Lekker, hier 0-5. Maar ja, weinig tot geen packluck en geen extra geld er in gestoken, dan tel je niet mee bij EA.Nachtapotheker schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:58:
Afgelopen week vrij eenvoudig naar div5 en de quali doorlopen, maar de WL zelf is wel ff andere koek hoor
Begon met wat wins, maar inmiddels 3-6. Waarbij ik de laatste 3 potten echt totaal weggespeeld ben. Ook is de gameplay (conform verwachting) weer zeer inconsistent, de ene keer ben je overal te laat, de andere keer onderschep je alles. Kortom het is weer als vanouds 😬
Weekend League verloopt tot nu toe met 6 om 2 behoorlijk goed. Heel wat wedstrijden waren 50/50, maar door het achterin goed dicht te houden die potten over de streep weten te trekken.
Schakel deze WL regelmatig over naar 4-2-3-1 met LM en RM. Helpt enorm goed om het achterin dicht te houden, terwijl je toch nog wel wat doelpunten meepikt. Voorlopig ga ik deze formatie nog wel gebruiken.
Rodrigo en Rudiger tot nu toe de beste spelers. Rodrigo jaagt echt de ene na de andere bal erin.
Schakel deze WL regelmatig over naar 4-2-3-1 met LM en RM. Helpt enorm goed om het achterin dicht te houden, terwijl je toch nog wel wat doelpunten meepikt. Voorlopig ga ik deze formatie nog wel gebruiken.
Rodrigo en Rudiger tot nu toe de beste spelers. Rodrigo jaagt echt de ene na de andere bal erin.
Is er als belg toch een oplossing om toch punten aan te kopen ?
De markt is toch wel bizar. Ik zat er aan te denken om Neymar te verkopen en had verwacht dat die duurder zou worden met de WL maar hij is 60k minder 😂. Toch maar weer proberen om hem in te passen dan.
:strip_exif()/f/image/5VAk79WLvF42olvFkMpQ9boA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5VAk79WLvF42olvFkMpQ9boA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FlwrK4Vs9S0GFqiH3ZjJnbTd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 87% gewijzigd door 038Zwolle op 06-10-2023 22:42 ]
Poeh die WL...
De tijd dat je met Pukki van Norwich City de WL in moest is wel over.
Helaas.
De tijd dat je met Pukki van Norwich City de WL in moest is wel over.
Helaas.
Iemand die een uitleg heeft voor de market crash? Veel (populaire) hogere rated spelers dropten vandaag 20 tot soms wel 50% procent in prijs!
Mijn account behoort officieel tot de groep van de slechtste packluck.
Uiteindelijk rank 5 gehaald (Weekend League) met de volgende beloningen:
- 3x 84+ spelerskeuzes
- 1x 85+ x2 spelerspack
- 1x Zeldzame spelerspakket
- 1x Ultimate pakket
- 30.000 coins.
Beste speler: Ruben Dias ... Seriously?
Dan voel je je wel echt genaaid met al die tijd en moeite. Ik had gehoopt dat ik in ieder geval één goede versterking kan hebben in mijn team. Helaas pindakaas.
- 3x 84+ spelerskeuzes
- 1x 85+ x2 spelerspack
- 1x Ultimate pakket
- 30.000 coins.

Dan voel je je wel echt genaaid met al die tijd en moeite. Ik had gehoopt dat ik in ieder geval één goede versterking kan hebben in mijn team. Helaas pindakaas.
[ Voor 20% gewijzigd door Lashrom op 07-10-2023 01:33 ]
Toch maar eens een poging gewaagd met de WL. In de playoffs 6/10 gewonnen. En vervolgens maar eens begonnen met de "echte" WL.. 2 gespeeld en beiden gewonnen.heel sweaty en ik was 2x minder maar Mbappe is echt bizar goed. Ik dacht dat Neymar goed was , maar Mbappe is 4x zo goed. Met als prettig extraatje dat mensen vrij snel opgeven zodra je door hun verdediging snijdt. Het voelt soms bijna als cheaten
De kaartjes die ik op het oog heb zijn redelijk constant, misschien is de crash niet van invloed op franse verdedigersGunner_Youri schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:47:
Iemand die een uitleg heeft voor de market crash? Veel (populaire) hogere rated spelers dropten vandaag 20 tot soms wel 50% procent in prijs!
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Je bent niet de enige. Daar behoort mijn account ook toe. In Fifa 23 wel veel packluck, nu nog bijna niks. Alleen Rashford eigenlijk, maar ik kom bij tegenstanders 9 van de 10x al betere kaarten tegen. Verder dus een matig team, ondanks dat ik een week eerder kon beginnen. Heb ik dus weinig/geen voordeel van gehad. Ook hier poep rewards en dus blijft mijn team nog zwak. Jij hebt nog een aardige rang gehaald. Ik ben niet verder gekomen dan 5(!) overwinningen. Misschien is dit verhaal enige troost voor jeLashrom schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 01:27:
Mijn account behoort officieel tot de groep van de slechtste packluck.
- 3x 84+ spelerskeuzes
- 1x 85+ x2 spelerspack
- 1x Ultimate pakket
- 30.000 coins.
Voor mij persoonlijk neig ik er steeds meer naar dat ik die frustratie niet meer wil en me eens lekker ga focussen op de offline onderdelen of profclubs, vind ik ook altijd wel leuk.
Kun je ergens een opstelling opslaan op Futbin?
Vannacht Di Maria er even bij gehaald, die ziet er wel juiced uit qua stats, ben heel benieuwd hoe die speelt.
Voor mensen die moeite hebben met het verdedigen van dribbelaars, ik kan Varane en Carvalho echt aanraden, die playstyle + van hen maakt echt het verschil in het centrum.
Voor mensen die moeite hebben met het verdedigen van dribbelaars, ik kan Varane en Carvalho echt aanraden, die playstyle + van hen maakt echt het verschil in het centrum.
[ Voor 44% gewijzigd door Nachtapotheker op 07-10-2023 07:42 ]
Enige wat k na 2 weken echt kan aanmerken op deze fifa is het feit dat je al vanaf dag 1 word overladen met storepacks en het pay2win gehalte extreem is (EA melkt het lekker uit)
Playstyles vind ik echt een leuke toevoeging!
Content mag wel iets meer omhoog kwa doelstellingen om voor te spelen, geef tog altijd een extra dimensie om andere spelers te proberen en daarvoor beloond te worden. Bovendien 12 potjes voor een rttk kaart voel voor mij best als veel haha
WL waag k me (nog) niet aan omdat het simpelweg aan tijd ontbreekt, eerst maar eens kwalificeren komende week. De eerste is tog altijd het meest sweaty en denk dat de OP leenspelers die je her en der kon krijgen veel tegenkomt.
Playstyles vind ik echt een leuke toevoeging!
Content mag wel iets meer omhoog kwa doelstellingen om voor te spelen, geef tog altijd een extra dimensie om andere spelers te proberen en daarvoor beloond te worden. Bovendien 12 potjes voor een rttk kaart voel voor mij best als veel haha
WL waag k me (nog) niet aan omdat het simpelweg aan tijd ontbreekt, eerst maar eens kwalificeren komende week. De eerste is tog altijd het meest sweaty en denk dat de OP leenspelers die je her en der kon krijgen veel tegenkomt.
Ik ben als newbie ook sbc aan het ontdekken.
Vind dat best spannend om niet onbewust goede spelers in te leveren 🙈
Nu kom ik deze waar “testruimte” bij staat. En kreeg de melding dat spelers dan niet uit je club verdwijnen.
Dat lijkt te mooi om waar te zijn om een opstelling te maken, niemand in te leveren en een PotW daarvoor te krijgen toch?
Nu kom ik deze waar “testruimte” bij staat. En kreeg de melding dat spelers dan niet uit je club verdwijnen.
