Nog maar 1 keer geswitched? Amateur_Bailey_ schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:19:
tadaaa! de jaarlijkse switch van een (nu de 15) Pro naar een Pro Max heeft weer plaatsgevonden...![]()
benieuwd hoe lang ik het deze keer volhou. Met het lichtere gewicht en de betere verdeling van het gewicht zou je zeggen dat het nu moet lukken deze 15 Pro Max te houden.
De 2x optische zoom van de X is iets wat ik nog wel regelmatig gebruikte. In feite was hij gewoon bruikbaar als main camera maar doordat hij iets was ingezoomd kreeg je een iets rustiger effect.
Nu heb je die 2x optisch dus niet meer.
Een 3x zoom zie ik mezelf niet zo snel gebruiken, en die gekke fish eye (0,5x) eigenlijk ook niet. Maargoed misschien is het gewoon een kwestie van wennen.
NOSIG
Je kunt de kleuren ook nog wat bijstellen in settings>camera>photographic styles_Christiaan_ schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:35:
….
Mn X was wel beter in een aantal opzichten zoals een meer natuurlijke camera, 2x optische zoom, dunner en minder glad aan de achterkant. Ik kan me herinneren dat ik bij de X echt geen enkel minpunt of irritatie had, wat ik bij dit toestel wel heb. Ik denk dan ook dat ik dit toestel geen 6 jaar ga houden.
Fish eye is super voor te grote dingen die te dichtbij zijn zoals gebouwen in een stad_Christiaan_ schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:58:
[...]
De 2x optische zoom van de X is iets wat ik nog wel regelmatig gebruikte. In feite was hij gewoon bruikbaar als main camera maar doordat hij iets was ingezoomd kreeg je een iets rustiger effect.
Een 3x zoom zie ik mezelf niet zo snel gebruiken, en die gekke fish eye (0,5x) eigenlijk ook niet. Maargoed misschien is het gewoon een kwestie van wennen.
Absoluut! Zakelijk gebruik ik dat enorm veel op bouwplaatsen als ik het gebouw niet goed erop krijg en er te dicht op sta. Ik heb er zelfs mijn iPad Pro voor ingeruild van een 2018 naar een 2021.datadevil schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:35:
[...]
Fish eye is super voor te grote dingen die te dichtbij zijn zoals gebouwen in een stad
I don't have dreams, I have goals!!
De batterijduur van de iPhone 15 Pro heeft me tot nu toe enorm verrast! Een volle dag gebruik met meer dan 2 uur bellen en bijna 6 uur schermtijd (twee keer over FM voor een uur aan) en de batterij zit nog steeds op 24% sinds vanmorgen 6:30u. Dat redde ik niet met mijn 14 Pro.
Als ik foto’s bekijk en vergelijk uit mijn X / Xs periode is de kwaliteit echt wel zeer flink vooruit gegaan! Daar kan imo die 2x zoom van de X echt niet tegenop._Christiaan_ schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:58:
[...]
Zucht...
Ik heb mijn 15pm voor de lol eens aangesloten op mijn computer beeldscherm. Werkt feilloos; snel, haarscherp beeld en zonder haperen. Ik heb eigenlijk geen idee waar ik het voor zou kunnen gebruiken, maar gaaf is het wel dat hij dit kan zonder AV adapter.
Verwijderd
Ook net overgestapt…. Maar de 2x van de X was kwalitatief zoveel minder dan de main._Christiaan_ schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:58:
[...]
Bruikbaar maar ook niet meer dan dat.
“Streamen” naar de TV in je hotelkamer of vakantiehuisje, omdat ze te cheap waren om een chromecast oid en local network te voorzien.nomar109 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:40:
Ik heb mijn 15pm voor de lol eens aangesloten op mijn computer beeldscherm. Werkt feilloos; snel, haarscherp beeld en zonder haperen. Ik heb eigenlijk geen idee waar ik het voor zou kunnen gebruiken, maar gaaf is het wel dat hij dit kan zonder AV adapter.
@TheiphonedTheiphoned schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:44:
Even nieuwsgierig; hoe bevalt de iPhone 15 Pro Max?![]()
Bevalt mij erg goed. Zoals zo vaak in het begin na een overstap is de boel even wat minder stabiel, vreet het meer stroom en gebeuren er wat gekke dingen, maar eigenlijk weet je dat al voordat je eraan begint.
