms gaat hij wel door tot 100% maar bijna nooit.

Nu dacht ik in eerste instantie dat het aan deze iPhone lag. Ik heb Apple gebeld en omdat ik nog binnen de 14 dagen zat mocht ik hem omruilen. Dat heb ik nu gedaan maar deze iPhone heeft weer hetzelfde probleem.

Ik blijf het heel raar vinden dat als ik alle optimalisatie uitzet hij alsnog stopt bij 80%. Ik kan hem dan alleen tot 100% krijgen als ik bij 80% de oplader er even uithaal en opnieuw erin stop. Ook al andere opladers geprobeerd, gereset etc.

Heeft hier iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Vanochtend weer Apple gebeld en zij vertelden mij dat een nieuwe functie van de iPhone 15 is dat deze stopt met opladen bij exact 80% als hij te warm wordt. Nu heb ik niet het idee dat hij warm wordt. Ook heb ik hem eens een keer opgeladen vanaf ergens in de 60% en lijkt me dat hij voor dat kleine stukje niet zo warm kan worden.

Voor nu vind ik het niet erg als hij maar tot 80% kan want daar red ik het ook lang genoeg mee. Maar baal gewoon van het idee dat het niet kan als ik hem wel een keer tot 100% wil opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:26
moniquegx schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:18:
Hoi, ik zou graag iets willen vragen over de iPhone 15. Ik heb deze een paar weken gekocht maar het opladen lukt niet helemaal zoals ik zou willen. Als ik het geoptimaliseerd opladen en de 80% limiet uitzet (dus dan klik ik op ‘Geen’) dan lijkt mij dat de iPhone tot 100% zou moeten opladen. Maar op een of andere manier stopt hij bijna altijd bij exact 80%. Heel soms gaat hij wel door tot 100% maar bijna nooit.

Nu dacht ik in eerste instantie dat het aan deze iPhone lag. Ik heb Apple gebeld en omdat ik nog binnen de 14 dagen zat mocht ik hem omruilen. Dat heb ik nu gedaan maar deze iPhone heeft weer hetzelfde probleem.

Ik blijf het heel raar vinden dat als ik alle optimalisatie uitzet hij alsnog stopt bij 80%. Ik kan hem dan alleen tot 100% krijgen als ik bij 80% de oplader er even uithaal en opnieuw erin stop. Ook al andere opladers geprobeerd, gereset etc.

Heeft hier iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Vanochtend weer Apple gebeld en zij vertelden mij dat een nieuwe functie van de iPhone 15 is dat deze stopt met opladen bij exact 80% als hij te warm wordt. Nu heb ik niet het idee dat hij warm wordt. Ook heb ik hem eens een keer opgeladen vanaf ergens in de 60% en lijkt me dat hij voor dat kleine stukje niet zo warm kan worden.

Voor nu vind ik het niet erg als hij maar tot 80% kan want daar red ik het ook lang genoeg mee. Maar baal gewoon van het idee dat het niet kan als ik hem wel een keer tot 100% wil opladen.
Heb je de optimalisatie uitgezet en daarna enkele nachten achter elkaar volledig laten opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moniquegx
sigmundfreund schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:20:
[...]

Heb je de optimalisatie uitgezet en daarna enkele nachten achter elkaar volledig laten opladen?
Ik laad hem eigenlijk ‘s nachts nooit op, eigenlijk altijd overdag en vaak ‘s avonds. Heb de optimalisatie bij de nieuwe meteen uitgezet vorige week zaterdag toen ik hem kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ik las het stukje betreft het laden, hier zou ik wel eens over willen sparren wat nou wijsheid of een feit is om de levensduur van de accu zo goed mogelijk te houden.
Overal lees je verschillende "aannames" temminste zo lees ik het.

Dit is mijn laadcyclus van de IPhone 15pro:

Midweeks einde dag heb ik tussen de 45% en 25% over en ligt ongeveer vanaf 22.30 op de draadloze tot 06.00.
Weekends einde dag heb ik tussen de 65% en 45% over en ligt ongeveer vanaf 23.30/00 op de draadloze tot 08.00/30.

Verder gebruik ik hem door de week voor navigatie, afstanden verder dan 30min rijden steek ik deze nu automatische in de usb lader van de auto. (is een gewoonte)

Alle toeters en bellen staan gewoon aan op de 15, er staat niets aan om batterij te besparen en dat wil ik ook niet.

