Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unjooly
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-06 07:38
Iemand zijn pro max al laten vallen? Ik ben benieuwd of de glas makkelijk breekt. Ja ja, ik weet dat er vids hierover zijn. Ben gewoon benieuwd voordat ik vids zit te kijken. 🙃

Dit ivm met youtuber Jerry rig. Dit was de eerste keer bij hem dat de glas aan de achterkant scheurde.

[ Voor 22% gewijzigd door Unjooly op 25-09-2023 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

THE_BASE schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:49:
Tja, daarom is een andere kleur of formaat natuurlijk al een verschil voor sommigen. Maar die smallere bezels en het lichtere gewicht vind ik al een meerwaarde. Bovendien was de iPhone 15 Pro deze keer voordeliger en bracht de iPhone 14 Pro me nog 900 euro op. Dus voor 200 euro ben ik weer geüpgraded en dat is helemaal prima.
Op die manier ben je in principe komend jaar voor ruim €16 per maand helemaal up-to-date met het meest recente topmodel. Financieel gezien ben je dan waarschijnlijk nog wel een stuk goedkoper uit als iemand die na twee, drie of vier jaar upgradet, volle prijs betaalt en veel minder of zelfs helemaal niets terugkrijgt voor het oude model. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04 14:24
rwj123 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:45:
Zojuist Vodafone gesproken en de dame die mij te woord stond gaf aan dat er morgen en woensdag weer leveringen zijn en daarmee weer een groot deel van de pre-orders verzonden kunnen worden :-). Klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Van de Pro Max hebben ze tot op heden heel erg weinig voorraad ontvangen, bij de levering van morgen en woensdag zou deze er wel bij moeten zitten.
Klopt. Vodafone krijgt meestal dinsdag of woensdag iPhones binnen. En levert wekelijks uit. Dat is al jaren zo. Hoop dat de mijne erbij zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
zucht.. iPhone naast oude iPhone configureren (12 pro).. kost 5-15min tijd stond er. Dus ik laten configureren.. nu staat er 'nog 2 uur resterend' :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-06 21:19
Uniciteit schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:49:
[...]

Zou ik me niet te druk om maken! De eerste paar dagen heb je sowieso te maken met indexeren, machine learning die foto's analyseert, etc. maar dat betekent niet dat je opeens maar 1 uur accuduur hebt en de chip 500 graden wordt. Overigens willen we het wel eens vergeten, maar de accuduur is de afgelopen jaren sowieso wel verbeterd: 5 jaar geleden kwam Apple met de iPhone X als topmodel... die kan ruim 10 uur minder lang op een accu films afspelen ten opzichte van een 15 Pro... :9

En kwetsbare behuizing? Tja, lastig om daar zo vroeg al iets over te zeggen... maar dit is de vierde keer dat dit design wordt gebruikt. Ja, detailverschillen hier en daar... maar ik verwacht niet extreme verschillen ten opzichte van voorgaande generaties. :)
Dan zal het allemaal wel meevallen, ben enorm benieuwd morgen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04 14:24
Citroentaart schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:55:
zucht.. iPhone naast oude iPhone configureren (12 pro).. kost 5-15min tijd stond er. Dus ik laten configureren.. nu staat er 'nog 2 uur resterend' :(
Duurt bij mij meestal 6-8 uur. Backup uit iCloud terugzetten. Half gb ongeveer. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:05
Iemand nog tips om voor een gangbare prijs de Spigen Glasr privacy glass screen protector te kopen? Amazon.de heeft ze niet op voorraad en €22,- voor twee stuks is een prima prijs. Helemaal met die makkelijke applicator mal erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-06 08:47
DonRoger schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:55:
[...]

Dan zal het allemaal wel meevallen, ben enorm benieuwd morgen! :)
Kan wat DonRoger zegt bevestigen hoor, en ik ben 1 van diegenen die hiervoor over de accu schreef.

Ja, hij gaat niet zo lang mee als die van mijn vorige smartphone, maar hij is alsnog prima. Ik heb vandaag voor het eerst mijn 15 Pro gebruikt i.p.v. mijn mirrorless camera om eens wat flink wat video's op te nemen: minimaal 20 minuten aan materiaal opgenomen vandaag. Kwaliteit is overigens echt fantastisch, die mirrorless van mij mag de deur uit :+

Anyway, daarnaast ook wat gegamed (na 15 minuten voelbaar een beetje warm maar niet meer dan mijn andere smartphones ooit werden) en verder gewoon standaard wat gebrowsed, whatsapp, foto's, e.d. gedaan.

Vanochtend batterij op 99%, nu op 50%. Kan dus écht niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54
Citroentaart schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:55:
Slome WiFi thuis? Hier was het in 15 minuten gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Ruud0012 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:58:
[...]

Duurt bij mij meestal 6-8 uur. Backup uit iCloud terugzetten. Half gb ongeveer. 😂
argh..
Dennisweb schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:02:
[...]

Geen idee, ik heb hem nu voor de internet/wifi modem gelegd :/ :')
Wifi staat aan, maar op me oude iPhone geeft hij 4G aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Citroentaart op 25-09-2023 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

rwj123 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:45:
Zojuist Vodafone gesproken en de dame die mij te woord stond gaf aan dat er morgen en woensdag weer leveringen zijn en daarmee weer een groot deel van de pre-orders verzonden kunnen worden :-). Klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Van de Pro Max hebben ze tot op heden heel erg weinig voorraad ontvangen, bij de levering van morgen en woensdag zou deze er wel bij moeten zitten.
Na de gebruikelijke Vodafone website overbelasting heb ik op de pre-order dag 15-09 mijn iPhone 15 Pro Max zwart 1 TB om 14:33 weten te bestellen. Deze heb ik op de officiële releasedatum 22-09 ontvangen via PostNL.

Mocht dit voor iemand relevante info zijn :-)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:34:
[...]

