• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Uniciteit schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:14:
[...]

Maakt niet uit! In het geval van een eSIM zal de iPhone het automatisch vragen.
Mijn oude telefoon (iPhone 8 ) heeft geen eSIM, ik zat me wel af te vragen of ik nu niet meteen over zou kunnen stappen naar eSIM. Zal eens bij KPN kijken wat ze er daar over zeggen.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:32:
[...]

Maar ik snap de discussie niet. Je kan er toch gewoon een dag mee doen? Van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat. Dat is toch prima?
Dat red ik met de normale pro niet hoor 8)7
Maar goed dat deed ik met de 14 pro en 13 pro hiervoor ook niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
EvoII schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:07:
[...]

Wat een belachelijk iets zeg! Heb de betaalpassen opnieuw geconfigureerd, zonder resultaat uiteraard. Zonder creditcard kun je dus geen apple care+ afsluiten. Niet te geloven.
Kan wel overigens. Als je het toestel aanschaft via de site of bij de fysieke Apple Store kan je AppleCare mee bestellen/aanschaffen en afrekenen met een andere methode dan creditcard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:32

PBP

Apple to Address iPhone 15 Pro Overheating Issue With iOS 17 Update

https://www.macrumors.com...phone-15-pro-overheating/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
Ik word wel beetje moe van alle negatieve berichten die je overal tegenkomt. Zijn vooral mensen die zelf nog nooit een iPhone gehad hebben volgens mij en er elk jaar weer een sport van maken om maar ìéts negatiefs te kunnen schrijven.

Ik heb vanaf de 12 pro elk jaar nieuwe pro gehad en dit jaar m’n eerste Pro Max. Ik vind t niet slecht dat ik met (op dit moment) 4 uur schermtijd nog op 69% zit en van warmte helemaal nog niets gemerkt.

Ben blij als ik hier af en toe toch iets lees van mensen die wel blij zijn met hun iPhone 15. Ik ben er een van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Northernstar1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:46:
Ik word wel beetje moe van alle negatieve berichten die je overal tegenkomt. Zijn vooral mensen die zelf nog nooit een iPhone gehad hebben volgens mij en er elk jaar weer een sport van maken om maar ìéts negatiefs te kunnen schrijven.

Ik heb vanaf de 12 pro elk jaar nieuwe pro gehad en dit jaar m’n eerste Pro Max. Ik vind t niet slecht dat ik met (op dit moment) 4 uur schermtijd nog op 69% zit en van warmte helemaal nog niets gemerkt.

Ben blij als ik hier af en toe toch iets lees van mensen die wel blij zijn met hun iPhone 15. Ik ben er een van!
Lekker slapen dan. :)

Maar ach, zoveel meningen en ervaringen. Iedereen ervaart het anders.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word wel beetje moe van alle negatieve berichten die je overal tegenkomt. Zijn vooral mensen die zelf nog nooit een iPhone gehad hebben!
Tuurlijk joh…. Daarom komt Apple ook met een update om dingen op te lossen waar mensen zonder iPhone last van hebben. Het is niet allemaal onzin.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2023 19:38 ]

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:11
datadevil schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:02:
[...]

Voor MagSafe kun je geen metalen achterkant hebben
Voor draadloos opladen. Magsafe zou op zich prima kunnen werken met metalen achterkant, maar voor draadloos opladen moet je een achterkant zonder metaal hebben (plastic, glas, keramiek...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-07 22:38
Vanmorgen om 2 uur (ja, midden in de nacht) de telefoon op 100 procent en na een ritje België (slecht netwerk, dus moet de telefoon harder werken) zit m’n 15P nu (rond 20 uur in de avond) op 34 procent. Wat foto’s gemaakt, beetje appen, veel Spotify, Flickr, en veelvuldig de HAFAS treinplanner.

Heb m’n toestel terug geschroefd naat 60Hz, had ik op m’n Xr ook en voor en telefoon vind ik het voor mijzelf geen toegevoegde waarde hebben.

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:42

Hier super blij met m’n 15 PM!
Negatieve berichten van eigenaren is prima, echter zijn het de iPhone 15-loze mensen die sensatie zoeken :+

• glycerine00
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15:55
Heb zelf nog maar in juni de 14PM gekocht, had mezelf beloofd om deze niet te halen. En zit nu elke dag toch te "smachten" naar de nieuwe 15 PM.
De nieuwe witte kleur... Prachtig.

En ik weet dat de mijne uiteraard nog perfect is. Maar die witte kleur, I'm in love *O*

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Of-Aaargh schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:58:
[...]

Voor draadloos opladen. Magsafe zou op zich prima kunnen werken met metalen achterkant, maar voor draadloos opladen moet je een achterkant zonder metaal hebben (plastic, glas, keramiek...)
Bedoelde ik inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Software fout bij oa Instagram en Uber die voor hoger CPU gebruik zorgen en daardoor de warmte. Apple beloofd dus dat de makers die apps gaan fixen en de CPU zal niet worden gekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13
Ik zeg iOS 17.0.3 op woensdag <+:)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:43
Ik ervaar geen problemen met de 15 PM, batterij is goed, warmte problemen ervaar ik niet daar ik toch een weekje intens het toestel heb uitgetest. Alleen als ik hem oplaad via magsafe word hij een beetje warm, dat is bij mijn 14 PM en samsung s23 ultra ook zo.
Ik zet ook elk jaar een backup terug van mijn vorig toestel, dat is sinds de Iphone 6 al (nu dus op het 9de toestel)
Batterij laad ik gewoon op via magsafe als hij bijna leeg is. Tot 100% en niet tot 80 zoals sommige mensen doen.
Zeer tevreden dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Hoge bomen vangen veel wind, ik skip het allemaal. Als er echt iets aan de hand is dan is een express replacement/garantie order zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:25

Yucko

One clown to rule them all !