Inmiddels is die gekkigheid eraf, doet de batterij het goed (op max 80%) en zijn de meeste apps bijgewerkt voor de 15 en iOS 17. Het is een fijn toestel.
Ik ben ook blij met het grotere formaat (leest makkelijk en groter toetsenbord voor mijn dikke vingers) en de 5x telelens. Ik fotografeer nog wel eens kleine dingen en dat gaat erg fijn daarmee. En het 120Hz scherm moet ik niet vergeten. Een lust rust voor het oog.
Ja, het kost wat meer, maar ik kies niet op prijs maar op functionaliteit en wat me fijn lijkt.
[ Voor 14% gewijzigd door Hippe Lip op 03-10-2023 23:06 ]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Welke kabel gebruik je hier voor? Ik heb een normale 15, HDMI naar USB C ?Elidibus schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:53:
[...]
“Streamen” naar de TV in je hotelkamer of vakantiehuisje, omdat ze te cheap waren om een chromecast oid en local network te voorzien.
Lig nu in het ziekenhuis met een behoorlijke tv voor mijn neus, dat zou toch een fijne uitkomst zijn
Voor mensen met een dikke BMW:
https://www.techspot.com/...t-bmw-wireless-phone.html
Gaat een gerucht rond dat de dikke BMW lader de nfc chip kaduuk maakt.
Yuprmk_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:26:
wjb033 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:47:
BMW wireless charging zijn schijnbaar ook problemen dat NFC chip kapot kan gaan
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb het zelf nog niet getest, maar ik vermoed dat dat moet werken ja.iMode schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 06:14:
[...]
Welke kabel gebruik je hier voor? Ik heb een normale 15, HDMI naar USB C ?
Lig nu in het ziekenhuis met een behoorlijke tv voor mijn neus, dat zou toch een fijne uitkomst zijn
Oh gelukkig, ik heb maar een kleine BMWrmk_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:26:
Kan bevestigen dat dit werkt (op de 15 pro lig). Had zo'n standaard kabeltje/adaptertje van Lenovo en werkte prima.iMode schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 06:14:
[...]
NOSIG
Hoe bevalt bij jullie de iPhone 15 pro in het 'naken' gebruik? Ik vind het echt veel fijner in de hand liggen dan de vorige. Ik had er een Apple silicone case omheen zitten, maar die is een stuk gladder dan zonder.
Ik gebruik hem nu bijna 2 weken naakt, bevalt goed. Geen krassen enz. Ik heb de naturel titanium en hierbij heb je nauwelijks last van vingerafdrukken.
zijn er al mensen met beschadigingen?
Ik gebruik hem nu bijna 2 weken naakt, bevalt goed. Geen krassen enz. Ik heb de naturel titanium en hierbij heb je nauwelijks last van vingerafdrukken.
Dat ervaar ik ook idd, naakt ligt die lekker in de hand en als je een beetje voorzichtig bent krijg je ook geen krasjes. Ik gebruik overigens wel een screenprotector.Citroentaart schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:05:
Hoe bevalt bij jullie de iPhone 15 pro in het 'naken' gebruik? Ik vind het echt veel fijner in de hand liggen dan de vorige. Ik had er een Apple silicone case omheen zitten, maar die is een stuk gladder dan zonder.
idd. Ik doe hem wel in een SENA sleeve als ik hem in mijn zak stop.TNSN schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:12:
[...]
Dat ervaar ik ook idd, naakt ligt die lekker in de hand en als je een beetje voorzichtig bent krijg je ook geen krasjes. Ik gebruik overigens wel een screenprotector.
Maar voorzichtig in gebruik. Mijn vorige iPhone gebruikte ik met een silicone case van Apple. De iPhone 12 pro. Stopte ik ook in me zak zonder sleeve enz. Maar daar zie je op het scherm nauwelijks krassen na 3 jaar. Dus ik gebruik hem zonder screenprotector.
Ik heb nu iedere nacht het probleem dat m'n telefoon van (bijvoorbeeld) 30% naar 1% t/m 5% leeg loopt. Telkens door "Woning" en de andere dag weer "Zoek mijn", terwijl deze per uur maar 1 tot 3 minuten actief zijn op de achtergrond. Iets loopt hier niet helemaal lekker...
