• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 16:14

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Rastapopoulos schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:07:
Hier ook geen problemen met oververhitting.
De hitte problemen zijn bij elk release volgens diverse websites een probleem. Maar daadwerkelijke problemen worden zeer zelden tot nooit geconstateerd.

Het is gewoon een manier om meer likes en bezoekers te krijgen, want kwa SEO werkt dat lekker omhoog natuurlijk. En tegelijk lekker Apple kapot maken.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ben vandaag even bij Amac binnen gelopen om de nieuwe iPhones eens met eigen ogen te bekijken. Ik neig momenteel het meeste naar de gewone iPhone 15 in het groen, de kleur viel me in de praktijk niet tegen, alhoewel het wel een hele lichte tint is, maar dat wist ik al. Ik heb ook nog even het verschil tussen de pro en niet pro bekeken, verschil met het 120hz scherm zag ik wel vrij duidelijk, maar of ik dat nu de moeite waar vind, mwoah... Ik had wel het idee dat het 60hz scherm van de gewone 15 wat minder soepel overkomt als je heen en weer scrollt dan wat ik van mijn huidige iPhone 8 ben gewend. Zou dat komen door het verschil tussen LCD (wat ik nu nog heb) en OLED?

Ik heb ook nog even de action button geprobeerd, met als functie gewoon de standaard mute functie, maar ik dacht dat, door die knop kort in te drukken, je zou moeten kunnen voelen wat de huidige mute instelling is en dat lang indrukken wisselt tussen mute en unmute. Ik voelde echter bij kort indrukken geen feedback, heb ik dat dan verkeerd begrepen? In ieder geval heeft ook die action button me nog niet ervan kunnen overtuigen dat een pro tov de niet pro voor mij voldoende meerwaarde heeft.

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 19:52
Rastapopoulos schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:07:
Hier ook geen problemen met oververhitting.
Hier ook geen enkel probleem, afgelopen nacht constant met navigatie en spotify aan wordt hij ook totaal niet warm :)
Gister geswitched van een 11 Pro Max naar de 150 Pro max en stiekem toch een wereld van een verschil :o

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Wat van voorbeelden kan iemand mij geven waarom ik de volgende functie nodig zou kunnen hebben
Ondersteuning voor Thread smarthome netwerk
De rest van de pro vindt ik geen meerwaarde hebben

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 13:43
Ik heb de 15 Pro sinds zaterdag nog niet boven de 80% opgeladen gekregen... Alle settings qua batterij geprobeerd, toestel uitgezet. Ook nu weer, toestel wordt warm, laad op tot 80% en koelt af. Vervolgens gebeurt er niks meer.

Moet ik m toch eens een hele nacht aan de lader hangen? Of mis ik nog suggesties om tot 100% te laden?

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
nilsson1234 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:20:
[...]

Hier ook geen enkel probleem, afgelopen nacht constant met navigatie en spotify aan wordt hij ook totaal niet warm :)
Gister geswitched van een 11 Pro Max naar de 150 Pro max en stiekem toch een wereld van een verschil :o
Vandaag 2 x 2 uur naar locatie van werk in het land gereden met de cabrio en het dak open. CarPlay aan, muziek/radio via 5g en navigatie aan. No sweat. Deed het prima. Ondanks de verwarming die op de iPhone gericht staat met 22/23 graden. Kan me enkel voorstellen dat het bij 30+ wel problemen geeft of als het scherm continu aan is. Maar dat hoeft met CarPlay juist niet. 8)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Erik11 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:29:
Ik heb de 15 Pro sinds zaterdag nog niet boven de 80% opgeladen gekregen... Alle settings qua batterij geprobeerd, toestel uitgezet. Ook nu weer, toestel wordt warm, laad op tot 80% en koelt af. Vervolgens gebeurt er niks meer.

Moet ik m toch eens een hele nacht aan de lader hangen? Of mis ik nog suggesties om tot 100% te laden?
Heb je niet toevallig de nieuwe functie aan staan dat hij maar tot 80% mag opladen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rf0wFNtu5Qo4ROS2Nhu1MwRE1Uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpI0OR3V0xWsjbvmoeL6JKmB.jpg?f=fotoalbum_large

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TheKerremenke schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:48:
[...]

Vandaag 2 x 2 uur naar locatie van werk in het land gereden met de cabrio en het dak open. CarPlay aan, muziek/radio via 5g en navigatie aan. No sweat. Deed het prima. Ondanks de verwarming die op de iPhone gericht staat met 22/23 graden. Kan me enkel voorstellen dat het bij 30+ wel problemen geeft of als het scherm continu aan is. Maar dat hoeft met CarPlay juist niet. 8)
Nou ik navigeer nu op vakantie veel, CarPlay met 2 schermen, muziek en navigatie via 5g, 15 pro op de QI pad, en dan een paar uurtjes rijden en hij wordt wel goed heet hoor :P

Bleef allemaal prima werken maar heb de “IPhone moet afkoelen voor deze verder kan opladen” melding al meermaals gezien.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• TheKerremenke
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:11:
[...]

Nou ik navigeer nu op vakantie veel, CarPlay met 2 schermen, muziek en navigatie via 5g, 15 pro op de QI pad, en dan een paar uurtjes rijden en hij wordt wel goed heet hoor :P

Bleef allemaal prima werken maar heb de “IPhone moet afkoelen voor deze verder kan opladen” melding al meermaals gezien.
Ligt het dan aan het bereik (of het missen ervan), de QI oplader, de twee schermen die aangestuurd worden of de buitentemperatuur. Zoveel variabelen die meespelen. B)

Fijne vakantie trouwens, geniet ervan.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWfS-NzkNL7BHlL45wWKfPbbOhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/weXN8ptw3HXjydrNi5sizycB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQUVihv-eg3Ka-RXcMYmXwFISbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WklXN6mZ8aqh0j2YRXeDE4U9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1Kg3qeJLjUub2iwDToD8fYVvxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0U8N5JL2KOMFluimBO72TtH.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist met de Lightroom app foto’s gemaakt, dat deed ik met de 12 pro ook, handig om na te bewerken. Maar nu heb ik in Lightroom ineens een paarse vlek in het midden?? Huhh.. het is niet bij elke foto. Bij sommige foto’s is het minder zichtbaar.

Herkenbaar?

• Donstil
  • Niet online
TheKerremenke schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:33:
[...]

Ligt het dan aan het bereik (of het missen ervan), de QI oplader, de twee schermen die aangestuurd worden of de buitentemperatuur. Zoveel variabelen die meespelen. B)
temperatuur want de airco doet het uitstekend :)
Gisteren toestel bedraad aangesloten en toen was het al een stuk minder (lees: einde van de dag pas de melding, i.p.v meermaals per dag) dus dat doe ik voor nu maar.
Fijne vakantie trouwens, geniet ervan.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:17
Ruud0012 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:54:
[...]

