Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Steenw schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:36:
[...]

Lijkt me een vrij normale prijs die zij bieden je hebt er iedergeval gebruikers sporen opzitten
En ik denk als zij hem verkopen met nog iets van garantie
En ermoet ook nog eens btw betaald worden als zij hem verkopen dus dat gaat nog eens van die 629,00 af
Plus de tijd die iemand er in investeert kost ook geld he we kunnen niet allemaal van 2 euro per uur en een bakje rijst leven
Maar he veel geluk op mp
Lol _O- Maak je niet druk man, doe ik ook niet ;)

Moet je voor de lol de foto’s op hun site bekijken bij de verschillende niveaus.. de mijne ziet er beter uit maar is ‘niet nieuw’. Batterij is nog 100% en voor de rest 100% tip top. Maar verdedig gerust dit soort bloedzuigende bedrijven. Beter gewoon via Sobby verkopen want die bieden wél gewoon realistisch en handelen ook sneller af.

Ik waarschuw m’n mede Tweakers, niet meer of minder :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Mooi groen is niet lelijk inderdaad 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
SanderH_ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:48:
Wat is jullie routine qua opladen? Bij mijn (binnenkort vorige) huidige iPhone liet ik hem 's nachts gewoon opladen. Daarnaast telkens als ik in de auto stap (Apple Carplay), dus typisch 40 min 's morgens en 's avonds.

Of is "te veel" opladen beter dan de batterij vaker te belasten? Mijn iPhone 11 is ondertussen hoogbejaard in smartphone termen (4 jaar) en heeft 72% battery health, wat toch niet echt fantastisch is.
Mijn advies, gewoon lekker gebruiken en aan de lader leggen wanneer je wilt. Niet te druk om maken :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:12
rmk_ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:41:
[...]

Je had het toch ook gewoon voor je vrouw kunnen kopen?
NAH :D

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
frankegiani schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:35:
Ik ook bij Swappie: bod was 440.
Echt exact zo aangeleverd als waar bod op was gebaseerd.
Komen nu opeens terug met 385 ivm beschadigingen etc die er echt niet waren
Heb ik gelukkig meer geluk gehad met m’n 14 pro. 880 schatting en dat ook ontvangen. Ze vragen echter nu 1089 voor zo’n toestel. Dat gaat toch geen mens betalen? 1019 heb je nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Northernstar1 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:32:
[...]

Heb ik gelukkig meer geluk gehad met m’n 14 pro. 880 schatting en dat ook ontvangen. Ze vragen echter nu 1089 voor zo’n toestel. Dat gaat toch geen mens betalen? 1019 heb je nieuwe
In Nederland niet, maar die dingen worden ook in andere landen verkocht waar refurbished nog wel voordeliger is dan een nieuwe.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert22
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-09 18:12
Drardollan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:29:
Ik ben overigens serieus aan het overwegen om maandag het toestel terug te sturen, mijn iPhone 13 Pro weer te gaan gebruiken en voor de vrouw een iPhone 13 Mini te kopen (wil ze graag ivm formaat). Ben echt teleurgesteld als ik er goed over nadenk. Het is 1200 euro, dat is geen kattenpis.
Idem hier, mijn ervaring met m'n 14 Pro was met betrekking tot de batterij vele malen beter... nog niet eerder zo teleurgesteld geweest in een nieuwe release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:14
D-Ed schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:57:
[...]

Lol _O- Maak je niet druk man, doe ik ook niet ;)

Moet je voor de lol de foto’s op hun site bekijken bij de verschillende niveaus.. de mijne ziet er beter uit maar is ‘niet nieuw’. Batterij is nog 100% en voor de rest 100% tip top. Maar verdedig gerust dit soort bloedzuigende bedrijven. Beter gewoon via Sobby verkopen want die bieden wél gewoon realistisch en handelen ook sneller af.

Ik waarschuw m’n mede Tweakers, niet meer of minder :(:)
Is Sobby een aanrader? Heb een 11 pro en op de sobby site bieden ze meer dan swappy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:16
Bert22 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:57:
[...]

Idem hier, mijn ervaring met m'n 14 Pro was met betrekking tot de batterij vele malen beter... nog niet eerder zo teleurgesteld geweest in een nieuwe release
Denk dat het in dit geval ook een kwestie is van wat had je hiervoor. Vanaf een 11 of 12 Pro is het een ander verhaal.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
JimmyJoness schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:10:
[...]

Is Sobby een aanrader? Heb een 11 pro en op de sobby site bieden ze meer dan swappy
Ervaringen uit het verleden waren positief maar dat is langer dan een jaar geleden dus your mileage may vary ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:50:
[...]

In Nederland niet, maar die dingen worden ook in andere landen verkocht waar refurbished nog wel voordeliger is dan een nieuwe.
Dat gelooft toch niemand….. het is een verdacht business model. Er wordt of geld van investeerders verbrand of er zal ergens fraude gepleegd worden, de fiscus worden opgelicht of geld wit worden gewassen. Met dit soort bedragen en alle handlings kosten kan het nooit een winstgevende business zijn.

Edit: Het eerste dus zeker, zie dat ze $170mio bij investeerders hebben opgehaald. Sluit de rest ook zeker niet uit :-).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2023 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:27:
[...]

Dat gelooft toch niemand….. het is een verdacht business model. Er wordt of geld van investeerders verbrand of er zal ergens fraude gepleegd worden, de fiscus worden opgelicht of geld wit worden gewassen. Met dit soort bedragen en alle handlings kosten kan het nooit een winstgevende business zijn.

Edit: Het eerste dus zeker, zie dat ze $170mio bij investeerders hebben opgehaald. Sluit de rest ook zeker niet uit :-).
Daarover kan ik niet mee praten, dat zijn slechts speculaties.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
D-Ed schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:25:
[...]

Ervaringen uit het verleden waren positief maar dat is langer dan een jaar geleden dus your mileage may vary ;)
He in een eerdere post gaf je aan dat ze goed waren met realistische prijzen nu wordt het wel enigszins ingewikkeld
Wat is het nou zijn dit nu ook bloedzuigersnet als swappie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:43:
[...]

Daarover kan ik niet mee praten, dat zijn slechts speculaties.
Ik deel gewoon een negatieve ervaring met Swappie en het businessmodel zoals ze dat hanteren rammelt aan alle kanten (helaas). Gewoon flink boven de prijs van Sobby gaan zitten met je eerste bod maar als puntje bij paaltje komt er juist flink onder bieden, dat noemt men oplichten in goed Nederlands..