Dit is een goede ontwikkeling: YouTube: The First SSD Cine Grip for iPhone 15 Pro
Liever met:
USB doorlus
Shutterbutton
Card reader
Liever met:
USB doorlus
Shutterbutton
Card reader
Vraagje, er zijn ssds te koop met een kant usb c en de andere kant usb a. Ik wil alle fotos/videos van mijn oude pc halen,dus op de ssd,en deze aansluiten op mijn iPhone om ze gelijk over te zetten. Hiervoor ga ik de 512gb/1tb Iphone 15 Pro halen,wil alles op mijn telefoon. Is dit easy?
Bij de Samsung T-series krijg je altijd twee kabels erbij. Een usb-c naar usb-a en een usb-c naar usb-c.sennalonso1981 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:34:
Vraagje, er zijn ssds te koop met een kant usb c en de andere kant usb a. Ik wil alle fotos/videos van mijn oude pc halen,dus op de ssd,en deze aansluiten op mijn iPhone om ze gelijk over te zetten. Hiervoor ga ik de 512gb/1tb Iphone 15 Pro halen,wil alles op mijn telefoon. Is dit easy?
Ik weet niet of het mogelijk is om een portable ssd met zowel een usb-a als een usb-c poort tegelijkertijd te gaan gebruiken voor een pc als een iPhone.
Dan is zo'n portable ssd met twee soorten verkoopkabels goedkoper.
Hmm, dus het is iig wel mogelijk om drag en drop te doen van je pc naar de ssd en van de ssd naar je IPhone s internal geheugen begrijp ik?SamSid schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:38:
[...]
Bij de Samsung T-series krijg je altijd twee kabels erbij. Een usb-c naar usb-a en een usb-c naar usb-c.
Ik weet niet of het mogelijk is om een portable ssd met zowel een usb-a als een usb-c poort tegelijkertijd te gaan gebruiken voor een pc als een iPhone.
Dan is zo'n portable ssd met twee soorten verkoopkabels goedkoper.
Ja, met elke device dan ook. Zelfs met een Android phone : https://www.youtube.com/watch?v=6eHhn2LT9BYsennalonso1981 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:39:
[...]
Hmm, dus het is iig wel mogelijk om drag en drop te doen van je pc naar de ssd en van de ssd naar je IPhone s internal geheugen begrijp ik?
Belangrijkste is hoe je de media geformatteerd hebt.
Lol dat is van 2004-2005, dus de format weet ik zo niet meer. Wel veel mp4s,fotos genomen met Nokia n95 etc. Toch bedankt voor je hulp man! 🔝SamSid schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:44:
[...]
Ja, met elke device dan ook. Zelfs met een Android phone : https://www.youtube.com/watch?v=6eHhn2LT9BY
Belangrijkste is hoe je de media geformatteerd hebt.
Format is belangrijk wanneer je op de media wilt schijven met de iPhone 15. Lezen gaat altijd ongeacht de format.sennalonso1981 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:50:
[...]
Lol dat is van 2004-2005, dus de format weet ik zo niet meer. Wel veel mp4s,fotos genomen met Nokia n95 etc. Toch bedankt voor je hulp man! 🔝
Vorige week even zitten spelen met een USBC-stick en dat ging prima. Maar... het blijft "gedoe". Het is heel veel makkelijker om even iCloud op de PC te installeren en een poosje te wachten tot ze vanzelf op de iPhone zijn verschenen.sennalonso1981 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:34:
Dat is ook een optie natuurlijk. Nadat de icloud sync klaar is, kan je dan alles op de internal drive van de Iphone krijgen?Dennisdn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:55:
[...]
Vorige week even zitten spelen met een USBC-stick en dat ging prima. Maar... het blijft "gedoe". Het is heel veel makkelijker om even iCloud op de PC te installeren en een poosje te wachten tot ze vanzelf op de iPhone zijn verschenen.
Fantastisch! Telefoon voelt premium aan en ligt lekker in de hand. Nog geen krassen of beschadigingen na een kleine week in gebruik. Heb wel een screenprotector en een sleeve waar ik hem in doe als ik risico op beschadigingen verwacht, bijvoorbeeld naar de voetbal waar alle spullen in een tas worden gegooid zodat die niet gejat worden (dus een tas met daarin ook sleutels).Citroentaart schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:05:
Komende van een reguliere 12 snap ik niet hoe mensen een Max of Plus toestel kunnen gebruiken met een case, de enige reden dat ik hem fijn vind in gebruik is omdat ik hem "naakt" gebruik. Die extra bulk van de case maakt het naar mijn gevoel onhandelbaar
Op het toestel kan je kiezen of je ze volledig wilt downloaden naar het device of alleen de thumbnales.sennalonso1981 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:58:
[...]