Klopt. Vodafone krijgt meestal dinsdag of woensdag iPhones binnen. En levert wekelijks uit. Dat is al jaren zo. Hoop dat de mijne erbij zit.
Denk dat mijne dan helaas niet bij deze leveringen zat. Heb rond 14:18 op de 15e een Blue 256GB Pro Max besteld, maar tot op heden nog niks ontvangen. Informatie die ik van Vodafone krijg is steeds ook een beetje vaag. Eerst kreeg ik een SMS met het bericht dat ik gisteren meer informatie zou krijgen, heb die SMS vervolgens niet gekregen. Kwam er toen achter dat je op de Vodafone site de verwachte leverdatum kan zien, voor mij op 2-3 weken vanaf de releasedatum. Krijg ik vandaag ineens een SMS waarin staat dat ze mij geen levertijdindicatie kunnen geven.

M'n geduld is inmiddels wel op :P. Loop nog met een iPhone XS die ik drie keer per dag moet opladen. Wilde eigenlijk in mei al een nieuwe halen maar heb toen besloten toch nog maar even tot september te wachten. Nu is het bijna oktober en heb ik helaas nog niks.

[ Voor 13% gewijzigd door bownbreaker op 28-09-2023 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elidibus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:57
Steenw schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:28:
Wat van voorbeelden kan iemand mij geven waarom ik de volgende functie nodig zou kunnen hebben
Ondersteuning voor Thread smarthome netwerk
De rest van de pro vindt ik geen meerwaarde hebben
Maakt het makkelijk om je iPhone direct te verbinden met Thread/matter smarthome apparaten, zoals lampen, slimme sloten, rolluiken etc... In theorie is het dus mogelijk om met je iPhone direct een lamp aan te sturen, zonder dat je dan een bridge nodig hebt. Moet dit nog wel testen. Maar goed, als dit je niks zegt vermoed ik dat je weinig aan deze functie gaat hebben. Tenzij je je ineens volenbak op smarthome stort natuurlijk ;)

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:20
Heb de 15 Pro nu 2 volle dagen in gebruik, en ik moet eerlijk zeggen dat de batterij mij enorm meevalt. Voordat ik 'm op mocht halen was ik bang dat de batterij een stuk slechter zou zijn dan m'n 13 Pro, maar de accu van de 15 Pro gaat gewoon bijna net zo lang mee, misschien een uur of 2 minder lang maar who cares.

Ik heb nog geen ideale functie voor de actie knop gevonden, al veel mee gedaan - van openen van de camera tot afspelen van muziek - maar ik merk dat ik het gewoon niet veel gebruik. Misschien komt dat nog?

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56
Sinds vandaag lijkt de batterij beter, heb hem nu ook voor het eerst dan maar tot 100% geladen, en nu nog 34 over sinds uur of 8:30 met ook paar sessies continuity camera in teams erbij.
Mijn scherm heb ik nog soms dat een plekje niet lekker lijkt reageren op touch en dan na twee keer wel, net alsof hij even druk is of zo

• TheKerremenke
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:36:
[...]
temperatuur want de airco doet het uitstekend :)
Gisteren toestel bedraad aangesloten en toen was het al een stuk minder (lees: einde van de dag pas de melding, i.p.v meermaals per dag) dus dat doe ik voor nu maar.

[...]

Thanks!
In mijn use case gebruik ik hem enkel bedraad. Dus niet via MagSafe of QI. Anders heb ik geen CarPlay in de cabrio. Andere auto heeft wel draadloze CarPlay. Maar dan weer geen MagSafe oplader, enkel een kabel. 8)7 Misschien toch maar eens aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
datadevil schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:58:
Sinds vandaag lijkt de batterij beter, heb hem nu ook voor het eerst dan maar tot 100% geladen, en nu nog 34 over sinds uur of 8:30 met ook paar sessies continuity camera in teams erbij.
Mijn scherm heb ik nog soms dat een plekje niet lekker lijkt reageren op touch en dan na twee keer wel, net alsof hij even druk is of zo
De batterij heeft het hier nu anderhalve dag volgehouden, een iPhone 15 Pro. Gisterenmorgen 9.30 uur van de lader, vanmiddag om 16 uur aan de lader met 20%. Ik vind het keurig.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankegiani
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:30
Dat touch screen probleem bij de 15 pm ervaar ik ook.
(Zie ook mijn eerdere post hierover).
Vooral rondom de randen.
Ik gebruik geen screenprotector en wel origineel Apple hoesje.
Komt meer voor: https://www.reddit.com/r/..._screen_issues_on_15_pro/
Omruilen bij Apple Store niet mogelijk want geen voorraad en wellicht is het toch een softwarematig probleem?
Iemand al ervaring of het is verbeterd met 17.1 beta?

[ Voor 12% gewijzigd door frankegiani op 28-09-2023 19:24 ]

• Steenw
Elidibus schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:44:
[...]

Maakt het makkelijk om je iPhone direct te verbinden met Thread/matter smarthome apparaten, zoals lampen, slimme sloten, rolluiken etc... In theorie is het dus mogelijk om met je iPhone direct een lamp aan te sturen, zonder dat je dan een bridge nodig hebt. Moet dit nog wel testen. Maar goed, als dit je niks zegt vermoed ik dat je weinig aan deze functie gaat hebben. Tenzij je je ineens volenbak op smarthome stort natuurlijk ;)
Het zegt me wel wat en ik heb een smarthome thuis maar was meer benieuwd of het wel of niet interessant zou kunnen zijn of er aparte use cases zouden kunnen zijn
Ik maak er een beetje uit op dat dit verder niet het geval zal zijn behalve dat de telefoon rechtstreeks met lampen etc kan communiceren
en aan gezien ik een hub blijf gebruiken zodat ook andere mensen in mijn huis smarthome kunnen gebruiken wordt het een iPhone 15 plus

• thuran
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-02 07:14
nilsson1234 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:20:
[...]

Jaa merk je veel verschil? Heb zelf ook de 11 pro Max en de 15 pro Max in bestelling staan dus ben benieuwd

thurantjee#2531 GoT clan member

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
THE_BASE schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:10:
[...]

De batterij heeft het hier nu anderhalve dag volgehouden, een iPhone 15 Pro. Gisterenmorgen 9.30 uur van de lader, vanmiddag om 16 uur aan de lader met 20%. Ik vind het keurig.
Heb jij hem vanaf de release en vanaf 100%? Ik heb hem ongeveer 1,5 dag na release in gebruik maar merk nog geen echte verbetering maar misschien ben ik nog voorbarig.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
pdavie2311 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:26:
Batterij wordt wel steeds beter hier. 7 uur van lader met 100% en 4 uur SOT, nu nog 66%!
Wat niet verrassend is! iOS is altijd bij een overgang bezig met indexeren op de achtergrond van je gegevens (foto's e.d.). Heeft even tijd nodig :)

Zucht...

