EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Hmmm dat zou inderdaad geen probleem moeten zijnTHE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:39:
[...]
Daar nog niet eens over nagedacht, klinkt aannemelijk. Maar heb toch Spigen EZ Fit die velen hier ook hebben. Dus dan zou je er meer over moeten horen lijkt me.
Camera openen vanaf lockscreen gaat sneller dan met de knop. Enige voordeel is dat het blind kan.don spike schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:25:
[...]
Maar ik en vele vrienden van mij wensen al jaren een fysieke knop waarmee ik snel de camera kan oproepen. Via lockscreen of camera vast op dock is vaak niet snel of makkelijk genoeg.
Ik zie daarnaast op tweeakters (in deze en andere form threads) al hele mooie voorbeelden langskomen van gebruik van actie knop icm Opdrachten App (wel of niet aangevuld met de Actions App). Zoals afhankelijk van de modus welke actie wordt uitgevoerd. Afhankelijk van hoe de telefoon wordt vastgehouden (verticaal of horizontaal bijvoorbeeld), etc ect. Er zijn zo veel meer mogelijkheden dan alleen die standaard paar opties in het keuze menu.
Mijn partner heeft al zijn 15 Pro, ik wacht nog op mijn 15 Pro Max voordat ik zei zelf mee kan experimenteren en zelf kan ervaren en beoordelen.
Dus zoveel mensen, zoveel wensen. Het is lastig om iedereen tevreden te houden.
En al die superhandige menu-shortcuts of functies op basis van focus die gemaakt worden, ik heb ook een leuke hoor, maar is dat omdat het écht handig is, of is het om toch nog iets zinnigs met de knop te doen? Want als het écht handig is had iedereen dat altijd al kunnen plakken aan 2x tappen op de achterkant.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 26-09-2023 20:44 ]
Je kan per focus instellen of het always on display aan of uit moet staan. Ook kan je kiezen of het belsignaal aan of uit staat, en nog een aantal andere goede opties!Alexknl schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:35:
[...]
Bij mij is de always on 's nachts juist goed te zien en zelfs irritant omdat hij dan de slaapkamer een heeeeel klein beetje verlicht (zonder achtergrond aan, alleen de tijd)
Pfff haha, nog niet eens bij nagedacht. Thanks!bincvburen schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:42:
[...]
Je kan per focus instellen of het always on display aan of uit moet staan. Ook kan je kiezen of het belsignaal aan of uit staat, en nog een aantal andere goede opties!
Ik denk dat die geoptimaliseerd laden optie er niet voor niks is en dat je verder die iPhone gewoon moet gebruiken. En op moet laden als ie bijna leeg is.SLeka schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:33:
Heren even een vraagje wat jullie denken dat beter is, of de accu geoptimaliseerd laten laden tot 100% en dan 2 dagen ermee doen.. of laden tot 80% en elke dag aan de lader.. welke zal beter zijn voor de accu levensduur
Nu op dezelfde plek gewoon al 10 minuten ingeschakeld. Schiet mij maar lek.Alexknl schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:40:
[...]
Hmmm dat zou inderdaad geen probleem moeten zijn
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik gebruik zelfs de meest batterij-intensieve achtergrond, die van Apple op basis van het weer.Alexknl schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:35:
[...]
Met of zonder achtergrond? Maakt dat nog veel uit?
Kan het ook gewoon zijn dat de proximity sensor defect is?THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:48:
[...]
Nu op dezelfde plek gewoon al 10 minuten ingeschakeld. Schiet mij maar lek.
Zoals je eigenlijk al zegt, dat het blind kan. Lockscreen camera openen (ook met opzij vegen) grijp ik veel te vaak mis. Dus ben benieuwd straks of het met de actie knop beter gaat voor mij.Dennisdn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:42:
[...]
Camera openen vanaf lockscreen gaat sneller dan met de knop. Enige voordeel is dat het blind kan.
Die 2x tappen had ik ooit gekoppeld aan de zaklamp. Maar die ging wel heeeeel vaak onbedoeld aan. Dus die 2x tappen op de achterkant staat weer uit. Ken eigenlijk niemand wie dat nog gebruikt, want onbetrouwbaar.Dennisdn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:42:
[...]
En al die superhandige menu-shortcuts of functies op basis van focus die gemaakt worden, ik heb ook een leuke hoor, maar is dat omdat het écht handig is, of is het om toch nog iets zinnigs met de knop te doen? Want als het écht handig is had iedereen dat altijd al kunnen plakken aan 2x tappen op de achterkant.