Dat is ook een optie natuurlijk. Nadat de icloud sync klaar is, kan je dan alles op de internal drive van de Iphone krijgen?
:strip_exif()/f/image/SPahEexalTnp0u4o7aCrKvGt.jpg?f=fotoalbum_large)
Ah top! Dankjewel 🙏Dennisdn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:00:
[...]
Op het toestel kan je kiezen of je ze volledig wilt downloaden naar het device of alleen de thumbnales.
[Afbeelding]
Ik heb het een paar keer geprobeerd maar elke keer weer raakt er na een poosje een bestand corrupt waardoor icloud mijn hele schijf vol gooit met oneindig veel bestanden.Dennisdn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:55:
[...]
Vorige week even zitten spelen met een USBC-stick en dat ging prima. Maar... het blijft "gedoe". Het is heel veel makkelijker om even iCloud op de PC te installeren en een poosje te wachten tot ze vanzelf op de iPhone zijn verschenen.
Ik gebruik hem nu ook zo'n 1,5 week met alleen een screenprotector. Inmiddels 1 krasje op de onderkant dus ik ben benieuwd naar de zelfhelende eigenschappen van titanium.
Jaren terug eens een titanium Breitling gehad en daar kon je krasjes op de kast met een potloodgum eruit vegen.
Dan zou ik het corrupte bestand opzoeken. Want die zal dan wellicht dezelfde problemen geven op het device of de iCloud zodra er met een kabel is overgepompt en de eerste backup gemaakt wordt.rmk_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:37:
[...]
Ik heb het een paar keer geprobeerd maar elke keer weer raakt er na een poosje een bestand corrupt waardoor icloud mijn hele schijf vol gooit met oneindig veel bestanden.
Hoi hoi,
zijn er ook mensen die bluetooth issues hebben?
Het af en toe lijkt het erop dat bluetooth aan/uit toggled, ik krijg dan een melding van Tesla om bluetooth aan te houden voor de telefoon sleutel.
Ik zie bij het openen van de tesla app en dan gelijk het control center open idd dat bluetooth een keer aan en uit springt
zijn er ook mensen die bluetooth issues hebben?
Het af en toe lijkt het erop dat bluetooth aan/uit toggled, ik krijg dan een melding van Tesla om bluetooth aan te houden voor de telefoon sleutel.
Ik zie bij het openen van de tesla app en dan gelijk het control center open idd dat bluetooth een keer aan en uit springt
Hier helemaal prima. Kan er weinig negatiefs over zeggen eigenlijk.Theiphoned schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:44:
Even nieuwsgierig; hoe bevalt de iPhone 15 Pro Max?![]()
Zitten er nu nog echt nadelen aan het geoptimaliseerd opslaan op je telefoon? Het scheelt namelijk wel echt een berg aan geheugen op je telefoon. (heb nu alles als origineel op mijn telefoon staan.)Dennisdn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:00:
[...]
Op het toestel kan je kiezen of je ze volledig wilt downloaden naar het device of alleen de thumbnales.
[Afbeelding]
Fly or Die
Ook ik kan bevestigen dat dit werkt (op 15 pro max)iMode schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 06:14:
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Meer mensen met problemen met toetsaanslagen bij de 15 Pro Max? Veel toetsen werken hier gewoonweg niet.
Bij m’n 15 Pro nul problemen.
Deze post alleen al veel toetsen die pas na meerdere keren indrukken fatsoenlijk werken
Deze post alleen al veel toetsen die pas na meerdere keren indrukken fatsoenlijk werken
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 04-10-2023 15:10 ]
Eerlijk toegegeven misschien heb je gelijk, eerder was ik het niet met je eens maar als ik nu kijk hoeveel het scheelt met tussen mijn Iphone XR en de 15 Pro dan is het verschil in formaat best aanzienlijk. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat je weg komt met het formaat van de XR met het design en de bezels van de 15 Pro.THE_BASE schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:50:
[...]
Het verschil is echt nét te groot, wat dat betreft zou ik het niet erg vinden als de Pro's volgend jaar naar, volgende de geruchten, 6.3" gaan. Dat zou een perfect maatje zijn, zeker met deze slimme bezels.