• Elidibus
Steenw schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:14:
[...]

Het zegt me wel wat en ik heb een smarthome thuis maar was meer benieuwd of het wel of niet interessant zou kunnen zijn of er aparte use cases zouden kunnen zijn
Ik maak er een beetje uit op dat dit verder niet het geval zal zijn behalve dat de telefoon rechtstreeks met lampen etc kan communiceren
en aan gezien ik een hub blijf gebruiken zodat ook andere mensen in mijn huis smarthome kunnen gebruiken wordt het een iPhone 15 plus
Ik zou inderdaad niet alleen voor Thread support een Pro aanschaffen..

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:10
Trending op Reddit

Swollen battery iPhone 15 pro.

AI

https://reddit.com/r/iphone/s/MQH6nJm9wx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
Eindelijk.

De beste onafhankelijke website van smartphone reviews heeft zijn review af over de 15 Pro Max. Gsmarena.
4.6/5 sterretjes. 1 van de hoogste scores dit jaar.

https://www.gsmarena.com/...5_pro_max-review-2618.php

[ Voor 4% gewijzigd door Otto Jans op 28-09-2023 22:35 ]

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 22:33
Vanaf de zijlijn las ik de afgelopen week over het hele gedoe rondom het warm worden van de A17 pro zonder zelf ergens last van te hebben - tot nu. Net alleen ff 15 minuten gefacetimed en mijn 15 Pro werd heet. Erg heet. Niet zo erg dat ie een waarschuwing gaf, maar ik denk dat als ik geen case had gehad, het oncomfortabel zou zijn geweest om ‘m vast te houden.

Het apparaat hing niet aan de lader, ik draaide geen andere apps op de achtergrond (i.i.g. niet bewust), ende omgevingstemperatuur is gewoon 20 graden.

Dit maakt mij toch wel een klein beetje bang. Ik woon in Spanje, dus t wordt hier nogal eens warm in de zomer. Dat wordt misschien dus nog wel echt een issue als ik m voor navigatie gebruik?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:41
Jahe1990 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:40:

Dit maakt mij toch wel een klein beetje bang. Ik woon in Spanje, dus t wordt hier nogal eens warm in de zomer. Dat wordt misschien dus nog wel echt een issue als ik m voor navigatie gebruik?
Denk dat Apple allang een onderzoek is gestart. Ze zijn niet gek en komen vast met een oplossing. :)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:45:
[...]

Denk dat Apple allang een onderzoek is gestart. Ze zijn niet gek en komen vast met een oplossing. :)
Aluhoedje aan modus

Zouden ze gewoon vanwege de reviews even alles uit de chip laten persen......en nu nadat alle reviews binnen zijn stiekem de cpu/gpu performance terug draaien in kloksnelheid in toekomstige updates ;)

Aluhoedje af ;)

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Otto Jans schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:53:
[...]

Aluhoedje aan modus

Zouden ze gewoon vanwege de reviews even alles uit de chip laten persen......en nu nadat alle reviews binnen zijn stiekem de cpu/gpu performance terug draaien in kloksnelheid in toekomstige updates ;)

Aluhoedje af ;)
Lekker oplaten dat ding joh.. Beter voor je gezondheid want je slaat af en toe een beetje door met 'het nieuws' over de iPhone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:38
SgtElPotato schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:18:
[...]

Wat niet verrassend is! iOS is altijd bij een overgang bezig met indexeren op de achtergrond van je gegevens (foto's e.d.). Heeft even tijd nodig :)
Heb je hier een bron voor waar dit uit blijkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:56

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:45:
[...]

https://www.telegraaf.nl/...oestel-wordt-veel-te-heet

Ik vind dit net wat te makkelijk… Het zijn serieuze problemen. Al betaal je veelal voor het merk, verder mag ik toch ook wel verwachten dat de hardware van Apple volstaat, anders kunnen we net zo goed overschakelen naar een budget model. Mocht het een ontwerp fout betreffen, dan is dit ook niet zomaar opgelost. Ik kijk het nog even aan, mogelijk moet ik de 15 maar zien een soort tussen model en een jaartje overslaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HipOQF8ghVkR1aDURwe5St11WE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJmf5X4mVhIXT0M5QDUnKPRu.jpg?f=fotoalbum_large
Of misschien toch maar ovenwanten gaan bestellen om te Facetime’n :+

[ Voor 11% gewijzigd door Nol_NL op 29-09-2023 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Whow zijn graphics zijn wel weer fire hoor, verder eens met de 911 vergelijking.
Verfijning i.p.v. elk jaar functies toevoegen vanwege het toevoegen van functies.

ooh en #TeamNoCase 🙋🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:15
Als De Telegraaf al artikelen gaat schrijven, dan kan het haast niet anders of over een paar dagen verschijnt in de media het woord thermogate….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 06:18:
Als De Telegraaf al artikelen gaat schrijven, dan kan het haast niet anders of over een paar dagen verschijnt in de media het woord thermogate….
Ik heb het eerste berichtje (imessage dat dan weer wel) al gehad hoor.

“Ze worden heel warm toch”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:10:
[...]

Ik heb het eerste berichtje (imessage dat dan weer wel) al gehad hoor.

“Ze worden heel warm toch”
Het is jammer dat Apple zich wat oppervlakkig houdt en geen statement naar buiten brengt.

Het kan toch niet zo zijn dat Apple hiermee is verrast? Ik heb geen idee hoe het in de praktijk gaat, maar ik zou denken dat Apple eerst in kleine kring test en er daarna steeds meer medewerkers een toestel krijgen voor dagelijks gebruik en dat die ook wel eens een uur hebben lopen facetimen. Dan zou ik weer verwachten dat ze vooraf op de hoogte waren en het als technisch acceptabel hebben geclassificeerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:23
Nu na een klein weekje de 15 Pro Max in bezit te hebben, kan ik zeggen dat ik het verschil t.o.v. mijn vorige toestel, 14 Pro Max, best wel goed genoeg vind. Sterker nog, upgrade vanaf de 13 Pro deed mij minder dan deze upgrade.

Voor mij is het simpel te verklaren: ik vind het een grote pluspunt dat het gewicht merkbaar(!) minder is en dat de design aanpassing er ook aan bijdraagt dat de algemene beleving een genot is. Vooral bij de Max vind ik dit ontzettend welkom en het voelt weer als een normaal toestel. Dit i.c.m. de iets mindere bezels en het grote scherm, batterij, camera en uiteraard USB-C, maakt mij een blije iPhone 15 Pro Max NT gebruiker.

Voor het eerst ben ik afgestapt van de kleur zwart. Vind Natural Titanium werkelijk een hele gave "kleur" en ook dit draagt er aan bij dat het voor mij weer iets fris en nieuw is.