Ik hoor graag jullie feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Is het niet zo dat vooral boven de 80% laden belastend is :?

Dus wellicht beter om tussendoor wat bij te laden dan elke nacht tot 100%

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:21:
[...]

Dat vind ik wel meevallen. Een scheur or barst kan je verwonden, zeker toen de achterkant nog echt van glas was.
En scheur of barst kan ook gevolgen hebben voor de waterdichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:33:
^
Is het niet zo dat vooral boven de 80% laden belastend is :?

Dus wellicht beter om tussendoor wat bij te laden dan elke nacht tot 100%
Volgens mij is langdurig op 100% laden slecht. Je kunt toch instellen dat hij oplaadt tot 85% en dan ongeveer 2 uur voordat je opstaat, verder naar 100. Dan begin je met 100% maar hij heeft niet lang op 100 staan te pompen. Voordat dit werkt heb je wel paar dagen nodig om het toestel de kans te geven je slaapritme te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2024 @ 23:15:
[...]

Volgens mij is langdurig op 100% laden slecht. Je kunt toch instellen dat hij oplaadt tot 85% en dan ongeveer 2 uur voordat je opstaat, verder naar 100. Dan begin je met 100% maar hij heeft niet lang op 100 staan te pompen. Voordat dit werkt heb je wel paar dagen nodig om het toestel de kans te geven je slaapritme te leren
Dit is ook volgens mij wat geoptimaliseerd opladen moet zijn.
Ik heb er nooit op gelet eigenlijk, en eerlijk gezegd heb ik dit altijd al gedaan.

Na 2 jaar zit ik dan rond de 92% maximum capaciteit batterij conditie, ik ben dus gewoon aan het kijken of het beter kan ook omdat ik door de week een intensieve gebruiker ben voornamelijk vanwege mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:54
Wat is eigenlijk slechter voor de accu? Laden tot 100% of ontladen tot 0%?

Ik heb namelijk met laden tot 80% dat ik soms de dag nét niet haal en met 100% laden eigenlijk altijd wel en vaak nog 50% over. 's avonds.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik laad al jaren mijn iPhones (elk jaar de nieuwe) op wanneer en hoe IK dat wil. Voornamelijk draadloos.

Gebruik nooit enige vorm van oplaad optimalisatie, dus gewoon direct naar 100%.

Heb nog nooit een iPhone overgedragen aan een nieuwe eigenaar met een battery health van 98% of lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mijn 12 Pro Max heb ik nu ruim 3 jaar, maar na 2 jaar moest ik de accu al laten vervangen bij Amac (stond op 84%). Nu, 1 jaar later staat de maximumcapaciteit op 85%. Dat vind ik wel merkwaardig!

Misschien is het tijd voor een upgrade, maar ik denk dat ik nog even wacht op de 16-serie. Een 15 Plus zou ook een leuke upgrade zijn en zo hoef ik een stuk minder bij te betalen.

[ Voor 32% gewijzigd door syltheboy op 14-03-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:52
syltheboy schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:38:
Mijn 12 Pro Max heb ik nu ruim 3 jaar, maar na 2 jaar moest ik de accu al laten vervangen bij Amac (stond op 84%). Nu, 1 jaar later staat de maximumcapaciteit op 85%. Dat vind ik wel merkwaardig!

Misschien is het tijd voor een upgrade, maar ik denk dat ik nog even wacht op de 16-serie. Een 15 Plus zou ook een leuke upgrade zijn en zo hoef ik een stuk minder bij te betalen.
Waarom moest je de accu laten vervangen dan? 84% capaciteit valt toch wel mee (afhankelijk van aantal cycles natuurlijk), of was het een "binnen garantie" gevalletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
olafmol schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:42:
[...]

Waarom moest je de accu laten vervangen dan? 84% capaciteit valt toch wel mee (afhankelijk van aantal cycles natuurlijk), of was het een "binnen garantie" gevalletje?
Ik moet zeggen dat mijn 14 Pro bij 86% al aardig wat 'juice' had verloren en dat ik dat wel dagelijks merkte in de duur en met welk percentage ik de dag eindigde.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
syltheboy schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:38:

Ik zou wachten op de 16-serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
olafmol schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:42:
[...]