Vandaag mijn 15 Pro Black opgehaald. Man wat een vooruitgang. Hij is kleiner dan mijn XR, dan heb ik het niet over een minimeter maar echt wel meer. Hij is echt een heel heel veel sneller dan mijn XR. De powerknop zit echt op een heel veel betere plek, namelijk gewoon een volle knop onder waar die van de XR zit van onderen gezien. De overgang van een LCD naar een OLED is heel erg lekker. Always on display is prima. Nu nog even mijn IPhone opruimen en opnieuw indelen want dan voelt hij nog meer nieuw.
Een minpuntje maar dat is echt een kleintje. Ik had de wereldbol achtergrond waarbij je inzoemde op de aarde als je je telefoon opende. Werkte lekker rustig op mijn XR maar nu jaagt hij hem er echt doorheen. Wat de animatie een beetje teniet doet. Dat is dan wel weer jammer. Maar goed ik stel wel iets anders in.
Nickname KasPlantje.
Wel eerder wat over gelezen van diverse mensen die dat probleem ook hadden maar kan zo niet meer herinneren wat de oplossing was. Heb je de telefoon al eens opnieuw opgestart?_Bailey_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:07:
Meer mensen met problemen met toetsaanslagen bij de 15 Pro Max? Veel toetsen werken hier gewoonweg niet.
Met zo'n calibratie app konden ze wel zien dat het touchscherm gewoon werkte maar het toetsenbord te traag was om de input bij te houden.
[ Voor 11% gewijzigd door rmk_ op 04-10-2023 15:34 ]
Thanks! Reboot heeft helaas niet mogen helpen.rmk_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:31:
[...]
Wel eerder wat over gelezen van diverse mensen die dat probleem ook hadden maar kan zo niet meer herinneren wat de oplossing was. Heb je de telefoon al eens opnieuw opgestart?
Met zo'n calibratie app konden ze wel zien dat het touchscherm gewoon werkte maar het toetsenbord te traag was om de input bij te houden.
Ik kom nu het probleem inderdaad ook tegen op Reddit en Macrumors.
Ik gebruik overigens geen screenprotector, dus dat kan t ook niet zijn.
Even in de gaten houden dan maar
[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 04-10-2023 15:40 ]
Niet perse toetsaanslagen, maar wel last van speaker wat kraakt bij een hoge volume.._Bailey_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:07:
Hmm, toevallig soms wel last van niet werkende applicatieknoppen._Bailey_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:07:
Zoals als ik Tweakers bekijk op m'n iPhone en ik tijdens het scrollen snel naar de onderste wil, dan lukt me dat niet. Heel af en toe met andere applicatie, kan ook aan mij liggen. Pijltje naar beneden staat ook een beetje buiten het scherm.
Nooit gehad, ik heb net mijn 3 uur mijn 15 Pro en eerste spam call is alweer binnen. Ik heb ze nu maar gemuteMariusV schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:02:
Hier ook spamcalls via Whatsapp sinds kort(15 pro). Vreemd en bijzonder irritant
Nickname KasPlantje.
Zit ie nog aan de lader? Of gewoon zonder?_Bailey_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:07:
Ik had het voornamelijk met mijn vorige toestel, de 13 pro, aan de lader.
niet aan de lader. Inmiddels ook 2x reboot. Helaas blijven de problemen met de toetsaanslagen voortduren.Vorkie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:40:
[...]
Zit ie nog aan de lader? Of gewoon zonder?
Ik had het voornamelijk met mijn vorige toestel, de 13 pro, aan de lader.
Soms pakt ie de aangeslagen letter niet, of een letter die niet eens in de buurt staat.
Het is vreemd, in al die jaren iPhones te hebben gebruikt is dit mijn eerste ervaring met een niet normaal werkend toetsenbord.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken!
Ik zou met een dergelijk probleem niet te lang aarzelen om naar de Apple Store te gaan. Nu heb je nog garantie en kan je makkelijk een nieuw toestel krijgen. Hoop het niet, maar zou zomaar een hardware issue kunnen zijn._Bailey_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:44:
[...]
niet aan de lader. Inmiddels ook 2x reboot. Helaas blijven de problemen met de toetsaanslagen voortduren.
Soms pakt ie de aangeslagen letter niet, of een letter die niet eens in de buurt staat.
Het is vreemd, in al die jaren iPhones te hebben gebruikt is dit mijn eerste ervaring met een niet normaal werkend toetsenbord.