Ja, ik heb graag Apple spullen maar bovenstaande is oprecht gebaseerd op mijn ervaring en dat is positief. Mocht je een 14 Pro Max hebben, dan begrijp ik het volkomen dat het verschil volgens jou niet groot genoeg is om te upgraden maar denk dat dit per individu verschilt. Sowieso upgrade ik ieder jaar en anders was het gewicht en USB-C voor mij alsnog doorslaggevend geweest.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Citroentaart schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:34:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist met de Lightroom app foto’s gemaakt, dat deed ik met de 12 pro ook, handig om na te bewerken. Maar nu heb ik in Lightroom ineens een paarse vlek in het midden?? Huhh.. het is niet bij elke foto. Bij sommige foto’s is het minder zichtbaar.

Herkenbaar?
Niemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Vannacht weer raak, opgeladen tot 80% en dan stopt het laden…. Ik werd toevallig wakker en heb de charger in en uit geplugged en dan laad ie wel netjes tot 100. Lijkt mij een bug in iOS.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Nol_NL schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 02:39:
[...]

https://www.telegraaf.nl/...oestel-wordt-veel-te-heet

Ik vind dit net wat te makkelijk… Het zijn serieuze problemen. Al betaal je veelal voor het merk, verder mag ik toch ook wel verwachten dat de hardware van Apple volstaat, anders kunnen we net zo goed overschakelen naar een budget model. Mocht het een ontwerp fout betreffen, dan is dit ook niet zomaar opgelost. Ik kijk het nog even aan, mogelijk moet ik de 15 maar zien een soort tussen model en een jaartje overslaan.

[Afbeelding]
Of misschien toch maar ovenwanten gaan bestellen om te Facetime’n :+
Heh? Te makkelijk? Volgens mij zijn dat soort artikelen te makkelijk. Dat geroeptoeter van de media zonder te weten hoe het precies zit..

Op YouTube gisteren nog een video gekeken waar een iPhone 15 Pro Max zo’n 43 graden wordt bij een benchmark.

Ik weet niet wat er aan de hand is en de media ook niet. Maar dat is nou juist het punt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennisdn
En weer een leuke actionbutton-tip. Het is ook een menu, maar weer een ander menu dan we al kenden:
https://beebom.com/make-i...ction-button-more-useful/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlzOo_UBKmxCulri3wpNVeH3sMs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ahqGQdCQVRJqH2rHlEH3H6x2.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:13
De overheating waar hij het overheeft beschrijft exact hoe ik het ook ervaar op mijn iPhone 14pro sinds iOS 17. Lijkt mij dus een software ding. Nu heb ik zelf geen iPhone 15pro om het verschil te testen maar mijn toestel is dus op random momenten ineens een flink stuk warmer (bv bij browsen op safari) terwijl op andere drukkere en warmere momenten er niets aan de hand is..

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elidibus
hk12nl schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:39:
[...]

De overheating waar hij het overheeft beschrijft exact hoe ik het ook ervaar op mijn iPhone 14pro sinds iOS 17. Lijkt mij dus een software ding. Nu heb ik zelf geen iPhone 15pro om het verschil te testen maar mijn toestel is dus op random momenten ineens een flink stuk warmer (bv bij browsen op safari) terwijl op andere drukkere en warmere momenten er niets aan de hand is..
Zelfs op de SE is dit het geval, soms gewoon random een beetje warmer. Niet gloeiend heet, maar wel warmer. Ik kijk er ook niet te nauw naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:22
tja het is natuurlijk wel leuk om op in te zoomen voor mensen die er zelf geen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:17
Voor de mensen die wachten op een iPhone 15 Pro Max vanuit Vodafone, had net even contact met een medewerker. Hij vertelde dat er dinsdag of woensdag een levering bij hun binnen zou komen, maar die is niet gekomen. Waarschijnlijk komt die vandaag of morgen binnen. Als je op de 15e besteld hebt, bestaat de kans dat die daarbij zit en je dus morgen een berichtje kan ontvangen met de leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:17
jd1987 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:25:
Vannacht weer raak, opgeladen tot 80% en dan stopt het laden…. Ik werd toevallig wakker en heb de charger in en uit geplugged en dan laad ie wel netjes tot 100. Lijkt mij een bug in iOS.
Heb je die setting aan, laden tot 80%?
Af en toe gaat hij dan bij de volgende laadsessie wel doorladen tot 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

PrettigGestoord schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:08:
[...]

Heb je die setting aan, laden tot 80%?
Af en toe gaat hij dan bij de volgende laadsessie wel doorladen tot 100%.
Nee zoals eerder genoemd, alle opties, waaronder optimized charging en 80 limit staan uit. Lijkt echt een bug te zijn

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
jd1987 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:11:
[...]

Nee zoals eerder genoemd, alle opties, waaronder optimized charging en 80 limit staan uit. Lijkt echt een bug te zijn
Even iets heel stoms he, heb je geprobeerd de telefoon al opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Elidibus schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:16:
[...]

Even iets heel stoms he, heb je geprobeerd de telefoon al opnieuw op te starten?
Jup, reset en gewoon uitgezet en weer aangezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:57
Dennisdn schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:38:
En weer een leuke actionbutton-tip. Het is ook een menu, maar weer een ander menu dan we al kenden:
https://beebom.com/make-i...ction-button-more-useful/

[Afbeelding]
Hier ook nog een leuke usecase van Shortcuts-guru Federico Viticci.
With MultiButton, you’ll be able to assign two separate shortcuts to the Action button. Unlike other solutions you may have seen that always make you pick shortcuts from a menu, MultiButton automatically cycles between two shortcuts if you press the Action button multiple times in rapid succession. You don’t need to pick shortcuts from a list; just press the Action button and MultiButton will take care of everything.
https://www.macstories.ne...n-press-on-iphone-15-pro/

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 29-09-2023 09:23 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
jd1987 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:18:
[...]

Jup, reset en gewoon uitgezet en weer aangezet.
Misschien kan je iOS 17.1 Beta nog proberen? Even een backup maken van 17.0.2 en als het dan niets is ben je zo weer terug. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Rivanov schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:23:
[...]

Hier ook nog een leuke usecase van Shortcuts-guru Federico Viticci.
[...]

https://www.macstories.ne...n-press-on-iphone-15-pro/
Wat mij betreft is die dubbeltap nog niet bruikbaar omdat de eerste tap sowieso wordt uitgevoerd. Maar we komen in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 13:43
jd1987 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:11:
[...]

Ik had het tot gisteren ook dat ie maar max 80% deed, ongeacht setting. Via de normale lader werd het iig niet meer. Daarna nog eens aan de magsafe autolader gehangen en toen is ie wel verder gedaan (100% nog niet bereikt, was de rit te kort voor)

Batterij begint het nu ook langzaamaan wat beter te doen, dus ik vermoed dat het wel goed komt allemaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier nog steeds tevreden over iPhone 15 Pro: wordt op geen enkel moment heet, hooguit iets warmer tijdens opladen. Gisteren om rond 18 uur van de lader met 100% en nu zo'n 18 uur lader nog 70% (uiteraard wel een nacht er tussen). Hoeft dus vanavond laat pas weer aan de lader. Ik vind anderhalve dag met normaal gebruik zeer acceptabel.