Dat wilde ik zelf. Ik merkte namelijk dat de batterijduur een stuk minder was geworden, zoals @SgtElPotato ook al aangaf. Daarnaast heb ik het net laten doen voordat er een prijsverhoging voor batterijvervanging aankwam bij Apple.

Nog eens een batterijvervanging ga ik niet doen denk ik, ondanks dat er nog niks mis is met dit toestel.

[ Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 14-03-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
_Bailey_ schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:34:

Heb nog nooit een iPhone overgedragen aan een nieuwe eigenaar met een battery health van 98% of lager.
Ik ook niet na 1 jaar, maar erna is het een ander verhaal.
Mijn 13 was gezakt na 2 jaar op 93% terwijl mijn 11 dan pas op 96% zat.

Er zit dus veel verschil in waarschijnlijk heeft dit ook te maken met het dagelijks gebruik naar verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:52
ErwinJ schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:37:
[...]

Ik ook niet na 1 jaar, maar erna is het een ander verhaal.
Mijn 13 was gezakt na 2 jaar op 93% terwijl mijn 11 dan pas op 96% zat.

Er zit dus veel verschil in waarschijnlijk heeft dit ook te maken met het dagelijks gebruik naar verloop van tijd.
Zeker, het aantal cycles en hoevaak/wanneer je oplaadt heeft impact. Bv mijn iPhone Mini 13 heeft nu 84% max capacity. Wordt dagelijks opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Hoe betrouwbaar is Belsimpel met het leveren van iPhones? Ik zie een iPhone 15 voor 547 euro i.c.m. Odido 2-jarig abonnement. 20 GB voor 17,50. Zijn het refurbished iPhones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

handoff schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 23:39:
Hoe betrouwbaar is Belsimpel met het leveren van iPhones? Ik zie een iPhone 15 voor 547 euro i.c.m. Odido 2-jarig abonnement. 20 GB voor 17,50. Zijn het refurbished iPhones?
https://nl.trustpilot.com/review/odido.nl

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 19:19
handoff schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 23:39:
https://nl.trustpilot.com/review/www.belsimpel.nl
Nee, het zijn nieuwe telefoons. Er is een actie gaande. En Belsimpel wil wel eens telefoons uit grijze import leveren (niet officieel voor de NL markt bedoeld, maar ze hebben dan ergens anders in bv. Oost-Europa een partij goedkoper ingekocht), maar met de Iphone is dat verder geen probleem, alle toestellen voor de EU zijn identiek.
Belsimpel sjoemelt ook wel eens met beschikbaarheid. Er staat dan dat een toestel op voorraad is ("vandaag besteld, morgen in huis"), maar nadat je besteld hebt is de levertijd ineens een week of zo. Ik vermoed dat het toestel dan op voorraad is bij die Oost-Europese leverancier.

[ Voor 19% gewijzigd door Of-Aaargh op 17-03-2024 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of-Aaargh schreef op zondag 17 maart 2024 @ 07:32:
[...]

https://nl.trustpilot.com/review/www.belsimpel.nl
Nee, het zijn nieuwe telefoons. Er is een actie gaande. En Belsimpel wil wel eens telefoons uit grijze import leveren (niet officieel voor de NL markt bedoeld, maar ze hebben dan ergens anders in bv. Oost-Europa een partij goedkoper ingekocht), maar met de Iphone is dat verder geen probleem, alle toestellen voor de EU zijn identiek.
Belsimpel sjoemelt ook wel eens met beschikbaarheid. Er staat dan dat een toestel op voorraad is ("vandaag besteld, morgen in huis"), maar nadat je besteld hebt is de levertijd ineens een week of zo. Ik vermoed dat het toestel dan op voorraad is bij die Oost-Europese leverancier.
Volgens mij grijze import alleen bij losse toestellen. Met abo niet. Overigens bestel ik al jaren via Belsimpel en nog nooit problemen gehad. Altijd netjes afspraken nagekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:27
moniquegx schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:18:

Ik heb precies hetzelfde. Ik wil gewoon zelf uitmaken of ik tot 100% wil laden. Als ik tot 80 wil dan zou ik die optie wel gebruiken. Ik heb ook al meerdere cases gelogd bij apple, maar behalve een link naar een subforum van apple waar het probleem beschreven wordt is het advies te wachten op een software update die het moet fixen.

