Allen,
Zoals beloofd zou ik even wat
benchmarking testjes doen om te kijken of de verhalen over de 48 graden waar zijn. En ook naar aanleiding van verhalen over het 'overheating' issue. Ik heb 2-tal apps gebruikt. Geekbench en AnTuTu. Mijn resultaten staan hieronder.
Algemeen
Hardware
- iPhone 15 Pro Max 256GB
- Guide PC210 256x192 op e0.96
Software
Geekbench: v6.2.0 CPU: SC2941/MC7357 GPU 27338
Antutu: v10.0.2
iOS: 17.0.2
Conditites
- Gemiddelde batterijpercentage van 60%. Na benchmarking gedropt naar 50%
- Geen hoesje
- Tests uitgevoerd op kartonnen doosje
- Kamertemperatuur +/- 22 graden
Geekbench
CPU
Na afronden test meet ik ongeveer 36,5 graden

GPU
Na afronden test meet ik ongeveer 43,6 graden

AnTuTu
CPU
Na afronden test meet ik ongeveer 45,0 graden

GPU
Na afronden test meet ik ongeveer 46,1 graden
VOORLOPIGE CONCLUSIE:
Bij een benchmarking wordt de telefoon inderdaad 46+ graden zonder hoesje. Echter, wat ik wat overdreven vind is dat gezegd wordt dat 'ie niet meer vast te houden zou zijn. Ik vind dat persoonlijk meevallen. Ik kan niet reproduceren dat de telefoon in een thermal protection modus valt. Mogelijk thermal throttled de telefoon zwaar bij de benchmarking. Dat kan ik vooralsnog niet ontdekken. Mét hoesje om meet ik een temperatuur tussen de 40,3 en 41,5 graden. Haal ik het hoesje eraf dan kom ik op ongeveer 44 graden uit. Daarin zie ik dus niet perse bijzonderheden.
De AnTuTu benchmarking kan bovendien ook een vertekend beeld geven, omdat de CPU/GPU zichzelf al even hebben kunnen opwarmen met Geekbench. Maar de beoogde graden van 48 heb ik nog niet kunnen bereiken. Maar ik houd ook rekening met omstandigheden zoals het weer, de meetapparatuur enzovoort.
[
Voor 22% gewijzigd door
ViezeVis op 26-09-2023 18:27
. Reden: Opmaak + conclusie aangepast ]