Als Apple één en ander oplost aan bugs met iOS 17.1 en daarnaast onderzoek doet naar de klachten die er nu spelen komt het vast allemaal weer goed.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:34
Ik ervaar ook totaal geen hitteproblemen en wordt de 15 Pro Max niet warmer dan mijn 12.
Tijdens laden wordt hij heel licht ietsje warmer maar niets bijzonders. Ik heb hem ook al een keer in de auto geprobeerd met Carplay en ook dat gaat probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:04
Voor de mensen die wel hitteproblemen ervaren, gebruiken jullie Instagram?

https://x.com/leakerapple/status/1707600622131003676?s=46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:25
THE_BASE schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:39:
Hier nog steeds tevreden over iPhone 15 Pro: wordt op geen enkel moment heet, hooguit iets warmer tijdens opladen. Gisteren om rond 18 uur van de lader met 100% en nu zo'n 18 uur lader nog 70% (uiteraard wel een nacht er tussen). Hoeft dus vanavond laat pas weer aan de lader. Ik vind anderhalve dag met normaal gebruik zeer acceptabel.

Als Apple één en ander oplost aan bugs met iOS 17.1 en daarnaast onderzoek doet naar de klachten die er nu spelen komt het vast allemaal weer goed.
Dat is het ook gewoon weer even: finetunen.

Deze meldingen zie je elk jaar wel voorbij komen en zijn gewoon wat kleine aanloopproblemen. Desalniettemin moeten we wel alles goed in de gaten blijven houden, want het is een dure aanschaf en het is niet de bedoeling dat Apple de boel gaat terugschroeven dmv een update om zo hitte-problemen te maskeren. Dan is het gewoon een niet-deugdelijk product.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeka
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 24-06 13:04
Heeft er iemand nog meer last dat de volumeknoppen het niet doen? Ik wil vaker het volume harder of zachter zetten maar er gebeurt dan niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:41

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

SLeka schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:28:
Heeft er iemand nog meer last dat de volumeknoppen het niet doen? Ik wil vaker het volume harder of zachter zetten maar er gebeurt dan niks
Nope. Werkt prima hier.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33
Aangezien je zelf aangaf het niet altijd te hebben, ben ik nog wat aan het uittesten. Voorlopig komt het bij mij niet voor, maar ik probeer nog wat verder.

Wat me wél al is opgevallen, is dat in sommige gevallen (als ik de 'pro" settings gebruik), de app onbruikbaar traag wordt. Er is dus denk ik wel iets mis, maar jouw specifiek probleem heb ik nog niet kunnen reproduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Swappie... ééns maar nooooooit meer!!

Wat een humor. iPhone 13 Mini 128GB met batterij op 100% (net half jaartje oud met 1 klein krasje aan de achterkant..).

Eerste bod Swappie: €470,- Ik denk, hup opsturen en geen gezeik. Vandaag mailtje met 2e aanbieding: €360,- _O- _O-

Die dingen gaan bij hun op de site met 100% batterij voor minimaal €629,- "Heel goed" (De telefoon heeft zichtbare gebruikssporen, zoals krassen, deukjes, of andere markeringen. De telefoon is simlock vrij, volledig getest, en werkt als nieuw).

Zodra ik hem terug heb gaat ie MP op of ik geef hem aan m'n dochter. Wat een eikels daar zeg _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
D-Ed schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:28:

Wat een humor. iPhone 13 Mini 128GB met batterij op 100% (net half jaartje oud met 1 klein krasje aan de achterkant..).

Eerste bod Swappie: €470,- Ik denk, hup opsturen en geen gezeik. Vandaag mailtje met 2e aanbieding: €360,- _O- _O-

Die dingen gaan bij hun op de site met 100% batterij voor minimaal €629,- "Heel goed" (De telefoon heeft zichtbare gebruikssporen, zoals krassen, deukjes, of andere markeringen. De telefoon is simlock vrij, volledig getest, en werkt als nieuw).

Zodra ik hem terug heb gaat ie MP op of ik geef hem aan m'n dochter. Wat een eikels daar zeg _O-
en zie hier het verdienmodel van een Swappie.
Eerst mensen 'gouden bergen' beloven, bij ontvangst toestel krijg je ineens een veel lager bod. Ze hopen dat je alsnog toehapt qua aanbod.
''Ach, dan ben ik er maar van af.....''

Heb al veel van dit soort verhalen online gelezen en ook in mijn sociale en werkkring vergelijkbare verhalen gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:30
Ik ook bij Swappie: bod was 440.
Echt exact zo aangeleverd als waar bod op was gebaseerd.
Komen nu opeens terug met 385 ivm beschadigingen etc die er echt niet waren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
_Bailey_ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:33:
[...]

Eerst mensen 'gouden bergen' beloven, bij ontvangst toestel krijg je ineens een veel lager bod. Ze hopen dat je alsnog toehapt qua aanbod.

Heb al veel van dit soort verhalen online gelezen en ook in mijn sociale en werkkring vergelijkbare verhalen gehoord.
Ach tja, weer een wijze les geleerd. Overigens heb ik in het verleden wel gewoon gebruik gemaakt van Sobby en dat werkte prima, geen idee hoe dat nu is.

Maar als we allemaal deze les leren dan is het ook snel afgelopen met dat soort oplichters. Ik wacht geduldig af wanneer hij terugkomt. Als ik zo op MP kijk zijn de prijzen van de mini's juist een beetje gestegen zo lijkt het.. Komt vast goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
nokie schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:13:
[...]

Aangezien je zelf aangaf het niet altijd te hebben, ben ik nog wat aan het uittesten. Voorlopig komt het bij mij niet voor, maar ik probeer nog wat verder.

Wat me wél al is opgevallen, is dat in sommige gevallen (als ik de 'pro" settings gebruik), de app onbruikbaar traag wordt. Er is dus denk ik wel iets mis, maar jouw specifiek probleem heb ik nog niet kunnen reproduceren.
Aha, het is bij een enkele foto niet (in de Lightroom app). Met de gewone camera app is het nog niet voorgekomen. Zie hier de laatste foto's waar het bij gebeurde. Die met oranje cirkel. Ik vind het wel apart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtsxPfBHb_ybgBy7BOwyrTZr90c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWM2zBs7XpJC9xQImWKApcu4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NRG-81
  • Laatst online: 19-09 21:34
Ik heb het volgens mij eerder voorbij zien komen, maar mijn 15 Pro heeft moeite met 3rd party apps die de camera gebruiken om te scannen. Voorbeeld is de AH app om in de winkel zelf te scannen, ik moet de camera ver weg houden, dichterbij stelt de camera niet scherp, de overgang naar Macro gebeurt niet. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
D-Ed schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:37:
[...]