Ik heb m’n telefoon denk ik al 10 jaar permanent op stil staan. Dus ik hoef ook niet te weten of dat de telefoon op stil staat of op geluid, want het geluid staat nooit aan. Daarom vind ik het ook heerlijk om geen switch meer te hebben, want die wilde nog wel eens “omswitchen” als ik het hoesje van de telefoon haalde. Schrok me dan de pleuris als m’n telefoon geluid maakte.Dennisdn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:07:
Ik denk wel dat ik inmiddels weet dat ik niet blij ben met de swap van schuif naar drukknop. Snel kunnen zien óf voelen dat het geluid uit staat mis ik nu al. Natuurlijk, je kunt het ook op het scherm zien. Maar dan zit ik hele dag tegen die lelijke bel aan te kijken naast de klok. Die kan weg, maar dan ben je nóg een handeling meer kwijt om te weten of ie op stil staat.
Misschien maar eens focussen maken waarmee het aan de wallpaper te zien is of het geluid uit of aan staat. Maar what was Apple thinking? Ingeruild voor een knop waar ik nog geen enkele echt goede functie voor heb kunnen bedenken.
Ben dus erg content met de Action Button.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hij werkt toch nog wel als een mute switch? Dus kort indrukken, dan heb je de gekozen applicatie\actie en met lang indrukken switch je tussen geluid aan of uit. Althans, dat heb ik van de reviews begrepen.Rivanov schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:11:
[...]
Ik heb m’n telefoon denk ik al 10 jaar permanent op stil staan. Dus ik hoef ook niet te weten of dat de telefoon op stil staat of op geluid, want het geluid staat nooit aan. Daarom vind ik het ook heerlijk om geen switch meer te hebben, want die wilde nog wel eens “omswitchen” als ik het hoesje van de telefoon haalde. Schrok me dan de pleuris als m’n telefoon geluid maakte.
Ben dus erg content met de Action Button.
Dan zou het al een stuk beter zijn. Helaas alleen lang drukken.CarJunkyXL schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:15:
[...]
Hij werkt toch nog wel als een mute switch? Dus kort indrukken, dan heb je de gekozen applicatie\actie en met lang indrukken switch je tussen geluid aan of uit. Althans, dat heb ik van de reviews begrepen.
Nee, action button werkt alleen met een long press.CarJunkyXL schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:15:
[...]
Hij werkt toch nog wel als een mute switch? Dus kort indrukken, dan heb je de gekozen applicatie\actie en met lang indrukken switch je tussen geluid aan of uit. Althans, dat heb ik van de reviews begrepen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb het net getest, maar dit is niet het geval.CarJunkyXL schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:15:
[...]
Ligt er een beetje aan ik vernieuw jaarlijks mijn iPhone dus mij boeit het en die 20% extra batterij kan ik goed gebruiken. Swappy betaald goed en die paar honderd euro meer voor een nieuwe iPhone heb ik er wel voor over. Als je echt meer dan 2 jaar jouw iPhone wilt gebruiken is geoptimaliseerd opladen wel handig voor jou. Ik vind dat mensen een beetje doordraaien met de gezondheid van hun batterij.SLeka schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:33:
Heren even een vraagje wat jullie denken dat beter is, of de accu geoptimaliseerd laten laden tot 100% en dan 2 dagen ermee doen.. of laden tot 80% en elke dag aan de lader.. welke zal beter zijn voor de accu levensduur
Jawel 1 keer klikken heel kortUniciteit schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:21:
[...]
Heb het net getest, maar dit is niet het geval.
Klopt 2 seconden. PuhhRivanov schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:21:
[...]
Nee, action button werkt alleen met een long press.
Als je 1x heel kort klikt krijg je alleen maar een aanwijzing dat je lang moet drukken.
Of als die als mute switch is ingesteld laat hij zien of het geluid aan of uit staat.Dennisdn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:27:
[...]
Als je 1x heel kort klikt krijg je alleen maar een aanwijzing dat je lang moet drukken.
Er verschijnt een animatie bij je dynamische eiland.Dennisdn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:27:
[...]
Die kans bestaat. Echter de iPhone 15 Pro van m’n man doet hetzelfde.Dennisweb schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:06:
[...]
Kan het ook gewoon zijn dat de proximity sensor defect is?
En net even gebeld, maar beeld gaat netjes op zwart aan het oor. En bij fel badkamerlicht wordt het licht van het scherm ook helderder.
Dan denk ik dat het voor nu even irritant is, maar dat het met een update wel valt op te lossen.THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:33:
[...]
Die kans bestaat. Echter de iPhone 15 Pro van m’n man doet hetzelfde.
En net even gebeld, maar beeld gaat netjes op zwart aan het oor. En bij fel badkamerlicht wordt het licht van het scherm ook helderder.
Ja, je krijgt op een gegeven moment in het klein je beginscherm (scherpe foto) en thuisscherm (wazige foto) te zien. Dan druk je op “Pas beginscherm aan” en dan rechtsonder op het ronde knopje met het waterdruppeltje. Daarmee wordt de thuisscherm foto weer scherp.pdavie2311 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:39:
[...]
[...]
Beide werken niet. Hij pakt dan ook het beginscherm, dan vertroebelt hij de foto van het Lockscreen. Laat maar. Omslachtig gedoe weer van Apple.
