• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:57
Iemand hier in bezit van iPhone 14 Pro en iPhone 15?

Is de feature om achteraf focus te wijzigen bij een portrait foto enkel beschikbaar op de iPhone 15 (Pro) of oo op de iPhone 14 Pro met een iOS 17 software update? Lijkt me een software iets en niet een hardware iets?

Én de 24MP feature is die ook beschikbaar op iPhone 14 Pro of enkel op iPhone 15 (Pro)?

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56
SquareOne schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:45:

Is de feature om achteraf focus te wijzigen bij een portrait foto enkel beschikbaar op de iPhone 15 (Pro) of oo op de iPhone 14 Pro met een iOS 17 software update? Lijkt me een software iets en niet een hardware iets?

Én de 24MP feature is die ook beschikbaar op iPhone 14 Pro of enkel op iPhone 15 (Pro)?
Las dat het focussen zelfs op de 13 (pro?) kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat klopt, zie hierboven ergens ook reacties van mij dat de batterij het prima doet, maar leek wel minder dan iPhone 14 Pro. Nu eigenlijk voor het eerst 's ochtends van de lader (in plaats van ergens midden op de dag) dus een beter idee ter vergelijking met m'n vorige iPhone.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:51
datadevil schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:47:
[...]

Sterker nog, het kan zelfs op een Xs

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:11
datadevil schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:47:
[...]

Met een app als focos kon het ook op de iphone x al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 21:16
@datadevil Wat betreft batterijduur op de 15 Pro, ik kom van een X met brakke batterij, maar ik haal met behoorlijk wat gebruik prima het eind van de dag, terwijl ik de 80% instelling, AOD, etc. aan heb staan. Let wel, de eerste 2 dagen waren een stuk minder.

@robinh Ik ben het er helemaal mee eens dat de processing redelijk over the top is. Als je door je foto's heen swipet zie je steeds eerst een fractie van een seconde een mooie natuurlijke foto en dan gaat de bak sharpening, contrast en dergelijke er overheen. Ik zou graag wat meer ruis (en dus detail) zien, maar zo vind ik het ook acceptabel.

Van de videokwaliteit sla ik wel stijl achterover. Echt super scherp, stabiel, goed geluid (voor het type apparaat). Heel blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45
ViezeVis schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:21:
Ik heb trouwens mijn Ali Finewoven hoesje binnen. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar de buitenkant van de doos en de verpakking lijkt wel origineel. De geprinte afbeelding op de doos lijkt wel een beetje fakish en ik weet niet of je bij het hoesje dat 3D-effectje hoort te voelen zoals je bij iPhones hebt. Kleur van het hoesje wijkt ook wel aardig af van de verpakking. Lijkt niet écht groen. Lijkt eerder antraciet-groen dan moerasgroen.

Verder kwaliteit van 't hoesje een beetje mwa. Zo sluit de stof bij de rand niet goed aan. Ik geef 'm gratis weg tegen de prijs van de verzendkosten. Ik heb mijn geld van Ali terug namelijk.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

/Edit
Het Apple logo zit ook niet gestanst in de case maar er is gewoon een cutout omheen gemaakt. Fake fake fake fake fake!!!!!!
Kleine troost: Die van Apple zelf zijn ook heel slecht uitgevoerd. De demo’s in de Applestores worden meerdere keren per dag vervangen voor nieuwe omdat zodra 5 mensen ze vast hebben gehad ze er al niet meer uit zien.

De mooiste opmerking vond ik nog in een review van iCulture:
Je moet deze case echt heel voorzichtig behandelen en oppassen waar je ‘m neerlegt.
Dan kan je het toestel dus net zo goed naked gebruiken….

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 27-09-2023 17:10 ]

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:15
SquareOne schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:45:

Als je foto's in portrait mode maakt kan het op alle Iphones met IOS 17. Maar de functie om achteraf focus te wijzigen, ook als je in de normale modus foto's maakt, is alleen maar beschikbaar gemaakt op de 15 serie. Het is inderdaad puur software, technisch zou het ook op eerdere modellen kunnen werken. De 15 heeft nota bene dezelfde processor als de 14 Pro, maar toch kan het niet op de 14 Pro. Opzet waarschijnlijk, om meer diversificatie aan te brengen in de modellen en de 15 aantrekkelijker te maken. Maar wie weet komt het ook ooit op eerdere modellen beschikbaar.

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-07 22:38
Ja op de volgende modellen… Apple gaat echt niet iets backwards compatible maken voor mensen met de 13 of de 14…. Apple denkt alleen aan $$$$ en nieuwe features die jij dan graag wil gaan gebruiken, dus koop jij straks (of over een paar jaar) weer een stukje hardware van €1450 waar ze zelf €750 winst op maken, als het al niet meer is.

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Over de batterij: ik heb het gevoel dat het aan iOS ligt. Veel mensen hebben er last van met iOS 17.

Tot mijn teleurstelling moet ik constateren dat Apple veel te weinig optimalisaties doet ten aanzien van efficiëntie en batterijverbruik, en teveel aan nutteloze features en gedoe. Gevolg, je zit nu met een draak van een inefficiënt OS opgescheept.

Na iOS 15 is het helaas de verkeerde kant op gegaan. Ik had 2 jaar geleden 15.7 op mijn iPhone X met een verse batterij, beste release die ik tot nu toe heb gehad. Stabiel, telefoon bleef koel, batterij kon ik twee volle dagen mee doen met gemiddeld gebruik.

Op een gegeven moment moest die over naar iOS 16 om in sync te blijven met mn andere devices, en vanaf toen begon de ellende. Telefoon werd heet bij gebruik (ook bij clean install), het werd weliswaar iets beter naar 16.6 toe maar het is helaas nooit zo goed geworden als 15.7. Het lijkt alsof ze nutteloze berekeningen hebben toegevoegd waardoor de processor onnodig warm wordt tijdens gebruik. Note: in stand by modus lijkt er niks aan de hand te zijn.

Ik was er maar vanuit gegaan dat iOS 16 'niet geoptimaliseerd' zou zijn voor mijn oude iPhone. Wellicht een display driver ofzo waarvan Apple te lui is om die te optimaliseren. Alleen nu met mijn iPhone 15 Pro moet ik constateren dat het nog steeds slecht gesteld is met iOS 17 op de allernieuwste telefoon.