Is het te warm worden van de iPhone 15 pro in iOS 17.1 beta 2 opgelost en gaat de batterij langer mee?
Lijkt op een software issue en daarmee hopelijk binnenkort te fixen, ik herken af en toe wat je ervaart._Bailey_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:44:
[...]
niet aan de lader. Inmiddels ook 2x reboot. Helaas blijven de problemen met de toetsaanslagen voortduren.
Het is weer September 2025 :)
Met dus een fix voor te hete iPhones.frankegiani schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:21:
17.0.3 is uit
Benieuwd naar de benchmarks voor en na
Staat er hier al op. Gek genoeg is mijn iPhone 15 Pro nu warmer dan voor de update lolrenegrunn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:23:
[...]
Met dus een fix voor te hete iPhones.
Have you tried turning it off and on again?
Dat viel me ook al op.Gr4mpyC3t schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:28:
[...]
Staat er hier al op. Gek genoeg is mijn iPhone 15 Pro nu warmer dan voor de update lol
iOS 17.0.2 :renegrunn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:23:
[...]
Met dus een fix voor te hete iPhones.
:strip_exif()/f/image/nwO18NoJPcVj970XDyw2sKwH.jpg?f=fotoalbum_large)
iOS 17.0.3 :
:strip_exif()/f/image/ogrcD41RuP2eWGnYlp5w06F6.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is lager dan de 14......._Bailey_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:42:
[...]
iOS 17.0.2 :
[Afbeelding]
iOS 17.0.3 :
[Afbeelding]
dit is een resultaat net na de 17.0.3 update. Dus veel indexeren en andere achtergrondprocessen.
Zo'n test zou over een aantal uur weer opnieuw moeten worden uitgevoerd.
Ik mis iets den kik. Ik zit op iOS 17.1 Beta 2 i.p.v. 17.0.3?
Ook even een geekbench gedaan - iPhone 15 Pro Max 256GB
Wordt niet echt warm ook bij de benchmarks.
iOS 17.0.3.
@_Bailey_
/f/image/27qfxu63WP3Mm2VZCJRpZauK.png?f=fotoalbum_large)
En @danda dus niet net zo snel als de 14 pro Max.
URL is https://browser.geekbench.com/v6/cpu/2905061
iOS 17.0.3.
@_Bailey_
/f/image/27qfxu63WP3Mm2VZCJRpZauK.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 04-10-2023 20:05 ]
Weer net zo snel als de iPhone 14 Pro Max…._Bailey_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:42:
[...]
iOS 17.0.2 :
[Afbeelding]
iOS 17.0.3 :
[Afbeelding]
Ik wacht nog even wat recensies af.
Benchmark iPhone 15 Pro.
Benchmark iPhone 15 Pro.
:strip_exif()/f/image/aGvrzm8pMlVNP7WDqS8Bvvuf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door THE_BASE op 04-10-2023 20:11 ]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Dit komt overeen met mijn GB benchmarking van iOS 17.0.2. Ik doe nu een benchmark op iOS 17.1 beta 2.THE_BASE schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:11:
Ik wacht nog even wat recensies af.![]()
Benchmark iPhone 15 Pro.
[Afbeelding]
/Edit
Direct na de update gebenchmarkt. 2936 / 7391 met Geekbench op iOS 17.1 Beta 2.
[ Voor 13% gewijzigd door ViezeVis op 04-10-2023 20:17 ]
Mijn vermoeden is dat Geekbench minder zwaar is dan Antutu. Bij Antutu haal ik goeie temperaturen van 46 graden.Vorkie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:00:
Ook even een geekbench gedaan - iPhone 15 Pro Max 256GB
iOS 17.0.3.
@_Bailey_
[Afbeelding]
Ook ik houd idd sterk rekening met indexeren aangezien mijn iOS 17.0.2 hetzelfde scoort als de iOS 17.1 Beta 2... dus aan iOS 17.0.3 lijkt het mij niet te liggen om heel eerlijk te zijn.
Dus eens met @_Bailey_
Dus eens met @_Bailey_
Ook even Geekbench gedraaid op m’n 15 pro voordat ik naar 17.0.3 heb geüpgraded en ook een half uur na de updated en guess what? Geen noemenswaardige verschillen. Sterker nog, 17.0.3 was zelf een paar punten hoger.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Vorkie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:51:
Even een antutu benchmark gedraaid na de update naar 17.0.2, maar geen idee wat het op 17.01 was.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/rSOUhD4TtZn5j3aE8nEBaL7T.png?f=fotoalbum_large)
Heb die test ook even gedaan. Ook op 17.02, alleen op een 15 pro.