Erg omslachtig inderdaad maar het werkt wel.
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik heb hem ingesteld op een video opnemen. Op het beginscherm zit al een camera (foto) knop, en nu kan ik dus ook met een druk op de (andere) knop een video maken.Dennisdn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:42:
[...]
Camera openen vanaf lockscreen gaat sneller dan met de knop. Enige voordeel is dat het blind kan.
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik had hem eerst in zo’n menu zoals hierboven staan. Maar in de praktijk is het controllcenter sneller.CarJunkyXL schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:40:
@Rivanov , @Dennisdn en @Uniciteit ,
Dat valt tegen. Dit hadden ze best op die manier kunnen implementeren. Maar als je dus een shortcut toeken aan de knop aan de zijkant, hoe mute je hem dan? (Aangezien die functionaliteit weg valt)
Toegangsscherm/lockscreen kan ik aanpassen met een foto. Beginscherm kan ik niet de achtergronden van Apple kiezen. Alleen uit mijn foto albums. Ga nu de achtergrond van Apple downloaden en in mijn album zetten en ga het op die manier doen. Maar zo hoort het officieel dus niet..sjaakaq schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:35:
[...]
Ja, je krijgt op een gegeven moment in het klein je beginscherm (scherpe foto) en thuisscherm (wazige foto) te zien. Dan druk je op “Pas beginscherm aan” en dan rechtsonder op het ronde knopje met het waterdruppeltje. Daarmee wordt de thuisscherm foto weer scherp.
Erg omslachtig inderdaad maar het werkt wel.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Oké nu snap ik pas wat je wil. Beginscherm een foto en thuisscherm een Apple achtergrond. Dat kan inderdaad niet.pdavie2311 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:45:
[...]
Toegangsscherm/lockscreen kan ik aanpassen met een foto. Beginscherm kan ik niet de achtergronden van Apple kiezen. Alleen uit mijn foto albums. Ga nu de achtergrond van Apple downloaden en in mijn album zetten en ga het op die manier doen. Maar zo hoort het officieel dus niet..
leoaq.fm // Jeune Loop
Maar wel gelukt op mijn manier 😜sjaakaq schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:56:
[...]
Oké nu snap ik pas wat je wil. Beginscherm een foto en thuisscherm een Apple achtergrond. Dat kan inderdaad niet.
https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-15-oververhit/
Ik hoop dat Apple nog een update uitgeeft om er ook twee keer op te drukken voor bijvoorbeeld toch het geluid.
Meer mensen last van?
NOSIG
Dit heb ik eigenlijk al sinds ik de iPhone 11 had_Christiaan_ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:31:
Ik heb het probleem bij de 15 Pro dat het toetsenbordgeluid heel vaak ineens hard gaat. Vind het een lelijk geluid als het zo hard staat. En even later is het weer gewoon zacht.
Meer mensen last van?
Die kopiëren/plakken alles wat op MacRumors staat. Plus artikelen als: ‘Hoe bereid je je voor op iOS 17’.Otto Jans schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:24:
Het overheating probleem van de iPhone 15 pro/Max haalt nu ook iCulture:
https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-15-oververhit/
Naja ik had het met mn X ook weleens, alleen duurde het maar een 1-2 seconde en ging hij daarna meteen weer zacht. Nu blijft hij hard staan.golden1988 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:39:
[...]
Dit heb ik eigenlijk al sinds ik de iPhone 11 had
Sowieso vind ik het toetsenbordgeluid vrij hard nu in relatie tot het beltoonvolume.
NOSIG
Precies dit…. zowel als op m’n oude 11/12 PM toestel als nu ook op de 15. 🥸_Christiaan_ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:31:
Ik heb het probleem bij de 15 Pro dat het toetsenbordgeluid heel vaak ineens hard gaat. Vind het een lelijk geluid als het zo hard staat. En even later is het weer gewoon zacht.
Meer mensen last van?
Wat het probleem nou is geen flauw idee, wel dat je er een vermogen aan uitgeeft dat dan weer wel lang leve Apple? 🍎
Ik heb op mijn 15 pro op mijn lock screen n wallpaper die anders is dan mijn home screen. Of werkt dat met foto's anders? Jarenlang Android gehad dus ben er nog niet thuis in 😅.elaho schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:47:
Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om op mijn lockscreen als achtergrond een foto te hebben en op mijn gewone schermen een andere achtergrond? Ik zat er al mee te klooien.
Ik ook, je kunt ze toch appart instellen ?pepijndamen schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:04:
[...]
Ik heb op mijn 15 pro op mijn lock screen n wallpaper die anders is dan mijn home screen. Of werkt dat met foto's anders? Jarenlang Android gehad dus ben er nog niet thuis in 😅.
Via lockscreen kun je via longpress toch lockscreen en homescreen appart customizen, of bedoel je dat niet ?
Ja dat bedoel ik idd. Long press en daarna kun je met add een lock screen toevoegen + photo of iets dergelijks. En daarna ook voor je home screen.Soullie schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:55:
[...]