Heb ik ook toevallig. Heb daar sowieso nooit echt een patroon in ontdekt. Bij de 14 ging ie halverwege de avond uit als ie thuis op tafel lag, verder nooit. Nooit ingesteld of focussen in gebruik. Maar deze doet het een stuk vaker.
Even terugkomen: ik zet hier de verlichting wat hoger en hij blijft aan. Vreemd, maar dat verklaart wel dat de proximity sensor een probleempje is in deze.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:24
Na een weekend met de iPhone 15 Pro net een retourlabel bij Coolblue aangevraagd. Het verschil met de iPhone 13 Pro is in mijn ogen te klein. Ik stel de upgrade in ieder geval nog 1 jaar uit. Had dit absoluut niet verwacht.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 22:32
Haas schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:20:
Na een weekend met de iPhone 15 Pro net een retourlabel bij Coolblue aangevraagd. Het verschil met de iPhone 13 Pro is in mijn ogen te klein. Ik stel de upgrade in ieder geval nog 1 jaar uit. Had dit absoluut verwacht.
Was het toestel dan even in de winkel gaan testen? Nu zadel je Coolblue op met een gebruikt toestel.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jahe1990
Dit zou Apple trouwens standaard moeten maken: icoontje instellen voor de actieknop. Zo kun je de knop sneller vinden én onthoud je wat 'ie doet als je een shortcut gebruikt (bij mij: na zonsondergang zaklamp, overdag camera):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idjX8vfRuBDDhYkgDlOM67FFgcw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O3Ij4ZOdljr2EWQ2brtIiE2w.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Haas schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:20:
Na een weekend met de iPhone 15 Pro net een retourlabel bij Coolblue aangevraagd. Het verschil met de iPhone 13 Pro is in mijn ogen te klein. Ik stel de upgrade in ieder geval nog 1 jaar uit. Had dit absoluut verwacht.
Ik hoop dat je het woord ‘niet’ vergeten bent, want als je toch al verwacht dat zo’n duur apparaat retour gaat, check dan even in de winkel of je het wat vindt. Niet netjes richting een retailer.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elidibus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-06 07:33
THE_BASE schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:36:
[...]

Ik hoop dat je het woord ‘niet’ vergeten bent, want als je toch al verwacht dat zo’n duur apparaat retour gaat, check dan even in de winkel of je het wat vindt. Niet netjes richting een retailer.
... en niet netjes jegens anderen die hem graag (snel) willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Dennisweb schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:02:
[...]

Hij verbind niet via wifi maar gaat via 4g.. raar, maargoed dat zou ook snel moeten gaan..
nog 1 uur resterend. :( :( :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-06 23:16
Citroentaart schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:39:
[...]

Hij verbind niet via wifi maar gaat via 4g.. raar, maargoed dat zou ook snel moeten gaan..
nog 1 uur resterend. :( :( :(
Ik hoop dat je unlimited data bundel hebt anders ben je er zo door je data bundel heen nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:24
THE_BASE schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:36:
[...]

Oeps, ik was vergeten ‘niet’ te vermelden. Ben altijd als een van de eerste erbij. Had dit niet verwacht en nog niet eerder een iPhone retour gestuurd. Ik was enthousiast na de Keynote vandaar de pre-order.

[ Voor 5% gewijzigd door Haas op 25-09-2023 20:46 ]

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:09

The Legend

*Plop*

Jahe1990 schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:27:
Dit zou Apple trouwens standaard moeten maken: icoontje instellen voor de actieknop. Zo kun je de knop sneller vinden én onthoud je wat 'ie doet als je een shortcut gebruikt (bij mij: na zonsondergang zaklamp, overdag camera):

[Afbeelding]
Geinig, hoe verander je automatisch de functie van de actieknop op basis van tijd? :) Ik heb ‘m nu op zaklamp staan omdat ik die ‘s avonds altijd gebruik om m’n schenen niet te stoten tegen het bed als m’n wederhelft al slaapt :p Maar overdag zou ik liever iets anders gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door The Legend op 25-09-2023 20:44 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:13
The Legend schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:43:
[...]

Geinig, hoe verander je automatisch de functie van de actieknop op basis van tijd? :) Ik heb ‘m nu op zaklamp staan omdat ik die ‘s avonds altijd gebruik om m’n schenen niet te stoten tegen het bed als m’n wederhelft al slaapt :p Maar overdag zou ik liever iets anders gebruiken.
Volgens mij was dat een Android telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
elaho schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:41:
[...]

Ik hoop dat je unlimited data bundel hebt anders ben je er zo door je data bundel heen nu.
goed idee.. oef, heb het geannuleerd.. raar dat hij het niet via wifi past. reservekopie is 12gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:46
[...]

Middels Focus Mode.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Merk overigens ook een mindere WiFi ontvangst met de 15 Pro op m’n UniFi netwerk thuis.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
elaho schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:41:
[...]

Hij staat op wifi. Op het moment dat hij op 'gegevens overzetten naar 'iPhone' gaat dan wordt de verbinding verbroken en gaat ie over op 4G.. maar hij zet het toch over van de iPhone die er naast ligt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 111759

DonRoger schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:15:
[...]

Gelukkig, dat stelt me in ieder geval gerust :P ;) Ik ben benieuwd hoe de batterij op mijn 15 Pro gaat zijn.

[...]

Zekers, ik verwacht geen wonderen. De batterij maakt mij een beetje huiverig, helemaal als deze inderdaad een stuk minder is tov de 13 Pro. De Dynamic Island lijkt me daar in tegen wel weer leuk om mee te spelen.
Ik ben denk ik een van de weinigen die het dynamic island mislukt vind. De nochts zit altijd op dezelfde plaats, mooi boven tegen de schermrand. Het island heeft geen vaste vorm en zit vaak in de weg, bijvoorbeeld bij foto's kijken.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik heb met m’n iPhone 15 PM regelmatig het probleem dat mijn AirPods Pro 2 at random “loskoppelen”. Dus opeens stopt de audio omdat de AirPods losgekoppeld raken, dan 5-10 seconden later hoor ik de “ding dong” toon dat m’n AirPods verbonden zijn en als ik dan erin knijp gaat de audio verder.

Heeft iemand anders dit ook?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:50
Uniciteit schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:52:
[...]

Op die manier ben je in principe komend jaar voor ruim €16 per maand helemaal up-to-date met het meest recente topmodel. Financieel gezien ben je dan waarschijnlijk nog wel een stuk goedkoper uit als iemand die na twee, drie of vier jaar upgradet, volle prijs betaalt en veel minder of zelfs helemaal niets terugkrijgt voor het oude model. :9
Plus de kosten voor een verzekering (Applecare o.i.d.) zodat je ook zeker weet na een jaar een goede prijs te kunnen ontvangen. Anders is na een keer vallen en repareren het plaatje al gauw anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 14:30

Toppe

Oké ✅

Uniciteit schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:52:
[...]

Je krijgt exact het zelfde toestel terug en kan niet wisselen van kleur e.d.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jahe1990
[...]

