Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:45
THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:03:
Ik lees echt veel mensen die zich enorm druk maken over de batterij. Ik weet ook niet of ik mijn batterij zoveel beter vind dan die van mijn vorige iPhone 14 Pro.

Ik kan er ook nog niets over zeggen na 3 dagen gebruik en 3 keer opladen. Bovendien is iOS 17.0 ook absoluut niet zonder bugs, dus het kan met iOS 17.0.3 of anders iOS 17.1 zeker beter worden. Vergeet ook niet dat een iPhone, zoals al meerdere keren in dit topic gezegd, op de achtergrond van alles aan het doen is en de batterij nog even moet gaan inwerken.

Zoals @Dennisdn ook aangeeft: waarom niet even teruglezen of zoekfunctie gebruiken? Zo blijft die eeuwige discussie in stand.
Ik lees toevallig een comment in dit topic met betrekking tot de batterijduur, ik kan dan gaan terugzoeken of iemand toevallig daar al iets over geschreven heeft of de gebruiker een inhoudelijke reactie geven. Ik heb in dit geval gekozen voor het laatste.

Om nog even inhoudelijk te reageren op jouw reactie: mijn vrouw heeft mijn 13 Pro Max nu in gebruik, zij ervaart niet dat haar batterij korter meegaat. Die iPhone zou ook op de achtergrond van alles aan het doen moeten zijn dan toch? Dan zou het nog 'inwerken' kunnen zijn, maar dat heb ik in de mate waarbij ik het nu ervaar nog nooit meegemaakt bij een nieuwe iPhone. En ik heb sinds de 4 enkel de 14 overgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
rnark schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:15:
[...]
Ik lees toevallig een comment in dit topic met betrekking tot de batterijduur, ik kan dan gaan terugzoeken of iemand toevallig daar al iets over geschreven heeft of de gebruiker een inhoudelijke reactie geven. Ik heb in dit geval gekozen voor het laatste.

Om nog even inhoudelijk te reageren op jouw reactie: mijn vrouw heeft mijn 13 Pro Max nu in gebruik, zij ervaart niet dat haar batterij korter meegaat. Die iPhone zou ook op de achtergrond van alles aan het doen moeten zijn dan toch? Dan zou het nog 'inwerken' kunnen zijn, maar dat heb ik in de mate waarbij ik het nu ervaar nog nooit meegemaakt bij een nieuwe iPhone. En ik heb sinds de 4 enkel de 14 overgeslagen.
Ja, ik vind dat het gewoon gissen blijft: nieuwe iphone, nieuwe batterij, nieuwe softwareversie, meer doen met je iPhone omdat het leuk en nieuw is.

Kom over twee weken eens terug en vertel dan je ervaring. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 05:32
Amsterdam is aan de beurt

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wat een gezeur om die accu. Gewoon elke nacht aan de lader en je er niet druk om maken...

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Matsooh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:07:
Is er iemand die een mooie vergelijking kan maken tussen een 14 Pro Max & 15 Pro Max? Ik heb een bestelling staan voor een 15 Pro Max 256GB nat titanium voor 2-9 okt, omdat er weinig prijs verschil was met de 14 Pro Max leek de 15 de juiste keuze. Echter hoor ik van velen toch wel wat teleurstelling in vergelijking met de 14, behalve dan misschien het lichter en minder bulky design. Waar de 15 in zou moeten uitblinken (camera & telelens) blijft hij blijkbaar toch een beetje achter als ik de eerste ervaring van sommige hoor. Dat in combinatie met de 14 die bij CB nu voor €1259 staat (tov €1479 voor een 15) vraag ik me toch wel af of het die €220 extra waard is? Blijft natuurlijk persoonlijk, en gezien het feit dat ik van een XS Max kom, en dus lange tijd met eenzelfde telefoon doet is de nieuwste waarschijnlijk de meest logische keuze, maar uiteindelijk kan je het draaien zoals je wil en is 220 best geld.

Moest iemand ervaringen hebben met beide kijk ik uit naar een kort vergelijk, thanks! :)
Ik heb de 13pm, 14pm en 15pm en niets aan de hand. Gewoon elke nacht aan de lader.

(Waar heb ik dat eerder gelezen :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 20:11

Toppe

Oké ✅

Tylen schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:40:
Wat een gezeur om die accu. Gewoon elke nacht aan de lader en je er niet druk om maken...
Die reactie is iets wat kortzichtig. Zonder m'n iPhone kan ik ook niet werken en die accu wordt er ook niet beter op door constant bij te laden. Helemaal nu die accu teller aanstaat zal de nadruk daar veel meer op komen te liggen na de introductie van de iPhone 16. Het heeft in mijn ogen ook geen enkel toegevoegde waarde.

Mijn werkgever zal er niet vrolijk van worden als ik niet te bereiken ben.

Ja, ik gebruik mijn eigen toestel met een zakelijke eSIM

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 17:08
Toppe schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:49:
[...]

Die reactie is iets wat kortzichtig. Zonder m'n iPhone kan ik ook niet werken en die accu wordt er ook niet beter op door constant bij te laden. Helemaal nu die accu teller aanstaat zal de nadruk daar veel meer op komen te liggen na de introductie van de iPhone 16. Het heeft in mijn ogen ook geen enkel toegevoegde waarde.

nog los van als het je autosleutel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Hoezo kortzichtig? Haal je niet een hele dag dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tylen schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:50:
[...]

Hoezo kortzichtig? Haal je niet een hele dag dan?
Vanochtend van de later gehaald, nu 64%. Lijkt wel iets beter te zijn dan gister.