Daarnet zat ik op mn 15 Pro even mn hoofdscherm (app drawer) opnieuw in te delen, even alle icoontjes naar de juiste plek swipen. Lijkt me toch niet zo'n ingewikkelde taak voor een A17 proc, aangezien dat al sinds de iPhone 1 op dezelfde manier gaat met de 'trillende' icoontjes animatie. Echter mn telefoon werd gewoon erg warm terwijl ik dat deed, en de procenten batterij gingen er alweer af.

Aangezien deze eenvoudige taak al dusdanig veel processorkracht vereist, iets wat met de eerste iPhones al op dezelfde manier ging met dezelfde animaties, zegt mij dat Apple de verkeerde weg is ingeslagen. Wat mij betreft mogen ze opnieuw beginnen vanaf blank sheet, alle bloatware uit de code laten en gewoon een efficiënt OS neerzetten waarbij code optimalisatie en stabiliteit weer het belangrijkste wordt (zoals bij Snow Leopard, iOS 15.7, etc.) en waarvan de telefoon niet warm wordt bij het minste of het geringste.

NOSIG

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
YoungStarDC schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:22:
Voor de geïnteresseerden: Swappie heeft mijn iPhone 13 Pro Max vandaag goedgekeurd. Donderdag opgestuurd, maandag ontvangstbevestiging gehad.

Voor mij dus voor herhaling vatbaar over 2 jaar.
Hier zaterdag afgehaald, gisteren betaling gedaan, vandaag het geschatte bedrag van 880 al op de rekening. Zeer tevreden!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 11:32
Apart dat stand-by mode het scherm nu wel aan blijft staan. Eerste dagen ging die maar uit. Met elke setting. Nu blijft die gewoon aan in de nacht

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
_Christiaan_ schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:23:
Over de batterij: ik heb het gevoel dat het aan iOS ligt. Veel mensen hebben er last van met iOS 17.

Tot mijn teleurstelling moet ik constateren dat Apple veel te weinig optimalisaties doet ten aanzien van efficiëntie en batterijverbruik, en teveel aan nutteloze features en gedoe. Gevolg, je zit nu met een draak van een inefficiënt OS opgescheept.

Na iOS 15 is het helaas de verkeerde kant op gegaan. Ik had 2 jaar geleden 15.7 op mijn iPhone X met een verse batterij, beste release die ik tot nu toe heb gehad. Stabiel, telefoon bleef koel, batterij kon ik twee volle dagen mee doen met gemiddeld gebruik.

Op een gegeven moment moest die over naar iOS 16 om in sync te blijven met mn andere devices, en vanaf toen begon de ellende. Telefoon werd heet bij gebruik (ook bij clean install), het werd weliswaar iets beter naar 16.6 toe maar het is helaas nooit zo goed geworden als 15.7. Het lijkt alsof ze nutteloze berekeningen hebben toegevoegd waardoor de processor onnodig warm wordt tijdens gebruik. Note: in stand by modus lijkt er niks aan de hand te zijn.

Ik was er maar vanuit gegaan dat iOS 16 'niet geoptimaliseerd' zou zijn voor mijn oude iPhone. Wellicht een display driver ofzo waarvan Apple te lui is om die te optimaliseren. Alleen nu met mijn iPhone 15 Pro moet ik constateren dat het nog steeds slecht gesteld is met iOS 17 op de allernieuwste telefoon.

Daarnet zat ik op mn 15 Pro even mn hoofdscherm (app drawer) opnieuw in te delen, even alle icoontjes naar de juiste plek swipen. Lijkt me toch niet zo'n ingewikkelde taak voor een A17 proc, aangezien dat al sinds de iPhone 1 op dezelfde manier gaat met de 'trillende' icoontjes animatie. Echter mn telefoon werd gewoon erg warm terwijl ik dat deed, en de procenten batterij gingen er alweer af.

Aangezien deze eenvoudige taak al dusdanig veel processorkracht vereist, iets wat met de eerste iPhones al op dezelfde manier ging met dezelfde animaties, zegt mij dat Apple de verkeerde weg is ingeslagen. Wat mij betreft mogen ze opnieuw beginnen vanaf blank sheet, alle bloatware uit de code laten en gewoon een efficiënt OS neerzetten waarbij code optimalisatie en stabiliteit weer het belangrijkste wordt (zoals bij Snow Leopard, iOS 15.7, etc.) en waarvan de telefoon niet warm wordt bij het minste of het geringste.
Dan heb jij een andere ervaring gehad dan ik. Toen ik de iPhone X kocht jaren geleden zag ik mijn batterij percentage met 1% per 30 seconden terug lopen als ik het scherm aan had staan namelijk. Ik had nog nooit zo’n slechte SOT gehad, zelfs de iPhone 8 Plus deed het bij mij beter.

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:06
Hier op de 15 Pro ook merkbaar betere batterijduur sinds gisteren zoiets.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:46

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hier ook! Batterij 100% om 6.15 en nu op 53% met 5 uur SOT..15 Pro Max…

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
3 uur en 5 minuten scherm actief en nu op 79% met een Pro Max vanaf 06:30.

• THE_BASE
  • Niet online
Het is hoogstonwaarschijnlijk onmogelijk, maar kan Apple aan hun kant iets doen zonder een software update om die batterijduur te verbeteren?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lijkt mij sterk. Zal eerder komen omdat meerdere hier het toestel op hetzelfde moment in gebruik genomen hebben en optimalisaties daarom gelijktijdig voltooid zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• sebasten
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:12

sebasten

⚡️

THE_BASE schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:18:
Het is hoogstonwaarschijnlijk onmogelijk, maar kan Apple aan hun kant iets doen zonder een software update om die batterijduur te verbeteren?
De A17 gaan limiteren etc, dat zal de enige manier worden ook voor de warmte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:22:
Lijkt mij sterk. Zal eerder komen omdat meerdere hier het toestel op hetzelfde moment in gebruik genomen hebben en optimalisaties daarom gelijktijdig voltooid zijn.
Toch wel. Ik dacht wellicht dat die iPhones een of andere verbinding hebben met servers van Apple en dat daar wellicht een fout in zat. Veel te ver gezocht, wat jij zegt klinkt logischer. :)

• Bert22
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-09 18:12
Swappie bod 1000,- voor 14 Pro 256GB in volledige nieuwstaat zonder krassen etc, krijg vanmiddag dit bod na ontvangst: 845,-

Voortaan weer gewoon Rebuy, daar heb je dit soort fratsen niet...

• pdavie2311

pdavie2311

Bert22 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:32:
Swappie bod 1000,- voor 14 Pro 256GB in volledige nieuwstaat zonder krassen etc, krijg vanmiddag dit bod na ontvangst: 845,-

Poeh. Wat een “ oplichting “ is dat zeg. 155,- verschil. Lachwekkend..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sebasten schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:25:
[...]