Stopmerkbord schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:59:
Vanmorgen om 2 uur (ja, midden in de nacht) de telefoon op 100 procent en na een ritje België (slecht netwerk, dus moet de telefoon harder werken) zit m’n 15P nu (rond 20 uur in de avond) op 34 procent. Wat foto’s gemaakt, beetje appen, veel Spotify, Flickr, en veelvuldig de HAFAS treinplanner.

Heb m’n toestel terug geschroefd naat 60Hz, had ik op m’n Xr ook en voor en telefoon vind ik het voor mijzelf geen toegevoegde waarde hebben.
Spotify was volgens mij altijd al een batterijvreter, iig bij mij en een collega die daar steeds over klaagde.

zelf ben ik super blij met mijn 15PM, echt een wereld van verschil met mijn X die ik hiervoor had.

Lekker groot scherm, ProMotion display :9 (kende ik al van mijn iPad Pro), passive NFC reading (dus zonder dat een app open moet staan, volgens mij pas ondersteund vanaf de Xr en Xs). Vooralsnog geen problemen met hitte maar ik gebruik dan ook geen Instagram (ik zal eens checken bij mijn wederhelft die zo'n beetje de halve dag op dat platform zit :P)
Batterij houd het lekker lang vol (80% -> 50+% na een werkdag daar waar ik mijn X meestal gedurende de dag een keer moest bijladen en dat zelfs na een batterij-replacement in oktober vorig jaar :/ )

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:45
Yucko schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:11:
[...]

Spotify was volgens mij altijd al een batterijvreter, iig bij mij en een collega die daar steeds over klaagde.

zelf ben ik super blij met mijn 15PM, echt een wereld van verschil met mijn X die ik hiervoor had.

Lekker groot scherm, ProMotion display :9 (kende ik al van mijn iPad Pro), passive NFC reading (dus zonder dat een app open moet staan, volgens mij pas ondersteund vanaf de Xr en Xs). Vooralsnog geen problemen met hitte maar ik gebruik dan ook geen Instagram (ik zal eens checken bij mijn wederhelft die zo'n beetje de halve dag op dat platform zit :P)
Batterij houd het lekker lang vol (80% -> 50+% na een werkdag daar waar ik mijn X meestal gedurende de dag een keer moest bijladen en dat zelfs na een batterij-replacement in oktober vorig jaar :/ )
Grappig. Ik wilde net tikken dat ik een beetje spijt heb van de upgrade. Heb nog niks gevonden ten opzichte van mijn 11PM wat me echt opvalt. Maar ik heb nog niet echt foto’s gemaakt en daarvoor deed ik het vooral. En ik hoopte weer veel langer met de accu te kunne doen, maar helaas.

Zal nog eens verdiepen in wat deze telefoon nu echt meer kan dan de 11.

Mijn vriendin heeft besloten nog een jaar te wachten met de upgrade vanaf haar XR.

Disclaimer: wij zijn wellicht iets ouder dan de meesten hier (48 en 40) en geen gamers. Misschien ligt het daaraan. ;) Ben overigens wel blij met de upgrade van Watch S4 naar Ultra 2. Wel wat dik, maar display is super.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:25

Yucko

One clown to rule them all !

Cass Casey schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:21:
[...]

Grappig. Ik wilde net tikken dat ik een beetje spijt heb van de upgrade. Heb nog niks gevonden ten opzichte van mijn 11PM wat me echt opvalt. Maar ik heb nog niet echt foto’s gemaakt en daarvoor deed ik het vooral. En ik hoopte weer veel langer met de accu te kunne doen, maar helaas.

Mijn vriendin heeft besloten nog een jaar te wachten met de upgrade vanaf haar XR.

Disclaimer: wij zijn wellicht iets ouder dan de meesten hier (48 en 40) en geen gamers. Misschien ligt het daaraan. ;) Ben overigens wel blij met de upgrade van Watch S4 naar Ultra 2. Wel wat dik, maar display is super.
maar ik kom dan ook van de X en daar was geen grotere (plus/max) versie van te krijgen dus alleen dat al een behoorlijk verschil. Deze ga ik ook proberen te houden totdat de upgrades stoppen.

offtopic:
en ik ben 46 en ook geen gamer, iig niet op mijn telefoon :P

[ Voor 5% gewijzigd door Yucko op 01-10-2023 08:34 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Disclaimer: wij zijn wellicht iets ouder dan de meesten hier (48 en 40) en geen gamers.
Ik vermoed zo dat dat wel mee valt en je behoorlijk binnen de doelgroep van dit topic valt. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Naast meegenieten over de Iphone 15 reeks is dit topic voor mij ook een psychologisch feest der herkenning.

Denk dat iemand wel af kan studeren op de 'cognitieve dissonantie' en 'groepsdenken' processen die in dit topic plaatsvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Hoe blijven de screenprotectors zitten op de pro modellen? Komen de randjes van het harde type glas screen protector naar boven van het scherm af omwille van de lichte afronding aan de rand? Zijn ze moeilijker te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
Misschien een beetje een gek probleem. Maar sinds de overstap naar iOS/iPhone 15 Pro Max, proberen mensen buiten de EU mij soms te appen en te bellen. Ik had op de eerste dag iemand uit Washington…. En net vanmorgen iemand uit Kenia. Super vreemd dit, ja vast mijn 06 is gelekt, maar op de Oneplus had ik hier echt amper last van en al helemaal van mensen uit de EU. Heeft iemand tips voor mij? Dit geeft mij best een naar gevoel.
Paar landcodes:
967
91
254
360
343

[ Voor 4% gewijzigd door lindseysew op 01-10-2023 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

Heb nog niks gevonden ten opzichte van mijn 11PM wat me echt opvalt.
laatste écht spannende upgrade was van de iPhone 8 naar de iPhone X. Alles daarna was mini-minimaal qua upgrades.