Ik ook, je kunt ze toch appart instellen ?
Via lockscreen kun je via longpress toch lockscreen en homescreen appart customizen, of bedoel je dat niet ?
Je kunt het nog gewoon enkel als silent button gebruiken hoor. Eerste optie bij Settings > Action Button.Dennisdn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:43:
[...]
Ik had hem eerst in zo’n menu zoals hierboven staan. Maar in de praktijk is het controllcenter sneller.
Ik ook. Maar dat is zo simpel te implementeren én zo te voorspellen dat we dat willen, dat Apple vast een reden heeft om het niet te doen, anders had het er al ingezeten. Kort en lang drukken gaat niet werken, dan krijg je allemaal per-ongeluk-klikjes in de broekzak enzo. Maar 2x snel zou moeten lukken....THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:24:
Ik hoop dat Apple nog een update uitgeeft om er ook twee keer op te drukken voor bijvoorbeeld toch het geluid.
[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 27-09-2023 06:18 ]
“Wij gingen naar Oberhausen om de watch te passen!”THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:41:
[...]
Die kopiëren/plakken alles wat op MacRumors staat. Plus artikelen als: ‘Hoe bereid je je voor op iOS 17’.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb nu de camera eraan gehangen en vind ik nu (op vakantie) best handig.THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:24:
Tja. Die Action Button. Misschien toch gewoon de muteknop. Al gebruikte ik die ook niet erg vaak. Heb nu een Opdracht aangemaakt en kan overdag met een druk op de knop naar m’n favoriete muziek in Apple Music. In de avond wordt het de zaklamp. Best prima zo.
Maar terug in Nederland ga ik dat niet meer gebruiken, dan is de camera vanaf het lockscreen voldoende.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Care to share? Ik heb ook verschillende opties erin maar die het op basis van een focus stand. Hoe heb jij dat gedaan?THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:24:
Tja. Die Action Button. Misschien toch gewoon de muteknop. Al gebruikte ik die ook niet erg vaak. Heb nu een Opdracht aangemaakt en kan overdag met een druk op de knop naar m’n favoriete muziek in Apple Music. In de avond wordt het de zaklamp. Best prima zo.
Edit: Nu net gelijk even goed gegoogled en dit gevonden. https://imgur.io/jQPdqg6?r
Even mee pielen want ik wil op verschillenden tijden verschillende acties onder die knop (licht aan in de ochtend, radio aan als ik ga werken, licht kids uit als ik naar bed ga, alles uit als ik ga slapen etc etc).
[ Voor 19% gewijzigd door Tylen op 27-09-2023 07:24 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dit vraag ik me ook af (wel op de 14pro)elaho schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:47:
Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om op mijn lockscreen als achtergrond een foto te hebben en op mijn gewone schermen een andere achtergrond? Ik zat er al mee te klooien.
Dit gaat om de standaard wallpaper van Apple, die stel je en vind je bij 'verzamelingen', bij alle soorten wallpapers. Met die functie kan dat dus niet, je kan wel zelf gewoon de wallpaper van Apple ergens downloaden en deze gebruiken en dan twee aparte foto's instellen.Inhumanous schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:09:
[...]
Dit vraag ik me ook af (wel op de 14pro)
Ik zelf wil de standaard iOS 17 wallpaper en op het homescherm de 'fotoseider', dat kan dus ook niet helaas. Dus zelf de wallpaper ergens gedownload en die ingesteld.
Is dit elke keer dat ie tot 100% gaat? Volgens Apple zal dat om de zoveel tijd gebeuren: https://support.apple.com/en-us/HT210512JoostMasterNL schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:23:
Ik heb de batterij limiet ingesteld op 80% en nog steeds laat die op naar een 100% vannacht. Gebruik een 15 Pro Max. Raar toch? Zie screenshot.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/lVyJ4zXxhTL26cAcre0lfVhd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ah top. Nee tot nu toe de eerste keer dus kan bijna niet anders dan je aangeeft. DankPlisson schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:07:
[...]
Is dit elke keer dat ie tot 100% gaat? Volgens Apple zal dat om de zoveel tijd gebeuren: https://support.apple.com/en-us/HT210512
[Afbeelding]
Was bij mij ook de eerste keer, verder niet meer voorgekomen.JoostMasterNL schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:36:
[...]
Ah top. Nee tot nu toe de eerste keer dus kan bijna niet anders dan je aangeeft. Dank
Enige wat ik wel heb is, dat wanneer ie opgeladen is tot 80% en nog aan de lader hangt, dat ie om de zoveel tijd trilt (alsof je opnieuw aansluit).
Weet niet of anderen dit ook ervaren of dat m’n kabel gewoon ruk is.
Is er al ergens een vervangende achterkant te vinden voor zelf reparatie?
