Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:38
Rivanov schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:59:
@Amos_x @Grin Als ik een tip mag geven. Hou het geld dat de A-mac vraagt voor de Belkin incl. plakken in je zak en koop de Spigen Glas.tR EZ Fit.

Het heet niet voor niets EZ.. ;)
Mijn ervaring is dat deze protector(Spigen) meer edge to edge is waardoor niet iedere case gebruikt kan worden (eigen ervaring).
En ten tweede schitterd deze protector zo enorm dat deze in de auto met wat zonnig weer erg slecht leesbaar is. Daar had ik eerder met de Belkin geen last van.

Wel valt mij op dat iedere protector in de loop der tijd minder makkelijk vetvrij te maken is en eigenlijk meer een soort koekenpan begint te worden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
Toppe schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:14:
[...]

Sowieso geen wireless charging in een auto als je het mij vraagt. Het laadt traag. 1 keer te hard er bocht door en hij stopt meteen met laden
Bijna twee jaar rijd ik toch zo rond met zelf geprinte MagSafe houder. Hij is er nog nooit vanaf gevallen, ook niet bij een kleine aanrijding

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:49
timt1996 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:03:
Aan de ene kant lijkt het mij wel weer fijn om een kleiner formaat iPhone te hebben
Goh, ik twijfel hier ook nog... heb nu nog een XS Max en die is 6.5" en kleiner zou ik toch absoluut niet meer willen.

Twijfel is hier dus eerder tussen een 15 Plus of 15 Pro Max en ik weet niet of die laatste z'n meerkost - so ie so al dubbel bij Apple - wel waard is (zeker nu ik lees dat het ding enorm warm wordt en men een software update gaat doen om dit op lossen... snelheid beperken met andere woorden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:43
Stopmerkbord schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:27:
[...]
Andere vraag: Is er iemand die weet hoe je HEIF lossless naar jpeg kan converteren zonder reductie in kwaliteit? Is hier een appje voor misschien?
Als je een Mac gebruikt kan je het vanuit de Photos app doen, je kan daar bij Export kiezen kiezen tussen Export Photo (dat is dan in JPG formaat) en Export Unmodified Original (HEIF).
Beter dan dat wordt het niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:44
r2504 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:09:
[...]

Goh, ik twijfel hier ook nog... heb nu nog een XS Max en die is 6.5" en kleiner zou ik toch absoluut niet meer willen.

Twijfel is hier dus eerder tussen een 15 Plus of 15 Pro Max en ik weet niet of die laatste z'n meerkost - so ie so al dubbel bij Apple - wel waard is (zeker nu ik lees dat het ding enorm warm wordt en men een software update gaat doen om dit op lossen... snelheid beperken met andere woorden).
Of toch niet?
According to the report, Apple will not be reducing the performance of the A17 Pro chip as part of the temperature-related bug fix. Apple also said the issue is not a safety risk and will not impact the long-term performance of affected iPhones.
https://www.macrumors.com...phone-15-pro-overheating/

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 11:55
Wat is 120 hz toch ongelovelijk fijn. Net overgestapt van een iPhone 11 naar een 15 Pro. Echt een merkbare feature zeg.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:38
Zou kunnen...ik kan het artikel alleen niet lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdW-
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 28-07 21:37
Ben ik de enigste met een 15 Pro die ontzettend last heeft van battery drain?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:36
Komt zeer mooi geluid uit de 15 Pro Max, beste wat ik heb gehoord uit een mobieltje…

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MvdW- schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:12:
Ben ik de enigste met een 15 Pro die ontzettend last heeft van battery drain?
Wel de enige die de laatste 20 pagina’s niet gelezen heeft dan :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
r2504 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:09:
[...]

Ik heb de plus en wordt er heel vrolijk van een veel beter accuduur dan mijn oude en hij wordt niet warm
Als de extra opties die je mer pro max je geen voordeel op leveren dan lekker voor de plus gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

bing69 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:09:
[...]

Bijna twee jaar rijd ik toch zo rond met zelf geprinte MagSafe houder. Hij is er nog nooit vanaf gevallen, ook niet bij een kleine aanrijding
Ik heb het over een Qi lader waarbij het toestel los op de inductie ring ligt.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 06:38:
[...]

Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit echt een issue is. Vrijwel elke auto heeft daar iets van rubber oid overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 06:44:
[...]

Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit echt een issue is. Vrijwel elke auto heeft daar iets van rubber oid overheen.
Nou verschillende auto’s gereden en het is het allemaal net niet. Ze moeten 1000 modellen ondersteunen dus hij zit precies in het midden.

En dan rubber matje is al snel 2mm dik, plus eventueel hoesje en nog eens een lader die onder het plastic verwerkt zit zorgt voor een gevoelige combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:43
rmk_ schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Altijd weer dat gezeur over de prijs van een Apple toestel. Alsof ze compleet vergeten dat een Samsung Ultra ook boven de €1000 kost. Ga je voor één die ook nog eens dichtvouwt zit je al boven de €2000 en die kun je met je nagel al het scherm van stuk maken.
Overdrijven is ook een vak. als je in de pricewatch had gekeken zie je dat de prijs van de Samsung Ultra op het niveau van de gewone 15 zit, en de vouwbare Flip is qua prijs vergelijkbaar met wat de gewone 13 op dit moment doet.
Maar inderdaad, de grote Samsung Fold is schreeuwend duur. Namelijk bijna net zo duur als een Iphone 15 Pro Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:05:
[...]

Nou verschillende auto’s gereden en het is het allemaal net niet. Ze moeten 1000 modellen ondersteunen dus hij zit precies in het midden.

En dan rubber matje is al snel 2mm dik, plus eventueel hoesje en nog eens een lader die onder het plastic verwerkt zit zorgt voor een gevoelige combinatie
Ken dit probleem niet echt eigenlijk maar er zal ongetwijfeld een gemiddelde gekozen moeten worden inderdaad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:22:
[...]

Overdrijven is ook een vak. als je in de pricewatch had gekeken zie je dat de prijs van de Samsung Ultra op het niveau van de gewone 15 zit, en de vouwbare Flip is qua prijs vergelijkbaar met wat de gewone 13 op dit moment doet.
Ja nu wel maar dat komt omdat Samsungs harder in prijs zakken dan een baksteen in de maas, op launch is een Galaxy <Welk nummer zitten ze inmiddels> Ultra gelijk geprijsd aan een Pro Max.

Onder de streep betaal je voor een Samsung dus veel meer want de restwaarde zal na een jaar niet geweldig zijn. Om nog maar te zwijgen over Android waar je ook nog op tientallen andere manieren betaald dan met je zuur verdiende euro’s.

Edit; Whow ik kijk nu eens in de pricewatch zoals je adviseert maar daar wordt je als Samsung koper wel echt ongelukkig van zeg. De Flip 5 is er pas sinds eind juli en is al bijna 33% van zijn waarde verloren 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 02-10-2023 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-09 16:12
Stopmerkbord schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:27:
[...]

Andere vraag: Is er iemand die weet hoe je HEIF lossless naar jpeg kan converteren zonder reductie in kwaliteit? Is hier een appje voor misschien?
Volgensmij is hier ook een Shortcut voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:43
Donstil schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:31:
[...]

Ja nu wel maar dat komt omdat Samsungs harder in prijs zakken dan een baksteen in de maas, op launch is een Galaxy <Welk nummer zitten ze inmiddels> Ultra gelijk geprijsd aan een Pro Max.