De A17 gaan limiteren etc, dat zal de enige manier worden ook voor de warmte
Ik neem alle berichten ondertussen als een grote korrel zout.

Het lijkt wel alsof er betaald wordt op dit moment om Apple zwart te maken, kanalen zoals SuperCarBlondie posten zelfs al meerdere malen over die “problemen”. Dat is gewoon erg bijzonder voor een Carblog.

• Donstil
  • Niet online

Zeker wel 8)7

Had eens een objectief verstuurd, in nieuw staat, bij ReBuy boden ze paar honderd meer dan Marktplaats en daarom opgestuurd.

Na controle zou de lens niet goed functioneren en boden ze minder dan de helft van het oorspronkelijke bedrag.

Na het terugsturen alle gebreken gecontroleerd die ze hadden geconstateerd en kon er geen een reproduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

pdavie2311 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:59:
Hier ook! Batterij 100% om 6.15 en nu op 53% met 5 uur SOT..15 Pro Max…
8 uur en 53 minuten SOT en van 100 maar 20 gegaan. Vind het netjes.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:34
Northernstar1 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:39:
Hier zaterdag afgehaald, gisteren betaling gedaan, vandaag het geschatte bedrag van 880 al op de rekening. Zeer tevreden!
Heb je mazzel.

Heb hier dus weer gezeik met DHL..
Afgelopen maandag is het pakketje opgehaald door DHL Express (in het oude doosje waar de iPhone 15 Pro Max door Apple in is verstuurd) en omdat ik nog niks heb gehoord van een ontvangstbevestiging van Swappie heb maar eens het verzendnummer op de DHL Express site ingevuld.

Zie ik het volgende staan:

Zending in de wacht geplaatst
september, 25 2023 20:24 Lokale tijd, AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE
Herkomst Service Area : AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE

Daaronder staat:

Verdere details
Er is vastgesteld dat de zending gevaarlijke goederen bevat.

Volgende stap
Neem contact met ons op voor meer informatie.

Nou lekker weer. Ik weet wel dat er op het doosje waar mijn 15 Pro Max in is verzonden iets met "bevat batterijen" stond. DHL heeft dit blijkbaar geïnterpreteerd dat het gevaarlijke stoffen betreft. Vreemd, want met diezelfde DHL Express is ook mijn 15 Pro Max verstuurd in hetzelfde doosje met dezelfde tekst vermeld, dus waarom ze nu opeens moeilijk doen?

En uiteraard is hun klantenservice na 18:00 uur dicht.. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 27-09-2023 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Vorkie schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:48:
[...]

Ik neem alle berichten ondertussen als een grote korrel zout.

Het lijkt wel alsof er betaald wordt op dit moment om Apple zwart te maken
Het gebeurd elk jaar, maar dit jaar lijken er wel héél veel erg bezig om iets te vinden wat niet goed is.
Bijzonder. Met de bubbeltjes-envelop had ik een paar dagen na afhalen m'n geld al binnen....

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 27-09-2023 19:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Na 3 dagen 15 PM geen last van hitteproblemen.

Typisch media weer, alles voor de likes en de clicks.
Niks van aantrekken en genieten van je toestel. :)

• Gin1216
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16:21
Wat is nou precies het verschil tussen de pro Max en gewone pro, qua specs? Toch alleen de camera en de batterij duur? Ik vind hem eigenlijk toch te groot maar zou er ook niet graag op achteruit gaan door te switchen naar de pro

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:46
Gin1216 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:36:
Wat is nou precies het verschil tussen de pro Max en gewone pro, qua specs? Toch alleen de camera en de batterij duur? Ik vind hem eigenlijk toch te groot maar zou er ook niet graag op achteruit gaan door te switchen naar de pro
Dat was het wel zo’n beetje. Dus of je er op achteruit gaat..

Have you tried turning it off and on again?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

RnB schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:24:
Na 3 dagen 15 PM geen last van hitteproblemen.

Typisch media weer, alles voor de likes en de clicks.
Niks van aantrekken en genieten van je toestel. :)
Idd. Heb dat ook nog niet meegemaakt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:55

swv

Hier boven verwachting €1025 op mijn rekening ontvangen van Swappie vandaag voor mijn 14 Pro Max 256GB. Ik had niet gekozen voor nieuwstaat maar goed volgens mij (één na hoogste gradatie in ieder geval). Al had nieuwstaat ook nog gekund denk ik maar ik vond €1025 (goed) t.o.v. €1075 (nieuwstaat) al behoorlijk wat dus ik ging er conservatief in.

Bij Rebuy heb ik ook vaak gehad dat mijn spullen lager werden beoordeeld op kwaliteit dus die vertrouw ik net zo min.

In ander nieuws. Hier doet de batterij het ook een stuk beter dan eerder deze week. Of zou het komen doordat ik minder schermtijd heb gehad… Wel irritant trouwens dat geoptimaliseerd opladen hoor. Heb dat nooit lekker vinden werken. ‘s Nachts laat de iPhone meteen op tot 100% en vanmiddag in de auto (1,5 uur) blijft ie hangen op 80% 8)7

• Gr4mpyC3t
swv schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:52:
[...]

In ander nieuws. Hier doet de batterij het ook een stuk beter dan eerder deze week. Of zou het komen doordat ik minder schermtijd heb gehad… Wel irritant trouwens dat geoptimaliseerd opladen hoor. Heb dat nooit lekker vinden werken. ‘s Nachts laat de iPhone meteen op tot 100% en vanmiddag in de auto (1,5 uur) blijft ie hangen op 80% 8)7
Misschien is de optie om altijd tot 80% te laden iets voor jou?

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57
[...]

Hier boven verwachting €1025 op mijn rekening ontvangen van Swappie vandaag voor mijn 14 Pro Max 256GB. Ik had niet gekozen voor nieuwstaat maar goed volgens mij (één na hoogste gradatie in ieder geval). Al had nieuwstaat ook nog gekund denk ik maar ik vond €1025 (goed) t.o.v. €1075 (nieuwstaat) al behoorlijk wat dus ik ging er conservatief in.

Bij Rebuy heb ik ook vaak gehad dat mijn spullen lager werden beoordeeld op kwaliteit dus die vertrouw ik net zo min.

Hoelang na binnenkomst mail van toestel heb je moeten wachten op de prijs die ze je bieden?