Heel slecht hoor. Als het voor einde fabrieksgarantie niet opgelost is ga ik hem alsnog retourneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moniquegx
Erik11 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:05:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Ik wil gewoon zelf uitmaken of ik tot 100% wil laden. Als ik tot 80 wil dan zou ik die optie wel gebruiken. Ik heb ook al meerdere cases gelogd bij apple, maar behalve een link naar een subforum van apple waar het probleem beschreven wordt is het advies te wachten op een software update die het moet fixen.

Heel slecht hoor. Als het voor einde fabrieksgarantie niet opgelost is ga ik hem alsnog retourneren.
Ik heb inmiddels een soort oplossing gevonden. Ik heb Apple gebeld en zij gaven aan dat het kon komen doordat de iPhone te warm werd met opladen dus dat ik kon proberen te laden zonder hoesje. Ik dacht eerst dat dit werkte maar toch niet. Na ontzettend veel combinaties van verschillende kabels/stekkers uit te proberen ben ik er achtergekomen dat het probleem aan de stekker ligt. Ik heb tijdelijk een Samsung stekker van iemand anders geprobeerd en daar had ik geen problemen mee en kon ik wel laden tot 100%. Hetzelfde geld voor mijn oude iPhone stekker (had een extra nieuwe gekocht maar mijn oude deed het nog wel). Blijft het allemaal wel heel raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
moniquegx schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:14:
[...]

Ik heb inmiddels een soort oplossing gevonden. Ik heb Apple gebeld en zij gaven aan dat het kon komen doordat de iPhone te warm werd met opladen dus dat ik kon proberen te laden zonder hoesje. Ik dacht eerst dat dit werkte maar toch niet. Na ontzettend veel combinaties van verschillende kabels/stekkers uit te proberen ben ik er achtergekomen dat het probleem aan de stekker ligt. Ik heb tijdelijk een Samsung stekker van iemand anders geprobeerd en daar had ik geen problemen mee en kon ik wel laden tot 100%. Hetzelfde geld voor mijn oude iPhone stekker (had een extra nieuwe gekocht maar mijn oude deed het nog wel). Blijft het allemaal wel heel raar vinden.
Het is wel een logische verklaring op zich. Vanaf 80% moet er veel meer energie in gepropt worden en dus ook meer hitte. Als de lader en of kabel die energie niet kan leveren dan komt er ook niets meer bij.

Heb je een officiële Apple kabel en lader gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:27
moniquegx schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:14:
[...]

Goed dat je wat dingen geprobeerd hebt, maar eigenlijk zou het niet moeten hoeven natuurlijk. Ik gebruik zelf de OEM lader + kabel en soms de lader van de macbook. Ik ga ook maar eens testen, want van apple zelf verwacht ik geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Zelf vaak iPhones via Belsimpel besteld en altijd keurig afspraak nagekomen en op 1x na Nederlands toestel ontvangen. Ze hebben ook een ruim retour termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 19:19
elaho schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 22:17:
Zelf vaak iPhones via Belsimpel besteld en altijd keurig afspraak nagekomen en op 1x na Nederlands toestel ontvangen. Ze hebben ook een ruim retour termijn.
Ik heb ook regelmatig besteld bij Belsimpel, en in zeker driekwart van de gevallen hielden ze zich niet aan de beloofde levertijd en bleek 'op voorraad' niet echt op voorraad te zijn en duurde het minimaal een aantal dagen langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:48
ik twijfel om van een android naar iphone te gaan. nu is het van een Xiaomi 12t. en dan twijfel ik voor de gewone 15. die is wat kleiner.
ik weet dat het opladen langzamer zal gaan en de batterijduur iets minder zal worden. Maar is die 60 hrz zo een grote achteruitgang? Zijn er meer mensen die dit hebben gedaan? besturingssysteem war wil ik niet. daar ben ik wel uit dat het niet heel veel uitmaakt in mijn ogen.

de pro vind ik dan wel weer te duur voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Hoe reinigen jullie de oplaadpoort. Ik merk dat de usb-c stekker er lichtjes schuin in zit, dus er is weer brokzakstofprut in terecht gekomen.