Idee kwam van eerdere forumpost:
Maar dan zelf aangepast op dark mode (gaat aan/uit op basis van zonsondergang/zonsopgang via instellingen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPeAr-D-hbfVDRBu5xr5TdiWAoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVsDDV6PNP939Aa58enuPoZd.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast verandert tegelijkertijd het lockscreen automatisch om die eerdere wallpaper te laten zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3x_wZqzx3Hc8EkHwrhrFpdcY8n8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SAuzxMUQHMHCnyzH0ejsCRe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Jahe1990 op 25-09-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahe1990
Kartmans1 schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:46:
[...]

Volgens mij was dat een Android telefoon
Huh Android? Hoe kom je daar bij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:07

jasjenl

Liab A Tymo

captainleduc schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:29:
Warmteproblemen zijn er altijd geweest. Zoek maar op heat problem en willekeurig iPhone nummer.

Grotendeels vaak te wijden aan achtergrond processen die bij een nieuwe aankoop/installatie draaien (indexaties, icloud zaken, downloads, updates etc.). Samen met je huidige activiteiten (navigeren, gamen, filmpjes, social apps) kan dit warmte opleveren. Met een iOS update prima te verhelpen volgens mij, althans, zo ging het meestal.

Zelf overigens nog geen last van (MP15)
Naja, ik heb een iPhone 5 gehad en heb nu nog een 8 en ik heb met die modellen nooit problemen met oververhitting gehad. Dus volgens mij is het dan toch meer iets dat met recente modellen erin is geslopen en wat met de 15 pro nog wat erger is dan bij de vorige generaties, afgaande op de vele reacties omtrent dit probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Nou, die dude lijkt wel een échte Tweaker! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Jahe1990 schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:24:
[...]

Huh Android? Hoe kom je daar bij? :P
Oh toch niet haha :P. Ik dacht dat het iets van Android was met dat zaklampicoontje wat je liet zien. Had je dat er in gephotoshopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahe1990
Kartmans1 schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:39:
[...]

Oh toch niet haha :P. Ik dacht dat het iets van Android was met dat zaklampicoontje wat je liet zien. Had je dat er in gephotoshopt?
Bijna, in de wallpaper ge-Canva’d :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:51
Lees een hoop berichten over batterij duur. Ligt een deel van de oorzaak niet bij iOS 17? Op mijn toestel van het werk (iPhone 12) gaat de batterij ook ineens heel veel sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-06 15:32
SquareOne schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:47:
Lees een hoop berichten over batterij duur. Ligt een deel van de oorzaak niet bij iOS 17? Op mijn toestel van het werk (iPhone 12) gaat de batterij ook ineens heel veel sneller leeg.
Op iOS16 werd mijn iPhone 14pro niet zo warm als op IOS17 en heb sinds vrijdag de iPhone 15pro deze wordt ook best warm, vooral als die verbonden met carplay en opgeladen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
Jahe1990 schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:46:
[...]

Bijna, in de wallpaper ge-Canva’d :+
Haha creatief. Solliciteren bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:41
SquareOne schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:47:
Dat denk ik wel. iOS17 is nog lang niet waar het moet zijn. :?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Mijn batterijduur op m’n Pro Max is best goed!

07:00 van de lader afgehaald, nu aan t eind van de dag is m’n batterij 24%.

7u 53m screen active
2u 10m screen idle

Oh en dual sim standaard aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 532727 op 25-09-2023 22:08 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06 18:41

ViezeVis

Sample Text

Allen,

Zoals beloofd zou ik even wat benchmarking testjes doen om te kijken of de verhalen over de 48 graden waar zijn. En ook naar aanleiding van verhalen over het 'overheating' issue. Ik heb 2-tal apps gebruikt. Geekbench en AnTuTu. Mijn resultaten staan hieronder.

Algemeen

Hardware
- iPhone 15 Pro Max 256GB
- Guide PC210 256x192 op e0.96
Software
Geekbench: v6.2.0 CPU: SC2941/MC7357 GPU 27338
Antutu: v10.0.2
iOS: 17.0.2
Conditites
- Gemiddelde batterijpercentage van 60%. Na benchmarking gedropt naar 50%
- Geen hoesje
- Tests uitgevoerd op kartonnen doosje
- Kamertemperatuur +/- 22 graden

Geekbench

CPU
Na afronden test meet ik ongeveer 36,5 graden
Afbeeldingslocatie: https://bashoogers.nl/tweakers/forum/ip15pm/1geekbenchcpu.jpg
GPU
Na afronden test meet ik ongeveer 43,6 graden
Afbeeldingslocatie: https://bashoogers.nl/tweakers/forum/ip15pm/1geekbenchgpu.jpg

AnTuTu

CPU
Na afronden test meet ik ongeveer 45,0 graden
Afbeeldingslocatie: https://bashoogers.nl/tweakers/forum/ip15pm/1antutucpu.jpg
GPU
Na afronden test meet ik ongeveer 46,1 graden
Afbeeldingslocatie: https://bashoogers.nl/tweakers/forum/ip15pm/1antutugpu.jpg

VOORLOPIGE CONCLUSIE:
Bij een benchmarking wordt de telefoon inderdaad 46+ graden zonder hoesje. Echter, wat ik wat overdreven vind is dat gezegd wordt dat 'ie niet meer vast te houden zou zijn. Ik vind dat persoonlijk meevallen. Ik kan niet reproduceren dat de telefoon in een thermal protection modus valt. Mogelijk thermal throttled de telefoon zwaar bij de benchmarking. Dat kan ik vooralsnog niet ontdekken. Mét hoesje om meet ik een temperatuur tussen de 40,3 en 41,5 graden. Haal ik het hoesje eraf dan kom ik op ongeveer 44 graden uit. Daarin zie ik dus niet perse bijzonderheden.
De AnTuTu benchmarking kan bovendien ook een vertekend beeld geven, omdat de CPU/GPU zichzelf al even hebben kunnen opwarmen met Geekbench. Maar de beoogde graden van 48 heb ik nog niet kunnen bereiken. Maar ik houd ook rekening met omstandigheden zoals het weer, de meetapparatuur enzovoort.

[ Voor 22% gewijzigd door ViezeVis op 26-09-2023 18:27 . Reden: Opmaak + conclusie aangepast ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06 22:47
Zo'n 6 jaar kan ik dit al op mijn Samsung :+.

In verleden nog wel eens enkele keren geprobeerd. Usb C naar HDMI kabel, light weight muis en tobo. In plaats van laptop om in hotels wat office zaken te doen.