Dat lijkt te mooi om waar te zijn om een opstelling te maken, niemand in te leveren en een PotW daarvoor te krijgen toch?
/f/image/nTGFVieE65lpgbqDSauNFLEC.png?f=fotoalbum_large)
Ze bedoelen daarmee niet uit je actieve team, de spelers raak je echt wel kwijt. En ik waag me ook altijd aan die TOTW speler maar elk jaar krijg ik dan weer de minste speler zodat ik er toch weer spijt van heb. Dus nu maar eens overslaan.boefje79 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:01:
Ik ben als newbie ook sbc aan het ontdekken.
DDN schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:05:
[...]
Ze bedoelen daarmee niet uit je actieve team, de spelers raak je echt wel kwijt. En ik waag me ook altijd aan die TOTW speler maar elk jaar krijg ik dan weer de minste speler zodat ik er toch weer spijt van heb. Dus nu maar eens overslaan.
:strip_exif()/f/image/PxByOBqcJD72NRQ1CU0NrYqd.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks voor de snelle reactie, was ik al bang voor. Maar dan is deze tekst toch helemaal verkeerd?
Klopt wel hoorboefje79 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:13:
[...]
[Afbeelding]
Thanks voor de snelle reactie, was ik al bang voor. Maar dan is deze tekst toch helemaal verkeerd?
Testruimte wordt niet ingediend dus behoud je alleen de spelers in het veld verdwijnen
[ Voor 3% gewijzigd door Sleehond op 07-10-2023 08:16 ]
Oooh dat bedoelen ze! Thanks!Sleehond schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:15:
[...]
Klopt wel hoor
Testruimte wordt niet ingediend dus behoud je alleen de spelers in het veld verdwijnen
In de app staat rechtsboven een diskette. Op de website heb ik geen flauw idee waar je moet opslaan. Die gebruik ik maar zelden.Timbox88 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:23:
Kun je ergens een opstelling opslaan op Futbin?
Hier ook vaker dat ik wat zit te klooien en uiteindelijk een 10 minuten geprutst heb en dan vergeet op te slaan haha
Intussen sta ik zo op het veld.
https://www.futbin.com/24/squad/381487
[ Voor 25% gewijzigd door Oxigeon op 07-10-2023 08:46 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Het is nou eenmaal zo dat je expres niks wilt verwachten, maar stiekem op het moment dat je een pakket opent toch nog hoopt op een waardevolle speler. Dat is namelijk ook de essentie van Ultimate team. Het wordt dan inderdaad moeilijker om tegenstanders te verslaan als zij steeds betere spelers packen en jij het maar moet doen met "meta" spelers. Ik zit bijvoorbeeld in divisie 4 en kom alleen maar gekke teams tegen. Al goed, vaak zegt dat ook niks. Maar stiekem toch wel jaloers haha.Moody2204 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:12:
[...]
Je bent niet de enige. Daar behoort mijn account ook toe. In Fifa 23 wel veel packluck, nu nog bijna niks. Alleen Rashford eigenlijk, maar ik kom bij tegenstanders 9 van de 10x al betere kaarten tegen. Verder dus een matig team, ondanks dat ik een week eerder kon beginnen. Heb ik dus weinig/geen voordeel van gehad. Ook hier poep rewards en dus blijft mijn team nog zwak. Jij hebt nog een aardige rang gehaald. Ik ben niet verder gekomen dan 5(!) overwinningen. Misschien is dit verhaal enige troost voor je![]()
Voor mij persoonlijk neig ik er steeds meer naar dat ik die frustratie niet meer wil en me eens lekker ga focussen op de offline onderdelen of profclubs, vind ik ook altijd wel leuk.
Ik moet het nu maar doen met traden en snipen om zoveel mogelijk coins te pakken. Dan maar andere alternatieven.
En eens wat betreft het spelen van de offline modussen. Af en toe speel ik ook nog Carriere om even wat stoom af te blazen.
Zie namelijk dat er al een market crash is. Varane van 100k naar 85k. Panic selling is begonnen!
[ Voor 3% gewijzigd door Lashrom op 07-10-2023 08:49 ]
Sjeezus. Wil trouwens wat spelers van de hand doen die alleen maar op de bank zitten. Heb een Sterling gekocht voor 8k. Die gozer is nog maar 1500 waard. En zo heb ik er nog wel een paar. Heb toch flink wat geld "verloren" in 2 weken tijd. Dat die Bruno maar eens wat gaat zakken. Heb een goede Cam nodig haha
Ik vind het zo jammer dat er eigenlijk dit topic alleen maar gebruikt word voor FUT..
Ik heb net als andere jaren ook wel eens vragen die niet over FUT gaan.. deze worden altijd onder gesneeuwd door FUT vragen.. jammer eigenlijk
Ik heb net als andere jaren ook wel eens vragen die niet over FUT gaan.. deze worden altijd onder gesneeuwd door FUT vragen.. jammer eigenlijk
Er was ook altijd een “fifa” topic naast het “fut” topic als ik me niet vergis.Stronkie schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:50:
Ik vind het zo jammer dat er eigenlijk dit topic alleen maar gebruikt word voor FUT..
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
In Fifa 23 had ik al heel snel Mbappé. Maar dat maakte echt een enorm verschil. Dat mis ik nu nog, zo'n speler. Dus binnen 2 weken lig ik al achter op de powercurve. En ik weiger de melkkoe van EA te sponsoren door Fifa points te kopen.Lashrom schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:46:
[...]
Het is nou eenmaal zo dat je expres niks wilt verwachten, maar stiekem op het moment dat je een pakket opent toch nog hoopt op een waardevolle speler. Dat is namelijk ook de essentie van Ultimate team. Het wordt dan inderdaad moeilijker om tegenstanders te verslaan als zij steeds betere spelers packen en jij het maar moet doen met "meta" spelers. Ik zit bijvoorbeeld in divisie 4 en kom alleen maar gekke teams tegen. Al goed, vaak zegt dat ook niks. Maar stiekem toch wel jaloers haha.
Ik moet het nu maar doen met traden en snipen om zoveel mogelijk coins te pakken. Dan maar andere alternatieven.
En eens wat betreft het spelen van de offline modussen. Af en toe speel ik ook nog Carriere om even wat stoom af te blazen.
Zie namelijk dat er al een market crash is. Varane van 100k naar 85k. Panic selling is begonnen!
Ah, ik wist niet dat er ook een Futbin app is! Thnx!Oxigeon schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:37:
[...]
In de app staat rechtsboven een diskette. Op de website heb ik geen flauw idee waar je moet opslaan. Die gebruik ik maar zelden.
Hier ook vaker dat ik wat zit te klooien en uiteindelijk een 10 minuten geprutst heb en dan vergeet op te slaan haha
Intussen sta ik zo op het veld.
https://www.futbin.com/24/squad/381487
Mooi team heb je!
Over welke modus heb je vragen dan? Misschien kunnen we een topic openen.Stronkie schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:50:
nou besturing is er 1 van...
Ik heb nu altijd , sinds deze editite , als ik schiet en ik deed dat normaal zoals altijd de schiet knop indrukken en met de rechterstick te plaatsen.
Maar nu blijf ik rare schijnbeweginen maken als ik de rechterstick aanraak..
leuk maar erg verwarrend..
Bovendien hebben vele spelers van mij vaak , rare symbooltjes boven de speler hangen , das ook nieuw.
Ik heb nu altijd , sinds deze editite , als ik schiet en ik deed dat normaal zoals altijd de schiet knop indrukken en met de rechterstick te plaatsen.
Bovendien hebben vele spelers van mij vaak , rare symbooltjes boven de speler hangen , das ook nieuw.
Huh. Ik plaats mijn schoten altijd met de linker joystick.Stronkie schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:49:
Die gekke icoontjes bij een speler zijn de playstyles.