Ik heb me helaas laten verleiden om op hun eerste bod in te gaan dus ze mogen hem terug sturen. Ook prima om een 13 mini als backup te hebben of door te geven aan mn dochter maar aan dit soort praktijken doe ik niet mee in ieder geval.

En voor de mensen eerder vanavond die zo’n partij verdedigen, geen probleem hoor. Ik deel alleen mijn negatieve ervaring met Swappie en hoop zo nog wat SEO werk te verrichten zodat Swappie een wat betere ranking krijg d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Steenw schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:51:
[...]

He in een eerdere post gaf je aan dat ze goed waren met realistische prijzen nu wordt het wel enigszins ingewikkeld
Wat is het nou zijn dit nu ook bloedzuigers
Moeilijk hè lezen? Ik lees van anderen de laatste week dat ze er positieve ervaringen mee hebben de laatste tijd, mijn ervaring is van meer dan een jaar geleden dus dat neem ik aan maar ik garandeer niets.

En als je mijn eerdere bericht had gelezen dan zag je dat Swappie geen garantie hoeft te geven op mijn iPhone, er zit nog gewoon keiharde fabrieksgarantie op d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
D-Ed schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:54:
[...]

Moeilijk hè lezen? Ik lees van anderen de laatste week dat ze er positieve ervaringen mee hebben de laatste tijd, mijn ervaring is van meer dan een jaar geleden dus dat neem ik aan maar ik garandeer niets.

En als je mijn eerdere bericht had gelezen dan zag je dat Swappie geen garantie hoeft te geven op mijn iPhone, er zit nog gewoon keiharde fabrieksgarantie op d:)b
Dus als iemand jou telefoon overneemt van swappie dan krijgen ze de orginele faktuur van jouw erbij
Zal toch niet denk ik ze krijgen een faktuur van swappie dus de garantie die jij nog had kunnen ze niks mee
Apple of de partij die de telefoon aan jouw verkocht geeft garantie op de orginele faktuur met die datum erop
Dus zonder orginele faktuur geen garantie en dus zal swappie zelf garantie moeten geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Steenw schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:03:
[...]

Dus als iemand jou telefoon overneemt van swappie dan krijgen ze de orginele faktuur van jouw erbij
Zal toch niet denk ik ze krijgen een faktuur van swappie dus de garantie die jij nog had kunnen ze niks mee
Apple of de partij die de telefoon aan jouw verkocht geeft garantie op de orginele faktuur met die datum erop
Dus zonder orginele faktuur geen garantie en dus zal swappie zelf garantie moeten geven
Fak! Je hebt me.. Ik bedoel natuurlijk de aankomende koper die mijn mini overneemt, die krijgt keiharde fabrieksgarantie d:)b En de volgende eigenaar krijgt er een stuk of 8 Lightning kabeltjes gratis bij, wat een feest gaat dat worden op Marktplaats oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
D-Ed schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:07:
[...]

Fak! Je hebt me.. Ik bedoel natuurlijk de aankomende koper die mijn mini overneemt, die krijgt keiharde fabrieksgarantie d:)b En de volgende eigenaar krijgt er een stuk of 8 Lightning kabeltjes gratis bij, wat een feest gaat dat worden op Marktplaats oOo
Succes met alle fijne types die je berichtjes gaan sturen of voor de deur piepen en afdingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
D-Ed schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:07:
[...]

Ik hoop dat je er een goede prijs voor krijgt op mp het zal waarschijnlijk meer zijn dan swappie ervoor geeft dat mag natuurlijk ook wel want je hebr er zelf werk van
En een gratis tip koop de volgende keer een telefoon waar je niet na 6 maanden weer vanaf wilt
Dat scheelt je geld en werk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:16:
[...]

Succes met alle fijne types die je berichtjes gaan sturen of voor de deur piepen en afdingen. :)
offtopic:
Echt? Dit jaar had ik binnen een uur een keurige koper die niet probeerde af te dingen.

Zelfde met de iPhone 15 Pro Max White die ik kocht. Keurige kerel, mooi huis, vriendelijk. Ik heb jaren geleden al die gekkies al geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisweb schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:38:
[...]

offtopic:
Echt? Dit jaar had ik binnen een uur een keurige koper die niet probeerde af te dingen.

Zelfde met de iPhone 15 Pro Max White die ik kocht. Keurige kerel, mooi huis, vriendelijk. Ik heb jaren geleden al die gekkies al geblokkeerd.
Ik weet dat het off-topic is, maar die ervaring heb ik in de grote stad wel. Daarom verkoop ik veel liever via Tweakers. Geen gezeur, mensen met verstand van zaken en geeft een vertrouwd gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Steenw schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:17:
[...]

Ik hoop dat je er een goede prijs voor krijgt op mp het zal waarschijnlijk meer zijn dan swappie ervoor geeft dat mag natuurlijk ook wel want je hebr er zelf werk van
En een gratis tip koop de volgende keer een telefoon waar je niet na 6 maanden weer vanaf wilt
Dat scheelt je geld en werk
Liever een slechte prijs via MP dan een goede prijs via Swappie hoor. Die tent heeft afgedaan voor mij. Dank voor de tip, ik zal er in de toekomst niets mee doen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:51:
[...]

Ik weet dat het off-topic is, maar die ervaring heb ik in de grote stad wel. Daarom verkoop ik veel liever via Tweakers. Geen gezeur, mensen met verstand van zaken en geeft een vertrouwd gevoel.
Ach het valt allemaal wel mee, ook via MP kun je de juiste mensen vinden om te kopen én verkopen.

Ik dacht met Swappie dit keer de beste prijs te krijgen voor de minste moeite, ik kom nu ff van een koude kermis thuis maar is gewoon weer een lesje erbij he.

En vaak verkoop ik niet eens maar gaat het gewoon door naar de volgende in de familie, iedereen blij d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:34
Ik was mijn iphone 14 pro max binnen 20 minuten kwijt op marktplaats. Is gelijk afgehaald en betaald. Was gewoon hele aardige man. Ik kreeg een prima prijs hoor.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Dit topic is bedoeld voor delen van ervaringen met en discussie over de iPhone 15's. Discussies over Swappy, Sobby, Marktplaats, V&A en andere tweedehands aan- en/of verkoop zijn offtopic, en passen beter in een eigen topic. Zullen we weer ontopic gaan?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:51:
[...]