Onder de streep betaal je voor een Samsung dus veel meer want de restwaarde zal na een jaar niet geweldig zijn. Om nog maar te zwijgen over Android waar je ook nog op tientallen andere manieren betaald dan met je zuur verdiende euro’s.
Let's not go there. Ik heb beide telefoons (nou ja, niet meer de 15 Pro, die heb ik geprobeerd maar is eigenlijk bijna dezelfde telefoon als mijn Iphone 13), gebruik ze beiden dagelijks. Allebei hebben ze hun voordelen en nadelen. Maar feit is toch wel dat een candybar-telefoon van 1500 euro een ietsiepietsie aan de dure kant is.
[edit]: ik zou wanneer ik op zoek ben naar een nieuwe premium telefoon juist blij worden als ik zie dat een telefoon goedkoper te krijgen is. Overigens kun je al vanaf launch zo'n prijs krijgen. Maar je heb wel een punt hoor. Als ik Samsung was zou ik het geld wat ze steken in kortingen en cashbacks gewoon gebruiken om de adviesprijs een paar honderd euro lager te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Of-Aaargh op 02-10-2023 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:55
timt1996 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:03:
Ik ben nog ontzettend aan het twijfelen tussen de 15 Pro en de 15 Pro Max. Momenteel gebruik ik nog een 8 Plus, welke na al die jaren wel toe is aan vervanging. Aan de ene kant lijkt het mij wel weer fijn om een kleiner formaat iPhone te hebben, maar aan de andere kant heeft de Pro Max een betere batterij en een scherm dat qua breedte meer in de buurt komt van de 8 Plus. Anderzijds ben ik dan ook weer bang dat de Pro Max lastiger met één hand te bedienen is, doordat het meer scherm heeft dan mijn huidige 8 Plus. Zijn er hier mee die de overstap van een 7/8 Plus hebben gemaakt?
Ik ben van de 8 Plus naar de 15 Pro Max gegaan. Qua “handelbaarheid” voelen die bij mij net hetzelfde aan: de Pro Max is iets dikker, maar gek genoeg lijkt het alsof dat millimetertje smaller dat perfect compenseert.

Maar op zich lever je geen pixels in door naar de 15 Pro te gaan. Dat was trouwens mijn oorspronkelijke plan, maar ik wou sowieso een 256GB model en dan vond ik de 15 Pro Max meer z’n geld waard.

Overigens: ik vrees dat ik (nog) in het kamp zit die TouchID wel mist om m’n telefoon. FaceID werkt geweldig, daar niet van, en ik gebruik het met alle plezier op m’n Ipad Pro. Maar mijn telefoon ligt vaak “wat verderop” op de tafel, en mijn 8 Plus ontgrendelde ik gewoon door mijn vinger erop te leggen. Nu moet ik hem oppakken of erover gaan hangen, en dat is toch meer moeite. Ik begreep bij introductie niet waarom sommigen daarover sakkerden, maar nu snap ik het wel. Ik neem aan dat ik het uiteindelijk wel gewoon zal worden.

(Mijn ipad gebruik ik met toetsenbord, dus die staat wél naar mij gekanteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Toppe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 06:38:
[...]

Ik ook!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8x-yuIOw--4Dc8uYLMjN5iHHYiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1JiSdLnOgrSAs4oby2NqfCSr.png?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:44:
[...]
[edit]: ik zou wanneer ik op zoek ben naar een nieuwe premium telefoon juist blij worden als ik zie dat een telefoon goedkoper te krijgen is. Overigens kun je al vanaf launch zo'n prijs krijgen. Maar je heb wel een punt hoor. Als ik Samsung was zou ik het geld wat ze steken in kortingen en cashbacks gewoon gebruiken om de adviesprijs een paar honderd euro lager te maken.
Ja die kortingen en pre-order bonussen zijn ook echt belachelijk trouwens. Haalt het vertrouwen bij de consument volledig weg, zover de harde prijsdalingen dat al niet deed natuurlijk.

Het geeft een volledig verkeerd signaal af “Ja ons toestel is te duur duur dat weten wij als fabrikant ook maar koop hem nou alstublieft, dan krijg je van ons oordopjes erbij om het goed te maken

Als je als fabrikant (van wat dan ook) een product uitbrengt moet je daar volledig achter kunnen staan. Ook als de prijs voor sommige te hoog is.

Of de prijs “een ietsiepietsie aan de dure kant is” moet iedereen zelf bepalen, ik vind het persoonlijk prima te rechtvaardigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh geinig dat doet mij denken aan een iPhone houder van Belkin voor in de bekerhouder, dat was best een handig ding als je bekerhouder op de juiste plek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Donstil schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Ooh geinig dat doet mij denken aan een iPhone houder van Belkin voor in de bekerhouder, dat was best een handig ding als je bekerhouder op de juiste plek zit.
klopt, hij zit tussen de voorstoelen en vanwege airplay hoef ik er geen zicht op......

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Of-Aaargh schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:22:
[...]

Maar inderdaad, de grote Samsung Fold is schreeuwend duur. Namelijk bijna net zo duur als een Iphone 15 Pro Max.
Raar, ik had voordat ik dat berichtje postte nog de prijzen gecheckt in de pricewatch en zag die prijzen dus wel. :?

En wat een ander zei, ik zou niet iets op launchday willen kopen als het een maand later al honderden euros goedkoper kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rmk_ schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:09:
[...]

Raar, ik had voordat ik dat berichtje postte nog de prijzen gecheckt in de pricewatch en zag die prijzen dus wel. :?

En wat een ander zei, ik zou niet iets op launchday willen kopen als het een maand later al honderden euros goedkoper kan zijn.
De meeste kopers van een Samsung zijn helemaal geen "launch-day" kopers. Diegene die dat wel zijn moeten idd rekening houden met een snellere afschrijving en gaan puzzelen met pre-order bonussen, ING rentepunten, etc.

Maar het overgrote deel zijn mensen die niet meer dan X bedrag willen uitgeven aan een telefoon en die vervolgens 3-4 jaar gebruiken, deze volledig afschrijven en dan weer een nieuwe Samsung kopen. Als ze even bij Apple loeren dan kunnen ze alleen kiezen voor een iPhone SE die, op de CPU na, zo ongeveer in alles veel slechter is dan een gelijkgeprijsde Samsung variant. Langere software ondersteuning is ook geen argument meer.

Niet iedereen wordt geil van ieder jaar het nieuwste telefoontje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:00
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

Maar het overgrote deel zijn mensen die niet meer dan X bedrag willen uitgeven aan een telefoon en die vervolgens 3-4 jaar gebruiken, deze volledig afschrijven in een half jaar, terwijl ze mopperen over wat een langzaam flutding het is en dan weer een nieuwe Samsung kopen. Als ze even bij Apple loeren dan kunnen ze alleen kiezen voor een iPhone SE die, op de CPU na, zo ongeveer in alles veel slechter is dan een gelijkgeprijsde Samsung variant. Langere software ondersteuning is ook geen argument meer.
Even een kleine toevoeging ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ah, weer een Samsung vs iPhone discussie....ik pak even popcorn. Zo terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen 2012 meer. Onzin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:32
Eerste iphone. Dus voor het eerst apple maps gebruikt. Overall oke. De interface is mooi.
Maar was gister in een "nieuwbouw wijk" die toch al 10 jaar oud is. En hij had wel wat problemen. Probeerde mij eruit te krijgen via fietspad en afgesloten straten. Dat ik toch naar Google maps moest switchen om uit de wijk te komen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:25:
[...]