Ik doe er overigens alleen mee bellen via 4G, verder doe ik er dan niets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
Dit gaat ook wel hard. Nu is continuity camera wellicht een issue want dat leek bij mijn 13 pro ook te zuipen maar de tesla app? En ik lette hier niet zo op hiervoor dus wellicht is het “normaal “ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHnADe2xCrelLR-oQxcmm8HCDw8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T3a5qCDPPZ70OHx2SjAlt2G7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-06 07:33
datadevil schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:50:
[...]

nog los van als het je autosleutel is...
Werkt dat niet op NFC? Want de NFC chip blijft werken, ookal is je accu plat (meen ik me te herinneren)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanntje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 10:01
Matsooh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:07:
Is er iemand die een mooie vergelijking kan maken tussen een 14 Pro Max & 15 Pro Max? Ik heb een bestelling staan voor een 15 Pro Max 256GB nat titanium voor 2-9 okt, omdat er weinig prijs verschil was met de 14 Pro Max leek de 15 de juiste keuze. Echter hoor ik van velen toch wel wat teleurstelling in vergelijking met de 14, behalve dan misschien het lichter en minder bulky design. Waar de 15 in zou moeten uitblinken (camera & telelens) blijft hij blijkbaar toch een beetje achter als ik de eerste ervaring van sommige hoor. Dat in combinatie met de 14 die bij CB nu voor €1259 staat (tov €1479 voor een 15) vraag ik me toch wel af of het die €220 extra waard is? Blijft natuurlijk persoonlijk, en gezien het feit dat ik van een XS Max kom, en dus lange tijd met eenzelfde telefoon doet is de nieuwste waarschijnlijk de meest logische keuze, maar uiteindelijk kan je het draaien zoals je wil en is 220 best geld.

Moest iemand ervaringen hebben met beide kijk ik uit naar een kort vergelijk, thanks! :)
Ik heb besloten de 15PM terug te sturen. Het verschil is mij toch te klein gebleken (echt, miniem). Daarnaast voelt de 14PM wat ‘exclusiever’ aan - zal wel aan het gewicht liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-03 06:29
Het touch screen is bij mijn iPhone 15 pm ‘naked/ zonder screen protector’ een stukje minder responsief dan op mijn vorige iPhone.
Moet soms twee keer klikken of opnieuw vegen voordat de iPhone het registreert.
Ook bij invoeren van de toegangscode als Face ID even keer niet werkt, slaat dan soms een getal over.
Je moet echt preciezer en met midden van je vinger klikken voordat de iPhone het registreert.
Meerdere mensen met zelfde issue: https://www.reddit.com/r/...e_15_pro_max_touch_issue/
Hier ook mensen met zelfde ervaring?

[ Voor 10% gewijzigd door frankegiani op 26-09-2023 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:11
Vandaag de 15 modellen in de winkel bekeken, de Pro modellen zijn overduidelijk lichter dan Pro modellen ervoor, maar (persoonlijke mening, dus laat de hooivorken maar liggen) om nou te zeggen dat de titanium zo veel meer premium voelt dan de aluminium op de normale 15, niet echt.

Het ziet anders uit, ik doel dus puur op gevoel.

Verder geen echte mening, ik wou puur weten hoe de nieuwe modellen in hand liggen (de iets minder brede 15 Pro waardeer ik).

Verder op de blauwe Pro Max en zwarte Pro zag je al meerdere paint chips op de randen, maar dat is het lot van een demo toestel vrees ik (was ook geen Apple Store)

zonde alleen dat de Pro modellen uit stonden vanwege lege accu
Beetje zonde maar was wel te verwachten.

Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Elidibus schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:02:
[...]

Werkt dat niet op NFC? Want de NFC chip blijft werken, ookal is je accu plat (meen ik me te herinneren)
Dacht het niet maar ben niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
Het is misschien omdat ik van een 12 mini met 80% accu-capaciteit kom, maar ik vind de accu van mijn 15 echt fantastisch. Vanmorgen half 8 van de stroom gehaald en nu nog 99% (ok, ik ben aan het werk dus gebruik hem niet veel, maar toch. Hij ligt ook niet helemaal niks te doen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 16:02
Blijft toch geinig, ethernet op een iPhone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHYKQ26nQ7XTH7gp1gwXXa2L-4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2Qek2JJahW7Lp3usQbSU0PJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATEcsMogFzfR88XIxD0KmFNPJz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MH9VYV1y7uBkcgoVRREQFzfj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3uZG_2LZBO3HLbbGuAgJ5dnmFk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CVfj875P6yqhMB1QvUH8uS7K.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fishy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:03
iPhone 15 Pro Natural Titanium nu een kleine 24 uur in bezit, komende van een 13 Pro. Ambivalente gevoelens moet ik bekennen.

Het toestel ziet er mooi(er) uit, voelt sneller in gebruik (8GB RAM+snellere SoC?), en de camera is echt wel de beste tot nu toe. Maar toch denk ik, hmmm, is dit het nou? Misschien gaan we nog mooie zaken zien via de USB-C connector, maar ik zou nu eigenlijk niemand deze upgrade durven aanbevelen.

You ready?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:31
fishy schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:42:
iPhone 15 Pro Natural Titanium nu een kleine 24 uur in bezit, komende van een 13 Pro. Ambivalente gevoelens moet ik bekennen.

Het toestel ziet er mooi(er) uit, voelt sneller in gebruik (8GB RAM+snellere SoC?), en de camera is echt wel de beste tot nu toe. Maar toch denk ik, hmmm, is dit het nou? Misschien gaan we nog mooie zaken zien via de USB-C connector, maar ik zou nu eigenlijk niemand deze upgrade durven aanbevelen.
Dit idee had ik ook toen ik van een 12 Pro naar een 14 Pro ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:07

Zelfde idee had ik ook van de 12 naar de 14pro :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx

Dat was mijn eerste gevoel ook. Maar, it’s growing on me. De speakers zijn fantastisch, de batterij is (vanzelfsprekend) echt een stuk beter dan mijn 1,5 jaar oude 12 Pro Max (vervangen via AppleCare+ i.v.m. op scherm gaan staan in de gym).

