Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

lexuzu schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:14:
[...]

Ik zou hier gewoon lekker m’n MBP voor pakken.
Zeker - maar ik heb geen Mac… en iCloud voor Windows is helaas ongeschikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-06 08:47
Hippe Lip schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:00:
[...]

Er blijken heeeel veel verschillende soorten USB-C kabels te zijn en de verschillen zie je niet aan de buitenkant.

Kijk eens naar deze presentatie op Youtube. Daar wordt dat uitgelegd.

En hij heeft het daar over deze kabeltester. Die heb ik gisteren ook maar meteen besteld, samen met een kabeltje. Dan weet ik tenminste dat die 100% goed is en heb ik een referentiekabel.
Deze video gaat echter alleen over snelheid met overzetten van gegevens. Waar @Dennisdn en ik het over hebben is het feit dat de iPhone niet lijkt op te laden met elke usb-c kabel; iets wat ik zelf nog nooit eerder heb meegemaakt. Het gaat volgens mij ook helemaal in tegen het idee van de EU dat we met de stap naar 1 universele kabel minder verspilling/minder kabels hoeven aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:51

jasjenl

Liab A Tymo

Jahe1990 schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:33:
[...]

Deze video gaat echter alleen over snelheid met overzetten van gegevens. Waar @Dennisdn en ik het over hebben is het feit dat de iPhone niet lijkt op te laden met elke usb-c kabel; iets wat ik zelf nog nooit eerder heb meegemaakt. Het gaat volgens mij ook helemaal in tegen het idee van de EU dat we met de stap naar 1 universele kabel minder verspilling/minder kabels hoeven aan te schaffen.
Mijn vrouw heeft een Samsung telefoon en die is ook best kritisch wat betreft het wel/niet laden afhankelijk van welke USB-C kabel je gebruikt. Ik heb het idee dat dat bij lighting allemaal wat minder uitmaakte.

Andere vraag: ik lees hierboven (en elders) nogal wat berichten over (te) warm wordende 15 Pro's. Maar doet dit probleem zich bij de gewone 15 helemaal niet voor? Of zijn er maar zo weinig mensen die een niet-pro hebben aangeschaft dat je daar weinig over hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahe1990
jasjenl schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:37:
[...]

Mijn vrouw heeft een Samsung telefoon en die is ook best kritisch wat betreft het wel/niet laden afhankelijk van welke USB-C kabel je gebruikt. Ik heb het idee dat dat bij lighting allemaal wat minder uitmaakte.

...
Interessant! Zelf hiervoor dus een Xiaomi gehad die elke kabel altijd accepteerde. Uiteraard geen gigantisch probleem, alleen is het nu extra opletten geblazen waneer ik een nieuw laadkabeltje koop om de telefoon mee op te laden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Uniciteit schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:28:
[...]
en iCloud voor Windows is helaas ongeschikt.
En waarom dan niet? Werkt hier prima voor de foto folder(s).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 25-09-2023 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captainleduc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-06 12:44
Geinig dat je nu je monitor direct in de USB-C port kan prikken van de iPhone en je mirrored je scherm ziet. Met mijn tv kon dat al met airplay maar zag hier nog geen meerwaarde voor.

Zou mooi zijn als er dan meteen een desktop OS(X) geladen zou worden op het scherm.

Moet toch lukken met 'de most powerful chip' ;)

Wishful thinking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
captainleduc schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:21:
Geinig dat je nu je monitor direct in de USB-C port kan prikken van de iPhone en je mirrored je scherm ziet. Met mijn tv kon dat al met airplay maar zag hier nog geen meerwaarde voor.

Zou mooi zijn als er dan meteen een desktop OS(X) geladen zou worden op het scherm.

Moet toch lukken met 'de most powerful chip' ;)

Wishful thinking..
Zou zeker gaaf zijn maar dan graag eerst zorgen dat de telefoon niet zo warm wordt bij wat zwaarder werk 😁

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:24
jasjenl schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:37:
[...]

Andere vraag: ik lees hierboven (en elders) nogal wat berichten over (te) warm wordende 15 Pro's. Maar doet dit probleem zich bij de gewone 15 helemaal niet voor? Of zijn er maar zo weinig mensen die een niet-pro hebben aangeschaft dat je daar weinig over hoort?
Lijkt te gaan over de A17 en die zit niet in de gewone 15. Hier voorlopig geen problemen met mijn 15PM, heel tevreden tot nu toe.

Besef dat het eigenlijk leuk zou zijn dat Apple een soort gepersonaliseerde "upgrade" info zou geven. Ik kom van een 8 Plus (en dat weten ze dus), en het is best een uitdaging om uit te vissen wat mijn nieuwe telefoon eigenlijk allemaal meer kan).

Dit weekend wel gevloekt op de action button. Ik gebruik de volume-knoppen om foto's te nemen of de opname van videos te starten, en nu denk ik vaak dat ik de opname gestart heb, terwijl ik op de action button heb geduwd en er dus niets is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:55
Ik vind mijn 15 Pro Max ook aardig opwarmen zonder iets bijzonders te doen.

Persoonlijk zie ik liever een update die de clocks maar wat verlaagt om de temperatuur in orde te houden dan dat alles maar flink opwarmt, wat onder andere de batterij op langere termijn nadelig kan beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
YoungStarDC schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:29:

Persoonlijk zie ik liever een update die de clocks maar wat verlaagt om de temperatuur in orde te houden dan dat alles maar flink opwarmt, wat onder andere de batterij op langere termijn nadelig kan beïnvloeden.
Wat Apple eigenlijk zou moeten doen. Is een soort low power mode. Chip langzamer, merk je toch meestal niet. Maar wel gewoon 120 hz aan laten itt de normale low power modus.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:55
TheKerremenke schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:35:
[...]

Wat Apple eigenlijk zou moeten doen. Is een soort low power mode. Chip langzamer, merk je toch meestal niet. Maar wel gewoon 120 hz aan laten itt de normale low power modus.
Dus zeg maar een iphone 14 pro / max mode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik kom van een Samsung Galaxy S21, zijn er meer mensen die het niet lukt om de Galaxy Buds te koppelen aan de iPhone? Mijn iPhone vindt überhaupt de Galaxy Buds niet (en het ligt niet aan de Buds want hij doet het wel nog op de S21).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06 20:45
Sinds ios 17,dus ook op mijn 14 Pro, lijkt alles vloeiender, sommige beweren dat Apple de 120hz vaker gebruikt nu. Alles is zo smooth nu(was eerder ook al,maar minder als nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:39

page404

Website says no

vellichor schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:47:
Ik kom van een Samsung Galaxy S21, zijn er meer mensen die het niet lukt om de Galaxy Buds te koppelen aan de iPhone? Mijn iPhone vindt überhaupt de Galaxy Buds niet (en het ligt niet aan de Buds want hij doet het wel nog op de S21).
Ik heb ook sommige apparaten (zoals mijn Dali IO6) die niet vindbaar zijn als ze al met een ander apparaat verbonden zijn. Dan moet ik ze eerst actief overal disconnecten voordat ze weer te pairen of koppelen zijn.