Maar persoonlijk vond ik de ervaring toch altijd subpar.

Persoonlijk iig de Pro Max op het oog. Geen acute haast achter de aanschaf. Heb momenteel een Samsung Note 8. Enerzijds werkt het nog prima voor core functionality. Maar wel meerdere issues, waaronder:

- support is al jaren weg,
- de 64GB opslag buiten SD kaart is met overlading aan videos en foto's binnen app groepen dramatisch,
- burnin van het keyboard op het scherm is toenemend zichtbaar,
- battery life is suboptimaal door enerzijds accu degeneratie en anderzijds toenemende demand van diverse apps, als ook gewoon toenemend screen time in loop der jaren, zowel privé als zakelijk.

Qua leap in performance is al snel veel toestel een goede verbetering. Maar ik zoek wederom iets dat vele jaren dienst zal kunnen doen. Daarnaast bij voorkeur met longterm OS support. En dat valt bij Samsung iig in het bijzonder tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
psychodude schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:22:
[...]

In verleden nog wel eens enkele keren geprobeerd. Usb C naar HDMI kabel, light weight muis en tobo. In plaats van laptop om in hotels wat office zaken te doen.

Persoonlijk iig de Pro Max op het oog. Geen acute haast achter de aanschaf. Heb momenteel een Samsung Note 8. Enerzijds werkt het nog prima voor core functionality. Maar wel meerdere issues, waaronder:

- support is al jaren weg,
- de 64GB opslag buiten SD kaart is met overlading aan videos en foto's binnen app groepen dramatisch,
- burnin van het keyboard op het scherm is toenemend zichtbaar,
- battery life is suboptimaal door enerzijds accu degeneratie en anderzijds toenemende demand van diverse apps, als ook gewoon toenemend screen time in loop der jaren, zowel privé als zakelijk.

Qua leap in performance is al snel veel toestel een goede verbetering. Maar ik zoek wederom iets dat vele jaren dienst zal kunnen doen. Daarnaast bij voorkeur met longterm OS support. En dat valt bij Samsung iig in het bijzonder tegen.
Geen idee of Apple dit gebruik wel wil zien eigenlijk, ik zie ze ervoor aan dit ‘uit te zetten’ ;) Ik zou er in ieder geval niet een phone voor aanschaffen als ik jou was.

Een iPhone bied je alles wat je wenst en kun je jaren mee vooruit in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06 22:47
D-Ed schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:28:
[...]

Geen idee of Apple dit gebruik wel wil zien eigenlijk, ik zie ze ervoor aan dit ‘uit te zetten’ ;) Ik zou er in ieder geval niet een phone voor aanschaffen als ik jou was.

Een iPhone bied je alles wat je wenst en kun je jaren mee vooruit in ieder geval.
Oh, die use case zoals geschetst heeft ook zeker mijn interesse niet, te beschouwen enkel als reply op de eerdere post.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Unjooly schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:50:
Iemand zijn pro max al laten vallen? Ik ben benieuwd of de glas makkelijk breekt. Ja ja, ik weet dat er vids hierover zijn. Ben gewoon benieuwd voordat ik vids zit te kijken. 🙃

Dit ivm met youtuber Jerry rig. Dit was de eerste keer bij hem dat de glas aan de achterkant scheurde.
Nee nog niet echt de tijd voor gehad, staat wel op de planning

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintin116
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-11-2023
Hoe ga je het beste je iPhone 15 pro Max opladen in de auto, kom van een iPhone 12 pro af dus genoeg usb- lighting kabels in huis.

Welke keuze, nieuwe kabels, verloop kabeltje, tips?

Heb standaard geen draadloos opladen in de auto, wel CarPlay bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verdorie.. lees nu dat Tim Cook gisteren in Eindhoven was.
Zo dichtbij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
sjaakaq schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:02:
Ik heb met m’n iPhone 15 PM regelmatig het probleem dat mijn AirPods Pro 2 at random “loskoppelen”. Dus opeens stopt de audio omdat de AirPods losgekoppeld raken, dan 5-10 seconden later hoor ik de “ding dong” toon dat m’n AirPods verbonden zijn en als ik dan erin knijp gaat de audio verder.

Heeft iemand anders dit ook?
Ja ik heb dat ook + merk dat met volle 5g/wifi hij alsnog lang aan t laden is op sommige momenten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 20:33
psychodude schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:22:
[...]

Misschien off topic hier, maar ben het met je eens dat de huidige implementatie gewoon slecht werkt. Ik had ooit een Lumia 950XL (de laatste flagship met W10 mobile) en daar zat dit ook in (Continuum heette dat volgens mij). Was het wel echt voor gemaakt, net zoals bij Samsung dat ook zo is. De belofte was groots (een laptop in je broekzak) maar de implementatie uiteindelijk niet goed genoeg.

Echter, we komen nu op het punt dat de A17 Pro toch echt wel vergelijkbaar presteert als een M1 chip. Zie hier bijvoorbeeld wat getallen. Als Apple zou willen, zouden ze volgens mij prima 2x een OS kunnen draaien; een iOS voor in 'telefoon modus' een een full MacOS voor in 'docked' modus. Ik denk dat we op het punt zijn aangekomen dat deze ervaring echt niet minder hoeft te zijn dan bijvoorbeeld een Mac Mini (afgezien van bijvoorbeeld te weinig aansluitingen oid). Er zit nu ook 8GB ram in de 15P(M),

Anyway, of dat ook komt en dan ook nog naar de iPhone 15 dan, dat weet ik dan ook weer niet. Maar technisch gezien hebben we er nooit beter voorgestaan dan nu volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

tintin116 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 06:02:
Hoe ga je het beste je iPhone 15 pro Max opladen in de auto, kom van een iPhone 12 pro af dus genoeg usb- lighting kabels in huis.

Ik heb bij de Action een verloopstukje van USB-A naar USB-C aangeschaft en heb daar mijn USB-C kabel ingestopt. Werkt prima!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:28
Zoals al eerder werd gezegd, de use cases voor het hebben van een 'desktop-like' interface als je je telefoon aan een scherm verbindt zijn eigenlijk vrij beperkt. Technisch en qua UI is het nu al geen probleem om een 2e OS/interface te draaien op je telefoon. Samsung Dex werkt op zich uitstekend als desktop software-vervanger, en voor het eerst sinds jaren waarin Apple vroeger met hun nieuwe processor telkens rondjes liep rond de Snapdragons, is de huidige generatie Snapdragon 8 Gen 2 nog steeds beter en sneller dan de nieuwe A17 Pro.
Maar het is meer dat je ook een toetsenbord en muis moet meeslepen, en ook een scherm bij de hand moet hebben. Voor noodgevallen prima, maar meestal is het dan handiger je thin & light laptop mee te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Of-Aaargh op 26-09-2023 07:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jahe1990
Djerro123 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 06:43:
[...]