Nu is het slechts een "kleine" beschadiging, maar ik snap heel goed de frustratie omdat het een nieuw iets is. (zelf twijfel ik al om de Pixel 8 Pro te kopen omdat mijn 7 Pro een kras heeft bijvoorbeeld)
Kan enkel nog de apple weg vinden á 200 euro en dat vinden we dan beide net iets te gortig]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ja, onder andere (Snap had het volgens mij ook: vb. https://www.dpreview.com/...agram-snapchat-other-apps).rmk_ schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:36:
[...]
Was het niet de insta app vorig jaar waarmee de 14 problemen had met de camera?
Wat het filmpje betreft: op zich is het nog altijd de telefoon die oververhit, maar als ik het goed begrijp, is het dan waarschijnlijk doordat het een functie aanroept die de processor uit z'n dak laat gaan. Een beetje zoals een tijdje terug met Amazon's New World die Nvidia-GPUs spontaan deed ontbranden.
En als het dat is, is het ook wel oplosbaar via een software update zonder dat ze de processor helemaal moeten terugschroeven, lijkt me. En dan is het misschien ook wel begrijpelijk dat dit niet eerder is ontdekt...
Thanks for the info! Dat in combinatie met veel gemelde problemen en kwaliteitsproblemen denk ik toch even de 14 Pro Max te overwegen, nog steeds een prachtige telefoon!sanntje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:05:
[...]
Ik heb besloten de 15PM terug te sturen. Het verschil is mij toch te klein gebleken (echt, miniem). Daarnaast voelt de 14PM wat ‘exclusiever’ aan - zal wel aan het gewicht liggen.
Dankjewel!
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar gaat op basis van wit scherm of zwart scherm. Als je altijd zwart hebt dan heb je er niets aan. Wellicht anderen dan wel.Tylen schreef op woensdag 27 september 2023 @ 06:53:
[...]
Care to share? Ik heb ook verschillende opties erin maar die het op basis van een focus stand. Hoe heb jij dat gedaan?
Edit: Nu net gelijk even goed gegoogled en dit gevonden. https://imgur.io/jQPdqg6?r
Even mee pielen want ik wil op verschillenden tijden verschillende acties onder die knop (licht aan in de ochtend, radio aan als ik ga werken, licht kids uit als ik naar bed ga, alles uit als ik ga slapen etc etc).
https://www.icloud.com/sh...29d344a88ada7de8382bf2347
Heb vanmorgen een foto gemaakt in ProRAW en HEIF en deze geladen in Lightroom. De file in RAW is 82,8 MB groot en meet 8064x6048, in HEIF 3,1 MB en meet 5712x4284renegrunn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:16:
[...]
Verschil is naast elkaar wel vrij duidelijk zichtbaar (rechts de nabewerkte variant):
[Afbeelding]
Vraag is @Stopmerkbord wat wilde je er mee laten zien? Wat ik bijvoorbeeld interessant zou vinden wat het resultaat zou zijn geweest met hetzelfde shot, maar dan in HEIF format wat je een 10-voud in opslag zou schelen. Van wat ik tot nu toe zie, zijn die verschillen namelijk verwaarloosbaar.
In Lightroom de RAW foto op 66 procent gezet en de HEIF op 100 om ze netjes naast elkaar te hebben. Wat opvalt is dat de HEIF best okay is maar wel meer ruis kent en behoorlijk door de AI is aangepakt als het komt op verscherpen.
Maar, voor een bestand dat maar liefst 26 keer kleiner is ben ik redelijk tevreden. Nee, onder de indruk is denk ik het woord dat ik zoek.
ProRAW: Alleen voor die ene keer dat je echt ALLE data wil pakken voor later, en anders lekker op HEIF gaan platen.
Links HEIF op 100 procent, rechts ProRAW op 66 procent
/f/image/CE57XXjmhm6x4DPFBWMqfWd0.png?f=fotoalbum_large)
Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders
Meer mensen met dit probleem?
Ik lees verhalen over problemen icm de pro/max op bepaalde kanalen. Maar lijkt me vreemd dat hij wel het netwerk ziet in de ether, maar niet kan verbinden... Draai 802.11ax op 2,4 en 5ghz.
Wellicht komt het door verlies in kwaliteit met upload etc. Maar ik vind de linker foto beduidend scherper. Of dat door AI komt zoals je aangeeft kan ik er niet aan af zienStopmerkbord schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:30:
[...]
Heb vanmorgen een foto gemaakt in ProRAW en HEIF en deze geladen in Lightroom. De file in RAW is 82,8 MB groot en meet 8064x6048, in HEIF 3,1 MB en meet 5712x4284
In Lightroom de RAW foto op 66 procent gezet en de HEIF op 100 om ze netjes naast elkaar te hebben. Wat opvalt is dat de HEIF best okay is maar wel meer ruis kent en behoorlijk door de AI is aangepakt als het komt op verscherpen.
Maar, voor een bestand dat maar liefst 26 keer kleiner is ben ik redelijk tevreden. Nee, onder de indruk is denk ik het woord dat ik zoek.