Ander ding, zit nu op UPS te wachten tot mijn 15PM geleverd wordt. Toch nog sneller dan de aangegeven 27-09 tot 02-10.

[ Voor 9% gewijzigd door page404 op 25-09-2023 11:52 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:44
YoungStarDC schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:29:

Dat wordt nog wat als mensen straks games zoals Resident Evil erop gaan spelen.

ik moet daar niet aan denken, doe mij maar een PC/console daarvoor

Ben zelf ook benieuwd of die warmte straks veel invloed heeft op de accu, een kennis van mij zat op 95% health met zijn 14 Pro net voor iOS17 betas uitkwamen (daarvoor draaide hij geen beta).

Paar dagen terug overwoog hij de 15 Pro Max omdat zijn 14 Pro inmiddels op 88% health zit en hij betere koeling in 15 Pro verwacht vanwege dikkere behuizing, want volgens hem had hij regelmatig last van warme iPhone tijdens de beta.

allemaal logisch dat beta dat bij hem kon veroorzaken, maar het gaat meer erom dat zijn health harder omlaag ging vanwege de extra warmte

Nou boeit de health mij niet zo veel, hoe lang mijn telefoon mee gaat per lading is belangrijker.

Maar ik vind wel dat hij fors gezakt is als mijn oudere 13 Pro op 92% zit.

Op ten duur komen wij wel achter hoe dat afloopt, misschien is het puur een software bug in iOS, misschien is het gewoon slechte koeling.
TheKerremenke schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:35:
[...]

Volgens mij zag ik dat bij de S23 series, al is die modus meer bedoeld voor langere accuduur.

Maar het zou geen kwaad kunnen op een iPhone (of welke telefoon dan ook), want de huidige batterij bespaar modus is mij iets te rigoureus in iOS (misschien dat iOS daar ooit wat meer cutomisation voor krijgt wat die modus wel of niet doet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
page404 schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:50:
[...]

Ik heb ook sommige apparaten (zoals mijn Dali IO6) die niet vindbaar zijn als ze al met een ander apparaat verbonden zijn. Dan moet ik ze eerst actief overal disconnecten voordat ze weer te pairen of koppelen zijn.

Ander ding, zit nu op UPS te wachten tot mijn 15PM geleverd wordt. Toch nog sneller dan de aangegeven 27-09 tot 02-10.
Oke dat had ik inderdaad niet gedaan, na het ontkoppelen van mijn S21 doet hij het nu wel! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
vellichor schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:47:
Dit zou moeten helpen

https://www.samsung.com/u...ubleshooting/TSG01218103/

Ik had hetzelfde issues met mijn Airpods toen ik deze met mijn Vita wou verbinden, reset had geholpen dus ik denk dat het bij Samsung niet veel anders is.

Mooi dat het al opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Mizgala28 schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:52:
[...]

Dat wordt nog wat als mensen straks games zoals Resident Evil erop gaan spelen.

ik moet daar niet aan denken, doe mij maar een PC/console daarvoor

Ben zelf ook benieuwd of die warmte straks veel invloed heeft op de accu, een kennis van mij zat op 95% health met zijn 14 Pro net voor iOS17 betas uitkwamen (daarvoor draaide hij geen beta).

Paar dagen terug overwoog hij de 15 Pro Max omdat zijn 14 Pro inmiddels op 88% health zit en hij betere koeling in 15 Pro verwacht vanwege dikkere behuizing, want volgens hem had hij regelmatig last van warme iPhone tijdens de beta.

allemaal logisch dat beta dat bij hem kon veroorzaken, maar het gaat meer erom dat zijn health harder omlaag ging vanwege de extra warmte

Nou boeit de health mij niet zo veel, hoe lang mijn telefoon mee gaat per lading is belangrijker.

Maar ik vind wel dat hij fors gezakt is als mijn oudere 13 Pro op 92% zit.

Op ten duur komen wij wel achter hoe dat afloopt, misschien is het puur een software bug in iOS, misschien is het gewoon slechte koeling.

[...]

Volgens mij zag ik dat bij de S23 series, al is die modus meer bedoeld voor langere accuduur.

Maar het zou geen kwaad kunnen op een iPhone (of welke telefoon dan ook), want de huidige batterij bespaar modus is mij iets te rigoureus in iOS (misschien dat iOS daar ooit wat meer cutomisation voor krijgt wat die modus wel of niet doet)
Een meer aanpasbare low power mode zou inderdaad een oplossing zijn.

Voorlopig heb ik voor de zekerheid de tot 80% laden functie aan gezet aangezien ik met een volle accu dik 10+ uur SoT haal, dus met 80% moet ik ook makkelijk de dag doorkomen.

Dat zal de batterij voldoende sparen ondanks de wat hogere temperaturen hoop ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Anoniem: 1986520 schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:45:
[...]

Probeer eens tienduizend foto’s te uploaden. De helft wordt overgeslagen - zeker als er ook nog video’s tussen zitten of het format niet helemaal is zoals Apple gewend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Kun je de 15 Pro en Pro Max eigenlijk al ergens bekijken, of krijgen uitleveringen voorrang?

Ik twijfel fors tussen beide, nog nooit een Max gehad maar ben er nu best wel nieuwsgierig naar.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 10:03
JanHenk schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:42:
Kun je de 15 Pro en Pro Max eigenlijk al ergens bekijken, of krijgen uitleveringen voorrang?

Ik twijfel fors tussen beide, nog nooit een Max gehad maar ben er nu best wel nieuwsgierig naar.
Ben gisteren een Amac binnen gelopen en daar liggen ze gewoon op display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Apple Store heeft er vast wel een paar die je van dichbij kan bekijken.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
darkpluisje schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:43:
[...]

Ben gisteren een Amac binnen gelopen en daar liggen ze gewoon op display
Ah, top. Dan ga ik gewoon eens kijken bij de Amac bij mij in de buurt.

@Slasher Dat is voor mij te ver.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:15

amphora

Websites & Fotografie

Mediamarkt ook...

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Anoniem: 1986520 schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:45:
[...]

Is hier off topic maar @Uniciteit heeft helemaal gelijk. Ik heb er ooit wel eens een topic over geopend, om te zien of ik de enige was met verstoorde workflows en allerhande problemen: iCloud - workflow/algemene werking

Maar weinig reactie op gekregen. Het werkt op windows niet transparant, buggy, en je bent nooit zeker of de sync wel correct is gegaan, in alle richtingen. Vaak duurt het ook te lang, dus vind je niet bijvoorbeeld de laatste versie van een met de pen gemarkeerd/aangtekend document.