Daarnaast voelt dat scherm veel zachter dan eerdere iPhones, zijn de USB-C features toch minder niche dan gedacht (ik dacht dat alleen het opladen met zelfde kabel als laptops belangrijk was) en is het scherm echt vele malen beter te lezen in fel zonlicht dan mijn vorige iPhone.

De refreshrate merk ik dan erg weinig van. Vond het verschil met 144Hz en 60Hz gaming scherm ook niet enorm (hoogstens iets lagere inputlag waar ik ook niet enorm veel van merk als casual gamer). Wellicht dat het even duurt, maar ik zie amper verschil tussen mijn nieuwe en oude iPhone. Ik zie wel dat de refreshrate hoger is, maar m’n ogen kunnen het alsnog niet lezen en het verschil zou wat mij betreft nog geen 1% batterijduur waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:32
[...]

Mwoah .. pas na 5 jaar dagelijks opladen hield mijn telefoon het niet langer vol dan 5 uur standby en 40 minuten bellen. Dus in den beginne inderdaad niet zo druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 21:59
Wat zijn jullie ervaringen met Swappie? Wil mijn 14 pro 512 verkopen. Weinig zin in Marktplaats bezoekers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03:04
babbi schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:57:
Wat zijn jullie ervaringen met Swappie? Wil mijn 14 pro 512 verkopen. Weinig zin in Marktplaats bezoekers.
Die krijg je toch niet want ze komen niet opdagen /s

Gister een 15 Pro in het zwart alsnog kunnen ophalen in Amsterdam en geen spijt van. Ik ben heel erg voorstander van de mini (kwam een 13 mini af) maar kwam heel erg de limieten tegen qua warmte/hitteafvoer en de camera liet ook nog te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 09:33
babbi schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:57:
Ik kan rebuy.nl aanraden. Krijg daar een betere prijs dan via marktplaats. Ook krijg je via rebuy een daadwerkelijke prijs geboden ipv een. "Geschatte waarde" op swappie.

Een ander verschil is 80% batterij capaciteit vs 85%.

[ Voor 20% gewijzigd door swoutr op 26-09-2023 13:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:50
frankegiani schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:08:
Het touch screen is bij mijn iPhone 15 pm ‘naked/ zonder screen protector’ een stukje minder responsief dan op mijn vorige iPhone.
Moet soms twee keer klikken of opnieuw vegen voordat de iPhone het registreert.
Ook bij invoeren van de toegangscode als Face ID even keer niet werkt, slaat dan soms een getal over.
Je moet echt preciezer en met midden van je vinger klikken voordat de iPhone het registreert.
Meerdere mensen met zelfde issue: https://www.reddit.com/r/...e_15_pro_max_touch_issue/
Hier ook mensen met zelfde ervaring?
Ja hier ook last van, erg vervelend, merk het ook met typen van berichtend etc.
De (normale) iPhone 15 van mijn vrouw heeft nergens last van.

Het heeft mij doen besluiten de Pro te ruilen voor een normale 15. Naast het scherm wat stukken minder reageert vindt ik het de behoorlijke meerprijs ook niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:50
iPhone 15 in het zwart, mooie matte achterkant, aanrader!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hv1Rns7YGE3lxl4BgXgbGQrTU2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1Tk8r9tlhwXwTShNe5FLXKj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10

Ik kom van een 12 pro af. Ik heb het zelfde idee. Geen noch meer, dunnere bezels, pro motion.. dat soort dingen merk je allemaal 'niet echt'. Het is gewoon een iPhone he. Nu kunnen we weer een paar jaar vooruit.

Het Alway On Display vind ik eigenlijk niks toevoegen. Ik dacht dat is een toffe functie, maar nu kijk ik er naar en denk ik de hele tijd waarom gaat mijn scherm niet uit. Klok kijken kan ik wel op mijn apple watch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:13

amphora

Websites & Fotografie

Helaas, werkt niet met LG Ultrafine 5k. 'Thunderbolt accessoire wordt niet ondersteund' :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Citroentaart schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:44:
[...]
Het Alway On Display vind ik eigenlijk niks toevoegen. Ik dacht dat is een toffe functie, maar nu kijk ik er naar en denk ik de hele tijd waarom gaat mijn scherm niet uit. Klok kijken kan ik wel op mijn apple watch ;)
Tot je er aan gewend bent en het scherm ineens zwart is en je denkt: shit. Onhandig.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Citroentaart schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:44:
[...]

Ik kom van een 12 pro af. Ik heb het zelfde idee. Geen noch meer, dunnere bezels, pro motion.. dat soort dingen merk je allemaal 'niet echt'. Het is gewoon een iPhone he. Nu kunnen we weer een paar jaar vooruit.