Bij de vorige met lightning (prachtige poort trouwens, zeer robuust), had ik geen enkel probleem om met een tandenstoker (hout/isolator), ofwel met de telefoon volledig uit, met een paperclip alle stof eruit te pulken.

Nu met usb-c, met een "male in female" connector, dat plaatje in het midden, vind ik het een stuk lastiger bedenken hoe ik dat stof er uit krijg. Ik wil absoluut de poort niet mollen, want die heb ik nodig voor de auto (laden, audio, ...) en gemakkelijk overzetten van foto's en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:57
gupfishy schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 07:19:
ik twijfel om van een android naar iphone te gaan. nu is het van een Xiaomi 12t. en dan twijfel ik voor de gewone 15. die is wat kleiner.
ik weet dat het opladen langzamer zal gaan en de batterijduur iets minder zal worden. Maar is die 60 hrz zo een grote achteruitgang? Zijn er meer mensen die dit hebben gedaan? besturingssysteem war wil ik niet. daar ben ik wel uit dat het niet heel veel uitmaakt in mijn ogen.

Waarom zou je dan überhaupt overstappen? Als het operating system en daarbij behorende Apple ecosysteem voor jou niet belangrijk is dan zou ik gewoon voor veel minder geld een nieuwe Android telefoon aanschaffen.
Zelf zit ik in een lock-in met gezin met allemaal iPhone, Mac, iPads, Airtags etc dus heb eigenlijk geen keuze. Maar als je die wel hebt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moniquegx
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:04:
[...]

Het is wel een logische verklaring op zich. Vanaf 80% moet er veel meer energie in gepropt worden en dus ook meer hitte. Als de lader en of kabel die energie niet kan leveren dan komt er ook niets meer bij.

Heb je een officiële Apple kabel en lader gebruikt?
Ja ik heb de kabel gebruikt die bij de nieuwe iPhone zat. De stekker waarbij het opladen niet goed lukte was een nieuwe iPhone stekker uit de winkel. De stekker waarbij het opladen wel goed lukt is een oude iPhone stekker die ik al heel lang gebruikte (ga er vanuit dat dit ook een Apple stekker was). En met de combinatie iPhone kabel en Samsung stekker had ik ineens ook geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gupfishy schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 07:19:

Voor de meeste overstappers is volgens mij het besturingssysteem de reden omdat dat juist wél veel uitmaakt. Ik zou dat eerst een testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:48
Beetje verder ingelezen en lees vooral dat er weinig te wijzigen is (goed punt) en het dus soepel en altijd goed werkt. Dus niet de ellende van apps die zomaar gekilled worden (horloge app bijv)
Heb op filmpjes.ook wel gezien hoe soepel het werkt.
Gaat toch meer kriebel voor iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
moniquegx schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:34:
[...]

Ja ik heb de kabel gebruikt die bij de nieuwe iPhone zat. De stekker waarbij het opladen niet goed lukte was een nieuwe iPhone stekker uit de winkel. De stekker waarbij het opladen wel goed lukt is een oude iPhone stekker die ik al heel lang gebruikte (ga er vanuit dat dit ook een Apple stekker was). En met de combinatie iPhone kabel en Samsung stekker had ik ineens ook geen problemen meer.
Heb je nog garantie op de oplader? Je kan het altijd even bij Apple proberen. Zou me niets verbazen dat je vanuit coulance een nieuwe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:58
Op mijn 11 pro kreeg ik bij 20% batterij percentage de vraag of ik de batterij spaarstand wilde inschakelen.
Op mijn 15 pro Max krijg ik deze vraag nooit, het batterij icoontje wordt gewoon rood.

Ik heb uiteraard gegoogled en kom vanalles tegen over het maken van shortcuts, echter kreeg ik de vraag bij mijn 11 pro vanzelf op 20%.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:24
JimmyJoness schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:35:
Op mijn 11 pro kreeg ik bij 20% batterij percentage de vraag of ik de batterij spaarstand wilde inschakelen.
Op mijn 15 pro Max krijg ik deze vraag nooit, het batterij icoontje wordt gewoon rood.

Ik heb uiteraard gegoogled en kom vanalles tegen over het maken van shortcuts, echter kreeg ik de vraag bij mijn 11 pro vanzelf op 20%.