De online iCloud interface van Files is ook bijzonder bagger. Misschien nu al verbeterd, maar dat je geen lijst weergave kan doen, is gewoon (professioneel) compleet absurd. :X Je ziet niets, kan lange filenames niet lezen, geen overzicht, zeer moeilijk om meerdere bestanden aan te klikken, noem maar op.

Daar waar OneDrive verkenner in edge er bijna native uit ziet (ok, ik begrijp dat dit voor ms gemakkelijker is), lijkt iCloud op een teletubbe DropBox interface van 15 jaar geleden.

Ik gebruik iCloud intensief en zonder problemen tussen al m'n apple apparaten. Maar om 'extern' te gaan (naar windows, prive of werk) gebruik ik een OneDrive account. OneDrive werkt beter op apple, dan iCloud op windows, zoveel is zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Begrijp ik nu goed dat de iPhone 15 geen always on display ondersteunt, toch? Dus alle leuke gimmicks met die stand op je nachtkastje, klok en dergelijke, no go?

Ik twijfel enorm. Ik zit nu nog op een iPhone 13 mini, en vind die formfactor helemaal fantastisch. Ik wil een upgrade overwegen, maar ik vrees dat ik spijt krijg van het formaat. Hoe dan ook moet ik er ooit aan wennen, en moet ik ooit over. Maar dan eventueel met de iPhone 16.

Op zich vind ik genoeg leuke puntjes om een upgrade te overwegen (48mp camera, island, usb-c, lichte afronding van de randen, ...) ook al doe ik bijna nooit een upgrade binnen 2 generatie nummers. Het scheelt dat een upgrade me bijna niets kost via een aankoop programma via de werkgever, dus op zich geen punt.

Enkel het formaat! Moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-06 20:37
Wat zijn jullie verwachtingen over de iPhone 15 pro heating- battery issue? Zal er een nieuwe batch worden gemaakt of op basis van een iOS upate een fix worden uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
MRiesje schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:08:
Wat zijn jullie verwachtingen over de iPhone 15 pro heating- battery issue? Zal er een nieuwe batch worden gemaakt of op basis van een iOS upate een fix worden uitgebracht.
Zal met een iOS fix gepatched worden denk ik. Die van mij heeft er ook last van, voel het soms nog aan het hoesje dat hij warm is, terwijl ik er nog niet eens hele vreemde dingen mee doe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

MRiesje schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:08:
Dit is gebaseerd op exact niks, maar ik kan met niet voorstellen dat een bedrijf dat al 16 jaar hardware-technisch gesproken excellente telefoons produceert volgens een succesvol bewezen operationeel proces van ontwerp en fabricage en testen, opeens een blunder maakt door een model uit te brengen dat oververhit raakt vanwege een gebrek aan koeling, en dat alleen een gewijzigd hardware ontwerp dit kan fixen.

Mijn Occam's Razor zegt dus dat dit een software issue is.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakaq op 25-09-2023 14:14 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:44
Ik vond dat mijn batterij wel erg snel leeg liep. Bleek Surfshark 20% van de batterijcapaciteit te verbranden. Dan maar geen VPN standaard. Zet 't wel aan als ik eens op een onbekend wifi ga of het om andere reden nodig heb.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• captainleduc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-06 12:44
Warmteproblemen zijn er altijd geweest. Zoek maar op heat problem en willekeurig iPhone nummer.

Grotendeels vaak te wijden aan achtergrond processen die bij een nieuwe aankoop/installatie draaien (indexaties, icloud zaken, downloads, updates etc.). Samen met je huidige activiteiten (navigeren, gamen, filmpjes, social apps) kan dit warmte opleveren. Met een iOS update prima te verhelpen volgens mij, althans, zo ging het meestal.

Zelf overigens nog geen last van (MP15)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:21
Amos_x schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:00:
Begrijp ik nu goed dat de iPhone 15 geen always on display ondersteunt, toch? Dus alle leuke gimmicks met die stand op je nachtkastje, klok en dergelijke, no go?

Ik twijfel enorm. Ik zit nu nog op een iPhone 13 mini, en vind die formfactor helemaal fantastisch. Ik wil een upgrade overwegen, maar ik vrees dat ik spijt krijg van het formaat. Hoe dan ook moet ik er ooit aan wennen, en moet ik ooit over. Maar dan eventueel met de iPhone 16.

Op zich vind ik genoeg leuke puntjes om een upgrade te overwegen (48mp camera, island, usb-c, lichte afronding van de randen, ...) ook al doe ik bijna nooit een upgrade binnen 2 generatie nummers. Het scheelt dat een upgrade me bijna niets kost via een aankoop programma via de werkgever, dus op zich geen punt.

Enkel het formaat! Moeilijk!
Ik heb een Iphone 13, wilde overstappen naar de 15 Pro, maar heb na even uitproberen toch weer afscheid genomen van de 15 Pro. De door jou genoemde voordelen zijn er, maar na een halve dag voelt het net weer als de vorige Iphone. En weer teruggaan naar de 13 voelde omgekeerd ook niet als een grote teruggang. En met een 'gewone' 15 zal dat nog meer spelen. De verbeteringen in Iphones zijn de laatste drie jaar nog maar miniem.
Als je gehecht bent aan de vormfactor van de 13 Mini zou ik zeker niet overstappen, je verliest meer dan dat je gaat winnen met de 15.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:15

amphora

Websites & Fotografie

Amos_x schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:00:
Geen always on nee, maar die standby mode (stand op nachtkastje) staat daar los van. Werkte ook op mijn iPhone 13 Pro (met iOS 17 uiteraard)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 14:47
15 Pro hier en tot nu toe geen enkele issue met warm worden of slechte batterijduur. Sterker nog...batterij gaat stuk langer mee dan m'n vorige 14 Pro.

Toestel ligt ook zoveel fijner in de hand nu dankzij het lichtere gewicht, de betere gewichtsverdeling, en afgeronde randen. Echt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
sjaakaq schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:14:
[...]

Dit is gebaseerd op exact niks, maar ik kan met niet voorstellen dat een bedrijf dat al 16 jaar hardware-technisch gesproken excellente telefoons produceert volgens een succesvol bewezen operationeel proces van ontwerp en fabricage en testen, opeens een blunder maakt door een model uit te brengen dat oververhit raakt vanwege een gebrek aan koeling, en dat alleen een gewijzigd hardware ontwerp dit kan fixen.
Iedere merk maakt weleens blunders.

Ook Apple

Blind erop vertrouwen dat een bedrijf het "altijd goed doet" ben ik al jaren geleden mee gestopt, en dat geldt voor alle type apparaten van alle merken.

Recent zelfs nog met een waterkoker meegemaakt, ik heb een oudere waterkoker van Philips die na ruim 10 jaar het probleemloos doet, terwijl bij een kennis hij inmiddels aan de 3de toe is binnen 6 jaar.