Heb niet het idee dat we komende paar jaren dat Apple dat niveau weer gaat aantikken qua iPhones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:45
_Bailey_ schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:35:
[...]

laatste écht spannende upgrade was van de iPhone 8 naar de iPhone X. Alles daarna was mini-minimaal qua upgrades.

Heb niet het idee dat we komende paar jaren dat Apple dat niveau weer gaat aantikken qua iPhones.
Dat idee heb ik dus ook. Maar ik lees elk jaar weer “wereld van verschil!!!1!1!”. Nu heb ik vier generaties overgeslagen, maar merk erg weinig. Maar eerlijk gezegd: ik heb me nog weinig verdiept in IOS17. Wellicht zit daar het grootste verschil in. Shortcuts en die actieknop moet ik ook nog uitzoeken.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Heb nog niks gevonden ten opzichte van mijn 11PM wat me echt opvalt. Maar ik heb nog niet echt foto’s gemaakt en daarvoor deed ik het vooral.
De realiteit is dat het eigenlijk allemaal redelijk minimale stapjes zijn…… ook net van een X naar een 15Pro gegaan. En het is allemaal niet erg spannend. Wat leuker scherm, wat meer camera, enz. Vindt het vooral met de weinige progressie van ios te maken hebben. Sterker, een aantal wijzigingen uit de laatste 2 versies zijn vooral irritant.

Maar dat is eigenlijk al best een tijdje zo, net dus mijn oude telefoon doorgeschoven als vervanger van een 6plus met ios12. En eigenlijk is met die laatste ook nog gewoon prima te leven.

Maar het komt ook omdat dingen als zo’n dynamic island me totaal niet boeien. Vooruit een oled scherm is leuk maar die ips schermen waren ook best fraai.

Het is maar goed dat batterijen verouderen en dat ze, waarschijnlijk vaak uit commerciële redenen, stoppen met ios updates want anders ging mijn telefoon nog langer mee……

Maar vooruit die 6plus wat toen ook al €999….

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2023 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Is het niet zo dat Apple zich ook niet per se richt op jaarlijkse upgraders? Ik bedoel, als je van een iPhone 8, XR of SE komt dan is een 15 Pro wel een wereld van verschil, lijkt me.

Zelfde als met Watch Series 9. Die is ook niet gemaakt om alle gebruikers van Series 8 over te halen, maar meer die van S4, S5 en SE.

Daarnaast denk ik dat we met zijn allen teveel verwachten, de rek lijkt er een beetje uit, Apple is meer volger dan dat het revolutionaire producten uitbrengt.

Ik vind kleine upgrades zelf geen enkel probleem en merk zelfs dat ik de tweaks in iOS vaak leuker vind dat de hardwarematige veranderingen aan bijvoorbeeld het uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:02:
Is het niet zo dat Apple zich ook niet per se richt op jaarlijkse upgraders? Ik bedoel, als je van een iPhone 8, XR of SE komt dan is een 15 Pro wel een wereld van verschil, lijkt me.
Het is een beetje een definitie kwestie en persoonlijke ervaring….. maar een “wereld van verschil” is het in mijn optiek zelden of nooit. Soms is dat wel het geval voor het uiterlijk, maar ook dat ben je na een dag alweer vergeten. Functioneel is het vaak niet zo spannend.

Ik kan me eigenlijk maar een paar upgrades van mijn iPhone en iPad herinneren waarvan ik echt na 2 dagen nog dacht wat een verschil.

Dat was ook weer de conclusie toen ik even de 6plus vast had. Als daar de batterij weer normaal van was geweest en de nieuwste ios versie werd ondersteund dan zou het nog steeds een prima telefoon zijn. Ook best een prestatie en jammer dat ie nu is afgeschreven.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2023 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

Daarnaast denk ik dat we met zijn allen teveel verwachten
zo lang de discussie eerder vooral en vrijwel alleen ging over de kleurkeuze, niet alleen hier op Tweakers maar ook Reddit en Macrumors, van het toestel en de twijfels hierover bij deze en gene lijkt het me wat betreft het verwachtingspatroon wel enorm mee te vallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
[...]

Ik vind kleine upgrades zelf geen enkel probleem en merk zelfs dat ik de tweaks in iOS vaak leuker vind dat de hardwarematige veranderingen aan bijvoorbeeld het uiterlijk.
Helemaal eens met dat laatste. Hierdoor heb ik best lang met mijn 11 Pro gedaan, elke jaarlijkse iOS update voelde als een kleine refresh van m'n telefoon. 11 Pro had denk ik nog wel makkelijk een paar jaar mee kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:07:
[...]

Het is een beetje een definitie kwestie en persoonlijke ervaring….. maar een “wereld van verschil” is het in mijn optiek zelden of nooit. Soms is dat wel het geval voor het uiterlijk, maar ook dat ben je na een dag alweer vergeten. Functioneel is het vaak niet zo spannend.

Ik kan me eigenlijk maar een paar upgrades van mijn iPhone en iPad herinneren waarvan ik echt na 2 dagen nog dacht wat een verschil.

Dat was ook weer de conclusie toen ik even de 6plus vast had. Als daar de batterij weer normaal van was geweest en de nieuwste ios versie werd ondersteund dan zou het nog steeds een prima telefoon zijn. Ook best een prestatie en jammer dat ie nu is afgeschreven.
Wat ook kan meespelen is dat het overzetten van je oude iphone naar je nieuwe nu zo vlekkeloos is. Hierdoor heb je bijna niet door dat je een nieuwe telefoon voor je hebt. ‘Nieuwigheid’ is er snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 21:34
Stopmerkbord schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:59:

Mag ik vragen waar je dat instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badbadpresident schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:17:
[...]