Die ervaring (stad in de randstad) heb ik dan weer totaal niet. Op V&A zitten dezelfde mafkezen, er zitten uiteraard ook “echte” tweakers maar de marktplaats gekkies hebben ook hier zo een account aangemaakt natuurlijk.

Edit: Ooh ik had de vraag in de modbreak nog niet gelezen zie ik nu 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 30-09-2023 00:27 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:33
Zijn er mensen die eerst zaten te twijfelen tussen de natural titanium en black titanium? En waarom heb je dan toch gekozen voor de natural titanium tegenover de black titanium of andersom? Ik heb beide toestellen bekeken bij de Mediamarkt en kan nog steeds niet kiezen. Ik vind de natural titanium erg mooi maar ik gebruik voornamelijk donkere cases en zou nooit caseless gaan. Black ben ik al jaren gewend maar misschien toch tijd voor iets nieuws?

[ Voor 13% gewijzigd door qwasd op 30-09-2023 00:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:01

Ozz

qwasd schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 00:31:
Zijn er mensen die eerst zaten te twijfelen tussen de natural titanium en black titanium? En waarom heb je dan toch gekozen voor de natural titanium tegenover de black titanium of andersom? Ik heb beide toestellen bekeken bij de Mediamarkt en kan nog steeds niet kiezen. Ik vind de natural titanium erg mooi maar ik gebruik voornamelijk donkere cases en zou nooit caseless gaan. Black ben ik al jaren gewend maar misschien toch tijd voor iets nieuws?
Heb beide kleuren nog niet in het echt gezien, maar heb sinds de iPhone X elke twee jaar een nieuwe iPhone Pro model gehad en steeds voor zwart gekozen.

Bij de 11 Pro geloof ik nog wel even getwijfeld of ik niet voor die groene kleur moest gaan.

En gebruik mijn telefoons altijd zonder case dus kan optimaal genieten van de nieuwe kleur :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:18
Ik heb ze beide gezien en heb toch gekozen voor titanium. De zwarte lijkt het meest op de zwarte iPhone 14 Pro maar dan met ander randje. Naturel Titanium is grijs vind ik krasjes vallen minder op. Ook heb ik te vaak een donkere iPhone gehad en wit vond ik altijd te wit en het zilveren randje vond ik niet zo mooi. Ik vind Naturel Titanium echt een mooie frisse, maar toch zakelijke kleur. Je kan ze nu overal bekijken ga anders even langs om ze zelf te bekijken en voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 22:33
Ik ben zelf voor zwart gegaan. Ziet er zeer strak en simpel uit; daar hou ik zelf van. Naar mijn mening is de natural titanium opvallender dan de zwarte kleur; ik vind dat te 'flashy' voor mijn smaak en ik wist dat ik met zwart op safe speelde. Zo weet ik iig dat ik niet over twee jaar spijt heb want ik hoop toch dat 'ie minstens drie en wellicht zelfs vier á vijf jaar meegaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:02
Hm ja, ja.. k ik weet het niet, maar voor mijn gevoel is de batterij niet op hetzelfde niveau als die van de 11 Pro.

Hier met een krappe 4 uur schermtijd naar 35%… en dan heb ik AOD al uit gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0U5YNc3t91hjnSVUPA_8CufPKrY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmFSBvov5Q8K28kwIguPo01l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Geronimous op 30-09-2023 07:51 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:48
Ik heb eigenlijk geen moment getwijfeld: natural titanium was het voor mij. En een donkere hoes past ook prima op die kleur. Voordeel van de nieuwe Pro's is dat ze eigenlijk allemaal neutraal (ik zal maar niet zeggen saai) van kleur zijn. Ik heb overigens een zwarte case om mijn Starlight Iphone 13. Vind ik ook mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Geronimous schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 07:51:
Hm ja, ja.. k ik weet het niet, maar voor mijn gevoel is de batterij niet op hetzelfde niveau als die van de 11 Pro.

Hier met een krappe 4 uur schermtijd naar 35%… en dan heb ik AOD al uit gezet.

[Afbeelding]
Maar ik snap de discussie niet. Je kan er toch gewoon een dag mee doen? Van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat. Dat is toch prima?

• THE_BASE
  • Niet online
Hier zonder twijfelen zwart besteld, omdat ik dat gewoon altijd de mooiste kleur vind, zeker in combinatie met een case. Het is gewoon een geheel en een lichtere bezel stoort zo niet.

Vroeger, tot iPhone 7, had ik altijd zilver/wit, daarna een groene iPhone 11 Pro en sinds Face ID en dus de voorkant zwart is altijd een zwarte iPhone. Noem het saai, maar het is vooral rustig en matcht met de rest van de collectie.

Bovendien loopt straks de hele wereld met Natural Titanium en dan ben ik blij met iets anders, ongeacht of het een mooie kleur is of niet.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
THE_BASE schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:32:
[...]

Maar ik snap de discussie niet. Je kan er toch gewoon een dag mee doen? Van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat. Dat is toch prima?
Het zit ‘m in het ‘minder is slechter’ gevoel. Ik heb daar ook soms moeite mee.

Het is frappant dat de iPhone 15 Pro’s een uurtje langer mee moeten gaan dan de iPhone 14 Pro’s. Echter zijn de ervaringen zijn tot nu toe anders?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:38:
[...]

Het zit ‘m in het ‘minder is slechter’ gevoel. Ik heb daar ook soms moeite mee.

Het is frappant dat de iPhone 15 Pro’s een uurtje langer mee moeten gaan dan de iPhone 14 Pro’s. Echter zijn de ervaringen zijn tot nu toe anders?
Die kan ik begrijpen, maar was iPhone 14 Pro ook niet minder dan iPhone 13 Pro die weer beter was dan iPhone 12 Pro?

Hier kan ik prima anderhalve dag met de batterij doen. Dat is genoeg marge om met zware taken een werkdag door te komen. Bovendien is de accu binnen no-time een stuk bijgeladen.

Als de iPhone echt geen 24 uur zou halen zou het anders zijn, maar dat lukt prima.