ProRAW: Alleen voor die ene keer dat je echt ALLE data wil pakken voor later, en anders lekker op HEIF gaan platen.
[Afbeelding]
Edit; ook even op groot scherm op computer bekeken. inderdaad wel stuk meer ruis op de HEIF.
[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 27-09-2023 09:53 ]
Even je eigen hotspot aanzetten?D0phoofd schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:34:
Nou... de vrouw heeft een iphone 15 binnen. Krijg het apparaat met geen mogelijkheid op de wifi aangesloten. Heel de setup brickt zichzelf op dat punt. ook andere ciphers proberen icm wpa3 vs wpa2 werkt niet.
Ik lees verhalen over problemen icm de pro/max op bepaalde kanalen. Maar lijkt me vreemd dat hij wel het netwerk ziet in de ether, maar niet kan verbinden... Draai 802.11ax op 2,4 en 5ghz.
Leuk gedaan! En ook geheel in lijn met wat ik in diverse testen heb gelezen.Stopmerkbord schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:30:
[...]
Heb vanmorgen een foto gemaakt in ProRAW en HEIF en deze geladen in Lightroom. De file in RAW is 82,8 MB groot en meet 8064x6048, in HEIF 3,1 MB en meet 5712x4284
[Afbeelding]
Fraai! Als ik foto's maak in HEIF tot 48mp, kun je die dan alsnog redelijk nabewerken in Ligthroom? Meestal pas ik het witbalans iets aan, de verzadiging en kleur. Dat voor blogs en online content. Of zou je dan voor ProRAW gaan?Stopmerkbord schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:30:
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 27-09-2023 15:44 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
bij "instellingen, camera, bestandsstructuren staat "fotomodus 24 MP". Dit is schijnbaar enkel 24 MP met hoofdcamera 1x zoom, en is me duidelijk.
"proRAW-en resolutiereglaar" staat uit. Als ik deze aanzet krijg ik de opties voor
- HEIF Max (tot 48 MP)
- ProRAW tot 12 MP
- ProRAW Max (tot 48 MP).
Heeft het zin dit aan te zetten/is er een advies tot een keuze?
[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 27-09-2023 15:44 ]
Instagram op m'n 15 pro aangezet en merk niets bijzonders eerlijk gezegd.
Maar niet iedereen heeft er last van blijkbaar volgens hem.
[ Voor 8% gewijzigd door amphora op 27-09-2023 11:03 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Eigen hotspot ziet hij niet natuurlijk. Want hij wilt data gaan overzetten.MartijnMartijn schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:45:
[...]
Even je eigen hotspot aanzetten?
Ook de optie op te installeren als nieuw apparaat laat wifi niet toe. Wat een bagger. Niet gewend dit.
Met je eigen hotspot aanzetten bedoelde ik: jouw mobiele telefoon gebruiken als hotspot. Dan kun je hem actieveren en eventueel opnieuw installeren als dat moet.D0phoofd schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:02:
[...]
Eigen hotspot ziet hij niet natuurlijk. Want hij wilt data gaan overzetten.
Ook de optie op te installeren als nieuw apparaat laat wifi niet toe. Wat een bagger. Niet gewend dit.
Je kunt het natuurlijk ook op de ouderwetse manier doen: aan de Mac/PC hangen.
Het is voor degene die een los toestel willen aanschaffen voordeliger om dit bij KPN met een eenmaandelijks abonnement te doen dan los via bijvoorbeeld Apple. Dit is mogelijk voor jou niet van toepassing omdat je voor verlenging (inclusief abonnement) gaat. Desondanks kan je natuurlijk wel “profiteren” van de toestelprijs van KPN.thekvnz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:18:
[...]
Ik wil 2 Abbos gaan verlengen en bij kpn met 15 pro Max en 15 pro. Mag ik vragen over welke truc je het hebt?
Heb je een andere iPhone toevallig? Ik hoefde alleen m'n 15Pro op m'n Xr te leggen en de rest deed ie vanzelfD0phoofd schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:02:
[...]
Eigen hotspot ziet hij niet natuurlijk. Want hij wilt data gaan overzetten.
Vanochtend met 95% batterij begonnen met een rondje hardlopen. Muziek met bluetooth aan + bewegingsregistratie + locatieregistratie. Even tussendoor een paar foto's gemaakt. Na 1,5u hardlopen kwam ik thuis en was de batterij op 92%.
Ik had geen batterijbesparing o.i.d. aanstaan. Ik vind dit toch echt meer dan helemaal prima!
Bij KPN zou ik eenmalig 1224 euro kwijt zijn (verlengen met 24 maanden) en vervolgens 25 per maand aan abbo, dat verhogen ze ieder jaar met de inflatie mee dus na 2 jaar zit je al op 26,50 per maand.Saninl schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:09:
[...]