Wat ook kan meespelen is dat het overzetten van je oude iphone naar je nieuwe nu zo vlekkeloos is. Hierdoor heb je bijna niet door dat je een nieuwe telefoon voor je hebt. ‘Nieuwigheid’ is er snel af.
Dat is ook helemaal waar….

Als ze nou nog eens iets zouden bedenken voor het eenvoudiger overzetten van dingen als bank apps dan zou het helemaal een klusje van niks zijn. En afdwingen dat inloggen en het bewaren van inloggevens altijd kan via de password functie…. Dat blijft ook irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:44
@NRG-81 Instellingen, toegankelijkheid, beweging, beperk beeldsnelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter36 op 01-10-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:38
Na overzetten Esim van de 14 naar mijn 15 zag ik net tot mijn verbazing weer Tmobile staan?
Meer mensen dit?

Heb trouwens een nieuwe esim aangevraagd via Odido website,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jjCQlsD5F1WpR9ynGlT3Iz8eNk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jldapl2pJ7zvlr1G3zHeHxwx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door debroei op 01-10-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:30:
[...]

Dat is ook helemaal waar….

Als ze nou nog eens iets zouden bedenken voor het eenvoudiger overzetten van dingen als bank apps dan zou het helemaal een klusje van niks zijn. En afdwingen dat inloggen en het bewaren van inloggevens altijd kan via de password functie…. Dat blijft ook irritant.
Liever niet zelfs, qua bank apps heb ik liever niet dat alles zo weer ingesteld wordt met slechts een wachtwoord. Mag best wat moeite zijn voor extra veiligheid. Ieder zijn ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:37
debroei schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:41:
Na overzetten Esim van de 14 naar mijn 15 zag ik net tot mijn verbazing weer Tmobile staan?
Meer mensen dit?

[Afbeelding]
JA ik heb dat ook, ook bij instellingen staat op diverse plekken nog Tele 2 en T-mobile ( ik had Tele 2 ) ohh en succes met de E-sim, werkte voor geen meter en ze raadde mij aan om naar de winkel te gaan, daar is het echter wel gelukt om in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
debroei schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:41:
Meer mensen dit?

[Afbeelding]
Mij viel hetzelfde ook op, ik dacht dat het aan mijn toestel zelf lag, maar blijkbaar is de provider naam via de esim nog niet geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
[...]

Er zijn er die nog ouder zijn (bijna 71) en kom van de 12 af en ga vol voor de 15pro natural. Fijn wordt straks die extra knop die ik ook met opdrachtenmenu op de Ultra gebruik.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:53:
[...]

Liever niet zelfs, qua bank apps heb ik liever niet dat alles zo weer ingesteld wordt met slechts een wachtwoord. Mag best wat moeite zijn voor extra veiligheid. Ieder zijn ding. :)
Ook daar zouden gewoon standaard voorzieningen voor kunnen worden gebouwd….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:53
Het is nu al de 3e dag op rij dat mijn 15 pro zichzelf oplaad tot 100% ondanks dat de 80% limiet is ingeschakeld.
Ik zit op 17.1 beta, misschien dat dat er iets mee te maken heeft al blijken er ook problemen te zijn van voor die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:05:
Het is nu al de 3e dag op rij dat mijn 15 pro zichzelf oplaad tot 100% ondanks dat de 80% limiet is ingeschakeld.
Ik zit op 17.1 beta, misschien dat dat er iets mee te maken heeft al blijken er ook problemen te zijn van voor die update.
Ik zou dit even via de Feedback app melden - dan kan Apple dit onderzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:53
Vorkie schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:06:
[...]

Ik zou dit even via de Feedback app melden - dan kan Apple dit onderzoeken :)
Uiteraard al gedaan, ik vind het gewoon opmerkelijk dat dit zelfs in de beta nog steeds een probleem is.
Dit lijkt me nu toch niet zo moeilijk om te programmeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Uiteraard al gedaan, ik vind het gewoon opmerkelijk dat dit zelfs in de beta nog steeds een probleem is.
Dit lijkt me nu toch niet zo moeilijk om te programmeren?
Als ik het gedrag zie van de Watch onder geoptimaliseerd laden in WatchOS 10, beslist ie soms ineens met een "haakje" in de ring dat ie maar oplaad tot 80%.

Misschien is de baseline nog niet klaar - of gaat het pas werken na ~10 cycles?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:38
Vorkie schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Als ik het gedrag zie van de Watch onder geoptimalsieerd laten in WatchOS 10, beslist ie soms ineens met een "haakje" in de ring dat ie maar oplaad tot 80%.

Dat denk ik ook, met de Apple Watch Ultra was dit ook het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
Vorkie schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Als ik het gedrag zie van de Watch onder geoptimaliseerd laden in WatchOS 10, beslist ie soms ineens met een "haakje" in de ring dat ie maar oplaad tot 80%.

en als je op het rondje drukt kun je alsnog voor 100% kiezen.... wellicht op de Iphone ook

Bing

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:10

Zelfde als met Watch Series 9. Die is ook niet gemaakt om alle gebruikers van Series 8 over te halen, maar meer die van S4, S5 en SE.

Daarnaast denk ik dat we met zijn allen teveel verwachten, de rek lijkt er een beetje uit, Apple is meer volger dan dat het revolutionaire producten uitbrengt.