Huh. Ik plaats mijn schoten altijd met de linker joystick. Eventueel met R1 (rb) voor een geplaatst schotStronkie schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:49:
Die gekke icoontjes bij een speler zijn de playstyles.
[ Voor 3% gewijzigd door Oxigeon op 07-10-2023 10:16 ]
Dat valt wel mee. Ik moet van die Duitsers af haha. Maar wil niet wisselen omdat ik Neuer dan kwijt ben en geen goed alternatief heb. Heb maar een kleine 8k om uit te geven. Echt geen flauw idee waar ik moet beginnen. Wil graag d'r PoTM Maddison hebben. Maar heb niet genoeg 85 spelers om die te voltooien.Timbox88 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:15:
[...]
Ah, ik wist niet dat er ook een Futbin app is! Thnx!
Mooi team heb je!
Om te beginnen zal ik even willen vermelden dat mijn packluck echt 0 is. Klagen helpt meestal op het forum (of in elk geval de vorige versies) dus hoop dat ik vanaf morgen wat fatsoenlijks pack.
Merk wel dat een van Dijk echt vele malen beter is dan wat ik er nu heb staan. Maar die gast is nog onbetaalbaar. Moet toch eerst wat geluk hebben met wat packs wil je wat geld hebben. Zorg nu dat ik op donderdag steeds voldoende heb voor de Match Marque SBC. Die kosten haal je er meestal toch wel uit. Je speelt ongeveer gelijk als je niks fatsoenlijks eruit haalt. Pack je een goede speler is dat alleen maar winst. Ook hier helaas nog geen geluk gehad de afgelopen 3 weken.
Iemand die weet hoe je als belg fifa points aankoopt ?
Weet iemand welke instelling ik moet aanpassen om ervoor te zorgen dat ik met het verdedigen niet van die zwakke ballen speel bij een volledig volle power balk? Ik heb regelmatig dat ik de bal gewoon uit de 16 wil hebben en dan naar voren wil schieten en dan krijg ik zo’n pisbal net buiten de 16 die natuurlijk altijd weer in de voeten van de tegenstander valt.
Ik heb die semi assisted pass en dergelijke al geprobeerd door op manueel te zetten, maar dat helpt niet…
Ik heb die semi assisted pass en dergelijke al geprobeerd door op manueel te zetten, maar dat helpt niet…
Niet passen via de weak foot? Ik probeer daar altijd op de letten aangezien cv vaak 3* of minder hebbenRed87 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:39:
Weet iemand welke instelling ik moet aanpassen om ervoor te zorgen dat ik met het verdedigen niet van die zwakke ballen speel bij een volledig volle power balk? Ik heb regelmatig dat ik de bal gewoon uit de 16 wil hebben en dan naar voren wil schieten en dan krijg ik zo’n pisbal net buiten de 16 die natuurlijk altijd weer in de voeten van de tegenstander valt.
11-7 geëindigd in de eerste WL, valt me nog alles mee. Prima rewards ook (Mapi Leon, Claus’s RTTK, Rashford).
Dit heb ik dus ook vaker. Dacht al dat het t3 maken had met de waek foot. Maar in het heetst van de strijd druk ik op X en dan hoop ik dat hij hem wegspeelt. Vaak ros ik hem met vierkantje weg.Red87 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:39:
Dan ben ik de bal ook kwijt maar niet op de rand 16
Sorry hoor voor het gezeik maar hoezo zijn er nu al zoveel van die extreme packs te koop in de store die in vorige fifas pas later in het seizoen kwamen. Ik speel gewoon in divisie 6 al alleen maar tegen top tier teams het gaat echt nergens meer over, hier in het topic zie je ook het ene na het andere zieke team voorbij komen met geladen fifa points boven in het scherm. Niet iedereen doet het en iedereen moet het ook zelf weten maar het pay to win is in geen 1 fifa zo extreem geweest als nu zeg.
Haalt wel een stuk plezier weg vind ik, snap ook niet wat er leuk aan is om je team op te bouwen door zoveel geld uit te geven.
Het lijkt alsof ea bang is dat binnenkort er een ban gaat kopen op die gamble packs en dit jaar nog snel heel veel wil cashen ofzo.
Haalt wel een stuk plezier weg vind ik, snap ook niet wat er leuk aan is om je team op te bouwen door zoveel geld uit te geven.
Het lijkt alsof ea bang is dat binnenkort er een ban gaat kopen op die gamble packs en dit jaar nog snel heel veel wil cashen ofzo.
Playstation 5
Net son uit een pakje gekregen lva. Is er een mogelijkheid om daar cma of sp van te maken ?
Kom en join de TweakersFC club in clubs. Kunnen we lekker samen spelen tegen anderen zonder mogelijkheid tot pay 2 win.Stylze schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:52:
Sorry hoor voor het gezeik maar hoezo zijn er nu al zoveel van die extreme packs te koop in de store die in vorige fifas pas later in het seizoen kwamen. Ik speel gewoon in divisie 6 al alleen maar tegen top tier teams het gaat echt nergens meer over, hier in het topic zie je ook het ene na het andere zieke team voorbij komen met geladen fifa points boven in het scherm. Niet iedereen doet het en iedereen moet het ook zelf weten maar het pay to win is in geen 1 fifa zo extreem geweest als nu zeg.
Ze zetten simpelweg de trend van vorig jaar door zoals je ziet. Vind het vooral *** dat vrijwel elke promo pack ook nu Untradeable is.Stylze schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:52:
Hoe gaat de WL voor iedereen, ik heb zelf een te druk weekend om deel te nemen helaas. Maar vaak is de eerste WL waar de bepaalde formaties en spelers naar voren komen. Ik ben wel nieuwsgierig naar de ervaringen.
[ Voor 9% gewijzigd door Bossie op 07-10-2023 19:10 ]
9 wins gehaald in de wl en de laatste 5 weggeven omdat ik geen tijd meer heb in het af te maken. Niveau viel me enigszins nog best mee.
De markt is wel echt raar hoor. Niet normaal hoe alles zakt en hoeven packs en spelers EA nu al online gooit. Ik ben heel benieuwd hoe lang ik dit nog leuk ga vinden
De markt is wel echt raar hoor. Niet normaal hoe alles zakt en hoeven packs en spelers EA nu al online gooit. Ik ben heel benieuwd hoe lang ik dit nog leuk ga vinden
Spelers zoals RTTK Modric en/of Acuna die al op TOTS niveau zitten qua stats038Zwolle schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:16:
9 wins gehaald in de wl en de laatste 5 weggeven omdat ik geen tijd meer heb in het af te maken. Niveau viel me enigszins nog best mee.
Ik trek RTTK Modric uit het Level 14 pakketje! Nu al een unieke kaart en de +2 upgrade komt er waarschijnlijk ook nog.
Wil eigenlijk een Feyenoord gerelateerd team maken, maar ja... Modric speelde afgelopen zomer met Kroatië in De Kuip, goed genoeg om af en toe in te mogen vallen in mijn team. 🤡
Wil eigenlijk een Feyenoord gerelateerd team maken, maar ja... Modric speelde afgelopen zomer met Kroatië in De Kuip, goed genoeg om af en toe in te mogen vallen in mijn team. 🤡
Mensen even opletten
De kickoff glitch is terug
Let er even op ,heb er helaas al weer 5 goals tegen gehad en 3 wedstrijden
Even met de rechterstick je verdediger selecteren en naar je eigen keeper rennen toch? Of werkt dat niet meer?Markvd1984 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:36:
Mensen even opletten
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Je verwacht niet zo snel dat de kickoff glitch wordt toegepast voordat je het realiseert. Zelfs als je buitenspelval toepast of er een mandekking op zet, is de kans groot dat je het toch tegen krijgt.Oekol schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:44:
[...]
Even met de rechterstick je verdediger selecteren en naar je eigen keeper rennen toch? Of werkt dat niet meer?