Mijn toestel is gisteren pas binnengekomen daar.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:04:
[...]

Tot je er aan gewend bent en het scherm ineens zwart is en je denkt: shit. Onhandig.
Hmm na twee dagen zet ik AOD uit.. ja.. onhandig! 8)7
Nu is het scherm weer zwart en saai. Als het aan staat dan zie je geen vingervegen enz ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Ja hier heeft dat "geoptimaliseerd laden" op mijn iPhone 12 ook nooit lekker gewerkt. Midden in de nacht was hij al volgeladen rond drie 'a vier uur, dus heeft hij in de ochtend altijd al twee 'a drie uur op 100% gestaan.
Nu met de 15 Pro Max heb ik na een dag gewoon nog 60% over, en dat dus na 80% laden. Wat een verschil met de 12! Dus hier blijft hij lekker op 80% staan. Heel blij dat Apple dit geïmplementeerd heeft.

• swv

swv

knny schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:56:
[...]

Hoelang na binnenkomst mail van toestel heb je moeten wachten op de prijs die ze je bieden?

Afgerond 24 uur voor bevestiging van uitbetaling, en dan 48 uur na ontvangst uitbetaald gekregen.
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:56:
[...]

Zou kunnen maar de eerste twee dagen dat ik mijn Pro Max had, had ik eind van de dag bijna een lege batterij. Als ik genoeg marge houd dan vind ik 80% prima maar dat is het niet elke dag. Ik vind het gewoon raar want ik leid een regelmatig leven. Op mijn iPhone 14 werkte het ook niet goed. Op mijn Apple Watch wel dacht ik, maar op een gegeven moment let(te) ik er ook niet meer op.

[ Voor 4% gewijzigd door swv op 27-09-2023 20:08 ]

• Cevie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:06
Mijn vrouw heeft de pro max. rond 1700 had ze 6,5 uur SOT en 57% batterij over. Eerste iphone sinds de 4 maar ik ga ervan uit dat het de SOT de tijd aangeeft nadat het 100% is opgeladen en uit de lader is gehaald. Vind het wel knap dat het zo lang meegaat. Hele dag is ze nog van alles en nog wat gaan instellen etc

• pdavie2311

pdavie2311

Tranquility schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:03:
[...]

Ja hier heeft dat "geoptimaliseerd laden" op mijn iPhone 12 ook nooit lekker gewerkt. Midden in de nacht was hij al volgeladen rond drie 'a vier uur, dus heeft hij in de ochtend altijd al twee 'a drie uur op 100% gestaan.
Nu met de 15 Pro Max heb ik na een dag gewoon nog 60% over, en dat dus na 80% laden. Wat een verschil met de 12! Dus hier blijft hij lekker op 80% staan. Heel blij dat Apple dit geïmplementeerd heeft.
Je verbruikt maar 20% op een hele dag? Zelfs als ik de iPhone niet aanraak gaat er 3-4% per uur af..

• pdavie2311

pdavie2311

Gr4mpyC3t schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:56:
[...]

Heb dat aanstaan en toch de batterij op 100% vanmorgen. Dat snap ik dan ook weer niet…

• Gr4mpyC3t
swv schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:04:
[...]

Zou kunnen maar de eerste twee dagen dat ik mijn Pro Max had, had ik eind van de dag bijna een lege batterij. Als ik genoeg marge houd dan vind ik 80% prima maar dat is het niet elke dag. Ik vind het gewoon raar want ik leid een regelmatig leven. Op mijn iPhone 14 werkte het ook niet goed. Op mijn Apple Watch wel dacht ik, maar op een gegeven moment let(te) ik er ook niet meer op.
Heb je geen moment om bij te laden? Haal nu ook bedtijd niet maar wel einde werkdag.
pdavie2311 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:14:
[...]

Heb dat aanstaan en toch de batterij op 100% vanmorgen. Dat snap ik dan ook weer niet…
Scroll even een paar reacties terug, daar vind je de verklaring :*)

• pdavie2311

pdavie2311

Gr4mpyC3t schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:24:
[...]

[...]

Scroll even een paar reacties terug, daar vind je de verklaring :*)
Waar precies? Ik heb 80% limiet aan staan, niet geoptimaliseerd opladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Cevie schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:04:
Mijn vrouw heeft de pro max. rond 1700 had ze 6,5 uur SOT en 57% batterij over. Eerste iphone sinds de 4 maar ik ga ervan uit dat het de SOT de tijd aangeeft nadat het 100% is opgeladen en uit de lader is gehaald. Vind het wel knap dat het zo lang meegaat. Hele dag is ze nog van alles en nog wat gaan instellen etc
Even een vraagje aan iedereen die de screen on time hier neerschrijft. Meet je die in het batterijmenu of in het schermtijd menu?

Want als je in het batterijmenu kijkt, dan ben ik wel benieuwd of hij bij je screen on time ook het stukje optelt voordat je hem vannacht hebt opgeladen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMY8WhEZiUh-2O0ecAdgkNjbEZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Myk5HExeTItzrNVmxjsiLdq.jpg?f=fotoalbum_large

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
pdavie2311 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:28:
[...]

Waar precies? Ik heb 80% limiet aan staan, niet geoptimaliseerd opladen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76657874

• D0phoofd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 12:17
Dit is een of andere generieke blog kapot ge-SEO'd.

Het was een probleem met Mikrotik routerOS versie 7.11.
7.11.2 loste het probleem op. Mocht iemand er tegen aan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Gr4mpyC3t schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:24:
[...]

Heb je geen moment om bij te laden? Haal nu ook bedtijd niet maar wel einde werkdag.

[...]
Ja in de auto en op het werk, maar dat zou niet moeten hoeven vind ik. Ik heb in het verleden zeer regelmatig wel 2 dagen gehaald op een 13 Pro Max en dat was lekker zorgeloos. Bij de 14 Pro Max ben ik gaan opladen in de auto ipv in de nacht (2x 20 minuten) met soms thuis wat bijladen. Ik merkte bij dit toestel ook wel verschil in negatieve zin t.o.v. de 13 Pro Max vanwege het always on display. Maar met snelladen in de auto had ik wel een evenwicht gevonden.

Nu met Standby app in iOS 17 ben ik weer draadloos gaan opladen op mijn nachtkastje ‘s nachts en indien nodig laad ik ‘s middags bij in de auto. Wellicht dat geoptimaliseerd opladen niet goed werkt als je meerdere momenten per dag gaat opladen ofzo? Verder maak ik mij er niet druk om hoor. Het punt is meer dat ik me er niet druk om wil hoeven te maken. Oplossing is overigens simpel: geoptimaliseerd opladen uitzetten :) Mja ergens wil ik toch de levensduur van de batterij wat beschermen als de software daar in kan voorzien.