Zet maar even low power modus aan. Dan merk je weer hoe snel iOS is zonder 120 hz.. wel fijn zuinig dan. 8)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:39

RnB

Twee dagen mijn 15 Pro Max in gebruik en wauw, voor mij zeker een van de betere upgrades t.o.v. de vorige generatie sinds de 12 Pro Max.
Alleen al hoe het toestel in de hand voelt, heerlijk. De 12 PM, 13 PM en 14 PM kon ik niet te lang comfortabel vasthouden, deze tot nu toe wel.
Ook de titanium zijkanten (ik heb de natural titanium) zijn zoveel minder gevoelig voor smoezeligheid van de vingers, dat ie er langer frisser uitziet dan de oudere versies.
De camera's lijken ook weer beter te zijn, maar misschien is dit vooral een upgrade in iOS 17, want ik heb het gevoel dat mijn 14 PM ook betere foto's schoot de laatste tijd.
USB-C ben ik ook erg blij mee, scheelt toch weer twee kabels die ik in mijn tas dagelijks meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:56
Even een algemene vraag.
Kom ik met een 15 pro 128gb weg qua opnames maken ?
Deze zullen niet lang erop blijven en gaan meestal vrij snel de cloud in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06 09:16
In de Coolblue winkel vergaapte het personeel zich aan de titanium blue…. “Wouw, dit zier er echt wel heel chique uit”

Nu even wat foto’s maken op verschillende standen en resoluties en die vergelijken met de platen van de Xr. 75MB in RAW, ben benieuwd

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:04:
[...]

Tot je er aan gewend bent en het scherm ineens zwart is en je denkt: shit. Onhandig.
Ja wat is er onhandig dan ;)
Ik ga er niet aan wennen, ik zet hem uit ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prullenbak84
sanntje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:05:
[...]

Ik heb besloten de 15PM terug te sturen. Het verschil is mij toch te klein gebleken (echt, miniem). Daarnaast voelt de 14PM wat ‘exclusiever’ aan - zal wel aan het gewicht liggen.

We wisten al dat dit soort posts kwamen deze week. We hebben er tijdens het pre-orderen zelfs grappen over gemaakt in dit topic. Maar dat terzijde.

Ik snap dit soort posts echt niet. Je wist toch wat je bestelde? Je hebt de presentatie, hands-ons, previews en reviews toch gezien? Je kan toch kijken naar de specs-pagina op apple.nl? Je leest dit topic toch? Je verdiept je toch een beetje in een apparaat voordat je er 1200 euro tegenaan gooit?

[ Voor 15% gewijzigd door Prullenbak84 op 26-09-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:05
ErwinJ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:16:
Even een algemene vraag.
Kom ik met een 15 pro 128gb weg qua opnames maken ?
Deze zullen niet lang erop blijven en gaan meestal vrij snel de cloud in.
Ja.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
De 15 Pro Max review van DXOMARK staat online: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
Foto met ProRAW even in Adobe naar Hi-res JPEG gezet:

Niet aangepast, alle sliders naar 0:
https://flic.kr/p/2p5sTAB

En versie van dezelfde foto met 50 procent verscherping en 10 procent noise reductie:
https://flic.kr/p/2p5kRsz

[ Voor 9% gewijzigd door Stopmerkbord op 26-09-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:10
Citroentaart schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:29:
[...]

Ja wat is er onhandig dan ;)
Ik ga er niet aan wennen, ik zet hem uit ;)
Ik probeer er aan te wennen... Aan de ene kant stoort het me (leidt af, ook mijn dochter heeft mijn telefoon al 2 keer gebracht met "papa, er is iets met je telefoon") maar anderzijds helpt het me ook om te weten wat de bovenkant van mijn telefoon is }:O (komt ook van het feit dat ik op mijn 8 plus gewoon met mijn duim naar de touchID zocht, moet nog een nieuwe "methode" leren, iets met het camera-eiland misschien...

Maar denk dat ik het toch ook ga uitzetten op termijn, voegt naar mijn gevoel zo weinig toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
[quote]Spurlie schreef op zondag 24 september 2023 @ 07:54:
Ik heb mijn Outlook account ingesteld in de mail app, maar krijg het niet voor elkaar dat ik een melding krijg op het moment dat er een mail binnenkomt. Werkt push notificatie icm iPhone/Outlook wel?
Moet ik de Outlook app installeren en die gebruiken om dit te laten werken?
[/quote]
Niemand die dit probleem ook heeft? Heb mijn prive en werk account ingesteld en van beide krijg ik geen meldingen bij nieuw mails, terwijl dit volgens instellingen>meldingen wel aan zou moeten staan...
Mijn vriendin heeft ditzelfde maar die gebruikt een gmail account in de iphone mail app

Laat maar... Heb het uiteindelijk gevonden...
Instellingen>mail>meldingen>pas meldingen aan>{je account}

[ Voor 7% gewijzigd door Spurlie op 26-09-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:52
Stopmerkbord schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:11:

En versie van dezelfde foto met 50 procent verscherping en 10 procent noise reductie:
Ik kan de plaatjes niet zien zonder account.
Maar wat zijn de bevindingen / conclusies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Jahe1990 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:20:
[...]

Voor jouw gebruik zou het dan inderdaad wel logisch zijn (als je niet geeft om zaken als bellen/doorwerken in trein). Is er nooit een jailbreak iPhone geweest die zoiets kan? :+
Ritje van 20 minuten en werken doe ik op m'n werk (of vanuit huis).. Trein is chillen/BNR/Spotify ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
ProRAW naar full size JPEG en niks ge-edit. Alle sliders in Lightroom op 0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_ELxVMLD58Zjyn4P0jub63c93Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SRmlg2qG5CFw3KwjycfqSiV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Stopmerkbord op 26-09-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theiphoned
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-11-2024
nDirect090 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:36:
Twijfel tussen de pro en pro max. Wat zijn de ervaringen van eerdere max eigenaren, is de extra 0.6inch een toevoeging of eerder een irritatie?

Kan me voorstellen dat het ook een soort je ipad vervangt al gebruik ik die nu al zelden
Ik vond de Pro Max behoorlijk groot, misschien wel een beetje te. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:30
Theiphoned schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:38:
[...]

Vind de Max ook te groot, de Pro is voor mij perfect. Ook in je broekzak, auto etc. Thuis gebruik ik de iPad.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Davidas schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:40:
[...]