Het is jammer genoeg gewoon een laffe manier van een goal scoren en diegene die hier gebruik van maken merk je ook dat zij niet bepaald ervaren zijn met FIFA/EAFC.
Ik merk wel dat vooral bij de laatste twee FIFA's en EAFC de achterlijn goal vaak wordt toegepast. Het is letterlijk rennen vanaf de zijlijn naar de achterlijn en vlak voordat je dichtbij de keeper bent, speel je blindelings de bal naar de penaltystip om van daar een lege doel te scoren. Vorige FIFA's had je dit totaal niet en moest je met tiki taka spelers uitspelen vervolgd door een diepe pass of met voorzetten scoren.
Neemt niet weg dat het ook de taak is en je zelf verantwoordelijk bent dat je de spelers die langs de achterlijn probeert te scoren ook tegen moet houden voordat diegene daar daadwerkelijk is om een pass te geven naar de penalty stip. Anyway, het blijft en spel en glitches/trucjes zal altijd wel gebruikt worden.
Deels eensLashrom schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:24:
[...]
Je verwacht niet zo snel dat de kickoff glitch wordt toegepast voordat je het realiseert. Zelfs als je buitenspelval toepast of er een mandekking op zet, is de kans groot dat je het toch tegen krijgt.
Het is jammer genoeg gewoon een laffe manier van een goal scoren en diegene die hier gebruik van maken merk je ook dat zij niet bepaald ervaren zijn met FIFA/EAFC.
Ik merk wel dat vooral bij de laatste twee FIFA's en EAFC de achterlijn goal vaak wordt toegepast. Het is letterlijk rennen vanaf de zijlijn naar de achterlijn en vlak voordat je dichtbij de keeper bent, speel je blindelings de bal naar de penaltystip om van daar een lege doel te scoren. Vorige FIFA's had je dit totaal niet en moest je met tiki taka spelers uitspelen vervolgd door een diepe pass of met voorzetten scoren.
Neemt niet weg dat het ook de taak is en je zelf verantwoordelijk bent dat je de spelers die langs de achterlijn probeert te scoren ook tegen moet houden voordat diegene daar daadwerkelijk is om een pass te geven naar de penalty stip. Anyway, het blijft en spel en glitches/trucjes zal altijd wel gebruikt worden.
Ja je moet verdedigen
Maar r1 dribbel is zo overpowerd
Pal jij de bal maar is af zonder penalty te veroorzaken als ze op achterlijn staan met r1 dribbel
Ook veel loan henry en Ronaldinho
Waarom zijn er geen TOTW rewards meer in Weekend League? Standaard pakjes is het vaak niet waard.
Wauw, heb echt een lekkere dag vandaag!
Oblak, Rodrygo & Rodi (2X!) gepacked vandaag.
Rodrygo en Rodi zijn fantastisch
Team staat nu steeds beter.
Squad Battles Elite 2 behaald en ziet er naar uit dat ik dat vasthoudt, benieuwd naar rewards.
Vanavond zelfs 2 potjes Rivals achter elkaar gewonnen. 1e kom ik snel 2-0 voor, tegenstander leaved. 2e pot win ik met 7-0 en gelukkig bleef tegenstander gewoon normaal doorspelen.
Toen helaas potje verloren met 6-5 terwijl tegenstander 2x rood had. Dat speelde ik niet lekker uit, tegenstander was ook wel sterk.
Deze opstelling en spelers speelt nu echt fantastisch lekker voor mij!
:strip_exif()/f/image/kLvqL1gn5klzRWnnt7F5ckWm.jpg?f=fotoalbum_large)
Oblak, Rodrygo & Rodi (2X!) gepacked vandaag.
Rodrygo en Rodi zijn fantastisch
Team staat nu steeds beter.
Squad Battles Elite 2 behaald en ziet er naar uit dat ik dat vasthoudt, benieuwd naar rewards.
Vanavond zelfs 2 potjes Rivals achter elkaar gewonnen. 1e kom ik snel 2-0 voor, tegenstander leaved. 2e pot win ik met 7-0 en gelukkig bleef tegenstander gewoon normaal doorspelen.
Toen helaas potje verloren met 6-5 terwijl tegenstander 2x rood had. Dat speelde ik niet lekker uit, tegenstander was ook wel sterk.
Deze opstelling en spelers speelt nu echt fantastisch lekker voor mij!

:strip_exif()/f/image/kLvqL1gn5klzRWnnt7F5ckWm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6804Li1CSkqsGrJHcR1jmYVU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind dat zeker geen gezeik. Ik vind ook dat EA er nog een schepje bovenop heeft gedaan om te cashen. Ik speel Fifa al sinds 1996 en ultimate team vanaf 2015 ongeveer denk ik. Maar de charme verdwijnt nu wel als je na 2 weken al endgame teams tegenkomt. Als je dan zelf pertinent weigert om fifa points te kopen ben je afhankelijk van packluck. Als dat dan ook nog eens tegenzit, dan wordt het een lastig verhaal...Stylze schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:52:
11 wins in wl
84+ ,robertson ,claus cl en walker
Laatste kon ik wel mooi gebruiken
84+ ,robertson ,claus cl en walker
Laatste kon ik wel mooi gebruiken
Nog iemand die zijn beloningen van squad battles niet heeft gekregen ?
Zoals elke week, 10:05 heb je ze.svenn15 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:04:
Nog iemand die zijn beloningen van squad battles niet heeft gekregen ?
Edit: teleurstelling om 10:06
[ Voor 7% gewijzigd door Bossie op 08-10-2023 10:06 ]
Elite 2 gekomen met SB
Bonou GK 85 als beste reward
Tja, valt toch wat tegen. Maar het is niet anders. Inmiddels wel weer 30.000 coins dus langzaam weer beetje opbouwen.
Vraagje voor PL mensen
LM/LVA zouden jullie dan Martinelli of Diaz kiezen?
Tja, valt toch wat tegen. Maar het is niet anders. Inmiddels wel weer 30.000 coins dus langzaam weer beetje opbouwen.
Vraagje voor PL mensen
Ik had vanaf begin Martineli, maar sinds gisteren diaz gekochtSleehond schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:25:
Elite 2 gekomen met SB
Vraagje voor PL mensen
Deze bevalt me erg goed, en heb nunez op full chem hierdoor
Heb al sinds de launch twee packs die wel in bovenste balk staan maar niet bij my packs.
Nieuw gewonnen packs tellen op bij die twee, maar worden wel zichtbaar maar die twee zijn dus missing in actions.
Heb melding gedaan en kreeg terug dat het een bekend issue is wat men al aan het onderzoeken is…meer dan een week 🤪
Nieuw gewonnen packs tellen op bij die twee, maar worden wel zichtbaar maar die twee zijn dus missing in actions.
Heb melding gedaan en kreeg terug dat het een bekend issue is wat men al aan het onderzoeken is…meer dan een week 🤪
Ik heb ook die rechtsachter en rechtsmidden. Zij spelen lekker he! Rechtsvoor ga ik nu alleen sparen voor Mertens!
Hier wordt alleen seizoenen gespeeld? Of FUT?JonnyTheG schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:08:
[...]
Kom en join de TweakersFC club in clubs. Kunnen we lekker samen spelen tegen anderen zonder mogelijkheid tot pay 2 win.
Misschien hele dome vraag, maar wat voor glitch is dit? Wat gebeurt er?Markvd1984 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:36:
Mensen even opletten
Ik ook Elite 2 gekomen, vond vooral de 16k coins wel lekker!Sleehond schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:25:
Elite 2 gekomen met SB
Vraagje voor PL mensen
Wat voor niveau speel je je wedstrijden doorgaans in SB?