Misschien off topic hier, maar ben het met je eens dat de huidige implementatie gewoon slecht werkt. Ik had ooit een Lumia 950XL (de laatste flagship met W10 mobile) en daar zat dit ook in (Continuum heette dat volgens mij). Was het wel echt voor gemaakt, net zoals bij Samsung dat ook zo is. De belofte was groots (een laptop in je broekzak) maar de implementatie uiteindelijk niet goed genoeg.

Echter, we komen nu op het punt dat de A17 Pro toch echt wel vergelijkbaar presteert als een M1 chip. Zie hier bijvoorbeeld wat getallen. Als Apple zou willen, zouden ze volgens mij prima 2x een OS kunnen draaien; een iOS voor in 'telefoon modus' een een full MacOS voor in 'docked' modus. Ik denk dat we op het punt zijn aangekomen dat deze ervaring echt niet minder hoeft te zijn dan bijvoorbeeld een Mac Mini (afgezien van bijvoorbeeld te weinig aansluitingen oid). Er zit nu ook 8GB ram in de 15P(M),

Anyway, of dat ook komt en dan ook nog naar de iPhone 15 dan, dat weet ik dan ook weer niet. Maar technisch gezien hebben we er nooit beter voorgestaan dan nu volgens mij :)
Mag ik even in jouw off-topic topic blijven dan? :+ Ik vind persoonlijk dat het inderdaad absoluut kán, maar de vraag is of je het wíl. Wordt DeX bijvoorbeeld echt veel gebruikt? Persoonlijk heb ik me nog nooit in een situatie gevonden waarin ik zoiets nodig zou vinden of überhaupt zou kunnen gebruiken. Begrijp me niet verkeerd: ik zou het vet vinden als het zou kunnen en vind wat Samsung gemaakt heeft erg knap, maar ik denk eigenlijk niet dat ik het zelf echt zou gebruiken in mijn dagelijks leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahe1990
Of-Aaargh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:08:
Zoals al eerder werd gezegd, de use cases voor dit zijn eigenlijk vrij beperkt. Technisch en qua UI is het nu al geen probleem om een 2e OS/interface te draaien op je telefoon. Samsung Dex werkt op zich uitstekend als desktop software-vervanger, en voor het eerst sinds jaren waarin Apple vroeger met hun nieuwe processor telkens rondjes liep rond de Snapdragons, is de huidige generatie Snapdragon 8 Gen 2 nog steeds beter en sneller dan de nieuwe A17 Pro.
Maar het is meer dat je ook een toetsenbord en muis moet meeslepen, en ook een scherm bij de hand moet hebben. Voor noodgevallen prima, maar meestal is het dan handiger je thin & light laptop mee te nemen.
Je was me net voor, maar dit bedoel ik dus inderdaad. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:54
[...]

Ik heb het gevoel dat we dichtbij zijn. Als een firma als Parallels het op de Mac voor elkaar krijgt om goed Windows te draaien zou een VM op iOS toch ook mogelijk moeten zijn. Misschien is dat ook meteen het probleem, dat Apple wellicht geen VM op iOS wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
[...]

Dat gaat niet gebeuren. Apple is daar heel strikt in. De iPad Pro heeft sinds de M1 bijvoorbeeld nagenoeg dezelfde capaciteiten als de Macbook Pro. De uitvoering met meer storage heeft zelfs 16GB RAM aan boord. Daar zou ook makkelijk MacOS op kunnen draaien.
Ander voorbeeld is dat je geen pencil support hebt op iPhone en Macbook, en dat er geen Macbooks met touchscreen zijn.

Ieder device is ontworpen voor z’n eigen doel en daar houdt apple aan vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Jahe1990 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:08:
[...]

Mag ik even in jouw off-topic topic blijven dan? :+ Ik vind persoonlijk dat het inderdaad absoluut kán, maar de vraag is of je het wíl. Wordt DeX bijvoorbeeld echt veel gebruikt? Persoonlijk heb ik me nog nooit in een situatie gevonden waarin ik zoiets nodig zou vinden of überhaupt zou kunnen gebruiken. Begrijp me niet verkeerd: ik zou het vet vinden als het zou kunnen en vind wat Samsung gemaakt heeft erg knap, maar ik denk eigenlijk niet dat ik het zelf echt zou gebruiken in mijn dagelijks leven.
Zakelijk zie ik dat nog wel zitten. Ik zit nu in de trein en sleep zo’n 15 inch Dell laptop mee om straks op m’n werk Office te gebruiken, inpluggen dat ding en ik kan aan de gang met toetsenbord/muis en 1080p monitor om een beetje te mailen/plannen/word/excel en Teams te gebruiken. Zou makkelijk op ‘De Samsung’ manier kunnen (maar dan met iPhone aub ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

The Nirvana Phone is ook nooit wat geworden. Mensen gaan gewoon nooit zo’n device gebruiken om te werken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 06:05:
Verdorie.. lees nu dat Tim Cook gisteren in Eindhoven was.
Zo dichtbij!
Hij zit er wel bovenop hè!? Nu al opzoek naar chips die niet overhitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

tintin116 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 06:02:

Ik heb een auto uit 2010 dus geen CarPlay of iets dergelijks. Aan m’n voorruit heb ik een Qi draadloze oplaad telefoonhouder geplakt. Die zit met een kabeltje aan een 12V lader verbonden. Dit werkt best fijn want ook kan mijn telefoon er inzetten en uithalen zonder eerst kabeltjes erin/eruit te hoeven klikken.

Aan de andere kant, CarPlay lijkt me ook wel cool.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Als het zakelijk geen tractie krijgt dan zal het vast en zeker niet van de grond komen. Het meeslepen van toebehoren gaat toch niemand doen. Dus je moet op plekken komen waren die toebehoren er al zijn (kantoor).

En aangezien in de zakelijke wereld dit soort dingen helemaal geen focus hebben zal het wel nooit gebeuren.

Misschien een beetje negatief maar zou niet inzien wat het toevoegt anders dan wat extra gemak voor de medewerkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:40:
Als het zakelijk geen tractie krijgt dan zal het vast en zeker niet van de grond komen. Het meeslepen van toebehoren gaat toch niemand doen. Dus je moet op plekken komen waren die toebehoren er al zijn (kantoor).