Ik ga weer proberen of ik met de tot 80% laden optie een ritme kan vinden nu het toestel wat beter ingeregeld is en de procentjes er wat minder snel afvliegen :) Ik heb liever dat ik van 20 naar 80% moet opladen dan van 40 naar 100%. Zit tussen de oren maar het is dezelfde hoeveelheid, alleen gaat het laden dan een stuk sneller ;)

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33
pdavie2311 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:12:
[...]

Je verbruikt maar 20% op een hele dag? Zelfs als ik de iPhone niet aanraak gaat er 3-4% per uur af..
Mijn 15PM gaat van 80% naar 40% over 24 uur. Maar die dingen zijn echt moeilijk te vergelijken, is zo persoonlijk. Ik heb bijvoorbeeld geen social media, zelfs geen whatsapp en alle pushmail staat uit. Als ik niets doe, gaat er bijna niets af (5% AOD op een dag, en dan nog hier en daar een procentje).

• SquareOne
Of-Aaargh schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:07:
[...]

Als je foto's in portrait mode maakt kan het op alle Iphones met IOS 17. Maar de functie om achteraf focus te wijzigen, ook als je in de normale modus foto's maakt, is alleen maar beschikbaar gemaakt op de 15 serie. Het is inderdaad puur software, technisch zou het ook op eerdere modellen kunnen werken. De 15 heeft nota bene dezelfde processor als de 14 Pro, maar toch kan het niet op de 14 Pro. Opzet waarschijnlijk, om meer diversificatie aan te brengen in de modellen en de 15 aantrekkelijker te maken. Maar wie weet komt het ook ooit op eerdere modellen beschikbaar.
Ah ja dit was eigenlijk mijn vraag. Jammer want twijfelde tussen iPhone 15 en iPhone 14 Pro. Maar 15 lijkt dan toch de betere keuze.

• SquareOne
Donstil schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:49:
[...]

Zeker wel 8)7

Had eens een objectief verstuurd, in nieuw staat, bij ReBuy boden ze paar honderd meer dan Marktplaats en daarom opgestuurd.

Na controle zou de lens niet goed functioneren en boden ze minder dan de helft van het oorspronkelijke bedrag.

Na het terugsturen alle gebreken gecontroleerd die ze hadden geconstateerd en kon er geen een reproduceren.
Waarschijnlijk gewoon smoesje om onder het bod uit te komen. Calculator die het bod deed was dan gewoon verkeerd geconfigureerd als prijzen via marktplaats nog lager waren.

Maar goed… zeg dat dan eerlijk ipv smoesjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carnivoor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11-2024
Interessant om alle gemengde reacties over de batterij te lezen. Ik krijg het idee dat ze van ronduit negatief langzaam wat positiever worden.

Ik kijk ook uit naar de review van Tweakers zelf. Jullie enig idee wanneer die online zou komen?

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
Tranquility schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:01:
[...]

Heb je mazzel.

Afgelopen maandag is het pakketje opgehaald door DHL Express (in het oude doosje waar de iPhone 15 Pro Max door Apple in is verstuurd) en omdat ik nog niks heb gehoord van een ontvangstbevestiging van Swappie heb maar eens het verzendnummer op de DHL Express site ingevuld.

Daaronder staat:

Verdere details

Volgende stap

Nou lekker weer. Ik weet wel dat er op het doosje waar mijn 15 Pro Max in is verzonden iets met "bevat batterijen" stond. DHL heeft dit blijkbaar geïnterpreteerd dat het gevaarlijke stoffen betreft. Vreemd, want met diezelfde DHL Express is ook mijn 15 Pro Max verstuurd in hetzelfde doosje met dezelfde tekst vermeld, dus waarom ze nu opeens moeilijk doen?

Dit is wel balen. Maar hopelijk komt het uiteindelijk toch nog goed!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Tranquility schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:01:
[...]

Heb je mazzel.

Daaronder staat:

Verdere details

Volgende stap

Je kan gewoon batterijen en (auto)accu's online kopen en dan wordt het thuisbezorgd maar je mag niet eens zelf een AA batterij versturen. 8)7

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:59

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Carnivoor schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:31:
Interessant om alle gemengde reacties over de batterij te lezen. Ik krijg het idee dat ze van ronduit negatief langzaam wat positiever worden.
Accu’s worden de eerste dagen zwaarder belast omdat de boel nog in moet werken. Zeker als je de zaak van een vorige iPhone overzet moet de telefoon daarna van alles ophalen en bijwerken en welicht ook optimaliseren. Dat kost accucapaciteit.

Pas na een tijdje (week, 2 weken?) is dat tot rust gekomen en ga je zien wat de werkelijke capaciteit van accu en toestel is.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Carnivoor schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:31:

Ik kijk ook uit naar de review van Tweakers zelf. Jullie enig idee wanneer die online zou komen?
Wat verwacht je nog van de Tweakers review wat alle anderen platformen (en de gebruikers hier) niet al hebben ontdekt? Leuke clickbait titel, wat bekende ‘issues’ benoemen, wat vergelijkingen met Android, 200 reacties onder het item en door ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
D-Ed schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:16:
[...]

Wat verwacht je nog van de Tweakers review wat alle anderen platformen (en de gebruikers hier) niet al hebben ontdekt? Leuke clickbait titel, wat bekende ‘issues’ benoemen, wat vergelijkingen met Android, 200 reacties onder het item en door ;)
En van die 200 je er zeker 175 al kunt invullen op voorhand :P

• Dennisdn
rmk_ schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:56:
[...]

Je kan gewoon batterijen en (auto)accu's online kopen en dan wordt het thuisbezorgd maar je mag niet eens zelf een AA batterij versturen. 8)7
Dat heeft te maken met opslagomstandigheden vs brandveiligheid in de DC's. Als er veiligheidslogo's voorbij komen op een plek waar ze het niet verwachten vinden ze dat spannend. Dat het in dit geval helemaal nergens op slaat is helaas slachtoffer van de procedures. Er lijkt ook wat willekeur, bij Rebuy krijg je juist die stickers erbij en moet je ze op de doos plakken terwijl ze er bij Swappie weer niet bij zitten en blijkbaar zelfs het proces verstoren.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2023 07:09 ]

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Mijn iPhone 15 pro blijft elke nacht maar tot 80% laden en stopt dan direct. Echt super irritant, ik heb alle batterij opties, zoals geoptimaliseerd laden al uitgezet maar hij blijft het maar doen. Enig idee hoe dit te fixen is?