• GritX
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-07 12:23
Op TikTok circuleren massa’s video’s over hoe breekbaar de glazen achterkant
van de 15 pro modellen is. Is dit werkelijk zo een ramp?
Als je 1479 euro betaald voor een smartphone dan zou dit toch niet mogen zijn.
Je kan natuurlijk zeggen, gebruik een case, maar dan verlies je natuurlijk de schoonheid
van het toestel.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:25
GritX schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:44:
Je kan natuurlijk zeggen, gebruik een case, maar dan verlies je natuurlijk de schoonheid
van het toestel.
Je kan het hier even aan bezitters vragen om te testen :+

Maar ja, er zit een klein laagje glas over de achterkant. Die schijnt een stuk sneller te breken/buigen vnl. bij de Pro Max. Althans, dat is wat je leest.

I don't have dreams, I have goals!!

• GritX
Redondo1982 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:52:
[...]

Je kan het hier even aan bezitters vragen om te testen :+

Maar ja, er zit een klein laagje glas over de achterkant. Die schijnt een stuk sneller te breken/buigen vnl. bij de Pro Max. Althans, dat is wat je leest.
Die test zijn natuurlijk met overdreven veel kracht uitgevoerd maar als de glazen achterkant bij het minste duwtje of bij ieder ongelukje breekt dan is dit toch een grote flater van Apple vind ik.
Goed voor hun herstel commerce of Apple care product maar als dit hun bedoeling is, grote schande.

• Redondo1982
GritX schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:00:
[...]

Die test zijn natuurlijk met overdreven veel kracht uitgevoerd maar als de glazen achterkant bij het minste duwtje of bij ieder ongelukje breekt dan is dit toch een grote flater van Apple vind ik.
Goed voor hun herstel commerce of Apple care product maar als dit hun bedoeling is, grote schande.
Ze hebben wel de reparatieprijs verlaagd ;)

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:38
THE_BASE schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:43:
[...]

Die kan ik begrijpen, maar was iPhone 14 Pro ook niet minder dan iPhone 13 Pro die weer beter was dan iPhone 12 Pro?

Hier kan ik prima anderhalve dag met de batterij doen. Dat is genoeg marge om met zware taken een werkdag door te komen. Bovendien is de accu binnen no-time een stuk bijgeladen.

Als de iPhone echt geen 24 uur zou halen zou het anders zijn, maar dat lukt prima.
Ik denk dat je hiermee de spijker op zijn kop slaat. Het is voor iedereen persoonlijk. In mijn situatie (intensief gebruik) redde ik nog geen 10 uur met de 15 Pro.

• GritX
Redondo1982 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:03:
[...]

Ze hebben wel de reparatieprijs verlaagd ;)
200 is peanuts natuurlijk.😳

• Redondo1982
GritX schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:06:
[...]

200 is peanuts natuurlijk.😳
Haha, maar is het wel een rare beslissing van Apple. Je zou een verband kunnen zien.

Vorig jaar was het namelijk een stuk duurder.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
Redondo1982 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:08:
[...]

Haha, maar is het wel een rare beslissing van Apple. Je zou een verband kunnen zien.

Vorig jaar was het namelijk een stuk duurder.
De achterkant is ook zo aangepast dat het makkelijker te vervangen is

• Redondo1982
datadevil schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:10:
[...]

Nou, daar is het antwoord ;)

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
THE_BASE schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:43:
[...]

Ongetwijfeld, maar dat neemt dat gevoel nog niet weg natuurlijk.

In de praktijk is er overal wel een plek om bij te laden. We gaan zien wat Apple de komende weken/maanden gaat tweaken. 8)

• GritX
datadevil schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:10:
[...]

Maar dan nog blijft 200 euro belachelijk veel geld. Wat kost zo een glaasje? Je betaald 1479 euro, dan moet je toestel tegen een stootje kunnen hé. Soit, het issue is er nu eenmaal en dit zal wellicht niet verhinderen dat de iPhone alsnog massaal gekocht wordt. Daar schuilt natuurlijk het grote probleem. Wat kan Apple het schelen dat de klant verder gepluimd wordt, verkopen doen ze toch.
Het probleem van oververhitting lijkt mij, als het er werkelijk is, een groter probleem, het zou de levensduur van het toestel enorm kunnen verkorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:22
De reden dat de glazen achterkant nu sneller breekt is omdat het materiaal wat ze nu gebruiken voor het frame (titanium) nou eenmaal stugger is dan de aluminium variant (a la iPhone 14 pro). Hierdoor buigt de telefoon niet mee en komt er extra druk op het glas en breekt dat sneller inderdaad. Zoek nu maar filmpjes op die proberen de iPhone te buigen. Is bijna onmogelijk of je moet extreem veel kracht zetten op specifiek de rand/frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
GritX schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:19:
[...]

Maar dan nog blijft 200 euro belachelijk veel geld. Wat kost zo een glaasje? Je betaald 1479 euro, dan moet je toestel tegen een stootje kunnen hé. Soit, het issue is er nu eenmaal en dit zal wellicht niet verhinderen dat de iPhone alsnog massaal gekocht wordt. Daar schuilt natuurlijk het grote probleem. Wat kan Apple het schelen dat de klant verder gepluimd wordt, verkopen doen ze toch.
Het probleem van oververhitting lijkt mij, als het er werkelijk is, een groter probleem, het zou de levensduur van het toestel enorm kunnen verkorten.
Waarom moet een iPhone van 1.479,- euro tegen een stootje kunnen? Er zijn Samsungs Xcover's van rond de 300 euro die daarvoor gemaakt zijn, met rubber aan de binnenkant die stoten opvangen. Een iPhone zit toch echt iets anders in elkaar.

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
GritX schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:19:
[...]

Het is niet alleen het materiaal natuurlijk. Er zijn ook nog reparateurs die betaalt worden. Laatste beetje is Apple tax en dan kom je wel aan de 200 euro.

Ben allang blij dat er stapjes gemaakt worden om die dingen makkelijker te repareren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GritX
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:26:
[...]

Het is niet alleen het materiaal natuurlijk. Er zijn ook nog reparateurs die betaalt worden. Laatste beetje is Apple tax en dan kom je wel aan de 200 euro.

Ben allang blij dat er stapjes gemaakt worden om die dingen makkelijker te repareren..
Ach, als het dan toch zo simpel wordt om het glas te vervangen krijgen we binnenkort video’s te zien hoe we zelf het glas kunnen vervangen dan. Glaasje bestellen op Alieexpress en klaar is Kees.;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:23
Als je m toch nooit zonder case gaat gebruiken, waarom maak je je dan zo druk over de kleur van de telefoon?