En aangezien in de zakelijke wereld dit soort dingen helemaal geen focus hebben zal het wel nooit gebeuren.

Misschien een beetje negatief maar zou niet inzien wat het toevoegt anders dan wat extra gemak voor de medewerkers.
Mee eens hoor. Gewoon eigen belang ;) Ach tja, de iPad werkt tegenwoordig ook prima op een extern scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:40:

We hebben het geprobeerd maar het werkte echt niet. Telefoon (nirvana phone) als thin client om je Citrix sessie te openen. Als je vervolgens wilde bellen moest je met een headset werken of je telefoon van het dock halen ;). Nouja, ruk dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
D-Ed schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:46:
[...]

Mee eens hoor. Gewoon eigen belang ;) Ach tja, de iPad werkt tegenwoordig ook prima op een extern scherm
Haha ja snap ik! Is ook wel jammer hoor, want we zien de kansen en mogelijkheden! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Tylen schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:50:
[...]

We hebben het geprobeerd maar het werkte echt niet. Telefoon (nirvana phone) als thin client om je Citrix sessie te openen. Als je vervolgens wilde bellen moest je met een headset werken of je telefoon van het dock halen ;). Nouja, ruk dus.
Oh ja, dat is ook nog wel een goede inderdaad. Bedoel je met ‘we’ bij jou op het werk als een soort van pilot?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentaart
Ik moet zeggen als je de iPhone een tijdje gebruikt, de vingerafdrukken nauwelijks zichtbaar zijn. Veel minder dan de RVS versie. Ik heb wel de natural versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
Citroentaart schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:57:
Ik moet zeggen als je de iPhone een tijdje gebruikt, de vingerafdrukken nauwelijks zichtbaar zijn. Veel minder dan de RVS versie. Ik heb wel de natural versie.
Bij de Natural Titanium vind ik dat ook, dat hebben ze goed gefixt. Hiervoor zwart gehad en daar viel het wel meer op.
Wel gebruik ik het hierna met een case, dus zou daar sowieso geen last van hebben gehad.

Ps: doe maar een stukje, lekker bij de koffie.

[ Voor 4% gewijzigd door Jaymone op 26-09-2023 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
Jaymone schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:25:
[...]

Bij de Natural Titanium vind ik dat ook, dat hebben ze goed gefixt. Hiervoor zwart gehad en daar viel het wel meer op.
Wel gebruik ik het hierna met een case, dus zou daar sowieso geen last van hebben gehad.

Haha cheesecake of gewone? ;)

Aan het begin zag je ook bij de knoppen een soort van vingerafdruk/vettigheid. Maar na een oplaadsessie en gegevens overzetten werd hij zo heet dat je het zo er af poetste ;)

Nu zie je nauwelijks meer wat. Dat was bij RVS wel echt anders. Al vond ik RVS meer premium er uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Jaymone schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:25:
[...]

Mocht jij je zus Sally nog tegenkomen, stuur maar even langs. Lekker op een toastje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Citroentaart schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:30:
[...]

Haha cheesecake of gewone? ;)

Aan het begin zag je ook bij de knoppen een soort van vingerafdruk/vettigheid. Maar na een oplaadsessie en gegevens overzetten werd hij zo heet dat je het zo er af poetste ;)

Nu zie je nauwelijks meer wat. Dat was bij RVS wel echt anders. Al vond ik RVS meer premium er uit zien.
Cheesecake! Kan je me wakker voor maken.
Jammer dat Apple dit niet op de support pagina vermeldt: maak het eerst goed warm door het op te laden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:51:
[...]

Oh ja, dat is ook nog wel een goede inderdaad. Bedoel je met ‘we’ bij jou op het werk als een soort van pilot?
Ik heb jaren voor ze gewerkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
Jaymone schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:41:
[...]

Cheesecake! Kan je me wakker voor maken.
Jammer dat Apple dit niet op de support pagina vermeldt: maak het eerst goed warm door het op te laden :P
Volgens mij hadden ze het wel in een andere versie gemeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2023
Iemand anders met dit probleem?

https://www.reddit.com/r/..._pro_max_autofocus_issue/

Lijkt er op dat de auto focus een probleem heeft bij mijn model (15 PM) met de 48MP camera en/of de LIDAR camera, hoop dat het een software probleempje is en geen hardware probleem zoals bij deze post.

De 13 PM had hier helemaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Voor de fotografen onder ons: klik

(Sorry als dit al voorbij gekomen is, met 159 pagina's berichtjes is het nauwelijks meer bij te houden....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:44

Yucko

One clown to rule them all !

iemand onderstaand al eens gezien :?
De icoontjes in het instellingen scherm van de 15 Plus van mijn wederhelft wijken qua kleur af (donkerder) van hetgeen ik zie op mijn 15 PM.
Zoonlief heeft een normale 15 en heeft weer dezelfde kleuren als de 15 PM.

links de 15 Plus, rechts de 15 Pro Max

Afbeeldingslocatie: https://vrtmmn.nl/tweakers/images/15plus_thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: https://vrtmmn.nl/tweakers/images/15pm_thumb.jpg

Dingen als Night Shift en True Tone staan in alle gevallen uit.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:36

amphora

Websites & Fotografie

Yucko schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:42:
De icoontjes in het instellingen scherm van de 15 Plus van mijn wederhelft wijken qua kleur af (donkerder) van hetgeen ik zie op mijn 15 PM.

[Afbeelding]   [Afbeelding]

Instellingen, Toegankelijkheid , Weergave, Verhoog contrast misschien?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:22

Rechts is de juiste kleursamenstelling. Je zou eens kunnen kijken onder Toegankelijkheid of daar niet iets per ongeluk ingeschakeld staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBBe6qP0jZn8QxFZU9uE8AMNlzk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hA37b9NiKG3wBisxZ0g97F10.png?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:51
Nickvdd schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:00:
Iemand anders met dit probleem?

https://www.reddit.com/r/..._pro_max_autofocus_issue/

Lijkt er op dat de auto focus een probleem heeft bij mijn model (15 PM) met de 48MP camera en/of de LIDAR camera, hoop dat het een software probleempje is en geen hardware probleem zoals bij deze post.