Tot deze release was een 2 jaarlijkse cyclus voor veel mensen optimaal. Vroeger stimuleerde Apple dat zelfs met de S-versies. Elke 2 jaar grote veranderingen en het tussenjaar werd gebruikt voor optimalisatie. Strategie die bijvoorbeeld Microsoft met Windows ook toepast.

Met de komst van de iPhone 7 zijn ze hiermee gestopt, al heeft de X met de Xr en Xs nog opvolgers gehad.

Het is volgens mij ook zo dat de ontwikkeling in smartphone land een beetje op een dood spoor zitten. Verder dan wat camera veranderingen of een iets helderder scherm komt het niet op dit moment. De jaren dat we grote stappen maakten liggen achter ons. Komt ongetwijfeld weer terug in de toekomst.

Voor mij persoonlijk is het niet persé om nieuwe features te doen. Ervaring leert ook dat na 2 jaar een verse batterij voordelen heeft. Fijn dat een toestel net wat meer kan of meer beter kan. Het is ook gewoon een leuke gadget om te vervangen.

Maar voor mij was het nu 1 grote teleurstelling. Op elk vlak verloor de 15 Pro het van mijn 13 Pro. Het was gisteren een verademing om terug te stappen, elke QR code binnen 1ms gescand. Koste mij andersom echt veel tijd. En aangezien ik regelmatig QR codes scan is dat dan al gelijk een irritatie factor. Tel daar een batterij bij op die slechter bleek dan ik had en dan is 1229 ineens veel geld voor eigenlijk niks. Dat is iets tofs als Dynamic Island mij simpelweg niet waard.

Waarmee ik absoluut niet zeg dat de 15 Pro een slecht toestel is of zijn geld niet waard zou zijn. Verre van dat. Maar als upgrade vanaf de 13 Pro en nieuwer is het een zeer, zeer kleine stap en die vind ik het geld niet waard. Dan kan ik beter wachten op een nieuwer model of misschien zelfs kijken naar de standaard 15. Voor mensen die van een ouder standaard model komen of de 11 Pro is het zijn geld meer dan waard.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Laatst online: 17:18
bing69 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:33:
[...]

en als je op het rondje drukt kun je alsnog voor 100% kiezen.... wellicht op de Iphone ook
In de beta van iOS 17 op de iPhone 14 Pro werkt het ook niet de instelling voor 80% opladen stond uit maar merkte dat hij na 80% niet meer door ging met opladen. Wat bij mij hielp was de instelling voor geoptimaliseerd opladen aan te zetten en weer uit te zetten. Ik hoop dat dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Met kans op overhitte reacties op deze post: Hoe maak je van een mug een olifant?

Nieuwste iPhone kan 'te heet om aan te raken' worden door bug in software
https://www.nu.nl/tech/62...door-bug-in-software.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:06:
[...]

Met de komst van de iPhone 7 zijn ze hiermee gestopt, al heeft de X met de Xr nog een opvolger gehad.
De opvolger van de X was de Xs, de Xr was de budget versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:16:
Met kans op overhitte reacties op deze post: Hoe maak je van een mug een olifant?

Je moet die reacties eens lezen eronder, beetje vermaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
THE_BASE schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

De opvolger van de X was de Xs, de Xr was de budget versie.
Ben ik in de war denk ik, dacht dat de Xs de budget was. Maar het maakt voor het verhaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan

Tsjah, je moet misschien wat verder denken hierin. Ik geloof niet zo in een bug, want dit proces bestaat al jaren en andere modellen hebben er geen last van. Mijn gevoel zegt dat het een ontwerpfout is in de hardware, de warmte kan simpelweg niet goed afgevoerd worden bij zware belasting. De oplossing zal wel zijn dat ze het toestel kunstmatig langzamer maken voor in ieder geval dit stuk, net als ze de zendsterkte van de 12 omlaag hebben gezet. Niet heel spannend en het overgrote meerendeel van de mensen zal er nooit iets van merken.

Wat wel slecht is dat zoiets niet tijdens het ontwerp en testen van ontwerp en software naar voren komt. Zoiets komt in een lab toch ook gewoon voor zou je denken. Maar samen met de bug bij introductie waardoor je niet kon overzetten doet vermoeden dat er toch een en ander doorheen geglipt is bij het testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:22
Apple gebruikt gewoon geen Instagram bij het testen. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:11
Rivanov schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:26:
Apple gebruikt gewoon geen Instagram bij het testen. ;)
Apple speelt het slim door de bal bij de app developers neer te leggen. Het is natuurlijk wel vreemd dat je in de app store apps kunt vinden die alleen de iPhone 15 Pro (Max) tot te hoge temperaturen drijft. Dat betekent mijns inziens dat de warmte afvoer van die apparaten niet zo goed in elkaar zit. Het zou me niets verbazen als Apple binnenkort ook stilletjes met een software update komt die het voltage naar de A17 aan banden legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:44
lexuzu schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:50:
[...]

Apple speelt het slim door de bal bij de app developers neer te leggen. Het is natuurlijk wel vreemd dat je in de app store apps kunt vinden die alleen de iPhone 15 Pro (Max) tot te hoge temperaturen drijft. Dat betekent mijns inziens dat de warmte afvoer van die apparaten niet zo goed in elkaar zit. Het zou me niets verbazen als Apple binnenkort ook stilletjes met een software update komt die het voltage naar de A17 aan banden legt.
Wat wellicht ook prima voor de batterij zou zijn. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmk_

Altijd weer dat gezeur over de prijs van een Apple toestel. Alsof ze compleet vergeten dat een Samsung Ultra ook boven de €1000 kost. Ga je voor één die ook nog eens dichtvouwt zit je al boven de €2000 en die kun je met je nagel al het scherm van stuk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Ik heb HEIF of pro raw aangezet bij instellingen. Als ik een foto maak moet ik het telkens aanzetten, rechtsboven in het scherm.

