timt1996 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:03:
Ik ben nog ontzettend aan het twijfelen tussen de 15 Pro en de 15 Pro Max. Momenteel gebruik ik nog een 8 Plus, welke na al die jaren wel toe is aan vervanging. Aan de ene kant lijkt het mij wel weer fijn om een kleiner formaat iPhone te hebben, maar aan de andere kant heeft de Pro Max een betere batterij en een scherm dat qua breedte meer in de buurt komt van de 8 Plus. Anderzijds ben ik dan ook weer bang dat de Pro Max lastiger met één hand te bedienen is, doordat het meer scherm heeft dan mijn huidige 8 Plus. Zijn er hier mee die de overstap van een 7/8 Plus hebben gemaakt?
Ik ben van de 8 Plus naar de 15 Pro Max gegaan. Qua “handelbaarheid” voelen die bij mij net hetzelfde aan: de Pro Max is iets dikker, maar gek genoeg lijkt het alsof dat millimetertje smaller dat perfect compenseert.
Maar op zich lever je geen pixels in door naar de 15 Pro te gaan. Dat was trouwens mijn oorspronkelijke plan, maar ik wou sowieso een 256GB model en dan vond ik de 15 Pro Max meer z’n geld waard.
Overigens: ik vrees dat ik (nog) in het kamp zit die TouchID wel mist om m’n telefoon. FaceID werkt geweldig, daar niet van, en ik gebruik het met alle plezier op m’n Ipad Pro. Maar mijn telefoon ligt vaak “wat verderop” op de tafel, en mijn 8 Plus ontgrendelde ik gewoon door mijn vinger erop te leggen. Nu moet ik hem oppakken of erover gaan hangen, en dat is toch meer moeite. Ik begreep bij introductie niet waarom sommigen daarover sakkerden, maar nu snap ik het wel. Ik neem aan dat ik het uiteindelijk wel gewoon zal worden.
(Mijn ipad gebruik ik met toetsenbord, dus die staat wél naar mij gekanteld)