De 13 PM had hier helemaal geen last van.
In de comments eronder staat dat het toestel is vervangen door Apple. Was een technisch probleem met het specifieke toestel. Andere 15 PM in de winkel en het vervangende toestel had het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06 09:16
Voor de mensen die de 15 Pro hebben, hoe houdt de telefoon zich qua batterijgebruik? Merk je dat ie absurd snel leeg is of dat de telefoon wel heel erg heet wordt?

Ik kan vandaag mijn nieuwe telefoon ophalen in de winkel, maar begin te twijfelen nu youtube vol begint te raken met video’s over problemen met de 15 pro

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Hoe tof, iPhone aan Studio Display.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FCyI3g7MRaL3Aw_hborbhwDROw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SJzhse31q1ksCsh5mRHImaN.jpg?f=fotoalbum_large

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-06 23:25
Stopmerkbord schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:05:
Voor de mensen die de 15 Pro hebben, hoe houdt de telefoon zich qua batterijgebruik? Merk je dat ie absurd snel leeg is of dat de telefoon wel heel erg heet wordt?

Ik kan vandaag mijn nieuwe telefoon ophalen in de winkel, maar begin te twijfelen nu youtube vol begint te raken met video’s over problemen met de 15 pro
Ik ga om 5:55 uit bed en met het OV (uur reizen) naar het werk en zit daarbij veel op de telefoon, ook weer met het OV terug en gisteravond de 15 Pro veel gebruikt, toen ik om 22:30 naar bed ging had ik nog 52% dus dat vind ik zeer netjes! Mijn gewone Iphone 11 had dan vaak nog maar 8%. Dat de telefoon heet wordt heb ik nog niets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 07:29
Komend van een 11 Pro Max voelt de 15 Pro Max als een aardige stap voorwaarts. Hij ligt fijn in de hand, voelt lichter aan en iOS navigeert door het 120hz display lekker soepel.

Happy camper! :D

[ Voor 8% gewijzigd door AerodynamiX op 26-09-2023 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:02

Links staat Accessibility -> Display & Text Size -> Increase Contrast op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 14:56

Geen last van. Kom van een 13 en merk dat de 15 pro batterij langer meegaat. Hij wordt ook niet warm. Ben een middelmatige gebruiker.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Laatst online: 26-01 08:27
Saninl schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:19:
Vandaag in een fysieke winkel de verschillende kleuren bekeken. Natural Titanium it is! Via de “korting” met de KPN truc nu besteld, levering over +/-4 weken geeft hij aan. Nog een maandje genieten van mijn iPhone 12mini.
Ik wil 2 Abbos gaan verlengen en bij kpn met 15 pro Max en 15 pro. Mag ik vragen over welke truc je het hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahe1990

Was in de eerste paar dagen even schrikken. Ging binnen ±8u - tijd, NIET schermgebruik - van 100% naar ±20%, maar dat is nu een stuk beter. Toch gebruik ik 'm veel voor navigatie, video's maken, appen, etc etc naast het feit dat ik er ook nog best veel op zit te 'kwijlen', dwz gewoon nieuwe dingetjes proberen omdat 'ie zo mooi en nieuw is :9
D-Ed schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:36:
[...]

Zakelijk zie ik dat nog wel zitten. Ik zit nu in de trein en sleep zo’n 15 inch Dell laptop mee om straks op m’n werk Office te gebruiken, inpluggen dat ding en ik kan aan de gang met toetsenbord/muis en 1080p monitor om een beetje te mailen/plannen/word/excel en Teams te gebruiken. Zou makkelijk op ‘De Samsung’ manier kunnen (maar dan met iPhone aub ;))
Voor jouw gebruik zou het dan inderdaad wel logisch zijn (als je niet geeft om zaken als bellen/doorwerken in trein). Is er nooit een jailbreak iPhone geweest die zoiets kan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:54
Misschien is het een idee om de laatste pagina’s van dit topic door te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdd
SquareOne schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:57:
[...]

In de comments eronder staat dat het toestel is vervangen door Apple. Was een technisch probleem met het specifieke toestel. Andere 15 PM in de winkel en het vervangende toestel had het probleem niet.
Sorry, misschien iets te algemeen verwoord. Niet alle 15 PM's lijken eronder te lijden maar mijn model helaas wel, vermoed ik. Misschien toch maar even aankaarten bij de leverancier, verwacht alleen niet dat ze een vervanging op voorraad hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06 18:41

ViezeVis

Sample Text

ViezeVis schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:16:
Allen,

Zoals beloofd zou ik even wat benchmarking testjes doen om te kijken of de verhalen over de 48 graden waar zijn. En ook naar aanleiding van verhalen over het 'overheating' issue. Ik heb 2-tal apps gebruikt. Geekbench en AnTuTu. Mijn resultaten staan hieronder.

Algemeen

Hardware
- iPhone 15 Pro Max 256GB
- Guide PC210 256x192 op e0.96
Software
Geekbench: v6.2.0 CPU: SC2941/MC7357 GPU 27338
Antutu: v10.0.2
iOS: 17.0.2
Conditites
- Gemiddelde batterijpercentage van 60%. Na benchmarking gedropt naar 50%
- Geen hoesje
- Tests uitgevoerd op kartonnen doosje
- Kamertemperatuur +/- 22 graden

Geekbench

CPU
Na afronden test meet ik ongeveer 36,5 graden
[Afbeelding]
GPU
Na afronden test meet ik ongeveer 43,6 graden
[Afbeelding]

AnTuTu

CPU
Na afronden test meet ik ongeveer 45,0 graden
[Afbeelding]
GPU
Na afronden test meet ik ongeveer 46,1 graden
[Afbeelding]

VOORLOPIGE CONCLUSIE:
Bij een benchmarking wordt de telefoon inderdaad 46+ graden zonder hoesje. Echter, wat ik wat overdreven vind is dat gezegd wordt dat 'ie niet meer vast te houden zou zijn. Ik vind dat persoonlijk meevallen. Ik kan niet reproduceren dat de telefoon in een thermal protection modus valt. Mogelijk thermal throttled de telefoon zwaar bij de benchmarking. Dat kan ik vooralsnog niet ontdekken. Mét hoesje om meet ik een temperatuur tussen de 40,3 en 41,5 graden. Haal ik het hoesje eraf dan kom ik op ongeveer 44 graden uit. Daarin zie ik dus niet perse bijzonderheden.
De AnTuTu benchmarking kan bovendien ook een vertekend beeld geven, omdat de CPU/GPU zichzelf al even hebben kunnen opwarmen met Geekbench. Maar de beoogde graden van 48 heb ik nog niet kunnen bereiken. Maar ik houd ook rekening met omstandigheden zoals het weer, de meetapparatuur enzovoort.
Iemand enig idee of het mogelijk is om te zien wanneer je telefoon throttled? Is daar een app voor? Ik wil kijken wat het gedrag is van de A17Pro i.c.m. de warmte.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:11
Beeld kun je niet naar 16:9/16:10 veranderen op een extern scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:43