Weet iemand hoe ik dit standaard ingeschakeld kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lindseysew schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:35:
Misschien een beetje een gek probleem. Maar sinds de overstap naar iOS/iPhone 15 Pro Max, proberen mensen buiten de EU mij soms te appen en te bellen. Ik had op de eerste dag iemand uit Washington…. En net vanmorgen iemand uit Kenia. Super vreemd dit, ja vast mijn 06 is gelekt, maar op de Oneplus had ik hier echt amper last van en al helemaal van mensen uit de EU. Heeft iemand tips voor mij? Dit geeft mij best een naar gevoel.
Paar landcodes:
967
91
254
360
343
Ik heb twee dagen een iPhone 13 gebruikt (daarna retour) en heb dit ook ervaren. Terwijl ik op mijn Samsung S20 hier geen last van had. iPhone 13 (mede hierdoor) omgeruild voor een S22 en de spamcalls waren weer verleden tijd. Ik verklaar het door de 'Beller-id en anti-spam beveiliging' op Android die zijn werk goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:39
Hier ook spamcalls via Whatsapp sinds kort(15 pro). Vreemd en bijzonder irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
JimmyJoness schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:36:
Ik heb HEIF of pro raw aangezet bij instellingen. Als ik een foto maak moet ik het telkens aanzetten, rechtsboven in het scherm.

Het ligt aan de belichting of dit aan- of uitgeschakeld wordt. Bij minder belichting wordt het automatisch uitgeschakeld.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
lindseysew schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:35:
Paar landcodes:
967
91
254
360
343
Kreeg vanochtend een sms'je uit Turkije, iets van een wifi code voor een hotel. Gebeurt mij iets van 1-2x per jaar hooguit. Of het nou gelekt is of omdat mijn nummer per ongeluk is gebruikt weet je ook nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
De breekbaarheid van de Pro Max blijkt ook wel mee te vallen: https://9to5mac.com/2023/...-15-pro-max-crack-easily/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stopmerkbord
MariusV schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:02:
Hier ook spamcalls via Whatsapp sinds kort(15 pro). Vreemd en bijzonder irritant
Grappig, ik ervaar dat dan weer juist andersom. Wel calls en apps op de werk mobiel (android) en niet op m’n privé iPhone 15P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjb033
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-09 18:11
BMW wireless charging zijn schijnbaar ook problemen dat NFC chip kapot kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
wjb033 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:47:
Apple heeft wel eens probleemlozere launches gehad… je zou bijna denken dat het een haastklus geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
lexuzu schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:50:
[...]

Dat is al bevestigd, dat ze daarmee komen.

https://www.macrumors.com...phone-15-pro-overheating/

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 01-10-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
wjb033 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:47:
Ben ik blij dat mijn BMW door chiptekorten vorig jaar, geen wireless charging heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06:51
Een warme iPhone is er toch al jaren? Mijn 13 pro Max werd altijd warm bij Tom Tom navigatie. Soms als het in de auto warm was schakelde hij uit. Dan voor de airco en weer door. En mijn 14 pro Max wordt ook wel eens warm. Niet heet, maar toch wel aardig warm. En inderdaad vooral als hij nieuw is en alles overgezet moet worden. En dan doe ik verder geen gekke dingen of zo.
Voor mij dus geen nieuws.
Nou nog een nieuwe 15 pro Max, dan voel ik het zelf, maar Vodafone is niet zo snel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Ook bij de NOS op de site: https://nos.nl/l/2492485

Stuitend dat daar blind overgenomen wordt dat titanium warmte beter afvoert (edit: het toestel warmer aanvoelt) dan roestvrij staal. Dat is niets minder dan stierenpoep.
Het ding voelt warmer aan omdat ie z’n warmte niet kwijt kan.

[ Voor 21% gewijzigd door lexuzu op 01-10-2023 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:34
Hoe zal dat dan gaan als straks die console games uitkomen? Dat vergt nogal wat van de processor. 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:41
lexuzu schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:07:
[...]

Apple heeft wel eens probleemlozere launches gehad… je zou bijna denken dat het een haastklus geweest is.
Nou inderdaad, zeker al gezien het aantal nieuwe features tov de 14 Pro serie. Zeer teleurstellend allemaal. Misschien al de energie gebruikt voor andere producten?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elidibus
  • Laatst online: 16:57
Amos_x schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:21:
Hoe blijven de screenprotectors zitten op de pro modellen? Komen de randjes van het harde type glas screen protector naar boven van het scherm af omwille van de lichte afronding aan de rand? Zijn ze moeilijker te plaatsen?
Echt super, heb voor het eerst die van Benks. Ik hoop dat hij echt Sapphire gecoat is, maar dit vond ik alleen op hun website terug, maar niet op de verpakking zelf. We gaan zien hoe snel hij krast…

Maar wat betreft pasvorm, deze is perfect, je merkt hem niet en je ziet hem niet, protector is zo dun dat er niks uitsteekt. Licht afronden van het glas heeft ook geen invloed. Ik kreeg er overigens zo’n mal bij, die je over de telefoon zet, deze werkte redelijk goed, had wel een paar bubbeltjes, maar die kon ik er makkelijk uit duwen.

Shipping bij Benks duurde wel een paar dagen, kwam uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus F.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-08 21:46
MariusV schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:02:
Idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:48
Drardollan schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:06:
[...]

Tot deze release was een 2 jaarlijkse cyclus voor veel mensen optimaal. Vroeger stimuleerde Apple dat zelfs met de S-versies. Elke 2 jaar grote veranderingen en het tussenjaar werd gebruikt voor optimalisatie. Strategie die bijvoorbeeld Microsoft met Windows ook toepast.