Het is voor degene die een los toestel willen aanschaffen voordeliger om dit bij KPN met een eenmaandelijks abonnement te doen dan los via bijvoorbeeld Apple. Dit is mogelijk voor jou niet van toepassing omdat je voor verlenging (inclusief abonnement) gaat. Desondanks kan je natuurlijk wel “profiteren” van de toestelprijs van KPN.
Bij Simyo Sim Only betaal ik 1349 voor het toestel (los gekocht) en 13 per maand voor abonnement. Praktisch de helft. Dus die 170 die ik bij KPN uitspaar betaal je dan dubbel en dwars terug.
Inderdaad, net zoals iPhoned.nl doet hahaTHE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:41:
[...]
Die kopiëren/plakken alles wat op MacRumors staat. Plus artikelen als: ‘Hoe bereid je je voor op iOS 17’.
Van de iPhone 8 plus naar de iPhone 15 was bij mijn moeder haar telefoon ook pijnloos.Stopmerkbord schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:13:
[...]
Heb je een andere iPhone toevallig? Ik hoefde alleen m'n 15Pro op m'n Xr te leggen en de rest deed ie vanzelf
Hoefde alleen maar de bankzaken en DigiD achtige zaken weer opnieuw te verifiëren en inloggen, verder was alles gewoon klaar. (Facebook zut)
Onderstaande post kwam ik tegen:
https://www.reddit.com/r/...ne_15_pro_whats_with_the/
Met voorbeelden als:
- Similar experience for me. It makes my skin look too red …..I’m not that red. it also distorts my eye color.
- The colors of my skin as well as other attributes aren’t accurately represented and everything is greatly distorted.
- OMG I just tried out the front camera on myself since I just did my hair and wanted to take a selfie... I was like WHAT the hell is wrong with this photo? It's exactly how you mentioned! Grey, flatter, more contrast, and super unflattering... looks WAY less warm and smooth than how I see it in the preview. I'm glad I'm not going crazy
- OMG thank god someone else noticed it too. I just upgraded from an Iphone 11 pro and WOW the camera on the 15 pro seems worse than the 11 pro. My skin looks grey. I have dark brown hair and eyes, if i hit the auto enhance feature, it turns my hair and eyes almost orange.
- Mine was very upsetting. When you open the cam and se your self in the screen is completely fine. But when you capture it, the picture looks off, like its blurry kinda look its processing. Hopefully they can get a fix on this one
In de iPhone 12 wordt de optie slimme HDR weergegeven, waar de iPhone 15 Pro dit volgens mij met een algoritme doet. Weet niet of dit het "probleem" is.
Hebben meer gebruikers hier last van?
[ Voor 21% gewijzigd door robinh op 27-09-2023 12:46 ]
Apple care?Rubman schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:00:
Mijn vrouw heeft in de ene dag zonder hoesje het voor elkaar gekregen de achterkant van haar 15 Pro te beschadigen (ring van de camera gedeukt, glas gelukkig heel)
Is er al ergens een vervangende achterkant te vinden voor zelf reparatie?
Nu is het slechts een "kleine" beschadiging, maar ik snap heel goed de frustratie omdat het een nieuw iets is. (zelf twijfel ik al om de Pixel 8 Pro te kopen omdat mijn 7 Pro een kras heeft bijvoorbeeld)
Kan enkel nog de apple weg vinden á 200 euro en dat vinden we dan beide net iets te gortig]
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Een deukje gaan ze toch niet fixen met Apple care?
https://www.tenorshare.co...ect%20Password%22%20error.D0phoofd schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:34:
Nou... de vrouw heeft een iphone 15 binnen. Krijg het apparaat met geen mogelijkheid op de wifi aangesloten. Heel de setup brickt zichzelf op dat punt. ook andere ciphers proberen icm wpa3 vs wpa2 werkt niet.
Verder kwaliteit van 't hoesje een beetje mwa. Zo sluit de stof bij de rand niet goed aan. Ik geef 'm gratis weg tegen de prijs van de verzendkosten. Ik heb mijn geld van Ali terug namelijk.
![]() | ![]() | ![]() |
/Edit
Het Apple logo zit ook niet gestanst in de case maar er is gewoon een cutout omheen gemaakt. Fake fake fake fake fake!!!!!!
[ Voor 14% gewijzigd door ViezeVis op 27-09-2023 14:41 . Reden: Thumbs ipv grote fotos ]
Zelf geen last van, maar ik heb dan ook niet van een andere iPhone geüpgraded. Ivm mijn oude xiaomi is ie zeker beter. Maar eerlijk gezegd gebruik ik de front camera alleen voor videobellen; selfies maak ik met de hoofdcamera achter (gewoon goed leren mikken net als in die goeie ouwe tijd toen je nog selfies moest maken met een compact camerarobinh schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:17:
Gisteren in het bezit van een iPhone 15 Pro, komend van een iPhone 12. Meteen enkele fotos gemaakt en vergeleken. En het valt me op dat de front camera heel andere fotos maakt bij bijvoorbeeld een selfie. Het contrast is veel hoger en de kleuren duidelijk anders.Het valt me erg tegen...