Want "Philips is een Hollands bedrijf die kwaliteit levert" is wat hij nog steeds denkt, maar ook dat wil weleens anders zijn,

Iedere product kan issues hebben en ik vertrouw met niks blind op het merk alleen, maar wacht af tot er reviews zijn, en beoordeel per model van een product hoe en wat.

Natuurlijk is iedereen vrij om puur een merk te vertrouwen, het is met tech gelukkig niet zo als met kledingmerken dat de label totaal niks meer zegt over de kwaliteit ervan.

ik wacht gewoon de reviews af, en mochten die niet bevallen wacht ik paar iOS updates af voor ik eventueel de knoop doorhak met de 15 Pro

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 25-09-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Ik krijg mijn Rabobank debit kaart niet gelinkt hebben meer mensen hier last van ?
hij stuurt het sms'je niet
ik heb de creditkaart wel werkend want die kon ik via de app verifiëren maar. ziet de telefoon wel als een iphone 14

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:07
Helaas pindakaas. Ik dacht mijn oude iPhone 6 als powerbank te kunnen gebruiken voor mijn 15 Pro Max maar USB-C to Lightning levert altijd als resultaat op dat de Lightning device wordt opgeladen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:07
dcell schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:14:
Helaas pindakaas. Ik dacht mijn oude iPhone 6 als powerbank te kunnen gebruiken voor mijn 15 Pro Max maar USB-C to Lightning levert altijd als resultaat op dat de Lightning device wordt opgeladen :(
Hehe, dat was ook te verwachten als een iPhone 15 reverse charging ondersteud, en de iPhone 6 niet...

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:09
BruceLee schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:10:
Ik krijg mijn Rabobank debit kaart niet gelinkt hebben meer mensen hier last van ?
ik heb de creditkaart wel werkend want die kon ik via de app verifiëren maar. ziet de telefoon wel als een iphone 14
Ik heb ze zelf na de migratie via de wallet app moeten verwijderen en via de Rabobank app opnieuw toe moeten voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Danku dat werkte wel Prima

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:38

Toppe

Oké ✅

Accu is dramatisch hier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tv_MJPFvNVpWSU2nGurCs8OaoP4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1H2R7d5gCV0LtwApovkqY2yf.png?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:07
Nagenoeg hetzelfde hier. Gistermiddag tot 86% geladen. Screentime van 2,5 uur & screen idle 1 uurtje en net bij 38% weer aan de lader gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Dutchman
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-06 16:13
Kom zelf ook van de 13 PM af maar heb het idee dan de 15PM een stuk minder lang mee gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:05
Batterij gaat hier ook niet al te lang mee. Maar ik heb gisteravond laat alle gegevens van mijn Black naar White overgezet. Zal dus wel aan het indexeren zijn.

Ik verwacht dat het over een paar dagen beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:36
Hier enkele dagen geleden hetzelfde gemeld.. ook een in mijn ogen tegenvallende accu.. Na een weekje kun je er pas meer over zeggen, gezien het indexeren van de iPhone waar deze de eerste dagen mee bezig zal zijn.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ondanks dat we met z’n alle bezig zijn met dat indexeren vraag ik me af, wat gaan we exact indexeren? Foto’s? Ga er vanuit dat bepaalde informatie gewoon als EXIF in het bestand zelf is opgeslagen.

Maar best leuk dat je kan zien hoe je de accu verbruikt alleen vergeten ze het stukje iOS zelf. En n=1 hierin maar als ze die batterij statistieken nu de eerste week gewoon uitschakelen en even uitleggen hoe het proces werkt dan zullen ze daar ook stuk minder klachten over krijgen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
Toppe schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:07:
Ondanks dat we met z’n alle bezig zijn met dat indexeren vraag ik me af, wat gaan we exact indexeren?
O.a. het analyseren van de foto's zodat jij bij een zoekopdracht ook echt vliegtuigen of fietsen krijgt te zien.
Omdat het analyseren van foto's privacygevoelig kan zijn wordt de informatie opgeslagen in de secure-enclave en gaat daarom niet mee bij een toestel wissel.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 25-09-2023 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Zelfde hier.

Twee jaar oude 13 Pro Max: na een dag (8:00-17:00) voor mij gemiddeld gebruik op ~60%
Nieuwe 15 Pro Max: zelfde omstandigheden, ~40%

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahe1990
Ziet er bij mij exact hetzelfde uit. Ik vraag me toch af hoe dit bij de Pro Max's ("Maxen"?) zit. Iemand die met dat toestel ff wil commenten?

Ik ben heeeel blij met hoe licht en relatief klein de (normale) Pro is, maar het lijkt op dit moment toch wel een goede stap terug in accuduur vergeleken met mijn (grotere) oude smartphone (POCO F2 Pro). Of ik het dat waard vind kan ik nog niet zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jahe1990 op 25-09-2023 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:13
Hier ook zoals altijd accu drama. Ik ben niet anders gewend bij elke nieuwe iPhone overigens, het is altijd een drama de eerste paar dagen.

Wel heb ik direct het Always On scherm uitgezet, dat vind ik echt een zinloze toevoeging die alleen maar accu gebruikt. Ik heb niet voor niets een Apple Watch ::D

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:10:
[...]

O.a. het analyseren van de foto's zodat jij bij een zoekopdracht ook echt vliegtuigen of fietsen krijgt te zien.
Vroegâh toch hadden we nog iPhoto databases waarin dat allemaal stond. Zullen ze nou echt een stap achteruit hebben gedaan daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Toppe schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:13:
[...]

Vroegâh toch hadden we nog iPhoto databases waarin dat allemaal stond. Zullen ze nou echt een stap achteruit hebben gedaan daarin?
Ik had mijn post net aangevuld: Omdat het analyseren van foto's privacygevoelig kan zijn wordt de informatie opgeslagen in de secure-enclave en gaat daarom niet mee bij een toestel wissel.

Maar wat er verder allemaal gebeurd... geen idee.

Hier qua batterij nergens last meer van, die is prima. Wellicht omdat ik vrij weinig foto's heb. Nog geen duizend, waar ik anderen hier wel eens over tienduizenden zie praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier niet ontevreden, vrijdag dag om 22:00 uur ván de lader en zondagmorgen om 8 uur aan de lader, want volledig leeg. Zondagmorgen 10 uur ván de lader en maandagmiddag om 13 uur weer aan de lader (met 20%). Kortom, iPhone 15 Pro gaat hier met gemak 15 volle uren mee en had nog 20% over.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
BruceLee schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:10:
Ik had hier ook problemen mee, even de wifi uitzetten verhielp het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:16:
[...]

Ik had mijn post net aangevuld: Omdat het analyseren van foto's privacygevoelig kan zijn wordt de informatie opgeslagen in de secure-enclave en gaat daarom niet mee bij een toestel wissel.