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 09:18

Daar heb je (uit ervaring) dezelfde fratsen;-)

Bing

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:55
jd1987 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:05:
Mijn iPhone 15 pro blijft elke nacht maar tot 80% laden en stopt dan direct. Echt super irritant, ik heb alle batterij opties, zoals geoptimaliseerd laden al uitgezet maar hij blijft het maar doen. Enig idee hoe dit te fixen is?
Dat is een feature die je aan hebt staan: https://www.zdnet.com/art...5-to-save-battery-health/

• Bert22
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-09 18:12
knny schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:56:
[...]

Duurde een dag bij mij

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Weet ik, deze heb ik juist uitgezet, maar hij blijft maar haken op 80%

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Mooie tip vanuit Macstories om een dubbel-tap aan de knop te hangen.

https://www.macstories.ne...n-press-on-iphone-15-pro/

Voor mij nog niet bruikbaar omdat de eerste actie sowieso wordt uitgevoerd en je daarna met nog een keer klikken kan kiezen voor een tweede. Maar we komen in de buurt als ze het voor elkaar gaan krijgen de eerste actie te annuleren na 2x drukken ofzo.

[ Voor 45% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2023 09:00 ]

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:11
jd1987 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:05:
Laad hij niet vroeg in de ochtend pas de laatste 20% ? (Zo werkt dat op mijn iPhone 14 Pro, denk door geoptimaliseerd laden).

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Met betrekking tot het krassen blijf ik hangen in mijn kleur keuze.

Ik wil de telefoon zonder hoesje gebruiken; krassen neem ik voor lief.
Echter minder opvallend is altijd beter natuurlijk..

Nu vind ik blauw de mooiste kleur, maar als je daar de scratch test van ziet is het titanium erg opvallend eronder.

De natural titanium zijn filmpjes te zien waarin “krasjes” worden gemaakt in de pvd coating alleen zie ik niet duidelijk hoe het is onder de coating qua kleurverschil. Indien dat qua kleur minder verschillend is neig ik naar deze kleur.

Iemand toevallig daar iets over tegen gekomen?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• knny
En je kreeg de geoffreerde prijs aangeboden ook?

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

don spike schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:59:
[...]

Laad hij niet vroeg in de ochtend pas de laatste 20% ? (Zo werkt dat op mijn iPhone 14 Pro, denk door geoptimaliseerd laden).
Ik heb alle batterij opties, optimized en 80% limit uitstaan. Toch zie ik de hele week al dat ie ‘s nachts laad tot 80% en daarna gewoon stopt.

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 13:43
jd1987 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:08:
[...]

Ik heb alle batterij opties, optimized en 80% limit uitstaan. Toch zie ik de hele week al dat ie ‘s nachts laad tot 80% en daarna gewoon stopt.
Hier idem. Alle batterij optimalisatie opties gehad, maar sinds ontvangst zaterdag heb ik de telefoon nog niet boven de 80% gekregen. Zit ook nog geen structuur in de laadmomenten.

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:34
Als je zo toch aan het kijken bent lijkt bijna de iPhone 15 > iPhone 15 Pro

-> betere batterij
-> betere durability
-> minder zwaar
-> minder fingerprints (zelfs de zwarte zie je ze gewoon niet)

dan blijft nog over voor iPhone 15 Pro
-> betere chip, nodig?
-> 120hz, valid
-> telelens, nodig?

En dat voor ruim 200 euro minder... iPhone 15 Pro lijkt haast niet te verantwoorden?

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:21
ed14n schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:34:

-> betere batterij
-> betere durability
-> minder zwaar

-> betere chip, nodig?
-> 120hz, valid
-> telelens, nodig?

En dat voor ruim 200 euro minder... iPhone 15 Pro lijkt haast niet te verantwoorden?
Het "minder zwaar" argument is voor mij invalid na de overgang van een 14 Pro naar een 15 Pro. De 15 Pro voelt nu als een veertje (overdreven gezien), o.a. ook door de veranderde balans.

En 120HZ is die >200 al meer dan waard, bovenop de toch wel aardige resell waarde van Pro modellen na 1 of 2 jaren.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• THE_BASE
  • Niet online

-> betere batterij
-> betere durability
-> minder zwaar

-> betere chip, nodig?
-> 120hz, valid
-> telelens, nodig?

De iPhone 15 is gewoon goed geprijsd voor wat je er dit jaar voor krijgt. Maar 120hz is het alleen al waard voor mij persoonlijk. Ik kan natuurlijk niet in een ander zijn portemonnee kijken. Vergeet ook niet de meerwaarde na verkoop over 1 of 2 jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 28-09-2023 09:43 ]

• Gin1216
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16:21
Wie gebruikt zijn pro Max “naked”? Ben benieuwd of de titanium rand echt zo snel krast? Zag in een video dat het wel kras gevoelig is.

• Klaus F.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-08 21:46
lHybridl schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:48:
Apart dat stand-by mode het scherm nu wel aan blijft staan. Eerste dagen ging die maar uit. Met elke setting. Nu blijft die gewoon aan in de nacht
Is ook mijn ervaring. Vannacht voor het eerst

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:22
jd1987 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:53:
[...]

Weet ik, deze heb ik juist uitgezet, maar hij blijft maar haken op 80%
al een harde reset gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:37
Gin1216 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:10:
Wie gebruikt zijn pro Max “naked”? Ben benieuwd of de titanium rand echt zo snel krast? Zag in een video dat het wel kras gevoelig is.
Ik gebruik mn pro gewoon naked, wel met screen protector. Nog geen krassen, denk dat het wel meevalt allemaal en het is ook niet zo dat je de hele tijd naar de rand zit te kijken..

• JimmyJoness
Kan ik mijn 15 PM gewoon laden met een usb c laptoplader van 65 W?
Of is dat teveel wattage/gevaarlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

JimmyJoness schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:32:
@JimmyJoness Geen probleem. De telefoon beperkt het zelf wel.

<John O`Mill>

• lHybridl
Klaus F. schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:13:
[...]

Is ook mijn ervaring. Vannacht voor het eerst
zat te denken misschien een backend update. Weet niet of dat mogelijk is.

• lHybridl
Hoe lang heeft machine learning nodig voor geoptimaliseerde batterij optie aangaat. Paar weken?