Iemand enig idee wat ik fout doe?
Ja dit kan je doen via de Shortcuts (Opdrachten) app.
Dan op automatiseringen klikken onderaan. Het percentage kan je zelf aanpassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbtYwH8eV6uEgyU-4L8_HjbHaP4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QhYF2SlMwpiCyt8SQ5o7WpXv.png?f=fotoalbum_large

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theiphoned
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-11-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door Theiphoned op 26-03-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theiphoned
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-11-2024
Amos_x schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 07:28:
Hoe reinigen jullie de oplaadpoort. Ik merk dat de usb-c stekker er lichtjes schuin in zit, dus er is weer brokzakstofprut in terecht gekomen.

Bij de vorige met lightning (prachtige poort trouwens, zeer robuust), had ik geen enkel probleem om met een tandenstoker (hout/isolator), ofwel met de telefoon volledig uit, met een paperclip alle stof eruit te pulken.

Nu met usb-c, met een "male in female" connector, dat plaatje in het midden, vind ik het een stuk lastiger bedenken hoe ik dat stof er uit krijg. Ik wil absoluut de poort niet mollen, want die heb ik nodig voor de auto (laden, audio, ...) en gemakkelijk overzetten van foto's en dergelijke.
Ik zou het zelf niet met tandenstokers of iets doen maar als je dat toch wilt en je het met iets anders wilt doen kan je het ook proberen met bijvoorbeeld de achterkant van een naald. Persoonlijk zou ik na de winkel gaan waar je het hebt gekocht en het laten doen maar goed dan moet er wel een fysieke winkel zijn. Overigens voor de momenten dat je er geen kabel in hebt zitten zijn er ook dopjes voor te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:58
Kapitein187 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 20:13:
[...]

Ja dit kan je doen via de Shortcuts (Opdrachten) app.
Dan op automatiseringen klikken onderaan. Het percentage kan je zelf aanpassen.
[Afbeelding]
Top! Gelukt! (Blijft apart dat m’n 11 pro t vanzelf deed :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Amos_x schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 07:28:

Als je niet laadt een usb-plug er in. Of draadloos laden en altijd een usb-plug gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:21
Ik was afgelopen weekend een nachtje weg en had toen mijn iPad pro 11inch 2018 mee. De had ik middels onderstaande usb dongle aan een hdmi kabel en tv gehangen. Ik kreeg toen zoals verwacht een kopie van de iPad op de tv te zien (inclusief grote zwarte balken aan de zijkant ivm de resolutie).

Ik wilde een film kijken via de Prime app en tot mijn verbazing ging de film over het volledige beeld.

Nu vraag ik mij af of de iPhone 15 (pro) dit ook kan met deze dongle. Ik heb echter zelf alleen een iPhone 14 pro en kan dit dus niet testen. Is er iemand die dit al eens getest heeft? Dat zou ideaal zijn voor een korte reis :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

hk12nl schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:33:
Ik was afgelopen weekend een nachtje weg en had toen mijn iPad pro 11inch 2018 mee. De had ik middels onderstaande usb dongle aan een hdmi kabel en tv gehangen. Ik kreeg toen zoals verwacht een kopie van de iPad op de tv te zien (inclusief grote zwarte balken aan de zijkant ivm de resolutie).

Ik wilde een film kijken via de Prime app en tot mijn verbazing ging de film over het volledige beeld.

Nu vraag ik mij af of de iPhone 15 (pro) dit ook kan met deze dongle. Ik heb echter zelf alleen een iPhone 14 pro en kan dit dus niet testen. Is er iemand die dit al eens getest heeft? Dat zou ideaal zijn voor een korte reis :)
Mijn 15 PM gaat altijd full screen als ik hem aansluit via USB-C naar TV

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:21
CoolHead621 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:58:
[...]

Mijn 15 PM gaat altijd full screen als ik hem aansluit via USB-C naar TV
Cool, thx. Nog weer een goede reden om over te stappen van de 14 naar de 15 :p

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Volgens mij is het ook afhankelijk van de app. Ik hang wel eens mijn iPad Pro 2018 via de Apple USB-C naar HDMI stekker (van Apple zelf) aan mijn tv. De F1 TV Pro app laat zwarte balken zien, terwijl de Plex app wel full-screen gaat.
Pagina: 1 ... 68 ... 77 Laatste