Het is geen 2012 meer. Onzin.
Sinds 2013 gebruiken we geen " ;) " meer om een grap aan te geven?

OK, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
_Bailey_ schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:25:
In een iPhone topic he, niet eens onder een frontpage-artikel. Genieten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:44
lHybridl schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:05:
Eerste iphone. Dus voor het eerst apple maps gebruikt. Overall oke. De interface is mooi.
Maar was gister in een "nieuwbouw wijk" die toch al 10 jaar oud is. En hij had wel wat problemen. Probeerde mij eruit te krijgen via fietspad en afgesloten straten. Dat ik toch naar Google maps moest switchen om uit de wijk te komen lol
Klopt. En toch probeer ik het wel vol te houden. Het is by far de meest rustige en overzichtelijke navigatie die ik tegen ben gekomen.

Je kunt een fout doorgeven door in Apple Maps op je account te klikken en vervolgens in het menu de ‘Report’ optie te kiezen.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Laatst online: 10:36
Donstil schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:14:
[...]

Wel de enige die de laatste 20 pagina’s niet gelezen heeft dan :P
Geen problemen hier, welke versie heb je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

jasjenl schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:41:
[...]

Mijn oude telefoon (iPhone 8 ) heeft geen eSIM, ik zat me wel af te vragen of ik nu niet meteen over zou kunnen stappen naar eSIM. Zal eens bij KPN kijken wat ze er daar over zeggen.
Ik wilde nog even mijn ervaringen delen over hoe ik uiteindelijk qua sim overgegaan ben van mijn oude iPhone 8 naar mijn nieuwe iPhone 15, wellicht zinvol voor anderen die ook een dergelijk overstap willen maken.

Ik heb, na het terugzetten van de iCloud backup op de nieuwe telefoon via de app van KPN een nieuwe sim aangevraagd en daarbij gekozen voor eSim, terwijl de fysieke sim nog in de oude telefoon zat. Je krijgt dan op de oude telefoon nog een sms met een verificatie code die je nodig heb en daarna kun je de fysieke sim uit de oude telefoon halen en wordt de eSim op de nieuwe telefoon geactiveerd. Dit werkt allemaal verrassend soepel, de KPN app leidt je duidelijk stap voor stap door het proces en geeft ook aan wanneer je de oude sim moet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:20
jasjenl schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:28:
[...]

Ik wilde nog even mijn ervaringen delen over hoe ik uiteindelijk qua sim overgegaan ben van mijn oude iPhone 8 naar mijn nieuwe iPhone 15, wellicht zinvol voor anderen die ook een dergelijk overstap willen maken.

Ik heb, na het terugzetten van de iCloud backup op de nieuwe telefoon via de app van KPN een nieuwe sim aangevraagd en daarbij gekozen voor eSim, terwijl de fysieke sim nog in de oude telefoon zat. Je krijgt dan op de oude telefoon nog een sms met een verificatie code die je nodig heb en daarna kun je de fysieke sim uit de oude telefoon halen en wordt de eSim op de nieuwe telefoon geactiveerd. Dit werkt allemaal verrassend soepel, de KPN app leidt je duidelijk stap voor stap door het proces en geeft ook aan wanneer je de oude sim moet verwijderen.
Dit geld alleen niet als je een Apple Watch hebt die cellular heeft via KPN, want dan moet je hem dus eerst "opzeggen" vervolgens daarna op je nieuwe iPhone weer activeren.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Nicj56 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:08:
[...]

Dit geld alleen niet als je een Apple Watch hebt die cellular heeft via KPN, want dan moet je hem dus eerst "opzeggen" vervolgens daarna op je nieuwe iPhone weer activeren.
Dat zou kunnen, ik heb geen Apple Watch dus daar kan ik niks over zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timt1996
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 21:05
nokie schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:48:
[...]

Ik ben van de 8 Plus naar de 15 Pro Max gegaan. Qua “handelbaarheid” voelen die bij mij net hetzelfde aan: de Pro Max is iets dikker, maar gek genoeg lijkt het alsof dat millimetertje smaller dat perfect compenseert.

Maar op zich lever je geen pixels in door naar de 15 Pro te gaan. Dat was trouwens mijn oorspronkelijke plan, maar ik wou sowieso een 256GB model en dan vond ik de 15 Pro Max meer z’n geld waard.

Overigens: ik vrees dat ik (nog) in het kamp zit die TouchID wel mist om m’n telefoon. FaceID werkt geweldig, daar niet van, en ik gebruik het met alle plezier op m’n Ipad Pro. Maar mijn telefoon ligt vaak “wat verderop” op de tafel, en mijn 8 Plus ontgrendelde ik gewoon door mijn vinger erop te leggen. Nu moet ik hem oppakken of erover gaan hangen, en dat is toch meer moeite. Ik begreep bij introductie niet waarom sommigen daarover sakkerden, maar nu snap ik het wel. Ik neem aan dat ik het uiteindelijk wel gewoon zal worden.

(Mijn ipad gebruik ik met toetsenbord, dus die staat wél naar mij gekanteld)
Dat is in ieder geval goed om te horen! Was namelijk bang dat de Pro Max een stuk groter zou gaan aanvoelen door het grotere scherm en daardoor minder makkelijk te bedienen zou zijn.

Ben zelf inderdaad ook van plan om voor het 256 GB model te gaan, waardoor het prijsverschil tussen de Pro en de Pro Max zo klein wordt. Daarnaast vind ik het grootste pluspunt aan de Pro Max de grotere batterij t.o.v. de normale Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
lHybridl schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:05:
Heb je het gemeld bij Apple?
https://www.idownloadblog...report-errors-apple-maps/

Ze kunnen het niet raden als niemand het doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:48

Saven

Administrator

Toppe schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:14:
[...]

Sowieso geen wireless charging in een auto als je het mij vraagt. Het laadt traag. 1 keer te hard er bocht door en hij stopt meteen met laden
Laadsnelheid is niet geweldig, maar 't is imo vooral een handigheidje. Ff onderweg nog een beetje opladen, of terugweg oid. Als je telefoon veel gebruikt en veel/lang in de auto zit is het een fijne bijkomstigheid. Afhankelijk van (prijsklasse?) auto kan 't gemak variëren lijkt me. Zelf iig geen last van moeilijk gedoe/positionering :)

Nou ja, op dit nieuws m.b.t. BMW nu na dan :') Had het nog niet eerder gedaan, maar wilde dat vanochtend wel doen. Toevallig las ik het net voor ik de deur uit moest. Had niet veel gescheeld of ik had 'm na 1 week alweer moeten omruilen, of reparatie ofzo, want te weinig voorraad natuurlijk :D Valt me toch een beetje tegen dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Saven schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:01:
[...]