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:51

-> betere batterij
-> betere durability
-> minder zwaar

-> betere chip, nodig?
-> 120hz, valid
-> telelens, nodig?

Het scheelt zelfs 260,- euro.

Het verschil met 60hz / 120hz zie ik echt niet, zou aan mijn ogen kunnen liggen.

Daarnaast is de normale 15 ook nog eens een stuk lichter en is het camera eiland een stuk kleiner / steekt minder uit, win win.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

-> betere batterij
-> betere durability
-> minder zwaar

-> betere chip, nodig?
-> 120hz, valid
-> telelens, nodig?

Misschien helpt deze post van mij
amphora schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:36:
[...]

Even de specs naast elkaar gehouden
Voordelen iPhone 15 Pro t.o.v. niet pro:
- Betere camera (niet alleen de 3x of 5x zoom maar ook de normale is beter, en betere stabilisatie, en proraw/prores, portretten in nachtmodus, macrofotografie)
- Adaptieve True Tone Flash (ipv True Tone Flash, geen idee wat het verschil is overigens :))
- Lidar scanner (voor AR kan dat helpen)
- 120 Hz / Always on
- Langere accuduur
- USB 3.0
- Titanium
- Actieknop (al lijken sommige mensen dat een nadeel te vinden)
- Snellere chip (al merk je dat wellicht niet maar kan mogelijk wel impact hebben met toekomstige software updates/games)
- Wifi 6E (ipv 6, geen idee of je dat echt merkt)
- Ondersteuning voor Thread smarthome netwerk
- Betere GPS
- Meer RAM (8Gb vs 6 dacht ik)

Kan maar twee voordelen van de niet pro bedenken:
- Prijs (toch 260 euro)
- 16 gram lichter

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

-> betere batterij
-> betere durability
-> minder zwaar

-> betere chip, nodig?
-> 120hz, valid
-> telelens, nodig?

-> betere batterij: Dit is verschil is volgens mij niet zo groot, ik zag laatst een video voorbij komen waarin met de 15 Pro 9hr20min en de gewone 15 9hr57min. Dus als de iPhone 15 nog 5% batterij heeft dan is de 15 Pro leeg. En misschien is het verschil nog kleiner als je 120 Hz uitzet.
-> betere durability: vraag me af of ze hierin zoveel verschillen, plus meeste mensen gebruiken een hoesje
-> minder zwaar: 171 gram vs 187 gram... Is dat significant?
-> minder fingerprints: voor hoeveel mensen is dit een issue?
iPhone 15 is iets dunner (7.8 mm vs 8.25 mm). Ik vind de 15 Pro persoonlijk iets te dik.

iPhone 15 pro:
Betere camera
120 Hz (uitschakelbaar)
Always on display
Betere chip, alleen dit verschil ga je idd amper merken
Echte pro opties voor de weinigen die dat nodig hebben (proRes opnemen naar USB-C etc)
Luxere, meer professionele uitstraling
Hogere restwaarde.

Dus eigenlijk moet je het verschil gaan berekenen in afschrijving per jaar.

Maar ben wel met je eens dat de gewone 15 een hele goede value proposition is die velen over de streep zal trekken. Ik ben zelf ook nog een beetje gaan twijfelen nadat ik de 15 Pro in gebruik heb genomen, maargoed heb hem nu al in gebruik. Die 120 Hz was ik eerst sceptisch over, maar ik moet wel zeggen dat het echt een groot positief effect heeft in hoe de telefoon aanvoelt. Heb nu echt het gevoel dat ik een nieuwe generatie telefoon heb.

NOSIG

• knny
Hier bieden ze 90 minder voor mijn 13 pro, maar ik heb maar gewoon akkoord geklikt. Iets met een homeknop die niet goed zou werken oid. Ach op MP kreeg ik er waarschijnlijk hetzelfde of minder voor nu.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
iMode schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:08:
[...]

Het scheelt zelfs 260,- euro.

Het verschil met 60hz / 120hz zie ik echt niet, zou aan mijn ogen kunnen liggen.

Daarnaast is de normale 15 ook nog eens een stuk lichter en is het camera eiland een stuk kleiner / steekt minder uit, win win.
Ik hink op veel verschillende gedachten. Prijs maakt me wat minder uit, maar ik wil wel een toestel dat bij me past.

Ik zit nu op een 12 en wilde oorspronkelijk upgraden naar een 15 (geen pro dus). Een mooie incremental upgrade. De extra camera vind ik meer een last (gewicht) dan een lust.

Ik twijfel nu aan het formaat (misschien toch maar een Plus of Max), o.a. vanwege de batterijduur die beter is. Daarnaast wil ik nog even kijken naar de refreshrate van het scherm van de Pro, dat zou voor mij de enige meerwaarde zijn van de Pro-versie.

Kortom, ik moet nog kiezen tussen alle vier de versies :+

Zaterdag even langs de Amac hier in de buurt, hopelijk kan ik wat vergelijken.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:31
Wat zijn de ervaringen met iOS 17.1 beta en iPhone 15 pro? al iets gemerkt? Wordt hij minder warm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
JanHenk schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:22:
[...]

Ik hink op veel verschillende gedachten. Prijs maakt me wat minder uit, maar ik wil wel een toestel dat bij me past.

Ik zit nu op een 12 en wilde oorspronkelijk upgraden naar een 15 (geen pro dus). Een mooie incremental upgrade. De extra camera vind ik meer een last (gewicht) een lust.

Ik twijfel nu aan het formaat (misschien toch maar een Plus of Max), o.a. vanwege de batterijduur die beter is. Daarnaast wil ik nog even kijken naar de refreshrate van het scherm van de Pro, dat zou voor mij de enige meerwaarde zijn van de Pro-versie.

Ik heb deze stap gemaakt, van 12 naar 15 (non pro) hij bevalt me wel. Maar een groot deel zit hem ook in IOS 17, Enige wat me tegenvalt is de standby mode (gaat uit op de 15, maar blijft aan bij de 15pro). Rest, camera, gebruik, looks etc, nice....

• Hippe Lip

Hippe Lip

HELP
Ik kan de bluetooth koppeling tussen telefoon en macbook niet meer voor elkaar krijgen. Wat doe ik verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_N3CdzqpsDyfr9SnP34yNZGq_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDidQEXYNXsXbSq4AG9F4b8w.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:25

Ik heb van tevoren aan de Swappie klantenservice gevraagd hoe dit zit, het antwoord:
De prijzen worden uiteraard aangepast gelang de huidige marktwaarde. Echter, eens een schattingsprijs voor je is opgesteld, blijft deze 14 dagen geldig ongeacht de marktveranderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
JanHenk schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:22:
[...]