Vind de Max ook te groot, de Pro is voor mij perfect. Ook in je broekzak, auto etc. Thuis gebruik ik de iPad.
Het verschil is echt nét te groot, wat dat betreft zou ik het niet erg vinden als de Pro's volgend jaar naar, volgende de geruchten, 6.3" gaan. Dat zou een perfect maatje zijn, zeker met deze slimme bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:50:
[...]

Het verschil is echt nét te groot, wat dat betreft zou ik het niet erg vinden als de Pro's volgend jaar naar, volgende de geruchten, 6.3" gaan. Dat zou een perfect maatje zijn, zeker met deze slimme bezels.
Zeker, 6.3 inch zou ook nog perfect zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
Ik wil mezelf niet jinxen, maar het lijkt toch echt een probleem met de 12 (Pro Max) te zijn geweest dat de kwaliteit van telefoongesprekken vaak erg slecht was. Ik heb er vooralsnog nog geen meldingen over en wanneer ik ernaar vroeg was ik zelfs op de snelweg goed te verstaan via Carplay.

Of zou het misschien de nieuwe feautures zijn, 15 series heeft toch betere gesprekskwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

Theiphoned schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:38:
[...]

Van mij mag hij nog wel een cm groter! 😜

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
nokie schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:17:
[...]

Ik probeer er aan te wennen... Aan de ene kant stoort het me (leidt af, ook mijn dochter heeft mijn telefoon al 2 keer gebracht met "papa, er is iets met je telefoon") maar anderzijds helpt het me ook om te weten wat de bovenkant van mijn telefoon is }:O (komt ook van het feit dat ik op mijn 8 plus gewoon met mijn duim naar de touchID zocht, moet nog een nieuwe "methode" leren, iets met het camera-eiland misschien...

Maar denk dat ik het toch ook ga uitzetten op termijn, voegt naar mijn gevoel zo weinig toe?
Ik zie het nu een dagje, aan de ene kant is het leuk, je ziet of je een melding hebt zonder eerst te tikken op het scherm. Dat is best handig. Aan de andere kant voelt het alsof het heel veel batterij gebruikt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:05
En ik maar vloeken op de mute icon naast de klok. Kun je die gewoon uitzetten..

Settings > Sounds & Haptics > Show in Status Bar

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:07
Citroentaart schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:07:
[...]

Ik zie het nu een dagje, aan de ene kant is het leuk, je ziet of je een melding hebt zonder eerst te tikken op het scherm. Dat is best handig. Aan de andere kant voelt het alsof het heel veel batterij gebruikt.
Ik heb het nu een jaar (14 pro) en vind het prima werken. Qua batterij merk ik weinig. En ik vind het mooier dan een zwart scherm. Zou ik zonder kunnen? Ja zeker! Maar waarom uitzetten als het er toch op zit..

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Citroentaart schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:07:
[...]

Kun je echt verwaarlozen. Heb het eens getest en bij mij was het verbruik niet zichtbaar. Bij echte testen heb ik eens 5% voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Stopmerkbord schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:11:

Kan aan mij liggen, maar ik zie dus echt 0 verschil?

Wellicht even de foto verticaal door de midden snijden en ze dan naast elkaar leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
hk12nl schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:16:
[...]

Ik heb het nu een jaar (14 pro) en vind het prima werken. Qua batterij merk ik weinig. En ik vind het mooier dan een zwart scherm. Zou ik zonder kunnen? Ja zeker! Maar waarom uitzetten als het er toch op zit..
Ja, dat is ook zo. 'Maar waarom uitzetten als het er toch op zit..' dat is ook zo ja. Dat is de andere kant van mijn hersenspinsel haha.
Dennisdn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:21:
[...]

Kun je echt verwaarlozen. Heb het eens getest en bij mij was het verbruik niet zichtbaar. Bij echte testen heb ik eens 5% voorbij zien komen.
aha, dat is te verwaarlozen ja. Ik merk nu dat ik niet meer op het scherm tik om te kijken of ik een notificatie heb, omdat ik het gewoon kan zien, dat is ook wel chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:34
pdavie2311 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:06:
[...]

Ja "beide" wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theiphoned
[...]

Hahaha, ik zit tussen de 15 Plus en de 15 Pro te twijfelen. Enerzijds weet ik dat de Plus ook groot zou zijn voor mijn gevoel en de Pro weer te klein. 😂😂 maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:29

Garrett

Watercooler

Theiphoned schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:08:
[...]

Hahaha, ik zit tussen de 15 Plus en de 15 Pro te twijfelen. Enerzijds weet ik dat de Plus ook groot zou zijn voor mijn gevoel en de Pro weer te klein. 😂😂 maarja.
Kan je ipv de 15 Plus dan niet beter voor een 14 Pro Max gaan?
3x zoom camera extra en een veel soepeler scherm... goed wel 1 jaar 'ouder' maar ja...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:27:
[...]

Kan aan mij liggen, maar ik zie dus echt 0 verschil?

Wellicht even de foto verticaal door de midden snijden en ze dan naast elkaar leggen?
Verschil is naast elkaar wel vrij duidelijk zichtbaar (rechts de nabewerkte variant):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZlZky9NecjwM5Cc8VaXPVVQm-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PSg8ZDqF7FIOdLOovPWC8RGT.png?f=fotoalbum_large

Vraag is @Stopmerkbord wat wilde je er mee laten zien? Wat ik bijvoorbeeld interessant zou vinden wat het resultaat zou zijn geweest met hetzelfde shot, maar dan in HEIF format wat je een 10-voud in opslag zou schelen. Van wat ik tot nu toe zie, zijn die verschillen namelijk verwaarloosbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door renegrunn op 26-09-2023 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:50:
[...]