Ach tja, weer een wijze les geleerd. Overigens heb ik in het verleden wel gewoon gebruik gemaakt van Sobby en dat werkte prima, geen idee hoe dat nu is.

Maar als we allemaal deze les leren dan is het ook snel afgelopen met dat soort oplichters. Ik wacht geduldig af wanneer hij terugkomt. Als ik zo op MP kijk zijn de prijzen van de mini's juist een beetje gestegen zo lijkt het.. Komt vast goed ;)
De 'Wij kopen auto's" etc hanteren dezelfde praktijken en bestaan toch ook al jaren. Zo lang de vijver met goedgelovige mensen groot genoeg is....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41
Ik heb de eerste week met de 15 Pro erop zitten! Ik kwam vanaf een 13 Pro, mijn bevindingen;
  • Hij voelt echt een stuk lichter aan!
  • Accuduur is echt minder t.o.v. mijn twee jaar oude 13 Pro
  • Hij wordt soms erg heet, al een aantal keer de melding gehad dat hij af moet koelen
  • Wifi vaak instabiel, spontaan verbinding met 5G en hij wil soms niet verbinden met random netwerken!
  • 5G bereik is minder, waar ik eerder matig bereik had, heb ik nu geen bereik!
  • Dynamic Island is cool, maar had meer toepassingen verwacht!
  • Action button is handig!
  • Camera’s zijn erg goed, maar zie geen enorm verschil met de 13 Pro
Ik ben er blij mee hoor, maar dit voor mij wel de kleinste update sinds mijn 3GS, ben wel heel blij dat mijn vrouw erg bij is met haar 13 Pro die ze van mij heeft overgenomen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:25

Yucko

One clown to rule them all !

jeroenkb schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:04:
[...]

De 'Wij kopen auto's" etc hanteren dezelfde praktijken en bestaan toch ook al jaren. Zo lang de vijver met goedgelovige mensen groot genoeg is....
offtopic:
ikwilvanmijnautoaf.nl :r

1e bod bod € 8000 (op basis van kenteken + km stand), ga je langs krijg je ineens een 2000+ euro lager bod want diesel (dat wist je ook op basis van het ingevoerde kenteken :(). Enfin, bod geweigerd, auto ingeruild bij de garage waar ik mijn nieuwe auto ging ophalen .. bellen ze na het weekend ineens op dat ze alsnog een opkoper gevonden hebben die de 1e prijs wil geven. Ja dag! auto is reeds weg. Haal me maar uit jullie bestand want ik doe geen zaken meer met jullie.

de meeste hebben geen zin in al dat volk langs de deur die dan ook gaan afdingen om de meest pietluttige dingen, dus ik snap dat ze ondanks alles nog steeds genoeg mensen vinden die ingaan op het lagere bod.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:14
_Bailey_ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:33:
[...]

Ik zit in de telefoonreparatie (vertegenwoordig Swappie absoluut niet) maar vanuit mijn ervaring met de refurb die wij hier doen kan ik voor het meerendeel van de mensen die aangeven 'geen beschadigingen' prima krasjes, beschadigingen, vlekken etc. aantonen die inderdaad niet zo snel opvallen. Je moet je voorstellen dat die toestellen verkocht moeten worden aan hetzelfde kritische publiek dus als er iets niet klopt met de beschrijving is er ook aan de andere kant gedoe. Ze doen het niet om je te naaien, maar inderdaad om het eerlijk te houden voor iedereen. Je hoeft er niet mee in zee te gaan in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw

Lijkt me een vrij normale prijs die zij bieden je hebt er iedergeval gebruikers sporen opzitten
En ik denk als zij hem verkopen met nog iets van garantie
En ermoet ook nog eens btw betaald worden als zij hem verkopen dus dat gaat nog eens van die 629,00 af
Plus de tijd die iemand er in investeert kost ook geld he we kunnen niet allemaal van 2 euro per uur en een bakje rijst leven
Maar he veel geluk op mp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Steenw schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:36:
[...]

Lijkt me een vrij normale prijs die zij bieden je hebt er iedergeval gebruikers sporen opzitten
En ermoet ook nog eens btw betaald worden als zij hem verkopen dus dat gaat nog eens van die 629,00 af
Plus de tijd die iemand er in investeert kost ook geld he we kunnen niet allemaal van 2 euro per uur en een bakje rijst leven
Maar he veel geluk op mp
Nvt

[ Voor 8% gewijzigd door Steenw op 29-09-2023 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:35
Steenw schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:36:
[...]

Maar he veel geluk op mp
Het punt is niet of het eindbedrag wel of niet realistisch is. Het punt is meer dat ze een onrealistisch beginbedrag doen zodat mensen het proces in gaan en daarna wordt het bedrag significant verlaagd.

Pas dan je website aan en start met een lager bedrag waarbij er minder discrepantie is tussen het verwachte bedrag en het uiteindelijk geboden bedrag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:16
De FineWoven case is ondertussen retour naar Apple. Voor 69 euro verwacht ik een premium hoesje, niet een of ander recycled stuk plastic. Heb nu een leren Decoded case, rand is iets hoger maar daar kan ik wel mee leven. Voelt in ieder geval weer heerlijk premium aan.

Qua batterij maak ik mij na een week toch wel een beetje zorgen, de batterij loopt echt zichtbaar sneller leeg dan die van mijn 13 Pro van 2 jaar oud. Ondertussen zou de 15 Pro toch wel klaar moeten zijn met alle achtergrond processen. Benieuwd of er nog iets in veranderd.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Drardollan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:52:
De FineWoven case is ondertussen retour naar Apple. Voor 69 euro verwacht ik een premium hoesje, niet een of ander recycled stuk plastic. Heb nu een leren Decoded case, rand is iets hoger maar daar kan ik wel mee leven. Voelt in ieder geval weer heerlijk premium aan.