Vaker tegen Diaz gespeeld. Zijn R1 dribbel is enorm gevaarlijk. Liep mijn Walker zo voorbij.Sleehond schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:25:
Elite 2 gekomen met SB
Vraagje voor PL mensen
Sb rewards waren echt rommel, net wel divisie 6 met pijn en moeite in, eindelijk haha
Welcome in hellAugy schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:53:
Sb rewards waren echt rommel, net wel divisie 6 met pijn en moeite in, eindelijk haha
Bereid je maar voor op top tier meta teams, vroeger kwam ik ze pas in 4 tegen maar struggle zelf nu in 6 haha zit wel tegen 5 aan nu misschien vanavond proberen.
Speel zelf nooit echt met een meta team, maar moet toch is wat gaan wisselen in mijn team want steeds verliezen van mindere spelers puur omdat zij wel meta gebruiken is wel kut.
Playstation 5
Ik heb op zich best een meta team maar mn perfecte opstelling en tactiek ben ik nog wat zoekende, denk dat ik 4321 maar weer is ga proberenStylze schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:05:
[...]
Welcome in hell![]()
Bereid je maar voor op top tier meta teams, vroeger kwam ik ze pas in 4 tegen maar struggle zelf nu in 6 haha zit wel tegen 5 aan nu misschien vanavond proberen.
Speel zelf nooit echt met een meta team, maar moet toch is wat gaan wisselen in mijn team want steeds verliezen van mindere spelers puur omdat zij wel meta gebruiken is wel kut.
Ik had zelfde met de opstellingAugy schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:36:
[...]
Ik heb op zich best een meta team maar mn perfecte opstelling en tactiek ben ik nog wat zoekende, denk dat ik 4321 maar weer is ga proberen
Ben nu weer ouderwets 433_4 aan spelen
En loopt eigenlijk weer fijn
Heb eindelijk een voor mij ideaal team/opstelling samengesteld. Iedereen is untradable, op 2 na: odegaard en Bacha die ik, eigenlijk tegen mn principes zo vroeg in het spel, gekocht heb. Iedereen heeft een Playstyle+ waarbij voornamelijk de (playstyle+) crosses van beide vleugelverdedigers richting lewandowski moeten met zn header playstyle+. Zo heerlijk als dat gebeurt! Daarnaast Odegaard met zn steekpasses op de finesse finisher Benzema… Wellicht nog een vervanger voor Barelli, maar de 3 CB’s erachter zijn stuk voor stuk monsters….
:strip_exif()/f/image/QoHLqTBIqSf8PhAxcMBEAjuy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Mauz1978 op 08-10-2023 17:38 ]
Something under the bed is drooling
Iemand die mij kan vertellen hoe dat werkt met die evoluties ofzo?
Even een vraagie voor de pro's. Als ik een formatie maak voordat ik de game start als basis waarin mn chem gewoon hoog is, en dan ingame switch naar 'plan b' formatie waarin de chem slechter is, werkt dit dan door, of houdt de basis opstelling chem vast door de hele game door?
Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
Je houdt je chem van de basis opstelling.MyKey schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:36:
Even een vraagie voor de pro's. Als ik een formatie maak voordat ik de game start als basis waarin mn chem gewoon hoog is, en dan ingame switch naar 'plan b' formatie waarin de chem slechter is, werkt dit dan door, of houdt de basis opstelling chem vast door de hele game door?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Sws dat iemand zn controller eraan is gegaan in de cup vanavond 🤣
4-3 achter in minuut 80 door een vage penalty en varane eraf met rood. 91e minuut 4-4 en de 121e minuut de 5-4 erin knallen met dus 10 man 🤣 (was ook de enige winst van de 4 potjes overigens)
Wat is die cup ellendig sweaty trouwens zeg, tis dat ik de xp wil hebben anders had k er nooit aan begonnen 🤯
4-3 achter in minuut 80 door een vage penalty en varane eraf met rood. 91e minuut 4-4 en de 121e minuut de 5-4 erin knallen met dus 10 man 🤣 (was ook de enige winst van de 4 potjes overigens)
Wat is die cup ellendig sweaty trouwens zeg, tis dat ik de xp wil hebben anders had k er nooit aan begonnen 🤯
[ Voor 7% gewijzigd door Augy op 08-10-2023 22:35 ]
Krijg je overigens alleen maar XP voor 2 wins of voor elke win?Augy schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:34:
Sws dat iemand zn controller eraan is gegaan in de cup vanavond 🤣
Bij de andere wins staan de punten wel weergegeven naar greyed out en niet in het reward scherm
Edit: webapp is duidelijker, alleen maar bij 2 wins
[ Voor 4% gewijzigd door Bossie op 08-10-2023 22:44 ]
Jammer dat het handelen in goedkope spelers dit jaar totaal zinloos is geworden.. Weinig goede SBC's waar ze voor nodig zijn.. Waar ik vorig jaar heel veel munten verdiende met de handel in gouden spelers schiet het dit jaar totaal niet op..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Dit wordt al jaren minder, is volgens mij gewoon beleid van EA, je mag niks tradable hebben met enige waarde. Dit jaar wordt het nog beroerder, kijk maar eens naar de prijzen op de markt. Alleen Mbappe en Vinicius zijn nog echt wat waard van de gold spelers en we zijn 3 weken onderwegM@cer schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:02:
Jammer dat het handelen in goedkope spelers dit jaar totaal zinloos is geworden.. Weinig goede SBC's waar ze voor nodig zijn.. Waar ik vorig jaar heel veel munten verdiende met de handel in gouden spelers schiet het dit jaar totaal niet op..
Vroeger verdiende ik idd ook tonnen met zilveren eredivisie spelers (in de tijden van leuke SBC's en league SBC's) maar alles is nu gericht op packs kopen.
ja traden is nu stuk lastiger, doe nu vooral chemstyle traden en spelers overpriced listen. Duurt allemaal wat langer helaas.Nachtapotheker schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:08:
[...]
Dit wordt al jaren minder, is volgens mij gewoon beleid van EA, je mag niks tradable hebben met enige waarde. Dit jaar wordt het nog beroerder, kijk maar eens naar de prijzen op de markt. Alleen Mbappe en Vinicius zijn nog echt wat waard van de gold spelers en we zijn 3 weken onderweg
Vroeger verdiende ik idd ook tonnen met zilveren eredivisie spelers (in de tijden van leuke SBC's en league SBC's) maar alles is nu gericht op packs kopen.
hoi
EA ziet Ultimate Team puur nog als cash cow. De jaren dat EA Ultimate Team zo leuk mogelijk moest maken om zoveel mogelijk gamers hun spelletje te laten spelen zijn voorbij. Er is nu een voldoende grote spelerbase waardoor dat niet meer nodig is. En je merkt met alles dat ze puur uit zijn op geld:
1. Je ziet het al bij de launch van de game. Early Access is eigenlijk al de eerste vorm van puur geld harken. Door met een duurdere versie spelers al een week eerder toegang te geven tot de game. Voorheen was dit er niet of slechts 2-3 dagen eerder. Daarbij zie je ook nog eens dat EA met name dit jaar het ook nog eens soort van stimuleert om die versie te kopen. Door de welcome back packs of in ieder geval een vorm van tradable packs niet meer gratis te geven, was er op de web app, die 1,5 week voor de officiële launch van de game uitkwam, geen enkele mogelijkheid om op wat voor manier coins te verdienen. Hierdoor wordt je toch een soort van verplicht de duurdere Ultimate Edition te halen.
2. Het inzetten van streamers om het kopen van packs te verheerlijken. EA zet de laatste jaren steeds vaker streamers in om het kopen van packs in Ultimate Team te promoten. Onder het mom van het EA Creator Network openen deze streamers voor honderden/duizenden euro's aan packs 2-3 dagen voor de launch van de game. Hier wordt het eerste beeld gevormd dat eigenlijk de enige manier om aan coins te komen is door het openen van packs.