Ik was eindelijk blij met een kleinere telefoon. Dan moet je hem niet groter gaan maken dan schiet ik er niks mee op.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theiphoned
Garrett schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:10:
[...]
Kan je ipv de 15 Plus dan niet beter voor een 14 Pro Max gaan?
3x zoom camera extra en een veel soepeler scherm... goed wel 1 jaar 'ouder' maar ja...
Heb de 14 Pro Max gehad, kan er amper positief over praten. 🫢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
Ik zit net een foto te kijken van een rups die ik net maakte. Als ik op de foto omhoog veeg om de info te bekijken gaat er een soort rand lopen om de rups. Alsof de telefoon aan wil geven dat de rups het hoofdonderwerp is ofzo...

Waar is dit precies voor? Ik heb geen idee...

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
EvoII schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:48:
Ik zit net een foto te kijken van een rups die ik net maakte. Als ik op de foto omhoog veeg om de info te bekijken gaat er een soort rand lopen om de rups. Alsof de telefoon aan wil geven dat de rups het hoofdonderwerp is ofzo...

Waar is dit precies voor? Ik heb geen idee...
https://support.apple.com...e/iphone/iphfe4809658/ios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stopmerkbord
renegrunn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:16:
[...]

Vraag is @Stopmerkbord wat wilde je er mee laten zien? Wat ik bijvoorbeeld interessant zou vinden wat het resultaat zou zijn geweest met hetzelfde shot, maar dan in HEIF format wat je een 10-voud in opslag zou schelen. Van wat ik tot nu toe zie, zijn die verschillen namelijk verwaarloosbaar.
Goed idee,
Ga morgen een foto maken in ProRAW en HEIF. Voordeel van RAW is natuurlijk dat alle fotodata nog bewaard blijft en je een betere bewerking er op kan loslaten.

Heb de gevel ook met de iPhone Xr op de plaat gezet en het verschil is werkelijk enorm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Het gaat niet om de grootte maar om wat je er mee kan :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:41
Theiphoned schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:08:
Je kan beter eerst bepalen welke grootte je wilt. De Plus en de Pro zijn echt twee verschillende werelden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
Tranquility schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:19:
[...]

Je kan beter eerst bepalen welke grootte je wilt. De Plus en de Pro zijn echt twee verschillende werelden. :)
De Pro heeft een grotere beeldsensor. Dus als fotografie je uitgangspunt is dan is de Pro denk ik de betere optie.
Ik ben behoorlijk onder de indruk van de Pro en wat ie tot nu toe uit de sensor weet te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theiphoned
Tranquility schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:19:
[...]

Iknow, ik weet dat het een wereld van verschil is, ken de foto’s met de Pro versies. Enkel zit de twijfel niet in het camerasysteem maar in de grootte van de tel. Maar of de kleine Pro niet net iets te klein is. Had de 14 Pro Max maar die vond ik net iets te en kan ik weinig goeds over vertellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Theiphoned op 26-09-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theiphoned
Stopmerkbord schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:28:
[...]

De Pro heeft een grotere beeldsensor. Dus als fotografie je uitgangspunt is dan is de Pro denk ik de betere optie.
Ik ben behoorlijk onder de indruk van de Pro en wat ie tot nu toe uit de sensor weet te persen.
Iknow. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Fotootje geschoten, RAW max schakelaar aan.. foto bestandsgrootte 61mb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Kuo: iPhone 15 Pro Overheating Issues Likely Due to Thermal Compromises, Not 3nm Node
https://www.macrumors.com...phone-15-pro-overheating/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:57
Is er iemand die een raw file van de 15 pro zou willen delen? Ik twijfel nog heel erg om mijn 12 pro te vervangen. Ik ben erg actief met fotografie maar zodra ik 12 pro files op mijn 12,9’ iPad na bewerk is het altijd teleurstellend, ik hoop dat de hogere resolutie dit voor en groot deel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
mdoos schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:24:
Is er iemand die een raw file van de 15 pro zou willen delen? Ik twijfel nog heel erg om mijn 12 pro te vervangen. Ik ben erg actief met fotografie maar zodra ik 12 pro files op mijn 12,9’ iPad na bewerk is het altijd teleurstellend, ik hoop dat de hogere resolutie dit voor en groot deel oplost.
Uiteraard wil ik wel een RAW delen, maar waar kan je een file van bijna 80MB netjes kosteloos hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:49
Theiphoned schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:41:
[...]

Iknow, ik weet dat het een wereld van verschil is, ken de foto’s met de Pro versies. Enkel zit de twijfel niet in het camerasysteem maar in de grootte van de tel. Maar of de kleine Pro niet net iets te klein is. Had de 14 Pro Max maar die vond ik net iets te en kan ik weinig goeds over vertellen.
Wat was er niet “goed” aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:57
Stopmerkbord schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:27:
[...]

Uiteraard wil ik wel een RAW delen, maar waar kan je een file van bijna 80MB netjes kosteloos hosten?
Dropbox linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
Eens kijken of dit werkt:

https://file.io/Ji09hGcOp5KZ

EDIT: Dat werkt dus maar 1 keer... Fraai

[ Voor 27% gewijzigd door Stopmerkbord op 26-09-2023 19:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:09

Yucko

One clown to rule them all !

amphora schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:48:
[...]

Instellingen, Toegankelijkheid , Weergave, Verhoog contrast misschien?
Davidas schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:49:
[...]

Rechts is de juiste kleursamenstelling. Je zou eens kunnen kijken onder Toegankelijkheid of daar niet iets per ongeluk ingeschakeld staat.

[Afbeelding]
renegrunn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:15:
[...]