Met de komst van de iPhone 7 zijn ze hiermee gestopt, al heeft de X met de Xr en Xs nog opvolgers gehad.

Het is volgens mij ook zo dat de ontwikkeling in smartphone land een beetje op een dood spoor zitten. Verder dan wat camera veranderingen of een iets helderder scherm komt het niet op dit moment. De jaren dat we grote stappen maakten liggen achter ons. Komt ongetwijfeld weer terug in de toekomst.

Voor mij persoonlijk is het niet persé om nieuwe features te doen. Ervaring leert ook dat na 2 jaar een verse batterij voordelen heeft. Fijn dat een toestel net wat meer kan of meer beter kan. Het is ook gewoon een leuke gadget om te vervangen.

Maar voor mij was het nu 1 grote teleurstelling. Op elk vlak verloor de 15 Pro het van mijn 13 Pro. Het was gisteren een verademing om terug te stappen, elke QR code binnen 1ms gescand. Koste mij andersom echt veel tijd. En aangezien ik regelmatig QR codes scan is dat dan al gelijk een irritatie factor. Tel daar een batterij bij op die slechter bleek dan ik had en dan is 1229 ineens veel geld voor eigenlijk niks. Dat is iets tofs als Dynamic Island mij simpelweg niet waard.

Waarmee ik absoluut niet zeg dat de 15 Pro een slecht toestel is of zijn geld niet waard zou zijn. Verre van dat. Maar als upgrade vanaf de 13 Pro en nieuwer is het een zeer, zeer kleine stap en die vind ik het geld niet waard. Dan kan ik beter wachten op een nieuwer model of misschien zelfs kijken naar de standaard 15. Voor mensen die van een ouder standaard model komen of de 11 Pro is het zijn geld meer dan waard.
Mjah dit jaar is gek genoeg de normale iPhone 15 het te kiezen model. Hoorde net een interview van mkhbd die ook zei dat hij de normale 15 prefereert boven de pro. (De video review moet nog uitkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timt1996
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 21:05
Ik ben nog ontzettend aan het twijfelen tussen de 15 Pro en de 15 Pro Max. Momenteel gebruik ik nog een 8 Plus, welke na al die jaren wel toe is aan vervanging. Aan de ene kant lijkt het mij wel weer fijn om een kleiner formaat iPhone te hebben, maar aan de andere kant heeft de Pro Max een betere batterij en een scherm dat qua breedte meer in de buurt komt van de 8 Plus. Anderzijds ben ik dan ook weer bang dat de Pro Max lastiger met één hand te bedienen is, doordat het meer scherm heeft dan mijn huidige 8 Plus. Zijn er hier mee die de overstap van een 7/8 Plus hebben gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Rivanov schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:20:
[...]

Ben ik blij dat mijn BMW door chiptekorten vorig jaar, geen wireless charging heeft. :P
Sowieso geen wireless charging in een auto als je het mij vraagt. Het laadt traag. 1 keer te hard er bocht door en hij stopt meteen met laden

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:20:
[...]

Haha de X7 rental waar ik nu mee rijd wel maar daar leg ik hem dan maar even niet meer op :P

(Wat tot nu toe niet voor problemen gezorgd heeft overigens)

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 01-10-2023 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
timt1996 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:03:
Ik ben nog ontzettend aan het twijfelen tussen de 15 Pro en de 15 Pro Max. Momenteel gebruik ik nog een 8 Plus, welke na al die jaren wel toe is aan vervanging. Aan de ene kant lijkt het mij wel weer fijn om een kleiner formaat iPhone te hebben, maar aan de andere kant heeft de Pro Max een betere batterij en een scherm dat qua breedte meer in de buurt komt van de 8 Plus. Anderzijds ben ik dan ook weer bang dat de Pro Max lastiger met één hand te bedienen is, doordat het meer scherm heeft dan mijn huidige 8 Plus. Zijn er hier mee die de overstap van een 7/8 Plus hebben gemaakt?
Tevreden over schermformaat huidige iPhone 8 Plus? Dan de normale 15 Pro. Wil je nog groter? Dan Pro Max. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:38
JimmyJoness schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:36:

Settings - Camera - Preserve Setting - ProRAW & Resolution control aanzetten.

@Rivanov FYI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:47

Grin

Ride si sapis.

Amos_x schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:21:
@Amos_x
Als ik een tip mag geven: ik laat al jaren een Belkin Ultraglas plakken bij Apple of Amac. Die hebben zo’n speciale machine die het ding er perfect opplakt, en ook 48h plakgarantie.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:57
Grin schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:37:
[...]

@Amos_x
Als ik een tip mag geven: ik laat al jaren een Belkin Ultraglas plakken bij Apple of Amac. Die hebben zo’n speciale machine die het ding er perfect opplakt, en ook 48h plakgarantie.
Hvl betaal je daarvoor?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
@Amos_x @Grin Als ik een tip mag geven. Hou het geld dat de A-mac vraagt voor de Belkin incl. plakken in je zak en koop de Spigen Glas.tR EZ Fit.

Het heet niet voor niets EZ.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Direct niet, indirect wel :)
(Want ze zijn best stevig aan de prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:47

Grin

Ride si sapis.

30-35 euro.
@Rivanov
Hahaha nee joh, ik wil daar geen seconde mee bezig zijn. Ik leg mijn telefoon op de balie, plakken, afrekenen, klaar.
30-35 euro wil ik niet eens over nadenken, deze post typen is al duurder. (Bijna ;)) Letterlijk.

[ Voor 92% gewijzigd door Grin op 01-10-2023 20:05 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Precies. Spigen kost bij Amazon € 20 en dan krijg je er twee.

https://amzn.eu/d/gNZbIdv

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 01-10-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:01:
[...]