3. SBC's zijn geïntroduceerd in FIFA 17. In FIFA 17 waren er nog niet dagelijks nieuwe SBC's, maar de kwaliteit van deze SBC's was veel beter. Het was toen nog niet gericht op het moeten inleveren van massa's untradable fodder dat iedereen kreeg. Het waren puur soms moeilijke puzzle SBC's en leuke spelers SBC's met originele requirements. Zo kreeg Son bijvoorbeeld een SBC's voor zijn Player of the Month award, en moest je spelers inleveren van alle ploegen waartegen hij doelpunten had gemaakt, een volledige team met Zuid-Koreanen inleveren en een volledig elftal van Tottenham inleveren. Dit gaf je als speler de mogelijkheid om in bepaalde spelers te investeren om zo wat coins te maken aan een bepaalde SBC of zelf nog beter, zelf brons of zilveren packs te openen in de hoop zo'n speler zelf te packen en voor 5-10k te verkopen. Tegenwoordig zijn het enkel algemene requirements zoals het inleveren van een 83, 84, 85 en 86 team voor bijvoorbeeld een Bruno Guimareis SBC.
Om het dan nog niet eens te hebben over de league SBC's. Dit waren in FIFA 17 t/m 19 leuke SBC's waar ook leuke spelers mee te verdienen waren. Een van de leukste league SBC's die ik ooit heb gedaan was de League SBC van La Liga in FIFA 17 waarbij je uiteindelijk 30k + 94 Luis Suarez kreeg. Nu is het hele league SBC ding eigenlijk helemaal verdwenen met al die algemene requirements en als rewards krijg je enkel een paar cheap untradable packs.
4. ICON SBC's waren toen ze in FIFA 18 in de game kwamen echt een van de leukste SBC's die er waren. Iedere donderdag met Trowback Thursday kwamen er 3-4 nieuwe icon SBC's uit en dit was eigenlijk wekelijks. En het was ook nog eens zo dat deze ICON SBC's vaak een stuk goedkoper te doen waren dan de tradable versies op de markt. Daarnaast verliepen deze SBC's ook niet, waardoor je het gehele jaar de mogelijkheid had om een van deze SBC's te doen. Vaak hadden deze SBC's in een van de teams die je moest inleveren ook een requirement van een Icon. Leverde je een icon in dan kreeg je als return een tradable 100k pack. Soms had je daar dan ook een voordeel bij als je al eerder een goedkopere icon SBC (waarbij je geen icon hoefde in te leveren) had gedaan. Soms deed je dan ook een ICON SBC van bijvoorbeeld Gatusso om deze icon in te leveren in de ICON SBC van Ronaldinho.
Nu komen er enkel random af en toe een paar icon SBC's voorbij en zijn de requirements weer heel algemeen, de rewards af en toe untradable en de ICON SBC's vaak nog duurder dan de tradable versie op de markt.
Algemeen zie je dat leuke elementen van met name de SBC's de laatste jaren zo zijn aangepast dat alles er met name op gericht is massale hoeveelheden aan untradable fodder ergens in te kunnen leveren en het zeker niet mogelijk gemaakt moet worden dat spelers coins kunnen verdienen aan SBC's. Vanuit EA oogpunt natuurlijk logisch want dan wordt je gedwongen FC Points te kopen om zo packs te kunnen kopen. Gevolg hiervan is dat het spelplezier afneemt. Al het leuke is de afgelopen jaren al afgepakt als gevolg van de gierigheid van EA
1. Je ziet het al bij de launch van de game. Early Access is eigenlijk al de eerste vorm van puur geld harken. Door met een duurdere versie spelers al een week eerder toegang te geven tot de game. Voorheen was dit er niet of slechts 2-3 dagen eerder. Daarbij zie je ook nog eens dat EA met name dit jaar het ook nog eens soort van stimuleert om die versie te kopen. Door de welcome back packs of in ieder geval een vorm van tradable packs niet meer gratis te geven, was er op de web app, die 1,5 week voor de officiële launch van de game uitkwam, geen enkele mogelijkheid om op wat voor manier coins te verdienen. Hierdoor wordt je toch een soort van verplicht de duurdere Ultimate Edition te halen.
2. Het inzetten van streamers om het kopen van packs te verheerlijken. EA zet de laatste jaren steeds vaker streamers in om het kopen van packs in Ultimate Team te promoten. Onder het mom van het EA Creator Network openen deze streamers voor honderden/duizenden euro's aan packs 2-3 dagen voor de launch van de game. Hier wordt het eerste beeld gevormd dat eigenlijk de enige manier om aan coins te komen is door het openen van packs.
3. SBC's zijn geïntroduceerd in FIFA 17. In FIFA 17 waren er nog niet dagelijks nieuwe SBC's, maar de kwaliteit van deze SBC's was veel beter. Het was toen nog niet gericht op het moeten inleveren van massa's untradable fodder dat iedereen kreeg. Het waren puur soms moeilijke puzzle SBC's en leuke spelers SBC's met originele requirements. Zo kreeg Son bijvoorbeeld een SBC's voor zijn Player of the Month award, en moest je spelers inleveren van alle ploegen waartegen hij doelpunten had gemaakt, een volledige team met Zuid-Koreanen inleveren en een volledig elftal van Tottenham inleveren. Dit gaf je als speler de mogelijkheid om in bepaalde spelers te investeren om zo wat coins te maken aan een bepaalde SBC of zelf nog beter, zelf brons of zilveren packs te openen in de hoop zo'n speler zelf te packen en voor 5-10k te verkopen. Tegenwoordig zijn het enkel algemene requirements zoals het inleveren van een 83, 84, 85 en 86 team voor bijvoorbeeld een Bruno Guimareis SBC.
Om het dan nog niet eens te hebben over de league SBC's. Dit waren in FIFA 17 t/m 19 leuke SBC's waar ook leuke spelers mee te verdienen waren. Een van de leukste league SBC's die ik ooit heb gedaan was de League SBC van La Liga in FIFA 17 waarbij je uiteindelijk 30k + 94 Luis Suarez kreeg. Nu is het hele league SBC ding eigenlijk helemaal verdwenen met al die algemene requirements en als rewards krijg je enkel een paar cheap untradable packs.
4. ICON SBC's waren toen ze in FIFA 18 in de game kwamen echt een van de leukste SBC's die er waren. Iedere donderdag met Trowback Thursday kwamen er 3-4 nieuwe icon SBC's uit en dit was eigenlijk wekelijks. En het was ook nog eens zo dat deze ICON SBC's vaak een stuk goedkoper te doen waren dan de tradable versies op de markt. Daarnaast verliepen deze SBC's ook niet, waardoor je het gehele jaar de mogelijkheid had om een van deze SBC's te doen. Vaak hadden deze SBC's in een van de teams die je moest inleveren ook een requirement van een Icon. Leverde je een icon in dan kreeg je als return een tradable 100k pack. Soms had je daar dan ook een voordeel bij als je al eerder een goedkopere icon SBC (waarbij je geen icon hoefde in te leveren) had gedaan. Soms deed je dan ook een ICON SBC van bijvoorbeeld Gatusso om deze icon in te leveren in de ICON SBC van Ronaldinho.
Nu komen er enkel random af en toe een paar icon SBC's voorbij en zijn de requirements weer heel algemeen, de rewards af en toe untradable en de ICON SBC's vaak nog duurder dan de tradable versie op de markt.
Algemeen zie je dat leuke elementen van met name de SBC's de laatste jaren zo zijn aangepast dat alles er met name op gericht is massale hoeveelheden aan untradable fodder ergens in te kunnen leveren en het zeker niet mogelijk gemaakt moet worden dat spelers coins kunnen verdienen aan SBC's. Vanuit EA oogpunt natuurlijk logisch want dan wordt je gedwongen FC Points te kopen om zo packs te kunnen kopen. Gevolg hiervan is dat het spelplezier afneemt. Al het leuke is de afgelopen jaren al afgepakt als gevolg van de gierigheid van EA
Helemaal mee eens, maar uiteindelijk gaat het ze de kop kosten.. Het spel is eigenlijk precies hetzelfde als vorig jaar met een paar kleine tweaks en de interesse zal steeds sneller afnemen. Je ziet het ook al in dit topic, het gaat steeds minder hard met nieuwe reacties en dat zie je eigenlijk al een paar jaar.