Maar wat er verder allemaal gebeurd... geen idee.

Hier qua batterij nergens last meer van, die is prima. Wellicht omdat ik vrij weinig foto's heb. Nog geen duizend, waar ik anderen hier wel eens over tienduizenden zie praten.
Kleine 37.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:18
34.000 foto's en 1600 video's hier. Geen idee of ie nu nog iets aan het indexeren is en wat dan precies. Ik vraag me ook nog steeds af in hoeverre gezichtsherkenning gesynchroniseerd wordt tussen MacOS en iOS, want ik heb het idee dat dat niet vlekkeloos gaat.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:59

pdavie2311

Live life to the fullest..

Batterij valt hier ook (nog) tegen. Ik laad dan ook maar tot 80% qua instelling batterij maar staat nu nog op 37%, sinds 7:15. Zoveel heb ik er niet opgezeten eigenlijk. 15 Pro Max.

Toch maar gewoon laden tot 100% denk ik. Dan kom ik niet onder de 25% einde dag…

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:50
pdavie2311 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:33:
Batterij valt hier ook (nog) tegen. Ik laad dan ook maar tot 80% qua instelling batterij maar staat nu nog op 37%, sinds 7:15. Zoveel heb ik er niet opgezeten eigenlijk. 15 Pro Max.

Toch maar gewoon laden tot 100% denk ik. Dan kom ik niet onder de 25% einde dag…
Bij mij gaat het nu wel de goede kant op. Vanochtend om 08:00 uur van de lader gehaald en heb nu nog 70%. iPhone 15 Pro.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49

Ik vind de batterij juist geweldig, maar ik kom dan ook van een iPhone 12 waar standaard al een behoorlijk kleine batterij in zit. Nu met de 15 Pro Max na drie dagen met gewoon gebruik nog 32%. Ik laat hem dus lekker op 80% staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Tranquility schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:43:
[...]

Ik vind de batterij juist geweldig, maar ik kom dan ook van een iPhone 12 waar standaard al een behoorlijk kleine batterij in zit. Nu met de 15 Pro Max na drie dagen met gewoon gebruik nog 32%. Ik laat hem dus lekker op 80% staan. :)
Ik nu op 34% maar dan gaat hij dus denk ik vanavond rond de 10% aan de lader. Dat kan geen kwaad voor de batterij dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-06 23:16
Dit vind ik altijd één van de beste unboxing video’s. Je kan de kleuren hier goed zien en ik vind de blauwe echt stunning.

Dus twijfel je over de kleur misschien helpt deze video je.😊

YouTube: Apple iPhone 15 Pro Unboxing - Not what I expected! + Gaming Test

[ Voor 11% gewijzigd door elaho op 25-09-2023 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
pdavie2311 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:50:
[...]

Ik nu op 34% maar dan gaat hij dus denk ik vanavond rond de 10% aan de lader. Dat kan geen kwaad voor de batterij dan?
Voor een paar keer niet. Maar op den duur is het wel schadelijk als je een accu iedere keer té ver leeg laat lopen. Minimaal +/- 30% aanhouden en dan aan de lader.

Eens in de zoveel tijd een keer leeg laten lopen is prima verder.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Rivanov schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:04:
[...]

Voor een paar keer niet. Maar op den duur is het wel schadelijk als je een accu iedere keer té ver leeg laat lopen. Minimaal +/- 30% aanhouden en dan aan de lader.

Laad ik hem zo ff bij onder het eten tot 50% ongeveer. Dat is dan beter lijkt me 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
[...]

Niet verder laden dan 80% en niet onder de 30% laten komen. Dan mag je dus eigenlijk maar effectief 50% van de batterij gebruiken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahe1990
[...]

Is dat advies inmiddels niet redelijk verouderd?

Dacht recentelijk ergens gelezen te hebben dat smartphones tegenwoordig zo goed de batterijen kunnen managen dat ons eigen gebruik/eigen gewoontes een verwaarloosbaar (maar oké, niet 0%) verschil maken.

Ik meen dit als oprechte vraag trouwens want ik kan niet claimen hier daadwerkelijk verstand van te hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoungStarDC
Jahe1990 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:12:
[...]

Ziet er bij mij exact hetzelfde uit. Ik vraag me toch af hoe dit bij de Pro Max's ("Maxen"?) zit. Iemand die met dat toestel ff wil commenten?

Ik ben heeeel blij met hoe licht en relatief klein de (normale) Pro is, maar het lijkt op dit moment toch wel een goede stap terug in accuduur vergeleken met mijn (grotere) oude smartphone (POCO F2 Pro). Of ik het dat waard vind kan ik nog niet zeggen.
Mijn Pro Max haalt makkelijk 8 uur SoT voordat ik hem aan de lader leg. Hij is dan rond de 30%. Vanaf vandaag ga ik hem laten laden tot 80% om die reden.

[ Voor 4% gewijzigd door YoungStarDC op 25-09-2023 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-06 20:31
Kan het zijn dat de 15 Pro in third party camera apps (snapchat, whatsapp, marktplaats, scanner pro) niet altijd goed focust van dichtbij? Ik merk dat als ik dit met de apple camera app van dichbij een foto maak (binnen 30cm) hij dan overschakelt naar macro. Is dit dan niet mogelijk in andere apps of moeten deze nog geupdate worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:52

ViezeVis

Sample Text

Alexknl schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:24:
Kan het zijn dat de 15 Pro in third party camera apps (snapchat, whatsapp, marktplaats, scanner pro) niet altijd goed focust van dichtbij? Ik merk dat als ik dit met de apple camera app van dichbij een foto maak (binnen 30cm) hij dan overschakelt naar macro. Is dit dan niet mogelijk in andere apps of moeten deze nog geupdate worden?
Heb ik ook idd.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024

Toevallig wireless Carplay gebruikt?

Vanmorgen 80% geladen, nu nog 28% over. Schermtijd 3,5 uur en Carplay.

[ Voor 8% gewijzigd door Jaymone op 25-09-2023 18:41 ]

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Jaymone schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:39:
[...]

Toevallig wireless Carplay gebruikt?
Nee! Ik vind de batterij echt zwaar tegenvallen. Staat nu op 26% vanaf 7.15 en 80%.

Ach. Apple Care + hebben we 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 15:46
Na vrijdag de iPhone 15 Pro binnen te hebben gehad is hij in de kast verdwenen ivm een weekeindje weg (dat zegt misschien ook al wel iets) ;)

Maar vandaag dus mijn iPhone 13 Pro overgezet en voor mij persoonlijk is dit wel de minst spectaculaire upgrade van de afgelopen jaren (ik upgrade trouw elke 2 jaar).