Links staat Accessibility -> Display & Text Size -> Increase Contract op aan.
alle 3 helden _/-\o_ dat was het inderdaad

wel raar, want mijn vrouw had de telefoon helemaal met de hand ingesteld (dus niet geautomatiseerd overzetten vanaf haar oude 8 Plus, maar zelf alle apps 1 voor 1 downloaden) en ze is niet in de buurt geweest van Toegankelijkheids-instellingen :?

Kan het zijn dat er tijdens het begin van het installatieproces ergens een vraag is geweest die ze per ongeluk verkeerd beantwoord/geselecteerd heeft waardoor deze instelling gemaakt is?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Hmmm. Ik heb de nieuwe achtergrond van Apple als achtergrond, maar als ik dan op lockscreen een foto wil hebben kan ik dit niet selecteren. Niet via longpress op lockscreen en ook niet via instellingen en dan achtergrond. Ik kan dan alleen de achtergrond van Apple met of zonder effect kiezen? Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

pdavie2311 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:47:
Hmmm. Ik heb de nieuwe achtergrond van Apple als achtergrond, maar als ik dan op lockscreen een foto wil hebben kan ik dit niet selecteren. Niet via longpress op lockscreen en ook niet via instellingen en dan achtergrond. Ik kan dan alleen de achtergrond van Apple met of zonder effect kiezen? Wat doe ik fout?
Ik doe altijd:

Foto’s app → Naar de juiste foto → Deel menu → Gebruik als achtergrond

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
pdavie2311 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:47:
Instellingen > Achtergrond > +voeg nieuwe achtergrond toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:20:
Kuo: iPhone 15 Pro Overheating Issues Likely Due to Thermal Compromises, Not 3nm Node
https://www.macrumors.com...phone-15-pro-overheating/
Als dit klopt is de oplossing dus: under-clocken om van de A17 feitelijk een A16/15 te maken?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:01
Zijn er al meer eigenaren die nu al last hebben van krassen op de titanium coating?
Ik heb sinds gisteren de blauwe PM met doorzichtige Apple case. Ik haalde zojuist mijn iPhone uit de case en heb gewoon nu al twee krassen op de rechter bovenhoek.

Ik vind het een zeer slechte zaak dat de behuizing zoveel sneller krast. Na 2 jaar intensief gebruik van de zwarte PM 13 nog geen krassen.

[ Voor 23% gewijzigd door fendt op 26-09-2023 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:52
Ligt het aan mij of zijn de 15pro batterij prestaties bijzonder slecht? Ik heb gekozen voor een verse install, dus veel zal er niet te indexen zijn. Bovendien ben ik nu 4 dagen verder. Ik haal de dag gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik denk wel dat ik inmiddels weet dat ik niet blij ben met de swap van schuif naar drukknop. Snel kunnen zien óf voelen dat het geluid uit staat mis ik nu al. Natuurlijk, je kunt het ook op het scherm zien. Maar dan zit ik hele dag tegen die lelijke bel aan te kijken naast de klok. Die kan weg, maar dan ben je nóg een handeling meer kwijt om te weten of ie op stil staat.

Misschien maar eens focussen maken waarmee het aan de wallpaper te zien is of het geluid uit of aan staat. Maar what was Apple thinking? Ingeruild voor een knop waar ik nog geen enkele echt goede functie voor heb kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:06
DiscoNootje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:06:
Ligt het aan mij of zijn de 15pro batterij prestaties bijzonder slecht? Ik heb gekozen voor een verse install, dus veel zal er niet te indexen zijn. Bovendien ben ik nu 4 dagen verder. Ik haal de dag gewoon niet.
Verse install met een AppleID zonder of met iCloud?

Dus geen foto's en andere data in iCloud die met een verse install toch worden binnen gehaald en geïndexeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:00
fendt schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:04:
Zijn er al meer eigenaren die nu al last hebben van krassen op de titanium coating?
Ik heb sinds gisteren de blauwe PM met doorzichtige Apple case. Ik haalde zojuist mijn iPhone uit de case en heb gewoon nu al twee krassen op de rechter bovenhoek.

Ik vind het een zeer slechte zaak dat de behuizing zoveel sneller krast. Na 2 jaar intensief gebruik van de zwarte PM 13 nog geen krassen.
Ja nadeel van gekleurd titanium. Met de natural titanium valt dit minder op. Je kan proberen of je het weg kan vegen. Ook wel vreemd dat het zo snel dan gebeurt. Ik heb het ook maar dat komt door het vallen zonder case. Titanium is stevig maar niet zo krasvast helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:30
Dennisdn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:07:
Ik denk wel dat ik inmiddels weet dat ik niet blij ben met de swap van schuif naar drukknop. Snel kunnen zien óf voelen dat het geluid uit staat mis ik nu al. Natuurlijk, je kunt het ook op het scherm zien. Maar dan zit ik hele dag tegen die lelijke bel aan te kijken naast de klok. Die kan weg, maar dan ben je nóg een handeling meer kwijt om te weten of ie op stil staat.

Misschien maar eens focussen maken waarmee het aan de wallpaper te zien is of het geluid uit of aan staat. Maar what was Apple thinking? Ingeruild voor een knop waar ik nog geen enkele echt goede functie voor heb kunnen bedenken.
Veranderen om het veranderen, Apple moet iets doen om een nieuwe iPhone te introduceren. Tov het model hiervoor is er gewoon echt heel weinig veranderd, althans waar je wat aan hebt. Is al jaren aan de gang, omdat het een beetje uitontwikkeld is en mensen er toch genoegen mee nemen. De iPhone 15 Pro (Max) wordt weer als een tierelier verkocht. Om eerlijk te zijn ben ik ook enorm tevreden met de huidige iPhone. Natuurlijk is iets nieuws leuk, maar mijn iPhone 14 Pro doet alles wat ik verwacht van een foon.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik erger me echt kapot aan het Always On Display wat dus ‘s avonds als het wat donkerder is toch na een paar seconden uitschakelt. Voorheen nooit last van en overdag ook niet. Op MacRumors en Reddit lees ik er ook veel over. Voor m’n gevoel was dit eerder niet of het is me niet opgevallen tijdens de zomer wanneer het langer licht is in huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
sjaakaq schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:01:
[...]