Maar ik zie bij mijn zoon van 16 (de puber doelgroep) nu al stiekem de interesse al langzaam afnemen na 3 weken. Nog steeds dezelfde frustraties en het missen zoals leuke SBC's en verhandelbare packs laten het plezier snel afnemen.
Ze hadden de kans om bij de stap van FIFA naar FC de boel om te gooien om het weer interessant te maken, maar helaas....
Maar ik zie bij mijn zoon van 16 (de puber doelgroep) nu al stiekem de interesse al langzaam afnemen na 3 weken. Nog steeds dezelfde frustraties en het missen zoals leuke SBC's en verhandelbare packs laten het plezier snel afnemen.
Ze hadden de kans om bij de stap van FIFA naar FC de boel om te gooien om het weer interessant te maken, maar helaas....
[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 09-10-2023 10:36 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Jaa helemaal mee eens. Het is ook echt te hopen dat er ooit nog een keer een serieuze ontwikkelaar komt die ook een voetbalgame op de markt kan en wil brengen die echt de concurrentie met EA wil aangaan. Dan gaan ze echt merken dat ze de verkeerde kant op zijn gegaan.M@cer schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:35:
Helemaal mee eens, maar uiteindelijk gaat het ze de kop kosten.. Het spel is eigenlijk precies hetzelfde als vorig jaar met een paar kleine tweaks en de interesse zal steeds sneller afnemen. Je ziet het ook al in dit topic, het gaat steeds minder hard met nieuwe reacties en dat zie je eigenlijk al een paar jaar.
Helaas neemt de interesse niet af want alle kids zijn verslaafd aan die packs en EA verdiend gigantisch veel geld met FUT, veel meer dan elke andere game. Dus tenzij overheden dit soort lootboxes echt is gaan verbieden zie ik EA echt niet de game opeens heel anders gaan maken.M@cer schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:35:
Ze hebben allemaal psychologen in dienst om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken om packs te kopen je hebt geen idee wat hier allemaal bij komt kijken. Ze willen puur winst maken het interesseert ze echt niet wat de voetballiefhebbers nou echt van de gameplay vinden etc als ze hiermee miljarden binnen harken.
Playstation 5
Voor de mensen die de overstap willen maken naar Clubs en natuurlijk de mensen die geïnteresseerd zijn om met Clubs te beginnen heb ik een aparte topic aangemaakt.
[Multi] FC 24 Clubs
[Multi] FC 24 Clubs
Helaas gaat het verbieden van lootboxes bij EA niet meer helpen om de game leuker te maken. Want EA is puur nog uit op geld. Dus als het kleinere afzetmarkten betreft, zoals bij België, dan verbieden ze het gewoon in dat soort landen om FC Points te kopen. Maar als het echt gaat zijn dat grotere afzetmarkten zoals VK het gaat verbieden dan gaan ze gewoon over op het verkopen van spelers tegen FC Points, want dan weet je wat je krijgt voor het geld wat je uitgeeft, maar daar wordt 1. het spel niet beter van en 2. het pay to win element wordt nog groterStylze schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:41:
[...]
Helaas neemt de interesse niet af want alle kids zijn verslaafd aan die packs en EA verdiend gigantisch veel geld met FUT, veel meer dan elke andere game. Dus tenzij overheden dit soort lootboxes echt is gaan verbieden zie ik EA echt niet de game opeens heel anders gaan maken.
Ze hebben allemaal psychologen in dienst om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken om packs te kopen je hebt geen idee wat hier allemaal bij komt kijken. Ze willen puur winst maken het interesseert ze echt niet wat de voetballiefhebbers nou echt van de gameplay vinden etc als ze hiermee miljarden binnen harken.
Mooi initiatief! Blijft de game mode met de meeste potentie, alleen jammer dat ze alleen maar op FUT inzetten bij EA.JonnyTheG schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:47:
Voor de mensen die de overstap willen maken naar Clubs en natuurlijk de mensen die geïnteresseerd zijn om met Clubs te beginnen heb ik een aparte topic aangemaakt.
[Multi] FC 24 Clubs
Is er toevallig een WL extensie? Zodat ik vandaag nog een WL erdoorheen kan rammen?
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Het is bedrijf...die willen alleen maar winst maken. Geef ze geen ongelijk, zeker als iedereen maar microtransacties blijft doen.Lil Tjappo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:26:
[...]
Mooi initiatief! Blijft de game mode met de meeste potentie, alleen jammer dat ze alleen maar op FUT inzetten bij EA.
Tja zolang het publiek niet in opstand komt krijg je dit. Hoezo alle kids trouwens? Volgens mij heeft maar een beperkt aantal kids toegang tot het kopen van deze producten.Stylze schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:41:
[...]
Helaas neemt de interesse niet af want alle kids zijn verslaafd aan die packs en EA verdiend gigantisch veel geld met FUT, veel meer dan elke andere game. Dus tenzij overheden dit soort lootboxes echt is gaan verbieden zie ik EA echt niet de game opeens heel anders gaan maken.
Ik zit compleet vast in divisie 6 en kan mij niet eens kwalificeren voor weekend league. Ik merk dat ik vaak compleet word overlopen met al die snelheid en tricks. Ik denk dat ik het maar bij squad battles op wereldklasse.
PES 3 t/m 6 op de ps2 helemaal kapot gespeeld, helaas heeft daarna geen enkele game dit meer weet te evenaren. Dat kwam nog het meest in de buurt van echt voetbal met opbouwen, passen en dat elk doelpunt ook echt anders voelde. Het is nu binnen 3 pasjes naar de spits en diagonaal binnen schieten of afleggen via de achterlijn
PES 3 t/m 6 op de ps2 helemaal kapot gespeeld, helaas heeft daarna geen enkele game dit meer weet te evenaren. Dat kwam nog het meest in de buurt van echt voetbal met opbouwen, passen en dat elk doelpunt ook echt anders voelde. Het is nu binnen 3 pasjes naar de spits en diagonaal binnen schieten of afleggen via de achterlijn
Donderdag komen volgens mij de pre season rewards van 23.
Ga me maar vast voorbereiden op de teleurstellende inhoud van de packs 🤣
Ga me maar vast voorbereiden op de teleurstellende inhoud van de packs 🤣
Die cut backs heb k ook echt een bloedhekel aan, lastig te verdedigen. Bijna erger als de R1 dribbelGilles27 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:20:
Ik zit compleet vast in divisie 6 en kan mij niet eens kwalificeren voor weekend league. Ik merk dat ik vaak compleet word overlopen met al die snelheid en tricks. Ik denk dat ik het maar bij squad battles op wereldklasse.
Iemand die de Cissoko RTTK kaart heeft geprobeerd? Twijfel of ik door moet sparen en hem moet halen ipv Malen of Simons moet vervangen met Frenkie.
Moet ff de WL kwalificatie gaan proberen dus de best mogelijke kaart wil ik halen met mijn gelimiteerde budget.
Moet ff de WL kwalificatie gaan proberen dus de best mogelijke kaart wil ik halen met mijn gelimiteerde budget.
Check even de boraslegend verdedigen tutorial filmpje & YouTube.Augy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:12:
[...]
Die cut backs heb k ook echt een bloedhekel aan, lastig te verdedigen. Bijna erger als de R1 dribbel
Geeft flink wat goede tips mede om die cut back tegen te gaan.
Inmiddels het elftal toch weer wat aangepast en het wordt steeds beter.
:strip_exif()/f/image/Gk4oCWLKH3k5J6tjkGLPe9pT.jpg?f=fotoalbum_large)
Benzema en Griezmann voorin is echt een genot. Di Maria heeft beter stats, maar vind ik toch minder fijn in game.