Laadsnelheid is niet geweldig, maar 't is imo vooral een handigheidje. Ff onderweg nog een beetje opladen, of terugweg oid. Als je telefoon veel gebruikt en veel/lang in de auto zit is het een fijne bijkomstigheid. Afhankelijk van (prijsklasse?) auto kan 't gemak variëren lijkt me. Zelf iig geen last van moeilijk gedoe/positionering :)

Nou ja, op dit nieuws m.b.t. BMW nu na dan :') Had het nog niet eerder gedaan, maar wilde dat vanochtend wel doen. Toevallig las ik het net voor ik de deur uit moest. Had niet veel gescheeld of ik had 'm na 1 week alweer moeten omruilen, of reparatie ofzo, want te weinig voorraad natuurlijk :D Valt me toch een beetje tegen dit :+
Even onderweg beetje bijladen? Zeker met wireless CarPlay zet dat echt geen zoden aan de dijk en kan je beter een kabeltje pakken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:32
Eerst ervaring met Swappie hier is er ook een om niet te vergeten. Opgegeven als iPhone 14 Pro met gebruikers sporen. Zou er € 945 voor krijgen, zojuist de e-mail gehad dat ze er niet mee kunnen bellen omdat het moederbord een defect zou hebben. Het bod is nu €5,-. Terwijl die gewoon goed werkte toen ik hem opstuurde.

Heb ze vriendelijk bedankt voor de inspectie en dat ze hem retour mogen sturen. Heb er nog Apple Care op actief. Dus dan mag die mooi naar Apple ter reparatie. Gaat die daarna maar op V&A of marktplaats.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Wat een echte boevenbende die club

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
De ervaringen/meningen zijn verdeeld. Ik kreeg keurig netjes het volledige bedrag, op basis van als nieuw status, van swappie uitgekeerd. Voor herhaling vatbaar.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prullenbak84
Jaymone schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:42:
De ervaringen/meningen zijn verdeeld. Ik kreeg keurig netjes het volledige bedrag, op basis van als nieuw status, van swappie uitgekeerd. Voor herhaling vatbaar.
Ik kreeg ook gewoon het geschatte bedrag. Het enige is dat het allemaal wel wat sneller had gekund. Maar ze zullen t druk gehad hebben.

Ik wil niemand hier ergens van beschuldigen, maar wellicht hebben sommigen de staat van hun eigen iPhone gewoon wat te hoog ingeschat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:02:
[...]

Ik kreeg ook gewoon het geschatte bedrag. Het enige is dat het allemaal wel wat sneller had gekund. Maar ze zullen t druk gehad hebben.

Ik wil niemand hier ergens van beschuldigen, maar wellicht hebben sommigen de staat van hun eigen iPhone gewoon wat te hoog ingeschat.
Mijn gevoel is dat ze gewoon af en toe willekeurig wat iPhones er tussen uit pikken die prima zijn, maar minder geven. Zo houd je genoeg goede reviews en af en toe een leuke marge als men de iPhone daar achter laat.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 18:08
Ben benieuwd, heb mijn 14 pro 256 GB heen gestuurd met een geschat bod van 1000 euro. Zo goed als nieuw status opgegeven want altijd in een hoesje gezeten met screenprotector. Als je er echt dicht dicht op gaat zitten zul je vast wat plekjes vinden, ik wacht het nog even af. Aan de andere kant is het mij ook wel wat waard dat je geen gezeik hebt met marktplaats. Toestel is afgelopen vrijdag daar aangekomen, door drukte geven ze nu 1-4 werkdagen verwerking aan.

[ Voor 12% gewijzigd door BertP op 02-10-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKerremenke schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:19:
Eerst ervaring met Swappie hier is er ook een om niet te vergeten. Opgegeven als iPhone 14 Pro met gebruikers sporen. Zou er € 945 voor krijgen, zojuist de e-mail gehad dat ze er niet mee kunnen bellen omdat het moederbord een defect zou hebben. Het bod is nu €5,-. Terwijl die gewoon goed werkte toen ik hem opstuurde.

Heb ze vriendelijk bedankt voor de inspectie en dat ze hem retour mogen sturen. Heb er nog Apple Care op actief. Dus dan mag die mooi naar Apple ter reparatie. Gaat die daarna maar op V&A of marktplaats.
Is dat ook niet logisch om mogelijk te verhalen op de koerier? Zij weten ook wel dat je thuis toch ziet dat als er niks ‘stuk’ zou zijn, en om als bedrijf nou stelselmatig je ontvangen goedkoper met opzet te slopen zou ook wat zijn..

Kan natuurlijk simultaan met Apple Care claim en ook er even vanuitgaand dat de iPhone wel knap ingepakt was. Al kun je tegen sommige brute haries niet op bij pakketafhandeling (wel goed altijd voor verzending foto’s! En evt. foto van aankomst zijn op te vragen bij Swappie/Rebuy)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2023 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Edit; Whow ik kijk nu eens in de pricewatch zoals je adviseert maar daar wordt je als Samsung koper wel echt ongelukkig van zeg. De Flip 5 is er pas sinds eind juli en is al bijna 33% van zijn waarde verloren 8)7
Het zijn net auto's.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

_Bailey_ schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:25:
Inderdaad. Kun je nog toevoegen dat Apple zeker rekening houdt met de hoge gasprijs. Als je genoeg 15 pro max hebt kun je thuis volledig elektrisch verwarmen.....
Ook een onzinnige stelling/discussie, net zoals al die andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:05:
[...]

Is dat ook niet logisch om mogelijk te verhalen op de koerier? Zij weten ook wel dat je thuis toch ziet dat als er niks ‘stuk’ zou zijn, en om als bedrijf nou stelselmatig je ontvangen goedkoper met opzet te slopen zou ook wat zijn..

Kan natuurlijk simultaan met Apple Care claim en ook er even vanuitgaand dat de iPhone wel knap ingepakt was. Al kun je tegen sommige brute haries niet op bij pakketafhandeling (wel goed altijd voor verzending foto’s! En evt. foto van aankomst zijn op te vragen bij Swappie/Rebuy)
De schade zou intern zijn. Dat kan niet zomaar door een koerier gebeuren. Ben allang blij dat ik Apple Care nog niet had opgezegd voor deze iPhone. Vind het alleen frappant dat hij bij mij gewerkt heeft (duo sim ook nog) en dat hij bij hun defect is. Maar goed, zou goed kunnen. Blijft elektronica. Dus mag die fijn retour naar mij. Kijk ik wel wat ik ermee doe. Maar om dan als bod € 945 te veranderen naar € 5,- vind ik beetje triest. Maar No Worries verder. :+

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TheKerremenke schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:21:
[...]

De schade zou intern zijn. Dat kan niet zomaar door een koerier gebeuren. Ben allang blij dat ik Apple Care nog niet had opgezegd voor deze iPhone. Vind het alleen frappant dat hij bij mij gewerkt heeft (duo sim ook nog) en dat hij bij hun defect is. Maar goed, zou goed kunnen. Blijft elektronica. Dus mag die fijn retour naar mij. Kijk ik wel wat ik ermee doe. Maar om dan als bod € 945 te veranderen naar € 5,- vind ik beetje triest. Maar No Worries verder. :+
Nou, ja, misschien is het onzin, maar een probleem op je moederbord maakt een iPhone vrijwel onbruikbaar.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:15:
[...]

Inderdaad. Kun je nog toevoegen dat Apple zeker rekening houdt met de hoge gasprijs. Als je genoeg 15 pro max hebt kun je thuis volledig elektrisch verwarmen.....
Ook een onzinnige stelling/discussie, net zoals al die andere.
Vrees dat er op korte termijn een fix is dus van de winter toch maar de gewone kachel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat ligt er maar net aan welke auto’s ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheKerremenke schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:19:

Dan bied ik €10,- bellen doe ik toch nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:14
Is er al een Swappie en/of Tobbie, herstel, Sobby topic?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheKerremenke
PKHS schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 02:39:
Is er al een Swappie en/of Tobbie, herstel, Sobby topic?
Nu wel. ;)
Swappie / Sobby / Rebuy ervaringen topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Dennisdn schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:18:
[...]