Als dit klopt is de oplossing dus: under-clocken om van de A17 feitelijk een A16/15 te maken?
Ik game niet, dus ze doen maar. Liever een langere stand-by tijd en geen hete iPhone. Die 8GB RAM maakt het sowieso al wat vlotter natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:41
sjaakaq schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:01:
[...]

En met een beetje pech nog trager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentaart

Je kan die lelijke bel weghalen en dan 1x kort op de drukknop drukken, dan zie je in het dynamic Island of die op stil staat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:06
Redondo1982 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:15:
[...]

Veranderen om het veranderen, Apple moet iets doen om een nieuwe iPhone te introduceren. Tov het model hiervoor is er gewoon echt heel weinig veranderd, althans waar je wat aan hebt. Is al jaren aan de gang, omdat het een beetje uitontwikkeld is en mensen er toch genoegen mee nemen. De iPhone 15 Pro (Max) wordt weer als een tierelier verkocht. Om eerlijk te zijn ben ik ook enorm tevreden met de huidige iPhone. Natuurlijk is iets nieuws leuk, maar mijn iPhone 14 Pro doet alles wat ik verwacht van een foon.
Niet alleen daarom. Bij de meeste personen die ik ken, prive en zakelijk, staat de mute switch stof te happen, staat altijd op dezelfde (uit) stand.

Maar ik en vele vrienden van mij wensen al jaren een fysieke knop waarmee ik snel de camera kan oproepen. Via lockscreen of camera vast op dock is vaak niet snel of makkelijk genoeg.

Ik zie daarnaast op tweeakters (in deze en andere form threads) al hele mooie voorbeelden langskomen van gebruik van actie knop icm Opdrachten App (wel of niet aangevuld met de Actions App). Zoals afhankelijk van de modus welke actie wordt uitgevoerd. Afhankelijk van hoe de telefoon wordt vastgehouden (verticaal of horizontaal bijvoorbeeld), etc ect. Er zijn zo veel meer mogelijkheden dan alleen die standaard paar opties in het keuze menu.

Mijn partner heeft al zijn 15 Pro, ik wacht nog op mijn 15 Pro Max voordat ik zei zelf mee kan experimenteren en zelf kan ervaren en beoordelen.

Dus zoveel mensen, zoveel wensen. Het is lastig om iedereen tevreden te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SLeka
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-06 21:42
Heren even een vraagje wat jullie denken dat beter is, of de accu geoptimaliseerd laten laden tot 100% en dan 2 dagen ermee doen.. of laden tot 80% en elke dag aan de lader.. welke zal beter zijn voor de accu levensduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
lexuzu schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:21:
[...]

En met een beetje pech nog trager.
Ik vind het allemaal nog wel wat. Ik begin steeds meer te neigen om mijn bestelling te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Yucko schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:45:
[...]

[...]

[...]

alle 3 helden _/-\o_ dat was het inderdaad

wel raar, want mijn vrouw had de telefoon helemaal met de hand ingesteld (dus niet geautomatiseerd overzetten vanaf haar oude 8 Plus, maar zelf alle apps 1 voor 1 downloaden) en ze is niet in de buurt geweest van Toegankelijkheids-instellingen :?

Kan het zijn dat er tijdens het begin van het installatieproces ergens een vraag is geweest die ze per ongeluk verkeerd beantwoord/geselecteerd heeft waardoor deze instelling gemaakt is?
Tijdens de setup wordt er wel om tekstgrootte enzo gevraagd maar ik weet niet of je daar ook ergens zoiets aan kan passen, naar mijn weten niet namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:22
Dennisdn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:21:
[...]

Met of zonder achtergrond? Maakt dat nog veel uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl

Dit heb ik ook. Onderweg op stil en thuis op geluid, probeer er nu aan te wennen om hem altijd op stil te laten staan en er niet meer naar om te kijken. Heb nu de Focus Niet Storen gelinkt aan de action button voor extra rust >:)
(en probeer af te kicken van het constant dat schuifknopje checken wat ik deed op 11 Pro)

[ Voor 4% gewijzigd door Alexknl op 26-09-2023 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:18:
Ik erger me echt kapot aan het Always On Display wat dus ‘s avonds als het wat donkerder is toch na een paar seconden uitschakelt. Voorheen nooit last van en overdag ook niet. Op MacRumors en Reddit lees ik er ook veel over. Voor m’n gevoel was dit eerder niet of het is me niet opgevallen tijdens de zomer wanneer het langer licht is in huis.
Welke screenprotector heb je? Geen idee of het daaraan kan liggen. Had een keer dat de screenprotector ruzie had met de sensor die meet of je aan het bellen bent, waardoor het scherm op zwart bleef na het bellen..

Bij mij is de always on 's nachts juist goed te zien en zelfs irritant omdat hij dan de slaapkamer een heeeeel klein beetje verlicht (zonder achtergrond aan, alleen de tijd) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Stopmerkbord schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:00:
[...]

Instellingen > Achtergrond > +voeg nieuwe achtergrond toe
sjaakaq schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:00:
[...]

Ik doe altijd:

Foto’s app → Naar de juiste foto → Deel menu → Gebruik als achtergrond
Beide werken niet. Hij pakt dan ook het beginscherm, dan vertroebelt hij de foto van het Lockscreen. Laat maar. Omslachtig gedoe weer van Apple.

Pagina: 1 ... 41 ... 76 Laatste