Edit:
En op dezelfde telefoon na update 17.03:
/f/image/R8acJoZDAZevn4nWhyNqRMDI.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door EvoII op 04-10-2023 22:11 ]
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Tweakers heeft er ook een artikel over geschreven zojuist.
Het voelt ook allemaal wat soepeler en vloeiender met 17.0.3. Het zal wel tussen de oren zitten.
Kan wel kloppen met iPhone 3G hoor.rmk_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:18:
Net ook een benchmark gedaan. Volgens mij mis ik wat nummertjes?![]()
[Afbeelding]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Om nou blind benchmarks te vertrouwen. Dit zijn we toch nog niet vergeten? https://www.theregister.c...20for%20%2413.4%20million.
Als ik apple was zou ik er wel voor zorgen dat de benchmark apps de laatsten zijn waarop ik throttling zou laten gebeuren.
Als ik apple was zou ik er wel voor zorgen dat de benchmark apps de laatsten zijn waarop ik throttling zou laten gebeuren.
Niet de sensatiezoekers tegenspreken nu hè🤡amphora schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:45:
Ook even Geekbench gedraaid op m’n 15 pro voordat ik naar 17.0.3 heb geüpgraded en ook een half uur na de updated en guess what? Geen noemenswaardige verschillen. Sterker nog, 17.0.3 was zelf een paar punten hoger.
Grappige hier is dat die bug pas optrad toen die bij mij de update ging voorbereiden en installeren, toen werd die pas heet. Daarvoor niet gehad, nu uren erna is die weer lekker afgekoeld.Gr4mpyC3t schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:28:
[...]
Staat er hier al op. Gek genoeg is mijn iPhone 15 Pro nu warmer dan voor de update lol
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Ja, grappig toch? Inmiddels ook weer terug naar normale temperaturen hier. Zie het batterijverbruik ook stabiliseren.Nicj56 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:31:
[...]
Grappige hier is dat die bug pas optrad toen die bij mij de update ging voorbereiden en installeren, toen werd die pas heet. Daarvoor niet gehad, nu uren erna is die weer lekker afgekoeld.
Heb er geen enkele wat van gemerkt, gebruik iPhone niet heel veel, en al niet voor gamen… Ben wel blij met mijn iPhone 15 Pro, maar die hitte functie had dus niet unlocked tot vandaag dan, maar kon ook niet zeggen dat deze niet meer vast te houden was.Gr4mpyC3t schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:33:
[...]
Ja, grappig toch? Inmiddels ook weer terug naar normale temperaturen hier. Zie het batterijverbruik ook stabiliseren.
Maar was wel een goede verwarming kon ik zeggen.
Er lijkt wel een hetze gaande om Apple te betrappen op het terugschroeven van de power. Maar stel dat ze 5 of 10% eraf halen om de hardware beter te beschermen… waarom is dat precies erg? Dan gaat ie van heel heel heel heel heel snel naar heel heel heel heel snel. Dat merkt toch niemand in dagelijks gebruik?
Kan me er niet druk om maken, maar kan me voorstellen dat men wel iets koopt. Als jouw nieuwe auto geen 130 km/u kan, maar na een update 110 km/u ga je ook piepen denk ik?Dennisdn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:37:
Er lijkt wel een hetze gaande om Apple te betrappen op het terugschroeven van de power. Maar stel dat ze 5 of 10% eraf halen om de hardware beter te beschermen… waarom is dat precies erg? Dan gaat ie van heel heel heel heel heel snel naar heel heel heel heel snel. Dat merkt toch niemand in dagelijks gebruik?
Stel nu dat ze dat niet gedaan hebben, en dat apps de CPU dus wel vol propte, waardoor die dus volop moest werken. Dan krijg dus dit soort dingen, want hij heeft geen actieve koeling zoals een laptop of mac of pc.Dennisdn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:37:
Het gaat er dan om dat Apple op de Keynote riep de chip is 20% sneller geworden. Als dan nog geen 2 weken later deze naar beneden moet worden geschroefd is dat natuurlijk een slecht verhaal. Los van de cijfers.Dennisdn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:37:
Zolang die maar niet in de buurt komt van mijn benchmark is het prima toch?Dennisdn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:37:
Mij maakt t niet veel uit als ze terug schroeven naar 14Pro snelheden. Zolang die aaa games wel kunnen gespeeld worden. En de 8gb ram maakt sowieso een verschil,al is dat haast onmerkbaar.