Ik zit nu op een 12 en wilde oorspronkelijk upgraden naar een 15 (geen pro dus). Een mooie incremental upgrade. De extra camera vind ik meer een last (gewicht) een lust.

Als de Pro versie iets oplost waar je je nu bijna dagelijks aan ergert dan is het de moeite waard anders zou ik gewoon de plus nemen. De gewone zou ook nog kunnen want ik denk dat je er dan ook nog wel in batterij duur op vooruit gaat.

Wat doen jullie trouwens allemaal met die telefoons. Bedoel ik haal het einde van de dag de meeste dagen nog wel met mijn XR alleen als ik navigeer word het wat lastig. Nu hij zaterdag is verdronken. Natgeregend met een kapot scherm. Werkt dat nog maar half en is dit een goede manier iets minder met mijn telefoon bezig te zijn.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online

-> betere batterij
-> betere durability
-> minder zwaar

-> betere chip, nodig?
-> 120hz, valid
-> telelens, nodig?

Voor jou niet te verantwoorden bedoel je volgens mij ;)

- Batterij van m'n 15 Pro staat nog op 56%, gisteren om 14.06 uur van de lader gekomen
- Durability? Gewoon zuinig met je phone zijn en er is niets aan de hand (reeds 15 jaar iPhone gebruiker en nog nooit schade gehad.. Naked en soms met hoesje maar meeste iPhones zonder gebruikt.. *Ed kolopt af ;)
- Minder zwaar dan m'n iPhone 13 Pro, #winning _/-\o_
- Ik zie werkelijk waar geen enkele vingerafdruk op mijn zwarte 15 Pro, af en toe je handen wassen helpt ook volgens mij..
- Betere chip.. Geen idee, alles werkt heerlijk snel (edit RAW files in Lightroom bijvoorbeeld)
- Gewone pro met x3 en alles prima

Gewoon de Pro kopen als je het geld ervoor over hebt en denkt in RAW te willen gaan schieten. Dat was mijn overweging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:26
D-Ed schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:25:
[...]

- Durability? Gewoon zuinig met je phone zijn en er is niets aan de hand (reeds 15 jaar iPhone gebruiker en nog nooit schade gehad.. Naked en soms met hoesje maar meeste iPhones zonder gebruikt.. *Ed kolopt af ;)
Ik snap persoonlijk ook de drang naar hoesjes om een telefoon niet. Screenprotector zou ik nog kunnen begrijpen, maar ook dat liever niet eerlijk gezegd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 16:14

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Met mijn Iphone en Ipad pro doe ik dat standaard. Heb een 65 watt laptop lader USB C, en laad daarmee keurig op. De Ipad en Iphone beperken zelf de snelheid. Zal binnenkort even mijn meter erbij halen om te zien hoeveel watt hij daadwerkelijk afneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

Ik doe het zelfs met m'n Macbook lader van 140 watt, USB-C levert wat het apparaat vraagt dus zou geen probleem mogen zijn.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

sigmundfreund schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:01:
[...]

Ik snap persoonlijk ook de drang naar hoesjes om een telefoon niet. Screenprotector zou ik nog kunnen begrijpen, maar ook dat liever niet eerlijk gezegd.
De meeste mensen laten hun telefoon regelmatig vallen door gebrek aan voorzichtigheid of slechte motoriek. Voor hun is een hoesje wel een uitkomst.

Voor ons is het een ander verhaal. Ik ben gewend aan het idee dat ik met een kostbaar/breekbaar apparaat in mn hand of in mn zak loop waardoor ik hem nooit laat vallen. En dus kan ik het me veroorloven om zonder hoesje te lopen.

Mijn vriendin is daar tegenovergesteld in, die laat haar tel vaak genoeg vallen waar ik bij ben.

NOSIG

• JimmyJoness
Luchtbakker schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:08:
[...]

Met mijn Iphone en Ipad pro doe ik dat standaard. Heb een 65 watt laptop lader USB C, en laad daarmee keurig op. De Ipad en Iphone beperken zelf de snelheid. Zal binnenkort even mijn meter erbij halen om te zien hoeveel watt hij daadwerkelijk afneemt.
daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
amphora schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:17:
Ik doe het zelfs met m'n Macbook lader van 140 watt, USB-C levert wat het apparaat vraagt dus zou geen probleem mogen zijn.
Heb hier ook een USB-C lader van 65 watt van een Lenovo laptop. Die laadt ieder USB-C apparaat die ik er op aansluit. Dat is het mooie van USB-C, dat het allemaal gereguleerd is en er nooit wat fout kan gaan. De adapter maakt een handshake en levert wat het aangesloten apparaat vraagt.

Zelf laad ik mijn 15 Pro Max gewoon "overnight" op met een oude trage Apple lader van 10 watt. Vind de batterij prettig. Hij heeft daar de hele nacht de tijd voor, dus haast is niet geboden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Tranquility schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:35:
[...]

Heb hier ook een USB-C lader van 65 watt van een Lenovo laptop. Die laadt ieder USB-C apparaat die ik er op aansluit. Dat is het mooie van USB-C, dat het allemaal gereguleerd is en er nooit wat fout kan gaan. De adapter maakt een handshake en levert wat het aangesloten apparaat vraagt.
Moet er nog wel aan wennen hoor! Gisteren zoeken naar een oplader, lag de laptoplader gewoon naast me. Opgelost :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:47:
[...]

Moet er nog wel aan wennen hoor! Gisteren zoeken naar een oplader, lag de laptoplader gewoon naast me. Opgelost :D
dit had ik zojuist ook :D vandaar ook mijn vraag.
de laptoplader heb ik altijd bij me dus dat scheelt weer een oplader zoeken/kopen/kwijtraken :D

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:15
Gisteren een rit van 2 uur waarbij de nieuwe 15 Pro met kabel gekoppeld en via Carplay Apple Music muziek geluisterd terwijl Flitsmeister op de achtergrond draaide. Telefoon laadde ook gewoon op. Navigatie via de ingebouwde Kia software en scherm. Geen oververhitting...gedurende de rit af en toe gecheckt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rastapopoulos
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:06
Hier ook geen problemen met oververhitting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Batterij wordt wel steeds beter hier. 7 uur van lader met 100% en 4 uur SOT, nu nog 66%!

Pagina: 1 ... 43 ... 77 Laatste