Ik ben er blij mee, en mijn vriendin kan nu van de SE naar de 13 Pro, maar het viel me dit keer voor het eerst op dat ik heel snel uitgespeeld was 😃

Wel prettig dat het gewicht omlaag is gegaan! Dat Dynamic Island is even wennen, zo’n zwarte vlek op je scherm ;) ik vind eerlijk gezegd de notch van de 13 minder “in your face”. Hopelijk is het dynamische karakter van dat ding een meerwaarde in de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Alexknl schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:24:
Dit heb ik ook! Ik scan vaak barcodes van eten in mijn calorie tracking app. Sinds ik de 15 PM heb moet ik een soort rituele “beweeg de telefoon van voren naar achteren dans” doen voordat hij scherpstelt.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-06 22:21
Morgen de 15 Pro ophalen (upgrade vanaf 13 pro), maar als ik hier de tegenvallende reacties lees ben ik toch bang dat 't niet helemaal een geweldige ervaring gaat zijn. Maar goed, eerst maar afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:13:
Hier ook zoals altijd accu drama. Ik ben niet anders gewend bij elke nieuwe iPhone overigens, het is altijd een drama de eerste paar dagen.

Wel heb ik direct het Always On scherm uitgezet, dat vind ik echt een zinloze toevoeging die alleen maar accu gebruikt. Ik heb niet voor niets een Apple Watch ::D
Hier ook binnen een uur dat Always on scherm uitgezet, totaal overbodig imho als je al een Watch hebt inderdaad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
DonRoger schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:59:
Morgen de 15 Pro ophalen (upgrade vanaf 13 pro), maar als ik hier de tegenvallende reacties lees ben ik toch bang dat 't niet helemaal een geweldige ervaring gaat zijn. Maar goed, eerst maar afwachten.
Het is een iPhone Pro.. Maar dan net wat lichter en met een hele fijne camera waar ik af en toe gebruik van maak en heel blij mee ben. Als je op zoek bent naar een 'geweldige ervaring' dan had je vorige week hier in de thread moeten zijn, dan is de hype op z'n hoogst ;)

Gewoon een fijn ding die blijkbaar bij een aantal redelijk snel leeg is en sneller warm wordt dan vorige. Misschien heeft het iets met elkaar te maken. Ik wacht nog even een dag of drie voordat ik mijn uiteindelijke oordeel vel over de batterij en warmte (warmte geen last van, batterij nog niet opgevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:13
Bulligan schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:17:
[...]

Ik had hier ook problemen mee, even de wifi uitzetten verhielp het probleem.
Hier hetzelfde, de kaart verwijderd en weer toegevoegd fixte het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49
pdavie2311 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:50:
10% is idd wel wat weinig, liever minimaal 20%.
De mijne staat nu op 29% (vanmiddag was dat nog 32%), dus ik schat dat die vanavond wel rond de 25% aan de lader gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Tranquility op 25-09-2023 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:01
Vanaf de 13 Pro naar een 15 Pro zal ook geen enorme stap voorwaarts zijn. Ik pak elk jaar een nieuwe iPhone, behalve dit jaar. Dat is een beetje zo gelopen en nu zie ik de noodzaak er niet van in. Ik zeg niet dat ik hem helemaal niet koop, maar je moet er gewoon niet teveel van verwachten. De update zal marginaal zijn voor datgene waar de meesten hem voor gebruiken.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonRoger
D-Ed schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:04:
[...]

Het is een iPhone Pro.. Maar dan net wat lichter en met een hele fijne camera waar ik af en toe gebruik van maak en heel blij mee ben. Als je op zoek bent naar een 'geweldige ervaring' dan had je vorige week hier in de thread moeten zijn, dan is de hype op z'n hoogst ;)

Gewoon een fijn ding die blijkbaar bij een aantal redelijk snel leeg is en sneller warm wordt dan vorige. Misschien heeft het iets met elkaar te maken. Ik wacht nog even een dag of drie voordat ik mijn uiteindelijke oordeel vel over de batterij en warmte (warmte geen last van, batterij nog niet opgevallen).
Gelukkig, dat stelt me in ieder geval gerust :P ;) Ik ben benieuwd hoe de batterij op mijn 15 Pro gaat zijn.
Redondo1982 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:11:
[...]

Vanaf de 13 Pro naar een 15 Pro zal ook geen enorme stap voorwaarts zijn. Ik pak elk jaar een nieuwe iPhone, behalve dit jaar. Dat is een beetje zo gelopen en nu zie ik de noodzaak er niet van in. Ik zeg niet dat ik hem helemaal niet koop, maar je moet er gewoon niet teveel van verwachten. De update zal marginaal zijn voor datgene waar de meesten hem voor gebruiken.
Zekers, ik verwacht geen wonderen. De batterij maakt mij een beetje huiverig, helemaal als deze inderdaad een stuk minder is tov de 13 Pro. De Dynamic Island lijkt me daar in tegen wel weer leuk om mee te spelen.

[ Voor 36% gewijzigd door DonRoger op 25-09-2023 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Waar lees jij tegenvallende reacties? Ik had een iPhone 14 Pro en nu een iPhone 15 Pro. Minimale upgrade, maar wel een betere A17 Pro processor, van 6GB naar 8GB ram, minder brede bezels (echt zichtbaar zonder hoesje), handige nieuwe portretfunctie, een lichtere iPhone en een zeer handige Action Button.

Teleurgesteld? Nee, zeker niet. Had ik meer verwacht? Ja, misschien. Maar dat komt wel met de iPhone 16 Pro. :)

[ Voor 34% gewijzigd door THE_BASE op 25-09-2023 19:20 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
THE_BASE schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:17:
[...]

Waar lees jij tegenvallende reacties? Ik had een iPhone 14 Pro en nu een iPhone 15 Pro. Minimale upgrade, maar wel een beter A17 Pro processor, van 6GB naar 8GB ram, minder brede bezels (echt zichtbaar zonder hoesje), handige nieuwe portretfunctie, een lichtere iPhone en een zeer handige Action Button.

Teleurgesteld? Nee, zeker niet. Had ik meer verwacht? Ja, misschien. Maar dat komt wel met de iPhone 16 Pro. :)
[Voor 34% gewijzigd door THE_BASE op 25-09-2023 19:19]
Hier op Tweakers, en op andere platformen.

Ik zie de positieve punten zeker, alleen als ik over de batterij, behuizing, warmte etc lees ( vooral de batterij, ik gebruik m'n telefoon erg veel) begin ik een beetje huiverig te worden. Maar misschien valt het in de praktijk allemaal wel mee.

[ Voor 62% gewijzigd door DonRoger op 25-09-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

D-Ed schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:00:
[...]