Heb je het gemeld bij Apple?
https://www.idownloadblog...report-errors-apple-maps/

Ze kunnen het niet raden als niemand het doorgeeft.
Wat een drogreden. De app is bedoeld om je (betrouwbare) kaarten te geven, niet om op avontuur te gaan en fouten te spotten en te melden :+

Het is algemeen bekend dat kaarten van Apple ondermaats zijn vergeleken met andere kaartaanbieders. Erg jammer, want de Maps app van Apple is veel rustiger/minder bloated dan bijv. Google Maps. Maar ja, als ik er de helft van de tijd niet op kan vertrouwen houdt het op. Gelukkig heb ik geen van beiden nodig in de auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

[...]

Dat van die restwaarde is al vaak genoeg ontkracht. Ze zijn overigens niet exact hetzelfde geprijsd. En als je een Samsung niet in de eerste maand koopt, en niet binnen een half jaar alweer verkoopt, dan is de restwaarde na 3 jaar misschien 150 euro minder dan van een iPhone. Maar als de aanschafprijs 300 euro minder was zijn je total cost of ownership gewoon lager dan een iPhone... 't Is verder ook geen exacte wetenschap, scheelt van apparaat tot apparaat, en vaak is het verschil met enkele tientjes te verwaarlozen. Restwaarde is echt een non-argument om voor Apple te gaan als je een apparaat (of dat nou telefoon, tablet of laptop is) voor langere tijd wil gebruiken.

Waarom mensen overigens zo'n absurd bedrag voor een Samsung telefoon willen betalen is me al helemaal een raadsel. Ik kan het me niet voorstellen. Maar dat is een ander verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:31
Saven schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:11:
[...]

Dat van die restwaarde is al vaak genoeg ontkracht. Ze zijn overigens niet exact hetzelfde geprijsd. En als je een Samsung niet in de eerste maand koopt, en niet binnen een half jaar alweer verkoopt, dan is de restwaarde na 3 jaar misschien 150 euro minder dan van een iPhone. Maar als de aanschafprijs 300 euro minder was zijn je total cost of ownership gewoon lager dan een iPhone... 't Is verder ook geen exacte wetenschap, scheelt van apparaat tot apparaat, en vaak is het verschil met enkele tientjes te verwaarlozen. Maar restwaarde is echt een non-argument om voor Apple te gaan als je een apparaat (of dat nou telefoon, tablet of laptop is) voor langere tijd wil gebruiken.

Waarom mensen overigens zo'n absurd bedrag voor een Samsung telefoon willen betalen is me al helemaal een raadsel. Ik kan het me niet voorstellen. Maar dat is een ander verhaal. ;)
Dat restwaarde verhaal verbaasd me ook altijd, al denk ik dat het wel op gaat als je de iPhone langer dan twee jaar houdt. Bij voorkeur zelfs drie jaar, want dan krijg je geen knoop meer voor een Samsung, maar voor een iPhone zeker wel 1/3 van de prijs. Maar een iPhone is geen investering, maar een gebruiksvoorwerp. Het wordt gewoon niet meer waard dus dat hele argument van restwaarde slaat nergens op. Dat wordt alleen maar aangevoerd om de aankoop van een iPhone kracht bij te zetten. En waarom? Om anderen te overtuigen? Om je aankoop te verdedigen? Koop gewoon wat je wilt en wat je graag gebruikt. Ik zou nooit een Android nemen op dit moment, ook niet als een telefoon € 100,- kost en een iPhone € 1400,-.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Redondo1982 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

Dat restwaarde verhaal verbaasd me ook altijd, al denk ik dat het wel op gaat als je de iPhone langer dan twee jaar houdt. Bij voorkeur zelfs drie jaar, want dan krijg je geen knoop meer voor een Samsung, maar voor een iPhone zeker wel 1/3 van de prijs. Maar een iPhone is geen investering, maar een gebruiksvoorwerp. Het wordt gewoon niet meer waard dus dat hele argument van restwaarde slaat nergens op. Dat wordt alleen maar aangevoerd om de aankoop van een iPhone kracht bij te zetten. En waarom? Om anderen te overtuigen? Om je aankoop te verdedigen?
Idd. Restwaarde op zichzelf zegt ook niks. Gaat om de totale kosten die je hebt gemaakt aan de eindstreep (TCO). Dat een gemiddelde Samsung bijna niks oplevert staat tegenover dat die misschien maar de helft of minder heeft gekost dan een iPhone. Dan vergelijk je geen flagshipmodel, maar dat hoeft ook niet.

Als je dat wel doet is het verschil veel kleiner. Vergeet ook niet dat Samsung pas sinds kort z'n prijzen bij introductie zo absurd hoog heeft liggen. Dat was tot één a twee jaar geleden nog een stuk lager. Dus toen was het economisch gezien nóg voordeliger. Maar het restwaarde-argument wordt misschien al wel 15 jaar aangehaald :P
Redondo1982 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:24:
Koop gewoon wat je wilt en wat je graag gebruikt. Ik zou nooit een Android nemen op dit moment, ook niet als een telefoon € 100,- kost en een iPhone € 1400,-.
Precies dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
Saven schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Het is algemeen bekend dat kaarten van Apple ondermaats zijn vergeleken met andere kaartaanbieders. Erg jammer, want de Maps app van Apple is veel rustiger/minder bloated dan bijv. Google Maps. Maar ja, als ik er de helft van de tijd niet op kan vertrouwen houdt het op. Gelukkig heb ik geen van beiden nodig in de auto ;)
Je beschrijft hier een oude situatie van Apple Maps, de laatste tijd is het sterk verbeterd, tot het punt dat ik het persoonlijk beter vind dan Google Maps. Tegenwoordig gebruikt Maps de kaarten van TomTom, dat lijkt me een redelijk accurate bron.

Overigens doet Google Maps ook rare dingen hoor. Paar jaar geleden was onze straat ineens weg, het was ingesteld als thuisadres, maar kon deze dus niet meer vinden. Heeft ook een paar maanden geduurd voordat dat opgelost was.

Er zijn wel een paar nadelen aan Apple Maps, zo vond ik de traffic en flitsinformatie van TomTom beter, maar het is on par met Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:31
Saven schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:41:
[...]

Idd. Restwaarde op zichzelf zegt ook niks. Gaat om de totale kosten die je hebt gemaakt aan de eindstreep (TCO). Dat een gemiddelde Samsung bijna niks oplevert staat tegenover dat die misschien maar de helft of minder heeft gekost dan een iPhone. Dan vergelijk je geen flagshipmodel, maar dat hoeft ook niet.