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik wil net 2 jaar apple care+ voor 2 jaar afsluiten, en dit mislukt als ik wil betalen.
Heb er 2 pinpassen in staan die ik altijd gebruik voor betalingen met de telefoon via apple pay.

Nu ik 299,00 moet betalen voor de apple care+ krijg ik een melding dat ik een andere betaalmethode moet selecteren, omdat mijn pas niet werkt.

Zou het bedrag daarvoor te hoog zijn ofzo? Krijg niet te zien wat de reden van het mislukken is...

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:25:
[...]

Waarom moet een iPhone van 1.479,- euro tegen een stootje kunnen? […] Een iPhone zit toch echt iets anders in elkaar.
Waarom niet?
Als je toch al zoveel geld betaald voor een gebruiksvoorwerp, dan mag je ook verwachten dat ie tegen een stootje kan. Telefoons vallen nou eenmaal wel eens op de grond. Dat is de realiteit. Dat je dan gelijk weer enorme kosten hebt voor een reparatie, dat is toch idioot?

We mogen als consument echt wel meer verwachten voor die prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prullenbak84
Tk55 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:42:
[...]

Waarom niet?
Als je toch al zoveel geld betaald voor een gebruiksvoorwerp, dan mag je ook verwachten dat ie tegen een stootje kan. Telefoons vallen nou eenmaal wel eens op de grond. Dat is de realiteit. Dat je dan gelijk weer enorme kosten hebt voor een reparatie, dat is toch idioot?

Hoe werkt dit bijvoorbeeld als je een hele dure auto koopt? Moet je daarmee tegen de muur kunnen rijden? Ongelukken gebeuren tenslotte. Dat is de realiteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
[...]

Waarom niet?

We verwachten als consument misschien wel te veel? Het moet dun, licht, stevig en te repareren zijn. En vervolgens moet het ook een soort Nokia 3310 zijn of zo?

Ik verdedig Apple niet maar nu ze tegemoet komen aan de wens om de Pro’s wat lichter te maken is het weer niet goed..

Is het ooit wel goed eigenlijk?

• Tk55
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:47:
[...]

Hoe werkt dit bijvoorbeeld als je een hele dure auto koopt? Moet je daarmee tegen de muur kunnen rijden? Ongelukken gebeuren tenslotte. Dat is de realiteit.
Een duurdere auto beschermt over het algemeen wel beter de inzittenden. Dus je krijgt er zeker wat voor terug.

Voor een hogere prijs verwacht je ook betere kwaliteit. Dus ook betere kwaliteit onderdelen die minder snel stuk gaan.

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:24
EvoII schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:41:
Ik wil net 2 jaar apple care+ voor 2 jaar afsluiten, en dit mislukt als ik wil betalen.
Heb er 2 pinpassen in staan die ik altijd gebruik voor betalingen met de telefoon via apple pay.

Nu ik 299,00 moet betalen voor de apple care+ krijg ik een melding dat ik een andere betaalmethode moet selecteren, omdat mijn pas niet werkt.

Zou het bedrag daarvoor te hoog zijn ofzo? Krijg niet te zien wat de reden van het mislukken is...
Kan alleen met een creditcard. Ik kon mijn pinpassen ook niet selecteren.

• Steenw
GritX schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:44:
van het toestel.
Ik mij niet voorstellen dat het Apple het niet getest heeft ik denk als je hem normaal gebruikt het wel mee zal vallen
Laat je het toestel vallen en hij raakt de grond met de hoeken of zijkanten dan kan ik mij voorstellen dat het glas breekt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:59
Prullenbak84 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:47:
[...]

Sterker nog, een dure auto verzeker je daarvoor. All risk bijvoorbeeld. Maar voor een iPhone is het van de zotte als ik sommigen hier mag geloven.

Genoeg mogelijkheden om je dure iPhone te beschermen. Inboedelverzekering, Apple care, hoesjes, extreme hoesjes. Mogelijkheden te over.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• EvoII
Kartmans1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:55:
[...]

Kan alleen met een creditcard. Ik kon mijn pinpassen ook niet selecteren.
Wat een belachelijk iets zeg! Heb de betaalpassen opnieuw geconfigureerd, zonder resultaat uiteraard. Zonder creditcard kun je dus geen apple care+ afsluiten. Niet te geloven.

• GritX
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:49:
[...]

We verwachten als consument misschien wel te veel? Het moet dun, licht, stevig en te repareren zijn. En vervolgens moet het ook een soort Nokia 3310 zijn of zo?

Ik verdedig Apple niet maar nu ze tegemoet komen aan de wens om de Pro’s wat lichter te maken is het weer niet goed..

Simpel, gebruik dan geen zeer breekbaar glas aan de achterkant maar materiaal die tegen een stootje kan. Dan is de abnormale hoge prijs voor zo’n klein toestel al iets meer gerechtvaardigd. Nu koop je een prachtig mooi design om het dan weg te stoppen in een case. Zonde want het oog wilt ook wat en dat is één van de redenen waarom ik altijd een iPhone wil.

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:37
GritX schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:13:
[...]

Simpel, gebruik dan geen zeer breekbaar glas aan de achterkant maar materiaal die tegen een stootje kan. Dan is de abnormale hoge prijs voor zo’n klein toestel al iets meer gerechtvaardigd. Nu koop je een prachtig mooi design om het dan weg te stoppen in een case. Zonde want het oog wilt ook wat en dat is één van de redenen waarom ik altijd een iPhone wil.
Helemaal mee eens. Wat dacht je van bijv een titanium achterkant? Of is dat voor volgend jaar?

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Tk55 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:54:
[...]

Een duurdere auto beschermt over het algemeen wel beter de inzittenden. Dus je krijgt er zeker wat voor terug.

Voor een hogere prijs verwacht je ook betere kwaliteit. Dus ook betere kwaliteit onderdelen die minder snel stuk gaan.
Ik zit veiliger in een oude Volvo dan in een McLaren zonder kreukelzone.

Men moet realiseren dat dingen kapot kunnen gaan als je er verkeerd mee om gaat door het oa te laten vallen op beton of door het express te buigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Waarom niet?