De mijne is aanmerkelijk sneller leeg dan mijn 2 jaar oude 13 Pro Max, ik ben wel aan het testen met de optie om maar tot 80% te laden. Met mijn Pro Max haalde ik ruim het einde van de dag, zeg 40%-50% resterend. Gisteravond was mijn 15 Pro Max leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdd
rnark schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:39:
[...]
De mijne is aanmerkelijk sneller leeg dan mijn 2 jaar oude 13 Pro Max, ik ben wel aan het testen met de optie om maar tot 80% te laden. Met mijn Pro Max haalde ik ruim het einde van de dag, zeg 40%-50% resterend. Gisteravond was mijn 15 Pro Max leeg.
In mijn ervaring is het ook allemaal maar een beetje magertjes, de batterij van m'n oude 13 PM is niet meer wat het geweest is maar nog steeds dikke prima. De 15 PM zie ik toch wel erg snel dalen met simpele taken, met foto's maken zie ik het percentage per aantal foto's zelfs gewoon zakken, een tikkeltje verontrustend voor een nieuwe telefoon met een best grote accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Weet iemand of er een optie bestaat om in stille modus trillen aan te zetten voor alleen bellen (dus niet voor sms/social media notificaties)?
Ik heb het zelf al proberen op te zoeken maar volgens mij bestaat die optie niet. Heb ook geprobeerd om los trillen uit te zetten voor sms/voicemail etc. maar voor de individuele apps krijg ik niet de optie om trillen uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:28

Ik merkte niet veel verschil met mijn reguliere 13. De 15 Pro ging iets minder lang mee dan de 13, maar het scheelde geen uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-06 20:40

In het begin was die vrij vlot leeg, maar na een paar dagen gebruik moet ik zeggen dat de batterij wat mij betreft vergelijkbaar is met de 14pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik lees echt veel mensen die zich enorm druk maken over de batterij. Ik weet ook niet of ik mijn batterij zoveel beter vind dan die van mijn vorige iPhone 14 Pro.

Ik kan er ook nog niets over zeggen na 3 dagen gebruik en 3 keer opladen. Bovendien is iOS 17.0 ook absoluut niet zonder bugs, dus het kan met iOS 17.0.3 of anders iOS 17.1 zeker beter worden. Vergeet ook niet dat een iPhone, zoals al meerdere keren in dit topic gezegd, op de achtergrond van alles aan het doen is en de batterij nog even moet gaan inwerken.

Zoals @Dennisdn ook aangeeft: waarom niet even teruglezen of zoekfunctie gebruiken? Zo blijft die eeuwige discussie in stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:52
THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:03:
Ik lees echt veel mensen die zich enorm druk maken over de batterij. Ik weet ook niet of ik mijn batterij zoveel beter vind dan die van mijn vorige iPhone 14 Pro.

Ik kan er ook nog niets over zeggen na 3 dagen gebruik en 3 keer opladen. Bovendien is iOS 17.0 ook absoluut niet zonder bugs, dus het kan met iOS 17.0.3 of anders iOS 17.1 zeker beter worden. Vergeet ook niet dat een iPhone, zoals al meerdere keren in dit topic gezegd, op de achtergrond van alles aan het doen is en de batterij nog even moet gaan inwerken.

Zoals @Dennisdn ook aangeeft: waarom niet even teruglezen of zoekfunctie gebruiken? Zo blijft die eeuwige discussie in stand.
Wow, 3 dagen in gebruik en 3x moeten opladen, gebruik je hem continu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-03 21:21
Is er iemand die een mooie vergelijking kan maken tussen een 14 Pro Max & 15 Pro Max? Ik heb een bestelling staan voor een 15 Pro Max 256GB nat titanium voor 2-9 okt, omdat er weinig prijs verschil was met de 14 Pro Max leek de 15 de juiste keuze. Echter hoor ik van velen toch wel wat teleurstelling in vergelijking met de 14, behalve dan misschien het lichter en minder bulky design. Waar de 15 in zou moeten uitblinken (camera & telelens) blijft hij blijkbaar toch een beetje achter als ik de eerste ervaring van sommige hoor. Dat in combinatie met de 14 die bij CB nu voor €1259 staat (tov €1479 voor een 15) vraag ik me toch wel af of het die €220 extra waard is? Blijft natuurlijk persoonlijk, en gezien het feit dat ik van een XS Max kom, en dus lange tijd met eenzelfde telefoon doet is de nieuwste waarschijnlijk de meest logische keuze, maar uiteindelijk kan je het draaien zoals je wil en is 220 best geld.

Moest iemand ervaringen hebben met beide kijk ik uit naar een kort vergelijk, thanks! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Mizgala28 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:37:
[...]

Beeld kun je niet naar 16:9/16:10 veranderen op een extern scherm?
Nope

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOw_jClnTD788T9nWKkhDJds3u0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZVeIp6Qmkr9Alr7KEr1zkxxp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1AcVVqIHR9owlFkYUXsFxXaRjVw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jUSH4jor8I3IJdsCpva0J7XG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cITuv-WvXmMGtfCK3hENNRuw_I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QBedpl3WY4l5RtAlVleFyeTk.png?f=fotoalbum_large

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Albert020 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:07:
[...]

Wow, 3 dagen in gebruik en 3x moeten opladen, gebruik je hem continu ?
Nou, tussen vrijdagavond en vanmorgen, hieronder een tijdlijn:

Vrijdag 22 september geleverd, 19 uur aan de lader, alles overzetten en 22 uur van de lader -> 34 uur aan
Zondag 24 september om 8 uur leeg en aan de lader, rond 11 uur weer van de lader -> 22 uur aan
Maandag 25 september rond 13 uur op 20% en aan de lader gehangen, rond 15 uur van de lader -> 20 uur aan
Dinsdag 26 september rond 11 uur op 40% en aan de lader gehangen

Ik vind het prima zolang ik de dag maar gewoon goed door kom en de iPhone kan gebruiken waarvoor ik hem heb. Als ik een iets beter accu had gewild had ik wel een Pro Max genomen, maar formaat is voor mij doorslaggevender.

Pagina: 1 ... 40 ... 76 Laatste