Haal nagenoeg gelijke scores met 17.03THE_BASE schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:11:
Ik wacht nog even wat recensies af.![]()
Benchmark iPhone 15 Pro.
[Afbeelding]
Ik vraag me af wat ze precies veranderd hebben als scores gelijk blijven etc.
Misschien toch echt een bug in bepaalde software ?
Naja ik wacht nog mooi op mijn PM, Volgende week als het goed is.
dus hoop dat tegen die tijd alle "bugs" opgelost zijn.
Misschien toch echt een bug in bepaalde software ?
Naja ik wacht nog mooi op mijn PM, Volgende week als het goed is.
dus hoop dat tegen die tijd alle "bugs" opgelost zijn.
Maar wordr er echt zoveel geïndexeerd bij een minor update als dit? Of is dat gebaseerd op “bij een mayor/dot release is het zo dus dan zal het nu ook wel zo zijn”?_Bailey_ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:46:
[...]
dit is een resultaat net na de 17.0.3 update. Dus veel indexeren en andere achtergrondprocessen.
Zo'n test zou over een aantal uur weer opnieuw moeten worden uitgevoerd.
Zijn er mensen die ervaring hebben met full body skins en het laten vallen van hun toestel?
Ik zou graag naked willen gaan,alleen laat mijn toestel vaak vallen,vooral tijdens het in/uitstappen van de auto. Dus ik vertrouw het niet.
Ik heb nu een spigen thin fit maar zou het fijn vinden om zo min mogelijk bulk te hebben,als zo’n skin het glas een beetje bij elkaar kan houden..?
Ik zou graag naked willen gaan,alleen laat mijn toestel vaak vallen,vooral tijdens het in/uitstappen van de auto. Dus ik vertrouw het niet.
Ik heb nu een spigen thin fit maar zou het fijn vinden om zo min mogelijk bulk te hebben,als zo’n skin het glas een beetje bij elkaar kan houden..?
LET OP:
iOS 17.0.3 update zet alle systeem locatievoorzieningen weer aan!! Het neemt niet je instellingen over. Dit maakt mij echt woest, want ik heb bij elke update dat ze eigenhandig de boel weer aanzetten. Ik bepaal wat er gebeurd en niet Apple.
iOS 17.0.3 update zet alle systeem locatievoorzieningen weer aan!! Het neemt niet je instellingen over. Dit maakt mij echt woest, want ik heb bij elke update dat ze eigenhandig de boel weer aanzetten. Ik bepaal wat er gebeurd en niet Apple.
Hier niet, mijn selectie is gebleven.Yzord schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 02:06:
LET OP:
Bij mij bij 17.0.1 stond alles aan, uitgezet, en nu bij 17.0.3 stond weer alles aan. Alleen de systeem lokatie voorzieningen. De instellingen van elke app waren wel gewoon onaangetast.
Paar uur later staat alles weer aan!! Ik keek net even weer en alle vinkjes bij systeem lokaties waren weer doodleuk aangezet. Ik ga Apple bellen vandaag

[ Voor 18% gewijzigd door Yzord op 05-10-2023 04:41 ]
Ja was eerder een “bug” inderdaad.Yzord schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 04:22:
[...]
Bij mij bij 17.0.1 stond alles aan, uitgezet, en nu bij 17.0.3 stond weer alles aan. Alleen de systeem lokatie voorzieningen. De instellingen van elke app waren wel gewoon onaangetast.
Paar uur later staat alles weer aan!! Ik keek net even weer en alle vinkjes bij systeem lokaties waren weer doodleuk aangezet. Ik ga Apple bellen vandaag
Ben benieuwd wat ze zeggen, hou ons op de hoogte!
Hier ook alle Systeem locatievoorziening vinkjes staan weer aan, zucht.Yzord schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 02:06:
LET OP:
Weet ook niet meer welke ik hiervoor aan/uit had staan, lekker.
[ Voor 7% gewijzigd door Jaymone op 05-10-2023 06:19 ]
Het is weer September 2025 :)
Hier ook alle locatievoorzieningen aan, terwijl ik toch dacht dat ik ze wel hier en daar heb geweigerd. Nog op de oude iOS versie.
NOSIG
Let op:
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.