De grote verassingen is Kante, die had ik voor de zekerheid gekocht om Benzema te linken, maar speelt echt heerlijk. Vorige fifa’s kon ik er niks mee, maar nu erg fijn.
Verder zijn die voorstoppers met de playstyle + echt heel fijn.
:strip_exif()/f/image/Gk4oCWLKH3k5J6tjkGLPe9pT.jpg?f=fotoalbum_large)
Benzema en Griezmann voorin is echt een genot. Di Maria heeft beter stats, maar vind ik toch minder fijn in game.
De grote verassingen is Kante, die had ik voor de zekerheid gekocht om Benzema te linken, maar speelt echt heerlijk. Vorige fifa’s kon ik er niks mee, maar nu erg fijn.
Verder zijn die voorstoppers met de playstyle + echt heel fijn.
Is voor iedereen het menu van het spel zo brak? Had dit in fifa 23 ook en dacht dat het m'n controller was maar twijfel nu.
L1 doet het altijd in menu, R1 of RB vaker niet dan wel. Bekent probleem of echt m'n controller?
L1 doet het altijd in menu, R1 of RB vaker niet dan wel. Bekent probleem of echt m'n controller?
Ik denk dat ik die 84+ upgrade ga doen. 85 rated team van oneveer 35K inleveren voor hooguit 2 spelers van 84 ter waarde van 3k
Menu is zelf brakOekol schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:39:
Is voor iedereen het menu van het spel zo brak? Had dit in fifa 23 ook en dacht dat het m'n controller was maar twijfel nu.
Ik heb hem wel gedaan😅 2x dubbel 85 daarna de 80 .. ook dubbelbvbal79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:55:
Ik denk dat ik die 84+ upgrade ga doen. 85 rated team van oneveer 35K inleveren voor hooguit 2 spelers van 84 ter waarde van 3k
Twijfelde nog om de eerste WL te spelen, achteraf was het de moeite zeker waard! Nog nooit zo'n dikke packluck gehad, 4 zieke packs in totaal, 3 ervan tradable.
Het begon met IF Bellingham uit de eerste 84+ player pick. Toen uit 1 Rare Player pack zowel Koeman als RTTK Joao Pedro. Als kers op de taart ook nog eens Virgil van Dijk uit de 85+ x2 pack.
Koeman heb ik gelijk verkocht. Leuk om een NL icon te hebben, maar ik heb al 3 goede untradable centrale verdedigers. En om dezelfde reden ga ik waarschijnlijk ook Virgil verkopen. Hij is wel een van de beste CV's in EAFC24, maar steek de coins liever in de voorhoede. Heb al Tomori, Eder Militao en Araujo untradable, die zijn alledrie top.
In eerste instantie wou ik Joao Pedro RTTK ook verkopen, maar heb hem een paar games getest en hij is veruit mijn beste aanvallende speler. Zijn R1 dribbel is echt een cheatcode, zijn afronding ook top.
Dit is nu m'n team:
https://www.futbin.com/24/squad/620539
Als ik Van Dijk verkoop, heb ik nog ruim 400K over voor versterkingen. Zie alleen weinig upgrade mogelijkheden voorlopig. Misschien maar wat gaan investeren in high rated fodder ofzo.
Het begon met IF Bellingham uit de eerste 84+ player pick. Toen uit 1 Rare Player pack zowel Koeman als RTTK Joao Pedro. Als kers op de taart ook nog eens Virgil van Dijk uit de 85+ x2 pack.
Koeman heb ik gelijk verkocht. Leuk om een NL icon te hebben, maar ik heb al 3 goede untradable centrale verdedigers. En om dezelfde reden ga ik waarschijnlijk ook Virgil verkopen. Hij is wel een van de beste CV's in EAFC24, maar steek de coins liever in de voorhoede. Heb al Tomori, Eder Militao en Araujo untradable, die zijn alledrie top.
In eerste instantie wou ik Joao Pedro RTTK ook verkopen, maar heb hem een paar games getest en hij is veruit mijn beste aanvallende speler. Zijn R1 dribbel is echt een cheatcode, zijn afronding ook top.
Dit is nu m'n team:
Als ik Van Dijk verkoop, heb ik nog ruim 400K over voor versterkingen. Zie alleen weinig upgrade mogelijkheden voorlopig. Misschien maar wat gaan investeren in high rated fodder ofzo.
Lekker hoor, kom ik aan met mijn 8k....mar101 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:48:
Twijfelde nog om de eerste WL te spelen, achteraf was het de moeite zeker waard! Nog nooit zo'n dikke packluck gehad, 4 zieke packs in totaal, 3 ervan tradable.
Dit is nu m'n team:
Maar ja, heb nogal wat uit moeten geven om nog een beetje een representatief team neer te kunnen zetten. Als ik dan lees wat hier mensen al packen, dan voel ik wel enige jaloezie. Maar ja ik had in Fifa 23 niks te klagen. Het gaat bij mij om en om per editie zo lijkt het.
Ea verziekt alles al met die bizarre packs die je nu al kan kopen. Normaal kreeg je pas echt goede packs bij de tweede promo of later.Moody2204 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:32:
[...]
Lekker hoor, kom ik aan met mijn 8k....
Maar ja, heb nogal wat uit moeten geven om nog een beetje een representatief team neer te kunnen zetten. Als ik dan lees wat hier mensen al packen, dan voel ik wel enige jaloezie. Maar ja ik had in Fifa 23 niks te klagen. Het gaat bij mij om en om per editie zo lijkt het.
Nu al een 80 spelers pack , met gegarandeerd 2x 86. Of 30x en 1x 86. Dus als je er 50 euro tegen aan gooit heb je al minimaal 3x 86.
Was al pay2win maar dit is weer een nieuw niveau wat bereikt is.
Precies dat ja. Ik gooi er nooit geld tegenaan (hooguit als ik playstation kaartjes kreeg voor mijn verjaardag) en bij eerdere edities kon je dan toch nog een leuk team bij elkaar krijgen. Nu moet je of geld er tegenaan smijten of packluck hebben. Anders wordt het lastig zo ervaar ik nu. Ik schreef pas al: waar is de mooie tijd dat je met Pukki van Norwich City de WL in moest!Traeces schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:44:
[...]
Ea verziekt alles al met die bizarre packs die je nu al kan kopen. Normaal kreeg je pas echt goede packs bij de tweede promo of later.
Nu al een 80 spelers pack , met gegarandeerd 2x 86. Of 30x en 1x 86. Dus als je er 50 euro tegen aan gooit heb je al minimaal 3x 86.
Was al pay2win maar dit is weer een nieuw niveau wat bereikt is.
Nou ik ben normaal niet misselijk van wat punten kopen. Zeker omdat ik ivm werk niet altijd alles kan grinden. Maar dit gaat echt te ver.Moody2204 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:50:
[...]
Precies dat ja. Ik gooi er nooit geld tegenaan (hooguit als ik playstation kaartjes kreeg voor mijn verjaardag) en bij eerdere edities kon je dan toch nog een leuk team bij elkaar krijgen. Nu moet je of geld er tegenaan smijten of packluck hebben. Anders wordt het lastig zo ervaar ik nu. Ik schreef pas al: waar is de mooie tijd dat je met Pukki van Norwich City de WL in moest!
Pukki was echt een geweldig spits
Nu had je al een promo voor de releasedate en meerdere =>200k sbc’s tijdens release.Traeces schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:01:
[...]
Nou ik ben normaal niet misselijk van wat punten kopen. Zeker omdat ik ivm werk niet altijd alles kan grinden. Maar dit gaat echt te ver.
Pukki was echt een geweldig spitsEn die sbc koste toen echt 3x niks. Vardy het jaar erna ook heel lang mee gespeeld
Ben benieuwd hoe dit verder gaat maar het lijkt erop dat ze de spelers leeg trekken zolang het nog kan.