Als je dat wel doet is het verschil veel kleiner. Vergeet ook niet dat Samsung pas sinds kort z'n prijzen bij introductie zo absurd hoog heeft liggen. Dat was tot één a twee jaar geleden nog een stuk lager. Dus toen was het economisch gezien nóg voordeliger. Maar het restwaarde-argument wordt misschien al wel 15 jaar aangehaald :P
Ja, gezien het hitteprobleem wordt de TCO van de iPhone wel hoger door al dat warmteverlies en moet je sneller opladen :+

Maar, was al duidelijk denk ik: volledig eens met je.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
Weer iets dat voor de fotografen interessant kan zijn: een vergelijking tussen de Pro en Pro Max over het zoombereik klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:50
manusz schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:05:
Weer iets dat voor de fotografen interessant kan zijn: een vergelijking tussen de Pro en Pro Max over het zoombereik klik
Beetje “no shit sherlock” verhaal.
TLDR; “depends ons your preference”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Saven schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Wat een drogreden. De app is bedoeld om je (betrouwbare) kaarten te geven, niet om op avontuur te gaan en fouten te spotten en te melden :+

Waarom is het een drogreden? Ik heb thuis voor de deur al 15 jaar een fout in Google Maps waardoor de hele dag mensen over het fietspad rijden. Ik heb een probleem met de BMWmaps (HERE) omdat die mij in eigen straat 5 kilometer laten omrijden omdat ze denken dat er een barrière is.

Voor allebei neem ik niet de moeite om het te melden, dan mag ik ook niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 15:24
Review van MKHBD is uit: YouTube: iPhone 15 Review: Welcome to the Club!

Mooi eerlijk verhaal, maar goed!
Wel vrij duidelijk dat de normale 15 nu wel de beste keuze is (althans voor de meeste mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:23
okio schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:12:

Wel vrij duidelijk dat de normale 15 nu wel de beste keuze is (althans voor de meeste mensen)
Dat is elk jaar zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinan10
  • Laatst online: 12:31
Dennisdn schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:07:
[...]

Waarom is het een drogreden? Ik heb thuis voor de deur al 15 jaar een fout in Google Maps waardoor de hele dag mensen over het fietspad rijden. Ik heb een probleem met de BMWmaps (HERE) omdat die mij in eigen straat 5 kilometer laten omrijden omdat ze denken dat er een barrière is.

Voor allebei neem ik niet de moeite om het te melden, dan mag ik ook niet klagen.
Alleen voor de kleur (NT) en 120hz heb ik de pro genomen anders is de normale 15 inderdaad de beste keuze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:50
okio schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:12:

Inderdaad heel eerlijk verhaal.

Hij legt een belangrijk punt bloot. Namelijk maakt het nu zoveel uit. Valt het de mensen die een IPhone kopen echt op wat er is verandert. Het andere kabeltje maakt uit. Dat zal opvallen maar voor de rest. Neem de achteraf scherp stel functie. Hoeveel mensen denk je dat dat gaan gebruiken? Zo is het met zoveel zaken.

Het is denk ik een probleem met de Tech wereld. De mensen die de review maken zitten er zo diep in dat er een soort disconnect ontstaat met de mensen die hem werkelijk waar kopen. Ik heb me daar bijzonder aan geërgerd toen de nieuwe APS-C camera van Sony uitkwam de A6700, iedereen zei hij is te duur je kunt beter geld stoppen in een Full Frame camera en mensen die rustig foto's staan te maken met full frame lenzen op een APS-C Camera.
Toen dacht ik echt nu mis je echt het punt van het hele toestel.

Hetzelfde met de Iphone 15. Voor echt 90% van de mensen is dat echt de beste telefoon als je een IOS wilt kopen. Want die mensen merken weinig tot niks van de 120hz die extra camera maakt ook weinig uit, want dat zijn de zelfde mensen die gewoon zoomen met hun Iphone en dan werkelijk waar het verschil niet zien tussen wel een geen telelens. Actieknop, een telefoon is om te bellen of om berichtjes mee te sturen. Waarom zou ik een actieknop nodig hebben. Niet om denigrerend te doen maar het is wel een beetje zo.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
GerGio schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Inderdaad heel eerlijk verhaal.

Hij legt een belangrijk punt bloot. Namelijk maakt het nu zoveel uit. Valt het de mensen die een IPhone kopen echt op wat er is verandert. Het andere kabeltje maakt uit. Dat zal opvallen maar voor de rest. Neem de achteraf scherp stel functie. Hoeveel mensen denk je dat dat gaan gebruiken? Zo is het met zoveel zaken.

Het is denk ik een probleem met de Tech wereld. De mensen die de review maken zitten er zo diep in dat er een soort disconnect ontstaat met de mensen die hem werkelijk waar kopen. Ik heb me daar bijzonder aan geërgerd toen de nieuwe APS-C camera van Sony uitkwam de A6700, iedereen zei hij is te duur je kunt beter geld stoppen in een Full Frame camera en mensen die rustig foto's staan te maken met full frame lenzen op een APS-C Camera.
Toen dacht ik echt nu mis je echt het punt van het hele toestel.

Hetzelfde met de Iphone 15. Voor echt 90% van de mensen is dat echt de beste telefoon als je een IOS wilt kopen. Want die mensen merken weinig tot niks van de 120hz die extra camera maakt ook weinig uit, want dat zijn de zelfde mensen die gewoon zoomen met hun Iphone en dan werkelijk waar het verschil niet zien tussen wel een geen telelens. Actieknop, een telefoon is om te bellen of om berichtjes mee te sturen. Waarom zou ik een actieknop nodig hebben. Niet om denigrerend te doen maar het is wel een beetje zo.
Ik denk dat dat ook de reden is waarom de pro, pro heet. Overigens krijg ik jeuk van de pro naam, maar het is wel een duidelijk onderscheid dat gemaakt wordt. Je krijgt een bak aan features die de gemiddelde smartphone gebruiker njet nodig heeft en dus ook niet gebruikt.

Het heeft ook totaal geen nut om een betere camera te hebben, om vervolgens de foto’s alleen maar via WhatsApp door te sturen, je kwaliteit wordt toch weg gecompressed.

Iedereen moet voor zichzelf de balans opmaken natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 15:24
Nou dat ligt iets genuanceerder, vorig jaar iig niet (toen zei hij koop beter een iPhone 13 of 12). Ook vond hij de 13 pro destijds meerwaarde hebben.

Bij de 12 was het wel echt zoals nu zeg maar.

Maar hij geeft nu aan het einde wel vrij duidelijk aan, mocht je een nieuwe iPhone overwegen koop dan de 15. Ook in plaats van een oude 14 of 13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 22:33
GerGio schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Ja leuk maar een 120Hz scherm is echt al jaren geen Pro functie meer, maar een must voor deze prijzen. Ze hadden er gewoon een 120Hz non-ltpo scherm in moeten doen. En dan het ltpo gedeelte voor de Pro moeten houden.

[ Voor 113% gewijzigd door cordonbleu op 03-10-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:50
cordonbleu schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:37:
[...]

Ja leuk maar een 120Hz scherm is echt al jaren geen Pro functie meer, maar een must voor deze prijzen. Ze hadden er gewoon een 120Hz non-ltpo scherm in moeten doen. En dan het ltpo gedeelte voor de Pro moeten houden.
Maar dat de telefoon de optie zou moeten hebben is een andere discussie dan wat mensen het beste kunnen kiezen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theiphoned
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-11-2024
Even nieuwsgierig; hoe bevalt de iPhone 15 Pro Max? :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
cordonbleu schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:37:
[...]

Dan blijft er bijna niks over voor de pro versie het prijsverschil moet wel beargumenteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectholian
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 08:47

Ectholian

Zei ik dat ?