Hier ook binnen een uur dat Always on scherm uitgezet, totaal overbodig imho als je al een Watch hebt inderdaad..
Ik heb 'm hier juist aan gelaten! (Al heb ik geen AW, dus dat speelt ook mee!) Het kost misschien een klein beetje batterij, maar ik vind het zonde om specifiek een relatief nieuwe functie uit te zetten. Een beetje alsof ik de resolutie van de camera zou locken op 1 megapixel, omdat ik opslagruimte zou willen besparen. :9 Mocht ik toch accu willen besparen, dan knal ik de energiebesparingsmodus aan - dan neemt-ie het always-on display automatisch mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Schiet mij maar lek: Always On Display staat aan, net als op mijn vorige iPhone 14 Pro. Ligt naast me op de bank. Ineens zwart. Gebeurde gisteren en zaterdag ook al. Normaliter alleen op zwart als ik te ver weg ben met m'n Apple Watch. Heb ik iets gemist in iOS 17 dat het anders werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

THE_BASE schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:23:
Schiet mij maar lek: Always On Display staat aan, net als op mijn vorige iPhone 14 Pro. Ligt naast me op de bank. Ineens zwart. Gebeurde gisteren en zaterdag ook al. Normaliter alleen op zwart als ik te ver weg ben met m'n Apple Watch. Heb ik iets gemist in iOS 17 dat het anders werkt?
Heb je een bepaalde Focus mode ingesteld?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mog schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:24:
[...]

Heb je een bepaalde Focus mode ingesteld?
Nee, op dit moment niet. Dat zou nog logisch zijn. Of een nachtstand. iPhone 15 Pro van mijn man schiet nu ook ineens op zwart...

The display automatically turns off when iPhone is face down or obstructed from view, not near a paired Apple Watch, when a CarPlay session begins, while Continuity Camera is in use, while Low Power Mode is on, while Sleep Focus is on, or at your usual bedtime. The Always On Display setting is on by default.

Niets van bovenstaand is nu van toepassing.

[ Voor 38% gewijzigd door THE_BASE op 25-09-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:41
Batterij duur zal voor iedereen verschillend zijn. Net een uitgebreide uitleg gezien van de A17pro en de snelle core blijkt wel wat energie te lusten en heeft een clock frequentie van 3,78GHz.

Uiteindelijk is de IPC met slechts 3% toegenomen tov de A16. De ipc van de energiezuinige cores zijn wel met 20% toegenomen. GPU stelt wel erg teleur en waarschijnlijk hebben ze gewoon een extra core toegevoegd tov de A16 dus geen nieuwe architectuur.

Kortom als je de iPhone zwaar belast is de batterij duur slechter dan de 14 Pro. Belast je de cpu licht dan is de batterij duur beter dan 14 Pro. Dus het komt erop neer welke cores aan het werk moeten.

Verder is de Heat dissipation (warmte overdracht?) van de iPhone 15 Pro niet verbeterd wat leidt tot hogere temperaturen tov de iPhone 14 Pro.

Link
YouTube: A17 Pro性能分析:很先进,但能效不够好!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisdn
Wel opvallend hoevaak je leest dat een iPhone terug gaat omdat ie tegenvalt…. Zijn de verwachtingen dan te hoog? Na de Keynote is de iPhone de meest voorspelbare telefoon die er is. Hij gaat niet ineens bier halen ofzo. Hij is wat sneller, de camera is wat beter en misschien het beeld een keer mooier. Vroegah hadden we continu nieuwe UI’s waardoor een telefoon kon tegenvallen. Maar hoe kan ie nu nog tegenvallen als precies duidelijk is wat er komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik denk dat er nog best een groep mensen is die iedere keer een absolute wow-factor verwacht. In mijn ogen is het echter al jaren zo dat er zelden écht nieuwe functies bijkomen. Een stap zoals van de iPhone 3GS naar de iPhone 4 of van de iPhone 7 naar iPhone X zullen we helaas niet zo snel meer meemaken... Hooguit gaan we nog een grote UI overhaul meemaken, zoals de stap naar iOS 7.

Dat is niet slecht of negatief... maar simpelweg de realiteit na 15+ jaar een product verbeteren. :)

Ik lees terug dat jij van een iPhone 13 Pro afkomt. Als je de 'absolute wow-factor' verwacht, dan gaat het tegenvallen... want in principe kun je zelfs met een iPhone X vrijwel hetzelfde als met een 15 Pro. Als je meer in het kamp "oeh, nice, puntje X is anders/verbeterd" zit, dan wordt het een mooie upgrade.

Als je een beetje tech enthusiast bent, dan vind je bijvoorbeeld iets als de A17 chip al mega interessant. (Ondanks dat je het verschil in normaal dagelijks gebruik zelden zal merken).

Je krijgt dan de 'tech enthusiast' dingetjes, zoals:

- A17 chip
- Titanium legering/behuizing
- Dunnere bezels
- Sneller 5G
- Hogere piekhelderheid
- Betere HDR-weergave
- Ultra Wideband 2nd gen
- Meer GPS frequenties
- Ongelukdetectie

Oftewel, de dingen waar 9/10 mensen niet eens zo heel erg op letten - maar de tech enthusiast wel!

Maar je krijgt ook nog een aantal mooie nieuwe functies:

- 24 & 48 MP foto's
- Always-on
- Dynamic island
- Actieknop
- USB-C (en 20x zo snel data-overdracht)
- Satellietcommunicatie

Ongetwijfeld in beide rijtjes nog wat kleinere dingen vergeten. Maar het geeft maar aan: er zijn echt wel veranderingen tussen een 13 Pro en een 15 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Dennisdn schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:27:
Wel opvallend hoevaak je leest dat een iPhone terug gaat omdat ie tegenvalt…. Zijn de verwachtingen dan te hoog? Na de Keynote is de iPhone de meest voorspelbare telefoon die er is. Hij gaat niet ineens bier halen ofzo. Hij is wat sneller, de camera is wat beter en misschien het beeld een keer mooier. Vroegah hadden we continu nieuwe UI’s waardoor een telefoon kon tegenvallen. Maar hoe kan ie nu nog tegenvallen als precies duidelijk is wat er komt?
Het zal zeker helpen als men niet zo nodig meer elk jaar moet upgraden. Dat is wel een beetje een ziekte. Zou je de telefoon 2-3 jaar gebruiken dan is de ervaring al stukken beter als je alleen maar kickt op de 'nieuw' en 'wow' factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
THE_BASE schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:23:
Heb ik ook toevallig. Heb daar sowieso nooit echt een patroon in ontdekt. Bij de 14 ging ie halverwege de avond uit als ie thuis op tafel lag, verder nooit. Nooit ingesteld of focussen in gebruik. Maar deze doet het een stuk vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:34:
[...]