Dus die draagbare MacBook Pro van 3K moet ook tegen een stootje kunnen? Je kunt ook gewoon wat zuiniger zijn, een hoesje kopen of beter opletten. Niet alles bij de fabrikant neerleggen.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:48
Khayma schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:25:
De reden dat de glazen achterkant nu sneller breekt is omdat het materiaal wat ze nu gebruiken voor het frame (titanium) nou eenmaal stugger is dan de aluminium variant (a la iPhone 14 pro). Hierdoor buigt de telefoon niet mee en komt er extra druk op het glas en breekt dat sneller inderdaad. Zoek nu maar filmpjes op die proberen de iPhone te buigen. Is bijna onmogelijk of je moet extreem veel kracht zetten op specifiek de rand/frame.
Het frame van de 15 Pro (en Pro Max) is net als dat van de reguliere 15 en voorgaande modellen nog steeds van aluminium gemaakt. Het enige verschil is dat het sierbandje van een halve millimeter dikte dat aan de buitenkant van het frame zit, nu van titanium is gemaakt in plaats van roestvrij staal of aluminium. Voor de buigbaarheid van de telefoon maakt dat echt geen verschil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
GritX schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:13:
[...]

Abnormaal hoge prijs. Dit dus.

Waarom is het een abnormaal hoge prijs? Dit is de prijs die je betaald voor een Apple product. Ik vind het niet abnormaal, maar een te rechtvaardigen marktconforme prijs voor iets wat ik dagelijks meerdere uren per dag gebruik.

• GritX
rmk_ schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:28:
[...]

Ik zit veiliger in een oude Volvo dan in een McLaren zonder kreukelzone.

Men moet realiseren dat dingen kapot kunnen gaan als je er verkeerd mee om gaat door het oa te laten vallen op beton of door het express te buigen.
Verkeerd mee omgaan? Ik ben altijd super voorzichtig met mijn smartphone maar een ongelukje is snel gebeurd . Dan meteen met torenhoge kosten opgezadeld zitten omdat de maker van het product met voorbedachtige rade zo ontwerpt. Tja. Kan anders mijn gedacht.

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 10:26
EvoII schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:07:
[...]

Wat een belachelijk iets zeg! Heb de betaalpassen opnieuw geconfigureerd, zonder resultaat uiteraard. Zonder creditcard kun je dus geen apple care+ afsluiten. Niet te geloven.
Bij het afsluiten op de website van Apple (op een pc) heb je ook geen mogelijkheid om met iDeal te betalen?

• THE_BASE
  • Niet online
GritX schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:34:
[...]

Verkeerd mee omgaan? Ik ben altijd super voorzichtig met mijn smartphone maar een ongelukje is snel gebeurd . Dan meteen met torenhoge kosten opgezadeld zitten omdat de maker van het product met voorbedachtige rade zo ontwerpt. Tja. Kan anders mijn gedacht.
Is het feit dat Apple met voorbedachte rade dit ontwerp heeft gekozen? Of denk je dat dit zo is?

Ik heb er geen zin meer in. Je neemt zelf een iPhone en dan weet je dat dit hoge reparatiekosten met zich mee kan brengen. Of verzekeren, of betalen. Niet piepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GritX
THE_BASE schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:39:
[...]

Is het feit dat Apple met voorbedachte rade dit ontwerp heeft gekozen? Of denk je dat dit zo is?

Ik heb er geen zin meer in. Je neemt zelf een iPhone en dan weet je dat dit hoge reparatiekosten met zich mee kan brengen. Of verzekeren, of betalen. Niet piepen.
Indien er geen breekbare onderdelen meer zijn aan hun smartphones dan valt hun en alle andere hersteldiensten zonder werk. Zo slim zijn ze wel natuurlijk. Soit, ik ben iPhone fanaat en ga die altijd blijven kopen. Maar de zwakke kanten mogen net als de sterke kanten ook aan bod komen toch?
Dit is het leuke aan een forum, elkaars meningen delen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:31:
[...]

Dus die draagbare MacBook Pro van 3K moet ook tegen een stootje kunnen? Je kunt ook gewoon wat zuiniger zijn, een hoesje kopen of beter opletten. Niet alles bij de fabrikant neerleggen.
Dat is natuurlijk een slechte vergelijking. Een MacBook gebruik je niet in je hand. Die staat gewoon op je bureau. Of op je schoot. Er is geen verwachting dat die valt.

Met een telefoon is dat gewoon anders.

Het is wel een beetje droevig om te zien dat men hier de breekbaarheid van hun 1000+ euro aankoop gaat verdedigen. En dat het niet aan de fabrikant ligt. Of dat het er gewoon bijhoort.

Apple is ook niet perfect. En de iPhone ook niet. Voor de hoofdprijs - want dat is het - mag je gewoon meer verwachten dan een telefoon die snel stuk gaat. Is dat zo gek? Of zijn we allemaal zo verknocht aan de wegwerpmaatschappij, dat we dat gewoon accepteren?

• Prullenbak84
Tk55 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:54:
[...]

Nee hoor. Genoeg duurdere auto’s die onveiliger zijn voor inzittenden dan goedkopere auto’s. Kijk maar eens op de site van ncap. Maar goed. Waarom hebben we t ineens over inzittenden? Ik doelde meer op krassen, deuken, etc. Waar je t ook met je iPhone over hebt. Een Lamborghini of rijdt je echt even snel of sneller in de prak dan een Dacia.
Nu heb je t ineens over hoe lang de onderdelen mee gaan bij normaal gebruik? Niet over hoe schadebestendig iets is.

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
GritX schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:34:
[...]

Ik doelde natuurlijk op al die Doomsday videos waar de 15s sneuvelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Tk55 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:08:
[...]

Het is wel een beetje droevig om te zien dat men hier de breekbaarheid van hun 1000+ euro aankoop gaat verdedigen. En dat het niet aan de fabrikant ligt. Of dat het er gewoon bijhoort.
Nou ja, verdedigen…je koopt met je - neem ik aan - volle verstand een telefoon met glazen voor en/of achterkant. En je weet dat glas best wel vaak breekt als t valt. Dus wat wil je dan?

• EvoII
AppleDroid schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:38:
[...]

Bij het afsluiten op de website van Apple (op een pc) heb je ook geen mogelijkheid om met iDeal te betalen?
Nee, op de pc heb je eveneens een credit card nodig. Geen enkele andere betaalmethode. Terwijl apple pay wel in de supermarkt etc. werkt. En hier moet je opeens een cc hebben.

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
EvoII schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:24:
[...]