Elidibus schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat dat ook de reden is waarom de pro, pro heet. Overigens krijg ik jeuk van de pro naam, maar het is wel een duidelijk onderscheid dat gemaakt wordt. Je krijgt een bak aan features die de gemiddelde smartphone gebruiker njet nodig heeft en dus ook niet gebruikt.

Het heeft ook totaal geen nut om een betere camera te hebben, om vervolgens de foto’s alleen maar via WhatsApp door te sturen, je kwaliteit wordt toch weg gecompressed.

Iedereen moet voor zichzelf de balans opmaken natuurlijk.
Ik ben voornamelijk voor de Pro Max gegaan, vanwege de camera. Telefoon heb ik toch altijd mee, en ik kan dan aardig los gaan met fotograferen zonder m'n spiegelreflrex met allerlei lenzen mee te moeten zeulen. Ja, als ik echt fanatiek met licht, flitsers of long exposures wil gaan spelen e.d. dan pak ik toch echt wel mijn spiegelreflex. Maar hier en daar wat leuke snapshots maken tijdens een natuurwandeling of dat soort zaken, scheelt het mij iig m'n dslr meezeulen :). Maar anders was ik denk ik ook niet voor de pro max gegaan idd.

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 20-09 18:58
Weet iemand wat de maximale dikte is van de iPhone 15 pro? En dan bedoel ik gemeten over de lenzen. De normale dikte staat wel op de Apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 22:33
Sinan10 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:44:
[...]

Dan blijft er bijna niks over voor de pro versie het prijsverschil moet wel beargumenteerd worden.
Vreemde beredenering. De gewone versie echt al duur genoeg om een 120Hz scherm te hebben. Voor de prijs kan zelfs een ltpo scherm gemakkelijk. Maar zoals ik al zei, om dan verschil te houden zouden ze een non-ltpo scherm kunnen doen. En er zit al genoeg verschil in de camera's en behuizing bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Sinan10 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

Alleen voor de kleur (NT) en 120hz heb ik de pro genomen anders is de normale 15 inderdaad de beste keuze
Ik zat eerder ook te twijfelen tussen zo ongeveer alle vier varianten. Ik heb nu nog een 12. Uiteindelijk een 15 Pro besteld. Precies bovenstaande gaf voor mij ook de doorslag. 120Hz viel me echt op ten opzichte van m'n huidige 12. Prijsverschil heb ik niet echt naar gekeken om eerlijk te zijn. De Max is afgevallen vanwege formaat. Ik merk dat ik het formaat van de Pro het beste in de hand vind liggen (heb ook relatief kleine handen).

Ben benieuwd wanneer ik hem in ontvangst kan nemen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door JanHenk op 03-10-2023 15:53 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Heeft iemand al de shortcut of het script ontdekt om direct in het menu van de Actionknop te komen? Voor elk item in het instellingen menu is die er wel, maar ik heb een uur gezocht en het is vrij onmogelijk om te zoeken op de combinatie shortcut en action button omdat er dan een miljoenmiljard pagina's komen over het hangen van een shortcut aan de knop.... Ik wil de shortcut waarmee je hem snel kan aanpassen vanuit een knop op het startscherm.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 03-10-2023 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier ook een iPhone 15 Pro, voornamelijk niet eens over nagedacht voor een normale iPhone 15 te gaan. Je bent gewend aan een 14 Pro en dus aan het 120Hz, dan ga je geen stap terug doen. Het formaat van Max spreekt me enigszins aan, met dat verschil dat alles opgeblazen is. Er past nog altijd niet veel meer (iconen e.d.) op het scherm. Alleen webpages zijn wellicht makkelijker te lezen.

Daarnaast zeggen verschillende reviews: die 5x zoom is fantastisch, maar (voor iedereen anders) hoe vaak heb die nodig? En hoe vaak heb je toch liever een normaal formaat iPhone? Zit wat in.

Ach, volgend jaar iPhone 16 Pro met 6.3" scherm en 5x zoom. Kan niet wachten! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik kom van een iPhone X af. Dus ik heb een aantal generaties overgeslagen. Aantal bevindingen bij de 15 Pro na ongeveer een week:
  • De kleuren van de camera gaan soms echt over the top qua saturatie en scherpte. Huidkleur kan soms ineens oranje kleuren in video's (viel me ook al op bij foto's gemaakt met iPhones 12 t/m 14). Ik mis soms de natuurlijke looks van de camera van mn X.
  • Bij het zoomen tijdens het filmen zie je schokjes als hij van de ene camera naar de andere overgaat.
  • De achterkant is mooi, maar erg glad omdat het geen glas is zoals bij de X. Met vasthouden is t iets gevaarlijker.
  • 120 Hz is super. Voor mij de reden om de Pro te nemen. Je kan t uitzetten, maar je ziet meteen verschil. Ik heb zelfs het gevoel dat ik iets sneller werk op mn iPhone dankzij 120 Hz. (minder vertragingen)
  • De batterij is erg consistent maar gaat niet zo lang mee. Na elke werkdag heb ik zo'n 50% a 60% over met ong. 3 à 4 uur screen on time. Om de één of andere reden geeft het batterijmenu een andere screen on time dan het Schermtijd menu. :?
  • Hij is een stuk dikker dan mn iPhone X. Het gewicht heb ik geen probleem mee.
  • Het achteraf focussen met portrait modus nadat je de foto hebt gemaakt, is iets wat ik al veel heb gebruikt en goed werkt.
  • Hij is lekker snel en vloeiend in de dagelijkse omgang
  • Ik merk duidelijk dat er meer RAM in zit dan mn X. Als ik apps heropen nadat ik iets anders heb gedaan, dan zie je dat de app is 'blijven staan'.
  • Hij lijkt significant minder bereik te hebben dan mn X. Ik heb in ieder geval het idee dat ik minder streepjes zie. Ook al zet ik hem op 4G.
Achteraf heb ik nog getwijfeld om niet liever de gewone 15 te nemen. Maar ik merk toch dat 120 Hz wel veel verschil maakt in de omgang met het toestel en dit alleen al is voor mij de reden om deze te houden.

Mn X was wel beter in een aantal opzichten zoals een meer natuurlijke camera, 2x optische zoom, dunner en minder glad aan de achterkant. Ik kan me herinneren dat ik bij de X echt geen enkel minpunt of irritatie had, wat ik bij dit toestel wel heb. Ik denk dan ook dat ik dit toestel geen 6 jaar ga houden.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Is er iets mis met mijn brein? Ik zie het verschil wel tussen 60 en 120Hz, maar het boeit me echt totaal niet. Ik heb het uitgezet zodat de batterij wat langer meegaat. Hetzelfde geldt voor het Always On display. Ik snap niet zo goed wat je er mee moet doen. Batterijduur van mijn 15 Pro Max is al goed met die features aan, maar nu helemaal.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
_Christiaan_ schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:35:
Hij lijkt significant minder bereik te hebben dan mn X. Ik heb in ieder geval het idee dat ik minder streepjes zie. Ook al zet ik hem op 4G.
Ik meen dat het bij de iPhone 12 als eerste was dat hij minder bereik aangaf en is op de 13, 14 en 15 altijd hetzelfde gebleven. Vaak maar half bereik terwijl ik nog nooit iets anders had gezien dan de volle sterkte. Ik had toen niet het idee dat het bereik ook écht minder was dus ben er maar vanuit gegaan dat ze hem gewoon iets kritischer zijn gaan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@_Christiaan_ ik heb het gevoel dat je iPhone snel in V&A beland :)

Qua verbruik is altijd met nieuw toestel zo, je gaat van alles uitproberen en gebruikt het nu meer dan je X

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Hackus schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:49:
@_Christiaan_ ik heb het gevoel dat je iPhone snel in V&A beland :)

Qua verbruik is altijd met nieuw toestel zo, je gaat van alles uitproberen en gebruikt het nu meer dan je X
Hij zal waarschijnlijk sneller worden vervangen dan mn iPhone X inderdaad. Dan maar wat meer afschrijving pakken.