Qua batterij maak ik mij na een week toch wel een beetje zorgen, de batterij loopt echt zichtbaar sneller leeg dan die van mijn 13 Pro van 2 jaar oud. Ondertussen zou de 15 Pro toch wel klaar moeten zijn met alle achtergrond processen. Benieuwd of er nog iets in veranderd.
Welke Decoded case heb je?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Danielson schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:22:
Ik heb de eerste week met de 15 Pro erop zitten! Ik kwam vanaf een 13 Pro, mijn bevindingen;
  • Hij voelt echt een stuk lichter aan!
  • Accuduur is echt minder t.o.v. mijn twee jaar oude 13 Pro
  • Hij wordt soms erg heet, al een aantal keer de melding gehad dat hij af moet koelen
  • Wifi vaak instabiel, spontaan verbinding met 5G en hij wil soms niet verbinden met random netwerken!
  • 5G bereik is minder, waar ik eerder matig bereik had, heb ik nu geen bereik!
  • Dynamic Island is cool, maar had meer toepassingen verwacht!
  • Action button is handig!
  • Camera’s zijn erg goed, maar zie geen enorm verschil met de 13 Pro
Ik ben er blij mee hoor, maar dit voor mij wel de kleinste update sinds mijn 3GS, ben wel heel blij dat mijn vrouw erg bij is met haar 13 Pro die ze van mij heeft overgenomen! :)
Grappig, typte net dat ik hetzelfde ervaar met de batterij. De camera's vallen mij ook wel tegen, ik heb ontzettend veel moeite om QR codes te scannen, dat heb ik nooit eerder met een iPhone gehad. Tevens zie ik geen echt verschil tussen 12MP en 48MP ondanks het flink hogere getal.

Qua gewicht wel lekker, al was dat nooit een echt probleem bij mij. En de snelheid is ook prima, al was ook dat voorheen nooit een probleem.

Al met al heb ik eigenlijk wel een beetje spijt. Ik had er meer van verwacht. Dat is mij nog niet eerder overkomen, ik koop altijd om het jaar een nieuwe iPhone en het was altijd net wat beter dan ervoor. Verwachte ook geen gigantische verschillen, maar dit voelt echt alsof ik mijn 13 Pro door een 13 Pro heb vervangen. Het is een prima toestel, maar het heeft op geen enkel moment een wow-factor tot op heden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:30
Hier ook een slechte ervaring met Swappie. Ik heb mijn 14 Pro Max voor de zekerheid zeker 1 en misschien wel 2 gradaties beter aangeleverd dan de gradatie waar ik het bod van €830 op heb laten baseren. Het definitieve bod was uiteindelijk €550. Wat een lachertje. Dit riekt naar misleiding.
Voortaan weer gewoon rebuy. Daar heb ik persoonlijk meerdere goede ervaringen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Post eens helemaal aan het eind van de avond een screenshot van je batterij menu. Daar waar je het groene grafiekje ziet en het activiteitengrafiekje met de blauwe balkjes.

Ik maak elke keer aan het eind van de dag een screenshot van de mijne om een beter inzicht te krijgen in de batterij. Wellicht heb je een bepaalde app die veel op de achtergrond draait.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
_Christiaan_ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:09:
[...]

Post eens helemaal aan het eind van de avond een screenshot van je batterij menu. Daar waar je het groene grafiekje ziet en het activiteitengrafiekje met de blauwe balkjes.

Ik maak elke keer aan het eind van de dag een screenshot van de mijne om een beter inzicht te krijgen in de batterij. Wellicht heb je een bepaalde app die veel op de achtergrond draait.
Meestal laad ik tussendoor op, maar afgelopen nacht was het:
Begin/toegangsscherm: 74%
Zoek mijn: 26%

En dat terwijl ik slaap 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:06
NRG-81 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:56:
Ik heb het volgens mij eerder voorbij zien komen, maar mijn 15 Pro heeft moeite met 3rd party apps die de camera gebruiken om te scannen. Voorbeeld is de AH app om in de winkel zelf te scannen, ik moet de camera ver weg houden, dichterbij stelt de camera niet scherp, de overgang naar Macro gebeurt niet. Meer mensen last van?
Klopt, had het hier ook al gemerkt. Snelle Google search heeft mij opgebracht dat dit een nadeel is van deze camera's en dat dit vorig jaar ook al bij de 14 Pro opviel, zie bijvoorbeeld hier. Alleen vraag ik me af waarom de third party apps dan niet ook gewoon die macro modus enablen? ..
Alexknl schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:24:
Kan het zijn dat de 15 Pro in third party camera apps (snapchat, whatsapp, marktplaats, scanner pro) niet altijd goed focust van dichtbij? Ik merk dat als ik dit met de apple camera app van dichbij een foto maak (binnen 30cm) hij dan overschakelt naar macro. Is dit dan niet mogelijk in andere apps of moeten deze nog geupdate worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Laatst online: 19-09 21:34
Alexknl schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:21:
[...]

Klopt, had het hier ook al gemerkt. Snelle Google search heeft mij opgebracht dat dit een nadeel is van deze camera's en dat dit vorig jaar ook al bij de 14 Pro opviel, zie bijvoorbeeld hier. Alleen vraag ik me af waarom de third party apps dan niet ook gewoon die macro modus enablen? ..

[...]
Dat is wel irritant dan zeg, zeker omdat het al een jaar bestaat. Ik merk dat de AH app nu zo goed als onbruikbaar is voor zelfscan in de winkel, maar blijkbaar moet AH dat zelf fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 18:12
Worden iPhones uit de nieuwe fabriek in India ook geleverd in Nederland/Europa?

Zo'n nieuwe fabriek heeft misschien tijd nodig om de machines te kalibreren. Stiekem geef ik de voorkeur aan een bestaande Foxconn fabriek. Hoe kijken jullie hiernaar? Kun je achterhalen uit welke fabriek je iPhone komt eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:54
dcell schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:49:
[...]

Het punt is niet of het eindbedrag wel of niet realistisch is. Het punt is meer dat ze een onrealistisch beginbedrag doen zodat mensen het proces in gaan en daarna wordt het bedrag significant verlaagd.

Pas dan je website aan en start met een lager bedrag waarbij er minder discrepantie is tussen het verwachte bedrag en het uiteindelijk geboden bedrag.
Eens dezelfde test gedaan: iPhone 13 mini met beste opties: € 450, dan "Zitten er barsten in de glazen onderdelen (achterglas, camera lens)?" op 'Ja' gezet wat ik begrijp onder een kras op de achterkant, krijg ik € 361 te zien. Dan lijkt mij € 360 de juiste prijs. Eerlijkheid moet van beide kanten komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:43

Dat is wel een flink verschil. Ik heb mijn iPhone 13 Pro 512GB afgelopen dinsdag opgestuurd. Online kwam ik uit op 750, zojuist bericht dat het 710 is geworden na inspectie. Uiteraard beetje jammer, maar voor die 40 euro ga ik niet het MP riedeltje opstarten, ook gezien ik al een minimum van 700 in mijn hoofd had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:38
Gister ook mijn 11 pro aan swappie verkocht. Ik vond de behuizing ‘heel goed’ (370 euro), zij vonden hem ‘goed’ (345 euro) - waar ik mij meer dan prima in kan vinden. Daarnaast, dit is een factor 10 makkelijker dan Vraag&Aanbod of marktplaats, waar ik de telefoon niet eens voor 325 kwijt kreeg. Ik ben dan ook enorm content en zal ze zeker vaker gebruiken.