Precies. Spigen kost bij Amazon € 20 en dan krijg je er twee.

https://amzn.eu/d/gNZbIdv
Ja dit. Mijn vrouw denkt wel dat een screenprotector de moeite waard is (fijn voor de volgende!) en deze zijn top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:38
Mooie uitgebreide vergelijking tussen de camera's van de iPhone 15 Pro vs. Samsung S23 Ultra:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:57
Donstil schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:59:
[...]

Direct niet, indirect wel :)
(Want ze zijn best stevig aan de prijs)
Haha ja 35 is n aardig bedrag. Haal ze normaal van ali en die zijn meer dan prima. Al zal dat bij de 15 wat anders zijn ivm de afgeronde kanten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Grin schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:59:
30-35 euro.
@Rivanov
Hahaha nee joh, ik wil daar geen seconde mee bezig zijn. Ik leg mijn telefoon op de balie, plakken, afrekenen, klaar.
30-35 euro wil ik niet eens over nadenken, deze post typen is al duurder. (Bijna ;)) Letterlijk.
Naja whatever floats your boat.
Vind de prijs gewoon insane. Dag later laat je ‘m vallen, protector kapot. Doei € 35,-

Bij de Spigen heb je dan nog mooi een reserve. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
okio schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:52:
[...]

Mjah dit jaar is gek genoeg de normale iPhone 15 het te kiezen model. Hoorde net een interview van mkhbd die ook zei dat hij de normale 15 prefereert boven de pro. (De video review moet nog uitkomen)
Het is mij ook door het hoofd geschoten vandaag, ik wil komende dagen eens naar de normale 15 kijken. Omdat ik de laatste jaren enkel, naar tevredenheid, de Pro’s heb gehad heb ik deze ook dit keer blindelings besteld. Er vanuit gaande dat het ook dit keer gewoon het model was wat ik wilde. Mijn iPhone is voor mij (overdreven gezegd) van levensbelang en ik heb er ook het geld voor om mij dat te veroorloven. Dat bedoel ik absoluut niet poenerig of opschepperig, als het had gemoeten dan had ik ook nog met een 7 toegekund en ook daar tevreden mee geweest.

Ik heb dan ook geen enkel voor onderzoek gedaan verder. Dus dat moet ik nu wel even gaan doen. Misschien past de 15 mij wel, en anders zing ik het wel uit tot volgend jaar. Ik weet zeker dat de 16 “de beste iPhone ooit” gaat worden :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
renegrunn schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:32:
[...]

Settings - Camera - Preserve Setting - ProRAW & Resolution control aanzetten.

@Rivanov FYI
Top! Dit is m! Thx🤗

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 17:50
Crash detectie werkt prima op de iPhone. Afgelopen vrijdag met de auto over de kop gegaan op de A6 en de iPhone belde meteen 112 en stuurde meldingen plus locatie aan de contacten die ik had ingesteld voor noodgevallen. Mooi systeem!

NA een nachtje observatie in het ziekenhuis mocht ik weer naar huis. Extreem veel geluk gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
dafmay schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:03:
Crash detectie werkt prima op de iPhone. Afgelopen vrijdag met de auto over de kop gegaan op de A6 en de iPhone belde meteen 112 en stuurde meldingen plus locatie aan de contacten die ik had ingesteld voor noodgevallen. Mooi systeem!

NA een nachtje observatie in het ziekenhuis mocht ik weer naar huis. Extreem veel geluk gehad.
Zo, dan heb je eea wel goed gecheckt ja pffff. Gelukkig alles goed afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:44
dafmay schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:03:

https://www.destentor.nl/...op-a6-in-almere~a5a671c6/

This was you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Grin schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:59:
30-35 euro.
@Rivanov
Ik liet het ook altijd bij Amac doen. Dacht precies hetzelfde als jou, ook druk verder met ondernemen. Daar doel je denk ik op qua tijd etc.

Alleen later ook gekozen voor zelf doen. Dat is echt maar een paar minuten werk. Naar Amac toe gaan kost ook veel tijd voor mij. Ik haat winkels sowieso. Heen rijden, parkeren ergens ver weg en dan nog wachten in een winkel. Soms bij nieuwe iPhones hebben ze niet eens alles op voorraad van Belkin of de machine is nog niet voorzien van een update. Dat heb ik allemaal al gehad.

Probeer het echt eens zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
Redondo1982 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:15:
[...]

Ik liet het ook altijd bij Amac doen. Dacht precies hetzelfde als jou, ook druk verder met ondernemen. Daar doel je denk ik op qua tijd etc.

Alleen later ook gekozen voor zelf doen. Dat is echt maar een paar minuten werk. Naar Amac toe gaan kost ook veel tijd voor mij. Ik haat winkels sowieso. Heen rijden, parkeren ergens ver weg en dan nog wachten in een winkel. Soms bij nieuwe iPhones hebben ze niet eens alles op voorraad van Belkin of de machine is nog niet voorzien van een update. Dat heb ik allemaal al gehad.

Probeer het echt eens zou ik zeggen ;)
Heb ook een screen protector laten plakken bij Coolblue, die schijnen overgestapt te zijn op een ander merk. Betere kwaliteit maar stuk slechter te plakken blijkbaar. 2e klakt goed maar heb nog steeds een plekje. Eens even nog een weekje aankijken hoe het gaat en anders laten vervangen.

Andere vraag: Is er iemand die weet hoe je HEIF lossless naar jpeg kan converteren zonder reductie in kwaliteit? Is hier een appje voor misschien?

[ Voor 7% gewijzigd door Stopmerkbord op 01-10-2023 21:29 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 77 Laatste