Qua verbruik, ik heb hem nu al een week ofzo, heb geen backup of foto's teruggezet dus echt fresh begonnen. Kan met zekerheid zeggen dat er geen sprake is van toegenomen batterijverbruik. Ik gebruik ook geen apps die veel energie verbruiken (dus geen insta, uber, asphalt etc).

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
THE_BASE schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:15:
Hier ook een iPhone 15 Pro, voornamelijk niet eens over nagedacht voor een normale iPhone 15 te gaan. Je bent gewend aan een 14 Pro en dus aan het 120Hz, dan ga je geen stap terug doen. Het formaat van Max spreekt me enigszins aan, met dat verschil dat alles opgeblazen is. Er past nog altijd niet veel meer (iconen e.d.) op het scherm. Alleen webpages zijn wellicht makkelijker te lezen.

Daarnaast zeggen verschillende reviews: die 5x zoom is fantastisch, maar (voor iedereen anders) hoe vaak heb die nodig? En hoe vaak heb je toch liever een normaal formaat iPhone? Zit wat in.

Ach, volgend jaar iPhone 16 Pro met 6.3" scherm en 5x zoom. Kan niet wachten! :)
Wat is een “normaal” formaat, ook dat is subjectief en voor een ieder weer anders.

Mij gaat het bijv om het grotere scherm (doet toch wel meer dan enkel paar iconen meer) en grotere batterij. Helemaal nu het dit jaar lichter is geworden, ervaar ik de Pro Max nog fijner in gebruik dan voorheen d:)b

Inderdaad, volgend jaar zien we wel weer wat ons dan brengt, nu eerst maar s genieten van dit heerlijke toestel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
tadaaa! de jaarlijkse switch van een (nu de 15) Pro naar een Pro Max heeft weer plaatsgevonden... :+

benieuwd hoe lang ik het deze keer volhou. Met het lichtere gewicht en de betere verdeling van het gewicht zou je zeggen dat het nu moet lukken deze 15 Pro Max te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
• De achterkant is mooi, maar erg glad omdat het geen glas is zoals bij de X. Met vasthouden is t iets gevaarlijker.
Het is gewoon glas, dat is niet anders geweest sinds de X.

Wel mat glas, dat zou de mindere grip verklaren.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 03-10-2023 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 20:28

Mn X was wel beter in een aantal opzichten zoals een meer natuurlijke camera, 2x optische zoom, dunner en minder glad aan de achterkant. Ik kan me herinneren dat ik bij de X echt geen enkel minpunt of irritatie had, wat ik bij dit toestel wel heb. Ik denk dan ook dat ik dit toestel geen 6 jaar ga houden.
Wat maakte de optische zoom van de X beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
_Bailey_ schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:19:
tadaaa! de jaarlijkse switch van een (nu de 15) Pro naar een Pro Max heeft weer plaatsgevonden... :+

benieuwd hoe lang ik het deze keer volhou. Met het lichtere gewicht en de betere verdeling van het gewicht zou je zeggen dat het nu moet lukken deze 15 Pro Max te houden.
_/-\o_ Minimaal 2 weken de tijd geven zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Even een vraag zit er om de verpakking van apple iphone 15 plus ook folie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Steenw schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:50:
Even een vraag zit er om de verpakking van apple iphone 15 plus ook folie
15 Pro en 15 Pro Max niet, zou niet weten waarom dan wel op een 15 Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steenw
_Bailey_ schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:55:
[...]

15 Pro en 15 Pro Max niet, zou niet weten waarom dan wel op een 15 Plus
Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinan10
Ik kom van een iPhone X af. Dus ik heb een aantal generaties overgeslagen. Aantal bevindingen bij de 15 Pro na ongeveer een week:
  • De kleuren van de camera gaan soms echt over the top qua saturatie en scherpte. Huidkleur kan soms ineens oranje kleuren in video's (viel me ook al op bij foto's gemaakt met iPhones 12 t/m 14). Ik mis soms de natuurlijke looks van de camera van mn X.
  • Bij het zoomen tijdens het filmen zie je schokjes als hij van de ene camera naar de andere overgaat.
  • 120 Hz is super. Voor mij de reden om de Pro te nemen. Je kan t uitzetten, maar je ziet meteen verschil. Ik heb zelfs het gevoel dat ik iets sneller werk op mn iPhone dankzij 120 Hz. (minder vertragingen)
  • De batterij is erg consistent maar gaat niet zo lang mee. Na elke werkdag heb ik zo'n 50% a 60% over met ong. 3 à 4 uur screen on time. Om de één of andere reden geeft het batterijmenu een andere screen on time dan het Schermtijd menu. :?
  • Hij is een stuk dikker dan mn iPhone X. Het gewicht heb ik geen probleem mee.
  • Het achteraf focussen met portrait modus nadat je de foto hebt gemaakt, is iets wat ik al veel heb gebruikt en goed werkt.
  • Hij is lekker snel en vloeiend in de dagelijkse omgang
  • Ik merk duidelijk dat er meer RAM in zit dan mn X. Als ik apps heropen nadat ik iets anders heb gedaan, dan zie je dat de app is 'blijven staan'.
  • Hij lijkt significant minder bereik te hebben dan mn X. Ik heb in ieder geval het idee dat ik minder streepjes zie. Ook al zet ik hem op 4G.
Achteraf heb ik nog getwijfeld om niet liever de gewone 15 te nemen. Maar ik merk toch dat 120 Hz wel veel verschil maakt in de omgang met het toestel en dit alleen al is voor mij de reden om deze te houden.

Toevallig laatst een iPhone X in m’n hand gehad en toch wel 1 van de beste designs van de iPhone. Super compact ronde hoeken veel beter in de hand dan alle iPhones erna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
  • Laatst online: 11:38
Sinan10 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:16:
[...]

Toevallig laatst een iPhone X in m’n hand gehad en toch wel 1 van de beste designs van de iPhone. Super compact ronde hoeken veel beter in de hand dan alle iPhones erna
Mee eens, heb ‘m ook gehad in het wit. Erg chique toestel. Was persoonlijk ook helemaal weg van mijn 7 plus in Jet Black destijds.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elidibus
[...]

Toch mooi die verschillende meningen :). Ikzelf vond die afgeronde designs verschrikkelijk, daarmee gleed die naar mijn gevoel juist sneller uit de hand. De vlakke kanten drukken een beetje in je palm en maakt het naar mijn mening een stuk fijner om de telefoon vast te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:50
[...]

Same hier. N.a.v dit topic nog een uit de lade gepakt. Wat een fantastisch toestel!

Oh edit; zie dat anderen er heel anders over denken. Bedoel dit niet alles ‘Wellus, nietus’ reactie.

[ Voor 13% gewijzigd door SquareOne op 03-10-2023 19:33 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 77 Laatste