Onderstaande post kwam ik tegen:
https://www.reddit.com/r/...ne_15_pro_whats_with_the/
Met voorbeelden als:
- Similar experience for me. It makes my skin look too red …..I’m not that red. it also distorts my eye color.
- The colors of my skin as well as other attributes aren’t accurately represented and everything is greatly distorted.
- OMG I just tried out the front camera on myself since I just did my hair and wanted to take a selfie... I was like WHAT the hell is wrong with this photo? It's exactly how you mentioned! Grey, flatter, more contrast, and super unflattering... looks WAY less warm and smooth than how I see it in the preview. I'm glad I'm not going crazyThis stinks! My 12 mini front camera was AMAZING!
- OMG thank god someone else noticed it too. I just upgraded from an Iphone 11 pro and WOW the camera on the 15 pro seems worse than the 11 pro. My skin looks grey. I have dark brown hair and eyes, if i hit the auto enhance feature, it turns my hair and eyes almost orange.
- Mine was very upsetting. When you open the cam and se your self in the screen is completely fine. But when you capture it, the picture looks off, like its blurry kinda look its processing. Hopefully they can get a fix on this one
In de iPhone 12 wordt de optie slimme HDR weergegeven, waar de iPhone 15 Pro dit volgens mij met een algoritme doet. Weet niet of dit het "probleem" is.
Hebben meer gebruikers hier last van?
Jammer dat je teleurgesteld bent in de case, maar misschien toch geen genuine product? Zelf overigens geen interesse maar misschien voor geïnteresseerden handig als je erbij vermeldt of de case voor de pro of pro Max isViezeVis schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:21:
Ik heb trouwens mijn Ali Finewoven hoesje binnen. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar de buitenkant van de doos en de verpakking lijkt wel origineel. De geprinte afbeelding op de doos lijkt wel een beetje fakish en ik weet niet of je bij het hoesje dat 3D-effectje hoort te voelen zoals je bij iPhones hebt. Kleur van het hoesje wijkt ook wel aardig af van de verpakking. Lijkt niet écht groen. Lijkt eerder antraciet-groen dan moerasgroen.
Verder kwaliteit van 't hoesje een beetje mwa. Zo sluit de stof bij de rand niet goed aan. Ik geef 'm gratis weg tegen de prijs van de verzendkosten. Ik heb mijn geld van Ali terug namelijk.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
/Edit
Het Apple logo zit ook niet gestanst in de case maar er is gewoon een cutout omheen gemaakt. Fake fake fake fake fake!!!!!!
Edit: duh staat op de foto’s, sorry!
Mensen die hierover twijfelen hebben overduidelijk niet geleefd met een mini.datadevil schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:56:
Ben nog steeds niet echt overtuigd dat de batterijduur genoeg gaat zijn.. helpt een max veel tov de pro?
Voor mijzelf is de pro meer dan genoeg qua batterij als ik er maar 1 volle dag uit kan halen van omstreeks 06:30 t/m 22:30 vind ik het prima.datadevil schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:56:
Ben nog steeds niet echt overtuigd dat de batterijduur genoeg gaat zijn.. helpt een max veel tov de pro?
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Ja dit lijk ik dus niet te halen maar misschien gebruik ik hem anders/meer. Dat blijft lastig vergelijken natuurlijkNicj56 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:01:
[...]
Voor mijzelf is de pro meer dan genoeg qua batterij als ik er maar 1 volle dag uit kan halen van omstreeks 06:30 t/m 22:30 vind ik het prima.
Daar zit het verschil met mij ook, mijne ligt meerendeel te verstoffen op het werk, want ben monteur en maak de hele dag laptops, dus geen tijd. Daarbij gebruik ik mijn Apple Watch om meldingen te filteren op relevantie, voor te reageren.datadevil schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:06:
[...]
Ja dit lijk ik dus niet te halen maar misschien gebruik ik hem anders/meer. Dat blijft lastig vergelijken natuurlijk
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Voor mij dus voor herhaling vatbaar over 2 jaar.
Als je de langste batterijduur wil, is de 15 Plus wellicht een betere keuze. Die gaat een stuk langer mee dan de Pro Max.datadevil schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:06:
[...]
Ja dit lijk ik dus niet te halen maar misschien gebruik ik hem anders/meer. Dat blijft lastig vergelijken natuurlijk
Sinds vrijdag in gebruik?THE_BASE schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:22:
Hier is de batterij van iPhone 15 Pro sinds vandaag ook stukken beter dan eerder: om 9:30 uur van de lader en nu om 15:30 uur op 86%. Ik vind het netjes.
Ja maar de pro en pro Max specs zijn verder ook interessanterOf-Aaargh schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:29:
[...]
Als je de langste batterijduur wil, is de 15 Plus wellicht een betere keuze. Die gaat een stuk langer mee dan de Pro Max.
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.