Nee, op de pc heb je eveneens een credit card nodig. Geen enkele andere betaalmethode. Terwijl apple pay wel in de supermarkt etc. werkt. En hier moet je opeens een cc hebben.
Inderdaad onzin in mijn ogen, we zijn allemaal geen Amerikanen.

En verder over het glas van de 15, als je niet als een … gaat proberen dat ding te buigen knapt het glas heus niet sneller dan een andere iPhone, ik vind het een beetje zeuren om te zeuren. Als je maar hard genoeg je best doet kun je alles kapot krijgen, of het nou 10 of 10.000 euro heeft gekost.

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:11
GritX schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:34:
[...]

Ach, als het dan toch zo simpel wordt om het glas te vervangen krijgen we binnenkort video’s te zien hoe we zelf het glas kunnen vervangen dan. Glaasje bestellen op Alieexpress en klaar is Kees.;)
En niet meer waterdicht is Kees.

• GerGio
  • Laatst online: 20:31
lexuzu schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:44:
[...]

En niet meer waterdicht is Kees.
Maar dat was hij toch al niet als je de achterkant moet vervangen

Nickname KasPlantje.

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:18
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:49:
[...]

Je hebt gelijk vergeet niet dat we dat willen met een batterijduur van 4 dagen

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-07 22:38
Citroentaart schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:34:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist met de Lightroom app foto’s gemaakt, dat deed ik met de 12 pro ook, handig om na te bewerken. Maar nu heb ik in Lightroom ineens een paarse vlek in het midden?? Huhh.. het is niet bij elke foto. Bij sommige foto’s is het minder zichtbaar.

Herkenbaar?
De mijne doet dat niet. Heb je er ook last van met andere apps zoals Halide?

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Laatst online: 19:24
Het is wel bizar hoe snel je aan het 120hz scherm went. Kom vanaf een iPhone 12 Pro, maar nu na een week de 15 pro te hebben gebruikt lijkt de 12 pro van mijn vriendin echt continu te haperen als ik scroll. Terwijl ik de overstap an sich niet spectaculair vond. Maar terug gaan zie je juist veel erger.

iPad Air is nu helaas ook wat minder mooi. Misschien toch een pro kopen? :P

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:47

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Kartmans1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:59:
Het is wel bizar hoe snel je aan het 120hz scherm went. Kom vanaf een iPhone 12 Pro, maar nu na een week de 15 pro te hebben gebruikt lijkt de 12 pro van mijn vriendin echt continu te haperen als ik scroll. Terwijl ik de overstap an sich niet spectaculair vond. Maar terug gaan zie je juist veel erger.

iPad Air is nu helaas ook wat minder mooi. Misschien toch een pro kopen? :P
Daar heb ik ook serieus over nagedacht sinds mijn iPad een barst in het scherm heeft.
Maar gezien de prijzen ben ik voor een MacBook Pro M2 13,6 “ gegaan.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Stopmerkbord schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:42:
[...]

De mijne doet dat niet. Heb je er ook last van met andere apps zoals Halide?
Geen idee, zal het eens testen, heb geen tijd meer gehad om te testen. Zal ook eens op andere locaties testen met Lightroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58

TheVMaster

Moderator WOS
D-Ed schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:28:
Swappie... ééns maar nooooooit meer!!

Wat een humor. iPhone 13 Mini 128GB met batterij op 100% (net half jaartje oud met 1 klein krasje aan de achterkant..).

Eerste bod Swappie: €470,- Ik denk, hup opsturen en geen gezeik. Vandaag mailtje met 2e aanbieding: €360,- _O- _O-

Die dingen gaan bij hun op de site met 100% batterij voor minimaal €629,- "Heel goed" (De telefoon heeft zichtbare gebruikssporen, zoals krassen, deukjes, of andere markeringen. De telefoon is simlock vrij, volledig getest, en werkt als nieuw).

Zodra ik hem terug heb gaat ie MP op of ik geef hem aan m'n dochter. Wat een eikels daar zeg _O-
Hier hetzelfde. Had mijn 14 Pro Max opgestuurd en had een mooi bod gekregen € 1075 (had misschien moeten inzetten op ‘ziet er goed uit’ ipv ‘ als nieuw’) en vervolgens kreeg ik een bod € 670 en dat was dus omdat hij opnieuw werd ingeschat (want hij week af van wat ik had opgegeven). De huidige prijs was de waarde die hij op dat moment had. WTF, vonden ze toch dat er was krasjes opzaten. Ik had dat dus zelf ook pas gezien, nadat ik hem had aangemeld. Volgende keer dus of zelf de telefoon iets minder inschatten, of toch weer via MP verkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 30-09-2023 13:31 ]

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:02
THE_BASE schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:32:
[...]

Oh het was ook meer een constatering dan een echte klaagzang. Het voelt wel jammer omdat dit het startpunt is en de batterij natuurlijk alleen maar degradeert vanaf nu. Ik overweeg ook om AC+ af te sluiten, en dan speelt dit mee in de overweging.
Ter vergelijk: ik heb ruim 3,5 jaar gedaan met de batterij van de 11 Pro. Die zit nu op 80% dus zou zelfs nog even mee kunnen, en gaat nog altijd met gemak een hele dag mee.

Dus mijn afweging is of de batterij van de 15 Pro dan wellicht wel binnen de 2 jaar looptijd van AC+ moet worden vervangen, dat zou dat alweer meer rechtvaardigen.
I know, I know, AC+ is een verzekering 'voor het geval dat' , maar je gaat toch een beetje rekenen ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

TheVMaster schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:26:
[...]

Hier hetzelfde. Had mijn 14 Pro Max opgestuurd en had een mooi bod gekregen € 1075 (had misschien moeten inzetten op ‘ziet er goed uit’ ipv ‘ als nieuw’) en vervolgens kreeg ik een bod € 670 en dat was dus omdat hij opnieuw werd ingeschat (want hij week af van wat ik had opgegeven). De huidige prijs was de waarde die hij op dat moment had. WTF, vonden ze toch dat er was krasjes opzaten. Ik had dat dus zelf ook pas gezien, nadat ik hem had aangemeld. Volgende keer dus of zelf de telefoon iets minder inschatten, of toch weer via MP verkopen.
Maar die €1075 is toch alleen gegarandeerd als je 'm binnen X tijd opstuurt en de staat van het toestel is zoals je hebt opgegeven?