Heb ik ook toevallig. Heb daar sowieso nooit echt een patroon in ontdekt. Bij de 14 ging ie halverwege de avond uit als ie thuis op tafel lag, verder nooit. Nooit ingesteld of focussen in gebruik. Maar deze doet het een stuk vaker.
Ik lees op Reddit dat het vaak alleen 's avonds is en lijkt dus een dingetje met de proximity-sensor. Had het echter op mijn iPhone 14 Pro nooit, ergens dus wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dat is eigenlijk toch al jaren zo? En ook het nadeel van elk jaar willen upgraden. De upgrades worden steeds kleiner maar dat zeg je zelf ook al.

Ik heb het ook vaak gehad met iPhones die ik de laatste jaren kocht, het unboxen is geweldig maar als het nieuwtje er van af is denk je waarom heb ik er zoveel geld aan uitgegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 25-09-2023 19:38 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-06 20:37
Wie heeft de iPhone pre-orders of de normale orders van KPN al ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:21
Apple is zo ontzettend goed in het creëren van hype en een gevoel van urgentie 'dit moet je hebben anders mis je iets geweldigs'. En als dat gevoel dan vervolgens wordt geconfronteerd met de werkelijkheid, waarin eigenlijk al die geweldige nieuwigheden eigen maar kleine verbeteringen zijn ten opzichte van vorig jaar, en het jaar daarvoor... dan zul je altijd mensen hebben die toch dan enigszins teleurgesteld zijn. Juist omdat de werkelijkheid tegenvalt in vergelijking tot het gehypete beeld, de opgepompte verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Uniciteit schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:32:
[...]

Ik denk dat er nog best een groep mensen is die iedere keer een absolute wow-factor verwacht. In mijn ogen is het echter al jaren zo dat er zelden écht nieuwe functies bijkomen. Een stap zoals van de iPhone 3GS naar de iPhone 4 of van de iPhone 7 naar iPhone X zullen we helaas niet zo snel meer meemaken... Hooguit gaan we nog een grote UI overhaul meemaken, zoals de stap naar iOS 7.

Dat is niet slecht of negatief... maar simpelweg de realiteit na 15+ jaar een product verbeteren. :)

Ik lees terug dat jij van een iPhone 13 Pro afkomt. Als je de 'absolute wow-factor' verwacht, dan gaat het tegenvallen... want in principe kun je zelfs met een iPhone X vrijwel hetzelfde als met een 15 Pro. Als je meer in het kamp "oeh, nice, puntje X is anders/verbeterd" zit, dan wordt het een mooie upgrade.

Als je een beetje tech enthusiast bent, dan vind je bijvoorbeeld iets als de A17 chip al mega interessant. (Ondanks dat je het verschil in normaal dagelijks gebruik zelden zal merken).

Je krijgt dan de 'tech enthusiast' dingetjes, zoals:

- A17 chip
- Titanium legering/behuizing
- Dunnere bezels
- Sneller 5G
- Hogere piekhelderheid
- Betere HDR-weergave
- Ultra Wideband 2nd gen
- Meer GPS frequenties
- Ongelukdetectie

Oftewel, de dingen waar 9/10 mensen niet eens zo heel erg op letten - maar de tech enthusiast wel!

Maar je krijgt ook nog een aantal mooie nieuwe functies:

- 24 & 48 MP foto's
- Always-on
- Dynamic island
- Actieknop
- USB-C (en 20x zo snel data-overdracht)
- Satellietcommunicatie

Ongetwijfeld in beide rijtjes nog wat kleinere dingen vergeten. Maar het geeft maar aan: er zijn echt wel veranderingen tussen een 13 Pro en een 15 Pro.
Thanks voor je input, misschien had ik het anders moeten formuleren. Ik verwacht inderdaad absoluut geen wonderen, het is nou eenmaal lang geleden dat we echt nieuwe dingen hebben gezien op een smartphone. Waar ik mijzelf meer zorgen om maak zijn de problemen met de batterij, ‘t snel warm worden en misschien toch de kwetsbare behuizing waar sommige last van hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rwj123
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-01-2024
Zojuist Vodafone gesproken en de dame die mij te woord stond gaf aan dat er morgen en woensdag weer leveringen zijn en daarmee weer een groot deel van de pre-orders verzonden kunnen worden :-). Klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Van de Pro Max hebben ze tot op heden heel erg weinig voorraad ontvangen, bij de levering van morgen en woensdag zou deze er wel bij moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-05 10:23
Of-Aaargh schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:40:
[...]

Apple is zo ontzettend goed in het creëren van hype en een gevoel van urgentie 'dit moet je hebben anders mis je iets geweldigs'. En als dat gevoel dan vervolgens wordt geconfronteerd met de werkelijkheid, waarin eigenlijk al die geweldige nieuwigheden eigen maar kleine verbeteringen zijn ten opzichte van vorig jaar, en het jaar daarvoor... dan zul je altijd mensen hebben die toch dan enigszins teleurgesteld zijn. Juist omdat de werkelijkheid tegenvalt in vergelijking tot het gehypete beeld, de opgepompte verwachtingen.
Klopt, en daar moet je simpelweg doorheen prikken. It is just a phone, in the end.

Maak 'nu pas' bewust de overstap van een 12 Pro naar een 15 Pro. De kleine details zijn genoeg voor mij, maar voor een leek kan ik begrijpen dat het niet bekoort (alhoewel dat vaak de mensen zijn die het als eerst halen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tja, daarom is een andere kleur of formaat natuurlijk al een verschil voor sommigen. Maar die smallere bezels en het lichtere gewicht vind ik al een meerwaarde. Bovendien was de iPhone 15 Pro deze keer voordeliger en bracht de iPhone 14 Pro me nog 900 euro op. Dus voor 200 euro ben ik weer geüpgraded en dat is helemaal prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

DonRoger schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:42:
[...]

Thanks voor je input, misschien had ik het anders moeten formuleren. Ik verwacht inderdaad absoluut geen wonderen, het is nou eenmaal lang geleden dat we echt nieuwe dingen hebben gezien op een smartphone. Waar ik mijzelf meer zorgen om maak zijn de problemen met de batterij, ‘t snel warm worden en misschien toch de kwetsbare behuizing waar sommige last van hebben.
Zou ik me niet te druk om maken! De eerste paar dagen heb je sowieso te maken met indexeren, machine learning die foto's analyseert, etc. maar dat betekent niet dat je opeens maar 1 uur accuduur hebt en de chip 500 graden wordt. Overigens willen we het wel eens vergeten, maar de accuduur is de afgelopen jaren sowieso wel verbeterd: 5 jaar geleden kwam Apple met de iPhone X als topmodel... die kan ruim 10 uur minder lang op een accu films afspelen ten opzichte van een 15 Pro... :9

En kwetsbare behuizing? Tja, lastig om daar zo vroeg al iets over te zeggen... maar dit is de vierde keer dat dit design wordt gebruikt. Ja, detailverschillen hier en daar... maar ik verwacht niet extreme verschillen ten opzichte van voorgaande generaties. :)
Pagina: 1 ... 39 ... 76 Laatste