Overigens was ik overgestapt op de 15 Pro, gebruiker van praktisch het eerste uur. Ervaring vergelijkbaar met mensen hier, e.g. slechte batterijduur (vergelijkbaar met 11 Pro met 85% batterij en issues met de camera in de AH app. Verder prima telefoon. Batterijduur is echter een gigantisch breekpunt voor mij dus vanmorgen omgewisseld naar 15 Plus. Tot zo ver enorm tevreden; 120hz scherm, extra lens en nieuwere chip mis ik niet. De telefoon werkt prima en snel. Action button is jammer, maar ook dat is geen ramp.

De 15 Pro Max vind ik persoonlijk de extra 350 euro niet waard.

[ Voor 9% gewijzigd door nubcaek op 29-09-2023 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

nubcaek schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:02:
Gister ook mijn 11 pro aan swappie verkocht. Ik vond de behuizing ‘heel goed’ (370 euro), zij vonden hem ‘goed’ (345 euro) - waar ik mij meer dan prima in kan vinden. Daarnaast, dit is een factor 10 makkelijker dan Vraag&Aanbod of marktplaats, waar ik de telefoon niet eens voor 325 kwijt kreeg. Ik ben dan ook enorm content en zal ze zeker vaker gebruiken.

Overigens was ik overgestapt op de 15 Pro, gebruiker van praktisch het eerste uur. Ervaring vergelijkbaar met mensen hier, e.g. slechte batterijduur (vergelijkbaar met 11 Pro met 85% batterij en issues met de camera in de AH app. Verder prima telefoon. Batterijduur is echter een gigantisch breekpunt voor mij dus vanmorgen omgewisseld naar 15 Plus. Tot zo ver enorm tevreden; 120hz scherm, extra lens en nieuwere chip mis ik niet. De telefoon werkt prima en snel. Action button is jammer, maar ook dat is geen ramp.

De 15 Pro Max vind ik persoonlijk de extra 350 euro niet waard.
Hmm, ze gaan dus af lopen dingen net als wijkopenautos.nl. Ze geveb je een prijs, je gaat er mee akkoord, stuurt hem op en dan ineens zijn er 'dingetjes' en kalven ze zo de aangeboden prijs af en spelen in op de gemakzucht van de mens die denkt, lamaar, ben ik er vanaf. Ik wil gewoon de prijs die ik krijg aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:12
Hier ook een weekje met een aantal nieuwe apple dingen:

- Iphone 15 Pro Max: over het algemeen weinig toe te voegen tov de 13 Pro Max. Ik heb geen issues met overheating, batterij is soliede, ...
- Apple Watch Ultra 2: dat is wel een hele upgrade tov de Watch 5 die ik nog had. Ik heb hier nog veel mee te spelen :)
- Airpods Pro Gen 2 met USB C case: ik had geen ANC op mijn vorige airpods, dus dat is wel een leuke upgrade

MAAR.. bottomline: moest ik alles niet doorgeschoven hebben naar mijn vrouw, om van die haar Android af te zijn, had ik nog steeds tevreden geweest van mijn 13PM, W5 en Airpods..

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:17

Hier ook de FineWoven case ik ben er eigenlijk wel tevreden over.
Wat de batterij betreft hebben we ook verschillende ervaringen.
Vanochtend om 6:30 tot 80% opgeladen en nu nog 50% normaal gebruik.
Eigenlijk best netjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_s9tfLHuhoeKW2F4621GV-34DQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3wMYCMECRUMNlrLvWyYOVHd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
kazzzdafke schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:40:

MAAR.. bottomline: moest ik alles niet doorgeschoven hebben naar mijn vrouw, om van die haar Android af te zijn, had ik nog steeds tevreden geweest van mijn 13PM, W5 en Airpods..
Je had het toch ook gewoon voor je vrouw kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
rmk_ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:41:
[...]

Je had het toch ook gewoon voor je vrouw kunnen kopen?
Zo gaat dat hier ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ronvgs schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:03:
[...]

Hier ook de FineWoven case ik ben er eigenlijk wel tevreden over.
Heel eerlijk, als de prijs fatsoenlijk was geweest dan had ik er wel anders over gedacht. Voor zeg 35 euro was het een prima case geweest. Maar de prijs en stompzinnige gelieg over “duurzaamheid” maken dat ik er niet blij mee ben. Qua duurzaamheid geloof ik sowieso niet dat leer slechter is dan dit, maar bovenal het feit dat ze elk jaar de iPhone millimeters aanpassen waardoor alle oude hoesjes in de kliko kunnen staat mij tegen.
Wat de batterij betreft hebben we ook verschillende ervaringen.
Vanochtend om 6:30 tot 80% opgeladen en nu nog 50% normaal gebruik.
Eigenlijk best netjes.
[Afbeelding]
Wellicht ander gebruik cq. andere apps.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Waar ze hem daarna voor verkopen is niet relevant. Wat wel relevant is blijft de prijs op MP. Als swappie tweede aanbieding (die lang niet iedereen krijgt) hoger of gelijk is dan MP zit je prima.

Sterker nog al zou Swappie €100,- onder Marktplaats zitten dan zou ik het ook zonder nadenken direct doen om niet al die MP ellende te hebben.

Edit: Zelfde voor Tweakers V&A overigens. Daar heb je rond release ook allemaal mafklappers met 0 front page en forum reacties. “Wat is je uiterste prijs” 😢🔫

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 29-09-2023 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Ik ben overigens serieus aan het overwegen om maandag het toestel terug te sturen, mijn iPhone 13 Pro weer te gaan gebruiken en voor de vrouw een iPhone 13 Mini te kopen (wil ze graag ivm formaat). Ben echt teleurgesteld als ik er goed over nadenk. Het is 1200 euro, dat is geen kattenpis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Als je wil verkopen is Sobby wel een aanrader, heb ik zowel zelf als anderen die ik ken altijd goede ervaringen mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:29:
Ik ben overigens serieus aan het overwegen om maandag het toestel terug te sturen, mijn iPhone 13 Pro weer te gaan gebruiken en voor de vrouw een iPhone 13 Mini te kopen (wil ze graag ivm formaat). Ben echt teleurgesteld als ik er goed over nadenk. Het is 1200 euro, dat is geen kattenpis.
@D-Ed heedt nog een mooie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:17
Voor wat de prijs betreft ben ik het met je eens, 35 euro is meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:12
Wat is jullie routine qua opladen? Bij mijn (binnenkort vorige) huidige iPhone liet ik hem 's nachts gewoon opladen. Daarnaast telkens als ik in de auto stap (Apple Carplay), dus typisch 40 min 's morgens en 's avonds.

Of is "te veel" opladen beter dan de batterij vaker te belasten? Mijn iPhone 11 is ondertussen hoogbejaard in smartphone termen (4 jaar) en heeft 72% battery health, wat toch niet echt fantastisch is.
Pagina: 1 ... 44 ... 77 Laatste