Het is natuurlijk zuur voor jou en een aantal anderen horen, maar het is toch niet heel bijzonder dat als de staat toch slechter blijkt te zijn dan verwacht dat het bedrag opnieuw wordt berekend tegen de dan geldende voorwaarden?

Daarbovenop is er nu sinds een week ook een nieuw model iPhone te koop, waardoor het niet gek is dat - als het zoals nu op een herberekening aankomt - dat ook gewoon wordt meegenomen.

Die toestellen worden onder fel wit licht gecontroleerd en bekeken. Je moet er dan wel heel zeker van zijn dat na een jaar gebruik je iPhone er nog 'als nieuw' uitziet (i.p.v. 'heel goed')

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 30-09-2023 14:32 ]

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Iemand als eens met dit bijltje gehakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrWMk8gIarrysCKGt51-JqjP4JU=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/py0BixyX4l7roSzCHNq0HK1j.gif?f=fotoalbum_large

Ik kan dus niks, deze pop-up blijf altijd boven alles maar de buttons zelf reageren nergens op. Uitzetten gaat niet, want sliders zit dus ook op de achtergrond.. |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
renegrunn schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:35:

[Afbeelding]

Ik kan dus niks, deze pop-up blijf altijd boven alles maar de buttons zelf reageren nergens op. Uitzetten gaat niet, want sliders zit dus ook op de achtergrond.. |:(
Volume knop omhoog en daarna omlaag kort indrukken dan de aan- uit-knop lang ingedrukt houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:30
renegrunn schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:35:

[Afbeelding]

Al een harde reset geprobeerd? 1x kort volume + toets indrukken, meteen daarna 1x kort volumetoets - indrukken en meteen daarna de aan/uit knop ingedrukt houden totdat het Apple logo in beeld verschijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
MartijnMartijn schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:58:
[...]

Volume knop omhoog en daarna omlaag kort indrukken dan de aan- uit-knop lang ingedrukt houden.
alvani schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:59:
[...]

Al een harde reset geprobeerd? 1x kort volume + toets indrukken, meteen daarna 1x kort volumetoets - indrukken en meteen daarna de aan/uit knop ingedrukt houden totdat het Apple logo in beeld verschijnt.
Toppers, dank voor de hulp :)

• THE_BASE
  • Niet online
Net de eerste rit gemaakt met iPhone 15 Pro en CarPlay. Werd niet warm. Wel last van af en toe een korte milliseconde onderbreking van de muziek. Maar dat had ik al bij iOS 16, nu met andere kabel nog steeds dus.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb vandaag mijn nieuwe iPhone binnen gekregen (15 128gb in het groen) en ben volgens mij klaar om alles over te zetten van mijn oude iPhone naar de nieuwe: heb een volledige iCloud backup gemaakt en heb in WhatsApp ook nog een backup gedraaid. Alleen twijfel ik wat nu het juiste moment is om de sim kaart over te zetten. Kun je dat nu het beste doen vóór je alles van de oude naar de nieuwe telefoon gaat overzetten? Of is het beter om dat naderhand te doen?

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

jasjenl schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:09:
Ik heb vandaag mijn nieuwe iPhone binnen gekregen (15 128gb in het groen) en ben volgens mij klaar om alles over te zetten van mijn oude iPhone naar de nieuwe: heb een volledige iCloud backup gemaakt en heb in WhatsApp ook nog een backup gedraaid. Alleen twijfel ik wat nu het juiste moment is om de sim kaart over te zetten. Kun je dat nu het beste doen vóór je alles van de oude naar de nieuwe telefoon gaat overzetten? Of is het beter om dat naderhand te doen?
Maakt niet uit! In het geval van een eSIM zal de iPhone het automatisch vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trivola
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-02-2024
Mijn ervaringen met de iPhone 15 Pro in een kleine week, zijn relatief positief.

De telefoon wordt niet te warm en de camera is een flinke verbetering. Bereik op 5G en WiFi is top en razendsnel in de tests. Het scherm is waanzinnig en de snelheid waarop alles werkt indrukwekkend.

De batterij valt mij wat tegen, het is niet heel veel beter dan de iPhone 12 Pro. Ik gebruik de telefoon hoofdzakelijk voor Safari en berichten. Misschien worden ‘snelle cores’ te vaak aangesproken en wordt dit nog verbeterd.
Al krijg ik de telefoon niet leeg in een dag. ‘s morgens laadt ik op tot 80% en ‘s avonds blijf ik boven de 20-30%.

De actieknop zit soms klem in de Mous case of mijn broekzak en wordt zo geactiveerd, ik ben nog niet overtuigd. Geen serieus probleem.

Ik merk wel dat de telefoon veel lichter aan voelt zonder hoesje. Het gewicht is niet minder dan de iPhone 12 Pro, maar een hoesje voegt gewicht toe aan de randen. Daar is de iPhone 15 Pro juist licht, door titanium. Het verschil met en zonder hoesje (zelfs een relatief lichte) is significant. Ik ga regelmatig zonder hoesje, het maakt de ervaring heel anders met deze telefoon.

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:11
Uniciteit schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:14:
[...]

Maakt niet uit! In het geval van een eSIM zal de iPhone het automatisch vragen.
Het ligt een beetje aan de provider of het overzetten van de eSIM lukt. Bij Odido moest ik een nieuwe eSIM aanvragen via hun site.

• datadevil
ed14n schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:26:
[...]

Helemaal mee eens. Wat dacht je van bijv een titanium achterkant? Of is dat voor volgend jaar?
Voor MagSafe kun je geen metalen achterkant hebben

• datadevil
lexuzu schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:23:
[...]

Het ligt een beetje aan de provider of het overzetten van de eSIM lukt. Bij Odido moest ik een nieuwe eSIM aanvragen via hun site.
Bij mij met Vodafone zakelijk moest ik hem deactiveren op de oude telefoon en opnieuw inladen op de nieuwe met de qr code en pincode van Vodafone, was geen esim die overzetten ondersteunde.

• EvoII
lexuzu schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:23:
[...]

Bij Simyo gaat het overzetten van de e-sim gewoon via de app. Was binnen enkele minuten geregeld. Zat daar ook een beetje mee voor ik m kreeg. Maar had me voor niets druk gemaakt dus.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
KPN moet je ook “simkaart vervangen” kiezen met de app op de nieuwe telefoon.
Pagina: 1 ... 45 ... 77 Laatste